Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 126 Laatste
Acties:
  • 557.161 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
VW heeft wel mijn bodemplaat gejat kwam ik vandaag achter! :( |:(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:24:
[...]

@GerCor Rijdt een Errrrrr-Golluf. :+ d:)b

Btw, laten we aub geen competitie verplassen gaan houden in dit topic. Ik waardeer jou en vind je Caddy een prachtproject, laten we dat zo houden :P
Precies wat je zegt. Laten we elkaar respecteren en een ieder in zijn waarde laten. (y)

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Boem!
Famous heeft een kado voor 13 maart gekocht. Een nieuwe, grotere, intercooler.

Die 400pk grens moet en zal doorbroken worden!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vissa66 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:14:
Dastypisch vw. Ofwel worden vergeten door de dealer ofwel vliegen ze er vanzelf af :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vissa66 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:14:
UIt voorzorg, die waaien er anders toch wel onderuit >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Is dat zo ja? :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ze die plaat normaal VAST zetten (schroefjes dus ín de metalen clip's draaien) is er niks mis mee. Ik heb helaas ook al twee keer terug gemogen doordat ik wat extra "ruis" hoorde na het wegrijden bij de dealer waarbij bleek dat die schroefjes niet correct bevestigd waren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14
Mijn polo 6r bm kraakt als ik over een drempel rij. Hij is laast door de apk gekomen dus zal wel niet heel schokkend zijn.

Op internet lees ik dat het de draagarmrubberd zijn. Jullie ervaring hier mee? Heeft het zin om ze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 19:30
Remco Tr schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:33:
Mijn polo 6r bm kraakt als ik over een drempel rij. Hij is laast door de apk gekomen dus zal wel niet heel schokkend zijn.

Op internet lees ik dat het de draagarmrubberd zijn. Jullie ervaring hier mee? Heeft het zin om ze te vervangen?
Gaan vaker kraken die rubbers,is zelf opszich makkelijk te vervangen maar raad het wel aan om op een brug te doen. Komen vaak voorbij bij mij op het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 09:50
Gister eens nagedacht over de mods die idereen doet . Moet zeggen voor je het door hebt zitten er zomaar een aantal kleine of misschien wel grotere tweaks op/aan de auto !

Hierbij mijn lijstje :
- Dimlicht vervangen voor betere variant (led/xtremevi)
- Mistlicht vervangen voor betere variant (led/xtremevi)
- Booskijkers ( inmiddels weer af ivm lakverschil )
- Ventieldopjes
- Verlichting binnnen in aanpassen naar led
- Chrome sierstukken uitlaat
- alu instapstrips met logo
- vw logo onderop stuur ( waar bij de gti en r al wat staat )
- andere kentekenplaats houders ( kleiner en reclame loos )
- alu sportpedalen setje
- deur verlichting ( moet de moed nog verzamelen om het paneel los te halen )

Wat ooit nog komt :
- Andere matjes ( automatten.nl ) twijfel nog over de kleur
- heb nog een rol carbon wrap om het een en ander mee te proberen
- andere velgen / of wrappen van huidige
- twijfel over zwarte vw logo’s

Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen als een update , ik zie sowieso weinig foto’s van alle wagens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33
Haha bij mij (audi) zit de plaat er na zo'n 325.000km er nog netjes onder :P Ik laat hem alleen nooit bij de VW/AUDI dealer repareren dus misschien dat daar het verschil zit.
Uberdude schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:53:
[...]

Gaan vaker kraken die rubbers,is zelf opszich makkelijk te vervangen maar raad het wel aan om op een brug te doen. Komen vaak voorbij bij mij op het werk.
Dit meen je? Bij mijn B5 zijn een paar jaar geleden alle armen (incl de rubbers uiteraard) vervangen, dit was volgens mijn garage toen der tijd een kwaal van Audi (en VW uiteraard). Maar, nog altijd dus begrijp ik? Ook had ik begrepen (in mijn situatie tenminste) dat dit met 1 of ander hoge druk apparaat in elkaar gezet moet worden? Dus stel hij weet de armen al los te krijgen en de rubbers te vervangen, hoe zet hij dat weer in elkaar? Of ben ik nu een beetje onzin aan het vertellen (of zit het verschil in de ''manier hoe'' qua bouwjaar?).

Ach ik mag zo over een paar minuten ook weer, pakking + o-ring laten vervangen van het olie(koel)huis, 3e vag deze week volgens mijn garage met dit probleem (olie loopt er sporadisch uit :D), allemaal rond 2001 die ineens daar aan komen tuffen met een olie lek :D

[ Voor 65% gewijzigd door LopendeVogel op 10-03-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
LopendeVogel schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:09:
[...]

Haha bij mij (audi) zit de plaat er na zo'n 325.000km er nog netjes onder :P Ik laat hem alleen nooit bij de VW/AUDI dealer repareren dus misschien dat daar het verschil zit.

[...]

Dit meen je? Bij mijn B5 zijn een paar jaar geleden alle armen (incl de rubbers uiteraard) vervangen, dit was volgens mijn garage toen der tijd een kwaal van Audi (en VW uiteraard). Maar, nog altijd dus begrijp ik? Ook had ik begrepen (in mijn situatie tenminste) dat dit met 1 of ander hoge druk apparaat in elkaar gezet moet worden? Dus stel hij weet de armen al los te krijgen en de rubbers te vervangen, hoe zet hij dat weer in elkaar? Of ben ik nu een beetje onzin aan het vertellen (of zit het verschil in de ''manier hoe'' qua bouwjaar?).

Ach ik mag zo over een paar minuten ook weer, pakking + o-ring laten vervangen van het olie(koel)huis, 3e vag deze week volgens mijn garage met dit probleem (olie loopt er sporadisch uit :D), allemaal rond 2001 die ineens daar aan komen tuffen met een olie lek :D
Draagarm rubbers en stabilisator stang rubbers moeten onder rijhoogte vast gezet worden om extra slijtage op de rubbers te voorkomen.

Die dingen zijn ontworpen om maar een paar graden te draaien en als je ze dus niet in rijhoogte monteert maar met de wielen los van de grond staat er al een boel stress op als je de auto op zijn wielen laat zakken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glydoscoop
Pats inmiddels deze ook even in de prive auto geplopt :
Pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
Viper® schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:20:
[...]

26 september besteld...

Ah, is de AID de boosdoener.
Ik wacht ook al 5+ maanden. Productieweek 12 is hier bevestigd.
week 14/15 klaar.
Ah de AID leveringsproblemen had ik nog niet gehoord. Heb mijne eind oktober besteld. Bij mij bleef de 'productie hangen' op 'zwarte dak', R-Line Stoelen en de decorinlay.

Volgens de dealer is het zwarte dak ineens niet mogelijke met roofpakket, probleem met de R-Line stoelen is opgelost en decorinlay Reefblue zal voorlopig niet leverbaar zijn. Die heb ik nu maar geschrapt. Voorlopige productiedatum is nu wk14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Nee, Outlet Roermond. Mooi wat merkkleding gekocht voor veel minder geld. Niet te geloven. Er kunnen 6.000 auto's parkeren, 9 van de 10 zijn Duitsers.
glydoscoop schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 07:58:
Gister eens nagedacht over de mods die idereen doet . Moet zeggen voor je het door hebt zitten er zomaar een aantal kleine of misschien wel grotere tweaks op/aan de auto !

Hierbij mijn lijstje :
- vw logo onderop stuur ( waar bij de gti en r al wat staat )
Nog nooit gezien. Waar heb je die vandaan? Overigens ook GTD, GTE en R-line. Maar VW logo ken ik niet.

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 10-03-2018 17:30 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
GerCor schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:18:
[...]

Nee, Outlet Roermond. Mooi wat kleding gekocht voor veel minder geld. Niet te geloven. Er kunnen 6.000 auto's parkeren, 9 van de 10 zijn Duitsers.

[...]

Nog nooit gezien. Waar heb je die vandaan? Overigens ook GTD, GTE en R-line. Maar VW logo ken ik niet.
Ja elk weekend weer bij Roermond. Ik vind de outlet persoonlijk ook echt vreselijk, alleen maar oude rommel ligt daar.. maar ach

Had een licht tikkend geluid viel me de laatste dagen op en kwam uit de ventilatieroosters, eens goed geluisterd leek het vanuit het dashboard kastje te komen. Met de blazers uit ging het ook weg, bleek het een sticker te zijn in de ventilatiemotor, geen idee hoe die er in komt maar lijkt door de hitte zijn losgekomen, eruit gehaald en probleem opgelost gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:55
Auto gepoetst vandaag. Wat een werk, maar hij is terug zoutvrij en blinkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ook, was nogal een werk en begon het ook nog eens te regenen. :'(
Famous schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:36:

Die 400pk grens moet en zal doorbroken worden!
dat moet kunnen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 10-03-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Had hem gezien mooie wagen, die flaps moeten er wel af aan de achterkant.
en hij moet een TTs afdekkap scoren

Vraag me wel af hoe die het gedaan heeft met zijn nm’s.
Dat is juist wat mij tegenhoud om te upgraden (zit nu al ruim aan de max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 09:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vgq3AQcveGTKWBR9w7CMeSW7/thumb.jpg

Heeft hier iemand enig idee wat het grote verschil tussen "soot mass measure" en "soot mass calc." kan verklaren?

De calculated waarde zou betekenen dat die moet regenereren, maar dat doet die niet. Measured waarde is nog ver onder de drempel om te regenereren (18-20g).

[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 10-03-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Calc zal voor calculated staan?
Hij meet 5,x maar houd rekening met 22,x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Remco Tr schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:33:

Heb ik ook last van sinds de sneeuw. Ze hebben toen mijn rubbers ingesmeerd wat wel hielp tot het weer beroert weer werd.
Mocht het blijven dan ga ik het wel aanpakken, maar ik wacht nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Famous schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:15:
Calc zal voor calculated staan?
Hij meet 5,x maar houd rekening met 22,x?
Ik was ook al zoiets aan het denken, maar als er (enkel) rekening gehouden wordt met de berekende 22,x dan zou die al terug aan het regenereren moeten zijn. Auto was volledig op temperatuur (water en olie rond de 90 graden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:45:
Ik ook, was nogal een werk en begon het ook nog eens te regenen. :'(

[...]

dat moet kunnen ;)

[video]
Die kerel die dan achter het stuur zit weet nog geeneens wanneer die DSG in S staat, dat het een golf 6 betreft en de rest van zijn domme opmerkingen, echt hoe kan zo iemand dan van 'autoblog' zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 10-03-2018 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Hij stelt natuurlijk ook vragen om de eigenaar te laten vertellen over zijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Die kerel die dan achter het stuur zit weet nog geeneens wanneer die DSG in S staat, dat het een golf 6 betreft en de rest van zijn domme opmerkingen, echt hoe kan zo iemand dan van 'autoblog' zijn..
Waarschijnlijk een trucje om Semi aan het praten te krijgen. Er vallen nogal wat ongemakkelijke stiltes. Vraag je niks, zegt hij ook niks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als je doet alsof je alles al van een auto weet, kan je geen 15 minuten vol krijgen eh :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MK1998NL schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:19:
Als je doet alsof je alles al van een auto weet, kan je geen 15 minuten vol krijgen eh :)
Achja, eigenaar heeft hem ook maar zo gekocht.

Zo kennen ze elkaar beetje scherp houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Famous schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:27:
[...]

Achja, eigenaar heeft hem ook maar zo gekocht.

Zo kennen ze elkaar beetje scherp houden. :+
Zo bedoelde ik het niet :p

Als je niet zo dingen vraag, had de video ook gewoon 30 seconden kunnen duren :p

"Hey, dit is de Golf 6 R van Semi. Meer info? Zie onze review! Ok doei :w "
:P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:39
Zo, vandaag proefrit gemaakt in een Tiguan 1.4TSI 150PK met DSG. Overall indruk valt zeker niet tegen (rij nu in een Outlander PHEV). Maar als je het gaat vergelijking met het rijcomfort van de PHEV dan is het wel een stap terug.

Dat zit hem dan met name in de aandrijflijn. In de PHEV zit geen versnellingsbak.

Hij is ook een behoorlijk stuk kleiner, de Allspace variant zal dan wel de voorkeur hebben. Als het goed is wordt er voor volgende week ook een proefrit ingeplannend met de 220PK Tiguan Allspace, daar schijnt er maar 1tje van in NL te zijn voor demo (bij Pon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De outlader phev heeft toch ook gewoon een versnellingsbak???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:39
Neen, tot 120 op de electro motoren en daarboven rechtstreeks aangedreven op de as. Daarom is hij ook begrensd op 170km/uur.

Met name de souplesse is een stuk minder. hybrid is direct gas response. De DSG moet er soms ff over nadenken waardoor het af en toe wat langer duurt voordat hij reageert, en waarschijnlijk geef ik door het niet direct komen van versnelling wat meer gas dan noodzakelijk is. Maar dat is gewoon gewenning.

[ Voor 55% gewijzigd door vanisher op 10-03-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
vanisher schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:35:
Neen, tot 120 op de electro motoren en daarboven rechtstreeks aangedreven op de as. Daarom is hij ook begrensd op 170km/uur.

Met name de souplesse is een stuk minder. hybrid is direct gas response. De DSG moet er soms ff over nadenken waardoor het af en toe wat langer duurt voordat hij reageert, en waarschijnlijk geef ik door het niet direct komen van versnelling wat meer gas dan noodzakelijk is. Maar dat is gewoon gewenning.
Heb dat ook altijd hoor als ik weer eens in mijn pa’s auto rijdt. Is met diesels al een stuk minder maar met benzine vind ik het ook te lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:59:
Hij stelt natuurlijk ook vragen om de eigenaar te laten vertellen over zijn auto.
Vind dat zo'n paardenlul die vent. Wouter is 10x beter. :P

Bekende auto en eigenaar trouwens, komt hier uit het dorp vandaan. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Heeft er iemand toevallig een soort template van de originele maat van het vw logo van de golf 7 ?
Dus die ik kan uitprinten en dan precies de maar ia van het logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:37:
[...]

Vind dat zo'n paardenlul die vent. Wouter is 10x beter. :P

Bekende auto en eigenaar trouwens, komt hier uit het dorp vandaan. :)
Volgens mij vindt iedereen Wouter beter :)

Weet jij hoeveel nm die kerel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Scrtz schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Casper weet echt wel dat dit een Golf 6 is hoor ;)

Ben benieuwd of de hermandad daar vaker gaat controleren nu Autoblog daar in Alphen a/d Rijn wat vaker rondjes rijdt met hun volgers. >:)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Volgens mij vindt iedereen Wouter beter :)

Weet jij hoeveel nm die kerel heeft?
Yes, is op 502nm afgeknepen. :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Yes, is op 502nm afgeknepen. :P
Ja, dat vind ik dus zo krom.
Heeft die 8% meer pk, wat zeg maar 3k(?) kost, maar nm is minder dan wat ik heb.

Wel dik, dat wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Vandaag even een proef modje wat siertrim rond de uitlaat zoals de highline een beetje :

Mocht ik het na 2 dagen niks vinden verwijder ik het zo

Uitlaat trim

Dit is nog niet de uiteindelijke versie want heb dit vanochtend in de regen zitten doen mocht ik het echt leuk vinden ga ik het natuurlijk helemaal perfect uitsnijden en goed monteren

[ Voor 27% gewijzigd door glydoscoop op 11-03-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:17:
[...]

Ja, dat vind ik dus zo krom.
Heeft die 8% meer pk, wat zeg maar 3k(?) kost, maar nm is minder dan wat ik heb.

Wel dik, dat wel :+
Ach, zo'n dingen moeten gewoon leuk maar ook betaalbaar blijven vind ik altijd, bij verkoop krijg je het toch niet terug dus dan zou ik het veel liever sparen voor de volgende auto weer :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:10:
[...]

Ach, zo'n dingen moeten gewoon leuk maar ook betaalbaar blijven vind ik altijd, bij verkoop krijg je het toch niet terug dus dan zou ik het veel liever sparen voor de volgende auto weer :-)
Ja, is lastig hoor.
Probeer het ook maar blijf toch steeds dingen kopen :+

Deze man heeft het compleet gekocht zo dus dat scheelt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:58:
Vandaag even een proef modje wat siertrim rond de uitlaat zoals de highline een beetje :
Het is alleen geen uitlaat maar gewoon een stuk plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
GerCor schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Het is alleen geen uitlaat maar gewoon een stuk plastic.
Precies zoals bij heeel veel nieuwe auto’s

Maar vind het opzich niet mistaan

[ Voor 7% gewijzigd door glydoscoop op 12-03-2018 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Gisteren bijna de paddestoel van TV distributie omvergereden (moe, verstrooid,...). Gelukkig remde de auto zelf toen ik achteruit de oprit opreed. Net niet geraakt denk ik. Ben eerste vooruit gereden en dan gaan kijken, dus 100% zeker ben ik niet.
Maar dat ding staat los en als je er licht tegen duwt valt hij uiteen (deksel los en basis uit elkaar). Ook niets aan de auto te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:
[...]
Lane assist: is meestal wel zalig, ben niet altijd even fit als ik aan het rijden ben en dan duwt de wagen je netjes terug
Engineer Stewie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:43:
Gisteren bijna de paddestoel van TV distributie omvergereden (moe, verstrooid,...).
Het spijt me zeer, en misschien kan je er niets aan doen, maar ik weet niet zeker of ik jou (onderweg) tegen wil komen... :/

Op die manier heeft namelijk midden op de snelweg iemand zijn auto langs mijn vorige auto weten te schuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:05:
Het spijt me zeer, en misschien kan je er niets aan doen, maar ik weet niet zeker of ik jou (onderweg) tegen wil komen... :/
Dan moet je misschien niet meer de weg op gaan. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
yamahabest schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:05:

Op die manier heeft namelijk midden op de snelweg iemand zijn auto langs mijn vorige auto weten te schuren...
Bwa, ik rij al 800k km schadevrij. Nu was het de bocht wat verkeerd ingeschat. En anders is er nog de verzekering, zolang er geen slachtoffers zijn zal ik er niet van wakker liggen in elk geval.

Af en toe ben ik eigenlijk te moe om te rijden, maarja. Er moet nu eenmaal gewerkt worden en ik werk iets harder als de gemiddelde mens (maak meer uren). Wat moet, dat moet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:02
Engineer Stewie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Af en toe ben ik eigenlijk te moe om te rijden, maarja. Er moet nu eenmaal gewerkt worden en ik werk iets harder als de gemiddelde mens (maak meer uren). Wat moet, dat moet :+ .
Ga je dat ook zo de nabestaanden navertellen als je een keer in slaap sukkelt achter het stuur? :+
Beetje een rare reden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Bwa, ik rij al 800k km schadevrij. Nu was het de bocht wat verkeerd ingeschat. En anders is er nog de verzekering, zolang er geen slachtoffers zijn zal ik er niet van wakker liggen in elk geval.

Ik herken dat wel. Ooit eens bovenop de rem getrapt omdat ik koeien op de weg zag lopen. Op de snelweg. Liep natuurlijk helemaal geen koe. En een andere keer keek ik links over mijn schouder, zag ik een trein van NS rijden. Alleen .... daar ligt helemaal geen spoor. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zo, Famous gaat maar eens nieuwe remmen uitzoeken en kopen.
Denk dat ik de bougies en accu ook mee neem.

Banden beginnen ook te komen á €200 de stuk.
Dure maand zo met de intercooler erbij.

iemand goed onderhouden R kopen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
FabianGTI schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:38:

Ga je dat ook zo de nabestaanden navertellen als je een keer in slaap sukkelt achter het stuur? :+
Beetje een rare reden natuurlijk
Zover komt het hopelijk niet. Tegenwoordig kijk ik zoveel mogelijk uit. Er zijn zelfs dagen dat ik niet naar kantoor vertrek maar wat blijf liggen of thuis werk. Alles kan gelukkig :).

In principe kan de Arteon de auto zelf aan de kant zetten als je niet reageert, maar laten we dat maar niet testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:21:

Geld moet rollen 👍🏻👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:36:
[...]

Geld moet rollen 👍🏻👍🏻👍🏻
Zeker waar!
Twijfel alleen nog echt over de remblokken.

Neig naar DS2500 maar hoor ook dat die piepen. Als ik iets haat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
If they ain't squeak, they're weak! Goede blokken piepen! :+

Ook een hekel aan trouwens. Maar ik neig ook naar de DS2500's. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glydoscoop
Das pas een uitlaatje !

[ Voor 23% gewijzigd door glydoscoop op 12-03-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:39:

Ja, knoop doorgehakt.
Ferodo DS2500 gekocht samen met Zimmerman schijven.

Stiekeme hoop dat morgen de intercooler binnenkomt maar denk woensdag.
Kennen we in het weekend mooi klussen (mits pa tijd heeft :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Het is en blijft een dikke bak, maar 74.000 euro?! Dat is een behoorlijke smak geld voor een vw :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Per pk nog altijd goedkoper dan de instap Golf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Het is en blijft een dikke bak, maar 74.000 euro?! Dat is een behoorlijke smak geld voor een vw :P
Redelijk gelijk getrokken met de S3 waar voorheen 10k verschil in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Famous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Redelijk gelijk getrokken met de S3 waar voorheen 10k verschil in zat.
Dan weet ik toch wel wat ik liever heb :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 21-04 12:22
pwillemske schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Helaas heeft zo'n A3/S3 zo'n lage daklijn, voor lange mensen, vooral in combinatie met een panorama dak, is de ruimte in de hoogte beperkt.
Golf (R) past dan wel weer d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door yamahabest op 12-03-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Ik ook ;)

Pas bij een jaarsalaris erbij ga ik overstag naar Audi.

Ofja.. voor dat geld ga ik wel elders shoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Net gekeken,

Lijkt wel meer op launchcontrol nu je hem ook hoort knetteren maar alsnog geen dsg-farts.

Oh en mooie ultra’s eronder!
oh wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Famous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Neig naar DS2500 maar hoor ook dat die piepen. Als ik iets haat...
Correct, die piepen inderdaad. Heb nog een ongebruikte set liggen (FCP1094H), mocht iemand interesse hebben stuur PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Logi schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:51:
[...]

Correct, die piepen inderdaad. Heb nog een ongebruikte set liggen (FCP1094H), mocht iemand interesse hebben stuur PM.
Was al overstag :+
Toch wel wat rempower nodig met het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vissa66 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:39:

Mijn blokken piepen ook. Wil het er wel graag uit dus volgende set wordt ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Net gekeken,

Lijkt wel meer op launchcontrol nu je hem ook hoort knetteren maar alsnog geen dsg-farts.

oh wacht...
Dat mis je inderdaad wel .

Vind de uitspraak wel mooi .. net een playstation he ! 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 06:50:
[...]

Mijn blokken piepen ook. Wil het er wel graag uit dus volgende set wordt ander merk.
Gekke is dat je verschillende verhalen leest.

De een rijdt al 40k km zonder gepiep en de ander heeft al gepiep vanaf het begin.

Gok maar genomen, beetje kopervet eraan en hard in remmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33
Famous schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:47:
[...]

De een rijdt al 40k km zonder gepiep en de ander heeft al gepiep vanaf het begin.

Haha nu kom ik weer als leek, maar het kopervet smeer je toch tussen de remblok en de klauw waar die in gaat? :D
Jij gaat dat aan de ''buitenkant'' doen zodat je schijf gelijk gepolijst wordt offe? :D

Ps, ik spioneer hier soms een beetje, geweldig hoe jullie deze hobby hebben waarbij oa jij veel zelf kan doen. rij zelf met een B5 Avant 1.8T (audi) maar voor elke scheet moet ik naar een garage :(

Trouwens, jullie zijn wel kenners en bij mijn garage krijg ik verschillende reacties van 2 verschillende monteurs (iets wat voor een leek gewoon k*t is)..
Laatst begon mijn auto olie te lekken, dit bleek afkomstig van bovenin het oliekoelerhuis (mocht ik het goed schrijven).
Eerst werd er verteld om alles goed schoon te maken, dit gedaan, terug naar de garage en er was niks te zien (zul je altijd hebben), 2 dagen later bam raak en alles zat weer onder de olie. Zodra die begon te lekken ging het gepaard met in mijn ogen witte rook (verschil is imo goed te zien blauw vs wit).

Vervangen: pakking oliehuis + o-ring (besteld bij de VW/Audi dealer)
Eerste keer starten (in de garage) flink wat blauwe rook ontwikkeling, nooit eerder gezien.
- Monteur 1 (een echte liefhebber, 73 jaar!!): let maar op, dit zijn waarschijnlijk je ''zuigveren''?
- Toezichter (ik dus): ja uh zuigveren stuk na deze reparatie? Nooit blauwe rook gezien..
- Monteur 2 (eigenaar en grotendeels audi/bmw liefhebber): nee gewoon even een flink stuk rijden en dan is het weg.
Zondag (dag na de garage) even Duitsland in gereden om te tanken (circa 50-60km gereden, max circa 3500 toeren, optrekken daargelaten). Niks geen rook te zien.
Gisteren wezen werken, heenweg niks aan de hand. Klaar met werken; auto starten en poef weer een leuke blauwe wolk..
Dit stopte wel na 1 meter rijden en daarna niks meer gezien...
Vervolgens thuis aangekomen, auto circa 2 uur laten staan en even met de vrouw gaan kijken. Ze kon niks van rook zien tijdens starten/gasgeven..

2nd ding: Monteur 1 die met mijn auto bezig was die vroeg of ik ooit olie ververst heb (tot mijn verbazing want dit doe ik elk jaar of elke 10-15k km + olie filter), hij zou namelijk veel oude olie gezien hebben. Wel viel mij op dat mijn olie altijd snel zwart was (tijdens olie pijlen). Vooral tijdens het olie lek wat ik had; nieuwe olie erin, alles mooi schoon op de stok, 1-2 dagen later was het al een stuk donkerder.
Nu ben ik 3 dagen verder na de reparatie en de olie ziet er op de stok nog altijd als ''nieuw'' uit.

Zou het kwaad kunnen en wellicht kunnen helpen om weer eens een motor flush te doen (met bijv forte) + even een fles in de brandstof tank kwakken? Hoewel ik met de motor flush liever wacht want 4-5 maanden geleden (á ong 2-3k km) is de olie + filter al vervangen.

Lang bericht maar herken jij dit toevallig? :D

Oja wellicht handig om te weten; mijn koelvloeistof blijft netjes op pijl en ziet er als nieuw uit. Hier heb ik nooit last mee gehad (wél tijdens het lek bovenin het oliekoelhuis, toen heb ik dit 1x moeten bijgieten, sindsdien blijft die gewoon goed staan). Verschijnselen van een koppakking (vieze smurrie op de dop / verkleurde of veel verbruik koelvloeistof) heb ik niet.

[ Voor 86% gewijzigd door LopendeVogel op 13-03-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

LopendeVogel schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Haha nu kom ik weer als leek, maar het kopervet smeer je toch tussen de remblok en de klauw waar die in gaat? :D
Jij gaat dat aan de ''buitenkant'' doen zodat je schijf gelijk gepolijst wordt offe? :D
Daarom piepen ze juist niet ;)
Famous schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:47:
[...]

Ik wil ze gewoon niet piepend. Als ik stop bij een verkeerslicht zitten ze allemaal te kijken naar mij :( En dat is niet omdat de auto zo mooi is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Net gekeken,

oh wacht...
Ik bekijk hem net opnieuw voor ene collega

Toch echt wel dsg farts dat wordt zelfs nog een keer aangekaart .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 22:23
@LopendeVogel

ga naar een specialist toe! En een forte motor flush kan ik je zeker aanraden, wel volgens voorschriften laten doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
LopendeVogel schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Aan de achterzijde van het remblokje.
Tylen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:56:
[...]

Daarom piepen ze juist niet ;)

[...]

Ik wil ze gewoon niet piepend. Als ik stop bij een verkeerslicht zitten ze allemaal te kijken naar mij :( En dat is niet omdat de auto zo mooi is :P
Snap ik heel goed.
Lijkt het net of je een barrel rijdt of een of ander shitding terwijl het 'klauwen' met geld kost :/

Wil het ook niet meer wat ik nu heb remt gewoon niet meer goed genoeg.
glydoscoop schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:05:
[...]

Ik bekijk hem net opnieuw voor ene collega

Toch echt wel dsg farts dat wordt zelfs nog een keer aangekaart .
Zal hem nog eens bekijken zo dan, had alleen dat stukje bekeken.
Stukje wat ik zag hoorde ik geen farts bij de launch control (tijdens het schakelen dan eh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:21:

€200, koopje man

ik was ooit €1000 kwijt voor 2 achterbanden :+

Zou de polo GTI ook dsg farts hebben 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 13-03-2018 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 22:23
Viper® schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:32:
[...]

€200, koopje man

Afbeeldingslocatie: https://www.joop-goedkoop.nl/4x4_saris/landbouwbanden/bandgroot.JPG

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
balanceren was wel een bitch _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
[...]

€200, koopje man

Vast wel, de GTI van mij had ook dikke farts (met een Milltek uitlaat).

Op diezelfde GTI was ik trouwens voor PSS banden 120 euro kwijt.
Is voor de R dus wel een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
[...]

€200, koopje man

Dat heeft de Polo GTI zeker:
YouTube: 2018 VW Polo GTI (200hp) - pure SOUND (60FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, net een vragenlijst ingevuld van Volkswagen Service. Mooie kans om aan te geven dat het een drama is. Eigenlijk nutteloos en zonde van de tijd.

Niet dat ik de illusie heb dat ze er iets mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
O+

Als ik zo het dashboard zie denk ik dat ik blij ben met de grey decorinleg. Het rood is wel heel erg... rood

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Zo, en dat op mijn verjaardag.
Wat een timing :)

Remschijven zijn verzonden en die verwacht ik donderdag binnen. Blokken hebben weekje levertijd, hoop ze voor het weekend te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ncseSq5jRiukwuzAZXTr4sLB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nice
merk/type?

Bij al mijn auto's had ik eigenlijk standaard fabrieks spul. Alleen bij de GTR hadden de standaard schijven last van haarscheurtjes. Toen maar AP racing discs (J-hook) genomen met Ferodo DS2500 blokken.
stond je wel snel stil. Waren nog goedkoper dan de OEM discs volgens mij.

sommige remblokjes geven enorm veel stof/rotzooi af, slecht voor je velgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
Vandaag weer een mooie binnen gekregen, esp fout en slippende koppeling. Ding was 50k geleden vervangen. Tijd voor een automaat denk ik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DbGCHSI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Viper® schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:02:
[...]

O+

Als ik zo het dashboard zie denk ik dat ik blij ben met de grey decorinleg. Het rood is wel heel erg... rood
Ja idd, lijkt het net alsof je in een Up! zit ofzo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Best een beest :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V8Xsjg0SHmg0uYvpO2z4avMe/full.jpg

@Viper® Zimmerman geperforeerde schijven met Ferodo DS2500 blokken.

[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 13-03-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 15:41
Ik heb nu een paar weken mijn Tiguan met verhoogde laadvloer. Ik zou daar graag een bagagenet voor hebben. Ik heb de originele niet bij besteld omdat ik € 70 best veel vind voor een net. Als ik Google kom ik uiteenlopende prijzen tegen.

Iemand tips wat een mooie balans tussen prijs en kwaliteit is?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
MerijnB schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:01:
Ik heb nu een paar weken mijn Tiguan met verhoogde laadvloer. Ik zou daar graag een bagagenet voor hebben. Ik heb de originele niet bij besteld omdat ik € 70 best veel vind voor een net. Als ik Google kom ik uiteenlopende prijzen tegen.

Zal allemaal wel gelijk zijn aan elkaar dunkt mij.
Voor dat geld kan je ook geen miskoop doen.

Gewoon eentje kaufen die er leuk uitziet en 3 weken wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MerijnB schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:01:

Hoeveel wil je ervoor uitgeven? Ik heb nog twee originele liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Famous
Famous kan niet stil zitten :+
Wel behoorlijk stuk dikker..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vuZRdoQVbtudeMZabRi7FCqR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:16:
[...]

Zal allemaal wel gelijk zijn aan elkaar dunkt mij.
Voor dat geld kan je ook geen miskoop doen.

Gewoon eentje kaufen die er leuk uitziet en 3 weken wachten :)
Ik heb ali netje. Doet zijn werkt super goed :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:39:
[...]

Ik heb ali netje. Doet zijn werkt super goed :D
Mijn pa was zo schappelijk om bij de verkoop van zijn golf 6 variant toendertijd nog even snel het netje eruit te halen :-) Die heb ik van de golf 5 ook weer mooi naar de 6 genomen haha, denk dat ik er maar een erfstuk van maak ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:07
Vraagje:
Een Polo 2002 1.4 TDI Comfortline met 175d op de teller. Zijn dat een beetje betrouwbare beestjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pilovali schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:53:
Vraagje:
Een Polo 2002 1.4 TDI Comfortline met 175d op de teller. Zijn dat een beetje betrouwbare beestjes?
Je kunt je in eerste instantie afvragen waarom iemand een diesel koopt als hij/zij er 11.000 km per jaar mee rijdt.

Maar ja, vertrouw je het niet, laat je de auto even keuren bij de ANWB.

EDIT:

Krijg net een mailtje van VW servicepunt voor onderhoudsbeurt Airco. Is dat iets waarvan jullie zeggen: is verstandig/essentieel om te laten doen of gewoon geldklopperij?

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 14-03-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:07
Maar hebben zulke auto's bekende problemen waar je op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 17:19

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik wordt de laatste tijd weer gespamd door VW dat ik mijn 1.6tdi langs moet brengen. Heeft iemand een idee of dit mijn chippen ongedaan maakt? (ben van 75PK naar de gewone 105 pk gegaan)

Ik hoorde ook dat de auto minder lekker rijdt erna? Maar ik zou wel blij zijn om van die aantekening af te zijn op mijn kenteken.

Het gaat om een soft en hardwarematige aanpassing mbt sjoemelsoftware.

[ Voor 10% gewijzigd door Denko op 14-03-2018 11:32 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 07:41
@Pilovali
Volgens voorschrift staat dat elke 90K de riem vervangen moet worden. Kleine rekensom is dat deze er dus aankomt. Voor de rest is het puur hoe ziet het er uit en hoe is de vorige eigenaar/eigenaren mee om gegaan aka is er een onderhoudshistorie?

en zoals @GerCor zegt; vertrouw het niet, laat hem keuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Krijg net een mailtje van VW servicepunt voor onderhoudsbeurt Airco. Is dat iets waarvan jullie zeggen: is verstandig/essentieel om te laten doen of gewoon geldklopperij?
Is ook iets wat ik me dan altijd afvraag. Met nu 130K op de teller na 6 jaar heb ik nog nooit een onderhoudsbeurt aan m'n Climatronic gehad, en is me dit bij de laatste twee beurten op 90 en 120K bij VAGtechniek ook niet actief geadviseerd terwijl ze wel de VAG-eigen onderhoudsintervals aanhouden bij servicebeurten.

Enige waarvoor ik het zou overwegen is dat ik merk dat er soms kortstondig een wat onwelriekend geurtje uit de roosters komt bij het inschakelen, maar dat is volgens mij niet iets wat je langdurig verhelpt met een servicebeurt omdat condens zich daarna toch altijd weer snel in het systeem opbouwt. Verder werkt de AC ook gewoon zoals het hoort.

Ondanks dat dit niet geadviseerd wordt door enkelen schakel ik de AC, zeker in de winter, ook regelmatig gewoon uit als er geen sprake is van condensproblemen in het interieur. Je leest dan altijd weer verhalen over vastlopende aircopompen als je je AC niet altijd aan hebt staan, maar is mij dus nog nooit gebeurd, en vind het gewoon zonde van de benzine (en performance want scheelt zo'n 10pk) om deze altijd te laten lopen.

Maar ben benieuwd naar wat bij anderen de ervaringen op dit gebied zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:02
Denko schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:24:
Ik wordt de laatste tijd weer gespamd door VW dat ik mijn 1.6tdi langs moet brengen. Heeft iemand een idee of dit mijn chippen ongedaan maakt? (ben van 75PK naar de gewone 105 pk gegaan)

Ik hoorde ook dat de auto minder lekker rijdt erna? Maar ik zou wel blij zijn om van die aantekening af te zijn op mijn kenteken.

Het gaat om een soft en hardwarematige aanpassing mbt sjoemelsoftware.
Ik heb de update ook niet laten uitvoeren, mij niet gezien :X
Gezien de problemen met verbruik en de EGR zit ik niet zo te wachten op die update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 17:19

Denko

|{ing Øf ßlitz

FabianGTI schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Ik heb de update ook niet laten uitvoeren, mij niet gezien :X
Gezien de problemen met verbruik en de EGR zit ik niet zo te wachten op die update
Ja, ik denk dat ik het ook laat skippen. Ik heb de auto nog een klein jaar. Als de volgende eigenaar het echt wil mag hij het zelf doen anders.

Langzamerhand op zoek naar een passat station 2.0tdi...

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1 ... 30 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS