Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.091 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 15:57
Rainesh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Volgens mij heeft de Arteon het wel die is namelijk later uitgekomen en daar dus wel de "licentie" voor. @haltec jij kunt hier antwoord op geven. Past jouw Arteon zich zelf aan de toegestane snelheid?
Klopt zit er inderdaad gewoon op....als ik het aan zet dan past hij op basis van de verkeersborden die hij "leest" de snelheid aan. Werkt vaak goed maar is niet foutloos en als je altijd 5 of 10 Km hoger zit moet je blijven aanpassen. Idem voor de adaptieve cruise control die bijvoorbeeld weet als er een bocht aankomt of een rotonde en dan de snelheid hierop aanpast. Dat doet ie op kaartinformatie en gaat dus ook wel is fout als de informatie op de kaart niet klopt of hij denkt dat je ergens anders zit.

Nog meer vragen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

haltec schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Klopt zit er inderdaad gewoon op....als ik het aan zet dan past hij op basis van de verkeersborden die hij "leest" de snelheid aan. Werkt vaak goed maar is niet foutloos en als je altijd 5 of 10 Km hoger zit moet je blijven aanpassen. Idem voor de adaptieve cruise control die bijvoorbeeld weet als er een bocht aankomt of een rotonde en dan de snelheid hierop aanpast. Dat doet ie op kaartinformatie en gaat dus ook wel is fout als de informatie op de kaart niet klopt of hij denkt dat je ergens anders zit.

Nog meer vragen ? :)
Heb je de auto al eens laten uitlezen door @Rainesh, wellicht kan hij e.e.a. toepassen op mijn B8 die nagenoeg identiek is/lijkt. :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Heb je de auto al eens laten uitlezen door @Rainesh, wellicht kan hij e.e.a. toepassen op mijn B8 die nagenoeg identiek is/lijkt. :+
Haltec is bij mij geweest. Stuur me even je kenteken in een PM. Kan ik ff logfiles vergelijken

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:57:
[...]

Haltec is bij mij geweest. Stuur me even je kenteken in een PM. Kan ik ff logfiles vergelijken
Tsjek! :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gelijk even gekeken, zijn aardig wat significante verschillen in de regelapparaten/sw versies tussen jouw auto en die van Haltec. Die van de Arteon zijn nieuwer/moderner...ACC, Front Camera, ABS etc zijn anders.

Bepaalde coding regels van de Passat zijn veel korter dan die van de Arteon.

Lijkt er in eerste instantie op dat dit niet gaat...

maar ga het even goed uitzoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ondersteunt vcds al de nieuwe polo?
wat zijn zo'n beetje de opties.
Denk dat @Famous voor mij vlakbij woont :P

Ik heb overigens het gevoel dat de 2 liter in de nieuwe polo software matig beperkt is.
Denk dat er veel meer uit te halen is. Maar als ze hem 250+ pk geven is dat natuurlijk vreemd t.o.v. de golf GTI.
Ben erg benieuwd wat ze met chiptuning kunnen

[ Voor 52% gewijzigd door Viper® op 04-05-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:05:
[...]

Gelijk even gekeken, zijn aardig wat significante verschillen in de regelapparaten/sw versies tussen jouw auto en die van Haltec. Die van de Arteon zijn nieuwer/moderner...ACC, Front Camera, ABS etc zijn anders.

Bepaalde coding regels van de Passat zijn veel korter dan die van de Arteon.

Lijkt er in eerste instantie op dat dit niet gaat...

maar ga het even goed uitzoeken voor je.
Ok, to be continued ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Viper® schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:08:
Alleen de nieuwste hex-net versie ondersteund de nieuwe Polo. Op Tweakers VAG meeting had ik er een paar gedaan.

Beetje dezelfde opties als op een Golf 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Alleen de nieuwste hex-net versie ondersteund de nieuwe Polo. Op Tweakers VAG meeting had ik er een paar gedaan.

Beetje dezelfde opties als op een Golf 7.
Ah ja toen had ik hem nog niet. Heeft verder ook geen directe haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Viper® schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:08:

Ik heb overigens het gevoel dat de 2 liter in de nieuwe polo software matig beperkt is.
Denk dat er veel meer uit te halen is. Maar als ze hem 250+ pk geven is dat natuurlijk vreemd t.o.v. de golf GTI.
Ben erg benieuwd wat ze met chiptuning kunnen
Als het echt puur en alleen softwarematige beperking is en het blok 1 op 1 uit de Golf komt, dan is chiptuning al ruim 300+ paardjes. :)

Heb alleen nog nergens gelezen of het ook echt exact dezelfde motor is. Zou me niks verbazen, dat is het makkelijkst voor VW.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Als het echt puur en alleen softwarematige beperking is en het blok 1 op 1 uit de Golf komt, dan is chiptuning al ruim 300+ paardjes. :)

Heb alleen nog nergens gelezen of het ook echt exact dezelfde motor is. Zou me niks verbazen, dat is het makkelijkst voor VW.
Over het algemeen is onderdelen hetzelfde houden het goedkoopste inderdaad.
Is er niet al ergens een onderdelenlijst met codes beschikbaar. Daaraan zou je het moeten kunnen zien.

Er zit nu ook een 6DSG in, vorige polo had nog de 7DSG volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Klopt! De vorige had de droge DSG7, kon niks extra's hebben die bak.

Dus waarschijnlijk nu de natte DSG6 zoals in de MK6/7R en Clubsport. Zou wel eens flink potentie kunnen hebben voor zo'n ,,klein'' gebakje! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
Sinds een uur of 10 mag ik mij de eigenaar noemen van een nieuwe golf variant TSI 1.0. Hiervoor een golf 1.4 gereden uit 2010, dus een hoop is heel herkenbaar. Wat niet herkenbaar is is dat ik nu alle kinder zooi zo in de auto kan smijten en dat het meteen past, maar dat was ook de reden om een variant te kopen..

Nu heb ik nog niet zoveel kilometers gereden, maar ik ben verbaasd hoe hard de driecilinder nog trekt. Lang geleden een polo met 3 cilinders gehad en dat was eigenlijk niks. Ik was stiekem blij dat de van gansewinkel die polo toen 40cm korter gemaakt heeft door in de kofferbak te parkeren.

Ik heb echter wel een bijzonder probleem met het mediasysteem, of eigenlijk de bluetooth in het bijzonder. Mijn vrouw kan haar p10 lite zonder problemen koppelen, muziek werkt, contacten synchroniseren etc. Zodra ik echter mijn p20 lite koppel gaat het mis. Na een seconde of 10 schakelt het hele mediasysteem zichzelf namelijk uit. Met een beetje mazzel start hij zelf weer op, maar regelmatig is er niks meer en rest een volledige herstart van de auto.
Zodra ik de contacten synchronisatie uit zet in mijn telefoon is er niks aan de hand en werkt het gewoon. (op het adresboek na natuurlijk, maar ik kan dus wel bellen) Ergens op 2/3de van de synchronisatie van de contacten klapt hij er elke keer uit. Helaas werkt android car daardoor ook niet (dat was mijn alternatief), want zodra je dat aanzet wordt ook de bluetooth aangezet en loopt het systeem alsnog vast.

Hoewel ik wel kon vinden dat de huawei's blijkbaar slecht spel spelen in android auto, kan ik nergens dit probleem specifieke probleem vinden op internet. Heeft iemand anders dit ooit ervaren? Het gaat dus om een huawei p20 lite in combinatie met de 'discover media'. De dealer wist niet hoe snel hij mijn telefoon de schuld moest geven, dus daar kreeg ik vrij weinig hulp van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:29

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ben ik toch benieuwd. Mocht het nou aan de combinatie Discover Media en jouw 'nooit van gehoord' telefoon liggen. Wat dan? Er is maar 1 conclusie mogelijk: koop een telefoon die wel werkt met de Discover Media.

1+1=2. Waarom moet die dealer daar lang over nadenken? Tsja …..

[ Voor 156% gewijzigd door GerCor op 05-05-2018 03:10 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

breadje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:05:
Sinds een uur of 10 mag ik mij de eigenaar noemen van een nieuwe golf variant TSI 1.0. Hiervoor een golf 1.4 gereden uit 2010, dus een hoop is heel herkenbaar. Wat niet herkenbaar is is dat ik nu alle kinder zooi zo in de auto kan smijten en dat het meteen past, maar dat was ook de reden om een variant te kopen..

Nu heb ik nog niet zoveel kilometers gereden, maar ik ben verbaasd hoe hard de driecilinder nog trekt. Lang geleden een polo met 3 cilinders gehad en dat was eigenlijk niks. Ik was stiekem blij dat de van gansewinkel die polo toen 40cm korter gemaakt heeft door in de kofferbak te parkeren.

Ik heb echter wel een bijzonder probleem met het mediasysteem, of eigenlijk de bluetooth in het bijzonder. Mijn vrouw kan haar p10 lite zonder problemen koppelen, muziek werkt, contacten synchroniseren etc. Zodra ik echter mijn p20 lite koppel gaat het mis. Na een seconde of 10 schakelt het hele mediasysteem zichzelf namelijk uit. Met een beetje mazzel start hij zelf weer op, maar regelmatig is er niks meer en rest een volledige herstart van de auto.
Zodra ik de contacten synchronisatie uit zet in mijn telefoon is er niks aan de hand en werkt het gewoon. (op het adresboek na natuurlijk, maar ik kan dus wel bellen) Ergens op 2/3de van de synchronisatie van de contacten klapt hij er elke keer uit. Helaas werkt android car daardoor ook niet (dat was mijn alternatief), want zodra je dat aanzet wordt ook de bluetooth aangezet en loopt het systeem alsnog vast.

Hoewel ik wel kon vinden dat de huawei's blijkbaar slecht spel spelen in android auto, kan ik nergens dit probleem specifieke probleem vinden op internet. Heeft iemand anders dit ooit ervaren? Het gaat dus om een huawei p20 lite in combinatie met de 'discover media'. De dealer wist niet hoe snel hij mijn telefoon de schuld moest geven, dus daar kreeg ik vrij weinig hulp van.
Zit er ergens op 2/3 van je contacten een vreemd teken in je contacten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

anders even deze proberen.
In het verleden bij VW en andere merken wel eens gezien dat een bepaalde telefoon lastig deed met BT koppeling.

Deze app loste dit dan op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 07:04:
[...]

Zit er ergens op 2/3 van je contacten een vreemd teken in je contacten?
Kan je je telefoon koppelen als only bt audio device en niet als telefoon, dan importeert hij de contacten ook niet.

Ik weet niet of dat met de vw media unit ook kan, bij sommige auto's kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
Ja, koppelen zonder telefoonboek, of met alleen audio is mogelijk. Er zijn dan ook geen problemen als ik dat doe.

Ik ga de app van darkside vanavond proberen in de auto. Het kan zijn dat er een probleem is met de contacten uit het contactboek van mijn werkgever in outlook. Blijkbaar kunnen bag auto's niet akkerman tegen te grote foto's bij contacten, het apje van darkside zou dat mogelijk moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
https://www.google.com/am...-worthersee-teaser-debut/

Take my money! oOo

Even serieus, ik wil heel graag de facelift MK7 en een soort Clubsport variant in een facelift verpakking, dat heeft zeker mijn aandacht. >:)

Ben benieuwd naar volgende week! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40
Na 7 maanden en 25k km de melding gekregen (en nagekeken) op m'n MK7.5 Golf dat het oliepijl te laag staat.
Lijkt me snel, niet? Maandag dan maar even langs de garage.

Op 30k ga ik ook even een kort overzicht over mijn ervaring neerpennen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Li1quid op 05-05-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Benzine of Diesel?
Zelf haal ik meestal ook de 30k niet (1.2 TSI). En dat terwijl er long-life olie in zit.
Meestal moet ik rond de 28k er een beetje bijdoen.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 05-05-2018 20:39 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:47:
https://www.google.com/am...-worthersee-teaser-debut/

Take my money! oOo

Even serieus, ik wil heel graag de facelift MK7 en een soort Clubsport variant in een facelift verpakking, dat heeft zeker mijn aandacht. >:)

Ben benieuwd naar volgende week! :)
Dus, je kunt/wilt niet wachten op de Golf model 2019?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Daar is nog niks concreets over toch? De GTI en R komen altijd nog wat later. Ik hou niet zo van wachten! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:10
Klopt het dat de lak van Volkswagen heel zacht is? Mijn wagen is vier maanden oud en zit nu al vol met krasjes. De dealer zal hem vast eens door de wasstraat gehaald hebben, maar zelf was ik hem met de hand. Ook twee grote poepvlekken, terwijl ik het er snel vanaf heb gehaald. :-(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uffeltje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:41:
Klopt het dat de lak van Volkswagen heel zacht is? Mijn wagen is vier maanden oud en zit nu al vol met krasjes. De dealer zal hem vast eens door de wasstraat gehaald hebben, maar zelf was ik hem met de hand. Ook twee grote poepvlekken, terwijl ik het er snel vanaf heb gehaald. :-(
VAG lakken zijn juist knetter hard. Alleen de speciale lakken zijn wat zachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik gooi mijn auto altijd door de wasstraat (luie donder).
Geen last van krassen. Ik heb alleen krasjes aan de binnenkant bij de portiegrepen.
Meer bij de achterkant dan de voorkant. De nagels van de meiden schijnbaar scherper dan die van mij.
Voor de rest eigenlijk ziet hij er nog goed uit na 130.000km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gewone een mooie buurt, waar ik woon. 1 en al Golfjes. d:)b (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZHgPyVJ9RxSV71P7JvWAOb7C/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:22:
[...]

VAG lakken zijn juist knetter hard. Alleen de speciale lakken zijn wat zachter
Parelmoer ook zachter? Want ik doe ook gewoon wasstraten (die duurdere varianten, niet die naast een pompstation) en 't gaat tot nu toe altijd goed :) Heb ook geen tuinslang thuis :-( Maar ik wil ook geen risico's lopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:10
Hmm, bijzonder. Misschien valt het op de metallic blauwe lak gewoon extra goed op met het heerlijke zonnetje van dit weekend.

YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Uffeltje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:55:
Hmm, bijzonder. Misschien valt het op de metallic blauwe lak gewoon extra goed op met het heerlijke zonnetje van dit weekend.
Bij alle donkere lakken valt het nu veel beter op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nog personen met de 1.6 TDI (EA189) met een ODB connector en de Torque app (of anderen die hier iets uit op kunnen maken)? @AndRo555 ? Bij de Current drive cycle status krijg ik regelmatig een incomplete op O2 sensor en O2 sensor heater, meen me nochtans te herinneren dat daar vroeger wel complete stond... Zie screenshot. Wel geen foutmeldingen te vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door Rafael op 06-05-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Gisteren viel de auto ineens uit op de afrit van de snelweg, Polo 6N1 1.4 8v uit 1997, zonder roest etc op chassis, ziet er van binnen uit als nieuw.

Bleek dat de distributieriem geknapt is.. Naar een garage gesleept door de anwb.

Met een beetje geluk is alleen de riem kapot, hopelijk geen kleppen krom..

Wat kan ik een beetje verwachten morgen bij de garage? En heeft iemand enig idee hoeveel een kop revisie kan gaan kosten mocht het echt foute boel zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:00
BlazeMuis schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:25:
Gisteren viel de auto ineens uit op de afrit van de snelweg, Polo 6N1 1.4 8v uit 1997, zonder roest etc op chassis, ziet er van binnen uit als nieuw.

Bleek dat de distributieriem geknapt is.. Naar een garage gesleept door de anwb.

Met een beetje geluk is alleen de riem kapot, hopelijk geen kleppen krom..

Wat kan ik een beetje verwachten morgen bij de garage? En heeft iemand enig idee hoeveel een kop revisie kan gaan kosten mocht het echt foute boel zijn?
Ik wil niet heel lullig zijn maar wss kun je die auto naar de sloop brengen, repareren zal hoogstwaarschijnlijk echt niet meer de onderdelen en uurloon waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
Rafael schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:15:
Nog personen met de 1.6 TDI (EA189) met een ODB connector en de Torque app (of anderen die hier iets uit op kunnen maken)? @AndRo555 ? Bij de Current drive cycle status krijg ik regelmatig een incomplete op O2 sensor en O2 sensor heater, meen me nochtans te herinneren dat daar vroeger wel complete stond... Zie screenshot. Wel geen foutmeldingen te vinden...
Ik zal er eens naar kijken. Heb ik eigenlijk nog nooit bewust op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:05:
[...]

Bij alle donkere lakken valt het nu veel beter op haha
Deep Pearl Black, oftewel, No Sun Allowed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Famous
Mss toch maar astra kopen als volgende wagen, ben je gelijk de snelste :p
Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/w0mb0VqxhjmBe4-goyR7yl1DdKc/diocontent/122938813/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
Wat zou het toch fijn en beter zijn, als onder de nieuwe Polo AW toch gewoon een mooi uitlaatje kan, zo eentje van een 6C ofz, dubbelpijpje, kan alleen nog geen diffuser vinden helaas.

** Als het geen lease was, zat er al een onder.... inkeping in diffuser is ook niet zo moeilijk :+
Dilemma's.............. 8)7

@GerCor, Of zullen we het golf pijpje passend maken ;w :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 07-05-2018 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
En dat op een baan in België eh, je zou zomaar in de boom gekatapulteerd worden want mijn vrijetijdsbesteding is gaten in de weg te ontwijken :+ .
Rij nu 1,5 maand op de 20" velgen en heb toch al een paar keer serieus moeten uitwijken. Er zit een velgbeschermer op de band maar de velg ligt toch niet zo geweldig diep.

Gisteren de auto weer netjes gewassen en nog steeds geen schade aan de velgen, gaat goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Engineer Stewie Ik daarvoor kleinere velgen gestoken. Ik had er origineel 18" on steken, maar omdat die nogal veel "offroad" moet en op slechte ondergronden. Toch maar kleiner gestoken. Zit er wat meer band tussen.

Liever een kleinere velg in deftige staat dan een grote velg zonder putten en slagen imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:40:
@GerCor, Of zullen we het golf pijpje passend maken ;w :9~
Nog steeds één van mijn beste beslissingen. (y) Optisch een stuk fraaier en qua geluid -een heerlijke ingetogen zware brom- een aanwinst. Alleen maar 'plussen'. Ja, al met al, goed over nagedacht en uitgevoerd door Volkswagen.

Ik heb maar een 1.4 dus die Pop en Bangs blijven gelukkig achterwege. Vreselijk geluid en zeker niet passend bij een 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Nog steeds één van mijn beste beslissingen. (y) Optisch een stuk fraaier en qua geluid -een heerlijke ingetogen zware brom- een aanwinst. Alleen maar 'plussen'. Ja, al met al, goed over nagedacht en uitgevoerd door Volkswagen.

Ik heb maar een 1.4 dus die Pop en Bangs blijven gelukkig achterwege. Vreselijk geluid en zeker niet passend bij een 1.4.
Ziet er ook goed uit verder. Ze hebben echter met het verwijderen van de fysieke "zichtbare" uitlaat een beetje de mannelijkheid van de Polo afgenomen. Waar ik die dubbele pijp van de 6C echt prima eruit vind zien.

Mis nu inderdaad een beetje dat brom geluid, nu moet ik het doen met wat motorherrie en een fluitje van de turbo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:34:
@Engineer Stewie Ik daarvoor kleinere velgen gestoken. Ik had er origineel 18" on steken, maar omdat die nogal veel "offroad" moet en op slechte ondergronden. Toch maar kleiner gestoken. Zit er wat meer band tussen.

Liever een kleinere velg in deftige staat dan een grote velg zonder putten en slagen imho
Ik vind dat de weg maar in goede staat moet zijn, als alleenstaande betaal ik mij blauw (53,5%) aan belastingen en mijn werkgever betaald ook nog eens belasting op het voertuig.
Bij schade veroorzaakt door de weg zal ik dan ook gewoon een klacht neerleggen tegen dan wel de gemeente/stad, provincie of gewest (afhankelijk van de weg). Heb dat in het verleden al 1x gedaan met succes, toen had ik de bumper stuk gereden op een door de warmte omhoog gekomen vluchtheuvel.

De velg is een zeer stevig exemplaar en kan zelfs een grotere belasting aan dan de OEM velg, dus kromtrekken zal er niet bij zijn, maar schade kan altijd natuurlijk. Heb ook 3 jaar met een Golf 6 op 18" rondgereden en dan heb je ongeveer dezelfde dikte van band en dat is altijd goed gegaan. In de winter gaan we los op de standaard 18" velg (daarbij is de wanghoogte van de band meer dan 11cm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Scrtz schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:07:
[...]

Ik wil niet heel lullig zijn maar wss kun je die auto naar de sloop brengen, repareren zal hoogstwaarschijnlijk echt niet meer de onderdelen en uurloon waard zijn.
De kleppen zijn helaas krom.. Auto wordt vanmiddag afgesleept naar een bevriende monteur welke het tegen onderdeel kosten gaat repareren. De rest is gelukkig nog in orde zonder beschadigingen. Dus 8x nieuwe kleppen en een pakkingset. Hiervoor wilde de garage ons €1000 rekenen (arbeidsuren zijn 65 per uur daar), onderdeel kosten zijn zon €300, wat ik het nog wel waard vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BlazeMuis schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:37:
[...]

De kleppen zijn helaas krom.. Auto wordt vanmiddag afgesleept naar een bevriende monteur welke het tegen onderdeel kosten gaat repareren. De rest is gelukkig nog in orde zonder beschadigingen. Dus 8x nieuwe kleppen en een pakkingset. Hiervoor wilde de garage ons €1000 rekenen (arbeidsuren zijn 65 per uur daar), onderdeel kosten zijn zon €300, wat ik het nog wel waard vind.
Heel goed eerst alles laten controleren op roest zeker bij die dingen ook in de kokers en alles! Zou zonde zijn dat je nu het hele ding vervangt en over een jaar dat die weg moet want roest op rare plekken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Ik vind dat de weg maar in goede staat moet zijn, als alleenstaande betaal ik mij blauw (53,5%) aan belastingen en mijn werkgever betaald ook nog eens belasting op het voertuig.
Bij schade veroorzaakt door de weg zal ik dan ook gewoon een klacht neerleggen tegen dan wel de gemeente/stad, provincie of gewest (afhankelijk van de weg). Heb dat in het verleden al 1x gedaan met succes, toen had ik de bumper stuk gereden op een door de warmte omhoog gekomen vluchtheuvel.

De velg is een zeer stevig exemplaar en kan zelfs een grotere belasting aan dan de OEM velg, dus kromtrekken zal er niet bij zijn, maar schade kan altijd natuurlijk. Heb ook 3 jaar met een Golf 6 op 18" rondgereden en dan heb je ongeveer dezelfde dikte van band en dat is altijd goed gegaan. In de winter gaan we los op de standaard 18" velg (daarbij is de wanghoogte van de band meer dan 11cm).
Het blijft nog altijd een straat, hier gaat het om bouwwerven, weilanden and whatsnot. Ik kan je garanderen and je tussen bouw/steenafval zit te ploeteren met je 18, heb je geheid schade. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vandaag totaal onverwacht tijdens, ofja na een sollicitatiegesprek in de Arteon gezeten, was een fijne uitgebreide met R-line en digitale klokken, hij zei al, als je bij ons komt afstuderen gaan we er een keertje in rijden haha ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Scrtz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:19:
Vandaag totaal onverwacht tijdens, ofja na een sollicitatiegesprek in de Arteon gezeten, was een fijne uitgebreide met R-line en digitale klokken, hij zei al, als je bij ons komt afstuderen gaan we er een keertje in rijden haha ^^
"Keertje in rijden" heb je natuurlijk niets aan. Het moet je eigen/lease daily driver worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tylen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:48:
[...]

"Keertje in rijden" heb je natuurlijk niets aan. Het moet je eigen/lease daily driver worden ;)
Hahaha, dat wordt het einddoel wel ja, aar zal nog eventjes duren ben ik bang :P

Stagevergoeding? Doe die Arteon maar een half jaartje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Touchdomex schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Heel goed eerst alles laten controleren op roest zeker bij die dingen ook in de kokers en alles! Zou zonde zijn dat je nu het hele ding vervangt en over een jaar dat die weg moet want roest op rare plekken.
Bij nader inzien was er toch wel wat meer aan de hand, zuigers hadden ook schade waardoor de kosten enorm de lucht in gingen.

We hebben een leuke Seat Ibiza Stella gehaald met 140k op de teller en airco. Polo gaat maar weer naar de sloop.. 2 maand plezier van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
@Famous Wat doe je nu! Ga je spijt van krijgen man! :/

https://www.marktplaats.n...ocial&utm_content=app_ios

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Nee joh :+

En had toch al gezegd dat te koop kwam :>

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Dan neem ik je stokje wel over qua pk/nm koning tot je wat nieuws hebt. :>

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:46:
Golf 4 SDI :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
Denk dat die mk2 van mij daar nog wel van wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Enige voordeel aan die sdi is, die dingen zijn letterlijk niet kapot te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:46:
Ik heb net 15.000 geboden

I'm the new king })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Scrtz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:50:
[...]

Hahaha, dat wordt het einddoel wel ja, aar zal nog eventjes duren ben ik bang :P

Stagevergoeding? Doe die Arteon maar een half jaartje :P
Ook als je afgestudeert bent, altijd eerst voor geld gaan, dan voor de auto, in België wil je zo snel mogelijk boven de 55k€/jaar zitten qua brutoloon en meer is gewoon beter :p.
Maar ben wel tevreden met de Arteon hoor :+.

Heb zelf wel al een parcours aan bedrijfswagens achter de rug. Opel astra H coupe 1.9CDTI 120pk, VW Golf 6 highline 2.0 TDI 136pk (quasi full option, leuke wagen), Volvo V50 1.6 diesel 115pk; Volvo V60 1.6 diesel 115pk, VW Passat comfortline 1.6TDI 105pk, Peugeot 308 1.6HDI 90pk, Skoda Octavia 3 2.0TDI 150pk en nu de VW Arteon R-line 150pk DSG.
Niet slecht, aangezien ik 'slechts' 13 jaar aan het werk ben en de eerste 2 jaar geen leasebak had, dus van 2007 tem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat een Geld voor een Golfje uit 2010 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:54:
Je hebt maar 1 koper nodig. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Als ik nu een afspraak maak, kan ik iig even test rijden :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:14:
[...]

Ik heb net 15.000 geboden

I'm the new king })
Moest wel gniffelen toen die binnen kwam :+
De gekste dingen komen binnen ook als ruilvoorstel...

De bekijks gaan wel redelijk hard omhoog maar daar heb je alleen niets aan B)
Tylen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:54:
Ach, dat is relatief.
Marsjee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:00:
[...]

Als ik nu een afspraak maak, kan ik iig even test rijden :+ >:)
Nou, mensen laten rijden ben ik niet happig op.
Maar waarom vroeg je tijdens de meeting niet of je stukje ernaast mocht zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:22:
Nou, mensen laten rijden ben ik niet happig op.
Maar waarom vroeg je tijdens de meeting niet of je stukje ernaast mocht zitten? :P
Vergeten :'(
En daarna was Famous vaak pleiten :P Zeker aan het vol gooien bij de BK ? :+

Misschien als je van de week/weekend tijd hebt dat ik even langs kan wippen om het te ervaren, krijg zelf ook weer iets leuks voor de auto :9~ O+

[ Voor 31% gewijzigd door Marsjee op 08-05-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Misschien als je van de week/weekend tijd hebt dat ik even langs kan wippen om het te ervaren, krijg zelf ook weer iets leuks voor de auto :9~ O+
En ……. naast iemand zitten is natuurlijk niet vergelijkbaar met zelf rijden.

Waar ik mijn Golf heb gekocht stond een blauwe Golf 5 R32. Moest volgens de eigenaar tussen de 24.000 en 26.000 kosten. Leek mij erg veel voor een Golf 5 maar is blijkbaar wel verkocht want wordt niet meer aangeboden. Ik vind het zelf geen gekke prijs die @Famous vraagt. Het is echt een auto voor een liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40
Door het afkuisen van het plexiglas voor de tellers toch enkele krassen gemaakt :-(

Zonde, zal er met moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Vandaag tijdens het wassen van de auto de mogelijke oorzaak gevonden waarom me lichtsensor het niet doet. Hij heeft half los gelaten van de voorruit. :/

Gaat lekker, sensor in de voorgrille kapoet, lichtsensor los, kwaliteitje hoor. :+

Zodra de sensor voor de grille er is gelijk even doorgeven aan VW. Apart dat hun dat niet is opgevallen. :/

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Ik vaak pleiten?
Bij aankomst snel koffie gehaald en tussen door even, de rest stond ik gewoon buiten :+

Hoop dat die in het weekend al weg is, al zal dat wel te voorbarig zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:50:
[...]

Ik vaak pleiten?
Bij aankomst snel koffie gehaald en tussen door even, de rest stond ik gewoon buiten :+

Hoop dat die in het weekend al weg is, al zal dat wel te voorbarig zijn :')
Heb je al iets nieuws 'op het oog'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wordt een DPF gecombineerd met een SCR katalysator? Ik heb de 2.0TDI met SCR (AdBlue), maar ik zie geregeld een stationaire toerental van 1000rpm ipv 700 waarbij als je de wagen stillegt die heel hard ruikt en de ventilator blijft draaien. Ik heb dit ook waargenomen met mijn vorige wagen (Octavia combi 2.0TDI) maar die had 100% zeker een DPF en geen SCR katalysator.

Vind dat eigenlijk vreemd, ik doe geregeld (3x per week) 150-200km op een dag, om dan te beginnen regeneren (denk ik dus) tijdens kleine ritten is redelijk stom.

Is SCR katalysator een vervanging voor DPF filter of komt het erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Erbij.

Voor de volledigheid: motor => high pressure EGR aftap => turbine turbo => DOC en DPF (in 1 behuizing), => low pressure EGR aftap => AdBlue injectie => SCR katalysator => dempers etc.
+ overal nog wat temp en druk sensoren tussen.

Bij jouw vorige 2.0TDI, diezelfde als er hier voor de deur staat, is er geen AdBlue injectie en SCR Katalysator maar een Lean NOx trap met daarvoor een injector die er diesel door spuit. (ook met een "vul" fase en een regen fase waar er diesel geinjecteerd wordt)

Dan is het ook al snel duidelijk dat je met al wat er in de uitlaat van een moderne diesel steekt je al snel een extra benzine motor zou kunnen betalen.

[ Voor 115% gewijzigd door AndRo555 op 09-05-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 09:44
Gewoon een nieuwsgierigheidsvraagje: heb een weekje een Polo en standaard zit daar Adaptive Cruise Control op (werkt prima ism de DSG bak). Maar waar zit die sensor nou eigenlijk? Zie vaak een groot vierkant in de grille bij andere auto's maar bij de mijne is dat ding nergens te bekennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
VW logo, net als de Passat, Arteon, facelift Golf, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 12:37
Ik ben in het bezit van een volkswagen golf 6 TSI uit 2010. Gisterenmiddag rond 16:00 uur heb ik de auto onder de carport gezet. toen ik rond 18:00 uur weg wou starte de auto niet. Sleutel nog een keer omgedraaid en na veel gas geven startte de auto. Ik wou achter uit rijden en mijn auto rookte enorm ( witte rook). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben bang voor de Koppakking of een defecte turbo. iemand die dit bekend voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Koelvloeistof geeft witte rook. Waarschijnlijk koppakking. Weinig kans dat het de turbo is. Afaik zijn die daar niet watergekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Dat scheelt al weer;), al kan de koppakking ook aardig in de papieren lopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Beiden zijn niet zo goedkoop/simpel te doen. Welke TSI is het, de 1.2 of de 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AndRo555 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:35:
Erbij.

Voor de volledigheid: motor => high pressure EGR aftap => turbine turbo => DOC en DPF (in 1 behuizing), => low pressure EGR aftap => AdBlue injectie => SCR katalysator => dempers etc.
+ overal nog wat temp en druk sensoren tussen.

Bij jouw vorige 2.0TDI, diezelfde als er hier voor de deur staat, is er geen AdBlue injectie en SCR Katalysator maar een Lean NOx trap met daarvoor een injector die er diesel door spuit. (ook met een "vul" fase en een regen fase waar er diesel geinjecteerd wordt)

Dan is het ook al snel duidelijk dat je met al wat er in de uitlaat van een moderne diesel steekt je al snel een extra benzine motor zou kunnen betalen.
Dank voor de uitleg!

Nu, benzinemotoren moeten ook aan de partikel filter voor de nieuwe normen (BMW M4 heeft dat al, M3 is nietmeer geupgrade en wordt nietmeer verkocht).
Dus de benzinemodellen zullen ook wel iets duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
De benzinemotoren die aan de partikelfilter gaan zijn motoren die enkel directe injectie hebben. Een voorbeeld daarvan is de Up! GTI en M4. Als je naast directe injectie nog multipoint(/poort) injectie er op zet kan men die partikel emissies onder controle houden zonder partikelfilter. Voorbeelden daarvan zijn de 2.0T(F)SI van de laatste paar jaar. Ford doet het tegenwoordig ook op veel van hun modellen en anderen zullen dat ongetwijfeld ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:28:
Wordt een DPF gecombineerd met een SCR katalysator? Ik heb de 2.0TDI met SCR (AdBlue), maar ik zie geregeld een stationaire toerental van 1000rpm ipv 700 waarbij als je de wagen stillegt die heel hard ruikt en de ventilator blijft draaien. Ik heb dit ook waargenomen met mijn vorige wagen (Octavia combi 2.0TDI) maar die had 100% zeker een DPF en geen SCR katalysator.
Je hebt de regeneratie op dat moment onderbroken, mij is gezegd (of wijsgemaakt, schrappen wat niet past) dat dat nadelig is voor de levensduur van de roetfilter. Als het een firmawagen is, zal dat allicht minder uitmaken :)
Engineer Stewie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:28:
Vind dat eigenlijk vreemd, ik doe geregeld (3x per week) 150-200km op een dag, om dan te beginnen regeneren (denk ik dus) tijdens kleine ritten is redelijk stom.
De wagen zelf heeft geen zicht op de ritten die je gaat afleggen, dus die is redelijk stom als het op regenereren aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:34
Famous schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Topsnelheid: 100km/h :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rafael schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:45:

Je hebt de regeneratie op dat moment onderbroken, mij is gezegd (of wijsgemaakt, schrappen wat niet past) dat dat nadelig is voor de levensduur van de roetfilter. Als het een firmawagen is, zal dat allicht minder uitmaken :)
Met mijn skoda ook regelmatig gehad, maar daar wist ik dat ik een DPF had. Het is een lease en ik krijg die op 140-160k km nooit versleten...
Rafael schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:45:

De wagen zelf heeft geen zicht op de ritten die je gaat afleggen, dus die is redelijk stom als het op regenereren aankomt.
Google weet het toch perfect van waar naar waar ik rij op welke momenten. Dan moet VW die info daar maar gaan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Uhm,
Vind hem zo toch niet zo mooi.. lekker hoog op de sloffen ook weer

https://www.autojunk.nl/2018/05/de-nieuwe-polo-gti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:35:
Uhm,

Tis een Polo voor een belachelijk hoge prijs. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:35:
Uhm,

Of de foto's geven een vertekend beeld, maar zo is het idd niet mijn smaak. Het lijkt wel een Cross Polo. :/

Ding moet een halve WTC toren naar de grond. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Vissa66 op 10-05-2018 05:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 05:32:
[...]

Of de foto's geven een vertekend beeld, maar zo is het idd niet mijn smaak. Het lijkt wel een Cross Polo. :/

Ding moet een halve WTC toren naar de grond. B)
Zo is het wel een geinig auto-tje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mT02LLUkfw8MA2J2ZQFgq4Au/full.jpg

Overigens, het regent …. gaat de meeste stuifmeel er wel af. Man man, de hele week al een groene auto. :9

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 10-05-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
AndRo555 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:31:
Beiden zijn niet zo goedkoop/simpel te doen. Welke TSI is het, de 1.2 of de 1.4?
Los schroeven is niet veel werk, kun je doen zonder de auto op de brug te hoeven zetten. Vervangende turbo kost dan wel weer redelijk wat. Al een dozijn op het werk vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

IANAM (i am not a mechanic) maar een defecte turbo zou toch eerder blauw(ige) rook geven? ivm verbrande olie?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
iichel schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:23:
IANAM (i am not a mechanic) maar een defecte turbo zou toch eerder blauw(ige) rook geven? ivm verbrande olie?
Ja idd, oliegekoeld die turbo’s

Evt zou je kunnen kijken op onderdelenlijn.nl naar een 2e hands turbo als een nieuwe te prijzig wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vraagje. Mijn zoon belde gisteravond laat. Pap, mijn auto doet niks. Kun je even komen met startkabels? Nu heb ik geen startkabels maar ik heb ook wel eens gehoord dat je dat ook eigenlijk niet moet doen met een Golf. Want daar kan de apparatuur in de Golf niet tegen. Hij heeft de ANWB gebeld, die was er heel snel en die ANWB-man gaf aan: ergens lekt de auto 'stroom'.

Hij heeft er nu een nieuwe accu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22-09 17:43

CeesKees

I rest my Kees

GerCor schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:40:
Vraagje. Mijn zoon belde gisteravond laat. Pap, mijn auto doet niks. Kun je even komen met startkabels? Nu heb ik geen startkabels maar ik heb ook wel eens gehoord dat je dat ook eigenlijk niet moet doen met een Golf. Want daar kan de apparatuur in de Golf niet tegen. Hij heeft de ANWB gebeld, die was er heel snel en die ANWB-man gaf aan: ergens lekt de auto 'stroom'.

Hij heeft er nu een nieuwe accu in.
Waar is de vraag?

Mbt het lekken van stroom.. Wat voor auto heeft je zoon ?(goed overigens om gewoon ANWB te laten komen)
Ik ken meerdere vw’s met een probleem bij de kofferbakverlichting. Schakel die uit (lampje eruit) en het accu-probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Of je iemand kunt/moet helpen met startkabels? Nogmaals, ik heb ooit opgevangen dat je dat niet moet doen met een Golf 7.

Mijn zoon heeft een Golf 5. Hij is vanmorgen naar de garage geweest, die hebben er een nieuwe accu ingezet. Zijn accu was niet goed meer. De zwarte Golf op de voorgrond, mijn Golf 7 staat erachter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pk3BJcztHKAOKdhX2dxR2PKP/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Pfff, wat een ellende met die nieuwe VW connected app. Al een paar dagen niet meer inloggen en reset van het wachtwoord werkt ook niet, lijkt erop dat die nieuwe app nog verre van klaar is. De reviews in de Play Store spreken voor zich.

[ Voor 12% gewijzigd door e.looijenga op 11-05-2018 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22-09 17:43

CeesKees

I rest my Kees

GerCor schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:07:
Of je iemand kunt/moet helpen met startkabels? Nogmaals, ik heb ooit opgevangen dat je dat niet moet doen met een Golf 7.
Prima vraag voor je dealer. Ik heb hier nog nooit iets over gehoord.
Mijn zoon heeft een Golf 5. Hij is vanmorgen naar de garage geweest, die hebben er een nieuwe accu ingezet. Zijn accu was niet goed meer. De zwarte Golf op de voorgrond, mijn Golf 7 staat erachter:
Golf5 zou ik zeker die kofferbakverlichting checken. Dit is bijna altijd de oorzaak van het acculeegloopprobleem.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CeesKees schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Prima vraag voor je dealer. Ik heb hier nog nooit iets over gehoord.

[...]

Golf5 zou ik zeker die kofferbakverlichting checken. Dit is bijna altijd de oorzaak van het acculeegloopprobleem.
Haha, voor mijn dealer. Grappig. Die weet bijna niks, lijkt het wel. Als het geen routineklus is dan weten ze niks. Moeten ze het eerst allemaal uitzoeken.

Mijn zoon heeft die Golf 5 al een jaar of 3 denk ik. Zou wel vreemd zijn als de kofferbakverlichting ineens het probleem is. Maar goed, alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand bekend met Dynamic Car Parts in Enschede? Wil de deurverlichting bestellen voor de achterdeuren in mijn Golf 7 maar ik vraag me ernstig af of ze nog wel bestaan. Facebookbericht is van 2015. Overigens, gekeken via FB van mijn dochter. Zelf heb ik geen FB.

Als je ze belt kom je in een 'mailbox' en ik heb ze een mail gestuurd, zou ik direct bericht terug moeten krijgen maar Nada, Noppes, Niks.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 11-05-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:07:
Kan wel volgens mij maar je mag 1 van de kabels niet op de pool van de accu zetten omdat de sensor dan niet weer dat Xxx mAh uit de batterij is gevloeid en dus de staat van je batterij niet 100% overeenkomt met de boordcomputer.

Zal wel in de handleiding staan. Enfin, ik zou nooit startkabels aan mijn eigen auto hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Engineer Stewie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:58:
[...]

Kan wel volgens mij maar je mag 1 van de kabels niet op de pool van de accu zetten omdat de sensor dan niet weer dat Xxx mAh uit de batterij is gevloeid en dus de staat van je batterij niet 100% overeenkomt met de boordcomputer.

Zal wel in de handleiding staan. Enfin, ik zou nooit startkabels aan mijn eigen auto hangen.
Bij de Golf 7 kun je de - kabel op een ander punt dan de - pool van de accu zetten. Ik heb 2 lichte auto's gestart met de 7 GTI maar daarna ook gehoord dat je dit beter niet kunt doen.

Nu zit daar wel een aardig beest van een accu in maar die start/stop accu's zijn niet bepaald goedkoop.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verstandiger is dus om het gewoon niet te doen. Help je iemand, ben je misschien zelf duur uit.

Volgende vraag:

Zit er verschil tussen deurverlichting in de Golf 5 en 6 en de Golf 7? Ik probeer lampjes + kabels te bestellen maar bij de ene lamp zegt de site dat ze geschikt zijn voor de Golf 5 en 6 en bij de andere lamp zijn de lampen geschikt voor de 5, 6 en 7.

Lijkt er dus op dat er geen verschil is tussen Golf 5, Golf 6 en Golf 7.

Maar ja, om nou 14 dagen te wachten tot ze er zijn en er dan achter komen dat ze niet passen is ook zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
e.looijenga schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:10:
Pfff, wat een ellende met die nieuwe VW connected app. Al een paar dagen niet meer inloggen en reset van het wachtwoord werkt ook niet, lijkt erop dat die nieuwe app nog verre van klaar is. De reviews in de Play Store spreken voor zich.
Ja was een mail van, In de play store moet inmiddels de nieuwe versie staan volgens hun, App store van Apple nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Autogordel Volkswagen Polo schiet los in scherpe bocht

Nieuws van eerder vandaag, voor een aantal van jullie denk ik goed om te weten dat dit dus een probleem is, en er mogelijk een terugroepactie komt op termijn. VW en PON reageren zoals gebruikelijk weer niet op vragen...
Pagina: 1 ... 43 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS