Ik mag mij weer melden hier...
Helaas vanwege rugklachten minder gereden, gaat gelukkig alweer wat beter maar zithouding tijdens autorijden is 1 van de dingen wat nog niet prettig is. Maar af en toe moeten toch de boodschappen worden gedaan wat ik dus afgelopen maandag probeerde te doen.
Wilde de auto van het slot halen met afstand bediening, gebeurde niets, dacht batterij leeg. Dus maar met de fysieke sleutel. Centrale vergrendeling ging er niet af, dashboard bleef zwart. 12volt accu leeg. Al een keer eerder gehad dus dan maar de optimate 4 die ik ook gebruik voor de motoren er een dag op gehad, maar mocht niet baten.
Garage gebeld en de Opel pechhulp ingeschakeld, oftewel Anwb. Met een booster de auto aan de praat gekregen en het advies om hem een half uur tot 3 kwartier "stationair" (in de ready stand) te laten staan zodat de 12v accu wordt bijgeladen. Ik dacht mooi weer gefixt. Blijkt later dat deze na een minuut of 10 automatisch uit de ready stand gaat, dus lang niet genoeg geladen en was weer zo dood als een pier.
Anwb voor de 2e keer langs deze keer met een elektrische auto.
Weer gestart en uitgelezen. Een bulk aan foutmeldingen gereset en we hebben even gekeken wanneer de 12 volt accu wordt bijgeladen vanuit de auto.
Dit wordt gedaan als de auto in de ready stand staat, dus als je kan rijden.
Als de auto aan de laadpaal staat en wordt geladen. Wanneer de auto stopt met laden, dan wordt de 12v accu ook niet meer geladen.
Waarschijnlijk is hierdoor mijn 12v accu leeg getrokken want ik had em een paardagen gewoon aan de laadpaal liggen. En blijft er wel constant een informatie verbinding tussen laadpaal en auto gaande.
Na alle foutmeldingen resets een rondje gereden van ca. 6km met de beste Anwb man achter mij aan en opnieuw de foutmeldingen uitgelezen. Wel beetje jammer gezien de auto ~3000km geleden een beurt heeft gehad bij de garage.