MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:17:
[...]
Misschien een beetje off-topic in een VW topic maar ik ga er toch even op in
Minder kofferbak ruimte met de bank omhoog maar meer met de bank omlaag, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen

Sturen is voornamelijk minder strak, maar dat komt ook door de andere insteek van de auto. Meer op comfort, dan wil je niet een auto die bij de lichtste beweging direct van baan verwisseld (bij wijze van spreke dan)
EDC is minder, daar ben ik mee akkoord. Met handmatig schakelen bedoelde ik ook gewoon een handbak
Knoppen chaotisch, heb je in recentere Opel's gezeten? Die hebben zeker niet meer knoppen als een vergelijkbare Golf. Kijk anders de eerste link naar eens

(Golf, Astra, Focus).
Niks off-topic aan toch?
Vind niet dat je de kofferbakruimte tegen elkaar kan wegstrepen. Een station is een gezinsauto en zal je sneller kinderen (of een hond) meenemen waardoor de bank niet plat kan.
Het is meer gericht op comfort maar die test meneer van autoweek(?) zei dat het echt belabberd stuurt. Dat heeft niet zoveel met het strak afstellen te maken dunkt mij.
En wie neemt er nog een handbak
Enige reden om een “sportief pookje” te nemen is bij eens sportieve wagen (zijn soms/vaak mensen die geen dsg, s-tronic, of andere high end bakken hebben gevoelt).
Oh ja, en als je in de markt bent voor een Ford, dan wil je ook geen automaat (Peugeot trouwens ook).
Zojuist een Astra uit 2017 bekeken, die zijn er inderdaad een stuk op voor uit gegaan. Al kan je het nog niet vergelijken met VW, vind ik dan.
Alleen de vormgeving van de stuurwielbediening is al zoveel beter bij VW.
Moet zeggen dat ze het bij VW al erg snel mooi hadden/hebben vormgegeven tov de concurrentie.