Ja kijk dat zal zeker schelen, de V60 waar ik wel eens in rij heeft geen sportonderstel en zit 17" onder dacht ik, dat gaat toch al een stuk minder strak door bochten dan mijn Golf 6 die overigens ook geen sportonderstel heeft.dfrenner schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Hellen?
Erg hard de bocht in lukt inderdaad niet, maar hellen doet hij echt niet. Bij mij kwam de achterkant bijna voorbij![]()
Misschien dat R-design en 19" meehelpen (sportonderstel en verlaagd).
Kijk, het geen Focus, maar je kunt hem best wel goed een bocht in sturen. Strakker dan menig standaard auto, zoals een Leon, Golf, Megane, Astra etc.
Maar het is zeker geen bochtenvreter nee... Focus was een stuk strakker.
Ik kan heel prima sturen met mijn Golf 5 met sport onderstel.dfrenner schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Hellen?
Erg hard de bocht in lukt inderdaad niet, maar hellen doet hij echt niet. Bij mij kwam de achterkant bijna voorbij![]()
Misschien dat R-design en 19" meehelpen (sportonderstel en verlaagd).
Kijk, het geen Focus, maar je kunt hem best wel goed een bocht in sturen. Strakker dan menig standaard auto, zoals een Leon, Golf, Megane, Astra etc.
Maar het is zeker geen bochtenvreter nee... Focus was een stuk strakker.
(Het is geen strepentrekker, maar ik heb hier in de buurt een aantal rotondes waar ik als het rustig is prima met 60+ km overheen kan knallen)
Moet wel zeggen dat dat met mijn 225/40/18 beter ging dan mijn 16 inchjes die er nu onder liggen (iets minder breed, en hogere banden)
Zal de gemeente niet heel blij mee zijn als je er overheen knalt.234FaTaLiTy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:19:
[...]
Ik kan heel prima sturen met mijn Golf 5 met sport onderstel.
(Het is geen strepentrekker, maar ik heb hier in de buurt een aantal rotondes waar ik als het rustig is prima met 60+ km overheen kan knallen)
Moet wel zeggen dat dat met mijn 225/40/18 beter ging dan mijn 16 inchjes die er nu onder liggen (iets minder breed, en hogere banden)
Kunnen ze de hovenier weer bellen om het plantsoen weer netjes te maken

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ben wel benieuwd wat de nieuwe cijfers gaan worden per 1 September. Heb de vanafprijzen van verschillende auto's net even opgeschreven, ben benieuwd wat ze over 3 dagen zijn.
M3P 24'
Hahaha zo erg is t nietFamous schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:23:
[...]
Zal de gemeente niet heel blij mee zijn als je er overheen knalt.
Kunnen ze de hovenier weer bellen om het plantsoen weer netjes te maken
Het is nu al drama!Vissa66 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:24:
[...]
Ben wel benieuwd wat de nieuwe cijfers gaan worden per 1 September. Heb de vanafprijzen van veschillende auto's net even opgeschreven, ben benieuwd wat ze over 3 dagen zijn.
Moeten er omrekentabellen komen of niet?
Per wanneer, overheid heeft het over 1 jan 2019?
Het is te druk om alle auto's vóó'r 1 sept te testen....
Nee helaas niet. De snelheid heeft geen invloed. Ik zet hem ook pas aan als ik al stil sta.Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:03:
[...]
Dat doet mijn bmw ook. Maar alleen als de ingestelde snelheid heel hoog staat. Ik zet hem in de file op 30km/h of 50. Dan trekt het allemaal wat langzamer op. Misschien tipje
Ahh dat is jammer.Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:28:
[...]
Nee helaas niet. De snelheid heeft geen invloed. Ik zet hem ook pas aan als ik al stil sta.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:42:
[...]
Op Youtube staat een demo-film van de Troc met File-assist. Daaronder loopt de discussie tussen iemand die het 5 maanden geleden ook niet meer kon bestellen. Daaronder reageert een Belgische dealer dat het daar nog wel kan. Het lijkt dus weer op een keuze van de oppermachtige importeurs.
YouTube: Volkswagen | De nieuwe T-Roc met Traffic Jam Assist.
Maar file-assist is eigenlijk niets anders dan een combi van adaptive cruisecontrol wat standaard is en lane-assist. Dus wellicht werkt het wel gewoon. Ik zou even rondbellen of je een dealer in de buurt kan vinden die toevallig een demo heeft staan om het te testen.
Overigens heb ik zelf het driver-pakket genomen speciaal voor de file-assist, maar in de praktijk gebruik ik het nooit omdat het erg onrustig is in de file. Het werkt wel, maar hij trekt nogal snel een sprint om een paar meter verder vol op de rem te gaan. Ik kan me voorstellen dat mensen om je heen in de file denken: wat zit hij nou steeds te doen....
De lane-assist zelf heb ik wel altijd aan staan, dan hoef je eigenlijk alleen maar een beetje lekker lui mee te sturen. Dus ik zou dan het pakket alsnog nemen.
Zet de ACC in het menu van je Discover systeem op 'Comfort' in plaats van 'Sport', wereld van verschil op mijn Passat met TJA.Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:28:
[...]
Nee helaas niet. De snelheid heeft geen invloed. Ik zet hem ook pas aan als ik al stil sta.
www.google.nl
Ik heb eens een poging gedaan, maar nadeel in de comfortstand is dat hij dan nóg meer ruimte laat met de voorganger bij normale snelheden. En de overige weggebruikers houden in NL geen rekening met ACC en proppen hem er dan nog meer tussenMisteRMeesteR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:08:
[...]
[...]
Zet de ACC in het menu van je Discover systeem op 'Comfort' in plaats van 'Sport', wereld van verschil op mijn Passat met TJA.
Is het dan zo'n probleem om anderen er tussen te laten?
alles kan off-topic
Nee dat niet maar wat je het gros vd tijd krijgt als je met ACC rijdt is dat jij links achter iemand rijdt en dus geen gas bij kan geven, er iemand van rechts door rijdt en jou inhaalt en dan net voor bijv een rechtsrijder zoals een vrachtwagen naar links gaat invoegen precies tussen jou en de auto voor je, resultaat: ACC weer flink op de remAnkona schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:43:
Staat jouw ACC-knipperlichtje dan wel aanDennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
En de overige weggebruikers houden in NL geen rekening met ACC en proppen hem er dan nog meer tussen
Ze hebben meer dan genoeg ruimte, zeker als ACC aan staat. Maar in plaats van een autolengte of 2-3 aanhouden, proppen ze hem 3 meter voor je ertussen. Op zich is het op te vangen door een klein beetje gas te geven om het systeem te laten weten dat je oplet, dan gaat hij niet op de rem. Maar normale afstanden houden is voor veel Nederlanders erg moeilijk. In Duitsland heb je daar totaal geen last van, die rijden veel netter.Ankona schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:43:
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2018 10:59 ]
Helemaal mee eens maar het rijden met ACC vergt ook gewoon een mentale aanpassing van de berijder. Zeker in ons drukke NL waarbij niemand jouw 2 seconden afstand respecteert en maar gebruikt om hem ertussen te gooien.Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
Ik heb eens een poging gedaan, maar nadeel in de comfortstand is dat hij dan nóg meer ruimte laat met de voorganger bij normale snelheden. En de overige weggebruikers houden in NL geen rekening met ACC en proppen hem er dan nog meer tussen
Zet ACC aan en 'geniet' van het relaxed rijden, of zet ACC uit en blijf lekker jakkeren/jagen is mijn advies, want een combinatie van beide werkt hier nou eenmaal niet
www.google.nl
Kan ik deze ook voor de VW golf GTE Discover pro gebruiken?Rainesh schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:17:
2018/2019 kaarten voor Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus
http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip
Ja.sneaky88 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:15:
[...]
Kan ik deze ook voor de VW golf GTE Discover pro gebruiken?
Net op het NOS Journaal; al die 'assistenten' veroorzaken meer aanrijdingen/ongelukken.MisteRMeesteR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:13:
[...]
Helemaal mee eens maar het rijden met ACC vergt ook gewoon een mentale aanpassing van de berijder. Zeker in ons drukke NL waarbij niemand jouw 2 seconden afstand respecteert en maar gebruikt om hem ertussen te gooien.
Zet ACC aan en 'geniet' van het relaxed rijden, of zet ACC uit en blijf lekker jakkeren/jagen is mijn advies, want een combinatie van beide werkt hier nou eenmaal niet
Dus, uitzetten dat ACC.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Probleem is dat je dan helemaal niet meer met CC kan rijden, aangezien die modellen met ACC geen normale CC stand meer hebben, best wel irritant.GerCor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:03:
[...]
Net op het NOS Journaal; al die 'assistenten' veroorzaken meer aanrijdingen/ongelukken.
Dus, uitzetten dat ACC.
In de spits werkt het gewoon niet zoals wij hier rijden. Daarom gebruik ik het veel minder als vooraf verwacht/gehoopt. Ligt niet aan het systeem want het werkt verder goed. Alleen een wat kortere afstand zou fijn zijn.MisteRMeesteR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:13:
[...]
Helemaal mee eens maar het rijden met ACC vergt ook gewoon een mentale aanpassing van de berijder. Zeker in ons drukke NL waarbij niemand jouw 2 seconden afstand respecteert en maar gebruikt om hem ertussen te gooien.
In de file dan?Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:58:
[...]
In de spits werkt het gewoon niet zoals wij hier rijden.
Ik denk dat dat hetzelfde is als al heel lang bekend, de parkeerpiepertjes. Mensen gaan er op vertrouwen en kijken zelf niet meer.GerCor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:03:
[...]
Net op het NOS Journaal; al die 'assistenten' veroorzaken meer aanrijdingen/ongelukken.
Dus, uitzetten dat ACC.
En als ik wel eens bij anderen in de auto zit schrik ik hoe erg iedereen volledig uit gaat van de zij-sensoren en niet meer verder kijken bij het baanverwissen. Dus in dat opzicht geloof ik het bericht volledig.
Maar verder werken de systemen prima. Ik heb ze bijna allemaal op m’n Golf en maak vaak de grap dat je zo wel mag appen of wat meer alcohol mag drinken.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2018 15:07 ]
Mooi systeem, maar als het niet [ook] als een gewone cruise control kan werken soms ook redelijk irritant lijkt me. Dat je dan een 'alertheid-workaround' hebt gevonden door een beetje bij te gassen verhelpt het misschien wel wat.Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:04:
[...]
Zoals iets hierboven beschreven. Hoge of lage snelheden maakt niet uit. Het werkt op zich prima. Zolang ze hem er maar niet steeds tussen drukken, dan blijf je achteraan rijden.
Nou, de momenten die ik bedoel, zou je ook de gewone cruisecontrol wel moeten uitzetten/bijsturen. Dus het is wel echt een grote upgrade ten opzichte van normale CC.Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:05:
[...]
Mooi systeem, maar als het niet [ook] als een gewone cruise control kan werken soms ook redelijk irritant lijkt me. Dat je dan een 'alertheid-workaround' hebt gevonden door een beetje bij te gassen verhelpt het misschien wel wat.
Ha Medetweakers.
Na aanschaf van een tweede auto kan ik eindelijk mee doen aan de Volkswagen topic.
Wij zijn net wat verder uit de stad gaan wonen en hadden behoefte aan een tweede auto die klein goedkoop en compleet is. Wij zijn uitgekomen op een 2013 High Up! 75PK full options met een kleine 42.5K op de teller deze hebben wij particulier aangeschaft. Nu komt het nergens in de onderhoud boekje staat dat de distributie riem is vervangen. Kijk je op internet kom je ook heel veel tegenstrijdige dingen tegen Autoblog zegt 3 jaar of 50K, Skoda (citigo variant) geeft aan checken bij 160k met geen jaar termijn. en bij Volkswagen dealer zelf krijg ik geen reactie op de vraag. Verkopers geven aan dat het een life long riem is
Je raad het al ik ben opzoek naar de echte interval van het tandriempje
Is er iemand bekend met de intervallen?
Na aanschaf van een tweede auto kan ik eindelijk mee doen aan de Volkswagen topic.
Wij zijn net wat verder uit de stad gaan wonen en hadden behoefte aan een tweede auto die klein goedkoop en compleet is. Wij zijn uitgekomen op een 2013 High Up! 75PK full options met een kleine 42.5K op de teller deze hebben wij particulier aangeschaft. Nu komt het nergens in de onderhoud boekje staat dat de distributie riem is vervangen. Kijk je op internet kom je ook heel veel tegenstrijdige dingen tegen Autoblog zegt 3 jaar of 50K, Skoda (citigo variant) geeft aan checken bij 160k met geen jaar termijn. en bij Volkswagen dealer zelf krijg ik geen reactie op de vraag. Verkopers geven aan dat het een life long riem is
Je raad het al ik ben opzoek naar de echte interval van het tandriempje
[ Voor 5% gewijzigd door FNale op 29-08-2018 15:20 ]
Punt blijft wel dat het IMO echt een enorme gemiste kans is dat je bij VAG niet gewoon kan kiezen CC of ACC....Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:09:
[...]
Nou, de momenten die ik bedoel, zou je ook de gewone cruisecontrol wel moeten uitzetten/bijsturen. Dus het is wel echt een grote upgrade ten opzichte van normale CC.
Zou graag ACC willen maar rij ook heel veel op drukke A snelwegen, dus ga denk ik toch maar gewoon voor reguliere CC

Dat hoort ook gewoon in het onderhoudsboekje te staan, is het overigens niet gewoon ook een ketting? En oh man de term full options, daar heb ik zo'n hekel aan, bijna geen enkele auto is 'full options'.. (buiten het feit dat er in een Up ook niet heel gek veel valt aan te vinken) Maar ik zie er wel graag foto's van tegemoet!FNale schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:17:
Ha Medetweakers.
Wij zijn net wat verder uit de stad gaan wonen en hadden behoefte aan een tweede auto die klein goedkoop en compleet is. Wij zijn uitgekomen op een 2013 High Up! 75PK full options met een kleine 42.5K op de teller deze hebben wij particulier aangeschaft. Nu komt het nergens in de onderhoud boekje staat dat de distributie riem is vervangen. Kijk je op internet kom je ook heel veel tegenstrijdige dingen tegen Autoblog zegt 3 jaar of 50K, Skoda (citigo variant) geeft aan checken bij 160k met geen jaar termijn. en bij Volkswagen dealer zelf krijg ik geen reactie op de vraag. Verkopers geven aan dat het een life long riem is![]()
Je raad het al ik ben opzoek naar de echte interval van het tandriempje![]()
Ja precies, op een N weg is het heerlijk maar op een A weg ben je toch al snel beter uit met gewone CCHet Vosje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Punt blijft wel dat het IMO echt een enorme gemiste kans is dat je bij VAG niet gewoon kan kiezen CC of ACC....
Zou graag ACC willen maar rij ook heel veel op drukke A snelwegen, dus ga denk ik toch maar gewoon voor reguliere CC
[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 29-08-2018 15:51 ]
Niks te vinden helaas of misschien gemist ga hem vanavond even opnieuw doornemen.Scrtz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:49:
[...]
Dat hoort ook gewoon in het onderhoudsboekje te staan, is het overigens niet gewoon ook een ketting? En oh man de term full options, daar heb ik zo'n hekel aan, bijna geen enkele auto is 'full options'.. (buiten het feit dat er in een Up ook niet heel gek veel valt aan te vinken) Maar ik zie er wel graag foto's van tegemoet!
[...]
idd in 2013 was het op de high up versie maar een paar vinkjes
Verder geen spannende auto het is dat die in de maand weinig kost en ten opzichte van onze eerste auto ook goed compleet is.
Edit
Werk als monteur bij VW dealer dus hier het verlossende woord:
Up!/Mii/Citigo heeft een distributieriem! Interval 240.000km of 6jaar. Waterpomp zit niet op distributie riem maar achterop de cilinderkop. Airco zit op de multiriem. Dit geld voor alle motoren (1.0 60pk en 75pk en 1.0 CNG)
[ Voor 31% gewijzigd door FNale op 29-08-2018 16:37 ]
Ik ben echt benieuwd naar de ACC! Auto wordt binnenkort geleverd. Ik rijd veel drukke snelweg, maar merk dat dat ik dan toch sowieso weinig CC gebruik. Dus vraag ik me af hoe vaak ik me er aan ga ergeren.
ACC is rete irritant op een A weg als het normaal doorrijd. Als je achter een vrachtwagen blijft hangen is het ok
Daarom zet ik hem op een A weg altijd op regulier CC. In de file is het wel briljant.
Ik vind ACC juist heerlijk. Waar je bij reguliere af en toe zit te prutsen met het aantal kilometers omdat je anders op je voorganger botst gaat het hier nu automatisch. En met de kortste afstand heb ik weinig last van mensen die er snel tussenin gaan. En anders snel even gas erbij, vaak kan je aan het gedrag zien wat er gaat gebeuren.
[ Voor 9% gewijzigd door Uffeltje op 29-08-2018 16:35 ]
Maar wat is er beter aan normale CC dan? Als je hem op de minimale stand zet is het precies hetzelfde als normale CC. Alleen gaat hij afremmen als er een voertuig in de gevaren-zone komt. Dan zou je zelf ook in moeten grijpen met normale CC. Hij doet het misschien iets eerder als je zelf zou doen, maar als er voldoende afstand is gaat hij gewoon weer terug naar ingestelde snelheid.Het Vosje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Punt blijft wel dat het IMO echt een enorme gemiste kans is dat je bij VAG niet gewoon kan kiezen CC of ACC....
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2018 17:08 ]
Dirk0s schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:18:
[...]
Er staat idd zoiets, als ik daar naar toe ga heb ik 2 keuzes.
Het volume van de stem aan te passen
Aan of uit vinken of ik wil dat de stem er ook is tijden een telefoonoproep.
Maar zodra ik de navigatie gebruik hoor ik geen stem ondanks dat het volume van de stem op 7/10 staat

4 regels en nergens en punt. Ik probeer al 4 te keer lezen wat er in godsnaam staat maar raak steeds buiten adem.Scrtz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:50:
Nee dat niet maar wat je het gros vd tijd krijgt als je met ACC rijdt is dat jij links achter iemand rijdt en dus geen gas bij kan geven, er iemand van rechts door rijdt en jou inhaalt en dan net voor bijv een rechtsrijder zoals een vrachtwagen naar links gaat invoegen precies tussen jou en de auto voor je, resultaat: ACC weer flink op de rem

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 29-08-2018 18:34 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Die regel ontbreekt dus bij mij?? Lijkt me raar dat dit niet mogelijk zou zijn met mijn navigatie?GerCor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:44:
[...]
[afbeelding]
[...]
4 regels en nergens en punt. Ik probeer al 4 te keer lezen wat er in godsnaam staat maar raak steeds buiten adem.
Nu heb ik wel het kleinere scherm, maar lijkt me dat dat niet de reden zou zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Dirk0s op 29-08-2018 21:57 ]
Dat lijkt mij ook geen reden. Ik denk eerder, want bij navigatie gaat het juist om stembegeleiding - beelden leiden alleen maar af van het verkeer- dat er iets mis is gegaan bij het installeren van de systeemsoftware.Dirk0s schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:55:
Die regel ontbreekt dus bij mij?? Lijkt me raar dat dit niet mogelijk zou zijn met mijn navigatie?
Nu heb ik wel het kleinere scherm, maar lijkt me dat dat niet de reden zou zijn
Ik heb zelf ooit nieuwe software geïnstalleerd van @Rainesh
Misschien dat je hem een DM kunt doen en vragen of je bij hem de software kunt downloaden.
Wat heb je precies voor systeem in welke auto?
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 29-08-2018 23:26 ]
Ik heb het zelfde systeem als op de foto een paar post hierboven, alleen heb ik de kleinere variant qua scherm.GerCor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:24:
[...]
Dat lijkt mij ook geen reden. Ik denk eerder, want bij navigatie gaat het juist om stembegeleiding - beelden leiden alleen maar af van het verkeer- dat er iets mis is gegaan bij het installeren van de systeemsoftware.
Ik heb zelf ooit nieuwe software geïnstalleerd van @Rainesh
Misschien dat je hem een DM kunt doen en vragen of je bij hem de software kunt downloaden.
Wat heb je precies voor systeem in welke auto?
Verder heb ik een Volkswagen Golf business Edition uit 2016.
Hoe werkt dat precies met nieuwe software installeren?
@Rainesh beschikt over originele VW software. Gewoon op een SD-kaart zetten en installeren via het menu van de Discover, net zoals je updates van HERE Kaarten installeert.Dirk0s schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:40:
Ik heb het zelfde systeem als op de foto een paar post hierboven, alleen heb ik de kleinere variant qua scherm.
Verder heb ik een Volkswagen Golf business Edition uit 2016.
Hoe werkt dat precies met nieuwe software installeren?
Kind kan de was doen.
Oke, ik heb de auto net dus verder niet zo bekend nog hoe het allemaal werkt. Heb hem een berichtje gestuurd dus hopelijk gaat het lukken.GerCor schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:54:
[...]
@Rainesh beschikt over originele VW software. Gewoon op een SD-kaart zetten en installeren via het menu van de Discover, net zoals je updates van HERE Kaarten installeert.
Kind kan de was doen.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en het is een 6RU 845 011J NVB 
Laatste stapje voor het VW Polo 6R Super WInter Pakket retrofit:
- Verwarmde voorruit
- Verwarmde voorruit sproeiers
- Koplampsproeiers
- Stoelverwarming voor en achter
- RLHS (regen, licht en vochtigheidssensor)
- Elektrische verwarming in de climatronic
VW Polo 6R 1.2 TDI 89gr Trendline Highline Bluemotion R-Line OEM+ 6C-style Dynaudio Nordic++

Toevallig lag net m'n voorruit ernaast

RLHS als cadeautje voor m'n verjaardag alvast

Eerdere voorbereidingen --> https://uk-polos.net/view...t=65724&start=330#p540215
- Verwarmde voorruit
- Koplampsproeiers
VW Polo 6R 1.2 TDI 89gr Trendline Highline Bluemotion R-Line OEM+ 6C-style Dynaudio Nordic++

Toevallig lag net m'n voorruit ernaast

RLHS als cadeautje voor m'n verjaardag alvast

Eerdere voorbereidingen --> https://uk-polos.net/view...t=65724&start=330#p540215
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Even ter verduidelijking, dit zie ik dus in mijn navigatie:

Op mede verzoek van @Rainesh wil ik even mijn probleem voorleggen.
Mijn Golf uit 2016 gekocht bij de volkswagen dealer in Waalwijk, door het probleem van geen stem geluid krijgen bij de navigatie ben ik dus hier dus op onderzoek uitgegaan.
Iemand wees me op de kennis van Rainesh, even wat contact mee gehad dmv priveberichten.
Hij vertelde mij dat de software van mijn navigatie van het oudere model is: MIB1 terwijl een auto uit mijn jaar zou het model MIB2 moeten hebben?
Verder heb ik er 0 kennis van dus hoop ik op jullie hulp en kennis.
Klopt het wat rainesh mij verteld dat de navigatie waarschijnlijk is omgewisseld of later is geplaatst?
Mijn Golf uit 2016 gekocht bij de volkswagen dealer in Waalwijk, door het probleem van geen stem geluid krijgen bij de navigatie ben ik dus hier dus op onderzoek uitgegaan.
Iemand wees me op de kennis van Rainesh, even wat contact mee gehad dmv priveberichten.
Hij vertelde mij dat de software van mijn navigatie van het oudere model is: MIB1 terwijl een auto uit mijn jaar zou het model MIB2 moeten hebben?
Klopt het wat rainesh mij verteld dat de navigatie waarschijnlijk is omgewisseld of later is geplaatst?
Zou kunnen maar lijkt mij persoonlijk vrij onwaarschijnlijk. Zou eerder denken dat het een 2015 model is dat pas in 2016 op kenteken is gezet, of heeft @Rainesh dat al kunnen uitsluiten?Dirk0s schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:17:
Op mede verzoek van @Rainesh wil ik even mijn probleem voorleggen.
Ook zou het zo moeten zijn volgens Rainesh dat het met softwarenummer met een 3Q zou moeten beginnen, de mijne begint met een 5G:

5G0 035 874 is in ieder geval een MIB1.
Je auto komt uit 2016, maar weet je misshcien ook het modeljaar?
Of het modeljaar lettertje van je VIN? WVWZZZAUZFx123456
Die F = 2015
Of G = 2016
Je auto komt uit 2016, maar weet je misshcien ook het modeljaar?
Of het modeljaar lettertje van je VIN? WVWZZZAUZFx123456
Die F = 2015
Of G = 2016
[quote]iichel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:29:
- Verwarmde voorruit
- Koplampsproeiers
maar geen AB en knopje op je dash voor een standkachel?
- Verwarmde voorruit
- Koplampsproeiers
maar geen AB en knopje op je dash voor een standkachel?
Dit is inderdaad een eerste generatie Discover Media, MIB1. Kan je zien aan de randen om het scherm.Dirk0s schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:42:
Ook zou het zo moeten zijn volgens Rainesh dat het met softwarenummer met een 3Q zou moeten beginnen, de mijne begint met een 5G:
[afbeelding]
De MIB2 (geleverd vanaf halverwege 2016) heeft een groter scherm met kleinere bezels, zie ook de afbeelding van GerCor:

Duidelijk!Sander-B schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:40:
[...]
Dit is inderdaad een eerste generatie Discover Media, MIB1. Kan je zien aan de randen om het scherm.
De MIB2 (geleverd vanaf halverwege 2016) heeft een groter scherm met kleinere bezels, zie ook de afbeelding van GerCor:
[afbeelding]

Zo met de polo de boot op. Ik dealer bellen hoe het alarm uit moet. 1 zegt knopje bestuurdersdeur, niks te vinden. Ander zegt knopje ergens midden onder de gordel. Ook niks. Maar via menu interieur alarm uit gezet.
Mooi kleurtje zeg!
Nog niet eerder gezien in het donker groen..
Komt natuurlijk niet mooi naarvoren zo, in het echt erg chique!
Nog niet eerder gezien in het donker groen..
Komt natuurlijk niet mooi naarvoren zo, in het echt erg chique!

Alleen, ik heb een auto uit 2013 met MIB1. Ik denk dat @Rainesh het wel voor je kan oplossen. Misschien een afspraak met hem maken. @Rainesh is zo'n beetje dé expert op dit gebied.Sander-B schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:40:
Dit is inderdaad een eerste generatie Discover Media, MIB1. Kan je zien aan de randen om het scherm.
[afbeelding]
Excuus, de Discover pro MIB1 lijkt als twee druppels water op de Discover media MIB2.GerCor schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:25:
[...]
Alleen, ik heb een auto uit 2013 met MIB1. Ik denk dat @Rainesh het wel voor je kan oplossen. Misschien een afspraak met hem maken. @Rainesh is zo'n beetje dé expert op dit gebied.
Ik dacht dat die media 2 extra sleuven heeft voor een SD-kaart en nog een CD/DVD-sleuf bovenin het scherm? Maar ken het verder niet zo goed.Sander-B schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:56:
[...]
Excuus, de Discover pro MIB1 lijkt als twee druppels water op de Discover media MIB2.
Ze hebben de MIB2 een groter scherm gegeven, daarom lijkt die heel erg op de discovery proGerCor schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:30:
[...]
Ik dacht dat die media 2 extra sleuven heeft voor een SD-kaart en nog een CD/DVD-sleuf bovenin het scherm? Maar ken het verder niet zo goed.
Aangezien er een scheurtje in de velg van mijn V60 zit, staat hij bij de schadehersteller en heb ik een polo mee.
Een 1.0 tsi met 95pk. Dus ik denk, dat moet toch aardig meekomen?
Wat valt dat tegen, niet vooruit te branden. Onderstel is echt bagger, het deint alle kanten op bij een stuurbrweging...
Vandaag en morgen 500km in deze auto... Op snelweg moet je gewoon terug naar zijn 3 om een beetje iets te voelen wat op power lijkt.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ze snel iets goed hadden kunnen doen... Dus mijn irritatie wordt gedeeltelijk op de vervangende auto geprojecteerd. Ik stond gisterenochtend bij de Volvodealer, die had hem gisteren middag klaar kunnen hebben, had ik gewoon de 500km in een perfecte reisauto kunnen afleggen...
Maar daar de gedachte van leaseplan dat schades via Schadenet moeten, zit ik nu met deze auto opgescheept... Dus de auto moet het dan natuurlijk ontgelden.
Bureaucratie en regeltjes....
Ze hebben afspraken met Schadenet die goedkoper zijn voor schades dan de dealer. Dat snap ik... Maar een kapotte Volvo velg, wat denkt een schadehersteller daarmee te kunnen?!
Kom ik daar aan, zegt ie doodleuk dat hij hem waarschijnlijk uit Zweden moet laten komen... maandag of dinsdag op zijn vroegst... pffff
Kosten bij Volvo waren 625 euro ex btw voor de velg en uurtje werk...
Ben benieuwd hoeveel “goedkoper” dit grapje gaat zijn.
Diezelfde velg a 625 euro ex btw, 4-5 dagen autohuur Polo en denk ook uurtje werk voor ze....
Effect is dat het EN veel duurder is EN een zeer ontevreden klant.
Goed ze hebben mij al een aantal keer excuses aangeboden, dus ze zien in dat dit niet handig was, maar gisterenmiddag was er niets meer te regelen...
Je merkt ook opeens hoe snel een automaat went zeg, hij is al een paar keer afgeslagen.
En met starten wil hij dat niet zonder de koppeling in te drukken... oh ja, koppeling...
Als autootje voor erbij, lijkt het mij wel een prima wagentje. Multimediasysteem is prima, kofferbak is nog best ruim, achterin is het natuurlijk wel echt krap, maar goed dat mag in een B segment.
Maar sturen, stoelen, wegligging is allemaal echt beduidend slechter dan een willekeurige C segmenter, vooral op de snelweg. Als je even een snelle stuurbeweging maakt als je moet uitwijken, deint hij echt gigantisch. Zal ook wel een basis uitvoering zijn, huurauto’s boeit ze nooit zo veel. En mij in dit specifieke geval nog minder.
Ik was boos op Leaseplan dat ik naar Schadenet moest, toen ik bij Schadenet aangaf dat ik anders wel weer weg wilde, naar Volvo werd hij boos dat ik geen meter meer mocht rijden “levensgevaarlijk”. Poppenkast! Hij zag zijn geld natuurlijk weer wegrijden...
Zelf na een nacht slapen kan ik mij nog druk maken om de hele gang van zaken!
Ik zie echt op tegen de 500km rijden, terwijl ik rijden normaal gesproken echt leuk vind!
Ik zou de komende jaren geen Polo uit 2016 meer durven kopen
Wat valt dat tegen, niet vooruit te branden. Onderstel is echt bagger, het deint alle kanten op bij een stuurbrweging...
Vandaag en morgen 500km in deze auto... Op snelweg moet je gewoon terug naar zijn 3 om een beetje iets te voelen wat op power lijkt.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ze snel iets goed hadden kunnen doen... Dus mijn irritatie wordt gedeeltelijk op de vervangende auto geprojecteerd. Ik stond gisterenochtend bij de Volvodealer, die had hem gisteren middag klaar kunnen hebben, had ik gewoon de 500km in een perfecte reisauto kunnen afleggen...
Maar daar de gedachte van leaseplan dat schades via Schadenet moeten, zit ik nu met deze auto opgescheept... Dus de auto moet het dan natuurlijk ontgelden.
Ze hebben afspraken met Schadenet die goedkoper zijn voor schades dan de dealer. Dat snap ik... Maar een kapotte Volvo velg, wat denkt een schadehersteller daarmee te kunnen?!
Kom ik daar aan, zegt ie doodleuk dat hij hem waarschijnlijk uit Zweden moet laten komen... maandag of dinsdag op zijn vroegst... pffff
Diezelfde velg a 625 euro ex btw, 4-5 dagen autohuur Polo en denk ook uurtje werk voor ze....
Goed ze hebben mij al een aantal keer excuses aangeboden, dus ze zien in dat dit niet handig was, maar gisterenmiddag was er niets meer te regelen...
Je merkt ook opeens hoe snel een automaat went zeg, hij is al een paar keer afgeslagen.
En met starten wil hij dat niet zonder de koppeling in te drukken... oh ja, koppeling...
Als autootje voor erbij, lijkt het mij wel een prima wagentje. Multimediasysteem is prima, kofferbak is nog best ruim, achterin is het natuurlijk wel echt krap, maar goed dat mag in een B segment.
Maar sturen, stoelen, wegligging is allemaal echt beduidend slechter dan een willekeurige C segmenter, vooral op de snelweg. Als je even een snelle stuurbeweging maakt als je moet uitwijken, deint hij echt gigantisch. Zal ook wel een basis uitvoering zijn, huurauto’s boeit ze nooit zo veel. En mij in dit specifieke geval nog minder.
Ik was boos op Leaseplan dat ik naar Schadenet moest, toen ik bij Schadenet aangaf dat ik anders wel weer weg wilde, naar Volvo werd hij boos dat ik geen meter meer mocht rijden “levensgevaarlijk”. Poppenkast! Hij zag zijn geld natuurlijk weer wegrijden...
Ik zie echt op tegen de 500km rijden, terwijl ik rijden normaal gesproken echt leuk vind!
Ja, gewoon de gedachte dat het gisteren geregeld had kunnen zijn... Ik kan het niet loslaten.
Goedkoop is dan toch weer duurkoop voor d leasemij.
Overigens was mijn manager ook not amused dat dit grapje een hele ochtend tijd kost met heen en weer rijden, die gaat ook met Leaseplan om tafel... Gisteren middag wel 3 keer gebeld met excuses.
Daar heb alleen niets aan, mosterd na de maaltijd...
En ik kan er nog steeds niet bij dat je als Schadenet boos wordt op een KLANT, omdat hij weer weg wil rijden. Echt boos worden dat hij mij niet weg laat gaan met de auto...
Het zit me hoog
Ga dan ergens anders lopen bitchen over een type auto, dat tig klasses onder de jouwe valt.. ik moet hier al een tijdje lezen dat Volvo helemaal da bomb is, en VW kut, of in ieder geval inferieur. Eigenlijk heb je als Volvorijder helemaal niks te zoeken hier
Ps: als je met 95 pk niet kunt rondkomen in het Nederlandse verkeer, kan je het wellicht ook aan je rijstijl liggen, niet aan de auto
Ps: als je met 95 pk niet kunt rondkomen in het Nederlandse verkeer, kan je het wellicht ook aan je rijstijl liggen, niet aan de auto
Hier staat tekst
Ho ho, ik heb nu een polo, dat is een vw...Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:35:
Ga dan ergens anders lopen bitchen over een type auto, dat tig klasses onder de jouwe valt.. ik moet hier al een tijdje lezen dat Volvo helemaal da bomb is, en VW kut, of in ieder geval inferieur. Eigenlijk heb je als Volvorijder helemaal niks te zoeken hier![]()
Als ik 100 in zijn 5 rijd en gas geef, gebeurt er vrij weinig...
Volgens de VW dealer staan er momenteel een boel auto's vast op een terrein in Berlijn terwijl ze op nieuwe typegoedkeuring wachten conform WLTP. De levertijd van mijn Polo was dusdanig lang (okt, besteld in juni) dat ik er geen last van zou moeten hebben. Maar goed, 20k auto's daar op dat terrein lijkt me een flinke backlog.. Ik heb het inmiddels wel gehad met 65km enkele reis per dag in een i10, waarvan 99% snelweg.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Het schijnt dat de keuringsinstantie sowieso niet alles kan testen voor 1-9...HarmoniousVibe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:52:
Volgens de VW dealer staan er momenteel een boel auto's vast op een terrein in Berlijn terwijl ze op nieuwe typegoedkeuring wachten conform WLTP. De levertijd van mijn Polo was dusdanig lang (okt, besteld in juni) dat ik er geen last van zou moeten hebben. Maar goed, 20k auto's daar op dat terrein lijkt me een flinke backlog.. Ik heb het inmiddels wel gehad met 65km enkele reis per dag in een i10, waarvan 99% snelweg.
De overheid hoopt 1-1-19 een conversie tabel klaar te hebben om weer terug te rekenen?!
Schiet mij maar lek. Dit is zo’n mislukking geworden..
Weet je zeker dat ze je niet met zo'n turboloos MPI'tje hebben opgezadeld? In de up kon ik in zo'n geval beter ook eerst naar de 4.dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:47:
[...]
Ho ho, ik heb nu een polo, dat is een vw...
Mij boeit het niet. Schadenet niet, Leaseplan niet, en dat gewauwel over een scheurtje in een velg van een Volvo V60 niet.dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:22:
[...]
Ja, gewoon de gedachte dat het gisteren geregeld had kunnen zijn... Ik kan het niet loslaten.
Goedkoop is dan toch weer duurkoop voor d leasemij.
Overigens was mijn manager ook not amused dat dit grapje een hele ochtend tijd kost met heen en weer rijden, die gaat ook met Leaseplan om tafel... Gisteren middag wel 3 keer gebeld met excuses.
Daar heb alleen niets aan, mosterd na de maaltijd...
En ik kan er nog steeds niet bij dat je als Schadenet boos wordt op een KLANT, omdat hij weer weg wil rijden. Echt boos worden dat hij mij niet weg laat gaan met de auto...
Het zit me hoog

https://www.autoweek.nl/n...ns-voldoet-niet-aan-wltp/HarmoniousVibe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:52:
7 van de 14 modellen hebben een goedkeuring (zegt VW), als ik in de tabel kijk is zelfs dat niet gelukt:
https://www.adac.de/infot...euro_6d_temp/default.aspx
De up!, paar versies van de Polo, T-Roc en een Touareg hebben een goedkeuring.VW up! 1.0 Otto 999 44 Euro 6d-TEMP Aug. 18
VW up! 1.0 Otto 999 55 Euro 6d-TEMP Aug. 18
VW up! GTI Otto 999 85 Euro 6d-TEMP Jan. 18
VW cross up! 1.0 Otto 999 55 Euro 6d-TEMP Aug. 18
Neu! VW Polo 1.0 TSI Otto 999 70 Euro 6d-TEMP Aug. 18
Neu! VW Polo 1.0 TSI Otto 999 85 Euro 6d-TEMP Aug. 18
Neu! VW T-Roc 1.0 TSI Otto 999 85 Euro 6d-TEMP Aug. 18
VW T-Roc 1.6 TDI Diesel 1598 85 Euro 6d-TEMP Jun. 18
VW Touareg 3.0 V6 TDI SCR Diesel 2967 170 Euro 6d-TEMP Jul. 18
VW Touareg 3.0 V6 TDI SCR Diesel 2967 210 Euro 6d-TEMP Jul. 18
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Haha @dfrenner ik had je wel iets hoger in geschat dat je van het leasewagen topic ook nog eens hier komt zeuren over je leenwagen
Verwijderd
@dfrenner ik snap het. Het is lastig als je volvostring de komende 4 dagen in vagknoop zit. Ik hoop dat ze de velg snel binnen hebben en dat je weer snel vag loos in de Volvo kan rijden.
Mochten de klachten blijven en zich voortzetten door onaangepast gedrag richting VW rijders dan zou ik professionele hulp zoeken.
Mochten de klachten blijven en zich voortzetten door onaangepast gedrag richting VW rijders dan zou ik professionele hulp zoeken.
Wel grappig, neuten over baanligging en dan rijden in zo een zwalpgeval van een V60.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Nee vooral hierScrtz schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:33:
Haha @dfrenner ik had je wel iets hoger in geschat dat je van het leasewagen topic ook nog eens hier komt zeuren over je leenwagen
En jij bent?GerCor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:34:
[...]
Mij boeit het niet. Schadenet niet, Leaseplan niet, en dat gewauwel over een scheurtje in een velg van een Volvo V60 niet.
Je denkt toch niet dat ik mij door een volstrekt onbekende de mond laat snoeren?
Het staat je vrij om mijn reacties te negeren, dat raad ik je bij deze dan ook aan.
Niet nodig hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:14:
@dfrenner ik snap het. Het is lastig als je volvostring de komende 4 dagen in vagknoop zit. Ik hoop dat ze de velg snel binnen hebben en dat je weer snel vag loos in de Volvo kan rijden.
Ik deel mijn ervaringen met een Polo even.
Na een 300km snelweg begint de traagheid te wennen op de snelweg, maar waar een v60 als een huis op de weg ligt voel ik hier een windvlaagje al snel...azz_kikr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:06:
Wel grappig, neuten over baanligging en dan rijden in zo een zwalpgeval van een V60.
Bij stationair draaien maakt de motor een tikkend geluid
Maar goed morgen weer 300km terug... gelukkig heeft hij cc.
Ik nodig je uit een keer in beide te rijden...
Gelukkig is zit in dat Polo'tje vaak wel een fatsoenlijk touch screen navigatiesysteem ipv dat draak van een systeem dat Volvo levert. Ik heb er van de week even van mogen genieten in een Volvo en heb uit ergernis m'n smartphone er maar bijgepakt. Blij dat ik 's avonds weer in m'n Golfje mocht stappen en de V40 van mijn lijstje kon schrappen.dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:49:
[...]
Niet nodig hoor.
Dat gaf ik in mijn eerste post al direct aan, navi is erg fijn!!!biobak schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:08:
[...]
Gelukkig is zit in dat Polo'tje vaak wel een fatsoenlijk touch screen navigatiesysteem ipv dat draak van een systeem dat Volvo levert. Ik heb er van de week even van mogen genieten in een Volvo en heb uit ergernis m'n smartphone er maar bijgepakt. Blij dat ik 's avonds weer in m'n Golfje mocht stappen en de V40 van mijn lijstje kon schrappen.
Lees maar terug
Ach, mijn broer heeft lang een S40 T5 gehad.
“Premium”.
Wegligging was zéér ruk.. zelfs met een B14 set eronder.
Vermogen weinig aan te doen.
Ging van alles kapot waar zelfs de dealer moeite mee had om op te lossen.
Bijna alles was duur eraan.
Weinig mogelijkheden om diep uit te lezen.
Etc.
Etc.
Wat was er Premium?
De stoelen en het geluid was goed.
Zonder enige twijfel zou ik kiezen voor een GTI.
Met een Polo BM kon ik overigens prima mee komen met het verkeer en denk dat die nog wel slomer zijn dan de nieuwere 1.0 tsi.
En een V60 vergelijken met een Polo?

ach, nog liever heb ik een dikke benz
“Premium”.
Wegligging was zéér ruk.. zelfs met een B14 set eronder.
Vermogen weinig aan te doen.
Ging van alles kapot waar zelfs de dealer moeite mee had om op te lossen.
Bijna alles was duur eraan.
Weinig mogelijkheden om diep uit te lezen.
Etc.
Etc.
Wat was er Premium?
De stoelen en het geluid was goed.
Zonder enige twijfel zou ik kiezen voor een GTI.
Met een Polo BM kon ik overigens prima mee komen met het verkeer en denk dat die nog wel slomer zijn dan de nieuwere 1.0 tsi.
En een V60 vergelijken met een Polo?
ach, nog liever heb ik een dikke benz
2ton zware zwalpbak vs 1ton stadsauto fijne vergelijking.dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:49:
[...]
Nee vooral hier![]()
[...]
En jij bent?
Je denkt toch niet dat ik mij door een volstrekt onbekende de mond laat snoeren?
Het staat je vrij om mijn reacties te negeren, dat raad ik je bij deze dan ook aan.
[...]
Niet nodig hoor.
[...]
Na een 300km snelweg begint de traagheid te wennen op de snelweg, maar waar een v60 als een huis op de weg ligt voel ik hier een windvlaagje al snel...
Bij stationair draaien maakt de motor een tikkend geluid![]()
Maar goed morgen weer 300km terug... gelukkig heeft hij cc.
Ik nodig je uit een keer in beide te rijden...
Rij eens in een 7 reeks of een Mb S, wedden dat je niet naar die rammelvolvo terug wel qua comfort op autosnelweg...
Ik rij regelmatig oude polo met 1.9sdi.. Ja op autosnelweg kom je wat kracht en comfort te kort. Maar ondanks het gebrek aan vermogen, zijn die dingen best nog leuk voor het betere gooi en smijtwerk.
Schoonbroer, rijdt met full option v40, rijdt voor geen meter, interieur ziet er niet uit en in een bocht gaan die dingen gesoon rechtdoor.
Kom ik,in mijn wagen en voelt alles toch iets degelijker aan, al zeker het dashboard wat nergens op lijkt
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wat laten jullie je opfokken door iemand die toevallig een Polo meekreeg, maar dat die Polo totaal onschuldig is aan z'n frustraties...
Wij door een Polo, jij door jouw vrouwiichel schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:27:
Wat laten jullie je opfokken door iemand die toevallig een Polo meekreeg, maar dat die Polo totaal onschuldig is aan z'n frustraties...
Mijn vrouw raakt ook vaak opgefokt door wat ik met m'n Polo doe
Nee hoor, niemand wil je de mond snoeren maar er is je al eerder verteld dat jij jouw persoonlijke avonturen m.b.t. Volvo prima kwijt kan op het forum voor Volvo.dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:49:
En jij bent?
M.a.w. we weten nou wel dat jij Volvo geweldig vindt en iedereen uitnodigt Volvo te vergelijken met Volkswagen door eens in een Volvo te rijden.
Dus, als je daar even rekening mee wilt houden?
Verwijderd
En daarom kom je hier zeiken op VW's?dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:47:
[...]
Ho ho, ik heb nu een polo, dat is een vw...
Elke auto met 95pk trekt heel langzaam op in z'n 5e versnelling, dat is geen VW kwaaltje hoor!
Maar zoals gezegd, wat kom je hier doen? Als je alleen VW komt afkraken om vervolgens Volvo op te hemelen, ga dat dan lekker in het Volvo topic doen. Wij hebben daar geen boodschap aan.
Maar sowieso, als je het concept van langzaam optrekken in een 95pk karretje al niet snapt, dan heb je overall vrij weinig verstand van auto's. Zoals de meeste mensen in leasewagens. sorry leaserijders die er wel verstand van hebben
Mooie is dat dfrunner nu ook gewoon volledig de bijtelling betaald voor de v60 terwijl hij 20% a 25% van de tijd van de maand in een polo heeft moeten rijden. 😂😂😂
Ach 7% over €72k tegen 22% over €20k...Tylen schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:47:
Mooie is dat dfrunner nu ook gewoon volledig de bijtelling betaald voor de v60 terwijl hij 20% a 25% van de tijd van de maand in een polo heeft moeten rijden. 😂😂😂
Ontloopt elkaar niet zo veel.
Helaas ontkomen we er niet altijd aan. Dan blijkt altijd weer dat Zweedse kwaliteit toch iets anders is als hoe Duitsers erover denken.GerCor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:03:
[...]
..... iedereen uitnodigt Volvo te vergelijken met Volkswagen door eens in een Volvo te rijden.

Welke diesel plug in Volvo?
(en nee dit is niet bergaf maar volledig vlakke weg)
~1 op 28.6
[ Voor 20% gewijzigd door AndRo555 op 03-09-2018 22:03 ]
Ok, challenge accepted.AndRo555 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:00:
[afbeelding]
~1 op 28.6
* MisteRMeesteR gaat morgen hypermilend naar kantoor met z’n 1.4TSi
4,5lt/100km zal toch wel mogelijk zijn
[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-09-2018 22:36 ]
www.google.nl
GTE?!AndRo555 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:00:
[afbeelding]
~1 op 28.6
Hoe kun je met de polo je huidig verbruik zien?
Ik zie alleen maar gemiddelden.
Ik was tevens van mijn Skoda gewend dat ik het scherm tussen de tellers voor meerdere zaken kon gebruiken, maar nu lijkt het alleen voor navigatie te zijn, klopt dit? Of mis ik een bedieningsknop.
Het nippeltje bij het tanken is nog wel aanwezig merk ik. Paar litertjes extra om extra lang met een tank te doen! Al ik mij goed herinner paste daardoor bijna 10 liter meer in de tank destijds!
Ik zit zelf met de huidige tank van de plugin op 1 op 58,8
[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 03-09-2018 22:56 ]
Vraag:
Ik heb sinds kort een Volkswagen Up! uit 2013, super auto maar die Navigon is bejaard en langzaam en daarom zou ik dan ook graag een telefoonhouder willen monteren zodat ik tijdens het rijden gebruik kan maken van Waze etc..
Eerst gekeken of het mogelijk is de houder uit de huidige Up! over te zetten naar het oude model maar dit lijkt onmogelijk te zijn vanwege de andere aansluiting op het dashboard.
Nu kan je bij Volkswagen een magnetische telefoonhouder maar, heeft de Up! in het midden van het dashboard geen ventilatierooster aan de voorkant, links aan de bestuurderskant wel maar dan kan je de telefoon niet opladen tijdens het gebruik.
Ik zie wel wat van Brodit houders maar misschien heeft iemand hier nog een goede tip, dus mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.
Ik heb sinds kort een Volkswagen Up! uit 2013, super auto maar die Navigon is bejaard en langzaam en daarom zou ik dan ook graag een telefoonhouder willen monteren zodat ik tijdens het rijden gebruik kan maken van Waze etc..
Eerst gekeken of het mogelijk is de houder uit de huidige Up! over te zetten naar het oude model maar dit lijkt onmogelijk te zijn vanwege de andere aansluiting op het dashboard.
Nu kan je bij Volkswagen een magnetische telefoonhouder maar, heeft de Up! in het midden van het dashboard geen ventilatierooster aan de voorkant, links aan de bestuurderskant wel maar dan kan je de telefoon niet opladen tijdens het gebruik.
Ik zie wel wat van Brodit houders maar misschien heeft iemand hier nog een goede tip, dus mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.
Mijne niet hoor!Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:19:
[...]
Elke auto met 95pk trekt heel langzaam op in z'n 5e versnelling

spoiler:
In de 7e daarentegen 
Brodit is de beste optie voor je. Top houders.AbrahamKuyper schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:02:
Vraag:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb een paar duimpjes nodig om geluk af te dwingen..... 
Mijn Passat staat bij mijn monteur (kleine zelfstandige die super werk levert tegen redelijke prijzen) voor een nieuwe koppakking. De kop is eraf en naar revisiebedrijf, maar er zijn nog wat nieuwe problemen gerezen. Geen idee wat en waar, maar vanmiddag hoor ik meer.
K*tzooi, twee weken geleden al vliegwiel (DSG6), aircopomp, vrijloop dynamo en diverse draagarmrubbers vervangen en toen was ik al €2000 verder. Koppakking zou ook wel een €1500 zijn, en dan nu nog eens weet ik hoeveel weer extra.
Ik hoop dat het meevalt (mijn monteur belt al bij meer dan €100), maar ben er bang voor. Dus elke vorm van steun is welkom.
Mijn Passat staat bij mijn monteur (kleine zelfstandige die super werk levert tegen redelijke prijzen) voor een nieuwe koppakking. De kop is eraf en naar revisiebedrijf, maar er zijn nog wat nieuwe problemen gerezen. Geen idee wat en waar, maar vanmiddag hoor ik meer.
K*tzooi, twee weken geleden al vliegwiel (DSG6), aircopomp, vrijloop dynamo en diverse draagarmrubbers vervangen en toen was ik al €2000 verder. Koppakking zou ook wel een €1500 zijn, en dan nu nog eens weet ik hoeveel weer extra.
Ik hoop dat het meevalt (mijn monteur belt al bij meer dan €100), maar ben er bang voor. Dus elke vorm van steun is welkom.
1.6tdi dacht ikdfrenner schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:50:
[...]
GTE?!
Hoe kun je met de polo je huidig verbruik zien?
Ik zie alleen maar gemiddelden.
Ik was tevens van mijn Skoda gewend dat ik het scherm tussen de tellers voor meerdere zaken kon gebruiken, maar nu lijkt het alleen voor navigatie te zijn, klopt dit? Of mis ik een bedieningsknop.
Het nippeltje bij het tanken is nog wel aanwezig merk ik. Paar litertjes extra om extra lang met een tank te doen! Al ik mij goed herinner paste daardoor bijna 10 liter meer in de tank destijds!
Ik zit zelf met de huidige tank van de plugin op 1 op 58,8
door menu's heen scrollen in je tellerbak. Daar moet het staan.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Het is maar net hoe mooi en netjes je het wil hebben. Zoals Rivanov aangeeft is Brodit wel het beste wat je kan krijgen. Ik heb al een aantal auto's met brodithouder versleten en ze houden het langer vol dan de auto zelfAbrahamKuyper schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:02:
Vraag:
Maar iedereen om mij heen is helemaal blij met zo'n roosterhouder van 1 euro bij Alie-expres. Die zijn functioneel ook prima. Het ziet er alleen niet uit. Maar die mensen ergeren zich niet aan losse kabels en stekkers.
Ik zou voor een Brodit gaan met een actieve lader en de kabel achter het dashboard stroom laten halen. Zelf heb ik de kabel helemaal naar de 12v in de kofferbak getrokken en netjes weggewerkt. Dan hoef je helemaal niet aan de auto zelf te "knutselen".
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 04-09-2018 09:55 ]
Koppakking is helaas altijd een hele dure. Niet voor de onderdelen, dat is bijna niks. Maar vooral de manuren die ze er kwijt mee zijn. (Al gauw een uurtje of 5-6 als het een ervaren monteur is). En dat zijn nou net de uren waarvan ze soms wel eens wat van de factuur willen laten vallenRamon 73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:18:
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 04-09-2018 09:50 ]
Maar hoe scroll ik daar doorheen, ik kan geen knop vinden daarvoor.Rainesh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:44:
[...]
1.6tdi dacht ikstaat in startpost
door menu's heen scrollen in je tellerbak. Daar moet het staan.
Ik kan op de ruitenwisserhendel een knop indrukken, maar dan doet hij alleen navigatie. Verder krijg ik niets anders in het scherm te zien...
Dan nodig je ik je graag uit om in mn Polo 6n1 16v 1.4 uit 1998 te rijden:) 101PK zonder turbo:) Ik rijd menig "Volvo" eruit, mits hij geen automaat heeftdfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 07:28:
Aangezien er een scheurtje in de velg van mijn V60 zit, staat hij bij de schadehersteller en heb ik een polo mee.
Die van mij zit vastgekit op mn dashboardDennisdn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:45:
[...]
Maar iedereen om mij heen is helemaal blij met zo'n roosterhouder van 1 euro bij Alie-expres. Die zijn functioneel ook prima. Het ziet er alleen niet uit. Maar die mensen ergeren zich niet aan losse kabels en stekkers.

[ Voor 5% gewijzigd door Mimiix op 04-09-2018 10:06 ]
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Dat had ik nog wel liggen voor jeRamon 73 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:18:
AndRo555 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:00:
[afbeelding]
~1 op 28.6
Ok, vandaag gehypermiled naar kantoor met mijn Passat B8 1.4 TSI, het resultaat mag er wezen.MisteRMeesteR schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:35:
[...]
Ok, challenge accepted.
* MisteRMeesteR gaat morgen hypermilend naar kantoor met z’n 1.4TSi
4,5lt/100km zal toch wel mogelijk zijn
Heb gereden met het dak in de kantelstand, AC aan en zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de ACC. Heel klein stukje file wat mijn gemiddelde snelheid van 87km/h onderuit haalde maargoed

En ja, ik had het koud en de vingerafdrukken mag je negeren
www.google.nl
haad makkelijk 3.9 kunnen zijn as je de AC uit had en gewoon 21 graden had ingesteld
25 graden? Wat voor extreme koukleum ben je dan wel niet?
Ik schaam me echt kapot als Volvo rijder en liefhebber door jouw gebrul op dit forum, in het Volvo, Volkswagen en Lease topic. Je krijgt een leen auto mee en moet het daarmee doen, je probeert een auto van €65k (D-segment) met een auto van net €20k (B-Segment) te vergelijken, really?dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 07:28:
Blablablablabla
Wees blij dat er een auto is, en als je het niet jouw klasse vind dan ga je klagen bij de lease maatschappij in plaats van op een forum voor Volkswagen liefhebbers.
Volkswagen maakt prima auto's voor zijn prijsklasse, maar om simpelweg een B en D klasse met elkaar te vergelijken... Komop.
[ Voor 3% gewijzigd door Landon op 04-09-2018 11:10 ]
De mogelijkheden van de Up zijn inderdaad beperkt wat dat betreft. Misschien kun je een magneet bevestigen aan de standaard navigatiehouder.AbrahamKuyper schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:02:
Vraag:
Voor m'n 2017 up binnenkwam had ik ook een week of twee het oudere model en toen zette ik m'n telefoon maar in dat opbergvak achter de pook. Niet ideaal voor aflezen en bedienen kun je al helemaal vergeten.
Nadeel van de magneethouder is weer dat het met zware telefoons minder goed werkt. M'n Samsung A5 van het werk blijft prima hangen, de Lenovo P2 heb ik een keer van de vloer moeten rapen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS