Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 11:23
Even wat frustratie kwijt. Heb een corsa-e met 3800 km op de teller. Wilde ik net proberen te laden, doet ‘ie het niet. Lijkt alsof hij gaat laden, voor een paar tellen. En dan zegt de auto: laden voltooid. En dan begint de auto weer opnieuw.

Morgen ochtend komen ze hem halen. Vertelde mijn verhaal aan de ANWB en die weigerde zelfs te komen. Gaven direct zelf aan: laat hem maar ophalen.

Boordlader kapot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@blottle
Dikke kans dat die inderdaad kapot is.
Snelladen werkt waarschijnlijk nog wel. Dat zou je nog kunnen proberen om andere problemen uit te sluiten.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de laadstekker niet helemaal juist contact maakt. De mijne was na de installatie van de nieuwe boordlader ook wat kritisch met hoe hard je de stekker aandrukte.

Als de boordlader stuk is ben ik benieuwd naar de levertijd. Bij mij ging het redelijk snel met 2 weken...

Mijn handrem is er inmiddels mee opgehouden. Hoop gepiep als je de auto ontgrendeld. Soms doet ie het nog wel. Vandaag wilde die niet los gaan bij het wegrijden. Na een keer opnieuw starten gelukkig weer wel. Hopelijk krijgt de dealer die kabelboom snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Paling1 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:44:
@blottle
Dikke kans dat die inderdaad kapot is.
Snelladen werkt waarschijnlijk nog wel. Dat zou je nog kunnen proberen om andere problemen uit te sluiten.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de laadstekker niet helemaal juist contact maakt. De mijne was na de installatie van de nieuwe boordlader ook wat kritisch met hoe hard je de stekker aandrukte.

Als de boordlader stuk is ben ik benieuwd naar de levertijd. Bij mij ging het redelijk snel met 2 weken...
Heb het gewoon thuis aan de lader gehangen. Niks hard geduwd. Gewoon zoals ik altijd doe. En heb het gedurende dag ook een paar keer opnieuw geprobeerd. Heb geen pasjes systeem. Gewoon inpluggen en laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

blottle schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:01:
[...]

Heb het gewoon thuis aan de lader gehangen. Niks hard geduwd. Gewoon zoals ik altijd doe. En heb het gedurende dag ook een paar keer opnieuw geprobeerd. Heb geen pasjes systeem. Gewoon inpluggen en laden.
De boordlader is meer dan enkel een stekkerverbinding, er hangt een heel systeem achter waar helaas wat mis mee kan zijn. Uit welk jaar is jouw Corsa-e? Gezien de kilometerstand vermoed ik nog geen jaar oud?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
MadMarky schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:34:
[...]

De boordlader is meer dan enkel een stekkerverbinding, er hangt een heel systeem achter waar helaas wat mis mee kan zijn. Uit welk jaar is jouw Corsa-e? Gezien de kilometerstand vermoed ik nog geen jaar oud?
Hij is van maart 2023. Geen idee wat de lease maatschappij er een jaar mee heeft gedaan. Maar kreeg hem met 100 km op de teller half maart 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 09:17

-ET-

Phone Home

@DaTimMan @MK_

Dank voor de reactie. Cascada gaat het niet worden. Absoluut mooie auto. Maar ik vind hem te groot en te zwaar. En mijn dochter kan wat slecht tegen hard geluid. Ik had gehoopt dat met een windscherm te ondervangen maar die komt bij 4 zitters vaak achter de voorstoelen dus dat schiet niet op. Toch voor mij originele plan. Klein licht tweezittertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 14:08
-ET- schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:59:
@DaTimMan @MK_

Dank voor de reactie. Cascada gaat het niet worden. Absoluut mooie auto. Maar ik vind hem te groot en te zwaar. En mijn dochter kan wat slecht tegen hard geluid. Ik had gehoopt dat met een windscherm te ondervangen maar die komt bij 4 zitters vaak achter de voorstoelen dus dat schiet niet op. Toch voor mij originele plan. Klein licht tweezittertje.
slimme keuze dan

ik heb gezien dat bij sommige mercedes cabrios deze electrisch omhoog komt achter de 2e zitrij. Hard geluid blijf met een cabrio open een ding ja, op de snelweg door een tunnel is erg oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Asterion schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:02:
[...]

.

In mijn ogen heeft Stellantis hun elektronica toch niet in orde. Zouden de Peugeot rijders ook problemen ervaren?
Understatement in mijn ogen, hoevaak mijn adaptive cruisecontrol uitvalt omdat de radar niet gevonden kan worden of dat mijn HUD het opeens niet doet en de keer daarna het weer gewoon doet alsof er niets aan de hand was.

Grootste probleem dat de handrem er soms na het uitzetten van de motor er niet opgaat. Je krijgt dan bij het starten een mooi piepconcert. Maar zou liever willen dat de handrem er altijg automatisch opgaat (zoals ingesteld).

Auto Android wireless doet het perfect, maar met draad valt het nog steeds weg, diverse kabels geprobeerd en ga het nu nog eens proberen met een kabel van 12 euro die wel USB3 doet (zelfs op een Apple).

Het feit dat je een abbo die nu opeens 125 euro kost, om de spraakherkenning te laten werken (ok zit ook Tomtom updates+online bij en besturing op afstand,) maar 125 euro per jaar is gewoon absurd(was nog 100 6 maanden geleden).
Zeker omdat in het eerste mailtje hierover een engelse link zat, daar de prijzen een stuk lager waren/zijn en ze ook gewoon 3 jaar krijgen ipv 6 maanden in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-05-2024 12:14 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@blottle
En? Heeft de dealer al een diagnose kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Paling1 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:42:
@blottle
En? Heeft de dealer al een diagnose kunnen stellen?
Auto is gisteren ochtend bij de dealer neergezet. Tot nu toe niks gehoord. Heb een tijdelijke Volkswagen polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 16:11
Ik heb laatst mijn Opel Insignia voor reparatie laten brengen en kreeg een Opel Mokka als leen auto.
Was lekker rijden, mooi scherm in het dashboard/speedometer.

Wat ik lees is dat de navigatie e.d. allemaal op subscriptie basis is. Nu beschikt zo'n auto over Carplay/Android Auto, voor diegene die het soortgelijk systeem hebben: Als je Android Auto/Carplay gebruikt, kun je die navigatie dan ook in het dashboard (bestuurderszijde) plaatsen of is dat enkel native aan de TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19
@Killion Nee dat kan helaas niet bij de Mokka.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
blottle schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:08:
Even wat frustratie kwijt. Heb een corsa-e met 3800 km op de teller. Wilde ik net proberen te laden, doet ‘ie het niet. Lijkt alsof hij gaat laden, voor een paar tellen. En dan zegt de auto: laden voltooid. En dan begint de auto weer opnieuw.

Morgen ochtend komen ze hem halen. Vertelde mijn verhaal aan de ANWB en die weigerde zelfs te komen. Gaven direct zelf aan: laat hem maar ophalen.

Boordlader kapot??
Dit was exact wat onze auto deed toen de boordlader defect was. Deze generatie zou geen problemen meer geven, maar dat valt dus mogelijk tegen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48
Killion schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:50:
Ik heb laatst mijn Opel Insignia voor reparatie laten brengen en kreeg een Opel Mokka als leen auto.
Was lekker rijden, mooi scherm in het dashboard/speedometer.

Wat ik lees is dat de navigatie e.d. allemaal op subscriptie basis is. Nu beschikt zo'n auto over Carplay/Android Auto, voor diegene die het soortgelijk systeem hebben: Als je Android Auto/Carplay gebruikt, kun je die navigatie dan ook in het dashboard (bestuurderszijde) plaatsen of is dat enkel native aan de TomTom?
Carplay/AA is enkel op het infotainment scherm.
Het dashboard is enkel voor de ingebouwde navigatie, daar heeft Android of Google geen toegang tot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Killion schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:50:
In mijn Opel Astra K kon ik dat niet, in mijn Astra Lechter wel.
Ik heb het nog niet getest met Tomtom op mijn telefoon, want die heeft volgens mij ook Auto Android (ook Carpley btw) ondersteuning en is een stuk goedkoper dan de Connect Subscription (40 vs 125 euro).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:25:
[...]
In mijn Opel Astra K kon ik dat niet, in mijn Astra Lechter wel.
Ik heb het nog niet getest met Tomtom op mijn telefoon, want die heeft volgens mij ook Auto Android (ook Carpley btw) ondersteuning en is een stuk goedkoper dan de Connect Subscription (40 vs 125 euro).
Android Auto/Apple CarPlay Navi kan toch niet weergegeven worden op het bestuurdersdisplay bij de Astra L?

TomTom Go heeft uiteraard Android Auto/Apple CarPlay support. Kost 20 euro per jaar, en dan heb je zaken als files, flitscamera's et cetera uiteraard ook. Volgens mij is het zelfs dezelfde NavKit als de ingebouwde versie. Qua looks komt het aardig overeen :+ Eventueel heeft TomTom oom nog AmiGo, die is gratis maar daarbij kan je geen kaarten downloaden.

Ik gebruik in mijn Astra K TomTom Go, werkt perfect :Y

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MK_ schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Android Auto/Apple CarPlay Navi kan toch niet weergegeven worden op het bestuurdersdisplay bij de Astra L?

TomTom Go heeft uiteraard Android Auto/Apple CarPlay support. Kost 20 euro per jaar, en dan heb je zaken als files, flitscamera's et cetera uiteraard ook. Volgens mij is het zelfs dezelfde NavKit als de ingebouwde versie. Qua looks komt het aardig overeen :+ Eventueel heeft TomTom oom nog AmiGo, die is gratis maar daarbij kan je geen kaarten downloaden.

Ik gebruik in mijn Astra K TomTom Go, werkt perfect :Y
Nee, wel de muziek die je afspeelt en de navigatie aanwijzigingen (ik zie die in mijn HUD van Google Maps).
Ik kan "gratis" de navigatie van Tomtom gebruiken, alleen geen mapsupdates en alle online dingen niet meer.
Heb in mijn Astra K ook met 5 jaar oude kaarten gereden (al reed ik eigenlijk altijd al met Maps via Auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 17:18

LankHoar

Langharig tuig

@MK_ mijn Astra mag uit de OP. Hij is niet meer in mijn bezit. Nog wel in de familie, want mijn ouders hebben deze overgekocht :)

De lease Astra is overigens ook ingeruild. Voor een Mercedes Benz CLA AMG. Wel een leuke upgrade wat mij betreft :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:43:
[...]

Nee, wel de muziek die je afspeelt en de navigatie aanwijzigingen (ik zie die in mijn HUD van Google Maps).
Ik kan "gratis" de navigatie van Tomtom gebruiken, alleen geen mapsupdates en alle online dingen niet meer.
Heb in mijn Astra K ook met 5 jaar oude kaarten gereden (al reed ik eigenlijk altijd al met Maps via Auto)
Ah navigatie instructies komen er inderdaad niet bij de K via AA, muziek informatie wel.
LankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:51:
@MK_ mijn Astra mag uit de OP. Hij is niet meer in mijn bezit. Nog wel in de familie, want mijn ouders hebben deze overgekocht :)

De lease Astra is overigens ook ingeruild. Voor een Mercedes Benz CLA AMG. Wel een leuke upgrade wat mij betreft :+
En weg is 'ie. Ook mijn vorige Corsa maar vervangen door de Astra dan maar :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 12:27
Ik mag mij weer melden hier...
Helaas vanwege rugklachten minder gereden, gaat gelukkig alweer wat beter maar zithouding tijdens autorijden is 1 van de dingen wat nog niet prettig is. Maar af en toe moeten toch de boodschappen worden gedaan wat ik dus afgelopen maandag probeerde te doen.
Wilde de auto van het slot halen met afstand bediening, gebeurde niets, dacht batterij leeg. Dus maar met de fysieke sleutel. Centrale vergrendeling ging er niet af, dashboard bleef zwart. 12volt accu leeg. Al een keer eerder gehad dus dan maar de optimate 4 die ik ook gebruik voor de motoren er een dag op gehad, maar mocht niet baten.
Garage gebeld en de Opel pechhulp ingeschakeld, oftewel Anwb. Met een booster de auto aan de praat gekregen en het advies om hem een half uur tot 3 kwartier "stationair" (in de ready stand) te laten staan zodat de 12v accu wordt bijgeladen. Ik dacht mooi weer gefixt. Blijkt later dat deze na een minuut of 10 automatisch uit de ready stand gaat, dus lang niet genoeg geladen en was weer zo dood als een pier.
Anwb voor de 2e keer langs deze keer met een elektrische auto.
Weer gestart en uitgelezen. Een bulk aan foutmeldingen gereset en we hebben even gekeken wanneer de 12 volt accu wordt bijgeladen vanuit de auto.

Dit wordt gedaan als de auto in de ready stand staat, dus als je kan rijden.
Als de auto aan de laadpaal staat en wordt geladen. Wanneer de auto stopt met laden, dan wordt de 12v accu ook niet meer geladen.

Waarschijnlijk is hierdoor mijn 12v accu leeg getrokken want ik had em een paardagen gewoon aan de laadpaal liggen. En blijft er wel constant een informatie verbinding tussen laadpaal en auto gaande.

Na alle foutmeldingen resets een rondje gereden van ca. 6km met de beste Anwb man achter mij aan en opnieuw de foutmeldingen uitgelezen. Wel beetje jammer gezien de auto ~3000km geleden een beurt heeft gehad bij de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cyU0FMyDxIabTRrAeUcpylMw8k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WSd5kxaiOPAEfr2i80zphtDM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Headozz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:54:
Ik mag mij weer melden hier...
Helaas vanwege rugklachten minder gereden, gaat gelukkig alweer wat beter maar zithouding tijdens autorijden is 1 van de dingen wat nog niet prettig is. Maar af en toe moeten toch de boodschappen worden gedaan wat ik dus afgelopen maandag probeerde te doen.
Wilde de auto van het slot halen met afstand bediening, gebeurde niets, dacht batterij leeg. Dus maar met de fysieke sleutel. Centrale vergrendeling ging er niet af, dashboard bleef zwart. 12volt accu leeg. Al een keer eerder gehad dus dan maar de optimate 4 die ik ook gebruik voor de motoren er een dag op gehad, maar mocht niet baten.
Garage gebeld en de Opel pechhulp ingeschakeld, oftewel Anwb. Met een booster de auto aan de praat gekregen en het advies om hem een half uur tot 3 kwartier "stationair" (in de ready stand) te laten staan zodat de 12v accu wordt bijgeladen. Ik dacht mooi weer gefixt. Blijkt later dat deze na een minuut of 10 automatisch uit de ready stand gaat, dus lang niet genoeg geladen en was weer zo dood als een pier.
Anwb voor de 2e keer langs deze keer met een elektrische auto.
Weer gestart en uitgelezen. Een bulk aan foutmeldingen gereset en we hebben even gekeken wanneer de 12 volt accu wordt bijgeladen vanuit de auto.

Dit wordt gedaan als de auto in de ready stand staat, dus als je kan rijden.
Als de auto aan de laadpaal staat en wordt geladen. Wanneer de auto stopt met laden, dan wordt de 12v accu ook niet meer geladen.

Waarschijnlijk is hierdoor mijn 12v accu leeg getrokken want ik had em een paardagen gewoon aan de laadpaal liggen. En blijft er wel constant een informatie verbinding tussen laadpaal en auto gaande.

Na alle foutmeldingen resets een rondje gereden van ca. 6km met de beste Anwb man achter mij aan en opnieuw de foutmeldingen uitgelezen. Wel beetje jammer gezien de auto ~3000km geleden een beurt heeft gehad bij de garage.

[Afbeelding]
Waarschijnlijk allemaal foutcodes omdat de spanning te laag is geweest.

Kon de ANWB die codes niet wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
MK_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Waarschijnlijk allemaal foutcodes omdat de spanning te laag is geweest.

Kon de ANWB die codes niet wissen?
Dit was het rapport nadat we 45 minuten tot een uur bezig zijn geweest (en laden) en vervolgens nog een rondje hadden gereden. En voor het rijden alles nog eens gereset.

Het is een leaseauto van de zaak. Dus wat er moet gebeuren en wat het kost lig ik ondertussen niet zo wakker meer van met al het gedoe wat ik ondertussen heb gehad. Wil gewoon een betrouwbare auto, maar dan kan ik beter wat anders uitzoeken heb ik het idee. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Headozz op 15-05-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:18

Aapje

Opel-beun
Stuk minder errors dan ik laatst had :')
( https://aapje.info/downlo...00102_20240226_090459.pdf )

Bij mij hebben ze een of ander service bulintin uitgevoerd, 500 eu gerekend naar de leasetoko... :P

Ik denk dat de volgende keer de auto per ongeluk in drive staat en de voorgevel van Opel eruit tikt. (Mits die dan nog rijden wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Headozz ,
Twee jaar geleden had ik na de zomervakantie hetzelfde. Dode 12V accu. Na een boost van de ANWB ook een miljoen foutmeldingen uit de OBD poort. De software van de ANWB tablet waarmee de OBD uitgelezen werd kon toen de foutmeldingen nog niet wissen. Volgens de monteur zat er toen wel een update aan te komen zodat het wel kon.
Ik moest ook gaan rijden om de 12V accu weer vol te krijgen. Tijdens het rijden nog een aantal meldingen in het dashboard. Cruisecontrol, parkeer sensoren en nog wat zaken die niet wilden werken.
Kreeg het advies om bij de dealer alles te laten resetten. Maar de volgende ochtend waren alle meldingen in het dashboard weer verdwenen. Ik ben er in ieder geval niet meer voor naar de dealer gereden.

12V accu's gaan helaas wel eens stuk, maar het blijft wel raar dat zoveel elektrische auto's last hebben van lege 12V accu's. Heb je een lel van een high voltage accu in je auto zitten en dan krijgen ze het softwarematig niet voor elkaar om de 12v bijgeladen te houden... 8)7

Ondertussen nog geen bericht van de dealer over het bestelde kabeltje.... Dus ik rijd nog steeds rond met een kermis van waarschuwingslampjes en piepjes.... Nog steeds geen cruisecontrol en inmiddels meestal ook geen handrem meer.... :o
Als ik achteruit uit parkeer gaat de handrem (als ie het doet) er niet meer vanaf. Auto moet ik dan eerst uitzetten en dan kan ik pas weer verder.
Nog anderhalf jaar..... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
Afgelopen maandag de auto naar de garage gebracht om uit te laten lezen. Tijdens de rit kwam ik er achter dat alle fysieke knoppen van mijn multimedia systeem niet meer werkte telefoon, naviatie, energie, apps e.d.
via de stuurbediening kon ik dan wel naar het telefoon scherm en het touchscreen werkte ook nog gewoon.
Hebben andere dit ook wel eens gehad?

Ze begonnen er om 14.00 uur mee en om 15:30 kreeg ik de mededeling dat er een herprogrammering moest worden uitgevoerd. Dit zou ongeveer een uurtje in beslag nemen dus ik ging maar een eindje wandelen. Kom ik terug, niet gelukt gaat langer duren.

Het is dat het een auto van de zaak is en ik niet goedkoper kan rijden, anders had ik em al lang weggedaan.
Voor mij geen PSA meuk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
Paling1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:39:
@Headozz ,
Twee jaar geleden had ik na de zomervakantie hetzelfde. Dode 12V accu. Na een boost van de ANWB ook een miljoen foutmeldingen uit de OBD poort. De software van de ANWB tablet waarmee de OBD uitgelezen werd kon toen de foutmeldingen nog niet wissen. Volgens de monteur zat er toen wel een update aan te komen zodat het wel kon.
Ik moest ook gaan rijden om de 12V accu weer vol te krijgen. Tijdens het rijden nog een aantal meldingen in het dashboard. Cruisecontrol, parkeer sensoren en nog wat zaken die niet wilden werken.
Kreeg het advies om bij de dealer alles te laten resetten. Maar de volgende ochtend waren alle meldingen in het dashboard weer verdwenen. Ik ben er in ieder geval niet meer voor naar de dealer gereden.

12V accu's gaan helaas wel eens stuk, maar het blijft wel raar dat zoveel elektrische auto's last hebben van lege 12V accu's. Heb je een lel van een high voltage accu in je auto zitten en dan krijgen ze het softwarematig niet voor elkaar om de 12v bijgeladen te houden... 8)7

Ondertussen nog geen bericht van de dealer over het bestelde kabeltje.... Dus ik rijd nog steeds rond met een kermis van waarschuwingslampjes en piepjes.... Nog steeds geen cruisecontrol en inmiddels meestal ook geen handrem meer.... :o
Als ik achteruit uit parkeer gaat de handrem (als ie het doet) er niet meer vanaf. Auto moet ik dan eerst uitzetten en dan kan ik pas weer verder.
Nog anderhalf jaar..... ;w
12 volt accu is inderdaad een ding bij veel EV's. Voorverwarmen zonder aan de stekker of koelen in de zomer heeft een behoorlijke impact op de accu.

De problemen met de corsa e maakt in ieder geval dat ik hierna geen auto meer van Opel zal kopen. Gelukkig heeft de Ampera E nauwelijks dergelijke problemen.

Een collega van mij rijdt trouwens als 2e auto prive een de Peugeot variant daarvan. Die heeft niet zulke problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Headozz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:27:
Afgelopen maandag de auto naar de garage gebracht om uit te laten lezen. Tijdens de rit kwam ik er achter dat alle fysieke knoppen van mijn multimedia systeem niet meer werkte telefoon, naviatie, energie, apps e.d.
via de stuurbediening kon ik dan wel naar het telefoon scherm en het touchscreen werkte ook nog gewoon.
Hebben andere dit ook wel eens gehad?

Ze begonnen er om 14.00 uur mee en om 15:30 kreeg ik de mededeling dat er een herprogrammering moest worden uitgevoerd. Dit zou ongeveer een uurtje in beslag nemen dus ik ging maar een eindje wandelen. Kom ik terug, niet gelukt gaat langer duren.

Het is dat het een auto van de zaak is en ik niet goedkoper kan rijden, anders had ik em al lang weggedaan.
Voor mij geen PSA meuk meer
Het lijkt wel alsof dat een standaard trucje is dat herprogrammeren... Waarschijnlijk zitten ze erbij op hun knieën en doen ze een schietgebedje...
Dan hopen ze dat de problemen op magische wijze zijn verdwenen omdat ze geen idee hebben waar ze het verder zouden moeten zoeken.
Hebben ze bij mijn auto ook al een paar keer gedaan. Hielp toen in ieder geval niets...
fisherman schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:13:
[...]

De problemen met de corsa e maakt in ieder geval dat ik hierna geen auto meer van Opel zal kopen. Gelukkig heeft de Ampera E nauwelijks dergelijke problemen.

Een collega van mij rijdt trouwens als 2e auto prive een de Peugeot variant daarvan. Die heeft niet zulke problemen.
Ik heb het idee dat de modellen vanaf 2022 iets betrouwbaarder zijn, dus misschien is die Peugeot wel wat nieuwer dan de Corsa.
De techniek onder de motorkap is in ieder geval precies hetzelfde bij alle Stellantis merken. Plaatwerk en interieur is waar de grote verschillen zitten.

Mijn volgende auto wordt naar alle waarschijnlijkheid ook geen auto van Stellantis. Ben er ook wel klaar mee. Heb nog 1,5 jaar om rond te kijken voor iets anders. Kia EV3 zag er wel aantrekkelijk uit als opvolger van de Corsa. Volgend jaar rond deze tijd eens kijken wat voor keuze ik heb.
Iets meer bereik en iets groter van binnen zijn belangrijke wensen op het lijstje.

Vrijdag gaat de mijne weer naar de garage voor het probleem met de handrem/cruise control. Hopen dat ze hem eindelijk kunnen maken.
Ik rijd nu al maanden met de snelheidsbegrenzer ipv de cruise control. Dat werkt qua instellen van de snelheid echt heel ruk. Verder lijkt ie wel een stukje zuiniger. Heb nu de laatste 1000km 14,5kWh/100km als gemiddelde. Dat is best zuinig. De laatste 5000km zit ik ook onder de 15... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een Opel Adam?

Nog puntjes om op te letten?

Ik kwam op lek bij achterremlicht en een achteruit die soms stuk gaat.

Er wordt gekeken hier voor de 1.0 Turbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Vorkie schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:42:
Heeft iemand ervaring met een Opel Adam?

Nog puntjes om op te letten?

Ik kwam op lek bij achterremlicht en een achteruit die soms stuk gaat.

Er wordt gekeken hier voor de 1.0 Turbo.
Zijn best goede auto's, ingekort Corsa platform wat al jaren doorontwikkeld was. 1.0T is een fijn en betrouwbaar blok, kan wat rauw lopen maar verder prima

Ken verder weinig problemen, de achteruit die soms stuk gaat komt me zelfs niet bekend voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Paling1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Heb nu de laatste 1000km 14,5kWh/100km als gemiddelde. Dat is best zuinig. De laatste 5000km zit ik ook onder de 15... :9
Net verbruik hoor. Dat red ik echt alleen als ik me overal echt aan de maximum snelheid zou houden en overal heel langzaam op zou trekken.
Op een corsa zitten volgens mij wel mogelijkheden om het vermogen in meerdere stappen te verlagen toch?
Op een Ampera E heb je alleen een sportstant, maar het aantal PK's en koppel blijft gelijk. Alleen reageert het pedaal directer.
Ik denk dat dat het verbruik wel een stuk naar beneden zou brengen als dat erop gezeten had.
Maar goed, zolang ik vrijwel nooit publiek hoef te laden maakt het verbruik niet zo heel veel uit wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@fisherman
Er zitten 3 standen op de Corsa.
Sport: dan heb je 136pk en reageert het gaspedaal heel direct. Stuurbekrachtiging is ook iets zwaarder. Rijdt vrij onrustig vind ik. Al wen je snel aan de reactie van het gaspedaal.
Normaal: dat is de stand waarin ik het meeste rij. Genoeg vermogen, en de reactie op het gaspedaal is normaal.
ECO: Dan heb je ±90pk schijnbaar. Airco is dan uitgeschakeld en de auto reageert vrij traag op het gaspedaal. Deze stand zou ik veel vaker gebruiken als de airco gewoon zou blijven werken. Is alsnog snel zat en als je echt even haast hebt dan is er altijd nog de 'kick-down' voor vol vermogen.
De B stand gebruik ik eigenlijk nooit. Die vind ik erg vervelend rijden. Te onrustig. Ik gebruik die alleen wel eens in wat drukker verkeer als ik geen zin heb om de rem in te trappen en ik de snelheid iets omlaag moet brengen. Maar die staat nooit aan voor langere stukken.

Mijn gemiddelde snelheid is overigens wel vrij laag. Minder dan 50km/h. Veel binnendoor gereden de laatste tijd. Probeer wel altijd de snelheid erin te houden bij bochten en rotondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
Er is blijkbaar een onderdeel vervangen. Ben benieuwd kan hem vanmiddag weer ophalen.

Verbruik onder de 15 kWh per 100 km haal ik bij lange na niet. Zit eerder rond de 17,5. Moet wel zeggen dat ik bijna altijd in sportstand rij, vind ik zelf het fijnst rijden. En dat meer dan 90% van mijn kilometers op de snelweg worden afgelegd, dan maakt het volgens mij voor verbruik niets uit normaal of sport. Mits je de snelheid constant kan houden

Gebruik de b stand zelf wel regelmatig, maar merk als er passagiers bij zitten dat het afremmen op de elektromotor dan toch wat abrupter is dan afremmen op de motor met een ICE, en dus minder prettig voor de medereizigers. Kies er dan vaak voor om de vrijloop stand te gebruiken. Het eerste deel van het remmen met pedaal gebeurt volgens mij alsnog via de elektromotors want het regeneratie balkje licht op als je het rempedaal gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Paling1 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:49:
@fisherman
Er zitten 3 standen op de Corsa.
Sport: dan heb je 136pk en reageert het gaspedaal heel direct. Stuurbekrachtiging is ook iets zwaarder. Rijdt vrij onrustig vind ik. Al wen je snel aan de reactie van het gaspedaal.
Normaal: dat is de stand waarin ik het meeste rij. Genoeg vermogen, en de reactie op het gaspedaal is normaal.
ECO: Dan heb je ±90pk schijnbaar. Airco is dan uitgeschakeld en de auto reageert vrij traag op het gaspedaal. Deze stand zou ik veel vaker gebruiken als de airco gewoon zou blijven werken. Is alsnog snel zat en als je echt even haast hebt dan is er altijd nog de 'kick-down' voor vol vermogen.
De B stand gebruik ik eigenlijk nooit. Die vind ik erg vervelend rijden. Te onrustig. Ik gebruik die alleen wel eens in wat drukker verkeer als ik geen zin heb om de rem in te trappen en ik de snelheid iets omlaag moet brengen. Maar die staat nooit aan voor langere stukken.

Mijn gemiddelde snelheid is overigens wel vrij laag. Minder dan 50km/h. Veel binnendoor gereden de laatste tijd. Probeer wel altijd de snelheid erin te houden bij bochten en rotondes.
Ik rijd altijd in de L stand, de one pedal stand is dat bij mij. Er is helaas dus geen stand om het vermogen te beperken. Dat betekent altijd 204pk en 360Nm, ook in de gewone stand.
n de regen is dat soms best irritant met slippende wielen, want die traction control had wel wat beter gemogen vind ik.
Het verschil tussen de B stand van de corsa en de L stand van de Ampera E is wel dat de L stand bij mij de auto volledig tot stilstand brengt. Afremmen kan tot 70Kw met de knop aan het stuur erbij. Dat is best een flinke vertraging.
Overigens zet ik de auto regelmatig na een afslag bij de snelweg in de N stand en rem dan even hard volledig op de mechanische schijven. Dit om erosie te voorkomen en de boel in beweging te houden.

O ja, het verschil tussen de sport en de gewone stand is dat de gewone stand meer lijkt op een soort elastiek. Dus als je het pedaal intrapt, dan lijkt er wat vertraging in te zitten en is de acceleratie wat minder abrupt.

[ Voor 5% gewijzigd door fisherman op 30-05-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Headozz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:34:
Het eerste deel van het remmen met pedaal gebeurt volgens mij alsnog via de elektromotors want het regeneratie balkje licht op als je het rempedaal gebruikt.
Dat klopt. Je zou ook verschil moeten kunnen voelen als je de auto in N zet en dan afremt. In andere standen remt het rempedaal altijd ook af op de motor. Dat is volgens mij bij alle elektrische auto's zo. Daarom voelt het rempedaal ook wat sponzig aan icm regeneratief remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Vooruitgang is niet altijd beter, in mijn Astra K kreeg ik verkeersinformatie (en pechgevallen) via RDS in mijn navigate, dat heeft de L dus blijkbaar niet meer omdat er Tomtom integratie in zit (en aangezien daar de abbo van afgelopen is) krijg je dus compleet geen informatie meer, ook niet via RDS.
Plus na de laatste OTA update gaat de automatische handrem er niet altijd meer op, ik hoop dat ze dat met de volgende update wel weer fixen.
Maar heeft iemand misschien een truukje om toch weer pech meldingen te krijgen zonder Tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-05 16:20

haagsepracht

One Man, Half Machine.

We zijn hier thuis aan het oriënteren op een tweedehands auto. Nu zijn we beiden aangetrokken door zowel de Opel Crossland X én de Opel Grandland (X). We kijken naar modellen vanaf bouwjaar 2018. Zijn er zaken waar we op moeten letten? Hebben bepaalde typen wellicht specifieke problemen? Zijn er noemenswaardige verschillen tussen deze twee behalve het formaat, want de Grandland is wat groter maar op papier lijkt het verschil te verwaarlozen. Stel we gaan voor een Grandland, wat is dan het verschil tussen een X en zonder X? Realiseer me dat dit best wat vragen zijn, maar er zijn hier vast wat experts die hun ervaringen en kennis willen delen zodat we geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Laatst online: 28-05 08:09
Heb nu inmiddels 6000km gereden met de Astra K 1.4T CVT. Normaal gesproken rijd ik altijd met muziek aan, maar nu een tijdje zonder gereden en het viel mij op dat wanneer ik onder belasting rij, ik waarschijnlijk de turbo hoor zoemen/fluiten? Bij 130+ is het erg goed te horen. Is dit iets waar ik terug mee moet naar de dealer? Of is dit altijd zo?

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:08
ImLegenJerry schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:07:
Heb nu inmiddels 6000km gereden met de Astra K 1.4T CVT. Normaal gesproken rijd ik altijd met muziek aan, maar nu een tijdje zonder gereden en het viel mij op dat wanneer ik onder belasting rij, ik waarschijnlijk de turbo hoor zoemen/fluiten? Bij 130+ is het erg goed te horen. Is dit iets waar ik terug mee moet naar de dealer? Of is dit altijd zo?
Merk je verschil in toonhoogte afhankelijk van toerental? Ik weet niet of de Astra K dit heeft maar mijn (GM) opel die hoor ik ook fluiten als het erg stil is aan boord en dat bleek bij mij na lang zoeken van de aanjager van de climate control af te komen.
Heb ermee leren leven omdat erg zachtjes was bij mij. Ik merkte het meteen door de climate control helemaal uit te zetten was gelijk het geluid weg.

[ Voor 47% gewijzigd door Wackoz op 09-06-2024 21:10 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
Wackoz schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:09:
[...]

Merk je verschil in toonhoogte afhankelijk van toerental? Ik weet niet of de Astra K dit heeft maar mijn (GM) opel die hoor ik ook fluiten als het erg stil is aan boord en dat bleek bij mij na lang zoeken van de aanjager van de climate control af te komen.
Heb ermee leren leven omdat erg zachtjes was bij mij. Ik merkte het meteen door de climate control helemaal uit te zetten was gelijk het geluid weg.
Merk vooral dat het afhangt van of ik op het gas zit icm met hoe hard ik rij. Hoe harder ik rij, hoe harder het geluid. Zal morgen eens kijken of het met de climate control te maken heeft. De Astra is trouwens wel het facelift model.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
haagsepracht schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:46:
We zijn hier thuis aan het oriënteren op een tweedehands auto. Nu zijn we beiden aangetrokken door zowel de Opel Crossland X én de Opel Grandland (X). We kijken naar modellen vanaf bouwjaar 2018. Zijn er zaken waar we op moeten letten? Hebben bepaalde typen wellicht specifieke problemen? Zijn er noemenswaardige verschillen tussen deze twee behalve het formaat, want de Grandland is wat groter maar op papier lijkt het verschil te verwaarlozen. Stel we gaan voor een Grandland, wat is dan het verschil tussen een X en zonder X? Realiseer me dat dit best wat vragen zijn, maar er zijn hier vast wat experts die hun ervaringen en kennis willen delen zodat we geen miskoop doen.
Meeste zijn de 1.2 PureTech... Goed opletten dat de beurten én tijdig zijn gegeven, én de juiste olie is gebruikt. En 2018, interval distributieriem is 6 jaar dus die moet nu vervangen worden.

An sich wel handig: als die nu vervangen wordt, en je weet dat vanaf dat moment altijd de juiste olie is gebruikt (zit een toevoeging in, anders lost de distributieriem op) kan je gerust vooruit.

Grandland X vs Grandland (non-X) is puur facelift waarbij een andere naming werd toegepast. Alle cross-overs kregen destijds de X toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ImLegenJerry schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:07:
Aanzuiggeluid?

En anders het geluid van Wackoz, airco bij mijn pre-facelift maakt een zacht fluitend geluid soms met de airco aan. Airco uit niet. Lijkt blijkbaar een producteigenschap te zijn van de K :p Met de radio aan hoor je het nieteens echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Fijn, voor de 2 keer in 7 maanden de automatisch kofferbak defect. Kijken hoelang het duurt voor ze het deze keer gerepareerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@haagsepracht De bestuurdersdeur verzakt en moet dan bijgesteld worden. Opel Onstar werkt niet meer. Onderhoud is belangrijk, maar als dat netjes bij de Opel dealer gedaan is, is dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
MK_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Aanzuiggeluid?

En anders het geluid van Wackoz, airco bij mijn pre-facelift maakt een zacht fluitend geluid soms met de airco aan. Airco uit niet. Lijkt blijkbaar een producteigenschap te zijn van de K :p Met de radio aan hoor je het nieteens echt.
Airco is het in ieder geval niet, denk dat het het aanzuiggeluid van de turbo is. Is ook nauwelijks te horen onder de 130, pas vanaf de 130 hoor je het echt goed. Geluid hoor je trouwens ook als je van het gas af gaat. Dan klinkt het een beetje "stotterend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ImLegenJerry schreef op maandag 10 juni 2024 @ 07:37:
[...]
Airco is het in ieder geval niet, denk dat het het aanzuiggeluid van de turbo is. Is ook nauwelijks te horen onder de 130, pas vanaf de 130 hoor je het echt goed. Geluid hoor je trouwens ook als je van het gas af gaat. Dan klinkt het een beetje "stotterend".
Zal dan iets van aanzuiggeluid zijn ja :)

Als er trouwens ergens lucht zou ontsnappen, dan zou je direct een motorstoring krijgen omdat de hoeveelheid lucht op plek A en B verschillen en hij dus te arm zou lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
MK_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Zal dan iets van aanzuiggeluid zijn ja :)

Als er trouwens ergens lucht zou ontsnappen, dan zou je direct een motorstoring krijgen omdat de hoeveelheid lucht op plek A en B verschillen en hij dus te arm zou lopen :P
Ik verwacht van wel ja. Ik zal het wel aankaarten bij de volgende onderhoudsbeurt. Geen idee of de hoeveel geluid bij 130+ namelijk normaal is. Zal binnenkort ook maar proberen een opname te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 20:57
Ik zie net dat de elektrische Opel Astra station in de nieuwe Business Edition voor €38k beschikbaar is. Veel opties vergeleken met de standaard versie, maar wel goedkoper! Interessant voor de leaser die graag een relatief goedkope station wil rijden, maar elektrisch moet. Jammer van de relatief kleine accu, laadsnelheid en range.

Zie ook hier: https://www.autoweek.nl/a...dkopere-business-edition/

[ Voor 8% gewijzigd door Belecthor op 13-06-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Belecthor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:48:
Ik zie net dat de elektrische Opel Astra station in de nieuwe Business Edition voor €38k beschikbaar is. Veel opties vergeleken met de standaard versie, maar wel goedkoper! Interessant voor de leaser die graag een relatief goedkope station wil rijden, maar elektrisch moet. Jammer van de relatief kleine accu, laadsnelheid en range.

Tja
én het Multimedia Navi Pro-infotainmentsysteem met navigatie en een spraakassistent.
Wat ze er niet bij zeggen, dat dit voor 6 maanden is en vervolgens 12 euro pm of 120 euro per jaar kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Belecthor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:48:

Nette aanbieding! Vond het uberhaupt al gek dat de Business Edition uberhaupt geschrapt was, want daardoor werd hij vrij duur.

Ook inclusief Intellilux Pixel LED zie ik, top! Althans, zo staat het in de configurator, maar niet in de prijslijst...

Sports Tourer kost hetzelfde. En komt in aanmerking voor SEPP, dan is het een best aardige aanbieding.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Tja
[...]
Wat ze er niet bij zeggen, dat dit voor 6 maanden is en vervolgens 12 euro pm of 120 euro per jaar kost.
Staat vermeld in de prijslijst
* onderdeel van het Connect Plus abonnement en is gratis voor een proefperiode van 6 maanden vanaf de eerste registratiedatum. Na de proefperiode zijn er kosten aan verbonden. Voor meer informatie kijk op https://connect.opel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Na 9 jaar trouwe dienst gaat onze corrsa c 1.2 de deur uit. Onze 2e auto, maar nooit gekke dingen gehad. van de week een astra 1.2t 2020 ophalen. Hopelijk ook met deze geluk dat we geen gekke problemen krijgen.

heb wel 2 jaar garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-05 20:16
Unknown Alien schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:
Na 9 jaar trouwe dienst gaat onze corrsa c 1.2 de deur uit. Onze 2e auto, maar nooit gekke dingen gehad. van de week een astra 1.2t 2020 ophalen. Hopelijk ook met deze geluk dat we geen gekke problemen krijgen.

heb wel 2 jaar garantie.
Kijk dan u distributieriem maar al na. 1.2 heeft problemen met distributieriem en hoog olie verbruik.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Unknown Alien schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:

heb wel 2 jaar garantie.
Fijne auto's, Astra K's :Y Veel rijplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Gisteren de Astra opgehaald.

Proefrit 30 min. Alles in orde.

De 30.000KM beurt en APK gehad voor de oplevering. Daarna 1 uur naar huis gereden.

Deze Astra is een flink verschil met de Corsa C...rijgedrag de infotainment android auto, helaas bekabeld, maar vooral de stoelen zij echt fijn.

Kom thuis, vrouw even een kort rondje en wat denk je...gaat lampje motormanagement aan...wel goffer...en binnenspiegel zit een beetje los en trilt iets.

Zucht...

De Op-Com van mijn corsa kan de AStra K niet uitezen en ik ken niemand in de buurt die dat wel kan. Dealer heeft pas 11 juli tijd.

Geen ramp, maar wel irritant :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:26

oscarwashere

"Very nice"

Unknown Alien schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:24:

De 30.000KM beurt en APK gehad voor de oplevering. Daarna 1 uur naar huis gereden.

Deze Astra is een flink verschil met de Corsa C...rijgedrag de infotainment android auto, helaas bekabeld, maar vooral de stoelen zij echt fijn.

Kom thuis, vrouw even een kort rondje en wat denk je...gaat lampje motormanagement aan...wel goffer...en binnenspiegel zit een beetje los en trilt iets.

Zucht...

De Op-Com van mijn corsa kan de AStra K niet uitezen en ik ken niemand in de buurt die dat wel kan. Dealer heeft pas 11 juli tijd.

Dat is balen zeg. Ik zou het wel netjes van de verkoper vinden als hij vrijwel direct een storing geeft, dat je eerder terecht kan dan over 3 weken. Motormanagement is niet bepaald onbelangrijk natuurlijk.

Wat Android Auto betreft is het inderdaad helaas vrij ondoorzichtig welke Android versie wel of niet draadloze verbinding ondersteunt. In het geval van mijn vorige telefoon zou het ook draadloos moeten werken, maar deed het dat toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:26

oscarwashere

"Very nice"

Van de week is voor de tweede keer sinds de levering (november) het display van mijn Astra L volledig uitgevallen tijdens het rijden. Dan valt dus ook de snelheidsmeter weg. Het lijkt eerst een soort van vast te lopen en dan na een paar minuten valt alles uit. De eerste keer bleef het lang zwart, dit keer startte de boel iets sneller vanzelf weer op. Niet erg prettig als je op de snelweg zit.

Na de eerste keer heeft de Opel dealer een datalogger aangezet, dus die kan binnenkort worden uitgelezen. Ik ben er benieuwd...

Hebben meer mensen hier wel eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
oscarwashere schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Dat is balen zeg. Ik zou het wel netjes van de verkoper vinden als hij vrijwel direct een storing geeft, dat je eerder terecht kan dan over 3 weken. Motormanagement is niet bepaald onbelangrijk natuurlijk.

Wat Android Auto betreft is het inderdaad helaas vrij ondoorzichtig welke Android versie wel of niet draadloze verbinding ondersteunt. In het geval van mijn vorige telefoon zou het ook draadloos moeten werken, maar deed het dat toch echt niet.
Ik heb de auto bij Louwman gekocht dat is dik 1 uur rijden, de garantie geldt alleen bij Louwman garages\dealers. . Ik mag de auto bij mijn lokale Opel dealer brengen, maar dat kan tot €250. Boven dit bedrag, dan moet ik naar een Louwman rijden. Als de auto ergens stil komt te staan, dan laat ik hem afslepen naar Louwman en krijg ik een leenauto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie

Zucht...

Kijk naar u distributieriem die in olie draait of die niet aan het afbrokkelen/scheuren is.

YouTube: Distributieriem zorgt voor kosten en kopzorgen bij Citroën-, DS-, Op...

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dyckie schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Kijk naar u distributieriem die in olie draait of die niet aan het afbrokkelen/scheuren is.

YouTube: Distributieriem zorgt voor kosten en kopzorgen bij Citroën-, DS-, Op...
Ik dacht dat de Astra K uit 2020 een Ketting had en geen riem. Ik zal voor de zekerheid gaan kijken, maar als deze slecht is heb ik ruzie met de dealer, omdat de auto afgelopen maandag zijn grote beurt heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Unknown Alien schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Ik dacht dat de Astra K uit 2020 een Ketting had en geen riem. Ik zal voor de zekerheid gaan kijken, maar als deze slecht is heb ik ruzie met de dealer, omdat de auto afgelopen maandag zijn grote beurt heeft gehad.
Enkel vanaf vorig jaar zijn ze overgeschakeld naar ketting.

https://www.autoblog.nl/n...ion-aankoopadvies-3509114

[ Voor 20% gewijzigd door Dyckie op 26-06-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48
oscarwashere schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:11:
Van de week is voor de tweede keer sinds de levering (november) het display van mijn Astra L volledig uitgevallen tijdens het rijden. Dan valt dus ook de snelheidsmeter weg. Het lijkt eerst een soort van vast te lopen en dan na een paar minuten valt alles uit. De eerste keer bleef het lang zwart, dit keer startte de boel iets sneller vanzelf weer op. Niet erg prettig als je op de snelweg zit.

Na de eerste keer heeft de Opel dealer een datalogger aangezet, dus die kan binnenkort worden uitgelezen. Ik ben er benieuwd...

Hebben meer mensen hier wel eens last van gehad?
Hierzo!
Dealer heeft er onder garantie een nieuwe module geplaatst voor het infotainment.
Of het beter is weet ik niet. Ik heb hem dezelfde week overgelaten aan een collega omdat ik het bedrijf verlaat.

De dealer wist me wel te vertellen dat het vaker voorkomt.

Heb je toevallig carplay actief?
Ik vond dat er een link was tussen beide en dan vooral als je kort na een rit terug in de wagen stapt om een nieuwe rit te maken.

Alsof carplay heel de boel loet vastlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 19:07
Wellicht beetje blonde vraag;
Iemand hier ruitenwissers van de Corsa E vervangen?

Op kenteken wordt mijn Corsa niet herkend, bij bijvoorbeeld Bosch “zoeken op model” kom ik uit op de 295S (voor de Corsa F 2019-…). Min Corsa is ook een F (electric) volgens mij.

De bevestiging is echter totaal anders nu ik ze binnen heb.
Iemand een ander typenummer voor mij om te bestellen of tip om deze 295S te monteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBnQutc3iyBgzAqS4n28FI9-2u0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLYUiJQWdXpsO2j9NOBxm6OZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Was inderdaad een blonde vraag, je moet ze kennelijk met aardig wat geweld door drukken :’)

[ Voor 39% gewijzigd door Source90 op 27-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 21:53

Zucht...

Mocht je in de buurt van Twente wonen, wij hebben wel uitleesapparatuur waar de Astra K1 in ieder geval mee uitgelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009

India Sierra

Learn by failure

Ook ik heb nu de kapotte airco te pakken bij de Corsa-e

Weet niet of het met de kapotte airco heeft te maken, die is nu ~3 weken kapot (garage had geen plek) maar sinds gisteren kan ik niet meer snelladen :X

En natuurlijk is het onderdeel niet op voorraad. Fun

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
RobKJ schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Mocht je in de buurt van Twente wonen, wij hebben wel uitleesapparatuur waar de Astra K1 in ieder geval mee uitgelezen kan worden.
Nee woon te ver weg. Ach ik heb de 17e een afspraak bij de dealer.

Ik heb de accu pool eraf gehaald en daarna weer erop. Motormanagement lampje was weg. Dag later reed ik de straat uit en ging de bocht om in zijn 2e versnelling en toen ging het lampje weer aan 8)7

Had de App MyOpel gedownload en auto toegevoegd. Dacht misschien kan ik via de App een update downloaden en installeren, maar dat gaat ook niet.

Volgens de update geschiedenis 19 okt 2019: 39229134

Zal toch wel een nieuwere update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
India Sierra schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:54:
Ook ik heb nu de kapotte airco te pakken bij de Corsa-e

Weet niet of het met de kapotte airco heeft te maken, die is nu ~3 weken kapot (garage had geen plek) maar sinds gisteren kan ik niet meer snelladen :X

En natuurlijk is het onderdeel niet op voorraad. Fun
Een voordeel is dat het dit jaar nog niet echt warm is. De airco van mij was vorig jaar mei/juni kapot.
Niet willen snelladen lijkt mij een losstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Als ik de batterij van de afstandsbediening wil vervangen van mijn astra k Sports Tourer, dan is dat toch alleen batterij c2032, (ff snel uit mijn hoofd) vervangen en meer niet?

Heb nu 1 AB die niet meer werkt na het vervangen van de batterij, snap ff niet waarom... Ook de oude doet het niet.

Iemand ideeën?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Om nog even op mijn vraag omtrent een cabrio terug te komen. Wij hebben binnenkort een Opel minder . Ik heb de Corsa ingeruild om een MX-5. Iedereen nog bedankt voor het meedenken. De gezins Opel Astra bevalt overigens nog prima dus die mag lekker blijven.

Hieronder de Corsa naast de nieuwe aanwinst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMtkTpQSH1g3jtjj2tKFByuDOu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGJoLX55RrrH3kAkaYqknuJM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009

India Sierra

Learn by failure

Headozz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Een voordeel is dat het dit jaar nog niet echt warm is. De airco van mij was vorig jaar mei/juni kapot.
Niet willen snelladen lijkt mij een losstaand probleem.
Ja snelladen lijkt mij ook een los probleem maar de garage meent van niet. Heb vorige week bijvoorbeeld nog kunnen snelladen terwijl de airco toen ook al stuk was. Maar goed, heb het maandag bij zowel tesla als allego met ieder 3 laders per keer geprobeerd en geen van allen werkten. Dus lijkt wel echt kapot. Het is gelukkig makkelijk te testen en als het niet gerepareerd is krijgen ze de auto direct weer terug.

Sowieso niet onder de indruk van de kennis van de garage. Bij de vorige software update vroeg ik wat er eigenlijk veranderde en het enige wat ze me konden vertellen was versienummer, meer wisten ze niet :+

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
TepelStreeltje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:33:
Als ik de batterij van de afstandsbediening wil vervangen van mijn astra k Sports Tourer, dan is dat toch alleen batterij c2032, (ff snel uit mijn hoofd) vervangen en meer niet?

Heb nu 1 AB die niet meer werkt na het vervangen van de batterij, snap ff niet waarom... Ook de oude doet het niet.

Iemand ideeën?
Ik had bij mijn astra G destijds de sleutel met de auto moeten synchroniseren na vervangen batterij. iets met sleutel in de auto 1 x draaien en dan de knop voor deuren openen even ingedrukt houden.

Maar dat is een stukje geheugen ver achter in mijn brein ergens...is 10 jaar terug ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Unknown Alien schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:42:
[...]

Ik had bij mijn astra G destijds de sleutel met de auto moeten synchroniseren na vervangen batterij. iets met sleutel in de auto 1 x draaien en dan de knop voor deuren openen even ingedrukt houden.

Maar dat is een stukje geheugen ver achter in mijn brein ergens...is 10 jaar terug ofzo :)
Ahjah, dus mogelijk toch niet zo simpel als ff andere batterij er in. Jammer ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Bij mijn Astra H en Meriva B kon ik hem altijd zo wisselen. Nu bij mijn Astra K nog niet voorgekomen. Laatste keer bij onderhoud hebben ze hem vervangen. Staat er niet iets over in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Alleen gevonden hoe de sleutel open moet, niet of er nog softwarematige stappen zijn.
Van de week de garage maar ff bellen

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 10:17
TepelStreeltje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:46:
Alleen gevonden hoe de sleutel open moet, niet of er nog softwarematige stappen zijn.
Van de week de garage maar ff bellen
Heb je een 'gewone' sleutel of een keyless entry afstandsbediening? Ik heb keyless entry op mijn K en het vervangen van de batterij is plug en play zonder softwarematige poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

X2X2X schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:01:
[...]

Heb je een 'gewone' sleutel of een keyless entry afstandsbediening? Ik heb keyless entry op mijn K en het vervangen van de batterij is plug en play zonder softwarematige poespas.
Keyless. Hmmm raar.
Misschien toch maar ff nieuwe verse batterij proberen dan... Had nog pakketje liggen van de vorige keer dat er een afstandsbediening leeg was (de vorige auto, een ford).

Bedankt voor de antwoorden!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 10:17
TepelStreeltje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:19:
[...]

Keyless. Hmmm raar.
Misschien toch maar ff nieuwe verse batterij proberen dan... Had nog pakketje liggen van de vorige keer dat er een afstandsbediening leeg was (de vorige auto, een ford).

Bedankt voor de antwoorden!!
Het probleem kan evt ook nog zijn dat de batterij verkeerd om erin zit 8)7 Goed om even te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

X2X2X schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Het probleem kan evt ook nog zijn dat de batterij verkeerd om erin zit 8)7 Goed om even te checken
Hahaha, beide geprobeerd ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kan je de auto wel starten met deze sleutel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Unknown Alien schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Kan je de auto wel starten met deze sleutel?
Geen idee, niet geprobeerd. Hebben 2 sleutels, dus was niet zo'n hoge nood. Net nieuwe batterijen gekocht en die er in gedaan, werkt weer d:)b

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Gisteravond de Corsa aan de lader gezet en ik merkte al snel dat het laden heel snel werd afgesloten. Dus ik zag de bui al hangen.... vanochtend de granny charger even geprobeerd en die gaf helaas hetzelfde resultaat. Gelijk maar naar de dealer gereden.
Vanmiddag kreeg ik de diagnose: laadpoort en OBC kapot.....
Dat is dan de 2e keer. 1e keer was bij 35.000km nu staat de teller op 71.000km....
Heb nu een elektrische Corsa mee die ik kan gebruiken tot dat de mijne is gerepareerd. Levertijd is nog niet bekend. Onderdelen zijn al wel besteld.

Dus nogmaals een gouden tip voor iedereen die overweegt om een 2e hands elektrische Corsa uit 2020 te kopen: NIET DOEN!!!!!!

Zal van de week nog eens bellen of ze gelijk de 75k beurt willen doen. Anders sta ik er over een paar weken weer.... :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Unknown Alien schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Nee woon te ver weg. Ach ik heb de 17e een afspraak bij de dealer.

Ik heb de accu pool eraf gehaald en daarna weer erop. Motormanagement lampje was weg. Dag later reed ik de straat uit en ging de bocht om in zijn 2e versnelling en toen ging het lampje weer aan 8)7
UIt laten lezen bij de dealert.

Blijkt dat de sensor van de electrische gril defect is. Dus de gril gaat niet automatisch open en dicht. En er moet een nieuwe binnenspiegel in.

€1000 8)7

Ben ik even blij dat ik 24 mnd garantie heb. Zuo anders flink pissig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Unknown Alien schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:27:
[...]

UIt laten lezen bij de dealert.

Blijkt dat de sensor van de electrische gril defect is. Dus de gril gaat niet automatisch open en dicht. En er moet een nieuwe binnenspiegel in.

€1000 8)7

Ben ik even blij dat ik 24 mnd garantie heb. Zuo anders flink pissig zijn.
Ik wist niet dat er een elektrisch te openen/sluiten grill zat in een Astra K :X Mijn pre-facelift heeft die toch niet.

Binnenspiegel?

Hier wordt ook gebruik gemaakt van de 12 maanden garantie op de Astra: airco defect :+ Defect bij aanschaf, compressor vervangen. Defect bij ophalen, condensor vervangen. In de tussentijd prima gewerkt voor een maand of 10... Nu lekt hij ergens. Waarschijnlijk zat het lek er al, en is in de loop van de tijd hij leeg genoeg gelopen. Terug naar de dealer (215km rijden), oorzaak niet kunnen vinden, afgevuld en over ~2 maanden terug (7 weken nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Paling1 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:29:
Vanmiddag kreeg ik de diagnose: laadpoort en OBC kapot.....
Dat is dan de 2e keer. 1e keer was bij 35.000km nu staat de teller op 71.000km....
Heb nu een elektrische Corsa mee die ik kan gebruiken tot dat de mijne is gerepareerd. Levertijd is nog niet bekend. Onderdelen zijn al wel besteld.

Dus nogmaals een gouden tip voor iedereen die overweegt om een 2e hands elektrische Corsa uit 2020 te kopen: NIET DOEN!!!!!!

Zal van de week nog eens bellen of ze gelijk de 75k beurt willen doen. Anders sta ik er over een paar weken weer.... :( :X
Mooi klaar mee.. Mijne staat nu op 103.000 met 1 keer defecte OBC. Lijkt erop dat ik het binnekort dus ook weer kan verwachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik vraag me dan toch af welke OBC wel goed zijn.

Ik had het er laatst met een vriend nog over, zijne (geleverd 12/2020) heeft na 130k km nu nog altijd de originele OBC.

Hij heeft nagekeken welke OBC hij heeft... Maar bij hem staat er geen "OBCP11 (Wave 2/3)" op, maar "eK0 Sample". Ik heb hier meer over proberen te vinden, maar niks kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/516353081273745421/1203644058690523166/IMG_4571.jpg?ex=66a224e2&is=66a0d362&hm=7174a6b4d83dfa0e20368e0286a3a533a94d8319f74233952bd3d8498481d262&
Staat ook de productiedatum op van de OBC, 23/10/2020. Origineel dus voor de 12/2020 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 15:12
Vandaag met mijn domme hoofd schade aan de achterbumper gereden |:(. Nu doen de parkeersensoren het niet meer en krijg ik de melding “Dienst Parkeerhulpsysteem” op mijn Astra K. Het lichtje van de sensoren krijg ik niet meer aan. Alle sensoren even nagekeken (op schade) en schoongemaakt, maar mocht niet baten. De schade zit niet op de sensoren zelf. Wellicht dat er wat losgeschoten is?

Iemand een idee of het zelf op te lossen is/iets wat ik zelf nog na kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MK_ schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:07:
Ik vraag me dan toch af welke OBC wel goed zijn.

Ik had het er laatst met een vriend nog over, zijne (geleverd 12/2020) heeft na 130k km nu nog altijd de originele OBC.

Hij heeft nagekeken welke OBC hij heeft... Maar bij hem staat er geen "OBCP11 (Wave 2/3)" op, maar "eK0 Sample". Ik heb hier meer over proberen te vinden, maar niks kunnen vinden.

[Afbeelding]
Staat ook de productiedatum op van de OBC, 23/10/2020. Origineel dus voor de 12/2020 auto.
Is dat een 1 fase of een 3 fase Corsa? Ik heb het idee dat de problemen voornamelijk bij de 3 fase OBC voorkomen.
De Corsa die ik nu mee heb laadt overigens maar met 6,8kW op mijn 11kW laadpaal. Dat is dus een teruggeschroefde 3 fasen lader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:04

Bob Popcorn

Plop!

Amps schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:34:
Vandaag met mijn domme hoofd schade aan de achterbumper gereden |:(. Nu doen de parkeersensoren het niet meer en krijg ik de melding “Dienst Parkeerhulpsysteem” op mijn Astra K. Het lichtje van de sensoren krijg ik niet meer aan. Alle sensoren even nagekeken (op schade) en schoongemaakt, maar mocht niet baten. De schade zit niet op de sensoren zelf. Wellicht dat er wat losgeschoten is?

Geen idee, maar die brakke vertalingen van Opel zijn toch wel echt om te janken. "Service parking sensors" moet daar staan natuurlijk. Dienst. _O- Ook in de radio EQ kun je kiezen uit "Handleiding", oftewel "Manual".

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Paling1 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Is dat een 1 fase of een 3 fase Corsa? Ik heb het idee dat de problemen voornamelijk bij de 3 fase OBC voorkomen.
De Corsa die ik nu mee heb laadt overigens maar met 6,8kW op mijn 11kW laadpaal. Dat is dus een teruggeschroefde 3 fasen lader....
Dat idee heb ik ook, zelf ook een 3-fase. Zal mij niets verbazen dat de 1-fase en 3-fase bepaalde onderdelen delen en minimaal zijn uitgevoerd want lekker goedkoop. Terwijl er bij een 3-fase toch een ander vermogen ergens doorheen moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Amps schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:34:

Kan toch zijn dat een sensor intern defect is. Met uitlezen kan bepaald worden welke sensor het precies is. Ze zijn geschakeld dus als 1 het niet doet, doen ze het allemaal niet (voor zo ver ik weet).

Voor de zekerheid kan je de zekering eventueel nog controleren, nummber 34 blijkbaar. Maar dan zou het infotainmentsysteem ook niet moeten werken volgens mij.

Kan eventueel ook een losgesprongen kabel zijn aan de achterkant, maar dan zul je de bumper moeten verwijderen.

Toevallig een trekhaak? Controleer of de stroomvoorziening daarvan OK is, en dat het klepje over de aansluiging gesloten is.
Paling1 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Hij heeft een 3-fase lader in de Corsa.

- Elegance
- 3 fase lader
- ACC
- Achteruitrijcamera
- Oranje met zwart dak

Dat was zijn uitrusting destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 15:12
MK_ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Kan toch zijn dat een sensor intern defect is. Met uitlezen kan bepaald worden welke sensor het precies is. Ze zijn geschakeld dus als 1 het niet doet, doen ze het allemaal niet (voor zo ver ik weet).

Voor de zekerheid kan je de zekering eventueel nog controleren, nummber 34 blijkbaar. Maar dan zou het infotainmentsysteem ook niet moeten werken volgens mij.

Kan eventueel ook een losgesprongen kabel zijn aan de achterkant, maar dan zul je de bumper moeten verwijderen.

Toevallig een trekhaak? Controleer of de stroomvoorziening daarvan OK is, en dat het klepje over de aansluiging gesloten is.
Dank voor de uitgebreide reactie! Geen trekhaak, denk dat er toch iets losgeschoten is dan (o.i.d.). Ik rijd zo naar een paar garages om offertes op te maken voor schadeherstel en reparatie van de sensoren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bob Popcorn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Geen idee, maar die brakke vertalingen van Opel zijn toch wel echt om te janken. "Service parking sensors" moet daar staan natuurlijk. Dienst. _O- Ook in de radio EQ kun je kiezen uit "Handleiding", oftewel "Manual".
pakking vloeistof

Oftewel ruitensproeiervloeistof op

In de Astra H had je meer van die kromme vertalingen dan in de Astra K, dus het gaat wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:20:
[...]
pakking vloeistof

Oftewel ruitensproeiervloeistof op

In de Astra H had je meer van die kromme vertalingen dan in de Astra K, dus het gaat wel beter.
Die is heel bekend. De eerste keer dat ik die kreeg schrok ik mij dood. En dat was nog in de tijd dat mobiel internet nog niet gemeengoed was. Heb toch wel even moeten zweten.

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 12:31
Ik heb een opel astra PHEV nu als shortlease en hier is alleen een kabel meegeleverd voor aan de laadpaal. Maar die heb ik thuis niet en ga ik voor shortlease ook niet aanschaffen.

Opel garage gebeld en daar kost een kabel rond de 500 euro, is me ook teveel voor een paar maanden. Heb zelf geen ervaring met laden en kabels, iemand een goed idee wat kan voor de time being?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
frere schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:12:
Ik heb een opel astra PHEV nu als shortlease en hier is alleen een kabel meegeleverd voor aan de laadpaal. Maar die heb ik thuis niet en ga ik voor shortlease ook niet aanschaffen.

Opel garage gebeld en daar kost een kabel rond de 500 euro, is me ook teveel voor een paar maanden. Heb zelf geen ervaring met laden en kabels, iemand een goed idee wat kan voor de time being?
Wat voor kabel is nu meegeleverd? Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/rsc/image/upload/b_rgb:FFFFFF,c_pad,dpr_2.625,f_auto,h_214,q_auto,w_380/c_pad,h_214,w_380/R1245236-01?pgw=1

En je wilt een "kabel" die je in een normaal stopcontact kan steken?
Afbeeldingslocatie: https://evplug.eu/cdn/shop/products/besen-mobiele-lader-type1-1_42f59013-9da0-4f26-ad16-824f82c812e2.jpg?v=1641955841&width=900

Opties for the time being:
- Ergens parkeren aan een publieke laadpaal en de meegeleverde kabel gebruiken :P
- Als je thuis wilt lader: een granny charger kopen (al dan niet tweedehands, en deze dan achteraf weer verkopen als je hem niet meer nodig is)

Optie 2 is waarschijnlijk hetgene waar je naar opzoek bent. Met zo'n lader (1x16A) is je auto overnacht ook prima vol, zelfs als je hem aan een normaal Schuko stopcontact zet (dan zou ik hem niet door laten gaan op 16A maar op 8A o.i.d)

Nieuw kosten die het einde van de wereld niet:
https://evplug.eu/collect...-lader-type-2-naar-schuko
Online vind je ze eventueel op marktplaats nog goedkoper (ik zag er rond de 70-130 euro voorbij komen?), ook laders van andere merken auto kan je prima gebruiken.

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 12:31
MK_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Wat voor kabel is nu meegeleverd? Zoiets?

[...]

En je wilt een "kabel" die je in een normaal stopcontact kan steken?

[...]

Opties for the time being:
- Ergens parkeren aan een publieke laadpaal en de meegeleverde kabel gebruiken :P
- Als je thuis wilt lader: een granny charger kopen (al dan niet tweedehands, en deze dan achteraf weer verkopen als je hem niet meer nodig is)

Optie 2 is waarschijnlijk hetgene waar je naar opzoek bent. Met zo'n lader (1x16A) is je auto overnacht ook prima vol, zelfs als je hem aan een normaal Schuko stopcontact zet (dan zou ik hem niet door laten gaan op 16A maar op 8A o.i.d)

Nieuw kosten die het einde van de wereld niet:
https://evplug.eu/collect...-lader-type-2-naar-schuko
Online vind je ze eventueel op marktplaats nog goedkoper (ik zag er rond de 70-130 euro voorbij komen?), ook laders van andere merken auto kan je prima gebruiken.
Ja die kabel zit erbij, ik heb niet eens een openbare laadpaal in de buurt, woon in een klein gat :)

Ik ga maar eens op marktplaats kijken voor een 2e hands kabel, dankjewel voor deze info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
frere schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Ja die kabel zit erbij, ik heb niet eens een openbare laadpaal in de buurt, woon in een klein gat :)

Ik ga maar eens op marktplaats kijken voor een 2e hands kabel, dankjewel voor deze info
Idem, <1000inw, maar wel 1 laadpaal op het dorpsplein :+

Als je er een hebt gevonden kan je hem eventueel hier posten, dan kan ik wel even voor de zekerheid checken of hij de juiste plug heeft. Normaal is dat altijd zo (Type 2) maar je weet het maar nooit :+

Eventueel als tip: kijk voor een gebruikte lader van een originele fabrikant (bijv VW of Nissan), zoiets blijft natuurlijk waardevast en makkelijker om te verkopen dan een willekeurige Chinese Alibaba lader :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik heb mijn Corsa weer terug.. met een nieuwe boordlader.
Gelukkig mocht ik een tijdje rond rijden in een vrij nieuwe elektrische leen Corsa.

Uiteindelijk heeft het iets van 2 weken geduurd. Ze belden precies de eerste dag van mijn vakantie toen ik halverwege Duitsland reed. Dus ze moesten nog een paar weekjes langer wachten voordat ik hem weer op kon halen.

Gelukkig is de 75.000 km beurt ook gelijk uitgevoerd, dus hopelijk hoef ik voorlopig net naar de dealer.
Verrassend genoeg had de auto deze keer geen nieuwe banden nodig. Wel is de airco bijgevuld.

De leen Corsa die ik mee had was er eentje van eind 2023. Range bij 100% lading werd aangegeven als 360km. Da's best wel een verschil met mijn 290km.
Gekke is wel dat ik met de leen Corsa niet zo zuinig kon rijden als met de mijne. Ik heb hem niet onder de 16 kWh/100km gekregen in de 700km die ik er mee gereden heb. De mijne had ik de laatste paar duizend km op minder dan 15 kWh/100km staan. Dus waar al die extra range dan vandaan komt? Geen idee.... Accu was dacht ik niet aangepast sinds 2020.

Wat wel opviel bij de leen Corsa is dat ie qua vering een stuk beter leek te zijn. Ook wat minder onderstuur in snelle bochten.
Het was ook een wat kalere versie dan de mijne. Geen ACC, geen LED, Geen achteruit rij camera, geen leren stuur, geen middenarmsteun, klein scherm. Al met al zijn dat toch stiekem dingen die het wel echt een fijnere auto maken. Dus ik ben blij dat ik de mijn weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
Paling1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:39:
[..] leen Corsa die ik mee had was er eentje van eind 2023. Range bij 100% lading werd aangegeven als 360km. Da's best wel een verschil met mijn 290km.
Er is inmiddels een Corsa-e met 156 pk en '402' km bereik :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Gluten Parody schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Er is inmiddels een Corsa-e met 156 pk en '402' km bereik :)
Wist ik! :) Maar die heeft ook een nieuw type accu.

Waar het mij een beetje om ging is dat ik niet helemaal snap waar voor mijn leen auto de extra range vandaan komt.
Voor zover ik weet heeft die een iets efficientere motor, maar is de accu verder hetzelfde als in mijn 2020 model. Dus ik zou verwachten dat ik met die nieuwere Corsa zuiniger zou kunnen rijden dan met mijn oude. Dat is mij alleen niet gelukt.
Toen ik mijn Corsa nieuw kreeg had ik een range van 324 km in het dashboard staan. Inmiddels is dat na 3,5 jaar en 72.000km nog ±290km.
Maar het verschil tussen 324 en 360km vind ik nog steeds vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Toen ik die van mij in 2020 kreeg ook iets van 320-330 bij volle lading, nu 285 ofzo.
Ik zit nog steeds rond een gemiddelde van 18,5 kWh/100km (95% snelweg)

Geen standaard led rondom bij elektrische auto's vind ik zo kansloos. Je zou toch zeggen dat je zo min mogelijk energie slurpende dingen wil hebben hebben.

edit
zie dat ze met de type aanduidingen van levels 1 2 3 ook weer terug zijn naar namen..
yes, edition, gs.. om het makkelijk te houden. De 156 pk alleen te verkrijgen als gs variant. met maarliefst 51 kWh (longrange) terwijl de andere 50 kWh is.. die ene kWh gaat een flink verschil maken ook.
zeker nog de oude aandrijflijn waar ze niet vanaf konden komen :+ .

[ Voor 38% gewijzigd door Headozz op 19-08-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05 09:13
Hoi,

sinds een tijdje heb ik het gevoel dat de wielen van mijn Opel Corsa D (bouwjaar 2012) steeds zwaarder gaan draaien. Hij begint amper vanzelf te rollen als ik de rem los laat, als ik in een helling sta, duurt het minstens 5 seconden voordat hij überhaupt begint te rollen.

Nu merk ik dat ik ook steeds meer mijn best moet doen om vanuit stilstand te kunnen vertrekken. Lijkt alsof de wielen heel veel weerstand hebben. Heeft iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen of waar ik zelf naar zou kunnen kijken?
Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste