Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.083 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klippy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:43:
[...]

Bevalt mij anders ook uitstekend.
Het lampje in je spiegel werkt prima, vooral op rotondes waar nog even een fietser of scooter door je dode hoek scheurt
. En in langzaam rijdend verkeer is het ook vaak handig, net een extra hulpje om zeker te weten dat er niet iemand nog aan de rechterkant voorbij wil schuiven.
Enige nadeeltje is dat je er op gaat vertrouwen en lui wordt. Dus in een andere auto kijk je misschien minder goed.

Uitparkeer hulp werkt ook goed, ben er verbaasd over hoe ver die sensor kan kijken wanneer je zelf nog niks kan zien.

Ik zal niet beweren dat het noodzakelijk is, maar vaak zit het in een pakket met meerdere hulpmiddelen en dan is het ook niet eens heel duur dus zeker de moeite waard zou ik zeggen.
Alleen al vanwege dat "Dik Gedrukte" deel zou ik 't op m'n Golf willen hebben, zeker gezien de meeste rotondes hier in 't dorp ook nog eens "twee-richting verkeer' zijn voor de fietsers die dus zowel links als rechts-om de rotondes mógen nemen en waarbij JIJ in je auto dus eigenlijk gewoon AL-TIJD ogen te kort komt.

Voor @GerCor : Ik mag én kan ook met "LZV" materiaal rijden dus ik snap je uitspraak aangaande het eigenlijk niet nodig zijn van dat soort hulpmiddelen op een luxe auto, maar.......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:37:
Voor @GerCor : Ik mag én kan ook met "LZV" materiaal rijden dus ik snap je uitspraak aangaande het eigenlijk niet nodig zijn van dat soort hulpmiddelen op een luxe auto, maar.......
Daarom noemde ik ook personenauto. Vrachtwagens of rijden met caravan of hoge aanhanger maakt het verhaal anders. Dan heb je niks aan een binnenspiegel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Daarom noemde ik ook personenauto. Vrachtwagens of rijden met caravan of hoge aanhanger maakt het verhaal anders. Dan heb je niks aan een binnenspiegel.
Volgens mij is m'n Golfje ook een personenauto :)

Maar: lees m'n opmerking nog eens goed en constateer daarna dat ik je eigenlijk gewoon 100% gelijk geef.... Tenzij je van die fratsen zoals hier in 't dorp aan gaat treffen waarbij fietsers de rotonde's in beide richtingen kunnen én mogen gebruiken.... Iets wat vooral in "de spits" met schoolgaande jeugd vaak een heksenketel op levert :'(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:45
Sinds twee week eigenaar van een Polo Highline 115pk. Nu nog even dit topic doorlezen 😊…
Polo vk
Polo ak
Polo db

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:47
DarkSide schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:27:
Ach iedereen heeft een voorkeur.
vind de MiB systemen van VW persoonlijk erg fijn. Nette graphics. De nabijheidssensor. Eigen POI inc iconen importeren. Werkt wel snel (soms opstarten wel langzaam).
Laatst in een megane gereden en dat vond ik persoonlijk toch weer minder.

Zelf vind ik telefoon navigeren, ook met AA, niet fijn. Maar zou wel graag AA in de auto willen hebben voor het beste van 2 werelden.
Van alle navi systemen die ik heb gezien vind ik die van VW ook het makkelijkste. Sneller dan die draaiknoppen van Audi, Bmw en Mercedes. Die Japanse en Franse systemen zijn helemaal dra-ma dus ik snap ook niet zo zeer wat dan nog beter zou werken, @Dre ben nu wel benieuwd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:32:
[...]

Volgens mij is m'n Golfje ook een personenauto :)

Maar: lees m'n opmerking nog eens goed en constateer daarna dat ik je eigenlijk gewoon 100% gelijk geef.... Tenzij je van die fratsen zoals hier in 't dorp aan gaat treffen waarbij fietsers de rotonde's in beide richtingen kunnen én mogen gebruiken.... Iets wat vooral in "de spits" met schoolgaande jeugd vaak een heksenketel op levert :'(
Volgens mij zijn wij het nergens oneens. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
witterholt schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:36:
Sinds twee week eigenaar van een Polo Highline 115pk. Nu nog even dit topic doorlezen 😊…
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fraai hoor! Dat zwart staat 'm toch wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
JB076 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:29:
[...]

Fraai hoor! Dat zwart staat 'm toch wel goed.
Alleen een kriem om goed schoon te houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:13
GerCor schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 02:22:
Die waarschuwingslampje lijken mij juist heel geinig. Zou wel vervelend zijn als je een waarschuwingstoon te horen zou krijgen. Daar zit ik ook niet op te wachten.
Een waarschuwingstoon blijft gelukkig uit, dat zou mega irritant zijn. Wat het systeem wel doet buiten alleen een lampje laten branden is ook daadwerkelijk ingrijpen als je toch van baan wilt wisselen terwijl het lampje brand. Het stuur gaat als een idioot trillen en het stuur geeft iets tegen gas de tegengestelde richting op.

Zo werkt het in ieder geval i.c.m. Lane Assist bij mij. 1e keer dat het me gebeurde dacht ik echt what the heck! :+

Donderdag als het goed is weer een werkend LA, ACC en lichtsensor. Dan mag hij eindelijk naar binnen voor reparatie. :O

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 20-05-2018 22:05 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Weet iemand toevallig wat de meest voordelige manier is om carnet zonder internet via je mobiel te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Via wifi in een garage of vlakbij je huis? Maar dan heb je er onderweg niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
tiguan schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:55:
Via wifi in een garage of vlakbij je huis? Maar dan heb je er onderweg niks aan.
Klopt, ik zat meer te denken aan een prepaid sim oplossing. Maar weet niet of dat makkelijk te realiseren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Ik heb inderdaad ergens een review gezien waarin een USB stick met simkaart in één van de twee aansluitingen bij het "telefoonvak" zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb in mijn polo 2018 een huawei stick zitten met een sim voor car-net.

Was er eerst wat sceptisch over, maar werkt wel fijn. Wegen kleuren groen bij vrije baan en rood bij vertraging en/of file.

Vandaag moest ik naar het station navigeren in een onbekende stad voor mij, via speciale POI “station *stad*” ingevuld en het adres wordt via google opgezocht.

Sim blijft dus bij mij zitten 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Klinkt interessant. Waar heb je deze besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
witterholt schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:24:
Klinkt interessant. Waar heb je deze besteld?
pricewatch unsorted: Huawei Huawei E8372h-153 White (Wingle)

Zij-noot: deze stick maakt dus z'n eigen SSID aan waarmee je weer verbindt. Iedere andere stick die dit kan zou dus in theorie ook werken.

Reden waarom ik dit specifieke model nam: in de duitse vw forums kwam ik dit model tegen waarbij de auteur altijd vermelde dat het geheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vanmorgen kreeg ik de melding: Olie peil controleren aub :+
Is dat niet wat snel, in een nieuw 1.0 95PK TSI blokje?

(23500+- kilometers inmiddels )

Even in het onderhoudsboekje gekeken welke olie nodig was, maar krijg getallen als: VW 508000, daar heb ik zelf nog nooit naar gekeken, maar zijn die ook zo gewoon te krijgen? ipv een 5w40 ofz, heb nog nooit olie hoeven kopen :F :+

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 22-05-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Marsjee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:09:

Even in het onderhoudsboekje gekeken welke olie nodig was, maar krijg getallen als: VW 508000, daar heb ik zelf nog nooit naar gekeken, maar zijn die ook zo gewoon te krijgen? ipv een 5w40 ofz, heb nog nooit olie hoeven kopen :F :+
Hmm, heb je de eerste 1500km wel rustig aan gereden? Bij aankoop van mijn Polo kreeg ik gewoon een kannetje van de juiste motorolie erbij geleverd in het overlevingspakket :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
witterholt schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:26:
[...]

Hmm, heb je de eerste 1500km wel rustig aan gereden? Bij aankoop van mijn Polo kreeg ik gewoon een kannetje van de juiste motorolie erbij geleverd in het overlevingspakket :-).
Hmwah, altijd rustig warm rijden,maar zodra die warm is gaat het gas er wel op ja. Natuurlijk in het hele begin wat minder, maja zo snel is die nou ook weer niet standaard zegmaar. Gas moet er soms wel op wil je even inhalen o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Marsjee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:09:

Na 23k km is een beetje olieverbruik niks om je zorgen over te maken.

VW 508.00 is een fancy manier om hun ingekochte 0W20-olie te verkopen tegen *3 de prijs :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
MK_ schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:35:
[...]

Na 23k km is een beetje olieverbruik niks om je zorgen over te maken.

VW 508.00 is een fancy manier om hun ingekochte 0W20-olie te verkopen tegen *3 de prijs :)
Ja dat dacht ik dus al, kon het alleen even niet zo snel vinden vanmorgen. Maar kan er dus prima een 0W20 erin mikken, tot die bij 30k toch voor een beurtje naar de dealer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Frankyy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 00:21:
[...]

pricewatch unsorted: Huawei Huawei E8372h-153 White (Wingle)

Zij-noot: deze stick maakt dus z'n eigen SSID aan waarmee je weer verbindt. Iedere andere stick die dit kan zou dus in theorie ook werken.

Reden waarom ik dit specifieke model nam: in de duitse vw forums kwam ik dit model tegen waarbij de auteur altijd vermelde dat het geheid werkt.
Hm, toch aardig aan de prijs. En dan daarop nog de maandelijkse kosten van een (extra) data-abonnement?

Ga het eerst wel via m'n telefoon proberen t.z.t.
Krijg die maandelijkse data toch niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
JB076 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:17:
[...]

Hm, toch aardig aan de prijs. En dan daarop nog de maandelijkse kosten van een (extra) data-abonnement?

Moah... Het kan ook met een goedkopere stick.

Ik had het ook gevraagd bij de dealer en daar koste een VW branded stick 150eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Iemand enig idee hoe deze schade aan een velg onstaat?
Het is een klein blutsje tussen rand en band (velgbeschermer) en er is geen lakschade (velgen zijn gelakt en dan nog eens blanke lag erover). Heeft dat er altijd ingezeten (niet iets wat je verwacht van Rotifrom) of iets tussen band en velg gekneld gezeten?
Velg is bestuurderszijde achteraan, sowieso een velg die niet schadegevoelig is (parkeren ed).

Lijkt me dat het een vrij onmogelijke plaats is om schade door een borduur/gat in de weg te rijden. Zeker gezien er geen lakschade is. Geen hond die het ziet, maar wil liefst niet teveel schade hebben natuurlijk en als ik het kan voorkomen graag. Andere velgen zien er puntgaaf uit.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/949/41371575105_ac58bc5be7_z.jpg

Maar zelfs met blutsje in de velg blijft het een coole pooierbak :+

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/966/28400649708_208daba5b0_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
transport schade? schade bij het omleggen van de banden?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Frankyy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Moah... Het kan ook met een goedkopere stick.

Ik had het ook gevraagd bij de dealer en daar koste een VW branded stick 150eu.
En dan mot je nog een prepaid sim hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Frankyy schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:12:
Ik heb in mijn polo 2018 een huawei stick zitten met een sim voor car-net.

Was er eerst wat sceptisch over, maar werkt wel fijn. Wegen kleuren groen bij vrije baan en rood bij vertraging en/of file.

Vandaag moest ik naar het station navigeren in een onbekende stad voor mij, via speciale POI “station *stad*” ingevuld en het adres wordt via google opgezocht.

Sim blijft dus bij mij zitten 👍🏻
Waarom niet gewoon via een hotspot van je huidige mobiel? Lijkt mij veel handiger, dat werkt ook toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
Marsjee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Waarom niet gewoon via een hotspot van je huidige mobiel? Lijkt mij veel handiger, dat werkt ook toch?
Klopt, maar dat wou om de een of andere reden niet met mijn iPhone. Het ene moment zag hij de WLAN niet, het volgende moment wel maar kon er geen verbinding worden gelegd met het internet. Ik heb niet meer de moeite genomen om te kijken waaraan het ligt. De huawei stick had ik nog liggen, een SIM kaart van m'n werk zonder kosten. Bovendien vindt ik het ook handiger op deze manier, niet gekloot met een hotspot en/of batterij van de telefoon.

Hier is trouwens een voorbeeld van de kaart voor de genen die het niet kennen mbt groen/rode strepen mbt file.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TkLdi4C.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Niet fair dat een polo nvi nagenoeg fullscreen op de AID heeft, bij mij blijven de tellers zelfs in kleine stand vrij groot.

VW probeert eenheidsworst door te drukken en heeft dan tig configs voor AID.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:18:
Niet fair dat een polo nvi nagenoeg fullscreen op de AID heeft, bij mij blijven de tellers zelfs in kleine stand vrij groot.

VW probeert eenheidsworst door te drukken en heeft dan tig configs voor AID.
Polo heeft AID 2.0....jij hebt oude meuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:39:
[...]

:( :(

Hoe staat het met je onderzoek naar de predictive ACC op de B8 :P

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:50:
[...]

:( :(

Hoe staat het met je onderzoek naar de predictive ACC op de B8 :P
Nog geen tijd voor gehad om goed onderzoek te doen. Bezig geweest met ander project en vanaf morgen eindexamens nakijken :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Nog geen tijd voor gehad om goed onderzoek te doen. Bezig geweest met ander project en vanaf morgen eindexamens nakijken :-(
Prioriteren kun je leren 8) :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:39:

Wil toch niet wisselen, al zou een nieuwe polo ondertussen waarschijnlijk wel ruim genoeg zijn voor de hobby.
De koffer van de Arteon is net hoog genoeg, maar daar heb je in een polo geen last van en is heel lang. Ik heb daar een tafel inliggen maar die reikt niet tot aan de zetels.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/966/40469149690_dc3f102657_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Marsjee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:28:
[...]

Hmwah, altijd rustig warm rijden,maar zodra die warm is gaat het gas er wel op ja. Natuurlijk in het hele begin wat minder, maja zo snel is die nou ook weer niet standaard zegmaar. Gas moet er soms wel op wil je even inhalen o.i.d
Een beetje olie verbruiken is wel een soort eigenschap van moderne VW blokken. Oudere blokken als de (T)FSI had gewoon een defect aan de zuigerveren waardoor die buiten proportie olie deden zuipen.

Bij ons in de GTI 7 gaat er iedere 7,500 km een liter in, dat is al bijna 4 zo goed als de Golf 5 GTI haha. Mijn oom moet ook iedere 5000 km een liter erbij gooien in zijn 2016 Passat 2.0 TDI, maar die geeft vanaf km 1 plankgas dus daar kan het blok niet zo veel aan doen.

Ik moet zeggen dat ik in mijn eigen VW blokje na de inrijdperiode nog geen olie erbij heb moeten gooien, dat is dan wel een 'nieuw' Kever blok :+. Valt me 100% mee, wel jammer van de 7 liter A-merk olie die ik in de kelder heb staan haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mijn 1.2 tsi heeft er nu 105k op zitten en daar hoef ik nooit olie bij te schudden tussen de longlife beurten, Toch wel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:12:

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan van alles zijn, steentje op de weg of zelfs een rotonde (hebben ze die in Belgenland??).
Ze steken net iets uit lijkt het en je hebt dunne bandjes.

Dan heb je het snel, helaas ook eigen ervaring :(

In een ander verhaal, ik had ook weer wat 8)7

Rij zondag terug van een vriend in de middag en zie dat de melding komt "Controleer banden".
Niets aan de hand dacht ik, heb ik wel eens eerder gehad en zat er nog 2+ bar in. Dacht rij rustig verder :)

Nog geen kilometer verder merkte ik dat die iets naar rechts begon te trekken dus laten we de afslag maar nemen, nog wat meters gereden.
Ja hoor, rechtsvoor was redelijk zacht dus de compressor er maar aan gehangen. Na 2 minuten stond die nog steeds op de zelfde waarde dus de ANWB maar gebeld 8)7
* alle lof voor ANWB, met 15 minuten waren ze er al!

Meneer van de ANWB; ondanks dat u een mooie auto heeft ligt die veeels te laag, daar kan ik niets mee.
We kunnen hem wel omhoog krikken maar heb meer 1 krik bij..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WVinIFp2Kc0JTUlIdYTQkgiv/full.jpg

Mijn redder in nood ,Papa, maar gebeld die met een andere krik kwam om beide kanten omhoog te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qEYwQW5Gza1D91fcvxfzaWSo/full.jpg

Eindelijk het ding eronder dus ik zeg tegen die meneer; zal ik hem in de neutraal zetten? Het is namelijk een automaat met 4x4.

.... goed dat je het zegt anders hadden we de 4x4 naar de .... geholpen.
Dan kan ik je niet afslepen.

De redder in nood was zo slim geweest om ook een winterband mee te nemen maar ik was ervan overtuigd dat die niet ging passen, was namelijk 16".
Achter paste die natuurlijk wel 8)7 |:(

Bandje van achter voor gelegd en de mooie winterband achter :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fKwjaoFHlxyShgW5CnRggTSe/full.jpg

Band was wel lek zeg maar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LqtRsOpJfMXMk43XQSTEaGVm/full.jpg

Inmiddels liggen er weer twee verse banden onder maar dat was niet iets waar je op zat te wachten met een brak hoofd en nog niets in je maag.. :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Frankyy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:58:
[...]
Hier is trouwens een voorbeeld van de kaart voor de genen die het niet kennen mbt groen/rode strepen mbt file.
[afbeelding]
Hé, dorpsgenoot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Kan van alles zijn, steentje op de weg of zelfs een rotonde (hebben ze die in Belgenland??).

In een ander verhaal, ik had ook weer wat 8)7

Rij zondag terug van een vriend in de middag en zie dat de melding komt "Controleer banden".
Niets aan de hand dacht ik, heb ik wel eens eerder gehad en zat er nog 2+ bar in. Dacht rij rustig verder :)

Nog geen kilometer verder merkte ik dat die iets naar rechts begon te trekken dus laten we de afslag maar nemen, nog wat meters gereden.
Ja hoor, rechtsvoor was redelijk zacht dus de compressor er maar aan gehangen. Na 2 minuten stond die nog steeds op de zelfde waarde dus de ANWB maar gebeld 8)7
* alle lof voor ANWB, met 15 minuten waren ze er al!

Meneer van de ANWB; ondanks dat u een mooie auto heeft ligt die veeels te laag, daar kan ik niets mee.
We kunnen hem wel omhoog krikken maar heb meer 1 krik bij..

[afbeelding]

Mijn redder in nood ,Papa, maar gebeld die met een andere krik kwam om beide kanten omhoog te krijgen.

[afbeelding]

Eindelijk het ding eronder dus ik zeg tegen die meneer; zal ik hem in de neutraal zetten? Het is namelijk een automaat met 4x4.

.... goed dat je het zegt anders hadden we de 4x4 naar de .... geholpen.
Dan kan ik je niet afslepen.

De redder in nood was zo slim geweest om ook een winterband mee te nemen maar ik was ervan overtuigd dat die niet ging passen, was namelijk 16".
Achter paste die natuurlijk wel 8)7 |:(

Bandje van achter voor gelegd en de mooie winterband achter :*)
[afbeelding]

Band was wel lek zeg maar..

[afbeelding]

Inmiddels liggen er weer twee verse banden onder maar dat was niet iets waar je op zat te wachten met een brak hoofd en nog niets in je maag.. :9
En ik zat gisteren nog op een ander forum te lezen over iemand die net z'n banden had laten wisselen omdat ze naast gewone slijtage ook langzaam begonnen te scheuren op de wangen. Ook Continental toevallig.

Slijtage aan de binnenzijde blijft lastig, zelfs met volledig insturen zie je dat niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:57:

Het lijkt dat de banden getrokken zijn op deze foto, maar de velg ligt volledig in de band hoor.
Een 245 band op 8,5J is de 'ideale' maar, wanghoogte is ook 8,5cm, dat moet genoeg zijn in normale omstandigheden. Een gewone auto met 17" heeft dezelfde wanghoogte al dat.

Wij hebben natuurlijk rotondes, maar die zijn allemaal afgeschuind en ik let daar enorm op. Een steentje ertussen kan altijd, maar dan zou de laklaag toch aangetast moeten zijn, dat zijn redelijk grote krachten als je zo een deukje erin krijgt.

Zal het in het oog houden, kwam dit nu toevallig tegen, maar als dat aan de onderkant zit en je bent je velg aan het wassen voel je dat natuurlijk niet omdat je een handschoen/droogdoek vast hebt.
Heb aan de andere 3 velgen ook nagekeken en die zijn nog 100% goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
S_Chief schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:19:
[...]

En ik zat gisteren nog op een ander forum te lezen over iemand die net z'n banden had laten wisselen omdat ze naast gewone slijtage ook langzaam begonnen te scheuren op de wangen. Ook Continental toevallig.

Slijtage aan de binnenzijde blijft lastig, zelfs met volledig insturen zie je dat niet altijd.
Volgens mij waren die bandjes van @Famous ook best wel oud, sport contact 3 ofzo waren het nog? Die zullen wel ergens in 2010-2012 geproduceerd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:12:
Het is een klein blutsje tussen rand en band (velgbeschermer) en er is geen lakschade (velgen zijn gelakt en dan nog eens blanke lag erover). Heeft dat er altijd ingezeten (niet iets wat je verwacht van Rotifrom) of iets tussen band en velg gekneld gezeten?
Velg is bestuurderszijde achteraan, sowieso een velg die niet schadegevoelig is (parkeren ed).

Lijkt me dat het een vrij onmogelijke plaats is om schade door een borduur/gat in de weg te rijden. Zeker gezien er geen lakschade is. Geen hond die het ziet, maar wil liefst niet teveel schade hebben natuurlijk en als ik het kan voorkomen graag. Andere velgen zien er puntgaaf uit.

[afbeelding]

[afbeelding]
Eh …..zo dus. Opgelost. :+

https://www.dumpert.nl/me...aat_milieuvervuilers.html

of:

https://www.dumpert.nl/me..._inspecteert_model_3.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Volgens mij waren die bandjes van @Famous ook best wel oud, sport contact 3 ofzo waren het nog? Die zullen wel ergens in 2010-2012 geproduceerd zijn :P
Dot is 42/2011 dacht ik inderdaad.

Het leek erop alsof de verkoper destijds deze op de kop had getikt voor weinig. Zat nog erg veel profiel op maar wel oud dot nummer.
Ach, bijna 2 jaar mee gereden.. is lang voor mij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

GerCor schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:18:
[...]

[...]

Navigatie werkt bij mij prima. Kost ook geen € 1.700 want navigatie is 1 onderdeel van de Discover Pro. Het is ook een radio en je kunt YouYube filmpjes afspelen. Het is een DVD/CD speler, een telefoon op aansluiten en 1.000 instellingen in je auto aanpassen. Stembediening via het stuur. Dus, beetje flauwekul om te zeggen dat je € 1.700 betaalt voor navigatie.

En daarbij. Navigatie op je telefoon was natuurlijk erg interessant maar je telefoon -als bestuurder tijdens het rijden- bedienen is tegenwoordig verboden. En het scherm van de Discover Pro bedienen niet.

En dat de navigatiestem niet uit te schakelen is? Staat toch gewoon in het menu van MIB1.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ahh, dat werkt bij mij ook inderdaad. Bij m'n vorige auto zat de mute knop direct op het navigatiescherm. Volkswagen heeft daar 3 extra handelingen voor nodig.

Helaas heb ik onvoldoende ervaring met andere merken om te beoordelen of die navigatiesystemen nog slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

S_Chief schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Die "slijtage" aan de wang is, denk ik, meer te wijten aan het rijden met een lekke band dan dat 't ding daarvoor al stuque was? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Vandaag eens langsgeweest bij APEC in Belgïe voor een stage1 + DSG tuning van mijn Passat B7 1.6TDI.

Resultaat: 140pk/308Nm

Voorheen was het 110pk/260Nm (theoretisch: 105pk/250Nm)

Auto rijdt nu zoals het moet: heerlijk :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dre schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:25:
Ahh, dat werkt bij mij ook inderdaad. Bij m'n vorige auto zat de mute knop direct op het navigatiescherm. Volkswagen heeft daar 3 extra handelingen voor nodig.
Waarschijnlijk geen knopje waard. Het is een instelling die de meerderheid (zal wel getest zijn) eenmalig instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Wss revenge voor die dode vogel die eens in mijn radiator rooster zat of tegen mijn voorruit was gevlogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dre schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:25:
[...]

Helaas heb ik onvoldoende ervaring met andere merken om te beoordelen of die navigatiesystemen nog slechter zijn.
Heb hier gewoon een mute knop op mijn stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Heb hier gewoon een mute knop op mijn stuur?
Da's waarschijnlijk 't knopje van de "Voice-Control" wat niet gebruikt wordt? Had ik in m'n Scirocco ook maar in m'n huidige golf werkt dat niet zó doordat de auto dan "input" middels spraak verwacht"....

Bél Famous...… En bellen maar >:)

Al zal mijn auto dan gaan zeuren dat er géén "Famous" gevonden wordt in 't adressenboek en allerlei andere suggesties gaan maken……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een Brink afneembare trekhaak laten monteren op mijn Golf 7 2013. Maar als ik nu een fietsendrager aansluit beginnen de parkeersensoren te piepen. Is het niet de bedoeling dat de achter sensoren uitgeschakeld worden zodra een stekker aangesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:25:
[...]

Da's waarschijnlijk 't knopje van de "Voice-Control" wat niet gebruikt wordt? Had ik in m'n Scirocco ook maar in m'n huidige golf werkt dat niet zó doordat de auto dan "input" middels spraak verwacht"....

Bél Famous...… En bellen maar >:)

Al zal mijn auto dan gaan zeuren dat er géén "Famous" gevonden wordt in 't adressenboek en allerlei andere suggesties gaan maken……
:$

Maar muten doet die wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Timo002 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:49:
Ik heb een Brink afneembare trekhaak laten monteren op mijn Golf 7 2013. Maar als ik nu een fietsendrager aansluit beginnen de parkeersensoren te piepen. Is het niet de bedoeling dat de achter sensoren uitgeschakeld worden zodra een stekker aangesloten wordt?
Is je trekhaak wel gecodeerd? Want lijkt erop van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 21:27

Klippy

Still Game

JB076 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:17:
[...]

Naar aanleiding van jullie berichten ook eens Car-Net geactiveerd in de T-ROC.
Stond nog altijd op mijn lijstje en viel me nu pas op dat ik inderdaad geen file info en werkzaamheden zag op navigatie, alleen die via RDS/Radio signaal.

Activeren ging goed, hotspot had ik al ingesteld op dag 1, maar ik blijf 't wel raar vinden dat ik nog een externe SIM of hotspot nodig heb.
De auto is "connected' want de data van Mijn VW komt ook aan, inclusief alle rit informatie. Dus hij heeft een data verbinding. In de prijslijst heb ik niks gezien over extra netwerk.

Ik ga ook eens met VW contact opnemen. Ik zie in de UK forums mensen praten over een gratis data stick... https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=222

Vind het al duur genoeg eigenlijk allemaal... Want het gaat me puur om de files en werkzaamheden. Ik kan ook geen automatische regel maken met Trigger op mijn telefoon om de hotspot aan/uit te zetten bij bluetooth verbinding, want dan moet ik rooten. Ook al weer zo'n gedoe.

Ik vraag me ook af of een WIFI 4G stick wel nodig is eigenlijk. Hij vraagt om een hotspot óf USB stick, als die USB stick ook een wifi hotspot is zou dat niet logisch zijn.

Car Net help zegt:
1. Guide & Inform Basic in combinatie met “Discover Media” en Guide & Inform Plus in combinatie met “Discover Pro”:
u koppelt uw smartphone via WLAN met het infotainmentsysteem. Hiervoor moet uw smartphone met internetverbinding in staat zijn een persoonlijke WLAN-hotspot tot stand te brengen. Het infotainmentsysteem moet dan met de hotspot worden gekoppeld.
2. Guide & Inform Basic in combinatie met “Discover Media”:
u steekt een UMTS-stick (Volkswagen CarStick) met geïntegreerde simkaart (met dataoptie) in de USB-aansluiting.
Maar de CarStick is WIFI zover ik zie, of ik snap het niet.
Zou https://shops.volkswagen....arstick-lte-000051409e-10 moeten zijn dan voor een T-ROC Discover media.
Als dat het enige zou zijn, dan zou ik uitzoeken van welke stick dit een re-branding is naar VW en die kopen (of de Huawei) maar een tweede SIM voor data kost €5 per maand bij Vodafone... dat is ook weer extra.
Afhankelijk van de hoeveelheid data is een prepaid 4G SIM dan goedkoper denk ik.

Maar al met al, een hoop moeite voor een feature waarvan ik dacht dat het er gewoon standaard op zat.. :/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:36:
[...]

Is je trekhaak wel gecodeerd? Want lijkt erop van niet.
Dus. Of even naar een Tweaker of naar de garage om dat te laten coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 11:14
Klippy schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:18:
[...]

Naar aanleiding van jullie berichten ook eens Car-Net geactiveerd in de T-ROC.
Stond nog altijd op mijn lijstje en viel me nu pas op dat ik inderdaad geen file info en werkzaamheden zag op navigatie, alleen die via RDS/Radio signaal.

Activeren ging goed, hotspot had ik al ingesteld op dag 1, maar ik blijf 't wel raar vinden dat ik nog een externe SIM of hotspot nodig heb.
De auto is "connected' want de data van Mijn VW komt ook aan, inclusief alle rit informatie. Dus hij heeft een data verbinding. In de prijslijst heb ik niks gezien over extra netwerk.

Ik ga ook eens met VW contact opnemen. Ik zie in de UK forums mensen praten over een gratis data stick... https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=222

Vind het al duur genoeg eigenlijk allemaal... Want het gaat me puur om de files en werkzaamheden. Ik kan ook geen automatische regel maken met Trigger op mijn telefoon om de hotspot aan/uit te zetten bij bluetooth verbinding, want dan moet ik rooten. Ook al weer zo'n gedoe.

Ik vraag me ook af of een WIFI 4G stick wel nodig is eigenlijk. Hij vraagt om een hotspot óf USB stick, als die USB stick ook een wifi hotspot is zou dat niet logisch zijn.

Car Net help zegt:

[...]

Maar de CarStick is WIFI zover ik zie, of ik snap het niet.
Zou https://shops.volkswagen....arstick-lte-000051409e-10 moeten zijn dan voor een T-ROC Discover media.
Als dat het enige zou zijn, dan zou ik uitzoeken van welke stick dit een re-branding is naar VW en die kopen (of de Huawei) maar een tweede SIM voor data kost €5 per maand bij Vodafone... dat is ook weer extra.
Afhankelijk van de hoeveelheid data is een prepaid 4G SIM dan goedkoper denk ik.

Maar al met al, een hoop moeite voor een feature waarvan ik dacht dat het er gewoon standaard op zat.. :/
Dit! Ik vind het zo debiel. Heb je App Connect. Moet je godver alsnog via je telefoon verbinden om het weer of het nieuws op je scherm te zien. Ja hallo dat kan ik ook wel direct op mn telefoon. Toegevoegde waarde.. nul komma nul. Snap ik helemaal niets van.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Waarschijnlijk zijn er mensen die het WEL willen. Probleem is dat hoogstwaarschijnlijk het bedienen van een scherm door de bestuurder tijdens het rijden verboden wordt. Ik dacht gelezen te hebben dat in Engeland je niets anders in je scherm mag hebben staan dan navigatie. Ik vraag me wel af of dat ook geldt als je een bijrijder/passagier hebt. Toch maar even in verdiepen want ik ga op vakantie naar Engeland.

En je telefoon als bestuurder/al rijdend bedienen anders dan met handfree/voice is in Nederland al verboden.

PS 1 juni as worden de lampjes door Audiwereld in de achterdeuren ingebouwd. _/-\o_ :)F

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 23-05-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
iemand toevallig al de nieuwe (mei) navi update voor de Discover serie voorbij zien komen eigenlijk?
Timo002 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:49:
Jazeker, die worden uitgeschakeld.
Daarnaast krijg je een melding in beeld tijdens het achteruitrijden van een aanhangertje, en bij knipperen verschijnt er een pijltje met een 1 erin.

evt. camera werkt overigens wel gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 23-05-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vanochtend voor het eerst een echte R benzine zien rijden en geen diesel :+
Blijft gewoon een chique ding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9medUnjLRM6x9axcCdVVhcCD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:40

Mimiix

Professioneel Prutser

Voor iedereen die toch graag een GTI wil :+

http://www.ibood.com/diy-nl/nl/

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Rainesh@Shanquish De parkeersensoren waren inderdaad niet goed geprogrammeerd. Nu wel, krijg zelfs een aanhanger in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y0U0XRCasxePmxBdiOxHWJ0E/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Timo002 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:22:
@Rainesh@Shanquish De parkeersensoren waren inderdaad niet goed geprogrammeerd. Nu wel, krijg zelfs een aanhanger in beeld.
[afbeelding]
Ik ben dan benieuwd of derest wel goed gecodeerd is. Want zijn aardig wat modules die gedaan moeten worden op een mqb wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:24:
[...]
Ik ben dan benieuwd of derest wel goed gecodeerd is. Want zijn aardig wat modules die gedaan moeten worden op een mqb wagen
Wat is de rest dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Even uit mijn hoofd:

Motor, abs, bcm, pdc, can gateway en trekhaak zelf. Afhankelijk van de module moet nog in je navi een en ander gecodeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:49:
[...]
Even uit mijn hoofd:

Motor, abs, bcm, pdc, can gateway en trekhaak zelf. Afhankelijk van de module moet nog in je navi een en ander gecodeerd worden.
Nou, ik hoop dat de garage dat allemaal weet dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:34:
Vanochtend voor het eerst een echte R benzine zien rijden en geen diesel :+
Blijft gewoon een chique ding!

[afbeelding]
Een echte R-line bedoel je :+ .
Bij mij is TDI en Arteon eraf gehaald door de dealer (op mijn vraag natuurlijk), dus het verschil is niet te zien tenzij je een 2.0TSI 280pk hebt, dan zitten er geen plastic plaatjes in de nep uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:10:
[...]

Bij mij is TDI en Arteon eraf gehaald door de dealer (op mijn vraag natuurlijk), dus het verschil is niet te zien tenzij je een 2.0TSI 280pk hebt, dan zitten er geen plastic plaatjes in de nep uitlaten.
Of als je gas geeft en hij komt niet vooruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Viper® schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:11:
[...]

Of als je gas geeft en hij komt niet vooruit :+
Mij lijkt dat de 2.0TDI 240pk toch ook vlot gaat. Zelfs de 150pk die ikzelf heb is in alledaags verkeer vlot genoeg. Zeker met de DSG want zo kan je zelf nooit schakelen.

Zet mijn Arteon 150pk naast een CLA 180d en de Arteon trekt die er vlot uit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:10:
[...]

ja ja ja ja ja..

Maar ik had de benzine uitvoering (280pk) nog niet in het eggie gezien :P

De diesel al wel meerdere keren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-09 12:58
Binnenkort mag ik een leaseauto bestellen, nu heb ik al min of meer de keuze gemaakt voor de Volkswagen Polo. Afgelopen week ook een proefrit gemaakt en dat beviel erg goed.

Ik heb uiteraard al de auto een beetje zitten samenstellen en momenteel is dit de configuratie die ik op het oog heb:
Polo Comfortline Business:
- 1.0 TSI 70kW/95pk
- Seyne bi color, 15 inch lichtmetaal
- Advance pakket
- Achteruitrijcamera
- Active Info Display
- Park assist
- Spiegelpakket
- Climatronic
- Side assist
- Licht & zicht pakket

Nu zie ik ook dingen als lendensteunen in stoel verstelbaar en vraag ik mij af hoeveel meerwaarde dit biedt. Zijn dit compleet andere stoelen of is dit gewoon toegevoegd aan de normale stoelen? Verder heb ik na lange ritten meer last van mijn nek/schouders dan van mijn rug, dus weet niet of dit enige toegevoegde waarde zou hebben. Iemand die hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De lendensteun is bij de polo een zwarte hendel die aan de zijkant van de stoel zit. Hiermee kan je de lendensteun in of uitklappen welke ondersteuning geeft voor de onderrug.
Zover ik weet houd je dezelfde stoel.
Je hebt normale stoelen, sport-comfort en sportstoelen.

voorbeeld van de golf
Afbeeldingslocatie: https://i154.photobucket.com/albums/s241/rosemeyer/sz1_zps29e02a9c.jpg

Die grijze hendel, hier staat hij naar beneden, als je die 90 graden draait 'klapt' hij uit.

Geen idee wat de optie kost, ik heb de lendensteun iig helemaal uitgeklapt bij de polo. Zonder lendensteun vind ik de meeste stoelen weinig onderrug steun geven.

Last van de schouders kan te maken hebben met de manier van zitten en sturen waarbij je constant spanning houdt in de spieren bij sturen en autorijden. Mogelijk moet je stuur/stoel wat meer naar je toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 23-05-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Neem je de handbak of de DSG? Laatste heeft bijvoorbeeld als voordeel dat je Adaptieve Cruise Control tot/vanaf 0 km/u werkt. Bij de handbak dacht ik pas vanaf 30. En dan nog steeds zelf de versnelling steeds aanpassen natuurlijk waardoor het eigenlijk alleen wat toevoegt als de snelheid van je verkeersstroom weinig varieert. ACC+DSG neigt meer naar een eerste stap richting autonoom rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-09 12:58
Viper® schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:57:
De lendensteun is bij de polo een zwarte hendel die aan de zijkant van de stoel zit. Hiermee kan je de lendensteun in of uitklappen welke ondersteuning geeft voor de onderrug.
Zover ik weet houd je dezelfde stoel.
Je hebt normale stoelen, sport-comfort en sportstoelen.

voorbeeld van de golf
[afbeelding]

Die grijze hendel, hier staat hij naar beneden, als je die 90 graden draait 'klapt' hij uit.

Geen idee wat de optie kost, ik heb de lendensteun iig helemaal uitgeklapt bij de polo. Zonder lendensteun vind ik de meeste stoelen weinig onderrug steun geven.

Last van de schouders kan te maken hebben met de manier van zitten en sturen waarbij je constant spanning houdt in de spieren bij sturen en autorijden. Mogelijk moet je stuur/stoel wat meer naar je toe.
Thanks, duidelijk. Ik heb gelukkig nooit echt last van mijn rug, dus die optie is dan niet per se nodig voor mij. De optie kost 110 euro, dus niet extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 15:38
Is er al meer informatie bekend betreft de nieuwe volkswagen golf met eventueel fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tanako schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:53:
Is er al meer informatie bekend betreft de nieuwe volkswagen golf met eventueel fotos?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Vandaag de twee emmer autowasmethode toegepast. Het is even wennen ☺...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Vandaag de Clubsport bij de fantastische VW dealer in Spijkenisse gebracht, en dat liep natuurlijk wederom weer niet zoals het had gemoeten.

Geen leenauto beschikbaar, terwijl dat wel was afgesproken. Ik had pech, nou mooi niet, ik had een auto nodig. Na wat bellen en overleg ben ik uiteindelijk naar huis gebracht om vervolgens met godsgratie een paar uur later een auto voor de deur te hebben staan waarmee ik nog net op tijd naar het werk kon komen. Alle overige afspraken in de loop van de ochtend heb ik mooi af kunnen zeggen..... }:|

Dit leenhok moest dan wel morgen ochtend zo rap mogelijk weer worden terug gebracht, mits mijn auto klaar is. Dat zou eind van de middag wel even gecommuniceerd worden.

Kijk savonds op mijn telefoon, helemaal niks, geen belletje, voicemail, email of sms. Dus nu verwachten ze zeker dat ik morgen bij openingstijd om 08.00 de telefoon op ga nemen met de melding dat mijn auto gereed is en ik de leenauto terug wil brengen? Deze jongen ligt lekker op 1 oor morgen ochtend, wanneer ik wakker ben zijn ze de eerste.

Wat een kak dealer is dat zeg.... |:( Er is altijd wel wat daar.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tijd voor een andere dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Zolang alles maar gefixt is. Trouwens wel goed opletten of je dynamische achterlichten het nog goed doen. Vaak resetten ze de auto omdat ze acc moet kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:38:
Zolang alles maar gefixt is. Trouwens wel goed opletten of je dynamische achterlichten het nog goed doen. Vaak resetten ze de auto omdat ze acc moet kalibreren.
Ohjee, heb ik zodadelijk bij mijn 1e onderhoudsbeurt ook vanalles wat er niet meer werkt :P ?
Dat wordt weer een ritje Voorburg dan :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:52:
Vandaag de Clubsport bij de fantastische VW dealer in Spijkenisse gebracht, en dat liep natuurlijk wederom weer niet zoals het had gemoeten.

Geen leenauto beschikbaar, terwijl dat wel was afgesproken.
Ik was weer in de Clubsport ingestapt en ze maken maar een nieuwe afspraak. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:57:
[...]

Ohjee, heb ik zodadelijk bij mijn 1e onderhoudsbeurt ook vanalles wat er niet meer werkt :P ?
Dat wordt weer een ritje Voorburg dan :+
Haha nee niet bij een onderhoudsbeurt. Bij hem moeten ze nieuwe kalibratie doen, dus dan willen ze het resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45
YoGi_Berra schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:23:
[...]

Even speuren maar we zijn erachter. Stuur schakelaar is stuk. Even nieuwe bestellen dus.
Pomp is goed.
Update'tje. Helaas was het niet de stuur schakelaar. Garage had hem vervangen, maar alsnog deden m'n ruitenwissers/pomp het niet. Na lang zoeken bleek het de motorkapschakelaar te zijn die defect was en daardoor mijn ruitenwissers blokkeerde (make sense :F ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:38:
Daar was ik al bang voor. Ik check alles zodra ik hem weer terug heb, anders kom ik toch sowieso langs om het TJA te proberen! :D
GerCor schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 02:07:
[...]

Ik was weer in de Clubsport ingestapt en ze maken maar een nieuwe afspraak. d:)b
Ik rij al te lang rond naar mijn mening met een half lamme auto. :P Het moest nu echt gemaakt worden. Maar een volgende keer pak ik de vestiging in Rotterdam. Daar hoor ik betere verhalen over. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Vissa66 op 25-05-2018 09:01 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Nu online
Iemand hier die de eSIM services gebruikt van VW?
Ik heb normaal 3 jaar voor routebegeleiding etc en 10 jaar voor SOS diensten maar dat is nog steeds niet geconfigureerd. Bij aflevering was de persoon die daarvoor verantwoordelijk was niet en heb het eigenlijk nooit bekeken.

Zijn er nuttige dingen mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Krijg net een foto van mijn auto doorgestuurd van iemand die in de vestiging van Rotterdam werkt. Ze zijn daar net pas begonnen met kalibreren. Ik krijg hier echt de schijt van...... :/

Voordat die klaar en terug is ben ik alweer aan het werk. Dan ben ik hem dus tot maandag kwijt voor een simpele sensor wat 10 min werk is om te monteren. Had binnen 1 dag klaar moeten zijn. :(

Edit: En hoor ook dat de lichtsensor niet is gefixed. Staat niet op de werkorder terwijl ik dat wel besproken heb. Monteur die ik ken gaat kijken of hij het buiten de dealer om als nog gelijk kan mee pakken voor me. Echt fucking pissed off nu.... :(

[ Voor 24% gewijzigd door Vissa66 op 25-05-2018 09:51 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dus jouw alternatief om de auto voortaan naar Rotjeknor te brengen is van: 'de wal in de sloot'? Of gewoon superslechte communicatie van Spijkenisse? Verder nog alternatieven of is het hopeloos?

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 25-05-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:52:
Wat een kak dealer is dat zeg.... |:( Er is altijd wel wat daar.
Ik moet eerlijk zeggen dat bijna alle dealers/garages van alle merken zo lijken te zijn.

Ze bellen niet voor overleg over onderhoudszaken.
Als je de auto in de ochtend neerzet laten ze hem lekker staan tot ergens 13:00 om er vervolgens achter te komen dat ze of onderdelen niet op voorraad hebben of het niet halen.
Leenauto niet beschikbaar of genoteerd.
Moeilijk doen over garantie/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Viper® schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat bijna alle dealers/garages van alle merken zo lijken te zijn.

Als je de auto in de ochtend neerzet laten ze hem lekker staan tot ergens 13:00 om er vervolgens achter te komen dat ze of onderdelen niet op voorraad hebben of het niet halen.
Woensdag service afspraak gemaakt voor de A3. Gelijk werkplaatschef erbij laten halen, ken ik toevallig ook goed. Dus verwacht dat alles goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Dan is het servicepunt waar ik mijn auto naar toe breng een uitzondering. Maar een flink eind uit de buurt van Spijkenisse, dus geen alternatief.

Ik krijg altijd netjes bericht als alle te bestellen onderdelen er zijn en dan in overleg een afspraak maken. Wel graag de auto de hele dag beschikbaar. Vorige keer stond er ook een oude man bij de garage wiens auto niet meer voor- of achteruit wilde. Die meneer krijgt dan - zou je zelf ook willen - voorrang.

Ook met de melding in mijn scherm m.b.t. gordelspanner: kreeg 's morgens te horen dat het zo'n € 350 moest gaan kosten excl. monteren. Ik werd tegen 12 uur gebeld: het is garantiewerk, kost u niks.

Het ging alleen even mis met mijn uitlaat. De kosten van het spuitwerk kwam- daar komen we wel uit - voor mijn rekening.

Kortom, ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Woensdag service afspraak gemaakt voor de A1. Gelijk werkplaatschef erbij laten halen, ken ik toevallig ook goed. Dus verwacht dat alles goed zal gaan.
De A1? Dacht dat je die allang verkocht had joh :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Het verhaal wordt nog mooier. Ik zei al vanaf het begin dat ik de auto beter rechtstreeks bij Rotterdam neer had kunnen zetten. Dat was geen optie want Spijkenisse zou de montage van de camera doen.

Nu hoor ik net van de monteur in Rotterdam dat alle werkzaamheden door hun zijn uitgevoerd. Ik heb gisteren de auto de hele dag voor jan lul in Spijkenisse laten staan dus.

Hij heeft mooi de lichtsensor mee kunnen pakken met de reparatie. Echter is er nu nog wat mis met de regensensor, die moet Spijkenisse wel gaan doen.

Wat een gedoe! :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
_O-

Ik had bij de Nissan dealer ook nooit gezeik. Maar goed, auto werd opgehaald/gebracht, voor alle onderhoudszaken/onderdelen werd netjes gebeld.
Nu waren de facturen er ook wel naar :+

Dat het druk is bij dealers snap ik en bij iedereen op het werk zit wel eens tegen. Maar communicatie lijkt een vak apart. Gewoon even iets navragen, bellen of iets afstemmen scheelt vaak zoveel frustratie bij mensen.

[ Voor 98% gewijzigd door Viper® op 25-05-2018 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Scrtz typo

Inderdaad de a3. De sierlijsten aan de rechterkant worden vervangen. Komen tegen elkaar aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:07:
Het verhaal wordt nog mooier. Ik zei al vanaf het begin dat ik de auto beter rechtstreeks bij Rotterdam neer had kunnen zetten. Dat was geen optie want Spijkenisse zou de montage van de camera doen.

Nu hoor ik net van de monteur in Rotterdam dat alle werkzaamheden door hun zijn uitgevoerd. Ik heb gisteren de auto de hele dag voor jan lul in Spijkenisse laten staan dus.

Hij heeft mooi de lichtsensor mee kunnen pakken met de reparatie. Echter is er nu nog wat mis met de regensensor, die moet Spijkenisse wel gaan doen.

Wat een gedoe! :+
Maar eh …. ik zal volgende week wel even foto's plaatsen van mijn deurlampjes Voor ik heb ik ze al een tijdje en volgende week vrijdag gaat Audiwereld achter installeren. Voor moest er even een verbinding worden gemaakt in de 'kabelboom' en achter is het Plug and Play.

Misschien neemt dat jouw vrees om het te laten installeren weg. Maak je ook even een afspraak met Audiwereld en ga je dán weer naar het altijd heuvelachtige Voorburg om alles weer te laten coderen door @Rainesh

Beetje zonde als die lampjes liggen te verstoffen in Spijkenisse. :P

Wat is het leven toch mooi. (als alles werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Idd mooi.

Binnenkort komt er ook een retrofit aan bij mij. Ga dubbele usb poorten achterin plaatsen ipv 12v. Heeft m'n vrouw wat meer aan. Bij modeljaar 2018 was dat een optie. Dus lekker retrofitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:31:
Idd mooi.

Binnenkort komt er ook een retrofit aan bij mij. Ga dubbele usb poorten achterin plaatsen ipv 12v. Heeft m'n vrouw wat meer aan. Bij modeljaar 2018 was dat een optie. Dus lekker retrofitten :)
Met welk nut? Of is het meer: omdat het kan?

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 25-05-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rechtstreek de usb erin ipv weer zon stomme omvormert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:34:
Rechtstreek de usb erin ipv weer zon stomme omvormert :)
Uiteraard. Maar als het niet meer heeft dan de functie 'laden' dan zie ik de meerwaarde niet anders dan: omdat het kan. Nou gebruik ik de 12v ook nergens anders voor dan een omvormer maar eenmaal USB dan is die 12v functie wel definitief verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Uiteraard. Maar als het niet meer heeft dan de functie 'laden' dan zie ik de meerwaarde niet anders dan: omdat het kan. Nou gebruik ik de 12v ook nergens anders voor dan een omvormer maar eenmaal USB dan is die 12v functie wel definitief verloren.
Heb voorin nog 12v en in de kofferbak dacht ik. En zowel nuttig als ja omdat het kan :p

Pagina: 1 ... 45 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS