Ja dat schiet niet oo want dan sta ik weer onderaan hahah
glydoscoop schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:33:
Ja dat schiet niet oo want dan sta ik weer onderaan hahah
Misschien met minste rijervaring dat je bovenaan staat?
Of wie de minste schadevrije jaren heeft?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Jij maakt wel vrienden !! HahahaFamous schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:40:
[...]
![]()
Misschien met minste rijervaring dat je bovenaan staat?
Of wie de minste schadevrije jaren heeft?
Ik rij 1200km per week nu zon 3 jaar achter elkaar dus dat zal niet bijzonder veel zijn
Nope helemaal niet. Hebben lekker staan kletsenFamous schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:28:
[...]
Dan is die van Oud naar Jong.
Was hij nog beetje chagrijnig @Rainesh ?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Sorry., bijna weekend eh

Er zit ook nog een raar verschil: als je bv. in bebouwde kom rijdt, en de wagen voor je slaat rechtsaf, gaat de wagen hard remmen als je ongeveer aan het punt komt waar de voorganger is afgeslagen - soms best vervelend als je niet zelf die straat in wil. Ook al gehad dat dan een achterligger denkt dat je afslaat (want je vertraagt) maar toch verder rijdt.boers706 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:45:
Als ACC afremt omdat een auto langzamer rijdt en je gebruikt je knipperlicht om in te halen trekt hij wel gewoon op naar je cruise snelheid, ook als je nog achter je voorganger zit.
Langs de andere kant heb ik het vaak voor dat ik op ACC op de autosnelweg achter een andere auto rij die dezelfde afrit neemt. Als ik er dan niet voldoende kort op zit, en er is een bocht in de afrit die wat kort is, draait de voorligger uit het "field of view" van de radar en gaat de ACC versnellen naar ingestelde snelheid, dus net voor een korte bocht. Zeker met ACC in sport stand heb ik zo al meermaals een passagier een paniekaanval doen krijgen.
Zeker. Aanrader.Untouchablezz20 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:41:
[...]
Merk je het nu je gasrespons hebt?
Mijn dochter lest in een Ford Fiësta. En ze vindt mijn Golf traag reageren. Vooral moeilijk bij gebruik van de koppeling.
En iedereen mag best een beetje melig/neerbuigend doen over een 1.4 TSI. Er zit echt pit in.

Waarom zou ik chagrijnig zijn? Ten eerste: mooie rit, naar Voorburg. @Rainesh, altijd een feestje als je bij hem bent. Kijk maar naar de lijst wat hij allemaal al bij mijn auto heeft aangepast.
Rainesh heeft gekeken -hij had daar wel een idee over hoe- of hij mijn achterlichten kon laten dimmen bij richting aangeven maar helaas willen mijn achterlichten dat niet. Zou wel uniek zijn geweest. En na mijn bezoek aan Rainesh, zoals je kunt lezen, een visje in de haven OP Scheveningen. Snel weer naar huis, voor de files uit. Alles vooraf bedacht.
Even voor de taalpuristen: Op Scheveningen is streektaal. De rest van Nederland gebruikt 'in Scheveningen'.
Geen idee. Heeft me nog nooit geïnteresseerd. Onder motorkap? Of je daar nou een door jezelf wit gespoten Audi TTS huppelepup kap hebt, of roze ...of carbon. het kan me echt niet boeien. Voor mij net zo interessant als wanneer er wel of geen logo staat op het motortje van een Miele wasmachine.MisteRMeesteR schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:50:
@GerCor (en anderen met een 1.4TSi CZC), hebben jullie een afdekkap (met TSI en VW logo) op de motor zitten of is deze wegbezuinigd?

Ik zag laatst wel een filmpje van een Golf 6 waarbij het VW logo IN en net voor de lamp in de koplamp was verwerkt. Kijk, dat vind ik dan wel weer heel interessant. Dat zijn uiterlijke details -net zoals de VW ventieldoppen- en mooi uitgevoerd, waar ik waardering voor kan hebben.

[ Voor 93% gewijzigd door GerCor op 26-01-2018 03:51 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Volgens mij was dat vroeger standaard bij de halogeenlampen hoor. Jetta’s en passats hadden dat op mijn vorig bedrijf ook.GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 02:42:
Ik zag laatst wel een filmpje van een Golf 6 waarbij het VW logo IN en net voor de lamp in de koplamp was verwerkt. Kijk, dat vind ik dan wel weer heel interessant. Dat zijn uiterlijke details -net zoals de VW ventieldoppen- en mooi uitgevoerd, waar ik waardering voor kan hebben.
Mijn golf 6 niet, die had al bi-xenon
Zat inderdaad verwerkt in de halogeen lampjes.
Maat van mij heeft het ook in zijn Polo uit 2004.
Welk typenummer het ook mag zijn, haal die altijd door elkaar..
Maat van mij heeft het ook in zijn Polo uit 2004.
Welk typenummer het ook mag zijn, haal die altijd door elkaar..
O, oké. Tsja, zoveel kennis heb ik er dus van: geen. Maken ze van halogeen dus toch nog iets leuks. Want verder is er niks leuks aan.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:10:
[...]
Volgens mij was dat vroeger standaard bij de halogeenlampen hoor. Jetta’s en passats hadden dat op mijn vorig bedrijf ook.
Mijn golf 6 niet, die had al bi-xenon.
En @Famous Dat jij mijn uitlaat minder geslaagd vindt, omdat de uitlaat volgens jou bij een echte 'R' hoort. Ik weet het wel een keer. Ik heb niet zoveel zin daar steeds op te reageren. Beetje kleutergedrag.
De 'R' is de top van de Golf serie. Net zoals 'S' dat is bij meerdere modellen Audi. Maar de VAG groep heeft wel begrepen dat 'R' line en 'S' line ook verkoopt. Gooi veel nutteloos designplastic op de bumpers, doe een 'R'- of 'S' logo op de gril, op het stuur, zijpanelen en stoelen en het verkoopt. 1.0 benzine of zelfs diesel, Van Polo tot Arteon. het maakt kennelijk niks uit. Mensen kopen het. Maar er is, vreemd genoeg, geen GTI-line. Blijkbaar koopt niemand dat.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Klopt. De CC zet ik uit en rol ik uit naar de auto voor mij. ACC (zet ik niet uit want dan is het nut van ACC weg) gaat vroeg remmen.AndRo555 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:03:
[...]
Met CC heb je daar geen last van? Dus ofwel ga je dan dichter (/te dicht) op de voorganger rijden (potentieel gevaarlijk) ofwel grijp je zelf in? Ik zie geen andere mogelijkheid met CC.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
VW hecht veel meer waarde aan het GTI logo dan aan het R logo. Ze zullen nooit met zoiets als een GTI-line op de proppen komen zetten. 100% zeker dat het prima zal verkopen maar daar zullen ze het GTI nooit voor gaan misbruiken.GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:53:
[...]
O, oké. Tsja, zoveel kennis heb ik er dus van: geen. Maken ze van halogeen dus toch nog iets leuks. Want verder is er niks leuks aan.
En @Famous Dat jij mijn uitlaat minder geslaagd vindt, omdat de uitlaat volgens jou bij een echte 'R' hoort. Ik weet het wel een keer. Ik heb niet zoveel zin daar steeds op te reageren. Beetje kleutergedrag.
De 'R' is de top van de Golf serie. Net zoals 'S' dat is bij meerdere modellen Audi. Maar de VAG groep heeft wel begrepen dat 'R' line en 'S' line ook verkoopt. Gooi veel nutteloos designplastic op de bumpers, doe een 'R'- of 'S' logo op de gril, op het stuur, zijpanelen en stoelen en het verkoopt. 1.0 benzine of zelfs diesel, Van Polo tot Arteon. het maakt kennelijk niks uit. Mensen kopen het. Maar er is, vreemd genoeg, geen GTI-line. Blijkbaar koopt niemand dat.
Tuurlijk verkoopt S-line, AMG-line, St-line, OPC line, gaat zo maar door. Het merendeel vind een beetje opsmeuk wel leuk maar het merendeel heeft ook de centen niet om de real deal te kopen en/of te kunnen rijden. Feit.
[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 26-01-2018 10:11 ]
M3P 24'
Die logo's en R gloss stukken hebben inderdaad weinig effect, maar in bv de Arteon is de dakhemel zwart bij de R-line en daar ik in de zomer vaak last heb van de zon wil ik het zo 'donker' mogelijk in de auto. Verder heeft de R-line ook betere stoelen. Voor de rest is er functioneel 0 verschil natuurlijk, al vind ik op de Arteon de voorbumper van de R-line er toch beter uitzien, net doordat die 'gebroken' wordt door die R-line luchthappers. Ook de achterbumper ziet er leuker uit met de fake uitlaten ipv volle plastic die dan wat dieper licht. Moest die bumper nu rechtlopen op die 2 plaatsen oogt dat al netter. Passat heeft dat ook, precies cut-outs voor uitlaten die dan nog dicht zijn...GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:53:
[...]
Gooi veel nutteloos designplastic op de bumpers, doe een 'R'- of 'S' logo op de gril, op het stuur, zijpanelen en stoelen en het verkoopt. 1.0 benzine of zelfs diesel, Van Polo tot Arteon. het maakt kennelijk niks uit. Mensen kopen het. Maar er is, vreemd genoeg, geen GTI-line. Blijkbaar koopt niemand dat.
Die logo's hadden van mij nu ook niet gehoeven. Maar heb de R-line vooral voor de zetels en dakbekleding
De real 'R' zou ik idd niet kunnen leasen, maar die is ook nog niet beschikbaar

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-01-2018 10:15 ]
Dat zal voor een groot gedeelte opgaan. Als ik naar mezelf kijk is het vooral het er niet voor over hebben.Vissa66 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:05:
Tuurlijk verkoopt S-line, AMG-line, St-line, OPC line, gaat zo maar door. Het merendeel vind een beetje opsmeuk wel leuk maar het merendeel heeft ook de centen niet om de real deal te kopen en/of te kunnen rijden. Feit.
Ben bezig geweest met een nieuwe Passat deze week. Leuk hoor zo'n Business R Highline maar er gaat geen stuiver korting meer vanaf en op de normale Highline is zo'n R-line pakket 'niet mogelijk'
Leuk als je zo'n ding kan leasen maar als je het zelf moet betalen moet je vooral keihard bloeden in je portomonnee.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 26-01-2018 10:24 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Holy shit! Dat is toeval. Dan kom ik heel graag zaterdag even langs met de kar! Als we dan even door alle mogelijke opties kunnen lopen, ben ik je zeer dankbaar! Neem je ook een vergoeding aan?Rainesh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:27:
[...]
ik ben vanaf morgenavond tot zondag in Margraten, dus als ik het voor je moet doen mag je gelijk langskomen.
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Ja mijn Mk5 heeft dat ook. Leuk detail inderdaad!GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 02:42:
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Valide verhaal maar je mist mijn punt een beetje. Er bestaat een Golf R. Verder is er geen model/serie R. Het gaat mij er om dat ik er niet zoveel voor voel steeds te reageren op @Famous zijn 'grappen' over mijn uitlaat. Want diezelfde grappen kan hij ook maken over iedereen die een auto heeft met een R-line pakket.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:11:
[...]
Die logo's en R gloss stukken hebben inderdaad weinig effect, maar in bv de Arteon is de dakhemel zwart bij de R-line en daar ik in de zomer vaak last heb van de zon wil ik het zo 'donker' mogelijk in de auto. Verder heeft de R-line ook betere stoelen. Voor de rest is er functioneel 0 verschil natuurlijk, al vind ik op de Arteon de voorbumper van de R-line er toch beter uitzien, net doordat die 'gebroken' wordt door die R-line luchthappers. Ook de achterbumper ziet er leuker uit met de fake uitlaten ipv volle plastic die dan wat dieper licht. Moest die bumper nu rechtlopen op die 2 plaatsen oogt dat al netter. Passat heeft dat ook, precies cut-outs voor uitlaten die dan nog dicht zijn...
Die logo's hadden van mij nu ook niet gehoeven. Maar heb de R-line vooral voor de zetels en dakbekleding.
De real 'R' zou ik idd niet kunnen leasen, maar die is ook nog niet beschikbaar
Hij vraagt aan @Rainesh of ik chagrijnig was. Maar ik ben immuun voor dat 'gedram'. Hij mag het doen hoor, maar het wordt een beetje infantiel. En ik denk dat hij ook anderen ermee begint te vervelen.
Ach, hij dolt er gewoon een beetje mee. Dat dooft wel uitGerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:32:
[...]
Valide verhaal maar je mist mijn punt een beetje. Er bestaat een Golf R. Verder is er geen model/serie R. Het gaat mij er om dat ik er niet zoveel voor voel steeds te reageren op @Famous zijn 'grappen' over mijn uitlaat. Want diezelfde grappen kan hij ook maken over iedereen die een auto heeft met een R-line pakket.
Hij vraagt aan @Rainesh of ik chagrijnig was. Maar ik ben immuun voor dat 'gedram'. Hij mag het doen hoor, maar het wordt een beetje infantiel. En ik denk dat hij ook anderen ermee begint te vervelen.
Je mag blij zijn met de activiteit hier, andere 'grote merk x topics' zijn zo goed als dood...
Dat klopt. Al je even niet oplet ben je zo 22, of gisteren, 78 'nieuwe berichten' verder.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:35:
[...]
Ach, hij dolt er gewoon een beetje mee. Dat dooft wel uit.
Je mag blij zijn met de activiteit hier, andere 'grote merk x topics' zijn zo goed als dood...
Doe maar even een PM/DM naar @Rainesh Want uiteraard kost het geld, zij het zeer bescheiden.ThisGuy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:26:
[...]
Holy shit! Dat is toeval. Dan kom ik heel graag zaterdag even langs met de kar! Als we dan even door alle mogelijke opties kunnen lopen, ben ik je zeer dankbaar! Neem je ook een vergoeding aan?
[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 26-01-2018 10:54 ]
Dingetjes die ik overweeg aan te passen:
- Gordelgeluid
- Rain closing
Ik begrijp dat de file assistent niet via VCDS te activeren is?
Dankjewel. Yup, Dynamic Light Assist is included.Rainesh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:22:
@RVE_NL
dik!
Led Plus? Dus je hebt Dynamic Light Assist? Heb je een driehoekige sensor in je voorruit? Kan het even niet goed zien op de foto.
Thanks, bij het doornemen van het lijstje kwam ik erachter dat heel veel opties standaard via het menu als mogelijk zijn!Famous schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:23:
[...]
Gefeliciteerd!
om te beginnen;
- Comfort knippers
-> Standaard is 3x richting aangeven actief
- Mirror drop
-> Is dit het achteruit rijden dat spiegel naar beneden draait? Dit is bij mij als standaard d.m.v. spiegelpakket
- Coming home
-> Dit zie ik al in mijn instellingen menu staan, tijd aanpasbaar tot 30 sec. Ik heb alleen het idee dat het niet werkt? De lampen gaan niet altijd aan?
- Leaving home
-> Werkt standaard perfect via standaard menu
- Needle swipe (als het kan)
-> Standaard met active info display
- Rain closing
-> goede tip, zeker icm panorama dak!
- Akoestisch signaal lock / unlock
-> Is dat een bescheiden piepje of gaat de claxon dan? M.i. hoef niet de hele parkeergarage hoeft te weten dat ik mijn auto zoek.
- Start/stop uitschakelen
-> ik zie inderdaad hier meer mensen over spreken, ik stoor mij er gelukkig(nog) niet aan icm de DSG. Ik laat hem denk ik nog even standaard staan.
- Gordelgeluid
- Rain closing
Tegenwoordig is dit topic m'n 'ochtendkrantje' geworden, de pagina's gaan hard!GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:37:
[...]
Dat klopt. Al je even niet oplet ben je zo 22, of gisteren, 78 'nieuwe berichten' verder.
[...]
Doe maar even een PM/DM naar @Rainesh Want uiteraard kost het geld, zij het zeer bescheiden.
Mij maakt dat ook niet uit maar ik zag vandeweek toen ik mijn nieuwe VW voor het eerst ging bewonderen dat dit kapje mistte.. Vroegâh had je hier zelfs dik TDI in het rood opstaan als je de 1.9 TDI 150pk in je Golf IV had liggenGerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 02:42:
[...]
Geen idee. Heeft me nog nooit geïnteresseerd. Onder motorkap? Of je daar nou een door jezelf wit gespoten Audi TTS huppelepup kap hebt, of roze ...of carbon. het kan me echt niet boeien. Voor mij net zo interessant als wanneer er wel of geen logo staat op het motortje van een Miele wasmachine.![]()
![]()
Klopt, zoals eerder gezegd was dit aanwezig bij de halogeen koplampen en ook enkel mogelijk bij de halogeen koplampunits omdat deze functioneren middels een reflector ipv een projector bij Bi-Xenon/LED.Ik zag laatst wel een filmpje van een Golf 6 waarbij het VW logo IN en net voor de lamp in de koplamp was verwerkt. Kijk, dat vind ik dan wel weer heel interessant. Dat zijn uiterlijke details -net zoals de VW ventieldoppen- en mooi uitgevoerd, waar ik waardering voor kan hebben.
Tegenwoordig heeft Skoda er het model in staan, staat er in de koplampunit van je nieuwe Mondeo 'Ford Dynamic LED', Peugeot zet er weer 'Peugeot Full LED Technology' in. etc.etc.
www.google.nl
Een vraagje, ik ga mirror dip hebben als je de auto in achteruit zet. Is het eigenlijk mogelijk om dat op beide spiegels te hebben.
Ter verduidelijking, op het werk moeten we parallel parkeren en de huidige auto (skoda ocavia 3 combi) past daar net tussen. Daar het een flauwe bocht is, is rechtzetten tov de lijnen wel makkelijker
.
Alternatief is in de parkeergarage zetten maar de Octavia is al lastig naar boven te rijden, dus dat beter niet met een bredere en langere auto...
Ter verduidelijking, op het werk moeten we parallel parkeren en de huidige auto (skoda ocavia 3 combi) past daar net tussen. Daar het een flauwe bocht is, is rechtzetten tov de lijnen wel makkelijker
Alternatief is in de parkeergarage zetten maar de Octavia is al lastig naar boven te rijden, dus dat beter niet met een bredere en langere auto...
Ach ik dol maar wat, maak je druk zeg.GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:32:
[...]
Valide verhaal maar je mist mijn punt een beetje. Er bestaat een Golf R. Verder is er geen model/serie R. Het gaat mij er om dat ik er niet zoveel voor voel steeds te reageren op @Famous zijn 'grappen' over mijn uitlaat. Want diezelfde grappen kan hij ook maken over iedereen die een auto heeft met een R-line pakket.
Jij bent zelf soms erg duidelijk in je mening dus ga er zeker vanuit dat je het dan ook kan hebben wanneer het 'tegen' jou is.
En een R-line bijvoorbeeld vind ik zelf niks mis mee, heb ik ook al eens aangegeven dacht ik.
Kijk naar de Tiguan, zonder R pakket oogt dat gewoon erg kaal.
Zou ik zelf niet doen.RVE_NL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:38:
[...]
Dankjewel. Yup, Dynamic Light Assist is included.
[...]
Thanks, bij het doornemen van het lijstje kwam ik erachter dat heel veel opties standaard via het menu als mogelijk zijn!
- Gordelgeluid
- Rain closing
Een gordel is zo ontzettend belangrijk. Afgelopen week is er hier weer een kindje van 7 overleden omdat papa of mama de gordel niet had om gedaan. Bestuurder raakt van de weg en kind wordt uit de auto geslingerd, helaas overleden.
Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld maar door zon irritant piepje doe je wel de gordel om.
Nee, dat is niet mogelijk.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:58:
Een vraagje, ik ga mirror dip hebben als je de auto in achteruit zet. Is het eigenlijk mogelijk om dat op beide spiegels te hebben.
Ter verduidelijking, op het werk moeten we parallel parkeren en de huidige auto (skoda ocavia 3 combi) past daar net tussen. Daar het een flauwe bocht is, is rechtzetten tov de lijnen wel makkelijker.
Bij links gestuurde auto's is het rechts wat zakt en rechts gestuurde auto's is het links.
Coming home werkt standaard met 1x grootlicht geven. Met vcds kan het omgezet worden naar automatisch.RVE_NL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:38:
[...]
Dankjewel. Yup, Dynamic Light Assist is included.
[...]
Thanks, bij het doornemen van het lijstje kwam ik erachter dat heel veel opties standaard via het menu als mogelijk zijn!
- Gordelgeluid
- Rain closing
Als je je richtingaanwijzer hendel 1x naar voren drukt (dus grootlicht) komt er dan een A met auto in je tellerbak tevoorschijn? Ik zie op de foto namelijk geen driehoek sensorgrid op je voorruit.
Traffic Jam assist kan niet met vcds, maar daar heb je wel Lane Assist en ACC voor nodig. Als je de juiste sensor hebt dan kan Lane Assist erbij gecodeerd worden en dan kan ik Traffic Jam assist voor je activeren.
Jammer, dan maar palletje naar links en dan manueel naar beneden, dan gaan ze alletwee naar beneden. Bij mijn Octavia toch, links en rechts zijn gekoppeld op de linkerknop terwijl op de rechterknop alleen rechts beweegt.Famous schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:13:
Nee, dat is niet mogelijk.
Bij links gestuurde auto's is het rechts wat zakt en rechts gestuurde auto's is het links.
Kan CH niet standaard automatisch zijn? Volgens mijn standaard uitrusting lijst (op de Arteon) dus is dit automatisch. Dacht dat dat op mijn golf 6 ook al zo was, maar ben niet 100% zeker.Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:13:
Coming home werkt standaard met 1x grootlicht geven. Met vcds kan het omgezet worden naar automatisch.
Nope ook op een Arteon is het niet standaard automatisch. Moet met vcds omgezet worden.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:18:
[...]
Jammer, dan maar palletje naar links en dan manueel naar beneden, dan gaan ze alletwee naar beneden. Bij mijn Octavia toch, links en rechts zijn gekoppeld op de linkerknop terwijl op de rechterknop alleen rechts beweegt.
[...]
Kan CH niet standaard automatisch zijn? Volgens mijn standaard uitrusting lijst (op de Arteon) dus is dit automatisch. Dacht dat dat op mijn golf 6 ook al zo was, maar ben niet 100% zeker.
Nee, zowel op mijn golf 6 was dat niet het geval, en op mijn golf 7,5 ook niet. Maar daar komt na zaterdag verandering inEngineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:18:
[...]
[...]
Kan CH niet standaard automatisch zijn? Volgens mijn standaard uitrusting lijst (op de Arteon) dus is dit automatisch. Dacht dat dat op mijn golf 6 ook al zo was, maar ben niet 100% zeker.
Uit de offerte van de bestelde ArteonUntouchablezz20 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:20:
[...]
Nee, zowel op mijn golf 6 was dat niet het geval, en op mijn golf 7,5 ook niet. Maar daar komt na zaterdag verandering in

Dat staat er altijd, maar coming home is altijd handmatig geweest bij VW.
Gaan we duidelijk eens een afspraakje moeten boeken eens ik de wagen heb. Heb dat nu ook, wil dat absoluut terug. Anders vind ik de lichtschakelaar van de lampen onder de carport nietRainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:25:
*edit*
Wel slecht en onduidelijk, maak er dan 2 regels van.
Juist of er op een offerte van 11 pagina's daar geen plaats voor is
[ Voor 15% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-01-2018 11:30 ]
Is ook geen probleem. Iets minder vaak op de repeatknop drukken, dan blijft het leuk.Famous schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:13:
[...]
Ach ik dol maar wat, maak je druk zeg.
Jij bent zelf soms erg duidelijk in je mening dus ga er zeker vanuit dat je het dan ook kan hebben wanneer het 'tegen' jou is.
Het heeft alleen weinig met een Golf R te maken omdat een Tiguan R niet bestaat. Is gewoon een marketingtrucje.En een R-line bijvoorbeeld vind ik zelf niks mis mee, heb ik ook al eens aangegeven dacht ik.
Kijk naar de Tiguan, zonder R pakket oogt dat gewoon erg kaal.
Overigens. Als je rijdt zonder gordel gaat er een piepje af. Maar dat gaat vanzelf uit. Na een minuut? Nooit de tijd gemeten.
Waarom gaat het gordelpiepje eigenlijk af?
Beste manier is een paar keer een bekeuring. Mijn zwager heeft zich blijvend invalide gereden omdat hij de gordel niet wilde gebruiken. Heb ik wat van gezegd, kreeg ik een: 'waar bemoei jij je mee?'. Nu dus blijvend invalide. Ogen staan scheef, bijna doof en een enorm zichtbaar litteken op zijn hoofd, WAO. Verzekering vergoed maar 60%. Eigen schuld, prima. Geen medelijden mee. De artsen hebben dat litteken gemaakt. Zijn hersenen zwollen op en dan ga je ook dood. Het is de broer van mijn vriendin, dus elke dag even op bezoek in het ziekenhuis. Terwijl hij zijn ziekenhuisluiers volscheet gingen wij naar de Mac. Vlakbij het ziekenhuis, heerlijk zo'n Big Tasty. Het schijnt dat je zelfs reiskostenvergoeding kunt krijgen ...... misschien een aardige tip voor familieleden als iemand zichzelf het ziekenhuis inrijdt omdat hij zich ergert aan een gordelpiepje en daarom de wettelijk verplichte autogordel niet gebruikt.
Coming Home kan op twee manieren geprogrammeerd/gecodeerd worden:
1. deur bestuurder
2. contact uit.
[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 26-01-2018 12:33 ]
Van de 4 VAG merken (audi, seat, skoda en VW) is VW de enige waarvan Coming home handmatig geactiveerd moet worden. Snap niet welk flapdrol dat bedacht heeft.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:26:
[...]
Gaan we duidelijk eens een afspraakje moeten boeken eens ik de wagen heb. Heb dat nu ook, wil dat absoluut terug. Anders vind ik de lichtschakelaar van de lampen onder de carport niet.
*edit*
Wel slecht en onduidelijk, maak er dan 2 regels van.
Juist of er op een offerte van 11 pagina's daar geen plaats voor is.

Waarschijnlijk omdat veel mensen de opmerking kregen van voorbijgangers: "Hey je licht brand nog". Hoe vaak ik dat wel niet gehoord kreeg toen ik nog in m'n 5 reed. Daar stond 't wel standaard al aan. Of de dealer had 't stiekem al voor me gedaan, dat kan ook.
[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 26-01-2018 11:52 ]
De 5 was ook de enige die het standaard had. Daarna is het omgezet.tiguan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:51:
Waarschijnlijk omdat veel mensen de opmerking kregen van voorbijgangers: "Hey je licht brand nog". Hoe vaak ik dat wel niet gehoord kreeg toen ik nog in m'n 5 reed. Daar stond 't wel standaard al aan. Of de dealer had 't stiekem al voor me gedaan, dat kan ook.
De buurman van mijn zus is er denk ik niet zo blij meetiguan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:51:
Ik ben nog wel eens te vinden daar en de parkeerplekken zijn tegenover het huis. Hier staan wel lage bosjes voor maar de lampen schijnen daar overheen gezien het ook iets schuin omhoog loopt.
Schijn altijd VOL de woonkamer in van de buurman

En dat geeft nogal een bak met licht, heb Coming/leaving home op 20 secondes staan en dat duurt dan lang zat
Parkeer je achteruit in. Opgelost.Famous schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:19:
[...]
De buurman van mijn zus is er denk ik niet zo blij mee
Ik ben nog wel eens te vinden daar en de parkeerplekken zijn tegenover het huis. Hier staan wel lage bosjes voor maar de lampen schijnen daar overheen gezien het ook iets schuin omhoog loopt.
Schijn altijd VOL de woonkamer in van de buurman![]()
En dat geeft nogal een bak met licht, heb Coming/leaving home op 20 secondes staan en dat duurt dan lang zat
Ik kreeg gisteren een mailtje van mijn dealer. Foutje in de rekening. We storten even € 80 terug. Zelfde dag nog ontvangen.
@GerCor
Foutje gemaakt in ... uurloon ? Of had je destijds er al over geklaagd?
Nee, garantiekosten -update Auto Hold neem ik aan- was in rekening gebracht. Ik heb de rekening verder niet eens bekeken. Betalen en wegwezen.YoGi_Berra schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:34:
@GerCor
Ja want piepje uit laten zetten staat gelijk aan niet je gordel dragel.... Wat een ontzin.GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:32:
[...]
Is ook geen probleem. Iets minder vaak op de repeatknop drukken, dan blijft het leuk.
[...]
Het heeft alleen weinig met een Golf R te maken omdat een Tiguan R niet bestaat. Is gewoon een marketingtrucje.
Overigens. Als je rijdt zonder gordel gaat er een piepje af. Maar dat gaat vanzelf uit. Na een minuut? Nooit de tijd gemeten.
Waarom gaat het gordelpiepje eigenlijk af?
Beste manier is een paar keer een bekeuring. Mijn zwager heeft zich blijvend invalide gereden omdat hij de gordel niet wilde gebruiken. Heb ik wat van gezegd, kreeg ik een: 'waar bemoei jij je mee?'. Nu dus blijvend invalide. Ogen staan scheef, bijna doof en een enorm zichtbaar litteken op zijn hoofd, WAO. Verzekering vergoed maar 60%. Eigen schuld, prima. Geen medelijden mee. De artsen hebben dat litteken gemaakt. Zijn hersenen zwollen op en dan ga je ook dood. Het is de broer van mijn vriendin, dus elke dag even op bezoek in het ziekenhuis. Terwijl hij zijn ziekenhuisluiers volscheet gingen wij naar de Mac. Vlakbij het ziekenhuis, heerlijk zo'n Big Tasty. Het schijnt dat je zelfs reiskostenvergoeding kunt krijgen ...... misschien een aardige tip voor familieleden als iemand zichzelf het ziekenhuis inrijdt omdat hij zich ergert aan een gordelpiepje en daarom de wettelijk verplichte autogordel niet gebruikt.
Coming Home kan op twee manieren geprogrammeerd/gecodeerd worden:
1. deur bestuurder
2. contact uit.
Bij mij gaat bij elke auto altijd dat piepje uit. En ik rijd altijd met gordel om.
Blijft moeilijk, begrijpend lezen. Ik ga het niet eens uitleggen.Tylen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:42:
[...]
Ja want piepje uit laten zetten staat gelijk aan niet je gordel dragel.... Wat een ontzin.
Bij mij gaat bij elke auto altijd dat piepje uit. En ik rijd altijd met gordel om.
GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Blijft moeilijk, begrijpend lezen. Ik ga het niet eens uitleggen.
Vooruit dan maar, omdat het vrijdag is, nogmaals: Waarom gaat het gordelpiepje eigenlijk af?
Omdat er een hele zware doos op de voorstoel staat tijdens het rijden bijvoorbeeld??? Omdat ik eerst de oprit afrijd en daarna pas de gordel omdoe?? etc etc etcGerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Vooruit dan maar, omdat het vrijdag is, nogmaals: Waarom gaat het gordelpiepje eigenlijk af?
(o dear daar gaan we weer, maar BMW begint al te piepen zodra je het contact aanzet
[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 26-01-2018 12:59 ]
Mooi, en bij een Toyota gaat misschien de achterbank in de fik als je een scheet laat.Tylen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:54:
[...]
Omdat er een hele zware doos op de voorstoel staat tijdens het rijden bijvoorbeeld??? Omdat ik eerst de oprit afrijd en daarna pas de gordel omdoe?? etc etc etc
(o dear daar gaan we weer, maar BMW begint al te piepen zodra je het contact aanzet)
Ik had het over de mogelijke gevolgen -ook wat je familie en vrienden aandoet- van het niet dragen van de autogordel in zijn algemeenheid en niet over JOUW BMW, hoe JIJ de afrit afrijdt, de piep al afgaat als JIJ het contact inschakelt en of JIJ wel of niet een doos op de voorstoel hebt staan.
O wat dat betreft zijn het wel wel eens hoorGerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Mooi, en bij een Toyota gaat misschien de achterbank in de fik als je een scheet laat.
Ik had het over de mogelijke gevolgen -ook wat je familie en vrienden aandoet- van het niet dragen van de autogordel in zijn algemeenheid en niet over JOUW BMW, hoe JIJ de afrit afrijdt, de piep al afgaat als JIJ het contact inschakelt en of JIJ wel of niet een doos op de voorstoel hebt staan.
Uhh, uit 2012, 2395kg met 423kw op een 6L v12 met een opgegeven stadsverbruik van 1 op 3Famous schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:11:
[...]
10 autolengtes?
Dat klinkt als heel veel, zal het eens in de gaten houden maar denk niet dat ik dat red..
@GerCor Scheelt dat ik geen cc gebruik als ik in Duitsland kom![]()
@Zebby Was het een W12?
Anders hebben ze volgens mij geen 575pk, of minder of meer![]()
Zou hem ook wel eens willen tegenkomen, denk dat die flink gaat balen
Dat is wat RDW zegt in ieder geval!
Voor het geval de piepjes nog niet zijn uitgezet, kan je gewoon gordel erin klikken en doos ervoor zetten om die piepjes te omzeilen. Doe ik ook met mijn tas. Maar die andere doos zou ik gewoon een gordel om laten doen.Tylen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:18:
[...]
O wat dat betreft zijn het wel wel eens hoorRijden zonder gordel is gewoon not done. Maar de piepjes uitzetten is gewoon, voor mij iig, fijn.
Nice ....Logi schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Maar die andere doos zou ik gewoon een gordel om laten doen.

Ritje altijd heuvelachtige Voorburg ..... wordt de auto niet schoner van .... poetsen maar weer. (plus, de buurman heeft zijn Golf ook net gewassen).
[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 26-01-2018 14:23 ]
Mjah het meerendeel onstijgt het niveau van Lieve Mona-stijl dagboekberichten ook niet echt.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:35:
Dat hoeft ook niet. Voor sommigen is het informatief en leerzaam. Voor een ander dé ochtendkrant, Dan hebben we zelfs beroepsmatig en weer een ander is zijn auto zijn ziel en zaligheid.Gunner schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:34:
[...]
Mjah het meerendeel onstijgt het niveau van Lieve Mona-stijl dagboekberichten ook niet echt.
Mooi gevarieerd, vind ik. Sociale ontmoetingsplaats. Ditjes en datjes. Helemaal goed.
Mijn Golf 7 is mijn droomauto, neigt toch een beetje naar een tweede liefde.
Voor jou niet. Voor mij wel. De reden dat ik het topic een stuk minder lees aangezien de onderwerpen die de laatste tijd langskomen voor mij niet echt boeiend zijn.
Okay nu ben je gewoon aan het overdrijvenGerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:38:
Mijn Golf 7 is mijn droomauto, neigt toch een beetje naar een tweede liefde.
[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 26-01-2018 15:43 ]
Dat kan. Ik heb deel 3 ook doorgelezen en zie dat heel veel die best wel actief waren alweer zijn afgehaakt. Je hebt een vraag, je krijgt antwoord. Dan blijft je hangen of je bent weg. Vrijheid, blijheid.Gunner schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:40:
[...]
Voor jou niet. Voor mij wel. De reden dat ik het topic een stuk minder lees aangezien de onderwerpen die de laatste tijd langskomen niet echt boeiend zijn.
Paar weken geleden. Mijn buurvrouw. Het mens zegt nooit een woord. Maar nu gaf ze mij een compliment voor mijn auto. En, geloof het of niet. Sta ik net mijn auto droog te maken, komt een andere buurman even kletsen: Mijn vrienden vroegen aan mij, van wie is die auto?. Van de buurman. Echt een mooie auto.
Nou heb ik de auto daar niet voor gekocht maar is natuurlijk wel leuk om te horen.
[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 26-01-2018 16:07 ]
Maandag ochtend om 08:00 uur de tank vól gegooid met Diesel én zojuist alweer léég op ±5L ná.

Valt niet tegen voor een 2.0 Dieseltje in de spits
Morgen 't ding maar weer eens even "Pure White" proberen te maken want dít lijkt natuurlijk helemáál nérgens op zo..
Tank ging maar 45L bij, overigens.... Met pijn en moeite.

Morgen 't ding maar weer eens even "Pure White" proberen te maken want dít lijkt natuurlijk helemáál nérgens op zo..

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-01-2018 19:32 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zwaar irritant
Online verkeersinformatie van VAG heeft een bug. Files op de A2 laat ie niet zien....sta dus nu ook in de file. Alle andere wegen wel. Kennelijk zijn er meerdere die er last van hebben.
Online verkeersinformatie van VAG heeft een bug. Files op de A2 laat ie niet zien....sta dus nu ook in de file. Alle andere wegen wel. Kennelijk zijn er meerdere die er last van hebben.
Dan sta je waarschijnlijk in de nasleep van een kijkersfile bij 's-Hertogenbosch stil. Stond daarstraks op de Maasbrug in de richting Utrecht een oude Mercedes W122 in de brand (motorbrandje) waar de brandweer nét bij kwam toen ik daar reed rond 15:30 uur.Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:34:
Zwaar irritant
De eigenaar was gelukkig zo slim geweest om de motorkap dicht te laten totdat de brandweer er bij was.... Eeuwige zonde om zo'n auto volledig uit laten branden

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 26-01-2018 16:58 ]
Wat is de tankinhoud van jou auto? Wij kunnen in onze 1.6 tdi met moeite 40 liter persen en halen er zo'n 1 op 17 mee.wimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:18:
Maandag ochtend om 08:00 uur de tank vól gegooid met Diesel én zojuist alweer léég op 5L ná.
[afbeelding]
Onze vorige auto, een golf 6 2.0 tdi met 110 pk reed met gemak 1 op 20 en daar tankte je zonder moeite 55 liter in.
Misschien moet deze auto nog wennen aan onze rijstijl
Volgens 't boekje zou er een 40L tank in zitten maar ik heb er al eens 50L in kunnen krijgen. Toen stond 't actieradius tellertje overigens al zo'n 35Km op "0" (Dieseldampen zijn óók Diesel.... )boers706 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:01:
[...]
Wat is de tankinhoud van jouw auto? Wij kunnen in onze 1.6 tdi met moeite 40 liter persen en halen er zo'n 1 op 17 mee.
Onze vorige auto, een golf 6 2.0 tdi met 110 pk reed met gemak 1 op 20 en daar tankte je zonder moeite 55 liter in.
En néé, dat is NIET goed voor je brandstoffilter(s) als je dat soort dingen (té) vaak doet.....
Laatste 21Km naar huis had ik 3,8L/100Km én een gemiddelde van 110Km'h staan, overigens....
Golf 6 1.6TDI handbak hier, rij eigenlijk enkel redelijk eco woon/werk snelweg veelal ook in spits, 1:20-23boers706 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:01:
[...]
Wat is de tankinhoud van jou auto? Wij kunnen in onze 1.6 tdi met moeite 40 liter persen en halen er zo'n 1 op 17 mee.
Is VAGtechniek stage 1 (140pk/310nm volgens de site), maar verbruik was daarvoor hetzelfde
Raar. Mijn Golf 6 Variant en Golf 7.5 Variant (Belgisch, telkens Highline) hebben coming home/leaving home af fabriek. Voor het vertrek ontrgrendelen: lichten aan; bij aankomst sleutel uit het contact: lichten aan. Bij beide wagens in de boordcomputer (Golf 6) of op GPS unit (Golf 7.5) de duur in te stellen (standaard 15 s, denk ik).Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:25:
Ik ben er zelfs bijna zeker van dat mijn Golf 5 Sportline hetzelfde had (bijna zeker minstens coming home, maar zonder duur in te kunnen stellen op boordcomputer).
@C-sharp Golf 7 is 10, 20 of 30 seconden.
#MeKoe
Geen Flitsmeister, MirrorLink?Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:34:
Zwaar irritant
#MeKoe
[ Voor 88% gewijzigd door GerCor op 26-01-2018 18:00 ]
Euro 5 of Euro 6 2.0TDI in je Golf? (Ergo eentje van voor 2015 of er na). Kan best wel .1 a .2 l/100km schelen tussen de twee, als in euro 6 is minder zuinig.wimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:18:
Maandag ochtend om 08:00 uur de tank vól gegooid met Diesel én zojuist alweer léég op 5L ná.
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto met niet geblurred kenteken plaatste ik er al niet voor niets bijAndRo555 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:53:
[...]
Euro 5 of Euro 6 2.0TDI in je Golf? (Ergo eentje van voor 2015 of er na). Kan best wel .1 a .2 l/100km schelen tussen de twee, als in euro 6 is minder zuinig.
Geen ervaring met NL platen op te zoeken, ik ben gewend die gele platen te ontwijken op de weg.wimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:56:
[...]
Foto met niet geblurred kenteken plaatste ik er al niet voor niets bijVolgens de RDW is 't een Euro-6 (MY15)
Dat doe ik hier in NL dus met die Rood-Witte platen (en dan niet de Duitse Handelaarsplaten). Hoe vaak ik dat soort auto's hier niet rechts voorbij moet rijden met de CC op een normale snelheid..... Voor véél Belgen is de rechter strook schijnbaar alleen geschikt voor vrachtwagens .... Dan is m'n Golfje maar even een vrachtwagen en kom ik zónder extra remmen/gas geven aan de rechterkant voorbijAndRo555 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:01:
[...]
Geen ervaring met NL platen op te zoeken, ik ben gewend die gele platen te ontwijken op de weg.
Vriendin is een Antwerpse en hoevaak ik die niet moet uitleggen dat we in NL géén twee vlucht / pech-stroken hebben....
Rotondes met twee rijstroken. De eerste Belg die dat snapt moet ik nog tegenkomen. En ik waag dagelijks mijn leven op de Vlaamse wegenwimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:05:
[...]
Vriendin is een Antwerpse en hoevaak ik die niet moet uitleggen dat we in NL géén twee vlucht / pech-stroken hebben....![]()
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Heb op advies van de navigatie vorige week meerdere keren de A2 gepakt omdat die route sneller was....ja, als er volgens hem, door die bug, geen file staat was dat ook sneller maar dat was dus niet het geval en kon lekker in een dikke file aansluiten. Blijft zoeken naar de juiste navigatie en schakel nu beetje tussen de ingebouwde en Apple....Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:34:
Zwaar irritant
Ja zoiets heb ik ook wel eens gehad. Zelfs van onbekenden. Kwam ik bij een dealer voor iets, kwam iemand ook zijn Pacific Blue Golf 7 brengen. Dus zegt ie zomaar tegen mij "die kleur zie je niet zo vaak he?"GerCor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:42:
Paar weken geleden. Mijn buurvrouw. Het mens zegt nooit een woord. Maar nu gaf ze mij een compliment voor mijn auto. En, geloof het of niet. Sta ik net mijn auto droog te maken, komt een andere buurman even kletsen: Mijn vrienden vroegen aan mij, van wie is die auto?. Van de buurman. Echt een mooie auto.
Nou heb ik de auto daar niet voor gekocht maar is natuurlijk wel leuk om te horen.
Dus ik reageer: "Nee, gelukkig niet. Daarom heb ik hem ook zo gekocht/samengesteld
#lievemona
Leaving home is altijd automatisch. Coming home nooit. Ook op de Belgische versies. Haal je sleutel maar uit contact en doe je deur open en dan op slot. Gaan je lichten dan direct uit?C-sharp schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:09:
[...]
Raar. Mijn Golf 6 Variant en Golf 7.5 Variant (Belgisch, telkens Highline) hebben coming home/leaving home af fabriek. Voor het vertrek ontrgrendelen: lichten aan; bij aankomst sleutel uit het contact: lichten aan. Bij beide wagens in de boordcomputer (Golf 6) of op GPS unit (Golf 7.5) de duur in te stellen (standaard 15 s, denk ik).
Ik ben er zelfs bijna zeker van dat mijn Golf 5 Sportline hetzelfde had (bijna zeker minstens coming home, maar zonder duur in te kunnen stellen op boordcomputer).
Hi all! Mijn vriendin heeft een vw fix uit 2006 met pakweg 90k op de teller. Altijd netjes beurtjes gehad en nu is er het volgende geluid: https://drive.google.com/...mAXV22CChBJBiGtIYJAo71JMc
Tijdens het rijden erg merkbaar.. de dealer heeft al lagers vervangen maar ze komen er niet uit.. iemand hier die het herkent? Lijkt iets aan te lopen ofzo
Alvast dank!
Tijdens het rijden erg merkbaar.. de dealer heeft al lagers vervangen maar ze komen er niet uit.. iemand hier die het herkent? Lijkt iets aan te lopen ofzo
Alvast dank!
Als je die auto naar een dealer gebracht hebt met de klacht dat de auto dát geluid maakt en die dealer vervangt gewoon wat lagers zonder dat 't probleem weg is..... Gewoon terug naar de dealer én zeggen dat 't probleem er nog is!! Je hebt hopelijk niet zélf gezegd dat je dénkt dat 't aan de (wiel) lagers lag en daarmee dus de dealer verzocht hebt om die dingen te vervangen?ls789 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:07:
Hi all! Mijn vriendin heeft een vw fix uit 2006 met pakweg 90k op de teller. Altijd netjes beurtjes gehad en nu is er het volgende geluid: https://drive.google.com/...mAXV22CChBJBiGtIYJAo71JMc
Alvast dank!
Geluidje even geluisterd nu.... Maar 't lijkt dus weg te zijn tijdens 't koppelen / schakelen (homokineet stuque?)? Dat VOEL je overigens ook wel tijdens 't optrekken / afremmen op de motor.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 26-01-2018 19:48 ]
Thanks voor je reactie! Nee ze heeft de dealer (eigenlijk meer een garage want hij verkoopt geen nieuwe auto’s etc) ging er naar kijken en zei “waren de wiellagers en deze zijn vervangen”.. ik ga morgen met haar mee om even verhaal te halen en verzoek dat ze er nog eens naar kijken zonder dat mij dat wat kost..wimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:11:
[...]
Als je die auto naar een dealer gebracht hebt met de klacht dat de auto dát geluid maakt en die dealer vervangt gewoon wat lagers zonder dat 't probleem weg is..... Gewoon terug naar de dealer én zeggen dat 't probleem er nog is!! Je hebt hopelijk niet zélf gezegd dat je dénkt dat 't aan de (wiel) lagers lag en daarmee dus de dealer verzocht hebt om die dingen te vervangen?
Geluidje even geluisterd nu.... Maar 't lijkt dus weg te zijn tijdens 't koppelen / schakelen (homokineet stuque?) Dat VOEL je overigens ook wel tijdens 't optrekken / afremmen op de motor.
Ik heb het even nagevraagd en ze zegt dat het indd tijdens koppelen minder is en tijdens gas geven 10keer harder wordt. Ook haar stuur schokt een beetje hierdoor
We gaan in april een nieuwe auto kopen voor haar. Is dit een moetje of kan ze nog doorrijden
Daarop afgaande kan 't ook nog wel eens de drukgroep/lager zijn.... Maar dat moet zo'n "garage" wel kunnen bepalen voor jels789 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:49:
[...]
Thanks voor je reactie! Nee ze heeft de dealer (eigenlijk meer een garage want hij verkoopt geen nieuwe auto’s etc) ging er naar kijken en zei “waren de wiellagers en deze zijn vervangen”.. ik ga morgen met haar mee om even verhaal te halen en verzoek dat ze er nog eens naar kijken zonder dat mij dat wat kost..
Ik heb het even nagevraagd en ze zegt dat het indd tijdens koppelen minder is en tijdens gas geven 10keer harder wordt. Ook haar stuur schokt een beetje hierdoor
We gaan in april een nieuwe auto kopen voor haar. Is dit een moetje of kan ze nog doorrijden
Ik zou er persoonlijk overigens niet al te lang mee door blijven rijden..... Dit gaat binnekort een keer écht stuque op een moment dat 't jullie niet uitkomt en dan heb je qua dagwaarde nog een "sloper" over.
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 26-01-2018 20:31 ]
Haha soms wel ja, ach het is wel actief en heb altijd wel wat voer om te lezen, zitten nog genoeg technische vragen tussen. Mis idd wel wat oldskool VW rijders die ik voorheen wel altijd zag, maarja niet iedereen heeft zin, tijd of interesse om alleen maar over zijn auto te praten :-)Gunner schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:34:
[...]
Mjah het meerendeel onstijgt het niveau van Lieve Mona-stijl dagboekberichten ook niet echt.
Wat valt er niet te snappen aan dan?Wom schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:13:
[...]
Rotondes met twee rijstroken. De eerste Belg die dat snapt moet ik nog tegenkomen. En ik waag dagelijks mijn leven op de Vlaamse wegen
Belg met 800.000km (600k in de laatste 12 jaar) ervaring op voornamelijk Belgische (Vlaamse) wegen maar ook redelijk wat Nederlandse zoals ritjes naar Maastricht, Eindhoven, Purmerend, Zoetetmeer, Groningen, Utrecht, Appingedam (wat een pokke eind lol), ik leef nog steeds en ben 10+ jaar schadevrij. Beat that

Ik vind rotondes met 2 rijstroken anders ook knap verwarrend haha.
Reageer ff op je pm:)ThisGuy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:26:
[...]
Holy shit! Dat is toeval. Dan kom ik heel graag zaterdag even langs met de kar! Als we dan even door alle mogelijke opties kunnen lopen, ben ik je zeer dankbaar! Neem je ook een vergoeding aan?
Pacific blue is idd een mooie kleur. En ben er ook blij mee.Gunner schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:28:
[...]
Ja zoiets heb ik ook wel eens gehad. Zelfs van onbekenden. Kwam ik bij een dealer voor iets, kwam iemand ook zijn Pacific Blue Golf 7 brengen. Dus zegt ie zomaar tegen mij "die kleur zie je niet zo vaak he?"
Dus ik reageer: "Nee, gelukkig niet. Daarom heb ik hem ook zo gekocht/samengesteld"
#lievemona
Bij school staat een bijna kopie van mijn auto. Op de een of andere manier toch "jammer"
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Blauwe autos zijn gewoon vet
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:48
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
ah dus dat was het! Ik hoorde net het verkeer op de radio met dik 45 minuten vertraging. Navi gaf aan dat ik zonder problemen de A2 op kon draaien. Dat is geen leuk gevoel als je net je online verkeersinformatie abo verlengd hebt bij AudiRainesh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:34:
Zwaar irritant

Moet je wasbenzine gebruiken.
Sommige juist alleen maarScrtz schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:04:
[...]
Haha soms wel ja, ach het is wel actief en heb altijd wel wat voer om te lezen, zitten nog genoeg technische vragen tussen. Mis idd wel wat oldskool VW rijders die ik voorheen wel altijd zag, maarja niet iedereen heeft zin, tijd of interesse om alleen maar over zijn auto te praten :-)
Ik zat even bij RDW te snuffelen. Maar aangezien jouw kenteken onleesbaar is gemaakt kan ik de nieuwprijs niet opvragen. Ben ik wel benieuwd naar. Ik zag dat die *kuch* BMW € 70.000 kost.
Welke bmw?
De nieuwprijs van de R was 57k.
Voor die tijd redelijk hoog, in vergelijking met de nieuwe goedkoop
We hebben er hier -gelukkig- maar één: de 3er reihe van Honorable mention: Tylen
Dat is een VW hoorGerCor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:29:
[...]
We hebben er hier -gelukkig- maar één: de 3er reihe van Honorable mention: Tylen
Heb je nu net een dik aangekleede GTI voor!Famous schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:20:
Welke bmw?
M3P 24'
Gewoon een UP! GTI kopen, de goedkoopste GTI van allemaal :-) maar even zonder gein, ik zou die UP gti wel eens willen proberen, maar dan wel een die naar 150pk is gechipt
150pk is niet nodig voor een Up! GTI. Dat gaat niet echt veel bijbrengen gezien het gewicht, de smalle bandjes en het open diff van de Up! GTI.
Het enige wat ik er nog op zou willen zijn echt korte versnellingen. Lekker schakelen en alles uit de wagen kunnen halen zonder dat je direct op asociale snelheden zit. Daarbij nog een ESP dat uit kan en een leuk sper diff op de vooras (VAQ of torsen oid). En dan nog lekkere eco bandjes er onder zodat de snelheden waarbij je op de limiet zit nog laag/legaal blijven.
Up! GTI Clubsport.
Het enige wat ik er nog op zou willen zijn echt korte versnellingen. Lekker schakelen en alles uit de wagen kunnen halen zonder dat je direct op asociale snelheden zit. Daarbij nog een ESP dat uit kan en een leuk sper diff op de vooras (VAQ of torsen oid). En dan nog lekkere eco bandjes er onder zodat de snelheden waarbij je op de limiet zit nog laag/legaal blijven.
Up! GTI Clubsport.
Ik wil binnenkort het een en ander aanpassen aan mijn golf 7 facelift . Hierbij het lijstje wat ik denk te doen vraag me af of er nog iemand is met aanvulling :
- coming home automatisch
- pieptoon bij alarm
- comfortknipperen
- DRL achter
- teler sweep
- rain closing
- dagrij verlichting’s menu
- gasresponse
Veder niet echt iets kunnen vinden zijn wel hoop opties kwa verlichtig nog maar niet echt iets wat me aanspreekt . Iemand nog een aanvulling ?
- pieptoon bij alarm
- comfortknipperen
- DRL achter
- teler sweep
- rain closing
- gasresponse
Veder niet echt iets kunnen vinden zijn wel hoop opties kwa verlichtig nog maar niet echt iets wat me aanspreekt . Iemand nog een aanvulling ?
Inruilen voor een clubsport?glydoscoop schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:36:
Ik wil binnenkort het een en ander aanpassen aan mijn golf 7 facelift . Hierbij het lijstje wat ik denk te doen vraag me af of er nog iemand is met aanvulling :
- pieptoon bij alarm
- comfortknipperen
- DRL achter
- teler sweep
- rain closing
- gasresponse
Pure porno bak.
Ja, bizar eh..Vissa66 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:14:
[...]
Heb je nu net een dik aangekleede GTI voor!
Beste idee tot nu toe +1Famous schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Inruilen voor een clubsport?
Pure porno bak.
[...]
Hahaha
[ Voor 3% gewijzigd door glydoscoop op 27-01-2018 16:46 ]
Niet eens pdc voor
Als ik onderdelen zoek voor de kofferbakinrichting plus reservewiel voor de huidige variant van de Tiguan, waar zou ik het beste deze kunnen bemachtingen (advies / ervaring)?
Ik weet niet eens wat dat is hoe vind je die!
Park distance control, Clubsport heeft dat niet aan de voorzijde vanwege de andere bumper t.o.v. de GTI.
M3P 24'
Ikke lekker wel hahahaVissa66 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:53:
Park distance control, Clubsport heeft dat niet aan de voorzijde vanwege de andere bumper t.o.v. de GTI.
Nee even serieus zon clubsort is toch goed . Ik heb vorige week me zakelijk auto transporter t5 aan gort gereden door park distance control . Zo gewend aan me golf dat ik wachten op de piepjes maar inplaats van pierp was het boom hahaha , gelukkig geen gewonden behalve een stuk beton
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS