Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.980 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Khayma schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:02:
[...]

Uiteindelijk wel een Comfortline maar wel gewoon met CarPlay en DAB+ dus daar ben ik heel blij mee. Rijdt wel echt lekker alleen vind ik de stoelen niet echt geweldig. De A3 van mijn vrouw zit een stuk lekkerder (A3 8P uit 2006)
Ah, wel met het 8 inch "glazen scherm" dus. Heel af en toe zie ik er een voorbij komen met die kleinere basisradio maar die vind ik eigenlijk niet bij het interieur passen :').

Verder nog wat speelgoed erop?

[ Voor 45% gewijzigd door JB076 op 18-08-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:14
JB076 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:06:
Ah, wel met het 8 inch "glazen scherm" dus. Heel af en toe zie ik er een voorbij komen met die kleinere basisradio maar die vind ik eigenlijk niet bij het interieur passen :').

Verder nog wat speelgoed erop?
Niet veel boeiends. 1.6 TDI blokje, ACC, airco, 4 electrische ramen, dubbele bodem in de kofferbak en daar stopt het speelgoed volgens mij wel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Scrtz schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Behalve in de bochten is het drama met dat slagschip haha
Het was sowieso een drama bak. Maar het motortje was wel leuk. Nooit meer volvo voor mij ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Tylen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:30:
[...]

Het was sowieso een drama bak. Maar het motortje was wel leuk. Nooit meer volvo voor mij ;)
Die knoppenmolen in het dash is eindelijk weg bij die nieuwe volvo’s, stukken beter imo. Heb laatst in de v90 2018 gereden en dat is toch wel een heel erg mooie bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gewoon het hele merk stond mij niet aan. Ruitenwissers die half op het raam blijven staat als je de motor afsmzet tijdrnd wissen. Armleuning die niet versteld kan worden. Etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
iichel schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

De russische Polo Sedan heeft de optie, helaas wel met draadjes.
In mijn Passat heb ik ook een verwarmde voorruit met draadjes, standaard af fabriek.
Die draadjes zie je nauwelijks, echt met héél helder weer, juiste licht en schoon glas zie je het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ramon 73 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

..... schoon glas zie je het.
Geen last van dus :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:19:
Gewoon het hele merk stond mij niet aan. Ruitenwissers die half op het raam blijven staat als je de motor afsmzet tijdrnd wissen. Armleuning die niet versteld kan worden. Etc etc etc.
Mja elk merk en serie heeft zijn nukken, als ik heel vervelend wil doen kan ik ook de nodige tfsi motorblokken problemen opnoemen. Bij veel vw’s (met tfsi blok 1.2 of 1.4) tussen 2010 en 2014 heb je dat de coating van de zuigers van dermate kwaliteit is dat je voor een voldongen feit staat bij +150k op de teller. De lease rijder zal er niet wakker van liggen maar de particuliere koper wordt zwaar genaaid met Pon die voor stommetje speelt en je een forse rekening onder je neus schuift ivm motor revisie. Of de bekende ketting problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
Ramon 73 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:50:
Hier aan het afwachten op einde reparatie van mijn Passat....
Morgen krijg ik de auto terug gebracht, blij mee.
Nieuw vliegwiel (ratelde), EGR klep afgedopt en uitgeschreven (verkoold en daardoor motorstoring), diverse draagarmrubbers vervangen (gescheurd), airco pomp vervangen (lekte). Kvs verlies is te klein om te detecteren dus daar rij ik nog mee door tot de volgende beurt. Koelvloeistof is véél goedkoper dan deftig onderzoek naar de oorzaak. Kvs is schoon, net als de olie, motorblok en bodemplaat is droog. En 200000km beurt gehad, hoop nu eventjes van gedoe verschoond te blijven....

Edit: mijn monteur adviseerde toch om niet te lang met kvs verlies door te rijden. Het lekt ergens ín het blok dus komt in de DSG olie, motorolie of verbrandingsruimte terecht. Koelvloeistof bij olie is geen goed plan en de bijkomende schade die daardoor kan ontstaan kan wel eens veel groter zijn dan het oplossen van de lekkage zelf. Dus volgende week gaat de auto weer de garage in, lekkage zit in een warmtewisselaar op de DSG of carter, koppakking of de kop zelf. Warmtewisselaars worden gedemonteerd en onder druk afgeperst om te achterhalen of er een lek is. In dat geval heb ik geluk, want dat is een korte reparatie tegen relatief lage kosten. Als het de koppakking is, dan kan ik weer €1000,- ofzo aftikken. Is veel werk en komt dan ook meteen een complete distributieset incl waterpomp nieuw op. Is slechts 30.000km oud, maar als je zo ver bent dan zijn de onderdelen niet meer maatgevend voor het kostenplaatje. Wellicht kun je daar €200 mee uitsparen door de oude spullen opnieuw te gebruiken, maar voor dat relatief kleine bedrag neem ik het risico niet graag.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon 73 op 20-08-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Tylen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:19:
Ja die ruitenwissers snap ik ook niet, maar op andere vlakken is het echt subliem.

Bij Volvo heb ik een super degelijk gevoel. Die stoelen vind je nergens anders! En hij ligt echt als een huis op de weg. Ook bij hogere km standen geen kraakjes of trillingen. Of je nu 100 of 235 rijdt, maakt daarvoor niet uit.

Als ik de deur open doe passen de stoel en spiegels zich aan mij aan en als mijn vrouw dat doet, aan haar. Echt top!

Dan de airco die op afstand aan kan. Heerlijk, je loopt naar de auto en houdt de lichtknop even ingedrukt en de auto gaat in de zomer met airco koelen en in de winter verwarmen. Dit kan ook op tijd of met de Volvo on call app, maar goed.
Deze zomer zooooo vaak gebruikt, ik wil eigenlijk nooit meer zonder.

Locaties op je telefoon verzend je heel simpel naar het navigatiesysteem. Nooit meer dat onhandige typen in de auto, met een draaiknop.
Gewoon de naam vanher hotel intoetsen in de app en het adres wordt naar de auto verzonden.

En dan is dit nog maar een oud model, de nieuwe modellen staan echt nog een paar klasses hoger te boek. Voor mij komen de nieuwe modellen echt wel boven Audi uit.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Dat laatste kan m'n Polo ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:09
Scrtz schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

Die knoppenmolen in het dash is eindelijk weg bij die nieuwe volvo’s, stukken beter imo. Heb laatst in de v90 2018 gereden en dat is toch wel een heel erg mooie bak!
Elke keer als ik bij m'n maatje in zijn V40 zit zit ik te kijken naar dat hele telefoonblok wat de Volvo op het dashboard heeft zitten. Ik vraag mij elke keer af, hoe vaak, van alle Volvo's bij elkáár er iemand een heel telefoonnummer heeft zitten intikken op dat dashboard. Volgens mij zat dat alleen in het ontwerp omdat het interessant staat ofzo. Ik was aan het zoeken naar de hoorn met draad die begin jaren '90 bij m'n vader in de armsteun zat in een bmw.

Verder vind ik dat Volvo in bijna alles goedkoper aandoet dan wat ik in Golf gewend ben. Piepjes, kraakjes en een cheapass dashboardmateriaal zijn voor mij de aller grootste afknappers. Al ken ik alleen de huidige V40 en V60 van binnen. Ik woon bijna naast een grote Volvo-dealer dus zie wel elke dag de V90's in verschillende demo-uitvoeringen voorbij komen, prachtige auto om te zien. Vooral de crosscountry is een slagschip.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 19-08-2018 07:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

dfrenner schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:35:
[...]

Ja die ruitenwissers snap ik ook niet, maar op andere vlakken is het echt subliem.

Bij Volvo heb ik een super degelijk gevoel. Die stoelen vind je nergens anders! En hij ligt echt als een huis op de weg. Ook bij hogere km standen geen kraakjes of trillingen. Of je nu 100 of 235 rijdt, maakt daarvoor niet uit.

Als ik de deur open doe passen de stoel en spiegels zich aan mij aan en als mijn vrouw dat doet, aan haar. Echt top!

Dan de airco die op afstand aan kan. Heerlijk, je loopt naar de auto en houdt de lichtknop even ingedrukt en de auto gaat in de zomer met airco koelen en in de winter verwarmen. Dit kan ook op tijd of met de Volvo on call app, maar goed.
Deze zomer zooooo vaak gebruikt, ik wil eigenlijk nooit meer zonder.

Locaties op je telefoon verzend je heel simpel naar het navigatiesysteem. Nooit meer dat onhandige typen in de auto, met een draaiknop.
Gewoon de naam vanher hotel intoetsen in de app en het adres wordt naar de auto verzonden.

En dan is dit nog maar een oud model, de nieuwe modellen staan echt nog een paar klasses hoger te boek. Voor mij komen de nieuwe modellen echt wel boven Audi uit.
Dat alles kan mijn ouwe BMW ook (en nog meer) en alle Audi’s ook. Niks bijzonders hoor ;). Voor mij staat Volvo onder de Audi/BMW/VW maar nog net boven Opel. (Smaken verschillen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Is er hier iemand in de buurt van Amsterdam die wat opties kan activeren op mijn Polo AW (2018) met VCDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Khayma schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 02:26:
Is er hier iemand in de buurt van Amsterdam die wat opties kan activeren op mijn Polo AW (2018) met VCDS?
Zie Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tylen schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 07:50:
Dat alles kan mijn ouwe BMW ook (en nog meer) en alle Audi’s ook. Niks bijzonders hoor ;). Voor mij staat Volvo onder de Audi/BMW/VW maar nog net boven Opel. (Smaken verschillen ;))
Voor mij staat Volvo echt wel boven Audi, maar nét onder BMW. Smaken verschillen inderdaad.

Collega's hier met nieuwe BMW's en Audi's kunnen geen van allen op afstand de airco starten. Dat heb ik nog nergens anders gezien. Hele luxe uitvoeringen kunnen op afstand lucht van buiten inblazen, maar echt de airco niet eerder tegen gekomen.

Maar ook in de autobladen worden de nieuwe Volvo's echt wel een stuk hoger ingeschaald:
https://www.autoweek.nl/a...e-bmw-x5-porsche-cayenne/

"In een multitest versloeg de XC60 op overtuigende wijze de Audi Q5, de Alfa Romeo Stelvio en de Jaguar F-Pace."
https://www.autoweek.nl/a...nz-glc-klasse-volvo-xc60/

Volvo is de afgelopen jaren wat veranderd en best positief :)
Laatst in een luchtgeveerde V90 gezeten en dat was toch echt wel een klasse hoger dan de Duitse 3. Bizar hoe dat zit en aanvoelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik ben wel klaar met dat geneuzel over Volvo. :O

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
dfrenner schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
Voor mij staat Volvo echt wel boven Audi, maar nét onder BMW.
[...]
Maar ook in de autobladen worden de nieuwe Volvo's echt wel een stuk hoger ingeschaald:
[...]
"In een multitest versloeg de XC60 op overtuigende wijze de Audi Q5, de Alfa Romeo Stelvio en de Jaguar F-Pace."
[...]
Laatst in een luchtgeveerde V90 gezeten en dat was toch echt wel een klasse hoger dan de Duitse 3. Bizar hoe dat zit en aanvoelt.
Je valt een beetje in herhaling, en het is me niet helemaal duidelijk wie je hier wil overtuigen en waarvan. Dit is daarnaast ook het VW topic terwijl jij het blijft hebben over dat dat Volvo > Audi (ga dat dan in het Audi topic aankaarten als dat zo belangrijk voor je is).

De gemiddelde VAG liefhebber die hier frequenteert zal denk ik ook niet bijster geïnteresseerd zijn in herhaalde betogen op welke vlakken een Volvo volgens jou beter en meer premium is, en dat het kennelijk zo fantastisch is dat je je airco met een app in kan schakelen. Discussie is prima natuurlijk, maar dit neigt zo langzaam naar trollen...

Maar goed, dat zijn slechts my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Weemism schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Je valt een beetje in herhaling, en het is me niet helemaal duidelijk wie je hier wil overtuigen en waarvan. Dit is daarnaast ook het VW topic terwijl jij het blijft hebben over dat dat Volvo > Audi (ga dat dan in het Audi topic aankaarten als dat zo belangrijk voor je is).

De gemiddelde VAG liefhebber die hier frequenteert zal denk ik ook niet bijster geïnteresseerd zijn in herhaalde betogen op welke vlakken een Volvo volgens jou beter en meer premium is, en dat het kennelijk zo fantastisch is dat je je airco met een app in kan schakelen. Discussie is prima natuurlijk, maar dit neigt zo langzaam naar trollen...

Maar goed, dat zijn slechts my two cents.
Beetje kansloos om alles waar je het niet mee eens bent als trollen neer te zetten.

Maar ik reageer op een andere reactie, misschien moet je die even doorlezen.
Als iemand een absurde stelling doet, door te zeggen dat Volvo onder VW gepositioneerd is dan kan ik het niet laten daarop te reageren natuurlijk. Een reactie lokt daarmee een reactie uit...

Wat mij betreft mijn laatste reactie hier, tenzij anderen erop doorgaan, dan zal ik het ook doen :+

Het begon gewoon met een normale vraag wat een rode GTI inhouden op de nieuwe Golf 7.
En daar ging het een beetje op door.

Ik stap weer over op het Volvo topic, stuk vriendelijker daar :*)

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 20-08-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Wij hebben nu 12.000km op onze Tiguan gezet en in de vakantie voor het eerst wat langer dan 2 uur gereden. Bevalt goed, stoelen zitten lekker daar kan ik wel een dag in zitten. 2 problemen tot nog toe, bij die enorme hitte lijkt de Discover Media van slag te raken, USB sticks leest hij niet meer, en de SD kaart voor de navi vond hij ook niet meer. Daarnaast vind ik de adaptive cruise control een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:57:
@GerCor : Da's een Golf II (1986) , géén Golf I :P

En ook die had, af fabriek ronde koplampen. Dit is zo te zien een aftermarket setje van Hella? Blijft leuk, foto's van oude éigen auto's terugvinden!! (y) (y) d:)b

Die witte erachter is wel een Golf I met de gril van een Jetta ... Die twee dáár weer achter zijn weer de II versie mét de originele koplampen ;) En dan nog een Audi 100 op 't einde van de straat/foto.
Het gaat ook om die witte, de 2e van voor naar achter gezien.

(ik reageer nog even op jouw edit).

Gisteren een mooie rit gemaakt langs de kust van Noord Holland. Zandvoort t/m Den Helder. Net voor Callantsoog een melding: controleer oliepeil. In Den Helder toch maar even een litertje 5 W 30 gehaald. Volgens het boekje mag er maximaal een halve liter worden aangevuld.

Oké …. zit er nu in.

@e.looijenga Ik heb tijdens de hitte geen problemen ondervonden met de Discover Pro. Wel last met het raam bestuurderszijde. Comfortsluiten was een drama. Toen de temp. aangenamer > 30 werd geen last meer van gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 20-08-2018 13:47 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
Collega's hier met nieuwe BMW's en Audi's kunnen geen van allen op afstand de airco starten. Dat heb ik nog nergens anders gezien. Hele luxe uitvoeringen kunnen op afstand lucht van buiten inblazen, maar echt de airco niet eerder tegen gekomen.
De Golf GTE heeft dit ook standaard. Volgens mij alle elektrische/hybride voertuigen.

Heerlijk in de winter ook, niks meer krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Viper® schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

De Golf GTE heeft dit ook standaard. Volgens mij alle elektrische/hybride voertuigen.

Heerlijk in de winter ook, niks meer krabben.
Cool!
Ja de standkachel heb je geen EV voor nodig in de winter.
Standkachel is bij heel veel merken leverbaar, maar de airco in de zomer was echt nieuw voor mij.

Wel auto's meegemaakt die gingen ventileren in de zomer, om de ergste hitte eruit te krijgen, maar dan blijft het erg warm in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 13:37
e.looijenga schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:16:
Wij hebben nu 12.000km op onze Tiguan gezet en in de vakantie voor het eerst wat langer dan 2 uur gereden. Bevalt goed, stoelen zitten lekker daar kan ik wel een dag in zitten. 2 problemen tot nog toe, bij die enorme hitte lijkt de Discover Media van slag te raken, USB sticks leest hij niet meer, en de SD kaart voor de navi vond hij ook niet meer. Daarnaast vind ik de adaptive cruise control een ramp.
Hier wel gehad dat het hele Discover Media systeem niet aanging (denk vanwege de hitte) met een melding dat het systeem niet aan kon vanwege de veiligheid, weet de precieze melding ook niet meer. Wb. ACC, heb je al wat gespeeld met de opties en afstand? Icm de DSG bak werkt het, na wat wennen en het systeem leren kennen, echt goed op mijn Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ja, alle standen wel gehad. Probleem zit hem vooral in de medeweggebruikers. Daarnaast pakt hij erg langzaam op als bv een voorganger weer naar rechts gaat. De auto blijft herkend (met daarbij behorende gevolgen) tot hij echt helemaal weer over de streep is. Dan pas pakt de CC weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ben net bij VW dealer voor wat adblue bij te vullen (18400Km).

Er is blijkbaar een terugroepactie mbt de SOS module op de Arteon (mijne is geproduceerd Januari 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Engineer Stewie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:18:
Ben net bij VW dealer voor wat adblue bij te vullen (18400€).

Er is blijkbaar een terugroepactie mbt de SOS module op de Arteon (mijne is geproduceerd Januari 2018).
Die staat nog niet op terugroepregister. Wel iets met de remschijven.

46H8 VOLKSWAGEN De wanddikte van de remschijven voor kunnen ter plaatse van de naafverbinding te gering zijn. Als gevolg hiervan kan de remschijf breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

e.looijenga schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:22:
[...]

46H8 VOLKSWAGEN De wanddikte van de remschijven voor kunnen ter plaatse van de naafverbinding te gering zijn. Als gevolg hiervan kan de remschijf breken.
Dat wil je liever niet hebben denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
e.looijenga schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:22:
[...]

Daar hebben ze nog niks van gemeld, heb het op papier gezien. Was ook gewoon software upgrade.
Mss dat het om bepaalde productiedata gaat voor de remschijven en mbt SOS module enkel in België ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/2JmZIx5eazl0cebrsAAAHzhP9Us/diocontent/130433939/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

https://www.ad.nl/auto/sn...-naar-nederland~a4c873cc/

Ik dacht eindelijk 400 pk vlammen...
-O-
De Volkswagen Golf GTI TCR is geïnspireerd op de racewagen met dezelfde naam die al twee keer de internationale TCR-raceserie won. Het studiemodel wordt aangedreven door een 2,0 liter turbomotor met 290 pk en een koppel van 370 Nm. De aandrijfkrachten worden naar de voorwielen geleid via een zeventraps DSG-automaat. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, maar als de productieversie eind dit jaar op de markt komt, is het ook mogelijk om de elektronische begrenzer te laten verwijderen, wat de topsnelheid verhoogt tot maar liefst 264 km/u.
290 pk, zo weinig.

waarom de 7DSG eigenlijk? De polo GTI heeft 200 pk en 300 koppel en ook al de 6DSG, ik vermoed ivm slijtage ?
De Golf GTI TCR is optioneel leverbaar met een titanium uitlaatsysteem van Akrapovič, dat tot nu toe alleen beschikbaar was voor de vierwielaangedreven Golf R.

Op de vooras is standaard het sperdifferentieel van de Golf GTI Performance gemonteerd. Dat zorgt voor meer tractie en een beter weggedrag in snelle bochten. Over de prijs van deze bijzondere Golf is nog niets bekend.
sperdiff is wel nice, bijna must have optie op de golf gti.
akrapovic, geen idee hoe dat klinkt, zal wel vet zijn 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 20-08-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@wimmel_1 nog even luiheid verwijten. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5F0z4yDFmbfw2WKNbq7t48xs/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Viper® schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:36:
[afbeelding]

-O-

[...]

290 pk, zo weinig.

waarom de 7DSG eigenlijk? De polo GTI heeft 200 pk en 300 koppel en ook al de 6DSG, ik vermoed ivm slijtage ?

[...]

290, die waarschijnlijk de eerst komende tijd niet omhoog te krikken valt. Zou 't zonde vinden van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tja, pak de Golf GTI van 2013+ met performance pack en ga ff langs jd of vagtechniek...

nadeel van een nieuw model, wachten op de software hack.
Tegen de tijd dat de polo Gti te chippen is hoeft het al niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Vakantie voorbij dus voor het eerst de ACC kunnen gebruiken in wat drukker verkeer. Gaat best relaxed. Van kpt Valburg tot Gorinchem 1x een pedaal aangetikt 's middags rond half zes!

Met de bak in S lijkt 'ie in de "automatische" modus ook wat gretiger te rijden. Grootste nadeel blijft dat de tussenafstand voor Nederlandse begrippen erg groot wordt aangehouden. Past nog een auto tussen _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Blik van voor het eerst meerijdende collega die de auto opeens voelde remmen zonder dat ik mijn been bewoog was ook wel priceless :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
e.looijenga schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:02:
Ja, alle standen wel gehad. Probleem zit hem vooral in de medeweggebruikers. Daarnaast pakt hij erg langzaam op als bv een voorganger weer naar rechts gaat. De auto blijft herkend (met daarbij behorende gevolgen) tot hij echt helemaal weer over de streep is. Dan pas pakt de CC weer op.
Ik vind hem vooral weer traag oppakken. Als iemand dan naar rechts is duurt het toch even voor hij hem weer oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 10:18
Dat ‘ie helemaal wacht tot ie over de streep is, is niet zo gek toch? Of ga jij standaard iedere auto op zitten duwen als ie ook maar iets aanstalte maakt om naar rechts te gaan. :P

Ik vind het in ieder geval niet zo raar/erg dat dit zo is. Ik heb m’n 7 GTI inmiddels een kleine twee maanden en ik vind het echt heerlijk dat ACC!

Ook aangenaam verrast hoe zuinig die is (/kan zijn) overigens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:36:
[afbeelding]

-O-

[...]

290 pk, zo weinig.

[...]

Het blijft ook maar een Gti. Anders komt men in R waarden. (Fabrieks uit dan he)

En je mag zeggen wat je wil, het blijft een fwd. Ook al heb je 400 pk, rijd lang niet zelfde als 400pk op achterwielen of allemaal. Heb je weer allemaal vertragende zaakjes nodig om dat vermogen deftig op de grond te krijgen.

Komaaaaaaan Vw, golf gti Se met 350 pk enkel op de achterwielen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
azz_kikr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:20:
[...]

Het blijft ook maar een Gti. Anders komt men in R waarden. (Fabrieks uit dan he)

En je mag zeggen wat je wil, het blijft een fwd. Ook al heb je 400 pk, rijd lang niet zelfde als 400pk op achterwielen of allemaal. Heb je weer allemaal vertragende zaakjes nodig om dat vermogen deftig op de grond te krijgen.

Komaaaaaaan Vw, golf gti Se met 350 pk enkel op de achterwielen :D
Dat kan @Vissa66 weten, toch rijdt het nog wel leuk. Veel meer beleving dan 4motion..

Heeft een clubsport nu ook al niet 290pk in die overboost functie?

Wel een beetje jammer dat ze het “de snelste Golf” noemen bij de Waal autogroep. Lijkt mij sterk dat deze sneller is dan de Golf R in 0-400meter?
In 0-100 al helemaal niet.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:10:
[...]

Dat kan @Vissa66 weten, toch rijdt het nog wel leuk. Veel meer beleving dan 4motion..

Wel een beetje jammer dat ze het “de snelste Golf” noemen bij de Waal autogroep. Lijkt mij sterk dat deze sneller is dan de Golf R in 0-400meter?
Rechtdoor mss wel, zodra het bochtig wordt is AWD/RWD toch iets leuker.

Btw voor mensen met nieuwe TIg/Touran. Blijkbaar is er een terugroepactie. Er sijpelt water binnen langs het open dak waardoor het korstluiting/brand kan geven.

Mss best eens laten nakijken want zitten dacht ik paar nieuwe Tig eigenaars in het topic.

Wel grappig, was al probleem met mijn tig (eerste versie);afvoeren die verstopt geraken. Je zou toch denken dat ze het na 10 jaar kunnen fixen hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Engineer Stewie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

Daar hebben ze nog niks van gemeld, heb het op papier gezien. Was ook gewoon software upgrade.
Mss dat het om bepaalde productiedata gaat voor de remschijven en mbt SOS module enkel in België ofzo?
Vandaag een terugroep actie voor 700.000 (wereldwijd) Tiguans in het nieuws ivm lekkage/kortsluiting pano dak. Ook die staat daar nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:53
Is er iemand hier die overgestapt is van een Outlander Phev naar een Tiguan (allspace) ?
Ik zou graag wat ervaringen willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:05:
[...]

Rechtdoor mss wel, zodra het bochtig wordt is AWD/RWD toch iets leuker.

Btw voor mensen met nieuwe TIg/Touran. Blijkbaar is er een terugroepactie. Er sijpelt water binnen langs het open dak waardoor het korstluiting/brand kan geven.

Mss best eens laten nakijken want zitten dacht ik paar nieuwe Tig eigenaars in het topic.

Wel grappig, was al probleem met mijn tig (eerste versie);afvoeren die verstopt geraken. Je zou toch denken dat ze het na 10 jaar kunnen fixen hebben :D
RWD heb ik zelf weinig ervaring mee, althans nooit echt 'gepushed'.

AWD is in bochten ook gewoon gas erop 8)7
Het is lekker snel en je kan écht hard ermee maar haalt wel een beetje het plezier eruit.

Met de GTI heb ik nog wel eens rokende remmen gehad na veel bochtenwerk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:13
[...]

Die TCR is eigenlijk gewoon een facelift Clubsport. De CS heeft inderdaad 290pk in overboost.

Zijn beide onder de kap identieke auto's. Veel vermogen op de voorwielen kan wel, maar niet op het platform GTI/CS. Het onderstel is wat dat betreft, voor mijn beleving, ondermaats.

Als ik hierna voor een volgende hete hatchback uit de renstal van VAG ga, moet het AWD worden. :P

FWD is wel een stuk lichtvoetiger, speelser en sneller in de tussensprint. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
vanisher schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:06:
Is er iemand hier die overgestapt is van een Outlander Phev naar een Tiguan (allspace) ?
Ik zou graag wat ervaringen willen horen.
Ik heb redelijk veel in de 1e PHEV gereden en heb prive zelf een Tiguan. Tiguan rijdt allemaal wat strakker en steviger. Daarnaast vind ik de afwerking binnen in, maar ook knoppen en schakelaars wat mooier afgewerkt. Had in de PHEV altijd het idee dat ik niet de hard aan de schakelaartjes moet draaien/drukken/trekken om het heel te laten. Daarnaast is de Tiguan een stuk stiller qua geluid als je rijdt.
En als je een Discover navi systeem neemt gaat er in vergelijk met het PHEV systeem een wereld voor je open.

[ Voor 7% gewijzigd door e.looijenga op 21-08-2018 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

Die TCR is eigenlijk gewoon een facelift Clubsport. De CS heeft inderdaad 290pk in overboost.

Zijn beide onder de kap identieke auto's. Veel vermogen op de voorwielen kan wel, maar niet op het platform GTI/CS. Het onderstel is wat dat betreft, voor mijn beleving, ondermaats.

Als ik hierna voor een volgende hete hatchback uit de renstal van VAG ga, moet het AWD worden. :P

FWD is wel een stuk lichtvoetiger, speelser en sneller in de tussensprint. :)
1 van de beste onderstellen op dat gebied blijft dat van Ford (focus) imho. Kan VW in alle eerlijkheid puntje aan zuigen. Ook al is de kwaliteit van de rest van de wagen ondermaats aan VW, het onderstel staan ze toch enkele streepjes hoger. Er zijn maar weinig FWD wagens die hier boven komen staan.
Famous schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

RWD heb ik zelf weinig ervaring mee, althans nooit echt 'gepushed'.

AWD is in bochten ook gewoon gas erop 8)7
Het is lekker snel en je kan écht hard ermee maar haalt wel een beetje het plezier eruit.

Met de GTI heb ik nog wel eens rokende remmen gehad na veel bochtenwerk 8)7
Mechanische 4WD is nog iets leuker. Je kan imho verder pushen omdat het imho net iets voorspelbaarder is.
Qua RWD. E30 325i zonder abs (beetje gekieteld) = pure fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
e.looijenga schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

Ik heb redelijk veel in de 1e PHEV gereden en heb prive zelf een Tiguan. Tiguan rijdt allemaal wat strakker en steviger. Daarnaast vind ik de afwerking binnen in, maar ook knoppen en schakelaars wat mooier afgewerkt. Had in de PHEV altijd het idee dat ik niet de hard aan de schakelaartjes moet draaien/drukken/trekken om het heel te laten. Daarnaast is de Tiguan een stuk stiller qua geluid als je rijdt.
En als je een Discover navi systeem neemt gaat er in vergelijk met het PHEV systeem een wereld voor je open.
Wat mij vooral bevalt is de soepele drive-train van de Phev, alles gaat naadloos. Proefrit gemaakt in een DSG Tiguan, maar dat is toch behoorlijk horten en stoten vergeleken met de PHEV.

Ik moet ergens in de komende maanden beslissen wat ik ga doen. Een Tiguan Allspace beetje aangekleed zit ook zo op 50k, een nieuwe PHEV aangekleed zit ook rond de 50k.

Tiguan is vergeleken met mijn 2013 PHEV idd een stuk beter qua afwerking daar en tegen. De nieuwe Phev (2019 model) schijnt een behoorlijke upgrade te zijn.

Helaas krijg ik last van bijtelling dus die zure appel moet ik maar slikken.

De grootte van de PHEV bevalt me wel, er zijn niet zo veel concurrerende modellen in een vergelijkbare prijsklasse. De Tiguan Allspace is 1 van de weinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Laatst online: 08:58
Vissa66 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

knip

knip
Lees dit artikel maar van JD (wel gekleurd denk ik), zij hebben 460 pk/530Nm op de voorwielen van een Leon Cupra gezet.

Al denk ik wel dat je regelmatig naar de bandenboer kunt gaan om nieuwe schoenen te kopen. En in de regen is het echt spinnen/ESP ingrepen happen.

En voor de liefhebbers: Die Akra-pijp klint wel heeeel lekker hoor! (voor een 2 liter 4 cilinder dan). Al kan het niet op tegen een 5cil roffel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Paul.H schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Lees dit artikel maar van JD (wel gekleurd denk ik), zij hebben 460 pk/530Nm op de voorwielen van een Leon Cupra gezet.

Al denk ik wel dat je regelmatig naar de bandenboer kunt gaan om nieuwe schoenen te kopen. En in de regen is het echt spinnen/ESP ingrepen happen.

En voor de liefhebbers: Die Akra-pijp klint wel heeeel lekker hoor! (voor een 2 liter 4 cilinder dan). Al kan het niet op tegen een 5cil roffel :)
[video]
Dat is niet zo moeilijk nee om dat op de weg te krijgen, want JD knijpt het vermogen in de 1e 3 versnellingen gigantisch af. Je beschikt dus niet over 400+ pk, ja pas vanaf de 4e versnelling. 8)7

Zo kan iedereen het vermogen op de weg krijgen, maar dat is pleisters plakken. Je wilt gewoon het volle vermogen, altijd. :)

Bij VAG is het verstandig om boven de 300pk naar AWD te grijpen. Nu met het droge weer krijg ik die net geen 400pk redelijk op de weg, mits ik rollend start, maar zodra het vochtig, koud, nat gaat worden heb ik echt helemaal niks aan de auto. Gaspedaal aantikken is al spinnen. B)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
vanisher schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Wat mij vooral bevalt is de soepele drive-train van de Phev, alles gaat naadloos. Proefrit gemaakt in een DSG Tiguan, maar dat is toch behoorlijk horten en stoten vergeleken met de PHEV.

Ik moet ergens in de komende maanden beslissen wat ik ga doen. Een Tiguan Allspace beetje aangekleed zit ook zo op 50k, een nieuwe PHEV aangekleed zit ook rond de 50k.

Tiguan is vergeleken met mijn 2013 PHEV idd een stuk beter qua afwerking daar en tegen. De nieuwe Phev (2019 model) schijnt een behoorlijke upgrade te zijn.

De grootte van de PHEV bevalt me wel, er zijn niet zo veel concurrerende modellen in een vergelijkbare prijsklasse. De Tiguan Allspace is 1 van de weinigen.
Wat voor automaat gebruikt de outlander PHEV? Is dat een CVT?

Het "probleem" van dsg is dat het met koppelingen werkt en daardoor heb je een directe link tussen toerental en snelheid per versnelling. Nu is Nederland gelukkig heel vlak en zal je er in Nederland weinig last van hebben, maar in de bergen is dit echt heel zenuwachtig. Het is eigenlijk gewoon een handmatige robotbak, maar door twee koppelingen te gebruiken (één voor de even en één voor de oneven versnellingen) is het wel bloedjesnel. Maar wel voelbaar inderdaad.

Eigenlijk heeft iedere automaat zijn voor en nadelen en dat zie je ook aan het toepassen van de automaten, wat ook deels te maken heeft met maximale koppel wat ze aankunnen.

Als je naar VAG kijkt, gebruiken ze standaard DSG's. Een robot automaat met dubbele koppeling. Voor de snellere versies van VAG (RS'en) wordt weer een "échte" automaat met koppelomvormer gebruikt. Deze zijn wat onzuiniger, maar wel comfortabeler en ze kunnen doorgaans wat meer koppel aan. Als je in een dergelijke automaat je toeren laat zakken, schakelt hij niet direct een versnelling terug, maar tot op zekere hoogte laat de koppelomvormer je toerental verder stijgen bij gas geven, dan je rotatie van de wielen die bij die snelheid hoort. Het is dus eventjes een soort CVT idee. Je toeren zakken naar mate de snelheid van de wielen stijgen, tot het moment dat je toeren gelijk zijn aan de bijhorende snelheid en dan locked de koppelomvormer het toerental aan de versnelling. Vanaf dat moment zijn de verliezen minimaal. Maar dat maakt het accelereren in zo'n automaat onzuiniger dan in een robotbak.
BMW gebruikt juist een reguliere automaat in alle modellen en alleen op de M versies een DSG variant.

De strategie is dus compleet andersom dan die van VAG.

Dan heb je ook nog de CVT waarin versnellingen helemaal losgelaten wordt. Sommigen zweren erbij, maar feit blijft: het is even wennen ;)

Dat het potentie had, liet Williams in 1993 wel zien in de Formule 1. Veel te succesvol en daarom gebanned.
Persoonlijk heb ik er te weinig mee gereden.

Heeft VW elkel de keuze voor DSG, of leveren ze net als Audi op de sportmodellen een tiptronic variant?

Edit: even op de site gekeken, bij de nieuwe Touareq zit wel een tiptronic automaat. Door het hoger koppel misschien?

De Golf R heeft gewoon nog DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
vanisher schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Ik heb die ervaringen niet qua DSG, rij daar tegenwoordig vaak mee ivm mijn werk. Schakelt snel en soepel, alleen in de sport stand gaat het wat minder netjes heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
De PHEV heeft uberhaupt geen versnellingsbak, onder de 70km/uur default electrisch aangedreven (maximaal tot 120km/uur). Boven de 70 kan de motor het direct aangedreven oppakken. Daarom is de topsnelheid ook 170 ivm toerental motor :)

De DSG voelt voor mij als een slome hork. Als ik bij de PHEV het 'gas'pedaal bedien heb ik direct actie (versnellen / vertragen (regeneratie). Bij de DSG laat je bv het gas los voor een bocht. Ik heb dan het gevoel dat de DSG denkt dat je af gaat remmen dus een versnelling naar beneden wil. Als je halverwege de bocht gas geeft moet ie ff nadenken. Mijn reactie is dan meer gas, de reactie van de DSG is dan als hij schakelt dat hij ineens wegspeert haha.

Maar nogmaals ik ben verwend met de PHEV qua rij genot. Zo'n 50 - 55k is ook wel het max wat ik uit wil geven voor een auto. Minder is alltijd goed.

Zelfde is dat ik gevoelsmatig gewoon een 2liter motor wil hebben. Waarom, ik rij nog wel eens met aanhangers haardhout / motortrailer met 2 motoren. En een 1.5 tsja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
[...]

0-100 en de 400m vanuit stilstand zullen de enige twee items zijn waar de TCR trager is dan de Golf R. Met wat deftige banden op circuit heb je geen tractieproblemen met een fancy diff en 290pk. Dan is de 4motion van de R enkel extra gewicht dat je meesleurt.

Ik verkies FWD boven RWD of AWD want met FWD moet je werken om de auto met wat overstuur de bocht in te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

0-100 en de 400m vanuit stilstand zullen de enige twee items zijn waar de TCR trager is dan de Golf R. Met wat deftige banden op circuit heb je geen tractieproblemen met een fancy diff en 290pk. Dan is de 4motion van de R enkel extra gewicht dat je meesleurt.

Ik verkies FWD boven RWD of AWD want met FWD moet je werken om de auto met wat overstuur de bocht in te zetten.
Tot dat het ook maar IETSJES vochtig is :+

Maar ach, ze moeten iets qua marketing :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
En een 1.5 tsja :)
De 1.5jes van nu zijn vlotter dan de 2.0’s van een paar jaar geleden. Ik heb er bijna spijt van dat ik 4 jaar in een GTD heb gereden want de 1.5 (150pk-versie) rijdt bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Dat scheelt wel aanmerkelijk in de euro's 1.5 ipv 2.0 Ik heb eigenlijk geen idee of de 2.0 tussentijds nog vernieuwd is.

Oeps, even op letten, de Tiguan is er alleen in 1.4 en 2.0. Alleen de 2.0 is 4motion, daar heb ik het vandaan.

[ Voor 32% gewijzigd door vanisher op 21-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Een phev heeft toch ook vermogen van een elektromotor erbij, dus daarom de directe reactie. Dat kan ook bij een Tiguan aangepast worden, een directere gasrespons. De een vindt het een grotere verbetering dan de andere.

@Vissa66 dat moest ik volgens mij ook nog bij jou doen, directe gasrespons :p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
No thanks, vind het juist lekker als hij in normal mode staat dat hij wat trager reageert. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Vissa66 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:28:
No thanks, vind het juist lekker als hij in normal mode staat dat hij wat trager reageert. :P
Traag blijft die van jou sowieso wel :p Eerst mee rijden, dan merk je hoeveel rijbaarheid toeneemt (ook in normal mode)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Pakken we dan wel even mee met TJA! 8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

Manuele R kopen en dan ben je dat lomp gewicht van die DSG kwijt :D

Met overstuur een bocht aansnijden? Errr, liever niet dank je. Als je FWD verkiest boven AWD/RWD kan je nooit echt sportieve rijder zijn. Geef mij maar RWD met een ton overstuur. Heb je tenminste op 2 plaatsen controle over je bocht.
Voorste wielen met stuur en achterste willen met gas spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
azz_kikr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:52:
[...]

Manuele R kopen en dan ben je dat lomp gewicht van die DSG kwijt :D

Met overstuur een bocht aansnijden? Errr, liever niet dank je. Als je FWD verkiest boven AWD/RWD kan je nooit echt sportieve rijder zijn. Geef mij maar RWD met een ton overstuur. Heb je tenminste op 2 plaatsen controle over je bocht.
Voorste wielen met stuur en achterste willen met gas spelen.
Want FWD hatches zijn niet sportief? De toppers op het circuit van de hot hatches in het 300 tot 400pk segment zijn toch echt voor FWD'rs en niet voor de RWD of AWD concurrenten. :)

Al zal een leek nooit zo hard over het circuit rammen als de coureurs die zulke tijden neerzetten. Maar een serieuze FWD'r is alles behalve niet sportief. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 21-08-2018 19:41 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik ging vanavond tanken en na het uitzetten hoorde ik een ligt piepgeluid aan de voorkant wat even weggaat dan weer terugkomt, ongeveer 20 seconde.

Kan het zijn dat na het uitzetten van de motor de oliepomp nog even doordraait om mogelijke olietemperaturen te regelen?

Of is dat tegenwoordig niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Viper® schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:50:
Ik ging vanavond tanken en na het uitzetten hoorde ik een ligt piepgeluid wat even weggaat dan weer terugkomt, ongeveer 20 seconde.

Kan het zijn dat na het uitzetten van de motor de oliepomp nog even doordraait om mogelijke olietemperaturen te regelen?

Fan die de airco schoon blaast misschien?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Viper® schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:50:
Ik ging vanavond tanken en na het uitzetten hoorde ik een ligt piepgeluid aan de voorkant wat even weggaat dan weer terugkomt, ongeveer 20 seconde.

Ik heb mij er ook al over staan te verbazen, bij mijn Golf 7.5, maar volgens mij is het geen constante piep, toch?
Dat is trouwens nadat de fans altijd een aantal tellen als een malle staan te blazen, zelfs na rustige ritjes.

[ Voor 9% gewijzigd door yamahabest op 21-08-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:38:
[...]

Want FWD hatches zijn niet sportief? De toppers op het circuit van de hot hatches in het 300 tot 400pk segment zijn toch echt voor FWD'rs en niet voor de RWD of AWD concurrenten. :)

Al zal een leek nooit zo hard over het circuit rammen als de coureurs die zulke tijden neerzetten. Maar een serieuze FWD'r is alles behalve niet sportief. :)
Daar zeg je het zelf, het circuit van hot hatches...zodanig beperkt dat er weinig keuze buiten fwd. Zet je er een rs3, m1, ford rsje tussen, ben je het haasje. Waarom denk je dat er in het serieuze segment boven de 300 paardjes nog weinig fwd is?

Ik zeg niet dat fwd niet sportief is, maar dat rwd/awd sportiever is. Maar voor 95 percent van de hothatchesrijders is het meer dan voldoende. Meer dan stoplichtsprintjes of es topsnelheid aantikken doen ze toch niet...

• GerCor

GerCor

Godsamme. :(

Kom ik terug van vakantie staat de taal in één van onze Caddy's weer op Duits. Hoe kon je dat ook alweer veranderen? Ik heb het niet over de Discover maar over dat scherm tussen de tellers.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Volgt die niet gewoon de taal van het Discover systeem?
Anders Discover even op Engels zetten en weer terug naar Nederlands?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• itsalex
  • Niet online
Wat kan je toch mensen geïrriteerd krijgen door met de GTE mode, in handschakel en volgas weg te krijgen. De meeste auto's moeten nog optrekken terwijl je al letterlijk bij het volgende stoplicht bent bij wijze van spreke. Laatst met een BMW M5, Jaguar, Ferrari en een Honda type R. Ok ik heb geen GTE op mijn Golf staan of iets anders dus je ziet het inderdaad niet. Het blijft gewoon leuk en fantastisch. Ook het doortrekken naar de 200 kmh, geweldig. Ik moet wel nieuwe banden hebben, alleen twijfel ik wel of ik Dunlop hou of ik toch naar Michelin ga (sport versie dan). Ik weet van de Michelin sport dat ze keihard op de wangen zijn en dat kan de auto oncomfortabel maken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

itsalex schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:31:
Wat kan je toch mensen geïrriteerd krijgen door met de GTE mode, in handschakel en volgas weg te krijgen. De meeste auto's moeten nog optrekken terwijl je al letterlijk bij het volgende stoplicht bent bij wijze van spreke. Laatst met een BMW M5, Jaguar, Ferrari en een Honda type R. Ok ik heb geen GTE op mijn Golf staan of iets anders dus je ziet het inderdaad niet. Het blijft gewoon leuk en fantastisch. Ook het doortrekken naar de 200 kmh, geweldig. Ik moet wel nieuwe banden hebben, alleen twijfel ik wel of ik Dunlop hou of ik toch naar Michelin ga (sport versie dan). Ik weet van de Michelin sport dat ze keihard op de wangen zijn en dat kan de auto oncomfortabel maken.
Die andere autos doen gewoon niet mee met je sprintje. Anders verlies je het wel. Mijn buurman heeft ook een gte golf. We hebben wel eens een sprintje gedaan en die won ik dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik ben bang dat geen van hen een poging heeft gedaan met je mee te rijden. Een GTE is helemaal niet snel, hij is alleen uiterlijk en commercieel zo door VW gepresenteerd. Hij heeft 6-7 seconden nodig om op de 100 te komen. Net als een 2.0 dieseltje dus. Die M5 heeft daar bijvoorbeeld amper de helft voor nodig. Zelfs die Honda doet het nog binnen de 6. En als van de GTE de electra op is blijft er helemaal niks over.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 23-08-2018 08:37 ]

• BlakHawk
Je bedoelt zo een GTE?

https://www.autoweek.nl/a...lkswagen-golf-14-tsi-gte/

7,6 seconden is niet bijster snel. Een Ferrari zit in die tijd aan de 200...

Het koppel geeft je het gevoel van snelheid.

Ik merk dat ook met mijn phev.
In hybrid mode is hij rond de 7,5 seconden naar de 100 en in power mode in 5,9.

Dat is best een verschil, maar door het enorme koppel van 660nm voelt het niet heel verschillend aan.

Een elektromotor heeft altijd op ieder moment max koppel en pk’s beschikbaar. Daardoor voelt het veel sneller aan.

Wat mooi is bij de GTE is dat ze een relatief grote elektromotor hebben gebruikt: 102pk en 330nm.

Ik snap alleen de aandrijving bij de GTE niet zo, want ondanks het hoge koppel van de elektromotor blijft er gecombineerd “maar” 350nm over.
Knijpen ze hem gecombineerd zo erg af?

[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk op 23-08-2018 08:57 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Je bedoelt zo een GTE?

https://www.autoweek.nl/a...lkswagen-golf-14-tsi-gte/

7,6 seconden is niet bijster snel. Een Ferrari zit in die tijd aan de 200...
Ja wilde net zeggen, dat win je echt never van een M5 als die volgas geeft hoor 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hoe weet jij nou dat die mensen geïrriteerd zijn als jij al bij het volgende stoplicht zou staan? Of is dit een beetje ijdele hoop van jouw kant, zo van 'kijk mij eens een hele seconden eerder dan jou zijn'. Nou, nou..
Denk eerder dat diegene in een M5 en Ferrari uitsluitend een beetje gniffelen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 23-08-2018 09:05 ]

• BlakHawk
DennusB schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Ja wilde net zeggen, dat win je echt never van een M5 als die volgas geeft hoor 8)7
Het voelt wel snel aan elektrisch.
Mijn wagen weegt bijna 2000kg en ik rijd full electric naar werk heen en weer. Dat is 68pk en 200nm op 2000kg gewicht.

Maar gek genoeg is het meer dan genoeg om mee te komen met het overige verkeer. En alsnog ben je vaak sneller weg dan de meeste andere auto’s.

Op de snelwegen is het wel echt te weinig. Maar ik rijd stad en n wegen naar werk.

Je hebt bij het indrukken van het gaspedaal echt een druk in je rug, heel constant en continu. Dus dat gevoel bij een dieselblok heb je vanaf optrekken en dat blijft tijdens het gas geven. Bij brandstofmotors is dat er even heel erg en zodra je hoger in de toeren komt neemt dat gevoel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Het voelt wel snel aan elektrisch.
Mijn wagen weegt bijna 2000kg en ik rijd full electric naar werk heen en weer. Dat is 68pk en 200nm op 2000kg gewicht.

Maar gek genoeg is het meer dan genoeg om mee te komen met het overige verkeer. En alsnog ben je vaak sneller weg dan de meeste andere auto’s.

Op de snelwegen is het wel echt te weinig. Maar ik rijd stad en n wegen naar werk.

Je hebt bij het indrukken van het gaspedaal echt een druk in je rug, heel constant en continu. Dus dat gevoel bij een dieselblok heb je vanaf optrekken en dat blijft tijdens het gas geven. Bij brandstofmotors is dat er even heel erg en zodra je hoger in de toeren komt neemt dat gevoel af.
Logisch, je elektro motor geeft je 100% koppel, altijd. Dus ja, die duw heb je. Maar die M5 of weet ik wat denken gewoon "Ach, daar komt weer zo'n ventje in een Golf. Toedeloe" en rijden gewoon rustig verder, als die het gas intrapt weet je niet wat er gebeurt en zit jij huilend in je GTE hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
DennusB schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Logisch, je elektro motor geeft je 100% koppel, altijd. Dus ja, die duw heb je. Maar die M5 of weet ik wat denken gewoon "Ach, daar komt weer zo'n ventje in een Golf. Toedeloe" en rijden gewoon rustig verder, als die het gas intrapt weet je niet wat er gebeurt en zit jij huilend in je GTE hoor :P
Denk ook dat je in een M5 of Ferarri wel een beetje gek wordt van al die mensen die willen racen met je.

Daar maak ik mijzelf ook schuldig aan overigens. Als ik op de autobahn rijd en er rijdt een Ferarri langs... Moet ik mee, ongeacht of ik een auto met 120pk rijd of 300pk...

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 23-08-2018 09:13 ]

• DennusB
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:11:
[...]

Denk ook dat je in een M5 of Ferarri wel een beetje gek wordt van al die mensen die willen racen met je.

Daar maak ik mijzelf ook schuldig aan overigens. Als ik op de autobahn rijd en er rijdt een Ferarri langs... Moet ik mee, ongeacht of ik een auto met 120pk rijd of 300pk...
Het probleem is alleen dat jij niet mee komt met die Ferrari, tenzij je ook een Ferrari hebt ;)

• itsalex
  • Niet online
renegrunn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Hoe weet jij nou dat die mensen geïrriteerd zijn als jij al bij het volgende stoplicht zou staan? Of is dit een beetje ijdele hoop van jouw kant, zo van 'kijk mij eens een hele seconden eerder dan jou zijn'. Nou, nou..
Denk eerder dat diegene in een M5 en Ferrari uitsluitend een beetje gniffelen... ;)
Het leuke van de GTE is dat je niet verwacht wat erin zit. Zet de GTE op de GTE modus en die auto gaat als een speer vandoor mede door het enorme koppel door die elektromotor. Ga naar de boost toe en schakel terug bij 80 km/h naar 3e versnelling en dan is het lachen. De GTE is maar 10% langzamer dan de GTI en de GTI herken je vaker aan oa uitlaat maar de GTE zoals ik deze nu heb herken je niet. Ik ben niet gerebatched met de logo's.
Je merkt als je snel wegtrekt bij de stoplichten dat de snelle auto's vaak dan met een noodgang er voorbij vliegen zoals ook met die BMW M5 laatst maar pas bij ergens 70-90 km/h doordat je met het koppel van de stroom al meteen vol trekkracht hebt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• GerCor

GerCor

DarkSide schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 06:52:
Volgt die niet gewoon de taal van het Discover systeem?
Anders Discover even op Engels zetten en weer terug naar Nederlands?
De Discover staat op Nederlands. Ik kan het instructieboekje ook nergens vinden, anders had ik het al gevonden. Ik meen me te herinneren dat je iets met de handels (ruitenwisser) moest doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
itsalex schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Het leuke van de GTE is dat je niet verwacht wat erin zit. Zet de GTE op de GTE modus en die auto gaat als een speer vandoor mede door het enorme koppel door die elektromotor. Ga naar de boost toe en schakel terug bij 80 km/h naar 3e versnelling en dan is het lachen. De GTE is maar 10% langzamer dan de GTI en de GTI herken je vaker aan oa uitlaat maar de GTE zoals ik deze nu heb herken je niet. Ik ben niet gerebatched met de logo's.
Je merkt als je snel wegtrekt bij de stoplichten dat de snelle auto's vaak dan met een noodgang er voorbij vliegen zoals ook met die BMW M5 laatst maar pas bij ergens 70-90 km/h doordat je met het koppel van de stroom al meteen vol trekkracht hebt.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar niet iedereen zit dagelijks in zijn/haar auto alsof je in een drag-race zit ;)
Bedoel maar mijn logge en vooral niet aërodynamische Volvo XC60 tikt op papier sneller de 100 aan dan een GTE. Maar in de praktijk (in mijn geval) zal het daarbij blijven... op papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Zoals ik net al zei, als een M5 wil, zit hij al op de 150 als jij 90 rijdt... Je onderschat een M5 nu gigantisch. Laat staan een Ferarri...
renegrunn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar niet iedereen zit dagelijks in zijn/haar auto alsof je in een drag-race zit ;)
Bedoel maar mijn logge en vooral niet aërodynamische Volvo XC60 tikt op papier sneller de 100 aan dan een GTE. Maar in de praktijk (in mijn geval) zal het daarbij blijven... op papier.
Ik wil eigenlijk ook nog wel een keer naast een GTE terecht komen bij het stoplicht.

Op de autobahn waren ze volstrekt kansloos.

Heb je handgeschakeld? Omdat je zegt “in mijn geval”?

Overigens kan het ook bewust zijn. Ik stond laatst naast een CLA 180. Die zat onwijs te hoeken en rechts in te halen. Die gaf ik 2 seconden voorsprong. Dan kom je bij de 70-90km/h opeens met een noodgang voorbij. Zo’n auto is best gemiddeld met 12 seconden naar de 100. Tja, dan kun je best 2 seconden weggeven en kom je met 120-130 voorbij als hij nog 80-90 rijdt.

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 23-08-2018 09:30 ]

• DennusB
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Ik wil eigenlijk ook nog wel een keer naast een GTE terecht komen bij het stoplicht.

Op de autobahn waren ze volstrekt kansloos.

Ze bestaan toch helemaal niet met een handbak? Lijkt me erg lastig met een elektro + benzine motor.
Wat voor auto heb jij eigenlijk? Omdat je zegt dat je op de autobahn van ze won? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
_/-\o_
Geweldig, jij maakt mijn dag in één klap leuk!

• renegrunn
  • Nu online
dfrenner schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:26:

Nee wel automaat, maar ik ga er nooit in mee, vandaar :) Ben meer een 'comfort' rijder zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 23-08-2018 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
GerCor schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:17:
[...]

De Discover staat op Nederlands. Ik kan het instructieboekje ook nergens vinden, anders had ik het al gevonden. Ik meen me te herinneren dat je iets met de handels (ruitenwisser) moest doen.
Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
DennusB schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Ze bestaan toch helemaal niet met een handbak? Lijkt me erg lastig met een elektro + benzine motor.
Wat voor auto heb jij eigenlijk? Omdat je zegt dat je op de autobahn van ze won? :P
Nee @renegrunn heeft een auto die op papier sneller was zei hij. Maar “in zijn geval” in de praktijk nooit.

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
DennusB schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Waarschijnlijk bedoeld hij handmatig schakelen als in via de flippers aan het stuur :P

• Viper®
  • Niet online
[...]

Ik heb 6 maanden een GTE geleased en deze zijn verre van 'snel'.
Wel heb je direct veel koppel ivm de elektromotor, dit geeft zeker in het begin een leuk spurretje vooruit en het gevoel dat je enorm hard gaat.
icm de GTE stand heb je een vrij snelle response als je gas geeft, motor start gelijk mee en omdat menig mens bij de verkeerslichten en niet op zit te letten en weinig snel optrekken gefocused zijn rij je meestal sneller weg dan de rest.

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 23-08-2018 11:53 ]

• Zebby
  • Laatst online: 16-09 15:42
Gisteren lekker naar huis aan het rijden, schiet het koelwater lampje aan :'( Gelukkig bekend in de buurt, strak om 17:00 uur ff bij tankstation gestopt, verdomd mijn koelwater reservoir was inderdaad aardig onder het minimumpeil. Dichtstbijzijnde garage gebeld, er was nog iemand gelukkig en die wilde nog wel even wachten om me bij te vullen. Bij deze een pluim voor M De Koning VW in Capelle a/d IJssel.

Nu hopen dat het systeem niet lek is en even in de gaten houden... Genoeg ellende gehad met die VW om me toch wat af te knappen op het merk, al kan dat natuurlijk met alle merken gebeuren.

• Famous
Viper® schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb 6 maanden een GTE geleased en deze zijn verre van 'snel'.
Wel heb je direct veel koppel ivm de elektromotor, dit geeft zeker in het begin een leuk spurretje vooruit en het gevoel dat je enorm hard gaat.
icm de GTE stand heb je een vrij snelle response als je gas geeft, motor start gelijk mee en omdat menig mens bij de verkeerslichten en niet op zit te letten en weinig snel optrekken gefocused zijn rij je meestal sneller weg dan de rest.
Maar dat doe ik ook in de nieuwe Smart fortwo 1.0 turbo.
Dat ding zit aan 11 seconde(?) aan de 100 maar door de korte versnellingen is die rap weg van zijn plek.

Bekend niet dat ik daarmee een BMW M5 eruit rij :D

• Viper®
  • Niet online
Zebby schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:56:
Gisteren lekker naar huis aan het rijden, schiet het koelwater lampje aan :'( Gelukkig bekend in de buurt, strak om 17:00 uur ff bij tankstation gestopt, verdomd mijn koelwater reservoir was inderdaad aardig onder het minimumpeil. Dichtstbijzijnde garage gebeld, er was nog iemand gelukkig en die wilde nog wel even wachten om me bij te vullen. Bij deze een pluim voor M De Koning VW in Capelle a/d IJssel.

Nu hopen dat het systeem niet lek is en even in de gaten houden... Genoeg ellende gehad met die VW om me toch wat af te knappen op het merk, al kan dat natuurlijk met alle merken gebeuren.
Koelwater, hmm misschien toch lekkage, waterpomp ?

• Tylen

Tylen

Famous schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

_/-\o_
Geweldig, jij maakt mijn dag in één klap leuk!
Hahaha mooi he.

• Zebby
  • Laatst online: 16-09 15:42
Viper® schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Koelwater, hmm misschien toch lekkage, waterpomp ?
Hij gaf aan dat het ook door verdamping kon komen, en zolang er nog wel wat in het reservoir zit het niet waarschijnlijk was dat er een lek zat. Volgens hem zou een lekkage in het gesloten systeem door de druk zorgen dat het echt snel leeg zou lopen.

Ik controleer het in ieder geval elke ochtend de komende twee weken, als het dan nog goed lijkt geloof ik het wel weer even. Hoop dat het niks is natuurlijk.

• Viper®
  • Niet online
Gisteren trouwens oliepeil gemeten bij de nieuwe polo GTI. stond netjes in het midden. 8dkm gereden nu.

• Khayma
Mooie start van de middag zo :*). I don't want to burst your bubble maar de genoemde auto's die gebruikte hun gaspedaal voor 31% om jou bij te houden.

Een 2013-2017 M5 doet 4,4 sec naar de 100, jouw GTE doet dat in 7,6.
Een 2017-heden M5 doet 3,4 sec naar de 100, jouw GTE nog steeds 7,6.

Dat ze het niet verwachten dat is logisch. Ik ga met een M5 ook niet racen tegen een Golf, verspilling van mijn brandstof. Tegen een Golf R zou ik met een oud model nog moeite willen doen en een nieuw model M5 zou ik hem ook laten varen.

• Famous
Khayma schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Mooie start van de middag zo :*). I don't want to burst your bubble maar de genoemde auto's die gebruikte hun gaspedaal voor 31% om jou bij te houden.

Een 2013-2017 M5 doet 4,4 sec naar de 100, jouw GTE doet dat in 7,6.
Een 2017-heden M5 doet 3,4 sec naar de 100, jouw GTE nog steeds 7,6.

Dat ze het niet verwachten dat is logisch. Ik ga met een M5 ook niet racen tegen een Golf, verspilling van mijn brandstof. Tegen een Golf R zou ik met een oud model nog moeite willen doen en een nieuw model M5 zou ik hem ook laten varen.
Tot dat je weet hoeveel R's getuned zijn.
Er rijden genoeg R's rond met 400+ pk's (heb ik het wel over de Golf 7 R).

Zijn juist leuke wedstrijdjes :Y

• Khayma
Famous schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

Tot dat je weet hoeveel R's getuned zijn.
Er rijden genoeg R's rond met 400+ pk's (heb ik het wel over de Golf 7 R).

Zijn juist leuke wedstrijdjes :Y
Ik hou het lekker bij de motoren :9. Tot nu toe geen 1 auto gehad die mijn verslagen heeft. Ik ben natuurlijk geen exoten nog tegen gekomen. Dus alles RS3's, AMG's, M-tjes, jaguars etc maken geen schijn van kans.

Oke, genoeg pikkies vergeleken! Ontopic:

Rijdt er hier iemand de nieuwste polo? Ik rij hem nu een kleine week en ik vind de stoelen echt ruk.

[ Voor 12% gewijzigd door Khayma op 23-08-2018 12:20 ]

• Famous
Khayma schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:19:
[...]

Ik hou het lekker bij de motoren :9. Tot nu toe geen 1 auto gehad die mijn verslagen heeft. Ik ben natuurlijk geen exoten nog tegen gekomen. Dus alles RS3's, AMG's, M-tjes, jaguars etc maken geen schijn van kans.
Daar is een stuk moeilijker tegen op te boxen ja, mits het een beetje CC's heeft.
En de berijder ook een beetje kan rijden :+

• Dennisdn
[...]

Heb je de voorbumper ook vervangen dan? Ik herken de GTE’s aan de (niet bij het model passende) dagrijlichten. De meeste trekken de embleempjes eraf maar snappen niet dat je al van een kilometer een GTE ziet aankomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 23-08-2018 13:06 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS