Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DvE schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:11:
Als ik onderdelen zoek voor de kofferbakinrichting plus reservewiel voor de huidige variant van de Tiguan, waar zou ik het beste deze kunnen bemachtingen (advies / ervaring)?
Scoren van ebay. Ik heb mijne ook gekocht. Reservewiel, piepschuim, afdekplaat, krik en tools en alles erbij. Voor 150 euro. Kwam van schroothandelaar. Enige nadeel is als je die plaat er achteraf inlegt, je die scharnieren niet hebt. Let wel op, koffer wordt er stukje onder dieper door.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

azz_kikr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Scoren van ebay. Ik heb mijne ook gekocht. Reservewiel, piepschuim, afdekplaat, krik en tools en alles erbij. Voor 150 euro. Kwam van schroothandelaar. Enige nadeel is als je die plaat er achteraf inlegt, je die scharnieren niet hebt. Let wel op, koffer wordt er stukje onder dieper door.
Das belachelijk weinig. Tja, hoe vaak doe je die plaat nou omhoog.
En dat je kofferbak iets ondieper wordt, nou ja, vooruit.
Je kofferbakdrempel komt wel gelijk op dezelfde hoogte, dus het wordt meer schuiven dan eroverheen tillen.
Zat te kijken bij fnzparts.nl. Prijzen daar zijn wel aanzienlijk hoger maar misschien komt dat voor een deel omdat er nog weinig nieuwe Tiguan piepschuim beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:08:
[...]

Dat is een VW hoor ;) Kijk maar op mijn motorkap in de first post ;)
Vandaar die 70K. Ik dacht .... 3 serie, heb je het met 20k wel gehad. Maar het is dus een echte VW .. _O-

Maar even over dat 'gasrespons'. Denk je: 'ach, hoeft voor mij niet zo nodig' dan doe je jezelf ernstig tekort en krijg je absoluut spijt als je het later wel laat doen. Want je had er veel eerder van kunnen genieten. Het is voor mij de 'must have' van 2018.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:41
@GerCor Geen woord van gelogen. Heb het sinds vandaag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:43:
[...]

Leaving home is altijd automatisch. Coming home nooit. Ook op de Belgische versies. Haal je sleutel maar uit contact en doe je deur open en dan op slot. Gaan je lichten dan direct uit?
Vergrendelen = alle verlichting uit.

De enige waar ik het met zekerheid over kan zeggen is de 7.5 (mijn 5 en 6 zijn verkocht): 's nachts parkeren met lichtschakelaar op auto. Motor uit: alle lichten uit behalve interieur (voetverlichting, sierstrips in deuren en dash op intensiteit "rijden"). Sleutel uit contact: alle binnenverlichting op 100% (voetverlichting, sierstrips, dash + plafondverlichting voor en achter), buiten alles nog steeds uit. Deur open: alles binnen op 100%, buiten: portierverlichting aan, koplampen blijven uit. Deur toe: idem - 15 seconden of tot vergrendelen. Works for me.

Golf 7.5 is de delay een schuiver (0, 5, 10, ..., 30 s) op het gps scherm. Twee schuivers: één voor coming home, één voor leaving home.

Vorige auto's weet ik niet meer zeker, maar ook vaak de opmerking gehad dat ik vergat mijn lichten uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Coming Home heeft niks met interieurverlichting te maken. Dat hadden de eerste auto's vermoedelijk al.

Je komt thuis in het donker. Zet de motor uit, gaat de buitenverlichting uit. Doe je bestuurdersdeur open dan gaat buitenverlichting weer aan.

Bij de Golf 7 instelbaar op 10, 20 of 30 seconden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
@C-sharp

Oftewel je koplampen blijven nu niet aan. :)

Volgende keer als je contact uit doet, geef dan 1x grootlicht voordat je je deur open doet om uit te stappen. Doe dan auto op slot, dan blijven je lampen even aan. Dat is coming home handmatig. Na vcds aanpassing wordt het automatisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 27-01-2018 23:05 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Even een modje besteld: Philips 12972XVS2 H7 X-treme vision 130% set 2 stuks voor bochtenverlichting. :P

[ Voor 135% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 06:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:09
GerCor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:13:
Even een modje besteld: Philips 12972XVS2 H7 X-treme vision 130% set 2 stuks voor bochtenverlichting. :P

[video]
Was het eerste wat ik heb vervangen. Scheelt echt veel kwa licht! :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
GerCor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:13:

[video]
Deze heb ik nu als dimlicht , echt super dingetjes hoor
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:24:
@GerCor Geen woord van gelogen. Heb het sinds vandaag ook.
Bevalt het een beetje ? Ik zit er nog over te twijfelen namelijk

[ Voor 41% gewijzigd door glydoscoop op 28-01-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
glydoscoop schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Bij twijfel altijd doen!
Mocht het niet bevallen is het zo weer terug gezet.

@Vissa66 heb je al een afspraak bij JD?
Ben erg benieuwd naar je waardes die eruit geperst worden :9~

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:53:
[...]
Was het eerste wat ik heb vervangen. Scheelt echt veel kwa licht! :)
Maar parkeersensoren vóór laten inbouwen (like af fabriek) niet overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Maar parkeersensoren vóór laten inbouwen (like af fabriek) niet overwogen?
Downforce >> parkeersensoren op een Clubsport. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het is voor een clubsport niet te bestellen “af fabriek”.
Denk vast dat het werken te krijgen is maar als iets nutteloos is, is het wel pdc aan de voorkant :+

Vind het zelf althans redelijk irritant, met genoeg ruimte doet die al alsof je iemand 2x overreden hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:42:
Het is voor een clubsport niet te bestellen “af fabriek”.
Denk vast dat het werken te krijgen is maar als iets nutteloos is, is het wel pdc aan de voorkant :+

Vind het zelf althans redelijk irritant, met genoeg ruimte doet die al alsof je iemand 2x overreden hebt 8)7
Ik zou het anders graag willen hebben op mijn Scirocco :X Weet eigenlijk niet of Scirocco's af fabriek zijn geleverd met PDC voor en een achteruitrijcamera :? . Ziet het zelden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
glydoscoop schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:58:
[...]

[...]

Ja, het bevalt zeer zeker. Ik zou het zeker laten doen. Rij na het omzetten een rondje, en als het niet bevalt, laat je het weer terugzetten. Je zult er geen spijt van krijgen, net als alle andere opties die mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Untouchablezz20 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Ja, het bevalt zeer zeker. Ik zou het zeker laten doen. Rij na het omzetten een rondje, en als het niet bevalt, laat je het weer terugzetten. Je zult er geen spijt van krijgen, net als alle andere opties die mogelijk zijn.
Dat ene rondje rond de kerk in het altijd heuvelachtige Voorburg was voor mij niet doorslaggevend. Je merkt dat de auto sneller reageert maar het is wel afhankelijk van je rijstijl. Een rustige rijder merkt het niet tijdens dat rondje. Moet je wel even het gaspedaal indrukken en vlot schakelen. Nu ik het heb .... wil ik niet meer zonder.

Gisteren over de wegen in Zwolle Holterbroek gereden, prachtige bochten, net voor de bocht gas geven en dan ..... mooi hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Dat ene rondje rond de kerk in het altijd heuvelachtige Voorburg was voor mij niet doorslaggevend. Je merkt dat de auto sneller reageert maar het is wel afhankelijk van je rijstijl. Een rustige rijder merkt het niet tijdens dat rondje. Moet je wel even het gaspedaal indrukken en vlot schakelen. Nu ik het heb .... wil ik niet meer zonder.
Ja ik rij meestal nogal rustig dus ginf mij er inderdaad om valt er nog rustig te rijden of wordt ik de nieuwe hoofdsponsor van het rdw ?! Hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:04:
[...]
Ja ik rij meestal nogal rustig dus ging mij er inderdaad om valt er nog rustig te rijden of word ik de nieuwe hoofdsponsor van de rdw ?! Hahah
Zeker, rustig rijden, dan merk je er veel minder van, eigenlijk niks. Het is pas echt goed merkbaar bij flink gas geven en snel schakelen. De rijstijl van @Rainesh dus. Overal en altijd proberen op tijd te zijn. Ik heb mijn vriendin gevraagd of ze er iets van gemerkt heeft. Zij rijdt rustig en ze heeft er niks van gemerkt.

De eerste keer dat ik bij Rainesh was was hij iets te laat, de laatste keer RUIM een kwartier te vroeg. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Heb jij die lampjes in de mislichten/breedstralers gezet? Ik heb in m'n normale koplampen geen bochtenverlichting (Xenon Plus) en jij volgens mij ook niet....

Ik moet die dingen in de breedstralers ook al 3 jaar vervangen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Ja ik rij meestal nogal rustig dus ginf mij er inderdaad om valt er nog rustig te rijden of wordt ik de nieuwe hoofdsponsor van het rdw ?! Hahah
Cjib bedoel je denk ik, of cbr als je het echt bont maakt :D

Ben tot nu toe nog boete vrij in 2018 en gaan we zo houden!
Vorig jaar had ik al een prent van 1100,- deze tijd ;w

@pwillemske de camera:
http://www.carsystems.pl/...0551-1k9980551,id236.html

Aan de voorkant wordt er volgens mij geen PDC geleverd op de Scirocco, weet ook niet de de uitsparingen er zitten in de bumpert..

[ Voor 21% gewijzigd door Famous op 28-01-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb m'n eerste verbaal (€162,-) dit jaar al betaald... Maar dat betrof een "actie" uit 2017 (1-Okt.) op het Belgische wegennet (tussen Spa en Verviers).

:+ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:21:
Ik heb m'n eerste verbaal (€162,-) dit jaar al betaald... Maar dat betrof een "actie" uit 2017 (1-Okt.) op het Belgische wegennet (tussen Spa en Verviers).

:+ :(
Dat telt niet :9

Ik controleer standaard wekelijks of om de 2 de mooie site van CJIB;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWxM6yKEwkgs4rvLS2mksHuu/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:18:
@GerCor Heb jij die lampjes in de mislichten/breedstralers gezet? Ik heb in m'n normale koplampen geen bochtenverlichting (Xenon Plus) en jij volgens mij ook niet....

Ik moet die dingen in de breedstralers ook al 3 jaar vervangen :o
Ik doe niks met mistlampen. Kan er LED van maken maar wat mij betreft volstrekt zinloos want ik gebruik ze niet anders dan bij dichte mist.

Volgens mij heb ik wel bochtenverlichting: :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/todv5s9gTqPBpvUP0TyNu7SJ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik ben een beetje moe van alle ellende die ik met mijn Ford Focus heb dus ben eens naar andere merken aan het kijken. Een Golf is dan wel eigenlijk net buiten mijn budget maar goed als ie dan echt beter is moet dat maar.

Misschien kan iemand me op weg helpen maar als ik een beetje een vergelijkbaar pakket op een Golf wil als op een Focus met titanium uitvoering waar moet ik dan naar kijken. Misschien is er toevallig iemand hier die dat een beetje weet.

Denk wel dat ik de deurbeschermers en voorruitverwarming ga missen maar ja om de haverklap in de garage staan en dure reparaties staan daar tegenover.

Is de Golf uit 2016/2017 een beetje betrouwbaar in benzine uitvoering?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous

In België zijn de boete-bedragen gelukkig nog redelijk te overzien.... Hier in Nederland had ik voor 't zelfde feit waarschijnlijk de doodstraf gekregen mét daarbij een 5 jaar voorwaardelijke rijontzegging (35Km/h té hard in de wegwerkzaamheden op Zondagmorgen 01:30 uur). :'(

@GerCor Volgens mij werken bij jou óók de breedstralers al bochtenverlichting...Maar da's even een aanname van me ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:34:
@Famous

In België zijn de boete-bedragen gelukkig nog redelijk te overzien.... Hier in Nederland had ik voor 't zelfde feit waarschijnlijk de doodstraf gekregen met daarbij een 5 jaar voorwaardelijke rijontzegging (35Km/h té hard in de wegwerkzaamheden op Zondagmorgen 01:30 uur). :'(

@GerCor Volgens mij werken bij jou óók de breedstralers al bochtenverlichting...Maar da's even een aanname van me ;)
Dat zou ik inderdaad kunnen laten aanpassen/coderen, en dat heeft @Rainesh mij ook verteld. Ik vind dat meer voor politieauto's en koeriers. Kortom, echt super lelijk.

Coming Home en Leaving Home kan ook met de mistlampen/breedstralers. Bah ... ik gruwel er van.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je de "Xenon Plus" koplampen hebt dan is het gewoon standaard dat de breedstralers als bochtenverlichting werken... Politie heeft (meestal) de meest goedkope halogeen units er in zitten en ook daar zijn de breedstralers de bochtenverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:33:
Ik ben een beetje moe van alle ellende die ik met mijn Ford Focus heb dus ben eens naar andere merken aan het kijken. Een Golf is dan wel eigenlijk net buiten mijn budget maar goed als ie dan echt beter is moet dat maar.

Misschien kan iemand me op weg helpen maar als ik een beetje een vergelijkbaar pakket op een Golf wil als op een Focus met titanium uitvoering waar moet ik dan naar kijken. Misschien is er toevallig iemand hier die dat een beetje weet.

Denk wel dat ik de deurbeschermers en voorruitverwarming ga missen maar ja om de haverklap in de garage staan en dure reparaties staan daar tegenover.

Is de Golf uit 2016/2017 een beetje betrouwbaar in benzine uitvoering?
Die Golfjes zijn zeker betrouwbaar, mooie fijne blokken.
Uit welk jaar komt de Focus nu?

De Golf staat volgens mij in vrijwel alle autotesten “stabiel” bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Mja de Focus staat ook in veel lijstjes hoog qua betrouwbaarheid maar het wisselt per lijst uiteraard. Hij is van 2012 en 120.000 op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:42:
Als je de "Xenon Plus" koplampen hebt dan is het gewoon standaard dat de breedstralers als bochtenverlichting werken... Politie heeft (meestal) de meest goedkope halogeen units er in zitten en ook daar zijn de breedstralers de bochtenverlichting.
Even de puntjes op de i. Verstralers en breedstralers komen - in Nederland - niet voor in de wegenverkeerswet en zijn dus verboden. Wij hebben het hier over bochtenverlichting. Bij mij zit dat in de koplampunit (zie foto) en, @Rainesh heeft dat ook uitgelegd, mistlampen vóór mag je alleen voeren bij mist of als bochtenverlichting.

En ... 35 km p/u te snel bij werkzaamheden ..... daar gaat de OvJ 'iets van vinden'. Alles boven de 30 km p/u gaat naar justitie. Daar kijken ze naar jouw verleden en boetebedrag kan dus oplopen.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben benieuwd naar waar jij die H7 lampjes uiteindelijk in gaat steken in ieder geval :P

Ik kan hier geen enkel lampje "simpel" vervangen op de breedstralers/mislichten en RAW's vóór na... De rest is allemaal LED en/of Xenon. Die RAW's had ik liever ook nog als LED gehad maar dan moet je de koplampunits van de "R" hebben (met dubbel "U" DRL).

Ik kan dan ook niet volgen dat VW (op verzoek van de LM) bij aflevering altijd zo'n mooi blauw "VW" doosje met reservelampjes mee levert. Dat spul past alleen maar in de kofferbak als "vulling" (rammel-rommel, want 't ligt altijd los)... Er past Pre-Cies NIKS van in de armaturen behalve de zekeringen én die eerder genoemde RAW's... >:)

[ Voor 103% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Niet helemaal waar, de Focus, Astra, Mazda3 en Renault Mégane winnen/gelijken ook regelmatig tests in autobladen/online reviews :) Voorbeeld:
YouTube: Volkswagen Golf vs Ford Focus vs Vauxhall/Opel Astra 2017 review | H...
YouTube: Renault Mégane vs. Volkswagen Golf - AutoWeek Dubbeltest

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:00:
Ik ben benieuwd naar waar jij die H7 lampjes uiteindelijk in gaat steken in ieder geval :P
Ik hoop hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t7rbIkogU1l9eOfbzKm5b2U2/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Niet helemaal waar, de Focus, Astra, Mazda3 en Renault Mégane winnen/gelijken ook regelmatig tests in autobladen/online reviews :) Voorbeeld:
YouTube: Volkswagen Golf vs Ford Focus vs Vauxhall/Opel Astra 2017 review | H...
YouTube: Renault Mégane vs. Volkswagen Golf - AutoWeek Dubbeltest
Ik heb de laatste even bekeken, zeg maar 4,5 minuut.
Het enige wat ik hoor zijn negatieve punten over de megane, lijkt me niet dat die dus van de Golf wint :+

Maar naast dat, zei ik ook “stabiel”.
In de zin van, het werkt, het rijdt goed en het is mooi afgewerkt met mooi apparatuur.
Komt vaak als gemiddelde winnaar bovenaan.

Als je het interieur vergelijkt van een Focus uit 2012 en een Golf 2017 is het sowieso een hele dikke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Ik heb de laatste even bekeken, zeg maar 4,5 minuut.
Het enige wat ik hoor zijn negatieve punten over de megane, lijkt me niet dat die dus van de Golf wint :+

Maar naast dat, zei ik ook “stabiel”.
In de zin van, het werkt, het rijdt goed en het is mooi afgewerkt met mooi apparatuur.
Komt vaak als gemiddelde winnaar bovenaan.

Als je het interieur vergelijkt van een Focus uit 2012 en een Golf 2017 is het sowieso een hele dikke stap vooruit.
Ik weet niet welke video jij bekeken hebt, maat enkel minpunten?
De wegligging benoemt hij heel goed, en de motor is heel erg goed :) Minpunt de EDC maar gewoon zelf schakelen joh :p

Zijn eindconclusie is dan ook dat hij niet direct een betere auto kan kiezen, en dat het voornamelijk aankomt op smaak :)

Zou ook wel erg zijn als het interieur van een 5 jaar nieuwere auto slechter is :+ Vergeet niet dat de Focus ondertussen ook een facelift heeft gehad met vernieuwd interieur.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:42:
Bedoel je met breedstralers mistlchten? Want er zit wel degelijk bochtverlichting op mijn xenon lampen. De enige manier om die binnenste lamp te doen branden op mijn wagen is door aan je stuurwiel je draaien of je pinker op te zetten. @GerCor zijn binnenste lamp ziet er net zelfde uit als mijn binnenste lamp op mijn wagen.
Is echt wel bocht verlichting.

Breedstralers zijn trouwens niet toegelaten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:55:
[...]

De wegligging benoemt hij heel goed, en de motor is heel erg goed :) Minpunt de EDC maar gewoon zelf schakelen joh :p

Zijn eindconclusie is dan ook dat hij niet direct een betere auto kan kiezen, en dat het voornamelijk aankomt op smaak :)

Zou ook wel erg zijn als het interieur van een 5 jaar nieuwere auto slechter is :+ Vergeet niet dat de Focus ondertussen ook een facelift heeft gehad met vernieuwd interieur.
Minder kofferbak ruimte, stuur voelt apart/slecht aan, automaat is zwaar ruk zelfs in handmatige stand.
Hij was inderdaad wel positief over wegligging, verder niet gekeken.

Tja, pak een Golf 6 of 7 dan vind ik dat ook een heel stuk beter :+
Zelfs een Golf 5 vind ik beter ogen en die kwam 2004 al op de markt. Al die knoppen hoeft voor mij niet, oogt erg chaotisch. Heeft Opel ook een handje van.

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Bedoel je met breedstralers mistlchten? Want er zit wel degelijk bochtverlichting op mijn xenon lampen. De enige manier om die binnenste lamp te doen branden op mijn wagen is door aan je stuurwiel je draaien of je pinker op te zetten. @GerCor zijn binnenste lamp ziet er net zelfde uit als mijn binnenste lamp op mijn wagen.
Is echt wel bocht verlichting.

Breedstralers zijn trouwens niet toegelaten dacht ik.
WTF!!!

Nou heb ik die auto pas ruim 3 jaar en ik zie nét pas (na er even speciaal voor naar buiten gelopen te zijn) dat er méér lampen in de unit zitten dan dat ik tot nú wist 8)7

Nou ga ik morgen toch eens kijken waarom die "mislampen" dan alsnog (ook?) aan gaan in de bochten én of dat gele licht niet stiekem uit die "onbekende" lampen komt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Minder kofferbak ruimte, stuur voelt apart/slecht aan, automaat is zwaar ruk zelfs in handmatige stand.

Zelfs een Golf 5 vind ik beter ogen en die kwam 2004 al op de markt. Al die knoppen hoeft voor mij niet, oogt erg chaotisch. Heeft Opel ook een handje van.

Misschien een beetje off-topic in een VW topic maar ik ga er toch even op in :+

Minder kofferbak ruimte met de bank omhoog maar meer met de bank omlaag, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen ;) Sturen is voornamelijk minder strak, maar dat komt ook door de andere insteek van de auto. Meer op comfort, dan wil je niet een auto die bij de lichtste beweging direct van baan verwisseld (bij wijze van spreke dan) :)

EDC is minder, daar ben ik mee akkoord. Met handmatig schakelen bedoelde ik ook gewoon een handbak :p

Knoppen chaotisch, heb je in recentere Opel's gezeten? Die hebben zeker niet meer knoppen als een vergelijkbare Golf. Kijk anders de eerste link naar eens :p (Golf, Astra, Focus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:11:
[...]

WTF!!!

Nou heb ik die auto pas ruim 3 jaar en ik zie nét pas (na er even speciaal voor naar buiten gelopen te zijn) dat er méér lampen in de unit zitten dan dat ik tot nú wist 8)7

Nou ga ik morgen toch eens kijken waarom die "mislampen" dan alsnog (ook) aan gaan in de bochten én of dat gele licht niet stiekem uit die "onbekende" lampen komt :o
Die bochtverlichting met de mistlampen kan je aan/uit zetten met VCDS icm met de "echte" bochtverlichting. Maar lijkt nergens op. Voor in de wagen valt het niet op maar als je vanbuiten ze je dan linker en rechter mistlicht aangaan. Lekker debiel.
De echt bochtverlichting zie je vooraan bijna niet als die aan gaat, veel subtieler.

En ja dat gele licht is die bochtverlichting. Was hier ook. Heb je dat mooie blaauw/wit van xenon en als je aan je stuur draait kom er ineens links een bak geel licht. Zijn gewoon halogen die lampen.
Je kan best zoals Gercor er paar andere halogenen insteken die wat witter licht geven, heb ik ook gedaan. Best geen LED ofso insteken, om die bocht verlichting subtieler te maken als die aangaat, gaat het met een dimmende beweging aan en uit; Dat heeft een LED lamp niet graag.

HAA, zo zie je maar. Je ontdekt nog nieuwe dingen,
ik heb nog niet zolang door dat ik "deurhendelverlichting" en die rode led om de versnellingspook te verlichten had :+ :+

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 28-01-2018 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Briljant dat @GerCor dat hier poste....Anders had ik 't serieus nooit geweten :o

Misschien moet ik eens een keer in een andere auto vóór m'n eigen auto gaan rijden..... Maar meestal komt dat er niet van in de weekenden wanneer 't brandstof verbruik meestal spontaan ook wat hoger ligt dan in dat plaatje van vrijdag.... Óók daar snap ik niets van :9

[ Voor 64% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Over uitzicht kan je discussieren. (Zelfs Golf 4 zag er al zakelijker uit), Het voelt gewoon al beter.
Mijn Bora was van 2001. En qua dashboard, het voelde gewoon allemaal beter aan. En veel minder druk.

Zelf in nieuwere Fords (Focus/Fiesta), ze rijden erg lekker, heerlijk onderstel (beter dan VW), ze zien er helemaal niet slecht uit. Maar van het moment dat je erin stapt, denk je...hier ga ik snel stukken afbreken. Het voelt gewoon allemaal "plastiek" en goedkoop aan.
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:29:
Briljant dat @GerCor dat hier poste....Anders had ik 't serieus nooit geweten :o

Misschien moet ik eens een keer in een andere auto vóór m'n eigen auto gaan rijden..... Maar meestal komt dat er niet van in de weekenden wanneer 't brandstof verbruik meestal spontaan ook wat hoger ligt dan in dat plaatje van vrijdag.... Óók daar snap ik niets van :9
Ik zelf heb er White-visions ingestoken van Philips. Is wel frutselwerkje bij mijn wagen. Waarom maken ze die lichtunits nu niet iets groter en minder scherp :+

Wel wereld van verschil. Nu lijkt de straal breder te worden, anders zag je duidelijk dat er andere lamp aanging.

@wimmel_1 gaat morgen naar de shop achter andere lampjes :D

[ Voor 38% gewijzigd door SadisticPanda op 28-01-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
@GerCor: Ik mis ze niet eerlijk gezegd aan de voorkant. Heb voldoende aan de sensoren en camera achter. :)

@Famous: Ik twijfel nog beetje tussen JD en Vagtechniek. Maar eerst de hardware erop en dan een afspraak maken. 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:34:
@Famous

In België zijn de boete-bedragen gelukkig nog redelijk te overzien.... Hier in Nederland had ik voor 't zelfde feit waarschijnlijk de doodstraf gekregen mét daarbij een 5 jaar voorwaardelijke rijontzegging (35Km/h té hard in de wegwerkzaamheden op Zondagmorgen 01:30 uur). :'(

35 te hard is cava hoor, enkel in zone 30 en bebouwde kom. We geven pas rijverbod na 40+ km/h. Ben vorig jaar aan 154km/h geflitst (gecorigeerd), niets aan het handje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Engineer Stewie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:18:
[...]

35 te hard is cava hoor, enkel in zone 30 en bebouwde kom. We geven pas rijverbod na 40+ km/h. Ben vorig jaar aan 154km/h geflitst (gecorigeerd), niets aan het handje :).
Je Sais :P

Vandaar dus die 35Km/h "limiet". Ik moet wel zeggen dat de "controle" bij Verviers een érg indrukwekkend apparaat is om te zien (én helaas té laat als controle opgemerkt werd door me)....

Toen ik 't ding zag staan, nog vóórdat ik er aan voorbij reed, had ik een beetje een dejavú naar "The Daleks" uit de TV-Serie "Dr.Who".... Én zó flitste 't ding ook :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:55:
@wimmel_1 gaat morgen naar de shop achter andere lampjes :D
Ik heb ze gisteravond 'online' besteld. Incl. verzenden net geen € 50. Levering 31-1-'18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Misschien een beetje off-topic in een VW topic maar ik ga er toch even op in :+

Minder kofferbak ruimte met de bank omhoog maar meer met de bank omlaag, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen ;) Sturen is voornamelijk minder strak, maar dat komt ook door de andere insteek van de auto. Meer op comfort, dan wil je niet een auto die bij de lichtste beweging direct van baan verwisseld (bij wijze van spreke dan) :)

EDC is minder, daar ben ik mee akkoord. Met handmatig schakelen bedoelde ik ook gewoon een handbak :p

Knoppen chaotisch, heb je in recentere Opel's gezeten? Die hebben zeker niet meer knoppen als een vergelijkbare Golf. Kijk anders de eerste link naar eens :p (Golf, Astra, Focus).
Niks off-topic aan toch? :)

Vind niet dat je de kofferbakruimte tegen elkaar kan wegstrepen. Een station is een gezinsauto en zal je sneller kinderen (of een hond) meenemen waardoor de bank niet plat kan.

Het is meer gericht op comfort maar die test meneer van autoweek(?) zei dat het echt belabberd stuurt. Dat heeft niet zoveel met het strak afstellen te maken dunkt mij.

En wie neemt er nog een handbak :+
Enige reden om een “sportief pookje” te nemen is bij eens sportieve wagen (zijn soms/vaak mensen die geen dsg, s-tronic, of andere high end bakken hebben gevoelt).
Oh ja, en als je in de markt bent voor een Ford, dan wil je ook geen automaat (Peugeot trouwens ook).

Zojuist een Astra uit 2017 bekeken, die zijn er inderdaad een stuk op voor uit gegaan. Al kan je het nog niet vergelijken met VW, vind ik dan.
Alleen de vormgeving van de stuurwielbediening is al zoveel beter bij VW.

Moet zeggen dat ze het bij VW al erg snel mooi hadden/hebben vormgegeven tov de concurrentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glydoscoop
Nogmaals bedankt @Rainesh alles werkt top . Even wennen aan het sturen alleen nog ,. Zal wel tussen me oren zitten veder

Trouwens : Dikke kleur he

[ Voor 10% gewijzigd door glydoscoop op 28-01-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:20:
[...]
Niks off-topic aan toch? :)

Vind niet dat je de kofferbakruimte tegen elkaar kan wegstrepen. Een station is een gezinsauto en zal je sneller kinderen (of een hond) meenemen waardoor de bank niet plat kan.

Het is meer gericht op comfort maar die test meneer van autoweek(?) zei dat het echt belabberd stuurt. Dat heeft niet zoveel met het strak afstellen te maken dunkt mij.

En wie neemt er nog een handbak :+
Enige reden om een “sportief pookje” te nemen is bij eens sportieve wagen (zijn soms/vaak mensen die geen dsg, s-tronic, of andere high end bakken hebben gevoelt).
Oh ja, en als je in de markt bent voor een Ford, dan wil je ook geen automaat (Peugeot trouwens ook).

Zojuist een Astra uit 2017 bekeken, die zijn er inderdaad een stuk op voor uit gegaan. Al kan je het nog niet vergelijken met VW, vind ik dan.
Alleen de vormgeving van de stuurwielbediening is al zoveel beter bij VW.

Moet zeggen dat ze het bij VW al erg snel mooi hadden/hebben vormgegeven tov de concurrentie.
Dacht misschien off-topic i.v.m het bespreken van andere merken :+

Qua kofferruimte geef ik je wel gelijk, goed punt :)

Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik met de Mégane IV niet gereden heb, dus ik ga niet oordelen over het stuurgevoel :) Andere reviews, zelfs van Autoweek, geven weer aan "het stuur is lekker direct" (YouTube: Renault Mégane (2016) AutoWeek review @ 2:30) :P

Persoonlijk geef ik nog altijd de voorkeur voor een handbak :) En ja ik heb met automaten gereden, waaronder de "high-end" DSG (Golf VII 1.4TSI) maar persoonlijk geef ik nog altijd de voorkeur voor een handbak :) Maar goed, maken verschillen natuurlijk :P

En datzelfde heb ik ook bij het interieur van de Golf: hoewel het allemaal ergonomisch prima is vind ik het niet echt een mooi interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Ik vind het interieur van de Focus er alleen maar op achteruit gegaan, dat is ook een van de reden dat ik niet meteen wil upgraden naar de nieuwere versie. Geen Apple carplay of Android ondersteuning is ook wel triest in de Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:08:
[...]

Ik vind het interieur van de Focus er alleen maar op achteruit gegaan, dat is ook een van de reden dat ik niet meteen wil upgraden naar de nieuwere versie. Geen Apple carplay of Android ondersteuning is ook wel triest in de Focus.
Sync2 is sowieso een ongebruiksvriendelijk systeem als je het mij vraagt. Sync3 is veel beter (sneller, ondersteuning AA/ACP), maar dat is pas vanaf 2017 als ik me niet vergis in de Focus.

Nu ga ik wel off-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
Back on-topic ;)

Ik heb besloten om zakelijk (kreeg de optie) nog 2 jaar en een beetje van 7% bijtelling te genieten door voor een tweedehands GTE met weinig kilometers te kiezen. Deze komt met een Discover Pro systeem en uitgaande van bouwjaar 2015 zal dat MIB I en niet MIB II zijn. Kan ik dan toch op de een of andere manier CarPlay gebruiken? Of moet dat gehele systeem echt fysiek vervangen worden door een MIB II?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou eerst eens gaan kijken naar die auto, veel kans dat er al wél Apple CarPlay in aanwezig is én/of dat er een MIB II in hangt. (achteraf activeren van Apple CarPlay is met de MIB I géén optie, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MIB 2 is toch geleverd vanaf +- halverwege 2015? Als hij rond/na die tijd geregistreerd is is de kans groot dat er MIB2 in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 is Vagtechniek niet gewoon chip van JD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:40:
Ik zou eerst eens gaan kijken naar die auto, veel kans dat er al wél Apple CarPlay in aanwezig is én/of dat er een MIB II in hangt. (achteraf activeren van Apple CarPlay is met de MIB I géén optie, helaas).
MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:48:
MIB 2 is toch geleverd vanaf +- halverwege 2015? Als hij rond/na die tijd geregistreerd is is de kans groot dat er MIB2 in zit :)
Ok, goed om te weten! I'll report back! Dat zal morgen zijn :9~

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:01:
@Vissa66 is Vagtechniek niet gewoon chip van JD?
Als het goed is zijn het 2 verschillende bedrijven met eigen software. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Ik heb ze gisteravond 'online' besteld. Incl. verzenden net geen € 50. Levering 31-1-'18
Je weet toch dat ze per 2 verkocht worden? Zelfs op bol maar 32? Of heb je reserve/ga je ergens anders indraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
glydoscoop schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:35:
Nogmaals bedankt @Rainesh alles werkt top . Even wennen aan het sturen alleen nog ,. Zal wel tussen me oren zitten veder

Trouwens : Dikke kleur he
Wat bedoel je met wennen aan het sturen? Heb je het dan over snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging? Zo ja, daar moet ik ook aan wennen. @Rainesh is dat ergens in het menu uit/aan te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:08:
[...]

Wat bedoel je met wennen aan het sturen? Heb je het dan over snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging? Zo ja, daar moet ik ook aan wennen. @Rainesh is dat ergens in het menu uit/aan te zetten?
Als je driving profiles knop hebt, dan zou je het aan/uit kunnen zetten maar dat hebben jullie helaas niet.

Met name het zwabberige op de snelweg is nu eruit.

@GerCor

50 euro voor 2 lampjes?! GP Thunders kosten iets van 25 euro voor een setje....

@wimmel_1 foei.....wist je dat echt niet??? Aan de zijkant zit er een H7 lampje dat is voor je statische bochtverlichting. Daarnaast heb je ook eentje via mistlampen. Overigens gaat het lampje in je koplamp best snel en vaak stuk. Gelukkig kost het geen drol om het te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Zeg het nog een keer, koop die lampen bij www.powerbulbs.com, hebben altijd wel een actie, nu ook weer 25% korting zag ik, komt uit Engeland en duurt zo'n 4-5 werkdagen maar veel goedkoper dan je hier in Nederland zult vinden.

Heeft iemand trouwens nog een aanradertje voor een fatsoenlijke LED lamp voor achteruitrijlicht van een golf 6? Als ik toch iets waardeloos vind is het wel het licht dat van dat ene halogeenlampje komt.. Gelukkig hebben ze bij de golf 7 wel weer links en rechts AUR licht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:18:
[...]
Je weet toch dat ze per 2 verkocht worden? Zelfs op bol maar 32? Of heb je reserve/ga je ergens anders indraaien?
https://www.winparts.nl/v...-set-2-stuks/p107297.html

Iets te duur inderdaad. Bol.com € 28,90

Maakt mij dat uit, ik heb ze straks. Tientje meer of minder ...

@wimmel_1 bestellen maar ..... _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:42:
[...]

24,04 bij powerbulbs ;) zou ze maar snel annuleren.
Al betaald. Al die heisa om te annuleren ... nogmaals, maakt me niks uit. Niet goed opgelet, dure les voor volgende keer. :9

Zitten er in 5/10 minuten in. Jaren plezier van. Een ander zuipt het binnen 5/10 minuten weg in de kroeg.

[ Voor 107% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Heeft iemand trouwens nog een aanradertje voor een fatsoenlijke LED lamp voor achteruitrijlicht van een golf 6? Als ik toch iets waardeloos vind is het wel het licht dat van dat ene halogeenlampje komt.. Gelukkig hebben ze bij de golf 7 wel weer links en rechts AUR licht..
Als je een camera hebt werkt die ook perfect in het donker, geen dikke lamp voor nodig.
Of waarom wil je daar een andere lamp in?
Rainesh schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:34:
[...]

@GerCor

Nog geen $24 :D
Lampen $13,49 en $9,99 verzending..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BrRmIiWros2XPNGELZAZEkr6/full.jpg

@Vissa66 Ah, ik dacht dat ze het “via” JD deden.

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 28-01-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:06:
Nog geen $24 :D
Lampen $13,49 en $9,99 verzending..
Dezelfde? Net besteld? Kan best zijn dat ik nog eens een keer naar Zeist ga voor de deurverlichting. Mogen zij dat inbouwen. Zal ook wel iets meer kosten dan zelf doen. Dan liggen de draden er maar vast. Gaan die dan een keer stuk dan kan ik dat zelf natuurlijk in een zucht zelf herstellen.

Iemand dit al geïnstalleerd? En dan natuurlijk Golf.

[ Voor 78% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Dezelfde? Net besteld? Kan best zijn dat ik nog eens een keer naar Zeist ga voor de deurverlichting. Mogen zij dat inbouwen. Zal ook wel iets meer kosten dan zelf doen. Dan liggen de draden er maar vast. Gaan die dan een keer stuk dan kan ik dat zelf natuurlijk in een zucht zelf herstellen.

Iemand dit al geïnstalleerd? En dan natuurlijk Golf.

[video]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0ub4HTv7EaRoQnwL8NEBVkUV/full.jpg

8) 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Iemand dit al geïnstalleerd? (niks voor mij). Ik zou het wel mooi vinden als het gewoon aan/uit gaat - volledig - en niet dat heen en weer. Iets te kermisachtig. En dan de letters veel kleiner, subtiel dus.

[video]
Nee was vorig jaar, zag dat het setje nog hetzelfde kost.
Was voor de GTI haar mistlampen dacht ik. Zal wel H8 geweest zijn :)

En die instapverlichting/dorpelverlichting zal wel easy te maken zijn.
Audi heeft die bijvoorbeeld ook.

Even een repost van mij uit Audi topic;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JAqkFVnZLQSTgMQLoqD2DWKU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Als je driving profiles knop hebt, dan zou je het aan/uit kunnen zetten maar dat hebben jullie helaas niet.

Met name het zwabberige op de snelweg is nu eruit.

@GerCor

@wimmel_1 foei.....wist je dat echt niet??? Aan de zijkant zit er een H7 lampje dat is voor je statische bochtverlichting. Daarnaast heb je ook eentje via mistlampen. Overigens gaat het lampje in je koplamp best snel en vaak stuk. Gelukkig kost het geen drol om het te vervangen.
Beikes die GP thunders. Ooit getest. Geven gigantische hoge kleurtemps en dan zien ze er nog meer geel /regenboogeffect uit dan een white/diamondvision. Paar euro meer aftikken voor philips is goede raad. Zien er gewoon stukken beter uit.

kwaliteit is er ook naar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Beikes die GP thunders. Ooit getest. Geven gigantische hoge kleurtemps en dan zien ze er nog meer geel /regenboogeffect uit dan een white/diamondvision. Paar euro meer aftikken voor philips is goede raad. Zien er gewoon stukken beter uit.

De GP Thunder komen nagoeg overeen met de xenon kleur welke VW voert.
Dat was de doorslag voor mij om voor GP te gaan :)

Waren wel de mistlampjes, weet niet of dat nog verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb ook al filmpjes gezien voor de Golf maar dan gaat het -veel teveel licht- heen en weer. Bij die BMW vind ik mooi. Subtiel en gewoon aan en uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:58:
Ik heb ook al filmpjes gezien voor de Golf maar dan gaat het -veel teveel licht- heen en weer. Bij die BMW vind ik mooi. Subtiel en gewoon aan en uit
Heen en weer? Heb ze alleen standaard aan / uit zien gaan. En qua licht valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:00:
[...]
Heen en weer? Heb ze alleen standaard aan / uit zien gaan. En qua licht valt het reuze mee.
Ik zat o.a. hier naar te kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:03:
[...]

Ik zat o.a. hier naar te kijken:

[video]
En als je het woordje moving zou eens weglaat bij je zoekopdracht/titel? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:06:
[...]
En als je het woordje moving zou eens weglaat bij je zoekopdracht/titel? :$
Maakt niks uit. Krijg als resultaat zo'n beetje alles wat moved. Altijd lastig, kan ook in het Duits: Golf 7 led Einstiegsleisten.

Maar kan nog gekker hoor. Deze kom ik ook tegen. Toch leuke ideeën. Als je toch een bedrijfje wilt beginnen en niet weet wat ....

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 28-01-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nog even en ze maken gewoon een complete auto ná daar in China .... Óf wacht, dat deden ze al eens zónder daarbij op kwaliteit te letten, geloof k :o

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Ik heb ze als DRL/grootlicht gehad (h15), leuk als DRL maar echt niet aan te raden als grootlicht, zo weinig licht. Het gaat bij zulke lampen puur om een zo hoog mogelijke Kelvin waarde (dus zo wit mogelijk licht) te krijgen, wat je lichtopbrengst en veiligheid dus zwaar naar onder haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:57:
[...]

De GP Thunder komen nagoeg overeen met de xenon kleur welke VW voert.
Dat was de doorslag voor mij om voor GP te gaan :)

Waren wel de mistlampjes, weet niet of dat nog verschilt.
Tot ze erin steken. Het is niet omdat ze aangeven 8500k, dat ze dat ook mooi zijn. Om deze waarden te halen leggen ze de de blauwe verf er zo dik op dat er nog met moeite licht uitkomt.

Het lijkt niet slecht, tot je er setje philips of osram in steekt. Dan zie je pas wat een kwaliteit die gp thunders zijn. Veel te hoog rijstgehalte.

Btw stock oem xenon in golf 6 is rond de 4500k ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb me verdiept in een Golf, en zag toen de 2018 Polo. Erg mooie auto maar helaas liggen zowel de Golf alsook die Polo buiten mijn budget. En als je dan naar een jaartje ouder kijkt is het meteen een heel andere klasse auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:04:
Heb me verdiept in een Golf, en zag toen de 2018 Polo. Erg mooie auto maar helaas liggen zowel de Golf alsook die Polo buiten mijn budget. En als je dan naar een jaartje ouder kijkt is het meteen een heel andere klasse auto.
Die polo is een bak gegroeid natuurlijk en echt wel een mooie auto geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:04:
Jammer dat de Polo buiten budget valt. Super auto, als zeg ik het zelf. Veel ruimer dan de oude polo's.

@GerCor Had jij nou wittere halogeen lampjes in de golf gezet? Of was dat iemand anders :+
Gezien de LED lampen die ik heb niet passen en ik toch van de gele schijnwerpers af wil.....

Zat te kijken naar de Philips whitevision, of de Philips extreme vision, lijkt mij meer dan prima O-)
Tips? ( en nee, volledig led is geen optie O-) , helaas )

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 29-01-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica