Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 15:18
De auto heeft weer post:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpj8-_P4eKjvqiKxsYTYE-dgBcY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ROlaxrgFwzpkXUqydXvdPJlZ.png?f=fotoalbum_large

Zijn er meer mensen die deze brief hebben ontvangen? (gaat bij mij om een insignia b uit 2019 met 1.6 4cil).

Zoals ik het lees zijn ze mogelijk bang een boete voor (te) hoge emissies (of testbank herkenning?) te gaan krijgen.

Nu ken ik van een paar jaar terug ramp verhalen over diverse nieuwe auto's die met een te zuinige afstelling afgeleverd worden zodat ze de beloofde emissie scores behalen. Echter viel er dan nauwelijks met de auto te rijden (inhouden, stotteren in principe te arm lopen).

Ik zal aankomende week zelf bij de dealer navraag doen wat deze aanpassing inhoudt. Als deze wijziging voor meer slijtage zorgt of een slechter rijdende auto dan wil ik hem niet uit laten voeren.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:26
Wackoz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:55:
De auto heeft weer post:

[Afbeelding]

Zijn er meer mensen die deze brief hebben ontvangen? (gaat bij mij om een insignia b uit 2019 met 1.6 4cil).

Zoals ik het lees zijn ze mogelijk bang een boete voor (te) hoge emissies (of testbank herkenning?) te gaan krijgen.

Nu ken ik van een paar jaar terug ramp verhalen over diverse nieuwe auto's die met een te zuinige afstelling afgeleverd worden zodat ze de beloofde emissie scores behalen. Echter viel er dan nauwelijks met de auto te rijden (inhouden, stotteren in principe te arm lopen).

Ik zal aankomende week zelf bij de dealer navraag doen wat deze aanpassing inhoudt. Als deze wijziging voor meer slijtage zorgt of een slechter rijdende auto dan wil ik hem niet uit laten voeren.
Ik heb dezelfde brief ontvangen voor mijn Astra K (ook 1.6t). Ik ga de update niet laten uitvoeren, precies om de redenen die jij omschrijft. Emissie omlaag brengen kan alleen door minder brandstof in te spuiten en meer lucht toe te voegen. Kost je vermogen en kan andere ellende opleveren. Zolang ie door de APK komt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Is natuurlijk de vraag in hoeverre het verplicht wordt. Terugroepacties zijn volgens mij verplicht.

En om als voorbeeld te geven: dieselgate terugroepactie was volgens mij uiteindelijk ook een wegverbod voor auto's die er niet aan voldeden.

Wat exact het gevolg is van deze specifieke update... Geen idee. Hoeft niet per se minder vermogen, armer etc te zijn, maar ook een andere reactie/actie bij een bepaalde sensorwaarde o.i.d

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:54
leducw schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:08:
Iemand die een nieuwe Opel heeft met connected services? Sinds vorige week de Astra sports tourer in bezit maar krijg in de MyOpel app telkens een foutmelding dat in de wagen de privacy modus actief is. Echter staat delen en locatie aangevinkt dus zou ik vanop afstand moeten kunnen bedienen via de app.
CSD helpt niet veel verder dan een afspraak maken met de dealer.
Hoe is dit uiteindelijk opgelost? Heb ook problemen met koppeling van nieuwe Astra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:36
Mijn vriendin heeft een Corsa Cosmo uit 2014. Ik zou daar wel graag Android Auto in zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit te denken om op Alie een pasklaar setje te kopen maar misschien zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 15:18
Begrijp jouw punt @MK_ zit te dubben om een vertrouwde onafhankelijke garage te vragen of zij een emissie meting kunnen doen. Ben wel benieuwd of er (zoveel) verschil is met wat op kenteken aan uitstoot staat (als dit zo gemeten kan worden?). Met defensief rijden haal ik 5.8l /100km gemiddeld dus ik heb niet het “idee” dat er wat mankeert en zuiniger hoeft niet van mij.
Of zoals je zei, wellicht is het maar een sensorwaarde. Ik moet er nog achteraan en ga hopelijk iemand vinden bij een dealer die er wat over kan vertellen.

@X2X2X Ik ben overigens geslaagd bij Autrans in Lunteren voor de automaat flush. Ik ging heen zonder klachten en heb na de flush gelijk 150km afgelegd met tot conclusie nog altijd vloeiend schakelgedrag en so far 0 klachten :)

Het geeft me iig een goed gevoel nu zeker te weten dat olie vers is bij 54k km. Ik zit voor de toekomst te denken om deze olie ook zelf te gaan verversen.

De guide die me tot DIY aanzet: https://www.chevymalibufo...-2017-2018-malibu.119054/

Dit is niet voor exact dezelfde GM automaat meen ik maar omdat je nameet wat je aftapt lijkt de methode mij aardig hufter proof.

Snel gerekend 4 tot 6 x €20’ish /liter voor de olie en max een uurtje op de oprit elke ~30.000km in plaats van bijna €500 voor een flush elke 80.000km (Was het externe advies qua interval voor een automaatflush zonder verdere klachten).

Logischerwijs is een flush met 15 tot 20 liter olie wel wat anders dan zelf misschien de helft tot drie kwart uit een hete transmissie kunnen tappen maar als de interval x2 of x3 is lijkt me dit zonder klachten niet zo belangrijk.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Wackoz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:44:
Begrijp jouw punt @MK_ zit te dubben om een vertrouwde onafhankelijke garage te vragen of zij een emissie meting kunnen doen. Ben wel benieuwd of er (zoveel) verschil is met wat op kenteken aan uitstoot staat (als dit zo gemeten kan worden?). Met defensief rijden haal ik 5.8l /100km gemiddeld dus ik heb niet het “idee” dat er wat mankeert en zuiniger hoeft niet van mij.
Of zoals je zei, wellicht is het maar een sensorwaarde. Ik moet er nog achteraan en ga hopelijk iemand vinden bij een dealer die er wat over kan vertellen.

@X2X2X Ik ben overigens geslaagd bij Autrans in Lunteren voor de automaat flush. Ik ging heen zonder klachten en heb na de flush gelijk 150km afgelegd met tot conclusie nog altijd vloeiend schakelgedrag en so far 0 klachten :)

Het geeft me iig een goed gevoel nu zeker te weten dat olie vers is bij 54k km. Ik zit voor de toekomst te denken om deze olie ook zelf te gaan verversen.

De guide die me tot DIY aanzet: https://www.chevymalibufo...-2017-2018-malibu.119054/

Dit is niet voor exact dezelfde GM automaat meen ik maar omdat je nameet wat je aftapt lijkt de methode mij aardig hufter proof.

Snel gerekend 4 tot 6 x €20’ish /liter voor de olie en max een uurtje op de oprit elke ~30.000km in plaats van bijna €500 voor een flush elke 80.000km (Was het externe advies qua interval voor een automaatflush zonder verdere klachten).

Logischerwijs is een flush met 15 tot 20 liter olie wel wat anders dan zelf misschien de helft tot drie kwart uit een hete transmissie kunnen tappen maar als de interval x2 of x3 is lijkt me dit zonder klachten niet zo belangrijk.
Goed om te horen! Ik heb (heel toevallig) morgenmiddag ook een afspraak bij Autotrans in Lunteren staan. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
@Wackoz bak is vorige week gespoeld en hij schakelt een stuk soepeler dan voorheen. Olie was aardig donker gaven ze aan. Auto heeft 72k gelopen. Kan ie er weer een paar jaar mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 16:23
Gisteravond met mijn vader (en voor mijn vader) een Mokka E opgehaald uit 2022(?). Nu viel mij op dat de navigatie compleet van slag was. Zelfs na ruim 40 minuten rijden. Kaartupdate zou gedaan zijn en dateert van 07-07-2023. Is er mogelijkheid om te kalibreren of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:01
Nee dat zou ook niet hoeven.
Misschien is de ontvangst slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Siedo schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:19:
Gisteravond met mijn vader (en voor mijn vader) een Mokka E opgehaald uit 2022(?). Nu viel mij op dat de navigatie compleet van slag was. Zelfs na ruim 40 minuten rijden. Kaartupdate zou gedaan zijn en dateert van 07-07-2023. Is er mogelijkheid om te kalibreren of iets dergelijks?
Heb ik ook wel eens gehad. Toen had ik mijn navigatie gestart terwijl ik nog in een parkeergarage stond. Dus geen GPS signaal.
Auto buiten een keer opnieuw starten toen er wel signaal was verhielp het toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 16:23
Paling1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad. Toen had ik mijn navigatie gestart terwijl ik nog in een parkeergarage stond. Dus geen GPS signaal.
Auto buiten een keer opnieuw starten toen er wel signaal was verhielp het toen.
Dat zou kunnen inderdaad, hoewel geen parkeergarage stond de auto wel te wachten onder een afdak buiten de showroom. Zou het wel erg gevoelig vinden, maar ik zal eens vragen of het verholpen is.

Blijft alsnog vreemd dat de GPS tijdens de rit niet herpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:43
MK_ schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:14:
[...]

Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :)
Ben pas in mei bij de dealer voor onderhoud, maar men heeft me alvast laten weten dat mijn auto niet onder de terugroepactie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Sinds vrijdga heb ik een Astra L Sports Tourer, lease auto :) De Astra K gaat waarschijnlijk naar mijn ouders, die zijn toe aan een nieuwe auto.

Gelijk een vraag: hoe kan ik de pagina's op het scherm van het sturen wisselen? Ik zie dat er meerdere zijn, maar geen idee hoe ik kan bladeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6FV570tRHjA7tDv4yy0_VZs2gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91IWkjhldmQmRiH579LvPDof.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 12:27
LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:26:
Gelijk een vraag: hoe kan ik de pagina's op het scherm van het sturen wisselen? Ik zie dat er meerdere zijn, maar geen idee hoe ik kan bladeren:

[Afbeelding]
In mijn corsa zit er een draai knop en bevestigings knop op de richtingaanwijzer. Misschien in de astra hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 20:30
Sinds vrijdga heb ik een Astra L Sports Tourer, lease auto :) De Astra K gaat waarschijnlijk naar mijn ouders, die zijn toe aan een nieuwe auto.

[Afbeelding]
Knopje op de richtingaanwijzer hendel of van je ruitenwissers :)
In je instellingen kan je instellen wat je er op wil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:08:
[...]
Ben pas in mei bij de dealer voor onderhoud, maar men heeft me alvast laten weten dat mijn auto niet onder de terugroepactie valt.
Hmm... Melding ondertussen wel weg dan? Je kan niet 3 maanden wachten op zoiets met zo'n melding lijkt me.

Uberhaupt fijn bij dealers tegenwoordig, zo'n wachttijd :')

[Afbeelding]
Hoe bevalt de overstap van de 1.4 Turbo naar zo'n 1.2 Turbo? :p

Een van de eerste modellen of een (Business) Edition/Level 2? Geen Pure Panel Pro met glas er voor zo te zien

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
MK_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Hmm... Melding ondertussen wel weg dan? Je kan niet 3 maanden wachten op zoiets met zo'n melding lijkt me.

Uberhaupt fijn bij dealers tegenwoordig, zo'n wachttijd :')
Ik ben momenteel in het buitenland, dus de auto rijdt momenteel sowieso niet en de afspraak heb ik zelf pas in mei ingepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@Headozz @Asterion bedankt voor de tips, zat inderdaad een knopje op welke ik nog niet doorhad! :)

@MK_ 1.2T is handgeschakeld, mis de 1.4T automaat wel moet ik zeggen :P Het is verder ook een simpelere uitvoering dan de Innovation K die ik had > geen elektrische kofferbak/spiegels, automatisch grootlicht werkt slecht en is niet zo geavanceerd, geen keyless entry (moet er echt aan denken om de auto op slot te doen). Ben nog niet echt overtuigd eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:21:
[...]
Ik ben momenteel in het buitenland, dus de auto rijdt momenteel sowieso niet en de afspraak heb ik zelf pas in mei ingepland :)
Ah in dat geval prima, ik dacht dat de dealer dan pas tijd had :+ Lees je ook vaak genoeg tegenwoordig... :p
LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:33:
@Headozz @Asterion bedankt voor de tips, zat inderdaad een knopje op welke ik nog niet doorhad! :)

@MK_ 1.2T is handgeschakeld, mis de 1.4T automaat wel moet ik zeggen :P Het is verder ook een simpelere uitvoering dan de Innovation K die ik had > geen elektrische kofferbak/spiegels, automatisch grootlicht werkt slecht en is niet zo geavanceerd, geen keyless entry (moet er echt aan denken om de auto op slot te doen). Ben nog niet echt overtuigd eerlijk gezegd :P
Dat valt dan tegen ja :+ Zeker dat je die lease auto wilt hebben >:)

Ik zal aan je denken als ik weer in mijn K Innovation+ rijd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrVpZlFajjw4MXdTdiie2s9IuqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oa7Al8eg4IGCp6RzKHsmJWkr.webp?f=user_large

Ik kom er eigenlijk achter dat ik nog altijd geen fatsoenlijke foto van de Astra heb gemaakt :X

[ Voor 4% gewijzigd door MK_ op 26-03-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:29:
[...]

Dat valt dan tegen ja :+ Zeker dat je die lease auto wilt hebben >:)

Ik zal aan je denken als ik weer in mijn K Innovation+ rijd :+

[Afbeelding]

Ik kom er eigenlijk achter dat ik nog altijd geen fatsoenlijke foto van de Astra heb gemaakt :X
Haha, nou ik heb er geen spijt van om te gaan leasen. Het is flex lease dus ik kan iedere maand in theorie een andere auto nemen. Deze gaat niet heel lang blijven vrees ik, ik mis er teveel op. Eens kijken wat het aanbod volgende maand is :+

Ja, die Astra K reed wel lekker, maar hij blijft gelukig in de familie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Haha, nou ik heb er geen spijt van om te gaan leasen. Het is flex lease dus ik kan iedere maand in theorie een andere auto nemen. Deze gaat niet heel lang blijven vrees ik, ik mis er teveel op. Eens kijken wat het aanbod volgende maand is :+

Ja, die Astra K reed wel lekker, maar hij blijft gelukig in de familie :P
Kan je hem niet ruilen voor een luxe Hybrid ofzo :+

Had je K nu ook het "Wellness" pakket (e.g. stoelventilatie/massage)?

Ik heb er voor gekozen om mijn lease budget te laten uitbetalen en een luxere auto te rijden voor de helft van het geld dan mogelijk was met een lease :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:22:
[...]

Kan je hem niet ruilen voor een luxe Hybrid ofzo :+

Had je K nu ook het "Wellness" pakket (e.g. stoelventilatie/massage)?

Ik heb er voor gekozen om mijn lease budget te laten uitbetalen en een luxere auto te rijden voor de helft van het geld dan mogelijk was met een lease :+
Nee ik had geen wellness pakket op mijn K. Het was een gekke innovation editie (bv. geen sensoren voor en geen camera achter, wel sensoren).

Ik kijk nog wel even wat de volgende auto word :)

Bij ons kun je of leasen, of de helft uitgekeerd krijgen. Dan is leasen wel interessant in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:51:
[...]
Nee ik had geen wellness pakket op mijn K. Het was een gekke innovation editie (bv. geen sensoren voor en geen camera achter, wel sensoren).

Ik kijk nog wel even wat de volgende auto word :)

Bij ons kun je of leasen, of de helft uitgekeerd krijgen. Dan is leasen wel interessant in mijn geval.
Camera was denk ik optioneel op een Innovation, maar sensoren voor waren wel weer standaard meen ik. Zeker in combination met Intellilux een opvallende combi :p

Met slechts de helft uitgekeerd is het een ander verhaal ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 00:07:
[...]

Camera was denk ik optioneel op een Innovation, maar sensoren voor waren wel weer standaard meen ik. Zeker in combination met Intellilux een opvallende combi :p

Met slechts de helft uitgekeerd is het een ander verhaal ja...
Ja echt apart he die uitvoering 8)7 Persoonlijk had ik hem niet gekocht indien ik beter had opgelet: wilde heel graag ACC, en die sensoren voor zou ik ook prettig gevonden hebben. ACC heb ik tijdens de proefrit niet kunnen testen en de verkoper zei "zo en zo werkt het". Dat bleek er dus achteraf niet op te zitten, dus baalde toen enorm. Maar goed, verder erg tevreden met hoe die reed!

Intellilux heet dat dus, check. Erg prettig is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Ja echt apart he die uitvoering 8)7 Persoonlijk had ik hem niet gekocht indien ik beter had opgelet: wilde heel graag ACC, en die sensoren voor zou ik ook prettig gevonden hebben. ACC heb ik tijdens de proefrit niet kunnen testen en de verkoper zei "zo en zo werkt het". Dat bleek er dus achteraf niet op te zitten, dus baalde toen enorm. Maar goed, verder erg tevreden met hoe die reed!

Intellilux heet dat dus, check. Erg prettig is dat!
Ja dat herinner ik me nog... Zie je wel vaker, opties in een optielijst die er niet op zitten. Of uitvoeringen die totaal niet overeen komen etc...

Ik heb uiteindelijk de trade-ff gemaakt om voor een te gaan met alles er op behalve ACC. Ik heb naar deze al bijna 9 maanden zitten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03

[Afbeelding]
Best een mooie auto, maar man dat pianozwart overal is toch wel spannend. Ben benieuwd hoe deze auto's ouder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

Gamer

mobile

Hebben vorig jaar een corsa-e aangeschaft met aparte winter en zomer velgen.
Nu wil ik zelf de wintervelgen veranderen, maar ik vind geen krik in de wagen terug.
Enkel gereedschap om een lekke band te verhelpen.

Zoek ik verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Gamer schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:46:
Hebben vorig jaar een corsa-e aangeschaft met aparte winter en zomer velgen.
Nu wil ik zelf de wintervelgen veranderen, maar ik vind geen krik in de wagen terug.
Enkel gereedschap om een lekke band te verhelpen.

Zoek ik verkeerd? :)
Als je geen reservewiel hebt, zit er ook geen krik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Ok, dan maar op zoek naar een geschikt model hiervoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wielen wisselen met zo'n schaarkrikje... Ik heb het wel eens gedaan, maar ik zou het zelf echt niet meer doen. Een goedkopere autokrik (voorbeeld) zou ik zeker verkiezen boven een schaarkrik, en voldoet voor sporadisch gebruik als zit.

Bekijk ook even hoe het krikpunt is, vlak af een soort groef. Aan de hand daarvan wil je een ander type beschermrubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Doe dit ook zelf bij de A1 van de dochter, dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Gamer schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:28:
Doe dit ook zelf bij de A1 van de dochter, dat zit wel goed.
Geen idee of het voor jou een tip kan zijn, dan is het een tip voor diegene die het nog niet wisten, maar vergeet je niet iets onder de wagen te leggen, bvb een band.
Als de krik wegschuift dan valt de wagen op de band ipv op je remschijf. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:31
Vraag over de Mokka-e uit 2021; zijn er hier mensen met de Ultimate ("level-5" lees ik ook wel?) editie van de Mokka-e uit 2021?

Volgens de prijslijst uit 2021 zou hier een massagefunctie in de voorstoelen moeten zitten. Ik weet echter niet of dit dan alleen bij de leren bekleding uitvoering is. Heb nu twee occasions bekeken (beide Ultimate) waar het wel benoemd stond in de advertentie maar uiteindelijk niet als optie aanwezig was.

Zijn er nog aandachtspunten bij dit model waar ik op moet letten bij een occasion? (2021-2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Source90 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:07:
Vraag over de Mokka-e uit 2021; zijn er hier mensen met de Ultimate ("level-5" lees ik ook wel?) editie van de Mokka-e uit 2021?

Volgens de prijslijst uit 2021 zou hier een massagefunctie in de voorstoelen moeten zitten. Ik weet echter niet of dit dan alleen bij de leren bekleding uitvoering is. Heb nu twee occasions bekeken (beide Ultimate) waar het wel benoemd stond in de advertentie maar uiteindelijk niet als optie aanwezig was.

Zijn er nog aandachtspunten bij dit model waar ik op moet letten bij een occasion? (2021-2022)
Massagestoel zit niet standaard op de Ultimate. Massagefunctie voor de bestuurder was enkel leverbaar met volleder (Lederenbekleding 'Siena' zwart). Heeft een Mokka leder, dan heeft een Mokka ook altijd de massagefunctie.

Een Ultimate heeft standaard "Alcantara bekleding in Jet Black"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Pff, weer eens gedoe met de Corsa.
Zodra ik de cruise control aan wil zetten, een luid gepiep en een waarschuwing 'Storing automatische cruise control' in het display.
Is sinds een paar dagen. Gebeurde tijdens een rit waarin ik de cruise control al had gebruikt. Bij de volgende rit deed ie het weer even, maar inmiddels dus helemaal niet meer.
Heb al gekeken, maar er zit geen obstructie voor de radar in de voorbumper.

Iemand een idee? Of wordt het een ritje naar de dealer?

[edit]
Net viel de ACC tijdens het rijden uit... Da's best link. Navigatie begon gelijk routes naar de dichtstbijzijnde garages aan te geven... De auto wil dus dat ik naar de dealer ga...

[ Voor 16% gewijzigd door Paling1 op 04-04-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Paling1 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:38:
Net viel de ACC tijdens het rijden uit... Da's best link. Navigatie begon gelijk routes naar de dichtstbijzijnde garages aan te geven... De auto wil dus dat ik naar de dealer ga...
Lijkt mij inderdaad niet prettig als je er vanuit gaat dat deze actief is. Ik heb de adaptive cruise control optie niet. Wel een keer een leenauto gehad tijdens een onderhoudsbeurt waar het op zat maar kon mij toen niet bekoren. Zelf nog geen problemen gehad met de cruise control gelukkig. km stand nu op 98k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Headozz ,
ACC is echt een geweldige uitvinding. Ik gebruik het echt overal en elke rit. Binnen en buiten de bebouwde kom. Zeker bij filerijden is het echt heel fijn.

Wel al een paar keer gehad dat ie uitschakelt tijdens het rijden. Soms is dat wel een beetje link. Twee keer gehad bij regen dat ie aan het afremmen was omdat een auto voor me langzamer ging rijden en dat de voorwielen dan slipten over zo'n stalen dilatatievoeg bij viaducten. Dan detecteert ie de slip en schakelt gelijk de ACC uit. Dan moet je dus heel snel zelf het remmen overnemen. Je krijgt dan wel een waarschuwingssignaal trouwens.
Ook een keer met echt een extreme file dat ie na een half uur ofzo stilstaan de handrem erop zet en de ACC uitschakelt. De ACC remt namelijk af tot stilstand, maar zet niet de handrem erop. Zal wel zijn om de motor te beschermen.
Ik let sowieso wel op als ik op ACC rijdt, dus kan snel genoeg anticiperen op mogelijk fouten van het systeem.

Auto begint trouwens ook weer te piepen dat ie de sleutel niet kan detecteren. Dus zal van de week voor de 6e keer sinds de laatste beurt (augustus 2023) de batterijen maar weer eens vervangen...

[ Voor 9% gewijzigd door Paling1 op 05-04-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 13:46
Rare vraag misschien, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn corsa onthoudt dat het zomertijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

stijn014 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:07:
Rare vraag misschien, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn corsa onthoudt dat het zomertijd is?
Bij de tijdinstellingen kan je instellen of zomertijd aan of uit staat.
Dus tijdzone moet je niet aankomen als je de tijd wil aanpassen.
Nadat je die instelling hebt gedaan kan het effe duren voordat de tijd weer juist wordt weergegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Paling1 op 05-04-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik heb inderdaad zomertijd aangezet, maar ik heb de indruk dat hij dit steeds weer vergeet. Er is toch geen bevestigen knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

stijn014 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:13:
Ik heb inderdaad zomertijd aangezet, maar ik heb de indruk dat hij dit steeds weer vergeet. Er is toch geen bevestigen knop?
Groen vinkje links onderin.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
stijn014 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:13:
Uur verspringt bij de volgende minuut. Eerste keer was ik het ook een paar keer aan het aanpassen en vroeg mij af waarom het niet gelijk veranderde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
The saga continues..
Ik sukkel al een tijdje met mijn Astra Phev.

Vorig jaar is de auto binnen geweest voor een software-update waarbij een module stuk is gegaan.
Uiteindelijk ben ik hem in totaal een goeie 2 weken kwijt geweest.

Van in het begin loopt af en toe heel het digitaal gebeuren volledig vast waarbij mijn instrumentenpaneel op zwart gaat voor de rest van de rit.
Wagen uit- en aan zetten heeft geen zin want de wagen gaat pas "volledig" uit na een kwart, half uur?

Gisteren na het tanken wil ik de wagen starten, begint er een alarm signaal af te gaan en brandde de oranje driehoek met uitroepteken boven het onderhoudssleuteltje.
Meerdere malen proberen starten maar niks hielp. Zelfs de wagen verlaten en afsluiten hielp niet.

Uiteindelijk toch kunnen starten en weg kunnen rijden..

Maandag maar eens een telefoontje richting de garage. Ben benieuwd wat het deze keer zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Laatst online: 08:09
Sinds kort een nieuwe auto!

Mijn eerste auto was een Astra F 1.6 uit 1995, deze heb ik net geen 2 jaar gereden. Er waren nogal wat dingen die gerepareerd moesten worden en daarom weggedaan toen ik de volgende auto tegenkwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ibq9aih1_2vZIakC8oDqBDm_-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDS3yUtonhqpnNY8cb13F47t.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik deze sportieve Corsa GSi uit 2009 tegenkwam moest ik hem hebben. Met deze auto flink wat kilometers gemaakt en uiteindelijk na 6 jaar de deur uitgedaan. De Corsa was leuk om te zien, maar comfortabel was hij zeker niet. Met die grote velgen en platte banden kon je elk steentje op de weg voelen. Het verbruik was daarnaast ook nog om te huilen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTmiabLVRpYfTnqCVsfYp3MjxcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5itmvYQzLN5Z7YQ8NTnpTYZA.jpg?f=fotoalbum_large

Op zoek naar iets met meer comfort en een zuiniger verbruik kwam ik uiteindelijk uit bij een Astra K 1.4 uit 2020. Deze vond ik veruit het mooiste interieur hebben vergeleken met de concurrentie. Wat een wereld van verschil met de Corsa. De Astra heeft allerlei (voor mij) luxe snufjes zoals stuurverwarming, stoelverwarming, achteruitrijcamera, parkeersensoren rondom, keyless entry etc. De AGR stoelen zijn ook een stuk comfortabeler dan de sportstoelen van de Corsa. Ook is de Astra zoveel stiller op de snelweg, echt een verademing. Het verbruik is ook een stuk beter dan de Corsa. Heb er nu een aantal duizend km mee gereden en ben er zo ontzettend blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_efbcVPUJn78k6ohoCxBlr5-x08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgiPLXws8Xwb4iYXK1Z3eOse.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oyanC-0XcahOPQIposlQM8pbHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVIFCmDpfMBtlJK29bvrAWDj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxZ09ICT1KNJF8Cb3D5m0TXDbZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUH7ufIoeWymjT7B893s1ZWG.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er hier meer mensen die alleen Opel hebben gereden?

[ Voor 6% gewijzigd door ImLegenJerry op 07-04-2024 17:17 ]

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ImLegenJerry schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:15:
Sinds kort een nieuwe auto!

Mijn eerste auto was een Astra F 1.6 uit 1995, deze heb ik net geen 2 jaar gereden. Er waren nogal wat dingen die gerepareerd moesten worden en daarom weggedaan toen ik de volgende auto tegenkwam.

[Afbeelding]

Toen ik deze sportieve Corsa GSi uit 2009 tegenkwam moest ik hem hebben. Met deze auto flink wat kilometers gemaakt en uiteindelijk na 6 jaar de deur uitgedaan. De Corsa was leuk om te zien, maar comfortabel was hij zeker niet. Met die grote velgen en platte banden kon je elk steentje op de weg voelen. Het verbruik was daarnaast ook nog om te huilen. :+

[Afbeelding]

Op zoek naar iets met meer comfort en een zuiniger verbruik kwam ik uiteindelijk uit bij een Astra K 1.4 uit 2020. Deze vond ik veruit het mooiste interieur hebben vergeleken met de concurrentie. Wat een wereld van verschil met de Corsa. De Astra heeft allerlei (voor mij) luxe snufjes zoals stuurverwarming, stoelverwarming, achteruitrijcamera, parkeersensoren rondom, keyless entry etc. De AGR stoelen zijn ook een stuk comfortabeler dan de sportstoelen van de Corsa. Ook is de Astra zoveel stiller op de snelweg, echt een verademing. Het verbruik is ook een stuk beter dan de Corsa. Heb er nu een aantal duizend km mee gereden en ben er zo ontzettend blij mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Yup :p 7.5 jaar een Corsa D Color Edition gereden, op LPG:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RiCNvoIefqjcHE93-D7DZNt5qg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hh7SivogYMpiDE9rZAc6u7FV.webp?f=user_large

En dan sinds een half jaar een Astra K. Ook een 1.4 Turbo, maar dam de viercilinder van voor de facelift. Ik wou per se een viercilinder hebben... En dan eentje met Intellilux koplampen en stoelventilatie/massagestoel :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hT94vQQLhTQkRF-Ku1ieMqJjIU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jilH5jIxgHDWqMGBeYMVCirB.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
MK_ schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:44:
[...]

Yup :p 7.5 jaar een Corsa D Color Edition gereden, op LPG:
[Afbeelding]

En dan sinds een half jaar een Astra K. Ook een 1.4 Turbo, maar dam de viercilinder van voor de facelift. Ik wou per se een viercilinder hebben... En dan eentje met Intellilux koplampen en stoelventilatie/massagestoel :+
[Afbeelding]
Ik heb ook de Intellilux lampen. Wat een verschil met de Corsa zeg! De koplampen van de Corsa waren ook al wat wazig geworden wat niet hielp. Stoelventilatie en massagestoelen zou wel leuk geweest zijn, maar aangezien het geen leren stoelen zijn vind ik het nog niet zo erg qua warmte. Vind dat de luxere digitale instrumentencluster en Intellilink 900 de auto ook wel echt een luxere uitstraling geeft. Het enige wat ik "mis" is Adaptive Cruise Control. Dat had ik nog wel graag gewild.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ImLegenJerry schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:04:
[...]

Ik heb ook de Intellilux lampen. Wat een verschil met de Corsa zeg! De koplampen van de Corsa waren ook al wat wazig geworden wat niet hielp. Stoelventilatie en massagestoelen zou wel leuk geweest zijn, maar aangezien het geen leren stoelen zijn vind ik het nog niet zo erg qua warmte. Vind dat de luxere digitale instrumentencluster en Intellilink 900 de auto ook wel echt een luxere uitstraling geeft. Het enige wat ik "mis" is Adaptive Cruise Control. Dat had ik nog wel graag gewild.
Ja Intellilux is heerlijk :Y De koplampen op de Corsa die ik had waren niet slecht voor halogeen lampen, maar dit is wel "next level". En stoelventilatie vind ik fijn omdat ik het snel warm heb. Ik merk echt wel verschil met of zonder :Y

Het luxe grote digitale cluster heb ik niet, dat was namelijk niet leverbaar op de variant voor de facelift. Ik heb wel het luxere kleurenscherm voor de pre-facelift. Intellilink 900 heb ik ook, zij het de oudere variant. Maar: best vlot, Android Auto werkt, dus ik heb ook daar niks te klagen.

Blijkbaar maak ik weinig foto's van de Astra vooralsnog (mogelijks in het voorjaar als hij weer netjes gewassen is, nu zit hij alweer vol met saharazand terwijl ik hem vorige week schoon heb gemaakt :'( ), maar het interieur van de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvThnigOdDKJhfa6Pz3_yIxXPt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s7OVSlHUQIN4JTn5STcmJewK.webp?f=user_large
En overdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iApvXPiVoUMoqCVhcd7EPEdYGo8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/10uuaiUfQxcrVd3b7Dbc48kS.webp?f=user_large
En omdat het zo'n volgeladen versie is: geen loze knopjes *O* _o_ :9 oOo De enige optie ontbreekt is een schuifdak, verder zit alles er op. Zelfs de CD-speler zit er in, die neemt lekker het halve dashboardkastje in :+

Adaptieve cruise control zou de auto helemaal af gemaakt hebben, maar da's een vrij zeldzame optie op een Astra K. Op het bouwjaar van die van mij was het helemaal niet leverbaar. Maar om er een te vinden met Intellilux, stoelventilatie én ACC... dat is extreem zeldzaam. Ik vind het prima zo :+ ACC op de facelift was enkel i.c.m de Ultimate uitvoering als ik het juist herinner.

Verder is de auto wel een flinke stap omhoog van de Corsa. En die reed al best volwassen naar mijn mening voor het soort/segment auto. Maar de Astra is gewoon een pak comfortabeler. En zeker omdat ik maar een 1.2'tje had, is die 1.4 Turbo een stuk vlotter :+ En zuiniger, ik rijd gemiddeld 1:17 :D

Geen idee wat de camera gedaan heeft op foto 2 trouwens, knopjes op het stuur en het logo staat er dubbel op :X

Owja, en jij hebt een afgevlakt stuurwiel (niet leverbaar voor mijn MY) en een zwarte hemel zie ik, dat heb ik ook niet :+

Heb je wel de Watt-link achteraf? Ik kan niet meer goed herinneren of dat bij de facelift er uit is gehaald of niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.astrakforums.co.uk/attachments/linkage-jpg.2232/
Initieel was het standaard op de 1.4T, toen alleen op de 1.6T, toen was het optioneel leverbaar, toen weer niet... ging een beetje alle kanten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
MK_ schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:53:
[...]

Heb je wel de Watt-link achteraf? Ik kan niet meer goed herinneren of dat bij de facelift er uit is gehaald of niet.
Initieel was het standaard op de 1.4T, toen alleen op de 1.6T, toen was het optioneel leverbaar, toen weer niet... ging een beetje alle kanten op :P
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, zal vanavond eens checken! --> Nee ik heb geen Watts-link ophanging

[ Voor 4% gewijzigd door ImLegenJerry op 09-04-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:01
MK_ schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:53:
[...]

Ja Intellilux is heerlijk :Y De koplampen op de Corsa die ik had waren niet slecht voor halogeen lampen, maar dit is wel "next level". En stoelventilatie vind ik fijn omdat ik het snel warm heb. Ik merk echt wel verschil met of zonder :Y

Het luxe grote digitale cluster heb ik niet, dat was namelijk niet leverbaar op de variant voor de facelift. Ik heb wel het luxere kleurenscherm voor de pre-facelift. Intellilink 900 heb ik ook, zij het de oudere variant. Maar: best vlot, Android Auto werkt, dus ik heb ook daar niks te klagen.

Blijkbaar maak ik weinig foto's van de Astra vooralsnog (mogelijks in het voorjaar als hij weer netjes gewassen is, nu zit hij alweer vol met saharazand terwijl ik hem vorige week schoon heb gemaakt :'( ), maar het interieur van de mijne:
[Afbeelding]
En overdag:
[Afbeelding]
En omdat het zo'n volgeladen versie is: geen loze knopjes *O* _o_ :9 oOo De enige optie ontbreekt is een schuifdak, verder zit alles er op. Zelfs de CD-speler zit er in, die neemt lekker het halve dashboardkastje in :+

Adaptieve cruise control zou de auto helemaal af gemaakt hebben, maar da's een vrij zeldzame optie op een Astra K. Op het bouwjaar van die van mij was het helemaal niet leverbaar. Maar om er een te vinden met Intellilux, stoelventilatie én ACC... dat is extreem zeldzaam. Ik vind het prima zo :+ ACC op de facelift was enkel i.c.m de Ultimate uitvoering als ik het juist herinner.

Verder is de auto wel een flinke stap omhoog van de Corsa. En die reed al best volwassen naar mijn mening voor het soort/segment auto. Maar de Astra is gewoon een pak comfortabeler. En zeker omdat ik maar een 1.2'tje had, is die 1.4 Turbo een stuk vlotter :+ En zuiniger, ik rijd gemiddeld 1:17 :D

Geen idee wat de camera gedaan heeft op foto 2 trouwens, knopjes op het stuur en het logo staat er dubbel op :X

Owja, en jij hebt een afgevlakt stuurwiel (niet leverbaar voor mijn MY) en een zwarte hemel zie ik, dat heb ik ook niet :+

[Afbeelding]
Eerste generatie astra J had de watt-link standaard op alle uitvoeringen. Later werd het alleen de luxere uitvoeringen de K had het alleen maar op bepaalde uitvoeringen en als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vanmiddag viel het me op dat de menu taal van mijn Corsa-e ineens op Spaans was ingesteld. Que :?
Heb zowaar ook nog aardig in het menu moeten zoeken om de taal (idioma) weer goed te krijgen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:19

oscarwashere

"Very nice"

MadMarky schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:16:
Vanmiddag viel het me op dat de menu taal van mijn Corsa-e ineens op Spaans was ingesteld. Que :?
Heb zowaar ook nog aardig in het menu moeten zoeken om de taal (idioma) weer goed te krijgen.
Hij was denk ik in de war door de plotselinge Spaanse temperaturen van afgelopen weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
ImLegenJerry schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:15:

Heb al veel verschillende merken gereden, maar ook de nodige Opels.

Op mijn 18e begonnen met een Corsa B 1.4i, whooping 60pk! Uiteindelijk nog de Braziliaanse achterlichten in gemod 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMBxydGFIzVwEMPJLUBzpRVQ6xU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RFs37EEv8GKX9olKYpoIfAfX.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SD7EkxaMegv0yIpQzoEUSkFidM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AOAJTJGV0k0HN7w6CjusoECq.jpg?f=user_large

Toen tussendoor wat andere merken gehad. Uiteindelijk in 2015 een Astra J 1.3CDTi tourer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFmmQydclXsgcO3znQj28fUdRVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LOxH6PIsGAH9CTlalR4tkHuA.jpg?f=user_large

Later ingewisseld op een Insignia A2 2.0CDTi, dat was oprecht een fantastische auto. Één van de weinige die ik echt mis. Vakantie over de autobahn was altijd fantastisch en er ging een partij zooi in :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zr7kh4g7pTcaVAvEVPNI6lx6A1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O6U4wWLK9rljNQbhKs4WsMJQ.jpg?f=user_large

Hierna werden het de Stellantis modellen en sindsdien werd het rap slechter imo. Eerst een Grandland X in 2019 en de Corsa-e in 2020 erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUsEx9d5Saptu8nqPzTTt6TIrtI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8JN8WesTzSaCkwW0LVE2q1I3.jpg?f=user_large

Met de Grandland wat kleine typische 3008 kwaaltjes gehad. Softwarematig erg matig. De Corsa-e een hoop gezeik mee gehad. Waren er zo klaar mee dat in 2023 de Grandland vervangen is voor een XC40 en nadat de Corsa-e met een defecte airco compressor voor de zoveelste keer bij de dealer stond, de EX30 besteld.

Dus nu geen Opels meer op de oprit. En gaan er ook niet meer komen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSzg0h5c_Od1z-NR_K8bEf63x3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LrICdXz1M9MxG9X2aIDIdLaR.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ImLegenJerry schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:00:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, zal vanavond eens checken! --> Nee ik heb geen Watts-link ophanging
Jammer -O-
leonbong schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:51:
[...]
Eerste generatie astra J had de watt-link standaard op alle uitvoeringen. Later werd het alleen de luxere uitvoeringen de K had het alleen maar op bepaalde uitvoeringen en als optie.
Oh ja? Ik dacht dat het op de Astra J wel altijd er op zat.
Ophidian schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:50:
[...]
Heb al veel verschillende merken gereden, maar ook de nodige Opels.

Op mijn 18e begonnen met een Corsa B 1.4i, whooping 60pk! Uiteindelijk nog de Braziliaanse achterlichten in gemod 8)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Toen tussendoor wat andere merken gehad. Uiteindelijk in 2015 een Astra J 1.3CDTi tourer.
[Afbeelding]

Later ingewisseld op een Insignia A2 2.0CDTi, dat was oprecht een fantastische auto. Één van de weinige die ik echt mis. Vakantie over de autobahn was altijd fantastisch en er ging een partij zooi in :+
[Afbeelding]

Hierna werden het de Stellantis modellen en sindsdien werd het rap slechter imo. Eerst een Grandland X in 2019 en de Corsa-e in 2020 erbij
[Afbeelding]

Met de Grandland wat kleine typische 3008 kwaaltjes gehad. Softwarematig erg matig. De Corsa-e een hoop gezeik mee gehad. Waren er zo klaar mee dat in 2023 de Grandland vervangen is voor een XC40 en nadat de Corsa-e met een defecte airco compressor voor de zoveelste keer bij de dealer stond, de EX30 besteld.

Dus nu geen Opels meer op de oprit. En gaan er ook niet meer komen ;)
[Afbeelding]
Buren bij mijn broer hadden sinds woensdag een nieuwe XC40 Recharge. Zaterdag stond de ANWB er al, geen beweging te krijgen in de auto. Uiteindelijk is de ANWB vertrokken, Volvo nog vast op de oprit en de buren zijn een Megane huurauto gaan ophalen totdat de Volvo afgesleept werd naar de dealer op maandag :+

Insignia stond recent nog te koop
https://api.automotivetra.../portal/lots/view/2835607
Historie kijkende denk ik Autobedrijf 21-10-2023 - 11-11-2023

Ziet er nog goed uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@MK_ ja gezeur met een auto kan altijd. Helaas konden we letterlijk alles afstrepen net zoals @Aapje en was er structureel echt iets mis met de Corsa en zijn broeders. App was altijd waardeloos, beloofde opties zijn er nooit ingekomen.

Grappig dat ie te koop was. 60k km erbij gezet zie ik.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:20:
@MK_ ja gezeur met een auto kan altijd. Helaas konden we letterlijk alles afstrepen net zoals @Aapje en was er structureel echt iets mis met de Corsa en zijn broeders. App was altijd waardeloos, beloofde opties zijn er nooit ingekomen.

Grappig dat ie te koop was. 60k km erbij gezet zie ik.
Klo[t, de eerste lichtingen waren zeker niet de beste. Zoals ik al eerder aangaf, praktisch rijdende beta testers die :+ Vandaar dat latere modeljaren ook updates hebben gehad, die lijken het beter te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@MK_ Vind ik nog tegenvallen. Als ik de problemen in het Jeep Avenger topic zie, dan komen er nog wel wat problemen terug die wij ook al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 12:44
Weet iemand waar ik een vergelijk van het gewone 'Pure Panel' en de 'Pure Panel Pro' kan vinden, welke geleverd worden op de nieuwe Astra?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil nu daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
JohanPG schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:49:
Weet iemand waar ik een vergelijk van het gewone 'Pure Panel' en de 'Pure Panel Pro' kan vinden, welke geleverd worden op de nieuwe Astra?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil nu daadwerkelijk is.
Pure panel pro komt met een glasplaat voor de schermen.
Pure panel kan je dus herkennen als je een voelbare rand aan je scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:07:

Mokka valt voor ons af na een tweede proefrit. Instap vinden wij totaal niet fijn (waarschijnlijk door de "drempel"/dorpel in de deur..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vg_2UFGnZSZchKj3N9L2K0HEsG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3IMP9hE5k0CRdMXwee4qNZqg.png?f=fotoalbum_large

Bij de dealer had merkwaardig genoeg een Fiat 500e de beste instap. :') Daar wil mevrouw des huizes echter niet in gezien worden, die valt ook af (was zelf al niet zo'n fan vanwege de range) :+

Nu een optie voor een Opel Corsa e Ultimate (Alcantara+IntelliLux) uit 7/2021, volgens mij met alle opties die er zijn, voor €16.500.

Ik lees hierboven over de probleempjes met de Corsa e, waar moet ik dan aan denken? Is deze auto sterk af te raden of valt het allemaal mee? @Ophidian , @MK_

Enige eisen zijn eigenlijk redelijk goede instap, stuurverwarming en stoelverwarming en een range van 200-250KM in de koudere dagen. Is een auto "voor erbij".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@Source90 Onze was van september 2020. Wij hebben defecte boordlader a 2.500 euro, versnellingspook a 500 euro, airco compressor a 2.500 euro defect gehad. Bodemplaat die makkelijk los komt door een te hoge drempel. Meerdere elektrische storingen. Gekraak bij linker voorkant wat nooit opgelost was.

Heeft meerdere malen bij dealer gestaan in totaal diverse maanden. Kwam ook omdat alle problemen steeds voorkwamen bij al die autos tegelijk, dus steeds niets leverbaar. Tijdens de airco compressor waren er vier tegelijk binnen gekomen bijvoorbeeld.

Software zit zeer matig in elkaar. De app werkt niet tot nauwelijks. Snelladen kan ie eigenlijk best slecht. Belofte is 100kW, dat heb ik nog nooit gezien. Max 74 wat al vrij snel zakt.

Ik wil daarom geen Stellantis meer. Maar snap bij een dergelijke prijs dat je de gok zou willen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ophidian schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:21:
@Source90 Onze was van september 2020. Wij hebben defecte boordlader a 2.500 euro, versnellingspook a 500 euro, airco compressor a 2.500 euro defect gehad. Bodemplaat die makkelijk los komt door een te hoge drempel. Meerdere elektrische storingen. Gekraak bij linker voorkant wat nooit opgelost was.

Heeft meerdere malen bij dealer gestaan in totaal diverse maanden. Kwam ook omdat alle problemen steeds voorkwamen bij al die autos tegelijk, dus steeds niets leverbaar. Tijdens de airco compressor waren er vier tegelijk binnen gekomen bijvoorbeeld.

Software zit zeer matig in elkaar. De app werkt niet tot nauwelijks. Snelladen kan ie eigenlijk best slecht. Belofte is 100kW, dat heb ik nog nooit gezien. Max 74 wat al vrij snel zakt.

Ik wil daarom geen Stellantis meer. Maar snap bij een dergelijke prijs dat je de gok zou willen wagen.
Wauw, dat is een tegenvaller. (Ondanks genoemde prijzen) hoop ik wel vervangen onder garantie?
Elke auto heeft wel wat, dit zet je toch weer aan het denken. Ook nog mensen hier met positieve ervaringen? :Y)

Echt jammer dat er voorlopig vrij weinig klein-segment auto's beschikbaar is als elektrisch.
- Volkswagen ID.3 (ondanks al slag groter) en soortgelijke Cupra vallen bij voorbaat al af vanwege de problematiek,
- Fiat 500e wilt mevrouw niet in gezien worden.
- Peugeot 206e is volgens mij op hetzelfde platform gemaakt als de Corsa van 2021>, vinden wij zelf wat leuker ogen, echter is het stuur waardeloos (komt tegen mijn knieën, op hoogste stand). Moet er zelf bij voorkeur ook in kunnen rijden, als het niet anders uitkomt.
- Dacia Spring-e is goedkoop maar voelt ook aan alles goedkoop (en klinkt tijdens het rijden alsof je een raam open hebt).
- Renault Twingo nog niet in gereden/naar gekeken, maar ook weer Stellantis
- Citroën DS-3 is weer een slagje groter (ID.3 formaat volgens mij), is het kleiner.. Komt het bijna allemaal uit de Stellantis hoek.
- Renault Zoë zit je met de belachelijke accu constructie (of dure koop)
- Smart #1 oogt ook leuk, echter een iets andere prijsklasse.

Vind zelf de Honda e ook een leuk dingetje, maar ook daar kan mevrouw het uiterlijk/nostalgische niet waarderen }:O (Los van de zeer treurige range)

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 12-04-2024 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 00:39:
[...]
Wauw, dat is een tegenvaller. (Ondanks genoemde prijzen) hoop ik wel vervangen onder garantie?
Elke auto heeft wel wat, dit zet je toch weer aan het denken. Ook nog mensen hier met positieve ervaringen? :Y)

Echt jammer dat er voorlopig vrij weinig klein-segment auto's beschikbaar is als elektrisch.
- Volkswagen ID.3 (ondanks al slag groter) en soortgelijke Cupra vallen bij voorbaat al af vanwege de problematiek,
- Fiat 500e wilt mevrouw niet in gezien worden.
- Peugeot 206e is volgens mij op hetzelfde platform gemaakt als de Corsa van 2021>, vinden wij zelf wat leuker ogen, echter is het stuur waardeloos (komt tegen mijn knieën, op hoogste stand). Moet er zelf bij voorkeur ook in kunnen rijden, als het niet anders uitkomt.
- Dacia Spring-e is goedkoop maar voelt ook aan alles goedkoop (en klinkt tijdens het rijden alsof je een raam open hebt).
- Citroën DS-3 is weer een slagje groter (ID.3 formaat volgens mij), is het klein.. Komt het bijna allemaal uit de Stellantis hoek.
- Renault Zoë zit je met de belachelijke accu constructie (of dure koop)
- Smart #1 oogt ook leuk, echter een iets andere prijsklasse.
Alle Stellantis broertjes hebben dezelfde aandrijflijn (136pk/50kWh), tenzij je naar hele nieuwe gaat kijken (156pk/54kWh). Dus de e-208, e-2008, DS 3 E-Tense, Mokka-e... Allemaal dezelfde.

Aan componenten zijn wel updates doorgevoerd, latere modellen lijken wel beter.

Maar ja, aan de andere kant ken ik ook weer iemand die ondertussen 118k km op zijn Corsa Electric heeft zitten zonder defecten. Enkel bandjes, de "servicebeurten" zover de auto aangeeft, vloermatten en that's it.

Een "Wave 2" boordlader schijnt te helpen
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/516353081273745421/1203647687485030450/image0.jpg?ex=6624e9c3&is=661274c3&hm=fcdbfeabb4406dc95fa8a21ab19d3f3d3ab64a064ab01ccf2ce5fb29261ec43d&

Eigenlijk de enige 2 dingen die hij aangaf: de app is ruk, en dat de snellader meestal niet boven de 80kW komt, maar soms wel om en nabij de 100kW zit. Ik vermoed dat hij dan vooral laadt bij 30+%
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/5470354217629/Opel_Corsa-e_Fastned_Chargecurve.png

Een ander persoon die ik ken heeft hem pas 2 jaar en ~50k km (private lease)... Maar afgezien dat hij 2x van achter aangereden is geen problemen gehad :+

Het zal een beetje hit or miss zijn. Iets jongere varianten van 2021+ lijken iets minder kinderziektes te hebben. En er zijn zeker positieve verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@MK_ De nieuwe generatie boordladers zou beter moeten zijn inderdaad. Die curve is helaas wel in ideale omstandigheden. Ik heb nooit 100 gezien. De Corsa kan zijn accu niet voorverwarmen, dus dat helpt niet. Bij kouder weer dus zelfs gehad dat ie niet boven de 43kW komt. En met een range van krap 200km bij koud weer of windtegen is dat toch knap vervelend.

Maar als tweede auto zal je waarschijnlijk niet vaak gaan snelladen.

@Aapje heeft overigens ook de nodige problemen met zijn Corsa. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 12-04-2024 09:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Source90 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 00:39:
[...]
[...]
Renault is geen Stellantis! Ze delen voor zover ik weet ook geen techniek.

Nog even mijn mening over de Corsa-e:
Ik zou die 2e hands lekker vergeten. Te veel dure problemen die de kop op kunnen steken. Dan ben je overgeleverd aan de coulance van de dealer/Opel als er problemen optreden.
Mijn 2020 Corsa heeft ook al de nodige problemen achter de rug.
Ik heb o.a. een nieuwe boordlader, geen idee welke versie er nu in zit, maar ik lees op de Duitse fora dat ze na vervanging nog steeds stuk gaan.
Ik heb nu een cruise control die niet meer werkt, de batterijen van de sleutels die ik elke 1,5 maand moet vervangen. Een irritante rammel in de rechter A-stijl, en ik ben bij ±66.000km eigenlijk al toe aan bandje nummer 9 en 10....
Wegligging van de corsa is op zich redelijk, maar hij heeft echt veel te weinig grip op de vooras. Zodra er regen voorspelt is gaan de voorwielen spinnen. Op een nat wegdek kan je zonder al te veel problemen de voorwielen laten spinnen bij snelheden boven de 50km/h.
De sportstand is redelijk nutteloos vanwege het gebrek aan grip. De ECO stand is ook minder bruikbaar omdat de Airco dan uitgeschakeld wordt.
Software in de auto is wel OK, daar heb ik geen problemen mee. De app op de telefoon is ronduit waardeloos. Ik had gelukkig al ervaring met de oude Citroen app, dus ik had echt hele lage verwachtingen van de app voor de Corsa.

Qua snelladen heb ik ook nog nooit de beloofde 100kW gezien. Maximaal 70kW ofzo. Nu doe ik vrijwel nooit snelladen, dus dat is niet echt een probleem voor mij. Gewoon laden gaat bij mij overigens met maximaal 10,1kW en dus niet de geadverteerde 11kW.
Een Corsa met 1-fase lader zou ik overigens ook lekker laten staan. Dat is in de meeste gebruikssituaties echt onpraktisch.

Geen idee of dat bij de Mokka beter is, maar de kofferbak van de Corsa is echt klein. iets om rekening mee te houden.

Verder is het om te rijden wel een fijne auto. Lekker stil, snel zat en zit lekker. In tegenstelling tot veel andere auto's zijn veel functies gewoon met knoppen te bedienen ipv het touchscreen. Intellilux is echt heel erg fijn. ACC (als die werkt ;)) is ook echt heel goed., zeker in combinatie met de active lane keeping. In vergelijking met een Tesla model 3 is de Corsa zeker stiller en werkt de ACC echt heel veel beter.

De 2021 update maakt het allemaal iets beter, maar die kennen ook de nodige problemen lees ik.
Die update heeft een iets efficiëntere motor en een extra vochtsensor voor de airco. Vooral die laatste lijkt me fijn want de airco is bij mijn 2020 model niet echt berekend op zijn taak. Regelmatig beslagen ruiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Paling1 op 12-04-2024 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:18

Aapje

Opel-beun
Laten we zeggen, mijn 2020 model... Ik zou 'm nog liever bij de dealer door de voorgevel willen rijden. Wat een Kwaliteit Uitermate Teleurstellende machine is dat. Lijkt wel of FC knudde op vakantie was bij de bouw en de reserveploeg aan 't spelen was in de fabriek.

Kijk vooral naar de prijs van een sleutelbatterijtje... elke onderhoudsbeurt zowat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hC4x8xw11vuhJDHMUnNpaf6L.jpg

En dan is de Onboard charger nog vervangen rond 3000km want die was toen kapot. Maand de auto kwijt geweest.

Hoogste snellader snelheid die ik zie is 80kW

[ Voor 15% gewijzigd door Aapje op 12-04-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Aapje
Ik vervang mijn sleutelbatterij lekker zelf. Daar ga ik echt niet voor naar de dealer rijden. :) Maar €11,50 is wel schandalig veel!

Het zijn vooral die sneaky terugkerende kosten die het voor een particulier niet fijn maken. (Vooral bandjes bij mijn wagen)
De mijne is gelukkig lease, dus als de leasemaatschappij een probleem ziet met de oplopende kosten, gaan ze er zelf maar wat aan doen. Heb vaak genoeg gemeld dat ik het raar vind.
Leasemaatschappij en dealer zijn van dezelfde eigenaar, dus moet niet al te moeilijk zijn lijkt me. Ik zie gelukkig nooit bonnetjes van het onderhoud.

Waarom is de jouwe bij 78k en 85k voor een beurt geweest? Elke 25k is volgens het boekje genoeg.
Dat is trouwens ook gewoon heel raar. 25k interval voor een elektrische auto is belachelijk weinig.

Die 2020 modellen lijken gewoon een soort prototypes met allerlei experimentele onderdelen erin. Heb het vermoeden dat er nog vrij veel verschil tussen 2020 auto zit qua gebruikte leveranciers van de onderdelen.
Aan de andere kant zie je dat er bij de Jeep Avenger dezelfde problemen optreden.

[ Voor 15% gewijzigd door Paling1 op 12-04-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Paling1 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:18:
@Aapje

Leasemaatschappij en dealer zijn van dezelfde eigenaar, dus moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.
genoemd naar een zeedier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

stijn014 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:32:
[...]

genoemd naar een zeedier?
:Y) Yummie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Paling1 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:46:
[...]

Renault is geen Stellantis! Ze delen voor zover ik weet ook geen techniek.

Nog even mijn mening over de Corsa-e:
Ik zou die 2e hands lekker vergeten. Te veel dure problemen die de kop op kunnen steken. Dan ben je overgeleverd aan de coulance van de dealer/Opel als er problemen optreden.
Mijn 2020 Corsa heeft ook al de nodige problemen achter de rug.
[...]
Laten we het er op houden dat je 2e hands in ieder geval geen vroeg model wil. De enige steek die mijn 2023 Corsa-e de afgelopen 9 maanden heeft laten vallen is dat de menutaal laatst spontaan op Spaans is gesprongen 8)7
Verder nog geen issues gehad en als je de reviews bij bijv Autoweek erop na leest lijkt het verder ook wel mee te vallen.

Dat van het snelladen ben ik overigens met je eens, heb een keer of twee 100kW gezien bij 20-25°C en een bijna lege accu. Is de accu nog iets voller of de buitentemperatuur iets lager dan ben je met 70-80kW laadsnelheid wel klaar. Gebruik het verder niet veel maar de meeste snellaad sessies duren tot nu toe wel net iets langer dan verwacht.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MadMarky schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:05:
[...]

Laten we het er op houden dat je 2e hands in ieder geval geen vroeg model wil. [...]
Daar heb je deels gelijk in.
2020 model moet je mijns inziens als particulier niet willen aanschaffen.
2021 update model zijn ook de nodige problemen mee, dus heel goed nadenken of je die wel wilt hebben. Uiteindelijk is er ten opzichte van de 2020 niet heel veel veranderd. (efficiëntere motor, vochtsensor voor de airco en weglaten versnellingspook)
2022/2023 auto's kunnen mogelijkerwijs betrouwbaarder zijn (maar zijn technisch gelijk aan 2021 model), maar die zijn 2e hands waarschijnlijk veel duurder.

Bovenstaande opmerkingen gelden overigens grotendeels ook voor de Peugeot e-208 en de Opel Mokka-e.
Als je dan persé een 2e hands elektrische auto van een paar jaar oud wil, dan kom je denk ik al snel bij KIA en Hyundai uit.

Voor de grap net even op Autoscout gekeken. Mijn auto zou nu op ±50% afschrijving zitten in 3 jaar. Gaat best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Paling1 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:33:
[...]

Bovenstaande opmerkingen gelden overigens grotendeels ook voor de Peugeot e-208 en de Opel Mokka-e.
Als je dan persé een 2e hands elektrische auto van een paar jaar oud wil, dan kom je denk ik al snel bij KIA en Hyundai uit.

Voor de grap net even op Autoscout gekeken. Mijn auto zou nu op ±50% afschrijving zitten in 3 jaar. Gaat best hard.
Persoonlijk zou ik dan een 40kWh Nissan Leaf aanraden als de actieradius past bij je gebruik. Meer bang-for-buck ga je niet vinden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Paling1 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:33:
[...]
ktrische auto van een paar jaar oud wil, dan kom je denk ik al snel bij KIA en Hyundai uit.

Wij hebben momenteel een Kia Niro EV (facelift/MY23) en willen juist wat kleiner voor erbij.
Helaas weinig goeds dan, als ik topics vaan de andere merken een beetje volg. Leaf vind ik persoonlijk ook al aardig aan de maat.

Edit: nieuwe Niro is 4420mm lang, de Leaf zelfs 4490mm lang.

Toch maar kijken of er een Zoë met koopaccu staat. Zal in het Renault topic vragen of hier nog wat “mis” mee is :p
Scheelt wel dat de Zoe al een jaar over 10 rond rijdt en met een 2021-2022 model hopelijk de kinderziektes er uit zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Source90 op 12-04-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Source90 Leaf is een middenklasse gezinsauto dus die wel wat groter ja. Maar waarom is het formaat zo'n issue? Kleine parkeervakken of zijn het de parkeerskills? De Leaf met Propilot heeft camera's en sensoren rondom ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MadMarky schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:19:
@Source90 Leaf is een middenklasse gezinsauto dus die wel wat groter ja. Maar waarom is het formaat zo'n issue? Kleine parkeervakken of zijn het de parkeerskills? De Leaf met Propilot heeft camera's en sensoren rondom ;)
De Niro en Corsa/208/500/zoe kunnen makkelijk tegelijk op de oprit. Twee Niro’s (of soortgelijke groottes zoals Leaf) passen niet. Parkeren in de rest van de straat is helaas een ramp. Zeker als de stekker aan de achterkant zit, kunnen ze beide opgeladen worden als ze achter elkaar staan.
Plus mevrouw wilt een klein stadsautotje erbij (en klein = licht; scheelt natuurlijk wegenbelasting over een jaar of wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:27:
[...]
Wij hebben momenteel een Kia Niro EV (facelift/MY23) en willen juist wat kleiner voor erbij.
Helaas weinig goeds dan, als ik topics vaan de andere merken een beetje volg. Leaf vind ik persoonlijk ook al aardig aan de maat.

Edit: nieuwe Niro is 4420mm lang, de Leaf zelfs 4490mm lang.

Toch maar kijken of er een Zoë met koopaccu staat. Zal in het Renault topic vragen of hier nog wat “mis” mee is :p
Scheelt wel dat de Zoe al een jaar over 8-10 rond rijdt en met een 2021-2022 model hopelijk de kinderziektes er uit zijn.
Alleen hebben die auto's geen hoofd airbags aan de zijkant, zou een absolute no-go zijn voor mij momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MK_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:30:
[...]

Alleen hebben die auto's geen hoofd airbags aan de zijkant, zou een absolute no-go zijn voor mij momenteel.
Gaan redelijk offtopic met mijn Renault/overige merken als optie haha.
Was het net aan het lezen; https://www.autoweek.nl/a...terrenscore-echt-onveilig

Omdat Renault de hoofd/zij-airbag in de jongste Zoe wegliet, stelt de Renault ook bij aanrijdingen van opzij en bij de crashtest tegen een paal teleur. ”.

Schandalig dat zoiets niet in een auto van deze prijsklasse(Zoë ad 32k) maar wel in de auto die het moet vervangen (ze rijdt nu in een Kia Picanto uit 2015, nieuw gekocht 12k.. :s )

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 12-04-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 als ik het Jeep Avenger topic lees is er nog een hoop gedoe en storingen. En dat is technisch dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Source90 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:36:
[...]
Gaan redelijk offtopic met mijn Renault/overige merken als optie haha.
Was het net aan het lezen; https://www.autoweek.nl/a...terrenscore-echt-onveilig

Omdat Renault de hoofd/zij-airbag in de jongste Zoe wegliet, stelt de Renault ook bij aanrijdingen van opzij en bij de crashtest tegen een paal teleur. ”.

Schandalig dat zoiets niet in een auto van deze prijsklasse(Zoë ad 32k) maar wel in de auto die het moet vervangen (ze rijdt nu in een Kia Picanto uit 2015, nieuw gekocht 12k.. :s )
De Corsa uit 2003 die mijn ouders hebben gehad, had het al. Zeker voor een merk als Renault, wat jarenlang reclame maakte met 5 sterren NCAP... Een onbegrijpelijke keuze.
Ophidian schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:39:
@Paling1 als ik het Jeep Avenger topic lees is er nog een hoop gedoe en storingen. En dat is technisch dezelfde auto.
Is het? Ik heb de laatste 10-20 pagina's doorgenomen, maar afgezien klachten over de app en één defect infotainment (UConnect 10.25 is niet dezelfde als wat Opel/Peugeot gebruiken) zie ik niet echt technische defecten voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@MK_ Ik lees al 2 mensen waarbij de boordlader vervangen is, daarnaast 1 waarbij de auto de hoofdzekering heeft laten klappen en daarna niet meer functioneerde. Veel problemen met de app\software. vocht in de koplampen. Achterlichten vol water. Meerdere met storing in elektrisch aandrijfsysteem. Meerdere met storing in de achterklep. Meerdere waarbij de auto weken tot maanden bij de dealer heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Het hele probleem is eigenlijk dat het Stellantis niet lijkt te lukken om de boel betrouwbaar te krijgen...
Zodra ze dat voor elkaar hebben zijn die auto's helemaal geen verkeerde keuze, misschien wel een betere keuze dan andere merken.
Wat ik al zei, de Corsa-e is gewoon een hele fijne auto als de betrouwbaarheid goed zou zijn. Dan kan je hem als particulier ook gaan overwegen.

Ben overigens nog niet bij de dealer geweest, maar nu krijg ik af en toe ook een ABS foutmelding. Maandag maar eens even bellen.
Rij nu met de snelheidsbegrenzer ipv de ACC. Werkt niet superfijn, maar de auto lijkt wel zuiniger. Laatste bijna 500km met een gemiddelde van 15,0 kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:18

Aapje

Opel-beun
Net een afspraak moeten maken voor m'n Opel voor onderhoud... bij "Wassink".... Krijg gelijk naar m'n hoofd gesmeten dat ik 't voortaan online moet doen dat er waarschijnlijk niemand een telefoon gaat opnemen de volgende keer... Lekkere klantenservice pauper Wassink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Begin van de week bij de dealer geweest voor de ACC storing. Na uitlezen een afspraak gemaakt voor verdere analyse afgelopen vrijdag. Er blijkt nu een kabelboom ergens achter in de auto kapot te zijn. Die geeft een storing die de ACC deactiveert. Kabelboom is besteld en ik krijg een telefoontje als die binnen is.
Intussen is mijn dashboard een complete kermis geworden met lampjes en piepjes.... Vandaag stopte de handrem er ook mee.
Ook gaan ze nogmaals de sleutels en de vergrendeling checken. Ze hadden een BSI update gedaan. Geen idee wat dat inhoud. Ook batterijen in de sleutels gewisseld. Heeft weinig geholpen. Meldingen dat de sleutel niet gedetecteerd kon worden waren er helaas nog steeds.
Na nogmaals batterijen wisselen en sleutels opnieuw inleren werkt het nu weer.

Wordt steeds blijer van deze auto.... :+

Ik had trouwens een elektrische mokka uit 2022 mee als leenauto. Viel toch een beetje tegen. Zit minder lekker dan de Corsa. Motorkap is ook erg hoog. Dashboard display achter het stuur is wel een stuk beter. Schakelaar ipv een pookje voor de versnellingen is even wennen. Rustig gereden maar zo'n mokka lijkt een stuk onzuiniger dan mijn Corsa. Kreeg hem maar net onder de 17 kWh/100km. Corsa zit onder de 16...
Traction control was wel stukken beter. Krijg hem bijna niet aan het slippen. Met de Corsa was het bij het eerste stoplicht al weer een feestje.... :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Paling1 op 20-04-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Die melding van de sleutel had ik ook continu. Nooit aandacht aan geschonken :+

Onze oude Corsa staat te koop hier. Voordeel dat de boordlader, versnellingspook en compressor al vervangen zijn en hij goed onderhouden is en nagenoeg alle opties aangevinkt zijn, alleen geen leren stoelen. Nadeel dat je niet weet wat er volgende keer kapot gaat. Onze inruilprijs uiteindelijk niet verkeerd als ik zie waarvoor hij te koop staat, die was namelijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Die melding opzich is niet heel storend. Probleem is alleen dat de auto dan ook niet zomaar wil starten of uit gaan. Dan moet je elke keer de sleutel naast de stuurkolom houden.
Ook werkt bij mij de vergrendeling dan heel slecht. Auto wil niet meer op slot. Meestal na een seconde of 10 reageert ie dan pas weer op de sleutel. Bloed irritant.
Hopelijk kunnen ze dat ook fixen maar ik vrees van niet.
Zou fijn zijn als alle problemen met dat stukje kabelboom te maken hebben.

De mijne is trouwens bijna hetzelfde als die oude van jou.
Ik heb alleen 16" wielen en geen zwart dak. Verder is ie hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door Paling1 op 20-04-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Doen jullie eigenlijk zelf de updates voor je infotainment/maps?
Komende van een Ford vind ik het een erg omslachtig systeem (alles moet in 1 keer geen resume, duurt superlang, geen bevestiging om te uploaden naar de constructeur,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:08
Ons oog is momenteel gevallen op een Opel Grandland X uit 2018-2019 (131PK variant), inclusief keyless entry, panorama dak e.d. via een kennis toegang tot VWE/Automotive Trade Center en te koop voor rond de 16.500-17.500,-. Geen slechte deal voor deze opties i.c.m. een kilometerstand van 120.000-135.000.

Wat zijn jullie ervaringen met de Grandland X? Ik heb al een beetje rondgekeken op dit fora en andere fora. Lees geen erg gekke dingen anders dan dat de afwerking sinds PSA wat minder is geworden. Wij komen nu van een Kia Niro (private lease), mogen de auto overnemen voor 19.000,- maar er zitten heel wat minder opties op deze Kia voor dat bedrag. Ook is de Kia een stukje kleiner. Ik heb wel het idee dat de automaat in de Kia Niro wat beter (lees soepeler) is (DCT-7 bak). Zal binnenkort ook eens een proefrit maken in een Grandland X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:10

MeNTaL_TO

The future is not set

Van de week Opel connect afgelopen, krijg ik een engels mailtje met daarin links om te verlengen, krijg je in Engeland dus blijkbaar van een hoop onderdelen nog gewoon 3 jaar ipv 6 maanden hier. Dat werkt niet echt positief (als in heb het gevoel dat ons een poot wordt uitgedraaid). Dat mijn Tomtom geen updates meer krijgt boeit me niet echt, even min de flitspaal melding. Maar dat mijn Opel spraakherkenning het ook niet meer doet vind ik wel een beetje kinderachtig. Maar goed, nu voor 100% over naar Android Auto, scheelt weer 100 euro per jaar.
Heb alleen de laatste tijd dat ik bij het instappen zie dat de automatische handrem er niet opgegaan is (dan krijg je pas een melding als je weer wilt starten, vind ik niet echt logisch, maar goed, de versnelling staat ook nog in parkeerstand.
Ik merk meer en meer software problemen (voorbeeld, bluetooth is opeens helemaal weg, wifi was nog wel een optie) en krijg maar geen updates binnen, tot het niveau waar ik mee afvraag of ik nog wel updates ga krijgen.
Ik ga mij afvragen of mijn volgende leasewagen nog wel een Stellantis gaat zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mprkooij schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:54:
Ons oog is momenteel gevallen op een Opel Grandland X uit 2018-2019 (131PK variant), inclusief keyless entry, panorama dak e.d. via een kennis toegang tot VWE/Automotive Trade Center en te koop voor rond de 16.500-17.500,-. Geen slechte deal voor deze opties i.c.m. een kilometerstand van 120.000-135.000.

Wat zijn jullie ervaringen met de Grandland X? Ik heb al een beetje rondgekeken op dit fora en andere fora. Lees geen erg gekke dingen anders dan dat de afwerking sinds PSA wat minder is geworden. Wij komen nu van een Kia Niro (private lease), mogen de auto overnemen voor 19.000,- maar er zitten heel wat minder opties op deze Kia voor dat bedrag. Ook is de Kia een stukje kleiner. Ik heb wel het idee dat de automaat in de Kia Niro wat beter (lees soepeler) is (DCT-7 bak). Zal binnenkort ook eens een proefrit maken in een Grandland X :D
Voornaamste zaak is te kijken naar de historie omtrent de distributieriem en de gebruikte olie en het tijdig uitvoeren van de oliewissels: dat lijkt de voornaamste invloed te zijn.

Verder an sich is de Aisin bak die er onder hangt naar mijn mening juist vrij soepel, enkel niet zo snel als een DCT's vooral verre van soepel met vlot weg rijden, daar heeft zo'n automaat met koppelomvormer minder last van.

Ergens in 2019 zijn ze gewisseld van 6-traps naar 8-traps. De motor zelf blijft gelijk, maar dat maakt wel een verschil in acceleratie als verbruik: die is bij de acht-traps iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Heeft iemand enig idee wat de onderhoudsbeurt voor een Crossland X uit 2018 met 85.000 km ongeveer kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:51:
Heeft iemand enig idee wat de onderhoudsbeurt voor een Crossland X uit 2018 met 85.000 km ongeveer kost?
Kleine beurt bij de dealer is iets tegen de 250-300, groter beurt tegen de 500. Afhankelijk van wat je auto nodig heeft zal het fast ergens tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik heb toch nog ff nagevraagd bij de dealer, de 6-jaars beurt voor de Crossland kost minstens 1400 EUR omdat de distributieriem vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Zijn er hier ook mensen met ervaring met een Cascada. We zijn aan het oriënteren voor een Cabrio. Had mijn zinnen op een MX5 ND gezet. Maar mijn vrouw vind het ook leuk als de kids mee kunnen. De auto gaat ook voor woon werk gebruikt worden dus ik wil hem niet te hoog in de kilometers. Mijn vaste dealer heeft niets staan ik was benieuwd of hier ervarings deskundige zijn. En of er bekende kwaaltjes zijn. Qua generatie is het gelijk aan de Astra J volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 14:08
-ET- schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:41:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met een Cascada. We zijn aan het oriënteren voor een Cabrio. Had mijn zinnen op een MX5 ND gezet. Maar mijn vrouw vind het ook leuk als de kids mee kunnen. De auto gaat ook voor woon werk gebruikt worden dus ik wil hem niet te hoog in de kilometers. Mijn vaste dealer heeft niets staan ik was benieuwd of hier ervarings deskundige zijn. En of er bekende kwaaltjes zijn. Qua generatie is het gelijk aan de Astra J volgens mij.
ik heb een cascada, hele fijne auto. Je kan er als volwassene ook achterin zitten, en de van mij heeft ook isofix met top tether.

Het is inderdaad voornamelijk een astra J. we ben ik er achter gekomen dat Stellantis geen GM onderdelen meer maakt. Ik heb recent veel tijd moeten steken in het vinden van een brandstofleiding voor de cascada omdat die lek was en niet meer op voorraad was in Europa.

wel is een mx5 en een cascada totaal niet vergelijkbaar. de mx5 is een kleine sportauto en de cascada is langer dan een focus station. echt een slagschip, lange portieren. ik vind hem heel mooi.

ik heb een 2014 model. nieuwere heb je ook in verschillende uitvoeringen. weinig kwaaltjes gehad, dakbediening tot 50km/h is geniaal. je wilt wel de grote windvanger er bij. dan heb je niets meer aan je achterzitplaats maar als je samen op pad gaat is dat veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

het is inderdaad niet vergelijkbaar. Alleen mijn vrouw dacht leuk ook met de Kids. Ze zijn 8 en 10 dus Isofix hebben we niet meer nodig gelukkig. Dat er geen onderdelen zijn is wel een flink minpunt. Dat hij groot is dat had ik inmiddels ook gezien. Maar dat krijg je ook al gauw als je er met 4 personen in zou willen. Qua model is hij zeker goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 14:08
-ET- schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:18:
het is inderdaad niet vergelijkbaar. Alleen mijn vrouw dacht leuk ook met de Kids. Ze zijn 8 en 10 dus Isofix hebben we niet meer nodig gelukkig. Dat er geen onderdelen zijn is wel een flink minpunt. Dat hij groot is dat had ik inmiddels ook gezien. Maar dat krijg je ook al gauw als je er met 4 personen in zou willen. Qua model is hij zeker goed gelukt.
veel distributeurs geven geen garantie meer op onderdelen nadat autos ouder zijn dan 10jaar. in mijn zoektocht kwam dat neer op modellen ouder dan 10 jaar.

er zijn ook andere 4zits waar je naar kan kijken, mercedes e cabrio ofzo.

en wie weet vinden je kids het helemaal niet leuk. niet alle kinderen vinden het leuk, vooral die met lange haren niet. maar als 2e auto wel geniaal door de 4 zitplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:41:
Onderstel en platform etc delen ze met de Astra J. Het is dan ook in feite een Astra J cabrio :+

Met de motoren zou ik wel kijken... de 1.4 Turbo lijkt me misschien onderbemeten voor zo'n zware auto. We hadden hem in de Meriva, daar voldeed hij prima, maar met 300kg extra aan boord is het misschien een ander verhaal :P Maar goed, het is dan ook eerder een cruiser dus misschien is het voldoende. De 1.4 Turbo is wel nog het Family 0 blok, an sich prima maar wel vrijwel alles van het koelsysteem (plastic) gaat gegarandeerd stuk. Verder prima motoren verder. Maar, als het kan: ga voor de 1.6 Turbo. Dat is een nieuwere generatie GM MGE motor, en dat zijn echt goede motoren!

M.b.t onderdelen... ondanks dat GM niet meer in Europa is, zijn zeker de onderdelen prima beschikbaar, en dat zal ook wel zo blijven. Mechanische onderdelen zijn op zo veel modellen gebruikt en er zijn zo veel auto's op de markt... dat blijft wel. Iets obscuurdere zaken kan ik me wel indenken dat het wat moeilijker wordt voor een wat obscuurder model als de Cascada, al zal er zeker vanuit de VS nog wel alles te krijgen zijn van de Buick variant.

Geen idee wat je budget is, maar dit is gel een gave uitvoering met weinig kilometers en 1.6 Turbo :9
https://www.autoweek.nl/o...pel-cascada-benzine-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Er was hier iemand die het probleem had op zijn Astra PHEV dat zijn schermen bevroren en soms op zwart gingen.

Mijn Astra is vandaag op onderhoud gegaan en ze hebben het probleem onderzocht.
Ze hebben een module besteld dat te maken heeft met het infotainment gedeelte. (€700 in België). Gelukkig is het een leasing en is er nog garantie.

Als het onderdeel binnen is wordt het vervangen en is het hiermee hopelijk opgelost.

Misschien kan jij hier ook mee verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:19

oscarwashere

"Very nice"

Asterion schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:11:
Er was hier iemand die het probleem had op zijn Astra PHEV dat zijn schermen bevroren en soms op zwart gingen.

Mijn Astra is vandaag op onderhoud gegaan en ze hebben het probleem onderzocht.
Ze hebben een module besteld dat te maken heeft met het infotainment gedeelte. (€700 in België). Gelukkig is het een leasing en is er nog garantie.

Als het onderdeel binnen is wordt het vervangen en is het hiermee hopelijk opgelost.

Misschien kan jij hier ook mee verder..
Ik heb dit ook 2 of 3 keer gehad (in 5 maanden), nu al een tijdje niet meer.

Wel een nieuw euvel: de radio antenne werkt plotseling niet meer. Via bluetooth is alles in orde, maar als ik een radiozender wil opzoeken blijft er de hele rit in beeld dat de antenne nog moet worden opgestart. Resetten helpt helaas niet. Wisselen tussen FM/DAB is niet mogelijk. Morgen gaat hij naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
oscarwashere schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:14:
[...]

Ik heb dit ook 2 of 3 keer gehad (in 5 maanden), nu al een tijdje niet meer.

Wel een nieuw euvel: de radio antenne werkt plotseling niet meer. Via bluetooth is alles in orde, maar als ik een radiozender wil opzoeken blijft er de hele rit in beeld dat de antenne nog moet worden opgestart. Resetten helpt helaas niet. Wisselen tussen FM/DAB is niet mogelijk. Morgen gaat hij naar de dealer.
Dat probleem heb ik nog niet eerder gehoord, zal vast ook een module zijn die stuk gaat of kapot is.
Misschien een fiche los of slecht contact..

In mijn ogen heeft Stellantis hun elektronica toch niet in orde. Zouden de Peugeot rijders ook problemen ervaren?

De zetelverwarming op het scherm blijft ook maar omgekeerd staan tov de knop.
Bestuurdersknop is met rugleuning links en op het scherm wordt de rugleuning rechts weergegeven.. :+
Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste