Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ja blijkbaar zijn er 3 varianten van het 8 inch scherm in omloop. Zie de bijgevoegde links voor plaatjes in mijn eerste post.

Vandaar dat ik mij af vraag naast het feit dat het frontje anders is of de apparatuur ook 3 verschillende units zijn. Stel dat het allemaal dezelfde "computer" is die erachter zit zou het theoretisch gezien met andere software geactiveerd kunnen worden. De dealer zou het ook uit gaan zoeken maar dacht wellicht weet iemand het antwoord hier.
Mocht ik wat horen van de dealer dan laat ik het hier ook wel weten voor eventueel de volgende met dezelfde vraag.

[ Voor 65% gewijzigd door Twanniej op 26-07-2018 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tylen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:30:
Die m5 rijd wel een wat mooiere lijn ;)

Leuk hoor die ring maar mij zie je er niet. Je kan zelf zo rustig en voorzichtig doen als je wilt
Maar die andere rijders doen dat niet. Ik trap de motor wel aan op de echte circuits 👍🏻
Ja, die rijdt wel zeker een mooiere lijn. Aan de andere kant, hoe blij is de rest van het verkeer als ik racelijnen ga rijden met mijn dikke 60 pk. Ik rij daar altijd als ik met trage auto's (of passagiers zoals daar het geval is) wat "socialere" lijnen. Scherpe bochten hou ik 1.5 autobreedte aan de binnenkant, flauwe bochten rij ik bijna aan de buitenkant, vaak genoeg gehad dat mensen bij scherpe bochten zich vergissen hoe langzaam ik ga, ik heb geen zin in een whiplash.

Maar idd, zandvoort is waar je heengaat voor het strakkere rijden. En ik ben het zeker ook met je eens. De eerste keer dat ik er was met de motor had ik al 20+ laps met de auto gedaan gok ik. Het blijft heel raar met alle troep en gemixt rijden. Maar nu ga ik wel erg offtopic.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Twanniej schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:43:
Hallo, ik wil even een vraag stellen.

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe polo, nu heb ik er eentje op het oog met het 8inch scherm echter zit hier geen navigatie en appconnect op, althans op het eerste oog omdat het knopje app ontbreekt op het scherm.
Heb je een linkje naar de specifieke auto die je op het oog hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Net te horen gekregen van VW dealer dat ze dit kunnen activeren op alle 3 de schermen die ik zojuist geplaatst heb. Wellicht dat de slimme jongens die met VCDS overweg kunnen dit ook uit kunnen voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Twanniej schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:00:
Net te horen gekregen van VW dealer dat ze dit kunnen activeren op alle 3 de schermen die ik zojuist geplaatst heb. Wellicht dat de slimme jongens die met VCDS overweg kunnen dit ook uit kunnen voeren?
Ja, iets kunnen activeren is iets anders, dat kun je namelijk zelf ook doen. Echt weer van die antwoorden waar je niks aan hebt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Ja, iets kunnen activeren is iets anders, dat kun je namelijk zelf ook doen. Echt weer van die antwoorden waar je niks aan hebt.
Het moet wel mogelijk zijn om te activeren ;) dat was ook mijn vraag of dat softwarematig mogelijk was bij het type scherm wat ik had opgegeven.
Bij het vorige model polo was namelijk afhankelijk van het type scherm/computer je had of dit wel of niet mogelijk was.

Als je mij kan vertellen hoe ik dat kan activeren hoor ik dat uiteraard graag maar ik denk dat dit via VCDS zal plaats moeten vinden en dat het niet domweg een code invoeren is. Maar misschien zit ik ernaast.

[ Voor 24% gewijzigd door Twanniej op 26-07-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je had 2 vragen. Of je navigatie kunt krijgen ondanks het missen van de knop en of je App-connect kunt krijgen ondanks missen van de knop.

Iets activeren is wat anders. Wij hebben ook op onze caddy's App-connect maar dat is NIET geactiveerd. M.a.w., ik kan App-connect zelf activeren, geen dealer voor nodig maar een dealer zou dat ook voor mij kunnen doen.

App-connect is beschikbaar vanaf MIB2 (gen2).

Maar goed, ik word niks wijzer van jouw verhaal maar voor jou is het wel helemaal duidelijk. Prima.

PS: als een dealer zegt dat ze iets kunnen activeren dan is mij dat een te algemeen antwoord. Net zoiets als: kunnen jullie een Xenonlamp verwisselen? Dan zegt de dealer; dat kunnen we. Alleen, wat moet je ermee als je halogeenverlichting hebt?

KIJK: https://shop.volkswagen.n...054830A-app-connect?cid=6

Ook nergens een knopje APP en toch is het mogelijk. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dit met VCDS te realiseren is. Ook nog nooit iets over gelezen of gezien dat het met VCDS mogelijk is. Maar ik heb ook nog nooit een koe een haas zien vangen :+

PS2: Ik (wij) gebuik(en) App-connect niet omdat we geen Apple telefoons hebben en dus geen ervaring mee, Android auto niet beschikbaar is in Nederland en MirrorLink helemaal een drama is. MirrorLink zou ook het enig nuttige zijn, de rest is zeer beperkt. Maar als navigatie (Google) dan werkt, is dat natuurlijk al winst.

[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 26-07-2018 12:13 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej
  • Niet online
Wellicht had ik mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd. Het navigatie stuk was eigenlijk geen vraag maar meer een constatering van mij dat dit ontbrak.
Echter kun je wanneer je appconnect hebt vanaf je iphone maps op je scherm als navigatie laten navigeren.(werkt veel beter dan het standaard navigatie wat vaak in auto's zit)

Bij de vorige polo's had je dan wel appconnect ergens staan maar was dit zichbaar disabled en stond er dat je dit bij de dealer kon laten enablen.
Bij de auto die ik op het oog heb ontbrak dit, mijn vermoeden was dat dit softwarematig niet mee geinstalleerd is en na bevestigen van de dealer blijkt dus dat ze met een software "update" dit alsnog erop kunnen installeren en dan ook kunnen enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:58

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sandyman538 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:26:
Ben al een tijdje aan het prutsen met de netwerkinstellingen in de golf op de discover pro. Maar nu toch het boekje er maar bij en daar staat dat je naar menu gaat, dan setup en dan naar netwerk, alleen de optie netwerk staat niet in het lijstje. Wel alle andere opties, (toetsenbord/extra toetsenbordtalen/eenheden/spraakbediening/SD kaart veilig verwijderen/USB verwijderen/Fabrieksinstellingen/Bleutooth/WLAN/systeeminformatie/copyright). Maar daar hoort volgens het boekje dus nog 'netwerk' tussen te staan. Iemand een idee hoe ik dat tevoorschijn kan toveren? In de fabrieksinstellingen kan ik wel het netwerk terugvinden en resetten, maar dat biedt geen soelaas.
Niemand? :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Twanniej schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:24:
Wellicht had ik mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd. Het navigatie stuk was eigenlijk geen vraag maar meer een constatering van mij dat dit ontbrak.
Echter kun je wanneer je appconnect hebt vanaf je iphone maps op je scherm als navigatie laten navigeren.(werkt veel beter dan het standaard navigatie wat vaak in auto's zit)

Bij de vorige polo's had je dan wel appconnect ergens staan maar was dit zichbaar disabled en stond er dat je dit bij de dealer kon laten enablen.
Bij de auto die ik op het oog heb ontbrak dit, mijn vermoeden was dat dit softwarematig niet mee geinstalleerd is en na bevestigen van de dealer blijkt dus dat ze met een software "update" dit alsnog erop kunnen installeren en dan ook kunnen enablen.
Aha, nu snap ik je. (y)

Daarom ook dat linkje naar: geen knop, toch app-connect.

En of het navigatiesysteem van Apple beter is, dat weet ik niet, want ik heb geen iPhone. Ik heb zelf nog geen enkel probleem ondervonden met het standaard navigatiesysteem. Wel zijn de Kaarten niet actueel en dat is natuurlijk knap waardeloos. Met 2 updates per jaar schiet het allemaal niet echt op. Op de PC heb je vaker updates van Kaarten en auto's die in verbinding staan met internet zouden die eigenlijk ook gewoon moeten kunnen ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 26-07-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je überhaupt bij het bestellen van je auto wel iets aangegeven aangaande iets van bijv. CARNET / APPCONNECT of zoiets?

Als je auto geen network-interface card heeft (al dan niet via WiFi) dan ga je dat ook écht niet aan de praat krijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Afgelopen week in Duitsland voor her eerst mijn golf 7 voluit gehad. Wonderbaarlijk passeerde deze (redelijk) gemakkelijk de 200 en bleef hij hangen op 222km/u(215 op gps). Is dit normaal voor een 1.6tdi bluemotion of heb ik dan toch te maken met een gechipte. (Opgegeven max snelheid is precies 200km/u)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

coster1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:25:
Afgelopen week in Duitsland voor her eerst mijn golf 7 voluit gehad. Wonderbaarlijk passeerde deze (redelijk) gemakkelijk de 200 en bleef hij hangen op 222km/u(215 op gps). Is dit normaal voor een 1.6tdi bluemotion of heb ik dan toch te maken met een gechipte. (Opgegeven max snelheid is precies 200km/u)
Yups.... Alle VAG auto's hebben méér in huis dan dat wat de spes's in 't boekje beloven, minder heb ik écht nog nooit gezien.

Helaas gold dat laatst ook voor de uitstoot van CO2 maar.... Daar in tegen wordt er tegenwoordig dus (schijnbaar) bewust weer té veel uitstoot op gegeven om gemakkelijker aan de normen van 2025 te kunnen gaan voldoen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:58

Sandyman538

SandstorM [148839]

wimmel_1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Heb je überhaupt bij het bestellen van je auto wel iets aangegeven aangaande iets van bijv. CARNET / APPCONNECT of zoiets?

Als je auto geen network-interface card heeft (al dan niet via WiFi) dan ga je dat ook écht niet aan de praat krijgen.
Het is een tweedehands auto, dus ik heb niks besteld. Ik kijk gewoon in het boekje vd discover pro waar deze verschillende items in beschreven staan, maar ik zie de optie netwerk niet tussen de opties staan, maar kan het in de fabrieksinstellingen wel resetten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

fheerens

ir.

Sandyman538 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:48:
[...]

Het is een tweedehands auto, dus ik heb niks besteld. Ik kijk gewoon in het boekje vd discover pro waar deze verschillende items in beschreven staan, maar ik zie de optie netwerk niet tussen de opties staan, maar kan het in de fabrieksinstellingen wel resetten.
Ben je verbonden met een netwerk? Wellicht dat de optie dan pas naar voren komt?
Of binnen het WLAN menu een extra netwerk setting? Mogelijk is bij een update het netwerk menu verplaatst? :?

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fheerens schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Ben je verbonden met een netwerk? Wellicht dat de optie dan pas naar voren komt?
Of binnen het WLAN menu een extra netwerk setting? Mogelijk is bij een update het netwerk menu verplaatst? :?
Die optie zit standaard in 't UPDATE menu maar niet in de (normale) menu's welke je als gebruiker éven snel naar voren haalt. De enige rede dat die mogelijkheid wél in 't update menu zit is omdat je 't apparaat ook kan benaderen via de OBDII aansluiting (serieel) ..... Maar je wil écht geen IP over een seriele poort gaan toepassen voor een update (duurt waarschijnlijk een maand, als 't al niet meer is met de BAUD rate van dat protocol in/op de "Discover" devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Reed gisteren achter een golf GTD, rode letters.

Zwart stofwolkje, hield hem wel bij maar alleen met volgas.
Wanneer gaan ze die nieuwe (kut) polo nou eens chippen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wimmel_1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Yups.... Alle VAG auto's hebben méér in huis dan dat wat de spes's in 't boekje beloven, minder heb ik écht nog nooit gezien.

Helaas gold dat laatst ook voor de uitstoot van CO2 maar.... Daar in tegen wordt er tegenwoordig dus (schijnbaar) bewust weer té veel uitstoot op gegeven om gemakkelijker aan de normen van 2025 te kunnen gaan voldoen.. ;)
Ja meer in huis dan opgegeven maar geen direct naar 200 per uur in bluemotion. Of moet wel heel hard bergaf zijn :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:29:
POLITIE …... VOLGEN? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 14:58
Vandaag de Mijn Volkswagen app voor het eerst geopend. De app geeft aan dat er mogelijk een probleem is met de ESP. Heb de auto (Golf) net een week en verder op het dashboard niks te zien, geen lampjes die branden of knipperen.

Ritje langs de garage verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
C-sharp schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:42:
[...]
Je kan de GPS unit per onderdeel resetten (bt, wifi, car-net, ...).

Ik kreeg toen het advies wifi op de unit te resetten. Als dat niet genoeg is, ook Car-Net resetten.
Wow, heb jouw reactie helemaal gemist destijds. M'n auto heeft nu sinds 13 juli geen verbinding meer. Hoe reset je de wifi precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HOE (TF) kan zo'n HÓK vóór je komen om je dat bordje te laten zien dan? Leer eens rijden, gék.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Pim1986 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:02:
Vandaag de Mijn Volkswagen app voor het eerst geopend. De app geeft aan dat er mogelijk een probleem is met de ESP. Heb de auto (Golf) net een week en verder op het dashboard niks te zien, geen lampjes die branden of knipperen.

Ritje langs de garage verstandig?
Zolang er niets in dashboard gaat branden, zou ik me weinig zorgen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:25
Viper® schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:29:

Zwart stofwolkje, hield hem wel bij maar alleen met volgas.
Wanneer gaan ze die nieuwe (kut) polo nou eens chippen ;(
Ik zat gister achter een dom gevalletje badge-tuning. Een Golf V met GTD achterop.... Áls je het dan al doet, zorg er dan voor dat hij wel bestaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 27-07-2018 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
coster1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:25:
Mijn vorige auto (Skoda Octavia 3 break 2.0TDI) ging 238km/h op de teller. De Arteon nog niet voorbij de 180km/h gehad.

Vandaag een ritje om ter zuinigst, gewoon omdat het kan. Arteon 2.0TDI (150pk) DSG op 20" wielen (245/35R20), buitenlampen aan, infotainment aan en climacontrol op 19,5°C. :+

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/916/42761962145_2239f54395_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Oh the memories :'( :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 07:51:
[...]

Mijn vorige auto (Skoda Octavia 3 break 2.0TDI) ging 238km/h op de teller. De Arteon nog niet voorbij de 180km/h gehad.

Vandaag een ritje om ter zuinigst, gewoon omdat het kan. Arteon 2.0TDI (150pk) DSG op 20" wielen (245/35R20), buitenlampen aan, infotainment aan en climacontrol op 19,5°C. :+

[afbeelding]
Dat zou betekenen dat de gewone 2.0 sneller is als een GTD. Want de mijne greep hem op exact 230 in de begrenzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Heb nu sinds een tijd een sprintbooster in de auto, dus die het gasresponse aanpast. Bij half gas krijg je bijvoorbeeld default: 50% throttle bij half gas, met dit apparaatje krijg je 60% throttle bij half gas, geeft je het idee dat je toch wat sneller bent.

Wat ik merk aan voordelen:
- Schakelt sneller door
- eerder op toeren met wegrijden
- Zelfs al een DSG fart gespot toen collega met mijn auto weg reed. Nice !
- Ziekelijke snelle gasresponse, met 1 teen pedaal aanraken en je schiet naar voren ( 36 fine tune standen nog voor als je dat niet wilt :) )

Laatst per ongeluk met mijn voet het apparaatje uitgezet, de afstandsbediening was op de grond gevallen. Het leek serieus of er 50pk weggevallen was, of dat er iets mis was met de auto. Oftewel, deze gaat mee naar de volgende auto :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 27-07-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dennisdn schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:25:
[...]

Dat zou betekenen dat de gewone 2.0 sneller is als een GTD. Want de mijne greep hem op exact 230 in de begrenzer.
Was dan nog met 2 personen en de koffer vol gerief (makkelijk 60kg extra). Ik had de indruk dat er geen begrenzer was buiten de natuurlijke ivm rolweerstand/drag etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 07:51:
[...]

[afbeelding]
Heb het zelfde laatst met m’n 7 GTI geprobeerd. Zat op 1 op 17 toen ik op bestemming was :P viel me niks tegen (combi van stad en snelweg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:16:
Heb nu sinds een tijd een sprintbooster in de auto, dus die het gasresponse aanpast. Bij half gas krijg je bijvoorbeeld default: 50% throttle bij half gas, met dit apparaatje krijg je 60% throttle bij half gas, geeft je het idee dat je toch wat sneller bent.

Wat ik merk aan voordelen:
- Schakelt sneller door
- eerder op toeren met wegrijden
- Zelfs al een DSG fart gespot toen collega met mijn auto weg reed. Nice !
- Ziekelijke snelle gasresponse, met 1 teen pedaal aanraken en je schiet naar voren ( 36 fine tune standen nog voor als je dat niet wilt :) )

Laatst per ongeluk met mijn voet het apparaatje uitgezet, de afstandsbediening was op de grond gevallen. Het leek serieus of er 50pk weggevallen was, of dat er iets mis was met de auto. Oftewel, deze gaat mee naar de volgende auto :)
Voor 300 zet ik er dan liever een generieke tune op en heb je effectief 50 pk meer en effectief sneller.

Maakt geen drol verschil als je pedaal tot beneden duwt. Zit 99% tussen de oren en in je portefeuille.
Voor 10 euro aan onderdelenmaak ik je net hetzelfde (zonder fancy kastje en 36 nutteloze programmas weliswaar).

http://www.crosslake.net/...booster/SprintBooster.pdf

Tuurlijk, tis maar wat je zelf leukste vind, gevoel van snelheid of echt sneller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Voor 300 zet ik er dan liever een generieke tune op en heb je effectief 50 pk meer en effectief sneller.

Maakt geen drol verschil als je pedaal tot beneden duwt. Zit 99% tussen de oren en in je portefeuille.
Voor 10 euro aan onderdelenmaak ik je net hetzelfde (zonder fancy kastje en 36 nutteloze programmas weliswaar).

Tuurlijk, tis maar wat je zelf leukste vind, gevoel van snelheid of echt sneller :p
Het is merkbaar, verschil merk je als je hem tijdens het rijden uitzet of verzet, maargoed. Tijd voor een nieuwe meeting O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Kan die nieuwe polo al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
wimmel_1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Ik had laatst een "raceje" met een maat van mij,
ik reed toen zelf in een Golf 5 1.9 tdi met 90 PK (de geknepen versie)
en diegene reed in een VW Scirocco 1.4 meen ik met ~158 PK?
En het scheelde gewoon echt NIETS qua snelheid.

Of die van mij dan gechipt was, de verkoper zei van niet, geen idee.. maar het leek er wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Was dan nog met 2 personen en de koffer vol gerief (makkelijk 60kg extra). Ik had de indruk dat er geen begrenzer was buiten de natuurlijke ivm rolweerstand/drag etc...
De GTD had duidelijk nog een hele bak vermogen over maar de begrenzer was onverbiddelijk. Ook de 1.6 TDI die ik heb gehad in een Golf6 was duidelijk begrenst op exact 200. Dus misschien heeft er toch een chipper naar de jouwe gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dennisdn schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:11:

De GTD had duidelijk nog een hele bak vermogen over maar de begrenzer was onverbiddelijk. Ook de 1.6 TDI die ik heb gehad in een Golf6 was duidelijk begrenst op exact 200. Dus misschien heeft er toch een chipper naar de jouwe gekeken.
Nee, ik heb voornamelijk leasewagens gehad in mijn leven, nog nooit naar een chiptuner geweest.
Mijn Golf 6 Highline 2.0TDI 136pk (op 18" velgen) in 2011 ging ook maar 210 KM/h op de teller. Geen km/h harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Nee, ik heb voornamelijk leasewagens gehad in mijn leven, nog nooit naar een chiptuner geweest.
Mijn Golf 6 Highline 2.0TDI 136pk (op 18" velgen) in 2011 ging ook maar 210 KM/h op de teller. Geen km/h harder.
Dan zou ik ook niet meer weten waar de verschillen zitten. Over het algemeen stoppen ze altijd wat meer vermogen erin als in het boekje staat. Op de banken blijkt er toch vaak wel 15-20 pk extra te zijn. Dat zouden ze doen om het minimale vermogen te garanderen in elk klimaat over de wereld, en Europa schijnt daarin gunstig te zijn. Maar de begrenzers zijn over het algemeen keihard omdat die onderdeel zijn van een gentlemans-agreement tussen de Duitse fabrikanten.
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Ik had laatst een "raceje" met een maat van mij,
ik reed toen zelf in een Golf 5 1.9 tdi met 90 PK (de geknepen versie)
en diegene reed in een VW Scirocco 1.4 meen ik met ~158 PK?
En het scheelde gewoon echt NIETS qua snelheid.
Ik zat er echt heel erg van te kijken dat mijn huidige 1.5TSI echt net zo vlot is als voorgaande GTD. Op papier zou het zo'n 130kw moeten schelen, maar ik merk er vrijwel niets van. Alleen als je bij 160 het gas in trapt krijg je bij de GTD nog echt een trap in de rug wat de TSI wat minder/niet heeft. Maar aangezien ik toch maar 2x per jaar nog bij de 180 in de buurt kom is de 1.5 meer dan prima nu. De diesel leek wel veel sneller te reageren, maargoed, Golfjes diesel staan al vele jaren erom bekend vlak op het gas te zitten. De oude pompverstuivers deden dat zelfs nog beter dan de huidige commonrail.

[ Voor 38% gewijzigd door Dennisdn op 27-07-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dennisdn schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:22:

Dan zou ik ook niet meer weten waar de verschillen zitten. Over het algemeen stoppen ze altijd wat meer vermogen erin als in het boekje staat. Op de banken blijkt er toch vaak wel 15-20 pk extra te zijn. Dat zouden ze doen om het minimale vermogen te garanderen in elk klimaat over de wereld, en Europa schijnt daarin gunstig te zijn. Maar de begrenzers zijn over het algemeen keihard omdat die onderdeel zijn van een gentlemans-agreement tussen de Duitse fabrikanten.
Die grens ligt wel op 250km/h en niet op 'slechts' 200 of 220km/h oid.
Mijn opel astra H GTC 1.9CDTI (120pk) ging ook gewoon 220 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@Engineer Stewie Mijn golf 5 1.9 tdi daarin tegen haalt maar 180/185 op de teller :P
staat wel op dikke 225/45/18 misschien maakt dat nog wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:39:
@Engineer Stewie Mijn golf 5 1.9 tdi daarin tegen haalt maar 180/185 op de teller :P
staat wel op dikke 225/45/18 misschien maakt dat nog wat uit.
Dat zijn geen dikke banden, maar normale.
Mijn Golf 6 had ook 225 banden, mijn Octavia ook.

De Arteon heeft 245/35R20 banden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Ligt beetje aan welk type het is toch?
Je ziet ook golfjes met 185 :+

GTI heeft volgens mij standaard 225 18" en een R 235 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb het meer over het gewicht van de 18" velgen tegenover de 15" std. velgen, maar goed daar weet ik het fijne niet vanaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Kan die nieuwe polo al dan?
Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-07-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik blijf toch steeds hinder ondervinden met comfortsluiten van de ruit bestuurderszijde. Merkwaardig. Zou het door de hitte kunnen komen? En als 1 ruit het niet doet dan is het in 1x openen van alle ramen niet mogelijk met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Had die leverende dealer nou echt niet even stoelverwarming bij kunnen bestellen voor die luttele paar honderd euro? 2 van die blinde knopjes.. man man man.

20 inchers onder een Golf, jeetje :o

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
60k ? Whuttttt
4 maanden oud en nu al weg doen -O-

zag op yt reclame van dte systems
https://www.chiptuning.co...1984ccm/powercontrol.html

gewoon old school powerplug, altijd goed voor je motor :')

[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 28-07-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zeker, maar een R zonder leer en zwart is een No-go.

Plus ik heb geen 60k op de bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:40:
60k ? Whuttttt
4 maanden oud en nu al weg doen -O-

zag op yt reclame van dte systems
https://www.chiptuning.co...1984ccm/powercontrol.html

gewoon old school powerplug, altijd goed voor je motor :')
Veel geld voor een paar weerstanden. Dat die dingen nog steeds verkopen... (nuja ze werken, dat kan je niet ontkennen ^^)
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:25:
[...]

Had die leverende dealer nou echt niet even stoelverwarming bij kunnen bestellen voor die luttele paar honderd euro? 2 van die blinde knopjes.. man man man.

20 inchers onder een Golf, jeetje :o
aah, naast de Versnellingspook staan er ook nog.
Blinde knopjes naast een versnellingspook....man man man :)

[ Voor 35% gewijzigd door SadisticPanda op 28-07-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Famous schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:15:
[...]

Ligt beetje aan welk type het is toch?
Je ziet ook golfjes met 185 :+

GTI heeft volgens mij standaard 225 18" en een R 235 19".
225/45/17 is standaard sinds de Golf 5 GTI.
De Golf 5 GTI hebben we met 2 personen in de wagen en een volle tank (ok dan, na die run was hij half leeg :+ :'( ) tot de 250/260 gekregen op de teller. Het is een beetje moeilijk zien op de teller van een 5 GTI, aangezien die per 30km/h loopt op het laatste.

De Golf 7 GTI (non-performance) wederom met 2 personen en volle tank tot 250km/h op de teller gekregen, er zat nog meer in maar vol in de ankers was slimmer gezien het verkeer in de verte :+

Tot 170/180km/h is het wel redelijk makkelijk met bijna ieder koekblik, maar boven de 200 is het vaak kruipen. Met m'n oude Picanto (2012, 1.0 69PK) tot aan het plafond volgeladen en 3 volwassenen haalde 170km/h op de teller. Ik meen dat we een paar jaar terug met ons gezin een keer naar de Nordschleife zijn gegaan met zo'n zelfde Picanto en dat we bergaf 180 op de GPS haalden :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
170 heb ik zelfs nooit voor elkaar gekregen met de Up :'). Wel geprobeerd.

Misschien binnen nu en een week nog een keer bergaf rijden _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Misschien binnen nu en een week nog een keer bergaf rijden _O-
Vergeet dan niet tegels achterin te leggen 😂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
witterholt schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Ik kn hem zo snel niet vinden maar er is een filmpje van een gek met een Subaru Impreza.
Vond hem voor goed staan maar achter te hoog, had heel de kofferbak vol liggen met tegels :+

Dacht dat het van autoweek was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Famous schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:34:
[...]
Ik kn hem zo snel niet vinden maar er is een filmpje van een gek met een Subaru Impreza.
Vond hem voor goed staan maar achter te hoog, had heel de kofferbak vol liggen met tegels :+

Dacht dat het van autoweek was.
YouTube: Klokje rond - Subaru Impreza

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Kuusj schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Tot 170/180km/h is het wel redelijk makkelijk met bijna ieder koekblik, maar boven de 200 is het vaak kruipen.
Grappig altijd om te zien in Duitsland dat die echt hele andere motoren hebben als wij in Nederland. Op reis naar de wintersport had ik de cruisecontrol een hele poos op 200 staan. Ondanks de wereld boven de 200 ineens een stuk sneller lijkt te gaan (exponentieel) is het op 200 ook al best vermoeiend werken, opletten etc.

Maar dan wordt je nog gewoon voorbij gereden door Polo's en Upjes. Wij hebben echt nog een week gelachen om tante Truus die op haar dooie gemak met een hoedje op en handschoenen aan in een Aygo ons voorbij reed alsof ze bij haar zus op visite ging. Een Aygo, ruim boven de 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de welkomstboodschap van carnet niet telkens getoond wordt bij het starten?
Zelfde vraag voor de hint van bijvoorbeeld start/stop systeem, hoewel deze na een paar seconden vanzelf verdwijnt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H45GX3BWkCR7mFlZZRvcMVdm/thumb.jpg

Het gaat om een discover media v2 systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door witterholt op 30-07-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Nooit geactiveerd... Is dat eigenlijk iets carnet? Ik heb nu zo een wereldbol met kruisje door bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
witterholt schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:55:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de welkomstboodschap van carnet niet telkens getoond wordt bij het starten?
Zelfde vraag voor de hint van bijvoorbeeld start/stop systeem, hoewel deze na een paar seconden vanzelf verdwijnt.

[afbeelding]

CarNet weet ik niet (krijg ik zelf ook niet ondanks dat ik het wel geactiveerd heb)
Voor het Start/Stop verhaal kun je zoeken onder de Settings (Car/Settings/Start-stop) daar kun je de informatie popup ergens uit zetten. (weet het zo 1,2,3 niet uit mijn hoofd waar precies maar hij kan uit iig)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:26:
[...]

Grappig altijd om te zien in Duitsland dat die echt hele andere motoren hebben als wij in Nederland. Op reis naar de wintersport had ik de cruisecontrol een hele poos op 200 staan. Ondanks de wereld boven de 200 ineens een stuk sneller lijkt te gaan (exponentieel) is het op 200 ook al best vermoeiend werken, opletten etc.

Maar dan wordt je nog gewoon voorbij gereden door Polo's en Upjes. Wij hebben echt nog een week gelachen om tante Truus die op haar dooie gemak met een hoedje op en handschoenen aan in een Aygo ons voorbij reed alsof ze bij haar zus op visite ging. Een Aygo, ruim boven de 200.
Waar in Duitsland rij je ergens dan?
Ik zie wel mensen met hoge snelheid rijden maar die rijden dan ook wel een redelijke auto.
Meestal heb ik de cruise op 180 staan en rij je iedereen wel voorbij.

Het gekste hier blijft toch wel als je 220km/h rijdt en je wordt ingehaald door politie zonder sirenes/lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Waar in Duitsland rij je ergens dan?
Ik zie wel mensen met hoge snelheid rijden maar die rijden dan ook wel een redelijke auto.
Meestal heb ik de cruise op 180 staan en rij je iedereen wel voorbij.

Het gekste hier blijft toch wel als je 220km/h rijdt en je wordt ingehaald door politie zonder sirenes/lichten.
Ik heb wel geleerd in Duitsland, ver boven de 200 moet je nog gewoon continu spiegelen want er zijn er altijd weer die er nóg harder voorbij willen. En rechts vooruit blijven staren naar gele kentekens. Die hebben nogal de neiging zonder te kijken naar links te gaan.

Waar het gevalletje Tante Truus was zal ergens halverwege onderweg naar Munchen zijn geweest. Maar ik rij een paar keer per maand van Arnhem naar Oberhausen en zelfs daar op het bijzonder slechte asfalt knalt iedereen gewoon door. Al zijn de stukken waar je onbeperkt mag knallen wel steeds korter aan het worden. De 100-stukken langs de steden worden steeds langer heb ik het idee. Maar sinds vliegen naar Salzburg 50 euro pp kost gaan we niet meer met de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 30-07-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Dennisdn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:26:
[...]

Een Toyota Aygo op 200 KM/h, zal vast geen Toyota Aygo geweest zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zeker weten was het een Toyota Aygo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Dennisdn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:27:
Zeker weten was het een Toyota Aygo :)
Je weet dat deze alleen in een 1.0 motor, zonder turbo te krijgen is?
Geloof me, ik heb zo een nieuwe aygo ook gehad...waarvan de 5e versnelling bijna ongebruikt is geheel de 90k kilometers dat ik hem had. Waarom? In de 4e versnelling reed die max 170/174 kilometertjes per uur en kon je SOMS nog redelijk inhalen. Maar meestal was het gewoon 130 in de 3e versnelling, anders kwam je niet naar voren met dat blik.

In de 5e versnelling haalde je de 170 niet. Tenzij: Bergaf, maar dan nog amper.

Maar, mevrouw kan natuurlijk een een unieke uitvoering gereden hebben :+ :F

[ Voor 11% gewijzigd door Marsjee op 30-07-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Marsjee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:18:
[...]

Je weet dat deze alleen in een 1.0 motor, zonder turbo te krijgen is?
Geloof me, ik heb zo een nieuwe aygo ook gehad...waarvan de 5e versnelling bijna ongebruikt is geheel de 90k kilometers dat ik hem had. Waarom? In de 4e versnelling reed die max 170/174 kilometertjes per uur en kon je SOMS nog redelijk inhalen. Maar meestal was het gewoon 130 in de 3e versnelling, anders kwam je niet naar voren met dat blik.

In de 5e versnelling haalde je de 170 niet. Tenzij: Bergaf, maar dan nog amper.

Maar, mevrouw kan natuurlijk een een unieke uitvoering gereden hebben :+ :F
100 procent een Aygo. Heb het gat nog kleiner gemaakt om te zien of het geen 107 was zoals m’n meisje beweerde. Daarom gaf ik ook aan dat het lijkt of ze daar veel meer motoren hebben. Want ook de Polo’s vliegen je daar om de oren terwijl Pon niet veel motoren naar Nederland haalt die ruim over de 200 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er hier mensen die met een DSG bak rijden?
Ik heb voor tijdelijk een golf7 met dus een DSG, maar ik heb nog niet een manier gevonden om er lekker mee te rijden.. heb altijd handbakken gehad, met als uitzondering een blauwe maandag een auris met CVT gereden.

Ik vind 't nogal traag allemaal, duurt even voordat je goed weg kan rijden, alsof ie bij het stoplicht er even over moet nadenken..

Ik ben benieuwd hoe andere DSG rijders ermee omgaan? standaard op de D of wellicht S ? of toch flipperen?
Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat de DSG bak zich aanpast aan de bestuurder, kan het zijn dat de vorige berijder er heel lui mee reed waardoor de bak ook lui is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:24
Shanquish schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:03:
Zijn er hier mensen die met een DSG bak rijden?
Ik heb voor tijdelijk een golf7 met dus een DSG, maar ik heb nog niet een manier gevonden om er lekker mee te rijden.. heb altijd handbakken gehad, met als uitzondering een blauwe maandag een auris met CVT gereden.

Ik vind 't nogal traag allemaal, duurt even voordat je goed weg kan rijden, alsof ie bij het stoplicht er even over moet nadenken..

Ik ben benieuwd hoe andere DSG rijders ermee omgaan? standaard op de D of wellicht S ? of toch flipperen?
Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat de DSG bak zich aanpast aan de bestuurder, kan het zijn dat de vorige berijder er heel lui mee reed waardoor de bak ook lui is ?
Ik heb zelf ook DSG. Vind het heerlijk. Maar inderdaad de respons op het gas is standaard niet best. Via VAG com aan te passen naar Audi en dan is het beter heb ik begrepen. Of je moet de optie driving profiles hebben. Dan kan je sport kiezen en wordt het ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Laten vertellen, klopt niet. Het enige at de bak leert en detecteert,...is slip. En deze zal hij minimalizeren.

Dus als je bak begint te slijten en jij gaat ineens vol op het gas altijd, ja dan gaat de bak wel zich aanpassen om de slip te minimaliseren (slip is er altijd).
Voor de rest is het leren allemaal broodje aap en doet de bak gewoon waarvoor hij geprogrammeerd is. En dat is schakelen op x snelheid en x toeren.....elke bak.

Enige wat echt helpt is een dsg tune die de schakelmomenten aanpast of manueel flipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Pannekoek81 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:25:
[...]

Ik heb zelf ook DSG. Vind het heerlijk. Maar inderdaad de respons op het gas is standaard niet best. Via VAG com aan te passen naar Audi en dan is het beter heb ik begrepen. Of je moet de optie driving profiles hebben. Dan kan je sport kiezen en wordt het ook beter.
Ik heb het driving profile in m’n Polo juist op Eco gezet, omdat ie dan net zo snel opschakelt en net zo weinig terugschakelt als ik zou doen met een handbak. Die hoge toeren van de sportstand was ik snel zat.

Al is in z’n 2 de parkeergarage uit toch ook niet optimaal :+

Maar verder bevalt DSG uitstekend. Af en toe wel een wat trage reactie, maar zelf schakelde ik af en toe ook lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
hatsa schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:12:
[...]

Ik heb het driving profile in m’n Polo juist op Eco gezet, omdat ie dan net zo snel opschakelt en net zo weinig terugschakelt als ik zou doen met een handbak. Die hoge toeren van de sportstand was ik snel zat.

Al is in z’n 2 de parkeergarage uit toch ook niet optimaal :+

Maar verder bevalt DSG uitstekend. Af en toe wel een wat trage reactie, maar zelf schakelde ik af en toe ook lomp.
Doelde op sport voor gasrespons :) . Dat gaspedaal iets sneller reageert. Shanquish geeft oa aan dat de reactie vanuit stilstand traag is.

Daar kan driving profiles bij helpen. Als je die optie tenminste hebt. Anders de VAG com optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Pannekoek81 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:20:
[...]

Doelde op sport voor gasrespons :) . Dat gaspedaal iets sneller reageert. Shanquish geeft oa aan dat de reactie vanuit stilstand traag is.

[...]

Daar kan driving profiles bij helpen. Als je die optie tenminste hebt. Anders de VAG com optie.
Ik zal morgen eens kijken of ik die optie ook heb :P Ik heb nu het individuele profiel ingesteld met transmissie op eco en ACC en klimaatbeheersing op normaal, maar een instelling voor gasrespons komt me zo niet zo bekend voor.

Sport voor ACC en transmissie heb ik wel een tijdje geprobeerd, alleen dat vond ik allemaal wel erg opgefokt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

witterholt schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Haha, ik heb een zak van 20kg speelzand in de kofferruimte van mijn Kever liggen (voorin dus) omdat hij anders niet echt te besturen is met 160km/h op de snelweg (75pk ipv std. 34pk):+ Ik werd verleden week nog bijna van de weg geblazen, ach ja die hokken zijn daar ook niet voor bedoeld.
Dennisdn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:04:
[...]

100 procent een Aygo. Heb het gat nog kleiner gemaakt om te zien of het geen 107 was zoals m’n meisje beweerde. Daarom gaf ik ook aan dat het lijkt of ze daar veel meer motoren hebben. Want ook de Polo’s vliegen je daar om de oren terwijl Pon niet veel motoren naar Nederland haalt die ruim over de 200 gaan.
Kan best ja, het duurt ook extreem lang voordat zo'n ding op snelheid is, maar als je eenmaal kan doortuffelen...

Zelf prefereer ik op de Autobahn toch iets als de Golf, op weg naar wintersport mee met de treintjes snelle Audi, BMW en ander grut. 100 tot 200 doet zo'n GTI best vlot in verhouding, gewoon vanaf 60km/h in de 6 en je trekt 8/10 van de auto's nog voorbij zonder te schakelen O+. Maar ja, wanneer gebruik je de power van zo'n auto eigenlijk? Het is heerlijk om overal voorbij te kunnen knallen zonder veel tijd nodig te hebben maar je gaat toch niet bij ieder stoplicht een 0-100 sprint trekken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
hatsa schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:31:
[...]

Ik zal morgen eens kijken of ik die optie ook heb :P Ik heb nu het individuele profiel ingesteld met transmissie op eco en ACC en klimaatbeheersing op normaal, maar een instelling voor gasrespons komt me zo niet zo bekend voor.

Sport voor ACC en transmissie heb ik wel een tijdje geprobeerd, alleen dat vond ik allemaal wel erg opgefokt.
In een Golf:
https://youtu.be/ZjogNl0ULEQ

Sport oa faster respons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:47
Gasrespons aanpassen en het rijdt stukken fijner. Ook met de DSG, pakt veel beter op. Hoef je niet eens in zn S(port) te rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 30-07-2018 23:52 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
Rainesh schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:51:
Gasrespons aanpassen en het rijdt stukken fijner. Ook met de DSG, pakt veel beter op. Hoef je niet eens in zn S(port) te rijden.
d:)b november als de Golf er is, maar eens een afspraak maken om bij jou op bezoek te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Dennisdn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Of het nou een Aygo was of een 107 of een C1 maakt ook niet uit, zitten namelijk allemaal dezelfde motoren in.

Mijn vriendin heeft ook een C1 en die haalt zoals eerder genoemd alleen 170 bergafwaarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Even tussendoor:

Ik heb deze kleur Golf (steeds dezelfde) met panormadak een paar keer in het echt zien rijden in Zwolle. Deed me wel wat …….. opvallend 'anders'. Sportief en er wordt in gereden door een ouder echtpaar.

Ja, mooi. (y)

PS: de meeste Golfjes zeggen me helemaal niks. En ik zag vorige week een prachtige uitvoering van een van de meest saaie auto's die er bestaan, de Ford Fiësta. Jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt. Helemaal top en vergelijkbaar met de voormalige Golf van @Famous Niets te overdreven opvallend maar perfect op elkaar afgestemd.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 31-07-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
GerCor schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Even tussendoor:

Ik heb deze kleur Golf (steeds dezelfde) met panormadak een paar keer in het echt zien rijden in Zwolle. Deed me wel wat …….. opvallend 'anders'. Sportief en er wordt in gereden door een ouder echtpaar.

Ja, mooi. (y)

PS: de meeste Golfjes zeggen me helemaal niks. En ik zag vorige week een prachtige uitvoering van een van de meest saaie auto's die er bestaan, de Ford Fiësta. Jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt. Helemaal top en vergelijkbaar met de voormalige Golf van @Famous Niets te overdreven opvallend maar perfect op elkaar afgestemd.
Zeker een mooie kleur. In Harderwijk een keer 1 zien staan. Wel over getwijfeld alleen verwacht ik dat het heel veel poetsen zal worden en twijfelde ik of ik de kleur na een jaar nog leuk zou vinden. Moet er toch 3 a 4 jaar mee rijden. Wordt nu indium grey met R line, lekker standaard zakelijk lease kleurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Zeker een mooie kleur. In Harderwijk een keer 1 zien staan. Wel over getwijfeld alleen verwacht ik dat het heel veel poetsen zal worden en twijfelde ik of ik de kleur na een jaar nog leuk zou vinden. Moet er toch 3 a 4 jaar mee rijden. Wordt nu indium grey met R line, lekker standaard zakelijk lease kleurtje :+
Privé of lease? Bij lease zou ik het wel aandurven. Privé niet, want dan krijg je bij inleveren dat: 'Tsja meneer, het is nou niet een courante kleur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
GerCor schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:02:
[...]

Privé of lease? Bij lease zou ik het wel aandurven. Privé niet, want dan krijg je bij inleveren dat: 'Tsja meneer, het is nou niet een courante kleur'.
Wel lease, was ook reden van twijfel, maar gezien de huidige lease regeling bij ons en wat het oplevert als je er van lease afziet is er kans op overname aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Zo zag ik gisteren een Golf Variant in (denk ik) white silver. Erg mooi vond ik, maar dat kwam ook door de uitvoering (R-line, donkere ramen achter, panoramadak, dikke wielen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Wij mochten die gele kleur niet bestellen vanuit ons leasecontract ;( Anders was dat hem icm R-line wel geworden denk ik ja. Brandweerrood mocht ook niet trouwens.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Impry schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:01:
Wij mochten die gele kleur niet bestellen vanuit ons leasecontract ;( Anders was dat hem icm R-line wel geworden denk ik ja. Brandweerrood mocht ook niet trouwens.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig staat met 'rood' maar vroeger werden die vanzelf wit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Haha ik heb hiervoor een rode 1-serie gehad, ik vond het een topkleur! Zeker icm een sportief uiterlijk.
Maar met verkoop merk je echt dat mensen er moeite mee hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/x3a6tj.jpg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Staat hem goed :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb wel geleerd in Duitsland, ver boven de 200 moet je nog gewoon continu spiegelen want er zijn er altijd weer die er nóg harder voorbij willen. En rechts vooruit blijven staren naar gele kentekens. Die hebben nogal de neiging zonder te kijken naar links te gaan.
Spiegelen, niet zoals die Duitse knakker die met 100 zomaar naar links kwam zonder knipperlicht waarbij ik er bijna vol in reed :X
Volgens mij was het zelfs opzettelijk. Geen idee hoe het zou zitten met aansprakelijkheid.
gelukkig hebben we de dashcam beelden nog oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Viper® schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Spiegelen, niet zoals die Duitse knakker die met 100 zomaar naar links kwam zonder knipperlicht waarbij ik er bijna vol in reed :X
Volgens mij was het zelfs opzettelijk. Geen idee hoe het zou zitten met aansprakelijkheid.
gelukkig hebben we de dashcam beelden nog oOo
Dat zou nog een twijfel kunnen zijn ook. Op zich is baan verwisselen een bijzondere verrichting waarmee hij of zij schuldig zou zijn. Maar in Duitsland telt boven de 130 het principe dat ze kijken of de snelheid mede oorzaak is aan het ongeval. Zo ja dan ben je wel deels aansprakelijk. Vroeger zeiden ze altijd dat je boven de 130 niet voor eigen schade bent verzekerd, maar daarover kan ik nu niets terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand al 'in' voor de Volkswagen T-Cross? Geinige auto. Moet eind 2018 op de markt komen. Op basis van de Polo maar ik vind de T-Cross veel mooier dan de Polo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vraagje, kijken of iemand het probleem herkent.
Ik heb al 2 jaar ongeveer een Snickers 6R met 1.6TDI waar ik heel erg tevreden over ben. Het enige wat al 50K km's irritant is eraan: bij zwaardere belasting wil de koppeling/versnellingsbak gaan "tikken". Als je je voet op de koppeling laat rusten (niet indrukken) is het geluid weg. Bij gewoon rijden hoor je het geluid niet.

Zal dit de koppeling/drukgroep zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door Denko op 01-08-2018 17:03 . Reden: Verkeerde snoepwaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Een Rolo? Dat zijn toch die chocolaatjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32

dbzfan

Nee.

witterholt schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:33:
Een Rolo? Dat zijn toch die chocolaatjes?
Woow jij bent grappig! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Denko schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:41:
Vraagje, kijken of iemand het probleem herkent.
Ik heb al 2 jaar ongeveer een Snickers 6R met 1.6TDI waar ik heel erg tevreden over ben. Het enige wat al 50K km's irritant is eraan: bij zwaardere belasting wil de koppeling/versnellingsbak gaan "tikken". Als je je voet op de koppeling laat rusten (niet indrukken) is het geluid weg. Bij gewoon rijden hoor je het geluid niet.

Zal dit de koppeling/drukgroep zijn?
Doet hij het ook in neutraal? Zonder koppeling in te drukken that is.

Koppeling/drukgroep maakt geen lawaai. Vliegwiel of baklagers of speling eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

GerCor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:36:
Iemand al 'in' voor de Volkswagen T-Cross? Geinige auto. Moet eind 2018 op de markt komen. Op basis van de Polo maar ik vind de T-Cross veel mooier dan de Polo.
Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben:

Autoweek: Volkswagen T-Cross bijna plakkerloos

Ik vind 't ook wel wat, maar ik heb een T-Roc en daar lijkt hij best wel op, dus dat is niet zo vreemd. Ben benieuwd of de voorkant zo blijft, of dat duurdere uitvoeringen andere dag-rij verlichting krijgen zoals bij de T-Roc.
Ben ook wel benieuwd naar de verhoudingen in het echt, denk dat hij kleiner is dan hij lijkt op deze foto's, maar de Polo is ook niet echt klein meer tegenwoordig, dus denk wel een goed formaat voor veel mensen.

witterholt schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:55:

[afbeelding]

Ik heb deze melding nog nooit gezien en gebruik Car-Net ook dagelijks op hetzelfde systeem. Lijkt me irritant..
Dus even gekeken in mijn menu, maar zie zo snel ook geen instellingen hiervoor. Ligt misschien aan de diensten die je afneemt? Ik zie nog in de gratis periode voor Guide & Inform Basic.. Verder geen idee.

De S/S melding heb ik ook, maar die stoort me niet echt dus nooit gekeken of die uit kan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Klippy schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:02:
[…]
Ik heb deze melding nog nooit gezien en gebruik Car-Net ook dagelijks op hetzelfde systeem. Lijkt me irritant..
Dus even gekeken in mijn menu, maar zie zo snel ook geen instellingen hiervoor. Ligt misschien aan de diensten die je afneemt? Ik zie nog in de gratis periode voor Guide & Inform Basic.. Verder geen idee.

De S/S melding heb ik ook, maar die stoort me niet echt dus nooit gekeken of die uit kan.
Bedankt, op de Polo 6 gebruik ik ook alleen Guide & Inform Basic en daar speelt het probleem niet. Maar op de Golf 7 heb ik meer diensten. Ik ga binnenkort wel even bij de dealer navragen of ze het via uitlezen van de boordcomputer kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Het is weer zover.

Vandaag kom ik bij de auto aan om 6uur in de ochtend. Zie ik weer glas liggen op de hoedenplank, auto unlocken.. Deur open, op dat moment gaat ook het alarm af.

Ze hebben dus weer het triangelraampje ingeslagen om zo de deur achter te openen. Hier had ik echter door de vorige keer, het kinderslot opgezet. Ze zijn dus niet in de auto geweest dit keer. Hierdoor ging ook het alarm af toen ik zelf de deur open maakte. ( dit heb ik ook al eens ondervonden met testen )

Kortom: Wat een ellende, de vorige inbraak kreeg ik ook nog de rekening van, á 150 euro. Tel deze er maar weer bij.... Geweldig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Wel slim van kinderslot. Je hebt ook verzekeraars zonder ER. En geen terugval bij inbraak/vandalisme. Als het blijkbaar vaak in jouw buurt gebeurt wellixht een optie. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:43:
Het is weer zover.

Vandaag kom ik bij de auto aan om 6uur in de ochtend. Zie ik weer glas liggen op de hoedenplank, auto unlocken.. Deur open, op dat moment gaat ook het alarm af.

Ze hebben dus weer het triangelraampje ingeslagen om zo de deur achter te openen. Hier had ik echter door de vorige keer, het kinderslot opgezet. Ze zijn dus niet in de auto geweest dit keer. Hierdoor ging ook het alarm af toen ik zelf de deur open maakte. ( dit heb ik ook al eens ondervonden met testen )

Kortom: Wat een ellende, de vorige inbraak kreeg ik ook nog de rekening van, á 150 euro. Tel deze er maar weer bij.... Geweldig dit.
Je zou bijna, net zoals vrachtwagenchauffeurs doen, de achterklep open zetten zodat inbrekers zien dat er niks te halen valt.

Inderdaad, wat een ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

azz_kikr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:28:
[...]

Doet hij het ook in neutraal? Zonder koppeling in te drukken that is.

Koppeling/drukgroep maakt geen lawaai. Vliegwiel of baklagers of speling eerder.
Nee, alleen bij zware belasting (accelereren). En voornamelijk in de lagere versnellingen. Vliegwiel zou idd logisch zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Denko op 02-08-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsjeees, weer wat geleerd. Velen van jullie zullen het wel weten maar gisteren een filmpje gezien over het panoramadak en hoe deze te bedienen. 2 manieren: knop indrukken, en het dak gaat in kantelstand. Knop naar je toe bewegen, dak gaat helemaal open.

Dat van de kantelstand: nooit geweten. #watbenikookeenoelewapper :$

Pagina: 1 ... 56 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS