Alleen al vanwege dat "Dik Gedrukte" deel zou ik 't op m'n Golf willen hebben, zeker gezien de meeste rotondes hier in 't dorp ook nog eens "twee-richting verkeer' zijn voor de fietsers die dus zowel links als rechts-om de rotondes mógen nemen en waarbij JIJ in je auto dus eigenlijk gewoon AL-TIJD ogen te kort komt.Klippy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:43:
[...]
Bevalt mij anders ook uitstekend.
Het lampje in je spiegel werkt prima, vooral op rotondes waar nog even een fietser of scooter door je dode hoek scheurt. En in langzaam rijdend verkeer is het ook vaak handig, net een extra hulpje om zeker te weten dat er niet iemand nog aan de rechterkant voorbij wil schuiven.
Enige nadeeltje is dat je er op gaat vertrouwen en lui wordt. Dus in een andere auto kijk je misschien minder goed.
Uitparkeer hulp werkt ook goed, ben er verbaasd over hoe ver die sensor kan kijken wanneer je zelf nog niks kan zien.
Ik zal niet beweren dat het noodzakelijk is, maar vaak zit het in een pakket met meerdere hulpmiddelen en dan is het ook niet eens heel duur dus zeker de moeite waard zou ik zeggen.
Voor @GerCor : Ik mag én kan ook met "LZV" materiaal rijden dus ik snap je uitspraak aangaande het eigenlijk niet nodig zijn van dat soort hulpmiddelen op een luxe auto, maar.......
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse