Externe HDD vs VW MDI en LEDje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hallo allen,

Vele jaren heb ik met plezier gebruik gemaakt van een 2,5HDD aan mijn Volkswagen Media-interface. Inmiddels heeft hij het begeven en ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe HDD.

Ik heb een nieuwe besteld en die pakt hij dus niet, dus is de zoektocht begonnen bij de verschillen tussen de oude en nieuwe. Wat heb ik gedaan of gecontroleerd:
- Geformatteerd naar FAT32, dat moet altijd bij de VW-MDI.
- Snelheid is van beide 5400.
- Geformatteerd met verschillende programma's.
- Hij krijgt genoeg power via de USB. Een andere schijf die meer power nodig heeft, wordt namelijk wel herkend als USB maar kan hem vervolgens niet lezen. Deze nieuwe wordt helemaal niet als USB herkend.

Lang verhaal kort. Van alles geprobeerd. Ik heb het BIJNA opgegeven.

Inmiddels heb ik vele verschillende USB-sticks en HDD's geprobeerd, en het enige opvallende verschil is dat USB-sticks of HDD's met een lampje (ledje) erin niet herkend worden als USB-media en de rest wel.

Zou het kunnen dat een USB-stick met een lampje erin een verborgen besturingssysteem heeft o.i.d. waardoor de MDI hem niet als opslagmedia herkend?

In de software van Seagate kan ik het lampje wel uit zetten, maar dat heeft geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Dat lijkt me sterk!
Ik denk eerder dat van sommige de chipset niet compatibel is.
Voor USB sticks zijn verschillende driver chips (conversie tussen geheugen en usb poort).
Voor USB naar HDD een converter naar IDE of SATTA.

Ik neem aan dat je gewoon een nieuwe usb HDD gekocht hebt?

Probeer eens je OUDE externe harddisk uit elkaar te halen (maak zo min mogelijk kapot).
Hier zit met vermoedelijk een 2,5' hdd in en een converter printje .
Onderzoek of de HDD defect is of het printje naar USB.
Als de converter nog heel is zou hij het met een nieuwe harddisk weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dank je voor de uitgebreide informatie. Dan hoef ik daar in ieder geval niet verder te zoeken.

De oude externe Samsung is makkelijk open te maken omdat er een soft sleeve omheen zit. Dan zie ik inderdaad een printplaat op de HDD zitten. Ik zal dit weekend eens gaan proberen of ik die printplaat op een andere HDD ga krijgen.

Overigens heeft de oude HDD een mini-usb-aansluiting, en de nieuwe een bredere USB-3 aansluiting. De MDI van VW moet USB2 hebben. Maar USB3 moet gewoon op een USB2 draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05

The Executer

Lekker belangrijk!

USB3 is inderdaad backwards compatible met USB2 dus daar mag het niet aan liggen. Ik weet niet waar je woont, maar anders heb ik nog een 2.5"80GB hdd liggen, kan altijd even geprobeerd worden.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dank voor het aanbod :-) Maar ik heb zelf wat werkende 500 GB HDD's waardoor ik zeker weet dat het VW-mediasysteem niet kapot is. Maar de 500 GB zijn te weinig om mijn volledige muziekverzameling te spiegelen, vandaar dat ik op zoek ben naar een werkende van 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik had vroeger ook een externe HDD met ledje en die deed het prima.
Mijn WD passport van 320 en 500GB werkte iig prima.Waarvan de laatste ook een USB 3 versie was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
De nieuwe schijven die ik heb geprobeerd (WD passport 1Tb en Seagate Ultra 1TB) werken op zich goed. Het lampje gaat branden, ik hoor en voel de schijf gevoelsmatig normaal opstarten en draaien. Alleen het mediasysteem herkend het niet als een USB-apparaat. Elke andere die het niet doet, wordt wel als USB herkend waarna er een melding komt dat hij niet gelezen kan worden.

Ik ga dit weekend wel even knutselen of ik de werkende interface kan krijgen op een nieuwe HDD. Als dat niet werkt zal ik VW wel even mailen of ze nog een idee hebben, wie weet krijg je nog antwoord ook van ze. Anders leg ik me er maar bij neer dat de MDI gewoon niet om kan gaan met alles boven de 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Formateren laten doen door je Volkswagen Media-interface, dan weet je zeker dat de format goed is.

Testen met een powered usb hub ertussen, dus of je stroom genoeg hebt.

Usb apparaten altijd eerst software matig ontkoppelen, dan pas lostrekken, misschien valt je Volkswagen Media-interface hier over als je vw dit ziet.

Omdat meerdere usb apparaten weigeren, denk ik toch dat het aan je vw ligt, dus zoek naar een die wel werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 23-01-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Dennisdn schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:51:
Dank je voor de uitgebreide informatie.
Graag gedaan!

Nog iets om rekening mee te houden:
GPT partition table gaat voor 99% zeker niet werken, geen idee of modernere schijven nog met MBR geleverd worden.

Dus verwijder eens alle partities en maak een nieuwe aan met MBR (Master Boot Record gebruik eventueel fdisk of gparted in mdr mode .
Hierna normaal formatteren op FAT32 , hopelijk werkt het dan.

Geen idee wat de grenzen van MBR zijn en de firmware van je VW-MDI zal zeker ook ergens een grens hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
MRB is inderdaad degene die gebruikt moet worden, die was ik vergeten te noemen in het rijtje "al geprobeerd/gechecked"

@Jan: helaas, het systeem kan niet zelf formatteren. Daar kan het ook niet aan liggen, andere die ik op dezelfde wijze formatteer, MRB Fat32, pakt hij namelijk wel. En ook een powerd hub hoort in het rijtje "al geprobeerd". Vandaar dat ik er uiteindelijk maar een topic van gemaakt had, omdat ik uitgeput raakte wat betreft dingen nog te proberen.

Van de schijven die hij niet pakt heb ik maar 2 overeenkomsten, ze hebben allemaal een ledje. En ze zijn boven de 500 GB. De eerste kan ik nu defenitief afstrepen omdat ik hem vanavond met een usbstick van maatje heb geprobeerd met een ledje, die pakt hij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eisen ->
http://issuu.com/volkswag...ositionmediadiscovermedia pag 28.

(of is dit wat anders ?)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dat is hem inderdaad. Maar voor ik dit topic opende was ik al zo wanhopig dat ik uiteindelijk zelfs de gebruiksaanwijzing erbij gezocht heb. Maar aan alles wordt voldaan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen 4kn gelul oid ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Format

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 23-01-2015 23:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Een nieuwe aanwijzing :-) ik ga mij er morgen eens in verdiepen. Al begrijp ik zo snel even gescand te hebben dat 4k voornamelijk nog high-end is?

Ach, het is ook een luxeprobleem. 500gb die ik wel gewoon werkend heb is natuurlijk meer dan zat in de auto. Maar het is gewoon handig om alleen maar te hoeven synchroniseren ipv moeten bedenken wat mee te nemen in de auto. Plus een extra backup buiten huis is altijd handig.
Pagina: 1