Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

DonJunior schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:39:
[...]

In het instellingen menu 'Car settings' kun je aangeven op wat voor niveau ACC helpt.
Van 1: Eco, 2:Comfort- 3: Normal: 4: Sport

Misschien kan je hier nog wat mee doen voor je eigen gevoel.
Heb zelf een tijdje alle standen geprobeerd (dus minimaal een week volhouden op een bepaalde stand om aan te voelen wat fijn werkt en wat niet)
Ansich vind ik de Eco stand wel prettig qua reageren, die ramt niet meteen actief op de rem maar probeert eerst nog uit te rollen (bijvoorbeeld als er iemand tussen schiet) nadeel is dat je soms wel verwacht dat ie ingrijpt en hij dat nog niet echt kenbaar maakt.
De Sport stand vind ik allerminst prettig daar hij dan als een volleerde Verstappen volle bak afremt en optrekt bij het minste of geringste. Dat hoeft voor mij niet.
Ik heb hem nu vast op 'Comfort' staan. Die werkt, voor mij persoonlijk, prima.
Aha, die heb ik vorige week bij ontvangst gelijk op Sport gezet, er vanuit gaande dat die dan lekker dicht op de voorstander zou kruipen, maar daar was die setting dus niet voor 8)
Ik ga het eens een tijdje in de comfort stand proberen. Thanks :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

De tussenruimte bij ACC is afhankelijk van de gereden snelheid.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

uiteraard ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
GerCor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:53:
De tussenruimte bij ACC is afhankelijk van de gereden snelheid.
Dat klopt inderdaad. Maar ik merk dat in de ECO modus de tussenafstand in de praktijk vaak wat korter wordt doordat hij niet exact de afstand houdt door op de rem te stampen maar eerst begint met gas lossen en uitrollen (waardoor je in de meeste gevallen dus iets dichter op je voorganger komt) voordat hij echt gaat ingrijpen en remmen.
Hierdoor lijkt het alsof de afstand wat korter op de voorganger is.

Kleine side-note: Hij trekt dan ook 'eco' op wat 9 van de 10 keer resulteert in het zelf maar gas bij geven om een beetje mee te kom met het verkeer bij het verkeerslicht. (vandaar dat ik nu ook niet meer op ECO rijdt maar op Comfort :o )

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
We zijn van plan om voor de highline 95pk versie te gaan i.p.v. de 115pk. Prijsverschil is daarmee €1160,- na de garantieperiode kunnen we ‘m laten chippen naar 140pk (JD engineering).

Klinkt dit logisch of ga ik hier spijt van krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Untouchablezz20 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:19:
We zijn van plan om voor de highline 95pk versie te gaan i.p.v. de 115pk. Prijsverschil is daarmee €1160,- na de garantieperiode kunnen we ‘m laten chippen naar 140pk (JD engineering).

Je kunt beter even goed gaan kijken naar de optie's welke je écht wil. Op een Highline van 95PK zijn waarschijnlijk niet 100% de zelfde opties beschikbaar als dat er op een Highline van 115PK beschikbaar zijn. Ik kán me zo voorstellen dat VW op een 95PK versie bijvoorbeeld géén sportonderstel gaat aanbieden waarbij de achteras dus automatisch een starre as is én blijft terwijl er op de 115PK versie wel een onafhankelijke achterwielophanging leverbaar is..... Als je daar niks om geeft dan is dat oké maar: Dat spel er achteraf nog even "in klikken" is niet zomaar even gedaan dan :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 00:41:
[...]

Je kunt beter even goed gaan kijken naar de optie's welke je écht wil. Op een Highline van 95PK zijn waarschijnlijk niet 100% de zelfde opties beschikbaar als dat er op een Highline van 115PK beschikbaar zijn. Ik kán me zo voorstellen dat VW op een 95PK versie bijvoorbeeld géén sportonderstel gaat aanbieden waarbij de achteras dus automatisch een starre as is én blijft terwijl er op de 115PK versie wel een onafhankelijke achterwielophanging leverbaar is..... Als je daar niks om geeft dan is dat oké maar: Dat spel er achteraf nog even "in klikken" is niet zomaar even gedaan dan :9
De nieuwe Highline 95PK DSG heeft iig wel een adaptief onderstel 8) De niet-DSG volgens mij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[...]

In het instellingen menu 'Car settings' kun je aangeven op wat voor niveau ACC helpt.
[....]
Zo, één ritje in comfortstand gedaan, en dit is een wereld van verschil (in positieve zin). Dank voor de tip!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 00:41:
[...]

Levert VW wel een onafhankelijke ophanging op polo's van 115pk? Tegenwoordig is dat toch weggelegd voor de wat krachtigere motoren?
Mijn Skoda Octavia 3 met 150pk had een starre achteras, de Octavia's vanaf 151pk een onafhankelijke. Op gebied van comfort scheelt dat wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Untouchablezz20 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:19:

Ga je geen spijt van krijgen. Je mist echter wel ook schijfremmen achter, mocht je daar waarde aan hechten.
Verder ga je er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Engineer Stewie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Levert VW wel een onafhankelijke ophanging op polo's van 115pk? Tegenwoordig is dat toch weggelegd voor de wat krachtigere motoren?
Mijn Skoda Octavia 3 met 150pk had een starre achteras, de Octavia's vanaf 151pk een onafhankelijke. Op gebied van comfort scheelt dat wel...
Ne pas, ik ben geen verkoper van VW's (Niet dat die verkopers er iets vanaf weten, die lullen vaak ook maar wat als het op opties aankomt) :+

Maar: Dat zijn juist zaken die je als koper tegenwoordig vrij goed zelf uit kan zoeken op 't interweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:48:
[...]

(Niet dat die verkopers er iets vanaf weten, die lullen vaak ook maar wat als het op opties aankomt) :+
Dat is idd erg schokkend. Sta je in een showroom met concrete plannen iets aan te schaffen van ca 50 000 euro. Mag je blij zijn als je al geholpen wordt door een onzekere tiener die vooral wil verkopen maar niet kan inleven of vragen kan beantwoorden.

Nou moet ik ook niet veel hebben van de gladde praatjes van veel ervaren verkopers maar toch. Een beetje je verkopend personeel representatief laten zijn voor je product lijkt mij niet zoveel gevraagd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ne pas, ik ben geen verkoper van VW's (Niet dat die verkopers er iets vanaf weten, die lullen vaak ook maar wat als het op opties aankomt) :+

Maar: Dat zijn juist zaken die je als koper tegenwoordig vrij goed zelf uit kan zoeken op 't interweb.
Dat valt mij ook altijd op in advertenties van 2e hands auto's. Je zou bij onderstaande auto toch verwachten dat er airbag's en ABS aanwezig is. DRL? Zal toch wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0tErId0MKKEPz2A5o2qY6v0d/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Misschien kan je hier nog wat mee doen voor je eigen gevoel.
Heb zelf een tijdje alle standen geprobeerd (dus minimaal een week volhouden op een bepaalde stand om aan te voelen wat fijn werkt en wat niet)
Ansich vind ik de Eco stand wel prettig qua reageren, die ramt niet meteen actief op de rem maar probeert eerst nog uit te rollen (bijvoorbeeld als er iemand tussen schiet) nadeel is dat je soms wel verwacht dat ie ingrijpt en hij dat nog niet echt kenbaar maakt.
De Sport stand vind ik allerminst prettig daar hij dan als een volleerde Verstappen volle bak afremt en optrekt bij het minste of geringste. Dat hoeft voor mij niet.
In de GTI heb je standaard driving profiles.
Na een tijdje gereden te hebben in sport-modus staat hij nu op individueel waarbij ik een aantal zaken op sport heb staan maar ACC en aandrijving op normaal. Aandrijving op sport betekent DSG S stand en dit rijdt totaal niet relaxt. D modus is goed, wil je sportief rijden dan maar in M. ACC in eco modus heb ik ook even geprobeerd en enige nadeel vind ik het optrekken naar ingestelde snelheid, dit is wel eruggggg traag.
Begin wel meer steeds te wennen aan de ACC. Je moet er meer leren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat ongeveer de levertijd is van een T-Roc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:07:
Iemand enig idee wat ongeveer de levertijd is van een T-Roc ?
Bel even een dealer. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej al gedaan maar die kon hier niks over zeggen helaas vanwege de WPLT. De reden waarom ik het hier vroeg voor eventuele ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:15:
Hej al gedaan maar die kon hier niks over zeggen helaas vanwege de WPLT. De reden waarom ik het hier vroeg voor eventuele ervaringen :)
Het zijn 'dagkoersen'. Al te vaak gelezen dat levertijden met weken/maanden aangepast werden. Zowel eerder als later dan afgesproken. Kortom, niks zinnigs over te zeggen.

Wat wel verstandig is: bij meerdere dealers -als je er één wilt bestellen- een offerte opvragen. Kan op een nieuwe auto zelfs oplopen tot zo'n 4 à 5.000 verschil met precies dezelfde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:11:
[...]

Dat valt mij ook altijd op in advertenties van 2e hands auto's. Je zou bij onderstaande auto toch verwachten dat er airbag's en ABS aanwezig is. DRL? Zal toch wel?

[afbeelding]
Airbags en ABS zijn al vele jaren verplicht. Daarom vallen ze denk ik niet onder “opties”. Dagrijverlichting is sinds 2011 pas verplicht en deze auto lijkt me wat jonger, dus zal er ook op zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Dennisdn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:16:
Airbags en ABS zijn al vele jaren verplicht. Daarom vallen ze denk ik niet onder “opties”. Dagrijverlichting is sinds 2011 pas verplicht en deze auto lijkt me wat jonger, dus zal er ook op zitten.
Als verkoper lijkt het mij verstandig om het voor klanten zo duidelijk mogelijk te maken. Als je een lijstje hanteert waar het genoemd wordt, dan vul je het ook in. Denkbaar is dat er een potentiële koper is -en je hebt maar 1 koper nodig- die dit ziet en denkt: geen ABS, geen Airbag …. laat maar dan, ik kijk wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Als verkoper lijkt het mij verstandig om het voor klanten zo duidelijk mogelijk te maken. Als je een lijstje hanteert waar het genoemd wordt, dan vul je het ook in. Denkbaar is dat er een potentiële koper is -en je hebt maar 1 koper nodig- die dit ziet en denkt: geen ABS, geen Airbag …. laat maar dan, ik kijk wel even verder.
Zouden er ook veiligheidsgordels en hoofdsteunen in die auto zitten? Laat maar: Ik zoek wel even verder naar een auto waar ze wél als opties vermeld staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:39:
Zouden er ook veiligheidsgordels en hoofdsteunen in die auto zitten? Laat maar: Ik zoek wel even verder naar een auto waar ze wél als opties vermeld staan ;)
Je mist mijn punt volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor

Nee hoor :P Ik wil er alleen maar mee zeggen dat die lijstjes met accessoires/opties bij autoadvertenties op tweedehands verkoopsites vaak onnodig lang gemaakt worden door de adverteerder (en waarschijnlijk komt dat doordat die verkoopsite daar de mogelijkheid toe biedt én zelf niet zo intelligent is om te weten dat vanaf bepaalde bouwjaren bepaalde zaken gewoon verplicht aanwezig dienen te zijn in een auto waardoor het dus ook géén optie of accessoire meer kan zijn).

In het geval van airbags zou er bijvoorbeeld beter een item kunnen zijn waarbij er aangegeven kan worden of er misschien meerdere / andere airbags aanwezig zijn búiten de verplichte bestuurders en bijrijders airbag.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-07-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:59:
@GerCor

Nee hoor :P Ik wil er alleen maar mee zeggen dat die lijstjes met accessoires/opties bij autoadvertenties op tweedehands verkoopsites vaak onnodig lang gemaakt worden door de adverteerder (en waarschijnlijk komt dat doordat die verkoopsite daar de mogelijkheid toe biedt én zelf niet zo intelligent is om te weten dat vanaf bepaalde bouwjaren bepaalde zaken gewoon verplicht aanwezig dienen te zijn in een auto waardoor het dus ook géén optie of accessoire meer kan zijn).

In het geval van airbags zou er bijvoorbeeld beter een item kunnen zijn waarbij er aangegeven kan worden of er misschien meerdere / andere airbags aanwezig zijn búiten de verplichte bestuurders en bijrijders airbag.
Met alle respect maar dat is een mening. We hebben hier te maken, ik zeg het nogmaals, met verkopers die het lijstje -zoals aangeboden door de site- vrijwillig hanteren.

Ik ben geen verkoper maar als ik een verkoper zou zijn dan zou ik gewoon invullen dat de auto beschikt over ABS, Airbags, dagrijverlichting, een open dak en stuurbekrachtiging. Het moet de taak van de verkoper zijn de mogelijke koper zo volledig mogelijk te informeren.

Mij, als potentiële koper, boeit het namelijk helemaal niks wanneer wat verplicht werd. Ik wil weten of het er op zit.

Overigens worden veiligheidsgordels en hoofdsteunen niet genoemd in de lijst dus wat mij betreft vrij zinloos om dan toch te noemen als antwoord op mijn post.

EDIT: en je mag natuurlijk altijd de wijsneus uithangen maar volgens mij had jij jouw Golf 7 ook al 3 jaar in bezit voordat je erachter kwam dat je dynamische bochtverlichting hebt ik jouw koplampen.
Had je het kunnen weten? Ja. Maar ...…waarom wist je het dan niet? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 10-07-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 14:58
Zijn toch inderdaad meer Volkswagen die eerder afgeleverd worden dan gepland. Mijn nieuwe Golf Highline Business R zou eigenlijk eind september komen maar zojuist bericht ontvangen dat ik deze nog in juli geleverd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wie heeft hier ervaring met de adaptieve onderstelregeling (dcc)? Ik twijfel of ik dat moet bestellen op de Passat. Kost extra, maar als het meer rijplezier oplevert kan het het waard zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Pim1986 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:26:
Zijn toch inderdaad meer Volkswagen die eerder afgeleverd worden dan gepland. Mijn nieuwe Golf Highline Business R zou eigenlijk eind september komen maar zojuist bericht ontvangen dat ik deze nog in juli geleverd krijg.
Dan ga ik zo ook maar even bellen met de dealer (A-Point). Mijn Golf 1.0TSI DSG Comfortline Business zou ook laatste week van september geproduceerd worden en 1e week van oktober worden geleverd. Ik ben benieuwd....

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:17:
[...]

>>KNIPPERDEKNIP<<

EDIT: en je mag natuurlijk altijd de wijsneus uithangen maar volgens mij had jij jouw Golf 7 ook al 3 jaar in bezit voordat je erachter kwam dat je dynamische bochtverlichting hebt ik jouw koplampen.
Had je het kunnen weten? Ja. Maar ...…waarom wist je het dan niet? >:)
Eeeuh.... Ik wíst dat 't spel er op zat maar wist niet waar de lampjes zich fysiek bevonden, da's iets héél anders.

Maar: Al met al snap jij m'n punt dus nog steeds niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn nieuwe t-roc later geleverd gaat worden.
Hij zou ongeveer eind juli medio augustus geleverd worden maar nu hoor ik dat dat november of december kan worden.
Kan dat zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martoediefroets schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:08:
Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn nieuwe t-roc later geleverd gaat worden.
Hij zou ongeveer eind juli medio augustus geleverd worden maar nu hoor ik dat dat november of december kan worden.
Kan dat zomaar?
Misschien had een leasemaatschappij er een met spoed nodig. Klinkt gek, maar het gebeurt, dan gaat "jouw" auto ineens naar een ander en mag jij achteraan sluiten en wordt jouw auto opnieuw bij de fabriek besteld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Eeeuh.... Ik wíst dat 't spel er op zat maar wist niet waar de lampjes zich fysiek bevonden, da's iets héél anders.
Tuurlijk.... :+
Maar: Al met al snap jij m'n punt dus nog steeds niet :P
Waarom zou ik jouw punt niet snappen? Je schrijft tot nu toe in het Nederlands.

Jij zegt: vanaf een bepaalde datum is een aantal zaken verplicht. Voert de dealer/verkoper een datum in waarbij die zaken verplicht zijn dan moet je een 'ander lijstje' tonen zodat wat voorheen wellicht een optie was nu niet meer als optie zichtbaar is en de dealer/verkoper dat niet eens KAN invullen.

En ik zeg; allemaal leuk en aardig -ik had het zelf kunnen bedenken- maar zo werkt de site DUS NIET.

Ik merk verder op dat eigenlijk zo'n beetje alle dealers en wat voor een volk de gegevens invoert het verschil niet kent tussen een open dak en een panoramadak terwijl beide toch genoemd worden in de lijst.

Je moet ook kijken naar kopers en hoe ze zoeken. Neem nu die mooie Audi. Zegt de verkoper: mevrouwtje, wat moet er allemaal op de auto zitten, wat vindt u het allerbelangrijkste? Zegt die mevrouw: in ieder geval een open dak. Ga je dan met je Audi RS3 van € 85.000. Komt nooit in beeld.

Of ze zoeken zelf thuis, achter de computer: tuurlijk ABS en stuurbekrachtiging. Krijgen ze alleen oude auto's te zien want daar was het WEL een optie.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 10-07-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
Ankona schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:23:
[...]

Misschien had een leasemaatschappij er een met spoed nodig. Klinkt gek, maar het gebeurt, dan gaat "jouw" auto ineens naar een ander en mag jij achteraan sluiten en wordt jouw auto opnieuw bij de fabriek besteld.
Bedankt voor je reactie!
Dacht dat juist te voorkomen door m vol te hangen met alle opties 😝👍
Nou ja dan maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martoediefroets schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:03:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Dacht dat juist te voorkomen door m vol te hangen met alle opties 😝👍
Nou ja dan maar wachten.
Fel roze, sterkste motor, handbak en blauw met bloemetjes bekleding.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

martoediefroets schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:08:
Kan dat zomaar?
Privéauto? Ik zou de zooi annuleren en een andere dealer opzoeken. Wat een zak hooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:29:
[...]

Tuurlijk.... :+

[...]

Waarom zou ik jouw punt niet snappen? Je schrijft tot nu toe in het Nederlands.

Jij zegt: vanaf een bepaalde datum is een aantal zaken verplicht. Voert de dealer/verkoper een datum in waarbij die zaken verplicht zijn dan moet je een 'ander lijstje' tonen zodat wat voorheen wellicht een optie was nu niet meer als optie zichtbaar is en de dealer/verkoper dat niet eens KAN invullen.

En ik zeg; allemaal leuk en aardig -ik had het zelf kunnen bedenken- maar zo werkt de site DUS NIET.

Ik merk verder op dat eigenlijk zo'n beetje alle dealers en wat voor een volk de gegevens invoert het verschil niet kent tussen een open dak en een panoramadak terwijl beide toch genoemd worden in de lijst.

Je moet ook kijken naar kopers en hoe ze zoeken. Neem nu die mooie Audi. Zegt de verkoper: mevrouwtje, wat moet er allemaal op de auto zitten, wat vindt u het allerbelangrijkste? Zegt die mevrouw: in ieder geval een open dak. Ga je dan met je Audi RS3 van € 85.000. Komt nooit in beeld.

Of ze zoeken zelf thuis, achter de computer: tuurlijk ABS en stuurbekrachtiging. Krijgen ze alleen oude auto's te zien want daar was het WEL een optie.
Als ik mijn auto ga verkopen zet ik er idd opendak en panoramadak bij als optie. Want mijn pano kan open. En je hebt ook panoramadaken die niet open kunnen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:40:
Wie heeft hier ervaring met de adaptieve onderstelregeling (dcc)? Ik twijfel of ik dat moet bestellen op de Passat. Kost extra, maar als het meer rijplezier oplevert kan het het waard zijn.
Ik ben er blij mee. Al heb ik hem standaard in de sport staan. Maar het is niet een optie die je mist als je het niet hebt. Dan zou ik sowieso eerder een dsg en het driverpakket met file-assist pakket enzo nemen voordat ik bij de opties als dcc terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
GerCor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:37:
[...]

Privéauto? Ik zou de zooi annuleren en een andere dealer opzoeken. Wat een zak hooi.
Ja, wordt privéauto.
Ik wil ook wel annuleren maar volgens de algemene aankoop- en leveringsvoorwaarden gaat me dat aardig wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 12:11

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Ligt ook erg aan de bestelde motor en bak geloof ik.
Maar het gaat volgens mij nog alle kanten op. Hier staat best veel info, maar vooral UK gerelateerd. WLTP is Europees en ook van toepassing daar dus 't zal niet veel verschil maken per land denk ik.
Dealers lijken over 't algemeen geen concrete uitspraken te doen, bang om een datum te beloven die ze niet waar kunnen maken en bang om een verkoop mis te lopen als ze een late datum geven.
Maar ik heb er geen zicht op, ben geen dealer en heb de mijne al lang binnen gelukkig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41

fheerens

ir.

Pim1986 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:26:
Gaaf, wat zijn je keuzes geweest? (heb eenzelfde) O+

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 14:58
fheerens schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:52:
[...]

Gaaf, wat zijn je keuzes geweest? (heb eenzelfde) O+
Oh tof, bevalt 'ie? Krijg de 1.0 DSG. Ik heb als extra's het spiegelpakket en achteruitrijcamera gekomen. Krijg een witte. Ben erg benieuwd. Rijd nu tijdelijk een Polo Bluemotion via het werk, na het total loss rijden van mijn vorige Audi A3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Pim1986 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Oh tof, bevalt 'ie? Krijg de 1.0 DSG. Ik heb als extra's het spiegelpakket en achteruitrijcamera gekomen. Krijg een witte. Ben erg benieuwd. Rijd nu tijdelijk een Polo Bluemotion via het werk, na het total loss rijden van mijn vorige Audi A3.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54333139#54333139

Bevalt zéér goed. Ook 1.0 DSG, 750km op een tank. Spiegels en camera ook. Camera is een fantastische extra! Heb als extra advance pakket (LED verlichting was een must, het pano dak was een bonus) en Dyn Audio genomen.

Overall: Veel beter zicht dan de A3 en de knopjes en hendels zitten op meer logische plekken dan bij Audi. O-)
Grote kans dat mijn Highline R anders is door nieuwe configs begin 2018. Had ineens verwarmde voorstoelen, maar geen R-line inleg in de stoelen en stuur...

[ Voor 17% gewijzigd door fheerens op 10-07-2018 23:31 ]

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Als ik mijn auto ga verkopen zet ik er idd opendak en panoramadak bij als optie. Want mijn pano kan open. En je hebt ook panoramadaken die niet open kunnen.
VW gebruik de term "panoramadak" ook niet. Zij noemen het op de optielijst: "Electrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak". Google maar eens op "volkswagen panoramadak", dan krijg je alleen maar 2e hands advertenties. Panoramadak is wat bijvoorbeeld de Volvo's hebben, veel glas maar gaan niet open.
fheerens schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:10:
[...]

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54333139#54333139

Grote kans dat mijn Highline R anders is door nieuwe configs begin 2018. Had ineens verwarmde voorstoelen, maar geen R-line inleg in de stoelen en stuur...
Die R-logo's in het interieur zitten in het "R-line Interieurpakket" wat geen standaard onderdeel is van de Highline R aanbieding die er toen was. Het was ook geen compleet R-line-exterieurpakket die op een Highline was gezet, maar iets ertussenin.

[ Voor 46% gewijzigd door Dennisdn op 11-07-2018 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Hammetje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:48:
[...]

Dan ga ik zo ook maar even bellen met de dealer (A-Point). Mijn Golf 1.0TSI DSG Comfortline Business zou ook laatste week van september geproduceerd worden en 1e week van oktober worden geleverd. Ik ben benieuwd....
Ik was ook beniewd hiernaar. Had vaker gelezen dat ze eerder worden geleverd. Dus heb ook meerdere keren gebeld naar de dealer. Helaas staat deze nog steeds volgens planning, laatste week van oktober.
Golf 1.5 TSI Comf. Buss. met AID en Advanced Pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 19-09 22:50
The Conman schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Ik was ook beniewd hiernaar. Had vaker gelezen dat ze eerder worden geleverd. Dus heb ook meerdere keren gebeld naar de dealer. Helaas staat deze nog steeds volgens planning, laatste week van oktober.
Golf 1.5 TSI Comf. Buss. met AID en Advanced Pakket.
Gisteren gelijk gebeld, maar de dame die ik sprak gaf aan dat logistiek bezig was met een systeemupgrade en dat ze daarom niet de levertijd kon opzoeken. Ze was wel vriendelijk en vroeg of ik vrijdag wilde terugbellen, dan kon ze het voor me nakijken. Gaan we dan maar doen :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

De verkoper waar ik mee te doen had reed zelf in de Arteon rond en wist alles wel te beantwoorden.
Enfin, ik verwacht geen multilink achterophaning in een golf highline van 122pk. Dat heeft een golf met 122pk in elk geval ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Dennisdn schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:36:
[...]

Die R-logo's in het interieur zitten in het "R-line Interieurpakket" wat geen standaard onderdeel is van de Highline R aanbieding die er toen was. Het was ook geen compleet R-line-exterieurpakket die op een Highline was gezet, maar iets ertussenin.
Ah vandaar. Zag op internet soms wel de logo's bij een Highline R. :o

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Dennisdn schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:36:
VW gebruik de term "panoramadak" ook niet. Zij noemen het op de optielijst: "Electrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak". Google maar eens op "volkswagen panoramadak", dan krijg je alleen maar 2e hands advertenties. Panoramadak is wat bijvoorbeeld de Volvo's hebben, veel glas maar gaan niet open.
Collega heeft een 2e hands Fiat 500 gekocht. Geinig bakkie. Ik zag dat de Fiat een glazen dak had. Toen ik haar aan de telefoon had vroeg ik: rij je ook met het dakje lekker open? Zegt ze: ik heb een panoramadak, die kan niet open. Kom ik ergens net zo'n Fiat tegen met 2 best mooi opgedroogde dametjes erin. Ik zie dat het dakje open staat, kantelstand. Precies hetzelfde dakje, ook van zwart glas. Ik uitgelegd dat mijn collega precies hetzelfde dakje heeft maar die kan niet open. Zegt dat meisje: ja, dat dacht ik eerst ook maar hier zitten 2 knopjes: eentje om het dak open te doen en een om te sluiten. Net achter de binnenspiegel. Ik mijn collega weer gebeld: als het goed is zitten er 2 knopjes achter je binnenspiegel waarmee je het panoramadak kunt openen. Zegt mijn collega: dat weet ik wel maar ik heb die 2 knopjes niet, er zit alleen een knopje voor de binnenverlichting.

Zelf vind ik het glazen open dak van mijn Golf ook de term panoramadak niet waard. Bij panormadak denk ik toch aan veel meer glas. Van voor naar achteren. Toch heb ik het idee dat verkopers een open dak dat is gemaakt van glas panoramadak noemen. Is het open dak niet gemaakt van glas dan noemen ze het 'open dak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Geloof niet dat ik ooit een schuif/kanteldak heb gezien wat niét van glas is gemaakt :)

[ Voor 50% gewijzigd door Dennisdn op 11-07-2018 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Dennisdn schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:30:
Geloof niet dat ik ooit een schuif/kanteldak heb gezien wat niét van glas is gemaakt :)
Hmmm canvas zoals bij de Citroen 2CV? (of is dat een cabrio?)

Maar waarom zou iedereen tegenwoordig eigenlijk een glazen dak willen? Ja, staat leuk etc. Maar is ook een optie die geld kost, meer windgeruis, hoofdruimte kost, verlichting in de weg zit etc. Maar wel soms irritant kan zijn als de zon er flink door naar binnen schijnt.
Geloof me, ik heb zelf nu ook zo'n dakje. Best geinig en met de nadelen valt prima te leven. Maar in mijn nieuwe auto heb ik er geen besteld. Voegt eigenlijk niets toe in een tijd dat je je binnenklimaat lekker door de climate control laat regelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Ankona op 11-07-2018 12:50 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:45:
[...]
Maar waarom zou iedereen tegenwoordig eigenlijk een glazen dak willen? Ja, staat leuk etc. Maar is ook een optie die geld kost, meer windgeruis, hoofdruimte kost, verlichting in de weg zit etc. Maar wel soms irritant kan zijn als de zon er flink door naar binnen schijnt.
Geloof me, ik heb zelf nu ook zo'n dakje. Best geinig en met de nadelen valt prima te leven. Maar in mijn nieuwe auto heb ik er geen besteld. Voegt eigenlijk niets toe in een tijd dat je je binnenklimaat lekker door de climate control laat regelen.
Oh het is juist de eerste optie die ik uitzoek. Elke keer kijk ik ook buiten VW en als er geen open dak is te bestellen, gaat hij gelijk van de shortlist (CX5 en V40 bij de laatste ronde waarin het niet af-fabriek is krijgen).

Het gordijn heb ik altijd dicht als het dak niet open staat dus van zon geen last. En ik heb de auto eigenlijk het hele jaar door geparkeerd staan met de klep open, zo blijft het redelijk fris in de auto van een roker.

Ik vind wel dat hij in de Golf maar een veel te klein stukje open kan. Van buiten verwacht je dat gewoon de hele glazen plaat over het dak schuift, maar het is krap de helft. Ik had bijna een A-klasse genomen omdat die juist ver open gaat. Maargoed, die heeft weer een waardeloos entertainment/navigatie-systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 11-07-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Persoonlijk vind ik dat er sprake is van een panoramadak als deze de hele breedte van het dak beslaat, dus niet noodzakelijkerwijs van voren naar achteren, maar iig van links tot rechts, en idd van glas is. V.w.b. de reden waarom je er een zou willen, in mijn geval is m'n interieur grotendeels zwart a.g.v. de ook zwarte dakhemel in m'n Scirocco, en daarom is het fijn als er extra lichtinval is.

In mijn geval betreft het overigens een kantel- (dus geen schuif- of statisch) dak dat juist ook méér hoofdruimte biedt ten opzichte van de normale dakhemel. Buiten het glas van het kanteldak zelf zit er alleen nog een schuifgordijn onder om te veel zoninval tegen te houden. Ander verhaal dus met een schuivend pano dak waar het mechanisme v.z.i.w. idd een groot deel van de hoofdruimte wegneemt.

In ander nieuws, het is alweer een tijdje geleden dat ik er melding van heb gemaakt, maar gezien het aantal nieuwe topicregulars die ik de laatste tijd voorbij zie komen bij deze weer eens een oproepje voor als iemand z'n (Volks)wagen in de topicstart wil showen. Je kan me dan een PM sturen met een link naar je foto (minimaal 640*360 pixels) met daarbij ook de volgende gegevens: model en uitvoering, motorisering en bouwjaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Binnenkort een nieuwe foto! Wel weer een uploze startpost dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Welke optie kost geen geld? :P
Het is puur persoonlijk. Maar ik ben erg blij met mijn panodak (variant).
En rij echt heel veel open. Juist in de lente of op sommige zwoele avonden vind ik het echt super relaxed.

Bij mij komt er dan ook zeker een panodak die open kan op een volgende auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Vrijdag switch ik met een collega van auto. Ik neem tijdelijk zijn shortlease over en hij mijn Peugeot 308.
Reden hiervoor is dat mijn nieuwe leaseauto in september al bij de dealer binnenkomt (was oorspronkelijk november), maar het huidige leasecontract van de Peugeot loopt pas op 2 december af. Rivanov gaat natuurlijk niet wachten tot december en de auto drie maanden bij de dealer laten verstoffen. :+

Vandaar dat ik de shortlease van een collega overneem en hij de resterende contractperiode van de Peugeot afrijdt. Hiermee heb ik volledige flexibiliteit en kan ik direct overstappen op de nieuwe leaseauto zodra deze binnen is, aangezien de shortlease op ieder gewenst moment ingeleverd kan worden.

Wordt dus nog 1,5 maand in een Volkswagen Golf 7 Variant Connected Series rijden, tot m'n nieuwe Mercedes A-Klasse arriveert!

Dus mag me kort in dit topic bezighouden. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Maar waarom zou iedereen tegenwoordig eigenlijk een glazen dak willen? Ja, staat leuk etc. Maar is ook een optie die geld kost, meer windgeruis, hoofdruimte kost, verlichting in de weg zit etc.
3 maal huh?

- Welke optie is gratis dan?
- Windgeruis?
- Zit de verlichting in de weg?
Weemism schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:09:
Persoonlijk vind ik dat er sprake is van een panoramadak als deze de hele breedte van het dak beslaat, dus niet noodzakelijkerwijs van voren naar achteren, maar iig van links tot rechts, en idd van glas is.
Mooi. Dan heb ik een panorama voorruit en panorama achterruit. d:)b :9 (y)

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 11-07-2018 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Rivanov schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:57:

Wordt dus nog 1,5 maand in een Volkswagen Golf 7 Variant Connected Series rijden, tot m'n nieuwe Mercedes A-Klasse arriveert!

Dus mag me kort in dit topic bezighouden. :+
Precies. Kort, en daarna ophoepelen _O- _O-

Oeps, 2 keer achter elkaar een post. Komt doordat iemand het over een Mercedes heeft natuurlijk. :9

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 11-07-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Laatst online: 08:02
JB076 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:45:
Binnenkort een nieuwe foto! Wel weer een uploze startpost dan :'(
Wat geen up? Dat is jammer zeg. Binnenkort ga ik ook nog een extra plaatje schieten: De Golf Variant Highline Business R is binnen. Iemand een idee waarom niet met mistlampen vóór? Ik vermoed omdat de led verlichting die overbodig maakt... Oh, en gemiste kans dat spiegels niet van binnenuit ingeklapt kunnen worden dmv schakelaar... Onbegrijpelijk anno 2018 in deze uitvoering...
Verder genoeg mooie opties en aid net als de Polo 😉. Polo heeft nog 5pk meer...

[ Voor 21% gewijzigd door witterholt op 11-07-2018 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Engineer Stewie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:38:
[...]

De verkoper waar ik mee te doen had reed zelf in de Arteon rond en wist alles wel te beantwoorden.
Enfin, ik verwacht geen multilink achterophaning in een golf highline van 122pk. Dat heeft een golf met 122pk in elk geval ook niet.
Alle Golf 7s met 122pk of meer hebben wel een multi link ophanging van achter. Dat is juist de differentiatie met de goedkopere Skodas en Seats (daar is het 180pk of meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:08
witterholt schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:53:
[...]

Wat geen up? Dat is jammer zeg. Binnenkort ga ik ook nog een extra plaatje schieten: De Golf Variant Highline Business R is binnen. Iemand een idee waarom niet met mistlampen vóór? Ik vermoed omdat de led verlichting die overbodig maakt... Oh, en gemiste kans dat spiegels niet van binnenuit ingeklapt kunnen worden dmv schakelaar... Onbegrijpelijk anno 2018 in deze uitvoering...
Spiegels inklappen is een functie die geleverd wordt met het spiegelpakket zover ik weet. Als je die hebt kun je de schakelaar om de afstelling te doen draaien en klappen ze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Pannekoek81 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:07:
[...]

Spiegels inklappen is een functie die geleverd wordt met het spiegelpakket zover ik weet. Als je die hebt kun je de schakelaar om de afstelling te doen draaien en klappen ze in.
Hiervoor had ik een Touran Comfortline zonder spiegelpakket, maar die had de optie op de spiegelknop wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wat bevat het Licht & Zicht pakket nu precies op de Golf 7 Variant?
Krijg het maar nergens gevonden, wat er nu precies ín dit pakket zit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Rivanov schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:19:
Wat bevat het Licht & Zicht pakket nu precies op de Golf 7 Variant?
Krijg het maar nergens gevonden, wat er nu precies ín dit pakket zit.
Meestal regensensor, automatisch groot licht en bochtenverlichting.
Welke uitvoering ga je bestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door witterholt op 11-07-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
witterholt schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:20:
[...]

Welke uitvoering ga je bestellen?
Gaat om een Golf 7 Connected Series die ik voor 1,5 maand ga rijden (Shortlease). Zie bericht van mij hierboven waarom ik deze ga rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Mistlichten heeftt niks te maken met de sterkte of de helderheid van de lampen. Mijn xenons geven bak meer licht dan mijn mistlampen en toch zie je meer met mistlichten omwille van de hoek waaronder ze hun licht laag houden.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

De Golf Variant Highline Business R is binnen. Iemand een idee waarom niet met mistlampen vóór? Ik vermoed omdat de led verlichting die overbodig maakt... Oh, en gemiste kans dat spiegels niet van binnenuit ingeklapt kunnen worden dmv schakelaar... Onbegrijpelijk anno 2018 in deze uitvoering...
Als je de configuratie op Volkswagen.nl bekijkt heeft de auto die jij hebt standaard mistlampen. Heel eenvoudig te controleren waar die dan zouden moeten zitten door ze te selecteren op de lichtschakelaar in de auto. Maar op de AI zie je ze in ieder geval nergens. (heel vreemd om te zien, dus ben benieuwd)

Inklapbare spiegels is inderdaad een optie = € 166. Krijg je inklapbare spiegels met omgevingsverlichting en de rechter buitenspiegel duikt naar beneden wanneer versnelling in zijn achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
GerCor schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:24:
[...]

Als je de configuratie op Volkswagen.nl bekijkt heeft de auto die jij hebt standaard mistlampen. Heel eenvoudig te controleren waar die dan zouden moeten zitten door ze te selecteren op de lichtschakelaar in de auto. Maar op de AI zie je ze in ieder geval nergens. (heel vreemd om te zien, dus ben benieuwd.
Mistlampen zal dan alleen achter mee bedoeld worden, want op de schakelaar zit geen vóór standje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

witterholt schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:30:
[...]

Mistlampen zal dan alleen achter mee bedoeld worden, want op de schakelaar zit geen vóór standje...
Aardig verneukeratief dan. Je hebt immers maar 1 mistachterlicht.

Ik weet niet of jij side-assist hebt want als je dan inklapbare spiegels achteraf wilt in-/opbouwen dan ben je een pak geld kwijt. Moet je originele spiegels hebben en niet die Chinese die je overal voor € 360 kunt kopen. Die missen namelijk een extra kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:24:
[...]

Als je de configuratie op Volkswagen.nl bekijkt heeft de auto die jij hebt standaard mistlampen. Heel eenvoudig te controleren waar die dan zouden moeten zitten door ze te selecteren op de lichtschakelaar in de auto. Maar op de AI zie je ze in ieder geval nergens. (heel vreemd om te zien, dus ben benieuwd)

Inklapbare spiegels is inderdaad een optie = € 166. Krijg je inklapbare spiegels met omgevingsverlichting en de rechter buitenspiegel duikt naar beneden wanneer versnelling in zijn achteruit.
Klinkt mij een beetje bekend in de oren. Toen ik m'n GTD 7.0 bestelde kon ik de optie "led-mistlampen" kiezen. Leek mij overbodig, elke highline heeft normale mistlampen en in de praktijk gebruik je ze toch nooit, dus de "gewone" mistlampen waren voor mij voldoende. Totdat bij aflevering bleek dat er helemáál geen mistlampen in zaten. Dat deden ze af als "Tja, gewone highlines hebben het complete pakket, bijzondere highlines niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AndRo555 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:58:
[...]

Alle Golf 7s met 122pk of meer hebben wel een multi link ophanging van achter. Dat is juist de differentiatie met de goedkopere Skodas en Seats (daar is het 180pk of meer).
Dat is inderdaad een verschil. Met de Skoda Octavia in 2014 was de grens 151pk. Mijn 150pk TDI had het niet. Qua comfort en rijgeluiden scheelt dat wel een stuk vind ik. Voor de wegligging maakt dat voor mij persoonlijk weinig uit, rechtdoor lukt altijd wel.
witterholt schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:30:

Dennisdn schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:22:

Klinkt mij een beetje bekend in de oren. Toen ik m'n GTD 7.0 bestelde kon ik de optie "led-mistlampen" kiezen. Leek mij overbodig, elke highline heeft normale mistlampen en in de praktijk gebruik je ze toch nooit, dus de "gewone" mistlampen waren voor mij voldoende. Totdat bij aflevering bleek dat er helemáál geen mistlampen in zaten. Dat deden ze af als "Tja, gewone highlines hebben het complete pakket, bijzondere highlines niet".
Volgens mij moet je bij de LED verlichting daar dynamische bochtenverlichting voor hebben.
In de Arteon heb je bij de gewone LED verlichting geen mistlichten, met High LED+ (oid) wat ik heb, heb je ook vooraan mistverlichting, de koplamp stelt zich dan gewoon anders in.

Mogelijks zijn er nog hybride systemen waarbij er een koplamp is met een extra LED voor mistverlichting. VW heeft zoveel verschillende koplampen waarvan niet altijd even duidelijk is welke lamp wat kan |:( .

[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-07-2018 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:10:
[...]

Dat is inderdaad een verschil. Met de Skoda Octavia in 2014 was de grens 151pk. Mijn 150pk TDI had het niet. Qua comfort en rijgeluiden scheelt dat wel een stuk vind ik. Voor de wegligging maakt dat voor mij persoonlijk weinig uit, rechtdoor lukt altijd wel.

[...]

[...]

Volgens mij moet je bij de LED verlichting daar dynamische bochtenverlichting voor hebben.
In de Arteon heb je bij de gewone LED verlichting geen mistlichten, met High LED+ (oid) wat ik heb, heb je ook vooraan mistverlichting, de koplamp stelt zich dan gewoon anders in.

Mogelijks zijn er nog hybride systemen waarbij er een koplamp is met een extra LED voor mistverlichting. VW heeft zoveel verschillende koplampen waarvan niet altijd even duidelijk is welke lamp wat kan |:( .
Bij de eerste generatie 7 waren er nog geen led-koplampen. Ik had de duurste xenon-plus met alles erop en eraan, alleen geen mistlampen. Wellicht zit het in de bochtenverlichting die in de dure versies via de koplampen gaat, en bij de simpele lampen via de mist/berm-verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GerCor schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:00:
[...]
3 maal huh?

- Welke optie is gratis dan?
- Windgeruis?
- Zit de verlichting in de weg?
Verwijderen type- en modelaanduiding is gratiessss :P

En ja, met een open-dak heb je toch altijd meer windgeruis, moet je hem wel voor open zetten natuurlijk want in dichte toestand merk ik geen verschil met een auto zonder open-dak. 8)
Dennisdn schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:23:
[...]

Bij de eerste generatie 7 waren er nog geen led-koplampen.
Enkel op de GTE :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Hmmm canvas zoals bij de Citroen 2CV? (of is dat een cabrio?)

Ik denk dat je al heeeel lang geen pano dak gezien hebt. Ik heb juist meer hoofdruimte. Omdat het dakje wat hoger ligt. Heb totaal geen windgeruis (ja als hij open staat wel natuurlijk) omdat er een extra afdichtings gordijn bij zit (erg dik ding). En verlichting zit het niet in de weg hoor. De lampjes voor achter zitten netjes bij de handgrepen (plafond) en in het midden op het plafond boven rugleuning bank.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:34:
Verwijderen type- en modelaanduiding is gratiessss :P
Op Arteon niet mogelijk af-fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Engineer Stewie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:59:
[...]

Op Arteon niet mogelijk af-fabriek
Haha, op de B8 wel (In NL).

Maargoed, dan doet je dealer het wel graties verwijderen toch ;-)

Nog steeds contect met je wagen? Al kleine irritatiepunten gevonden? Verbeterpunten? etc.etc.. ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat je al heeeel lang geen pano dak gezien hebt. Ik heb juist meer hoofdruimte. Omdat het dakje wat hoger ligt. Heb totaal geen windgeruis (ja als hij open staat wel natuurlijk) omdat er een extra afdichtings gordijn bij zit (erg dik ding). En verlichting zit het niet in de weg hoor. De lampjes voor achter zitten netjes bij de handgrepen (plafond) en in het midden op het plafond boven rugleuning bank.
Ik rij voorlopig nog dagelijks met een dakraam (ok, je kunt de discussie aangaan wanneer je het een dakraam noemt en wanneer het een panorama raam mag heten), mijn net bestelde nieuwe auto heeft er geen.

Ok, ik chargeer de (vermeende) nadelen een beetje. Het hoeven allemaal geen schokkende problemen te zijn. De reden dat ik op mijn nieuwe auto er geen besteld heb is dat ik vooral de meerwaarde er niet van zie. Het is leuk om te hebben maar meer niet. (ok, handig om op een zomerse dag bij het parkeren open te laten staan maar dat is het wel) En de belangrijkste reden om het in mijn nieuwe auto niet te nemen, naast de kosten, is dat ik zeer gecharmeerd ben van stilte in de auto. Rond de naden van een dakraam heb je altijd wat turbulenties en het is een dunne plaat zonder isolatie. Zal niet veel zijn, maar het zit wel dicht bij je oren. Heb het niet wetenschappelijk verantwoord vergeleken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:10:

Maar dan zou de auto zelf mist moeten kunnen waarnemen want de handmatige schakelstand ontbreekt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:25:
[...]

En de belangrijkste reden om het in mijn nieuwe auto niet te nemen, naast de kosten, is dat ik zeer gecharmeerd ben van stilte in de auto. Rond de naden van een dakraam heb je altijd wat turbulenties en het is een dunne plaat zonder isolatie. Zal niet veel zijn, maar het zit wel dicht bij je oren. Heb het niet wetenschappelijk verantwoord vergeleken.
Dan was er denk ik iets goed mis met het dak waar je ervaring mee hebt. Want een gesloten dak is echt wel even stil als een vast dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Dennisdn schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:10:
Dan was er denk ik iets goed mis met het dak waar je ervaring mee hebt. Want een gesloten dak is echt wel even stil als een vast dak.
En als je dan ook nog in staat bent om turbulentie rond de naden vast te stellen …. ik weet het niet hoor. Maar, iemand kan natuurlijk overgevoelig zijn voor zaken die anderen niet eens waarnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:12:
Haha, op de B8 wel (In NL).

Maargoed, dan doet je dealer het wel graties verwijderen toch ;-)

Nog steeds contect met je wagen? Al kleine irritatiepunten gevonden? Verbeterpunten? etc.etc.. ;)
Dealer heeft het inderdaad kostenloos verwijderd, zowel Arteon als TDI.

Ik ben na 6 maanden en 15k km nog steeds super tevreden, irritatiepunten wel, maar die wist ik grotendeels op voorhand.
150pk/340Nm koppel is te weinig voor de Arteon, de DSG maakt wel veel goed door de snelle schakeltijden. Maar die geeft in 2 dan soms weer heel veel slip, moeit zich in manuele stand, sportstand is onbruikbaar in diesel,... Ik rij altijd in D en gebruik de flippers op het stuur nooit.

Verder is alles wel heel goed aan de wagen hoor, heb geen klagen. Enkel zou ik er mijn eigen geld nooit tegenaan smijten, voor 50k€ heb je in België als particulier wel iets heel anders :+ .

Verbeterpunt is vooral het interieur, ziet er voor de Arteon te standaard VW uit. Buitenkant hebben ze iets nieuws neergezet, hadden ze binnenin ook mogen doen. Grootste irritatiepunten zijn de pianolak (echt wtf voor rommel is dat), harde plastic voor de middentunnel en geen demping aan de kant van het interieur in de bakken aan de deur, beneden en buitenkant is wel voorzien van isolerende demping.
GerCor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Maar dan zou de auto zelf mist moeten kunnen waarnemen want de handmatige schakelstand ontbreekt blijkbaar.
Als je geen knop hebt is het nogal duidelijk dat je geen mistverlichting hebt. In mijn omgeving is soms wat mist, maar eens je in de 'bewoonde' wereld zit heb je toch geen mist :p.

Heb een (simpele) druktoets voor mistlicht vooraan en achteraan. Je ziet de koplamp zich verstellen dan.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1767/43358159471_05b759e404_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12:55
Tip voor als je Car-Net kan activeren (heb blijkbaar een subscription tot 2021) via de app:
https://itunes.apple.com/...net/id656549103?l=en&mt=8

Je krijgt hierbij 6 maanden gratis Apple Music, toch leuk meegenomen! ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eqKw39ntbr7KdlP7enbL1Dju/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Fuwor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:58:
Tip voor als je Car-Net kan activeren (heb blijkbaar een subscription tot 2021) via de app:

[afbeelding]
krijg je deze aanbieding na het openen van de car-net app? Ik krijg het namelijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12:55
Untouchablezz20 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:15:
[...]

krijg je deze aanbieding na het openen van de car-net app? Ik krijg het namelijk niet.
Krijg inderdaad onderin een melding. Wel pas gister geregistreerd, dus wellicht alleen bij nieuwe registraties en dus niet als je al een tijd geregistreerd staat.

Edit: Even verder gezocht en je blijkt bij elke VW met CarPlay 6 maanden gratis te krijgen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fuwor op 12-07-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Hm. Kan ik m'n Spotify playlist daar ook importeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Laatst online: 19-09 14:51

dollyking

duck tape

mbt tot het glazen dak, ben ik blij met de extra ruimte en licht, meestal zit het gordijntje dicht.
de lampjes en ventilatie zitten netjes aan de zijkant.
alleen op de snelweg is het geruis wat hinderlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5qU6vLbWDPlnmoiqFGcZPR9l/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
S_Chief schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:38:
[video]

Voor de liefhebbers. Met plezier gekeken.
Hij is laatst op Race Wars geweest.

1/4 mile in 11.1 secondes, niet verkeerd.
De RS6 van zijn zoon deed 11.8 seconde erover.

Hier had die wel een meth pomp erbij in waardoor die over die 600pk kwam.

Toch bijzonder dat zijn internals nog stock zijn en alles heel blijft 8)7

Edit;

Het filmpje erbij;

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 12-07-2018 12:12 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Fuwor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:58:

[afbeelding]
Geldt dat voor ieder nieuw Car-Net account? Of per auto? Want ik neem toevallig morgen de shortlease over van een collega en ga hiervoor even een Car-Net account registreren. Benieuwd of ik daar dan nog aanspraak op kan maken, ook al heeft een andere berijder voor mij dat ook al gedaan met die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Rivanov schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Geldt dat voor ieder nieuw Car-Net account? Of per auto? Want ik neem toevallig morgen de shortlease over van een collega en ga hiervoor even een Car-Net account registreren. Benieuwd of ik daar dan nog aanspraak op kan maken, ook al heeft een andere berijder voor mij dat ook al gedaan met die auto.
Beloof je ons morgen zelf je vraag te beantwoorden ? ;)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ankona schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Uiteraard. Maar ik weet graag dingen al op voorhand. :+

/edit: Lijkt alleen te gaan om nieuwe Volkswagens?
Vink jij onderstaande voorwaarden af? Dan geniet je het komende halfjaar gratis van je favoriete muziek. Als je niet zeker weet of je aan alle voorwaarden voldoet, bekijk dan de FAQ onderaan de pagina.
  • Je bezit een Volkswagen van modeljaar 2018 of nieuwer
  • Jouw Volkswagen is geschikt voor Car-Net en het is geactiveerd voor gebruik van de Car-Net Online Diensten (Guide & Inform en/of Security & Service)
  • Je hebt de Car-Net app gedownload op je smartphone. Heb je deze nog niet? Download 'm dan nu
.
https://www.volkswagen.nl/car-net/apple-music

[ Voor 106% gewijzigd door Rivanov op 12-07-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

dollyking schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:03:
mbt tot het glazen dak, ben ik blij met de extra ruimte en licht, meestal zit het gordijntje dicht.
de lampjes en ventilatie zitten netjes aan de zijkant.
alleen op de snelweg is het geruis wat hinderlijk.
[afbeelding]
Geen idee welke auto dit is maar persoonlijk zou ik heel snel die halogeenlamp vervangen voor LED. Wel supergroot glazen dak. Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Met de toevoeging van de VW's van @Sjaak_Afhaak en @dollyking zitten we inmiddels op 41 (!) bolides (waarvan 2 nep VW's) in de topicstart.

Last call dit voorlopig weer even, maar als je je eigen wagen er ook nog in wil hebben zie je PM wel tegemoet (y) .

Back on topic weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Weemism schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:01:
Met de toevoeging van de VW's van @Sjaak_Afhaak en @dollyking zitten we inmiddels op 41 (!) bolides (waarvan 2 nep VW's) in de topicstart.

Last call dit voorlopig weer even, maar als je je eigen wagen er ook nog in wil hebben zie je PM wel tegemoet (y) .

Back on topic weer.
Aha, dan komt mijn vraag alweer te vervallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Zie topicstart :) een Sharan, Binnenverlichting ga ik inderdaad vervangen voor LED, zijn er in totaal 27st...
GerCor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:56:
[...]

Geen idee welke auto dit is maar persoonlijk zou ik heel snel die halogeenlamp vervangen voor LED. Wel supergroot glazen dak. Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

dollyking schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:09:
Zie topicstart :) een Sharan, Binnenverlichting ga ik inderdaad vervangen voor LED, zijn er in totaal 27st...

[...]
27st? waar zitten die allemaal?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Weemism schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:01:

Back on topic weer.
Ik zal kijken of ik morgen even een plaatje kan schieten op een mooie locatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
witterholt schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:49:
[...]

Ik zal kijken of ik morgen even een plaatje kan schieten op een mooie locatie..
Je staat er wel al in overigens, de Polo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ik weet niet of ze dat in België ook kennen maar in Nederland noemen ze dat Visserslatijn. Kan ook zijn dat @dollyking uit Amsterdam komt. Daar overdrijven ze ook altijd. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Weemism schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:52:
[...]

Je staat er wel al in overigens, de Polo toch?
Klopt, die is van mijn vrouw. De Golf Variant is van mij 😊.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

azz_kikr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:25:
[...]

27st? waar zitten die allemaal?
ik heb een setje van 23 + 4 besteld.

Makeupspiegels,handschoenvakjes,voetverlichting voor en achter, 7 in de hemel, kofferruimte, aflegvakjes achter, maar ik wil ook in de deurenonderkant en buitenspiegels en kofferklep en kenteken verlichting.

Maar mijn grootste ergernis zit aan de voorkant, Xenon,Led en Halogeen, alle in verschillende temperaturen , met name de mist(bochtverlichting springt er met zijn gele kleur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 12:43
Wellicht dat iemand iets heeft aan het volgende:
Ik kon de navigatie software van mijn Golf 7 niet updaten, wat ik ook deed het mislukte. Uiteindelijk bleek dat ik geen Discover Pro maar een Discover Media had.

Waar ging het mis... Als je op de site van volkswagen-service-navigatie-update- discover gaat dan selecteer je eerst je auto en het bouwjaar (in mijn geval, Golf 7 Variant bouwjaar vanaf 2015)
http://webspecial.volkswa...downloads/maps-download#/
Je krijgt dan de keuze tussen een Discover Media en de Discover Pro. Echter! De afbeelding van de Discover Pro lijkt wel heel erg veel op mijn Discover Media. Met andere woorden, ondanks dat de afbeelding overeenkwam heb ik steeds het verkeerde systeem gekozen.
Dankzijn Century Groningen kwam ik hier achter (bedankt!)

Hoe kun je eenvoudig zien welk systeem je hebt...
Discover Media maakt gebruik van een SD kaart waar de navigatie kaarten opstaan. Haal je de SD kaart uit je auto dan werkt de navigatie niet meer.
Discover pro heeft een eigen opslag en een SD kaart wordt alleen gebruikt om de kaarten te updaten. Zonder SD kaart werkt de navigatie nog steeds.

Wellicht is iemand geholpen met deze info.

[ Voor 4% gewijzigd door Tinus050 op 13-07-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ankona schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Helaas, de shortlease die ik nu van de collega heb overgenomen is de Golf Variant uit 2017. Heb net Car-Net geregistreerd maar geen Apple Music. Geldt dus echt enkel voor 2018 modellen.

Pagina: 1 ... 53 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS