Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 22:23
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Helaas, de shortlease die ik nu van de collega heb overgenomen is de Golf Variant uit 2017. Heb net Car-Net geregistreerd maar geen Apple Music. Geldt dus echt enkel voor 2018 modellen.
Klopt niet helemaal, ik heb een 2017 model Golf 7 FL (productie november 2017) en krijg wel de 6 maanden Apple Music. Wellicht is jouw Golf toch al eerder met Car-Net geregistreerd of komt die melding uiteindelijk toch tevoorschijn (komt bij mij niet altijd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Fuwor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Klopt niet helemaal, ik heb een 2017 model Golf 7 FL (productie november 2017) en krijg wel de 6 maanden Apple Music. Wellicht is jouw Golf toch al eerder met Car-Net geregistreerd of komt die melding uiteindelijk toch tevoorschijn (komt bij mij niet altijd)?
Volgens de VIN decoder is de Golf een 2016 model. Is in maart 2017 op kenteken gezet.
Denk dat hij daardoor buiten de boot valt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Volgens de VIN decoder is de Golf een 2016 model. Is in maart 2017 op kenteken gezet.
Denk dat hij daardoor buiten de boot valt.
Ah, nu je het zegt ook even de VIN decoder erbij gepakt, en heb dus een 2018 model uit bj 2017. Everything makes sense now! Dan zal het inderdaad écht alleen voor 2018 modellen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuwor op 13-07-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
Achja, heb op de parking eens de vraag gehad van een passat rijder waar ik mijn LED lampen gekocht had want die schenen wel heel mooi. Keek raar toen ik zei dat ze uit een 'klein' fabriekje komen uit Emden...
Mag het overigens hopen dat ze mooi schijnen, was een optie van 1300€ om van LED naar LED high te gaan.

Vorige auto was halogeen in 3 verschillende kleurtemps vooraan en LED achteraan, boeide me eigenlijk nooit...
De lichtopbrengst was echt wel héél laag ivm a-fabriek LED _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ook eens even gekeken op de site van webspecial.volkswagen.de en dan bij telefonie i.c.m. Discover Pro MIB1.

Telefoons van Microsoft gekozen en daar staat alleen de Lumia 535 Windows 8 genoemd.

Zelf heb ik een Lumia 950 met Windows 10 Mobile en altijd de nieuwste updates geïnstalleerd (2e dinsdag van de maand) en dat werkt perfect. Lang verhaal kort: wat moet je met de informatie van Volkswagen?

:? 8)7 |:(

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

dollyking schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:22:
[...]

ik heb een setje van 23 + 4 besteld.

Makeupspiegels,handschoenvakjes,voetverlichting voor en achter, 7 in de hemel, kofferruimte, aflegvakjes achter, maar ik wil ook in de deurenonderkant en buitenspiegels en kofferklep en kenteken verlichting.

Maar mijn grootste ergernis zit aan de voorkant, Xenon,Led en Halogeen, alle in verschil.
Je gebruikt je mistlichten als bochtverlichting? Zit bij denon in sharan normaal de bochtverlichting in de koplamp zoals bij mijn tig? Gewoon de bochtverlichting vervangen door philips diamondvison en je merkt nog weinig verschil. Mislampen gewoon haloogeen laten...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
De eerste telefoon die, zeker voor simpelweg bellen, niet werkt met om het even welk infotainmentsysteem moet ik nog tegenkomen. Niet te veel waarde hechten aan dat soort lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:49:
Mislampen gewoon halogeen laten...
Heb ik ook gedaan: halogeen maar dan wel een ander kleurtje. Als ik het goed heb: mistlampen van halogeen naar LED kost een bak geld en moet gecodeerd worden. De moeite niet waard. Interieurverlichting hoeft niet gecodeerd te worden.

@dollyking Vergeet niet de achteruitrijverlichting. Ook veel mooier in LED. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 13-07-2018 13:22 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Laat ik mij ook maar eens melden in het topic, na al enige tijd te hebben meegelezen.

Afgelopen maart een Volkswagen e-Golf besteld in de kleur Atlantic Blue, kan de auto als het goed is over twee maanden eindelijk in ontvangst nemen.

Volledige optielijst:
Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief grootlichtassistent ’Light Assist’ (P27)
Winterpakket icm ’Vienna’ lederen interieur (WW1/WL0)
Ambiente pakket (PLC)
Diefstalalarm, Klasse III SCM goedgekeurd (7AS)
Digitale radio-ontvangst DAB+ (QV3)
Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend (4KF)
Metallic of pareleffect lak (CL05)
Bekleding, leder ’Vienna’ (WL0)
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) (9S8)
Achteruitrijcamera (KA1/KA2)
Velgen ’Madrid’, 17 inch lichtmetaal (PJ7)
Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd (PED)

Zit nu uiteraard al volop in de voorpret. Ik vroeg mijzelf wel af of bij het Discover Pro-systeem ook een mogelijkheid zit om een extra SIM-kaart te gebruiken om zo niet afhankelijk te zijn van de hotspot van je telefoon om gebruik te maken van de connectiviteitsfuncties. Ik weet dat in ieder geval een variant van telefoonvoorbereiding dit wel ondersteunt, maar die is volgens mij bij de Golf niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

iPeter schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:24:
Ik vroeg mijzelf wel af of bij het Discover Pro-systeem ook een mogelijkheid zit om een extra SIM-kaart te gebruiken om zo niet afhankelijk te zijn van de hotspot van je telefoon om gebruik te maken van de connectiviteitsfuncties. Ik weet dat in ieder geval een variant van telefoonvoorbereiding dit wel ondersteunt, maar die is volgens mij bij de Golf niet beschikbaar.
In mijn Passat (MY2018) was dat de optie 'Telefoonvoorbereiding Premium' en kostte meen ik rond de 65€.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
iPeter schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:24:
Laat ik mij ook maar eens melden in het topic, na al enige tijd te hebben meegelezen.

Afgelopen maart een Volkswagen e-Golf besteld in de kleur Atlantic Blue, kan de auto als het goed is over twee maanden eindelijk in ontvangst nemen.

Volledige optielijst:
Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief grootlichtassistent ’Light Assist’ (P27)
Winterpakket icm ’Vienna’ lederen interieur (WW1/WL0)
Ambiente pakket (PLC)
Diefstalalarm, Klasse III SCM goedgekeurd (7AS)
Digitale radio-ontvangst DAB+ (QV3)
Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend (4KF)
Metallic of pareleffect lak (CL05)
Bekleding, leder ’Vienna’ (WL0)
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) (9S8)
Achteruitrijcamera (KA1/KA2)
Velgen ’Madrid’, 17 inch lichtmetaal (PJ7)
Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd (PED)

Zit nu uiteraard al volop in de voorpret. Ik vroeg mijzelf wel af of bij het Discover Pro-systeem ook een mogelijkheid zit om een extra SIM-kaart te gebruiken om zo niet afhankelijk te zijn van de hotspot van je telefoon om gebruik te maken van de connectiviteitsfuncties. Ik weet dat in ieder geval een variant van telefoonvoorbereiding dit wel ondersteunt, maar die is volgens mij bij de Golf niet beschikbaar.
Ik heb daar gister voor het eerst eens in gereden, en dat beviel me prima. Mooie rappe auto. Blijft een aparte gewaarwording. Sleutel omdraaien, waarna er helemaal niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Heb ik ook gedaan: halogeen maar dan wel een ander kleurtje. Als ik het goed heb: mistlampen van halogeen naar LED kost een bak geld en moet gecodeerd worden. De moeite niet waard. Interieurverlichting hoeft niet gecodeerd te worden.

@dollyking Vergeet niet de achteruitrijverlichting. Ook veel mooier in LED. d:)b
Klopt, ook al is de extra lichtopbrengst te verwaarlozen door de rotslechte reflectors in de achteruitrijverlichting. Het ziet er toch een pak opvallender uit dan dat iele lampje dat er standaard in zit. Nu is de lamp spierwit gevuld :) Voor extra zicht in het donker moet je het neit doen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:30:
Ook eens even gekeken op de site van webspecial.volkswagen.de en dan bij telefonie i.c.m. Discover Pro MIB1.

Telefoons van Microsoft gekozen en daar staat alleen de Lumia 535 Windows 8 genoemd.

Zelf heb ik een Lumia 950 met Windows 10 Mobile en altijd de nieuwste updates geïnstalleerd (2e dinsdag van de maand) en dat werkt perfect. Lang verhaal kort: wat moet je met de informatie van Volkswagen?

Waarom zet je die site binnen UBB [red] tags en niet gewoon als volledig URL hier neer (desnoods binnen een paar [url] tags zodat je er een eigen naam aan kunt geven)?

Als ik nú naar dat adres wat jij opgeeft ga dan krijg een antwoord van de NGIX Frontend (webserver) van VW dat ik er géén toegang heb (403) :X

Overzicht van UBB-codes

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00

Sandyman538

SandstorM [148839]

Iemand die weet waar de usb aansluiting voor is die onder de discover pro zit (naast een aux aansluiting)? Heb de auto (golf variant highline 2014) gekocht met in die usb poort een usb kabeltje, maar die zie ik nergens weer uitkomen in de auto. De kabel gaat meteen naar onderen en is dus niet te volgen door de auto zonder zaken los te halen. Maar als ik hem los haal lijkt alles gewoon te werken...

[ Voor 5% gewijzigd door Sandyman538 op 13-07-2018 15:14 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
e.looijenga schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Ik heb daar gister voor het eerst eens in gereden, en dat beviel me prima. Mooie rappe auto. Blijft een aparte gewaarwording. Sleutel omdraaien, waarna er helemaal niks gebeurd.
Heb er meerdere keren in gereden maar ik vind het echt niets.
Het aparte kan ik mijzelf dan wel weer in vinden :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Sandyman538 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:13:
Iemand die weet waar de usb aansluiting voor is die onder de discover pro zit (naast een aux aansluiting)? Heb de auto (golf variant highline 2014) gekocht met in die usb poort een usb kabeltje, maar die zie ik nergens weer uitkomen in de auto. De kabel gaat meteen naar onderen en is dus niet te volgen door de auto zonder zaken los te halen. Maar als ik hem los haal lijkt alles gewoon te werken...
Bedoel je niet in het vak voor je versnellingspook? Daar zitten bij mij USB/12V en AUX naast elkaar.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's om je telefoon op te laden, je audio af te spelen, software te updaten..... Wát je maar wil. Kabeltje loopt naar de DVD unit in je dashboardkastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hammetje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Bedoel je niet in het vak voor je versnellingspook? Daar zitten bij mij USB/12V en AUX naast elkaar.
Ja daar, onder de radio, voor de versnellingspook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Da's om je telefoon op te laden, je audio af te spelen, software te updaten..... Wát je maar wil. Kabeltje loopt naar de DVD unit in je dashboardkastje.
Ah ok, dus om dvd te kunnen kijken moet dat kabeltje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sandyman538 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Ja daar, onder de radio, voor de versnellingspook.
Héb je er überhaupt al eens wat op aangesloten om te kijken wat er dan gebeurt? (óf 't boekje gelezen, daar staat 't ook in :+ ).
Sandyman538 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Ah ok, dus om dvd te kunnen kijken moet dat kabeltje erin.
Néé..... Die DVD past in de speler welke er in je dashboardkastje zit én kun je normaliter alleen met beeld bekijken als je stilstaat (tenzij je dit (laat/gaat) aanpassen middels VCP).... Audio van de DVD doet 't gewoon altijd.

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 13-07-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:23:
[...]

Héb je er überhaupt al eens wat op aangesloten om te kijken wat er dan gebeurt? (óf 't boekje gelezen, daar staat 't ook in :+ ).
Ik begreep dat het een usb aansluiting was, maar in het boekje heb ik niet gelezen dat daar een kabel in zit die richting de dvd speler loopt. Heb het hele boek toch doorgelezen volgens mij.

En dat het werkte als usb had ik ook in de gaten, maar ik snapte de huidige aangesloten kabel dus niet.

Volgens mij praten we langs elkaar. Er zit een usb aansluiting. Check. Nu heb ik de auto gekocht en zit er al een kabel in de usb poort gedrukt waarvan ik niet weet waar die heenloopt. Daar gaat mijn vraag eigenlijk over.

[ Voor 27% gewijzigd door Sandyman538 op 13-07-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ja, jullie praten langs elkaar heen. Ik denk dat bij jou die usb-kabel naar achteren loopt. Heb je niet toevallig nu een usb-aansluiting onder je armsteun, of bij de achterstoelen? Dat is beide niet perse standaard. De vorige eigenaar heeft er in ieder geval iets op aangesloten. Naar de kofferbak klinkt niet logisch, want daar zit een 12V aansluiting.

Die kabel hoeft er voor de werking van de DVD-unit in ieder geval niet in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sandyman538 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Ik begreep dat het een usb aansluiting was, maar in het boekje heb ik niet gelezen dat daar een kabel in zit die richting de dvd speler loopt. Heb het hele boek toch doorgelezen volgens mij.

En dat het werkte als usb had ik ook in de gaten, maar ik snapte de huidige aangesloten kabel dus niet.

Volgens mij praten we langs elkaar. Er zit een usb aansluiting. Check. Nu heb ik de auto gekocht en zit er al een kabel in de usb poort gedrukt waarvan ik niet weet waar die heenloopt. Daar gaat mijn vraag eigenlijk over.
Já....Dát kunnen we hier op afstand natuurlijk óók niet zien, hé. :*)

Trek die kabel los en kijk wat er daarna niet meer werkt, lijkt me de snelste manier van "troubleshooten" gezien 't feit dat die kabel er origineel niet hoort te liggen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:59:
[...]

Waarom zet je die site binnen UBB [red] tags en niet gewoon als volledig URL hier neer (desnoods binnen een paar [url] tags zodat je er een eigen naam aan kunt geven)?

Als ik nú naar dat adres wat jij opgeeft ga dan krijg een antwoord van de NGIX Frontend (webserver) van VW dat ik er géén toegang heb (403) :X

Overzicht van UBB-codes
Werd al genoemd. :9

Tinus050 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

@azz_kikr Dat zeg je nou wel over de achteruitrijverlichting maar ik heb toch aardig wat licht hoor. In ieder geval niet -merkbaar- minder dan met halogeen. Bevalt me prima de luxe.
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:51:
Trek die kabel los en kijk wat er daarna niet meer werkt, lijkt me de snelste manier van "troubleshooten" gezien 't feit dat die kabel er origineel niet hoort te liggen :9
Tis voor jou echt vrijdag de 13e. Dat heeft hij al gedaan en alles werkt gewoon. Hoe dan ook, kijk eens onder de stoel, wellicht ooit een aansluiting voor een HDD?

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 13-07-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Werd al genoemd. :9

Tinus050 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

@azz_kikr Dat zeg je nou wel over de achteruitrijverlichting maar ik heb toch aardig wat licht hoor. In ieder geval niet -merkbaar- minder dan met halogeen. Bevalt me prima de luxe.
Én jij denkt dat ik morgen nog weet welke gebruiker hier wélke linkjes vandaag allemaal gepost heeft gehad zodat ik ze op een onvolledig adres ook nog kan gaan benaderen?

volkswagen.webspecial.de

Zó is 'ie met jouw tekst er in wél gewoon te klikken en bereikbaar zonder dat ik probeer de NGIX webserver zélf te "hacken" op z'n default-site >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:59:
[...]

Én jij denkt dat ik morgen nog weet welke gebruiker hier wélke linkjes vandaag allemaal gepost heeft gehad zodat ik ze op een onvolledig adres nog kan gaan benaderen?

volkswagen.webspecial.de

Zó is 'ie met jouw tekst er in wél gewoon te klikken en bereikbaar zonder dat ik probeer de webserver zélf te "hacken" op z'n default-site >:)
Ik vond het zelf niet de moeite waard om er een link van te maken. Mede omdat de informatie mij niks oplevert. Links zijn blauw dus rood gemaakt. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:02:
[...]

Ik vond het zelf niet de moeite waard om er een link van te maken. Mede omdat de informatie mij niks oplevert. Links zijn blauw dus rood gemaakt. :(:)
Dán snap ik 't 8)7 ....Het tikken van [red] is natuurlijk véél minder werk dan 't tikken van [url=] >:) :> :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:05:
Dán snap ik 't....Het tikken van [red] is natuurlijk véél minder werk dan 't tikken van [url=] >:) :> :9
Ik vind het niet de moeite waard om er een link van te maken omdat ……..

a. was al genoemd
b. het levert mij geen zinnige informatie op.

In het kader van: eerst een prestatie leveren en dan de waardering. Geen prestatie, dan passende waardering = geen link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi zo, houden we er over op :P

We krijgen hier anders zometeen waarschijnlijk weer zo'n discussie net als dat er hier een week geleden plaatsvond aangaande een vraagje over het downloaden van een filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:10:
Mooi zo, houden we er over op :P

We krijgen hier anders zometeen waarschijnlijk weer zo'n discussie net als dat er hier een week geleden plaatsvond aangaande een vraagje over het downloaden van een filmpje.
Mam, mama ….. hij begon :( _O-

EDIT: mijn moeder zei net: allebei ophouden nu. Verstandige mammie heb ik hè?

Morgen de auto maar weer eens wassen. Mijn schatje is er aan toe. (y)

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 13-07-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Já....Dát kunnen we hier op afstand natuurlijk óók niet zien, hé. :*)

Dat snap ik, maar daar ging mijn vraag dus over, over de kabel, niet over de aansluiting an sich. Ik weet nu in ieder geval dat het niet standaard zo hoort te zijn dus ga verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
GerCor schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:30:

Inderdaad, ik ben een van die andere tien Nederlanders met een Lumia 950XL en die werkt prima met Discover Media 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Het is in ieder geval iets van de vorige eigenaar... wellicht zit er ergens bij het dashbord of boven bij de spiegel een vreemd of afgeknopte aansluiting voor een navi, stingerkaart of dashcam? Of naar de achterbank ergens getrokken voor een koelbox o.i.d. Het zal niet helemaal naar de koffer zijn, daar zit al een aansluiting. Het zou nog een achter het dashboard weggewerkte mifi kunnen zijn voor een hotspot. Heel veel andere dingen kan ik niet bedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 13-07-2018 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dennisdn schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Het is in ieder geval iets van de vorige eigenaar... wellicht zit er ergens bij het dashbord of boven bij de spiegel een vreemd of afgeknopte aansluiting voor een navi, stingerkaart of dashcam? Of naar de achterbank ergens getrokken voor een koelbox o.i.d. Het zal niet helemaal naar de koffer zijn, daar zit al een aansluiting. Het zou nog een achter het dashboard weggewerkte mifi kunnen zijn voor een hotspot. Heel veel andere dingen kan ik niet bedenken.
Écht: Ik heb in Italië bij een huurwagen ooit een zo'n kabel los genomen en afgeknipt op de plek waar 'ie onder de tunnel verdween omdat ik gewoon een USB stickie met MP3 bestandjes wilde aansluiten op 't USB slot in de middenconsole.

Bleek achteraf de "GPS Tracking Module" te zijn van de verhuurder.... :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
De tijdelijke auto voor +/- twee maanden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UiOfWgJ.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:18:
De tijdelijke auto voor +/- twee maanden.

[afbeelding]
Die lijkt veel op die van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Welke velgen zijn dit eigenlijk? Vind ze wel mooi, maar krijg type niet gevonden. De Madrid lijkt erop maar niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Daar lijken ze wel op inderdaad. Echter heb ik er natuurlijk wel de VW naafkappen op zitten en ik heb er de 17" variant onder zitten. En die MAK versie is enkel als 20" verkrijgbaar bij Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Heb m'n Golf ruim een week niet aangeraakt ivm vakantie. Kom ik terug, is comfort sluiten (ramen) opeens uitgeschakeld. Vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

tiguan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:06:
Heb m'n Golf ruim een week niet aangeraakt ivm vakantie. Kom ik terug, is comfort sluiten (ramen) opeens uitgeschakeld. Vreemd :P
Je bent gehackt door een tweaker met VCDS :P
(meer hulpzaam ga ik niet worden)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Haha ja daar zat ik ook al aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:55:
Welke velgen zijn dit eigenlijk? Vind ze wel mooi, maar krijg type niet gevonden. De Madrid lijkt erop maar niet helemaal.
Zij het niet Santiago's?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Nee dat in ieder geval zeker niet. :)

Ik gok op de Madrids. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 15-07-2018 00:05 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
tiguan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:06:
Met dit weer gebruik ik het veel om de auto vast te laten luchten voor ik in stap. Na al die jaren heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken waarom hij soms ineens de weg kwijt is en niet meer werkt. Lijkt random te zijn. Paar tellen de knopjes omhoog van de voorramen en hij doet het weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 15-07-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zit ik, na een drukke nachtdienst, lekker in de tuin met een bakkie koffie om wakker te worden bedenk ik me ineens: we gaan met de veerboot naar Engeland. Maar …. op een veerboot, tenminste die naar Texel, mag je het autoalarm niet inschakelen.

Hoe doe ik dat straks als we in augustus naar Engeland gaan? Keyless entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

GerCor schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:49:
Zit ik, na een drukke nachtdienst, lekker in de tuin met een bakkie koffie om wakker te worden bedenk ik me ineens: we gaan met de veerboot naar Engeland. Maar …. op een veerboot, tenminste die naar Texel, mag je het autoalarm niet inschakelen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5ltnqh.jpg

En de knop zit in de b stijl onder de gordel vd bestuurder.

[ Voor 6% gewijzigd door Sandyman538 op 15-07-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GaqCMrRukv8LnOsp0Rdlzpyw/full.jpg

14.3l\100km (1 op 7) over 11km met de 2.0TDI in de Passat. Olietemperatuur piekte op 124 graden.

Op de terugweg al dalend wel 1.6l/100km gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sandyman538 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:15:
[...]

[afbeelding]

En de knop zit in de b stijl onder de gordel vd bestuurder.
Bedankt, maar ik heb Keyless. Dus, hoe doe ik de auto op slot? Maar … ik ga het morgen gewoon even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

GerCor schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Bedankt, maar ik heb Keyless. Dus, hoe doe ik de auto op slot? Maar … ik ga het morgen gewoon even proberen.
Ik heb ook keyless, maar op mijn sleutel zit toch echt een knop met een slotje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Lekker weer dit weekend, dus even de voertuigen een beurt gegeven.

Auto/velgen netjes gewassen, fiets gewassen en een 'servicebeurt' gegeven. Netjes wielen/tandwielen eraf, alles ontvet, nieuwe wax op ketting. Derailleur afgesteld etc.

Beide weer klaar om te knallen :D.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/916/43378723642_a005898a1f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sandyman538 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Dat is de afstandsbediening. Maar je kunt het lezen zoals je wilt. Op slot met de sleutel. Dan denk ik aan fysiek 'op slot draaien'.
Engineer Stewie schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:30:
Had ik ook willen doen maar auto is gebruik. Dames zijn er mee naar Apeldoorn, Beach Volleybal.

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 15-07-2018 19:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

je kunt de auto toch gewoon op slot doen zoals je altijd doet.
Gewoon met je vinger langs de deurgreep. Maar voordat je dat doet. even het knopje in de B-stijl indrukkken.

Dan is de auto op slot. Maar zonder alarm.
Wil je hem echt ouderwets op slot doen? Dan moet je het dopje van de deurgreep afklikken.
Aan de onderkant zit een kleine inkeping als het goed is. Dan komt het ouderwetse slot tevoorschijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sandyman538 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Je kunt de auto ná 't indrukken van dat knopje ook gewoon middels het KeyLess Entry principe op slot zetten (gewoon een "tik" tegen één van de portiergrepen, dus) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Als je in de UK gaat rondtouren, zet dan ook bij aankomst daar even je verlichting op "links-rijdend verkeer" in het CAR Menu onder Verlichting (reismodus).... Vinden die eilandbewoners daar wél zo prettig als je dat doet met XENON Plus in je EU Auto :)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 15-07-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Engineer Stewie schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:30:

Auto/velgen netjes gewassen, fiets gewassen en een 'servicebeurt' gegeven. Netjes wielen/tandwielen eraf, alles ontvet, nieuwe wax op ketting. Derailleur afgesteld etc.

Beide weer klaar om te knallen :D.

[afbeelding]
Mooie bak heur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
GerCor schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:01:
[...]

Dat is de afstandsbediening. Maar je kunt het lezen zoals je wilt. Op slot met de sleutel. Dan denk ik aan fysiek 'op slot draaien'.

[...]

Had ik ook willen doen maar auto is gebruik. Dames zijn er mee naar Apeldoorn, Beach Volleybal.
Op het soap stadsstrand? Lekkah met dit weer😎.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
wimmel_1 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:01:
@GerCor Als je in de UK gaat rondtouren, zet dan ook bij aankomst daar even je verlichting op "rechts-rijdend verkeer" in het CAR Menu onder Verlichting.... Vinden die eilandbewoners daar wél zo prettig als je dat doet met XENON Plus in je EU Auto :)
Scheelt dat je niet meer met stickers in de weer hoeft te gaan... 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

witterholt schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:05:
[...]

Scheelt dat je niet meer met stickers in de weer hoeft te gaan... 😅
Ik bedoelde 't goed maar schreef 't fout.... (rechtsgestuurd = linksrijdend :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:01:
@GerCor Als je in de UK gaat rondtouren, zet dan ook bij aankomst daar even je verlichting op "links-rijdend verkeer" in het CAR Menu onder Verlichting (reismodus).... Vinden die eilandbewoners daar wél zo prettig als je dat doet met XENON Plus in je EU Auto :)
Zeker. Ik had mijn vriendin een tijdje geleden daar ook al op gewezen. Geen stickers nodig. (y)
witterholt schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:03:
Op het soap stadsstrand? Lekkah met dit weer😎.
Navraag leert: op het Marktplein.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 15-07-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Navraag leert: op het Marktplein.
Oh ja, daar is kort geleden ook een bak met zand gestort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Haha, tnx!
Aan mooi en goed transport heb ik geen gebrek.
Auto is een Belgische leasebak wat betekend dat ik spotgoedkoop rondrij.
De fiets is gelukkig van mij, om stoer wezen fietsen in de bos enzo :+ .

Als het zo kalm is op de weg zoals nu (bouwvakkers hebben verlof) verbruikt de auto toch niet veel. Gemiddeld 4,8l/100km (1:20,83) en dat voor een wagen van 1730kg (met mij erin 1800kg) :+ .
Wel heerlijk, 128km/h op autosnelweg en niet aan de rem gehoeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Engineer Stewie op 16-07-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Engineer Stewie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 06:45:
[...]
Als het zo kalm is op de weg zoals nu (bouwvakkers hebben verlof) verbruikt de auto toch niet veel. Gemiddeld 4,8l/100km (1:20,83) en dat voor een wagen van 1730kg (met mij erin 1800kg) :+ .
Wel heerlijk, 128km/h op autosnelweg en niet aan de rem gehoeven.
Met acc hoeft gij ook niet aan de rem te gehoeven 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
witterholt schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Met acc hoeft gij ook niet aan de rem te gehoeven 😂.
Ik gebruik acc enkel in de file omdat ik dan ook niet aan de gas hoef.
Maar bij vlot verkeer gebruik ik de snelheidsbegrenzer. Vandaag gewoon achter een nieuwe Audi A5 gehangen, beide tegen 128km/h :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Engineer Stewie Start jouw computer maar even opnieuw op: 'de gas' en 'de bos'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2EhKZnUj86SaZcvNLmaJ3mmn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:52:
@Engineer Stewie Start jouw computer maar even opnieuw op: 'de gas' en 'de bos'

[afbeelding]
Kan het niet vinden, de taal staat op Engels :(.

de gas en de bos zijn onderdeel van het plaatselijk dialect. Moet uiteraard 'het' zijn. Sorry dat ik niet zo beschaafd ben :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor : @Engineer Stewie draait waarschijnlijk nog met "Rute '98" :P >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dennisdn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Ik zou het voor zekerheid nog eens bij je eigen dealer vragen tzt. Op een Golf 6 heb ik het eens laten certificeren. Toen zeiden ze al dat je met de certificering eigenlijk alleen betaald voor de administratiekosten van een certificaat.
Om het verhaal nog even af te sluiten. Vandaag naar de eigen dealer gegaan en na het monteren van wat andere bouten het certificaat SCM klasse 3 incl afsleepbeveiliging ontvangen. Dus nu keert de verzekering in ieder geval uit in geval van diefstal. Eind goed al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:49:

Toevallig net een reis geboekt naar newcastle met de boot. Ook keyless entry.
Zou vervelend zijn, hele nacht je alarm loeien haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sandyman538 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Om het verhaal nog even af te sluiten. Vandaag naar de eigen dealer gegaan en na het monteren van wat andere bouten het certificaat SCM klasse 3 incl afsleepbeveiliging ontvangen. Dus nu keert de verzekering in ieder geval uit in geval van diefstal. Eind goed al goed.
Kosten? Ik ben ook bij zo'n autospecialist geweest. Voor certificaat en Dashcam. 2 weken geleden ….. niks meer van gehoord. Dan niet ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Sandyman538 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Klinkt goed!

Ik blijf het toch bijzonder vinden. De afgelopen jaren heeft het dievengilde al een hoop methodes ontdekt om VW's eenvoudig te openen. In het begin wisten ze waar je exact in de voordeur een gat moet maken om het alarm uit te zetten. Daarna bleek dat je bij de VW's heel eenvoudig met een flinke zuignap het raam kan uitnemen zonder het alarm af gaat. En tegenwoordig hebben ze gewoon kastjes van een paar tientjes van ebay. Maar het SCM loopt te zeuren over een paar boutjes van de sirene 8)7

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/m1azqdsaslu0_700.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Dennisdn op 17-07-2018 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
Zo, zondag de schokbrekers vervangen. Een hoop zweet verder maar het is gelukt.

voor
Zo zagen ze eruit. Bouten waren eigenlijk simpel los te halen. Alleen dat stomme ding los krijgen onder, bestuurders kant ging maar bijrijders kant koste een hoop kracht.

Bleek nog dat we beide kanten de stabilisator stang los moesten halen anders ging het niet eens.

na

Derin persen ging ook niet zo simpel maar gelukt.

Heb ook de veerpootlagers vervangen en het rubber, viel alleen op dat het rubber wat erin zat het gat niet in het midden zat. Bij de nieuwe wel. Heb de nieuwe gebruikt.

Vastgezet met luchtratel, maar bij de bestuurders kant kan ik de veerpoot schotel draaien. Gaat rederlijk zwaar, andere kant zit echt vast. Geprobeerd met luchtsleutel nog maar de stang draait mee. Iemand idee of dit prima is?

@GerCor je moet maar eens zien hoeveel auto alarmen er strals afgaan op die boot. Tis bizar. Loeien gerust de hele tijd.

Iedereen die zich trouwens druk maakt over diefstal van zijn auto, een stuurslot is nogsteeds ongeliefd bij dieven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

GerCor schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Kosten? Ik ben ook bij zo'n autospecialist geweest. Voor certificaat en Dashcam. 2 weken geleden ….. niks meer van gehoord. Dan niet ... :O
7 tientjes werk en 3 tientjes voor het certificaat. Certificaat is 3 jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Iemand enig idee hoe het nu precies zit met die WLPT regeling?
Op 2 juli bij Alphabet een order gedaan voor een Volkswagen Polo. Nu pas heb ik eindelijk de bevestiging dat hij vandaag besteld is (ze zijn duidelijk niet erg snel daar). Maar hij wordt pas in de week van 7 januari geleverd. Naar mijn weten als ze een weekje sneller waren geweest, had het nog in de 1e of 2 week van November gekund maar helaas. Nu vraag ik me af of ik hierdoor dus echt last ga krijgen van die WLPT regeling of dat ik dat sowieso al had gehad omdat hij na september wordt gemaakt. Mij is niet helemaal duidelijk of die WLPT regeling nu ingaat na september of pas na 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Simone96 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:43:
Iemand enig idee hoe het nu precies zit met die WLPT regeling?
Op 2 juli bij Alphabet een order gedaan voor een Volkswagen Polo. Nu pas heb ik eindelijk de bevestiging dat hij vandaag besteld is (ze zijn duidelijk niet erg snel daar). Maar hij wordt pas in de week van 7 januari geleverd. Naar mijn weten als ze een weekje sneller waren geweest, had het nog in de 1e of 2 week van November gekund maar helaas. Nu vraag ik me af of ik hierdoor dus echt last ga krijgen van die WLPT regeling of dat ik dat sowieso al had gehad omdat hij na september wordt gemaakt. Mij is niet helemaal duidelijk of die WLPT regeling nu ingaat na september of pas na 1 januari.
Dat kan heel goed kloppen dat je nu pas een bevestiging hebt, aangezien er een wettelijke bedenktijd van twee weken is. Na deze twee weken besteld de lease Maatschappij de auto.

Levertijd is een aardige goede indicatie. Mijn Polo was eind feb besteld en half juni geleverd.

Onderstaande informatie heb ik van deze website/bron:
Vanaf 1 september 2018 moeten alle nieuwe registraties voldoen aan de WLTP-regels. Dus ook bestaande modellen. Ook hierbij zal de overgangsregeling met de CO2Mpas methode nog van kracht zijn.

Pet 1 januari 2019 wordt er uitsluitend met de WLTP waarden gewerkt.
Voor alle voertuigen die voor 1 september 2017 zijn geregistreerd, heeft de invoering van WLTP geen gevolgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nila op 18-07-2018 11:07 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
De mijne begin maart en is er nog steeds niet :'). Als je die lijn doortrekt kom je inmiddels wel op een half jaar uit ja :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Arghhh hele nieuwe set originele Pretoria's op het oog. Of toch de originele Brescia's houden? O-)

Afbeeldingslocatie: https://www.heronauto.nl/heron-site/images/gti-clubsport/cr7a7963.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.heronauto.nl/heron-site/images/gti-clubsport/cr7a7970.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.heronauto.nl/heron-site/images/gti-clubsport/cr7a8056.jpg

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:47:
Arghhh hele nieuwe set originele Pretoria's op het oog. Of toch de originele Brescia's houden? O-)
Beide staan de clubsport goed, maar de Pretoria's 'horen' bij de 'R'. :(:)

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 18-07-2018 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Vind de Brescia's een beetje 'too much'... Pretoria's een stuk mooier (open, sportief, snel)

Maar wat GerCor zegt .... (hoewel ik me daar persoonlijk niet aan zou storen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 13:10
Pretoria's _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door James25 op 18-07-2018 13:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Gelukkig zijn de Pretoria's geleverd op de Clubsport, dan wel de S, dus ik vind dat het mag. :+

Je kan ze tegenwoordig voor elke VW in 18' zo bij de dealer halen. Exclusiviteit is er wel vanaf. De Brescia's zitten ook in het normale gamma. ;(

Vanavond komt er een potentiële koper voor de Brescia's. Dus dan ga ik toch de Pretoria's ophalen als dat door gaat. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn antwoord weet je al, dat wist je al voor je de auto ophaalde volgens mij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Brescia's!!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
In België gaat WLTP voor de leasamarkt pas in op 1/1/2020. Daarvoor is het NEDC 2.0 oid.
Ik heb sinds Februari mijn leasewagen, zit dus safe tot Februari 2022 of ik moet bij een andere werkgever gaan werken (en die kans acht ik wel hoog, heb het in de Telecom wel allemaal gezien 8) ...).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Krijg net de (uberslechte) foto's binnen van de nieuwe T-Roc R-line van mijn ouders :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9xXU3sNwJ95pI7wEcwMgtoCd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EfRFeRJmdrC9Afa3EucHWelx/full.jpg

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Engineer Stewie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
In België gaat WLTP voor de leasamarkt pas in op 1/1/2020. Daarvoor is het NEDC 2.0 oid.
Ik heb sinds Februari mijn leasewagen, zit dus safe tot Februari 2022 of ik moet bij een andere werkgever gaan werken (en die kans acht ik wel hoog, heb het in de Telecom wel allemaal gezien 8) ...).
Ik was laatst een dagje op "Zolder" op uitnodiging van AMG en daar hadden ze 't er over dat de WLTP regeling voor .BE al per 01-01-'19 in gaat. Nou is AMG/Mercedes wel één van de spelers op de markt welke door die regeling érg hard geraakt gaat worden maar ik geloof niet dat ze bewust een jaar respeit voor zichzelf proberen te genereren bij de huidige klanten.

Voor Nederland is die regeling overigens al direct bij introductie (2016) in gesteld, vandaar die (absurde) BPM verhoging op sommige nieuwe auto's aan 't begin van 't vorige jaar.

P.S. Alles wat je nú nog koopt als "stock" valt in .BE gewoon onder de NEDC norm en dat blijft ook zo gelden voor alles wat voor 01-01-'19 geregistreerd wordt.

Grappiger: In .BE hebben ze volgend jaar waarschijnlijk een sur-plus aan "stock" auto's in 't A én B segment tenzij de importeurs die wagens nú gaan dumpen op de binnenlandse óf buitenlandse markten...

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 18-07-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou voor de 18 inch gesmede Quaranta velgen gaan, de lichtgewicht (geoptimaliseerde) optie door VW.

http://www.guide-autospor...-clubsport40-brochure.pdf (eerste foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
Rainesh schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:24:
Krijg net de (uberslechte) foto's binnen van de nieuwe T-Roc R-line van mijn ouders :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Vindt heel erg Audi look hebben. Heb sowieso al het idee dat de vag groep meer op elkaar begint te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Nila schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Dat kan heel goed kloppen dat je nu pas een bevestiging hebt, aangezien er een wettelijke bedenktijd van twee weken is. Na deze twee weken besteld de lease Maatschappij de auto.

Levertijd is een aardige goede indicatie. Mijn Polo was eind feb besteld en half juni geleverd.

Onderstaande informatie heb ik van deze website/bron:

[...]
Bij mijn collega's ging het anders een stuk sneller dus denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb vorige week ook gebeld met Alphabet en zij zeiden dat het lang duurde omdat er gedoe was met contracten. Is op zich geen enkel probleem, maar alleen jammer als de levertijd daardoor een stuk korter had kunnen zijn. Lokale dealer zei namelijk dat in de week dat ik de order plaatste, de levering in week 44 zou zijn, als die binnen diezelfde week ook daadwerkelijk zou zijn besteld.

Wat ik van die WLPT informatie begrijp is dat het vanaf september al in gaat, maar tot 1 januari nog min of meer wordt omgerekend naar de oude waardes, soort coulance-regeling dus. En dat vanaf 1 januari alleen nog maar met de WLPT-regeling berekend wordt? Geen idee hoeveel me dit meer gaat kosten per maand voor een VW Polo 95pk tsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Ik zou voor de 18 inch gesmede Quaranta velgen gaan, de lichtgewicht (geoptimaliseerde) optie door VW.

http://www.guide-autospor...-clubsport40-brochure.pdf (eerste foto)
Teveel Audi,
Zou zeker voor Pretoria’s of Ultra’s kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rechtstreeks naar het altijd heuvelachtige Voorburg en coderen die handel. Maar …. kan op verzoek ook aan huis. :9

ps. als ik zo naar die parkeerplaats kijk zou het ook Roemenië kunnen zijn waar de auto staat.
Vissa66 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:19:
Gelukkig zijn de Pretoria's geleverd op de Clubsport, dan wel de S, dus ik vind dat het mag. :+

Je kan ze tegenwoordig voor elke VW in 18' zo bij de dealer halen. Exclusiviteit is er wel vanaf. De Brescia's zitten ook in het normale gamma. ;(
Zelfs in het zwart. Overigens, het goedkoopste setje dat je bij VW kunt kopen. Maar ook de mooiste. Komt dat even goed uit. https://shop.volkswagen.n...n-zomerset-pretoria-zwart
Vanavond komt er een potentiële koper voor de Brescia's. Dus dan ga ik toch de Pretoria's ophalen als dat door gaat. :)
'Ik wil de Brescia's wel gelijk meenemen'. >:)

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 18-07-2018 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi maar nog te prijzig voor mij :) hopelijk over jaartje of 3.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Simone96 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:08:
[...]

Wat ik van die WLPT informatie begrijp is dat het vanaf september al in gaat, maar tot 1 januari nog min of meer wordt omgerekend naar de oude waardes, soort coulance-regeling dus. En dat vanaf 1 januari alleen nog maar met de WLPT-regeling berekend wordt? Geen idee hoeveel me dit meer gaat kosten per maand voor een VW Polo 95pk tsi.
Volgens mij is het zoals Wimmel een stukje hierboven uitlegt in Nederland al doorgevoerd. In ieder geval al een poosje in de leasecalculatoren. Toen ik in november 2017 mijn defenitieve bestelling moest doorgeven was de kale GTD ineens een duizendje of 6-7 duurder geworden door de nieuwe BPM. Vandaar ik in een 1.5 terecht ben gekomen omdat ik dat verschil er niet meer voor over had.

Ze vertelden mij toen dat de facelift 7.5 qua typegoedkeuring in de overgangstermijn viel en hij daardoor al aan de nieuwe eisen moest voldoen. Auto's die niet een facelift of nieuw model krijgen tijdens de overgangstermijn zouden tot september 2018 op de oude versie verkocht mogen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 19-07-2018 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De "Composition Media" heeft geen navi toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Mad-Matt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:25:
De "Composition Media" heeft geen navi toch?
Klopt, met navigatie heet 'ie discover media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]
gaaf ding, mooie kleur ook. (zelfde blauw als de R ? )
alleen jammer dat 't met een aardappel is gefotografeerd, :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:42
Sinds 2.5 week eigenaar van een Scirocco 1.4 TSI uit 2009.
Goed over nagedacht en reviews gelezen dat hier veel problemen mee zijn. Maar gelukkig heeft deze vorig jaar een nieuwe turbo en distributieriem gekregen (en nog wat andere kleine dingetjes). Auto is dus weer voorzien van nieuwe apparatuur.

Hopelijk kan ik er veilige kilometers in maken zonder problemen.

Jullie toevallig ervaringen met dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Golf is 2500 euro duurder geworden (met de 1.5 motor), maar ze konden mij niet vertellen of dit ook de WLTP-prijs is. Zou een mooi verhaal worden, 1.4 -> 1.5 en dan 2500 euro duurder en dan eventueel ook nog de WLTP-prijs eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 22:35
Mad-Matt schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:05:
Golf is 2500 euro duurder geworden (met de 1.5 motor), maar ze konden mij niet vertellen of dit ook de WLTP-prijs is. Zou een mooi verhaal worden, 1.4 -> 1.5 en dan 2500 euro duurder en dan eventueel ook nog de WLTP-prijs eroverheen.
Waar heb je deze info vandaan? Zie het namelijk nog niet in de online calculator. Daar is de basis highline business R met 1.5 icm DSG nog steeds vanaf zo’n 35k.
Pagina: 1 ... 54 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS