Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.080 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Famous schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:34:
Rechtstreek de usb erin ipv weer zon stomme omvormert :)
Stomme omvormert met Quickcharge 3.0 is anders rete fijn voor een Galaxy 7/8/9 of elk ander merk die quickcharge support heeft.

Voor mij geen standaard usb poortjes, met als je geluk hebt 1.5/2.0A,

[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 25-05-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Marsjee schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Stomme omvormert met Quickcharge 3.0 is anders rete fijn voor een Galaxy 7/8/9 of elk ander merk die quickcharge support heeft.

Voor mij geen standaard usb poortjes, met als je geluk hebt 1.5/2.0A,
Geloof je direct maar zon omvormert vind ik echt niets :+

Gebruik het ook nooit, mijn iPhone houd het gewoon vol ;) >:)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Van de week 'Voice Control' eens even getest. Ik moest -midden in de nacht- naar Utrecht Centraal. Dus, knopje op het stuur ingedrukt. Ik zeg: navigatie. Utrecht Centraal. Snapt de Discover Pro dus helemaal niks van. Utrecht Centraal staat niet in mijn contactpersonen. Of ik de Voice functie maar even wil beëindigen.

Pardon?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:15
Het lef hebben om niet eens ff te bellen. Krijg net een std smsje dat de auto klaar staat. Ja daar heb ik nu niks meer aan.... bel ik ze op, krijg ik zo'n griet aan de lijn met de mededeling dat ik maandag weer de 1e ben. Ja volgende week ben ik van maandag tot zaterdag aan het werk.

Morgen is de showroom open, ik rij die leenauto naar binnen en ze gaan mooi mijn auto weer mee geven.... stelletje flikkers.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:39
Door een operatie kan ik momenteel 2,5 maand niet in mijn golf rijden. Kan dat kwaad?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:38:
Door een operatie kan ik momenteel 2,5 maand niet in mijn golf rijden. Kan dat kwaad?
Ja, dat is superslecht. Maar ik wil je wel helpen natuurlijk, want zo ben ik. Mijn dochter kan wel een auto gebruiken. _O-

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
Lekker kleurtje als de zon er mooi op schijnt. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wKlT5yZ.jpg

Is al een wat oudere foto overigens, maar het geeft een beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Uffeltje op 26-05-2018 11:42 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:38:
Ik wil 'm best af en toe ff uitlaten voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:02:
Het lef hebben om niet eens ff te bellen. Krijg net een std smsje dat de auto klaar staat. Ja daar heb ik nu niks meer aan.... bel ik ze op, krijg ik zo'n griet aan de lijn met de mededeling dat ik maandag weer de 1e ben. Ja volgende week ben ik van maandag tot zaterdag aan het werk.

Morgen is de showroom open, ik rij die leenauto naar binnen en ze gaan mooi mijn auto weer mee geven.... stelletje flikkers.
En, lopend naar huis ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Verkoper was vrij makkelijk, hier heb je de sleutel.

Echter ben ik er niks mee opgeschoten, helemaal niks werkt. ACC, LA, borden herkenning, lichtsensor, alles komt nog steeds direct in storing en werkt niet.

Hier krijg je toch de schijt van, hoe kun je nou zeggen dat de auto klaar is en hem afleveren zonder dat er ook maar iets is gerepareerd? :/

Ben echt meteen weer genezen van VAG. Ik wilde voor een 7.5R hierna gaan kijken maar als je zo behandeld wordt als er een keer wat mis is.....

[ Voor 12% gewijzigd door Vissa66 op 26-05-2018 12:38 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb trouwens iets bijzonders met lane assist. Elke dag, op precies hetzelfde kruispunt raakt die in storing en wordt ie uitgeschakeld. Net alsof er daar een soort 'tag' zit die de boel stoort. Ik kan LA daarna gewoon weer aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

KDL

tiguan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:41:
Ik heb trouwens iets bijzonders met lane assist. Elke dag, op precies hetzelfde kruispunt raakt die in storing en wordt ie uitgeschakeld. Net alsof er daar een soort 'tag' zit die de boel stoort.
Staat er een bordje met Bermuda Crossing?

[ Voor 6% gewijzigd door KDL op 26-05-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@KDL Geen idee, wat is dat?

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 26-05-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Verkoper was vrij makkelijk, hier heb je de sleutel.

Echter ben ik er niks mee opgeschoten, helemaal niks werkt. ACC, LA, borden herkenning, lichtsensor, alles komt nog steeds direct in storing en werkt niet.

Hier krijg je toch de schijt van, hoe kun je nou zeggen dat de auto klaar is en hem afleveren zonder dat er ook maar iets is gerepareerd? :/

Ben echt meteen weer genezen van VAG. Ik wilde voor een 7.5R hierna gaan kijken maar als je zo behandeld wordt als er een keer wat mis is.....
Ja, Tis maar één garage hè. Heeft verder weinig met VAG te maken. Dien een klacht in bij PON. Die schijnt nogal gevoelig te zijn voor kritiek op dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:52:
[...]

Ja, Tis maar één garage hè. Heeft verder weinig met VAG te maken. Dien een klacht in bij PON. Die schijnt nogal gevoelig te zijn voor kritiek op dealers.
De service die je krijgt heeft alles met VAG te maken, ik moet namelijk naar een VAG garage toe als er iets mis is. Als ik voor garantie werk zo behandeld wordt hoef ik geen VAG auto meer. We hebben hier blijkbaar geen goede dealers in de omgeving zitten die hun zaakjes wel op orde hebben.

Ik blijf niet een heen en weer spelletje met die gasten spelen. Hoe kun je nou je klant zo behandelen? Het interesseert ze blijkbaar niks als het om garantie werk gaat.

Het ging al fout bij het 1e onderhoudsbeurtje, daarna bij de diagnose van de problemen, vd week weer bij het neerzetten van de auto en nu blijkt nog niks te werken. Je wordt er dan wel een beetje moedeloos van.

Ik heb al heel wat merken auto's gereden, en het is echt garage afhankelijk hoe je behandeld wordt, maar dit slaat echt nergens op. :/

Ik ga maandag die knakker bellen met de vraag hoe hij dit wilt gaan oplossen. Ik wil de auto niet eerder terug voordat alles weer werkt zoals het hoort. Komen we er niet uit, dan zal ik zeker een klacht indienen bij PON, maar PON interesseert dat ook niks. Dat is een gevecht wat je toch altijd gaat verliezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vissa66 op 26-05-2018 13:07 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen ervaring maar ik heb altijd het gevoel dat de bekende merken die jarenlang achterover hebben kunnen hangen, denk hierbij aan audi, vw en bmw weinig tot niks geven om hun klanten.
Waarbij merken die het moeten hebben van opkomende verkopen en nieuwe klanten zoals Hyundai het beter doen.

VW verkoopt toch wel, fuck die klant.

Of heb ik dat verkeer ?

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 26-05-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Viper® schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:18:
Geen ervaring maar ik heb altijd het gevoel dat de bekende merken die jarenlang achterover hebben kunnen hangen, denk hierbij aan audi, vw en bmw weinig tot niks geven om hun klanten.
Waarbij merken die het moeten hebben van opkomende verkopen en nieuwe klanten zoals Hyundai het beter doen.

Of heb ik dat verkeer ?
Dat gevoel heb ik bij VW zeker weten. Ze zijn gewoon te groot. Een klant meer of minder interesseert ze, naar mijn mening, echt helemaal niks.

Bij de Honda die ik hiervoor had was dat echt totaal andersom. Daar kende je de bedrijfsleider, de verkopers en de monteurs. Als je daar binnen liep was er altijd tijd voor een bakje koffie en een praatje. Daar werdt je nog eens uitgenodigd voor een leuke dag op het circuit, of een bijeenkomst. Problemen? Directe goede aanpak en vervangend vervoer was nooit een probleem.

Echt heel héél anders!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
was bij Nissan ook. Was natuurlijk een GTR, maar toch, uitnodiging raceweekend zandvoort.

Mijn vader heeft een Mercedes, service is wel iets beter maar daar betaal je natuurlijk ook gewoon voor.
Ken er genoeg met een BMW en zelfs die hoor ik af en toe ook al klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Misschien helpt klacht indienen toch wel. Ik vond A-Point in A'dam Zuidoost altijd een arrogante zooi, maar de laatste keren ben ik toch best wel prettig geholpen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rare is dat een beetje service, oplossingen zoeken vaak niet eens zoveel hoeft te kosten.
Denk dat dit ook mijn laatste VW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:22
Viper® schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:18:

Of heb ik dat verkeer ?
Dat en de vele leasewagens waarvan de meerderheid de bekende europese merken zijn. Die leasewagens komen toch langs voor onderhoud, of dat er nu goed of slecht met klanten omgegaan wordt.
De VW dealer in de buurt hier is ook maar matig, maar toch gaat de leasebak er naartoe voor onderhoud, daar is het de moeite en tijd niet waard om naar een dealer verder weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Herkenbaar. Leasegebakje gaat naar de dealer die voor m'n werklocatie het handigst uitkomt (hoe vaak de winter- en zomerbanden al niet heen en weer gesleept zijn :')) terwijl de gezinsbak in onderhoud is bij de plaatselijke garage in het dorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je hoeft ook niet bij vw garage te gaan he. (Voordeel van eigen wagen, en geen leasehok).

Het bosh servicepunt waar ik ga is super vriendelijk, superduidelijk en altijd bakje koffie bezchikbaar.
- door misverrstand ook eens met vervangwagen tekort gezeten. Eigenaar gewoon naar huis gebelt en de wagen van de vrouw opgevorderd om mij te depanneren
- andere keer had ik afgebeld omdat ik te ziek was om wagen op te halen. Gewoon 1 van de medewerkers heeft de wagen thuis komen afzetten en de sleutels in de bus samen met kaartje van veel beterschap vanwege de ganse ploeg.

Ik heb wagen daar niet eens gekocht, en altijd met een smile geholpen geweest. Er zijn dus evht nog goeie garages ook

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
azz_kikr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:04:
Je hoeft ook niet bij vw garage te gaan he. (Voordeel van eigen wagen, en geen leasehok).

Het bosh servicepunt waar ik ga is super vriendelijk, superduidelijk en altijd bakje koffie bezchikbaar.
- door misverrstand ook eens met vervangwagen tekort gezeten. Eigenaar gewoon naar huis gebelt en de wagen van de vrouw opgevorderd om mij te depanneren
- andere keer had ik afgebeld omdat ik te ziek was om wagen op te halen. Gewoon 1 van de medewerkers heeft de wagen thuis komen afzetten en de sleutels in de bus samen met kaartje van veel beterschap vanwege de ganse ploeg.

Ik heb wagen daar niet eens gekocht, en altijd met een smile geholpen geweest. Er zijn dus evht nog goeie garages ook
Ik heb ook gewoon altijd eigen auto's, maar die zijn of nieuw of zo jong dat ze nog in de fabrieksgarantie zitten. Dan moet ik wel naar een VW garage toe als ik iets heb, al die sensoren die nu kapot zijn kosten een beste duit als je dat buiten de garantie zou moeten laten vervangen. :Y

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41

fheerens

ir.

Uffeltje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:41:
Lekker kleurtje als de zon er mooi op schijnt. 8)

[afbeelding]

Is al een wat oudere foto overigens, maar het geeft een beeld.
Inderdaad erg mooi.
Wij hebben bijna dezelfde lichting zo te zien aan het kenteken :9

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

K&N 57s-9500

Vandaag heb ik een K&N 57s-9500 luchtfilter in m'n Rocco ingebouwd.
Helaas ben ik tijdens het uitbouwen een boutje verloren ergens bij het blok. Tijdens de proefrit niet echt iets geks gemerkt of horen rammelen, maar ook geen boutje meer op straat gevonden.
Die is dus gewoon kwijt.
Maar goed, de Rocco heeft nu iets meer geluid en een klein afblaasgeluidje van de turbo.
Vind het nog een beetje lullig klinken, zal wel even moeten wennen. Vorige wagen was een Audi TT 1.8 en dat klonk toch wel iets beter.
Nu staat er nog een keer chiptuning op de agenda en dan vind ik het wel een heel eind goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:53:
[afbeelding]

Helaas ben ik tijdens het uitbouwen een boutje verloren ergens bij het blok. Tijdens de proefrit niet echt iets geks gemerkt of horen rammelen, maar ook geen boutje meer op straat gevonden.
Die is dus gewoon kwijt.
Maar goed, de Rocco heeft nu iets meer geluid en een klein afblaasgeluidje van de turbo.
Vind het nog een beetje lullig klinken, zal wel even moeten wennen. Vorige wagen was een Audi TT 1.8 en dat klonk toch wel iets beter.
Nu staat er nog een keer chiptuning op de agenda en dan vind ik het wel een heel eind goed zo.
Mooi man! Ziet er netjes uit :) Wat voor blok is dat?? En uit welk jaar komt jou rocco??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwillemske schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:37:
[...]

Mooi man! Ziet er netjes uit :) Wat voor blok is dat?? En uit welk jaar komt jou rocco??
Thanks! :*)
Is een 1.4 TSI blokje met nog de standaard 122pk.
Wil waarschijnlijk deze zomer nog laten chippen bij JD. Gewoon stage 1.
De Rocco is van 2013.

Grappig ook wel dat de rocco niet eens een MAF-sensor heeft.
Te kleine turbo zeker?
En zo ja, kan er wel een grotere turbo op dan?

Air system rocco 1.4

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik App-Connect zou aanschaffen dan zag ik dat de telefoon niet meer via Bluetooth verbonden wordt, maar alleen met de kabel.

Kan ik dan nog Flitsmeister gebruiken naast Apple of Google Maps? Gewoon in de achtergrond zegmaar.

Dat App-Connect gedoe is wel duur met 331 euro. Maar volgens mij integreert de auto daarna veel fijner met alles. Aan de andere kant heb ik een magneet-houder voor mijn telefoon die op zich ook alles prima doet. Ik zou zelfs 100 euro al te duur vinden eigenlijk :7 Maargoed.

Wat zeggen jullie, is dat het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:53:
[afbeelding]

Die is dus gewoon kwijt.
Ziet er mooi uit zo'n filter, maar wat mij er altijd van weerhouden heeft op m'n eigen Scirocco (met dezelfde motor) is dat ik altijd heb begrepen dat het voor de prestatie van de turbo vooral ongunstig is aangezien de verse lucht nu vanuit het hete motorcompartiment wordt aangezogen i.p.v. de koelere buitenlucht. Hete lucht is precies niet wat een turbo wil.

Chiptuning zou je zonder al te veel moeite tot 160 pk moeten brengen met dit blok. Bij mij werd toen wel een dikkere downpipe en verder naar achter geplaatste sportkatalysator geadviseerd bij JD, maar die eis hebben ze inmiddels laten vallen lijkt het voor de tuning naar dat vermogen (en ca 260Nm koppel). Wel kan ik adviseren dat je de standaard DV bij voorbaat al vervangt door een DV+ van GFB.

Voor wat betreft een grotere turbo werd me dat afgeraden, mede omdat de standaard intercooler daar te klein voor zou zijn en dus ook vervangen zou moeten worden, iets wat destijds niet als kit werk geleverd en dus maatwerk was. Maar dat was 6 jaar geleden, misschien dat dat inmiddels anders is. Ook was de 1.4 122/125 pk gezien de beperkte ruimte aan de bovenkant geen populair tuningobject volgens JD, en was er iig destijds niet veel voor beschikbaar. Doe dus even goed onderzoek en navraag voor je gaat investeren.

Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij de gebrekkige service vanuit PON en hoge prijzen i.c.m. weinig expertise bij de VW dealers in iig Oost Brabant waar ik ervaring mee hebt. Auto sinds een aantal jaren nu naar volle tevredenheid in onderhoud bij VAGtechniek in Nuenen om die reden, die snappen tenminste waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Weemism Gisteren heb ik dus met een open luchtfilter gereden, vandaag doe ik een stukje met een gesloten box. Ik denk dat dat toch beter gaat klinken. Over de warme lucht aanzuigen is gedeeltelijk waar. Als je met het filter open rijd dat wordt er idd warmere lucht aangezogen, maar met gesloten box en extra luchtslang (die je onderaan kunt aansluiten) zuig je ook gewoon koude lucht aan onderaan je grill.
En verder geldt ook dat een K&N filter kwalitatief beter materiaal is dan een papierfilter.

De DV+ heb ik een paar weken geleden al geïnstalleerd. Daar toen ook al het een en ander over gepost, weet je nog? ;)

Wat ik ook lees op de website van JD:

"Goed nieuws voor oa de Golf 7, A3 8v, Leon 5F, Skoda Octavia 3 eigenaren!

Afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen de software voor onze externe motorcomputers.

Tuning voor de MJ2013 modellen voorzien van 1.2 TSI 105pk, 1.4 TSI 122pk, zijn gereed gemaakt.

De nieuwe 1.2 T(F)SI motor gaat (net als de vorige generatie) naar 140pk, het koppel komt uit op 230Nm.
De nieuwe 1.4 T(F)SI 122pk motor geeft tov de vorige generatie veel betere resultaten, het koppel is vroeger aanwezig en het vermogen blijft vlak tot aan de toerenbegrenzer.
Resultaat: 160pk en 280Nm aan koppel!"

Maar hoe weet ik nou of ik een MJ2013 model heb? Mijn rocco is wel uit 2013, dus geldt dit dan ook voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:22
De MY2013 is niet leidend. Ze bedoelen de 1.2TSI EN 1.4TSI op het MQB platform. De Sirocco is dat niet net als de Golf 6. Golf 7 en zijn afgeleiden (Leon 5F, Octavia 3 en Audi A3 8V) zijn dat wel. Net als alle andere MQB platformen (zo wat heel het huidige aanbod van VW, Seat en Skoda).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:01:
Ik ga maandag die knakker bellen met de vraag hoe hij dit wilt gaan oplossen. Ik wil de auto niet eerder terug voordat alles weer werkt zoals het hoort. Komen we er niet uit, dan zal ik zeker een klacht indienen bij PON, maar PON interesseert dat ook niks. Dat is een gevecht wat je toch altijd gaat verliezen.
Ik had al eerder geschreven over het spuitwerk van diffuser. Ik gaf het servicepunt van VW 4 sterren. Max is 5. Daar was de meneer niet blij mee. Hij zei: 'als we teveel 4 sterren krijgen dan moeten wij het VW logo van het gebouw halen'. Ik denk dus dat er zeker iets mee gedaan word.

Hij was ooit Audi- en Volkswagendealer. Eerst raakte hij Audi kwijt, toen Volkswagen. Nu is het dus gereduceerd tot servicepunt. Zo'n beetje de laatste stap voordat het helemaal afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:19:
[...]

Ik had al eerder geschreven over het spuitwerk van diffuser. Ik gaf het servicepunt van VW 4 sterren. Max is 5. Daar was de meneer niet blij mee. Hij zei: 'als we teveel 4 sterren krijgen dan moeten wij het VW logo van het gebouw halen'. Ik denk dus dat er zeker iets mee gedaan word.

Hij was ooit Audi- en Volkswagendealer. Eerst raakte hij Audi kwijt, toen Volkswagen. Nu is het dus gereduceerd tot servicepunt. Zo'n beetje de laatste stap voordat het helemaal afgelopen is.
Ga het mee maken morgen. Ben echt benieuwd naar wat ze te zeggen hebben en hoe ze denken dit te gaan oplossen.

Ondertussen heb ik een proefrit aangevraagd voor een Koreaan die de laatste tijd hot topic is. :+ _O-

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Vissa66 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:59:
[...]

Ga het mee maken morgen. Ben echt benieuwd naar wat ze te zeggen hebben en hoe ze denken dit te gaan oplossen.

Ondertussen heb ik een proefrit aangevraagd voor een Koreaan die de laatste tijd hot topic is. :+ _O-
I30N? Vind ik wel een leuke hot harch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Engineer Stewie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:18:
[...]

I30N? Vind ik wel een leuke hot harch
Als ik alle reviews mag geloven is het voor Hyundai's 1ste poging echt een fantastisch scheurijzer. Die klappen uit de uitlaat van dat ding zijn echt insane. :D

Ben wel benieuwd, hoop volgende week wat te horen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:44
Okee vraagje inzake VCDS (@Rainesh, @pchulpjoost )
Is het mogelijk om cilinderuitschakeling .. uit te schakelen?
Met name wanneer de DSG in de 'S' stand staat. In de 'D' vind ik het soms al irritant maar kan ik er wel mee leven (ECO ftw) maar in de 'S' heb ik het liever gewoon niet.

Zou tof zijn als men hier iets mee kan.

Specs:
Golf Variant 7 (Facelift) MY 2017
1.5 TSI 150PK DSG.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
DonJunior schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:
Met name wanneer de DSG in de 'S' stand staat. In de 'D' vind ik het soms al irritant maar kan ik er wel mee leven (ECO ftw) maar in de 'S' heb ik het liever gewoon niet.

Specs:
1.5 TSI 150PK DSG.
Alleen een tuner kan dat.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Rainesh schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Alleen een tuner kan dat.
Shit.. dat is jammer. Leek me een software dingetje maar niet via VCDS dus. Jammer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DonJunior schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:

Specs:
1.5 TSI 150PK DSG.
Even benieuwd waarom je het irritant vind. Heb dezelfde motor in mn Tiguan, maar merk er helemaal niets van behalve brandstof besparingen natuurlijk... Merk je het in de S stand wellicht meer?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DerOllie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Even benieuwd waarom je het irritant vind. Heb dezelfde motor in mn Tiguan, maar merk er helemaal niets van behalve brandstof besparingen natuurlijk... Merk je het in de S stand wellicht meer?
Klopt.. je merkt er qua aandrijving niets van .. maar rij maar eens met je ramen open en zonder muziek aan. Zodra hij overspringt naar 2 cilinder modus hoor je eerst een tik en vervolgens klinkt je auto als een espresso apparaat.
Het is dus meer gevoel en geluid dan dat het niet werkt ofzo. Het werkt prima.. alleen het klinkt gewoon niet tof.

Zit ik mijn buurman belachelijk te maken dat hij een 3 cilinder rijdt... kom ik zelf de straat in met een 2 cilinder geratel. :o :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DonJunior schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Klopt.. je merkt er qua aandrijving niets van .. maar rij maar eens met je ramen open en zonder muziek aan. Zodra hij overspringt naar 2 cilinder modus hoor je eerst een tik en vervolgens klinkt je auto als een espresso apparaat.
Het is dus meer gevoel en geluid dan dat het niet werkt ofzo. Het werkt prima.. alleen het klinkt gewoon niet tof.

Zit ik mijn buurman belachelijk te maken dat hij een 3 cilinder rijdt... kom ik zelf de straat in met een 2 cilinder geratel. :o :+
Grappig, nog niet geprobeerd, zal het eens doen. Ik maak zoveel (snel)weg kilometers dat ik alleen op hoge snelheid het mee maak...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]

Technisch gezien is het nog steeds een 4 cilinder. De cilinders 'werken' namelijk alle 4 nog steeds. Echter zal er bij 2 geen verbranding zijn. :+

of werkt het niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Viper® schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:50:
[...]

Technisch gezien is het nog steeds een 4 cilinder. De cilinders 'werken' namelijk alle 4 nog steeds. Echter zal er bij 2 geen verbranding zijn. :+

of werkt het niet zo :P
Klopt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
[...]

Ik heb toevallig sinds een weekje of 3 een Golf 1.5, 110kw (150pk) en moet zeggen dat ik tot ik dit topic tegen kwam heb gedacht dat ACT alleen op de 100kw versie zit (130pk). Dat vertelde de dealer. En ik heb er tot nu toe echt nooit iets van gemerkt als het wel zo is. Maar dat dat alleen op de 100kw versie zit kan ik nu nergens op internet onderbouwing voor vinden. Dus zal morgen eens goed gaan luisteren met raam open en geluid uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 28-05-2018 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Blue-eagle schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:16:
Als ik App-Connect zou aanschaffen dan zag ik dat de telefoon niet meer via Bluetooth verbonden wordt, maar alleen met de kabel.

Kan ik dan nog Flitsmeister gebruiken naast Apple of Google Maps? Gewoon in de achtergrond zegmaar.

Dat App-Connect gedoe is wel duur met 331 euro. Maar volgens mij integreert de auto daarna veel fijner met alles. Aan de andere kant heb ik een magneet-houder voor mijn telefoon die op zich ook alles prima doet. Ik zou zelfs 100 euro al te duur vinden eigenlijk :7 Maargoed.

Wat zeggen jullie, is dat het geld waard?
Voor App connect met apple carplay moet je inderdaad de kabel aansluiten. Helaas is het voor mij zelf niet zo goed te gebruiken. Ik draai voornamelijk muziek van een USB-stick. En daar moet je dus die kabel op aansluiten. Daarbij ben ik ook al vele jaren gewend om flitsmeister op het dashboard te hebben draaien voor de verkeersinformatie. Dat werkt ook niet meer bij carplay omdat het scherm van je telefoon uit gaat. De geluiden voor bijv flitsers hoor je nog wel, maar dat is tegenwoordig van ondergeschikt belang ten opzichte van de verkeersinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 21-09 21:27

Klippy

Still Game

Dennisdn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:17:
[...]

Ik heb toevallig sinds een weekje of 3 een Golf 1.5, 110kw (150pk) en moet zeggen dat ik tot ik dit topic tegen kwam heb gedacht dat ACT alleen op de 100kw versie zit (130pk). Dat vertelde de dealer. En ik heb er tot nu toe echt nooit iets van gemerkt als het wel zo is. Maar dat dat alleen op de 100kw versie zit kan ik nu nergens op internet onderbouwing voor vinden. Dus zal morgen eens goed gaan luisteren met raam open en geluid uit :)
Op mijn T-ROC zit het ook op de 1.5TSI 150PK. Is zover ik weet hetzelfde blok als de nieuwe Golf.

Ik denk verder niet dat je verschil in geluid hoort? Het is nog steeds een 4 cilinder en het is alleen actief bij het leveren van weinig vermogen, dus bij uitrollen en berg-af zie ik het alleen.
Als je Active Info Display hebt zie je het aan het ECO logo links boven en in je voertuig menu staat bij het actuele verbuik iets als "2-cilinder modus actief".

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Klippy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:07:
[...]

Op mijn T-ROC zit het ook op de 1.5TSI 150PK. Is zover ik weet hetzelfde blok als de nieuwe Golf.

Ik denk verder niet dat je verschil in geluid hoort? Het is nog steeds een 4 cilinder en het is alleen actief bij het leveren van weinig vermogen, dus bij uitrollen en berg-af zie ik het alleen.
Als je Active Info Display hebt zie je het aan het ECO logo links boven en in je voertuig menu staat bij het actuele verbuik iets als "2-cilinder modus actief".
Haal eens de bougiekabels van je wagen, start motor eens. Het is nog steeds een 4 cilinder maar ik denk niet dat die een mooi brom geluid zal maken. :+

2 Cylinders die geen ontsteking hebben hoor je echt wel. In de wagen hoor je er weinig af, buiten hoor je het echt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Klippy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:07:
[...]

Maar berg-af en uitrollen is de zeilfunctie. Dan zie ik ook regelmatig het eco logotje verschijnen. Maar de zeilfunctie is helemaal de motor uitzetten en iets anders als ACT waarbij hij cilinders uitzet als hij op een vaste toerensnelheid zit. (Dacht ik tot nu toe dan). Ik zal morgen eens kijken wat hij in het menu zelf zegt. Ik heb er al wel een stand gevonden waarbij het hele Discover pro scherm een eco-modus is. Maar heb er nooit echt naar gekeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 28-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

azz_kikr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Haal eens de bougiekabels van je wagen, start motor eens. Het is nog steeds een 4 cilinder maar ik denk niet dat die een mooi brom geluid zal maken. :+

2 Cylinders die geen ontsteking hebben hoor je echt wel. In de wagen hoor je er weinig af, buiten hoor je het echt wel :)
Goed punt, maar ik dacht dat ze altijd weer actief werden zodra je gas gaat geven en het dus bijna niet hoorbaar zou zijn.
Ik heb zelf nooit mijn auto horen langs rijden in elk geval :P

Maar misschien komt het ook omdat ik altijd in Sport mode rij, maar ik weet nog helemaal niet of dat daar invloed op heeft.

Ik ervaar meer dit:
Tijdens onze testrit merken we niets van het ACT.
http://www.autoreview.nl/...golf-1-5-tsi-150-pk/4100/

Dan dit:
If the driver presses the accelerator pedal hard, both cylinders begin to work again without a noticeable transition.
http://www.volkswagen.co....e-cylinder-technology-act

Want als het de modus is die ik bedoel, waarvan Dennisdn denkt dat het wat anders is, dan is die al niet meer actief zodra ik naar het gaspedaal kijk.

Ik zal morgen eens proberen of hij in ECO modus langer actief blijft bij normaal gas geven. Dan kan ik me wel voorstellen dat je het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Na de afgelopen drie/vier weken wellicht 20km gereden te hebben als een oma, vandaag de Golf weer eens uitgelaten.

Niet zitten schampen in Duitsland maar goed mee gereden met het verkeer hier in NL.
Dan merk je direct weer wat het toch een ontzettend lekker beestje is. :Y

Nog even korte ventielen geplaatst, aanzienlijk beter en..

...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bgQgMxDv9upc9rhkpqdC6l2B/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Engineer Stewie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:04:
Iemand hier die de eSIM services gebruikt van VW?
Ik heb normaal 3 jaar voor routebegeleiding etc en 10 jaar voor SOS diensten maar dat is nog steeds niet geconfigureerd. Bij aflevering was de persoon die daarvoor verantwoordelijk was niet en heb het eigenlijk nooit bekeken.

Zijn er nuttige dingen mee te doen?
Er zit is vreemds in dat SIM-gebeuren.

Ik heb een gevalletje alles-erop-en-eraan. (Executive plus, Disco Pro, Carnet abo en App connect). Wat zij mij niet hadden verteld is dat je ook het uitgebreide telefoniepakket moet nemen om een sim-slot te krijgen in het dashboardkastje. Heb je dat niet, dan moet hij voor alle functies zoals verkeersinformatie een hotspot van bijvoorbeeld je telefoon hebben. Sommigen lossen het op met een mifi en als je een USB-aansluiting onder de armsteun hebt kan je een speciale sim-vw-dongle kopen.

Maar... de CarNet-app krijgt op de één of andere manier toch info van de boordcomputer en kan hij je vertellen wáár de auto staat en of alle deuren op slot zijn. Maar als je vanuit diezelfde app een route naar de navi wil sturen moet hij weer wél een hotspot hebben. Het lijkt er op dat hij dus alleen een zeer geknepen uitgaande data-verbinding heeft ingebouwd ergens.

Wat echt heel flauw is: als het alarm is afgegaan geeft hij dat netjes in de app weer bij de waarschuwingen. Maar dan moet je eerst de app openen. Voor een push-bericht daarvan moet je weer het security-pakket kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 29-05-2018 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:17:
[...]

ik dacht juist altijd dat het enkel op de 140/150pk versies aanwezig was :)

Maar van ACT zou je niks moeten merken. Ik heb er in iedergeval geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 09:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:43:
[...]

Jou COD is toch maar 1 cilinder die uitschakeld? Ik heb het ook nooit gemerkt. Maar volgens mij voldeed mijn rijdstijl ook niet aan de benodigde parameters ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Jou COD is toch maar 1 cilinder die uitschakeld? Ik heb het ook nooit gemerkt. Maar volgens mij voldeed mijn rijdstijl ook niet aan de benodigde parameters ;)
Nope ook 2 stuks

ACT = COD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:22:
[...]

Nope ook 2 stuks

ACT = COD
Ik dacht dat er altijd maar 1 uitging. ah oke (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rainesh schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:43:
[...]

Ik heb het zojuist kunnen dubbelchecken. Onderweg alles geprobeerd en overal gekeken. Ramen open, geluid uit, 80 op CC, ThinkBlue-scherm etc. Maar het eco-teken geeft hij alleen bij uitrollen.

Daarna met collega gaan rijden die de 1.5, 100Kw heeft (130pk). En die heeft het duidelijk wel. Daarme lijkt het toch echt te kloppen wat mijn dealer vertelde, de 150pk versie heeft het niet. En we hebben allebei DSG dus daar kan het ook niet aan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 29-05-2018 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Heel bijzonder, want ik ben nog geen enkele 1.5 tegengekomen die geen ACT heeft. De 1.5 is juist doorontwikkeling geweest van de 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:26:
[...]

Ik heb het zojuist kunnen dubbelchecken. Onderweg alles geprobeerd en overal gekeken. Ramen open, geluid uit, 80 op CC, ThinkBlue-scherm etc. Maar het eco-teken geeft hij alleen bij uitrollen.

Daarna met collega gaan rijden die de 1.5, 100Kw heeft (130pk). En die heeft het duidelijk wel. Daarme lijkt het toch echt te kloppen wat mijn dealer vertelde, de 150pk versie heeft het niet. En we hebben allebei DSG dus daar kan het ook niet aan liggen.
Dat heb ik ook in eco stand, bij gas loslaten gaat de hele motor uit. Kun je lekker coasten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:20:
[...]

Dat heb ik ook in eco stand, bij gas loslaten gaat de hele motor uit. Kun je lekker coasten 8)
Had mijn 20 jaar oude bora TDI al, als je gas loslaat, wordt er geen diesel meer ingespoten.
Heeft die echt geen eco stand voor nodig :D Is bij elke injectie motor zo denk ik. :D

Nu plakken ze er gewoon "ECO" op :D

(nuja motor gaat niet echt uit, maar zonder benzine draait die toch niet, dus technisch is die uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
azz_kikr schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Had mijn 20 jaar oude bora TDI al, als je gas loslaat, wordt er geen diesel meer ingespoten.
Heeft die echt geen eco stand voor nodig :D Is bij elke injectie motor zo denk ik. :D

(nuja motor gaat niet echt uit, maar zonder benzine draait die toch niet, dus technisch is die uit)
Hier gaat de motor echt uit, stopt met draaien.
Versnelling gaat ook naar E ipv E1-E6 en wordt ontkoppeld.

Als remt springt de motor weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

….. ondertussen ….. hoe vergaat het geacht forumlid @Vissa66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

azz_kikr schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Verschil is natuurlijk dat jij met je TDI nog (flink) op de motor remt, met de coasting functie gaat het enkel nog om de rol- en rijwindweerstand.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
hoelang gaat het kraken van die nieuwe ECU ongeveer duren meestal, iemand indicatie, hebben we het dan over 6 maanden, of 1.5 jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:24:
….. ondertussen ….. hoe vergaat het geacht forumlid @Vissa66
Gister gebelt, zijn niet direct bereikbaar. Moet gevraagd worden of ze contact met mij opnemen.

Ook heel fijn dus, vanmiddag nog niks dus ik ben naar Spijkenisse gereden en verhaal wezen halen. Natuurlijk excuses en we gaan het voor u oplossen. Dus er staat een nieuwe afspraak voor 7 Juni, en ik wil de auto pas terug als alles werkt. Tenzij er natuurlijk iets besteld moet worden wat weken levertijd heeft.

De monteur die ik ken die normaliter op het filiaal in Rotterdam werkt gaat over naar Spijkenisse en heeft mij beloofd dat hij de touwtjes in handen neemt wat mijn auto betreft. Als dat zo gaat als we nu hebben afgesproken heb ik er vertrouwen in dat het goed komt! :)

Nog niks gehoord over de I30N trouwens! :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Vissa66 Bedoel je niet "Tenzij" in plaats van Mits? :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dennisdn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:26:
[...]

Ik heb het ook getest vandaag :)
Op Eco rijmodus lijkt hij het iets vaker te doen, maar veel verschil zit er niet in.

Hij gaat bij mij in elk geval op 2 cilinders draaien als ook het ECO logo verschijnt, dat is niet alleen bij uitrollen, maar ook bij zeer constante snelheid op een vlakke weg (ook met ACC aan).
Hij doet het best vaak, maar nooit bij versnellen. Verder merk je er dus niks van.
Dennisdn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:07:
[...]

Er zit is vreemds in dat SIM-gebeuren.

Ik heb een gevalletje alles-erop-en-eraan. (Executive plus, Disco Pro, Carnet abo en App connect). Wat zij mij niet hadden verteld is dat je ook het uitgebreide telefoniepakket moet nemen om een sim-slot te krijgen in het dashboardkastje. Heb je dat niet, dan moet hij voor alle functies zoals verkeersinformatie een hotspot van bijvoorbeeld je telefoon hebben. Sommigen lossen het op met een mifi en als je een USB-aansluiting onder de armsteun hebt kan je een speciale sim-vw-dongle kopen.

Maar... de CarNet-app krijgt op de één of andere manier toch info van de boordcomputer en kan hij je vertellen wáár de auto staat en of alle deuren op slot zijn. Maar als je vanuit diezelfde app een route naar de navi wil sturen moet hij weer wél een hotspot hebben. Het lijkt er op dat hij dus alleen een zeer geknepen uitgaande data-verbinding heeft ingebouwd ergens.

Wat echt heel flauw is: als het alarm is afgegaan geeft hij dat netjes in de app weer bij de waarschuwingen. Maar dan moet je eerst de app openen. Voor een push-bericht daarvan moet je weer het security-pakket kopen.
Dat had ik ook nog beschreven ja een paar posts geleden.
Vind het ook "flauw", ik heb ook alles, zelfs de meest uitgebreide telefoon voorbereiding, maar geen SIM slot want geen extra Car-Net services buiten de basis..

Ik dacht bij aanschaf ook dat CarNet er dus gewoon ingebouwd zat, zeker omdat ze adverteren met de MijnVolkswagen App en er 3 "Volkwagen Connected" stickers op de ramen zitten.
Maar dat is dus blijkbaar weer wat anders.

Heb maar een Wifi 4G USB stick besteld via Ebay.... }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:20:
Nog niks gehoord over de I30N trouwens! :+
Terecht. Ben je belazerd? Gaat een beetje in een Kia …Samsung, Android, nee, hoe heet zo'n ding? Oja, Hyundai rijden.

:N :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Klippy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:18:

Vind het ook "flauw", ik heb ook alles, zelfs de meest uitgebreide telefoon voorbereiding, maar geen SIM slot want geen extra Car-Net services buiten de basis..

Ik dacht bij aanschaf ook dat CarNet er dus gewoon ingebouwd zat, zeker omdat ze adverteren met de MijnVolkswagen App en er 3 "Volkwagen Connected" stickers op de ramen zitten.

Bij mij zat het er allemaal op in optiepakketten. Maar in de praktijk bleken het voor CarNet dan alleen maar weer 2 subpakketten te zijn voor verkeersinformatie enzo. Zonder dat hij alarm bijvoorbeeld doorgeeft. Hij ziet dat ramen of dak open zijn, maar sluiten werkt weer niet. Het kan dus wel allemaal, maar dan moet je softwarematige unlocks kopen.

Dank voor de tip van een wifi-stick. Eigenlijk nog niet in mij op gekomen. Ik heb een dongle van voda, maar die doet het natuurlijk niet. Ik heb ook een MiFi van Huawei, maar dat is behelpen. Als de batterij leeg is moet je weer knopje indrukken voor je verbinding zou maken. En nu moet ik steeds de hotspot van telefoon aanzetten. Maar een wifi-stick gaat neem ik aan en uit met de auto. En als hij de usb alleen gebruikt voor laden.... Ik heb ontdekt dat de goedkope Action usb-hub wonderbaarlijk nog steeds werkt met een data stick met muziek. Carplay helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Klippy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:18:
[...]

Op mijn B8 werd ‘Telefoon Premium’ (==SIM Slot in het dashboard kastje) automagisch aangevinkt als ik het Discover Pro systeem selecteerde.. ik heb dus beide en nu een aparte data-sim. Ansich is de info die ik gebruik (Verkeersinfo op de MAP-weergave) van goede kwaliteit maar zou ook prima zonder kunnen :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:29:
[...]

Terecht. Ben je belazerd? Gaat een beetje in een Kia …Samsung, Android, nee, hoe heet zo'n ding? Oja, Hyundai rijden.

:N :r
_O-

Zat toch in de mail, donderdag ff spieken. O-)

Edit: Net afspraak bevestiging van de VW in de mail, willen ze me laten betalen voor het vervangend vervoer.... gaat niet gebeuren. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Vissa66 op 29-05-2018 19:27 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik ben momenteel op zoek naar een setje velgen voor winterbanden. Nu heb ik momenteel Dijon velgen, dus ik zoek ook een zelfde setje voor de winter.

Maar nu valt me iets vreemds op, ze hebben niet allemaal dezelfde ET waarde, die varieert ergens tussen de 45 en 49. Iemand enig idee hoe dat kan, en of het nog uit maakt, want 4cm verschil is best wat.

Wat de ET waarde van mijn huidige velgen is, kan ik denk ik ook niet zien zonder er 1 af te halen (waar ik geen zin in heb ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Viper® schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:15:
hoelang gaat het kraken van die nieuwe ECU ongeveer duren meestal, iemand indicatie, hebben we het dan over 6 maanden, of 1.5 jaar ?
Pfoe, meestal gaat het wel redelijk rap. Ik denk dat je voor de nieuwe Polo GTI max 6 maanden zou moeten wachten. :)

De 1.5tsi neemt wel lang in beslag. Die is er toch al eventjes en er is nog steeds niemand die het kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 29-05-2018 20:08 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dennisdn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:31:
[...]

Dank voor de tip van een wifi-stick. Eigenlijk nog niet in mij op gekomen. Ik heb een dongle van voda, maar die doet het natuurlijk niet. Ik heb ook een MiFi van Huawei, maar dat is behelpen. Als de batterij leeg is moet je weer knopje indrukken voor je verbinding zou maken. En nu moet ik steeds de hotspot van telefoon aanzetten. Maar een wifi-stick gaat neem ik aan en uit met de auto. En als hij de usb alleen gebruikt voor laden.... Ik heb ontdekt dat de goedkope Action usb-hub wonderbaarlijk nog steeds werkt met een data stick met muziek. Carplay helaas niet.
Ik heb het idee ook van hier Frankyy in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
Volgens mij is de VW CarStick een soortgelijk iets.

Via E-bay zoeken op dat typenummer levert gelijkwaardige producten op. Ik wilde wel een zwarte, dus heb deze besteld.
Alleen weer niet goed gelezen, ik dacht dat hij er lekker snel zou zijn vanuit Frankrijk, maar ik zag daarna in de listing dat het 5-20 werkdagen duurt voordat ze verzenden 8)7 En ik zie achteraf ook nergens expliciet staan dat hij sim-lock vrij is, maar dat zien we dan wel weer :P
Er zijn in elk geval meerdere alternatieven, maar ik hoop inderdaad dat hij automatisch aan gaat bij USB power en uit gaat bij verlaten van de auto en ik verder niks hoef te doen. Ik zal het resultaat wel laten weten als hij er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
SiErRa schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:44:
Maar nu valt me iets vreemds op, ze hebben niet allemaal dezelfde ET waarde, die varieert ergens tussen de 45 en 49. Iemand enig idee hoe dat kan, en of het nog uit maakt, want 4cm verschil is best wat.
ET is in milimeter, niet centimeter. ET verschil van 5 kan meestal wel, voor het zicht is minder ET mooier. Maar ook de breedte is belangrijk.

Et waarde kan je ook googlen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Klippy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb het idee ook van hier Frankyy in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
Volgens mij is de VW CarStick een soortgelijk iets.
Ik heb deze gevonden die ik nu heb besteld. Als het goed is heb ik hem vanavond al en kan dan de ervaring delen. https://www.bol.com/nl/p/...-dongle/9200000049559788/

Nou het is eigenlijk best erg. Ik zit al vele jaren dagelijks op Tweakers. En heb een paar weken geleden geloof ik al mn 9e nieuwe Golf gekregen. Maar nooit gezien dat er een Tweak-forum loopt. Dus ik ben nu langzaam alle pagina's aan het teruglezen.

Meestal is het alleen in de periode naar aflevering toe en de eerste weken dat ik veel aan het uitzoeken ben en deed dat altijd op het Autoweek-forum. En dat terwijl ik bij mn vorige Golf (toen een GTD7) nog dit forum heb losgelaten over de zoektocht naar een goede hdd.
Externe HDD vs VW MDI en LEDje

Overigens is het gebruik van een externe schijf nu wéér anders :-( In de vorige Golfjes kon ik nog een 500GB hdd gebruiken. In de laatste twee golfjes zat een Discover Media en die pakte dat prima. Maar nu in de nieuwe versie van de Discover Pro pakt hij zelfs die niet meer. Het lijkt erop dat hij de hoeveelheid muziek gewoon niet aan kan. Van elke map wil hij een paar liedjes draaien, maar de rest ziet hij niet.
Ik heb nu een 128GB stick en die doet het prima. Maar dat is behelpen omdat ik op een 500gb gewoon de hele verzameling continu kan syncen.

Overigens begrijp ik in mijn teruglees-sessies dat het hier netjes is om de auto even voor te stellen :)
Het is dus een 1.5, 110KW DSG Golf, Indium Grey.
Het is een stuk sneller om de opties te noemen die ik niet heb. Dat zijn er maar 2.
- Keyless entree, omdat ik zuinig ben om mn spullen.
- Ergonomische stoel, dat kon niet samen met de lederen bekleding.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 30-05-2018 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Welkom @Dennisdn. Maar waarom nog met externe hdd’s werken? Met spotify heb je gewoon alles ;)

Ennuh pics???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 06:35:
[...]

Ik heb deze gevonden die ik nu heb besteld. Als het goed is heb ik hem vanavond al en kan dan de ervaring delen. https://www.bol.com/nl/p/...-dongle/9200000049559788/

Nou het is eigenlijk best erg. Ik zit al vele jaren dagelijks op Tweakers. En heb een paar weken geleden geloof ik al mn 9e nieuwe Golf gekregen. Maar nooit gezien dat er een Tweak-forum loopt. Dus ik ben nu langzaam alle pagina's aan het teruglezen.

Meestal is het alleen in de periode naar aflevering toe en de eerste weken dat ik veel aan het uitzoeken ben en deed dat altijd op het Autoweek-forum. En dat terwijl ik bij mn vorige Golf (toen een GTD7) nog dit forum heb losgelaten over de zoektocht naar een goede hdd.
Externe HDD vs VW MDI en LEDje

Overigens is het gebruik van een externe schijf nu wéér anders :-( In de vorige Golfjes kon ik nog een 500GB hdd gebruiken. In de laatste twee golfjes zat een Discover Media en die pakte dat prima. Maar nu in de nieuwe versie van de Discover Pro pakt hij zelfs die niet meer. Het lijkt erop dat hij de hoeveelheid muziek gewoon niet aan kan. Van elke map wil hij een paar liedjes draaien, maar de rest ziet hij niet.
Ik heb nu een 128GB stick en die doet het prima. Maar dat is behelpen omdat ik op een 500gb gewoon de hele verzameling continu kan syncen.
De Discover Pro heeft een eigen HDD. Zet je de muziek daar toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het werkt wel redelijk de Apple Carplay maar je moet de juiste kabel gebruiken, je toestel wordt echt loeiheet en met Tidal verbruik je behoorlijk wat data. Gister liep Tidal ook nog gezellig vast op mijn radio, alleen waarom kan je dan niets meer zien qua info in je midden informatie display bij je km teller want daar staat alleen Apple Carplay bij navigatie, telefoon en audio. Ook de functie van twee telefoons vervalt ook door Apple Carplay, ook erg jammer. Er zijn niet echt veel apps ervoor wat best jammer is en ik had Sygic gekocht maar precies de versie die het niet doet, maar ik weet niet of ik die ga aanschaffen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
is het mogelijk om op de usb-port in een golf 7 continu stroom te hebben?
Wanneer nu het contact wordt uitgeschakeld, is er geen stroom meer op de usb-port.

Ik heb dit eerder een keer middels een zekering-wijziging gedaan voor de sigaretten-aansluiting --> maar ook die wijziging kan ik niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tylen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:15:
Welkom @Dennisdn. Maar waarom nog met externe hdd’s werken? Met spotify heb je gewoon alles ;)

Ennuh pics???
Mijn vriendinnetje is een diehard spotifygebruiker, maar voor mij werkt dat niet. Ik heb m’n eigen verzameling die ik al vul sinds de Kazaa-tijd met heel veel materiaal wat nooit in spotify zal komen. Lange livesets en onbekende muziek bijvoorbeeld. Al draai ik over het algemeen blokken die ik opneem van Ibiza Global Radio. Ook dat kan via CarPlay wel live, maar gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:40:
[...]

De Discover Pro heeft een eigen HDD. Zet je de muziek daar toch op?
Die is maar heel beperkt. 30 of 60GB ofzo dacht ik? En gedoe met het erop zetten....

Ik was gehecht aan m’n 500GB schijf omdat ik dan naast alles in de auto, ook buiten de deur altijd een backup heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:01:
[...]

Die is maar heel beperkt. 30 of 60GB ofzo dacht ik? En gedoe met het erop zetten....

Ik was gehecht aan m’n 500GB schijf omdat ik dan naast alles in de auto, ook buiten de deur altijd een backup heb.
Met 500 GB kun je de hele wereld overrijden voordat je alles gehoord heb. Je kunt ook een selectie maken natuurlijk. Maar goed, als muziek op de HDD van de Discover Pro zetten al gedoe is. :?

Het kan …..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

itsalex schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:45:
Het werkt wel redelijk de Apple Carplay maar je moet de juiste kabel gebruiken, je toestel wordt echt loeiheet en met Tidal verbruik je behoorlijk wat data. Gister liep Tidal ook nog gezellig vast op mijn radio, alleen waarom kan je dan niets meer zien qua info in je midden informatie display bij je km teller want daar staat alleen Apple Carplay bij navigatie, telefoon en audio. Ook de functie van twee telefoons vervalt ook door Apple Carplay, ook erg jammer. Er zijn niet echt veel apps ervoor wat best jammer is en ik had Sygic gekocht maar precies de versie die het niet doet, maar ik weet niet of ik die ga aanschaffen.
Yup, heb je een geyl AID, staat er bij idd bij Telefoon en audio enkel 'Apple Carplay', wat een faal zeg :D.

* MisteRMeesteR gebruikt dus ook geen Carplay. Ik heb het geloof ik 1 dag getest maar vond dat ik teveel 'comfort' moest inleveren terwijl de VW integratie van Audio en Telefoon ook meer dan prima is!
Dennisdn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:01:
[...]

Kuch.. 10GB ... Net zoveel als op de RNS510 van 10 jaar geleden meen ik.. :'(

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Yup, heb je een geyl AID, staat er bij idd bij Telefoon en audio enkel 'Apple Carplay', wat een faal zeg :D.

* MisteRMeesteR gebruikt dus ook geen Carplay. Ik heb het geloof ik 1 dag getest maar vond dat ik teveel 'comfort' moest inleveren terwijl de VW integratie van Audio en Telefoon ook meer dan prima is!

[...]

Kuch.. 10GB ... Net zoveel als op de RNS510 van 10 jaar geleden meen ik.. :'(
Je kan wel de VW navigatie blijven gebruiken en Apple Carplay maar het is erg basic allemaal. Ik begrijp niet dat ze dit zo promoten, ja voor de auto's die niets hebben en alleen het schermpje en Apple Carplay dan is het luxe maar voor de VW rijder is het achteruitgang.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb Apple Carplay en Android Auto, gebruik het amper. Alleen als er een straat niet te vinden is gebruik ik Android Auto....voor derest is het best een zwaar overrated systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 09:17
Ook paar keer Apple Carplay geprobeerd maar vond het ook niet geweldig nee, alleen al de resolutie is best wel laag, wat mij al stoorde.En je wordt eigenlijk gewoon helemaal afgesloten van de rest van het Discovery systeem. Gebruik ik liever gewoon de navi van de auto en via bluetooth audio en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:06:
[...]

Met 500 GB kun je de hele wereld overrijden voordat je alles gehoord heb. Je kunt ook een selectie maken natuurlijk. Maar goed, als muziek op de HDD van de Discover Pro zetten al gedoe is. :?

Het kan …..
Nee het gaat er niet om dat ik alles in de auto moet kunnen luisteren. Maar het is zo makkelijk om bij elke mutatie gewoon even met 1 knopje mijn thuis-systeem te kunnen syncen en daardoor dus altijd ook een backup heb buiten m’n huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:41:
Ook paar keer Apple Carplay geprobeerd maar vond het ook niet geweldig nee, alleen al de resolutie is best wel laag, wat mij al stoorde.En je wordt eigenlijk gewoon helemaal afgesloten van de rest van het Discovery systeem. Gebruik ik liever gewoon de navi van de auto en via bluetooth audio en bellen.
Het hele AppleCarplay zie ik als een gemiste kans. Om exact wat jij beschrijft. Als je het gewoon náást alle andere zaken van de discovery kon gebruiken was het al een stuk beter. Als dingen als Flitsmeister e.d. nou eens goedgekeurd worden was het nóg beter te gebruiken. En dan ook nog eens zonder kabel kunnen gebruiken was het bijna perfect geweest.

Gelukkig heb ik er al eens kennis mee kunnen maken in een leenauto zodat ik al wist dat ik er vrij weinig aan heb. In het zat in een aanbiedingpakket waardoor ik ook niet het gevoel heb dat ik er extra voor heb betaald. Dat scheelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 30-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Het hele AppleCarplay zie ik als een gemiste kans. Om exact wat jij beschrijft. Als je het gewoon náást alle andere zaken van de discovery kon gebruiken was het al een stuk beter. Als dingen als Flitsmeister e.d. nou eens goedgekeurd worden was het nóg beter te gebruiken. En dan ook nog eens zonder kabel kunnen gebruiken was het bijna perfect geweest.
Ik vind het meest rukke aan dat hele CarPlay dat het geen 'splitscreen' ondersteunt. Geef mij verdoeme Spotify op de Head-Unit en FlitsMeister op de telefoon (welke altijd in de steun, in het zicht en aan de kabel staat) in beeld.

Lutsers :( :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]

Gelukkig heb ik er al eens kennis mee kunnen maken in een leenauto zodat ik al wist dat ik er vrij weinig aan heb. In het zat in een aanbiedingpakket waardoor ik ook niet het gevoel heb dat ik er extra voor heb betaald. Dat scheelt.
En eh..... MirrorLink dan? Want bijna niemand heef een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 18-09 20:09
[...]
Als je het gewoon náást alle andere zaken van de discovery kon gebruiken was het al een stuk beter.
Dat kan toch gewoon?
Je kan uit de Carplay stappen, navigatiedingetje doen, en weer terug naar Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:22:
[...]

En eh..... MirrorLink dan? Want bijna niemand heef een iPhone.
Geen idee, ik heb geen Android-devices (alleen op de TV).
yamahabest schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Dat kan toch gewoon?
Je kan uit de Carplay stappen, navigatiedingetje doen, en weer terug naar Carplay.
Ja je kunt er altijd uit. Maar een combinatie van de 2 gaat gewoon niet. Bijvoorbeeld USB-muziek en Carplay-navigatie. Of juist andersom, muziek via Carplay (voor de internationale radiostations) en de gewone navigatie gebruiken gaat niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Dennisdn op 30-05-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Een vraagje: Ik ga binnenkort een paar weken op vakantie, en aangezien ik een beetje lekstroom heb wilde ik mijn accu afkoppelen. Het betreft een 1.6tdi polo uit 2010. Ik neem aan dat dit gewoon probleemloos kan? Ik hang hem dan in de schuur aan de druppellader.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Denko schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:40:
Een vraagje: Ik ga binnenkort een paar weken op vakantie, en aangezien ik een beetje lekstroom heb wilde ik mijn accu afkoppelen. Het betreft een 1.6tdi polo uit 2010. Ik neem aan dat dit gewoon probleemloos kan? Ik hang hem dan in de schuur aan de druppellader.
Dat kan. Alleen moet je dan de kapjes van de handvaten afhalen om hem met de sleutel op slot te kunnen doen. Met een kanttekening: jaren geleden zijn mijn buren eens een paar uur gek geworden omdat de accu leeg raakte en daardoor het alarm af bleef gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Dennisdn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:37:
[...]
Ja je kunt er altijd uit. Maar een combinatie van de 2 gaat gewoon niet. Bijvoorbeeld USB-muziek en Carplay-navigatie. Of juist andersom, muziek via Carplay (voor de internationale radiostations) en de gewone navigatie gebruiken gaat niet.
Misschien gebruik ik het anders, maar ik kan gewoon muziek via Carplay afspelen, en ondertussen de Discover navigatie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
yamahabest schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Misschien gebruik ik het anders, maar ik kan gewoon muziek via Carplay afspelen, en ondertussen de Discover navigatie gebruiken?
Doel je dan op muziek uit een app van Carplay of muziek vanaf de iPhone? Dat laatste lukt me wel. Zonder draad zelfs, maar dan gaat het via de Discover en niet via Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Dennisdn schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:47:
[...]

Doel je dan op muziek uit een app van Carplay of muziek vanaf de iPhone? Dat laatste lukt me wel. Zonder draad zelfs, maar dan gaat het via de Discover en niet via Carplay.
Muziek vanaf de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Dan is de software van BMW handiger; ik kan de ingebouwde navigatie gebruiken en CarPlay voor muziek en alle andere CarPlay functies. Met één van de 8 programmeerbare sneltoetsen is wisselen tussen die twee ook geen probleem. CarPlay is bij BMW ook gewoon draadloos. Wat dan wel weer suf is, is dat ik met een Android apparaat geen mirrorlink of Android auto heb...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Bedoelen jullie nu te zeggen dat het niet mogelijk is om muziek uit Spotify via Carplay te draaien en ondertussen ook je navigatie via Discovery te hebben draaien (navigatie dan getoond op het Active Display)?
Pagina: 1 ... 46 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS