Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.048 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Driving profiles niet besteld, zonnebril ligt standaard in deurvak en handmatig schakelen ben ik niet (meer) van plan dus ik lees alleen maar voordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 19:28
De meeste zullen het wel weten. En je ziet ze ook langzaam verdwijnen. Maar de golf VI 2.0 TDI kan ik iedereen afraden. 1.5 jaar geleden de dieselschandaal update toe laten passen. Na een paar maanden begonnen de storingen. Van gloeibougie's tot kabelbomen en sensoren. Had er al 2k in geïnvesteerd. Toen ze er eindelijk achterkwamen dat er gewoon overal roet in de weg zit. Dit ontdekte ze bij 256k km, en eventuele coulance regeling vanwege dieselschandaal was maar tot 255k km. Wat een toeval, nu dus de EGR klep vervangen, roetfilter vervangen. 3500 euro totaal. Maar garantie of die nieuwe niet ook na 30k km weer vol zit konden ze niet geven. Verschrikkelijk bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Waarvoor ben je in de running?

Wil je veilig zitten is het of een R of een blok waar de revisie is toegepast.
Bij een GTI zit je ná oktober 2010 goed, of dit bij elk kettingblokje is weet ik niet.

[...]

:+ :+
:')
Het liefst veilig zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik hoor de laatste tijd een bonk vanuit de kofferbak als ik wat harder rem voor een stoplicht, rotonde etc. Ook als ik in de eerste versnelling optrek, en vervolgens rem, hoor ik het geluid. Enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:13:
Ik hoor de laatste tijd een bonk vanuit de kofferbank als ik wat harder rem voor een stoplicht, rotonde etc. Ook als ik in de eerste versnelling optrek, en vervolgens rem, hoor ik het geluid. Enig idee wat het kan zijn?
Ligt er iets los?
onder de plank misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Viper® schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Ligt er iets los?
onder de plank misschien
Nee, ik zorg er altijd voor dat er niks los ligt in de auto. Ik word namelijk gek als ik rammeltjes/kraakjes hoor. De plank zelf heeft wel ruimte om te bewegen, dus ik ga die eruit te halen om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik hoor de laatste tijd een bonk vanuit de kofferbak als ik wat harder rem voor een stoplicht, rotonde etc. Ook als ik in de eerste versnelling optrek, en vervolgens rem, hoor ik het geluid. Enig idee wat het kan zijn?
Veer kapot?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hoop het niet. Ik ga het verder testen, en anders maar een afspraak maken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Untouchablezz20 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:02:
Hoop het niet. Ik ga het verder testen, en anders maar een afspraak maken bij de dealer.
Als het echt een duidelijke BOINK is, gok ik op een kapotte veer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
rcthans schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:05:
De meeste zullen het wel weten. En je ziet ze ook langzaam verdwijnen. Maar de golf VI 2.0 TDI kan ik iedereen afraden. 1.5 jaar geleden de dieselschandaal update toe laten passen. Na een paar maanden begonnen de storingen. Van gloeibougie's tot kabelbomen en sensoren. Had er al 2k in geïnvesteerd. Toen ze er eindelijk achterkwamen dat er gewoon overal roet in de weg zit. Dit ontdekte ze bij 256k km, en eventuele coulance regeling vanwege dieselschandaal was maar tot 255k km. Wat een toeval, nu dus de EGR klep vervangen, roetfilter vervangen. 3500 euro totaal. Maar garantie of die nieuwe niet ook na 30k km weer vol zit konden ze niet geven. Verschrikkelijk bedrijf!
EGR uit laten schakelen.. verder.. een vriend van me heeft een Polo 1.2 TDI met zo ongeveer dezelfde problemen :(

zelf heb ik een Golf 5 1.9 tdi (staat momenteel in de verkoop) van voor dit tijdperk.. nooit wat aan hoeven te doen buiten distributieriem, machtige tijden zonder al die klote regeltjes

[ Voor 9% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 04-07-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dennisdn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Ik zou het voor zekerheid nog eens bij je eigen dealer vragen tzt.
Gisteren contact gehad met de lokale dealer. Zij gaven aan dat het wel kon maar dat er misschien wat bouten vervangen moesten worden, zoals het dus op de scm kiwa website staat. Dus daar nu een afspraak gemaakt voor na de vakantie.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
Ik heb ooit een bonk in de Golf 6 gehad. Aangezien ik de auto voor elk piepje, kraakje of rammeltje bij de dealer neerzet tot ze het hebben opgelost werden ze goed ziek van mij. Uiteindelijk is een werkplaatsmonteur achterin de koffer gaan liggen en ben ik op zoek gegaan naar snelheidsheuveltjes. Na 100 meter had hij hem al. Losse airbag in het plafond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sandyman538 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Gisteren contact gehad met de lokale dealer. Zij gaven aan dat het wel kon maar dat er misschien wat bouten vervangen moesten worden, zoals het dus op de scm kiwa website staat. Dus daar nu een afspraak gemaakt voor na de vakantie.
Ah mooi. Het leek mij al zo vreemd dat de keuringsinstantie zegt dat het simpel kan, maar de dealer van niet. Meestal is dat andersom :-) (ik werk bij een vergelijkbare instantie, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Dennisdn schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:39:
[...]

Ik heb ooit een bonk in de Golf 6 gehad. Aangezien ik de auto voor elk piepje, kraakje of rammeltje bij de dealer neerzet tot ze het hebben opgelost werden ze goed ziek van mij. Uiteindelijk is een werkplaatsmonteur achterin de koffer gaan liggen en ben ik op zoek gegaan naar snelheidsheuveltjes. Na 100 meter had hij hem al. Losse airbag in het plafond.....
Morgen maar weer eens testen nu ik alles uit de kofferbak heb gehaald. Anders inderdaad naar de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vertel 't maar niet verder aan de regering "Trump" (de aanstichters van o.a "Diesel-Gate" en de huidige heffingen). Ze mogen dadelijk écht gewoon met d'r eigen meuk gaan blijven rijden én het staal voor de Tesla's gaan importeren vanuit…... de pisbak ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

rcthans schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:05:
Niet als een bejaarde rondrijden helpt....0 problemen met uitstoot, of vervuiling of whatever. Elke dag goed op zijn staart duwen en 2x per jaar busje forte erin. 0 problemen...en ik doe heel wat kilometers minder dan jou :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 19:28
azz_kikr schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:31:
[...]

Niet als een bejaarde rondrijden helpt....0 problemen met uitstoot, of vervuiling of whatever. Elke dag goed op zijn staart duwen en 2x per jaar busje forte erin. 0 problemen...en ik doe heel wat kilometers minder dan jou :D
Ik ben 25, werk s'nachts als DJ. Lege snelwegen en vaak veel te hard. Dat alleen korte afstanden slecht waren weet ik wel. Maar regeneren werkt gewoon steeds slechter of niet. De forte lijkt me na wat research een goeie tip. Ga ik proberen, en een flink stuk crossen daarna. S'nachts als het niet zo warm is..neem aan dat de verbranding warmer wordt en met 30 graden dat niet handig is? Hoop dat er nog wat te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:30:
na twee maanden in een Golf VII variant (voorloopauto) te hebben gereden, mag ik me vandaag ook officieel voor dit topic melden:

Golf VII Comfortline, 1.5 TSI, DSG, tungsten grey

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben d'r heel blij mee, het is alleen gruwelijk wennen aan ACC :/
Nette bak!
Heb je de 130PK versie of de 150PK? En hoe bevalt die?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De 150PK variant is vziw alleen beschikbaar in de Highline-uitvoering. Ik heb de 130PK versie van de 1.5 TSI. Hij heeft alleen nog maar 250km gelopen, dus ik wacht nog even af met m'n definitieve oordeel. Uiteraard meer vermogen dan de 1.2 TSI van de voorloopauto, maar ook meer technologie. De ACT (vrijloop en 2 cylinder modus) doen geruisloos hun werk.

[ Voor 53% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 05-07-2018 07:40 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Niet echt zo relevent voor Europe waar dieze motor wel wat anders is als in de USA. Zo steekt er hier directe en indirecte injectie in terwijl dat in de USA niet is. Alleen al om te voldoen aan de strengere emissie eisen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:38:
De 150PK variant is vziw alleen beschikbaar in de Highline-uitvoering. Ik heb de 130PK versie van de 1.5 TSI. Hij heeft alleen nog maar 250km gelopen, dus ik wacht nog even af met m'n definitieve oordeel. Uiteraard meer vermogen dan de 1.2 TSI van de voorloopauto, maar ook meer technologie. De ACT (vrijloop en 2 cylinder modus) doen geruisloos hun werk.
Ga hem binnenkort ook proefrijden; lijkt me voor woon-werk verkeer prima blok icm de DSG7
Meer vermogen is altijd leuker natuurlijk, maar qua bijtelling etc houdt het een keer op natuurlijk ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Weer terug naar het vermogen van voor de 7.5 upgrade: https://www.autoblog.nl/n...n-golf-r-want-wltp-111894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 07:21
beschuitfluiter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Ga hem binnenkort ook proefrijden; lijkt me voor woon-werk verkeer prima blok icm de DSG7
Meer vermogen is altijd leuker natuurlijk, maar qua bijtelling etc houdt het een keer op natuurlijk ;)
Bijtelling is toch sowieso 22%? Bedoel je eigen bijdrage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:11
Een auto met grotere motor is vaak duurder qua cataloguswaarde, dus dan betaal je over een hoger bedrag bijtelling. Het bedrag dat je dan aan bijtelling bepaalt is dus ook hoger. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Dr Pro schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:33:
[...]

Bijtelling is toch sowieso 22%? Bedoel je eigen bijdrage?
Nee ik bedoel dat het voor mezelf qua netto bijtelling wel een keer voldoende is ;)
Ik zou misschien van de zaak nog wel een paar 1000,- extra aan de auto kunnen besteden, maar ik vind het op een gegeven moment wel voldoende geld weg pissen aan de belastingdienst

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

beschuitfluiter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Qua vermogen en in het verkeer meekomen voldoet de 1.0 ook prima, echter kan mij de roffel en geluiden van een 3-cylinder echt niet bekoren. Voor mij is de 1.5 TSI dus een bewuste keus, en niet vanwege het vermogen. De hogere netto bijtelling neem ik voor lief.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 05-07-2018 13:06 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
beschuitfluiter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Nee ik bedoel dat het voor mezelf qua netto bijtelling wel een keer voldoende is ;)
Ik zou misschien van de zaak nog wel een paar 1000,- extra aan de auto kunnen besteden, maar ik vind het op een gegeven moment wel voldoende geld weg pissen aan de belastingdienst
Voor de bijtelling kan je sommige opties door de garage laten monteren en niet af-fabriek.
De auto is dan al bij RDW aangemeld met een lagere cataloguswaarde.

Het nadeel is dan wel dat het een heel stuk duurder is om het achteraf in te bouwen. Maar als je leasebudget dat toelaat... Bij af-afbriek kan je meer opties nemen voor hetzelfde leasebedrag, maar dan wel hogere bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Chiptuners opgelet! Golfjes R incoming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Nu online
Beste mede VW-ers, ik zit al heeeele tijd in m'n hoofd met de twijfel welke velgen ik moet aanschaffen voor m'n passat B7. Zitten nu 17" (met winterbanden nog steeds jaja), maar wil dus nieuwe velgen voor zomerbanden.

Anyway de twijfel is; moet ik nu voor 18 of 19 inch gaan? Ik begrijp van andere fora dat je met 19" eigenlijk moet verlagen. Echter ik rij af en toe (en met name de zomer natuurlijk) met een caravan en wil niet dat ie teveel door gaat hangen. Plus het verlagen is ook niet gratis. Dus hebben jullie ervaringen / ideeën / tips voor mijn overwegingen?

Voor 19"denk ik aan Lugano's en voor 18" aan Pretoria of Monterey (van de B8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12:55
Sinds dit weekend eindelijk ook aan de Volkswagen! Een Golf 7.5 1.0TSI 85kW DSG uit november 2017. :*)

Heel blij mee, rijdt echt top om over de afwerking van het interieur nog maar niet te spreken. :) Helaas hebben zowel ik als mijn vriendin na >1 uur rijden last van onze onderrug, zowel met de lendensteun 'uitgeklapt' als ingeklapt, niks lijkt te baten. Hieronder ook een foto van de stoelen in onze Golf. Zou zonde zijn als ik zo'n lelijk lendenkussen moet gaan plaatsen, dus als iemand hier de gouden tip heeft hoor ik het graag! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yr6J99Bt5fUmVIKKzIbHJZmZ/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 18-09 20:09
Jullie hebben de hoek van de stoelen wel goed staan? Een beetje naar voren of naar achteren wil soms ook al helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

yamahabest schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:02:
Jullie hebben de hoek van de stoelen wel goed staan? Een beetje naar voren of naar achteren wil soms ook al helpen.
Ze lijken inderdaad wel wat ver naar achteren te staan, maar ik moet zeggen dat ik van standaard Golf stoelen (en ook die van de Passat) ook binnen het uur pijn in mijn rug krijg. Niet te doen gewoon. Dat terwijl ik in de sportzetels van de GTI (ook al zijn die harder) een stuk beter zit.

Ik heb overigens sowieso rugklachten, dus voor de gemiddelde mens zal het wel meevallen. Mijn oom heeft die comfortstoelen in zijn Passat, en daar duurt het 2 uur voordat ik pijn in de rug krijg. Zelf is hij overigens ook niet tevreden over die stoelen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik sta op het punt een passat te bestellen, er komt echter wel een facelift aan.
Is daar al meer over bekend? Wanneer gaat die komen? Zitten er relevante updates in?

En daar tegenover: Is de huidige B8 nog up to date?
En... wat gaat de prijs doen? Wordt de nieuwe duurder? Zijn er voor de huidige uitloop aanbiedingen te verwachten?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Ankona schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:59:
Ik sta op het punt een passat te bestellen, er komt echter wel een facelift aan.
Is daar al meer over bekend? Wanneer gaat die komen? Zitten er relevante updates in?

En... wat gaat de prijs doen? Wordt de nieuwe duurder? Zijn er voor de huidige uitloop aanbiedingen te verwachten?
Ga daar maar van uit, ligt natuurlijk ook aan het type dat je wilt kauwen ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Fuwor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:10:
Sinds dit weekend eindelijk ook aan de Volkswagen! Een Golf 7.5 1.0TSI 85kW DSG uit november 2017. :*)

Heel blij mee, rijdt echt top om over de afwerking van het interieur nog maar niet te spreken. :) Helaas hebben zowel ik als mijn vriendin na >1 uur rijden last van onze onderrug, zowel met de lendensteun 'uitgeklapt' als ingeklapt, niks lijkt te baten. Hieronder ook een foto van de stoelen in onze Golf. Zou zonde zijn als ik zo'n lelijk lendenkussen moet gaan plaatsen, dus als iemand hier de gouden tip heeft hoor ik het graag! :)

[afbeelding]
Er zijn bedrijven die autostoelen op maat leveren. Niet voor niks, er is een markt voor. Ik vind zelf de stoelen van de Golf 7 meer dan prima. Stukken beter dan die van onze Caddy's.

Overigens: net terug van het VW servicepunt. Nieuw tankklepmechanisme zit erin. Incl. arbeidsloon een kleine 7 tientjes. (y)

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 06-07-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ankona schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:59:

De verwachting is dat de facelift van de B8 later dit jaar wordt gepresenteerd.

Ik rij zelf sinds begin dit jaar een B8 Limousine (Sedan) naar volle tevredenheid. Toen ik in het afgelopen najaar met mijn zoektocht bezig was vond ik de B8 juist innovatiever en meer up-to-date dan de concurrentie waar ik naar keek; de Mondeo en de Talisman.

Zo heeft de Passat in tegenstelling tot deze concurrenten:
  • Volledig digitale klokkenwinkel (AID genaamd) in plaats van half digitaal/half analoog;
  • ACC met stop and go functie (TJA genaamd) in plaats van ACC ansich;
  • Dynamische Full LED koplampen met matrix grootlichtfunctie (DLA genaamd) in plaats van statisch grootlichtassistent (Talisman) of statisch grootlichtassistent plus enkel meedraaien in de bochten (Mondeo)
Tuurlijk zijn dit allemaal nice-to-haves en kan je ook prima van A naar B rijden zonder deze opties maar ik ben blij dat ik ze erop heb zitten en elke dag met een lach instap in de door mij zorgvuldig samengestelde Passat O+.

En natuurlijk smaak afhankelijk vind ik de B8 Sedan nog steeds een plaatje, zeker met het R-line pakket 8), het is wellicht niet het meest spannende model maar de (afwerk)kwaliteit en algehele beleving vind ik echt beter dan bij de andere 2 waar ik naar gekeken heb. Hoe dit zich houdt ten opzichten van de 3 Duitse Premium merken kan ik je niet vertellen ;)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
kuusj98 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:10:
[...]

Ze lijken inderdaad wel wat ver naar achteren te staan, maar ik moet zeggen dat ik van standaard Golf stoelen (en ook die van de Passat) ook binnen het uur pijn in mijn rug krijg. Niet te doen gewoon. Dat terwijl ik in de sportzetels van de GTI (ook al zijn die harder) een stuk beter zit.

Ik heb overigens sowieso rugklachten, dus voor de gemiddelde mens zal het wel meevallen. Mijn oom heeft die comfortstoelen in zijn Passat, en daar duurt het 2 uur voordat ik pijn in de rug krijg. Zelf is hij overigens ook niet tevreden over die stoelen.
Zelfde had ik met de stoelen in de nissan gtr, volgens mij recaro. Enorm hard maar juist daardoor goede ondersteuning.
Afbeeldingslocatie: https://www.recaro-automotive.com/fileadmin/_processed_/csm_Nissan-GT-R-Black_Edition_interior_24_d20d78ff6f.jpg

Dan heb je ook vaak auto's als je dan gaat zitten is het net een bankje met kussen. Leuk maar na verloop van tijd krijg je daar dus juist last van.

Ben 'blij' dat meer mensen er last van hebben in de polo/golf.
Is er nog groot verschil tussen de sportstoelen/comfort en sport-comfort ? volgens mij niet echt namelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 06-07-2018 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Ik heb de Golf variant auto gekozen voor de stoel: Ergo active, aanrader.
Wilde eigenlijk de net iets grotere Skoda Octavia (makkelijker fietsen achterin leggen) maar vond geen lekkere stoel bij Skoda. Dacht dat de massage functie een gimmic was, maar gebruik de massage toch vaak.
YouTube: De nieuwe Golf - ErgoActive Seat
Over het instellen van de stoel: YouTube: RECARO -- Sitze richtig einstellen im Auto

[ Voor 27% gewijzigd door weerstand op 06-07-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

weerstand schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:34:
Ik heb de Golf variant auto gekozen voor de stoel: Ergo active, aanrader.
Wilde eigenlijk de net iets grotere Skada Octavia (makkelijker fietsen achterin leggen) maar vond geen lekkere stoel bij Skoda.
YouTube: De nieuwe Golf - ErgoActive Seat
Heb ik idd ook mijn B8, prima stoelen, ik vind het vooral het zitvlak-verlengstuk ideaal ter verbetering van de ondersteuning van mijn benen. d:)b

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:42

mb1

Fuwor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:10:

[afbeelding]
Ik zou bij vwwinkel.nl of een dergelijke site een highline interieur bestellen liefst met de ergo active stoelen.
Je weet niet wat je meemaakt wat een verschil!

[ Voor 17% gewijzigd door mb1 op 06-07-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Mijn gordellampje blijft maar piepen de laatste tijd,doe de gordel om zoals de laatste 4 jaar jaar.Is die mischien versleten... (bestuurderskant)

Lampje gaat maar niet uit, iemand tips 0f toch langs de garage.

betreft een golf 6 tsi 1.4 uit 2009.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12:55
GerCor schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Er zijn bedrijven die autostoelen op maat leveren. Niet voor niks, er is een markt voor. Ik vind zelf de stoelen van de Golf 7 meer dan prima. Stukken beter dan die van onze Caddy's.
Zeker een optie, maar na even gekeken te hebben zijn deze op maat gemaakte stoelen of bijvoorbeeld Recaro stoelen wel echt heel erg duur (begint zo ongeveer bij €1000,- per stoel), wat ik weer een beetje veel van het goede vind.
yamahabest schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:02:
Uiteraard van alles geprobeerd, zowel heel recht als heel schuin, en alles er tussen in. Helemaal comfortabel wordt het gewoon niet.
mb1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:01:
[...]

Ik zou bij vwwinkel.nl of een dergelijke site een highline interieur bestellen liefst met de ergo active stoelen.
Daar was ik al naar op zoek! Die prijzen zijn ook best te doen, ga ik eens onderzoeken, thanks! _/-\o_
Bij de dealer ook al navraag gedaan, maar heb zo'n vermoeden dat nieuwe stoelen écht heel duur gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
rcthans schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:34:
[...]

Ik ben 25, werk s'nachts als DJ. Lege snelwegen en vaak veel te hard. Dat alleen korte afstanden slecht waren weet ik wel. Maar regeneren werkt gewoon steeds slechter of niet. De forte lijkt me na wat research een goeie tip. Ga ik proberen, en een flink stuk crossen daarna. S'nachts als het niet zo warm is..neem aan dat de verbranding warmer wordt en met 30 graden dat niet handig is? Hoop dat er nog wat te redden valt.
Dat regenereren doet hij als het goed is maar heel af en toe. Mijn voorgaande GTD7 deed het hooguit 1 of 2x per maand. Mijn huidige 1.5 TSI heb ik het in 2 maanden nog nooit zien (horen) doen.
mb1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:01:
[...]

Dank voor de tip en link. Eens kijken of ik daar een zwart plafond kan vinden/laten inbouwen. Het is de enige optie waarvan ik best ziek ben dat ik hem niet heb genomen. Maar helaas zat het alleen in het Rline-interieurpakket. En dan krijg je ook een interieur vol R-logo's waar ik niet op zat te wachten. Ik baal al dat er een dergelijk logo in de grill zit, laat staan ik er de hele dag tegenaan zou moeten kijken.
Maar nu ik na de GTD weer in een licht-interieur van de 1.5 zit merk ik pas echt hoe rustgevend een zwart plafond was.

Overigens zijn de highline stoelen ook anders als in de GTD, ondanks toezeggingen van de dealer dat ze exact hetzelfde zouden zijn. Ze kunnen zeker 3 slagen minder omlaag, en ik zit graag laag. En dat terwijl er niet eens laatjes onder zitten bij deze (ook al zo gierig).

[ Voor 42% gewijzigd door Dennisdn op 07-07-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dennisdn schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:02:
[...]

Dat regenereren doet hij als het goed is maar heel af en toe. Mijn voorgaande GTD7 deed het hooguit 1 of 2x per maand. Mijn huidige 1.5 TSI heb ik het in 2 maanden nog nooit zien (horen) doen.
Denk ook niet dat een tsi dit doet ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Fuwor schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:12:
Zeker een optie, maar na even gekeken te hebben zijn deze op maat gemaakte stoelen of bijvoorbeeld Recaro stoelen wel echt heel erg duur (begint zo ongeveer bij €1000,- per stoel), wat ik weer een beetje veel van het goede vind.
Ja, het is natuurlijk persoonlijk maar € 1.000 of altijd een zere rug. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tylen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Denk ook niet dat een tsi dit doet ;)
Ah ok, alleen diesel-motoren natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:42:
- ACC met stop and go functie (TJA genaamd) in plaats van ACC ansich
- Dynamische Full LED koplampen met matrix grootlichtfunctie (DLA genaamd)
Die dynamisch Full Led is natuurlijk prachtig met DLA maar dan moet het ook 100% altijd werken zoals de bedoeling is.

Hetzelfde geldt voor ACC. Ik lees over ACC toch te vaak verhalen dat gebruikers niet optimaal tevreden zijn zoals afremmen bij rechts inhalen over de uitvoegstrook.

Over de DLA nog niet veel negatiefs gelezen maar dat ACC is niet iets voor mij. Dit is een 'assistent' en ik ben er niet van om steeds een assistent in de gaten te moeten houden op een juiste werking en het voldoen aan de verwachting(en).

Zelf heb ik Xenon met meedraaiende koplampen en bochtenverlichting (wel zelf even betere lampen monteren) en ik ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

GerCor schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Die dynamisch Full Led is natuurlijk prachtig met DLA maar dan moet het ook 100% altijd werken zoals de bedoeling is.

Hetzelfde geldt voor ACC. Ik lees over ACC toch te vaak verhalen dat gebruikers niet optimaal tevreden zijn zoals afremmen bij rechts inhalen over de uitvoegstrook.

Over de DLA nog niet veel negatiefs gelezen maar dat ACC is niet iets voor mij. Dit is een 'assistent' en ik ben er niet van om steeds een assistent in de gaten te moeten houden op een juiste werking en het voldoen aan de verwachting(en).

Zelf heb ik Xenon met meedraaiende koplampen en bochtenverlichting (wel zelf even betere lampen monteren) en ik ben daar zeer tevreden over.
Ik vind DLA perfect werken. Wel moet je er tegen kunnen dat het een lichtkermis is voor je neus. Enkel nadeel is dat het hier in de randstad té goed is verlicht waardoor het niet snel aangaat :P

Over ACC lees je veel meer (negatieve) verhalen omdat dit systeem zich actief met de bestuurder en de besturing bemoeit. Ik gebruik het zelf dagelijks i.c.m. de TJA maar ook vaak genoeg niet omdat ik gewoon zelf wil rijden :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
ACC heeft gewoon (en logisch ook) wat beperkingen. Als je daarmee om leert gaan is het een super systeem en voor mij tilt het de auto echt naar een hoger plan.

Ik weet dat ACC er moeite mee heeft om te zien of je voorganger afslaat of gewoon aan het afremmen is en het ook pas redelijk laat ‘ziet’ als er iemand in het gat tussen mij en mijn voorligger gaat rijden. In beide gevallen grijp ik dus zelf even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 12:18
Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:44:
[...]

Paar weken terug een Golf tdi besteld. Planning 15 november dat ik hem heb :(
Ik heb hem gisteren al onverwacht mogen ophalen; bijna 2 maanden te vroeg geleverd. Was ik wel erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een compleet en volledig off-topic gesprek over Youtube-dl weggehaald. Daarvoor moet je niet hier zijn, maar in Client Software Algemeen. Let hier in te toekomst graag op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
tinustilburg schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:27:
ACC heeft gewoon (en logisch ook) wat beperkingen. Als je daarmee om leert gaan is het een super systeem en voor mij tilt het de auto echt naar een hoger plan.

Ik weet dat ACC er moeite mee heeft om te zien of je voorganger afslaat of gewoon aan het afremmen is en het ook pas redelijk laat ‘ziet’ als er iemand in het gat tussen mij en mijn voorligger gaat rijden. In beide gevallen grijp ik dus zelf even in.
Agree, ik weet ondertussen precies hoe de auto in bepaalde situaties gaat reageren. Dan grijp ik zelf in. Voor de rest zou ik nooit meer zonder ACC willen, het is gewoon ontiegelijk fijn om de snelheid in te stellen en je niet meer druk te hoeven maken om je voorganger. Heerlijk! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Vissa66 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:43:
[...]

Agree, ik weet ondertussen precies hoe de auto in bepaalde situaties gaat reageren. Dan grijp ik zelf in. Voor de rest zou ik nooit meer zonder ACC willen, het is gewoon ontiegelijk fijn om de snelheid in te stellen en je niet meer druk te hoeven maken om je voorganger. Heerlijk! :)
Dit. Ik heb het ook op mijn golf, love it.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb 't ook sinds dinsdag. ACC past op dit moment nog niet bij m'n rijstijl. Eens kijken of ik die aangepast krijg (lijkt me sterk). Op dit moment ben ik van mening dat ACC niet geschikt is voor semi-druk verkeer. Het laat veel te grote gaten met de voorligger. Gevolg: iedereen duikt ertussen.

Toch ben ik zeker niet geheel ontevreden. In een langzaam rijdende file werkt het systeem briljant :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:04:
Ik heb 't ook sinds dinsdag. ACC past op dit moment nog niet bij m'n rijstijl. Eens kijken of ik die aangepast krijg (lijkt me sterk). Op dit moment ben ik van mening dat ACC niet geschikt is voor semi-druk verkeer. Het laat veel te grote gaten met de voorligger. Gevolg: iedereen duikt ertussen.

Toch ben ik zeker niet geheel ontevreden. In een langzaam rijdende file werkt het systeem briljant :)
ACC wel op de kortste afstand gezet? Ik vind dat gat juist prima, op de snelweg zet ik hem 1 tandje verder weg. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Uiteraard op de kortste afstand. Toch vind ik de tussenafstand nog steeds aanzienlijk. Begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt, dat wel. Maar het gat is zo groot dat automobilisten met een aanzienlijk lagere snelheid (ca 20km/h lager) het gat toch opzoeken. Gevolg: ACC grijpt grijpt in door actief te remmen.
In mijn pre-ACC tijdperk liet ik de auto uitrollen, en ondertussen zou ik dan naar de nieuwe voorganger toe kruipen, om daarna het gat op de laten lopen, omdat ik inmiddels al een tijdje van het gas af ben.

Wat ook opvalt, als ik op een rustig stuk van een snelweg met 130km/h een vrachtwagen van achter nader, grijpt ACC al rond 150 meter (grove schatting) van te voren in. Dan wordt ik 'gedwongen' heel vroeg een baan op te schuiven, terwijl ik het persoonlijk hinderlijk vroeg vindt. Met dit ACC systeem worden de 'linkerbaantreintjes' juist gevoed.

Maar goed, ik heb 'm pas net, en het is wennen. Ik denk dat ik nog niet alle voordelen, maar ook alle nukken heb ondervonden. Ik kijk het nog lekker even aan. Ondanks dat ik ontzettend moet wennen aan ACC, geniet ik met volle teugen van m'n nieuwe bakkie. 30 procent meer vermogen, een merkbaar betere DSG bak (die van de voorloopauto had enigszins versleten koppelingsplaten), paddle shifters op het stuur, discovery media systeem met Android auto (waze en spotify), en voor mijn gezin precies genoeg ruimte achterin. I'm a happy camper :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 07-07-2018 20:38 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27
Finder schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Ik heb hem gisteren al onverwacht mogen ophalen; bijna 2 maanden te vroeg geleverd. Was ik wel erg blij mee.
Gefeliciteerd! Foto’s? Wat voor uitvoering?

Het zou prettig zijn als de Golf ook eerder komt aangezien we in september met de auto nog even op vakantie gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:27:

Wat ook opvalt, als ik op een rustig stuk van een snelweg met 130km/h een vrachtwagen van achter nader, grijpt ACC al rond 150 meter (grove schatting) van te voren in. Dan wordt ik 'gedwongen' heel vroeg een baan op te schuiven, terwijl ik het persoonlijk hinderlijk vroeg vindt. Met dit ACC systeem worden de 'linkerbaantreintjes' juist gevoed.
Dit vind ik nou misschien wel het grootste minpunt aan de ACC. Ik druk altijd mijn gaspedaal zachtjes in om pas als ik dichterbij mijn voorganger ben naar links te gaan, met name als het wat drukker is op de weg.

Als het rustig is op de weg ga ik gewoon ‘op tijd’ naar links conform de ACC-normen.

Maar idd, vervelend maar niet onoverkomelijk.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

Uiteraard op de kortste afstand. Toch vind ik de tussenafstand nog steeds aanzienlijk. Begrijpelijk vanuit een veiligheids oogpunt, dat wel. Maar het gat is zo groot dat automobilisten met een aanzienlijk lagere snelheid (ca 20km/h lager) het gat toch opzoeken. Gevolg: ACC grijpt grijpt in door actief te remmen.
In mijn pre-ACC tijdperk liet ik de auto uitrollen, en ondertussen zou ik dan naar de nieuwe voorganger toe kruipen, om daarna het gat op de laten lopen, omdat ik inmiddels al een tijdje van het gas af ben.

[..]
Heb zelf het gevoel dat hij op de minimale afstand zit van wat veilig is.
Op een 80 km/h weg zie je dat de minimale afstand een stuk kleiner is (ik vind hem er dan best dicht achter zitten) terwijl dat met 130 km/h een stuk groter is.
Bij vrachtwagens houdt hij zo vroeg in omdat het snelheidsverschil veel groter is, je komt toch met een verschil van ongeveer 40 km/h op een vrachtwagen af. Voordat hij echter flink gaat afremmen en doorheeft dat je niet gaat inhalen moet je toch best dicht op die vrachtwagen zitten vind ik.
Als je de auto beter leert kennen merk je sneller dat hij al de snelheid een beetje laat zakken. Op dat moment kan je al van baan wisselen, zodra je de richtingwijzer uitzet en een klein beetje naar links stuurt begint hij al gas bij te geven.
Het is al met al, vooral wennen aan de techniek denk ik. Zelf vind ik het systeem veel beter werken dan ik had gedacht. Het is veel actiever dan verwacht.

Neemt niet weg dat je zelf vaak gewoon beter kan inschatten wat er gaat gebeuren. Dan moet je inderdaad gewoon even een klein beetje gas bij geven om geen grote gaten te laten vallen...
Als steeds meer auto's op de weg dit systeem krijgen denk ik dat het steeds soepeler gaat.
Laatst op een lange rit achter met een Passat en Tesla in een treintje gereden en je merkt dat we allemaal hetzelfde gedrag vertoonden en dezelfde afstand hielden. Was best prettig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:25:
[...]

Ik druk altijd mijn gaspedaal zachtjes in om pas als ik dichterbij mijn voorganger ben naar links te gaan, met name als het wat drukker is op de weg.
Interessant. Ga ik morgen in de praktijk brengen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:25:
[...]

Dit vind ik nou misschien wel het grootste minpunt aan de ACC. Ik druk altijd mijn gaspedaal zachtjes in om pas als ik dichterbij mijn voorganger ben naar links te gaan, met name als het wat drukker is op de weg.

Als het rustig is op de weg ga ik gewoon ‘op tijd’ naar links conform de ACC-normen.

Maar idd, vervelend maar niet onoverkomelijk.
Bij relatief vlot verkeer gebruik ik de speedlimiter (128 km/h). Gewoon voet strak op het gaspedaal houden.
Bij file gebruik ik acc (TJA) omdat het dan wel heerlijk rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Engineer Stewie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Bij relatief vlot verkeer gebruik ik de speedlimiter (128 km/h). Gewoon voet strak op het gaspedaal houden.
Kun je als het ware door het limiet heen gaan door het gaspedaal relatief hard en snel in te trappen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 10:28
HarmoniousVibe schreef op zondag 8 juli 2018 @ 00:29:
[...]

Kun je als het ware door het limiet heen gaan door het gaspedaal relatief hard en snel in te trappen?
Gewoon door het 'drempeltje' heen drukken aan het eind.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Waarom specifiek 128 bij relatief vlot verkeer???? Dat is 2 onder vmax :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

[...]

Zoals hierboven al wordt gezegd zit er aan het eind van je gaspedaal een ‘weerstand’. Het snel en/of hard je gas intrappen heeft geen nut met de speed-limiter ingesteld als je niet door deze weerstand heen trapt.

@Tylen .be eh.. :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah check idd Belgie. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Voor de polo rijders onder ons, is de polo geschikt om als gezinsauto door het leven te gaan? Het gaat dan om een gezin met 1 kind. Wat ik me tevens afvraag is, of een kinderwagen in de kofferbak past?

Wellicht de tijd nemen om dit in de praktijk te ondervinden, maar dacht vraag het alvast hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sommige gezinnen rijden een Up. Het is maar net wat je zelf groot genoeg vind.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27
Untouchablezz20 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:21:
Voor de polo rijders onder ons, is de polo geschikt om als gezinsauto door het leven te gaan? Het gaat dan om een gezin met 1 kind. Wat ik me tevens afvraag is, of een kinderwagen in de kofferbak past?

Wellicht de tijd nemen om dit in de praktijk te ondervinden, maar dacht vraag het alvast hier.
Veel hangt af van welke kinderwagen neem je. Toen onze dochter kwam reed ik nog een A3 SB en een Joolz ging daar makkelijk in. De Joolz is vrij compact opgevouwen. De nieuwe polo heeft een redelijke kofferbak, verwacht dat een compacte kinderwagen er wel in past. Het beste kun je het proberen tijdens een proefrit.

Hou er wel rekening mee dat een maxi cosi op de achterbank ook ruimte in neemt voor degene die ervoor zit. De stoel moet dan stukje naar voren. Als je wat lang bent is dat vaak nog een dingetje om mee te nemen in je beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Untouchablezz20 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:21:

Ik rij nu in een Polo uit 2017. Ruimte achter is redelijk, maar de achterbak is een ramp. Vrij smal en ondiep. Ik golf regelmatig, maar de tas past niet in de achterbak. Als je een compacte kinderwagen weet te vinden zal die best passen, maar ga er niet vanuit dat je dan nog veel extra bagage kan meenemen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Pannekoek81 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:38:
[...]

Veel hangt af van welke kinderwagen neem je. Toen onze dochter kwam reed ik nog een A3 SB en een Joolz ging daar makkelijk in. De Joolz is vrij compact opgevouwen. De nieuwe polo heeft een redelijke kofferbak, verwacht dat een compacte kinderwagen er wel in past. Het beste kun je het proberen tijdens een proefrit.

Hou er wel rekening mee dat een maxi cosi op de achterbank ook ruimte in neemt voor degene die ervoor zit. De stoel moet dan stukje naar voren. Als je wat lang bent is dat vaak nog een dingetje om mee te nemen in je beslissing.
Zal het zeker proberen tijdens een proefrit. Stoeltje zou dan achter mijn vrouw geplaatst moeten worden, omdat ik vrij lang ben. Al met al moet het wel lukken volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hammetje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Ik rij nu in een Polo uit 2017. Ruimte achter is redelijk, maar de achterbak is een ramp. Vrij smal en ondiep. Ik golf regelmatig, maar de tas past niet in de achterbak. Als je een compacte kinderwagen weet te vinden zal die best passen, maar ga er niet vanuit dat je dan nog veel extra bagage kan meenemen.
De nieuwe polo heeft 25 procent (totaal 351L) meer kofferruimte dan zijn voorganger. Geen idee hoe dit in de praktijk uitpakt, maar dat gaan we tzt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Heb een dsg bak en je moet dus door de kickdown heen eer hij versneld.
Dat gaat dan ineens wel rap omdat die ook naar 5 terugschiet >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 09:46
Van mijn werkgever mag ik een lease auto uitzoeken in de prijsklasse van een VW Polo. Afgezien van het feit dat ik voor mezelf moet beslissen of ik een lease auto wil, heb ik wat vragen over de VW Polo. Toevallig 2 weken geleden het nieuwste model Polo gehad (1.0 ltr) op vakantie in Menorca. Afgezien dat het een prettige auto is om mee te rijden vielen 4 zaken mij op:

1. bij een laag toerental accelereert de auto nauwelijks. Het lijkt alsof 'ie eerst tot een min. toerental moet komen, voordat er wat gebeurt. Dit leverde een aardig gevaarlijke situatie op op de weg, toen ik iemand ging inhalen en (blijkbaar) in een te hoge versnelling zat. Er zat helemaal geen schot in de zaak. Met mijn huidige privé Toyota Corolla ben ik gewend dat ik in lage toeren gelijk vermogen heb. Is dit normaal gedrag van deze auto?

2. Ik mis een midden armsteun. Daar zal waarschijnlijk weinig aan te doen zijn.

3. Leuk, 2 USB oplaadpunten. Alleen duurt het laden wel erg lang en toen ik met een app uitlas wat het laadvermogen was, kwam dit uit op 200-300 mA :S Vervolgens via een converter aangesloten op de sigarettenaansluiting, en toen had ik 1200 mA. Kan iemand bevestigen dat die dingen nauwelijks stroom leveren?

4. De auto had blijkbaar hill assist. Dat wist ik niet. Ik stond een paar keer op een heuvel met de handrem, dus ik doe zoals je het geleerd is. Langzaam gas, koppeling laten opkomen en handrem los. Beetje spelen met deze 3 variabelen en dat gaat altijd goed. Maar het gevolg in dit geval was een enorme stank van iets verbrands, juk. Wat kan dat geweest zijn?

Verder vond ik het leuke auto. Veel mogelijkheden, zeker in vergelijking met mijn 18 jaar oude auto. Alleen dat gebrek aan vermogen en die brakke usb laadstroom zijn wel minpunten. Oja, iemand noemde het al in dit topic, maar ik vond de Polo ook klinken als een diesel als je flink gas geeft. Veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Reed je in de 1.0 TSI of MPI? Met of zonder turbo is namelijk nogal een verschil :P

Ik kan niet zeggen dat ik tijdens mijn proefrit in de 1.0 TSI 95pk een gebrek aan vermogen heb geconstateerd onderin of elders.

Goed, ik heb dan nu ook nog een turboloze 1.2 vierpitter met slechts 85 paarden, maar dat is wel in een i10 die ook een heel stuk lichter is.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Middenarmsteun ontbreekt volgens mij ook alleen bij de Trendline. Zal een kale huurversie geweest zijn. Goeie kans dat het dan de 65 of 75pk zonder turbo was.

[ Voor 7% gewijzigd door JB076 op 08-07-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Zoals hierboven beschreven vind ik de bergruimte persoonlijk het grootste minpunt van de Polo. Verder heerlijke bak. Ik kan me niet vinden in jouw opmerking over te weinig vermogen, wel is het redelijk normaal dat je bij lagere toeren minder vermogen hebt. Je zult dus inderdaad moeten aanhouden dat wanneer je onder de 2000 toeren zit, je beter kunt terugschakelen als je wilt inhalen.

Armsteun in het midden is een optie, dus kan je gewoon bestellen. Qua USB port is het voldoende om mijn telefoon tijdens navigatie met Android Auto naar 100% te krijgen op een rit van zeg een uur.

Dat verbrande zijn denk ik je koppelingsplaten geweest. Hill hold is ideaal, je moet er alleen ff aan wennen :). Voor het geld vind ik de Polo een meer dan prima auto, heb er zo'n 90.000km mee gereden afgelopen 2 jaar.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 09:46
Ik durf niet te zeggen welke 1.0 uitvoering het was. Ik heb wel een foto van het huurcontract en het kenteken, alleen kan ik daar geen model/uitvoering bij vinden.
Hammetje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:28:
Zoals hierboven beschreven vind ik de bergruimte persoonlijk het grootste minpunt van de Polo. Verder heerlijke bak. Ik kan me niet vinden in jouw opmerking over te weinig vermogen, wel is het redelijk normaal dat je bij lagere toeren minder vermogen hebt. Je zult dus inderdaad moeten aanhouden dat wanneer je onder de 2000 toeren zit, je beter kunt terugschakelen als je wilt inhalen.

Armsteun in het midden is een optie, dus kan je gewoon bestellen. Qua USB port is het voldoende om mijn telefoon tijdens navigatie met Android Auto naar 100% te krijgen op een rit van zeg een uur.

Dat verbrande zijn denk ik je koppelingsplaten geweest. Hill hold is ideaal, je moet er alleen ff aan wennen :). Voor het geld vind ik de Polo een meer dan prima auto, heb er zo'n 90.000km mee gereden afgelopen 2 jaar.
Apart dat mijn phone dan voor geen meter wilde opladen. Wellicht een probleem met de connector.
Hill assist werkt dan anders dan normaal? Dus niet gas geven en dan pas remmen los?

Goed om te horen dat de armsteun bij te bestellen is, dat is wel fijn.

Wat betreft laag vermogen... echt, ik zat gas te geven en er gebeurde gewoon niets. Ik gok dat ik rond de 1800 toeren zat. Wat ik al zei, mijn eigen auto reageert veel vlotter. Maar wellicht dat het wennen is, dat bij de Polo je pas bij een hoger toerental moet doorschakelen en nog steeds vermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20

Rij jij in het facelift model of pre-facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
segil schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:11:

Wat betreft laag vermogen... echt, ik zat gas te geven en er gebeurde gewoon niets. Ik gok dat ik rond de 1800 toeren zat. Wat ik al zei, mijn eigen auto reageert veel vlotter. Maar wellicht dat het wennen is, dat bij de Polo je pas bij een hoger toerental moet doorschakelen en nog steeds vermogen hebben.
Klinkt als het mpi motortje van m'n up. Daarin kun je bij lage toeren ook trappen wat je wil, pas bij terugschakelen wordt 'ie wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
segil schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:11:
Ik durf niet te zeggen welke 1.0 uitvoering het was. Ik heb wel een foto van het huurcontract en het kenteken, alleen kan ik daar geen model/uitvoering bij vinden.

[...]

Apart dat mijn phone dan voor geen meter wilde opladen. Wellicht een probleem met de connector.
Hill assist werkt dan anders dan normaal? Dus niet gas geven en dan pas remmen los?

Goed om te horen dat de armsteun bij te bestellen is, dat is wel fijn.

Hill assist is wanneer je weg kan rijden, rem los en optrekken zoals je gewend bent. Hill assist zorgt ervoor dat je 2 seconden blijft staan na loslaten rem, of eerder op het moment dat je wegrijdt.

Ik rij in een pre- facelift, comfortline business uitvoering. Tot begin oktober, dan wordt mijn Golf 7.5 (DSG, comfortline business, spiegel pakket, licht pakket, achteruitrijcamera, Atlantica blue) geleverd. Enige reden waarom ik wilde upgraden was de kofferbakruimte. Als dat niet belangrijk was, was ik zeker voor een nieuwe Polo gegaan (wel DSG dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hammetje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:13:
[...]

Hill assist is wanneer je weg kan rijden, rem los en optrekken zoals je gewend bent. Hill assist zorgt ervoor dat je 2 seconden blijft staan na loslaten rem, of eerder op het moment dat je wegrijdt.

Ik rij in een pre- facelift, comfortline business uitvoering. Tot begin oktober, dan wordt mijn Golf 7.5 (DSG, comfortline business, spiegel pakket, licht pakket, achteruitrijcamera, Atlantica blue) geleverd. Enige reden waarom ik wilde upgraden was de kofferbakruimte. Als dat niet belangrijk was, was ik zeker voor een nieuwe Polo gegaan (wel DSG dan).
Zo werkt het ook op mijn x3. (En op alle wagens met manuele handrem) Op mijn tiguan blijft die net zolang op de rem staan tot die beweging voelt. Geen 2 seconden maar “onbeperkt”. Dat is zo na parkeren op handrem.

Als je tijdens rijden stil komt de staan op steile bergop. Dan mag ik ook van rempedaal komen. Blift die gewoon staan. Met de bmw gaat die inderdaad na 2 seconden achteruit bollen :D Bij de vw blijft die gewoon zelf de rem houden en lost die automatisch als je gas geeft. (Tot 3 minuten, dan springt het over vzn de gewone remmen naar de handrem).’’’’welke ook lost als je vertrekt.

Zit in een polo nog steeds een manuele handrem? Lolz, dat is zo antiek.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zoals hierboven beschreven vind ik de bergruimte persoonlijk het grootste minpunt van de Polo.
Ik denk niet dat bergtuimte de usecase is die vw voor de polo in gedachtte had ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Tylen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:06:
[...]

Ik denk niet dat bergtuimte de usecase is die vw voor de polo in gedachtte had ;)
Haha, zeker waar. Ik denk dat de Polo perfect doet wat VW voor ogen had. VW wilt dat je voor meer naar een groter model gaat, en dat is dus exact wat ik nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hammetje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Haha, zeker waar. Ik denk dat de Polo perfect doet wat VW voor ogen had. VW wilt dat je voor meer naar een groter model gaat, en dat is dus exact wat ik nu doe.
HAhaha. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Hammetje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Maar de koffer van de golf 7,5 valt toch tegen? Ik heb een Golf 6 gehad en daarvan leek de koffer mij groter.
Maarja, ben tegenwoordig wel een ruime koffer gewend, mijn fiets moet daar namelijk ingaan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:45:
Maar de koffer van de golf 7,5 valt toch tegen? Ik heb een Golf 6 gehad en daarvan leek de koffer mij groter.
Maarja, ben tegenwoordig wel een ruime koffer gewend, mijn fiets moet daar namelijk ingaan :).
De naam 'kofferbak' zegt het eigenlijk al: het is bedoeld om koffers mee te vervoeren. Geen kinderwagens of fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Engineer Stewie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Hij is een stuk breder dan de Polo en ook wat dieper.

Golf heeft 380liter bagageruimte
Polo (2016) heeft 280 liter bagageruimte
Polo (2018) heeft 351 liter bagageruimte

Je ziet dat de nieuwe Polo een behoorlijke bak ruimte meer heeft, maar de Golf (zeker in vergelijking met mijn oude Polo) een behoorlijke stap vooruit is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 17:35
Ik heb sinds kort een Passat GTE, rijd erg lekker moet ik zeggen. Ik mis qua afwerking wel wat ten opzichten van een Volvo die ik hiervoor reed, maar dat zijn kleine dingetjes.

Waar ik mij meer aan erger zijn enkele opties die er niet op zitten, belangrijkste voor mij is lane assist (in combinatie met adaptive cruise control die er nu wél op zit). Er zit nu helaas geen camera in de auto gemonteerd voor bijvoorbeeld snelheidsbordherkenning, van wat ik lees op internet is het dezelfde camera. Ik zou deze er wel graag in willen zetten, maar ik loop tegen kant en klare pakketten aan die ik té duur vind op dit moment. Weet iemand welke volkswagen part nummers ik nodig heb? Er zijn namelijk al wel veel tweedehands onderdelen te vinden voor deze auto met bijbehorende prijzen. Ik weet dat het gecodeerd moet worden, maar daar zijn vast wel mensen voor te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
is het niet zo dat alle hardware er al wel inzit, maar dat in de software opties aangezet moeten worden? (niet dat dat zomaar even zelf te doen is, zal echt wel beveiligd zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 17:35
Nee, er zit geen camera bij mijn acheruitkijkspiegel, en wat ik begreep zorgt die voor:
- Adaptief groot licht assistent
- Snelheidsbordherkenning
- Laneassist.

Die gehele camera ontbreekt bij mijn auto, en ik inventariseer dus juist wat ik allemaal zou nodig hebben omdat in te bouwen. Ik weet in elk geval dat ik het volgnede nodig zou hebben:
- Nieuwe voorruit
- Camera module
- nieuwe kappen voor afwerking binnenkant
- kabels

maar ik heb geen partnummers en weet niet of dit alles is, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
[...]

De naam 'kofferbak' zegt het eigenlijk al: het is bedoeld om koffers mee te vervoeren. Geen kinderwagens of fietsen.
De naam kofferbak is wat Nederlanders er aan geven qua benaming. Een boodschappenautootje is ook veelzijdiger dan enkel boodschappen ermee te doen.
Gewoon voorwiel eruit en menig fiets past in menig auto hoor :). Gaat eigenlijk sneller dan een fietsenrek monteren :+.

Hoe zou jij je kinderwagen dan vervoeren?
Uit ervaring weet ik dat in de Golf 6 een kinderwagen zeer makkelijk paste, het onderstel nam ongeveer de helft van de oppervlakte in, het bovenstuk kon er makkelijk bovenop gelegd worden. De Golf is dan ook al een 'klasse C' auto wat een kleine gezinswagen is. Ik persoonlijk rijdt graag met auto's van de grootte van de golf, die zijn handelbaar zonder dat ze onrustig worden rechtdoor.
Met mijn lange wielbasis nu heb ik een perfecte auto rechtdoor die ook nog menig bochten op hoge snelheid kan nemen, maar hij nodigt daar niet toe uit. Je hebt echt 0 gevoel in de wagen, ben dan in het afgelopen half jaar ook nog niet beboet geweest voor overdreven snelheid _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43

Maar goed, ik heb 'm pas net, en het is wennen. Ik denk dat ik nog niet alle voordelen, maar ook alle nukken heb ondervonden. Ik kijk het nog lekker even aan. Ondanks dat ik ontzettend moet wennen aan ACC, geniet ik met volle teugen van m'n nieuwe bakkie. 30 procent meer vermogen, een merkbaar betere DSG bak (die van de voorloopauto had enigszins versleten koppelingsplaten), paddle shifters op het stuur, discovery media systeem met Android auto (waze en spotify), en voor mijn gezin precies genoeg ruimte achterin. I'm a happy camper :)
In het instellingen menu 'Car settings' kun je aangeven op wat voor niveau ACC helpt.
Van 1: Eco, 2:Comfort- 3: Normal: 4: Sport

Misschien kan je hier nog wat mee doen voor je eigen gevoel.
Heb zelf een tijdje alle standen geprobeerd (dus minimaal een week volhouden op een bepaalde stand om aan te voelen wat fijn werkt en wat niet)
Ansich vind ik de Eco stand wel prettig qua reageren, die ramt niet meteen actief op de rem maar probeert eerst nog uit te rollen (bijvoorbeeld als er iemand tussen schiet) nadeel is dat je soms wel verwacht dat ie ingrijpt en hij dat nog niet echt kenbaar maakt.
De Sport stand vind ik allerminst prettig daar hij dan als een volleerde Verstappen volle bak afremt en optrekt bij het minste of geringste. Dat hoeft voor mij niet.
Ik heb hem nu vast op 'Comfort' staan. Die werkt, voor mij persoonlijk, prima.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:13:
De naam kofferbak is wat Nederlanders er aan geven qua benaming. Een boodschappenautootje is ook veelzijdiger dan enkel boodschappen ermee te doen.
Gewoon voorwiel eruit en menig fiets past in menig auto hoor :). Gaat eigenlijk sneller dan een fietsenrek monteren :+.

Hoe zou jij je kinderwagen dan vervoeren?
Dat is zo 'in de loop der tijd' ontstaan. De grotere auto's waren vroeger veel kleiner dan nu. Je mag het ook bagageruimte noemen hoor. Overigens, de Duitsers noemen het 'kofferraum' dus of het nou typisch Nederlands is? Zelf zou ik het type kinderwagen afstemmen op de auto die ik al in het bezit hebt. Lijkt mij vele malen goedkoper dan een andere auto kopen omdat de -huidige- kinderwagen er in moet passen. Maar goed ...

@consolefreak Het is geen snelheidsbordherkenning maar verkeersbordenherkenning. Kan ook samenwerken met regensensor. Ik vind het persoonlijk een redelijk overbodige functie als je ook al navigatie hebt. Daar staat dezelfde informatie ook aangegeven.

ACC is een radar en dat andere wat je noemt, daar heb je inderdaad een camera voor nodig. Lijkt mij een zeer prijzige retrofit en niet in verhouding met wat het bijdraagt. Beter een Passat GTE kopen die de opties af fabriek al heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 09-07-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:13:
[...]
Gaat eigenlijk sneller dan een fietsenrek monteren :+.
Die uitdaging ga ik graag aan :9 De thule zit erop tussen 5 en 10 seconden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:06:
[...]

Die uitdaging ga ik graag aan :9 De thule zit erop tussen 5 en 10 seconden ;)
Toch ook nog stekker insteken en fiets vastmaken :p.
Een voorwiel uit een MTB halen met een boost steekas met quickrelease duurt nog geen 2 seconden :+
Tylen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:16:
[...]

En dan nog netjes in de auto leggen zonder beschadigen ;) En natuurlijk na het blubberen de auto weer netjes achterlaten he ;)

Oke stekkertje erin is nog 5 seconden. MTB erop 30 seconen. Max 50 sec :P
Dat is inderdaad sneller dan ik dacht.
Ik ga wel enkel fietsen bij mooi weer, dus blubber is er niet bij. Gewoon een deken erin vlammen en gaan. Heb een Medium frame van fiets, die zijn zo groot niet hoor :+ .
GerCor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Hmm. Geen aanduiding is recent 70 km p/u geworden i.p.v. 90 km p/u. Welk verkeersbord moet verkeersbordenherkenning dan in België herkennen indien geen aanduiding beschikbaar is?
Geen gaat exact juist zijn. Niet op basis van GPS, ook niet met verkeersbordherkenning.
Laatste systeem wil ook nog wel eens het bord van 'verboden voor meer dan 10 ton' aanzien als 10 km/h... De ACC ging eens vol op de rem bij mij daarvoor 8)7 .

[ Voor 61% gewijzigd door Engineer Stewie op 09-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:55:
[...]

Dat is zo 'in de loop der tijd' ontstaan. De grotere auto's waren vroeger veel kleiner dan nu. Je mag het ook bagageruimte noemen hoor. Overigens, de Duitsers noemen het 'kofferraum' dus of het nou typisch Nederlands is? Zelf zou ik het type kinderwagen afstemmen op de auto die ik al in het bezit hebt. Lijkt mij vele malen goedkoper dan een andere auto kopen omdat de -huidige- kinderwagen er in moet passen. Maar goed ...

@consolefreak Het is geen snelheidsbordherkenning maar verkeersbordenherkenning. Kan ook samenwerken met regensensor. Ik vind het persoonlijk een redelijk overbodige functie als je ook al navigatie hebt. Daar staat dezelfde informatie ook aangegeven.

ACC is een radar en dat andere wat je noemt, daar heb je inderdaad een camera voor nodig. Lijkt mij een zeer prijzige retrofit en niet in verhouding met wat het bijdraagt. Beter een Passat GTE kopen die de opties af fabriek al heeft.
Wegen willen vooral in België nogal eens een lagere snelheidsbeperking krijgen wat niet onmiddellijk in de navigatie zit. Daarentegen is nog niet zo lang geleden de algemene regel van geen aanduiding is 90 km/h veranderd naar geen aanduiding is 70 km/h op gewestwegen, dus zowat 90% van de gewestwegen wordt nu fout aangegeven in de GPS in België... Vooral leuk voor de buitenlanders :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:11:
[...]

Toch ook nog stekker insteken en fiets vastmaken :p.
Een voorwiel uit een MTB halen met een boost steekas met quickrelease duurt nog geen 2 seconden :+
En dan nog netjes in de auto leggen zonder beschadigen ;) En natuurlijk na het blubberen de auto weer netjes achterlaten he ;)

Oke stekkertje erin is nog 5 seconden. MTB erop 30 seconen. Max 50 sec :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:14:
[...]

Wegen willen vooral in België nogal eens een lagere snelheidsbeperking krijgen wat niet onmiddellijk in de navigatie zit. Daarentegen is nog niet zo lang geleden de algemene regel van geen aanduiding is 90 km/h veranderd naar geen aanduiding is 70 km/h op gewestwegen, dus zowat 90% van de gewestwegen wordt nu fout aangegeven in de GPS in België... Vooral leuk voor de buitenlanders :+ .
Hmm. Geen aanduiding is recent 70 km p/u geworden i.p.v. 90 km p/u. Welk verkeersbord moet de functie verkeersbordenherkenning dan in België herkennen indien geen aanduiding beschikbaar is?

Pagina: 1 ... 52 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS