Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.976 views

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik kan mijn Golf 1.5 TSI over een paar weken gaan ophalen.
Zit nu wat voorbereidingen te doen om mijn dashcam in te bouwen (spulletjes bestellen duurt ook een tijdje).

Kan iemand mij vertellen wat voor soort zekering er in gaat (Normaal, Mini, Micro?) en/of heeft iemand een foto ervan (met beetje ruimte omheen)? Wil ook weten hoeveel ruimte er binnen in is ivm wegwerken 12v naar 5v converter en kabels.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Khayma schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:19:
[...]

Ik hou het lekker bij de motoren :9. Tot nu toe geen 1 auto gehad die mijn verslagen heeft. Ik ben natuurlijk geen exoten nog tegen gekomen. Dus alles RS3's, AMG's, M-tjes, jaguars etc maken geen schijn van kans.

Oke, genoeg pikkies vergeleken! Ontopic:

Rijdt er hier iemand de nieuwste polo? Ik rij hem nu een kleine week en ik vind de stoelen echt ruk.
Bochtig parcourtje, jij met motorfiets, ik met antieke bmw met (ooit) 240 paardjes....
Eerste bocht rij ik je voorbij, rechte lijn ‘aak ik geen schijn vsn kans natuurlijk.

@itsalex je overdrijft een beetje. Je bent nauwelijks sneller dan 320d, laat staan een m5...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:32
azz_kikr schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Bochtig parcourtje, jij met motorfiets, ik met antieke bmw met (ooit) 240 paardjes....
Eerste bocht rij ik je voorbij, rechte lijn ‘aak ik geen schijn vsn kans natuurlijk.

@itsalex je overdrijft een beetje. Je bent nauwelijks sneller dan 320d, laat staan een m5...
Ik denk dat je helaas de verkeerde voor je hebt. Vergis de zomerrijder niet met een doorrijder ;). Ik wil de uitdaging serieus met je aangaan en we gaan beide het circuit op. Jij met je Antieke BMW en ik doe nog 'rustig' en kom met de F800GS.

We kunnen ook richting de Eifel of Ardenen gaan en dan rij ik je ook zoek.

/edit: Ik rij gemiddeld op jaarbasis zo een 20K op de motor. Merendeels daarvan (zo een 60 a 70%) zijn plezier ritten. (Noorwegen, Schotland, Ardennen, Eifel, Circuit, Bosnie etc.)

[ Voor 11% gewijzigd door Khayma op 23-08-2018 12:57 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
The Conman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:33:
Ik kan mijn Golf 1.5 TSI over een paar weken gaan ophalen.
Zit nu wat voorbereidingen te doen om mijn dashcam in te bouwen (spulletjes bestellen duurt ook een tijdje).

Kan iemand mij vertellen wat voor soort zekering er in gaat (Normaal, Mini, Micro?) en/of heeft iemand een foto ervan (met beetje ruimte omheen)? Wil ook weten hoeveel ruimte er binnen in is ivm wegwerken 12v naar 5v converter en kabels.
Ik had hem hier gewoon naar de 12V aansluiting achter in de kofferbak.
Kabel was lang zat (Mini 0805) en weggewerkt via het hemel.

Perfecte oplossing imo!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• The Conman
Famous schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Perfecte oplossing imo!
Dat is een goede. Zal daar eens naar kijken.
Weet je of de 12V in de kofferbak geschakelde stroom geeft (dus alleen stroom geeft wanneer de sleutel er in zit/contact)?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Perfecte oplossing imo!
Je kan een kabel ook onder de plastic delen onder de deuren langs naar achter drukken. Lijkt me inderdaad een betere optie dan zelf met zekeringen gaan werken.

• Dennisdn
  • Nu online
The Conman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Weet je of de 12V in de kofferbak geschakelde stroom geeft (dus alleen stroom geeft wanneer de sleutel er in zit/contact)?
Hij moet op contact staan. (Ik heb de WiFi dongle er in zitten).

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
[...]

Rijdt er hier iemand de nieuwste polo? Ik rij hem nu een kleine week en ik vind de stoelen echt ruk.
Present, 2,5 week nu. Geen klachten, maar ik ben dan ook niet heel kritisch qua autostoelen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik hou het lekker bij de motoren :9. Tot nu toe geen 1 auto gehad die mijn verslagen heeft. Ik ben natuurlijk geen exoten nog tegen gekomen. Dus alles RS3's, AMG's, M-tjes, jaguars etc maken geen schijn van kans.

Oke, genoeg pikkies vergeleken! Ontopic:

Meeste motorrijders probeerde het niet, een paar motoren makkelijk voorgebleven, maar goed een R35 is dan ook echt snel weg bij het stoplicht >:)
Mijn R1 was ook niet langzaam, maar bij een motor moet je toch echt wel een beetje je best doen. GTR is gewoon alles op race en gaspedaal in.

Audi RS modellen zijn meestal wel snel en hebben vaak haast :+
JB076 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Present, 2,5 week nu. Geen klachten, maar ik ben dan ook niet heel kritisch qua autostoelen.
Ik vind de stoelen ook niks, heb de sportstoelen in de GTI. lendensteun helemaal uit.
Kan mij zo niet herinneren dat de stoelen in de oude polo 2012 model ook zo waren.

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 23-08-2018 13:38 ]

Verwijderd

itsalex schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Het leuke van de GTE is dat je niet verwacht wat erin zit. Zet de GTE op de GTE modus en die auto gaat als een speer vandoor mede door het enorme koppel door die elektromotor. Ga naar de boost toe en schakel terug bij 80 km/h naar 3e versnelling en dan is het lachen. De GTE is maar 10% langzamer dan de GTI en de GTI herken je vaker aan oa uitlaat maar de GTE zoals ik deze nu heb herken je niet. Ik ben niet gerebatched met de logo's.
Je merkt als je snel wegtrekt bij de stoplichten dat de snelle auto's vaak dan met een noodgang er voorbij vliegen zoals ook met die BMW M5 laatst maar pas bij ergens 70-90 km/h doordat je met het koppel van de stroom al meteen vol trekkracht hebt.
Sterker nog, de eerste meters ben je vaak sneller als een GTI. Dat koppel knalt er meteen in.... :)

(maar zoals je merkt, de GTE word als wegluis gezien hier ;) )

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

Sterker nog, de eerste meters ben je vaak sneller als een GTI. Dat koppel knalt er meteen in.... :)

(maar zoals je merkt, de GTE word als wegluis gezien hier ;) )
al moet ik wel zeggen dat als je gewoon normaal rijdt het een best ok auto is.
zeker gezien iedereen tegenwoordig niet meer doorrijdt, te druk op de weg, teveel hybride/nieuwerijden.nl of ouderen, snelheidsverlagingen etc.

zie op vagtechniek dat je inmiddels je info kan opgeven voor wanneer de chiptuning voor AW komt:
https://chiptuning.vagtechniek.nl/volkswagen/polo/aw/

maar zal nog wel ff duren tot eind 2019 ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 23-08-2018 13:49 ]

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Voor de liefhebbers een leuk artikel op Autoblog over een Golf 6R waar een enthousiasteling een VR6 blok in heeft gelepeld ter vervanging van de saaiige 2 liter TSI die in generatie 6 het V-blok (met natuurlijk een fijner geluid en 'laufkultur)) opvolgde met de bekende 4 in lijn.

Koop deze Golf VI R36 met dikke V(R)6

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Viper® schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

al moet ik wel zeggen dat als je gewoon normaal rijdt het een best ok auto is.
zeker gezien iedereen tegenwoordig niet meer doorrijdt, te druk op de weg, teveel hybride/nieuwerijden.nl of ouderen, snelheidsverlagingen etc.

zie op vagtechniek dat je inmiddels je info kan opgeven voor wanneer de chiptuning voor AW komt:
https://chiptuning.vagtechniek.nl/volkswagen/polo/aw/

maar zal nog wel ff duren tot eind 2019 ;(
Veel bijtellingsvriendelijk zooi op de weg. Nu de bijtelling niet meer afhankelijk is van het geduld van de bestuurder zal dat snel veranderen.

alles kan off-topic

• Famous
Viper® schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Audi RS modellen zijn meestal wel snel en hebben vaak haast :+

[...]
Zeker als ze met een plofkraak bezig zijn :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Khayma schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat je helaas de verkeerde voor je hebt. Vergis de zomerrijder niet met een doorrijder ;). Ik wil de uitdaging serieus met je aangaan en we gaan beide het circuit op. Jij met je Antieke BMW en ik doe nog 'rustig' en kom met de F800GS.

/edit: Ik rij gemiddeld op jaarbasis zo een 20K op de motor. Merendeels daarvan (zo een 60 a 70%) zijn plezier ritten. (Noorwegen, Schotland, Ardennen, Eifel, Circuit, Bosnie etc.)
Circuit is niks aan, daar kom ik inderdaad veel te veel vermogen te kort. Lange rechten stukken en flauwe bochten en banen van 20 meter breedte

Als het droog asfalt is, ben je een zomerrijder ^^

Als iemand auto wil lenen met meer vermogen....dan doe ik mee op circuit :D

11 jaar rally ervaring. Onder alle weersomstandigheden en op alle ondergronden.

(en met alle brokken vandien ook, ik ontbreek nog altijd ergens een achterste diff in de westvlaamse velden, heb in totaal denk ik nog 1.75 bMW aan brokken en onderdelen liggen )

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
The Conman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Ik heb destijds even uitgezocht welk relais de 12v contactdoos schakelde, zo'n relais nieuw gehaald. Kapje eraf, op z'n plek zetten en met spanningzoeker (lampje) getest welke aansluiting de geschakelde 12v was. Daar draad aan gesoldeerd en door kapje naar buiten gevoerd. Massapunt gemaakt en ik heb keurig 10 Ampère geschakelde spanning ter beschikking. De tussenplug op de zekering is het net niet voor mij.
En als ik de auto verkoop gaat het originele relais er weer in.

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-02 22:07
[...]

Yes, ik heb hem nu ongeveer 3,5 maand en 11k gereden. Stoelen zijn naar mijn mening zeker niet verkeerd heb al wel eens langer dan 4 uur gezeten en geen last gehad (ik heb de R-Line stoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:50:
Voor de liefhebbers een leuk artikel op Autoblog over een Golf 6R waar een enthousiasteling een VR6 blok in heeft gelepeld ter vervanging van de saaiige 2 liter TSI die in generatie 6 het V-blok (met natuurlijk een fijner geluid en 'laufkultur)) opvolgde met de bekende 4 in lijn.

Koop deze Golf VI R36 met dikke V(R)6
Leuk blok maar een handbak?

En wat een lelijk hok.. komt waarschijnlijk ook door de slechte foto’s maar die velgen :')
Doorlopende motorkap ziet er ook niet uit.

En hij mist natuurlijk HGP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 10:18
Na de Golf 7 GTI ruim 1,5 maand te hebben, kon ik het niet langer meer onderdrukken :+ Dus ondergaat ‘ie momenteel een verlagingskuurtje..

Binnenkort ook maar eens een anabole-kuurtje plannen, want onder de 300 pk doe je niet mee heb ik al gemerkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Khayma schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Leuk doe ik ook mee. Doe ik ook rustig aan en kom ik op de 1996 monter 600 met 40pk. 👍🏻👍🏻 Zullen we Assen doen? Of heb je liever Zolder?

Oh ps, ik ben wel een zomerrijder en geen doorrijder. Dus is het nog makkelijker. Maar als we maar lol hebben toch 😀

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 24-08-2018 07:47 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:26
Vraagje!

Ik heb een vlek in mijn Volkswagen Golf 7.5 alcantara bekleding van een flesje water, maar ik weet niet zo goed hoe ik het er het beste uit kan krijgen? Het gaat om de passagiersstoel..
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hetisookwat schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:03:
Vraagje!

Ik heb een vlek in mijn Volkswagen Golf 7.5 alcantara bekleding van een flesje water, maar ik weet niet zo goed hoe ik het er het beste uit kan krijgen? Het gaat om de passagiersstoel..
Dank!
https://forum.carclean.co...rieur-reinigen-hoe.20300/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

[...]

Heb ik geen last van met mijn Polo, Heb wel een Highline dus de sportstoelen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Ik hoopte dat iemand zou zeggen 'goh, probeer dit spul!' maar dit is een goed begin, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hetisookwat schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:03:
Vraagje!

Dank!
schaar?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Hetisookwat schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

Ik hoopte dat iemand zou zeggen 'goh, probeer dit spul!' maar dit is een goed begin, bedankt!
https://www.sonax.com/Pro...X-Foam-upholstery-cleaner

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hetisookwat schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

‘Goh, probeer dit spul!’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 08:58
dfrenner schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Je bedoelt zo een GTE?

https://www.autoweek.nl/a...lkswagen-golf-14-tsi-gte/

7,6 seconden is niet bijster snel. Een Ferrari zit in die tijd aan de 200...

Het koppel geeft je het gevoel van snelheid.

Ik merk dat ook met mijn phev.
In hybrid mode is hij rond de 7,5 seconden naar de 100 en in power mode in 5,9.

Dat is best een verschil, maar door het enorme koppel van 660nm voelt het niet heel verschillend aan.

Een elektromotor heeft altijd op ieder moment max koppel en pk’s beschikbaar. Daardoor voelt het veel sneller aan.

Wat mooi is bij de GTE is dat ze een relatief grote elektromotor hebben gebruikt: 102pk en 330nm.

Ik snap alleen de aandrijving bij de GTE niet zo, want ondanks het hoge koppel van de elektromotor blijft er gecombineerd “maar” 350nm over.
Knijpen ze hem gecombineerd zo erg af?
Een electromotor heeft ook niet altijd maximaal koppel. Dit koppel neemt af naarmate het toerental stijgt. Daarmee blijft het afgegeven vermogen wel gelijk (Vermogen is koppel x toerental)

Zie hieronder de koppelkromme van een Prius (2?) Electromotor:
Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/images/PBwbDW

Gecombineerd met een verbrandingsmotor met een koppel zoals hieronder
Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/images/Zu7vGJ

Kun je je voorstellen dat je die waardes niet rucksichlos bij elkaar op kunt tellen.

Die 330Nm heb je vanaf het wegrijden, daarom voelt het zo snel. Daarna wordt het "gewoon" een 150 pk 1.4TSI.

Ik heb regelmatig de Audi variant (A3 e-tron) gereden en dan merk je inderdaad tot 50 km/h dat het snel is/voelt. Daarna heb je vooral een jankende 1.4TSI in het vooronder in de S-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

‘Goh, probeer dit spul!’
Wat heb ik dit topic gemist, al twee dagen achter elkaar een dikke glimlach :D :D

@Paul.H Een A3 e-Tron is sowieso niet vooruit te branden.

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 24-08-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Paul.H schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Een electromotor heeft ook niet altijd maximaal koppel. Dit koppel neemt af naarmate het toerental stijgt. Daarmee blijft het afgegeven vermogen wel gelijk (Vermogen is koppel x toerental)

Zie hieronder de koppelkromme van een Prius (2?) Electromotor:
[afbeelding]

Gecombineerd met een verbrandingsmotor met een koppel zoals hieronder
[afbeelding]

Kun je je voorstellen dat je die waardes niet rucksichlos bij elkaar op kunt tellen.

Die 330Nm heb je vanaf het wegrijden, daarom voelt het zo snel. Daarna wordt het "gewoon" een 150 pk 1.4TSI.

Ik heb regelmatig de Audi variant (A3 e-tron) gereden en dan merk je inderdaad tot 50 km/h dat het snel is/voelt. Daarna heb je vooral een jankende 1.4TSI in het vooronder in de S-stand.
Maar de waardes zijn echt heel afwijkend als je het met een V60 phev vergelijkt. Daar kun je het ook niet bij elkaar optellen, maar blijkbaar wel meer dan bij de GTE.

Bij de GTE:

150pk en 250nm brandstof
102pk en 330nm elektro

Wordt samen: 204 pk en 350nm

Bij de V60:

220pk en 440nm brandstof
68pk en 200nm elektro

Wordt samen: 285 pk en 640nm

Bij de Volvo worden de pk's nét niet bij elkaar opgeteld maar het koppel wel.

Waar zit dit verschil in? Wat bij de GTE ideaal is, is dat hij op hogere snelheden makkelijker elektrisch kan rijden dan de V60.

De GTE kun je prima volledig elektrisch op de snelweg rijden en de V60 is het boven de 110km/h echt lastig als je even wil inhalen. Hij schakelt dan heel snel het dieselblok bij.

Zit het dat echt in de 68 vs 102pk? Of ligt dat aan de hele toepassing van de elektro in de GTE?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
Tylen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

‘Goh, probeer dit spul!’
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
dfrenner schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Maar de waardes zijn echt heel afwijkend als je het met een V60 phev vergelijkt. Daar kun je het ook niet bij elkaar optellen, maar blijkbaar wel meer dan bij de GTE.

Bij de GTE:

150pk en 250nm brandstof
102pk en 330nm elektro

Bij de V60:

220pk en 440nm brandstof
68pk en 200nm elektro

Waar zit dit verschil in? Wat bij de GTE ideaal is, is dat hij op hogere snelheden makkelijker elektrisch kan rijden dan de V60.

De GTE kun je prima volledig elektrisch op de snelweg rijden en de V60 is het boven de 110km/h echt lastig als je even wil inhalen. Hij schakelt dan heel snel het dieselblok bij.

Zit het dat echt in de 68 vs 102pk? Of ligt dat aan de hele toepassing van de elektro in de GTE?
De GTE is een benzine-blokje. De Volvo heeft een D5 diesel-blok.
Van een dieselblok is het maximale koppel eerder beschikbaar, dus waarschijnlijk mapt dit beter op elkaar (max. koppel D5 is beschikbaar voordat de electromotor afvalt).

En de ene electromotor is de andere niet, je kunt met verschillende windingen en magneetpoolparen bepalen waar je piek ligt.

Blijkbaar ligt dit voor de V60 PHEV lager (geoptimaliseerd voor lagere snelheden?).

Verder denk ik persoonlijk dat die V60 gewoon lekkerder rijd op hoge snelheden. (Al ligt het prijskaartje ook wel anders natuurlijk :))

Voor een echt vette combi van electro en verbrandingsmotoren moet je eens naar de Koenigsegg Regera.
Ergens halverwege staat daar ook een grafiek hoe dit alles gecombineerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Nou, mijn eerste Volkswagen is inmiddels geen gelukkige keuze :(
Vorige week vliegwiel, aircopomp, draagarmrubbers en nog wat kleine dingen laten vervangen. Volgende week gaat er gezocht worden naar een verlies van koelvloeistof (blok is droog, dus zit "ergens" binnenin). Vanwege vakantie van de garage moest ik deze week weer de Passat terugnemen, is ook geen probleem want verlies van koelvloeistof is niet enorm maar moet wel worden aangepakt. Vanochtend rij ik thuis weg, huilend/piepend/jankend geluid onder de kap met optrekken. Uit nood toch maar even bij de dealer geweest. Hun analyse: Distributieriem of multiriem. Advies om de auto te laten staan en dan fixxen ze het volgende week wel.

Heb hem toch maar meegenomen en mijn vaste monteur komt morgen poolshoogte nemen. Enige gelukje is dat het niet de turbo is. Multiriem is kleinigheidje qua kosten en distributieriem moet er ws tóch vanaf mocht de kvs lekkage in de koppakking zitten. Wel vreemd, de distributieset zit er pas 30k op en de multiriem is vorige week vernieuwd. Dan hoop ik maar dat het aan de spanning op de riem ligt. Heb er wel alvast V-belt spray opgespoten tegen het fluiten, kijken of het straks weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ramon 73 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:12:
Nou, mijn eerste Volkswagen is inmiddels geen gelukkige keuze :(
Vorige week vliegwiel, aircopomp, draagarmrubbers en nog wat kleine dingen laten vervangen. Volgende week gaat er gezocht worden naar een verlies van koelvloeistof (blok is droog, dus zit "ergens" binnenin). Vanwege vakantie van de garage moest ik deze week weer de Passat terugnemen, is ook geen probleem want verlies van koelvloeistof is niet enorm maar moet wel worden aangepakt. Vanochtend rij ik thuis weg, huilend/piepend/jankend geluid onder de kap met optrekken. Uit nood toch maar even bij de dealer geweest. Hun analyse: Distributieriem of multiriem. Advies om de auto te laten staan en dan fixxen ze het volgende week wel.

Heb hem toch maar meegenomen en mijn vaste monteur komt morgen poolshoogte nemen. Enige gelukje is dat het niet de turbo is. Multiriem is kleinigheidje qua kosten en distributieriem moet er ws tóch vanaf mocht de kvs lekkage in de koppakking zitten. Wel vreemd, de distributieset zit er pas 30k op en de multiriem is vorige week vernieuwd. Dan hoop ik maar dat het aan de spanning op de riem ligt. Heb er wel alvast V-belt spray opgespoten tegen het fluiten, kijken of het straks weg is.
Ja mooi geluid is dat, rijden redelijk wat auto's mee.
Wat voor VW heb je met welke km-stand?

Wat betreft de distributie; dit kan altijd kapot lopen.
Mijn zus ging enkele weken naar Frankrijk waar het helemaal kapot liep 70km voor bestemming (fijn met 3 kleine kinderen). Distributie was 40dkm vervangen met alles erbij. Nog een grote beurt gehad voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ramon 73 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:15:
[...]

Ik heb destijds even uitgezocht welk relais de 12v contactdoos schakelde, zo'n relais nieuw gehaald. Kapje eraf, op z'n plek zetten en met spanningzoeker (lampje) getest welke aansluiting de geschakelde 12v was. Daar draad aan gesoldeerd en door kapje naar buiten gevoerd. Massapunt gemaakt en ik heb keurig 10 Ampère geschakelde spanning ter beschikking. De tussenplug op de zekering is het net niet voor mij.
En als ik de auto verkoop gaat het originele relais er weer in.
Ik ben niet echt zo op dit gebied. Wat kabeltjes trekken en een zekering weet ik nog wel wat het is. Maar een relais, massapunt? Heb je voorbeeldje? Klinkt heel interessant en wil dit idee zeker overwegen. Dan is de 12v ook vrij voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Famous schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

Ja mooi geluid is dat, rijden redelijk wat auto's mee.
Wat voor VW heb je met welke km-stand?
Passat uit 2014 2.0 TDI 177pk met 195dkm. Nou is het eigenlijk geen wereldschokkend probleem, er is een kansje dat de koppakking doorgeslagen is. Dan moet er toch een nieuwe riem op, en dan is het niet meer de wereld om álles te doen, incl rollen, spanner en waterpomp. Sowieso aanrader omdat er toch al veel los moet dat dan alles ineens vervangen wordt. Het is alleen nu k*t dat ik nog 30km naar huis moet met het risico dat er iets misgaat. Edit: heelhuids thuis geraakt, morgen komt mijn monteur de auto halen met een ambulance. Dat was toch al het plan (weliswaar zonder ambu) vanwege de kvs lekkage.
Wat betreft de distributie; dit kan altijd kapot lopen.
Mijn zus ging enkele weken naar Frankrijk waar het helemaal kapot liep 70km voor bestemming (fijn met 3 kleine kinderen). Distributie was 40dkm vervangen met alles erbij. Nog een grote beurt gehad voor vertrek.
Had de auto veel schade van de gebroken D-riem? Vaak worden er zgn. non-interference blokken gebruikt en bij breuk van de riem slaan de zuigers niet tegen de kleppen. Is dan alleen een extra hoop werk om alles weer goed op tijd te zetten, zat garages die dat niet (helemaal) goed voor elkaar krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 24-08-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
The Conman schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:41:
[...]

Ik ben niet echt zo op dit gebied. Wat kabeltjes trekken en een zekering weet ik nog wel wat het is. Maar een relais, massapunt? Heb je voorbeeldje? Klinkt heel interessant en wil dit idee zeker overwegen. Dan is de 12v ook vrij voor iets anders.
Afbeeldingslocatie: https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/429/1721/73511077/208393890-w988-h556.jpg

Links naast het stuur zit een kastje/klepje/vakje (bij Passat althans). Dat klepje opentrekken en aan de bovenkant eruit haken.
Achter het kastje zit een relaiskast en die groene 644 is je aansteker relais. Dat eruit trekken, kapje losmaken en een draad solderen aan het afgaande 12v contact. Draad door het kapje naar buiten leiden (gaatje boren) en je het 12v geschakeld.
Dan nog ergens een draad aan massa (ijzer) maken en zo heb je een aansluiting ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Wat heb ik dit topic gemist, al twee dagen achter elkaar een dikke glimlach :D :D

@Paul.H Een A3 e-Tron is sowieso niet vooruit te branden.
En hij verbruikt bizar veel benzine. Audi/Pon heeft er na een rechtszaak van een klant van mij 5 terug moeten nemen omdat ze max 1 op 7 konden rijden. Toen mochten die bereiders van hem een GTI nemen die véél minder verbruiken. Alle forums staan er ook vol mee met dezelfde cijfers.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-08-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Dennisdn schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:21:
[...]

En hij verbruikt bizar veel benzine. Audi/Pon heeft er na een rechtszaak van een klant van mij 5 terug moeten nemen omdat ze max 1 op 7 konden rijden. Toen mochten die bereiders van hem een GTI nemen die véél minder verbruiken. Alle forums staan er ook vol mee met dezelfde cijfers.
Voor alle GTE rijders: ik zag net deze voorbij komen:

https://chiptuning.vagtec...8v/1.4+tfsi+e-tron+204pk/

Dan wordt ie wel wat potenter denk ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Paul.H schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Voor alle GTE rijders: ik zag net deze voorbij komen:

https://chiptuning.vagtec...8v/1.4+tfsi+e-tron+204pk/

Dan wordt ie wel wat potenter denk ik:)
Met de 420 NM die ze opgeven is het wel een stuk leuker rijden :-). Maar volgens mij geeft een benzineauto de koppel maar op een heel kort bereik ten opzichte van een diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Even tussendoor. Na 3 weken aaneengesloten in mijn SUPERGolf7 gereden te hebben, wat hebben die VW Caddy's een ellendige stoelen zeg.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hebben de radio’s in de golf 7 eigenlijk standaard apple play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:14:
Hebben de radio’s in de golf 7 eigenlijk standaard apple play?
Radio's? Het is geen radio. Radio is maar 1 onderdeel van het systeem. Maar vanaf MIB2 (generatie 2) zit het er, als het goed is, standaard op. Moet wel geactiveerd zijn door de dealer, anders werkt het niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
dfrenner schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Bij de GTE:

150pk en 250nm brandstof
102pk en 330nm elektro

Bij de V60:

220pk en 440nm brandstof
68pk en 200nm elektro

Zit hem vooral in de 68 vs 102pk. Ter info een V60 D60 weegt 1955kg leeg, dan heb je 68pk om al dat gewicht te versnellen bij 110km/u. Neem je een simpele Up! bij 110km/u in de hoogste versnelling dan heeft die ongeveer 50pk beschikbaar (bij dat toerental bij die snelheid). En die Up! weegt de helft van die V60. Niet moeilijk dat de V60 dan traag aanvoelt, hij is immers trager dan een Up! op dat moment.

Bij 110km/u:
V60 D6 als EV: 35pk per ton
GTE als EV: 63pk per ton
Traagste benzine Up!: 54pk per ton

De GTE heeft wel nog het voordeel dat de elektrische motor nog voor de DSG zit wat maakt dat die op een optimaler toerental kan draaien. Dat zal vooral voor efficiëntie een effect hebben want normaal haalt een elektromotor nog altijd wel zijn piek vermogen bij het hoogste toerental. (lees hoge snelheid in de V60).

Dat van optellen van vermogens is een gevaarlijk spelletje, want die cijfers zijn altijd maar waar in een beperkt gebruiksgebied. De GTE is weliswaar in het voordeel want, zoals ik al vermeld had, heeft deze de DSG om ook nog makkelijk elektrische hulp te kunnen laten geven op echt hoge snelheden (130+).

Nog een nota: het koppel bij de GTE is beperkt om de DSG niet te slopen, mits een zwaardere DSG is meer (tot de totale som van 580Nm) waarschijnlijk perfect mogelijk, al is dat niet echt praktisch nuttig want je bent toch gelimiteerd door de tractie bij een voorwielaandrijver.
Bij de Volvo zit de elektromotor op de achteras en heeft bijgevolg geen versnellingsbak om te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
AndRo555 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:15:
[...]

Zit hem vooral in de 68 vs 102pk. Ter info een V60 D60 weegt 1955kg leeg, dan heb je 68pk om al dat gewicht te versnellen bij 110km/u. Neem je een simpele Up! bij 110km/u in de hoogste versnelling dan heeft die ongeveer 50pk beschikbaar (bij dat toerental bij die snelheid). En die Up! weegt de helft van die V60. Niet moeilijk dat de V60 dan traag aanvoelt, hij is immers trager dan een Up! op dat moment.

Bij 110km/u:
V60 D6 als EV: 35pk per ton
GTE als EV: 63pk per ton
Traagste benzine Up!: 54pk per ton

De GTE heeft wel nog het voordeel dat de elektrische motor nog voor de DSG zit wat maakt dat die op een optimaler toerental kan draaien. Dat zal vooral voor efficiëntie een effect hebben want normaal haalt een elektromotor nog altijd wel zijn piek vermogen bij het hoogste toerental. (lees hoge snelheid in de V60).

Dat van optellen van vermogens is een gevaarlijk spelletje, want die cijfers zijn altijd maar waar in een beperkt gebruiksgebied. De GTE is weliswaar in het voordeel want, zoals ik al vermeld had, heeft deze de DSG om ook nog makkelijk elektrische hulp te kunnen laten geven op echt hoge snelheden (130+).

Nog een nota: het koppel bij de GTE is beperkt om de DSG niet te slopen, mits een zwaardere DSG is meer (tot de totale som van 580Nm) waarschijnlijk perfect mogelijk, al is dat niet echt praktisch nuttig want je bent toch gelimiteerd door de tractie bij een voorwielaandrijver.
Bij de Volvo zit de elektromotor op de achteras en heeft bijgevolg geen versnellingsbak om te slopen.
Wat ik dan niet begrijp. Als de specs van de V60 en GTE zo verschillend zijn, en in theorie de GTE vlotter zou moeten zijn, dat ze in praktijk allebei om en nabij de 20 seconden nodig hebben om op de 180 te komen...

YouTube: Volvo V60 D6 283 HP Plug-In Hybrid 0-203 km/h GREAT! Acceleration Te...

YouTube: 2015 VW Golf 7 GTE (204hp) - 0-200 km/h acceleration (1080p)

En die Up heeft al 15 seconden nodig om op de 100 te komen.

YouTube: VW Up! 55kW 0-100 in 15 sec

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 27-08-2018 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
55kW is nog niet eens de kleinst gemotoriseerde up, ik had er maar 44 :').

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
JB076 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:43:
55kW is nog niet eens de kleinst gemotoriseerde up, ik had er maar 44 :').
Zat er dan zon uitschuifbare bodemplaat in?
Dat je bij het stoplicht mee kon trappen om op gang te komen..

Afbeeldingslocatie: https://blogs.scientificamerican.com/guest-blog/files/2013/04/Flintstone-screencap.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Was dit weekend in Parijs en kwam onderstaande parel van een Golf tegen.

Iemand enig idee welke kleur dit is? Kan deze niet in de configurator terugvinden (zowel be als fr).

(de enige kleur mooier dan mijn atlantic blue :+ )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8IApO6O.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Li1quid schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:27:

Iemand enig idee welke kleur dit is? Kan deze niet in de configurator terugvinden (zowel be als fr).

[afbeelding]
Helaas bepalen de Pons van deze wereld welke kleuren er in een land leverbaar zijn. Maar volgens mij is dit wel het hele spectrum:

http://cdn.johnywheels.co...de-l-af333a0aa8e7b0b1.jpg

Daarnaast kan het nog een personal color zijn als VW zo’n programma heeft. Of een wrap. Of zelf laten spuiten.

Edit: zie nu pas dat mijn link de Golf 6 is. Maar misschien helpt het je alsnog op weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 27-08-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Li1quid schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:27:

[afbeelding]
Peacock Green? Was tot MY2019 ook in Nederland leverbaar. Zie je volgens mij vooral
in Noord-Amerika. Heb er zelf ook over getwijfeld, maar uiteindelijk toch voor Atlantic Blue gegaan. Goede keus! ;-)

Afbeeldingslocatie: https://img.sm360.ca/ir/w710h534/images/inventory/glenmore-audi/volkswagen/golf-sportwagen/2018/5382236/5382236_06899_2018-volkswagen-golf-sportwagen_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dennisdn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:12:
[...]

Wat ik dan niet begrijp. Als de specs van de V60 en GTE zo verschillend zijn, en in theorie de GTE vlotter zou moeten zijn, dat ze in praktijk allebei om en nabij de 20 seconden nodig hebben om op de 180 te komen...

YouTube: Volvo V60 D6 283 HP Plug-In Hybrid 0-203 km/h GREAT! Acceleration Te...

YouTube: 2015 VW Golf 7 GTE (204hp) - 0-200 km/h acceleration (1080p)

En die Up heeft al 15 seconden nodig om op de 100 te komen.

YouTube: VW Up! 55kW 0-100 in 15 sec
De enige theorie die ik maakte is dat in enkel de elektrische modus de GTE sneller is dan de V60. Steek je de 220 diesel pk's erbij en heb je geen/minder tractieproblemen dan de Golf naast limieten door de versnellingsbak, dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Vanmiddag een stukkie gereden in de Golf Variant die een vriend 2 weken eerder heeft opgehaald dan ik mijn Polo. Lane Assist en Auto Hold is best tof! Komt vast ook nog wel een keer naar z'n kleine broer :').

Zo'n diesel met 5-handbak rijdt wel compleet anders dan een 7-DSG TSI zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
AndRo555 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:15:
[...]

De enige theorie die ik maakte is dat in enkel de elektrische modus de GTE sneller is dan de V60. Steek je de 220 diesel pk's erbij en heb je geen/minder tractieproblemen dan de Golf naast limieten door de versnellingsbak, dan is het een ander verhaal.
Ah zo. Ik twijfelde ook niet aan je schrijven. Ben gewoon erg benieuwd omdat ik met de GTD de GTE’s makkelijk bij kon houden en ze boven ze 140 ver achter mij liet. Maar de V60 tot de 100 mij weer helemaal weg reed. Mijn collega’s (de belastingontwijkers) kozen massaal die modellen dus we konden leuk vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 27-08-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dennisdn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Ah zo. Ik twijfelde ook niet aan je schrijven. Ben gewoon erg benieuwd omdat ik met de GTD de GTE’s makkelijk bij kon houden en ze boven ze 140 ver achter mij liet. Maar de V60 tot de 100 mij weer helemaal weg reed. Mijn collega’s kozen massaal die modellen dus we konden leuk vergelijken.
De 204pk in een Golf GTE lijkt veel, zeker vergeleken met andere Golfjes. Maar dan besef je dat het een 1600kg Golf is en dan is dat niet echt speciaal veel meer. GTD is een pak lichter en niet zo veel minder krachtig. Je gemiddelde 2.0 diesel E segmenter kan een GTE waarschijnlijk nog wel bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Het prettige van een hybride is dan wel weer dat zo'n ding overal en altijd koppel heeft, als je het nodig hebt.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
iichel schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:54:
Het prettige van een hybride is dan wel weer dat zo'n ding overal en altijd koppel heeft, als je het nodig hebt.
... wat wel nodig is met dat gewicht. :+ Nee, je hebt zeker gelijk, dat direct beschikbare koppel is wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Het heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten, zo'n GTE :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik heb een GTE, en helaas een 2.0 diesel houdt je niet bij. wat @iichel zegt je hebt meteen het koppel. sowieso bij de elke vorm van acceleratie. Dus 0 naar 100 maar ook 100 naar 140. Dus je bent een stuk rapper. Ik vind het zelf een erg prettige wagen.
AndRo555 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:52:
[...]

De 204pk in een Golf GTE lijkt veel, zeker vergeleken met andere Golfjes. Maar dan besef je dat het een 1600kg Golf is en dan is dat niet echt speciaal veel meer. GTD is een pak lichter en niet zo veel minder krachtig. Je gemiddelde 2.0 diesel E segmenter kan een GTE waarschijnlijk nog wel bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

inbedrijf schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:15:
Ik heb een GTE, en helaas een 2.0 diesel houdt je niet bij. wat @iichel zegt je hebt meteen het koppel. sowieso bij de elke vorm van acceleratie. Dus 0 naar 100 maar ook 100 naar 140. Dus je bent een stuk rapper. Ik vind het zelf een erg prettige wagen.

[...]
320 bmw, 120 BMW, Mercedes A200/250; volvo v40 D4, audi A4 (2 liter Bitdi passat al is die wat exotischer :D)

waarvan de bmw's al sportiever rijden op zichzelf.

dus ja, helft van het leasend wagenpark in België is al sneller and dat met standaard diesel zonder enige GT badges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
azz_kikr schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:54:
[...]

320 bmw, 120 BMW, Mercedes A200/250; volvo v40 D4, audi A4 (2 liter Bitdi passat al is die wat exotischer :D)

waarvan de bmw's al sportiever rijden op zichzelf.

dus ja, helft van het leasend wagenpark in België is al sneller and dat met standaard diesel zonder enige GT badges :)
Wat dat betreft heeft VW het marketing technisch gewoon fantastisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Wat dat betreft heeft VW het marketing technisch gewoon fantastisch gedaan.
Dat moet ik inderdaad toegeven. Knap van ze.

En de GTE is heel leuke wachten maar echt snel;....niet zo. Is gewoon gte slaagt gewoon op dat het het duurste/snelste type is in zijn klasse. (hybride), net zoals gti duurste is in benzine en GTD in diesel.

Maar daarom is die nog niet sneller dan wat er nog op de markt rijdt.

Trouwens vanmorgen achter een Bmw M2 gereden met Akra Performance uitlaat. Halloooooooo ochtenerectie, klinkt dat verdomst lekker. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:42
Jetta hybride is een stuk lichter, maar kan ook veel minder elektrisch. Wel het plezier, alleen in de file het profijt :)
In de vakantie naar kantoor was gemiddeld 1 op 15,5 - nu is het 1 op 17,5 :D Helaas is de gemiddelde snelheid ook een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

iichel schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:54:
En dat is niet waar. Zoveel accu's zitten er niet in natuurlijk. Dus altijd en overal is met een kanttekening dat er nog genoeg energie in de accu's zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:41
azz_kikr schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Trouwens vanmorgen achter een Bmw M2 gereden met Akra Performance uitlaat. Halloooooooo ochtenerectie, klinkt dat verdomst lekker. O+
Daar kan inderdaad geen enkele 4 cilinder naaimachine tegenop! _/-\o_

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Dat moet ik inderdaad toegeven. Knap van ze.

En de GTE is heel leuke wachten maar echt snel;....niet zo. Is gewoon gte slaagt gewoon op dat het het duurste/snelste type is in zijn klasse. (hybride), net zoals gti duurste is in benzine en GTD in diesel.

Maar daarom is die nog niet sneller dan wat er nog op de markt rijdt.

Ook dat is niet waar :+
Al ik met mijn hybride sneller ben dan een GTI performance, dan moet een GTE toch ook wel lukken?
AndRo555 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:15:
Een ander voordeel van de GTE is dat je daadwerkelijk vol gas kunt geven in full electric mode.
Ik kan dat niet in de V60, als ik pedaal in trap werkt de diesel ook mee.

Ook op de snelweg werkt de elektro langer mee. Bij de GTE tot 130 (?). Bij de V60 tot 150 en met Polestar tuning tot 155.

Op de autobahn hield ik tot 150 km/h een 335i aardig bij (kroop langzaam bij mij weg). Maar boven de 150 reed hij duidelijk harder.

Toch is de top van de V60 zelfs met Polestar nog begrensd. Bij 244 hield het wel op...
Dennisdn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:49:
Ah zo. Ik twijfelde ook niet aan je schrijven. Ben gewoon erg benieuwd omdat ik met de GTD de GTE’s makkelijk bij kon houden en ze boven ze 140 ver achter mij liet. Maar de V60 tot de 100 mij weer helemaal weg reed. Mijn collega’s (de belastingontwijkers) kozen massaal die modellen dus we konden leuk vergelijken.
Boven de 100 lukt mij dat ook wel met de V60 hoor. Op de autobahn een aantal GTD's tegen gekomen. Maar op de hele rit alleen een 335i en een S4 gehad waarbij ik duidelijk niet sneller was. Wat ook een rol speelde was het moment van gas geven. Bij 100 intrappen, bouw je tot de 150 zo'n voorsprong op (door de elektrische ondersteuning). Boven de 150 was het al stukken minder.
AndRo555 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:52:
Boven de 130 heeft de GTE toch ook nog "maar" 150pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
dfrenner schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Al ik met mijn hybride sneller ben dan een GTI performance, dan moet een GTE toch ook wel lukken?

[...]

Een ander voordeel van de GTE is dat je daadwerkelijk vol gas kunt geven in full electric mode.

Ook op de snelweg werkt de elektro langer mee. Bij de GTE tot 130 (?). Bij de V60 tot 150 en met Polestar tuning tot 155.

Op de autobahn hield ik tot 150 km/h een 335i aardig bij (kroop langzaam bij mij weg). Maar boven de 150 reed hij duidelijk harder.

Toch is de top van de V60 zelfs met Polestar nog begrensd. Bij 244 hield het wel op...

[...]

Boven de 100 lukt mij dat ook wel met de V60 hoor. Op de autobahn een aantal GTD's tegen gekomen. Maar op de hele rit alleen een 335i en een S4 gehad waarbij ik duidelijk niet sneller was. Wat ook een rol speelde was het moment van gas geven. Bij 100 intrappen, bouw je tot de 150 zo'n voorsprong op (door de elektrische ondersteuning). Boven de 150 was het al stukken minder.

[...]

zo'n GTE doet 7,6 sec 0-100 op papier en een V60 6,1 sec, heel verschil dus. Zo'n GTE zal dus zeker geen GTI eruit trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Scrtz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:33:
[...]

zo'n GTE doet 7,6 sec 0-100 op papier en een V60 6,1 sec, heel verschil dus. Zo'n GTE zal dus zeker geen GTI eruit trekken.
Net toevallig even in een Passat GTE gezeten, neem aan dat de Golf hetzelfde idee in een ander jasje is.
Maar ik vind het wel echt jammer dat ik in de V60 niet vol gas in electric mode kan.

Het verschil bij mij tussen hybrid en pure is de mate waarin je het gaspedaal kunt indrukken voordat hij de diesel bijschakelt.

Ik kan prima full electric van en naar werk rijden hoor, maar toch was het makkelijker geweest als je het gaspedaal volledig kunt indrukken, zoals bij de gte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

[...]

Alsof anderen in het normale verkeer wedstrijdje willen doen.... ze hebben niet met je meegereden. Dat is alles. Als een 335i een beetje gas geeft sta je echt voor schut ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Alsof anderen in het normale verkeer wedstrijdje willen doen.... ze hebben niet met je meegereden. Dat is alles.
En het ligt er natuurlijk ook al wie eerder op het gas gaat, zat die al in de juiste versnelling?
Hoe snel reageerde die?
Het is en blijft lastig om goed te meten op de snelweg, maar een 335i nagenoeg gelijk op geloof ik niet :+

Toen ik de Golf had ging ik ook vaak zat gelijk op met de ander om vervolgens bij het volgende 'sprintje' het gas pas open te trekken. Andere keren ga je er niet op in, zeker niet met een hybride :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Famous schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:49:
En het ligt er natuurlijk ook al wie eerder op het gas gaat, zat die al in de juiste versnelling?
Hoe snel reageerde die?
Het is en blijft lastig om goed te meten op de snelweg, maar een 335i nagenoeg gelijk op geloof ik niet :+

Toen ik de Golf had ging ik ook vaak zat gelijk op met de ander om vervolgens bij het volgende 'sprintje' het gas pas open te trekken. Andere keren ga je er niet op in, zeker niet met een hybride :+
Dat zeg ik toch niet?
Tot de 150 blijf ik aardig bij...

https://www.autoweek.nl/auto/63752/bmw-335i/
5,5 vs 5,9...

Daarna is de 335 gewoon een stuk sneller.

Zal de dashcam video er nog eens bijpakken.

Tot 150km/h heb ik 295pk, daarboven nog maar 230... Dat merk je duidelijk.

80-120:
335i: 3,3 sec
V60: 4,2 sec

Maar inderdaad, wel een stuk sneller.
Leuk vergelijk voor de tussentijden:
http://www.zeperfs.com/en/match5416-4277-5478-6856.htm

De GTE lijkt best snel op tussentijden, maar of dat echt klopt vraag ik mij af. Boven de 130 stopt elektrisch toch bij de GTE?

[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 28-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
[...]

[...]

[...]

[...]

Nee, want er zit een DSG tussen, de GTE kan zen electromotor blijven gebruiken door de reductie met de DSG in de hogere snelheid. Bij de Volvo is het gedaan bij xxx km/u omdat dat gewoon het einde is van wat de elektromotor aan snelheid kan doen, en er is geen mogelijkheid om een versnelling hoger te schakelen want er is geen versnellingsbak. :)

Dat ze de EV snelheid begrenzen heeft eerder te maken met EV range en mogelijks ook temperatuur van de elektronica en batterij als er langdurig veel vermogen getrokken wordt (lees; lang echt hard rijden).

(Dit is beredeneerde speculatie gebaseerd op kennis van de industrie en de mensen daarin, maar geenszins 100% waarheid. Harde gegevens en data die niet voor het publiek zijn ga ik hier logischerwijs niet zetten)

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 28-08-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
dfrenner schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:00:
[...]
De GTE lijkt best snel op tussentijden, maar of dat echt klopt vraag ik mij af. Boven de 130 stopt elektrisch toch bij de GTE?
Bij 135 stopt hij met versnellen ja, je blijft dan gewoon 135 km/u rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
Je hebt in de GTE 3 standen
1. Volledig elektrische (alleen electro motor tot 130/135Km)
2. Beide krachtbronnen simultaan electro en 1.4 tsi gecombineerd 204pk. tot hoever geen idee, volgens mij altijd. Mits je batterij hebt. Anders dan blijft hij alleen de TSI motor gebruiken. (Dit merk je ook daadwerkelijk enorm met acceleratie)
3 Batterij opladen via de benzine motor

Ik ben het helemaal eens dat het een fantastische marketing truuk is van VW om de GTE zo in de markt te zetten in Nederland, het is een goed aangeklede golf met een batterij. voor in mijn geval 48.000 euro. tegen 7% bijtelling. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er consumenten zijn geweest die een GTE hebben gekocht want dan koop je een GTI.

Ik vind het een uiterst comfortabele auto die als je wil lekker pittig is en sneller is dan mening andere auto in Nederland. een 150 pk golf houdt mij echt niet bij, een BMW 335I moet mij volledig wegblazen, zo niet dan is er iets goed mis met die BMW.

De passat GTE is wel degelijk anders omdat deze ten eerste zwaarder is en een ander onderstel heeft, ik beleef met de GTE veel plezier in bochten, daarvoor is de Passat GTE gewoon niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Is dit topic ook geschikt voor aankoopadvies, of wordt dat niet gewaardeerd? :p Heb 2 leuke occasions op het oog maar kan moeilijk een keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
@Arcastin
Je moet kiezen tussen een GTI of een GTE? Dat wordt nog wel een leuke discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Arcastin schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:09:
Is dit topic ook geschikt voor aankoopadvies, of wordt dat niet gewaardeerd? :p Heb 2 leuke occasions op het oog maar kan moeilijk een keuze maken.
Het is meer het ervaringen topic maar als je een beetje jezelf kan beargumenteren wat je tegen houdt oid dan wil ik je best verder helpen in hoeverre dat mogelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

YoGi_Berra schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:15:
@Arcastin
Je moet kiezen tussen een GTI of een GTE? Dat wordt nog wel een leuke discussie :+
Geen discussie. GTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
YoGi_Berra schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:15:
@Arcastin
Helaas is de portemonnee daar niet groot genoeg voor ;)
Scrtz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Het is meer het ervaringen topic maar als je een beetje jezelf kan beargumenteren wat je tegen houdt oid dan wil ik je best verder helpen in hoeverre dat mogelijk is
Ik twijfel tussen de volgende 2:

Golf 7 high line - 140pk tsi dsg - 2013 - 100k km - bijna €19k (rood vlaggetje: "Inspectie nu!" bij het parkeren na de proefrit. Dit mogen ze sowieso eerst oplossen)
Golf 7 business comfort - 115pk tsi dsg - 2016 - 70k km - bijna €20k

Enige verschil qua opties is dat de 2013 stoelverwarming heeft waar de 2016 een parkeercamera heeft.
Nu is het zo dat ze allebei goed reden tijdens de proefrit, maar die uit 2013 heeft wel mijn voorkeur, zowel qua vermogen als qua hoe deze er uit zag (op 1 krasje op het stuur na zowat als nieuw, echt een uitstekende staat). Echter als ik logisch kijk naar de auto dan is die veel te duur voor dat bouwjaar met die kilometrage. Ik ga uiteraard onderhandelen over de prijs, ongeacht welke het wordt.

De auto's worden verkocht door een officiële VW dealer hier in de stad. Beide auto's zijn in onderhoud geweest bij een VW garage en ik kan inzage krijgen in de onderhoudshistorie.

Ik ben van plan om 5-7 jaar te gaan rijden met de auto met ongeveer 7000-10000km per jaar.

Ik heb nu voornamelijk mijn vraagtekens bij de onderhoudskosten en afschrijving.

[ Voor 3% gewijzigd door Arcastin op 28-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Arcastin schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Helaas is de portemonnee daar niet groot genoeg voor ;)

[...]

Ik twijfel tussen de volgende 2:

Golf 7 high line - 140pk tsi dsg - 2013 - 100k km - bijna €19k
Golf 7 business comfort - 115pk tsi dsg - 2016 - 70k km - bijna €20k

Enige verschil qua opties is dat de 2013 stoelverwarming heeft waar de 2016 een parkeercamera heeft.
Nu is het zo dat ze allebei goed reden tijdens de proefrit, maar die uit 2013 heeft wel mijn voorkeur, zowel qua vermogen als qua hoe deze er uit zag (op 1 krasje op het stuur na zowat als nieuw, echt een uitstekende staat). Echter als ik logisch kijk naar de auto dan is die veel te duur voor dat bouwjaar met die kilometrage. Ik ga uiteraard onderhandelen over de prijs, ongeacht welke het wordt.

De auto's worden verkocht door een officiële VW dealer hier in de stad. Beide auto's zijn in onderhoud geweest bij een VW garage en ik kan inzage krijgen in de onderhoudshistorie.

Ik ben van plan om 5-7 jaar te gaan rijden met de auto met ongeveer 7000-10000km per jaar.

Ik heb nu voornamelijk mijn vraagtekens bij de onderhoudskosten en afschrijving.
Zou je de pagina's eens kunnen linken? Wel makkelijk om de auto's zelf te zien haha. Verder is het ook gewoon belangrijk voor jezelf om na te denken wat je belangrijker vindt, meer pk's of meer opties, maar km stand en bouwjaar doet natuurlijk ook wel wat met de restwaarde maar in het algemeen zijn Golfjes toch wel vrij waardevast. Komt volgend jaar wel een nieuw model uit maar ga er vanuit dat je er over 3-5 jaar nog zo'n 15k voor zult krijgen met het kilometrage die jij maakt (niet heel veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
Scrtz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Zou je de pagina's eens kunnen linken? Wel makkelijk om de auto's zelf te zien haha. Verder is het ook gewoon belangrijk voor jezelf om na te denken wat je belangrijker vindt, meer pk's of meer opties, maar km stand en bouwjaar doet natuurlijk ook wel wat met de restwaarde maar in het algemeen zijn Golfjes toch wel vrij waardevast. Komt volgend jaar wel een nieuw model uit maar ga er vanuit dat je er over 3-5 jaar nog zo'n 15k voor zult krijgen met het kilometrage die jij maakt (niet heel veel)
https://www.udenhout.nl/v...ptieve-cruise-lane-assist

https://www.udenhout.nl/v...t-08-04-2020-of-100-000km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Die uit 2013 is wel een stuk voller, Highline met ambiente sfeerverlichting in de deuren etc, discovery pro (groot scherm navi) en natuurlijk xenon met led DRL.

Andere is natuurlijk 3 jaar jonger maar wel met halogeenverlichting, lichter motorblok die wel wat zuiniger is.

Er valt van allebij wat te zeggen maar een auto met xenon en led DRL verkoopt wel wat makkelijker dan een met halogeen, zeker met zo'n recente auto. Persoonlijk zou ik meer neigen richting de 2013 Highline, maar dat komt ook wel omdat ik persoonlijk meer waarde hecht aan pk's, groot navi en xenon/led drl dan een achteruitcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

mb1

Nou bij 45000 km moet nu de DSG koppeling van m'n golf VII vervangen worden....
Die in m'n Golf VI heeft het in iedergeval nog tot 60.000 vol weten te houden.
Nog geen echte vooruitgang dus, toch maar eens na de reparatie door VW (garantie) naar de DSG dokter voor een beetje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
inbedrijf schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:01:
Je hebt in de GTE 3 standen
1. Volledig elektrische (alleen electro motor tot 130/135Km)
2. Beide krachtbronnen simultaan electro en 1.4 tsi gecombineerd 204pk. tot hoever geen idee, volgens mij altijd. Mits je batterij hebt. Anders dan blijft hij alleen de TSI motor gebruiken. (Dit merk je ook daadwerkelijk enorm met acceleratie)
3 Batterij opladen via de benzine motor

Ik ben het helemaal eens dat het een fantastische marketing truuk is van VW om de GTE zo in de markt te zetten in Nederland, het is een goed aangeklede golf met een batterij. voor in mijn geval 48.000 euro. tegen 7% bijtelling. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er consumenten zijn geweest die een GTE hebben gekocht want dan koop je een GTI.

Ik vind het een uiterst comfortabele auto die als je wil lekker pittig is en sneller is dan mening andere auto in Nederland. een 150 pk golf houdt mij echt niet bij, een BMW 335I moet mij volledig wegblazen, zo niet dan is er iets goed mis met die BMW.

De passat GTE is wel degelijk anders omdat deze ten eerste zwaarder is en een ander onderstel heeft, ik beleef met de GTE veel plezier in bochten, daarvoor is de Passat GTE gewoon niet geschikt.
Ik heb 4 standen:
E-Mode
Hybrid
Battery Charge
GTE.

Alleen in die laatste is het vermogen gecombineerd, in hybrid wisselt hij de motoren af. Niet voorruit te branden in die modus overigens, ik rijd altijd in GTE-modus. En ik vind de GTE in bochten niet zo goed als jij stelt, mijn voorloop-golf kon veel harder een bocht door. Dat wil mij zelfs zo erg tegen dat ik hem bij de eerste afrit na aflevering al bijna het talud af had liggen. Het is een heerlijke auto voor rechtdoor, met harde wind en op hoge(re) snelheden maar voor bochten moet je (in mijn optiek) echt iets anders hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Over standen heb je inderdaad gelijk. Voor het bochten werk geef ik je geen gelijk, misschien moet je dan eens kijken welk rubber je er onder hebt liggen. Heb hiervoor een GTI en een GTD gehad. En vind de GTE eigenlijk hetzelfde sturen als de GTD. De GTI is zeker een verschil maar die is ook een stuk lichter. Wat ook zou kunnen als je voorheen minder PK's had in je vorige golf dat je de GTE met een veel hogere snelheid de bocht ingaat en je daarom bij in het taluud belande.
Eddos schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Ik heb 4 standen:
E-Mode
Hybrid
Battery Charge
GTE.

Alleen in die laatste is het vermogen gecombineerd, in hybrid wisselt hij de motoren af. Niet voorruit te branden in die modus overigens, ik rijd altijd in GTE-modus. En ik vind de GTE in bochten niet zo goed als jij stelt, mijn voorloop-golf kon veel harder een bocht door. Dat wil mij zelfs zo erg tegen dat ik hem bij de eerste afrit na aflevering al bijna het talud af had liggen. Het is een heerlijke auto voor rechtdoor, met harde wind en op hoge(re) snelheden maar voor bochten moet je (in mijn optiek) echt iets anders hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Heb sinds een half weekje een Golf uit 2016 in mijn bezit. Allemaal fijn en prima alleen kom ik erachter dat als ik de navigatie gebruik dat er geen stem is die mij verteld waar ik heen moet, ook in instellingen krijg ik niks gevonden.

Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
inbedrijf schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:01:
Over standen heb je inderdaad gelijk. Voor het bochten werk geef ik je geen gelijk, misschien moet je dan eens kijken welk rubber je er onder hebt liggen. Heb hiervoor een GTI en een GTD gehad. En vind de GTE eigenlijk hetzelfde sturen als de GTD. De GTI is zeker een verschil maar die is ook een stuk lichter. Wat ook zou kunnen als je voorheen minder PK's had in je vorige golf dat je de GTE met een veel hogere snelheid de bocht ingaat en je daarom bij in het taluud belande.
[...]
Snap je denkrichting, maar het is (in mijn optiek) toch echt het extra gewicht.
Maar we zijn er beiden blij mee, en dat is het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Dirk0s schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:14:
Heb sinds een half weekje een Golf uit 2016 in mijn bezit. Allemaal fijn en prima alleen kom ik erachter dat als ik de navigatie gebruik dat er geen stem is die mij verteld waar ik heen moet, ook in instellingen krijg ik niks gevonden.

Iemand een tip?
Volume omhoog draaien op het moment dat de navigatie instructies gaat geven? Werkt bij andere merken, Toyota en Renault , misschien ook bij VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Dirk0s schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:14:

Iemand een tip?
Staat er bij jou bij het Navigatiescherm -> onderbalk Setup, geen 'Nav. Announcement' (o.i.d. in NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Fuwor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:00:
[...]

Staat er bij jou bij het Navigatiescherm -> onderbalk Setup, geen 'Nav. Announcement' (o.i.d. in NL)?
Er staat idd zoiets, als ik daar naar toe ga heb ik 2 keuzes.
Het volume van de stem aan te passen
Aan of uit vinken of ik wil dat de stem er ook is tijden een telefoonoproep.

Maar zodra ik de navigatie gebruik hoor ik geen stem ondanks dat het volume van de stem op 7/10 staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
Het is weer tijd voor een nieuwe leaseauto en mijn oog is gevallen op een VW T-Roc Sport met R-line pakket.

Uiteraard als Tweaker wil ik natuurlijk alle mogelijk snufjes erop die er zijn, echter werd ik wel een beetje teleurgesteld toen ik bij de dealer was.
De VW configurator op de website is blijkbaar niet meer actueel en ze hebben een paar leuke snufjes weg gehaald. Ik vroeg mij af of iemand hier daar toevallig wat vanaf weet en waarom het niet meer geleverd wordt.

Het gaat met name om dit pakket:
Bestuurdersassistentiepakket Plus | € 686
Koplampverlichting led
Automatisch dimmende binnenspiegel; veiligheidsspiegel
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en voorzien van omgevingsverlichting
Rechter buitenspiegel draait naar stoeprand bij achteruit rijden
Grootlichtassistent (Light Assist)
Automatische koplampverstelling
Dodehoeksensor (Blind Spot Assist) met uitparkeerassistent
Rijstrookbehoudassistent (Lane Assist)
Regensensor
File assistent
- automatisch volgen voorganger in files
- automatisch gas geven, remmen en sturen in rijbaan (0-60 km/h)
Rear traffic alert
Emergency assistent (gedeeltelijke overname van de auto in medisch noodgeval)
De meeste opties uit dit pakket zijn nog wel aanwezig echter hebben ze de de file assistent, rear traffic alert & emergency assistent helemaal weggehaald.

Persoonlijk vind ik dit wel erg jammer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

@Rido Automaat of handbak?
File assistent en Emergency assistent moeten de auto < 60 km/h besturen dus dan is een automaat wel een vereiste, die heb ik zelf ook niet er op zitten (hand geschakeld) en ook dit pakket besteld.
Maar die waren wel leverbaar op de DSG zover ik weet.

Rear traffic alert heb ik zelf er gewoon op zitten en werkt erg goed. Zou het raar vinden als dit verdwijnt. Of heeft het met R-Line te maken (andere bumpers).

Ik heb verder geen idee, is het helemaal niet meer leverbaar of wel nog tegen meerprijs en alleen uit het pakket gehaald?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
Klippy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:51:
@Rido Automaat of handbak?
File assistent en Emergency assistent moeten de auto < 60 km/h besturen dus dan is een automaat wel een vereiste, die heb ik zelf ook niet er op zitten (hand geschakeld) en ook dit pakket besteld.
Maar die waren wel leverbaar op de DSG zover ik weet.

Rear traffic alert heb ik zelf er gewoon op zitten en werkt erg goed. Zou het raar vinden als dit verdwijnt. Of heeft het met R-Line te maken (andere bumpers).

Ik heb verder geen idee, is het helemaal niet meer leverbaar of wel nog tegen meerprijs en alleen uit het pakket gehaald.
Ik ga waarschijnlijk voor de 150pk DSG automaat dus dat zou dan mogelijk moeten zijn zou je zeggen.
Echter lijkt het erop dat ik net te laat ben, op de meest recente prijslijst van 24 augustus is er niks meer over te vinden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-02 22:07
Dan ziet naar mijn mening vooral door de opties en uitvoering de Golf uit 2013 er beter uit. (Die achteruitrijcamera is er ook nog wel in de bouwen voor een gemiddelde prijs van 400 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Rido schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

Ik ga waarschijnlijk voor de 150pk DSG automaat dus dat zou dan mogelijk moeten zijn zou je zeggen.
Echter lijkt het erop dat ik net te laat ben, op de meest recente prijslijst van 24 augustus is er niks meer over te vinden :(
Als ik zoek op VW Uitparkeerassistent kom ik wel uit op precies hetzelfde filmpje als voor Rear Traffic Alert.
Zouden ze het gewoon anders noemen?

Dit heb ik op de T-ROC (Rear traffic alert)
YouTube: The new Volkswagen T-Roc features: Optional Rear Traffic Alert

Maar dat is zo te zien precies hetzelfde als wat ze in het Duits Ausparkassistent noemen.
YouTube: Volkswagen Technik: "Blind Spot"-Sensor mit Ausparkassistent

En uitparkeerassistent staat er gewoon nog bij in de opties.

De file assistent zou wel jammer zijn, vraag me af wat de reden daarvan is. WLTP? Of werkte het niet goed?
Ik zie het ook niet meer in de prijslijst inderdaad.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
Klippy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:15:
[...]

Als ik zoek op VW Uitparkeerassistent kom ik wel uit op precies hetzelfde filmpje als voor Rear Traffic Alert.
Zouden ze het gewoon anders noemen?

Dit heb ik op de T-ROC (Rear traffic alert)
YouTube: The new Volkswagen T-Roc features: Optional Rear Traffic Alert

Maar dat is zo te zien precies hetzelfde als wat ze in het Duits Ausparkassistent noemen.
YouTube: Volkswagen Technik: "Blind Spot"-Sensor mit Ausparkassistent

En uitparkeerassistent staat er gewoon nog bij in de opties.

De file assistent zou wel jammer zijn, vraag me af wat de reden daarvan is. WLTP? Of werkte het niet goed?
Ik zie het ook niet meer in de prijslijst inderdaad.
Bedankt voor de informatie _/-\o_

Ik had o.a. gekozen voor de optie "dodehoeksensor met uitparkeerassistent", dat zal dan de vervanging zijn voor de "rear traffic alert" optie.

Wel erg jammer inderdaad dat de file assistent & emergency assistent ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Rido schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:29:
[...]

Bedankt voor de informatie _/-\o_

Ik had o.a. gekozen voor de optie "dodehoeksensor met uitparkeerassistent", dat zal dan de vervanging zijn voor de "rear traffic alert" optie.

Wel erg jammer inderdaad dat de file assistent & emergency assistent ontbreken.
Op Youtube staat een demo-film van de Troc met File-assist. Daaronder loopt de discussie tussen iemand die het 5 maanden geleden ook niet meer kon bestellen. Daaronder reageert een Belgische dealer dat het daar nog wel kan. Het lijkt dus weer op een keuze van de oppermachtige importeurs.

YouTube: Volkswagen | De nieuwe T-Roc met Traffic Jam Assist.

Maar file-assist is eigenlijk niets anders dan een combi van adaptive cruisecontrol wat standaard is en lane-assist. Dus wellicht werkt het wel gewoon. Ik zou even rondbellen of je een dealer in de buurt kan vinden die toevallig een demo heeft staan om het te testen.

Overigens heb ik zelf het driver-pakket genomen speciaal voor de file-assist, maar in de praktijk gebruik ik het nooit omdat het erg onrustig is in de file. Het werkt wel, maar hij trekt nogal snel een sprint om een paar meter verder vol op de rem te gaan. Ik kan me voorstellen dat mensen om je heen in de file denken: wat zit hij nou steeds te doen....

De lane-assist zelf heb ik wel altijd aan staan, dan hoef je eigenlijk alleen maar een beetje lekker lui mee te sturen. Dus ik zou dan het pakket alsnog nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Eddos schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Ik heb 4 standen:
E-Mode
Hybrid
Battery Charge
GTE.

Je verwacht juist dat hij op hogere snelheid stabieler op de weg zou liggen. De V60 voelt bij 244 exact hetzelfde aan als bij 180. Ik dacht dat dat aan het hoge gewicht lag van bijna 2 ton.

Alleen remmen vielen tegen bij 200+.
Echt een zoevend geluid als je fors in de ankers gaat bij 200+.
Rido schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

WLTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
dfrenner schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Je verwacht juist dat hij op hogere snelheid stabieler op de weg zou liggen. De V60 voelt bij 244 exact hetzelfde aan als bij 180. Ik dacht dat dat aan het hoge gewicht lag van bijna 2 ton.

Alleen remmen vielen tegen bij 200+.
Echt een zoevend geluid als je fors in de ankers gaat bij 200+.

[...]

WLTP?
Ja rechtdoor, daar had hij het toch ook over? Alleen in bochten is het minder, dat is met de V60 nog veel erger, die heb ik ook al een keer in de ABS en ESR en weet ik wat getrokken omdat ik te hard door een bocht wou gaan en dat ding gaat hellen als een gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dennisdn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:42:
[...]

Op Youtube staat een demo-film van de Troc met File-assist. Daaronder loopt de discussie tussen iemand die het 5 maanden geleden ook niet meer kon bestellen. Daaronder reageert een Belgische dealer dat het daar nog wel kan. Het lijkt dus weer op een keuze van de oppermachtige importeurs.

YouTube: Volkswagen | De nieuwe T-Roc met Traffic Jam Assist.

Maar file-assist is eigenlijk niets anders dan een combi van adaptive cruisecontrol wat standaard is en lane-assist. Dus wellicht werkt het wel gewoon. Ik zou even rondbellen of je een dealer in de buurt kan vinden die toevallig een demo heeft staan om het te testen.

Overigens heb ik zelf het driver-pakket genomen speciaal voor de file-assist, maar in de praktijk gebruik ik het nooit omdat het erg onrustig is in de file. Het werkt wel, maar hij trekt nogal snel een sprint om een paar meter verder vol op de rem te gaan. Ik kan me voorstellen dat mensen om je heen in de file denken: wat zit hij nou steeds te doen....

De lane-assist zelf heb ik wel altijd aan staan, dan hoef je eigenlijk alleen maar een beetje lekker lui mee te sturen. Dus ik zou dan het pakket alsnog nemen.
Dat doet mijn bmw ook. Maar alleen als de ingestelde snelheid heel hoog staat. Ik zet hem in de file op 30km/h of 50. Dan trekt het allemaal wat langzamer op. Misschien tipje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Scrtz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:56:
Ja rechtdoor, daar had hij het toch ook over? Alleen in bochten is het minder, dat is met de V60 nog veel erger, die heb ik ook al een keer in de ABS en ESR en weet ik wat getrokken omdat ik te hard door een bocht wou gaan en dat ding gaat hellen als een gek
Hellen?
Erg hard de bocht in lukt inderdaad niet, maar hellen doet hij echt niet. Bij mij kwam de achterkant bijna voorbij :+

Misschien dat R-design en 19" meehelpen (sportonderstel en verlaagd).

Kijk, het geen Focus, maar je kunt hem best wel goed een bocht in sturen. Strakker dan menig standaard auto, zoals een Leon, Golf, Megane, Astra etc.

Maar het is zeker geen bochtenvreter nee... Focus was een stuk strakker.

Pagina: 1 ... 60 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS