Hopelijk fixen ze het bij nog te bouwen exemplaren meteen even
.
Ah, die achterbank is amper in gebruik door personen. Nog geen haast voor mij.
Man man man. Ik Zeist weer gebeld voor de deurlampjes. Kerel wil ze niet inbouwen omdat ze op de deurcontacten moeten worden aangesloten. 'Maar, verkoop je ze ook los?'. 'Ja hoor'. 'En heb je ze op voorraad?' 'Ja hoor'. 'Kom ik even een setje halen'. 'Prima'
Kom ik daar, andere lampjes. Ik wil wel 4 dezelfde. Hij haalt er nog 2 bij een andere zaak iets verderop. Past de handel niet.... bestellen. Duurt 2 weken....
Maar, mooi ritje weer.
Kom ik daar, andere lampjes. Ik wil wel 4 dezelfde. Hij haalt er nog 2 bij een andere zaak iets verderop. Past de handel niet.... bestellen. Duurt 2 weken....
Maar, mooi ritje weer.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zelfde. Voor allemaal, passen ook op passat enzoGerCor schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:35:
Verstandiger is dus om het gewoon niet te doen. Help je iemand, ben je misschien zelf duur uit.
Volgende vraag:
Zit er verschil tussen deurverlichting in de Golf 5 en 6 en de Golf 7? Ik probeer lampjes + kabels te bestellen maar bij de ene lamp zegt de site dat ze geschikt zijn voor de Golf 5 en 6 en bij de andere lamp zijn de lampen geschikt voor de 5, 6 en 7.
Lijkt er dus op dat er geen verschil is tussen Golf 5, Golf 6 en Golf 7.
Maar ja, om nou 14 dagen te wachten tot ze er zijn en er dan achter komen dat ze niet passen is ook zoiets...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Idem, maar als er wel iemand zit zijn het meestal de kinderen. Maar goed, auto komt pas over twee maanden (duurt langMarsjee schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:54:
Ah, die achterbank is amper in gebruik door personen. Nog geen haast voor mij.
Edit: lees nu dat het de middenste gordel is die zou losschieten. Die gebruik ik al helemaal nooit.
[ Voor 12% gewijzigd door JB076 op 11-05-2018 19:22 ]
Lampje die er nu inzitten: stekkeraansluiting van de kabel zit niet in het midden maar meer naar rechts (of links, het is maar hoe je het bekijkt).azz_kikr schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:53:
[...]
Zelfde. Voor allemaal, passen ook op passat enzo
Stekkeraansluiting van de lampjes die ze er vanmiddag in wilde (hetzelfde als onderstaande foto) zetten zaten in het midden. Dan past het niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De mijne is niet echt beter:Rafael schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:15:
Nog personen met de 1.6 TDI (EA189) met een ODB connector en de Torque app (of anderen die hier iets uit op kunnen maken)? @AndRo555 ? Bij de Current drive cycle status krijg ik regelmatig een incomplete op O2 sensor en O2 sensor heater, meen me nochtans te herinneren dat daar vroeger wel complete stond... Zie screenshot. Wel geen foutmeldingen te vinden...
https://imgur.com/a/IFhkOxW
Blijkbaar niets om je zorgen over te maken: https://www.obdautodoctor...diness-monitors-explained
edit: nvm
[ Voor 168% gewijzigd door dest1 op 22-05-2018 17:42 ]
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort ook in dit topic ben te vinden. Ik ga mijn BMW uit 2005 verkopen en er komt hoogstwaarschijnlijk een Golfje uit 2013/2014 voor terug. Momenteel deze op het oog:
https://www.maasautogroep.nl/detail/16783124-volkswagen-golf
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik 21k voor een 5 jaar oude Golf wel erg veel. Als ik even rond kijk op AutoScout24:Cliffie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:40:
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort ook in dit topic ben te vinden. Ik ga mijn BMW uit 2005 verkopen en er komt hoogstwaarschijnlijk een Golfje uit 2013/2014 voor terug. Momenteel deze op het oog:
Ik ben benieuwd!
https://www.autoscout24.n...1c-a250-e053-e350040adf79
Voor 17k (4k minder) heb je dan een auto die dik een jaar jonger is, 10k minder gelopen heeft, R-Line (interieur als exterieur), leder...
Voor 20k stond zelfs een GTI te koop. Weliswaar import, maar dat kan misschien ook interessant zijn om over de grens te kijken.
Voor 21k kom je ook exemplaren tegen van 2015, dus -persoonlijk- vind ik in ieder geval de vraagprijs aan de hoge kant
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Heb je misschien wel gelijk in, maar jij kijkt nu wel bij particulier en ik bij een dealer. Zal wel deels het verschil verklaren. Ik heb het niet zo op particulier kopen, misschien ten onrechte hoor...MK_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:35:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik 21k voor een 5 jaar oude Golf wel erg veel. Als ik even rond kijk op AutoScout24:
Voor 17k (4k minder) heb je dan een auto die dik een jaar jonger is, 10k minder gelopen heeft, R-Line (interieur als exterieur), leder...
Voor 20k stond zelfs een GTI te koop. Weliswaar import, maar dat kan misschien ook interessant zijn om over de grens te kijken.
Voor 21k kom je ook exemplaren tegen van 2015, dus -persoonlijk- vind ik in ieder geval de vraagprijs aan de hoge kant
Verder kan ik weinig vinden met Xenon, Panorama, stoelverwarming en 1.4TSI 140/150 pk... en niet vergeten een normale kleur, normale kleur bekleding (geen bruin) en niet aan de andere kant van NL
Ben wel benieuwd welke exemplaren je dan vind uit 2015 voor 21k
[ Voor 6% gewijzigd door Cliffie op 13-05-2018 11:15 ]
Autobedrijf van Veggel staat in de advertentie... Geen idee waarom onderaan particulier staatCliffie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:56:
[...]
Heb je misschien wel gelijk in, maar jij kijkt nu wel bij particulier en ik bij een dealer. Zal wel deels het verschil verklaren. Ik heb het niet zo op particulier kopen, misschien ten onrechte hoor...
Verder kan ik weinig vinden met Xenon, Panorama, stoelverwarming en 1.4TSI 140/150 pk... en niet vergeten een normale kleur, normale kleur bekleding (geen bruin) en niet aan de andere kant van NL
Ben wel benieuwd welke exemplaren je dan vind uit 2015 voor 21k
https://www.autowereld.nl...ine-27325350/details.html
Zonder panoramadak (wist niet dat dat een vereiste was), import maar dat hoeft geen ramp te zijn
https://www.autoscout24.n...05-4362-830a-80bee499f1ad
2016 (!) maar de 125pk versie (wat exact hetzelfde blok is als de 150pk v.z.i.w, enkel andere chip en geen ACT).
https://www.autoscout24.n...45-4686-9075-e27053048210
Ietsjes duurder maar wel een GTI
Maar ook deze liggen een stuk uit je buurt zie ik, dus never mind
Zodra je een panorama/schuif-dak zoekt slinkt het aanbod vrij snel inderdaad..
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Compleet ander blok. ACT is ook ander mechanisch techniek.MK_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Autobedrijf van Veggel staat in de advertentie... Geen idee waarom onderaan particulier staat
https://www.autowereld.nl...ine-27325350/details.html
Zonder panoramadak (wist niet dat dat een vereiste was), import maar dat hoeft geen ramp te zijn
https://www.autoscout24.n...05-4362-830a-80bee499f1ad
2016 (!) maar de 125pk versie (wat exact hetzelfde blok is als de 150pk v.z.i.w, enkel andere chip en geen ACT).
https://www.autoscout24.n...45-4686-9075-e27053048210
Ietsjes duurder maar wel een GTI
Maar ook deze liggen een stuk uit je buurt zie ik, dus never mind
Zodra je een panorama/schuif-dak zoekt slinkt het aanbod vrij snel inderdaad..
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
WhoopsRainesh schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:33:
[...]
Compleet ander blok. ACT is ook ander mechanisch techniek.

Die (te) goedkope GTI'tjes hebben allemaal zo'n super lage BPM, oftewel met (flinke) schade geimporteerd, gemaakt en dan willen cashenMK_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:35:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik 21k voor een 5 jaar oude Golf wel erg veel. Als ik even rond kijk op AutoScout24:
Klopt helemaal, dat zag ik ook lager toen ik de BPM controleerde. Er was €1800 aan BPM betaald, maar als ik het handmatig nareken (€6855 - 43.751% (forfaitaire tabel) = €6855 * 0.56249 = €3855.86) kan dat helemaal niet (zonder schade)Scrtz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:58:
[...]
Die (te) goedkope GTI'tjes hebben allemaal zo'n super lage BPM, oftewel met (flinke) schade geimporteerd, gemaakt en dan willen cashen

Als ik het zo dus bekijk, dan is die Golf uit sept. 2013 voor die prijs niet zo heel slecht
Het hoeven trouwens niet altijd schadeauto's zijn. Ik ken ook mensen die een splinternieuwe auto kopen in Duitsland, vervolgens onderdelen van een schadeauto monteren en zich dan melden bij de douane. Als de douane goed zou controleren. Schroeven van onderdelen zijn meegespoten af fabriek, dan zouden ze kunnen ontdekken dat er schadeonderdelen zijn gemonteerd.
Eenmaal in Nederland worden de nieuwe onderdelen weer gemonteerd.
Eenmaal in Nederland worden de nieuwe onderdelen weer gemonteerd.
Die in de Play Store werkt niet. Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk. Problemen bekend, ook na update. Kan nog wel een paar dagen duren voor een en ander opgelost is.Scrtz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:22:
[...]
Ja was een mail van, In de play store moet inmiddels de nieuwe versie staan volgens hun, App store van Apple nog niet..
Ga ik wel vanuit dat ze alle te leveren auto's deze fix meegeven.JB076 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:38:
Hopelijk fixen ze het bij nog te bouwen exemplaren meteen even.
Hier nog een maand, op welke datum had je besteld?Maar goed, auto komt pas over twee maanden
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Ja die 'update' voor de iPhone is er nog geeneens doorheen (ligt meer aan de controle van Apple) Maar ik snap niet echt waarom ze dan al die oude app uitfaseren terwijl de nieuwe nog geeneens goed werkt..e.looijenga schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:15:
[...]
Die in de Play Store werkt niet. Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk. Problemen bekend, ook na update. Kan nog wel een paar dagen duren voor een en ander opgelost is.
Is vanuit m'n werk gegaan, tweede week van maart.
Hier 3de week van feb.JB076 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:51:
[...]
Is vanuit m'n werk gegaan, tweede week van maart.
Wat voor opties heb je?
[ Voor 6% gewijzigd door Nila op 14-05-2018 13:23 ]
Redelijk basic (ga er alleen voor werk mee rijden)
Comfortline in Business uitvoering, 95pk, DSG, in Pearl black, wel met een AID er in geschroefd.
Vraagje a.d.h.v. dest1's post.
Hoe kom ik erachter welke versie DSG er in mijn 7FL zit?
Hoe kom ik erachter welke versie DSG er in mijn 7FL zit?
In AvE we trust
DQ200, 7 traps DSG met droge dubbele koppeling. Waarschijnlijk een van de laatste revisies.
Voor meer details:
https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=759171
Voor meer details:
[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 14-05-2018 21:39 ]
Als ik dit zelfstudie document lees, staat er bv. in dat je de sleutel niet uit het contact kan nemen tenzij de P versnelling gekozen is. Dit was zo in mijn vorige Golf (model 2010), maar in de huidige (facelift model 2017) niet. Ik vermoed dat het document dus niet geheel actueel is.AndRo555 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:34:
DQ200, 7 traps DSG met droge dubbele koppeling. Waarschijnlijk een van de laatste revisies.
Voor meer details:
Bij het model 2010 was de "S" stand trouwens een aparte stand van de pook, bij het model 2017 is de "S" stand een toggle-switch om tussen S en D te schakelen.
Vreemd, bij mijn Polo AW kan ik inderdaad de sleutel niet uitnemen als hij niet in de P staat.C-sharp schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:25:
[...]
Als ik dit zelfstudie document lees, staat er bv. in dat je de sleutel niet uit het contact kan nemen tenzij de P versnelling gekozen is. Dit was zo in mijn vorige Golf (model 2010), maar in de huidige (facelift model 2017) niet. Ik vermoed dat het document dus niet geheel actueel is.
Bij het model 2010 was de "S" stand trouwens een aparte stand van de pook, bij het model 2017 is de "S" stand een toggle-switch om tussen S en D te schakelen.
Zo zag ik bij mijn collega met dezelfde Polo, maar later geassembleerd dat heel zijn ECU van de auto in een metalen box zit ( beveiliging tegen diefstal? ) Dit heb ik op mijn Polo dan weer niet.
Vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door Marsjee op 15-05-2018 10:34 ]
bijzonder....bij mij gaat mijn sleutel er niet uit als ik em niet in zn P zet. Dus heb je nu al je contactslot gesloopt?C-sharp schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:25:
[...]
Als ik dit zelfstudie document lees, staat er bv. in dat je de sleutel niet uit het contact kan nemen tenzij de P versnelling gekozen is. Dit was zo in mijn vorige Golf (model 2010), maar in de huidige (facelift model 2017) niet. Ik vermoed dat het document dus niet geheel actueel is.
Dat document is inderdaad al wat ouder. Kleine dingen zullen ondertussen al wel veranderd zijn, maar de grote lijnen zijn nog altijd hetzelfde.C-sharp schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:25:
[...]
Mijn Golf heeft een standkachel. In de winter is dat absoluut geniaal
En nu in de zomer had ik verwacht dat ik hem op afstand kan aanzetten en dat hij de auto (die de hele dag in de zon staat) in het interieur ging afkoelen.
In de winter is 5 minuten genoeg om hem comfy warm te maken, maar 5 minuten in de zomer levert geen merkbaar voordeel op. Ook hoor ik de airco niet aanstaan.
Kan ik dat ergens instellen dat de airco aangaat om de cabine te koelen indien nodig?
In de winter is 5 minuten genoeg om hem comfy warm te maken, maar 5 minuten in de zomer levert geen merkbaar voordeel op. Ook hoor ik de airco niet aanstaan.
Kan ik dat ergens instellen dat de airco aangaat om de cabine te koelen indien nodig?
Nope het is verwarmen of ventileren. Airco wordt aangedreven met een riem en dus met een draaiende motor.Blue-eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:15:
Mijn Golf heeft een standkachel. In de winter is dat absoluut geniaalEn nu in de zomer had ik verwacht dat ik hem op afstand kan aanzetten en dat hij de auto (die de hele dag in de zon staat) in het interieur ging afkoelen.
Ah, okayRainesh schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:19:
[...]
Nope het is verwarmen of ventileren. Airco wordt aangedreven met een riem en dus met een draaiende motor.
Jammer wel. Bloedhete auto altijd, pfoeh
Dat kun je gedeeltelijk oplossen door een witte auto te kopen de volgende keer. Dat scheelt echt al bakken heb ik al vaker gemerkt met huurauto's op vakantie.Blue-eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:58:
[...]
Ah, okayThanks. Ik hoopte dat die motor van de standkachel ook de airco zou kunnen voeden, hij maakt ook gewoon gebruik van mijn brandstof als ik het goed begrijp.
Standkachel is niet echt een motor, dat is gewoon diesel/benzine verbranden om warmte te genereren. Vergelijkbaar met de verwarming thuis op gas/stookolie. Een airco heeft een compressor nodig, die zit rechtstreeks met een riem aan de motor, want die trekt te veel vermogen om op een 12V systeem te zitten. Zoals hierboven al vermeld was zijn het dan ook de hybrides en EV's die de compressor wel elektrisch aandrijven en mogelijk wel kunnen koelen vanop afstand.Blue-eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:58:
[...]
Ah, okayThanks. Ik hoopte dat die motor van de standkachel ook de airco zou kunnen voeden, hij maakt ook gewoon gebruik van mijn brandstof als ik het goed begrijp.
Ja kloptScrtz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:20:
[...]
Dat kun je gedeeltelijk oplossen door een witte auto te kopen de volgende keer. Dat scheelt echt al bakken heb ik al vaker gemerkt met huurauto's op vakantie.
Was ook altijd mijn argument om een witte iPhone te kopen, want "die overhit minder snel in de zon, dus is superieur"
Mijn eerste keus was ook een witte Golf, maar Parelmoerzwart vond ik stiekem best wel erg mooi toen ik hem zag staan
productie van een polo ligt toch momenteel stil net als andere modellen verwachten levertijd is momenteel een half jaarJB076 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:38:
Hopelijk fixen ze het bij nog te bouwen exemplaren meteen even.

[ Voor 3% gewijzigd door TjardaR op 15-05-2018 23:55 ]
Ja tot je hem naar buiten rijd (heb zelf ook parelmoerzwart) en hij 5 min later weer vies is. Je ziet echt alles op die lak, nog veel meer dan wit..Blue-eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:43:
[...]
Ja klopt
Was ook altijd mijn argument om een witte iPhone te kopen, want "die overhit minder snel in de zon, dus is superieur"
Mijn eerste keus was ook een witte Golf, maar Parelmoerzwart vond ik stiekem best wel erg mooi toen ik hem zag staan
Whut?TjardaR schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:53:
[...]
productie van een polo ligt toch momenteel stil
Met panoramadak en geen leer.Scrtz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:20:
[...]
Dat kun je gedeeltelijk oplossen door een witte auto te kopen de volgende keer. Dat scheelt echt al bakken heb ik al vaker gemerkt met huurauto's op vakantie.
Wit is best trendy de laatste tijd, maar toch vind ik persoonlijk zwart mooier. Met dat Saharazand van de laatste tijd helpt echt geen enkele kleur auto 
Dat de auto warm wordt in de zon, daar hebben we toch die airco voor?
Voor mij geen zwarte auto meer. Nog sneller dof/vies dan een witte lijkt het somsScrtz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:06:
[...]
Ja tot je hem naar buiten rijd (heb zelf ook parelmoerzwart) en hij 5 min later weer vies is. Je ziet echt alles op die lak, nog veel meer dan wit..

daarom is grijs ook zo in trek bij leasend nederland, je ziet er niet snel iets op.
Ik moet nog 2 jaar met m'n huidige witte, ik zie dat je de huidige golf ook in het Lapiz blue kan bestellen (zelfde kleur als op de R) dat vind ik wel een erg sjieke kleur voor een opvolger, mits die kleur over 2 jaar op wellicht de golf 8 te bestellen is.
Ik moet nog 2 jaar met m'n huidige witte, ik zie dat je de huidige golf ook in het Lapiz blue kan bestellen (zelfde kleur als op de R) dat vind ik wel een erg sjieke kleur voor een opvolger, mits die kleur over 2 jaar op wellicht de golf 8 te bestellen is.
De mijne is Kurkuma Yellow, geen probleem met saharazand!Cliffie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:11:
Wit is best trendy de laatste tijd, maar toch vind ik persoonlijk zwart mooier. Met dat Saharazand van de laatste tijd helpt echt geen enkele kleur auto
Heb je ook een online bron?TjardaR schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:53:
[...]
productie van een polo ligt toch momenteel stil net als andere modellen verwachten levertijd is momenteel een half jaarde tiguan moet je zelfs een jaar op wachten ! heeft met nieuwe bpm regels te maken ofzo dit vertelde wittebrug mij
dus tijd zat zo te denken
Ik moet toch regelmatig mijn raam bestuurderszijde kalibreren. Net ook weer geprobeerd maar het werkt 'niet meer'. Raam gaat niet meer in één keer helemaal open en dicht als ik de knop bedien. Ik heb dat steeds kunnen herstellen.
GerCor schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:43:
Ik moet toch regelmatig mijn raam bestuurderszijde kalibreren. Net ook weer geprobeerd maar het werkt 'niet meer'. Raam gaat niet meer in één keer helemaal open en dicht als ik de knop bedien. Ik heb dat steeds kunnen herstellen.

Voorlopig weer opgelost. Even vergeten: het is niet; 1, 2, 3, 4, 5 maar 21, 22, 23, 24, 25.
one mississippiGerCor schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:59:
[...]
Voorlopig weer opgelost. Even vergeten: het is niet; 1, 2, 3, 4, 5 maar 21, 22, 23, 24, 25.![]()
had ik je graag willen weten maar ga naar een vw dealer en vraag hoelang de wachttijd is en daarna de reden ervan :-) mocht je mij niet geloven
Is niet echt groots bekendgemaakt nog, zie al een tijdje in het T-ROC UK forum klachten komen over onduidelijke levertijden en uitstel.
https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=290
Zo zijn er voor andere types vast ook wel fora.
Paar dagen geleden in Duitsland wat geruchten in het nieuws:
https://www.zeit.de/news/...moeglich-180513-99-284283
http://www.autokiste.de/psg/1805/12547.htm
https://www.ndr.de/nachri...paesse-bei-VW,vw4284.html
In Nederland nog niet echt veel in het nieuws, maar hetzelfde verhaal leek 2 maanden geleden wel al in NL bekend te zijn.
https://automotive-manage...met-nieuwe-eu-emissietest
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Vandaag ook getest, sleutel kan er gewoon uit als DSG in D staat en handrem eraf is.
In AvE we trust
Ik kreeg ineens een droombeeld. Ik heb de Staatsloterij gewonnen. Prachtig huis laten bouwen met 2 garagedeuren en plaats voor 4 auto's. Twee Golfjes R met full options, zoon (zwarte Golf) en dochter (witte Golf). 1 maal de Audi RS3 (wit) voor mezelf en de nieuwe Touareg (wit) voor mijn vriendin.
Tsja ….. One can only dream.
Tsja ….. One can only dream.
[ Voor 184% gewijzigd door GerCor op 17-05-2018 12:47 ]
Levering staat momenteel gepland voor 15 juni, heb nog tot op heden nog niks gehoord van de dealer. We gaan is informeren.TjardaR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:55:
[...]
had ik je graag willen weten maar ga naar een vw dealer en vraag hoelang de wachttijd is en daarna de reden ervan :-) mocht je mij niet geloven
Bedankt voor de bronnen. Ga ze is rustig doorlezen... goed voor mijn DuitsKlippy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:18:
[...]
Is niet echt groots bekendgemaakt nog, zie al een tijdje in het T-ROC UK forum klachten komen over onduidelijke levertijden en uitstel.
https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=290
Zo zijn er voor andere types vast ook wel fora.
Paar dagen geleden in Duitsland wat geruchten in het nieuws:
https://www.zeit.de/news/...moeglich-180513-99-284283
http://www.autokiste.de/psg/1805/12547.htm
https://www.ndr.de/nachri...paesse-bei-VW,vw4284.html
In Nederland nog niet echt veel in het nieuws, maar hetzelfde verhaal leek 2 maanden geleden wel al in NL bekend te zijn.
Ik heb in mijn golf 7.5 slechts 1 usb-port. Zijn er mogelijkheden om deze port te splitten/uit te breiden naar 2 of 3?
Ik wil wel dat de porten connected zijn naar het media-systeem van de auto.
[ Voor 25% gewijzigd door pitchdown op 17-05-2018 16:29 ]
Nee.pitchdown schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:26:
Ik heb in mijn golf 7.5 slechts 1 usb-port. Zijn er mogelijkheden om deze port te splitten/uit te breiden naar 2 of 3?
Alternatief:
https://www.coolblue.nl/p...5fNPmCVhjD5gaAtRVEALw_wcB
Dat is inderdaad om op te laden.EValentino schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]
Nee.
Alternatief:
https://www.coolblue.nl/p...5fNPmCVhjD5gaAtRVEALw_wcB
Ik wil echter zowel een usb-stick, als mijn telefoon (voor android auto), connected hebben aan mijn media systeem.
Waarom een USB stick? Gebruik een SD card? Of zit die lezer ook al vol?
[ Voor 25% gewijzigd door Kwakkel op 17-05-2018 16:45 ]
dat is inderdaad het enige alternatief lijkt mij ja.Kwakkel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:45:
Maar de usb-port is niet met een hub uit te breiden?
Komt de volgende...Kwakkel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:45:
ik wil graag 128 GB beschikbaar hebben.
Ik weet dat SDHC werkt als SD-kaart...echter is dit maximaal 32 GB.
Boven de 32 GB is SDXC de standaard.
Gaat de golf SDXC herkennen?
dit is het ongeveer wat ik hoorde van de dealer zoals die nederlandse site:Nila schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:38:
[...]
Levering staat momenteel gepland voor 15 juni, heb nog tot op heden nog niks gehoord van de dealer. We gaan is informeren.
[...]
Bedankt voor de bronnen. Ga ze is rustig doorlezen... goed voor mijn Duits
ik weet niet hoe het zit met alles wat al besteld is? Maar als ik hem nu zal bestellen kreeg ik hem pas rond november / december :-)
Ik kreeg onderstaande reactie vanuit VW Dealer:TjardaR schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:53:
[...]
dit is het ongeveer wat ik hoorde van de dealer zoals die nederlandse site:
ik weet niet hoe het zit met alles wat al besteld is? Maar als ik hem nu zal bestellen kreeg ik hem pas rond november / december :-)
Wij hebben geen berichtgeving gekregen over een andere levertijd. Auto's die wij nu in bestelling zetten hebben wel gelijk te maken met de nieuwe WLTP wetgeving. Deze gaat namelijk officieel gelden vanaf september 2018.
Zijn er meer mensen waarbij de Mijn Volkswagen app niet werkt voor Android? Er is een nieuwe app uitgerold en ik krijg veel foutmeldingen en ritten staan er niet in. De vorig app gaf ook al problemen met onterechte meldingen, maar die nieuwe app is helemaal een drama
Ik kan zelfs nog steeds niet inloggen.
Kreeg een mail dat er ondanks 'goed testen' toch nog een foutje ingeslopen was. Sure...

Zeker, ik gebruik een 64GB kaartje voor de kaartupdates.pitchdown schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:53:
[...]
Komt de volgende...
ik wil graag 128 GB beschikbaar hebben.
Ik weet dat SDHC werkt als SD-kaart...echter is dit maximaal 32 GB.
Boven de 32 GB is SDXC de standaard.
Gaat de golf SDXC herkennen?
Hebben we het over deze app? https://play.google.com/s...ndmobility.vag.volkswagenDre schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:26:
Zijn er meer mensen waarbij de Mijn Volkswagen app niet werkt voor Android? Er is een nieuwe app uitgerold en ik krijg veel foutmeldingen en ritten staan er niet in. De vorig app gaf ook al problemen met onterechte meldingen, maar die nieuwe app is helemaal een drama
Want ik had eerst ook een andere die niet werkte.
Maar deze app is inderdaad ook niet heel betrouwbaar (understatement). Vind het ook vervelend, je neemt toch een dure dienst af, die dan onbetrouwbaar blijkt.
Bij mij wisselt het, toen ik de auto pas had ging het een week perfect. Vanaf toen werkte de ene keer alles twee dagen goed (behalve dat de actieradius nooit wordt weergegeven), dan wordt je weer uitgelogd, kan je auto niet gevonden worden, zijn álle ritten een paar dagen verdwenen of komen nieuwe ritten 2-3 dagen niet aan. En regelmatig zijn de maps niet zichtbaar met een Google billing error, lekker professioneel

De data komt tot nu toe wel gewoon altijd terug, dus hij is er wel, maar de app of API is gewoon ruk blijkbaar. Voor mij redelijk onbegrijpbaar als developer/architect dat het zó slecht is

Ja iedereen heeft er last van, het zou nog een aantal dagen kunnen duren. De servers waren zwaar overbelast ofzo omdat iedereen ineens tegelijk overging.
Actieradius doet het bij mij ook niet idd en ik heb pas 2x een notificatie gekregen dat de auto in beweging was, dat is alles tot nu toe.
Actieradius doet het bij mij ook niet idd en ik heb pas 2x een notificatie gekregen dat de auto in beweging was, dat is alles tot nu toe.
Aangezien dat iedereen en alles aan de crossover/SUV gaat:
Misschien iets voor als je je Golf R verkoopt @Famous? Een T-Roc R:
http://www.evo.co.uk/volk.../volkswagen-t-roc-r-spied
Ondanks dat ik net in een ander topic zeg dat ik oud word, ben ik nog niet “hoge instap” oudAndRo555 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:34:
Aangezien dat iedereen en alles aan de crossover/SUV gaat:
Wie weet blijft de R wel, ondanks wat serieuze interesse blijft het toch wel een genot om in te rijden zo nu en dan....
Zeker nu het weer zo lekker weer is!
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Macan? 😏Vissa66 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:20:
Houden dat hok, anders, RS3!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Haha, we gaan het zienVissa66 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:20:
Houden dat hok, anders, RS3!
Als er een RS komt is het denk ik een avant.
Nu totaal geen budget voor dus is nog een droom
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ook maar even melden in dit topic.
Vorige maand de Golf besteld, levering begin November (waarom zo lang?)
- Golf VII 1.5 TSI BlueMotion 130PK Comfortline Business
- Unilak Pure White
- Advance Pakket (Panorama dak, Led kopverlichting, Getinte ramen)
- Spiegel Pakket (elektrisch inklapbare spiegels, spiegelverlichting)
- Comfort Pakket (automatisch dimmende binnenspiegel, regensensor, lichtsensor)
- Active Info Display
- Vervallen van motor- en modelaanduiding op de achterklep
- Unilak Pure White
- Active Info Display
Over het sluiten van orderboeken en lange levertijd gesproken, dit is wat Porsche (naar verluid) doet.
Het sluit gewoon de orderboeken, en wacht totdat de WLTP test is geweest voor de nieuwe jaren en dan is het pas weer mogelijk iets nieuws te bestellen:
https://www.autoblog.nl/n...che-meer-bestellen-109525
Het sluit gewoon de orderboeken, en wacht totdat de WLTP test is geweest voor de nieuwe jaren en dan is het pas weer mogelijk iets nieuws te bestellen:
https://www.autoblog.nl/n...che-meer-bestellen-109525
www.youtube.com/DerOllie
in iOS is de app net zo drama sinds de update
moet ook om de paar dagen opnieuw inloggen met mailadres en wachtwoord ipv de pincode...
maar na iedere inlog lijkt het wel 'ietsje' beter te zijn met de data.
Waarom bestelt niemand -voor een kleine € 350 extra- Side Assist? Lijkt mij een nuttige functie. Als je dat achteraf wil doen ben je zo € 1.100 verder.The Conman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:30:
Ook maar even melden in dit topic.
- Unilak Pure White
- Active Info Display
Van de week de melding "check koelvloeistof niveau". Maar na een keer uit en aan zetten verdween deze melding. De ochtend erna was deze er weer. Gisteren laten controleren, waterpomp lekt helaas. Dus deze moet vervangen worden.
Dat klopt helemaal wat je zegt. Als ik de auto zelf zou aanschaffen dan had ik de Drivers Assistant Plus pakket erbij genomen. Daar zit ook de Side Assist in.GerCor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:24:
[...]
Waarom bestelt niemand -voor een kleine € 350 extra- Side Assist? Lijkt mij een nuttige functie. Als je dat achteraf wil doen ben je zo € 1.100 verder.
Bij mij is het me leasebudget. Met wat ik heb genomen zit ik precies in het budget. Zelfs met de camera die ik wilde voor 217 euro zit ik boven het budget.
Kost me per maand een tientje extra en 3 euro netto bijtelling in de maand voor iets wat niet noodzakelijk is
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen waar die side-assist mij zou kunnen helpen?GerCor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:24:
[...]
Waarom bestelt niemand -voor een kleine € 350 extra- Side Assist? Lijkt mij een nuttige functie. Als je dat achteraf wil doen ben je zo € 1.100 verder.
Met een achteruitrijcamera, een goed stel ogen en enige oplettendheid/voorzichtigheid heb je dit niet nodig in mijn ogen.

In AvE we trust
Tot het moment dat je een keer wilt schuiven en een debiel belachelijk hard aan komt rijden of iemand echt in je dode hoek rijdt.fheerens schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:10:
[...]
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen waar die side-assist mij zou kunnen helpen?
Met een achteruitrijcamera, een goed stel ogen en enige oplettendheid/voorzichtigheid heb je dit niet nodig in mijn ogen.Daarnaast is dat lampje in de spiegel irritant als je netjes rechts rijdt en de snelheidslimiet enigszins kan aanhouden als bestuurder.
Daarnaast heb je ook gelijk uitparkeerhulp
Heb het daarom geretrofit
Bevalt mij anders ook uitstekend.fheerens schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:10:
[...]
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen waar die side-assist mij zou kunnen helpen?
Met een achteruitrijcamera, een goed stel ogen en enige oplettendheid/voorzichtigheid heb je dit niet nodig in mijn ogen.Daarnaast is dat lampje in de spiegel irritant als je netjes rechts rijdt en de snelheidslimiet enigszins kan aanhouden als bestuurder.
Het lampje in je spiegel werkt prima, vooral op rotondes waar nog even een fietser of scooter door je dode hoek scheurt. En in langzaam rijdend verkeer is het ook vaak handig, net een extra hulpje om zeker te weten dat er niet iemand nog aan de rechterkant voorbij wil schuiven.
Enige nadeeltje is dat je er op gaat vertrouwen en lui wordt. Dus in een andere auto kijk je misschien minder goed.
Uitparkeer hulp werkt ook goed, ben er verbaasd over hoe ver die sensor kan kijken wanneer je zelf nog niks kan zien.
Ik zal niet beweren dat het noodzakelijk is, maar vaak zit het in een pakket met meerdere hulpmiddelen en dan is het ook niet eens heel duur dus zeker de moeite waard zou ik zeggen.
Was vandaag nog een mail over, dat ze nu het gros hebben opgelost, nog niet 100% maar ze werken eraan. Het ziet er iig weer een heel stuk stabieler uit nuRonald_stage schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:09:
[...]
in iOS is de app net zo drama sinds de update![]()
moet ook om de paar dagen opnieuw inloggen met mailadres en wachtwoord ipv de pincode...
maar na iedere inlog lijkt het wel 'ietsje' beter te zijn met de data.
Hele luie vraag even, want ik zou het ook kunnen gaan opmeten
Maar... Als ik morgen naar de Ikea ga en een pakket van B 41cm H 8cm L 197cm moet vervoeren, gaat dat lukken? In een Golf 7 dus. De passagiersstoel kan vast ook iets plat neem ik aan?
En als het aan de achterkant van de auto iets uitsteekt mag dat tot 1 meter zonder dat ik er een bordje aan moet hangen, correct?

En als het aan de achterkant van de auto iets uitsteekt mag dat tot 1 meter zonder dat ik er een bordje aan moet hangen, correct?
Zou moeten lukken lijkt me. Desnoods "rechtop" tussen de voorstoelen door (diagonaal zodat je er als bestuurder geen last van hebt).
Ik heb toch nog steeds het idee dat een aantal zijn buitenspiegels verkeerd heeft staan. Een personenauto heeft geen dode hoek. Je moet je spiegels als volgt hebben staan. Je ziet een auto in je binnenspiegel en als je wordt ingehaald gaat de achterliggende auto van rechts naar links in je binnenspiegel. Zodra die achterliggende auto jou links inhaalt verdwijnt de auto links uit je binnenspiegel en verschijnt op dat moment in je buitenspiegel bestuurderszijde. En zodra de auto uit je buitenspiegel verdwijnt zit de auto links van je, in het zicht. Is dat niet het geval, dan staan je spiegels niet goed.
Die waarschuwingslampje lijken mij juist heel geinig. Zou wel vervelend zijn als je een waarschuwingstoon te horen zou krijgen. Daar zit ik ook niet op te wachten.
@Blue-eagle Je kunt het pakket wellicht op je dashboard leggen. Bijrijdersstoel plat leggen. Niet te hard remmen natuurlijk want dat kost je de voorruit en leg er een doek onder, anders zit je dashboard vol met krassen. Maar 2 meter moet makkelijk lukken. Tot maximaal 1 meter uitsteken (zo wel voor- als achterzijde) mag maar mag nooit meer dan 1 meter uitsteken.
Die waarschuwingslampje lijken mij juist heel geinig. Zou wel vervelend zijn als je een waarschuwingstoon te horen zou krijgen. Daar zit ik ook niet op te wachten.
@Blue-eagle Je kunt het pakket wellicht op je dashboard leggen. Bijrijdersstoel plat leggen. Niet te hard remmen natuurlijk want dat kost je de voorruit en leg er een doek onder, anders zit je dashboard vol met krassen. Maar 2 meter moet makkelijk lukken. Tot maximaal 1 meter uitsteken (zo wel voor- als achterzijde) mag maar mag nooit meer dan 1 meter uitsteken.
[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 19-05-2018 02:31 ]
Na twee diesel Golfjes te hebben geleased (een 5 en een 7), rijd ik er sinds deze week 1 privé.
Het is een 1.4 TSI ACT DSG Highline geworden in Tungsten Silver en hij rijdt erg fijn.
Maar er zit geen navigatie op
, en in mijn laatste lease Golf was ik er toch wel gewend aan geraakt.
Nu heb ik al zitten kijken wat de opties zijn, maar ik vroeg we vooral af of jullie nog alternatieven zien?
- mib1 discover of discover pro inbouwen (moet de dealer dan nog wat doen? zaken unlocken of zo?)
- mib2 discover of discover pro inbouwen (gaat niet zomaar begreep ik, past het nieuwe 7.5 display eigenlijk wel?)
- Aftermarket systeem, Alpine of Sony (vooral erg duur, en weer diefstal gevoelig?)
- Android radio, niet duur, maar twijfel over de kwaliteit en canbus integratie
- Chinese RCD330 met Carplay en Android Auto, heb je up to date navigatie op je scherm, maar via je telefoon.
Zit ook nog wel te kijken of nog wat meer dingen te retrofitten, maar dat komt later wel
Het is een 1.4 TSI ACT DSG Highline geworden in Tungsten Silver en hij rijdt erg fijn.
Maar er zit geen navigatie op
Nu heb ik al zitten kijken wat de opties zijn, maar ik vroeg we vooral af of jullie nog alternatieven zien?
- mib1 discover of discover pro inbouwen (moet de dealer dan nog wat doen? zaken unlocken of zo?)
- mib2 discover of discover pro inbouwen (gaat niet zomaar begreep ik, past het nieuwe 7.5 display eigenlijk wel?)
- Aftermarket systeem, Alpine of Sony (vooral erg duur, en weer diefstal gevoelig?)
- Chinese RCD330 met Carplay en Android Auto, heb je up to date navigatie op je scherm, maar via je telefoon.
Zit ook nog wel te kijken of nog wat meer dingen te retrofitten, maar dat komt later wel
Zeker dat er op de huidige radio geen carplay/AA zit?SiErRa schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:13:
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
De auto is uit 2013, dus ik vermoed van niet. Het is een Composition Media trouwens, zoeen:MerijnB schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:22:
[...]
Zeker dat er op de huidige radio geen carplay/AA zit?

MIB 2 kwam geloof ik pas in 2014? Je hebt ook een GPS antenne nodig op het dak.SiErRa schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:25:
[...]
De auto is uit 2013, dus ik vermoed van niet. Het is een Composition Media trouwens, zoeen:
[afbeelding]
Als ik jou was zou ik hier eens informeren naar mogelijkheden en prijzen: http://www.cartronic.nl/w...over-pro-achteraf-inbouw/
Reken er maar op dat het vies duur is, zou je verlies gewoon nemen en dan maar een paar jaartjes je smartphone als navi gebruiken.
Google maps of Waze gebruiken op de smartphone een optie?SiErRa schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:13:
Na twee diesel Golfjes te hebben geleased (een 5 en een 7), rijd ik er sinds deze week 1 privé.
Maar er zit geen navigatie op, en in mijn laatste lease Golf was ik er toch wel gewend aan geraakt.
Ik vind de navigatie van Volkswagen echt waardeloos. En zeker geen 1.700 euro waard wat het gekost heeft. De 'gratis kaart updates' zijn minimaal 2 jaar oud. Snelheid lijkt op een smartphone uit het jaar kruik. Navigatiestem niet uit te schakelen. Geef mij maar Google Maps.
Ik zou wel een origineel systeem nemen omdat je dan nog veel dingen in kunt stellen in je auto. Ik zou dan voor mib2 gaan of de rcd330g.SiErRa schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:13:
Maar er zit geen navigatie op, en in mijn laatste lease Golf was ik er toch wel gewend aan geraakt.
De dealer moet bij mib2 wel component protectie eraf halen en er moet met odis een en ander geparametriseerd worden.
Over updates gesproken, is er alweer een nieuwe update uit voor de interne navi?
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 19-05-2018 14:26 ]
Eens met je eerste reden. Echter ben ik altijd vrij alert in de auto en heb zelfs bewust de Golf gekozen vanwege het fijne vrije zicht rondom. (in tegenstelling tot een Mercedes A klasse...)Rainesh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:08:
[...]
Tot het moment dat je een keer wilt schuiven en een debiel belachelijk hard aan komt rijden of iemand echt in je dode hoek rijdt.
Daarnaast heb je ook gelijk uitparkeerhulpook ideaal.
Heb het daarom geretrofit
Uitparkeerhulp, tja, ach, 9/10 keer parkeer ik op dusdanige manier dat ik er ook weer makkelijk en veilig uit kan

In AvE we trust
Haha, dat doe ik ook. Zeker in de parkeergarage waar ik boodschappen doe. Ik zet 'm het liefst naast een auto van een bewoner neer zodat ik vrijwel zeker weet dat die er blijft staan en de andere kant kan er niemand naast kan staan
Dan maar wat verder lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 19-05-2018 15:03 ]
Erger nog, op mijn werk parkeer ik op -3 helemaal achterin, pontificaal in het zicht van een camera en op een plek waar maar 1 auto kan staan. Als er dan iets zou gebeuren kan ik altijd nog beelden opvragen.tiguan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:02:
Haha, dat doe ik ook. Zeker in de parkeergarage waar ik boodschappen doe. Ik zet 'm het liefst naast een auto van een bewoner neer zodat ik vrijwel zeker weet dat die er blijft staan en de andere kant kan er niemand naast kan staanDan maar wat verder lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door fheerens op 19-05-2018 15:05 ]
In AvE we trust
Same here, ook liever langs fatsoenlijke auto’s dan zo’n random krakbak. Vriendin vind het altijd minder leuk, ligt weer te zeuren dat ze dan ver moet lopen -.-tiguan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:02:
Haha, dat doe ik ook. Zeker in de parkeergarage waar ik boodschappen doe. Ik zet 'm het liefst naast een auto van een bewoner neer zodat ik vrijwel zeker weet dat die er blijft staan en de andere kant kan er niemand naast kan staanDan maar wat verder lopen.
Ik ga er van uit dat zodra het beschikbaar is @Rainesh dat als eerste zal melden.tiguan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:26:
Over updates gesproken, is er alweer een nieuwe update uit voor de interne navi?
Overigens. Lampjes (4 dezelfde) voor de deurverlichting vandaag ontvangen. Gelijk even getest of ze wel passen. Ik had zelf verwacht van niet -gezien de aansluiting voor de kabels- maar ze passen prima en nu was ik al blij met de verlichting in de voordeuren die ik had maar deze nieuwe …. een lichtzee op de vloer/straat/weg. Helemaal top. Nu nog even die kerel van Audiwereld te pakken krijgen en een afspraak maken voor het aanleggen van de kabels in de achterdeuren. Gaat ook goed komen.
4 lampjes waarvan 2 met kabels: € 54.
Links oude lampje, rechts nieuw.

Navigatie werkt bij mij prima. Kost ook geen € 1.700 want navigatie is 1 onderdeel van de Discover Pro. Het is ook een radio en je kunt YouYube filmpjes afspelen. Het is een DVD/CD speler, een telefoon op aansluiten en 1.000 instellingen in je auto aanpassen. Stembediening via het stuur. Dus, beetje flauwekul om te zeggen dat je € 1.700 betaalt voor navigatie.Dre schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:06:
Ik vind de navigatie van Volkswagen echt waardeloos. En zeker geen 1.700 euro waard wat het gekost heeft. De 'gratis kaart updates' zijn minimaal 2 jaar oud. Snelheid lijkt op een smartphone uit het jaar kruik. Navigatiestem niet uit te schakelen. Geef mij maar Google Maps.
En daarbij. Navigatie op je telefoon was natuurlijk erg interessant maar je telefoon -als bestuurder tijdens het rijden- bedienen is tegenwoordig verboden. En het scherm van de Discover Pro bedienen niet.
En dat de navigatiestem niet uit te schakelen is? Staat toch gewoon in het menu van MIB1.

[ Voor 93% gewijzigd door GerCor op 20-05-2018 13:53 ]
Ach iedereen heeft een voorkeur.
vind de MiB systemen van VW persoonlijk erg fijn. Nette graphics. De nabijheidssensor. Eigen POI inc iconen importeren. Werkt wel snel (soms opstarten wel langzaam).
Laatst in een megane gereden en dat vond ik persoonlijk toch weer minder.
Zelf vind ik telefoon navigeren, ook met AA, niet fijn. Maar zou wel graag AA in de auto willen hebben voor het beste van 2 werelden.
vind de MiB systemen van VW persoonlijk erg fijn. Nette graphics. De nabijheidssensor. Eigen POI inc iconen importeren. Werkt wel snel (soms opstarten wel langzaam).
Laatst in een megane gereden en dat vond ik persoonlijk toch weer minder.
Zelf vind ik telefoon navigeren, ook met AA, niet fijn. Maar zou wel graag AA in de auto willen hebben voor het beste van 2 werelden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS