Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
HerkenbaarFamous schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:32:
'vroeger' gebruikte wij het woord kantelen voor zuipen/ je glas leeg maken.
Oh the memories![]()

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
In m'n nieuwe leaseauto heb ik speciaal voor het panorama schuif/kanteldak gekozen. Was ook een eis/wens van m'n partner.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar met het open dak in kantelstand een compleet andere auto.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
👍🏻
Ik parkeer hem ook van met het pano dakje op de kantel stand. Het staat zoveel mooier 👍🏻
Toevallig net mijn auto geparkeerd met panoramadak VOLLEDIG open. Wel zonnescherm gesloten tegen de inbrekers.Tylen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:14:
[...]
👍🏻
Ik parkeer hem ook van met het pano dakje op de kantelstand. Het staat zoveel mooier 👍🏻

O, en tegen vogelpoep.
Dat is waar. Dus, dakraam nu ook in kantelstand gezet.Knul schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:21:
Dan krijg je dus vogelpoep op je zonnescherm, lijkt me ook niet ideaal

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2018 18:30 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja dat doe ik dan weer niet. Dat staat niet mooiGerCor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:19:
[...]
Toevallig net mijn auto geparkeerd met panoramadak VOLLEDIG open. Wel zonnescherm gesloten tegen de inbrekers.![]()
O, en tegen vogelpoep.
Wel nice, gefeliciteerd!
Op een hatchback staat het wel mooi, op de A3 sedan vind ik het bijvoorbeeld keilelijk. Dan is het net alsof het dak wordt verlengd.
Even iets anders; heet de Passat (B3 is dat geloof ik) dezelfde stoelen als een Golf 4? Ik vind het best toffe auto's (specifiek dat model), maar de stoelen van m'n Golf 4 vond ik altijd maar matig.
[ Voor 29% gewijzigd door Knul op 29-06-2018 18:36 ]

Panoramadak kan ook met de originele dakdragers gewoon 100% open! Niet dat ik anders had verwacht maartoch
Koekje voor diegene die de locatie raad, lastige klus lijkt mij
www.google.nl
Maar kan ook Concert At Sea zijn, of één van de Waddeneilanden. In ieder geval, er gaat gefietst worden.
[ Voor 85% gewijzigd door GerCor op 29-06-2018 19:25 ]
Mooie bak hoor!MisteRMeesteR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:17:
Show je weekend mobiel
[afbeelding]
Panoramadak kan ook met de originele dakdragers gewoon 100% open! Niet dat ik anders had verwacht maartoch
Koekje voor diegene die de locatie raad, lastige klus lijkt mij![]()
Wij snappen elkaar wel vakerTylen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:14:
[...]
👍🏻
Ik parkeer hem ook van met het pano dakje op de kantel stand. Het staat zoveel mooier 👍🏻
Mooie Passat. R-Line op de Passat is echt top.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:17:
Show je weekend mobiel
[afbeelding]
Koekje voor diegene die de locatie raad, lastige klus lijkt mij![]()
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al; die knop geeft aan dat er een alarm op zit.Sandyman538 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:52:
Vandaag dan de Golf Variant 1.6 TDI uit 2014 opgehaald. Nu wil de verzekering weten of er een alarm in zit. Nu staat er in het boekje vanalles over het alarm maar niet hoe ik het kan herkennen dat het op de auto zit. Er zit bij de bestuurdersstoel wel een knop die is voor het uitschakelen van interieurbewaking en afsleep alarm, maar als ik verder wat google dan schijnt het ook te bestaan om wel een interieurbewaking maar geen afsleep alarm te hebben. Iemand die dit weet hoe ik het kan herkennen of er een alarm en zo ja wat voor alarm er in zit?
Als je het zeker wilt weten, ga je in je auto zitten, je doet hem op slot en je wacht even een half minuutje of zo. En dan flink bewegen
Overigens wil de verzekering denk ik niet alleen weten of er een alarm in zit, maar ook het bijbehorende SCM certificaat zien. Maar dat laatste verschilt misschien per verzekeraar.
[ Voor 6% gewijzigd door tinustilburg op 29-06-2018 22:30 ]

Ik heb het laatst bij mij uitgetest door een raam te openen. Dan auto afsluiten. Half minuutje gewacht en toen de deur van binnenuit open gemaakt.Toen ging hij wel af. Interieurbeweging alleen deed niets bij mij.Sandyman538 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:52:
Vandaag dan de Golf Variant 1.6 TDI uit 2014 opgehaald. Nu wil de verzekering weten of er een alarm in zit. Nu staat er in het boekje vanalles over het alarm maar niet hoe ik het kan herkennen dat het op de auto zit. Er zit bij de bestuurdersstoel wel een knop die is voor het uitschakelen van interieurbewaking en afsleep alarm, maar als ik verder wat google dan schijnt het ook te bestaan om wel een interieurbewaking maar geen afsleep alarm te hebben. Iemand die dit weet hoe ik het kan herkennen of er een alarm en zo ja wat voor alarm er in zit?
Ok, ga ik dat straks even proberen. En uitschakelen alarm gaat gewoon met de afstandsbediening door op ontgrendelen te drukken?tinustilburg schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:29:
[...]
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al; die knop geeft aan dat er een alarm op zit.
Als je het zeker wilt weten, ga je in je auto zitten, je doet hem op slot en je wacht even een half minuutje of zo. En dan flink bewegen. Alarm gaat ook echt wel af als ze hem proberen weg te slepen.
Overigens wil de verzekering denk ik niet alleen weten of er een alarm in zit, maar ook het bijbehorende SCM certificaat zien. Maar dat laatste verschilt misschien per verzekeraar.
Je zou ook even naar een VW dealer kunnen rijden. Volgens mij weten ze precies of en welk alarm in jouw auto zit als ze in hun systeem jouw kenteken invoeren.Sandyman538 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 07:07:
Ok, ga ik dat straks even proberen. En uitschakelen alarm gaat gewoon met de afstandsbediening door op ontgrendelen te drukken?
Toen ik mijn auto net had gekocht en naar de VW dealer ging kreeg ik te horen dat er een gratis update beschikbaar was en of ik die wilde hebben.
Ik rij nu nog even (wachten duurt lang) in een Golf variant uit 2015. Alarm werkt prima. “Per ongeluk” getest met de kleine meid. Even snel supermarkt in en kleine bleef in de auto. Dacht prima voor die 2 minuten, deur ging op slot. Kom weer buiten veel lawaai en knipperlichten ging af. Conclusie alarm werkt primaDennisdn schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 06:42:
[...]
Ik heb het laatst bij mij uitgetest door een raam te openen. Dan auto afsluiten. Half minuutje gewacht en toen de deur van binnenuit open gemaakt.Toen ging hij wel af. Interieurbeweging alleen deed niets bij mij.
Heb je nog geluk gehad dat een toevallige, overbezorgde, voorbijganger niet even een ruitje ingetikt had om de kleine van zuurstof te voorzien… Óf 't zo geregeld had dat dit door de politie en/of kinderbescherming uitgevoerd werdPannekoek81 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:21:
[...]
Ik rij nu nog even (wachten duurt lang) in een Golf variant uit 2015. Alarm werkt prima. “Per ongeluk” getest met de kleine meid. Even snel supermarkt in en kleine bleef in de auto. Dacht prima voor die 2 minuten, deur ging op slot. Kom weer buiten veel lawaai en knipperlichten ging af. Conclusie alarm werkt prima
Mensen maken zicht tegenwoordig al snel druk om "niks"... Kwam hier laatste op GoT ook een foto van een mede-tweaker tegen waarop een persoon zonder zekering op een uitschuiflader aan het werk was met daarbij de vraag waar zoiets te melden

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Meerdere ramen stond stukje open 🙂. Maar inderdaad, had iemand kunnen doen. Was een dag einde van de winter. Laat kleine meid uiteraard niet met dit weer in de auto.wimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:29:
[...]
Heb je nog geluk gehad dat een toevallige, overbezorgde, voorbijganger niet even een ruitje ingetikt had om de kleine van zuurstof te voorzien… Óf 't zo geregeld had dat dit door de politie en/of kinderbescherming uitgevoerd werd![]()
Mensen maken zicht tegenwoordig al snel druk om "niks"... Kwam hier laatste op GoT ook een foto van een mede-tweaker tegen waarop een persoon zonder zekering op een uitschuiflader aan het werk was met daarbij de vraag waar zoiets te melden
Wel jammer nu dit weer en de nieuwe golf met pano dak komt pas in november verwacht de dealer
Defcon? Met die kleine koters hier is DEFCON 1 al vaak genoeg van toepassingGerCor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:23:
Defcon, of TT? (geen idee wanneer de foto gemaakt is natuurlijk).
Maar kan ook Concert At Sea zijn, of één van de Waddeneilanden. In ieder geval, er gaat gefietst worden.
Ik zei al dat het moeilijk was maar betrof hier de parkeerplaats van het Openlucht Museum in Arnhem.
Thnx, ook erg content mee tot op hedenRivanov schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:30:
[...]
Mooie Passat. R-Line op de Passat is echt top.
Interieur is volgens mij identiek ja, uiterlijk zijn er wel degelijk verschillen, DRL is anders, de Passat is echt een Sedan, de Arteon een Hatchback waarbij de achterruit omhoog komt met de kofferklep.JB076 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:43:
Wat zijn de grootste verschillen tussen een Passat (non-Variant) en een Arteon eigenlijk? Op het eerste oog zijn ze bijna inwisselbaar.
Verder zul je mijn B8 eens moeten vergelijken met de Arteon van @Engineer Stewie, hebben ook de zelfde kleur toevallig
Ja, klopt. Alarm kun je ook testen door bij een gesloten auto de motorkap te ontgrendelen, hoef je niet als een dwaas te bewegenSandyman538 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 07:07:
[...]
Ok, ga ik dat straks even proberen. En uitschakelen alarm gaat gewoon met de afstandsbediening door op ontgrendelen te drukken?
Heb je aan het einde van je termijn toch weer een extra zomer te pakken met je nieuwe GolfPannekoek81 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Meerdere ramen stond stukje open 🙂. Maar inderdaad, had iemand kunnen doen. Was een dag einde van de winter. Laat kleine meid uiteraard niet met dit weer in de auto.
Wel jammer nu dit weer en de nieuwe golf met pano dak komt pas in november verwacht de dealer
www.google.nl
Bestuurders portier moet persé open staan om die hendel te kunnen bedienen
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 30-06-2018 14:07 ]
Maken er gewoon extra zomer van inderdaad. Met 10 graden dak open en stoel verwarming vol aan. Komt vast goedMisteRMeesteR schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:59:
[...]
Heb je aan het einde van je germijn toch weer een extra zomer te pakken met je nieuwe Golf?

Ah, ok. Meen mij te herrinneren dit op een Golf 6 weleens getest te hebben op deze manier, vandaarwimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:02:
@MisteRMeesteR : Motorkapontrgrendeling los krijgen is bij een Golf VII écht wel wat meer gehannes dan even als "een dwaas zwaaien" op het moment dat de portieren gesloten zijn
Och, is natuurlijk persoonlijk maar ik rij ook als het vriest met het dak in de kantelstand. Stoelverwarming aan, ECC wat hoger en gaanPannekoek81 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:02:
[...]
Maken er gewoon extra zomer van inderdaad. Met 10 graden dak open en stoel verwarming vol aan. Komt vast goed
Alleen met passagiers of als het regent terwijl ik binnen de bbk rij gaat hij dicht.
#nooitmeerzonder!
www.google.nl
Kijk, dat is dan weer handig om te weten.wimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:02:
@MisteRMeesteR : Motorkapontrgrendeling los krijgen is bij een Golf VII écht wel wat meer gehannes dan even als "een dwaas zwaaien" op het moment dat de portieren gesloten zijn
Pannekoek81 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Meerdere ramen stond stukje open 🙂. Maar inderdaad, had iemand kunnen doen. Was een dag einde van de winter. Laat kleine meid uiteraard niet met dit weer in de auto.
En dan lees je vervolgens weer zoiets: https://nos.nl/artikel/22...-in-hete-auto-achter.html
Bij dat soort ouders vraag ik mezelf overigens ook wel eens serieus af welk deeltje van 't brein er oververhit / uitgeschakelt was voordat ze besloten om samen "even" naar de rommelmarkt te gaan
Knopje voor interieur is alarmklasse 3. Moet je gewoon even opnieuw laten keuren en certificaat naar verzekering mailen. Kost iets van 35 euro.Sandyman538 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:52:
Alarm uitzetten na afgaan is op ontgrendelen drukken.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Heeft iemand misschien online een linkje naar een pdfje die te downloaden is?
Navraag bij de lokale VW dealer leert dat zo een boekje alleen bij de auto geleverd wordt en niet los te bestellen (tegen vergoeding) is.
Moet het een PDF zijn? Wil hij het printen ofzo? Voor de online versie kan je gewoon je kenteken invullen op https://www.volkswagen.nl...ect-hulp/instructieboekjeThe Conman schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:08:
Een collega is zijn Golf 7 FL (2018, 1.0 TSI) instructieboekje kwijt.
Heeft iemand misschien online een linkje naar een pdfje die te downloaden is?
Navraag bij de lokale VW dealer leert dat zo een boekje alleen bij de auto geleverd wordt en niet los te bestellen (tegen vergoeding) is.
Dat gebruik ik zelf ook altijd, boekje nog nooit open gedaan, online is toch wat makkelijker zoeken.
Overigens staat op die site gewoon
Lijkt me raar als dit niet zou kunnen.Als je een nieuw instructieboekje wilt bestellen voor in je auto, neem dan contact op met jouw Volkswagen-dealer.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Hij wilt het idd printen (toch “gratis” op werk).Klippy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:36:
[...]
Moet het een PDF zijn? Wil hij het printen ofzo? Voor de online versie kan je gewoon je kenteken invullen op https://www.volkswagen.nl...ect-hulp/instructieboekje
Dat gebruik ik zelf ook altijd, boekje nog nooit open gedaan, online is toch wat makkelijker zoeken.
Overigens staat op die site gewoon
[...]
Lijkt me raar als dit niet zou kunnen.
Bedankt voor de link, maar klopt het dat hij geen kentekens herkent? Ik heb kenteken ingevuld, pakt die niet. Ook de Golf van een kennis en een kenteken gepakt van iemand in de startpost, herkent die niet.
Ik krijg hier gewoon 't boekje van m'n auto + de boekjes van de áf fabriek gemonteerde accesoires (MIB / DYN) te zien …. Kenteken invoeren zónder streepjes en anders misschien eens kijken naar je eigen 'internet' settings".The Conman schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:36:
[...]
Hij wilt het idd printen (toch “gratis” op werk).
Bedankt voor de link, maar klopt het dat hij geen kentekens herkent? Ik heb kenteken ingevuld, pakt die niet. Ook de Golf van een kennis en een kenteken gepakt van iemand in de startpost, herkent die niet.
Top bedankt. Maandag maar even de dealer bellen!Rainesh schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:13:
[...]
Knopje voor interieur is alarmklasse 3. Moet je gewoon even opnieuw laten keuren en certificaat naar verzekering mailen. Kost iets van 35 euro.
Alarm uitzetten na afgaan is op ontgrendelen drukken.
heb je een trekhaak eronder? aanhanger aan of afkoppelen ( de stekker dan) bij een gesloten auto zorgt er ook voor dat ie begint te piepen.Sandyman538 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:52:
Ik vind het geluid nogal lafjes eigenlijk.. stuk minder als bij achteraf gemonteerde alarmen.Pannekoek81 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:21:
[...]
Ik rij nu nog even (wachten duurt lang) in een Golf variant uit 2015. Alarm werkt prima. “Per ongeluk” getest met de kleine meid. Even snel supermarkt in en kleine bleef in de auto. Dacht prima voor die 2 minuten, deur ging op slot. Kom weer buiten veel lawaai en knipperlichten ging af. Conclusie alarm werkt prima
Overigens, van mijn verzekering geen woord over welk alarmsysteem dan ook.Sandyman538 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:15:
[...]
Top bedankt. Maandag maar even de dealer bellen!
Je hoort ze ook niet, tot er wat gebeurtGerCor schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:04:
[...]
Overigens, van mijn verzekering geen woord over welk alarmsysteem dan ook.
Sommige geven vooraf aan van; ....
Andere beginnen pas achteraf.
Heb hier gewoon alarm klasse 3 maar nooit gekeurd, nooit wat van de verzekeraar gehoord...
of het allemaal klopt is de vraag
[ Voor 17% gewijzigd door Famous op 30-06-2018 21:22 ]
Drie keer raden waar ze om gaan vragen als de auto gestolen is..Famous schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Je hoort ze ook niet, tot er wat gebeurt
Heb hier gewoon alarm klasse 3 maar nooit gekeurd, nooit wat van de verzekeraar gehoord...
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Probeer op een "SS" (Super-Sport) maar eens wat sloten mee te nemen welke aan DIE voorwaarden kunnen voldoen
Ik weet nog wel, toen ik destijds mijn Vectra kocht, moest er een alarmsysteem op van de verzekeringsmaatschappij. Was iets van € 2.000 extra. Tip gekregen van - weet ik niet meer - mijn zwager? Andere verzekeringsmaatschappij, dan hoeft er geen alarmsysteem op. Gelijk geregeld en alarm af fabriek geannuleerd. Scheelde toch weer € 2.000. Golf is overgezet toen ik de Vectra heb ingeruild.Famous schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:20:
Overigens, ook geen flauw idee of en welke klasse alarmsysteem mijn SUPERGolf 7 heeft.
Als je bang bent dat je auto gestolen wordt, zet er dan track and trace in.
Probleem is echter dat la je verzekering het vraagt als voorwaarde en je n diefstal geen certificaat kunt overleggen, ze niet uitkeren.
Ik heb ook alarm klasse 3, maar is geen voorwaarde van mn verzekering.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik ben er niet bang voor, maar als het inderdaad een voorwaarde voor de verzekering is en ze niet uitkeren bij diefstal zou het wel zuur zijn dat ik het systeem niet even heb laten keuren voor 4 tientjes. En die track and trace schijnt in bepaalde gevallen ook maar tot aan de grens te lopen, dus schijn je ook niet altijd veel aan te hebben.GerCor schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:01:
Ach, zo'n alarmsysteem. Wat heb je er eigenlijk aan? Moet ik destijds ook gedacht hebben.
Als je bang bent dat je auto gestolen wordt, zet er dan track and trace in.
Dat zal vroeger wel geleden hebben aan het SIM-kaartje/abbo welke de GPS data naar de server stuurt. Tegenwoordig hebben we data-roaming in de EUSandyman538 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:14:
[...]
En die track and trace schijnt in bepaalde gevallen ook maar tot aan de grens te lopen, dus schijn je ook niet altijd veel aan te hebben.
www.google.nl
Wat is die klasse 3 dan, met interieursensoren en op wegslepen? Dat standaard alarm van VW?Famous schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Dat 'klasse' heet tegenwoordig anders.Scrtz schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Wat is die klasse 3 dan, met interieursensoren en op wegslepen? Dat standaard alarm van VW?
Hier staat het netjes uitgelegd: https://www.fleetaccess.nl/faq/scm-alarmsysteem/
@Famous wij zitten sowieso al in een hoog risico groep met onze auto's.
[ Voor 9% gewijzigd door Vissa66 op 01-07-2018 12:49 ]
M3P 24'
Niet alleen bij de verzekeraarVissa66 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:46:

De alarmen van de laatste generaties VAG zijn vrij simpel te certificeren.Vissa66 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:46:
Dat 9 vd 10 systemen kansloos zijn, helemaal mee eens. Zeker de fabrieksaf alarmen slaan nergens op. Toch moet het erop zitten van de verzekering en moet je er een certificaat van hebben als er wat gebeurd. Het kost je een schijntje, ik zou het zeker even laten keuren! Je kunt echt fluiten naar je centjes van je zogenaamd verzekerde auto bij diefstal als je het niet kunt aantonen.
Ze moeten alleen andere pootjes onder de sirene zetten.
https://www.kiwascm.nl/goedkeuring-golf/
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Dat is minder! Kan inderdaad heel veel zijn, van heel simpel tot iets complex. Even uitlezen en je weet waarschijnlijk waar je moet zoeken!Cliffie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:45:
500km gereden met mijn zeer recent aangeschafte Golf 7: gisteren ging het EPC lampje branden. Auto bijna geen vermogen meer, blijkt de noodloop te zijn. Toch rustig naar huis gereden. Kan een scala aan problemen zijn. Fijn....
Wel balen zo snel al...
M3P 24'
Oké. maar er staat dat de Golf 7 klasse 3 is. Waarom dan nog een certificaat moeten hebben? Beetje bureaucratisch geneuzel of niet dan?Dennisdn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 06:13:
[...]
De alarmen van de laatste generaties VAG zijn vrij simpel te certificeren.
Dát vooral!!GerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:02:
[...]
Oké. maar er staat dat de Golf 7 klasse 3 is. Waarom dan nog een certificaat moeten hebben? Beetje bureaucratisch geneuzel of niet dan?
Wat vaak ook niet bekend is is dat die rommel initieel 3 jaar geldig is en daarna jaarlijks een herkeuring moet krijgen áls de verzekeraar dat vereist.
https://www.kiwascm.nl/periodieke-keuring/
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-07-2018 11:12 ]
Oké dan. Auto gaat vrijdag toch naar het servicepunt om tankklepmechanisme te vervangen. Ik zal even bellen, kunnen ze die keuring gelijk even meenemen.wimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:09:
[...]
Dát vooral!!
Wat vaak ook niet bekend is is dat die Rommel initieel 3 jaar geldig is en daarna jaarlijks een herkeuring moet krijgen áls de verzekeraar dat vereist.
https://www.kiwascm.nl/periodieke-keuring/
EDIT: VW-servicepunt mag dat niet doen, blijkbaar. Het moet volgens de tussenpersoon verzekering in de polisvoorwaarden staan en geldt eigenlijk alleen voor duurdere auto's. Hij zegt: er gebeurt niks- je krijgt geen bericht voor certificering- maar als de auto gestolen is verwijzen ze je naar de polisvoorwaarden. Dus, toch maar even bellen voor een certificaat. Ik zit eraan te denken om een dashcam in te laten bouwen, en laat dat nou hetzelfde bedrijf zijn dat ook alarmsystemen certificeert. Kan dat ook mooi in 1 keer.
[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 02-07-2018 11:28 ]
Zeker balen. Ik ga woensdag naar de dealer waar ik de auto gekocht heb. Ze gaven aan dat rijden nog wel kon, dus dat ga ik dan maar doen. Gelukkig 6 maanden Bovag garantie, dus dit gaat me niks kosten.Vissa66 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:32:
[...]
Dat is minder! Kan inderdaad heel veel zijn, van heel simpel tot iets complex. Even uitlezen en je weet waarschijnlijk waar je moet zoeken!
Wel balen zo snel al...
Wel een gedoe iig!
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Dat keuren van het alarmsysteem, zegt de beste man, 'stelt helemaal niks voor en kost zo'n € 40'.
Ik wist dat helemaal niet van die alarmen... de 7 GTI bij ons heeft ook een klasse 3, maar zit geen certificaat bij of wat dan ook. Gelukkig heeft onze verzekering het niet als vereiste, sta je mooi te kijken als je auto gestolen isGerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:51:
Prijsje opgevraagd voor de BlackVue DR900S-2CH 64GB. Het nieuwste van het nieuwste. En dan gelijk certificering van het alarm.
Dat keuren van het alarmsysteem, zegt de beste man, 'stelt helemaal niks voor en kost zo'n € 40'.

Staat een dashcam ook gelijk een een alarmklasse of is dat meer voor onschuld te kunnen bewijzen? Ik heb er wel een van Xiaomi in mijn Kever hangen voor dat doel namelijk.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
En een keer een fietser op de motorkap gehad. 'Mijn man werkt bij de verzekering en we claimen alles wat we kunnen claimen' zei dat takkewijf. Hoe gaat dat dan? Verzekeringmaatschappijen zoeken het samen uit en als autobestuurder ben je altijd de lul. Behalve als je mij treft. Ik belde met de lokale tussenpersoon waar we verzekerd zijn. Ik zeg: luister vriend. mevrouw heeft geen voorrang verleend. Als ik alles moet betalen kom ik even naar je toe, wacht tot je wegrijdt en dan parkeer mijn oude fiets in jouw mooie Mercedes 500. Kijken we dan ook even wie wat gaat betalen.
Dat hielp.
Is dus meer voor bewijsvoering en mijn eigen gemoedsrust. Je hebt tegenwoordig teveel hufters op de weg.
Het is bij veel verzekeringen zo rond de 50.000 euro wat het omslagpunt is voor een vereist klasse 3 systeem.GerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:13:
[...]
Oké dan. Auto gaat vrijdag toch naar het servicepunt om tankklepmechanisme te vervangen. Ik zal even bellen, kunnen ze die keuring gelijk even meenemen.
EDIT: VW-servicepunt mag dat niet doen, blijkbaar. Het moet volgens de tussenpersoon verzekering in de polisvoorwaarden staan en geldt eigenlijk alleen voor duurdere auto's. Hij zegt: er gebeurt niks- je krijgt geen bericht voor certificering- maar als de auto gestolen is verwijzen ze je naar de polisvoorwaarden. Dus, toch maar even bellen voor een certificaat. Ik zit eraan te denken om een dashcam in te laten bouwen, en laat dat nou hetzelfde bedrijf zijn dat ook alarmsystemen certificeert. Kan dat ook mooi in 1 keer.
Ik ga na mijn vakantie gelijk even bellen en het zooitje laten certificeren. Ik heb geen certificaat kunnen vinden.

Ze mogen mijn auto best hebben, maar dan wil ik wel die 50k terug haha.
M3P 24'
Zal eerder de dagwaarde zijn wat je terugkrijgt, als je al iets terugkrijgt. Koop je een nieuwe auto, krijg je de sleutels en kentekenbewijs en rijdt weg, ben je al 5 ruggen kwijt denk ik.Vissa66 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:39:
Ze mogen mijn auto best hebben, maar dan wil ik wel die 50k terug haha.![]()
Ik heb hem expliciet voor nieuwwaarde verzekerd de eerste 3 jaar. Dus mag hopen dat ik dat dan ook terug krijg bij total loss / diefstal.GerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:33:
[...]
Zal eerder de dagwaarde zijn wat je terugkrijgt, als je al iets terugkrijgt. Koop je een nieuwe auto, krijg je de sleutels en kentekenbewijs en rijdt weg, ben je al 5 ruggen kwijt denk ik.
* als ik me certificaat heb *
Over de waarde, zeker weten dat het zo hard gaat. Ik kocht een aantal jaar geleden een Astra GTC nieuw van net geen 38 mille, 10 maanden verder ging hij alweer weg, kreeg er nog krap 22 mille voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Vissa66 op 02-07-2018 15:58 ]
M3P 24'
Zojuist ook maar even aan Ohra gevraagd hoe het zit met het certificaat voor mijn auto.
Goedemiddag Jeroen. Je appt met Katja. Wij eisen geen geldig certificaat. Bij bijv. diefstalschade moet je kunnen aantonen dat je wagen een werkend alarm had. Dat aantonen kan d.m.v. een geldig certificaat, maar ook door bijv. een verklaring van je autodealer, of een notitie op je APK-keuring.
Daar hebben ze een woord voor: kapitaalvernietiging.Vissa66 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Ik heb hem expliciet voor nieuwwaarde verzekerd de eerste 3 jaar. Dus mag hopen dat ik dat dan ook terug krijg bij total loss / diefstal.
* als ik me certificaat heb *
Over de waarde, zeker weten dat het zo hard gaat. Ik kocht een aantal jaar geleden een Astra GTC nieuw van net geen 38 mille, 10 maanden verder ging hij alweer weg, kreeg er nog krap 22 mille voor.
Maar ik zou ook alles vergoed krijgen toen mijn gloednieuwe Astra GSI door die mafkees uit Drachten werd aangereden. Zelfs een Rechtsbijstandverzekering voor afgesloten. Ging mooi niet door. Moest zelf ook ophoesten, want: 'jurisprudentie meneer. Dat is nou eenmaal het risico van 'deelnemen aan het verkeer'.' Direct de Rechtsbijstandverzekering opgezegd.
Op een forum trots verkondigen dat je een verzekeringsmedewerker (die ook maar z'n werk doet) hebt bedreigd. ClassyGerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:32:
En een keer een fietser op de motorkap gehad. 'Mijn man werkt bij de verzekering en we claimen alles wat we kunnen claimen' zei dat takkewijf. Hoe gaat dat dan? Verzekeringmaatschappijen zoeken het samen uit en als autobestuurder ben je altijd de lul. Behalve als je mij treft. Ik belde met de lokale tussenpersoon waar we verzekerd zijn. Ik zeg: luister vriend. mevrouw heeft geen voorrang verleend. Als ik alles moet betalen kom ik even naar je toe, wacht tot je wegrijdt en dan parkeer mijn oude fiets in jouw mooie Mercedes 500. Kijken we dan ook even wie wat gaat betalen.
Dat hielp.
Is dus meer voor bewijsvoering en mijn eigen gemoedsrust. Je hebt tegenwoordig teveel hufters op de weg.
Zit afaik vast aan het bekledingsdeel van de achterklep, en daar tientallen euro’s voor betalen vind ik ook wat teveel van het goede..
Verwijderd
Zo ben ik. Maar ik doe het dan ook echt hè. Ik waarschuw altijd maar één keer en dan ben je aan de beurt. Vraag maar aan de buren. Die kennen mij nu ook. Maar ik doe uiteraard alles volgens de wet- en regelgeving. Als die 'verzekeringsmedewerker' zich bedreigd had gevoeld, dan kan hij zich melden bij de politie.Knul schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:52:
Op een forum trots verkondigen dat je een verzekeringsmedewerker (die ook maar z'n werk doet) hebt bedreigd. Classy
Je moet in een Golf VI voor ALLE motoren, én de berijders daarvan, uitkijken. Da's bij zo'n auto niet anders dan als dat bij een willekerrige andere auto is, hoor.Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:11:
Ben aan het kijken naar een golf 6. Zijn er motoren waarvoor ik moet gaan opassen? wordt overigens een benzine.
wimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:25:
[...]
Je moet in een Golf VI voor ALLE motoren, én de berijders daarvan, uitkijken. Da's bij zo'n auto niet anders dan als dat bij een willekerrige andere auto is, hoor.

Verwijderd
Goeie 😜wimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:25:
[...]
Je moet in een Golf VI voor ALLE motoren, én de berijders daarvan, uitkijken. Da's bij zo'n auto niet anders dan als dat bij een willekerrige andere auto is, hoor.
Nou, vandaag de lokale dealer gebeld of ik vandaag nog langs kon komen voor een keuring, hadden geen tijd en wij gingen op vakantie met de auto. Dus maar een dealer in Noord Holland gebeld (waar de vakantie zich afspeelt), die moesten het 1 en ander uitzoeken, werd ik terug gebeld geven ze aan dat het af fabriek alarm niet SCM klasse 3 gekeurd kan worden?! Ik snap er geen kloten meer van. Moest volgens hem een compleet nieuwe alarm naast het bestaande alarm gebouwd worden om hem klasse 3 SCM te krijgenDennisdn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 06:13:
[...]
De alarmen van de laatste generaties VAG zijn vrij simpel te certificeren.

Ik zou het voor zekerheid nog eens bij je eigen dealer vragen tzt. Op een Golf 6 heb ik het eens laten certificeren. Toen zeiden ze al dat je met de certificering eigenlijk alleen betaald voor de administratiekosten van een certificaat.Sandyman538 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:35:
[...]
Nou, vandaag de lokale dealer gebeld of ik vandaag nog langs kon komen voor een keuring, hadden geen tijd en wij gingen op vakantie met de auto. Dus maar een dealer in Noord Holland gebeld (waar de vakantie zich afspeelt), die moesten het 1 en ander uitzoeken, werd ik terug gebeld geven ze aan dat het af fabriek alarm niet SCM klasse 3 gekeurd kan worden?! Ik snap er geen kloten meer van. Moest volgens hem een compleet nieuwe alarm naast het bestaande alarm gebouwd worden om hem klasse 3 SCM te krijgen![]()
Aan de andere kant... het is helaas echt geen goed alarm wat VW heeft. In m’n huidige auto zit er volgens mij geeneens interieurbeweging in, terwijl het ook nog eens een “diefstalalarm plus” is op de optielijst. Wat suggereert dat de normale zonder-plus nog simpeler is.
En als je ziet dat nieuwe auto’s compleet van alle waardevolle onderdelen gestript worden op de oprit zonder dat het alarm af gaat zou ik er maar niet te veel op vertrouwen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 02-07-2018 21:56 ]
Na de tips hier ben ik even gaan testen en heb ondervonden dat er wel een interieur alarm opzit. Twee keer heen en weer schommelen op de bestuurdersstoel en het alarm ging af.Dennisdn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
[...]
Aan de andere kant... het is helaas echt geen goed alarm wat VW heeft. In m’n huidige auto zit er volgens mij geeneens interieurbeweging in, terwijl het ook nog eens een “diefstalalarm plus” is op de optielijst. Wat suggereert dat de normale zonder-plus nog simpeler is.
Ja, hahaha.GerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
Mooi onderwerp geworden, dat certificeren van een alarminstallatie. Iedereen ineens in beweging.
Waarvoor ben je in de running?Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:11:
Ben aan het kijken naar een golf 6. Zijn er motoren waarvoor ik moet gaan opassen? wordt overigens een benzine.
Wil je veilig zitten is het of een R of een blok waar de revisie is toegepast.
Bij een GTI zit je ná oktober 2010 goed, of dit bij elk kettingblokje is weet ik niet.
GerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:23:
[...]
Zo ben ik. Maar ik doe het dan ook echt hè. Ik waarschuw altijd maar één keer en dan ben je aan de beurt. Vraag maar aan de buren. Die kennen mij nu ook. Maar ik doe uiteraard alles volgens de wet- en regelgeving. Als die 'verzekeringsmedewerker' zich bedreigd had gevoeld, dan kan hij zich melden bij de politie.
De 1.4 zonder turbo met slechts 80pk is ook een probleemloos blokje. (als je het gebrek aan vermogen en koppel niet als probleem zietFamous schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:04:
[...]
Waarvoor ben je in de running?
Wil je veilig zitten is het of een R of een blok waar de revisie is toegepast.
Bij een GTI zit je ná oktober 2010 goed, of dit bij elk kettingblokje is weet ik niet.
Het blok in de GTI edition 35 is ook goed, want dat is hetzelfde als die van @Famous
Op 't aantal verkochte auto's én blokken bij VW / VAG: Wát loopt er nou écht stuk en wat voor een auto's zijn dat?AndRo555 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:46:
[...]
De 1.4 zonder turbo met slechts 80pk is ook een probleemloos blokje. (als je het gebrek aan vermogen en koppel niet als probleem ziet)
Het blok in de GTI edition 35 is ook goed, want dat is hetzelfde als die van @Famous
Ik denk dat menig ander merk serieus jalours mag zijn op 't percentage "stuque" lopers gezien de hoeveelheid verkochte auto's én de kilometers welke er mee gemaakt worden
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-07-2018 22:56 ]
Er gebeurt helemaal niks.

Gebruik het elke dag idd, incl panodak in de kantelstandGerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:50:
Maar verwacht, buiten de betrouwbare blokken van VAG, het onverwachte. Ik dacht net: eventjes de warmte van vandaag uit de auto laten ontsnappen. Dus, ik druk op mijn afstandsbediening op het 'slotje open' en hou die vast zodat alle ramen zich kunnen openen.
Tot zover je SUPERGolf?

www.google.nl
De optie "Comfort Openen" toevallig uit gezet in de menu's? Had hier vandaag ook een college met een nieuwe Skoda Karoq (=VW T-Roc) welke wat in de menu's aan't bladeren/tikken was geweest en waar "ineens" van alles niet meer werkte….GerCor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:50:
Maar verwacht, buiten de betrouwbare blokken van VAG, het onverwachte. Ik dacht net: eventjes de warmte van vandaag uit de auto laten ontsnappen. Dus, ik druk op mijn afstandsbediening op het 'slotje open' en hou die vast zodat alle ramen zich kunnen openen.

Stuquelopers heb je dan ook niet veel bij deze blokken, Wat echter wel een aardig probleem was (en dan nog meer bij de eerste generatie TFSI) is het vaker absurde olieverbruik van vooral de 'grotere' T(F)SI blokken. De Golf 7 heeft op dat gebied een *stuk* minder dorst, al zuipt die van ons nog steeds 1 liter per 10K km...wimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:55:
[...]
Op 't aantal verkochte auto's én blokken bij VW / VAG: Wát loopt er nou écht stuk en wat voor een auto's zijn dat?
Ik denk dat menig ander merk serieus jalours mag zijn op 't percentage "stuque" lopers gezien de hoeveelheid verkochte auto's én de kilometers welke er mee gemaakt worden
Revisie van zuiger ringen is een vrij kostbare aangelegenheid (die bij een gemiddelde tweedehands 5 GTI toch al gauw de helft van de dagwaarde kost), en ik zou dus ook zeker een testrit maken en iemand buiten laten kijken en ruiken of er blauwe rookwolken uit de Auspuff komt bij schwere Beschleunigung, oftwel even flink op zijn ballen trappen
Voor 'ons' ook de reden (inclusief kettingknapperts, maar dat is dan weer vaker bij de 1.4 TSI) om niet voor een Golf 6 GTI maar een Golf 7 GTI te gaan, al besef ik me natuurlijk wel dat dit verschil in auto ook een financiële brug of 2 verder is. (En een Golf 6 is in principe ook maar een veredelde Golf 5 onderhuids, niks mis mee, maar inmiddels zijn sommige exemplaren niet meer de jongste)
Overigens geen moment spijt van, we hebben de auto nu 2 jaar. Wel is de wang van de bestuurdersstoel gerepareerd (120 euro, zie je helemaal niks meer van. Bij Dealer 880 euro voor nieuwe stoelhoes ex. installatie), doet dat klepje boven de bekerhouders het niet optimaal en kraakt de achterophanging (rubbers, bekend probleem). De achterschijven zijn nu wel langzaam eens aan vervanging toe na 66K totale km. Om dan even alle zeikpunten te coveren:
- Eerste motoren van de 7 GTI's hadden turbo's die snel kapot liepen > daar kom je nu dus geen meer van tegen, allemaal al kapot als ze van die serie zouden zijn, kun je wel controleren.
- Infotainment scherm (zowel media als pro) hebben nogal eens last van vocht in de hoeken van het scherm, ziet niet zo mooi uit maar dat is ook wel het enige.
- Sommig plastic is van dermate troepkwaliteit (achterruitwisser) dat het al meer verweerd uit ziet dan de side-trims van een Golf 3 met 150K km)
- De hubs (tussen schijf en velg) is van staal en gaat lelijk roesten. Dat zie je.
[ Voor 38% gewijzigd door Kuusj op 03-07-2018 00:21 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nee, staat gewoon aan. Ik had het panoramadak even in Famous/Tylen stand gezet voor de avond. Dus, even naar de auto om het dak voor de nacht te sluiten. Kan uiteraard met de afstandsbediening. Maar er gebeurde niks. Hmm, dan maar even met het 'contact aan' en handmatig sluiten. Maar het zat me natuurlijk niet lekker. Dus, alle ramen open met de afstandsbediening. Nope. De instellingen controleren. Check, 'alle ramen' staat aangevinkt. Even een eindje rijden dan? Ik rij een blokje om. Nog een keer proberen. Niks.wimmel_1 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:06:
De optie "Comfort Openen" toevallig uit gezet in de menu's? Had hier vandaag ook een college met een nieuwe Skoda Karoq (=VW T-Roc) welke wat in de menu's aan't bladeren/tikken was geweest en waar "ineens" van alles niet meer werkte….

Ach, je zal zien dat het morgen wel weer werkt. Een paar dagen geleden werkte het nog prima.
OPGELOST
Mijn raam bestuurderszijde gaat regelmatig niet helemaal open of helemaal dicht in één beweging en dat was nu ook weer het geval, bleek. Dat betekent dat het raam niet gekalibreerd is. Is één van de ramen niet gekalibreerd dan werkt Comfort openen/sluiten eenvoudigweg niet.
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 03-07-2018 00:57 ]
Normaal gesproken zie je dit alleen als de accu is losgekoppeld bijvoorbeeld.
Te vaak. Nog nooit de accu losgekoppeld gehad.Famous schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:59:
@GerCor hoe vaak gebeurt dat dan?
Normaal gesproken zie je dit alleen als de accu is losgekoppeld bijvoorbeeld.
2.0tsi blokken van de <MK6 veel last van vervuiling en falen kettingspanner/nokkenassteller. Maar met goed, juist, onderhoud door een specialist is dat allemaal te voorkomen. Moet je iig niet bij VW zelf zijn. De 2.0tsi MK7 blokken hebben daar minder last van maar ook die vervuilen. Zag er vd week weer 1 voorbij komen, wordt je niet vrolijk van.wimmel_1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:55:
[...]
Op 't aantal verkochte auto's én blokken bij VW / VAG: Wát loopt er nou écht stuk en wat voor een auto's zijn dat?
M3P 24'
Ik ook ja, bizar eigenlijk ondanks de aanpassing in de blokken.Vissa66 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:20:
[...]
2.0tsi blokken van de <MK6 veel last van vervuiling en falen kettingspanner/nokkenassteller. Maar met goed, juist, onderhoud door een specialist is dat allemaal te voorkomen. Moet je iig niet bij VW zelf zijn. De 2.0tsi MK7 blokken hebben daar minder last van maar ook die vervuilen. Zag er vd week weer 1 voorbij komen, wordt je niet vrolijk van.
Wel meer bedrijven bieden de dienst aan dus dat scheelt een hoop.
Toen ik destijds informeerde was er pas na 2 maanden plek

Golf VII Comfortline, 1.5 TSI, DSG, tungsten grey

Ben d'r heel blij mee, het is alleen gruwelijk wennen aan ACC

Hier staat tekst
positief:
- Stop/Start systeem werkt vrij goed. op basis van de ACC sensor start de motor als iemand voor je gaat rijden. Verder vind ik het minder storend/opvallend dan in vroegere auto's met het systeem.
- Geluid in sport/individuele modus van de uitlaatde speakers. Niet overdreven en vervelend maar leuk sportief
- ESP in sportmodus geeft redelijk wat speelsheid zonder spinnende wielen.
- AID redelijk veel instelmogelijkheden
- 2 USB poortjes
negatief:
- Stoelen geven voor mijn gevoel onvoldoende steun in de rug. Heb zelf na een 1/1.5uur zitten toch wat last van de onderrug. Lendensteun is helemaal uit. Misschien word ik oud.
- zonnenbril bakje, man man man. Als je het knopje niet recht indrukt blijft hij hangen en gaat het bakje weer open. Goedkoop plastic, beetje zoals in de oude polo de middenarmsteun was.
- ESP kan niet uit of in sport icm ACC? WTF?
- Front assist & City emergency braking werken niet met ESP in sport/uit ?
- ACC kan niet in normale cruisecontrol stand.
- Lampje ESP van het knopje werkt niet, gaat iig nooit aan.
- DSG schakelt automatisch op in hand modus net voor de toerenbegrenzer.
- AID niet instelbaar zoals ik wil. Staat nu in auto modus, wil per driving profile in kunnen stellen wat ik op het scherm zie
- Radio module is al een keer vastgelopen
- Info systeem voelt langzaam aan. Maar dat is bijna altijd met alle merken en auto's.
[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 03-07-2018 15:26 ]
DSG zou niet automatisch op mogen schakelen in hand modus, ja vlak voor de toerenbegrenzer als bescherming. Anders is dat nieuw.
En dat uitlaat geluid is allemaal speaker werk in sport modus door je soundgenerator.
[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 03-07-2018 15:07 ]
M3P 24'
Dit topic is gesloten.
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS