Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:30:
[...]
In de 1.5 dan dat microfleece/artvelours spul? Zou ik persoonlijk voor de 1.5 zijn gegaan, als de rest van de uitrusting hetzelfde is.
Van de 1.0 DSG zie ik ook nog geen EU6.2/WLTP cijfers staan, die 1.5 is al wel WLTP. Zou nog van invloed kunnen zijn op de prijs van die 1.0.
Voor mij is het qua budget of een 1.0 DSG of een 1.5 handbak. Voorkeur heeft die 1.0 dan, als die prijs niet veel wijzigt

Yep gewoon Highline. En beide idd met DSG. DSG is een must voor mij. Vorige auto's ook automaat.
Dus nieuwe wordt dat ook. De 1.5 heeft ook nog voorruitverwarming. Verder is de config gelijk.
Het is dat leder bestsprijzig is. Gaat mij op zich niet om het leder. Maar vind het lichte interieur wel mooi.
Dennisdn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:35:
[...]
Ik zou voor de 1.5 gaan. En de Pro heb je dan elke dag plezier van als wisselgeld naast het vermogen.
Als je een Media hebt, dan mis je er niks aan. Die is ook meer dan prima. Maar maakt het net wat mooier dat grote scherm. En kijken naar de bekleding doe je ook alleen de eerste weken maar met het vermogen moet je de hele looptijd doen

Dat is een beetje mijn gedachtengang ook nu.
Licht interieur wel mooie uitstraling. Ook na de eerste weken. Maar denk wel dat ik meer plezier heb van de Pro dan alleen licht interieur. Ergo stoel (heb ik nu ook) is ook heerlijk. En als ik dan denk aan het lichte interieur dan zet ik de massage wel aan ben ik dat zo vergeten

Sander-B schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:39:
[...]
De Discover Pro schijnt minder prettig te bedienen te zijn door de volledige touchbediening. De Discover Media heeft nog twee draaiknoppen. Wel is het beeldscherm van de Discover Pro iets groter.
De 1.0TSI heeft mij enorm verrast. Ik heb een aantal jaar geleden een tijdje een Golf 7 1.4TSI (140PK) gereden, en hoewel die natuurlijk sneller is mis ik het vermogen totaal niet met de 1.0. Het verbruik is wel een stuk gunstiger (gemiddeld 1:18.5 tegenover 1:14.5) en bij constante snelheden hoor je de motor totaal niet. Alleen bij acceleratie vanuit lage toerentallen wil 'ie nog weleens iets gaan brommen.
Ik raad je aan om beide te proberen. De 1.0 bevalt mij uitstekend en ik zou 'm zo weer kiezen. Meer dan snel genoeg voor het stroperige Nederlandse verkeer en erg zuinig. Ook op vakantie naar Italië kwam ik op de Duitse autobahn niets tekort.
Toevoeging:
Als stoel kan ik de Ergoactive stoel aanraden. Ik heb veel uitvoeringen geprobeerd, maar de verstelmogelijkheden van de Ergoactive zijn erg fijn. Ook is de massagefunctie een leuke extra die ik bij langere ritten nog weleens gebruik.
Het is ook niet dat ik de 1.0 te min vind. Rij nu 8 jaar met een 1.2 TSI.
Dus ik ken het blok wel een beetje. De 1.0 is zelfs wat meer bij de les dan de 1.2. En die heeft me ook overal gebracht. Maar wat extra vermogen is wel interesant.
De fysieke knoppen gebruik ik nu ook niet op mijn huidige Discover Pro.
De nieuwe vind ik qua uitstraling veel mooier. ook is de resolutie hoger. Wat je echt wel ziet.
En je kunt de navigatie kaart zowel op de Pro als in het AID tegelijk tonen.
De Discover Medio is het of AID of op de Navi. En soms wil de persoon naast je ook wat opzoeken.
Is een klein issue en ook wel overkomenlijk. Maar toch.
Voor nu heeft de 1.5 130pk een streepje voor.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.