Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.067 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Op het onderdeel zelf kijken? Staat er vaak wel opgedrukt :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.oemepc.com

[ Voor 255% gewijzigd door PWM op 24-06-2018 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
2018/2019 kaarten voor Discover Media / Amundsen. Goed kijken of je MIB1 of 2 hebt. Vaak begint MIB1 met een 5 en MIB2 met een 3 als onderdeelnummer

MIB1 (5,8gb)
http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P75_N60S3MIBS2_EU.7z

MIB2 (12,7gb)
http://vw-mapscdn.tdd.ada...erMedia2_EU1_2718_1030.7z

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

MrLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:17:
De kaart update op de Discover Media werkt niet?

Gedownload via DiscoverCare, maar bij terugplaatsen in de auto zegt deze iets van 'plaats een geldige kaart'.

Programma komt van deze pagina:
https://webspecial.volksw...5e-4843-99a9-2f5bee0c4bb5

Zo ver ik weet ene Discover Media 1, Golf Variant van 2013.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn SD kaart met DiscoverCare programma geupdate. Ging goed, geen problemen ondervonden. Kaart werd herkend en versie nummer was anders dan voorheen.

Ik heb het wel gedaan op een Mac en niet op een PC.
wimmel_1 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:24:
[...]

Hoe heb je dat SD kaartje geformateerd? De Discover Media apparatuur in je auto snapt, in tegenstelling tot de "Pro" versie, alléén maar het FAT(32) bestandsysteem
DiscoverCare deed alles vanzelf. Maakte zelfs een backup van de oude kaart.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
MisteRMeesteR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:29:
[...]

AFAIK zie je wel de speciale voorruit hoor, kijk maar eens naar die Agila/WagonR op de achtergrond met reguliere voorruit. Overigens werkt de verwarmbare voorruit van VW niet met traditionele draadjes maar met een opgespoten zilverlaag ( :? whateverrrrr, als het maar werkt :P), zie persbericht:
De warmtewerende voorruit reflecteerd infrarood, wat een deel van de energie in het licht niet tot in het interieur laat komen. Mocht het ook het zichtbare licht reflecteren zag je niets door je voorruit (is niet zo handig)

De Passat heeft volgens mij wel draadjes (weliswaar fijn) in de verwarmde vooruit. Wel opletten: eens je dedraden ziet kan je ze niet meer niet-zien en kijk je dagelijks naar.

Kaarten van de Discover Pro hier ook net geupdate naar de 2018/2019 variant. Duurde een dik kwartiertje met een snelle SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:08
Nila schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:21:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag mijn SD kaart met DiscoverCare programma geupdate. Ging goed, geen problemen ondervonden. Kaart werd herkend en versie nummer was anders dan voorheen.

Ik heb het wel gedaan op een Mac en niet op een PC.

[...]

DiscoverCare deed alles vanzelf. Maakte zelfs een backup van de oude kaart.
Hier ook vorige week op Windows 10 gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-02 22:07
Marsjee schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:00:
Weet iemand hier hoe ik aan een partnumer kan komen? Ik zou graag willen weten wat een andere "dezelfde" diffuser moet kosten voor de Polo AW
Zoek op Polo 2G onderdelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik weet niet of het standaard is -of ooit hier besproken- maar een tijdje geleden kwam ik er erachter dat wanneer de knop van de buitenspiegel op 'L' geselecteerd staat de spiegels synchroon bewegen. Althans op mijn SUPERGolf 7. Bij die 'domme' Caddy's van het werk gaat die vlieger niet op.

Dus 'R' mirrordip, op 'L' synchroon. d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GerCor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:08:
Ik weet niet of het standaard is -of ooit hier besproken- maar een tijdje geleden kwam ik er erachter dat wanneer de knop van de buitenspiegel op 'L' geselecteerd staat de spiegels synchroon bewegen. Althans op mijn SUPERGolf 7. Bij die 'domme' Caddy's van het werk gaat die vlieger niet op.

Kun je volgens mij ook instellen op de discover meen ik mij te herrineren. 8)
AndRo555 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:01:
[...]

De Passat heeft volgens mij wel draadjes (weliswaar fijn) in de verwarmde vooruit. Wel opletten: eens je dedraden ziet kan je ze niet meer niet-zien en kijk je dagelijks naar.
Wat ik begrijp is het een opgespoten zilverlaag met enkel draadjes t.b.v. de ruitenwissers. Ik kan iig geen draadjes (zoals bij bijv. Ford) ontdekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aC49lcROja0QyzKb0g8vMieP/full.jpg

Yeahhhhh 8) 8)

[ Voor 34% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-06-2018 22:31 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heel eerlijk.....dat wist ik serieus niet! Zo leer ook ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:28:
Kun je volgens mij ook instellen op de discover meen ik mij te herrineren. 8)
Je hebt gelijk. Maar staat het er standaard in of moet/kan het toegevoegd worden, net zoals Mirror Dip met VCDS. Maar zal wel standaard zijn want voor @Rainesh schijnt het nieuw te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zae0YgrIdgns85vJRj02kdtE/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:06:
[...]

Je hebt gelijk. Maar staat het er standaard in of moet/kan het toegevoegd worden, net zoals Mirror Dip met VCDS. Maar zal wel standaard zijn want voor @Rainesh schijnt het nieuw te zijn.

[afbeelding]
Dat het in het menu staat wist ik maar dat ie op links moet staan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:07:
Dat het in het menu staat wist ik maar dat ie op links moet staan niet :)
Haha, ja dat staat er ook niet bij. En als je Mirror Dip gebruikt heb je de schakelaar op 'R' staan en gebruik je de 'L' stand niet. Of ontdooien in de winter. Hooguit een keer handmatig spiegels inklappen maar wanneer gebruik je 'L'?
Ik had het 'geluk' het te ontdekken omdat mijn dochter -zucht- vaak in mijn auto rijdt en met haar tengels -godsamme- aan de knoppen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
@Rainesh Kun je zelf de hoogte van de koplampen verstellen? Of moet dit via software?

Dealer heeft na de reparatie van de sensor de koplampen flink omhoog versteld omdat ze volledig naar beneden gericht stonden. Echter vind ik ze nu wel erg hoog staan, ik verblind tegenliggers. :? :/

@GerCor Dat ga ik straks ook eens proberen, good find! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 25-06-2018 00:48 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn navigatie update kreeg een fail maar ik had het via een mac gedaan. Eerst map lokale schijf uitgepakt en gekopieerd naar de sd kaart (was via pc geformatteerd qua formaat). Ik zag wel dat er een melding was dat er een software update was maar bij het runnen van de update ging het mis dus ik ga straks wel even op een pc proberen.
Wat een update is het trouwens met bijna 30gb voor een media pro v2.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 00:47:
@Rainesh Kun je zelf de hoogte van de koplampen verstellen? Of moet dit via software?

Dealer heeft na de reparatie van de sensor de koplampen flink omhoog versteld omdat ze volledig naar beneden gericht stonden. Echter vind ik ze nu wel erg hoog staan, ik verblind tegenliggers. :? :/

@GerCor Dat ga ik straks ook eens proberen, good find! :*)
2 opties:

- handmatig bijstellen door middel van de 2 draai palletjes onder je motorkap. Zitten op je koplampen.
- met laptop nieuwe basiskalibratie doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:17
Rainesh schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:05:
[...]

2 opties:

- handmatig bijstellen door middel van de 2 draai palletjes onder je motorkap. Zitten op je koplampen.
- met laptop nieuwe basiskalibratie doen.
Optie 3: teruggaan naar de dealer en zeggen dat ie z'n werk goed moet doen?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
MerijnB schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:18:
[...]

Optie 3: teruggaan naar de dealer en zeggen dat ie z'n werk goed moet doen?
Als die om de hoek zat, ja. Maar als het makkelijk zelf bij te stellen is ga ik daar niet voor terug. :)

Heb ze gevonden @Rainesh, thanks. Even in de avond bijstellen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

GerCor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:06:
[...]

[afbeelding]
Afgelopen weekend bij mijn Polo mirror dip proberen in te stellen, helaas niet volledig gelukt. In de R stand van de DSG gaat de spiegel eerst helemaal naar buiten en dan naar orderen. Bij terug in P stand wil de spiegel niet terug naar zijn oude stand en blijft naar buiten/onderen gericht.

iemand een idee misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Nila schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:06:
[...]

Afgelopen weekend bij mijn Polo mirror dip proberen in te stellen, helaas niet volledig gelukt. In de R stand van de DSG gaat de spiegel eerst helemaal naar buiten en dan naar orderen. Bij terug in P stand wil de spiegel niet terug naar zijn oude stand en blijft naar buiten/onderen gericht.

iemand een idee misschien?
Ja, je moet eerst xx aantal kilometer per uur rijden wilt ie terug gaan. Soms gaat hij echter gelijk al terug bij het schakelen naar -> D of S.

Ook bugged mijn mirror dip soms, ik denk als ik te snel van R naar D ga, maar weet ik nog niet zeker. Maar dan klapt de spiegel dus helemaal niet terug en moet ik hem handmatig weer goed zetten. Of stilstaan -> R en D en dan gaat ie ook weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:44

Sandyman538

SandstorM [148839]

Leuk topic. Eind van de week kan ik een tweedehands Golf 7 variant ophalen. Om wat voorwerk te doen eerst dit topic in zijn geheel doorgelezen (alleen dit deel overigens). Veel leuke dingen gelezen. Natuurlijk de Caddy 2 met 200+pk van @Ediejo en de 2 echt snelle auto's van @Famous en @Vissa66. Ook de mooie Arteon R-Line van @Engineer Stewie is mij in positieve zin opgevallen, wat een mooie auto. Verder grotendeels positieve verhalen met links en rechts wat mindere ervaring bij de verschillende de dealers qua onderhoud. Ook de SUPERGolf van @GerCor is mij inmiddels bekend. En natuurlijk met veel interesse over de VCDS koning @Rainesh gelezen, echt gaaf wat die allemaal met de software kan.

In ieder geval, ik blijf lekker meelezen en vanaf vrijdag kan ik dan actief meeposten ;)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Marsjee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Ja, je moet eerst xx aantal kilometer per uur rijden wilt ie terug gaan. Soms gaat hij echter gelijk al terug bij het schakelen naar -> D of S.

Ook bugged mijn mirror dip soms, ik denk als ik te snel van R naar D ga, maar weet ik nog niet zeker. Maar dan klapt de spiegel dus helemaal niet terug en moet ik hem handmatig weer goed zetten. Of stilstaan -> R en D en dan gaat ie ook weer terug.
Klapt hij bij jou ook eerst helemaal naar beneden en dan naar onderen? Heb je toevallig de coderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Nila schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Klapt hij bij jou ook eerst helemaal naar beneden en dan naar onderen? Heb je toevallig de coderingen?
Volgens mij is dat hoe je hem hebt ingesteld... Want bij mij gaat eerst de spiegel naar rechts en dan naar onderen in positie. Precies zoals ik ingesteld heb dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

itsalex schreef op maandag 25 juni 2018 @ 05:42:
Mijn navigatie update kreeg een fail maar ik had het via een mac gedaan. Eerst map lokale schijf uitgepakt en gekopieerd naar de sd kaart (was via pc geformatteerd qua formaat). Ik zag wel dat er een melding was dat er een software update was maar bij het runnen van de update ging het mis dus ik ga straks wel even op een pc proberen.
Wat een update is het trouwens met bijna 30gb voor een media pro v2.
En als je het via DiscoverCare doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Haha, ja dat staat er ook niet bij. En als je Mirror Dip gebruikt heb je de schakelaar op 'R' staan en gebruik je de 'L' stand niet. Of ontdooien in de winter. Hooguit een keer handmatig spiegels inklappen maar wanneer gebruik je 'L'?
Ik had het 'geluk' het te ontdekken omdat mijn dochter -zucht- vaak in mijn auto rijdt en met haar tengels -godsamme- aan de knoppen zit.
Ik heb hem heel soms ook gewoon op L staan hoor wanneer ik ga inparkeren. Dan moet ik hem nog even handmatig kantelen. Daarna weer terug op R en even de 1 van het stoelgeheugen ingedrukt houden en ze staan weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Marsjee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Volgens mij is dat hoe je hem hebt ingesteld... Want bij mij gaat eerst de spiegel naar rechts en dan naar onderen in positie. Precies zoals ik ingesteld heb dacht ik :P
Excuses, dat bedoelde ik.... ik zie dat ik een typo heb gemaakt. |:(

Klinkt als het zelfde gedrag als wat hij bij mij vertoonde, alleen hij klapte niet terug.

Daarbij hebben we niet geprobeerd om te rijden, dat kunnen we nog is proberen. Thanks zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:08:

Heb ik ook ooit eens aangegeven, toen verklaarde ze me voor gek, want het kon niet :( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
Sandyman538 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:15: Ook de mooie Arteon R-Line van @Engineer Stewie is mij in positieve zin opgevallen, wat een mooie auto.
Tnx, rij er nog altijd met veel plezier in. Commentaren zijn ook overwegend positief, al zijn er bij die de velgen 'a liitle too much' vinden. De velg blijft wel tijdloos, maar je moet wel van de grootte (20") houden als van de centrale schroef (waar overigens gewoon een 5x112 boring achterzit).
Marsjee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:44:

Heb ik ook ooit eens aangegeven, toen verklaarde ze me voor gek, want het kon niet :( :F
Dat is geen mirrordip maar wel links en rechts synchroon verstellen. Heb dat overigens uitgezet in de setup van de spiegels want vind dat irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 25-06-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Zojuist vernomen dat m'n up!grade in week 30 of 31 wordt geleverd. Iets later dan aanvankelijk aangegeven, maar gezien alle rumoer rondom wltp productiestops en dergelijke valt het me mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nila schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:21:
[...]

En als je het via DiscoverCare doet?
Via de mac had het systeem nog 10 uur nodig, ik ga het proberen via mijn pc.

Het kaartje kan niet te groot zijn met 64GB want ik heb nu 128 GB SD kaart erin zitten en dat gaat zonder problemen.

Die Apple Carplay weet ik nog niet of dat nou de toekomst is. Die spraakherkenning is ook niet echt fantastisch en dat ligt echt niet aan mij want toen het nog in de kinderschoenen dus 1999 was, werkte ik ook al met spraakherkenning en ik kan moeiteloos inspreken. Het systeem is gewoon vaak sprakeloos en weet ook niet waar iets ligt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:44:
Wie?
J0YR1D3R schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:24:
Ik heb hem heel soms ook gewoon op L staan hoor wanneer ik ga inparkeren. Dan moet ik hem nog even handmatig kantelen. Daarna weer terug op R en even de 1 van het stoelgeheugen ingedrukt houden en ze staan weer goed ;)
Een beetje omslachtig allemaal, ofnie? >:)

Instellen met 'L' dan niet meer aankomen, schakelaar op 'R'. en zo laten staan. Of je moet natuurlijk je spiegels willen ontdooien.
Engineer Stewie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:00:
Dat is geen mirrordip maar wel links en rechts synchroon verstellen. Heb dat overigens uitgezet in de setup van de spiegels want vind dat irritant.
Wat heb je uitgezet? Mirror Dip of synchroon verstellen? Want Mirror Dip kan ik me voorstellen dat iemand dat irritant vindt maar spiegels synchroon verstellen is natuurlijk top. Ik kijk naar de linker spiegel, hoe ik die wil hebben, en dan staat de rechter spiegel ook gelijk perfect.

[ Voor 83% gewijzigd door GerCor op 25-06-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:12:
[...]
Een beetje omslachtig allemaal, ofnie? >:)

Instellen met 'L' dan niet meer aankomen, schakelaar op 'R'. en zo laten staan. Of je moet natuurlijk je spiegels willen ontdooien.
Wanneer ik een stoepje heb aan de linkerkant gaat rechts omlaag wanneer ik hem in achteruit zet, daar heb ik dus weinig aan. Vandaar knopje naar links, spiegel handmatig omlaag en weer terug naar R na het inparkeren. Standaard staat mijn spiegel niet zo laag dat ik de stoeprand zie zonder iets verder te kantelen. Of heb je een betere optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

J0YR1D3R schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:57:
[...]

Wanneer ik een stoepje heb aan de linkerkant gaat rechts omlaag wanneer ik hem in achteruit zet, daar heb ik dus weinig aan. Vandaar knopje naar links, spiegel handmatig omlaag en weer terug naar R na het inparkeren. Standaard staat mijn spiegel niet zo laag dat ik de stoeprand zie zonder iets verder te kantelen. Of heb je een betere optie?
Op knopje drukken automatisch inparkeren en klaar :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
GerCor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:12:
Wat heb je uitgezet? Mirror Dip of synchroon verstellen? Want Mirror Dip kan ik me voorstellen dat iemand dat irritant vindt maar spiegels synchroon verstellen is natuurlijk top. Ik kijk naar de linker spiegel, hoe ik die wil hebben, en dan staat de rechter spiegel ook gelijk perfect.
Synchroon verstellen. Vind dat niet juist uitkomen. Maar mss omdat ik eerst rechts instel en dan links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
azz_kikr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:23:
[...]

Op knopje drukken automatisch inparkeren en klaar :D
Leuke knop, maar ga ik niet gebruiken. Al genoeg voorbeelden van velgen gezien die rondom in de schade zitten door die functie.. Daarnaast duurt het veel te lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

Voor de liefhebbers. Met plezier gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

J0YR1D3R schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:57:
Zit je muurvast in je stoel dan? Ik heb nog nooit mijn spiegel aan bestuurderszijde naar beneden gedaan. :? 8)7
J0YR1D3R schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:44:
Leuke knop, maar ga ik niet gebruiken. Al genoeg voorbeelden van velgen gezien die rondom in de schade zitten door die functie.. Daarnaast duurt het veel te lang.
Daar kan ik me nou helemaal niks bij voorstellen.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 25-06-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Laatst online: 18-09 21:41

fheerens

ir.

S_Chief schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:38:
[video]

Voor de liefhebbers. Met plezier gekeken.
Heerlijk en met plezier gekeken!

Hier is mirror dip ook fijn, alles precies goed ingesteld, geen andere chauffeur, dus geen spiegel of stoel verstellingen nodig naderhand. Achteruit-rij-cam helpt ook perfect, geen park-help nodig als ik zelf prima kan inschatten en anticiperen.

Mis de laatste weken wel de file-assist... Misschien een retrofit over een jaartje als mijn lease afloopt door policy-changes en ik de wagen mogelijk overneem. O+

In AvE we trust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Nog een paar dagen wachten en dan mag ik mijn nieuwe dagelijkse auto in ontvangst nemen. Onverwacht snel gegaan eigenlijk.

Nieuwe aanwinst is een 2013 Golf VII GTI. Super blij mee en echt een stap vooruit tov mijn oude V GTI! Cant wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb mijn auto ook 2e hands gekocht. Er zit Park Assist -het automatisch inparkeren- op maar, afhankelijk van de meerkosten, zou ik het zelf niet besteld hebben. Ik bedoel: leuk dat het er op zit maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen en dat is wel een hele nuttige toevoeging. Kijk, de meeste autoliefhebbers kunnen, denk ik, wel aardig (in)parkeren. De diverse 'Assists' zijn ook slechts 'hulpjes'. Vandaar de naam Assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:06
Is er een mogelijkheid om de 'niet rechts inhalen' functie van de ACC tijdelijk uit te schakelen? Ik zit regelmatig 'vast' achter een andere auto op een uitvoegstrook. Momenteel geef ik zelf een beetje gas bij totdat ik er voorbij ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Uffeltje op 26-06-2018 08:33 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Uffeltje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:33:
Is er een mogelijkheid om de 'niet rechts inhalen' functie van de ACC tijdelijk uit te schakelen? Ik zit regelmatig 'vast' achter een andere auto op een uitvoegstrook. Momenteel geef ik zelf een beetje gas bij totdat ik er voorbij ben.
Gas geven is toch tijdelijk uitschakelen?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Tylen schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:36:
[...]

Gas geven is toch tijdelijk uitschakelen?
Remmen ook :+

Nu zonder gein, nee denk niet dat dat kan, lijkt me een typisch beveiliging systeem. Ik heb er zelf soms ook "last van". Wat wel helpt is je eigen auto zo rechts als mogelijk op de rechterbaan te houden, dan kan het zijn dat ie de linker auto's niet ziet en toch doorrijd...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 07:17
Kort gas geven of resume drukken.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
maikel_rox schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:59:
Nog een paar dagen wachten en dan mag ik mijn nieuwe dagelijkse auto in ontvangst nemen. Onverwacht snel gegaan eigenlijk.

Nieuwe aanwinst is een 2013 Golf VII GTI. Super blij mee en echt een stap vooruit tov mijn oude V GTI! Cant wait :)
Congratz!
Benieuwd naar de foto’s.

- Wel gekozen voor een performance?
- Hebbie de turbo gecontroleerd op het nummer ivm slechte batch?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:42:
[...]

Zit je muurvast in je stoel dan? Ik heb nog nooit mijn spiegel aan bestuurderszijde naar beneden gedaan. :? 8)7
Ik zit niet muurvast hoor, maar het zijn gewoon nare stoepjes :) Dus ik zie het liever goed dan dat ik mijn velg stuk rij ;)
[...]

Daar kan ik me nou helemaal niks bij voorstellen.
Niet? Dit is wat ik bedoel:
Octavia velg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rechts inhalen kan uitgezet worden met vcds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:14:
[...]

En waarom heb jij dat niet bij mij uitgezet dan :( }) ?

‘Elke*’ keer weer even m’n gas aantikken gaat ook vervelen :+ 8)

*rechts van de blokmarkering :>

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-06-2018 10:35 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:34:
[...]

En waarom heb jij dat niet bij mij uitgezet dan :( }) ?

‘Elke’ keer weer even m’n gas aantikken gaat ook vervelen :+ 8)
rij maar langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Heb je al verder gekeken naar dat Predictive ACC van de Arteon op mijn Passat? O-)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Heb je al verder gekeken naar dat Predictive ACC van de Arteon op mijn Passat? O-)
Jap en niet mogelijk. Andere software/hardware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Jap en niet mogelijk. Andere software/hardware versies.
Ook niet enkel het koppelen van de verkeersbordenherkenning aan de ACC? (In de Arteon werkt het ook icm Maps/GPS volgens mij.. :P )

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
Rainesh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Is dat niet snelheidsafhankelijk? Ik meen dat bij 50 km/h hij gewoon rechts inhaalt, enkel vanaf 70 - 80 km/h houdt hij in, tot je een kort tikje gas geeft.

Ik denk zelfs dat als je een maal hebt aangegeven dat je het niet erg vindt om rechts in te halen, hij het verderop zelf doet.

Ik heb wel vaker in mijn avondspits traject dat niemand lijkt te zien dat de spitsstrook open is. Gewoon bij de eerste (vracht)wagen aangeven dat hij er rechts langs mag, en hij blijft blij verder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
C-sharp schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Is dat niet snelheidsafhankelijk? Ik meen dat bij 50 km/h hij gewoon rechts inhaalt, enkel vanaf 70 - 80 km/h houdt hij in, tot je een kort tikje gas geeft.

Ik denk zelfs dat als je een maal hebt aangegeven dat je het niet erg vindt om rechts in te halen, hij het verderop zelf doet.

Ik heb wel vaker in mijn avondspits traject dat niemand lijkt te zien dat de spitsstrook open is. Gewoon bij de eerste (vracht)wagen aangeven dat hij er rechts langs mag, en hij blijft blij verder doen.
Klopt, maar soms bij afritten wordt het echt een ramp. Wilt ie weleens keihard in de remmen gaan als je niet op tijd een tikje gas geeft. Overigens moet het tikje wel lang genoeg zijn dat je in de dode hoek zit van de auto. Dan registreert je ACC radar de auto niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Gezien de post history van @Famous wordt z'n volgende auto een C63. :+

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
Rainesh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:41:
[...]

Klopt, maar soms bij afritten wordt het echt een ramp. Wilt ie weleens keihard in de remmen gaan als je niet op tijd een tikje gas geeft. Overigens moet het tikje wel lang genoeg zijn dat je in de dode hoek zit van de auto. Dan registreert je ACC radar de auto niet meer.
Precies, het is vooral het plotse afremmen wat me stoort, dat zou gevaarlijk kunnen zijn. VCDS is inderdaad een oplossing, zal ik eens over nadenken. Aan de andere kant gaat hij dan ook in normale situaties rechts inhalen, wat ik niet wil.

De komende dagen trouwens weer heerlijk met open dakje rijden, die optie zou ik iedereen aanraden bij de aanschaf van een nieuwe auto. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Uffeltje op 26-06-2018 13:06 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 20-09 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:27:
Vandaag bericht gekregen dat m'n bestelde golf comfortline 1.5 tsi dsg flink naar voren is geschoven qua levering. Van half oktober naar half juli *O*
en nog beter bericht gekregen vandaag, volgende week dinsdag neem ik 'm in ontvangst *O*
(weer een kleine 2 weken naar voren geschoven)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nice! Ben benieuwd, wel foto's posten! En ook graag reactie hoe de motor/bak bevalt.

Hoorde gister een verhaal van iemand die had een Seat besteld in februari, levering juli.
1.5 motoren zijn op, nu pas productie in oktober. Daar zou ik goed ziek van zijn. Hoe gek kan het lopen dat jij van half oktober naar begin juli gaat, lekker hoor. :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 12:18
Ik heb mijn Volkswagen Polo CNG begin februari besteld, en verwacht pas levering ten vroegste begin augustus. Zijn er anderen die ook zo lang moeten wachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:19:
[...]

en nog beter bericht gekregen vandaag, volgende week dinsdag neem ik 'm in ontvangst *O*
(weer een kleine 2 weken naar voren geschoven)
Ze zijn bang dat je afhaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vagtechniek zegt dat het nog wel eventjes gaat duren met de sjiptoening :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Finder schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:14:
Ik heb mijn Volkswagen Polo CNG begin februari besteld, en verwacht pas levering ten vroegste begin augustus. Zijn er anderen die ook zo lang moeten wachten?
Mijn 1.0 TSI Comfortline is deze maand besteld en wordt in oktober geleverd.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Viper® schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:54:
vagtechniek zegt dat het nog wel eventjes gaat duren met de sjiptoening :(
hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
Finder schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:14:
Paar weken terug een Golf tdi besteld. Planning 15 november dat ik hem heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Ze moeten zijn ECU nog kraken, ofja, dat doet vagtechniek niet maar een of ander random bedrijf en dat kan soms wel een tijdje duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Rainesh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:41:
[...]

Is het ook mogelijk om de ACC zonder A te gebruiken, dus de ouderwetse CC op het moment dat je daar behoefte aan hebt?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Impry schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:10:
[...]

Is het ook mogelijk om de ACC zonder A te gebruiken, dus de ouderwetse CC op het moment dat je daar behoefte aan hebt?
Nope bij VAG niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Wat doet het "mode" knoppie op het stuurwiel dan wel? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
speed limiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo...., heb het K&N luchtfilterhuis en open luchtfilter weer uit de rocco gehaald en ben terug gegaan naar het standaard luchtfilter.
Ik kon niet wennen aan het geluid, het leek soms net alsof er een stofzuigertje onder de motorkap lag.
Het voelde naar mijn idee te lullig.
Ach ja, soms maak je een verkeerde beslissing.

Maar heb nu dus wel een K&N 57s-9500 setje over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Uffeltje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:05:
De komende dagen trouwens weer heerlijk met open dakje rijden, die optie zou ik iedereen aanraden bij de aanschaf van een nieuwe auto. _/-\o_
Echt wel. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Scrtz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:38:
[...]

Ze moeten zijn ECU nog kraken, ofja, dat doet vagtechniek niet maar een of ander random bedrijf en dat kan soms wel een tijdje duren
Een aantal tuners in NL die bieden al opties voor de 1.5 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Mad-Matt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Verschilt soms ook nog eens per type auto he, sommige auto's hebben bijv een andere ECU in de 1.5 zitten. Zo heeft een kennis van mij een 2.0 tfsi audi a3 uit 2017 en die is ook nog niet gekraakt, terwijl je zou zeggen dat het precies dezelfde 2.0 tfsi is uit veel andere VAG auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Die aanname heb ik dus gedaan, thanks voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mad-Matt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:29:
Die aanname heb ik dus gedaan, thanks voor de uitleg :)
Ja dacht ik zelf ook altijd, bleek dus van niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Bij alle VAG merken niet?

Van VW wist ik het, maar had stiekem de hoop dat Audi het wel kon. Dat is wel een serieus minpunt dan vergeleken bij bv. BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

VAG heeft gewoon heel goed gekeken naar de TV-reclame van Schweppes:

'Doe maar een Cruise Control-tje' :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ik zag bij 2018-2019 MIB2 Discover Media kaart dat Turkije er niet op staat. Kan ik dat toevoegen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Mad-Matt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Ik hou voor mijzelf altijd 1 stelregel aan: Als JD-Engineering zegt dat het nog niet kan, kan het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:38:
ik zag bij 2018-2019 MIB2 Discover Media kaart dat Turkije er niet op staat. Kan ik dat toevoegen? Weet iemand dat?
Voordat iemand met de Discover Pro MIB1 gaat kijken of Turkije er op staat: die staat er op.
Ik was natuurlijk gelijk nieuwsgierig.
Ik vraag me af wie die functie gebruikt.

EDIT: @Rainesh Misschien kun je het je nog herinneren? Toen ik de eerste keer in het altijd heuvelachtige Voorburg bij je was gaf je al aan dat de tankklep een melding gaf. 'Even laten vervangen, kost iets van 3 tientjes' zei je toen. Eigenwijs als ik ben, niet gedaan. Want in de praktijk merk ik er niks van. Dat was tot vanmorgen. Kreeg de tankklep niet meer open. 10 keer geprobeerd. Dus, op naar de garage waar - uiteraard - de monteur het klepje direct open kon krijgen. Toch maar een nieuw stelmotortje besteld. Sta ik straks op vakantie in Engeland, klep niet open te krijgen en zegt de garage daar: ja, is een andere model. Kunnen we niet zo snel bestellen. :+

En, is mijn SUPERGolf 7 ook weer meldingsvrij. Ook wat waard. (y) :)F

------- And, never forget:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QNLbebH4Rw0luniGDADR37np/full.png

[ Voor 71% gewijzigd door GerCor op 28-06-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
GerCor schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Voordat iemand met de Discover Pro MIB1 gaat kijken of Turkije er op staat: die staat er op.
Ik was natuurlijk gelijk nieuwsgierig.

[...]

Ik vraag me af wie die functie gebruikt.
Gebruik hem heel af en toe, als ik weet dat het een omgeving is met veel flitspalen o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Iemand ervaring met het verbinden van twee telefoons tegelijk met een Discover Media? Om op beide gebeld te kunnen worden (uiteraard niet tegelijk) bedoel ik dan, zonder actief van toestel te hoeven wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
JB076 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:59:
Iemand ervaring met het verbinden van twee telefoons tegelijk met een Discover Media? Om op beide gebeld te kunnen worden (uiteraard niet tegelijk) bedoel ik dan, zonder actief van toestel te hoeven wisselen.
Ja hoor werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik weet eigenlijk niet eens wat we in de Caddy hebben -in ieder geval geen Pro- zitten maar daar werkt het ook uitstekend. Wel soms problemen met mijn privételefoon. Is een Lumia 950 en dus Windows 10 Mobile. Gaat netjes over maar kan het gesprek dan niet altijd beantwoorden. Kun je 'drukken wat je wil' op dat groene telefoonicoon maar het werkt dan eenvoudigweg niet. Maar in 9 van de 10 gevallen werkt het wel.

Wat ik in mijn eigen auto ook regelmatig merk is dat het vrij lang duurt voordat mijn Lumia 950 gevonden is door het systeem. Vaak ben ik de straat waar ik woon al uit. Maar als mijn vriendin ook maar in de buurt van mijn auto is - ze heeft een iPhone- dan is de verbinding er direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
JB076 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:59:
Ligt eraan. Op de "oude" versie uit de Golf 7 ging het niet. Op de nieuwe uit de Golf 7,5 van na de facelift wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Het gaat om een nieuwe Polo. Neem aan dat het dan daarop ook wel zal werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:27:
Ligt eraan. Op de "oude" versie uit de Golf 7 ging het niet. Op de nieuwe uit de Golf 7,5 van na de facelift wel.
Volgens mij vanaf MIB2. Dat is 2015/2016 zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]
Die optie miste ik wel op mijn vorige auto, op de polo had ik hem destijds ook.

Vooral met 20 graden zonnetje, niet te heet weer, airco uit dakkie open
Afbeeldingslocatie: https://iruntheinternet.com/lulzdump/images/gifs/camel-bites-kids-sun-roof-car-13587924276.gif
EDIT: @Rainesh Misschien kun je het je nog herinneren? Toen ik de eerste keer in het altijd heuvelachtige Voorburg bij je was gaf je al aan dat de tankklep een melding gaf. 'Even laten vervangen, kost iets van 3 tientjes' zei je toen. Eigenwijs als ik ben, niet gedaan. Want in de praktijk merk ik er niks van. Dat was tot vanmorgen. Kreeg de tankklep niet meer open. 10 keer geprobeerd. Dus, op naar de garage waar - uiteraard - de monteur het klepje direct open kon krijgen. Toch maar een nieuw stelmotortje besteld. Sta ik straks op vakantie in Engeland, klep niet open te krijgen en zegt de garage daar: ja, is een andere model. Kunnen we niet zo snel bestellen. :+
Mijn vriendin heeft een Renault clio waarbij de tankdop niet meer open wil, schijnbaar zit er zo'n zwart plastic pinnetje en dat motortje is niet heel betrouwbaar.... Renault hè :+
Is wel lastig tanken.

[ Voor 45% gewijzigd door Viper® op 29-06-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:06:
[...]

Die optie miste ik wel op mijn vorige auto, op de polo had ik hem destijds ook.

Vooral met 20 graden zonnetje, niet te heet weer, airco uit dakkie open
[afbeelding]

[...]

Mijn vriendin heeft een Renault clio waarbij de tankdop niet meer open wil, schijnbaar zit er zo'n zwart plastic pinnetje en dat motortje is niet heel betrouwbaar.... Renault hè :+
Is wel lastig tanken.
Ik heb het dakje open en airco gewoon aan. Tankdop of tankklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
tankklep
http://www.renaultforum.n...-renault-clio-t13254.html

Afbeeldingslocatie: https://www.onderdelenlijn.nl/upload/parts/100255/9811639/large/1.jpg

Dat stukje bovenin bevat een pinnetje, deze gaat bij slot erop naar beneden en haakt in het zwarte gaatje.

maar met hard trekken krijg je alles open. Gelukkig kon je het grijze deel eraf schuiven en nog bij het pinnetje.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 29-06-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:15:
tankklep

Dat stukje bovenin bevat een pinnetje, deze gaat bij slot erop naar beneden en haakt in het zwarte gaatje.

maar met hard trekken krijg je alles open. Gelukkig kon je het grijze deel eraf schuiven en nog bij het pinnetje.
Ach. Doe voor die 'paar centen' maar een nieuwe. Geeft mij in ieder geval een prettiger gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik ga vandaag de Golf ook maar weer eens een slinger geven.
Het is alweer eventjes geleden dat ik ermee heb gevaren..

Mooi in het zonnetje (dakje op kantelstand) cruisen, wel eerst even het vliegenkerkhof eraf spuiten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Viper® schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:06:

Is wel lastig tanken.
Ik heb ook een Clio, die wordt binnenkort wel vervangen door een Golf.
De tankklep is al zeker 5 keer eraf gevallen bij openen/sluiten. Zelf krijg je dat er niet op, moest de garage doen. Bij de laatste keer hadden ze dit zelfs vastgeplakt met lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:31:
Ik ga vandaag de Golf ook maar weer eens een slinger geven.
Het is alweer eventjes geleden dat ik ermee heb gevaren..

Mooi in het zonnetje (dakje op kantelstand) cruisen, wel eerst even het vliegenkerkhof eraf spuiten :')
Ik heb - tot op heden- nooit echt het nut begrepen van de kantelstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Is de mooiste stand op een 6.
Mijn raam schuift in het dak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Bij mij staat 't dak bijna altijd open in de kantelstand, alleen met regen doe ik 't dak dicht. De schuif functie gebruik ik eigenlijk maar zelden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:59:
Bij mij staat 't dak bijna altijd open in de kantelstand, alleen met regen doe ik 't dak dicht. De schuif functie gebruik ik eigenlijk maar zelden.
Met welk nut? Maakt alleen maar lawaai. Ja, of je moet roken in de auto, heb je een dubbele uitlaat. …... :9

Overigens, mijn zwager heeft in zijn Audi het panoramadak ook altijd in kantelstand staan. Ik vroeg hem waarom. 'Anders verbrandt mijn kop'. Tsja, er zit nog een extra scherm in het dak. Bij zijn Audi A6 zelfs elektrisch bedienbaar. Zelfs zijn hoedenplank is elektrisch. Gaat de achterklep open, schuift de hoedenplank ook naar voren.

Uitslover. :+

Maar dan wel de binnenverlichting in halogeen. Tssss.

[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 29-06-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
GerCor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Met welk nut? Maakt alleen maar lawaai. Ja, of je moet roken in de auto, heb je een dubbele uitlaat. …... :9
Voor de looks of show-off dat je een panorama dak hebt :)
Zie regelmatig panorama daken open in de kantelstand, zelfs in de winter. De auto ziet er toch wel wat anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Conman schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:25:
Voor de looks of show-off dat je een panorama dak hebt :)
Zie regelmatig panorama daken open in de kantelstand, zelfs in de winter. De auto ziet er toch wel wat anders uit.
Whahaha, werkelijk? Doet me altijd denken aan die 'nep open daken' die je vroeger voor 300 gulden achteraf kon laten inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Whahaha, werkelijk? Doet me altijd denken aan die 'nep open daken' die je vroeger voor 300 gulden achteraf kon laten inbouwen.
Zet bijvoorbeeld mijn R maar eens naast elkaar met een dakje in kantelstand en dakje dicht.. echt een wereld van verschil.

'vroeger' gebruikte wij het woord kantelen voor zuipen/ je glas leeg maken.
Oh the memories :+

Pagina: 1 ... 50 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS