Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.827 views

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:26:
[...]

Is idd een lekker blok.
Zit sterk te twijfelen tussen power en luxe.
Of een 1.0 met lederen bekleding en Discover media. Of de 1.5 (130) met Discover pro.

Op dit moment neig ik naar de laatste.
In de 1.5 dan dat microfleece/artvelours spul? Zou ik persoonlijk voor de 1.5 zijn gegaan, als de rest van de uitrusting hetzelfde is.

Van de 1.0 DSG zie ik ook nog geen EU6.2/WLTP cijfers staan, die 1.5 is al wel WLTP. Zou nog van invloed kunnen zijn op de prijs van die 1.0.

Voor mij is het qua budget of een 1.0 DSG of een 1.5 handbak. Voorkeur heeft die 1.0 dan, als die prijs niet veel wijzigt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-09-2018 11:31 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:28
[...]

Is idd een lekker blok.
Of een 1.0 met lederen bekleding en Discover media. Of de 1.5 (130) met Discover pro.

Ik zou voor de 1.5 gaan. En de Pro heb je dan elke dag plezier van als wisselgeld naast het vermogen.
Als je een Media hebt, dan mis je er niks aan. Die is ook meer dan prima. Maar maakt het net wat mooier dat grote scherm. En kijken naar de bekleding doe je ook alleen de eerste weken maar met het vermogen moet je de hele looptijd doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 14-09-2018 11:38 ]

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54
[...]

Is idd een lekker blok.

De Discover Pro schijnt minder prettig te bedienen te zijn door de volledige touchbediening. De Discover Media heeft nog twee draaiknoppen. Wel is het beeldscherm van de Discover Pro iets groter.

De 1.0TSI heeft mij enorm verrast. Ik heb een aantal jaar geleden een tijdje een Golf 7 1.4TSI (140PK) gereden, en hoewel die natuurlijk sneller is mis ik het vermogen totaal niet met de 1.0. Het verbruik is wel een stuk gunstiger (gemiddeld 1:18.5 tegenover 1:14.5) en bij constante snelheden hoor je de motor totaal niet. Alleen bij acceleratie vanuit lage toerentallen wil 'ie nog weleens iets gaan brommen.

Ik raad je aan om beide te proberen. De 1.0 bevalt mij uitstekend en ik zou 'm zo weer kiezen. Meer dan snel genoeg voor het stroperige Nederlandse verkeer en erg zuinig. Ook op vakantie naar Italië kwam ik op de Duitse autobahn niets tekort.

Toevoeging:
Als stoel kan ik de Ergoactive stoel aanraden. Ik heb veel uitvoeringen geprobeerd, maar de verstelmogelijkheden van de Ergoactive zijn erg fijn. Ook is de massagefunctie een leuke extra die ik bij langere ritten nog weleens gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Sander-B op 14-09-2018 11:46 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:30:
[...]

In de 1.5 dan dat microfleece/artvelours spul? Zou ik persoonlijk voor de 1.5 zijn gegaan, als de rest van de uitrusting hetzelfde is.

Van de 1.0 DSG zie ik ook nog geen EU6.2/WLTP cijfers staan, die 1.5 is al wel WLTP. Zou nog van invloed kunnen zijn op de prijs van die 1.0.

Voor mij is het qua budget of een 1.0 DSG of een 1.5 handbak. Voorkeur heeft die 1.0 dan, als die prijs niet veel wijzigt :P
Yep gewoon Highline. En beide idd met DSG. DSG is een must voor mij. Vorige auto's ook automaat.
Dus nieuwe wordt dat ook. De 1.5 heeft ook nog voorruitverwarming. Verder is de config gelijk.
Het is dat leder bestsprijzig is. Gaat mij op zich niet om het leder. Maar vind het lichte interieur wel mooi.
Dennisdn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ik zou voor de 1.5 gaan. En de Pro heb je dan elke dag plezier van als wisselgeld naast het vermogen.
Als je een Media hebt, dan mis je er niks aan. Die is ook meer dan prima. Maar maakt het net wat mooier dat grote scherm. En kijken naar de bekleding doe je ook alleen de eerste weken maar met het vermogen moet je de hele looptijd doen :)
Dat is een beetje mijn gedachtengang ook nu.
Licht interieur wel mooie uitstraling. Ook na de eerste weken. Maar denk wel dat ik meer plezier heb van de Pro dan alleen licht interieur. Ergo stoel (heb ik nu ook) is ook heerlijk. En als ik dan denk aan het lichte interieur dan zet ik de massage wel aan ben ik dat zo vergeten :9
Sander-B schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:39:
[...]

De Discover Pro schijnt minder prettig te bedienen te zijn door de volledige touchbediening. De Discover Media heeft nog twee draaiknoppen. Wel is het beeldscherm van de Discover Pro iets groter.

De 1.0TSI heeft mij enorm verrast. Ik heb een aantal jaar geleden een tijdje een Golf 7 1.4TSI (140PK) gereden, en hoewel die natuurlijk sneller is mis ik het vermogen totaal niet met de 1.0. Het verbruik is wel een stuk gunstiger (gemiddeld 1:18.5 tegenover 1:14.5) en bij constante snelheden hoor je de motor totaal niet. Alleen bij acceleratie vanuit lage toerentallen wil 'ie nog weleens iets gaan brommen.

Ik raad je aan om beide te proberen. De 1.0 bevalt mij uitstekend en ik zou 'm zo weer kiezen. Meer dan snel genoeg voor het stroperige Nederlandse verkeer en erg zuinig. Ook op vakantie naar Italië kwam ik op de Duitse autobahn niets tekort.

Toevoeging:
Als stoel kan ik de Ergoactive stoel aanraden. Ik heb veel uitvoeringen geprobeerd, maar de verstelmogelijkheden van de Ergoactive zijn erg fijn. Ook is de massagefunctie een leuke extra die ik bij langere ritten nog weleens gebruik.
Het is ook niet dat ik de 1.0 te min vind. Rij nu 8 jaar met een 1.2 TSI.
Dus ik ken het blok wel een beetje. De 1.0 is zelfs wat meer bij de les dan de 1.2. En die heeft me ook overal gebracht. Maar wat extra vermogen is wel interesant.

De fysieke knoppen gebruik ik nu ook niet op mijn huidige Discover Pro.
De nieuwe vind ik qua uitstraling veel mooier. ook is de resolutie hoger. Wat je echt wel ziet.
En je kunt de navigatie kaart zowel op de Pro als in het AID tegelijk tonen.
De Discover Medio is het of AID of op de Navi. En soms wil de persoon naast je ook wat opzoeken.
Is een klein issue en ook wel overkomenlijk. Maar toch.

Voor nu heeft de 1.5 130pk een streepje voor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dennisdn
DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:56:
[...]

Yep gewoon Highline. En beide idd met DSG. DSG is een must voor mij. Vorige auto's ook automaat.
Dus nieuwe wordt dat ook. De 1.5 heeft ook nog voorruitverwarming. Verder is de config gelijk.
Het is dat leder bestsprijzig is. Gaat mij op zich niet om het leder. Maar vind het lichte interieur wel mooi.

[...]

Dat is een beetje mijn gedachtengang ook nu.
Licht interieur wel mooie uitstraling. Ook na de eerste weken. Maar denk wel dat ik meer plezier heb van de Pro dan alleen licht interieur. Ergo stoel (heb ik nu ook) is ook heerlijk. En als ik dan denk aan het lichte interieur dan zet ik de massage wel aan ben ik dat zo vergeten :9

[...]

Het is ook niet dat ik de 1.0 te min vind. Rij nu 8 jaar met een 1.2 TSI.
Dus ik ken het blok wel een beetje. De 1.0 is zelfs wat meer bij de les dan de 1.2. En die heeft me ook overal gebracht. Maar wat extra vermogen is wel interesant.

De fysieke knoppen gebruik ik nu ook niet op mijn huidige Discover Pro.
De nieuwe vind ik qua uitstraling veel mooier. ook is de resolutie hoger. Wat je echt wel ziet.
En je kunt de navigatie kaart zowel op de Pro als in het AID tegelijk tonen.
De Discover Medio is het of AID of op de Navi. En soms wil de persoon naast je ook wat opzoeken.
Is een klein issue en ook wel overkomenlijk. Maar toch.

Voor nu heeft de 1.5 130pk een streepje voor.
Wat ik misschien ook nog zou overwegen, de 1.0 als je dat nu ook al gewend bent. Maar dan niet met lederen bekleding. Die kan je qua prijs om-en-nabij omruilen voor het executive-plus gecombineerd met het driver-assistant pakket. En met dat laatste is het echt anders rijden.

• DarkSide

DarkSide

Tnx. Driver assistent zit al in beide configs.
Eigenlijk zit bijna alles er op :-).

Adavance pakket
bestuurders assistent
Led plus
executive pakket
Trailer assist
18" velgen
Schakelpaddles
Voorruitverwarming

Vraag is dus alleen Ergo stoel icm Disover Pro
Of leder met Discover media.

Tuurlijk kan ik ook nog de 1.0 nemen met ergo stoel en discover pro. En zo nog iets besparen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Betaal je extra voor schakelpaddels?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• DarkSide

DarkSide

Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:30:
Betaal je extra voor schakelpaddels?
Nee. Ik niet. Normaal 96,- of zo.

(of kan je ze met VCDS er op toveren voor me :*) )

• Rainesh
DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:34:
[...]

Nee. Ik niet. Normaal 96,- of zo.

(of kan je ze met VCDS er op toveren voor me :*) )
haha nee, maar schakelpaddels vind ik serieus een onzinnige optie op een normale auto. Hoe vaak gebruik je het daadwerkelijk?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:45:
[...]

haha nee, maar schakelpaddels vind ik serieus een onzinnige optie op een normale auto. Hoe vaak gebruik je het daadwerkelijk?
MisteRMeesteR in "Keuze leaseauto - Deel 5" :Y :Y
MisteRMeesteR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Zeker niet!

Gebruik mijn flippers dagelijks, als ik achter een langzamer rijdend iemand zit en ik zie dat die over ~5 seconden opschuift tik ik hem alvast 2 versnellingen terug ( van D7 naar M5 wordt dat dan) om meer acceleratie te hebben (koppelrijker gebied). Ook kan ik doordat de bak tijdelijk in M staat het gas volledig vloeren (tot aan de weerstand). Als ik dit niet doe en ik trap het gas diep in schakelt de bak zelf nóg verder terug en zit je met een loeiende motor met dezelfde acceleratie als in M5 :P

[...]

Handen een het stuur kunnen houden vind ik veeeeeeul fijner als naar de pook moeten grijpen. Bovendien MOET de pook in M staan om ermee te kunnen schakelen, met de flippers aan het stuur kan de pook lekker in D of S blijven staan en zet de software hem tijdelijk op M.

Prima investering voor die 100€ :)

[ Voor 59% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-09-2018 12:50 ]

www.google.nl

• MerijnB
  • Laatst online: 21:28
[...]

Ik gebruik het regelmatig bij inhalen, even voordat je begint met snelheid maken alvast terugschakelen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Rainesh
MerijnB schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]

Ik gebruik het regelmatig bij inhalen, even voordat je begint met snelheid maken alvast terugschakelen.
Terugschakelen? Is dat echt nodig? :\

• MerijnB
Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]

Terugschakelen? Is dat echt nodig? :\
In de zevende versnelling is het niet bijster vlot hoor, vijfde gaat een stuk beter :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Rainesh
MerijnB schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:49:
[...]

In de zevende versnelling is het niet bijster vlot hoor, vijfde gaat een stuk beter :)
Met een enorme impact op je brandstof verbruik:p Ik heb geen issues om vanuit zn 7e versnelling ff in te halen, trap het ook niet volledig in. Half gas en zonder terug te schakelen kan ik er vlot voorbij gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 14-09-2018 12:52 ]

• MerijnB
Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:51:
[...]

Met een enorme impact op je brandstof verbruik:p
Ongetwijfeld, maar nu raken we wel ver van wel of geen schakelpaddles af :)

• Dennisdn
[...]

Ik had gehoopt er meer plezier van te hebben. Inderdaad is een dot gas geven sneller en makkelijker dan terugschakelen. Volgens mij is het alleen handig als je veel met caravan in de bergen zit.

De dot gas wel redelijk gedoseerd. Vroeger in m'n 320 was ik gewend om vaak de kickdown in te trappen. Maar met een DSG kom je daar haast niet in de buurt want dan schieten de cilinders al door de kap.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 14-09-2018 13:19 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb van tijd tot tijd veel plezier van de paddles. Niet dat ik handmatig schakelen mis, maar ik vind het nog wel nog steeds leuk om te doen. Al is het in dit geval maar een elektrisch signaal naar de DSG-bak geven, dat vind ik leuker om op het stuur te doen, dan een pook naar voren of achteren te duwen.
Tijdens 'sportief' rijden maak ik gebruik van de paddles. De S-stand van de DSG-bak voldoet dan ook redelijk, maar de paddles maken het voor mij nog leuker, omdat je dan echt volledige controle hebt over de versnellingen.

Voor mij was die 96 euro een no-brainer. DOEN!!

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 14-09-2018 14:19 ]

Hier staat tekst

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 06:12

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:17:
Voor mij was die 96 euro een no-brainer. DOEN!!
Precies. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:04
Bij mij stonden de paddles er standaard op. Gebruik ze om af te remmen op de motor en bij inhalen. Verder nooit.

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:01:
Bij mij stonden de paddles er standaard op. Gebruik ze om af te remmen op de motor en bij inhalen. Verder nooit.
Ja, maar staat wel VET, toch? Maar als je nooit inhaalt en niet afremt op de motor heb je er inderdaad niks aan.

En voor de privérijders. Altijd weer een verkoopargument als je de auto gaat inruilen. :Y

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 15-09-2018 02:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:04
GerCor schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 02:23:
[...]

Ja, maar staat wel VET, toch? Maar als je nooit inhaalt en niet afremt op de motor heb je er inderdaad niks aan.

En voor de privérijders. Altijd weer een verkoopargument als je de auto gaat inruilen. :Y
Je ziet toch niets van die paddles, die zitten achter het stuur. Zou er eigenlijk niet voor bijbetalen.

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 23:56
Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:14:
[...]

Ja en nee. Op de Audi's kun je het instellen (stuuringreep Laat/vroeg), maar bij de VW's niet. Dus met coding kun je het aanpassen. Had er eigenlijk nooit op gelet dat het bij VW's altijd op Laat staat. Dus dat gewoon even op vroeg zetten en het rijdt veel beter.

@Smarty77 jij hebt inmiddels aardig wat km's op zitten met je LA aanpassing. Kun je je ervaringen even delen? :)
4000 km verder na de aanpassing van @Rainesh... Wat ik kan melden is dat de lane Assist een stuk rustiger is. Factory default had ik geen EA en TJA, sinds @Rainesh de software van de camera, EA en TJA heeft aangepast lijkt LA de "lijn" beter te volgen. Voor de aanpassing had ik altijd het idee dat de auto in een bocht (vooral een flauwe rechtse bocht) de andere rijbaan ging meepakken. Na de aanpassing volgt de auto meer de lijn die ik zelf zou aanhouden (midden van mijn rijstrook).

Ik blijf op sommige wegen het gedrag van LA onvoorspelbaar vinden. Ik snap dan ook wel het nieuwsbericht dat auto's met meer "intelligentie" meer schade veroorzaken. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk, zonder dat besef kom je soms bedrogen uit. <betweterig modus> Met andere woorden, handjes aan het stuur en laat de auto ondersteund zijn. </betweterig modus> 8)7

Top op heden ben ik echt super blij met de aanpassingen die @Rainesh heeft toegepast aan mijn Arteon (wat is TJA toch heerlijk!!!!) _/-\o_ _/-\o_ .
Tegelijkertijd vraag ik mij soms wel af of de lineaire instelling van het gaspedaal de auto stationair iets minder rustiger heeft laten lopen. Het kan uiteraard verbeelding zijn.... :? :z

Mocht er iemand zijn die twijfelt of meer wil weten.... stuur maar een PB of een post in dit draadje....

[ Voor 7% gewijzigd door Smarty77 op 16-09-2018 02:34 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:09
[...]

Is idd een lekker blok.

+ 1.5 heeft de betere achterophanging. Ik zou het wel weten.

• DarkSide

DarkSide

AndRo555 schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:49:
[...]

+ 1.5 heeft de betere achterophanging. Ik zou het wel weten.
Dit weekend nog langs de dealer geweest voor kopje koffie en wat opties doornemen.
Dit gaat hem worden:

VW Golf Variant Highline 1.5 (130pk) DSG:
  • Advance pakket
  • Bestuurdersassist pakket icm LED plus
  • Executive pakket
  • Navigatie Discover Pro
  • Led plus icm advance pakket
  • Indium grey
  • Velgen Durban 18"
  • Schakelpaddels
  • Ergonimische bestuurdersstoel
  • Trekhaak icm trailer assist
  • kessy
  • Voorruit verwarmbaar
  • Zij airbags achter
  • Driving Profiles
Deze is ook nog goedkoper dan de 1.0 met leder. En dan mis ik ook nog wat opties zoals de verwarmbare voorrruit.

Nu snel de vorige order annuleren en deze indienen.

• Dennisdn
DarkSide schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:53:
[...]

Dit weekend nog langs de dealer geweest voor kopje koffie en wat opties doornemen.
Dit gaat hem worden:

VW Golf Variant Highline 1.5 (130pk) DSG:
  • Advance pakket
  • Bestuurdersassist pakket icm LED plus
  • Executive pakket
  • Navigatie Discover Pro
  • Led plus icm advance pakket
  • Indium grey
  • Velgen Durban 18"
  • Schakelpaddels
  • Ergonimische bestuurdersstoel
  • Trekhaak icm trailer assist
  • kessy
  • Voorruit verwarmbaar
  • Zij airbags achter
  • Driving Profiles
Deze is ook nog goedkoper dan de 1.0 met leder. En dan mis ik ook nog wat opties zoals de verwarmbare voorrruit.

Nu snel de vorige order annuleren en deze indienen.
Hele mooie configuratie :)
Indium grey vind ik de mooiste kleur op dit moment. Ik heb het gekozen omdat het dichtst bij het titanium grijs lag wat ik daarvoor had. (liefst hoeft de buurt nooit te weten dat ik een nieuwe heb). Maar inmiddels in alle weersomstandigheden kunnen zien en het blijft een erg mooie kleur. Bestuurders assistentie ga je een hoop plezier van hebben.

Kessy zou ik zelf nooit nemen, maar dat is al uitgebreid besproken in dit topic.

De verwarmde vooruit heb ik zelf ook, maar ik moet het voordeel nog ontdekken. Ik heb nog niet gereden met deze auto onder de 5 graden. Ik was in de veronderstelling dat je hem met de app vast kon aanzetten. Maar je moet eerst in de auto stappen en dan heel ver het menu in duiken om hem aan te zetten. Dus het lijkt mij dat krabben dan alsnog veel sneller is, aangezien je nog steeds de andere ruiten ook nog zelf moet doen. Wel denk ik afgelopen zomer gemerkt te hebben dat hij ook een boel stralingswarmte buiten weet te houden. Gelukkig slaapt mijn golfje in een verwarmde garage en zal ik de verwarmde vooruit niet of weinig echt gebruiken.

Heel veel plezier met deze mooie combinatie!

• DarkSide

DarkSide

Tnx.
Ik heb nog wel eens na het krabben dat de voorruit "ineens" weer dicht zit. Met de verwarmbare voorruit hoop ik dat te voorkomen.
Hij moet bij mij gewoon buiten staan.

Ik stap nu in. Dan zet ik de stoelverwarming aan.
AC op voorruit en spiegels op verwarming.
En dan ga ik krabben.
Hoop straks dus wat eerder klaar te zijn.
We zullen het zien.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kun je ergens het maximale volume instellen op de Discover Pro?

In mijn vorige Golf GTE was het volume prima, maar in mijn huidige GTE kan ik hem echt maximaal op 20% zetten, hoger dan dat is oncomfortabel - ik denk serieus dat ik de boxen (en sowieso mijn oren) beschadig als ik hem helemaal open zou draaien.

Gevolg is (ook) dat de volumeknop extreem gevoelig is en je elk 'tikje' omhoog of omlaag qua volume heel goed kunt horen. Het volume aanpassen op basis van de snelheid heb ik al uitgezet, maar dit is niet de oplossing.

• Rainesh
MrAcid schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:02:
Kun je ergens het maximale volume instellen op de Discover Pro?

In mijn vorige Golf GTE was het volume prima, maar in mijn huidige GTE kan ik hem echt maximaal op 20% zetten, hoger dan dat is oncomfortabel - ik denk serieus dat ik de boxen (en sowieso mijn oren) beschadig als ik hem helemaal open zou draaien.

Gevolg is (ook) dat de volumeknop extreem gevoelig is en je elk 'tikje' omhoog of omlaag qua volume heel goed kunt horen. Het volume aanpassen op basis van de snelheid heb ik al uitgezet, maar dit is niet de oplossing.
Kwaliteit van het geluid gaat met ieder model steeds achteruit. Misschien een software update van je Discover systeem.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hoe verhouden het standaard audiosysteem, het Volkswagen-sound en Dynaudio systeem zich ten opzichte van elkaar dan?
Merkbaar beter naarmate duurder?

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 17-09-2018 09:42 ]

• MrAcid
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:18:
[...]

Kwaliteit van het geluid gaat met ieder model steeds achteruit. Misschien een software update van je Discover systeem.
Heb het niet over de kwaliteit - die is opzich prima.

Ik bedoel dat het volume loeihard staat/gaat. Ik zou bij wijze van spreken willen dat 50% de max. is en dat ik in meer geleidelijke stappen omhoog/omlaag kan.

Is dat ergens in te stellen?
Ik zal kijken of ik een software update kan doen, nog niet naar gekeken. Gaat dat via DiscoverCare?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op maandag 17 september 2018 @ 06:46:
[...]

Hele mooie configuratie :)
Indium grey vind ik de mooiste kleur op dit moment. Ik heb het gekozen omdat het dichtst bij het titanium grijs lag wat ik daarvoor had. (liefst hoeft de buurt nooit te weten dat ik een nieuwe heb). Maar inmiddels in alle weersomstandigheden kunnen zien en het blijft een erg mooie kleur. Bestuurders assistentie ga je een hoop plezier van hebben.

Kessy zou ik zelf nooit nemen, maar dat is al uitgebreid besproken in dit topic.

De verwarmde vooruit heb ik zelf ook, maar ik moet het voordeel nog ontdekken. Ik heb nog niet gereden met deze auto onder de 5 graden. Ik was in de veronderstelling dat je hem met de app vast kon aanzetten. Maar je moet eerst in de auto stappen en dan heel ver het menu in duiken om hem aan te zetten. Dus het lijkt mij dat krabben dan alsnog veel sneller is, aangezien je nog steeds de andere ruiten ook nog zelf moet doen. Wel denk ik afgelopen zomer gemerkt te hebben dat hij ook een boel stralingswarmte buiten weet te houden. Gelukkig slaapt mijn golfje in een verwarmde garage en zal ik de verwarmde vooruit niet of weinig echt gebruiken.

Heel veel plezier met deze mooie combinatie!
Heel ver in het menu? Onder 5 (of 4) graden gaat hij automatisch aan, en anders druk je op de MENU knop bij je climate control unit en kun je hem vervolgens met 1 druk op het touchscreen activeren.

Hier werkt het iig uit de kunst 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4of35iXdcxt9vqbSZOZt3Fd1/full.jpg
DarkSide schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:15:
Tnx.
Ik heb nog wel eens na het krabben dat de voorruit "ineens" weer dicht zit. Met de verwarmbare voorruit hoop ik dat te voorkomen.

En dan ga ik krabben.
We zullen het zien.
Werkt prima hoor :+ :*)

www.google.nl

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DarkSide schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:15:
Tnx.

En dan ga ik krabben.
We zullen het zien.
Ik heb nu 6 jaar ervaring met de voorruitverwarming van mijn Ford. Dus bij de bestelling van mijn nieuwe auto (VW Passat) was deze optie een no-brainer. Sterker nog, ik ben geen merken fan, elke keer heb ik weer een ander merk auto. Maar merken die deze optie niet bieden stonden wel meteen op een straatlengte achterstand.

VW gebruikt wel een hele andere techniek (IR licht ipv gloeidraden). De ervaring zal leren hoe dit werkt.

alles kan off-topic

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ankona schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb nu 6 jaar ervaring met de voorruitverwarming van mijn Ford. Dus bij de bestelling van mijn nieuwe auto (VW Passat) was deze optie een no-brainer. Sterker nog, ik ben geen merken fan, elke keer heb ik weer een ander merk auto. Maar merken die deze optie niet bieden stonden wel meteen op een straatlengte achterstand.

VW gebruikt wel een hele andere techniek (IR licht ipv gloeidraden). De ervaring zal leren hoe dit werkt.
Met IR licht? :'( Heb je daar een patent voor aangevraagd? :+

VW werkt met een zilverlaagje om de boel te verwarmen.

Zie ook hier: https://www.volkswagen.nl...-voorruit-van-volkswagen/

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-09-2018 10:14 ]

www.google.nl

• GerCor

GerCor

Motor aanzetten, bakkie koffie doen, werkt bij mij nog veel beter. Alle ramen ijsvrij en auto lekker warm.
d:)b

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
GerCor schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:21:
[...]

Motor aanzetten, bakkie koffie doen, werkt bij mij nog veel beter. Alle ramen ijsvrij en auto lekker warm.
Als ik dat doe in mijn omgeving dan wordt mijn auto zelfs 'alvast warmgereden' voor mij, echter zal ik hem dan helaas niet meer terug zien vrees ik.

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:22:
[...]

Als ik dat doe in mijn omgeving dan wordt mijn auto zelfs 'alvast warmgereden' voor mij, echter zal ik hem dan helaas niet meer terug zien vrees ik.
Bij mij niet hoor, nette buurt.

Als hier een winkeldief wordt opgepakt dan Twittert de lokale politie dat. Zo'n 1 keer in de 4 maanden?
We zijn ook gevraagd, jaren geleden, de winkeldieven eens op te pakken in een winkel in Harderwijk. Eerste dag hadden mijn collega's 15 boeven opgepakt, de tweede dag 8.

Tis maar waar je woont. Dus, mijn methode werkt voor mij prima de luxe.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 17-09-2018 10:31 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MisteRMeesteR schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:13:
[...]

Met IR licht? :'( Heb je daar een patent voor aangevraagd? :+

VW werkt met een zilverlaagje om de boel te verwarmen.

Zie ook hier: https://www.volkswagen.nl...-voorruit-van-volkswagen/
Geen idee, stond zo in de beschrijving. Boeit niet echt, als het maar werkt. (en met IR licht zou technisch best kunnen zal ook niet voor een octrooi in aanmerking kunnen komen)

alles kan off-topic

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
[...]

Alleen jammer dat het niet zo goed is voor je auto (en het milieu, en je buren).

• Rainesh
MrAcid schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:47:
[...]

Heb het niet over de kwaliteit - die is opzich prima.

Ik bedoel dat het volume loeihard staat/gaat. Ik zou bij wijze van spreken willen dat 50% de max. is en dat ik in meer geleidelijke stappen omhoog/omlaag kan.

Is dat ergens in te stellen?
Ik zal kijken of ik een software update kan doen, nog niet naar gekeken. Gaat dat via DiscoverCare?
Welk softwareversie heb je nu? Kun je daar een foto van plaatsen?

Enne...niets gaat boven een standkachel :9

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 17-09-2018 10:54 ]

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:18:
[...]

Dat is wat me inderdaad al jaren opvalt. De speakers zijn steeds chinezer : papier, meetrillen, popnagels, suf magneetje, etc Het geluid uit de standaard set is navenant: alsof je op het toilet zit met je iphone op de speaker..

Heb tot nu toe 4 keer na ontvangst van mijn leaseauto in het eerste weekend de deurbekleding eraf liggen ("Dapper hoor, Buurman!"). Kabeltjes trekken, andere speakers, matjes in de deur, versterkers, woofers, the works. Drie dagen werk en afstellen - los van de voorbereiding - maar dan heb je ook wat. Het weer terugzetten van de meuk gaat iets sneller :z

advies voor iedereen die het geluid van z'n vw wil upgraden zonder al te veel te slopen: begin met bitumen matjes (uit de autoshop, niet van de dakdekker O-) ), zoveel mogelijk luchtdicht maken van de speakerruimte en verder niks. Het verschil is meteen gigantisch

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Rainesh
peter00 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:08:
[...]

Dat is wat me inderdaad al jaren opvalt. De speakers zijn steeds chinezer : papier, meetrillen, popnagels, suf magneetje, etc Het geluid uit de standaard set is navenant: alsof je op het toilet zit met je iphone op de speaker..

Heb tot nu toe 4 keer na ontvangst van mijn leaseauto in het eerste weekend de deurbekleding eraf liggen ("Dapper hoor, Buurman!"). Kabeltjes trekken, andere speakers, matjes in de deur, versterkers, woofers, the works. Drie dagen werk en afstellen - los van de voorbereiding - maar dan heb je ook wat. Het weer terugzetten van de meuk gaat iets sneller :z

advies voor iedereen die het geluid van z'n vw wil upgraden zonder al te veel te slopen: begin met bitumen matjes (uit de autoshop, niet van de dakdekker O-) ), zoveel mogelijk luchtdicht maken van de speakerruimte en verder niks. Het verschil is meteen gigantisch
Jup dat heb ik ook gedaan. Alle deuren gedempt:) Zijn ook gelijk een stukje zwaarder geworden en voelen degelijker aan haha

• MrAcid
  • Niet online
Ik vraag of het volume wat zachter/subtieler kan worden afgeregeld met een instelling die ik over het hoofd zie, en het antwoord is nieuwe kabels (gesmeed door elfjes bij maanlicht denk ik?), speakers vervangen, woofers erin, beter isoleren, etc. :+

Tweakers. O+

• Rainesh
MrAcid schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:12:
Ik vraag of het volume wat zachter/subtieler kan worden afgeregeld met een instelling die ik over het hoofd zie, en het antwoord is nieuwe kabels (gesmeed door elfjes bij maanlicht denk ik?), speakers vervangen, woofers erin, beter isoleren, etc. :+

Tweakers. O+
Of een software update :p post even een screenshot ervan, dan kan ik ff voor je kijken.

• MrAcid
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:16:
[...]

Of een software update :p post even een screenshot ervan, dan kan ik ff voor je kijken.
Wordt gewaardeerd hoor! ;) Zal vanmiddag screenshot maken.

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:26

dollyking

duck tape

[...]

Standkachel met AB blijft voor het ultieme instappen in de winter. de meeste (laatste) vw's hebben toch een "zuheizer" die om te bouwen is naar een volledige standkachel?

• Scrtz
dollyking schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:30:
[...]

Standkachel met AB blijft voor het ultieme instappen in de winter. de meeste (laatste) vw's hebben toch een "zuheizer" die om te bouwen is naar een volledige standkachel?
Ja het kan maar zo heel makkelijk is het nu ook weer niet, @Rainesh heeft er praktijkervaring mee (weliswaar bij een Audi a3, maar zal weinig verschillen bij een Golf of Passat oid.)

• Rainesh
dollyking schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:30:
[...]

Ligt aan je model, maar bij MQB platform moet je complete standkachel inbouwen. De zuheizer is een elektrische kachel tegenwoordig. Standheizung is echt een verbrander.

• Dennisdn
MisteRMeesteR schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:57:
[...]

Heel ver in het menu? Onder 5 (of 4) graden gaat hij automatisch aan, en anders druk je op de MENU knop bij je climate control unit en kun je hem vervolgens met 1 druk op het touchscreen activeren.

Hier werkt het iig uit de kunst 8)

[Afbeelding]

[...]

Werkt prima hoor :+ :*)
Ah, dat het automatisch aan gaat had ik nog gemist. Maar nog veel erger.... ik ben zojuist speciaal naar de auto gelopen of er een menu-knop bij de climatecontrol zit. En ja. Die knop heb ik dus altijd al overheen gelezen/gekeken, waarschijnlijk in al mn Golf6- en 7tjes tot nu toe 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2018 11:48 ]

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:46:
[...]

Alleen jammer dat het niet zo goed is voor je auto (en het milieu, en je buren).
Ja, en zo lang grote bedrijven van de overheid toestemming krijgen TONNEN afval in zee te dumpen, lig ik daar geen moment wakker van.

• Dennisdn
GerCor schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:48:
[...]

Ja, en zo lang grote bedrijven van de overheid toestemming krijgen TONNEN afval in zee te dumpen, lig ik daar geen moment wakker van.
En afgelopen zomer bleek dat de klimaatverandering alleen maar positief is, dus wat mij betreft: doorstoken :)
(Uiteraard een grapje voor de milieuridders)

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:53:
[...]

Enne...niets gaat boven een standkachel :9
Heb er bij de aanschaf van de T-Roc ook naar zitten kijken maar was helaas geen optie anders zeker overwogen.

Dat wordt straks in de winter toch maar krabben :|

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:48:
[...]

Tsja, met die instelling kan je alles wel vergoelijken natuurlijk, maar laten we die discussie hier maar niet aangaan.

Belangrijker voor jou is dan iig dat het ook niet goed is voor je SUPERgolf.

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:44:
Belangrijker voor jou is dan iig dat het ook niet goed is voor je SUPERgolf.
Lijkt mij volstrekte flauwekul. Een auto die helemaal KAPOT gaat en NOOIT meer kan rijden omdat je de auto even 5 minuten het ijs laat ontdooien. Geloof je toch zelf niet? Ik doe dat ALTIJD, mijn hele leven zolang ik een eigen auto heb en nog nooit problemen mee gehad.

• Rainesh
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:31:
[...]

Heb er bij de aanschaf van de T-Roc ook naar zitten kijken maar was helaas geen optie anders zeker overwogen.

Dat wordt straks in de winter toch maar krabben :|
Over T-roc gesproken......mn vader wilt dit graag hebben :|

Afbeeldingslocatie: https://shop.ahw-shop.de/media/image/66/2e/0a/2GA072193.jpg

Windschermen voor zn ramen...... 8)7

https://shop.ahw-shop.de/...r-regenabweiser-2ga072193

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:02:
[...]

Lijkt mij volstrekte flauwekul. Een auto die helemaal KAPOT gaat en NOOIT meer kan rijden omdat je de auto even 5 minuten het ijs laat ontdooien. Geloof je toch zelf niet? Ik doe dat ALTIJD, mijn hele leven zolang ik een eigen auto heb en nog nooit problemen mee gehad.
Prima kerel, was een vriendelijk bedoelde waarschuwing, geloof wat je wil geloven, het is jouw auto.

PS. Laat wel even dat probleem met je capslock nakijken, dat leest zo irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 17-09-2018 13:15 ]

• Rido
Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]

Haha, ieder z'n ding toch :P Ik zou het zelf ook niet nodig hebben.

Maar had nog een vraag, werkt  Carplay al draadloos in de nieuwe VW auto's? Ik weet dat het bij nieuwe BMW modellen al werkt als het goed is.
Heb namelijk niet het Telefoon Plus pakket genomen met Qi-charging omdat ik de telefoon toch in een houder zou gaan zetten. Maar toen helemaal niet stil gestaan bij Carplay aangezien dat vanaf iOS 12 ook third-party navigatie apps (Flitsmeister & Wave) gaat ondersteunen.

• Rainesh
Vandaag ff de spullen besteld voor aankomende retrofit.......Actieve TPMS!

Zender voor een prikkie kunnen vinden, 85km oud :') Morgen ff ophalen. Sensoren voor in de wielen via ali kunnen kopen (nieuw en origineel), 80 euro voor 4 stuks. Kabelboom ben ik ff mee bezig. En dan als alles binnen is, dan ergens in het nieuwe jaar (of toch misschien eerder) gaan retrofitten samen met een maat van mij.

Afbeeldingslocatie: https://www.audi-sport.net/xf/attachments/img_8566-jpg.156126/

Afbeeldingslocatie: https://www.audi-sport.net/xf/attachments/img_8568-jpg.156127/

@Rido

Nee werkt niet draadloos, moet een kabel aan verbonden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 17-09-2018 13:19 ]

• Rido
Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:19:

@Rido

Nee werkt niet draadloos, moet een kabel aan verbonden zijn.
Bedankt! Dan wordt het waarschijnlijk gewoon een Brodit houder met een USB kabel ;)

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:51
Het fijne van Carplay/AndroidAuto is toch juist dat je geen houder meer nodig hebt?

• Dennisdn
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:17:
[...]

Maar had nog een vraag, werkt  Carplay al draadloos in de nieuwe VW auto's? Ik weet dat het bij nieuwe BMW modellen al werkt als het goed is.
Heb namelijk niet het Telefoon Plus pakket genomen met Qi-charging omdat ik de telefoon toch in een houder zou gaan zetten. Maar toen helemaal niet stil gestaan bij Carplay aangezien dat vanaf iOS 12 ook third-party navigatie apps (Flitsmeister & Wave) gaat ondersteunen.
Apple houdt dat zelf tegen. Volkswagen heeft toelatingsexamen gedaan en is er net als vrijwel alle andere merken (nog) niet doorheen gekomen. Op dit moment heeft Apple alleen de 3- en 5-serie en de nieuwe A-klasse geaccepteerd als draadloos Carplay. Mijn hoop is dat er nu met iOS12 wat veranderingen zullen worden doorgevoerd door Apple om Carplay door de consument sneller te laten omarmen.

• Rido
JB076 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:32:
Het fijne van Carplay/AndroidAuto is toch juist dat je geen houder meer nodig hebt?
Klopt, maar zolang het nog bedraad moet is een houder waar je de telefoon zo in kunt schuiven toch het handigste.
Dennisdn schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:35:
[...]

Apple houdt dat zelf tegen. Volkswagen heeft toelatingsexamen gedaan en is er net als vrijwel alle andere merken (nog) niet doorheen gekomen. Op dit moment heeft Apple alleen de 3- en 5-serie en de nieuwe A-klasse geaccepteerd als draadloos Carplay. Mijn hoop is dat er nu met iOS12 wat veranderingen zullen worden doorgevoerd door Apple om Carplay door de consument sneller te laten omarmen.
Dat is erg jammer :(
Gelukkig dat ze nu ook third-party apps gaan ondersteunen in iOS 12. Waze heeft bijvoorbeeld al een beta uitgebracht met Carplay ondersteuning. Nu Flitsmeister nog (die hebben al wel gezegd dat ze het gaan ondersteunen).

• JB076
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:38:
[...]

Klopt, maar zolang het nog bedraad moet is een houder waar je de telefoon zo in kunt schuiven toch het handigste.
Ah, de houder is dan bedraad? Dat kan ook natuurlijk ja :)

• DarkSide

DarkSide

Zo. eerste offerte gecancelled.
En net de 2e, en hopelijk laatste, offerte doorgestuurd naar de LM.

Dan hopelijk snel genieten van deze jonge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RI9YQcvre4s7upP09ZthKdX4/full.png

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Vooral van die 1.5L ga je geen spijt krijgen :)

Hier staat tekst

• Rido
JB076 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:40:
[...]

Ah, de houder is dan bedraad? Dat kan ook natuurlijk ja :)
Ja precies, zo iets is het dan:

Afbeeldingslocatie: https://www.broditcenter.nl/data/cache/images/product/f2bcba46acfb856d1567b6783319febd_jpg_resized_526_360_1_255_255_255_x.jpg

• Dennisdn
[...]

[...]

Gelukkig dat ze nu ook third-party apps gaan ondersteunen in iOS 12. Waze heeft bijvoorbeeld al een beta uitgebracht met Carplay ondersteuning. Nu Flitsmeister nog (die hebben al wel gezegd dat ze het gaan ondersteunen).
Vorige week heeft Flitsmeiser aan (ik dacht) iCulture laten weten dat ze er nog steeds vollop mee bezig zijn maar dat er nog wat uitdagingen zijn. De kans is klein dat zij vanavond bij de iO12-release al klaar zijn. Zelf verwacht ik dat het geven van notificaties een probleem is. Ik draai in de auto Flitsmeister in mn carkit, maar wel met het scherm uit. Ik draai dus volledig op de notificaties. En juist die mogen niet bij Carplay. Als je bijvoorbeeld TomTom of Waze gebruikt als navigatie in Carpllay, kan Flitsmeiser daar geen notificatie overheen gooien. Dus ben erg benieuwd hoe ze daar een oplossing voor vinden.

Daarnaast heb ik zelf afgelopen vakantie in een huurauto bijna alle navigatie-apps wel uitgetest (waze, navigon, tomtom etc) maar in alle gevallen vind ik de standaard VW-navigatie beter, fijner en mooier. Ik denk dat ik Carplay maar weinig zal gebruiken. Meest irritante is wel dat je niet telefoonscherm én carplayscherm tegelijk kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2018 13:51 ]

• Rido
Dennisdn schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:49:
[...]

Vorige week heeft Flitsmeiser aan (ik dacht) iCulture laten weten dat ze er nog steeds vollop mee bezig zijn maar dat er nog wat uitdagingen zijn. De kans is klein dat zij vanavond bij de iO12-release al klaar zijn. Zelf verwacht ik dat het geven van notificaties een probleem is. Ik draai in de auto Flitsmeister in mn carkit, maar wel met het scherm uit. Ik draai dus volledig op de notificaties. En juist die mogen niet bij Carplay. Dus ben erg benieuwd hoe ze daar een oplossing voor vinden.

Daarnaast heb ik zelf afgelopen vakantie in een huurauto bijna alle navigatie-apps wel uitgetest (waze, navigon, tomtom etc) maar in alle gevallen vind ik de standaard VW-navigatie beter, fijner en mooier. Ik denk dat ik Carplay maar weinig zal gebruiken. Meest irritante is wel dat je niet telefoonscherm én carplayscherm tegelijk kan gebruiken.
Dat is wel een belangrijke inderdaad. Rij nu op dit moment een Peugeot 308 maar heb gemerkt dat de Flitsmeister notificaties nog niet helemaal soepel gaan. Vooral omdat ik de ene keer radio luister en de andere keer Spotify vanaf de telefoon. Mijn telefoon is wel altijd met BT verbonden.
In het geval van de radio hoor ik de Flitsmeister geluiden niet als ik 'm niet handmatig op de iPhone speaker zet. Nu ben ik aan het experimenteren met de alternatieve BT manier binnen Flitsmeister en nu ziet de radio het als een inkomend telefoongesprek, dat werkt in het geval van de radio dan wel weer oké. Echter gaat het dan weer mis met Spotify 8)7

En ben erg benieuwd naar de VW-navigatie. Als die goede actuele informatie heeft zoals afsluitingen & files ga ik die misschien wel gebruiken. Voordeel daarvan is natuurlijk dat ik het Active Info Display goed kan gebruiken met de VW-navigatie.

• JB076
Mijn ervaring tot nu toe is dat files in ieder geval goed meegenomen worden. Ik maak wel gebruik van de internetverbinding die als het goed is vollediger en actueler is dan TMC. Ook het vanuit de app alvast bestemmingen naar je auto schieten werkt leuk.

De combi met het AID is inderdaad fijn. Kaart fullscreen is een leuke gimmick maar gebruik ik weinig. Meestal kaart in het midden en de eerstvolgende instructie in de snelheidsmeter. Het centrale display staat dan meestal op radio of Spotify.

• Scrtz
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:56:
[...]

Dat is wel een belangrijke inderdaad. Rij nu op dit moment een Peugeot 308 maar heb gemerkt dat de Flitsmeister notificaties nog niet helemaal soepel gaan. Vooral omdat ik de ene keer radio luister en de andere keer Spotify vanaf de telefoon. Mijn telefoon is wel altijd met BT verbonden.
In het geval van de radio hoor ik de Flitsmeister geluiden niet als ik 'm niet handmatig op de iPhone speaker zet. Nu ben ik aan het experimenteren met de alternatieve BT manier binnen Flitsmeister en nu ziet de radio het als een inkomend telefoongesprek, dat werkt in het geval van de radio dan wel weer oké. Echter gaat het dan weer mis met Spotify 8)7

En ben erg benieuwd naar de VW-navigatie. Als die goede actuele informatie heeft zoals afsluitingen & files ga ik die misschien wel gebruiken. Voordeel daarvan is natuurlijk dat ik het Active Info Display goed kan gebruiken met de VW-navigatie.
Ik vind de VW navigatie altijd wel prima, updates zijn tegenwoordig ook snel en gratis. Tuurlijk zal Apple/Google Maps wat sneller de laatste informatie hebben maar ik vind de meerwaarde van de navigatie tussen je klokken zien altijd wel dat stukje extra waard.

Met Apple Music werkt die alternatieve BT manier iig wel gewoon, raar dat het bij Spotify dan fout gaat eigenlijk.

• Dennisdn
JB076 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:00:
Mijn ervaring tot nu toe is dat files in ieder geval goed meegenomen worden. Ik maak wel gebruik van de internetverbinding die als het goed is vollediger en actueler is dan TMC. Ook het vanuit de app alvast bestemmingen naar je auto schieten werkt leuk.

De combi met het AID is inderdaad fijn. Kaart fullscreen is een leuke gimmick maar gebruik ik weinig. Meestal kaart in het midden en de eerstvolgende instructie in de snelheidsmeter. Het centrale display staat dan meestal op radio of Spotify.
Dit allemaal dus.
Dongle achterin de auto en hij geeft de laag verkeersinformatie over de VW-kaart heen. Zeker net zo goed als GoogleMaps dat doet (misschien zelfs zelfde leverancier?) Alleen jammer dat VW zo traag is met kaart-verbeteringen. Vorige week nog bij Almere de verkeerde kant op gereden omdat ze daar wat afslagen omgewisseld hebben.

Het navischerm tussen de klokken ben ik ook snel aan gaan wennen. Met Carplay werkt dat inderdaad (nog) niet. Zelf gebruik ik beide tegelijk en heb ik tussen de klokken een wat verder uitgezoomde versie om ver vooruit vast verkeersproblemen te zien, en het grote Pro-scherm heb ik hem verder ingezoomd op kruispuntniveau.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
[...]

[...]

Gelukkig dat ze nu ook third-party apps gaan ondersteunen in iOS 12. Waze heeft bijvoorbeeld al een beta uitgebracht aangekondigd met Carplay ondersteuning. Nu Flitsmeister nog (die hebben al wel gezegd dat ze het gaan ondersteunen).
FTFY. ;)
De beta is nog niet uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rido
Dennisdn schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:12:
[...]

Dit allemaal dus.
Dongle achterin de auto en hij geeft de laag verkeersinformatie over de VW-kaart heen. Zeker net zo goed als GoogleMaps dat doet (misschien zelfs zelfde leverancier?) Alleen jammer dat VW zo traag is met kaart-verbeteringen. Vorige week nog bij Almere de verkeerde kant op gereden omdat ze daar wat afslagen omgewisseld hebben.

Het navischerm tussen de klokken ben ik ook snel aan gaan wennen. Met Carplay werkt dat inderdaad (nog) niet. Zelf gebruik ik beide tegelijk en heb ik tussen de klokken een wat verder uitgezoomde versie om ver vooruit vast verkeersproblemen te zien, en het grote Pro-scherm heb ik hem verder ingezoomd op kruispuntniveau.
Top! Ik heb het Executive pakket en daarbij zit automatisch 3 jaar realtime informatie dus ga er vanuit dat ik meteen "live" verkeersinformatie heb.
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:12:
[...]

FTFY. ;)
De beta is nog niet uit.
Bedankt :P

• JB076
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:17:
[...]

Top! Ik heb het Executive pakket en daarbij zit automatisch 3 jaar realtime informatie dus ga er vanuit dat ik meteen "live" verkeersinformatie heb.
Klopt. Alleen de internetverbinding moet je zelf verzorgen met een USB SIM dongle of door je telefoon als wifi hotspot in te zetten.

• JB076
Oh ja, en Flitsmeister ben ik na een prent van 140,- in het voorjaar toch ook maar gaan gebruiken. Die draait op m'n werktelefoon die aan de met de auto meegeleverde magnetische houder hangt. Voor mij een werkbare oplossing zo lang Android Auto het nog niet ondersteunt.

• Rido
JB076 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:19:
[...]

Klopt. Alleen de internetverbinding moet je zelf verzorgen met een USB SIM dongle of door je telefoon als wifi hotspot in te zetten.
Ooh, echt?

Op de prijslijst van de T-Roc wordt daar niet over gesproken, bij het executive pakket staat:
Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie2, 3
- Directe bediening van smartphone apps via het scherm van het infotainmentsysteem
Mobiele online diensten (Car-Net): 'Guide & Inform Basis' abonnement voor 36 maanden 2, 3
- Ontvangst van realtime informatie doordat jouw auto verbonden is met het internet

2) Voor het volledige overzicht aan mobiele online diensten zie de pagina met de aanbodstructuur van Car-Net welke je achterin de prijslijst aantreft. Voor meer informatie over een specifieke Car-Net dienst en de beschikbaarheid per model zie http://volkswagen-carnet.com/nl.
3) Activeer Car-Net voor jouw nieuwe Volkswagen en krijg gratis 6 maanden toegang tot Apple Music (3 maanden voor bestaand Apple Music klanten)

• JB076
Zo staat het in de prijslijst van de Polo ook. Maar ik moet de verbinding toch echt zelf maken. Heb m'n telefoon wel zover gekregen dat'ie de hotspot vanzelf aanzet als ik verbind met de bluetooth van de auto en weer uitschakelt bij disconnect. In de praktijk dus geen omkijken naar.

Bijzonder is wel dat de auto ook wat gegevens verstuurt naar de Mijn Volkswagen app, zoals de kilometerstand, laatst bekende locatie, laatste rit en of 'ie wel of niet op slot staat. Ook kun je een melding krijgen als je auto er vandoor gaat zonder jou. Dit werkt ook als je de hotspot niet configureert. Kennelijk zit er toch een dataverbinding in, maar wordt die maar heel beperkt gebruikt.

• Scrtz
JB076 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:32:
Zo staat het in de prijslijst van de Polo ook. Maar ik moet de verbinding toch echt zelf maken. Heb m'n telefoon wel zover gekregen dat'ie de hotspot vanzelf aanzet als ik verbind met de bluetooth van de auto en weer uitschakelt bij disconnect. In de praktijk dus geen omkijken naar.

Bijzonder is wel dat de auto ook wat gegevens verstuurt naar de Mijn Volkswagen app, zoals de kilometerstand, laatst bekende locatie, laatste rit en of 'ie wel of niet op slot staat. Ook kun je een melding krijgen als je auto er vandoor gaat zonder jou. Dit werkt ook als je de hotspot niet configureert. Kennelijk zit er toch een dataverbinding in, maar wordt die maar heel beperkt gebruikt.
Heb jij eigenlijk ook dat de laatste weken of zelfs maanden je tijdens een rit 100x de push melding krijgt dat je auto onderweg is met de motor aan? Vraag het me af want als ik de enige ben dan ga ik even alles resetten en opnieuw koppelen namelijk

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-11 21:56
JB076 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:32:

Maak je gebruik van iOS of Android?

• JB076
Scrtz schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:35:
[...]

Heb jij eigenlijk ook dat de laatste weken of zelfs maanden je tijdens een rit 100x de push melding krijgt dat je auto onderweg is met de motor aan? Vraag het me af want als ik de enige ben dan ga ik even alles resetten en opnieuw koppelen namelijk
Ik zie die meldingen altijd pas na de rit omdat ze niet worden doorgezet naar Android Auto. Meestal zijn het er twee of drie. Ik swipe ze altijd meteen weg, met zo'n klein aantal is dat nog te overzien. Eigenlijk zouden ze het zo moeten maken dat je die meldingen niet krijgt als bijvoorbeeld de telefoon die ze ontvangt is verbonden met de auto. Want dan zit je er of zelf in, of de dief die er mee vandoor is heeft je telefoon ook :+.

[ Voor 29% gewijzigd door JB076 op 17-09-2018 14:52 ]

• JB076
immie schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:39:

Maak je gebruik van iOS of Android?
Android.

• MerijnB
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:47:
[...]

Ja precies, zo iets is het dan:

[Afbeelding]
Is best mogelijk dat car play niet werkt met zo'n houder en dat de houder enkel laadt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

[Afbeelding]

Je kunt zeggen wat je wil van die dingen maar ze zijn érg effectief tegen windgeruis als je met de ramen open wil kunnen rijden. Ik had destijds op m'n "CC" ook van die dingen zitten en heb er ooit wel spijt van dat ik ze niet op m'n huidige Golfje heb laten zetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MerijnB schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:20:
[...]

Is best mogelijk dat car play niet werkt met zo'n houder en dat de houder enkel laadt.
Die lader op de foto is idd enkel om op te laden, je kunt echter ook je eigen USB-kabel gebruiken en deze in de houder klemmen, dan werkt Carplay uiteraard wel.

Brodit d:)b

www.google.nl

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07
Scrtz schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:35:
[...]

Ik krijg deze push melding ook meerdere keren tijdens het rijden. Best irritant. Is er een manier om dit te voorkomen?

• Dennisdn
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:27:
[...]

Ooh, echt?

Op de prijslijst van de T-Roc wordt daar niet over gesproken, bij het executive pakket staat:

[...]
Ze zijn erg onduidelijk. Of mijn verwachtingspatroon is te hoog. Ik dacht dat ik de hele rimram had maar een simkaart-slot in het dashboardkastje zit alleen in het Premium Telefoonpakket. Dat is juist een optie die ik bewust steeds niet nam omdat dat "vroeger" alleen een bepaalde Nokia-koppeling was om smsjes op het tussen de klokken te kunnen lezen én bluetooth. Sinds de RNS'en en opvolgers zelf al bluetooth hebben, heb ik altijd gedacht dat Premium telefoon een onzin-optie was. Kom je dan ook weer achteraf achter :'(

In de praktijk kan je telkens een tetherverbinding opzetten met je telefoon. Volgens mij kan dat bij Android automatisch maar bij iOs moet je dat telkens handmatig doen. In mijn geval heb ik een USB-mini-router in de kofferbak liggen maar VW verkoopt zelf ook een losse dongle daarvoor.

En het gekke is nog dat er ergens wel een simkaart moet zitten want hij kan wél verbinding maken met Carnet. Al kan ik er maar geen verbanden in leggen. Je kan in de app bijvoorbeeld zien dat een dak open staat. Dat werkt ook als je geen dongle hebt aangesloten. Maar als je een adres naar de navi stuurt met diezelfde app dan komt hij pas in de navi als die verbinding heeft gelegd via de wifi-dongle.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2018 17:02 ]

• Scrtz
Pim1986 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:55:
[...]

Ik krijg deze push melding ook meerdere keren tijdens het rijden. Best irritant. Is er een manier om dit te voorkomen?
De enige manier lijkt me dan (tijdelijk) de meldingen met 'er zijn ritten gemaakt' uit te schakelen maarja..

• GerCor

GerCor

[...]

[Afbeelding]

Super....

lelijk.

• Dennisdn
wimmel_1 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:20:
[...]

Je kunt zeggen wat je wil van die dingen maar ze zijn érg effectief tegen windgeruis als je met de ramen open wil kunnen rijden. Ik had destijds op m'n "CC" ook van die dingen zitten en heb er ooit wel spijt van dat ik ze niet op m'n huidige Golfje heb laten zetten.
En zeker met de "ontwerpfout" die de Golf al sinds de Golf V heeft. En dat is dat er hoe dan ook bij regen altijd bakken water naar binnen komt als het raam een klein stukje open staat. Volgens mij hebben ze die raamknopjes in de deur wel waterdicht uitgevoerd anders waren die bij mij altijd als eerste stuk.

[ Voor 42% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2018 18:18 ]

Verwijderd

Goedenavond,

Na hier al een mooi tijdje te hebben meegelezen aangezien mijn huidige leasecontract het einde naderde, toch maar eens een acount aangemaakt.
Op dit moment rijd ik nog een 308SW welk op zich prima bevalt op een paar franse perikelen na... :X
Voor de nieuwe auto stond in ieder geval op de wensenlijst een automaat, moet 1300kg kunnen trekken in verband met een sleurhut en mocht ik niet boven de 120 gram uitstoot komen van de werkgever.
Na diverse auto's te hebben bekeken / gereden heb ik vorige week de volgende auto besteld:

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150PK DSG Highline Business R
- Pure White
- Bestuurdersassistentiepakket Plus
- Keyless Acces
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
- Rijprofielinstelling
- Model- en motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- Vaste trekhaak
- Scheidingsnet (verplicht door werkgever)

Verwachte leverdatum welke door de dealer is afgegeven: 18-01-2019.
Het lange wachten kan dus beginnen.
Voor mij de eerste keer een VW dus ben erg benieuwd, maar moet zeggen dat de Golf waar ik in heb proef gereden icm de DSG er goed beviel!

• Rido
Dennisdn schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:56:
[...]

Ze zijn erg onduidelijk. Of mijn verwachtingspatroon is te hoog. Ik dacht dat ik de hele rimram had maar een simkaart-slot in het dashboardkastje zit alleen in het Premium Telefoonpakket. Dat is juist een optie die ik bewust steeds niet nam omdat dat "vroeger" alleen een bepaalde Nokia-koppeling was om smsjes op het tussen de klokken te kunnen lezen én bluetooth. Sinds de RNS'en en opvolgers zelf al bluetooth hebben, heb ik altijd gedacht dat Premium telefoon een onzin-optie was. Kom je dan ook weer achteraf achter :'(

In de praktijk kan je telkens een tetherverbinding opzetten met je telefoon. Volgens mij kan dat bij Android automatisch maar bij iOs moet je dat telkens handmatig doen. In mijn geval heb ik een USB-mini-router in de kofferbak liggen maar VW verkoopt zelf ook een losse dongle daarvoor.

En het gekke is nog dat er ergens wel een simkaart moet zitten want hij kan wél verbinding maken met Carnet. Al kan ik er maar geen verbanden in leggen. Je kan in de app bijvoorbeeld zien dat een dak open staat. Dat werkt ook als je geen dongle hebt aangesloten. Maar als je een adres naar de navi stuurt met diezelfde app dan komt hij pas in de navi als die verbinding heeft gelegd via de wifi-dongle.
Zeg dat wel ja... Ze verkopen het alsof je meteen internet in je auto hebt maar dat is dus niet helemaal zo. Ofjah er zit dus wel iets van internet in maar dat kan je niet overal voor gebruiken.

Maar als je het zo leest en dan later ook de informatie bekijkt lijkt het wel dat dit er allemaal bij zit:
Mobiele online diensten (Car-Net): 'Guide & Inform Basis' abonnement voor 36 maanden
- Ontvangst van realtime informatie doordat jouw auto verbonden is met het internet
Vervolgens later zie je dit overzicht staan over Guide & Inform Basis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h3nWosdzVYpn9sn3ozbHdWI3/full.png
Ik ga het eens afwachten. Mocht er inderdaad een extra dongle voor nodig zijn mogen ze die toch mooi erbij geven als ik die "Guide & Inform Basis" functionaliteit niet standaard al kan gebruiken.

Update: Na nog wat verder onderzoek ben ik op de volgende pagina terecht gekomen: http://volkswagen-carnet....c3-4dad-ba02-4051eb50d6e4
Het lijkt dus inderdaad te kloppen... :(

Update 2: Ik ben nog wat verder op onderzoek gegaan en volgens mij heeft de T-Roc een nieuwe versie van de Discover Media waar wel standaard internet op zit.
Bron: https://www.spidersweb.pl...net-volkswagen-t-roc.html (Google Translate heb ik gebruikt ;) )

Misschien dat @Rainesh hier het antwoord op heeft door de T-Roc van z'n ouders O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Rido op 17-09-2018 22:41 ]

• MrAcid
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:16:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/deNqWe/IMG_3887.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kw5Yjz/IMG_3888.jpg

• Rainesh

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dennisdn schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:56:
[...]

Toen jij dat schreef was dat zo ja. Maar twee uur later kwam iOS 12 uit met “opdrachten” (srti shortcuts) en daar kan je regels in maken. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat tethering er ook in zit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dennisdn
Tylen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:29:
[...]

Toen jij dat schreef was dat zo ja. Maar twee uur later kwam iOS 12 uit met “opdrachten” (siti shortcuts) en daar kan je regels in maken. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat tethering er ook in zit ;)
Ik moet er nog even mee spelen. Maar in principe is Shortcuts "gewoon" de oude Workflow-app. En in Workflow kon het net als in IFTTT niet. Op de één of andere manier laat Apple het niet toe. Je mag wel wifi aan en uit zetten, flightmodus aan en uit etc. Maar tether zal wel ergens een beveiligingsissue geven.

Maar als het (later) wel kan... schiet je er nog niet veel mee op. Je moet nog steeds een handeling doen. Tegen Siri praten of een opdracht ingeven. Dat is evenveel werk als de huidige snelste methode: via het wifi-icoontje inhouden schakelt hij door waar je tether kan selecteren.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dennisdn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:00:
[...]

Ik moet er nog even mee spelen. Maar in principe is Shortcuts "gewoon" de oude Workflow-app. En in Workflow kon het net als in IFTTT niet. Op de één of andere manier laat Apple het niet toe. Je mag wel wifi aan en uit zetten, flightmodus aan en uit etc. Maar tether zal wel ergens een beveiligingsissue geven.

Maar als het (later) wel kan... schiet je er nog niet veel mee op. Je moet nog steeds een handeling doen. Tegen Siri praten of een opdracht ingeven. Dat is evenveel werk als de huidige snelste methode: via het wifi-icoontje inhouden schakelt hij door waar je tether kan selecteren.
Idd workflow, maar apple heeft het overgenomen. Maar even testen kan geen kwaad ;) Als het goed is hoef je geen handeling te doen. If connected to car bluetooth then enable tethering. (of zoiets). 8)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• JB076
Rido schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:47:

Update 2: Ik ben nog wat verder op onderzoek gegaan en volgens mij heeft de T-Roc een nieuwe versie van de Discover Media waar wel standaard internet op zit.
Bron: https://www.spidersweb.pl...net-volkswagen-t-roc.html (Google Translate heb ik gebruikt ;) )

Misschien dat @Rainesh hier het antwoord op heeft door de T-Roc van z'n ouders O-)
Ik zie daar inderdaad een plaatje met een 3G icoon in de bovenbalk. Bij mij staat daar een wereldbol met aanduiding WLAN. Misschien dat ze in de T-roc dan toch wel een simkaartslot hebben gespijkerd.

• Rido
JB076 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:36:
[...]

Ik zie daar inderdaad een plaatje met een 3G icoon in de bovenbalk. Bij mij staat daar een wereldbol met aanduiding WLAN. Misschien dat ze in de T-roc dan toch wel een simkaartslot hebben gespijkerd.
Dat zou mooi zijn! Hopelijk kan iemand hier met een T-Roc ons het verlossende antwoord geven :9
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:12:
[...]

FTFY. ;)
De beta is nog niet uit.
De beta met Carplay is gisteren uitgekomen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Rido op 18-09-2018 09:02 ]

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Weet iemand of het mogelijk is om het bij een RNS310 in te stellen dat die standaard op Media staat ipv Radio? Luister toch alleen maar via Bluetooth dus die hele radio hoef ik nooit. Weet dat het bij de Golf 7 van mijn vader wel kan, maar die heeft ook een iets ander systeem (weet niet welke).

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Rido schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:01:
[...]
De beta met Carplay is gisteren uitgekomen ;)
Jep. Vanochtend getest en werkt top! Ideaal om Waze via Carplay te gebruiken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JB076
Loekkiee schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:09:
Weet iemand of het mogelijk is om het bij een RNS310 in te stellen dat die standaard op Media staat ipv Radio? Luister toch alleen maar via Bluetooth dus die hele radio hoef ik nooit. Weet dat het bij de Golf 7 van mijn vader wel kan, maar die heeft ook een iets ander systeem (weet niet welke).
Welk bouwjaar heeft de golf van je pa? Want volgens mij gaat de Golf 7 inmiddels lang genoeg mee om zowel een RNS, MIB1 als MIB2 systeem te kunnen hebben :+.
Pagina: 1 ... 65 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS