Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.900 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 11:55
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:27:
@Rainesh Volgende keer gewoon in de afleverruimte je laptop er al aan knopen en de nodige zaken aanpassen... })

Maareh: Mooi auto én kleur!!
Had het bijna gedaan maar vond dat net een beetje te ver gaan :p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:11:
Helemaal vergeten! Maar de T-Roc van mijn ouders is er al een tijdje :)

Erg gaaf ding, R-line in-ex 1.5 DSG in iets met blauw (naam vergeten) haha.

Rijdt verrassend goed, wel smalle bandjes voor 18 inch namelijk 215 breed.

Excuus voor de slechte foto's!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zal binnenkort ff wat goede foto's maken.

Had bewust bepaalde opties niet genomen zoals Grootlicht assistent. Auto showroom uitgereden, ter plekke op het parkeerterrein alle opties gedaan en toen zijn we weg gereden :)
Erg mooie wagen! Ik blijf 't jammer vinden dat hij net wat te klein is voor een gezin van 4 + hond en kampeervakanties :)

Strakke actie om op de parkeerplaats alles nog te configgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:27:
[...]

Alle basic dingen die ook op andere MQB wagens mogelijk zijn, zoals coming home, alarmpiep etc

Voornaamste wat ik gedaan heb is Grootlichtassist aanzetten en Lane Assist aanpassen waardoor die veel beter tussen de lijnen blijft (ipv zoeken). Traffic Jam Assist ben ik mee bezig :) Dito met Emergency Assist.
Ooh, dat is wel mooi! Die Emergency Assist ontbreekt voortaan ook inderdaad.
Als dat allemaal nog in te schakelen is zou dat erg fijn zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rido schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:37:
[...]

Ooh, dat is wel mooi! Die Emergency Assist ontbreekt voortaan ook inderdaad.
Als dat allemaal nog in te schakelen is zou dat erg fijn zijn 8)
In principe zou Emergency Assist al te activeren zijn. Heb dit al bij een aantal tweakers gedaan met bijv een Golf 7 Facelift, Arteon, Tiguan etc.

Een aantal hebben nog ook eens getest! _O- ACC en LA aan, niet sturen...niks doen.....niks blijven doen...paar meldingen...remactie en vervolgens zet ie de auto stil (of aan de kant) met de gevarenlichten aan. 8)7

Heb alleen nog geen tijd gehad om weer bij mn ouders langs te gaan en met de auto te spelen. :p

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 11-09-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:27
Heeft die verkoper niet raar gekeken dat jullie maar niet van de parkeerplek reden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rainesh
YoGi_Berra schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:51:
Heeft die verkoper niet raar gekeken dat jullie maar niet van de parkeerplek reden?
Nee want hij zat naast me :9 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb sinds juli een nieuwe Volkswagen en ik begreep van de dealer dat hier de laatste versie van de navigatie/kaarten op stond. Toch merk ik dat sommige snelwegen nog niet correct worden weergegeven (bv A1 bij Muiderberg en A9 bij Schiphol), terwijl deze toch al een redelijke tijd geleden verlegd zijn.

Weet iemand misschien wanneer er een update te verwachten is waarin deze wegen wel correct worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zarath28 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:00:
Ik heb sinds juli een nieuwe Volkswagen en ik begreep van de dealer dat hier de laatste versie van de navigatie/kaarten op stond. Toch merk ik dat sommige snelwegen nog niet correct worden weergegeven (bv A1 bij Muiderberg en A9 bij Schiphol), terwijl deze toch al een redelijke tijd geleden verlegd zijn.

Weet iemand misschien wanneer er een update te verwachten is waarin deze wegen wel correct worden weergegeven?
Op 2018-2019 staat het er al goed op. Wat voor volkswagen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@zarath28 Ergens medio november komt waarschijnlijk de kaart voor 2019 uit maar beide stukken staan voor zover ik weet al wél goed in de laatste kaarten van medio Mei van dit jaar (2018-2019 kaartmateriaal).

Heb jij toevallig nog de 2018 kaarten van eind 2017?

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 11-09-2018 13:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Tnx voor de snelle reacties, ik heb een Arteon met Discover Media en hij geeft toch echt 'off road' aan als ik daar rijd… Misschien toch maar eens even checken of inderdaad wel de laatste versie erop staat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zarath28 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:08:
Tnx voor de snelle reacties, ik heb een Arteon met Discover Media en hij geeft toch echt 'off road' aan als ik daar rijd… Misschien toch maar eens even checken of inderdaad wel de laatste versie erop staat dan.
Download even via www.volkswagen.nl de nieuwe kaarten. Je hebt het originele sd kaartje voor nodig die nu in je auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44
Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:27:
[...]
Lane Assist aanpassen waardoor die veel beter tussen de lijnen blijft (ipv zoeken).
Is dit iets nieuws?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:11:
[...]

Download even via www.volkswagen.nl de nieuwe kaarten. Je hebt het originele sd kaartje voor nodig die nu in je auto zit.
Bedankt, ik zag het al staan inderdaad, zal vanavond eens even kijken of alles goed staat (en zo niet hoe ik het kan updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja en nee. Op de Audi's kun je het instellen (stuuringreep Laat/vroeg), maar bij de VW's niet. Dus met coding kun je het aanpassen. Had er eigenlijk nooit op gelet dat het bij VW's altijd op Laat staat. Dus dat gewoon even op vroeg zetten en het rijdt veel beter.

@Smarty77 jij hebt inmiddels aardig wat km's op zitten met je LA aanpassing. Kun je je ervaringen even delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:14:
[...]

Ja en nee. Op de Audi's kun je het instellen (stuuringreep Laat/vroeg), maar bij de VW's niet. Dus met coding kun je het aanpassen. Had er eigenlijk nooit op gelet dat het bij VW's altijd op Laat staat. Dus dat gewoon even op vroeg zetten en het rijdt veel beter.

@Smarty77 jij hebt inmiddels aardig wat km's op zitten met je LA aanpassing. Kun je je ervaringen even delen? :)
Ah kijk dat is nog eens handig
LA werkt prima. Maar soms is hij wel wat laat. Als deze beter kan dan maak ik in het nieuwe jaar wel een x een afspraak om de nieuwe auto aan te laten passen. Samen met comfort knipperen naar 5x

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:14:
[...]

~@Smarty77 jij hebt inmiddels aardig wat km's op zitten met je LA aanpassing. Kun je je ervaringen even delen? :)
Is dit een eenmalige aanpassing? Of krijg ik er een extra menu-optie bij op de Discover? Wat ik uit jouw woorden begrijp staat hij bij mij nu ook op laat maar ben wel benieuwd hoe vroeg 'aanvoelt' zonder de dag erna weer langs jou te moeten om het terug te zetten.

Ben idd benieuwd naar de ervaringen ;) Waarom vindt jij het 'veel' beter rijder? Minder 'gepingpong' ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:34:
[...]

Is dit een eenmalige aanpassing? Of krijg ik er een extra menu-optie bij op de Discover? Wat ik uit jouw woorden begrijp staat hij bij mij nu ook op laat maar ben wel benieuwd hoe vroeg 'aanvoelt' zonder de dag erna weer langs jou te moeten om het terug te zetten.

Ben idd benieuwd naar de ervaringen ;) Waarom vindt jij het 'veel' beter rijder? Minder 'gepingpong' ?
Is een eenmalige aanpassing. Geen menu functie bij VW.

Het is inderdaad veel minder gepingpong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:39:
[...]

In principe zou Emergency Assist al te activeren zijn. Heb dit al bij een aantal tweakers gedaan met bijv een Golf 7 Facelift, Arteon, Tiguan etc.

Een aantal hebben nog ook eens getest! _O- ACC en LA aan, niet sturen...niks doen.....niks blijven doen...paar meldingen...remactie en vervolgens zet ie de auto stil (of aan de kant) met de gevarenlichten aan. 8)7
Ik heb het af-fabriek ook eens getest. Hij stuurde zelfs zachtjes de berm in en zet hem stil. Handig bij onwel worden. Volgens mij is het idee dat als je dan nóg niet reageert de hulpdiensten worden ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:02:
[...]

Ik heb het af-fabriek ook eens getest. Hij stuurde zelfs zachtjes de berm in en zet hem stil. Handig bij onwel worden. Volgens mij is het idee dat als je dan nóg niet reageert de hulpdiensten worden ingeschakeld.
Ik heb het ook af-fabriek en uiteraard ook weleens getest op een lege N-weg. Apart om mee te maken :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:15:
[...]

Ik heb het ook af-fabriek en uiteraard ook weleens getest op een lege N-weg. Apart om mee te maken :)
EA is nog iets wat je vrij simpel kunt testen...................ik heb serieus mensen die noodstopverlichting via remlichten proberen te testen 8)7 |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:31:
[...]

Ik heb er een klein beetje ervring mee omdat mn GTD nogal een olieverbruiker was. Ik moest om de 2000 km een halve bus erin gooien. Aantal keer aangegeven bij de dealer. Die houden 1 liter per 500 km aan als "moeten we even naar kijken". Daarboven was het geen issue volgens hen en wilde ze niets onderzoeken of bekijken.
Dat heb ik net ook gehoord, even langs de dealer geweest en 1l op 1500km is "netjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Diesels staan er wel bekend om
Collega met 1.6 tdi moet ook zowat elke tankbeurt ook olie tanken.

Maar benzine moet "normaal" lopen.

Buiten dat. 1:1500km is echt schandalig. En dat PON/VW dit hanteren vind ik not done.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 13:21
Queenfanmichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:42:
[...]

Dat heb ik net ook gehoord, even langs de dealer geweest en 1l op 1500km is "netjes".
Kan me niet inbeelden dat als je zo 15000 km rijdt en dus 10 l olie door de kat/EGR/lambda sensor/... pompt, alles nog naar behoren zou werken.

Lijkt me ook sterk dat je geen opmerking krijgt bij een roettest (jaarlijkse keuring/APK)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

WTF .... Je mág er met die waarden toch hopelijk wél van die goedkope olie van de Action in kieperen in plaats van dure Long-Life Olie zonder dat de garantie in 't geding komt, hé? 1L / 1500Km komt met een gemiddeld verbruik van 1:15 aan benzine uit op een olieverbruik waar een modern 2-takt motortje in een bosmaaier/kettingzaag zich zelf nog voor moet gaan schamen, en die dingen draaien "iets" meer toeren dan jouw VW..... _O-

Weet je zeker dat er geen overjarig 2-takt blokje van Trabant in je VW Golf gelepeld is?

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-09-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
[...]

Haha! Bij m'n vorige werkplek zou dat betekenen dat ik iedere twee weken de olie mocht bijvullen :'). Nu eens in de maand. Daar hoor je anno 2018 echt niet mee weg te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou er in zo'n geval gewoon afgewerkte olie in laten gooien welke ze normaliter bij een VW dealer úit een VW blok halen tijdens een oliewissel bij een 30K beurt :+

Ultieme vorm van recyclen ..... En de dealer is tussen twee beurten voor jouw auto meteen weer verlost van 20L oude olie welke alleen maar geld kost om af te laten voeren :9

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 11-09-2018 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag de Tigual AllSpace van @Verwijderd op bezoek gehad voor TJA en Emergency Assist. Een Tiguan is groot...maar een Allspace is pas huge! Een Skoda Kodiaq is ook groot maar de Tiguan oogt groter. Wel een erg gave bak, lekker vol in de opties!

Gelijk ook ff helemaal gefinetuned en alle opties gedaan waaronder Easy Entry. Blijft een leuke optie, stoeltje naar achteren bij deur openen en stoeltje weer terug bij contact aan en deur dicht. Lekker makkelijk in en uit stappen haha.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:52:
Vandaag de Tigual AllSpace van @Verwijderd op bezoek gehad voor TJA en Emergency Assist. Een Tiguan is groot...maar een Allspace is pas huge!
Wacht maar tot je familielid (kouwe kant) Q9 op bezoek krijgt. Volgens die 'Let's Go' meneer van Autogefuhl is die echt giga.

Nog niet op de weg tegengekomen...

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor : https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id-crozz

Afbeeldingslocatie: https://www.volkswagen.nl/-/media/vwpkw/images/elektrisch-rijden/crozz/crozz4.ashx?w=2067&q=70&hash=DD132F06E35A46890FFDB11452BD8ADE55C3B80E

Is dát misschien wat voor je als opvolger van je SUPERGOLF!! ? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 12-09-2018 02:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Nou, ik vind 1 op 1500km nou niet echt bepaald netjes. Mijn CC met een 2.0 TDI CFGB motor (stage 2.5), als ik me niet vergis, dezelfde motor als de Golf 6 GTD, doet bijna 1 liter op 30.000km. En oh boy, die heeft echt geen rustig leven met mij. (regelmatig Autobahn).
Hoewel ik het minstens 2x per maand controleer, heb ik dus nog nooit in afgelopen 185k km hoeven bijvullen, anders dan de 30k longlife beurten, waar mijn oliepeil dan nog op ongeveer 65% staat. (nog boven de helft dus)
Is buitensporig olieverbruik niet evenredig met een slechte compressietest ? Als deze aan de te lage kant zit, zou je evt. hier een garantieclaim op kunnen leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Madshark op 12-09-2018 04:15 ]

• Dennisdn
  • Nu online
Madshark schreef op woensdag 12 september 2018 @ 04:14:
[...]

Nou, ik vind 1 op 1500km nou niet echt bepaald netjes. Mijn CC met een 2.0 TDI CFGB motor (stage 2.5), als ik me niet vergis, dezelfde motor als de Golf 6 GTD, doet bijna 1 liter op 30.000km. En oh boy, die heeft echt geen rustig leven met mij. (regelmatig Autobahn).
Hoewel ik het minstens 2x per maand controleer, heb ik dus nog nooit in afgelopen 185k km hoeven bijvullen, anders dan de 30k longlife beurten, waar mijn oliepeil dan nog op ongeveer 65% staat. (nog boven de helft dus)
Is buitensporig olieverbruik niet evenredig met een slechte compressietest ? Als deze aan de te lage kant zit, zou je evt. hier een garantieclaim op kunnen leggen.
Mijn GTD7 gebruikte bijna een liter op om-en-nabij de 2000-2500 km. Eerst via dealer geprobeerd toen hij pas een paar weken oud was. Wilde niet eens gaan kijken. Toen een second opinion van concurrerende dealer, daar exact hetzelfde verhaal. Je hebt gewoon geen poot om op te staan bij die Ponmaffia.

Toen contact gezocht met de leasemaatschappij, want zij moeten alle olie betalen. Maar toen ook zij vertelden dat het vrij normaal was, heb ik het losgelaten.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:54
Dennisdn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:34:
[...]

Mijn GTD7 gebruikte bijna een liter op om-en-nabij de 2000-2500 km. Eerst via dealer geprobeerd toen hij pas een paar weken oud was. Wilde niet eens gaan kijken. Toen een second opinion van concurrerende dealer, daar exact hetzelfde verhaal. Je hebt gewoon geen poot om op te staan bij die Ponmaffia.

Toen contact gezocht met de leasemaatschappij, want zij moeten alle olie betalen. Maar toen ook zij vertelden dat het vrij normaal was, heb ik het losgelaten.
Scheelt dan dat je iig niet zelf die olie hoeft te betalen maar blijft uiteraard wel vervelend als je zo vaak die motorkap kan openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:06:
[...]

Scheelt dan dat je iig niet zelf die olie hoeft te betalen maar blijft uiteraard wel vervelend als je zo vaak die motorkap kan openen
Ja inderdaad. Nou reed ik wel altijd door tot het oranje lampje ging branden. Het zelf monitoren met de peilstok was ik na een paar weken al zat van. Maargoed, die ging altijd weer branden als je net haast hebt, of graag naar huis wil.

Het meest vreemde was nog dat aan het einde van de looptijd er een brief kwam van de leasemaatschappij dat ze hem nog eens nagerekend hadden en mijn werkgever 10% van het volledige leasebedrag over 48 maanden terug kreeg omdat die GTD zo weinig had gekost aan brandstof en onderhoud etc. Geen idee of dat altijd met elke auto wordt nagerekend aan het einde van de looptijd, maar een nieuw meisje op onze fleet-afdeling stuurde per ongeluk die brief naar mij door. (Waarna ik natuurlijk mijn eigen bijdrage kon terugeisen, want die was minder dan het verrekende bedrag).

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2018 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij is dat wel standaard.
Aan het einde word de balans opgemaakt. Of de werkgever moet nog wat betalen of hij krijgt wat terug.

Dit wordt meestal niet doorgestuurd naar de berijder van de auto ;) Die heeft immers akkoord gegeven op een maandbedrag.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
DarkSide schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:57:
Diesels staan er wel bekend om
Collega met 1.6 tdi moet ook zowat elke tankbeurt ook olie tanken.

Maar benzine moet "normaal" lopen.

Buiten dat. 1:1500km is echt schandalig. En dat PON/VW dit hanteren vind ik not done.
Ik ook niet kan er nog weinig aan doen, het is nu 2x voorgekomen en ga het bijhouden.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ben weer toe aan een nieuwe leasebak en wil weer een passat.

nou zit ik te klooien met de accessoire vinkjes en krijg steeds ongevraagd combinaties met andere accessoires waar ik niet op zit te wachten en al helemaal nniet om heb gevraagd.

Voorbeeld1: trekhaak, moet je ineens een achteruitrijcamera en aanhanger-assist er bij nemen voor 1900(!) euri, waar bij mn huidige passat een vaste trekhaak 750 was....
Voorbeeld2: led plus (heb ik nu ook voor 800 euri). moet je ineens een waslijst aan andere opties ter waarde van 4100(!!!) euri meebestellen, waar onder diefstalalarm, multimediaset en spraakbediening....ik vraag koplampen...

ik heb t gevoel dat ik in de zeik word genomen door volkswagen. koppelverkoop, maar dan extreem stupide

heeft iemand hier recent over dat soort constructies onderhandeld bij de dealer?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@peter00 vraag me af of de dealer hier iets aan kan doen. Hij heeft waarschijnlijk hetzelfde. Ik ben het overigens met je eens en ben blij dat Skoda hier niet aan deed bij het bestellen van mijn Octavia.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

peter00 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:33:

nou zit ik te klooien met de accessoire vinkjes en krijg steeds ongevraagd combinaties met andere accessoires waar ik niet op zit te wachten en al helemaal nniet om heb gevraagd.

Voorbeeld1: trekhaak, moet je ineens een achteruitrijcamera en aanhanger-assist er bij nemen voor 1900(!) euri, waar bij mn huidige passat een vaste trekhaak 750 was....
Voorbeeld2: led plus (heb ik nu ook voor 800 euri). moet je ineens een waslijst aan andere opties ter waarde van 4100(!!!) euri meebestellen, waar onder diefstalalarm, multimediaset en spraakbediening....ik vraag koplampen...

ik heb t gevoel dat ik in de zeik word genomen door volkswagen. koppelverkoop, maar dan extreem stupide

heeft iemand hier recent over dat soort constructies onderhandeld bij de dealer?
Welke uitvoering probeer je samen te stellen? Want zowel de Comfortline Business als de Highline Business R hebben standaard al LED Plus :*)

www.google.nl

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

MisteRMeesteR schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:05:
[...]

Welke uitvoering probeer je samen te stellen? Want zowel de Comfortline Business als de Highline Business R hebben standaard al LED Plus :*)
comfortline zonder business. Moet weer goedkoop hè? Baas heeft beperkte set in de lijst staan. Wat wellicht ook de boel vertroebelt is dat ik nu ook comfortline rij...

je hebt gelijk. eens bellen of ik die business versie kan doen.. Blijf t wel een vreemde manier van verkopen vinden. Misschien maar eens een Superb doen dit keer. rijdt ook prima, al went dat logo met die platgereden kip nooit.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

peter00 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:10:
[...]

comfortline zonder business. Moet weer goedkoop hè? Baas heeft beperkte set in de lijst staan. Wat wellicht ook de boel vertroebelt is dat ik nu ook comfortline rij...

je hebt gelijk. eens bellen of ik die business versie kan doen.. Blijf t wel een vreemde manier van verkopen vinden. Misschien maar eens een Superb doen dit keer. rijdt ook prima, al went dat logo met die platgereden kip nooit.
Superb is ook een leuke auto met dito uitrusting maar qua leaseprijs bijna net zo duur zoniet duurder (in de Sportline uitvoering destijds) dan de Passat (welke ik nu rij dus).

Succes met je keuze / onderhandelen met de baas :P

www.google.nl

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:27
peter00 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:33:

Ik heb hetzelfde gehad, wilde graag het R Line sportpakket maar was gelijk verplicht om het adaptieve onderstel te nemen. Dit werd door de VW configurator verplicht gemaakt.

Bij de dealer kwam naar voren dat de configurator wel meer foutjes heeft en hij kon het zonder adaptief onderstel configureren.
MisteRMeesteR schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:05:
[...]

LED zonder plus

• Dennisdn
  • Nu online
peter00 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:10:
[...]

Bij de Passat is dat heel vreemd inderdaad. Ik heb een half jaar geleden zitten configureren en toen was dat ook. Zelfs het Advance-pakket moet je verplicht met open dak nemen en los bij betalen. Huh? Het dak was altijd juist het hoofdonderdeel van het Advancepakket.

Heb je de ruimte van een Passat perse nodig? Ik blijf juist altijd bij een Golf omdat die hetzelfde rijdt als een Passat, maar je een veel dikkkere auto kan rijden voor hetzelfde geld. Een berg opties maken er toch een hele andere auto van. Maargoed, ik heb de ruimte dan ook niet nodig.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bij volkswagen staan een aantal opties los vermeld maar zijn alleen gecombineerd mogelijk. Dat maakt het best verwarrend. (een goede verkoper kan dat zo verhelderen)

Overigens, die trekhaak is gewoon los te bestellen. Heb het zelf namelijk net ook gedaan bij de Passat die ik in bestelling heb staan. (en het mooie is, die blijft nog buiten de bijtelling ook)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Basis configuratie van een Passat Comfortline Business:

http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=OODMG

Scroll even naar beneden naar Volledige standaarduitrusting en klap 'Veiligheid' eens uit.. Wat zie ik daar onderaan staan :P?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZeDPUBPJbPQgv9pk7LxyvDLJ/full.png

Zelfde bij de Highline Business R dus :> :+

www.google.nl

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Dennisdn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
[...]

Bij de Passat is dat heel vreemd inderdaad. Ik heb een half jaar geleden zitten configureren en toen was dat ook. Zelfs het Advance-pakket moet je verplicht met open dak nemen en los bij betalen. Huh? Het dak was altijd juist het hoofdonderdeel van het Advancepakket.
Viel mij ook op. Als je advance aanklikt krijg je in de lijst wel het schuifdak er bij. foutje in de configurator.
Heb je de ruimte van een Passat perse nodig? Ik blijf juist altijd bij een Golf omdat die hetzelfde rijdt als een Passat, maar je een veel dikkkere auto kan rijden voor hetzelfde geld. Veel opties maken er toch een hele andere auto van. Maargoed, ik heb de ruimte dan ook niet nodig.
niet de ruimte, wel het motorvermogen. Helaas wordt de golf variant bij ons alleen nog met grasmaaiermotor aangeboden. Heb drie modellen Jetta versleten, reden prima, maar daar zat wel een dikke motor in, de laatste twee althans ;) . Mag niet meer van de uitstootmaffia.

sowieso natuurlijk vreemd dat een Mercedes met 150kW een C label krijgt en een VW met 150kW een E-tje. Uitstoot is t zelfde per km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
peter00 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:34:
[...]

Viel mij ook op. Als je advance aanklikt krijg je in de lijst wel het schuifdak er bij. foutje in de configurator.

[...]

niet de ruimte, wel het motorvermogen. Helaas wordt de golf variant bij ons alleen nog met grasmaaiermotor aangeboden. Heb drie modellen Jetta versleten, reden prima, maar daar zat wel een dikke motor in, de laatste twee althans ;) . Mag niet meer van de uitstootmaffia.

sowieso natuurlijk vreemd dat een Mercedes met 150kW een C label krijgt en een VW met 150kW een E-tje. Uitstoot is t zelfde per km.
Zo herkenbaar. Ik werk voor een Noors bedrijf wat nogal groen minded wil overkomen. Hebben ze de grens zo gelegd dat een GTD alleen nog ging zonder DSG omdat ik anders 2 gram te hoog in CO2 uit kwam. Alleen maar domme cijfertjes want al heel snel bleek dat m’n GTD (met handbak) het aller zuinigst was van onze hele leasevloot vol geknepen 1.6jes, Outlanders en Meganes.

De labels zelf worden overigens per categorie vastgesteld. Daardoor kon het bijvoorbeeld zo zijn dat het bijna goedkoper was (borrelnotenpraat) om een Porsche Cayenne Hybrid te rijden dan een Polo.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2018 11:43 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
@Dennisdn Rij eens door dan.... :)

alles kan off-topic

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ik vraag soms wel eens af of het wel allemaal binnen de wet valt wat VW soms flikt met die verplichte combinaties van opties, riekt toch sterk naar koppelverkoop.

Als het technisch nou noodzakelijk zou zijn is het natuurlijk begrijpelijk en waarschijnlijk niet te voorkomen, maar waarom idd de verplichte combinaties bij het aanvinken van LED verlichting en die trekhaak zoals in het voorbeeld van @peter00

• Dennisdn
  • Nu online
Weemism schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:45:
Ik vraag soms wel eens af of het wel allemaal binnen de wet valt wat VW soms flikt met die verplichte combinaties van opties, riekt toch sterk naar koppelverkoop.

Als het technisch nou noodzakelijk zou zijn is het natuurlijk begrijpelijk en waarschijnlijk niet te voorkomen, maar waarom idd de verplichte combinaties bij het aanvinken van LED verlichting en die trekhaak zoals in het voorbeeld van @peter00
Denk dat ze er weinig tegen kunnen doen omdat het op papier samen 1 optie-mogelijkheid is. Net als die ene vieze Engelse drop die je niet wil maar verplicht in de zak erbij moet nemen.

Vroeger was het inderdaad technisch verklaarbaar. Als je een dimmende spiegel wilde moest je de zonnekleplampen erbij nemen omdat ze samen in een andere kabelboom zaten. Maar volgens mij zijn tegenwoordig bijvoorbeeld die kabelbomen allemaal hetzelfde.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat het overgrote deel van de kopers voor die combinatie gaan waardoor het extra duur is om de band aan te passen aan die enkelen die de combinatie niet willen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2018 11:59 ]

• Pannekoek81
MisteRMeesteR schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:29:
[...]

Basis configuratie van een Passat Comfortline Business:

http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=OODMG

Scrool even naar beneden naar Volledige standaarduitrusting en klap 'Veiligheid' eens uit.. Wat zie ik daar onderaan staan :P?

[Afbeelding]

Zelfde bij de Highline Business R dus :> :+
Kuch lezen op de vroege ochtend ipv reageren kuch :F

Excuus, dacht de Golf, daar is het LED zonder de Plus

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:00

Mimiix

Professioneel Prutser

Bij mn oude polo 6n1 kwam ik er vanmorgen achter dat mn linker achterlicht het niet meer deed. Even het lampje bekeken, leek goed. Vervolgens andere lampje (van rechts) erin gedaan, werkte nog steeds niet. De andere lampen doen het nog wel op het achterlicht.

Zekering heb ik nagekeken.

Ik moet nog even een nieuw lampje regelen en hopen dat het dan weer werkt. Iemand een idee wat het kan zijn verder? Kabelbreuk ergens allicht? Ik moet hem nog doormeten.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Rainesh
D3nnisd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:02:
Bij mn oude polo 6n1 kwam ik er vanmorgen achter dat mn linker achterlicht het niet meer deed. Even het lampje bekeken, leek goed. Vervolgens andere lampje (van rechts) erin gedaan, werkte nog steeds niet. De andere lampen doen het nog wel op het achterlicht.

Zekering heb ik nagekeken.

Ik moet nog even een nieuw lampje regelen en hopen dat het dan weer werkt. Iemand een idee wat het kan zijn verder? Kabelbreuk ergens allicht? Ik moet hem nog doormeten.
Contactjes even opschuren?

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ja, dat lijkt me ook.

Ik kan me niet voorstellen dat er ineens ergens een kabel breuk zit. Eventueel nog het fittingkje.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

contactspray.

net zo onmisbaar in de auto als WD40 en Ducttape.

alleen opschuren krijg je zo weer oxidatie, zeker als de boel vochtig is geweest. Het is weer de tijd van het jaar....

• DarkSide

DarkSide

Hmmm terug naar de tekentafel.
R-line Sportpakket niet (meer) leverbaar op de 1.0.

Er stond eerst niet beschikbaar op de 85kw versie.
Dit was eerst alleen de handbak. De dsg was een 81kw versie.
Nu zijn alle 1.0's 85kw. En dus geen r-line pakket meer te configureren.
Wat een bumper pakketje met de motor te maken heeft.....?
Anyway toch even kijken naar wat andere configuratie dan

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik had ook tijdens het configureren wat opties die wel en niet mogelijk zijn met verschillende motoren/optie waarvan ik dacht, dat heeft zeker iets met elkaar te maken.

1.5 130pk (BlueMotion) niet mogelijk icm R-Line
1.5 130pk (BlueMotion) niet mogelijk icm Type en Motoraanduiding op achterklep vervallen

Denk dat motor met R-Line te maken heeft dat de auto dan zwaarder wordt en de opgegeven CO2-waardes dan niet meer kloppen.

• Dennisdn
  • Nu online
The Conman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:45:
Ik had ook tijdens het configureren wat opties die wel en niet mogelijk zijn met verschillende motoren/optie waarvan ik dacht, dat heeft zeker iets met elkaar te maken.

1.5 130pk (BlueMotion) niet mogelijk icm R-Line
1.5 130pk (BlueMotion) niet mogelijk icm Type en Motoraanduiding op achterklep vervallen

Denk dat motor met R-Line te maken heeft dat de auto dan zwaarder wordt en de opgegeven CO2-waardes dan niet meer kloppen.
Die type en motoraanduiding is wel een hele bijzondere. Sommige merken kan je ze er niet af halen omdat ze met een palletje in de klep zitten en er dus een gaatje komt. Kan me niet voorstellen dat er een andere klep in een ander type zit.

Overigens blaas je ze er in een paar tellen vanaf met een verfbrander en wat stickeroplosser voor de restjes. Bij mij hadden ze de letters GOLF laten zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2018 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
DarkSide schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:34:
Hmmm terug naar de tekentafel.
R-line Sportpakket niet (meer) leverbaar op de 1.0.

Er stond eerst niet beschikbaar op de 85kw versie.
Dit was eerst alleen de handbak. De dsg was een 81kw versie.
Nu zijn alle 1.0's 85kw. En dus geen r-line pakket meer te configureren.
Wat een bumper pakketje met de motor te maken heeft.....?
Anyway toch even kijken naar wat andere configuratie dan
Voorraad model geen optie? De 1.0 was namelijk wel met R line te krijgen dus misschien staat er nog ergens 1 die aan je wensen voldoet.

• DarkSide

DarkSide

Helaas.
Nu even kijken. Vindt licht interieur altijd mooi.
Nu twijfel over een 1,0 DSG highline. En dan Licht Leder bekleding.
De Discover pro moet dan discover media worden.

Anders een 1.5 130 PK. Met ergo stoel en wel discover pro.

• Dennisdn
  • Nu online
DarkSide schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:57:
Helaas.
Nu even kijken. Vindt licht interieur altijd mooi.
Nu twijfel over een 1,0 DSG highline. En dan Licht Leder bekleding.
De Discover pro moet dan discover media worden.

Anders een 1.5 130 PK. Met ergo stoel en wel discover pro.
Doel je dan op de het nappa leder of alcantara?
Het beige alcantara had ik een paar Golfjes geleden. Echt prachtig.
Maar het heeft mij een boel ruzies gekost als ze weer een ijsje moest eten in de auto, of er met een nieuwe spijkerbroek in ging zitten 8)7

Best bijzonder trouwens weer. Voor de Golf moest ik 2200 euro betalen voor zwart leder. In de Passat is dat maar 750 euro :?

Kan je de 130 ook met DSG nemen? Dan zou ik dat zeker doen. Normaal zou ik zeggen nooit een 1.0. Maar als je die nét wel met DSG kan nemen, ga ik twijfelen. DSG is echt zo lekker rijden.....
Leder en ergonomische stoel kan niet samen moest ik helaas ondervinden.

• DarkSide

DarkSide

Het is het nappa leder.
Lang geleden leder gehad en dat beviel prima (al toen geen kids).Ook al licht stoffen interieur gehad in de.skoda. Het is trouwens icm electrisch verstelbare stoel. Zodat de zitting iig te kantelen is (vind ik persoonlijk lekker zitten)
De 130 pk is ook met dsg (is echt een must. Na 8 jaar dsg rijden komt er alleen maar een automaat in mijn volgende auto).
Het is jammer dat de Discover pro niet lukt qua budget icm leder.
Maar 130 pk geeft weer net wat meer "oemph".

Zaterdag ga ik 2 offertes op laten maken.
En dan even kiezen. Power of luxe.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39
Dennisdn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 06:24:
[...]

Best bijzonder trouwens weer. Voor de Golf moest ik 2200 euro betalen voor zwart leder. In de Passat is dat maar 750 euro :?
Wel een flink verschil, maar blijft denk ik toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod

Leeg - Sinds 20180907

• Rainesh
DarkSide schreef op donderdag 13 september 2018 @ 06:35:
Het is het nappa leder.
Lang geleden leder gehad en dat beviel prima (al toen geen kids).Ook al licht stoffen interieur gehad in de.skoda. Het is trouwens icm electrisch verstelbare stoel. Zodat de zitting iig te kantelen is (vind ik persoonlijk lekker zitten)
De 130 pk is ook met dsg (is echt een must. Na 8 jaar dsg rijden komt er alleen maar een automaat in mijn volgende auto).
Het is jammer dat de Discover pro niet lukt qua budget icm leder.
Maar 130 pk geeft weer net wat meer "oemph".

Zaterdag ga ik 2 offertes op laten maken.
En dan even kiezen. Power of luxe.
De 1.0 is serieus geen traag bakkie. Zou dan voor luxe kiezen en gewoon ff dingetjes aanpassen. Waaruit bestaat je volledige config? Misschien kunnen we je beter helpen om het meeste eruit te halen :)

• DarkSide

DarkSide

Rainesh schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:54:
[...]

De 1.0 is serieus geen traag bakkie. Zou dan voor luxe kiezen en gewoon ff dingetjes aanpassen. Waaruit bestaat je volledige config? Misschien kunnen we je beter helpen om het meeste eruit te halen :)
Dit zou hem dan worden:
  • Volkswagen Golf Highline 1.0 TSI met DSG:
  • Iridium Grey
  • Advance Pakket
  • Bestuurdersassistentenpakket Plus i.c.m LED plus
  • Executive Pakket
  • Leder vienna
  • Electrische bestuurdersstoel
  • Discover media
  • LED plus icm Advance pakkket
  • 18" Durban velgen
  • Trailer Assist
  • Schakelpaddles
  • Kessy
Of
  • Volkswagen Golf Highline 1.5 TSI (130pk) met DSG:
  • Iridium Grey
  • Advance Pakket
  • Bestuurdersassistentenpakket Plus i.c.m LED plus
  • Executive Pakket
  • Discover pro
  • LED plus icm Advance pakkket
  • 18" Durban velgen
  • Trailer Assist
  • Ergonomische Bestuurdersstoel
  • Schakelpaddles
  • Kessy
  • Verwarmbare voorruit

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:19
DarkSide schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:25:
[...]

Dit zou hem dan worden:
[list]
• Volkswagen Golf Highline 1.0 TSI met DSG:
[

Of
  • Volkswagen Golf Highline 1.5 TSI (130pk) met DSG:
  • Verwarmbare voorruit
Zou eens proefrijden met de 1.0 en de 1.5; qua snelheid ontloopt het elkaar weinig denk ik.
Qua geluid/rust verwacht ik dat de 1.5 (net als mijn 1.4) stiller is bij versnellen: bij de 1.0 hoorde ik bij versnellen een brom van de 3 cilinder, bij de 4 cilinder hoor ik niks.

Verwarmbare voorruit heb ik ook: Erg fijn in de winter, scheelt krabben.

[ Voor 4% gewijzigd door weerstand op 13-09-2018 10:34 ]

• DarkSide

DarkSide

1.5 is wel sneller.
Ben nu een 1.2 met 105pk gewend. Dus ga er qua vermogen sowieso op voorruit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@Rainesh @peter00

Was en heel domme fout van mij...
Ik had nog een lampje in de auto, welke ik had bekeken of dat de goede was(Ik moet 5w hebben voor het achterlicht). Deze was 10 wat. Ik vermoed dat ik deze heb omgewisselt met het lampje van het rechterachterlicht wat het wel deed. Ik heb toen dus getest met het 10w lampje in plaats van 5 wat. Gevolg? zekering kapot.... :X

Zekering vervangen en natuurlijk het kapotte lampje en alles werkte weer...

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Dennisdn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:55:
[...]

Die type en motoraanduiding is wel een hele bijzondere. Sommige merken kan je ze er niet af halen omdat ze met een palletje in de klep zitten en er dus een gaatje komt. Kan me niet voorstellen dat er een andere klep in een ander type zit.

Overigens blaas je ze er in een paar tellen vanaf met een verfbrander en wat stickeroplosser voor de restjes. Bij mij hadden ze de letters GOLF laten zitten.
De vraag had ik bij het bestellen bij de dealer neergelegd.
Verkoper wist te vertellen dat dit de enige TSI motor is die de "BlueMotion" naam draagt.
Die moeten er op, zelfde als de bluemotion logos aan de zijkanten bij je voorportieren.
Ze willen deze logo's wel achteraf kostenloos voor me eraf halen, dat was geen probleem.
Alleen de Bluemotion logo aan de voorkant in de grill kan er niet uit, dan zal je 2 gaatjes zien omdat met 2 schroefjes vast zitten.

• Dennisdn
  • Nu online
The Conman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:52:
[...]

Ze willen deze logo's wel achteraf kostenloos voor me eraf halen, dat was geen probleem.
Bij mij vroeg de dealer 45 euro voor het verwijderen van de letters GOLF.
Rechtsreeks naar de Karwei gereden en voor 11 euro een verfbrander gekocht....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Jaja primeur in NL! Er is zover ik weet maar 1 golf in het buitenland die het ook heeft.

Traffic Jam Assist en Emergency Assist op een Golf 7 prefacelift :D en het werkt!

En ook nog eens van een tweaker hier, @Vissa66, die zal later wel even de ervaringen posten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 13-09-2018 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:25
Rainesh schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:56:
Jaja primeur in NL! Er is zover ik weet maar 1 golf in het buitenland die het ook heeft.

Traffic Jam Assist en Emergency Assist op een Golf 7 prefacelift :D en het werkt!

En ook nog eens van een tweaker hier, @Vissa66, die zal later wel even de ervaringen posten :)
Muchas gracias senor! 8)

Vandaag dus weer bij Rai langs geweest. We zouden nog wat dingetjes doen, en Rai had ondertussen nog wat meer verbeteringen in petto! :)

Hoofddoel was kijken of we TJA werkend konden krijgen. VW heeft bij de reparatie van de camera blijkbaar de allernieuwste versie camera geïnstalleerd, samen met de nieuwste software. Dat is mooi, want na wat magie van Rai blijkt TJA dus mooi te werken! :D Sit back and relax in de file! >:)

Ook de Emergency Assist werkt, dat is wel even vaag om dat uit te proberen. :D Eerst een melding of je het stuur beet wilt pakken, dan een plotselinge rem ingreep om je wakker te schudden, nog een keer, en dan gaat de auto afremmen en de berm/vluchtstrook op. :*)

Tevens:

- De auto hill/hold beter afgesteld. Reageert veel sneller en soepeler bij het aantikken van het gaspedaal.

- Gas response op lineair gezet, pakt lekker vlot op i.p.v. de dode tijd die er normaliter in zit.

- Lane assist getweaked waardoor hij minder nerveus tussen de lijnen stuurt en iets minder hevig tegenstuurt als je van baan verwisseld zonder richting aan te geven. Fijn! :)

- Sperdifferentieel getweaked, moet ik nog uitproberen. Zou voor het betere bochtenwerk fijner moeten werken!

En dat allemaal in een paar minuten. Het gaat zo snel dat je het bij Rai niet eens door hebt wat hij allemaal aan het tweaken is haha! _/-\o_

M3P 24'

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dennisdn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:17:
[...]

Bij mij vroeg de dealer 45 euro voor het verwijderen van de letters GOLF.
Rechtsreeks naar de Karwei gereden en voor 11 euro een verfbrander gekocht....
Wéér €11,- weg gegooid dus.... Je vriendin had vast al wel een föhn welke 't zelfde klusje had kunnen klaren voor je >:)

• Dennisdn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:07:
[...]

Wéér €11,- weg gegooid dus.... Je vriendin had vast al wel een föhn welke 't zelfde klusje had kunnen klaren voor je >:)
Ik heb serieus een poging gedaan... maar die had lang niet genoeg vermogen om het tot kauwgom te blazen.

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

Vissa66 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:42:
[...]

Muchas gracias senor! 8)

Vandaag dus weer bij Rai langs geweest. We zouden nog wat dingetjes doen, en Rai had ondertussen nog wat meer verbeteringen in petto! :)

Hoofddoel was kijken of we TJA werkend konden krijgen. VW heeft bij de reparatie van de camera blijkbaar de allernieuwste versie camera geïnstalleerd, samen met de nieuwste software. Dat is mooi, want na wat magie van Rai blijkt TJA dus mooi te werken! :D Sit back and relax in de file! >:)

Ook de Emergency Assist werkt, dat is wel even vaag om dat uit te proberen. :D Eerst een melding of je het stuur beet wilt pakken, dan een plotselinge rem ingreep om je wakker te schudden, nog een keer, en dan gaat de auto afremmen en de berm/vluchtstrook op. :*)

Tevens:

- De auto hill/hold beter afgesteld. Reageert veel sneller en soepeler bij het aantikken van het gaspedaal.

- Gas response op lineair gezet, pakt lekker vlot op i.p.v. de dode tijd die er normaliter in zit.

- Lane assist getweaked waardoor hij minder nerveus tussen de lijnen stuurt en iets minder hevig tegenstuurt als je van baan verwisseld zonder richting aan te geven. Fijn! :)

- Sperdifferentieel getweaked, moet ik nog uitproberen. Zou voor het betere bochtenwerk fijner moeten werken!

En dat allemaal in een paar minuten. Het gaat zo snel dat je het bij Rai niet eens door hebt wat hij allemaal aan het tweaken is haha! _/-\o_
Ik ben zelfs met een 7FL jaloers aan het worden.
Langzamerhand word ik steeds benieuwder naar de mogelijkheden van het speelgoed van Rainesh. Ik ga de auto mogelijk in maart al overnemen als de prijs een beetje okay is. Helaas wijzigt intern de lease constructie waardoor ik nét buiten de regeling ga vallen (hopen dat het meezit, maar zit in de vuurlinie |:( ). Ik denk ik geen afscheid kan nemen... O+

In AvE we trust

• GerCor

GerCor

fheerens schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:25:
[...]

Ik ben zelfs met een 7FL jaloers aan het worden.
Langzamerhand word ik steeds benieuwder naar de mogelijkheden van het speelgoed van Rainesh. Ik ga de auto mogelijk in maart al overnemen als de prijs een beetje okay is. Helaas wijzigt intern de lease constructie waardoor ik nét buiten de regeling ga vallen (hopen dat het meezit, maar zit in de vuurlinie |:( ). Ik denk ik geen afscheid kan nemen... O+
Alles wat @Rainesh kan 'toveren' doet hij met zijn laptop. Softwarematig dus. Gewoon dingen waarbij je afvraagt: waarom kan dat niet af fabriek gedaan worden?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:42:
[...]

Alles wat @Rainesh kan 'toveren' doet hij met zijn laptop. Softwarematig dus. Gewoon dingen waarbij je afvraagt: waarom kan dat niet af fabriek gedaan worden?
Ik hoop dat je inmiddels weet dat je hier op "Teakers.Net" aan het posten bent en dat onder andere "SaaS" een begrip is wat veel mensen hier gewoon als dagelijkse kost hanteren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:04:
[...]

Ik hoop dat je inmiddels weet dat je hier op "Teakers.Net" aan het posten bent en dat onder andere "SAAS" een begrip is wat veel mensen hier gewoon als dagelijkse kost hanteren?
Saas? Zegt me niks. :?

ff zoeken en gevonden:

Wat is SaaS?
IT-begrip: Software-as-a-Service d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 13-09-2018 22:11 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Is de optie 'Telefoonvoorbereiding Plus' (Golf 7.5 Comfortline Business) nog de moeite waard? Voor zover ik zie krijg je een extra USB poort?

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 13-09-2018 22:28 ]

• GerCor

GerCor

NS Security rijdt nu ook in de Tiguan.

Overigens: geen idee wat NS Security doet waarvoor ze blauwe zaailampen nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3lk2pmsnZIBs3fJEm1MKqVL8/full.jpg
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:28:
Is de optie 'Telefoonvoorbereiding Plus' (Golf 7.5 Comfortline Business) nog de moeite waard? Voor zover ik zie krijg je een extra USB poort?
Duur USB poortje dan voor € 392. :P

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 13-09-2018 22:54 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor : Waarschijnlijk 't zelfde als dat wat Rijks-Waterataat er mee mág en kan doen?

Wat ik veel erger én irritanter vind: Ik reed afgelopen middag op de A58 tussen Eindhoven en Tilburg op 't twee-baans deel en daar werd al 't verkeer aan de kant gedrukt middels wat lampjes (blauw-blauw) door een colonne van 8 voertuigen (BMW 3 / 5 / X serie / VW Passat).

Volgende keer trek ik de 70-T combi waarmee ik legaal op de weg zat even naar links om die "stoet" af te remmen.... Hebben die EIKELS überhaupt wel in de gaten wat ze aan 't doen zijn en hoe 't normale verkeer daar op reageert in de spits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:59:
@GerCor : Waarschijnlijk 't zelfde als dat wat Rijkswaterstaat er mee mág en kan doen?
Ik ken NS Security helemaal niet, Wel NS Service & Veiligheid. Overigens is beveiliging van het OV een ander 'domein' dan Rijkswaterstaat.
Wat ik veel erger én irritanter vind: Ik reed afgelopen middag op de A58 tussen Eindhoven en Tilburg op 't twee-baans deel en daar werd al 't verkeer aan de kant gedrukt middels wat lampjes (blauw-blauw) door een colonne van 8 voertuigen (BMW 3 / 5 / X serie / VW Passat).

Volgende keer trek ik de 70T combi waarmee ik legaal tijdens m'n vakantie op de weg zat even naar links om die "stoet" af te remmen.... Hebben die EIKELS wel in de gaten wat ze aan 't doen zijn en hoe 't normale verkeer er op reageert?
Aiai, verdiep je even in de wetgeving. Alles wat tegelijk blauwblauw en geluidssignalen voert is een voorrangsvoertuig.

Rijtje BMW 3 enz kan natuurlijk van alles zijn: justitie, politie, Koninklijke Marechaussee of DSI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:12:
[...]

Ik ken NS Security helemaal niet, Wel NS Service & Veiligheid. Overigens is beveiliging van het OV een ander 'domein' dan Rijkswaterstaat.

[...]

Aiai, verdiep je even in de wetgeving. Alles wat tegelijk blauwblauw en geluidssignalen voert is een voorrangsvoertuig.

Rijtje BMW 3 enz kan natuurlijk van alles zijn: justitie, politie, Koninklijke Marechaussee of DSI
Ik voel er weinig van als ze ónder de trailer zitten, hé.... :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Jammer dat er geen -1 duimpje omlaag is...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JB076 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:18:
Jammer dat er geen -1 duimpje omlaag is...
Voor jou dan maar een +1 ... Als je daar op geilt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:13:
Ik voel er weinig van als ze ónder de trailer zitten, hé.... :>
Misschien denk je er anders over als ze jouw geliefden komen ontlasten van randdebielen die mensen op straat met messen neersteken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:24:
[...]

Misschien denk je er anders over als ze jouw geliefden komen ontlasten van randdebielen die mensen op straat met messen neersteken.
Lijkt me serieus héél gek als daar een stuk of 8!! wagens aan te pas moeten komen zonder "strepen" welke wel voorzien zijn van allerlei blauwe lampjes in de gril.

We hebben voor échte (medische) noodgevallen genoeg helicopters in de regio welke een stukje sneller zijn dan dat "tuig" wat met die lampjes het overige wegverkeer aan de kant drukt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:28:
Lijkt me serieus héél gek als daar een stuk of 8!! wagens aan te pas moeten komen zonder "strepen" welke wel voorzien zijn van allerlei blauwe lampjes in de gril.

We hebben voor échte medische noodgevallen genoeg helicopters in de regio welke een stukje sneller zijn dan dat "tuig" wat met die lampjes het overige verkeer aan de kant drukt.
Hmm, echt schokkend om te lezen dat je deze levensredders tuig noemt. Hier stopt het dan ook voor mij.

Tiguan dus, voor NS Security. Lijkt mij persoonlijk toch wel een dure keuze voor 'beveiligers'.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:38:
[...]

Hmm, echt schokkend om te lezen dat je deze levensredders tuig noemt. Hier stopt het dan ook voor mij.

Tiguan dus, voor NS Security. Lijkt mij persoonlijk toch wel een dure keuze voor 'beveiligers'.
Vertel me eens welke "levensreddende" functie die jongens met Blauwe//Zwarte Audi A6 / BMW X5 / X3 / VW Passat apparaten hebben op 't moment dat ze met blauw/blauw in de gril rijden?

Die auto's zijn vooral onderweg van rechtbank naar rechtbank met óf zonder verdachten óf mogen misschien iets betekenen in een exclusieve zaak (waarbij die lampjes sowieso uit zouden moeten blijven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:28:
Op de Passat betekende het dat de auto een eigen SIM-kaart slot kreeg in het dashboardkastje om zo zijn eigen 4G verbinding op te kunnen zetten zonder tussenkomst van een mobiele telefoon.

Kostte mij ‘maar’ 65€ :P

Excuus, ik heb voor die 65€ ‘Telefoon Premium’:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SIMeFsCgb89de1IKlcoppVPX/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-09-2018 23:55 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:44:
Vertel me eens welke "levensreddende" functie die jongens met Blauwe//Zwarte Audi A6 / BMW X5 / X3 / VW Passat apparaten hebben op 't moment dat ze met blauw/blauw in de gril rijden?
Delete. Volstrekt zinloos dit … ;w

[ Voor 76% gewijzigd door GerCor op 14-09-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Já... Én die eenheid heeft vervolgens volgens jou ook gewoon 't recht om "lomp" over de A wegen in NL te gaan rijden met wat blauwe lampjes in de gril van een auto? Die lui moeten ze gewoon écht van de weg af halen of tenminste verbieden om in de spits te gaan rijden met die auto's welke ze ter beschikking hebben gekregen.

Ik wil ze overigens wel een keer als tegenstander hebben tijdens een ritje op .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:20:
[...]

Delete. Volstrekt zinloos dit … ;w
Néé? Als je die gasten kent of kunt waarderen dan snap je ook wel dat er mensen zijn welke er problemen mee hebben dat ze op die manier op de openbare weg rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:50:
[...]

Op de Passat betekende het dat de auto een eigen SIM-kaart slot kreeg in het dashboardkastje om zo zijn eigen 4G verbinding op te kunnen zetten zonder tussenkomst van een mobiele telefoon.

Kostte mij ‘maar’ 65€ :P

Excuus, ik heb voor die 65€ ‘Telefoon Premium’:

[Afbeelding]
Maar dat is geen Golf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AE6y8hDojBUdbGrRuQLx1Y7z/full.png
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:34:
Néé? Als je die gasten kent of kunt waarderen dan snap je ook wel dat er mensen zijn welke er problemen mee hebben dat ze op die manier op de openbare weg rijden?
Dan moeten ze hun rijbewijs inleveren en opdonderen van de openbare weg. Jouw rijbewijs is niet meer dan een 'toestemming van de overheid op de openbare weg mogen te rijden'. En daar gelden regels. Is de overheid jou beu dan trekken ze die toestemming in. Er vraagt toch helemaal niemand aan jou of gelijkgestemden wat jullie er van vinden?

OGS (optische en geluidsignalen) VERPLICHTEN jou voorrang te verlenen. PUNT

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 14-09-2018 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:35:
[...]

Maar dat is geen Golf

[Afbeelding]

[...]

Dan moeten ze hun rijbewijs inleveren en opdonderen van de openbare weg. Jouw rijbewijs is niet meer dan een 'toestemming van de overheid op de openbare weg mogen te rijden'. En daar gelden regels. Is de overheid jou beu dan trekken ze die toestemming in. Er vraagt toch helemaal niemand aan jou of gelijkgestemden wat jullie er van vinden?

OGS (optische en geluidsignalen) VERPLICHTEN jou voorrang te verlenen. PUNT
Bij deze geloof ik meteen niet meer dat je weet hoe de wereld in elkaar zit en dat je ook maar enig weet hebt van de wereld aangaande 't verkeer wat wel iets meer mag vervoeren dan dat wat een VW Caddy dat mag doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:53:
Bij deze geloof ik meteen niet meer dat je weet hoe de wereld in elkaar zit en dat je ook maar enig weet hebt van de wereld aangaande 't verkeer wat iets meer mag vervoeren dan dat een VW Caddy dat mag doen.....
Je gelooft maar wat je wilt. Ik heb niks met welk geloof dan ook. Zeker weten, en dan lullen we verder.

Trouwens, welterusten @wimmel_1 Ik ga op één oor, morgenvroeg om 6:00 gaat de wekker. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:57:
[...]

Je gelooft maar wat je wilt. Ik heb niks met welk geloof dan ook. Zeker weten, en dan lullen we verder.

Trouwens, welterusten @wimmel_1 Ik ga op één oor, morgenvroeg om 6:00 gaat de wekker. :Y
Geloven... :P

Welterusten en werk ze, zometeen!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:44:
[...]

Die auto's zijn vooral onderweg van rechtbank naar rechtbank met óf zonder verdachten óf mogen misschien iets betekenen in een exclusieve zaak (waarbij die lampjes sowieso uit zouden moeten blijven).
Als ze in verschillende voertuigen rijden dan zijn dat de arrestatieteams, DSI of BBE. Een deel daarvan is bij ons in Arnhem gestationeerd, dus hier zijn we er gewend mee als ze richting A12,15 of 50 gaan.

Zij hebben het meeste haast van alle blauwe lampjes. In alle gevallen zijn zij degene die moeten komen als de rest niet meer durft. En of het serieus is of een oefening, ga maar aan de kant want zij zijn (terecht) niet zo zuinig op hun voertuigen...

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 14-09-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Dat 'nieuwe' 1.5 130pk blok lijkt ook best lekker op papier. Maximale koppel beschikbaar tussen 1400 en 4000 tpm. Die motor rijdt op 2 cilinders bij 'constante snelheid tussen 1400 en 3200tpm'. Iemand praktijkervaring mee?

[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-09-2018 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:03:
Dat 'nieuwe' 1.5 130pk blok lijkt ook best lekker op papier. Maximale koppel beschikbaar tussen 1400 en 4000 tpm. Die motor rijdt op 2 cilinders bij 'constante snelheid tussen 1400 en 3200tpm'. Iemand praktijkervaring mee?
Rijdt volgens mij hetzelfde als zn voorganger (1.4 140/150pk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:03:
Is idd een lekker blok.
Zit sterk te twijfelen tussen power en luxe.
Of een 1.0 met lederen bekleding en Discover media. Of de 1.5 (130) met Discover pro.

Op dit moment neig ik naar de laatste.

Pagina: 1 ... 64 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS