Met het standaard pakket kunnen ze niet te groot zijn. Je moet ze nog wel één voor één vanuit de zender selecteren en opslaan he?Dirk0s schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:24:
[...]
Helaas via SD card nog steeds geen logos, vreemd. misschien toch te groot dan?
Ja, maar op videos op youtube zie ik dat de logos al zichtbaar zijn tijdens het selecteren bij mij komt er een rondje met een streep erdoor te staan.Dennisdn schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:07:
[...]
Met het standaard pakket kunnen ze niet te groot zijn. Je moet ze nog wel één voor één vanuit de zender selecteren en opslaan he?
Wel zie ik gewoon de map en de bestandsnamen staan.
Guys, ik heb jullie advies nodig. Vrouwlief wilt een nieuwe auto, en hebben ervoor gekozen om de Golf in te ruilen op een bmw 1 serie(i know, ik hou heel veel van haar). Nu geeft de dealer mij een inruilprijs van 19k. Ik vind het te weinig, maar de vraag is of dit ook zo is. Wat vinden jullie?
Mijn auto betreft een Golf 7.5 1.0 TSI Highline (NL-154-T) met 24xxx op de teller(zie frontpage). En de bmw waar de inruilprijs op gebaseerd is, is deze; https://www.bmw.nl/nl/con....html#/voertuig=973244508
Volgens ANWB zou ik een gemiddelde inruilprijs van 20.500 moeten krijgen. Is dit reëel?
Mijn auto betreft een Golf 7.5 1.0 TSI Highline (NL-154-T) met 24xxx op de teller(zie frontpage). En de bmw waar de inruilprijs op gebaseerd is, is deze; https://www.bmw.nl/nl/con....html#/voertuig=973244508
Volgens ANWB zou ik een gemiddelde inruilprijs van 20.500 moeten krijgen. Is dit reëel?
Met het gevaar dat ik iets obvious zeg, maar wordt op de ANWB site een verschil gemaakt tussen de particuliere verkoopprijs, de inruilprijs en/of de 2e hands aanschafprijs? Daar zit natuurlijk nogal wat verschil in waarbij de inruilprijs vanwege de marge die een autobedrijf hanteert altijd lager zal zijn dan de particuliere verkoopprijs voor als je 'm zelf op Marktplaats zet. Wellicht dat daar het verschil in zit.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:57:
Guys, ik heb jullie advies nodig. Vrouwlief wilt een nieuwe auto, en hebben ervoor gekozen om de Golf in te ruilen op een bmw 1 serie(i know, ik hou heel veel van haar). Nu geeft de dealer mij een inruilprijs van 19k. Ik vind het te weinig, maar de vraag is of dit ook zo is. Wat vinden jullie?
Zelf heb ik voor een vergelijking ook wel eens gekeken op de wijkopenautos.nl voor een gratis offerte. Dan heb je in ieder geval ook een referentiepunt t.o.v. wat de BMW dealer biedt. Enige nadeel is dat ze je vervolgens nog een paar dagen via mail blijven benaderen n.a.v. die offerte, maar dat stopt vanzelf weer.
Jammer dat je over moet naar een 1-serie wel, vrouwtje mag je wel dankbaar zijn dat je bereid bent naar die overpricedte achterwielaandrijver over te stappen (let op minder tractie in de winter en dat je evt. sneeuwkettingen op de wintersport op de goede wielen legt
Ik denk dat je zelf iets verkeerd doet. Nou heb ik een Discover Pro maar ik moet het ook via een SD-card doen. Werkt perfect.Dirk0s schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:24:
Helaas via SD card nog steeds geen logos, vreemd. misschien toch te groot dan?
@Untouchablezz20 Wat een spuuglelijke BMW.
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 08-09-2018 19:00 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja, daarin wordt onderscheid gemaakt. Volgens wijkopenautos.nl krijg ik er 19.437 voor terug.Weemism schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:53:
[...]
Met het gevaar dat ik iets obvious zeg, maar wordt op de ANWB site een verschil gemaakt tussen de particuliere verkoopprijs, de inruilprijs en/of de 2e hands aanschafprijs? Daar zit natuurlijk nogal wat verschil in waarbij de inruilprijs vanwege de marge die een autobedrijf hanteert altijd lager zal zijn dan de particuliere verkoopprijs voor als je 'm zelf op Marktplaats zet. Wellicht dat daar het verschil in zit.
Zelf heb ik voor een vergelijking ook wel eens gekeken op de wijkopenautos.nl voor een gratis offerte. Dan heb je in ieder geval ook een referentiepunt t.o.v. wat de BMW dealer biedt. Enige nadeel is dat ze je vervolgens nog een paar dagen via mail blijven benaderen n.a.v. die offerte, maar dat stopt vanzelf weer.
Jammer dat je over moet naar een 1-serie wel, vrouwtje mag je wel dankbaar zijn dat je bereid bent naar die overpricedte achterwielaandrijver over te stappen (let op minder tractie in de winter en dat je evt. sneeuwkettingen op de wintersport op de goede wielen legt).
Tja, spuuglelijk vind ik hem niet. Het is voor mij vooral wennen. Het is geen supergolf, daar kunnen we het over eens wordenGerCor schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:55:
[...]
Ik denk dat je zelf iets verkeerd doet. Nou heb ik een Discover Pro maar ik moet het ook via een SD-card doen. Werkt perfect.
Of te wel 13.250 als je daar aan komtUntouchablezz20 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:18:
[...]
Ja, daarin wordt onderscheid gemaakt. Volgens wijkopenautos.nl krijg ik er 19.437 voor terug.
[...]
Edit:
Iemand een Golf R kopen?

http://link.marktplaats.nl/m1317233616
[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 08-09-2018 19:32 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
En dan te bedenken dat de marge op de nieuwe auto vaak ook nog in de inruilprijs wordt opgenomen....Untouchablezz20 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:57:
Ws als je niets inruild krijg je ook nog een x aantal % korting op de nieuwe!
Ik zie nu dat het een jong gebruikte is....
Ik denk dat je eens een offerte voor een hele nieuwe met inruil van de VW moet vragen bij diverse dealers, kon nog wel een intressant zijn.
Nou afgelopen donderdag m'n dsg koppeling laten vervangen onder garantie bij de dealer.
Gelijk gisteren naar JD engenering geweest voor een dsg aanpassing en gelijk maar chippen
Dat merk je wel zeg!
Gelijk gisteren naar JD engenering geweest voor een dsg aanpassing en gelijk maar chippen
Dat merk je wel zeg!
[ Voor 6% gewijzigd door mb1 op 08-09-2018 21:21 ]
Lekker man als je zo aan je auto kan sleutelen! Ben al een tijdje aan het zoeken naar een locatie om een brug te plaatsen. Beetje jaloers hoor.Uberdude schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:52:
Handig als je van de baas een snipperdag mag inleveren om aan je eigen auto te werken![]()
[afbeelding]
/me Yonix meldt zich! 
Sinds deze week trotse eigenaar van deze geweldige bolide:

Een Volkswagen Golf VII Variant, 2.0 TDI (150PK), Highline Executive. Wat een wagen, wat een luxe!
Wel even snel een vraagje: zijn de geluiden van de Park Distance Control (PDC) volledig uit te schakelen? Het is mij tot nu toe enkel gelukt om het volume lager te zetten. Ikzelf stoor mij er niet aan, maar mijn vrouw wordt er een beetje 'tureluurs' van.
Of is uitschakelen enkel mogelijk via VCDS?
Sinds deze week trotse eigenaar van deze geweldige bolide:

Een Volkswagen Golf VII Variant, 2.0 TDI (150PK), Highline Executive. Wat een wagen, wat een luxe!
Wel even snel een vraagje: zijn de geluiden van de Park Distance Control (PDC) volledig uit te schakelen? Het is mij tot nu toe enkel gelukt om het volume lager te zetten. Ikzelf stoor mij er niet aan, maar mijn vrouw wordt er een beetje 'tureluurs' van.
Beste wat je kan doen is kijken op gaspedaal en marktplaats en dan te zoeken naar vergelijkbare auto’s met dezelfde opties als jou Golf en wat daar de vraagprijzen van zijn. Dat min 2-3k is vaak de inruilprijs.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:57:
Lijkt mij een VCDS dingetje:Yonix schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:06:
/me Yonix meldt zich!
Wel even snel een vraagje: zijn de geluiden van de Park Distance Control (PDC) volledig uit te schakelen? Het is mij tot nu toe enkel gelukt om het volume lager te zetten. Ikzelf stoor mij er niet aan, maar mijn vrouw wordt er een beetje 'tureluurs' van.Of is uitschakelen enkel mogelijk via VCDS?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wat kan ik fout doen?GerCor schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:55:
[...]
Ik denk dat je zelf iets verkeerd doet. Nou heb ik een Discover Pro maar ik moet het ook via een SD-card doen. Werkt perfect.
- Logos gedownload van Volkswagen site
- Map met logos gekopieerd naar USB en SD card
- USB en SD card aangesloten in de auto
- Via het scherm naar de optie gaan om de logos toe te kennen per zender
Precies zoals het moet, alleen bij het kiezen van een zender en daarna het bijbehorende logo zie ik dat ze in de youtube filmpjes al een voorvertoning krijgen van het logo.
Wat ik zie is een rondje met een streep er door ( Zou morgen een foto kunnen plaatsen )
Mij lijkt dat ik de stappen gewoon goed volg en uitvoer
Na veel wikken en wegen nu een offerte opgevraagd voor de volgende auto:
Volkswagen Golf Highline 1.0 TSI met DSG:

Helaas was de 1.5 TSI 150 pk boven budget. Ook als ik wat opties liet vallen.
En de 130 PK had nog gekund maar die is niet met sportpakket leverbaar.
En aangezien ik die wel graag wou. Maar de 1.0 gekozen.
rij nu een Golf highline business met 1.2 TSI (en daarvoor een Octavia met 1.2 TSI) Dus de 110 PK is al een vooruitgang
.
PS ook nog even aan een octavia gedacht. Die is net iets goedkoper en zou wel met 150Pk passen.
Maar vindt persoonlijk de Golf mooier. En wil ook graag AID hebben.
Nu hopen dat de offerte snel goedgekeurd word.
- White Silver Metallica
- Advance Pakket
- Bestuurdersassistentenpakket Plus i.c.m LED plus
- Executive Pakket
- R-line SportPakket
- Dynaudio
- Discover pro
- LED plus icm Advance pakkket
- 18" Sebring velgen
- Trailer Assist
- Ergonomische Bestuurdersstoel
- Schakelpaddles
- Kessy

Helaas was de 1.5 TSI 150 pk boven budget. Ook als ik wat opties liet vallen.
En de 130 PK had nog gekund maar die is niet met sportpakket leverbaar.
En aangezien ik die wel graag wou. Maar de 1.0 gekozen.
rij nu een Golf highline business met 1.2 TSI (en daarvoor een Octavia met 1.2 TSI) Dus de 110 PK is al een vooruitgang
PS ook nog even aan een octavia gedacht. Die is net iets goedkoper en zou wel met 150Pk passen.
Maar vindt persoonlijk de Golf mooier. En wil ook graag AID hebben.
Nu hopen dat de offerte snel goedgekeurd word.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de logo's heb gedownload en geïnstalleerd maar zie je de logo's wel als je ze naar jouw PC hebt gedownload?Dirk0s schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:37:
[...]
Wat kan ik fout doen?
- Logos gedownload van Volkswagen site
- Map met logos gekopieerd naar USB en SD card
- USB en SD card aangesloten in de auto
- Via het scherm naar de optie gaan om de logos toe te kennen per zender
Precies zoals het moet, alleen bij het kiezen van een zender en daarna het bijbehorende logo zie ik dat ze in de youtube filmpjes al een voorvertoning krijgen van het logo.
Wat ik zie is een rondje met een streep er door ( Zou morgen een foto kunnen plaatsen )
Mij lijkt dat ik de stappen gewoon goed volg en uitvoer
Klinkt misschien allemaal even kinderachtig maar daar gaan we.
Hier de logo's downloaden: https://webspecial.volksw...t/de/de/index/downloads#/
Het is een ZIP-file, dus na de download uitpakken. Daarna zijn de logo's zichtbaar. Dan selecteer je de logo's en zet die op de SD. Niet in een mapje op de SD.
SD veilig verwijderen. In de 'autoradio' doen, ga naar Radio > Setup > Zenderlogo's en juiste SD-slot kiezen: en dan staan ze allemaal netjes in beeld.
Mocht het bij jou niet zo werken dan weet ik het ook niet.

@DarkSide Wat ik gewoon KUT vind van de configurator: je kunt zelf geen velgen kiezen. Bij jouw keuze, de R-line, heb je alleen keuze uit Sebring 17 of 18 inch. En die zijn een stuk duurder dan de mooiste velgen: Pretoria.
[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 09-09-2018 10:37 ]
@GerCor Dat is puur smaak.
Je kunt ook R-line Exterieur pakket nemen. Dan ben je van de Sebrings af.
En dan kun je zomer velgen kiezen. En vast ook wel de Pretoria's.
Zelf vind ik de pretoria;s niet zo. Het werden of Durbans of Sebrings.
En voor 558,- 18" vond ik een mooie prijs.
anders werd het 1836,- voor een zomerset (Rotary of taladega bv).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
@GerCor & @DarkSide: Wat ik altijd doe bij het bestellen van een nieuwe auto is gezellig bij de dealer onder het genot van een kop koffie de auto samenstellen en vervolgens die offerte dóór de dealer in laten dienen bij de leasemaatschappij. Veel zaken zijn in de configurator op de site van (bijv.) Volkswagen niet te combineren en daarmee in de configurator op de site van een leasemaatschappij al helemáál niet mogelijk...
Onder het genot van een kop koffie bij de dealer is er vaak wel wat te schuiven met accessoires en optiepakketten zonder dat de kosten de pan uit gaan rijzen
Onder het genot van een kop koffie bij de dealer is er vaak wel wat te schuiven met accessoires en optiepakketten zonder dat de kosten de pan uit gaan rijzen
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 09-09-2018 10:57 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
O, oké.DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:43:
@GerCor Dat is puur smaak.
Niks mis met Sebrings maar het ging mij er om dat je niet kon kiezen en er standaard voor duurdere velgen wordt gekozen.
EDIT:
@wimmel_1 Dat heeft @Rainesh denk ik ook gedaan toen hij de auto van zijn ouders liet samenstellen. Als ik het me goed herinner is hij bij 3 dealers geweest of hij heeft een prijs opgevraagd en de prijzen lieten een verschil zien tot zo'n € 5.000.
Of een bezoekje aan een dealer met koffie dan nog zo gezellig is? Ik vraag het me af.
[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 09-09-2018 11:01 ]
Ik mag aannemen dat hij de goedkoopste van die 3 offertes heeft geaccepteerd? Bij het bestellen van een nieuwe leasewagen gaat dat écht niet anders hoor...GerCor schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:55:
[...]
O, oké.![]()
Niks mis met Sebrings maar het ging mij er om dat je niet kon kiezen en er standaard voor duurdere velgen wordt gekozen.
EDIT:
@wimmel_1 Dat heeft @Rainesh denk ik ook gedaan toen hij de auto van zijn ouders liet samenstellen. Als ik het me goed herinner is hij bij 3 dealers geweest of hij heeft een prijs opgevraagd en de prijzen lieten een verschil zien tot zo'n € 5.000.
Of een bezoekje aan een dealer met koffie dan nog zo gezellig is? Ik vraag het me af.
Jij snapt natuurlijk ook wel dat ik géén 20% bijtelling (tegenwoordig 22%), over wat voor een bedrag dan ook, extra wil hebben op exact dezelfde auto...
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 09-09-2018 11:06 ]
Sinds 4 week een nieuwe auto gekocht, is niet splinternieuw maar volgens RDW een model uit december 2013 en volgens VW een 2014 model.
Heerlijke auto die mijn VW Golf VI 1.2 TSI verving.
Uitgevoerd met LED (overal behalve de achterverlichting) en Xenon, ledere bekleding en veel meer. Het enige wat ik mis is CarPlay, zit te denken aan een Pioneer, Alpine of ik vind ergens de Discover Media Mib2.
Pioneer: https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/navgateevo
Alpine: https://www.alpine-electr...s-for-volkswagen/x902d-g7
Alleen een klein dingetje is het olie verbuik, na ca 1500 km moet er een liter bij. Maar dit is een probleem bij de TSI motoren, mijn vorige had dit ook alleen deed ik er 5000 km over.
Heerlijke auto die mijn VW Golf VI 1.2 TSI verving.
Uitgevoerd met LED (overal behalve de achterverlichting) en Xenon, ledere bekleding en veel meer. Het enige wat ik mis is CarPlay, zit te denken aan een Pioneer, Alpine of ik vind ergens de Discover Media Mib2.
Pioneer: https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/navgateevo
Alpine: https://www.alpine-electr...s-for-volkswagen/x902d-g7
Alleen een klein dingetje is het olie verbuik, na ca 1500 km moet er een liter bij. Maar dit is een probleem bij de TSI motoren, mijn vorige had dit ook alleen deed ik er 5000 km over.

Klopt.wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:54:
@GerCor & @DarkSide: Wat ik altijd doe bij het bestellen van een nieuwe auto is gezellig bij de dealer onder het genot van een kop koffie de auto samenstellen en vervolgens die offerte dóór de dealer in laten dienen bij de leasemaatschappij. Veel zaken zijn in de configurator op de site van (bijv.) Volkswagen niet te combineren en daarmee in de configurator op de site van een leasemaatschappij al helemáál niet mogelijk...
Het was ook even puzzelen van wat er mogelijk zou moeten zijn.
De prijs is nu ook idd lager dan wat er op de LM config pagina stond.
Ook heb ik wel een goede verhouding met de dealer. Na bijna 4 jaar kwam ik weer eens binnen wandelen en hij wist nog wie ik was.
Vorige keer gratis uitlaatsierstuk gekregen.
Nu spiegelkappen buiten de offerte gelaten.
@Queenfanmichel
Raar. Ik heb nu ook dat model. 1.2 TSI uit 2014. Maar daarvoor een 1.2 TSI uit 2010.
Beide halen 25.000 a 30.000km met hun olie.
Zit gewoon long life in. Dus zou bij elke beurt vervangen moeten worden. Soms haal ik die "net" niet.
Wat jammer is maar niet erg.
Verder wel mooie auto. En idd jammer dat er geen AA/ AC op zit. Zelf nooit overgestap naar een nieuwere generatie infotainment.
[ Voor 16% gewijzigd door DarkSide op 09-09-2018 11:16 ]
@Queenfanmichel Wie heeft je wijsgemaakt dat TSi motoren per definitie een probleem hebben met het binnenhouden van olie?
Een auto van 5 jaar oud welke iedere 1500Km een liter olie verstookt is ..... Op z'n minst "verdacht" te noemen.
Een auto van 5 jaar oud welke iedere 1500Km een liter olie verstookt is ..... Op z'n minst "verdacht" te noemen.
Dit is mijn tweede en er zijn meerdere die deze "klacht" hebben, 1 l op 1500 km blijkt binnen de marges te zijn.wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:13:
@Queenfanmichel Wie heeft je wijsgemaakt dat TSi motoren per definitie een probleem hebben met het binnenhouden van olie?
Volgens mij staat in het boekje dat 1:1000 mogelijk moet zijn maar persoonlijk zou ik echt wel op inspectie gaan. Niet alleen omdat je weet dat het schadelijk is voor de motor uiteindelijk om zoveel olie te verstoken maar vooral omdat een auto op mengsmering een dure grap isQueenfanmichel schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:18:
[...]
Dit is mijn tweede en er zijn meerdere die deze "klacht" hebben, 1 l op 1500 km blijkt binnen de marges te zijn.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
@DarkSide mijn vorige een 2010 Golf VI 1.2 TSI was denk ik ooit een huurauto geweest, meerdere problemen gehad. Was wel dealer onderhouden maar na 3 jaar en heel veel problemen toch maar weg gedaan.
Deze is ook dealer (van Beynum) onderhouden, en had gehoopt dat het verbruik naar waardes zou gaan van wat ik gewent was voor de TSI.
Deze is ook dealer (van Beynum) onderhouden, en had gehoopt dat het verbruik naar waardes zou gaan van wat ik gewent was voor de TSI.
Lijkt mij sterk. Ik heb zelf de TSI 1.4 en kreeg na zo'n 18.000 km de melding even het oliepeil te controleren. Daarnaast ….. in het instructieboekje staat: NOOIT MEER DAN een halve liter bijtanken.Queenfanmichel schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:18:
[...]
Dit is mijn tweede en er zijn meerdere die deze "klacht" hebben, 1 l op 1500 km blijkt binnen de marges te zijn.
M.a.w. ik zou even naar de dealer rijden en vragen wat er aan de hand is. Kan niet goed zijn, ondanks welke verhalen dan ook.
Zal eens langsgaan morgen.GerCor schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:23:
[...]
Lijkt mij sterk. Ik heb zelf de TSI 1.4 en kreeg na zo'n 18.000 km de melding even het oliepeil te controleren. Daarnaast ….. in het instructieboekje staat: NOOIT MEER DAN een halve liter bijtanken.
M.a.w. ik zou even naar de dealer rijden en vragen wat er aan de hand is. Kan niet goed zijn, ondanks welke verhalen dan ook.
@Queenfanmichel Sowieso verbruikt een nieuwe motor bij de eerste zoveel K kilometers meer olie a.g.v. het inrijden. Niettemin 1 liter per 1000-1500 km is wel erg gortig. Niet dezelfde motor duidelijk, maar in mijn 1.4 TSI 122pk redt ie het doorgaans prima van 30K beurt tot 30K beurt.
Wat een rare instructie, je vult toch gewoon tot aan wat de peilstok aangeeft (bij een koude motor), waarom zou je nooit meer dan een halve liter olie erbij mogen gooien?GerCor schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:23:
[...]
Lijkt mij sterk. Ik heb zelf de TSI 1.4 en kreeg na zo'n 18.000 km de melding even het oliepeil te controleren. Daarnaast ….. in het instructieboekje staat: NOOIT MEER DAN een halve liter bijtanken.
Hier 1.4 TSI uit 2009 en geen problemen met olieverbruik.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb er geen zak verstand van. Daarom pak ik er een instructieboekje bij. Je peilt olie -op het moment van de melding- trouwens niet bij een koude motor maar - blijkbaar - met een warme motor.Weemism schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:36:
@QueenfanmichelWat een rare instructie, je vult toch gewoon tot aan wat de peilstok aangeeft (bij een koude motor), waarom zou je nooit meer dan een halve liter olie erbij mogen gooien?
In het instructieboekje staat: zet de motor uit, wacht een paar minuten, en vul dan maximaal een halve liter olie bij. Maar, zeg ik er nogmaals bij, dat staat dus in het instructieboekje aangegeven NADAT je de melding in het display hebt gekregen.
Het is niet een nieuwe auto, het is een occasion uit 2013/2014, met een 1.4 TSI 122PK.Weemism schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:36:
@Queenfanmichel Sowieso verbruikt een nieuwe motor bij de eerste zoveel K kilometers meer olie a.g.v. het inrijden. Niettemin 1 liter per 1000-1500 km is wel erg gortig. Niet dezelfde motor duidelijk, maar in mijn 1.4 TSI 122pk redt ie het doorgaans prima van 30K beurt tot 30K beurt.
[...]
Wat een rare instructie, je vult toch gewoon tot aan wat de peilstok aangeeft (bij een koude motor), waarom zou je nooit meer dan een halve liter olie erbij mogen gooien?
Was me duidelijk dat het een occasion was, maar kon wellicht een zijn met nauwelijks kilometers, vandaar.Queenfanmichel schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:43:
[...]
Het is niet een nieuwe auto, het is een occasion uit 2013/2014, met een 1.4 TSI 122PK.
Bij jou dus ook de 1.4 122PK CAXA zoals @GerCor en ik ook hebben, maar zoals hierboven al aangegeven is het olieverbruik dat je aangeeft dan echt niet normaal. Deze zou met minimaal controleren en bijvullen zo nu en dan zoals gezegd makkelijk z'n longlifebeurten moeten halen. De CAXA is anders dan de twincharger 1.4 met 160pk uit diezelfde periode eigenlijk probleemloos.
Maar je gaat al naar de dealer gaf je aan, lijkt me verstandig.
Die auto van @Queenfanmichel is van eind 2013 en dus al bijna vijf jaar oudWeemism schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:36:
Op het moment dat de auto naar "olie peil controlleren" gaat vragen zit 'ie nog bóven het minimum (melding is dan ook nog oranje in 't MFA en CAR menu). Tussen Min en Max zit precies één liter maar zoveel hoeft er dan dus niet bij (aanvullen tot nét onder 't maximum, nooit er boven. Alles wat er bóven zit gooit de auto op de één of andere manier zelf wel weer weg maar da's vaak niet op een nette manier.... Door te veel druk in het systeem sneuvelen er wel eens wat keringen daardoor[...]
Wat een rare instructie, je vult toch gewoon tot aan wat de peilstok aangeeft (bij een koude motor), waarom zou je nooit meer dan een halve liter olie erbij mogen gooien?
@GerCor Olie peilen doe je inderdaad met een warme motor waarbij je de auto even een paar minuten, zonder draaiende motor, de tijd hebt gegeven om de olie terug het carter in te laten zakken. Zou je met een koude motor gaan peilen dan kan dit ook betekenen dat de auto nét voor 't oliepeilen een paar meter verplaatst is met draaiende motor waarbij er nergens temperatuur in komt. De olie zit dan daarna door je hele blok heen geslingerd en zakt daarbij ook niet/amper meer terug naar het carter waarbij je dus per definitie een té laag oliepeil gaat constateren
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 09-09-2018 12:05 ]
Leeftijd van een auto staat niet gelijk aan het aantal gereden KM'swimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:48:
[...]
Die auto van @Queenfanmichel is van eind 2013 en dus al bijna vijf jaar oudNietemin ziet de auto op de foto er gewoon wél als nieuw uit.
[...]
@wimmel_1 Dat is ook de reden dat ik voor deze ben gegaan, met 135.000 op de teller alleen het leer van de bestuurdersstoel is wat beschadigd maar ook dat wordt opgelost.
Voor de rest een mooie auto.
@Weemism sorry las ik het verkeerd
Voor de rest een mooie auto.
@Weemism sorry las ik het verkeerd
Je kwam er op tijd achter dat het oliePEIL is i.p.v. PIJL.wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:48:
[...]
Die auto van @Queenfanmichel is van eind 2013 en dus al bijna vijf jaar oudNietemin ziet de auto op de foto er gewoon wél als nieuw uit.
[...]
Op het moment dat de auto naar "olie peil controlleren" gaat vragen zit 'ie nog bóven het minimum (melding is dan ook nog oranje in 't MFA en CAR menu). Tussen Min en Max zit precies één liter maar zoveel hoeft er dan dus niet bij (aanvullen tot nét onder 't maximum, nooit er boven. Alles wat er bóven zit gooit de auto op de één of andere manier zelf wel weer weg maar da's vaak niet op een nette manier.... Door te veel druk in het systeem sneuvelen er wel eens wat keringen daardoor).
@GerCor Olie peilen doe je inderdaad met een warme motor waarbij je de auto even een paar minuten, zonder draaiende motor, de tijd hebt gegeven om de olie terug het carter in te laten zakken. Zou je met een koude motor gaan peilen dan kan dit ook betekenen dat de auto nét voor 't oliepeilen een paar meter verplaatst is met draaiende motor waarbij er nergens temperatuur in komt. De olie zit dan daarna door je hele blok heen geslingerd en zakt daarbij ook niet/amper meer terug naar het carter waarbij je dus per definitie een té laag oliepeil gaat constateren

Ik mieter dat Apple Macbook Pro ding hier eerdaags nog eens 't raam uit..... Die spellingscontrole en Auto-Aanvullen opties van dat kreng leiden ooit écht een compleet eigen levenGerCor schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:06:
[...]
Je kwam er op tijd achter dat het oliePEIL is i.p.v. PIJL.

[quote]DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:58:
[list]
• Trailer Assist
• Ergonomische Bestuurdersstoel
• Schakelpaddles
• Kessy
[quote]
De DSG en de ergo stoel daar ga je geen spiit van krijgen, erg blij mee.
1.0 met DSG proefgereden, 1.0 in combinatie met DSG was snel genoeg.
Rij sinds Januari 1.4 125 pk met DSG (voorraad model met extra korting) die is wat stiller dan de 1.0 .
De 1.0 hoorde ik wat meer brommen bij wat sneller optrekken. Ook heeft de 1.4 (en de 1.5) de mooiere achteras (maar of ik dat nu echt merk?).
Ik zou zelf Kessy (diefstal) en de schakel paddles (meer zin bij honderen pk's) weglaten.
Update: Tegen gratis paddles zou ik geen nee zeggen
Als ik Kessy had: dan sleutel 's nachts in metalen trommeltje (rij + betaal prive).
[list]
• Trailer Assist
• Ergonomische Bestuurdersstoel
• Schakelpaddles
• Kessy
[quote]
De DSG en de ergo stoel daar ga je geen spiit van krijgen, erg blij mee.
1.0 met DSG proefgereden, 1.0 in combinatie met DSG was snel genoeg.
Rij sinds Januari 1.4 125 pk met DSG (voorraad model met extra korting) die is wat stiller dan de 1.0 .
De 1.0 hoorde ik wat meer brommen bij wat sneller optrekken. Ook heeft de 1.4 (en de 1.5) de mooiere achteras (maar of ik dat nu echt merk?).
Ik zou zelf Kessy (diefstal) en de schakel paddles (meer zin bij honderen pk's) weglaten.
Update: Tegen gratis paddles zou ik geen nee zeggen
Als ik Kessy had: dan sleutel 's nachts in metalen trommeltje (rij + betaal prive).
[ Voor 9% gewijzigd door weerstand op 09-09-2018 18:36 ]
Kessy heb ik nu ook. Heerlijk.
Laat de LM maar aangeven hoe of wat.
Schakel paddles zijn gratis.
Heb nu het gevoel dat de dsg in S te lang doortrekt.
Met de paddles is dat net iets makkelijker schakelen dan de.pook naar rechts te doen en dan omhoog/omlaag.
Met de paddles is dat net iets makkelijker schakelen dan de.pook naar rechts te doen en dan omhoog/omlaag.
Kessy is gewoon een briljant fijn systeem en als daar een probleem vanuit de verzekeraars mee ontstaat dan moeten ze de analoge oorzaak van dat probleem maar wég gaan nemen.DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:20:
Kessy heb ik nu ook. Heerlijk.
Er mogen ook ruiten van (veiligheids) glas in je auto zitten welke iedere lullo met een veiligheidshamertje in kan tikken om daarna vervolgens de hele auto mee te kunnen gaan nemen. Dat mág ook niet maar.....
Mooie opening voor de maandagmorgen bij het kopieerapparaat.wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:25:
Kessy is gewoon een briljant fijn systeem en als daar een probleem vanuit de verzekeraars mee ontstaat dan moeten ze de analoge oorzaak van dat probleem maar wég gaan nemen.
Nieuwe auto's met Keyless worden niet meer verzekerd. PUNT, Kun je daar t/m VrijMiBo de tijd voor nemen om eens over na te denken.

(bepaalde) Nieuwe high-end auto's hebben kessy systemen die niet vatbaar zijn voor deze aanvallen. Probleem opgelost. Op een 150k auto wel nuttig, op een boggo Golf niet echt.wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:25:
[...]
Kessy is gewoon een briljant fijn systeem en als daar een probleem vanuit de verzekeraars mee ontstaat dan moeten ze de analoge oorzaak van dat probleem maar wég gaan nemen.
Dat systeem zélf is niet eens "High-End" en werkt gewoon op basis van RFID waarbij de sleutel binnen 't bereik van de ECU moet zijn voordat er onderlinge communicatie op een hoger niveau mogelijk gemaakt wordt....AndRo555 schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:10:
[...]
(bepaalde) Nieuwe high-end auto's hebben kessy systemen die niet vatbaar zijn voor deze aanvallen. Probleem opgelost. Op een 150k auto wel nuttig, op een boggo Golf niet echt.
Verzekeraars proberen nú een analoog probleem (diefstal) op te vangen middels een digitale "dader" te vinden....
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 09-09-2018 19:19 ]
Precies de stappen zoals ik ze heb gedaan, zonder resultaat. Snap er niks vanGerCor schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:50:
[...]
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de logo's heb gedownload en geïnstalleerd maar zie je de logo's wel als je ze naar jouw PC hebt gedownload?
Klinkt misschien allemaal even kinderachtig maar daar gaan we.
Hier de logo's downloaden: https://webspecial.volksw...t/de/de/index/downloads#/
Het is een ZIP-file, dus na de download uitpakken. Daarna zijn de logo's zichtbaar. Dan selecteer je de logo's en zet die op de SD. Niet in een mapje op de SD.
SD veilig verwijderen. In de 'autoradio' doen, ga naar Radio > Setup > Zenderlogo's en juiste SD-slot kiezen: en dan staan ze allemaal netjes in beeld.![]()
Mocht het bij jou niet zo werken dan weet ik het ook niet.
@DarkSide Wat ik gewoon KUT vind van de configurator: je kunt zelf geen velgen kiezen. Bij jouw keuze, de R-line, heb je alleen keuze uit Sebring 17 of 18 inch. En die zijn een stuk duurder dan de mooiste velgen: Pretoria.
Zoals welke dan?AndRo555 schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:10:
[...]
(bepaalde) Nieuwe high-end auto's hebben kessy systemen die niet vatbaar zijn voor deze aanvallen. Probleem opgelost. Op een 150k auto wel nuttig, op een boggo Golf niet echt.
SCM zegt dat álle auto's met kessy die in 2017 toegelaten waren tot het Europese wegennet makkelijk te kraken zijn. (Nouja, niet echt kraken, het is meer overbruggen). En echt veel modellen komen er niet uit in een jaar. Alles wat bijvoorbeeld in 2018 voor het eerst in de showroom staat, heeft ruim daarvoor, misschien al in 2013 de toelating ondergaan. Dus ik vraag me af of er uberhaupt een auto op de markt is met een kessy die door SCM zal worden geaccepteerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2018 13:14 ]
Ik heb er een klein beetje ervring mee omdat mn GTD nogal een olieverbruiker was. Ik moest om de 2000 km een halve bus erin gooien. Aantal keer aangegeven bij de dealer. Die houden 1 liter per 500 km aan als "moeten we even naar kijken". Daarboven was het geen issue volgens hen en wilde ze niets onderzoeken of bekijken.Weemism schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:36:
[...]
Ik heb idd vaker gehoord van de n.m.m. wel erg ruime definitie die VW aanhoudt als het gaat om een acceptabel olieverbruik. Je kan er volgens mij helaas niet veel aan doen aan die stelling (van VW of PON?) tenzij je er een juridische zaak van maakt. Als je er op Googled lijkt de consensus online te zijn dat 1L/1000km nog acceptabel is (hoewel ook ontzettend hoog natuurlijk).Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:31:
[...]
Ik heb er een klein beetje ervring mee omdat mn GTD nogal een olieverbruiker was. Ik moest om de 2000 km een halve bus erin gooien. Aantal keer aangegeven bij de dealer. Die houden 1 liter per 500 km aan als "moeten we even naar kijken". Daarboven was het geen issue volgens hen en wilde ze niets onderzoeken of bekijken.
Persoonlijk vind ik 1 liter olie per 500km heel erg veel, en kostbaar, los van dat het waarschijnlijk ook slechts wachten is op dat het een keer fout gaat met fatale motorschade tot gevolg, want kan toch niet anders dan dat zo'n verbruik indicatief is voor een onderliggend motorisch probleem.
Maar misschien dat er hier nog iemand is die hier iets zinnigs over kan zeggen vanuit een technisch oogpunt?
Gaat het om auto's die toegelaten waren of modellen?Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:27:
[...]
Zoals welke dan?
SCM zegt dat álle auto's met kessy die in 2017 toegelaten waren tot het Europese wegennet makkelijk te kraken zijn. (Nouja, niet echt kraken, het is meer overbruggen). En echt veel modellen komen er niet uit in een jaar. Alles wat bijvoorbeeld in 2018 voor het eerst in de showroom staat, heeft ruim daarvoor, misschien al in 2013 de toelating ondergaan. Dus ik vraag me af of er uberhaupt een auto op de markt is met een kessy die door SCM zal worden geaccepteerd.
Is dit niet net een stukje techniek dat in stilte updates krijgt?
alles kan off-topic
Triest..Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:31:
[...]
Ik heb er een klein beetje ervring mee omdat mn GTD nogal een olieverbruiker was. Ik moest om de 2000 km een halve bus erin gooien. Aantal keer aangegeven bij de dealer. Die houden 1 liter per 500 km aan als "moeten we even naar kijken". Daarboven was het geen issue volgens hen en wilde ze niets onderzoeken of bekijken.
m'n MK5 1.9 TDi met ondertussen 270*** op de teller verbruikt nog geen 1 L op 5000 km's.. (stuk minder nog, heb nog maar 1 meting gedaan dus hou t nog ruim aan)
en als je nu aangaf "hij zit nu al onder de liter/500 km?
[ Voor 6% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 10-09-2018 14:03 ]

Afgelopen zaterdag deze Volkswagen Polo 1.2 Style gekocht, met een kilometerstand van 75.895 km.
Helaas beschikt deze niet over TSI , wat natuurlijk wel mooi zou zijn geweest.
Gelukkig een mooi bedrag gekregen voor mijn Opel Corsa uit 2005.
Hopelijk mag ik deze schoonheid voor het weekend ophalen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoe bedoel je? Een model is toch een auto en een auto is een model? Ik weet niet of ze dit met updates kunnen gaan ondervangen. Dat zal komende tijd langzaam per model en merk wel bekend gaan worden.Ankona schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:29:
[...]
Gaat het om auto's die toegelaten waren of modellen?
Een model is een type, een auto een exemplaar.Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:17:
[...]
Hoe bedoel je? Een model is toch een auto en een auto is een model? Ik weet niet of ze dit met updates kunnen gaan ondervangen. Dat zal komende tijd langzaam per model en merk wel bekend gaan worden.
Een model gaat een jaar of 5 mee. Maar gedurende die 5 jaar veranderen er wel zaken in de uitvoeringen. Opties die erbij komen of wijzigen, pakketten die anders samengesteld worden, andere motoren etc.
alles kan off-topic
Vandaag eindelijk bevestiging van mijn Volkswagen Polo 1.0 TSI 70kW DSG7 Comfort Line business 5D 
Met de volgende opties:
Kleur: Unilak Flash Red
• Bekleding: Stof Slash titaanzwart
• Achteruitrijcamera (Rear View)
• Uni lak 'Flash Red'
• Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
• Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
• Motoraanduiding op achterklep laten vervallen
• Airconditioning, automatisch (Climatronic)
• Radio- en multimediasysteem 'Composition Media'
• Executive pakket
Wel helaas pas de levering in week 2 van 2019
Met de volgende opties:
Kleur: Unilak Flash Red
• Bekleding: Stof Slash titaanzwart
• Achteruitrijcamera (Rear View)
• Uni lak 'Flash Red'
• Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
• Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
• Motoraanduiding op achterklep laten vervallen
• Airconditioning, automatisch (Climatronic)
• Radio- en multimediasysteem 'Composition Media'
• Executive pakket
Wel helaas pas de levering in week 2 van 2019
Vreemd dat de Composition Media expliciet vermeld wordt. De Business editie heeft standaard de Discover Media (dus inclusief navigatie). Verder mooie keus! Heb zelf ook de 70kw i.c.m. DSG, prima combinatie voor deze auto.
Dat ligt er een beetje aan. Voor een facelift zoals de Golf 7.5 hoeven ze niet opnieuw door de molen, daar de Golf 7 al was goedgekeurd en er geen noemenswaardige veranderingen zijn. Dan zullen alleen losse onderdelen zoals de nieuwe verlichting los worden toegelaten. Voor de nieuwe 1.5 motoren hoefden ze geen nieuwe typekeuring te ondergaan, maar ik mag aannemen dat de motor zelf wel weer apart is toegelaten voordat hij in een Golfje de weg op mocht. Maar bijvoorbeeld de Golf 8 zal wel genoeg gewijzigd zijn dat die al een nieuwe toelating heeft.Ankona schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:26:
[...]
Een model is een type, een auto een exemplaar.
Een model gaat een jaar of 5 mee. Maar gedurende die 5 jaar veranderen er wel zaken in de uitvoeringen. Opties die erbij komen of wijzigen, pakketten die anders samengesteld worden, andere motoren etc.
Het SCM heeft trouwens wat toelichting gegeven:
"Voor bestaande voertuigen die na de invoering van nieuwe keuringsvoorschriften niet meer voldoen doordat ze gevoelig blijken voor relay attack, geldt een overgangstermijn waarin de fabrikant met een oplossing moet komen." Tegen mijn verwachting in leggen ze dus toch een deel van het probleem bij de fabrikant. Dat zou ik vreemd vinden aangezien fabrikanten nooit een af-fabriek Cat 3 claimen. Maar wellicht worden ze gedwongen, waar mogelijk, met updates te komen.
https://raivereniging.nl/...iliging-af-te-keuren.html
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2018 14:51 ]
In de prijslijst van de Polo staat bij het alarm letterlijk vermeld "Klasse III, SCM gekeurd". Of bedoel je iets anders?
Heeft iemand een idee wat momenteel de levertijd is van de Golf Variant?
@Yonix - Ik zie dat jij pas een nieuwe op de stoep hebt staan, heb je lang moeten wachten?
In dat geval de vraag steeds gewoon in het algemeen
@Yonix - Ik zie dat jij pas een nieuwe op de stoep hebt staan, heb je lang moeten wachten?
MK_ schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:23:
[...]
Gezien dat een pre-facelift is van een aantal jaar oud vermoed ik niet lang

In dat geval de vraag steeds gewoon in het algemeen
[ Voor 44% gewijzigd door Chillz op 10-09-2018 16:36 ]
Leeg - Sinds 20180907
Gratz, mooie kleur dat donker blauwG_Dragon schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:17:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Afgelopen zaterdag deze Volkswagen Polo 1.2 Style gekocht, met een kilometerstand van 75.895 km.
Helaas beschikt deze niet over TSI , wat natuurlijk wel mooi zou zijn geweest.
Gelukkig een mooi bedrag gekregen voor mijn Opel Corsa uit 2005.
Hopelijk mag ik deze schoonheid voor het weekend ophalen
Gezien dat een pre-facelift is van een aantal jaar oud vermoed ik niet langChillz schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:09:
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
dealer zei volgende week bestellen: Week 47 a 49 levering.Chillz schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:09:
Heeft iemand een idee wat momenteel de levertijd is van de Golf Variant?
Of dat echt zo is? Geen idee. Ik hoop het wel. 29-12-2018 gaat de huidige auto er uit.
hoop dan in de nieuwe te stappen.
Zo'n 10-12 weken dus.DarkSide schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:27:
dealer zei volgende week bestellen: Week 47 a 49 levering.
Of dat echt zo is? Geen idee. Ik hoop het wel. 29-12-2018 gaat de huidige auto er uit.
Naja, da's nog te doen...
Dan alleen te hopen dat de betreffende leasemaatschappijen wel auto's uitleveren in November/ December.
Leeg - Sinds 20180907
In mijn geval is het zo bij Athlon dat ze niet meer op kenteken zetten na november omdat de auto dan voor minder zou verkopen omdat het dan een auto is uit 2018 en niet uit 2019 als je even wacht.Chillz schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:38:
[...]
Zo'n 10-12 weken dus.
Naja, da's nog te doen...
Dan alleen te hopen dat de betreffende leasemaatschappijen wel auto's uitleveren in November/ December.
Klopt. Dat is wel een punt. Maar mijn autos komen uitbobvdvalk schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:42:
[...]
In mijn geval is het zo bij Athlon dat ze niet meer op kenteken zetten na november omdat de auto dan voor minder zou verkopen omdat het dan een auto is uit 2018 en niet uit 2019 als je even wacht.
5 dec. 15 december en 29 december.
Heb ook gevraagd of deze 1:1 omgeruild kon worden.
Dus nog dit jaar op kenteken. Ook ivm WLTP en mogelijke extra kosten.
We gaan het zien.
Die van mij moet eerst nog een aantal handtekeningen krijgen voordat hij weer bij pouw uitkomt om te bestellen.
Wat ik dus echt te achterlijk voor woorden vind:
Heb een VW Polo van 2018. Die motor valt elke keer uit als je bijna stil staat. Maar die valt dus al uit als je 'bijna' stil staat. En dan komt ook het stuurslot erop.
Ik ben al zo vaak me het apezuur geschrokken omdat ik nog wilde sturen en dat niet wilde. Snap daar niks van, zoiets merkt iedereen toch. En ja, ik weet dat je elke keer op dat knopje kunt duwen om dat afslaan te voorkomen, maar dat wil ik niet. Want bij een stoplicht mag hij best afslaan, maar niet als ik opeens moet remmen in een bocht terwijl ik langzaam rijdt oid.
Iemand hier al wat op gevonden?
Heb een VW Polo van 2018. Die motor valt elke keer uit als je bijna stil staat. Maar die valt dus al uit als je 'bijna' stil staat. En dan komt ook het stuurslot erop.
Ik ben al zo vaak me het apezuur geschrokken omdat ik nog wilde sturen en dat niet wilde. Snap daar niks van, zoiets merkt iedereen toch. En ja, ik weet dat je elke keer op dat knopje kunt duwen om dat afslaan te voorkomen, maar dat wil ik niet. Want bij een stoplicht mag hij best afslaan, maar niet als ik opeens moet remmen in een bocht terwijl ik langzaam rijdt oid.
Lijkt mij een gevalletje garage.KaiseRRuby schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:08:
Ik herken dit niet met mijn auto... Pas als ik volledig stil sta (en in vrij en koppeling omhoog) dan pas slaat de motor af. Weet niet of jij een DSG hebt maar anders mijn inziens naar de garage.
Bla Bla Bla
Is niet het stuurslot, maar de stuurbekrachtiging. Die valt uit omdat de aandrijving wegvalt. Bijzonder concept idd..
[ Voor 40% gewijzigd door Eddos op 10-09-2018 17:21 ]
Nee hoor, bij mij valt hij echt in het slot. Zal eens langs een garage rijden, want heb ooit de terugroepactie voor de gordel links achter, die los kan springen.
Ik heb inderdaad de DSG.
Ik heb inderdaad de DSG.
[ Voor 8% gewijzigd door KaiseRRuby op 10-09-2018 17:50 ]
Ja, na starten direct uitzetten die onzin. Hoeft maar één keer per rit en bij mij is het er na een maand al redelijk in gesletenKaiseRRuby schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:08:
Is het met VCDS inmiddels al helemaal uit te schakelen?
[ Voor 5% gewijzigd door JB076 op 10-09-2018 18:08 ]
Hmmm Golf op 25 mei besteld. Verwachte levering 3e of 4e week oktoberDarkSide schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:27:
[...]
Hmmm
Ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten.
Tot nu toe waren al mijn auto's er binnen drie maanden.
Ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten.
Tot nu toe waren al mijn auto's er binnen drie maanden.
Dat is inderdaad niet de bedoeling, precies om die reden, zodra de motor uit gaat, stopt ook de stuur- en rembekrachtiging. Als hij bij de remmen in de bocht af slaat is dat echt niet goed. Heb je cilinder-uitschakeling? (Zogenaamde zeilfunctie) Anders zou ik denken dat het daarin ergens mis gaat.KaiseRRuby schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:08:
In ieder geval reden om even langs de dealer te gaan.
Zelf moet ik nog eens uitzoeken of de start-stop-knop met een VAGCOM om te draaien is, want ik vind het bloedirritant en bepaal liever zelf wanneer hij het juist wél mag doen. (Bijna nooit dus). Wel vind ik het weer vernuft dat het op de één of andere manier met de ACC lijkt samen te werken. Dat zodra de auto voor je vertrekt, de motor aanslaat. Maar dat kan steeds toeval zijn geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2018 19:04 ]
Ja dat klopt wel ongeveer als ik naar lopende bestellingen van collega’s en de levertijden in het voorjaar kijk. Het ligt ook aan de optie- en motorcombinatie die je hebt en hoe die runs in de fabriek vallen. Ik bestelde in januari tegelijk met een collega dezelfde Golf en zij had 3 maanden levertijd en ik 4, puur vanwege de opties.DarkSide schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:27:
[...]
Kleine troost is dat ze meestal wel een week of 3 eerder komen. Maar eind december zullen ze niks meer op kenteken zetten.
Ik herken de klacht wel. Als ik het dorp uit rij kom ik langs een verkeerslicht waar ik meestal tot bijna stilstand moet afremmen en dan wordt 'ie groen. Met s/s actief ga ik dan als een onbestuurbare zeilboot de stopstreep over.
Knop omdraaien zou ik zeker ook interesse in hebben
.
Knop omdraaien zou ik zeker ook interesse in hebben
[ Voor 11% gewijzigd door JB076 op 10-09-2018 19:31 ]
2018 en nieuwer op de weg te vinden. (specifieker kan/mag ik niet zijn)Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:27:
[...]
Zoals welke dan?
Maar het is enkel high-end, dus geen Volkswagens zover ik weet.
Is geen software maar nieuwe hardware/chips, aan beide kanten (auto en sleutel). Wel kunnen fabrikanten sleutels omwisselen voor exemplaren met een bewegingssensor (zoals een smartphone) en het probleem daarbij in 99% van de gevallen te verhelpen.Ankona schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:29:
[...]
Gaat het om auto's die toegelaten waren of modellen?
Spannend.... maar je krijgt geen certificaat op “geheime” informatie. De exacte keuringseisen moeten nog vastgesteld worden. De dag dat het in gaat moet elke boer die een certificaat mag ondertekenen weten welke auto hij wel of niet mag certificeren.AndRo555 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:15:
[...]
2018 en nieuwer op de weg te vinden. (specifieker kan/mag ik niet zijn)
Maar het is enkel high-end, dus geen Volkswagens zover ik weet.
Ja en jaSbakker1982 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:55:
Iemand ervaring met de massageknop bij de bestuurdersstoel? Is dit nou wat?
Ik zie ook niks of het aan staat of niet. Voel in mij rug dat bepaalde delen worden “opgepompt”. Probeer die ronde knop die aan de zijkant zit eens in te gebruiken.Sbakker1982 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:15:
[...]
Hoe zie je dat hij aanstaat? Ik merkte niks de vorige keer.
Dat is geen toeval, controleer het maar eens in de file. Ik vind dat briljant.Dennisdn schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:51:
[...]
Dat is inderdaad niet de bedoeling, precies om die reden, zodra de motor uit gaat, stopt ook de stuur- en rembekrachtiging. Als hij bij de remmen in de bocht af slaat is dat echt niet goed. Heb je cilinder-uitschakeling? (Zogenaamde zeilfunctie) Anders zou ik denken dat het daarin ergens mis gaat.
In ieder geval reden om even langs de dealer te gaan.
Zelf moet ik nog eens uitzoeken of de start-stop-knop met een VAGCOM om te draaien is, want ik vind het bloedirritant en bepaal liever zelf wanneer hij het juist wél mag doen. (Bijna nooit dus). Wel vind ik het weer vernuft dat het op de één of andere manier met de ACC lijkt samen te werken. Dat zodra de auto voor je vertrekt, de motor aanslaat. Maar dat kan steeds toeval zijn geweest.
ACC in de file is briljant, dat wel. Niet bepaald rocket science om dat aan s/s te koppelen. Maar om eerder genoemde redenen is start/stop vooral gewoon schijtirritant. Het is nog de enige reden dat ik misschien liever een handbak had gehad.KaiseRRuby schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:32:
Dat is geen toeval, controleer het maar eens in de file. Ik vind dat briljant.
Gewoon jammer dat het niet permanent uit kan. En dat voor waarschijnlijk ergens een half grammetje CO2
Even afspraakje maken met @Rainesh of gewoon zelf doen met Carista bijv, zo gedaan.JB076 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:59:
[...]
ACC in de file is briljant, dat wel. Niet bepaald rocket science om dat aan s/s te koppelen. Maar om eerder genoemde redenen is start/stop vooral gewoon schijtirritant. Het is nog de enige reden dat ik misschien liever een handbak had gehad.
Gewoon jammer dat het niet permanent uit kan. En dat voor waarschijnlijk ergens een half grammetje CO2.
Hoezo, Start/Stop kan met VCDS toch permanent uitgeschakeld worden?JB076 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:59:
[...]
ACC in de file is briljant, dat wel. Niet bepaald rocket science om dat aan s/s te koppelen. Maar om eerder genoemde redenen is start/stop vooral gewoon schijtirritant. Het is nog de enige reden dat ik misschien liever een handbak had gehad.
Gewoon jammer dat het niet permanent uit kan. En dat voor waarschijnlijk ergens een half grammetje CO2.
Eh jawel...kan permanent uit (is ook de enige optie)JB076 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:59:
[...]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Graag haak ik hier ook even aan met een probleem wat wellicht gerelateerd is. Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een T-Roc. Geweldige auto zelfs met de 1.0 motor genoeg pit.
Echter het is mij en mijn vriendin nu meerdere malen gebeurd dat als je bijv in een parkeergarage bent en je rijdt weg in zijn 1 en je hem even laat 'rollen' (zonder gas) hij afslaat als je hem daarna in zijn 2 weer wilt oppakken. Nu is het wel zo dat de auto zich hersteld en weer gaat draaien maar dit zorgt uiteraard wel voor een flinke hapering.
Uiteraard weet ik hoe ik moet schakelen en druk ik gewoon mijn koppeling in.
Voorheen in onze Opel was dit nooit een probleem we doen niets geks lijkt mij. Is dit een bekend fenomeen? Kan het wellicht ook met start-stop te maken hebben omdat de auto dan eventjes langzaam 'rolt'?
Echter het is mij en mijn vriendin nu meerdere malen gebeurd dat als je bijv in een parkeergarage bent en je rijdt weg in zijn 1 en je hem even laat 'rollen' (zonder gas) hij afslaat als je hem daarna in zijn 2 weer wilt oppakken. Nu is het wel zo dat de auto zich hersteld en weer gaat draaien maar dit zorgt uiteraard wel voor een flinke hapering.
Voorheen in onze Opel was dit nooit een probleem we doen niets geks lijkt mij. Is dit een bekend fenomeen? Kan het wellicht ook met start-stop te maken hebben omdat de auto dan eventjes langzaam 'rolt'?
[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 11-09-2018 08:08 ]
Je moet ook nooit blijven rollen in zn 1 maar direct doorschakelen naar z'n twee.....G4mert schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:49:
Graag haak ik hier ook even aan met een probleem wat wellicht gerelateerd is. Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een T-Roc. Geweldige auto zelfs met de 1.0 motor genoeg pit.
Motor karakter van iedere auto is anders dus wat je bij de vorige wel kon hoeft niet bij je huidige ook zo te zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik overdrijf ook een beetje met 'rollen' het is echt een zeer kort moment waarna ik weer in zn 2 wil wegrijden. De vorige auto was misschien idd wat meer vergevingsgezind wat dat betreft. Ik ga het binnenkort eens met opzet een flink aantal keer nabootsen om wat exacter te kunnen zijn in mijn omschrijving. Mochten er toch mensen zijn die dit herkennen dan hoor ik het graag!Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:10:
[...]
Je moet ook nooit blijven rollen in zn 1 maar direct doorschakelen naar z'n twee.....
Motor karakter van iedere auto is anders dus wat je bij de vorige wel kon hoeft niet bij je huidige ook zo te zijn.
Ja ik heb dit ook heel afentoe met mijn 1.2 tsi. Ik heb het idee dat je op die momentendan net te traag bent met de koppeling te laten opkomen ofzoG4mert schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:18:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik overdrijf ook een beetje met 'rollen' het is echt een zeer kort moment waarna ik weer in zn 2 wil wegrijden. De vorige auto was misschien idd wat meer vergevingsgezind wat dat betreft. Ik ga het binnenkort eens met opzet een flink aantal keer nabootsen om wat exacter te kunnen zijn in mijn omschrijving. Mochten er toch mensen zijn die dit herkennen dan hoor ik het graag!
Waarom zou je weg willen rijden in z'n 2? Daar is zijn 1 voor. Zet in 1, trek op, ga naar twee. Easy peasy.G4mert schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:18:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik overdrijf ook een beetje met 'rollen' het is echt een zeer kort moment waarna ik weer in zn 2 wil wegrijden. De vorige auto was misschien idd wat meer vergevingsgezind wat dat betreft. Ik ga het binnenkort eens met opzet een flink aantal keer nabootsen om wat exacter te kunnen zijn in mijn omschrijving. Mochten er toch mensen zijn die dit herkennen dan hoor ik het graag!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Omdat ik in een parkeergarage niet de hele tijd in mijn 1 wil blijven rijden. Het gaat er dan ook niet zozeer om op volle snelheid te komen, bij stoplichten heb ik dit probleem eigenlijk nooit, maar om rustig verder te rijden in een parkeergarage. Dan heb ik het gevoel dat hij erg makkelijk afslaat naar zijn 2 toe. Volgens mij heeft @Scrtz hier ook enige ervaring mee. De omschrijving klopt bij hoe ik het mee maak.Tylen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:33:
[...]
Waarom zou je weg willen rijden in z'n 2? Daar is zijn 1 voor. Zet in 1, trek op, ga naar twee. Easy peasy.
Ik rij, voor mijn werk, vaak over bedrijventerreinen. Zet ik de versnelling in 2 en dan zonder gas geven …. rijdt de auto op een mooie snelheid over het terrein. Is een diesel trouwens. Maar als je dat doet is het wel even opletten. De motor wil ook dan eigenlijk afslaan. Beetje spelen met koppeling totdat de motor een bepaalde snelheid heeft, dan kun je koppeling helemaal loslaten.
Misschien in de parkeergarage in zijn 2 proberen? De auto 'schiet' eerst vooruit, maar zakt dan terug naar een bepaalde snelheid en houdt die snelheid aan. In zijn 1 slaat de motor inderdaad af.
Misschien in de parkeergarage in zijn 2 proberen? De auto 'schiet' eerst vooruit, maar zakt dan terug naar een bepaalde snelheid en houdt die snelheid aan. In zijn 1 slaat de motor inderdaad af.
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 11-09-2018 09:09 ]
In de 1 slaan die golfjes ook niet af, probeer het maar eensGerCor schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:02:
Ik rij, voor mijn werk, vaak over bedrijventerreinen. Zet ik de versnelling in 2 en dan zonder gas geven …. rijdt de auto op een mooie snelheid over het terrein. Is een diesel trouwens. Maar als je dat doet is het wel even opletten. De motor wil ook dan eigenlijk afslaan. Beetje spelen met koppeling totdat de motor een bepaalde snelheid heeft, dan kun je koppeling helemaal loslaten.
Beetje een late reactie maar bedankt! De T-Roc is inmiddels besteldDennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:42:
[...]
Op Youtube staat een demo-film van de Troc met File-assist. Daaronder loopt de discussie tussen iemand die het 5 maanden geleden ook niet meer kon bestellen. Daaronder reageert een Belgische dealer dat het daar nog wel kan. Het lijkt dus weer op een keuze van de oppermachtige importeurs.
YouTube: Volkswagen | De nieuwe T-Roc met Traffic Jam Assist.
Maar file-assist is eigenlijk niets anders dan een combi van adaptive cruisecontrol wat standaard is en lane-assist. Dus wellicht werkt het wel gewoon. Ik zou even rondbellen of je een dealer in de buurt kan vinden die toevallig een demo heeft staan om het te testen.
Overigens heb ik zelf het driver-pakket genomen speciaal voor de file-assist, maar in de praktijk gebruik ik het nooit omdat het erg onrustig is in de file. Het werkt wel, maar hij trekt nogal snel een sprint om een paar meter verder vol op de rem te gaan. Ik kan me voorstellen dat mensen om je heen in de file denken: wat zit hij nou steeds te doen....
De lane-assist zelf heb ik wel altijd aan staan, dan hoef je eigenlijk alleen maar een beetje lekker lui mee te sturen. Dus ik zou dan het pakket alsnog nemen.
Het is de T-Roc Sport 1.5 110kW / 150pk TSI DSG geworden in de kleur Indium grey metallic met de volgende opties:
- R-line ex- & interieur pakket
- 19" velgen Suzuka
- Dodehoeksensor
- Sportonderstel
- Executive pakket
- Achteruitrijcamera
- Keyless access
- Geluidsssysteem 'beats'
- Grootlichtassistent
- Winterpakket
- Stoelpakket
- Pre crash pakket
Levering is waarschijnlijk week 52 dus helaas nog even wachten

Dat wordt een grote kerstboom kopenRido schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:23:
[...]
Beetje een late reactie maar bedankt! De T-Roc is inmiddels besteld
Het is de T-Roc Sport 1.5 110kW / 150pk TSI DSG geworden in de kleur Indium grey metallic met de volgende opties:
- 19" velgen Suzuka
- Dodehoeksensor
- Sportonderstel
- Executive pakket
- Achteruitrijcamera
- Keyless access
- Grootlichtassistent
- Winterpakket
- Stoelpakket
- Pre crash pakket
Grootlicht assistent eruit laten! Scheelt je behoorlijk wat geld, kan namelijk makkelijk erbij gecodeerd wordenRido schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:23:
[...]
Beetje een late reactie maar bedankt! De T-Roc is inmiddels besteld
- 19" velgen Suzuka
- Dodehoeksensor
- Sportonderstel
- Executive pakket
- Achteruitrijcamera
- Keyless access
- Grootlichtassistent
- Winterpakket
- Stoelpakket
- Pre crash pakket
Helemaal vergeten! Maar de T-Roc van mijn ouders is er al een tijdje
Erg gaaf ding, R-line in-ex 1.5 DSG in iets met blauw (naam vergeten) haha.
Rijdt verrassend goed, wel smalle bandjes voor 18 inch namelijk 215 breed.
Excuus voor de slechte foto's!

Zal binnenkort ff wat goede foto's maken.
Had bewust bepaalde opties niet genomen zoals Grootlicht assistent. Auto showroom uitgereden, ter plekke op het parkeerterrein alle opties gedaan en toen zijn we weg gereden
Erg gaaf ding, R-line in-ex 1.5 DSG in iets met blauw (naam vergeten) haha.
Rijdt verrassend goed, wel smalle bandjes voor 18 inch namelijk 215 breed.
Excuus voor de slechte foto's!

Zal binnenkort ff wat goede foto's maken.
Had bewust bepaalde opties niet genomen zoals Grootlicht assistent. Auto showroom uitgereden, ter plekke op het parkeerterrein alle opties gedaan en toen zijn we weg gereden
Te laatRainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:02:
[...]
Grootlicht assistent eruit laten! Scheelt je behoorlijk wat geld, kan namelijk makkelijk erbij gecodeerd worden
Welke opties kunnen nog extra aangezet worden? Weet jij toevallig of Park assist aan te zetten is want die optie heb ik niet genomen. En is File assist aan te zetten aangezien ze die optie niet meer verkopen maar voorheen nog wel.Rainesh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:11:
Alle basic dingen die ook op andere MQB wagens mogelijk zijn, zoals coming home, alarmpiep etcRido schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:20:
[...]
Te laatDe auto is al besteld.
[...]
Welke opties kunnen nog extra aangezet worden? Weet jij toevallig of Park assist aan te zetten is want die optie heb ik niet genomen. En is File assist aan te zetten aangezien ze die optie niet meer verkopen maar voorheen nog wel.
Voornaamste wat ik gedaan heb is Grootlichtassist aanzetten en Lane Assist aanpassen waardoor die veel beter tussen de lijnen blijft (ipv zoeken). Traffic Jam Assist ben ik mee bezig
@Rainesh Volgende keer gewoon in de afleverruimte je laptop er al aan knopen en de nodige zaken aanpassen... 
Maareh: Mooie auto én kleur!!
Maareh: Mooie auto én kleur!!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS