Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.848 views

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van autoweek geplukt.
(ging ervan uit dat de info klopte, mogelijk is dit een verkeerde aanname)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 13:40
Kort vraagje :

Ik zie dat er een nieuwe update is voor de discover media systemen voor de golf 7.5

Weet iemand wat er nieuw is ? De moeite waard of niet . Heb de agelopen update week zonder nav moeten rijden dus wil het alleen doen als het daadwerkelijk meerwaarde heeft . Ben nog geen wegen of afslagen tegengekomen die hij niet kende

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:05
Heb de automatische achterklep toch maar weer geretrofit, vond de achterklep toch wat zwaar dicht gaan, mijn vriendin kreeg hem met pijn en moeite nog dicht met haar 1.60m haha :P Mocht er nog iemand zijn die de mod wilt uitvoeren heb ik nog 2 zgan gasveren + bijgehorende kogelpennen liggen voor een leuke prijs.

• glydoscoop
Scrtz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:38:
Heb de automatische achterklep toch maar weer geretrofit, vond de achterklep toch wat zwaar dicht gaan, mijn vriendin kreeg hem met pijn en moeite nog dicht met haar 1.60m haha :P Mocht er nog iemand zijn die de mod wilt uitvoeren heb ik nog 2 zgan gasveren + bijgehorende kogelpennen liggen voor een leuke prijs.
Welke auto ?

• Scrtz

• glydoscoop

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ronzz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:59:
Sinds 2.5 week eigenaar van een Scirocco 1.4 TSI uit 2009.
Goed over nagedacht en reviews gelezen dat hier veel problemen mee zijn. Maar gelukkig heeft deze vorig jaar een nieuwe turbo en distributieriem gekregen (en nog wat andere kleine dingetjes). Auto is dus weer voorzien van nieuwe apparatuur.

Hopelijk kan ik er veilige kilometers in maken zonder problemen.

Jullie toevallig ervaringen met dit type?
Het hangt ervan af welke 1.4 je hebt. De 1.4 met 122 pk of de 1.4 met 160 pk met twincharger.

Het is die laatste die idd erg storingsgevoelig is gebleken, de 122 pk daarentegen heb ik zelf ook, ook in een Scirocco toevallig, en ironisch genoeg alsnog getuned naar 160 pk ook. Tot dusver is die motor al ruim 130K km probleemloos.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

glydoscoop schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:31:
Kort vraagje :

Ik zie dat er een nieuwe update is voor de discover media systemen voor de golf 7.5

Weet iemand wat er nieuw is ? De moeite waard of niet . Heb de agelopen update week zonder nav moeten rijden dus wil het alleen doen als het daadwerkelijk meerwaarde heeft . Ben nog geen wegen of afslagen tegengekomen die hij niet kende
Is toch geen enkele moeite en het is gratis. Kijk, dat Nederlanders zuinig zijn oké, maar iets wat gratis laten liggen is gewoon lui.

Overigens ook niks mee mis, lui. :9

En ja, wat is er nieuw? Dat staat er niet bij. Actueel is het in ieder geval niet. Dan beter Google Maps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GcliSmS46gz7ZpWGv64qUvEj/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kp5SdSa3TwQ0oQ8H8SQ8oBWW/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• glydoscoop
GerCor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 02:26:
[...]

Is toch geen enkele moeite en het is gratis. Kijk, dat Nederlanders zuinig zijn oké, maar iets wat gratis laten liggen is gewoon lui.

Overigens ook niks mee mis, lui. :9

En ja, wat is er nieuw? Dat staat er niet bij. Actueel is het in ieder geval niet. Dan beter Google Maps.

[afbeelding]
[afbeelding]
Duidelijk .

De laatste keer dat ik het dee heeft de tool mijn sd gemold en het heeft even gekost hem weer werkend te krijgen dus vandaar . Het is mijn prive auto en ga niet op vakantie ermee dus ik wacht wel even op de volgende

Dank

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:07:
Duidelijk .

De laatste keer dat ik het dee heeft de tool mijn sd gemold en het heeft even gekost hem weer werkend te krijgen dus vandaar . Het is mijn prive auto en ga niet op vakantie ermee dus ik wacht wel even op de volgende

Dank
Ik heb ooit ergens gelezen dat een update van HERE zo'n 1.500 aanpassingen telt. Nou zal dat voor de gehele update gelden en zelf heb ik Europa. Ik heb een Discover Pro en gebruik geen tool maar 7ZIP. Volgens mij kan dat ook met Discover Media.

SD kaart leegmaken en de nieuwe versie er opzetten. Dus eigenlijk: downloaden > uitpakken met 7ZIP op de SD. Klaar. Vandaar dat ik schreef dat het geen enkele moeite kost.

Ik heb zelfs geen flauw idee hoe de tool werkt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 15:18

fheerens

ir.

GerCor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:11:
[...]

Ik heb ooit ergens gelezen dat een update van HERE zo'n 1.500 aanpassingen telt. Nou zal dat voor de gehele update gelden en zelf heb ik Europa. Ik heb een Discover Pro en gebruik geen tool maar 7ZIP. Volgens mij kan dat ook met Discover Media.

SD kaart leegmaken en de nieuwe versie er opzetten. Dus eigenlijk: downloaden > uitpakken met 7ZIP op de SD. Klaar. Vandaar dat ik schreef dat het geen enkele moeite kost.

Ik heb zelfs geen flauw idee hoe de tool werkt.
De tool is nog minder moeite. O-) SD erin, tool opstarten en 3x op ja klikken. Downloaden, back-up en installeren gaat geheel vanzelf.

In AvE we trust

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik ben donderdag ook begonnen met die update te downloaden. Wederom lukt het niet op m'n Windows laptop maar wel op m'n MacBook. Zal het SD kaartje straks in de auto stoppen.

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:57:
Ik ben donderdag ook begonnen met die update te downloaden. Wederom lukt het niet op m'n Windows laptop maar wel op m'n MacBook. Zal het SD kaartje straks in de auto stoppen.
Ik zie dat jij een Golf 7 uit 2017 hebt. Is Google Maps dan niet veel beter dan de gedateerde Kaarten van HERE?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Scrtz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:38:
Ik heb het ook niet meer ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Ik heb het ook niet meer ;)
Nooit gehad. Scheelt een paar handelingen. >:)

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:15
Auto staat er weer mooi bij, voor nu...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KsqT2kLIdTAKD3C0l0dgZdOf/full.jpg

• Famous
Trouwens; @Vissa66 gefeliciteerd met de Nr. 1 plek :>

• Scrtz
Famous schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33:
Heb je je auto verkocht?

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 15:19
Famous schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33:
Is hij weg? :o En nu?

Ik wilde de 1e plek eerlijk gaan veroveren! Sportcat is onderweg. :+

M3P 24'

• Famous
Vissa66 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:10:
[...]

Is hij weg? :o En nu?

Oh echt..
Nee als het goed is rijdt die ergens in Assen nu :$

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Heb je je auto verkocht?
Wordt mij ook niet duidelijk. :? |:(
Vissa66 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:10:
Nieuwe velgen ook?

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 21-07-2018 19:54 ]

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 22:07
Vanmorgen na een paar maanden wachten mijn Golf Highline met Business R pakket opgehaald bij de dealer in Amersfoort. Kleur is Pure White, met DSG en spiegelpakket.

Vanmiddag behoorlijk stuk gereden. Wat een fijne auto zeg: automaat is soepel, vol met opties en zelfs de 1.0 motor trekt vlot op. Heel goede eerste indruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iivtTJ0MXsXKaCRprHnsNgyr/full.jpg

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
Hmm, ook geen mistlampen voor..

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 22:07
Nee klopt inderdaad. Bij het bestellen stond dat die optie verviel met het kiezen van het R line exterieur pakket.

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:51:
[...]

Wordt mij ook niet duidelijk. :? |:(

[...]
Gerrie toch..
JA, ze is verkocht :)

• fheerens

fheerens

ir.

Pim1986 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:23:
Vanmorgen na een paar maanden wachten mijn Golf Highline met Business R pakket opgehaald bij de dealer in Amersfoort. Kleur is Pure White, met DSG en spiegelpakket.

Vanmiddag behoorlijk stuk gereden. Wat een fijne auto zeg: automaat is soepel, vol met opties en zelfs de 1.0 motor trekt vlot op. Heel goede eerste indruk.

[afbeelding]
Hele mooie wagen Pim! :P
1.0 met DSG is perfect voor de niet-wegduiveltjes O-)

[ Voor 4% gewijzigd door fheerens op 22-07-2018 01:29 ]

In AvE we trust

• GerCor

GerCor

Je hebt er ook niks aan in de praktijk. Staat alleen iets mooier.

Geen uitlaat meer (zichtbaar) en geen mistlampen. Allemaal onder het mom van design. Wat zou de volgende stap zijn? :?

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 22-07-2018 06:17 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 06:13:
[...]

Je hebt er ook niks aan in de praktijk. Staat alleen iets mooier.

Geen uitlaat meer (zichtbaar) en geen mistlampen. Allemaal onder het mom van design. Wat zou de volgende stap zijn? :?
De bochtrijverlichting zat vroeger in de mistlampen bij de Golf 6 en de non xenon versie Golf 7, nu bij de meeste koplampen Xenon en LED is het ingebouwd. Dat is veel beter. Mijn oude xenon verlichting op mijn andere Golf 7 had het wel maar mijn GTE niet, jammer.

Dat gemis van de mistlamp is niet erg want ik heb bij mijn Golf 6 tot vier keer aan toe het glas vervangen totdat ik er weer klaar mee was want ik wist dat de auto weg ging omdat ik 180k km had gehaald en dat glas was weer stuk door steenslag, nou laat maar.

Mijn GTE zit nogal te bokken met een koude motor en de DSG. Schakelt zo moeilijk op, ook handschakel wil dan met heel veel moeite uit de tweede versnelling komen, je kan dan opschakelen want je wilt maar de DSG bepaalt zelf wat die doet en schakelt dus pas wanneer die zin heeft dus pas als ik iets boven de 3000 toeren zit. Ik hoop dat er een update is en niets met die DSG bak.

Mijn GTE wil ook soms niet opladen en staat keurig in je display dat de auto laadt en na, denk ik, 20 minuten stopt die er gewoon mee. Ik vind het parkeren bij een laadpaal qua regels echt een ramp. is het nou zo moeilijk om daar 1 beleid van te maken?

Misschien ook een leuke vraag. Hoe merk ik het verschil of ik met groene, grijze of windenergie stroom heb geladen? Gaat de auto beter van rijden? Ga ik met de grijze stroom uit de kolencentrales, zwarte roet achter laten? want hier in Amstelveen staat een hele milieu vriendelijke en schone laafpaal. Als dat net als Shell V-Power werkt dat je 50 km meer per tank rijdt, dan ben ik voor, dan ga ik daar laden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

itsalex schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:12:
[...]

De bochtrijverlichting zat vroeger in de mistlampen bij de Golf 6 en de non xenon versie Golf 7, nu bij de meeste koplampen Xenon en LED is het ingebouwd. Dat is veel beter. Mijn oude xenon verlichting op mijn andere Golf 7 had het wel maar mijn GTE niet, jammer.

Dat gemis van de mistlamp is niet erg want ik heb bij mijn Golf 6 tot vier keer aan toe het glas vervangen totdat ik er weer klaar mee was want ik wist dat de auto weg ging omdat ik 180k km had gehaald en dat glas was weer stuk door steenslag, nou laat maar.

Mijn GTE zit nogal te bokken met een koude motor en de DSG. Schakelt zo moeilijk op, ook handschakel wil dan met heel veel moeite uit de tweede versnelling komen, je kan dan opschakelen want je wilt maar de DSG bepaalt zelf wat die doet en schakelt dus pas wanneer die zin heeft dus pas als ik iets boven de 3000 toeren zit. Ik hoop dat er een update is en niets met die DSG bak.

Mijn GTE wil ook soms niet opladen en staat keurig in je display dat de auto laadt en na, denk ik, 20 minuten stopt die er gewoon mee. Ik vind het parkeren bij een laadpaal qua regels echt een ramp. is het nou zo moeilijk om daar 1 beleid van te maken?

Misschien ook een leuke vraag. Hoe merk ik het verschil of ik met groene, grijze of windenergie stroom heb geladen? Gaat de auto beter van rijden? Ga ik met de grijze stroom uit de kolencentrales, zwarte roet achter laten? want hier in Amstelveen staat een hele milieu vriendelijke en schone laafpaal. Als dat net als Shell V-Power werkt dat je 50 km meer per tank rijdt, dan ben ik voor, dan ga ik daar laden.
De stroom die je krijgt is een mengelmoes. Zowel groene als zwarte stroom als stroom van de zonnepanelzn van je buurman. Er is immers maar 1 net. Je betaalt wel voor groene stroom maar uiteindelijke krijg je toch niet waar je voor betaald.

Ps mijn tiguan (golf mk6 model) heeft ook al bochtverlichting in de koplamp. Niet die wannebe bochtverlichting in de mistlamp maar echt een lamp die naar opzij schijnt en niet grotendeels vooruit zoals een mistlamp “bochtverlichting”

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:12
[...]

Pas maar op. Als je grijze stroom van kolencentrales, wat wat langer in het net heeft gezeten gaat zitten laden dan kan je de accu's opblazen....

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 22-07-2018 11:09 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

[...]

Ik vond je verhaal over de verschillende soorten te laden stroom al erg grappig, maar de term "laafpaal" is nog beter. Ik moet nu gelijk denken aan die poppetjes in de Efteling...
;)

• fheerens

fheerens

ir.

[...]

offtopic:
Technisch gezien is de elektrische energie uit zonnepanelen, kolen centrales, windmolens, gascentrales en nucleaire reactoren exact hetzelfde en zul je nooit kunnen zien, ruiken, voelen of meten waar het vandaan komt. Je kunt de duurzame opwekking stimuleren door certificaten te kopen (Garanties van Oorsprong, GvO's) maar ook dat staat tegenwoordig ter discussie.

In mijn persoonlijke beleving zijn alleen Nederlandse GvO's de moeite waard, omdat we daarmee de CO2 uitstoot van NL verlagen en actief de energie-transitie aanjagen naar duurzame energie-opwekking. EU GvO's zou ik ver weg van blijven. Noorwegen heeft hier een groot aandeel in qua hydro-opwekking. Echter verkoopt Noorwegen deze GvO's aan heel Europa voor een prikkie terwijl het de opgewekte energie deels gewoon zelf gebruikt.

Tl;Dr, gewoon lekker laden waar je zelf wil. Herkomst is niet te herleiden en je zult veelal gewoon een kleine "premium" betalen voor "groene" energie.

Moet zeggen dat ik de mistverlichting voor nog niet heb gemist sinds januari dit jaar. Maar wie weet in de koudere maanden. Dan gaan we wel zien of die 2k optie van LED het waard is geweest. (los van het dakje uiteraard, die is zijn geld dubbel en dwars waard nu :9~ )

In AvE we trust

• itsalex
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Ik vond je verhaal over de verschillende soorten te laden stroom al erg grappig, maar de term "laafpaal" is nog beter. Ik moet nu gelijk denken aan die poppetjes in de Efteling...
;)
typefautje maar het is wel grappig. Want eigenlijk is het ook één poppenkast. Het biedt geen toekomst en zo voortvarend is het nou echt niet. Dat verhaal met zo schoon en geweldig het is, zolang je dat maar denkt en niet gaat denken wat er achter zit, ja dan is het schoon. De kolencentrales, de kosten voor de windmolen (die door dieselmotoren worden aangedreven), kosten zonnepanelen, het maken van de accu, ach dat is een kleine bijeenkomstigheid. Het idee is leuk en nu de uitvoering nog.
Krachtcentrales op water, daar sta ik achter maar de rest is allemaal gebakken lucht.

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
.. en waterstof...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
GerCor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Ik zie dat jij een Golf 7 uit 2017 hebt. Is Google Maps dan niet veel beter dan de gedateerde Kaarten van HERE?
Jawel, maar ik wil 'm toch updaten.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ben al een tijdje aan het prutsen met de netwerkinstellingen in de golf op de discover pro. Maar nu toch het boekje er maar bij en daar staat dat je naar menu gaat, dan setup en dan naar netwerk, alleen de optie netwerk staat niet in het lijstje. Wel alle andere opties, (toetsenbord/extra toetsenbordtalen/eenheden/spraakbediening/SD kaart veilig verwijderen/USB verwijderen/Fabrieksinstellingen/Bleutooth/WLAN/systeeminformatie/copyright). Maar daar hoort volgens het boekje dus nog 'netwerk' tussen te staan. Iemand een idee hoe ik dat tevoorschijn kan toveren? In de fabrieksinstellingen kan ik wel het netwerk terugvinden en resetten, maar dat biedt geen soelaas.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Zit er in Discover Media niet ergens een makkelijke instelling om de navigatie-stem uit te zetten? Heb nu het volume van de navigatie-stem helemaal naar 0 gezet, maar dat is niet echt handig. Had liever gewoon een aan/uit switch ergens bij Settings. Of zie ik iets over het hoofd?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In het Setup deel van de Discover Pro zit een optie "Navigatiemeldingen" en daar is middels een drop-down menu vervolgens te kiezen tussen "Uitgebreid", "Verkort" én "Alleen Storingen". Lijkt me dat de Discover Media ook wel zo'n basale functie heeft?

Ik heb 't ding altijd op "Alleen Storingen" staan zodat ik wél op file's en ongevallen (en dus vaak route omleidingen waarbij de aankomsttijd veranderd) gewezen wordt. Wil ik eventueel wél de laatste "links - rechts" melding horen dan is een klikje op de "OK" knop van het rechtse stuur-pad voldoende om die melding alsnog naar boven te halen.

Uitgebreid geeft alles door inclusief straatnamen. Verkort alleen maar "links - rechts".

In dat zelfde menu kun je ook aangeven dat "Mina" keurig moet zwijgen als je aan het bellen bent... Niks zo irritant als een navigatiesysteem wat overal te pas en te onpas doorheen loopt te blèren... Én je kan er het volume van de stem instellen middels een "schuifregelaar"op 't scherm 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 22-07-2018 15:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

Rivanov schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:37:
Zit er in Discover Media niet ergens een makkelijke instelling om de navigatie-stem uit te zetten? Heb nu het volume van de navigatie-stem helemaal naar 0 gezet, maar dat is niet echt handig. Had liever gewoon een aan/uit switch ergens bij Settings. Of zie ik iets over het hoofd?
Komt toch op hetzelfde neer? Waarom dan een aan- en uitknop?

• Rivanov
GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Komt toch op hetzelfde neer? Waarom dan een aan- en uitknop?
Omdat ik 'm nu niet meer aan krijg. ;)
Wil soms wél navigatie-stem hebben.. maar dat is nu praktisch niet te doen omdat je dus eigenlijk op het moment dat de stem begint te praten, het volume omhoog moet zetten. Maar dat moment is niet te zien.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• GerCor

GerCor

Rivanov schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Omdat ik 'm nu niet meer aan krijg. ;)
Wil soms wél navigatie-stem hebben.. maar dat is nu praktisch niet te doen omdat je dus eigenlijk op het moment dat de stem begint te praten, het volume omhoog moet zetten. Maar dat moment is niet te zien.
Eh … op het navigatiescherm, onderin, zit een menu: nieuwe reisdoelen e.d. Rechts zie je -als het goed is- een luidsprekersymbool. Aanraken en volume instellen.

• Rivanov
GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Eh … op het navigatiescherm, onderin, zit een menu: nieuwe reisdoelen e.d. Rechts zie je -als het goed is- een luidsprekersymbool. Aanraken en volume instellen.
Hmm.. zoals gezegd; heb ik er misschien overheen gekeken.
Straks eens kijken. :)
Thanks alvast.

• itsalex
  • Niet online
Wat al in 1970 was ontwikkeld het waterstof maar dat was te voortvarend dus je veegt dat gewoon van de kaart af. Shell was al rond 1955 bezig met een auto die 1 op 60 liep maar nee hoor. Het is allemaal maar lucht en geld. Milieu, ja dat is leuk dat er iemand een beetje aan het bijhobbyen is om zorg te dragen voor het milieu maar kijk nou naar de andere kant van onze planeet, China, Zuid Amerika etc wat daar allemaal in de lucht gaat en hoeveel smog er is. Ik zeg niet dat ik voor het milieu ben maar ik vind wel dat iedere boom telt en dit heeft vele functie maar gewoon kappen, maakt allemaal niets uit. Kijk maar bij de snelweg hoeveel er gekapt is rond de randstad terwijl je in Duitsland letterlijk door complete bossen rijdt, zelfs in sommige steden.
Net als de maatregelen in Amsterdam mbt autoverkeer. Ipv door te rijden, nee laat iedereen lekker één/twee uur stationair draaien en zoekende naar een plekje. Ooit wel eens geweten hoeveel uitstoot dat geeft? Nee dat doe ze goed. Het idee was goed en nu de uitvoering nog. Gewoon doordrukken en dan zie je wel wat er gaat gebeuren en zo hou je alles wel spannend.

Wat is er mis met een Golf GTE? Benzine voor lange afstanden, geen zware motoren meer nodig om een en ander te trekken (behalve het extreme maar je kan toch wel wat wegtrekken met een Golf GTE), in de stad op elektra en zuinig. Echt vraag ik mij af wat hiermee nou mis is en VW gaat ermee stoppen. Je verslijt bijna geen remmen meer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Not sure if Trolling....

@itsalex Als je dan tóch zover denkt ná te moeten denken over Nederland en bossen in de randstad: Het grootste deel van Nederland is één grote rivierendelta waar van oorsprong bijna géén bossen thuis hoorde. Misschien moeten we van de randstad maar weer gewoon een rivierendelta maken door 0.0 onderhoud aan dijken uit te gaan voeren en een paar pompen/gemalen 't zwijgen op te leggen?

P.S. De éérste automobielen, eind negentiende eeuw, wáren 100% elektrisch. Als ze toendertijd al direct met die techniek aan het innoveren en ontwikkelen waren gegaan dan hadden we nú misschien het "probleem" niet gehad dat we van fossiele brandstoffen over moeten naar iets anders.... Maar waarschijnlijk hadden we nu dan weer hele andere uitdagingen gehad :P

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 22-07-2018 15:59 ]

• GerCor

GerCor

Ik had wel een Golf 7 GTE willen hebben maar de aanschafprijs, ook 2e hands, is mij privé gewoon te hoog, in de zin dat ik het er niet voor over heb. Ik maak niet vaak langere ritten en een auto kan mij niet stil genoeg zijn, al is de 1.4 motor heerlijk stil. Zeker stationair. Laadpaal achter het huis lijkt mij dikke prima. Ik heb 12 zonnepanelen inclusief omvormer en installatiekosten en was zo'n € 3.200 netto destijds maar het verdient zich tenminste terug.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

itsalex schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:34:
[...]

typefautje maar het is wel grappig. Want eigenlijk is het ook één poppenkast. Het biedt geen toekomst en zo voortvarend is het nou echt niet. Dat verhaal met zo schoon en geweldig het is, zolang je dat maar denkt en niet gaat denken wat er achter zit, ja dan is het schoon. De kolencentrales, de kosten voor de windmolen (die door dieselmotoren worden aangedreven), kosten zonnepanelen, het maken van de accu, ach dat is een kleine bijeenkomstigheid. Het idee is leuk en nu de uitvoering nog.
Krachtcentrales op water, daar sta ik achter maar de rest is allemaal gebakken lucht.
Zeker. Ik vermoed dat flink lobbyen de doorslag gaf.
Het enige argument dat hout snijdt is minder uitstoot in de steden.

• itsalex
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Zeker. Ik vermoed dat flink lobbyen de doorslag gaf.
Het enige argument dat hout snijdt is minder uitstoot in de steden.
Ja, wij compenseren de Polen die rijden in hun Opel Vectra 2 liter diesel uit 1998 in de stad en dat gaat rustig de milieuzone in.
Eerlijk vind ik ook niet dat elektromotoren compenseert, het idee is leuk maar zoek eens een laadpaal in Amsterdam. Nou forget it. Het heeft echt geen zin om de stad in te gaan met een elektromotor als je nog maar 20 km kan rijden (volledig elektrisch).
Ook de leugen van bijtelling van 7% ten opzichte van straks 22% dus mijn auto is gewoon rijp voor de sloop want wie wil dan nog mijn hybride kopen? Voor de particulier is deze te duur en zakelijk niet interessant. Het is wel een fijn uitzicht en dan gaan ze misschien nog wel extra geld vragen voor afvoer van accu etc. Ook de wegenbelasting gaat omhoog en het is een zware auto.

Het is trouwens zo erg in Amstelveen dat er geen laadpaal bij kan komen omdat dan het stroomnet overbelast raakt als iedereen gaat laden |:( , had nou niet iemand kunnen nadenken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat hele "laadpalen" issue/debacel wordt door Liander / Tennet al járen aangekaart maar da's totaal niet interessant voor de milieu-lobbieïsten. Als er nú 5% van 't totale persoonlijke voertuigenpark (motorfietsen/personenauto's) op 100% accuspanning kan rijden dan is 't volgens mij al veel (niet opgezocht/geverifieerd) en dan hebben we nog een vrachtwagenpark én wat schepen + treinen welke ook van stroom voorzien moeten gaan worden. Als Pro-Rail alle treinen in Nederland van stroom moet gaan voorzien dan hebben ze waarschijnlijk ook dáár een groot issue, het goederenvervoer gebeurt nu nog altijd met Diesel/Electro loc's welke d'r eigen "stroom" opwekken met een Dieselmotor vanwege 't feit dat een elektromotor véél meer bruikbaar koppel heeft (een beetje 't zelfde als dát wat een auto op waterstof dus doet) maar..... Diesel, hé.

Tesla levert, momenteel als enige, nog een "powerpack" wat je als particulier aan kán schaffen en waarmee je dus je eigen zonnepanelen als input kan gebruiken voor de tijdelijke opslag van "stroom" zodat je je eigen auto s'nachts thuis kunt opladen met stroom weke overdag met eigen middelen (zonnepanelen) op gewekt is.
Mercedes hád ook zoiets maar die hebben er een paar maanden geleden letterlijk en figuurlijk de stekker uit getrokken.... Daar zetten ze nú 100% op Waterstof in.

Ik zit verder niet diep genoeg in die materie om te kunnen voorspellen waar 't in de (nabije) toekomst naar toe zal gaan qua energie opslag én gebruik maar ik vermoed dat 't een combinatie gaat worden van wind/zonnen energie welke vervolgens gebruikt gaat worden om het waterstofmolecuul úit water te kunnen halen ..... Zodat je auto 't middels een energiecel weer om kan gaan zetten naar stroom waarop de elektromotoren van je auto weer kunnen gaan draaien.

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 22-07-2018 18:33 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Leuke discussie. Ik ben momenteel serieus aan het overwegen om de BMW in te ruilen op een Tesla. Maar de regels gaan veranderen en ik moet alles maar eens op papier gaan zetten. Maar zeker is wel dat ik 100% open sta voor elektrisch rijden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:53:
Leuke discussie. Ik ben momenteel serieus aan het overwegen om de BMW in te ruilen op een Tesla. Maar de regels gaan veranderen en ik moet alles maar eens op papier gaan zetten. Maar zeker is wel dat ik 100% open sta voor elektrisch rijden.
Ik heb daar laatst met wat jongens van AMG even informeel wat over mógen babbelen en die zeggen keihard dat Tesla zich gewoon NIET met de automobielindustrie moet (willen) proberen te (gaan) bemoeien en dát moet gaan doen waar ze écht goed in zijn.... Oplossingen verzinnen voor een probleem wat er écht aan komt (opslag en opwekken van....). Tesla is echter wél de aanjager geweest voor o.a. Mercedes (Daimler Benz), BMW en VAG om (snel!!) naar andere energievormen te gaan kijken.

Tesla heeft nog nooit één enkele Euro/Dollar winst gemaakt in alle jaren dat ze inmiddels al bezig zijn (sinds ± 2008 pas) en draait al die jaren al met zware verliezen op kosten van investeerders uit een héle andere tak van sport (o.a. IT).

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Ik heb daar laatst met wat jongens van AMG even informeel wat over mógen babbelen en die zeggen keihard dat Tesla zich gewoon NIET met de automobielindustrie moet (willen) proberen te (gaan) bemoeien en dát moet gaan doen waar ze écht goed in zijn.... Oplossingen verzinnen voor een probleem wat er écht aan komt (opslag en opwekken van....). Tesla is echter wél de aanjager geweest voor o.a. Mercedes (Daimler Benz), BMW en VAG om (snel!!) naar andere energievormen te gaan kijken.

Tesla heeft nog nooit één enkele Euro/Dollar winst gemaakt in alle jaren dat ze inmiddels al bezig zijn (sinds ± 2008 pas) en draait al die jaren al met zware verliezen op kosten van investeerders uit een héle andere tak van sport (o.a. IT).
Zolang andere merken hun kop in het zand steken is Tesla de enige echt leuke 100% electrische auto. En nu dat “brink” een trekhaak levert voor model s is het helemaal intressant voor mij (fietsendrager en motor aanhangertje). Na de vakantie eens alles op papier (excel) zetten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Zolang andere merken hun kop in het zand steken is Tesla de enige echt leuke 100% electrische auto. En nu dan “brink” een trekhaak leverd voor model s is het helemaal intressant voor mij (fietsendrager en motor aanhangertje). Na de vakantie eens alles op papier (excel) zetten.
Gelijk héb je!! En zolang de Nederlandse overheid nog mee blijft werken aan dat "spel" met verschillende niveau's qua bijtelling zodat zo'n auto als zakelijke lease-auto bij een redelijk salaris (± 3 keer modaal) ook binnen je bereik ligt... GEWOON DOEN!! De enige rede dat ik met een "Dikke Diesel" rijd is het feit dat ik privé wel eens een aanhangertje achter m'n (zakelijke) Golfje wil kunnen knopen :>

Andere merken hebben inderdaad té lang d'r kop in 't zand gestoken (al denk ik persoonlijk dat 't meer een gevalletje "Never Change a Winning Team" is) maar er MOET gewoon iets gaan gebeuren om aan de, alléén maar stijgende, behoefte aan energie te kunnen blijven voldoen voor iedereen....

PSA / Fiat / Renault, daar hoor je ook weinig van, op áf en toe een schreeuw om aandacht ná ... Én die twee andere grote spelers aan de overkant van 't water (GM / FORD).... Die vinden 't volgens mij ook allebei (nog?) wel best, zeker nu ze daar 25% extra invoerbelasting mogen gaan betalen voor een rolletje "NON-Pisbakken EU-Staal" én de auto's ansich daar dus duurder gaan worden qua productie 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 22-07-2018 19:16 ]

• GerCor

GerCor

Sommige mensen snappen Trump nog niet helemaal ook al roept hij 40 keer achter elkaar: America First.

Hoe dan ook. Wat de andere merken maken aan 100% elektrische auto's ziet er niet uit. Spuuglelijk dus.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Vind de Jaquar i-pace anders wel geslaagd.
Voor mij wordt de volgende gewoon nog een ouderwetse verbrandingsmotor.
Dan zien we over 4 jaar wel hoe de wereld er bij staat.

idealiter zoek ik iets van een E golf station.
En met 500km echt bereik ben ik ook tevreden. Gaat voornamelijk dat ik wat extra laaddruimte heb.
En dat hij niet de bank breekt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:25:
Sommige mensen snappen Trump nog niet helemaal ook al roept hij 40 keer achter elkaar: America First.

Hoe dan ook. Wat de andere merken maken aan 100% elektrische auto's ziet er niet uit. Spuuglelijk dus.
Idd. Waarom zou je je 100% electridche auto lelijk maken? Ik snap het niet. Nouja misschien wel omdat anders de andere modellen van je merk niet meer verkocht worden ;).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:25:

Een BMW i8 is nou niet bepaald lelijk te noemen, vind ik persoonlijk :9

Maar dan nóg.... Er is wereldwijd geen enkele AUTO fabrikant welke zichzelf 100% in 't Accu/Electro verhaal wil storten aangaande massaproductie. Misschien dat 't er mee te maken heeft dat de ACCU techniek zich er (gewoon) niet écht toe leent en dat de grondstoffen welke nú gebruikt worden om High Capacity Accu cellen te maken óók niet echt voor 't oprapen liggen....

Als jij in je tuin een "Lithium" bron aan kunt boren met "alle capaciteit van de wereld" óf een betere manier kunt ontwikkelen.... De hele (huidige) wereld is van JOU!! >:)

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Maar dan nóg.... Er is wereldwijd geen enkele AUTO fabrikant welke zichzelf 100% in 't Accu/Electro verhaal wil storten aangaande massaproductie. Misschien dat 't er mee te maken heeft dat de ACCU techniek zich er (gewoon) niet écht toe leent en dat de grondstoffen welke nú gebruikt worden om High Capacity Accu cellen te maken óók niet echt voor 't oprapen liggen....

Als jij in je tuin een "Lithium" bron aan kunt boren met "alle capaciteit van de wereld" óf een betere manier kunt ontwikkelen.... De hele (huidige) wereld is van JOU!! >:)
Was vergeten de i8 aan te halen. Maar die vind ik dus ook lelijk. Model s is ook niet heel mooi. Maar wel acceptabel (oke oke de i8 zeg ik ook geen nee tegen)

• Famous
Hier in de buurt rijden er ook steeds meer, van de i8’s.

600 meter verderop hier is een parkeerplaats met een aantal Tesla laadpunten, die blijven nog wel even heersend hier :+

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:55:

Maar dan nóg.... Er is wereldwijd geen enkele AUTO fabrikant welke zichzelf 100% in 't Accu/Electro verhaal wil storten aangaande massaproductie.
Jawel, Tesla.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:46:
Hier in de buurt rijden er ook steeds meer, van de i8’s.

600 meter verderop hier is een parkeerplaats met een aantal Tesla laadpunten, die blijven nog wel even heersend hier :+
Ik heb op zo'n Tesla laadplek in Amsterdam een jaar geleden een hele "rel" meegemaakt nadat ik er samen met een collega van me zijn (privé) Tesla Model X wilde gaan opladen.... Alle laadpalen waren in gebruik (met een groen lampje) door Taxi's welke stonden te laden (én dus eigenlijk al lang "idle" waren). Géén van alle chauffeurs was van plan om de stekker los te pakken zodat m'n collega z'n Model X kon laden....

Was toen dus een gevalletje: Wij niet naar huis omdat we niet mogen laden van jullie.... Jullie niet meer wég hier én dus ook geen inkomsten meer (en voor de mensen welke die Tesla laadplekken kennen.... Je komt daar dan dus ook écht niet meer weg).

• GerCor

GerCor

Amsterdamse taxichauffeurs. Dan weten we al genoeg.

Maar goed, straks gaat de bezem weer door het topic. Alleen maar off-topic.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

e
GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:59:
Amsterdamse taxichauffeurs. Dan weten we al genoeg.

Maar goed, straks gaat de bezem weer door het topic. Alleen maar off-topic.
Zal wel mee gaan vallen denk ik? 't Gaat nú even niet over VW/VAG specifieke zaken maar over dát wat waarschijnlijk wel de toekomst voor ons allemaal gaat worden áls we als individu willen blijven rijden met een (eigen?) "auto".

Ik denk overigens dat @deepbass909 stiekem ook wel een beetje aan't mee lezen is 8)

• Rivanov
GerCor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Hier nog even op terugkomend, had er inderdaad overheen gekeken.

- NAV
- Rechtsonderin Setup
- Navigatiemeldingen
- Volume
- Hier kun je nu het volume van de stem instellen alsmede het niveau van 'dempen' van het entertainment volume als er een gesproken navigatie aanwijzing komt

Thanks nogmaals @GerCor

• GerCor

GerCor

Rivanov schreef op maandag 23 juli 2018 @ 06:35:
[...]

Hier nog even op terugkomend, had er inderdaad overheen gekeken.

- NAV
- Rechtsonderin Setup
- Navigatiemeldingen
- Volume
- Hier kun je nu het volume van de stem instellen alsmede het niveau van 'dempen' van het entertainment volume als er een gesproken navigatie aanwijzing komt

Thanks nogmaals @GerCor
Graag gedaan. Zo werkt het ook bij mijn Discover Pro. In de Caddy's van het werk heb je dus een luidsprekersymbool. Klik je daarop dan krijg je gelijk een 'balk' waar je kunt aangeven wat het volume van de stem moet zijn. Dat is dus nog makkelijker.

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 12:33
Weemism schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:47:
[...]

Het hangt ervan af welke 1.4 je hebt. De 1.4 met 122 pk of de 1.4 met 160 pk met twincharger.

Het is die laatste die idd erg storingsgevoelig is gebleken, de 122 pk daarentegen heb ik zelf ook, ook in een Scirocco toevallig, en ironisch genoeg alsnog getuned naar 160 pk ook. Tot dusver is die motor al ruim 130K km probleemloos.
Heb de 160pk met twincharger. Vorig jaar nieuwe turbo en distr.riem in gekomen (totale kosten 3300,- voor de vorige eigenaar). Hopen dat de storingsgevoeligheden hiermee zijn opgelost.

Voorlopig doet ie prima. Als ik hem chip kan ik richting 200pk, zou dit verstandig zijn omdat je dan nog meer van de motor vraagt?

• Dennisdn
Ronzz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Heb de 160pk met twincharger. Vorig jaar nieuwe turbo en distr.riem in gekomen (totale kosten 3300,- voor de vorige eigenaar). Hopen dat de storingsgevoeligheden hiermee zijn opgelost.

Voorlopig doet ie prima. Als ik hem chip kan ik richting 200pk, zou dit verstandig zijn omdat je dan nog meer van de motor vraagt?
De bottlenek zal een eventuele DSG zijn als je dat hebt. Ik durf niet te zeggen of de 160pk net wel of net niet de DSG6 heeft. Die kan wat meer vermogen hebben. Als er een lichtere DSG7-bak in zit, zou ik er niet aan beginnen. Die kunnen maar 250NM en een beetje hebben. Dat zullen de chiptuners het ook wel ontraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 23-07-2018 12:17 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weemism schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:47:
[...]

Ik vind dat altijd opvallend, schijnbaar was er veel gezeur met de 160pk met turbo en supercharger, ik had echter met de 180pk in de GTI 0 problemen.
Direct chippen en op z'n staart trappen. 85dkm, 0 keer olie bijvullen en 0 problemen.

Problemen zijn voor de volgende eigenaar denk ik >:)

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11 08:11
Over twee weken eindelijk de up!volger ophalen *O*

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49
JB076 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:19:
Over twee weken eindelijk de up!volger ophalen *O*
Daar gaat het mooi contrast van de startpost met de UP! en Arteon onder elkaar :p

• Famous
Viper® schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Ik vind dat altijd opvallend, schijnbaar was er veel gezeur met de 160pk met turbo en supercharger, ik had echter met de 180pk in de GTI 0 problemen.
Direct chippen en op z'n staart trappen. 85dkm, 0 keer olie bijvullen en 0 problemen.

Problemen zijn voor de volgende eigenaar denk ik >:)
Het is inderdaad of helemaal shit of 0,0 problemen.
Mag jij drie keer raden wat je vaker leest :)

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Ja maar de klagers hoor je altijd, zeker bij VAG :+

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
Hetkoud/warm probleem met mijn golf nogsteeds niet verholpen. Nu ben ik opzoek naar een specialist. Iemand ervaring met een vag specialist?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Welk koud/warm probleem?

• Dennisdn
Famous schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Ik neem alle onbetrouwbaarheidsberichten van VW altijd maar voor Zozo aan. Het is zo afhankelijk van welke ervaring je hebt. Ik heb nu 9 golfjes en 3 polo’s nieuw opgehaald en de lease uitgereden elk met zo’n 140k op de teller. In al die kilometers heb ik ooit maar 2x iets kapot gehad. Een cilinder kapot in een polo wat zo bijzonder was dat VW Duitsland de motor wilde hebben en ik een nieuwe kreeg, en een navigatieprobleem in de eerste Golf7. Verder niets, nooit nada. Nog geen lekke band.

• DoeEensGek
Voorinformatie:
- Golf IV 2.8 V6 BDE 2003
- Climatronic
- uitleesapparaat aanwezig
- 185k op de teller

Probleem:
Auto wordt te langzaam warm, loopt terug in temperatuur.
Probleem speelt al enkele maanden.

Reeds vervangen:
Temperatuur sensor 2 maal.
Thermostaat 3 maal.
Waterpomp.
Regelmodule voor de fans.

Het probleem is simpel gezegd een motor die er te lang over doet om warm te worden. Varieert ook veel in temperatuur, nog voor hij de temperatuur van de thermostaat heeft bereikt. Om deze reden dus thermostaat vervangen maar heeft allemaal niks geholpen. Na nog diverse ritjes naar de garage zijn we een beetje leeg qua ideeën. Bovenstaande is allemaal al vervangen. Om een idee te geven, dagen als deze kan ik na 20 minuten rijden met topsnelheid rond 100km/u aankomen op mijn werk met een temperatuur die op 4/5 van meter staat (tussen '0' en '90' graden).

Vorige week uitlaat gassen getest bij de koelvloeistof, zonder resultaat. Zou dus geen probleem moeten zijn aan de koppakking.

Het gekke is dat ik het water kan horen in de motor van het na draaien van de hulppomp. Eigenlijk mag je in volle leidingen geen water horen stromen als er geen lucht in zit. Ik twijfel dus of er lucht in zit.

Na het hervullen van het koelvloeistof was het probleem altijd even verholpen soms 2 ritjes soms 5 ritjes. Maar kwam telkens terug. enkele weken geleden een reiniging gedaan, niks geholpen.

Iemand ooit zoiets meegemaakt of een idee? Gooi ze eruit. Wordt inmiddels aardig dol van het probleem.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:15
Voor de kenners, is dit een origineel r-line exterieur uitvoering? Ik mis de r-line velgen namelijk.

https://www.valleiautogro..._sv-950-f/benzine/286806/

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
Untouchablezz20 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:08:
Voor de kenners, is dit een origineel r-line exterieur uitvoering? Ik mis de r-line velgen namelijk.

jup

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:26

Velgen zijn standaard highline. Als ik naar optie pakket kijk van r line zitten er ook 3D led achterlichten in. Die ontbreken ook op de advertentie Golf. Zie dat de Golf uit 2017 komt wie weet was dat toen anders.

• GerCor

GerCor

Te herkennen aan dat zwarte plastic op de bumper en de ontbrekende mistlampen.

• Dennisdn

In mijn R-line zaten standaard de 17inch Sebringvelgen die ik voor 500 euro kon upgraden naar 18inch. Ik heb de factuur er nog even bijgepakt en daar staan ze onder het ropje R-line. Echter kon ik gewoon alle velgen configureren die ik wilde dus wellicht vond de vorige eigenaar deze mooier, of zijn dit zijn wintervelgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 24-07-2018 06:56 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Het is import. Dus grote kans dat ze daar (vermoed Duitsland) net wat andere configuraties/uitvoeringen hebben.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

VidaR-9 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:23:
[...]
Het is import. Dus grote kans dat ze daar (vermoed Duitsland) net wat andere configuraties/uitvoeringen hebben.
Klopt. Als ik even in BE kijk, heeft het R-Line pakket geen andere velgen. Je kan dus het R-Line exterior pakket bestellen samen met de standaard 16" Toronto velgen. In DE hetzelfde, maar dan met 16" Hita velgen.

Deze heeft volgens mijn dan optioneel nog de 17" Dijon velgen.

Optiepakketten en uitvoeringen kunnen lichtjes verschillen per land.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Viper®
  • Niet online
Unbelievably, the driver was oke and able to get our of her car herself!
This shows how safe cars are today.
bocht ervoor ging ze al veels te hard

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:34

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mooi aangesneden met die vorige bocht al..

Typisch geval veel pk en niet kunnen rijden. Jammerlijk is deze combinatie meest voorkomend.

Wss overmoedig en de auto voor haar willen inhalen..

//edit: ligt dat nu aan mij of remt die pas als ze 2e bocht al begint uit te gaan?

[ Voor 34% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2018 16:40 ]

• Knul
  • Laatst online: 13:45
Ik zie anders ook genoeg Upjes/Aygo's/107's crashen, dus dat gaat niet helemaal op :+

Teveel snelheid mee in de bocht en dan is het klaar. Daarom rij ik op de nordschleife altijd heel rustig :)

• DoeEensGek
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:
Ik zie anders ook genoeg Upjes/Aygo's/107's crashen, dus dat gaat niet helemaal op :+

Teveel snelheid mee in de bocht en dan is het klaar. Daarom rij ik op de nordschleife altijd heel rustig :)
Deel je ervaring. ;) Lees eigenlijk alleen maar adviezen om er niet heen te gaan.

• Knul
DoeEensGek schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:41:
[...]

Deel je ervaring. ;) Lees eigenlijk alleen maar adviezen om er niet heen te gaan.
Goed, zal er nog even een plaatje van m'n oude Golf op de 'Ring erin gooien om semi ontopic te blijven :P

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/916/42710834645_72d2873607_c.jpg

Was een brute 1.4 met 75pk en ruim 300k levenservaring, dus hard ging het sowieso al niet. Als je er een keer wil rijden, ga dan op een rustige dag (doordeweeks overdag) en doe de eerste paar ronden gewoon erg kalm aan, eigenlijk net zoals je op de openbare weg zou rijden. Spiegel vooral goed en geef richting aan naar rechts als er een snellere auto achter je zit. Als die je wil inhalen, hou dan rechts aan. Zo is het voor beide partijen duidelijk dat je elkaar gezien hebt en elkaar snapt.

Ohja, niet gaan rijden als de baan nat is en voorzichtig zijn bij de gele vlaggen, kans is aanwezig dat er dan olie/kvs op de baan ligt als iemand de vangrail een kusje heeft gegeven. Verder vooral genieten :)

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:30
:X

Over 2 weken weer de jaarlijkse 2-3 rondjes nurburgring met de motor gepland, blijft onwijs gaaf :P

Maar ook oh zo spannend en soms gevaarlijk...inderdaad op rustig moment, rustig rijden, spiegelen, knipperen....en dan hopen dat je niet geschept wordt of dat er olie ligt.

Waarom doe ik t ook alweer :? :+

• Dennisdn
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:54:
[...]
Als je er een keer wil rijden, ga dan op een rustige dag (doordeweeks overdag) en doe de eerste paar ronden gewoon erg kalm aan, eigenlijk net zoals je op de openbare weg zou rijden. Spiegel vooral goed en geef richting aan naar rechts als er een snellere auto achter je zit. Als die je wil inhalen, hou dan rechts aan. Zo is het voor beide partijen duidelijk dat je elkaar gezien hebt en elkaar snapt.

Ohja, niet gaan rijden als de baan nat is en voorzichtig zijn bij de gele vlaggen, kans is aanwezig dat er dan olie/kvs op de baan ligt als iemand de vangrail een kusje heeft gegeven. Verder vooral genieten :)
Als je met je dagelijks vervoer het circuit op gaat, hou er dan wel rekening mee dat je niet verzekerd bent. Niet voor de auto maar ook niet voor schade aan het circuit. Dan is je eigen auto eventueel jammer, maar het circuit blijft je als de belastingdienst najagen.

Maatje van mij heeft 2 jaar geleden de vangrail geraakt op de Nurenbergring.

- kosten vangrail: +- 700 euro per meter
- kosten safetycar: 1800 euro
- kosten stilleggen baan: 1200 euro
- kosten takelwagen: 500 euro

Dit is wat ik uit m’n hoofd weet, zijn factuur was nog een stukje langer. Hij maakte net als velen de fout te denken dat de verzekering voor spullen van het circuit wel in de kostprijs zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 25-07-2018 06:22 ]

• Knul
Klopt, je kan eventueel wel een eendagsverzekering voor het circuit afsluiten, maar ik weet niet of de schade aan het circuit er ook bij in zit. Ik ben me ervan bewust dat het niet verzekerd is, vandaar dat ik het lekker rustig aan deed :)

• Denko
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dennisdn schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 06:18:
[...]

Als je met je dagelijks vervoer het circuit op gaat, hou er dan wel rekening mee dat je niet verzekerd bent. Niet voor de auto maar ook niet voor schade aan het circuit. Dan is je eigen auto eventueel jammer, maar het circuit blijft je als de belastingdienst najagen.

Maatje van mij heeft 2 jaar geleden de vangrail geraakt op de Nurenbergring.

- kosten vangrail: +- 700 euro per meter
- kosten safetycar: 1800 euro
- kosten stilleggen baan: 1200 euro
- kosten takelwagen: 500 euro

Dit is wat ik uit m’n hoofd weet, zijn factuur was nog een stukje langer. Hij maakte net als velen de fout te denken dat de verzekering voor spullen van het circuit wel in de kostprijs zit.
Altijd mooi inderdaad. Heb nu een paar rondjes gemaakt, alleen nog niet met de polo. Ben bang dat dat ook niet meer gaat gebeuren (grote kans dat de polo er tussen nu en een jaar weer uitgaat, en de laatste keer ring gaat met een wat snellere auto :P )

Je moet daar ook echt niet overmoedig worden, want het blijft echt een mega lastige weg (geen circuit) en gemixed verkeer. Het leukste is nog om met een auto met redelijk weinig vermogen daar te gaan rondscheuren (1.2 TSI polo'tje oid). En ga in hemelsnaam niet je eigen tijden proberen te verbeteren oid in de eerste 25+ laps......Now that that's out the way:
12:03 in de fiat panda met de M5 van de ringtaxi achter mij aan :P
[Video: https://i.imgur.com/7SHedzX.gifv]

Het jeukt echt om een swift sport 1.6 erbij te halen om dit te gaan doen daar. HEEEEEERLIJK autotje.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Tylen

Tylen

Die m5 rijd wel een wat mooiere lijn ;)

Leuk hoor die ring maar mij zie je er niet. Je kan zelf zo rustig en voorzichtig doen als je wilt
Maar die andere rijders doen dat niet. Ik trap de motor wel aan op de echte circuits 👍🏻

[ Voor 72% gewijzigd door Tylen op 25-07-2018 11:31 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het gaat de bocht daarvoor al bijna mis, je zou denken dat je dan even op de rem trapt, jezelf herpakt en er dan weer voor gaat. Maar nee deze stapelt foutje op foutje en eindigt in de vangrail..

• Famous
Brilsmurfffje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Het gaat de bocht daarvoor al bijna mis, je zou denken dat je dan even op de rem trapt, jezelf herpakt en er dan weer voor gaat. Maar nee deze stapelt foutje op foutje en eindigt in de vangrail..
Inkakken is bijpakken :+

• Twanniej
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hallo, ik wil even een vraag stellen.

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe polo, nu heb ik er eentje op het oog met het 8inch scherm echter zit hier geen navigatie en appconnect op, althans op het eerste oog omdat het knopje app ontbreekt op het scherm.
Nu is mijn vraag of dit achteraf softwarematig aangezet kan worden? Of zit er een verschil in de boordcomputer die hierachter zit en is er onder jullie wellicht iemand die weet welk type boordcomputer dit is? en of er dus ook 2 versies in omloop zijn.

Zie link voor het scherm wat erin zit.
https://ibb.co/iRVrM8

Zie link voor een scherm die wel beschikt over app.
http://www.motorverso.com...ew-Polo-Beats-2018-15.jpg

En een scherm met knopje Nav extra.
https://ibb.co/b4Wboo

[ Voor 29% gewijzigd door Twanniej op 26-07-2018 08:40 ]

• Famous
Je hebt een Composition Media en de Discover Media in de Polo.

https://webspecial.volksw...rt/Composition-Media.html

Discover Pro wordt er niet op geleverd dacht ik(?).

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 26-07-2018 07:56 ]

• Twanniej
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ja maar dat is de boordcomputer van de oude polo die je stuurt, of is de computer die achter het scherm zit hetzelfde gebleven?

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11 08:11
Pro is inderdaad niet te krijgen op de Polo. Maar blijkbaar circuleren er ook verschillende versies van de Composition Media en Discover Media.

De volgende combinatie heb ik bijvoorbeeld ook al gezien:
RADIO NAV
MEDIA APP
PHONE CAR
VOICE MENU

Die NAV knop zal dan voorbehouden zijn aan de Discover Media, maar dat er ook nog versies zijn met of zonder APP wist ik ook niet.

[ Voor 34% gewijzigd door JB076 op 26-07-2018 08:18 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS