Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Landon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:09:
[...]

Ik schaam me echt kapot als Volvo rijder en liefhebber door jouw gebrul op dit forum, in het Volvo, Volkswagen en Lease topic. Je krijgt een leen auto mee en moet het daarmee doen, je probeert een auto van €65k (D-segment) met een auto van net €20k (B-Segment) te vergelijken, really?

Wees blij dat er een auto is, en als je het niet jouw klasse vind dan ga je klagen bij de lease maatschappij in plaats van op een forum voor Volkswagen liefhebbers.

Volkswagen maakt prima auto's voor zijn prijsklasse, maar om simpelweg een B en D klasse met elkaar te vergelijken... Komop.
Beetje herhaling...

Je mist echt de essentie...
De hele auto had er niet hoeven zijn, vrijdag kon het allemaal opgelost zijn, omdat de dealer de velg vrijdag in huis kon hebben.

De velg lag dan gewoon in dezelfde stad (gevalletje paarse krokodil, ja hij staat daar ja...)

- Het kost mij heel veel extra tijd, waar ik niet blij mee ben. (Op vrijdag word ik van Euromaster naar de dealer naar schadenet gestuurd). Die hebben niet allemaal stel op sprong tijd, veel wachten en dan kost het ook deze week weer extra tijd omdat ik weer moet wisselen.

- Het kost veel meer geld inclusief autohuur, waar niemand iets aan heeft.

- Ik ben idd ook niet blij met het vervangend vervoer, maar vooral door het bovenstaande.

Dit verhaal kent gewoon alleen maar verliezers! Vrijdag was ik gewoon echt boos ja, en terecht... Dat ziet de leasemij nu ook in. Mijn bedrijf is uiteraard ook not amused een hele ochtend bezig met dit soort geneuzel en niet declarabel.

Vanaf dat moment ben ik meermalen met excuses gebeld en wel wat afgekoeld. Denk dat de leasemij ook wel wat bang is voor de eventuele consequenties...

Uiteindelijk valt zo'n Polo in het B segment best mee idd. Vooral het multimedia systeem is lekker vlot en reageert erg goed. Verder is het inderdaad geen vergelijk...

Het contrast is gewoon zo groot, je komt bij een dealer in volledige meewerkmodus om je als klant zo snel mogelijk verder te helpen.

Dan moet je verplicht naar een partij die dat niet doet en juist de voet op de rem zet... Als je dan weer zegt terug te gaan rijden naar de dealer en men wordt gewoon boos op een klant en gaat zijn stem verheffen, tja... Wat verwacht je dan?

Ook Schadenet was gisteren al een stuk normaler in de communicatie en probeerden mee te denken... Helaas zonder resultaat en het wordt vandaag. Maar als je in ieder geval blijk geeft dat je je best ervoor doet, dan is het al heel anders!

Maar ik houd erover op, jij jouw mening, ik de mijne. Prima toch...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
dfrenner schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:56:
[...]

Beetje herhaling...

Je mist echt de essentie...
De hele auto had er niet hoeven zijn, vrijdag kon het allemaal opgelost zijn, omdat de dealer de velg vrijdag in huis kon hebben.

De velg lag dan gewoon in dezelfde stad (gevalletje paarse krokodil, ja hij staat daar ja...)

- Het kost mij heel veel extra tijd, waar ik niet blij mee ben. (Op vrijdag word ik van Euromaster naar de dealer naar schadenet gestuurd). Die hebben niet allemaal stel op sprong tijd, veel wachten en dan kost het ook deze week weer extra tijd omdat ik weer moet wisselen.

- Het kost veel meer geld inclusief autohuur, waar niemand iets aan heeft.

- Ik ben idd ook niet blij met het vervangend vervoer, maar vooral door het bovenstaande.

Dit verhaal kent gewoon alleen maar verliezers! Vrijdag was ik gewoon echt boos ja, en terecht... Dat ziet de leasemij nu ook in. Mijn bedrijf is uiteraard ook not amused een hele ochtend bezig met dit soort geneuzel en niet declarabel.

Vanaf dat moment ben ik meermalen met excuses gebeld en wel wat afgekoeld. Denk dat de leasemij ook wel wat bang is voor de eventuele consequenties...

Uiteindelijk valt zo'n Polo in het B segment best mee idd. Vooral het multimedia systeem is lekker vlot en reageert erg goed. Verder is het inderdaad geen vergelijk...

Het contrast is gewoon zo groot, je komt bij een dealer in volledige meewerkmodus om je als klant zo snel mogelijk verder te helpen.

Dan moet je verplicht naar een partij die dat niet doet en juist de voet op de rem zet... Als je dan weer zegt terug te gaan rijden naar de dealer en men wordt gewoon boos op een klant en gaat zijn stem verheffen, tja... Wat verwacht je dan?

Ook Schadenet was gisteren al een stuk normaler in de communicatie en probeerden mee te denken... Helaas zonder resultaat en het wordt vandaag. Maar als je in ieder geval blijk geeft dat je je best ervoor doet, dan is het al heel anders!

Maar ik houd erover op, jij jouw mening, ik de mijne. Prima toch...
Is die Volvo soms je eerste leaseauto? Ik snap het punt niet zo. Dit is gewoon zoals het altijd werkt. Ik heb 6 verschillende leasemaatschappijen gehad in de jaren en bij geeneen mag je schades door de dealer laten afhandelen. Vrij logisch want de dealer zet hem ook gewoon door naar dezelfde schadehersteller met als gevolg dat het nog langer duurt en ze er ook nog eens hun marge op gooien.

Weet niet hoe het bij jou zit, maar als de mijne naar schadenet moet (helaas 5x gebeurd bij m’n vorige auto) dan zet de leasemaatschappij de leenauto daar en is het dus geen auto van de schadehersteller. En elke leenauto is k*t. Meestal een paar klassen lager, waardeloos ingereden, handbakken etc. Dat is nou eenmaal de wereld van leasemaatschappijen.

En Ohja, een halve dag kwijt aan declarabele tijd? Dan heb je het heel erg luxe. Mijn werkgever laat me alles rondom de auto toch echt wel in eigen tijd regelen. Al moet ik een privejet versieren om op pad te kunnen, het werk moet gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
En van zo'n deukenfikser kun je moeilijk verwachten dat ie voor iedere denkbare auto passend vervangend vervoer heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennisdn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:22:
[...]

Is die Volvo soms je eerste leaseauto? Ik snap het punt niet zo. Dit is gewoon zoals het altijd werkt. Ik heb 6 verschillende leasemaatschappijen gehad in de jaren en bij geeneen mag je schades door de dealer laten afhandelen. Vrij logisch want de dealer zet hem ook gewoon door naar dezelfde schadehersteller met als gevolg dat het nog langer duurt en ze er ook nog eens hun marge op gooien.

Weet niet hoe het bij jou zit, maar als de mijne naar schadenet moet (helaas 5x gebeurd bij m’n vorige auto) dan zet de leasemaatschappij de leenauto daar en is het dus geen auto van de schadehersteller. En elke leenauto is k*t. Meestal een paar klassen lager, waardeloos ingereden, handbakken etc. Dat is nou eenmaal de wereld van leasemaatschappijen.

En Ohja, een halve dag kwijt aan declarabele tijd? Dan heb je het heel erg luxe. Mijn werkgever laat me alles rondom de auto toch echt wel in eigen tijd regelen. Al moet ik een privejet versieren om op pad te kunnen, het werk moet gewoon door.
Bij schade is dat logisch, als ze iets moeten herstellen... Maar een lichtmetalen velg valt niets aan te herstellen. Is gewoon opnieuw bestellen. Aangezien het een merk eigen velg is wordt deze gewoon bij Volvo besteld.

Ik zat al 10 jaar bij Athlon en ING destijds. Dit is de eerste Leaseplan auto. Maar die anderen denken meer mee.

In dit geval is het juist Schadenet die er marge op gooit en extra tijd in autohuur.

Uiteindelijk is hij weet bij de dealer besteld, de velg en kost het 5 dagen extra autohuur.

Zoals ik zeg, de hele houding vrijdag was niet in de meewerkmodus.
JB076 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:32:
En van zo'n deukenfikser kun je moeilijk verwachten dat ie voor iedere denkbare auto passend vervangend vervoer heeft staan.
Het was dan ook een compleet overbodige extra schakel.

Het kwam ook allemaal wat ongelukkig uit. Op het laatste moment besloten nog een weekendje weg te gaan, uiteindelijk paste het toch nog net in de auto. Dus het ging allemaal best.

De dealer zei al dat het niet veilig is om door te rijden en toch moest ik naar Schadenet... En bij Schadenet was het opeens “levensgevaarlijk” weer terug te rijden. Dat gaat er niet helemaal in bij mij.

De Polo vind ik vooral in de stad een prima wagen. Snelweg mis ik persoonlijk wat power onderin, dus bij lagere toeren. Maar ik ben dan ook diesel gewend.

Mijn reactie vorige week was ook meer in de emotie van dat moment. Niet geheel terecht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
LeasePlan ken ik zelf niet maar heb wel bij Athlon gezeten en nu alweer een hele tijd bij Alphabet (oude ING). Die zijn allemaal niet zo moeilijk. Zo wil ik alle schades wel bij Schadenet doen maar vorig jaar een nieuwe voorruit toch liever bij VW omdat de imitaties nog wel eens problemen geven. Geen enkel probleem. Net zoals ik de winterbanden juist weer van een bandenboer wil hebben en niet van VW omdat die het presteren om 2 uur over een wissel te doen.

Maar haast moet je niet hebben, die medewerkers zitten gegoten in procedures en werkinstructies die ze moeten doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennisdn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:10:
LeasePlan ken ik zelf niet maar heb wel bij Athlon gezeten en nu alweer een hele tijd bij Alphabet (oude ING). Die zijn allemaal niet zo moeilijk. Zo wil ik alle schades wel bij Schadenet doen maar vorig jaar een nieuwe voorruit toch liever bij VW omdat de imitaties nog wel eens problemen geven. Geen enkel probleem. Net zoals ik de winterbanden juist weer van een bandenboer wil hebben en niet van VW omdat die het presteren om 2 uur over een wissel te doen.

Maar haast moet je niet hebben, die medewerkers zitten gegoten in procedures en werkinstructies die ze moeten doorlopen.
Dat is ook mijn ervaring met Athlon en ING...
Logisch nadenken en af en toe van een procedure af kunnen stappen omdat het in ieders voordeel is.

Maar zelfs als een bepaalde keuze Athlon meer geld kost maar duidelijk minder ongemak met zich meebrengt is Athlon niet de moeilijkste...

Maar goed, gedane zaken...

Ik krijg een dinerbon van Leaseplan en Schadenet heeft vandaag de auto klaargemaakt. Dus vanmiddag weer ruilen.

Volgende keer beter zullen we maar denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien grappig om te weten: Leaseplan is van VW/Pon. Ik had in 't verleden altijd Leaseplan als leasemaatschappij maar nu met m'n huidige vervoermiddel heeft m'n werkgever/fleetowner terecht voor Athlon gekozen omdat daar de marges beter uitvielen bij het fleet contract.

Bij Leaseplan maakte 't niet uit wat ik voor een "Leenauto" mee wilde hebben.... Scirocco achterlaten voor een 30K beurt en dan een Audi R8 als vervangend vervoer meekrijgen héb ik dus twee keer mee mogen maken. Nú (Athlon) mag ik in m'n handjes wrijven als ik een Golf 1.0 Trendline mee kán krijgen in plaats van een willekeurige Polo (waarin ik niet lekker kán rijden doordat de afstand tussen de pedalen en de stoel per definitie té klein is voor me....). Zélfs een VW Up! is daar ruimer en die neem ik dan meestal maar als vervangend vervoer mee. De VW Up! is me overigens in ALLE aspecten al positief bevallen tot nú toe.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:30:
Misschien grappig om te weten: Leaseplan is van VW/Pon.
Echt waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 08:35

Mimiix

Professioneel Prutser

wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:30:
Misschien grappig om te weten: Leaseplan is van VW/Pon.
Is onjuist.

Het is van VW geweest, maar sinds 2016 niet meer.

Wikipedia: LeasePlan

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D3nnisd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:41:
[...]

[...]

Is onjuist.

Het is van VW geweest, maar sinds 2016 niet meer.

Wikipedia: LeasePlan
I Stand Corrected :o

M'n huidige leaseauto is van September 2014 (még dus nog een jaartje in deze blijven rijden want er staan pas 110.000 Km's op 't 2.0 Diesel blokje) maar in de tijd dat ik via Leaseplan m'n auto's had was 't dus nog wél zoals ik zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 10:57
JB076 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:14:
[...]

Mijne niet hoor! O-)

spoiler:
In de 7e daarentegen :')
Ik heb een 90 pk auto met een 5-bak en die trekt prima van de 80-140 toe hoor.
Echter heeft 'ie wel 210 nm @ 1800 tpm 8)
@Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:14
Ramon 73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:18:
Heb een paar duimpjes nodig om geluk af te dwingen..... :(
.....
Ik hoop dat het meevalt (mijn monteur belt al bij meer dan €100), maar ben er bang voor. Dus elke vorm van steun is welkom.
Naja, viel niet mee en niet tegen. Brandstoffilter (hd) zat wat slijpsel in, dus brandstofpomp moet onderzocht/gereviseerd worden (of een nieuwe, 2x zo duur....). Revisie kost €600, dan nog de injectoren nakijken en evt reviseren. Brandstofsysteem spoelen, nieuwe filters. Nieuwe gloeipluggen was ook een advies, nu startte de auto al langere tijd ietwat traag, had toch 1-2 slagen extra nodig dan een andere Passat 2.0TDI. Nou is dat het geld niet direct (€100 voor de 4) maar draagt toch bij aan de ellende.
Dus met €3k heb ik de auto weer aan het rijden. Vorige keer was ook al €2k dus €5000,- verder is een groot deel van de shit aangepakt:
- Vliegwiel vervangen (duur, want veel werk en onderdeel kost €350,-. Wel veel fijner schakelgedrag)
- Draagarmrubbers vervangen
- EGR afgedopt en uitgecodeerd (gaf motorstoring)
- Vrijlooppoelie dynamo vervangen (enorm k*tgeluid, hele hoge gierende/fluittoon)
- Koppakking vervangen
- Cilinderkop gereviseerd/gevlakt/afgeperst
- Distributieset compleet vervangen
- Injectoren gereinigd/gereviseerd
- Brandstoffilter vervangen
- Brandstofleidingen gespoeld
- HD brandstofpomp gereviseerd

Auto is van 2011 en heeft 195000km gedraaid. Ik rij er nu anderhalf jaar en 60000km mee.
Eerder had ik al:
- DSG thermostaat en koeler thermostaat vervangen (direct nadat ik hem had)
- Waterpomp vervangen (30.000km geleden, wordt nu weer vervangen. Gaat immers in 1 moeite door)
- ABS sensor achter vervangen (kostte €100, maar dit geeft écht een raar gedrag van de auto als die stuk is)

Een bom duiten wat ik er nu weer aan uitgeef, mijn vrouw vroeg of het dat nog waard is. Ik denk van wel, met bijleggen op inruil had ik niks beters te pakken. Ik zou wel een Outlander PHEV willen, maar dan moet ik minimaal €8k bijleggen op inruil. Dus dat is ook niet direct een optie, en ik hád er al €2k van het vliegwiel en rubbers in gestoken en dat geld zou dan ook verloren gegaan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Famous schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Wat heb ik dit topic gemist, al twee dagen achter elkaar een dikke glimlach :D :D
Dit gaat ook niet meer op met dat gezeik elke keer over die scheit Volvo's en schade/lease afhandeling -O-
Ramon 73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:28:
[...]

Naja, viel niet mee en niet tegen. Brandstoffilter (hd) zat wat slijpsel in, dus brandstofpomp moet onderzocht/gereviseerd worden (of een nieuwe, 2x zo duur....). Revisie kost €600, dan nog de injectoren nakijken en evt reviseren. Brandstofsysteem spoelen, nieuwe filters. Nieuwe gloeipluggen was ook een advies, nu startte de auto al langere tijd ietwat traag, had toch 1-2 slagen extra nodig dan een andere Passat 2.0TDI. Nou is dat het geld niet direct (€100 voor de 4) maar draagt toch bij aan de ellende.
Dus met €3k heb ik de auto weer aan het rijden. Vorige keer was ook al €2k dus €5000,- verder is een groot deel van de shit aangepakt:
- Vliegwiel vervangen (duur, want veel werk en onderdeel kost €350,-. Wel veel fijner schakelgedrag)
- Vrijlooppoelie dynamo vervangen (enorm k*tgeluid, hele hoge gierende/fluittoon)
- Koppakking vervangen

Auto is van 2011 en heeft 195000km gedraaid. Ik rij er nu anderhalf jaar en 60000km mee.
Eerder had ik al:
- Waterpomp vervangen (30.000km geleden, wordt nu weer vervangen. Gaat immers in 1 moeite door)
- ABS sensor achter vervangen (kostte €100, maar dit geeft écht een raar gedrag van de auto als die stuk is)

Een bom duiten wat ik er nu weer aan uitgeef, mijn vrouw vroeg of het dat nog waard is. Ik denk van wel, met bijleggen op inruil had ik niks beters te pakken. Ik zou wel een Outlander PHEV willen, maar dan moet ik minimaal €8k bijleggen op inruil. Dus dat is ook niet direct een optie, en ik hád er al €2k van het vliegwiel en rubbers in gestoken en dat geld zou dan ook verloren gegaan zijn.
Ik heb nog een brandstofpomp liggen van een Golf R en een Golf GTI (beide 2010 model)
Mag je kopen voor 5 tientjes als het past.

Soms kan je pech hebben met auto's, je hebt al wel de mazzel dat je niet overal voor naar de dealer hoeft.

Edit; nvm zie dat je diesel hebt, zal wel niet dan.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 09:54
Famous schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:13:
[...]

Dit gaat ook niet meer op met dat gezeik elke keer over die scheit Volvo's en schade/lease afhandeling -O-

[...]

Ik heb nog een brandstofpomp liggen van een Golf R en een Golf GTI (beide 2010 model)
Mag je kopen voor 5 tientjes als het past.

Soms kan je pech hebben met auto's, je hebt al wel de mazzel dat je niet overal voor naar de dealer hoeft.

Edit; nvm zie dat je diesel hebt, zal wel niet dan.
Ga jij je avatar maar eens updaten >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:25:
[...]

Ga jij je avatar maar eens updaten >:)
Done 👸🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous Misschien interesse in een witte (origineel NL) '12 Porsche 718S tegen een redelijke prijs? Leuke auto als opvolger voor je Golf VI-R .... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 04-09-2018 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:46:
@Famous Misschien interesse in een witte (origineel NL) '12 Porsche 718S tegen een redelijke prijs? Leuke auto als opvolger voor je Golf VI-R .... ;)
718 is een Boxter of niet?
Met, 325pk?

Muah, niet echt interessant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ramon 73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:28:
[...]

- Koppakking vervangen

Eerder had ik al:

Eh …. 13 jaar probleemloos in een Opel Vectra gereden. 1 x remleidingen vervangen en 2 keer een Xenonlamp á € 150. Uiteraard een paar keer nieuwe bandjes.

384.000 km mee gereden. _/-\o_

En nu weer naar Volkswagen ….

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Vraagje aan de kenners hier.
Ben aan het kijken naar een nieuwe Golf Variant.
De Configurator zegt dat Trailer assist (trekhaak) niet te combineren is met de achteruitrijcamera?

klopt dit? Dealer wist het antwoord ook niet 100% zeker.
De configurator maakt wel meer fouten. Maar dit moet toch gewoon te combineren zijn?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DarkSide schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:11:
Vraagje aan de kenners hier.
Ben aan het kijken naar een nieuwe Golf Variant.
De Configurator zegt dat Trailer assist (trekhaak) niet te combineren is met de achteruitrijcamera?

klopt dit? Dealer wist het antwoord ook niet 100% zeker.
De configurator maakt wel meer fouten. Maar dit moet toch gewoon te combineren zijn?
AFAIK zit de achteruitrijcamera standaard inbegrepen bij het trailer-assist pakket.

Zie ook hier:
https://www.volkswagen.nl...er-assist-van-volkswagen/

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-09-2018 19:21 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:19:
[...]

AFAIK zit de achteruitrijcamera standaard inbegrepen bij het trailer-assist pakket.
Klopt!! De camera wordt dan o.a. gebruikt om de hoek van de triangel ten opzichte van de bumper/trekhaak te bepalen én te kunnen blijven volgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-09-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:19:
[...]

Zie ook hier:
https://www.volkswagen.nl...er-assist-van-volkswagen/
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:21:
[...]

Klopt!! De camera wordt dan o.a. gebruikt om de hoek van de triangel ten opzichte van de bumper/trekhaak te bepalen én te kunnen blijven volgen :)
Heren bedankt.
Ik dacht dit al. Maar met configureren begon ik nu toch te twijfelen.
Net als dat Led Plus niet te combineren zou zijn met het advance pakket.

Scheelt toch weer 270,- :-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 21:40
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:48:
[...]

[...]

Ok, vandaag gehypermiled naar kantoor met mijn Passat B8 1.4 TSI, het resultaat mag er wezen.

Heb gereden met het dak in de kantelstand, AC aan en zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de ACC. Heel klein stukje file wat mijn gemiddelde snelheid van 87km/h onderuit haalde maargoed :P

[afbeelding]

En ja, ik had het koud en de vingerafdrukken mag je negeren :P :+
Ik moet wel zeggen, dat ik niet had verwacht dat je 4.0l/100km zou halen met je 1.4TSI. De sedan is natuurlijk iets meer aerodynamisch, maar dan nog, echt indrukwekkend.

Overigens zal de AC compressor ook niet echt veel power slurpen als je met het weer zoals vanochtend de climate control op 25 graden zet. In de laatste paar modelgeneraties van volkswagen kunnen ze de compressor quasi traploos regelen over heel zijn bereik, en slurpt die amper vermogen weg als er niet veel koeling nodig is.

(en een legere tank, wat ook makkelijk 50kg scheelt)
(en 4 graden warmer, wat beter is voor de aero)
...(en nog een excuus dat technisch wel klopt, maar praktisch irrelevant is) :+
2.0TDI met 150pk en een handbak. De tank was zelfs niet helemaal vol. Als die vol is en ik hypermile geeft die makkelijk 1500 a 1600km range weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AndRo555 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:47:
[...]

Ik moet wel zeggen, dat ik niet had verwacht dat je 4.0l/100km zou halen met je 1.4TSI. De sedan is natuurlijk iets meer aerodynamisch, maar dan nog, echt indrukwekkend.

Overigens zal de AC compressor ook niet echt veel power slurpen als je met het weer zoals vanochtend de climate control op 25 graden zet. In de laatste paar modelgeneraties van volkswagen kunnen ze de compressor quasi traploos regelen over heel zijn bereik, en slurpt die amper vermogen weg als er niet veel koeling nodig is.

[...]

2.0TDI met 150pk en een handbak. De tank was zelfs niet helemaal vol. Als die vol is en ik hypermile geeft die makkelijk 1500 a 1600km range weer.
Was ook once in a lifetime.

Morgen balansdag >:) 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:48:
[...]

[...]

Ok, vandaag gehypermiled naar kantoor met mijn Passat B8 1.4 TSI, het resultaat mag er wezen.

Heb gereden met het dak in de kantelstand, AC aan en zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de ACC. Heel klein stukje file wat mijn gemiddelde snelheid van 87km/h onderuit haalde maargoed :P

[afbeelding]

En ja, ik had het koud en de vingerafdrukken mag je negeren :P :+
Als je het koud had, waarom zet je je stoelverwarming niet aan? En waarom zet je die van de passagier ook op 25??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:33
Mijn polo 6R 1.2 TDI heeft grote beurt nodig garage zegt 380 incl apk. Word er op google niet heel veel wijzer op wat dit moet kosten. Wat is jullie idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 21:40
Tylen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:17:
[...]

Als je het koud had, waarom zet je je stoelverwsrmjng niet aan? En waarom zet je die van de passagier ook op 25??
De clima op twee verschillende waardes zetten links/rechts (geldt ook voor achter) kost meer brandstof dan dezelfde temp.
Stoelverwarming kost je eerder extra brandstof vanwege het electriciteitsverbruik dat de alternator moet voorzien terwijl restwarmte van de motor gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

AndRo555 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:47:
[...]

[...]

Watje :D

Kijkt naar verbruiksmeter en ziet er 10.7 op staan, Gemiddeld verbruik. :+ ok 2.0Tdi. (Verbruik op deze tank),
Bouwverlof is over, zuinig rijden ook :P

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AndRo555 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:18:
[...]

De clima op twee verschillende waardes zetten links/rechts (geldt ook voor achter) kost meer brandstof dan dezelfde temp.
Stoelverwarming kost je eerder extra brandstof vanwege het electriciteitsverbruik dat de alternator moet voorzien terwijl restwarmte van de motor gratis is.
Pff dat hypermilen is wel een studie apart. Ik blijf wel lekker 1:11 trappen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tylen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:20:
[...]

Hehe, gewoon logisch nadenken zoals @AndRo555 al aangeeft ;).

Once in a lifetime zoals ik al zei.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:20:
[...]

Dan trap je niet érg hard, wel? Beetje aan 't semi-hypermilen met die BMW van je :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:26:
[...]

Dan trap je niet érg hard, wel? Beetje aan 't semi-hypermilen met die BMW van je :*)
Komt door mijn vrouw :( die verpest het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Remco Tr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:18:
Mijn polo 6R 1.2 TDI heeft grote beurt nodig garage zegt 380 incl apk. Word er op google niet heel veel wijzer op wat dit moet kosten. Wat is jullie idee?
Mijn idee: Je moet niet googlen maar die auto gewoon z'n beurt geven welke 'ie eens per 30.000 Km's wil hebben ;)

Gezeur om een halve cent per gereden kilometer moet je zélf niet eens willen hebben, maar.... Da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
GerCor schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:13:
[...]

Eh …. 13 jaar probleemloos in een Opel Vectra gereden. 1 x remleidingen vervangen en 2 keer een Xenonlamp á € 150. Uiteraard een paar keer nieuwe bandjes.

384.000 km mee gereden. _/-\o_

En nu weer naar Volkswagen ….
Waarschijnlijk nieuw of heel jong gekocht, die Vectra. Ik heb twee Astra's gehad, een nieuwe en een van een jaar oud. Ook veel gedoe mee gehad.
En mijn Passat is ex-lease, wellicht toch niet zo goed behandeld en onderhouden tijdens de lease periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Remco Tr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:18:
Is redelijke prijs imho. Niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:19:
[...]

Watje :D

Kijkt naar verbruiksmeter en ziet er 10.7 op staan, Gemiddeld verbruik. :+ ok 2.0Tdi. (Verbruik op deze tank),
Bouwverlof is over, zuinig rijden ook :P
Ik had gisteren op mijn heen en terugreis woon werk verkeer, 11,5l per 100km met de 1.0 tsi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 06:23:
[...]

Ik had gisteren op mijn heen en terugreis woon werk verkeer, 11,5l per 100km met de 1.0 tsi :+
Ik haal ook wel eens maar 600km op een tank (55liter) met mijn 1.2 tsi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Scrtz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:05:
[...]

Ik haal ook wel eens maar 600km op een tank (55liter) met mijn 1.2 tsi :P
Heeft iedere VW dat groene nippeltje bij het tanken zitten? Of is je tank standaard al 55 liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:14:
[...]

Heeft iedere VW dat groene nippeltje bij het tanken zitten? Of is je tank standaard al 55 liter?
Standaard 55 liter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Was het 5 of 10 liter extra met het nippeltje?
Ik meen te herinneren dat ik met mijn Skoda 10 liter extra tankte, door het nippeltje iedere keer te laten ontluchten. Vooral voor vakanties vond ik dat ideaal.

Grappig dat de Polo hem ook had, even getest en idd. Als je tank vol zit het nippeltje indrukken met het tankpistool en "shhhhhhhhh", weer 2 liter erbij en opnieuw :)
Tanken duurt wat langer, maar je kunt een stuk langer door op je tank.

En nu had ik al een hekel aan tanken, kwam nooit uit... Ook met 10 liter extra niet, maar goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:07
Rivanov, Dennisdn en JB076

Nog bedankt voor de reacties, ik ga dan maar op zoek naar de juiste Brodit houder voor de Up!. Misschien ook nog een Ali houder bestellen die je steekt in de cd-speler en dan kijken wat bevalt. Die cd speler gebruik je toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AbrahamKuyper schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:25:

Nog bedankt voor de reacties, ik ga dan maar op zoek naar de juiste Brodit houder voor de Up!. Misschien ook nog een Ali houder bestellen die je steekt in de cd-speler en dan kijken wat bevalt. Die cd speler gebruik je toch niet meer.
Misschien is deze ook nog interessant voor jou: https://www.appelhoes.nl/...r-Holder-autohouder-Black

Laatst ook gekocht voor mijn vriendin aangezien een Citroën C1 ook geen ventilatieschacht heeft in de middenconsole waar je handig een houder op kunt zetten.
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:21:
[...]

Was het 5 of 10 liter extra met het nippeltje?
Ik meen te herinneren dat ik met mijn Skoda 10 liter extra tankte, door het nippeltje iedere keer te laten ontluchten. Vooral voor vakanties vond ik dat ideaal.

Grappig dat de Polo hem ook had, even getest en idd. Als je tank vol zit het nippeltje indrukken met het tankpistool en "shhhhhhhhh", weer 2 liter erbij en opnieuw :)
Tanken duurt wat langer, maar je kunt een stuk langer door op je tank.

En nu had ik al een hekel aan tanken, kwam nooit uit... Ook met 10 liter extra niet, maar goed...
Ja klopt doe ik ook altijd, tot de rand vol tanken :9

[ Voor 35% gewijzigd door Scrtz op 05-09-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar dat is dan ook een Golf in plaats van een Polo toch? Ik zou willen dat mijn Octavia ook zo'n ding heeft. Die zou een 50 liter tank hebben, maar 45 is het maximale wat er in gaat. Alles is groot en ruim aan die auto behalve de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:14:
[...]

Grappig, ik wist niet dat ze het nog steeds doen. Ik heb me destijds tijdens de Golf6 laten vertellen dat dat echt was om de laatste kilo's te besparen om nét wel onder de CO2-grenzen te komen. Toen was het 10 liter uit mijn hoofd. Toch eens kijken van de week of de huidige 1.5 het ook heeft want ik moet er nog steeds aan wennen dat je met een benzine ten opzichte van diesel veel vaker aan de pomp staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 05-09-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
J0YR1D3R schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:23:
[...]

Maar dat is dan ook een Golf in plaats van een Polo toch? Ik zou willen dat mijn Octavia ook zo'n ding heeft. Die zou een 50 liter tank hebben, maar 45 is het maximale wat er in gaat. Alles is groot en ruim aan die auto behalve de tank.
Ja klopt dat is wel in een Golf. Heb er vaker 52-53 liter in kunnen tanken, maar dan was de tank ook echt bijna leeg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:33:
[...]

Ja klopt dat is wel in een Golf. Heb er vaker 52-53 liter in kunnen tanken, maar dan was de tank ook echt bijna leeg :P
53/54 is bij mij ook zonder al te veel problemen gelukt bij de Golf 6 1.2TSi die ik had. Gemiddelde lag op 6,65/100km na 94k, 1:15 dus. Zitten ook wel wat kilometers autobahn en verder grotendeels hetzelfde verkeer als wat @dfrenner heeft. Hij heeft alleen een flink zware voet en komt daardoor 1 minuut eerder op zijn bestemming ;)

[ Voor 6% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-09-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hmm de 1.5 TSI met opties die ik wil valt buiten het budget.

Gaat nu een 1.0 TSI DSG Highlinen met R-line sportpakket worden.
icm18 jurva's en bijna alles aangevinkt.

Nu alleen nog de kleur. Oryx White. of White Silver.
Dat laatste schijnt wel erg mooi te zijn. Maar kon ik zo snel niet IRL zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 10:44
DarkSide schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:28:

White silver!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 11:55

Wat is bijna alles? Want sommige dingen kunnen makkelijk achteraf he, scheelt je in de kosten :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Rainesh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:44:
[...]

Wat is bijna alles? Want sommige dingen kunnen makkelijk achteraf he, scheelt je in de kosten :)
Klopt. Ben op de hoogte van mogelijke aanpassingen en zaken activeren.
Aanpassen comfort knipperen etc wil ik nog wel doen. Ooit in het verleden was er sprake dat met Kessy je ook gewoon weg kon lopen om de auto te sluiten (is dit al gelukt?)

Wat ik nu op het oog heb:
1.0 TSI Highline DSG
Advance pakket
Bestuurders assistentpakket icm LED Plus
Executive pakket
R-line sportpakket
Dynaudio
Discover Pro
Sebring 18"
Ergo Bestuurdersstoel
Trailer Assist
Kessy

Met trailer assist heb ik park assist en achteruitrijcamera
En met assistentenpakket. Komt blindspot, Dynamic light assist, lane assit en fille assitent er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
De mooiste is nog elektrisch sper differentieel, die optie is 158 euro ofzuiets? Zo geactiveerd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

is idd gewoon een ABS codering :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Scrtz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:54:
De mooiste is nog elektrisch sper differentieel, die optie is 158 euro ofzuiets? Zo geactiveerd :-)
zit dacht ik standaard op de 1.0.
XDS zit ook op mijn 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DarkSide schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:53:
[...]

Aanpassen comfort knipperen etc wil ik nog wel doen. Ooit in het verleden was er sprake dat met Kessy je ook gewoon weg kon lopen om de auto te sluiten (is dit al gelukt?)

1.0 TSI Highline DSG
Advance pakket
Executive pakket
R-line sportpakket
Dynaudio
Discover Pro
Sebring 18"
Ergo Bestuurdersstoel
Trailer Assist
Kessy

En met assistentenpakket. Komt blindspot, Dynamic light assist, lane assit en fille assitent er bij.
nice!

Door slamming bedoel je, als je je deur dicht gooit dan gaat ie op slot. Maar wel irritant als er nog mensen in je auto zitten of als je achterin nog wat moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DarkSide schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:58:
[...]

zit dacht ik standaard op de 1.0.
XDS zit ook op mijn 1.2
Net gekeken, op een highline 1.0 kost het 159 euro als losse optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Scrtz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:11:
[...]

Net gekeken, op een highline 1.0 kost het 159 euro als losse optie.
Hmm ok.
Kan zo snel niet vinden. Meende dat ik dit ergens las. Dat XDS standaard was.
Weet ook niet of dit echt helpt met maar 110 pk :P
Rainesh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:03:
[...]

nice!

Door slamming bedoel je, als je je deur dicht gooit dan gaat ie op slot. Maar wel irritant als er nog mensen in je auto zitten of als je achterin nog wat moet pakken.
Tnx
Misschien verkeerd begrepen. Dacht dat het soort van Renault systeem werkt.
Overigens wel super iritant dat er achter geen sensoren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DarkSide schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:22:
[...]

Hmm ok.
Kan zo snel niet vinden. Meende dat ik dit ergens las. Dat XDS standaard was.
Weet ook niet of dit echt helpt met maar 110 pk :P

[...]

Tnx
Misschien verkeerd begrepen. Dacht dat het soort van Renault systeem werkt.
Overigens wel super iritant dat er achter geen sensoren zitten.
Oh heb t ook op mijn 105 pk 1.2 tsi, kwestie van hard genoeg de bochten nemen, merk je wel hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
DarkSide schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:53:
[...]

1.0 TSI Highline DSG
Advance pakket
Executive pakket
R-line sportpakket
Dynaudio
Discover Pro
Sebring 18"
Ergo Bestuurdersstoel
Trailer Assist
Kessy

Lukt dat ook niet als je de “Highline Business R” uitvoering neemt?
Daar zitten de pakketten Executive en R-line er al in en is goedkoper dan Highline met de pakketten los.

Het is mijn mening, maar ik ga eerder voor een 1.5 en laat opties zoals R-line of 18” vervallen dan een 1.0 met die opties. Verder niks mis met de 1.0 hoor. Heb ze beide gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Highline Business R is mooi pakket. Maar de stoelen zijn niet te kantelen. En de zitting niet te verlengen.
Persoonlijk rij in een stoel die "goed" zit. En dat betekend kantelbaar voor mij.
Mijn vorige had het niet. En ben dat merkte ik toch.
Nu heb ik ook de ergo stoelen en die zitten, voor mij, echt veel beter.

Daarbij ben ik altijd wel meer een luxe en optie iemand geweest dan power.
Maar het is idd jammer dat de 1.5 niet past.
Gek genoeg is 17" jurva, Discover media en nog wat zaken laten vallen niet genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 08:42
Lang geleden dat ik hier eens gepost heb.. Moet het vaker bijhouden denk ik :P

Ondertussen wel het een en anders veranderd aan de GTI.

K04 ombouw > 371PK / 470NM

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
14-Susp. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000
3C-Lane Change -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
65-Tire Pressure -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Component: ESP MK60EC1 H46 0175
Revision: 00H46001
Coding: 144Bxxxxxxxx1401Exxxxx0041A119506A
Shop #: WSC 19427 133 00001
VCID: 75A22FF4DC4C6FEC07-8020

No fault code found.
Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels:| 5Q0-919-298.clb
Part No SW: 1K8 919 475 D HW: 5Q0 919 298
Component: PARKHILFE PLA 011 0480
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 0011167111
Shop #: WSC 00099 780 00200
ASAM Dataset: EV_EPHVA2CVW364GP00 001010
ROD: EV_EPHVA2CVW364GP00_VW36.rod
VCID: 3B36F9CCB2E8F99C31-806E

No fault code found.
Address 3C: Lane Change (J1086) Labels:| 5Q0-907-686.clb
Part No SW: 5Q0 907 686 B HW: 5Q0 907 686 B
Component: HRE_Master H11 0071
Serial number: 0367435529
Coding: 02012102
Shop #: WSC 00046 123 12345
ASAM Dataset: EV_HREntryHella 001028
ROD: EV_HREntryHella_VW27.rod
VCID: 3C34FAD0B7E6FEA438-8068

Lane Change Assistant 2:
Subsystem 1 - Part No SW: 5Q0 907 685 B HW: 5Q0 907 685 B
Component: HRE_Slave H11 0071
Serial number: 0366681323
Coding: 020121

No fault code found.
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-STD2.clb
Part No SW: 5C0 035 680 G HW: 5C0 035 680 E
Component: MU-S-ND-ER H** S**
Serial number: VWZAZ2R9912219
Coding: 02731001FF0000005111120500890B002F0100D001200001CF
Shop #: WSC 12345 102 209715
ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001004
ROD: EV_MUStd4CTSAT_VW36.rod
VCID: 230621AC2A58A15C19-8076

Data medium:
Subsystem 1 - Part No SW: 5NA 919 866 HW: -----------
Component: ECE1 2018/19 --- 1030
Serial number: --------------------

No fault code found.
Address 65: Tire Pressure (J502) Labels: 3AA-907-273.clb
Part No SW: 3AA 907 273 H HW: 5Q0 907 273
Component: RDKBERU30 H04 0012
Serial number: 30000000035684
ASAM Dataset: EV_RDKBERU30 006001
ROD: EV_RDKBERU30_006_VW36.rod
VCID: 393AE3C4B8D4CB8C23-806C

No fault code found.
Address 69: Trailer (J345) Labels:. 1K0-907-383-V2.clb
Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
Component: Anhaenger H09 0100
Revision: 3A001001 Serial number: 00000147679016
Coding: 010D000202000000
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 302CDEE063AE0AC494-8064

No fault code found.
Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Part No SW: 3Q0 980 654 H HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H04 0271
Serial number: 26021611K20927
Coding: 000406040000040500221353C0808100D4000E100020
Shop #: WSC 00069 790 00045
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW36.rod

No fault code found.

Discover media met App-Connect
App connect

Witte interieur verlichting rondom
white led

"Extra" foefjes
Drivers assists

Park assist weergave met uitparkeerassisten sensoren *side assist*
Park assist

Hoor graag jullie meningen hierover :)

Volgende ombouw is eventueel ACC :O

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AbrahamKuyper schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:25:

Zo eentje heb ik ook. Gaat best wel degelijk, in die cd speler... enfin. In de x3 toch, het model dat ik heb is net te dik om in de gleuf van een Rns te passen of,ik moet heel hard wringen en kloten.

Daarom heb ik de houder beetje aangepast en nu past die in die gleuven die bovenaan zitten voor je creditcard/parkeerkaart in te steken. Volledig nutteloos ....nu niet meer. Ik post straks eens screentje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZGWRhtp.jpg

Nog eentje kopen en zien of ik wireless charging kan inbouwen :D

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 06-09-2018 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn

Ik zou wat opties laten vallen en voor een 1.5 gaan als je deze keuzes moet maken.
R-line en 18 inch zijn erg mooi, maar ik zeg zelf altijd: "Wielen en R-line zie je alleen als je aan komt lopen". De rest van de tijd moet je het vooral met de binnenkant en belangrijker, de motor doen. Veel opties kun je later toevoegen. Velgen zijn aftermarket bij een bandenboer ongeveer 70% goedkoper als bij VW. Zeker Dynaudio vind ik zelf erg tegenvallen in vergelijking met het standaard geluid in de Golf en achteraf is eenvoudig een veel beter systeem toe te voegen voor minder geld.

Advance en bestuurdersassistentie zou ik wel nemen. En vooral: DSG.

Oh, en keyless-entree zou ik sowieso niet nemen. Laatste dagen weer erg in het nieuws geweest. De dealer belde speciaal omdat ik die als enige optie was vergeten aan te kruisen. Ze verklaarden mij voor gek dat ik het niet wilde en verklaarden mij compleet gestoord toen ik aangaf dat dat voor een paar tientjes is te kraken. Ze deden alsof ze daar nog nóóit van hadden gehoord. Bizar dat ze dat aan blijven smeren omdat het lekker veel handel brengt voor ze achteraf.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 06-09-2018 07:40 ]

• Dennisdn
Rainesh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:44:
[...]

Sommige nog makkelijker dan je zou verwachten. Een maatje van mij heeft een Polo van 10 jaar oud met een RNS erin. Hij besteld een achteruitrij-camera voor 6 euro, ja zes euro op alieexpres. in 3 minuten aangesloten afgelopen weekend en het werkt direct perfect. Hoefde niet eens iets te activeren ofzo. Ik heb alleen nog niet gezien waar de camera is weggewerkt omdat hij alleen een filmpje stuurde van het in-zijn-achteruit zetten en het scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 06-09-2018 07:49 ]

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:47:
[...]

Sommige nog makkelijker dan je zou verwachten. Een maatje van mij heeft een Polo van 10 jaar oud met een RNS erin. Hij besteld een achteruitrij-camera voor 6 euro, ja zes euro op alieexpres. in 3 minuten aangesloten afgelopen weekend en het werkt direct perfect. Hoefde niet eens iets te activeren ofzo. Ik heb alleen nog niet gezien waar de camera is weggewerkt omdat hij alleen een filmpje stuurde van het in-zijn-achteruit zetten en het scherm.
In 3 min? Hier wil ik wel meer informatie over :D

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:06:
Lang geleden dat ik hier eens gepost heb.. Moet het vaker bijhouden denk ik :P

Ondertussen wel het een en anders veranderd aan de GTI.

K04 ombouw > 371PK / 470NM

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
14-Susp. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000
3C-Lane Change -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
65-Tire Pressure -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Component: ESP MK60EC1 H46 0175
Revision: 00H46001
Coding: 144Bxxxxxxxx1401Exxxxx0041A119506A
Shop #: WSC 19427 133 00001
VCID: 75A22FF4DC4C6FEC07-8020

No fault code found.
Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels:| 5Q0-919-298.clb
Part No SW: 1K8 919 475 D HW: 5Q0 919 298
Component: PARKHILFE PLA 011 0480
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 0011167111
Shop #: WSC 00099 780 00200
ASAM Dataset: EV_EPHVA2CVW364GP00 001010
ROD: EV_EPHVA2CVW364GP00_VW36.rod
VCID: 3B36F9CCB2E8F99C31-806E

No fault code found.
Address 3C: Lane Change (J1086) Labels:| 5Q0-907-686.clb
Part No SW: 5Q0 907 686 B HW: 5Q0 907 686 B
Component: HRE_Master H11 0071
Serial number: 0367435529
Coding: 02012102
Shop #: WSC 00046 123 12345
ASAM Dataset: EV_HREntryHella 001028
ROD: EV_HREntryHella_VW27.rod

Lane Change Assistant 2:
Subsystem 1 - Part No SW: 5Q0 907 685 B HW: 5Q0 907 685 B
Component: HRE_Slave H11 0071
Serial number: 0366681323
Coding: 020121

No fault code found.
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-STD2.clb
Part No SW: 5C0 035 680 G HW: 5C0 035 680 E
Component: MU-S-ND-ER H** S**
Serial number: VWZAZ2R9912219
Coding: 02731001FF0000005111120500890B002F0100D001200001CF
Shop #: WSC 12345 102 209715
ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001004
ROD: EV_MUStd4CTSAT_VW36.rod
VCID: 230621AC2A58A15C19-8076

Data medium:
Subsystem 1 - Part No SW: 5NA 919 866 HW: -----------
Component: ECE1 2018/19 --- 1030
Serial number: --------------------

No fault code found.
Address 65: Tire Pressure (J502) Labels: 3AA-907-273.clb
Part No SW: 3AA 907 273 H HW: 5Q0 907 273
Component: RDKBERU30 H04 0012
Serial number: 30000000035684
ASAM Dataset: EV_RDKBERU30 006001
ROD: EV_RDKBERU30_006_VW36.rod
VCID: 393AE3C4B8D4CB8C23-806C

No fault code found.
Address 69: Trailer (J345) Labels:. 1K0-907-383-V2.clb
Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
Component: Anhaenger H09 0100
Revision: 3A001001 Serial number: 00000147679016
Coding: 010D000202000000
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 302CDEE063AE0AC494-8064

No fault code found.
Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Part No SW: 3Q0 980 654 H HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H04 0271
Serial number: 26021611K20927
Coding: 000406040000040500221353C0808100D4000E100020
Shop #: WSC 00069 790 00045
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW36.rod

No fault code found.

Discover media met App-Connect
[afbeelding]

Witte interieur verlichting rondom
[afbeelding]

"Extra" foefjes
[afbeelding]

Park assist weergave met uitparkeerassisten sensoren *side assist*
[afbeelding]

Hoor graag jullie meningen hierover :)

Volgende ombouw is eventueel ACC :O
Baas!

Heb je je abs ook gecodeerd voor de remfunctie bij uitparkeren? Als je de juiste ACC radar plaatst, dan heb je icm je front camera ook Traffic Jam Assist! Dat is dan echt super uniek op een Golf 6 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• tolunaygul12
Baas!

Heb je je abs ook gecodeerd voor de remfunctie bij uitparkeren? Als je de juiste ACC radar plaatst, dan heb je icm je front camera ook Traffic Jam Assist! Dat is dan echt super uniek op een Golf 6 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
[/quote]

Rear assist werkt ja. Als er bij uitparkeren een auto aankomt die gezien wordt remt die af ja. Volgende stap is door naar pla3 met paar extra functies.

Acc is "mogelijk" maar mijn motor ecu heeft er geen ondersteuning voor.. daarvoor moet ik een Europese ECU monteren en compleet ompinnen de ecu stekkers.. TCA weet ik niet, dat werkt volgens mij alleen met de mqb radars? Daarbij zit je met cp.. in ons groepje met ombouwen net als dit gebruiken we altijd 3aa radars.

Ook moet ik eens op zoek gaan naar een golf7 type stuur. Begint te kriebelen om weer eens te modden :P

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:34:
[...]

Baas!

Been done before. Ik weet iemand met Tiguan eerste gen met alle opties van een tiguan laaste generatie :D
tolunaygul12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:08:
Baas!

[/quote]

Rear assist werkt ja. Als er bij uitparkeren een auto aankomt die gezien wordt remt die af ja. Volgende stap is door naar pla3 met paar extra functies.

Acc is "mogelijk" maar mijn motor ecu heeft er geen ondersteuning voor.. daarvoor moet ik een Europese ECU monteren en compleet ompinnen de ecu stekkers.. TCA weet ik niet, dat werkt volgens mij alleen met de mqb radars? Daarbij zit je met cp.. in ons groepje met ombouwen net als dit gebruiken we altijd 3aa radars.

Ook moet ik eens op zoek gaan naar een golf7 type stuur. Begint te kriebelen om weer eens te modden :P
Komen de navigatie ook op het FIS? Het enige wat me mateloos stoort, is dat de klok niet in het midden staat op je FIS :D

Verder knappe retrofits :-)

[ Voor 17% gewijzigd door SadisticPanda op 06-09-2018 09:26 ]

• DarkSide

DarkSide

Dennisdn schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:34:
[...]

Ik zou wat opties laten vallen en voor een 1.5 gaan als je deze keuzes moet maken.
R-line en 18 inch zijn erg mooi, maar ik zeg zelf altijd: "Wielen en R-line zie je alleen als je aan komt lopen". De rest van de tijd moet je het vooral met de binnenkant en belangrijker, de motor doen. Veel opties kun je later toevoegen. Velgen zijn aftermarket bij een bandenboer ongeveer 70% goedkoper als bij VW. Zeker Dynaudio vind ik zelf erg tegenvallen in vergelijking met het standaard geluid in de Golf en achteraf is eenvoudig een veel beter systeem toe te voegen voor minder geld.

Advance en bestuurdersassistentie zou ik wel nemen. En vooral: DSG.

Oh, en keyless-entree zou ik sowieso niet nemen. Laatste dagen weer erg in het nieuws geweest. De dealer belde speciaal omdat ik die als enige optie was vergeten aan te kruisen. Ze verklaarden mij voor gek dat ik het niet wilde en verklaarden mij compleet gestoord toen ik aangaf dat dat voor een paar tientjes is te kraken. Ze deden alsof ze daar nog nóóit van hadden gehoord. Bizar dat ze dat aan blijven smeren omdat het lekker veel handel brengt voor ze achteraf.
DSG is idd een must. Rij daar al 8 jaar mee. Echt super.
Kessy vind ik zelf erg fijn. Ik weet dat het in het nieuws is. Maar dat was de RNS510 ook. Die die had ik ook gewoon.

Ik moet nog even spelen.
Zag bv dat een octavia goedkoper is. Mis ik wel AID maar wel 18" golus en 150pk.

Aan de andere kant ben ik de 1.2TSI ook gewend de afgelopen 8 jaar.
En kent leeuwaarde mij ook. De 1.2 heeft het prima gedaan.

Keuzes....keuzes....keuzes....

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:28:
[...]

https://nl.aliexpress.com...901e959&priceBeautifyAB=0

Aansluiten en klaar....
DarkSide schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:25:
[...]

DSG is idd een must. Rij daar al 8 jaar mee. Echt super.
Kessy vind ik zelf erg fijn. Ik weet dat het in het nieuws is. Maar dat was de RNS510 ook. Die die had ik ook gewoon.

Keuzes....keuzes....keuzes....
Toen het met de RNS'en té erg werd hoefde je hooguit een paar pinnen in het dashboard te laten zetten met zo'n kap (was echt geen gezicht). En daarvan had je altijd nog braakschade, of een uitgepakte ruit naast de auto. Maar vanaf 1 januari 2019 krijg je een keyless niet meer in de all-risk-dekking omdat het té makkelijk is voor het dievengilde. Geen idee of dat ook voor reeds rijdende auto's telt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 06-09-2018 09:56 ]

• tolunaygul12

• Dennisdn
tolunaygul12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:55:
[...]

Werkt niet op de oude rns radio's :)
Ik zal even navragen welke hij er precies in heeft zitten.
Volgens mij de RNS310 want hij is nu een jaar of 10 oud, dus zal zeker geen Discover zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 06-09-2018 09:58 ]

• tolunaygul12
Rns310 heeft een rgb video signaal nodig.
Je kan er wel een converter tussen plaatsen. Maar 1:1 aansluiten gaat niet werken.

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Over de RNS310 gesproken, ik heb een bug met Spotify via Bluetooth. Kan het via de zoekfunctie niet vinden.

Als ik muziek afspeel via bluetooth/spotify laat het schermpje vaak de afspeeltijd niet zien. Alleen 00:00 en het eind van het nummer ook 00:00. Spotify opnieuw opstarten wilt het probleem wel eens verhelpen, maar is geen definitieve fix. Is dit een bekende bug en heeft dit te maken met het systeem of met spotify?

• Dennisdn
tolunaygul12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:03:
Rns310 heeft een rgb video signaal nodig.
Je kan er wel een converter tussen plaatsen. Maar 1:1 aansluiten gaat niet werken.
Wellicht dat die er dan bij zat, want hij is zeker weten geen tweaker of uberhaupt handig met electra en hij is zo slecht in Engels dat de gebruiksaanwijzing al een uitdaging is. Het kan nooit moeilijk geweest zijn. Zodra ik de auto zie zal ik even goed kijken hoe het zit.

• Loekkiee
Dennisdn schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:01:
[...]

Wellicht dat die er dan bij zat, want hij is zeker weten geen tweaker of uberhaupt handig met electra en hij is zo slecht in Engels dat de gebruiksaanwijzing al een uitdaging is. Het kan nooit moeilijk geweest zijn. Zodra ik de auto zie zal ik even goed kijken hoe het zit.
Kun je hem misschien eens vragen om foto's/filmpjes te maken van hoe die hem bevestigd heeft en hoe het op het schermpje allemaal uitziet?

• Dennisdn
Ik heb een filmpje gehad van hoe het werkte. Hij gaat automatisch aan bij achteruit schakelen. En ook alle rode, groene en oranje lijntjes werden in het scherm aangegeven alsof het orgineel was.

• Loekkiee
Zou je die eens willen posten?

• tolunaygul12
azz_kikr schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:24:

Komen de navigatie ook op het FIS? Het enige wat me mateloos stoort, is dat de klok niet in het midden staat op je FIS :D

Verder knappe retrofits :-)
Navigatie komt uiteraard zichtbaar de op FIS :) alles werkt gewoon zoals het hoort. Navigatie, Bluetooth Voice, App-Connect etc alles is vrij en werkend. Enige wat niet werkt is Online dienst Car-Net.
Volgende stap is dynaudio uitbreiden met een nieuwe versterker en originele subwoofer, instelbaar via de radio.

Wlan is actief, je kan een hotspot maken met je telefoon en dan verbinden met de radio. VW Media Control werkt, alsmede het streamen van audio via DLNA over wlan :)

Klok is inderdaad niet in het midden, hoort bij de firmware. Stoor ik me niet zo erg aan hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Handig als je van de baas een snipperdag mag inleveren om aan je eigen auto te werken :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p63STop.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Posten gaat niet maar er is ook niks anders te zien dan de voorkant van het scherm. En dat ziet er hetzelfde uit als mijn orginele systeem. Daarvan staan filmpjes genoeg op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

Dennisdn schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:34:
[...]

... Zeker Dynaudio vind ik zelf erg tegenvallen in vergelijking met het standaard geluid in de Golf en achteraf is eenvoudig een veel beter systeem toe te voegen voor minder geld. ...
Eens dat aftermarket goedkoper en beter kan, heb dit vroeger in mijn Alfaatje 147 gedaan. Je kunt aftermarket heel ver gaan :'( achteruitkijk spiegel van vooruit laten trillen, barst als resultaat... Echter, is het naar mijn mening een enorm verschil tussen standaard audio systeem en Dyn met sub achterin in de 7FL.

Heb vooraf een 7FL highline proefgereden zonder Dyn en mijn favoriete test-tracks afgespeeld.
Ik weet heel goed dat een VW Golf veel plastic bevat en dat plastic lekker kan resoneren bij lage frequenties.
Dit deed alles bij de proefrit dan ook zeker... Zelfs bij het vasthouden van de stukken plastic onderin de deuren en/of de speaker-grills bleef het geratel van de speakers doorgaan.

Nu de Dyn in de 7FL. Een wereld van verschil :P . Alleen mijn zonnebril in het dak-opbergvakje is hoorbaar irritant trillend... De speaker kwaliteit is absoluut enkele niveaus boven de standaard speakers en zelfs met een flinke (en gezien mijn strakke gehoor) goed luide bas track is alles absoluut kwalitatief beter dan in de stock 7FL.

Ja, €650+ en minder ruimte voor je lange leren schoenen bij uitstappen, maar elke toon en beat waard t.o.v. de 500 cc meer imho. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door fheerens op 06-09-2018 22:22 ]

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
fheerens schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:21:
[...]

Eens dat aftermarket goedkoper en beter kan, heb dit vroeger in mijn Alfaatje 147 gedaan. Je kunt aftermarket heel ver gaan :'( achteruitkijk spiegel van vooruit laten trillen, barst als resultaat... Echter, is het naar mijn mening een enorm verschil tussen standaard audio systeem en Dyn met sub achterin in de 7FL.

Heb vooraf een 7FL highline proefgereden zonder Dyn en mijn favoriete test-tracks afgespeeld.
Ik weet heel goed dat een VW Golf veel plastic bevat en dat plastic lekker kan resoneren bij lage frequenties.
Dit deed alles bij de proefrit dan ook zeker... Zelfs bij het vasthouden van de stukken plastic onderin de deuren en/of de speaker-grills bleef het geratel van de speakers doorgaan.

Nu de Dyn in de 7FL. Een wereld van verschil :P . Alleen mijn zonnebril in het dak-opbergvakje is hoorbaar irritant trillend... De speaker kwaliteit is absoluut enkele niveaus boven de standaard speakers en zelfs met een flinke (en gezien mijn strakke gehoor) goed luide bas track is alles absoluut kwalitatief beter dan in de stock 7FL.

Ja, €650+ en minder ruimte voor je lange leren schoenen bij uitstappen, maar elke toon en beat waard t.o.v. de 500 cc meer imho. O-)
Oh het is zeker een verschil. Ik ben er zelf ook blij mee, maar als je keuzes moet maken zou ik dat gewoon als eerste achteraf regelen. Zeker omdat de gewone af-fabriek (papieren) boxen van VW helemaal niet zo slecht klinken. Het is in ieder geval eennvoudig up-te-graden.
Het rammelen en kraken van de deuren heb ik mij wel altijd stevig aan geërgerd. Het is me nog niet echt opgevallen dat het met Dyn niet is, maar het lijkt me wel logisch aangezien er in theorie geen lage tonen meer door de deur zouden hoeven.

Wat ik zelf van de Dyn vind tegenvallen is dat er weinig aan af te stellen is. Heel vroeger was ik veel bezig met m'n tijd en eerste geld te verbrassen aan showinstallaties in m'n auto's voor beurzen enzo. Misschien was mijn verwachting daardoor te hoog. Er zit wel een fancy uitziende EQ op, maar als je de sub ook maar één tandje boven het gemiddelde zet, dan trekt hij het hele geluid al krom en overheerst de sub direct. Waardoor al het andere ook minimaal een tandje omhoog moet en er helemaal niets meer van klopt. Behalve de presets kun je er weinig goeds mee. "Vroeger" hadden de aftermarket-radio's ook losse knoppen om snel de sub of de presets hoog te zetten bij een geschikt nummer. Bij VW-Dyn moet je zo ver het menu in dat dat er nooit van komt.

Kortom: het is zijn geld waard als optie omdat het niet heel duur is. Maar als er keuzes gemaakt moeten worden kan het eenvoudig goedkoper en beter achteraf. Het is dat ik geen tijd en zin meer heb om te knutselen, anders had ik dat zeker gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 07-09-2018 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Zo'n ochtend dat de sensoren voor Front Assist en ACC zeggen "zoek het zelf maar uit". Het regende ook wel belachelijk hard. Misschien ook maar beter eigenlijk :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:28:
[...]

Ik heb recentelijk een achteruitrij camera ingebouwd in een Golf 7, icm met een android autoradio, dus niet aangesloten op de originele radio. Het was een kwestie van de kentekenverlichting vervangen door 1 met de camera eraan vast, en vervolgens een hele lange kabel de auto in te krijgen en weg zien te werken tot achter de radio.
Dat was wel iets meer dan 3 minuten werk ;)

Daarover gesproken, heeft iemand nog een tip om in de achterbumper aan aarde te komen voor de achteruitrijcamera? Ik heb het nu via de kentekenverlichting gedaan, maar daardoor zegt de boordcomputer dat de verlichting stuk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:16
Hoe kan het dat als ik radio logos wil toevoegen aan mijn systeem dmv USB dat hij ze niet leest? .png en .jpg beide werkt niet. Of kan dit alleen via SD card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Wat voor auto/systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zijn de plaatjes niet te groot.
Meende dat de max 500x500 was (lang geleden dat ik ze geïmporteerd had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SiErRa schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:02:
[...]

Ik heb recentelijk een achteruitrij camera ingebouwd in een Golf 7, icm met een android autoradio, dus niet aangesloten op de originele radio. Het was een kwestie van de kentekenverlichting vervangen door 1 met de camera eraan vast, en vervolgens een hele lange kabel de auto in te krijgen en weg zien te werken tot achter de radio.
Dat was wel iets meer dan 3 minuten werk ;)

Daarover gesproken, heeft iemand nog een tip om in de achterbumper aan aarde te komen voor de achteruitrijcamera? Ik heb het nu via de kentekenverlichting gedaan, maar daardoor zegt de boordcomputer dat de verlichting stuk is :(
Aarde? Zowat elke bloot stuk ijzer van je wagen. Een echt massapunt kan je vinden aan de rechterzijde in de koffer in die holte tussen achterwiel en bumper. Waar je krik/gevarendriehoek, watever zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb een vraagje.

Een vriend heeft gevraagd of ik met mijn OBDeleven zijn Polo 6R wil uitlezen omdat het 'verlichting defect' lampje op het dashboard blijft branden.

Ik zie geen foutmelding en alle lampen binnen en buiten lijken normaal te werken.

Iemand enig idee wat er aan er hand kant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee alles getest? Alarmlichten. 3de remlicht achteruitrijlamp kenteken verlichting mistlampjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

svr89 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:35:
Ik heb een vraagje.

Een vriend heeft gevraagd of ik met mijn OBDeleven zijn Polo 6R wil uitlezen omdat het 'verlichting defect' lampje op het dashboard blijft branden.

Ik zie geen foutmelding en alle lampen binnen en buiten lijken normaal te werken.

Iemand enig idee wat er aan er hand kant zijn?
Geen idee in een polo maar waarschijnlijk is het de 2de lamp in een van je achterste remlichten. Bij een golf zitten er 2 in dus maybe in polo ook. Anders kenteken verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bochtenverlichting, ook zo'n leuke lampjes welke je vrij gemakkelijk over het hoofd ziet. :+

Maar bij m'n Golf komt er in 't display (CAR Menu) gewoon te staan wélke lamp er kapot is. Doet de Polo dat niet?

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 08-09-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Golf met discover media, de logos komen van de volkswagen site dus denk dat het niet de grote is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Dirk0s schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:25:

Golf met discover media, de logos komen van de volkswagen site dus denk dat het niet de grote is
Kan die ze niet zelf over wifi binnenhalen? Of verschilt dat nog weer per uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
JB076 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:46:
[...]

Kan die ze niet zelf over wifi binnenhalen? Of verschilt dat nog weer per uitvoering?
Ik heb eerste model, zit geen wifi op volgens mij. Ga het straks eens proberen via SD card misschien lukt dat wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dirk0s schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb eerste model, zit geen wifi op volgens mij. Ga het straks eens proberen via SD card misschien lukt dat wel
Dan is USB alleen voeding (spanning, of zoals velen het noemen: stroom) om een 'device' op te kunnen laden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Loekkiee schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:33:
Over de RNS310 gesproken, ik heb een bug met Spotify via Bluetooth. Kan het via de zoekfunctie niet vinden.

Als ik muziek afspeel via bluetooth/spotify laat het schermpje vaak de afspeeltijd niet zien. Alleen 00:00 en het eind van het nummer ook 00:00. Spotify opnieuw opstarten wilt het probleem wel eens verhelpen, maar is geen definitieve fix. Is dit een bekende bug en heeft dit te maken met het systeem of met spotify?
Bekend probleem volgens mij ja, ik heb het ook wel eens met m'n RNS315, ook dat ie soms de display niet updated met het nummer dat momenteel gespeeld wordt. Volgens mij geen specifiek Spotify probleem, ik ervaar het ook met andere streamingbronnen vanaf m'n Android smartphone zoals met Soundcloud.

Verder niet bijzonder verstorend vind ik, ben eerlijk gezegd al blij dat audiostreaming via BT vanaf een mobiel toestel überhaupt nog werkt op de inmiddels toch alweer 10 jaar oude RNS-systemen, en deze ook nog eens bedienbaar is via het MF stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
GerCor schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:13:
[...]

Dan is USB alleen voeding (spanning, of zoals velen het noemen: stroom) om een 'device' op te kunnen laden.
Ik kan er wel muziek mee afspelen, het is overigens via een media in aansluiting, dus via een extra kabeltje waarop ik mijn usb aansluit. Misschien dat het daarom ook alleen muziek afspeelt en geen overige data doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dirk0s schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:40:
[...]

Ik kan er wel muziek mee afspelen, het is overigens via een media in aansluiting, dus via een extra kabeltje waarop ik mijn usb aansluit. Misschien dat het daarom ook alleen muziek afspeelt en geen overige data doorgeeft?
O, oké. Je hebt een Media In aansluiting in jouw Golf en daar sluit je een USB Device op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
GerCor schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:26:
[...]

O, oké. Je hebt een Media In aansluiting in jouw Golf en daar sluit je een USB Device op aan.
Helaas via SD card nog steeds geen logos, vreemd. misschien toch te groot dan?
Pagina: 1 ... 62 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS