Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
FabianGTI schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Over 2k km moet de distributieriem vervangen worden, dat zijn minder leuke kosten :/
Valt toch wel mee?

Hier in Duitsland de set + pomp (en lagers) gekocht voor €121,75.
Dan is het enkel nog een kwestie van erin zetten :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Jep, ik rij vanaf mijn werk door naar de lokale garage, voor 225 euro wordt er een nieuwe accu ingezet, iets sterker dan de originele (Bosch Black 70Ah/760A)
Hoop geld maar is helaas niet anders

Over 2k km moet de distributieriem vervangen worden, dat zijn minder leuke kosten :/
Dan moet ik nog even verder rond horen als het zo veel goedkoper kan :+ Als je de prijs van de batterij bij de dealer in verhouding zet met de distributieriem, kan je maar 3 batterijen kopen voor het onderhoud met distributieriem, zo kan je die kost nog relativeren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
[...]

Voel je pijn, mijn TDI gaat daar woensdag voor onder het mes.

Samen met regulier longlife, regulier onderhoud bij deze specifieke km stand en wat kleine dingen checken zal het wel 4 cijfers gaan kosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Het Vosje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Samen met regulier longlife, regulier onderhoud bij deze specifieke km stand en wat kleine dingen checken zal het wel 4 cijfers gaan kosten :/
Dus tussen de € 1.000 en € 10.000 :+

Ik zag in een filmpje dat DLA zichtzelf uitschakelt in de bebouwde kom. Heeft dat met de gereden snelheid te maken? Of herkent DLA bepaalde verkeersborden?

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 26-02-2018 23:36 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
GerCor schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:41:
[...]

Dus tussen de € 1.000 en € 10.000 :+

Ik zag in een filmpje dat DLA zichtzelf uitschakelt in de bebouwde kom. Heeft dat met de gereden snelheid te maken? Of herkent DLA bepaalde verkeersborden?
Het wordt pas geactiveerd boven een bepaalde snelheid, en gedeactiveerd daaronder.

[ Voor 3% gewijzigd door yamahabest op 26-02-2018 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:39:
Het wordt pas geactiveerd boven een bepaalde snelheid, en gedeactiveerd daaronder.
Yup, dat weet ik. Bij 60 km p/u. Het is verboden met grootlicht in de bebouwde kom te rijden vandaar mijn specifieke vraag.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
Engineer Stewie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:22:
Met 150pk/340Nm heb je al die problemen ivm grip niet :p.
Op droog vlak asfalt heb je geen problemen met tractie. Op nat oneffen, belgisch wegdek blijft de tractie controle ingrijpen in 3e versnelling tot 90-100km/u. Maar dat is met dezelfde 340Nm in een Passat Variant die 150kg lichter is als jouw Arteon.

Overigens staat de olie van de 2.0TDI (CRLB) op minimum momenteel. Geen idee tot waar ze vullen met het onderhoud. Er staat ondertussen 144000km op. Mogelijk wel wat olieverbruik? Ben benieuwd als ik over 10000km nog eens pijl.

[ Voor 21% gewijzigd door AndRo555 op 27-02-2018 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kent iemand hier misschien iemand die buiten een dealer om deze dashcam kan inbouwen? Ik wil de camera's op een handige plek hebben hangen en de kabels netjes weggewerkt, met de aansluiting naar de accu ook goed weggewerkt.

De installatieinstructies die ik online kan vinden zijn nogal gevoelig voor n00b foutjes :+ Iets met kabels om of onder de airbags ofzo.

Het gaat om deze dashcam:
https://shop.volkswagen.n...-2ch-16gb-dashcam?cid=491

Met deze aansluiting op de accu:
https://shop.volkswagen.n...ste-voedingskabel?cid=491

De dealer vraagt er schijnbaar naast de aanschaf van ruim €350 ook nog eens €360+ euro voor om hem in te bouwen. Da's nogal een bedrag. Zelf gaan sleutelen in de auto, zeker met elektra, is mij iets te hoog gegrepen ;)

Wat zeggen jullie? Is dit zelf te doen of moet ik via-via een monteur zien te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Blue-eagle schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 01:44:
Kent iemand hier misschien iemand die buiten een dealer om deze dashcam kan inbouwen? Ik wil de camera's op een handige plek hebben hangen en de kabels netjes weggewerkt, met de aansluiting naar de accu ook goed weggewerkt.

De installatieinstructies die ik online kan vinden zijn nogal gevoelig voor n00b foutjes :+ Iets met kabels om of onder de airbags ofzo.

Het gaat om deze dashcam:
https://shop.volkswagen.n...-2ch-16gb-dashcam?cid=491

Met deze aansluiting op de accu:
https://shop.volkswagen.n...ste-voedingskabel?cid=491

De dealer vraagt er schijnbaar naast de aanschaf van ruim €350 ook nog eens €360+ euro voor om hem in te bouwen. Da's nogal een bedrag. Zelf gaan sleutelen in de auto, zeker met elektra, is mij iets te hoog gegrepen ;)

Wat zeggen jullie? Is dit zelf te doen of moet ik via-via een monteur zien te regelen?
Waarom de Blackvue?
De DOD RC500S zou ik ook zeker meenemen in je overweging!

Over het inbouwen, kun je niet vragen of ze alleen de accu inbouwen bij de volgende beurt? Camera moet zelf wel lukken toch?

Mijn 12v heb ik achteraf in het dashboard kastje laten inbouwen en zit direct op de accu (diesel met start/stop systeem).
Draait al een jaar 24/7 en nog nooit problemen gehad met een lege accu. Zo’n cam vreet niet echt veel stroom. Maar ik snap wel dat je hem ertussen wil.

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 27-02-2018 05:37 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
AndRo555 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 01:02:
[...]

Op droog vlak asfalt heb je geen problemen met tractie. Op nat oneffen, belgisch wegdek blijft de tractie controle ingrijpen in 3e versnelling tot 90-100km/u. Maar dat is met dezelfde 340Nm in een Passat Variant die 150kg lichter is als jouw Arteon.

Overigens staat de olie van de 2.0TDI (CRLB) op minimum momenteel. Geen idee tot waar ze vullen met het onderhoud. Er staat ondertussen 144000km op. Mogelijk wel wat olieverbruik? Ben benieuwd als ik over 10000km nog eens pijl.
De Passat kan je niet vergelijken met de Arteon, wielbasis van de Arteon is 5cm langer (zelfde als aan superb), weegt een 100kg meer en de standaard banden zijn 10mm breder. Heb met de Passat gereden daar ik twijfelde tussen een Passat variant en Superb Combi :+ en ze rijden bij normale rijstijl hetzelfde.
Maar in lease was de Arteon het goedkoopst, dan de Passat en dan de Superb.
Zie graag een break en ook sommige sedans, ookal heb ik al die ruimte niet nodig. Het is meer omdat het kan :+ , vandaar de op het eerste zicht rare keuzes.

Wat betreft de motor, ik had die van de vorige generatie in de Octavia (150pk/320Nm) en die heeft vanaf dag 1 olie verbruikt, 1l/20.000km, dat is niets om u zorgen om te maken. Na de 120k beurt was het trouwens 25000 km eer ik olie moest bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:14:
[...]

De Passat kan je niet vergelijken met de Arteon, wielbasis van de Arteon is 5cm langer (zelfde als aan superb), weegt een 100kg meer en de standaard banden zijn 10mm breder. Heb met de Passat gereden daar ik twijfelde tussen een Passat variant en Superb Combi :+ en ze rijden bij normale rijstijl hetzelfde.
Maar in lease was de Arteon het goedkoopst, dan de Passat en dan de Superb.
Zie graag een break en ook sommige sedans, ookal heb ik al die ruimte niet nodig. Het is meer omdat het kan :+ , vandaar de op het eerste zicht rare keuzes.

Wat betreft de motor, ik had die van de vorige generatie in de Octavia (150pk/320Nm) en die heeft vanaf dag 1 olie verbruikt, 1l/20.000km, dat is niets om u zorgen om te maken. Na de 120k beurt was het trouwens 25000 km eer ik olie moest bijvullen.
Ik doe dat echt nooit, olie pijlen.
Als je dat niet van beurt tot beurt redt, is er iets mis met de auto. En als zij vinden van niet, dan stellen ze de interval voor onderhoud maar bij.

Ik snap het wel, je ziet hem niet zo vaak, wat specialer dan een Passat die je overal ziet staan.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 27-02-2018 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Het Vosje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Auw, ik heb gelukkig al een prijs voor het vervangen van de distributie etc, 500 euro totaal
Materiaal zijn de kosten niet, maar de uren tikken lekker aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
FabianGTI schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:58:
[...]

Auw, ik heb gelukkig al een prijs voor het vervangen van de distributie etc, 500 euro totaal
Dat is toch niet zo duur?
Normaal hoor je 700+

VW dealer is volgens mij 900,- wat ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
dfrenner schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:56:
Als je dat niet van beurt tot beurt redt, is er iets mis met de auto. En als zij vinden van niet, dan stellen ze de interval voor onderhoud maar bij.
Ik doe dat ook nooit, de auto geeft dat zelf wel aan :+ .
De Octavia was overigens de eerste auto op longlife (beurten om de 30k km) waar ik olie moest (laten) bijkappen. Opzich is een beetje olieverbruik geen erg, wel vervelend dat je naar de dealer moet. Mss hebben ze de olie nooit vol gedaan. Heb het eigenlijk nooit gepeild als ik net op onderhoud was geweest.

1000km gereden en nog 12000km te gaan, dan moet ik naar de garage voor ad blue 8)7

500€ voor distributieriem is een koopje. Als je nog met originele waterpomp rijdt vervang je die best ook. Die dingen gaan toch stuk bij VW.

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-02-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:03:
Ik doe dat ook nooit, de auto geeft dat zelf wel aan :+ .
Dat vraag ik mij dus altijd af, omdat ik nooit pijl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een motor moet toch juist olie verbruiken?

En 1 liter op 20.000/30.000 is toch juist perfect?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:14:
[...]

Verbruikt toch opmerkelijk meer dan de 1.6TDI (CAYC) die tussen de 30k km beurten nog nooit olie nodig gehad heeft. En die zit ondertussen op meer dan 250.000km.
Tylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:25:
Een motor moet toch juist olie verbruiken?

En 1 liter op 20.000/30.000 is toch juist perfect?
Niet echt als je je DPF lang wil laten meegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
dfrenner schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:56:
Alles boven 1L/1000km vinden ze meestal acceptabel (wat elk normaal mens niet vind). Overigens zijn er een hoop VAG-motoren die nogal last hebben/hadden van hoog olieverbruik vooral tussen 2009 en 2012, zoek maar eens op Google. Mij heeft het heel erg tegengehouden om te kijken naar Volkswagen en Audi uit die periodes toen ik op zoek was naar een nieuwe auto.

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 27-02-2018 08:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Luuk1983 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:36:
[...]

Alles boven 1L/1000km vinden ze meestal acceptabel (wat elk normaal mens niet vind). Overigens zijn er een hoop VAG-motoren die nogal last hebben/hadden van hoog olieverbruik vooral tussen 2009 en 2012, zoek maar eens op Google. Mij heeft het heel erg tegengehouden om te kijken naar Volkswagen en Audi uit die periodes toen ik op zoek was naar een nieuwe auto.
Als er een 20 liter olietank inzit, prima :+
Het gaat bij mij toch om lease ;)

Gelukkig had de leasemij iets meer macht over de (drama) Martin Schilder dealer dan ik als persoontje...
Mijn airco deed het soms niet en soms wel. Omdat ze bij mij het probleem niet konden vinden had het geen zin meer om een afspraak te maken. 8)7

Ik heb hem neergezet bij Martin Schilder, meneer begon te protesteren, dat ik geen afspraak kon maken en dat ze sowieso geen tijd hadden om ernaar te kijken. Ik heb de sleutel neergelegd en gezegd dat ze zo een belletje van de leasemij konden verwachten.

Op de vraag "Wat verwacht je nu van mij?", heb ik gezegd dat ik een werkende airco wil en al bestelt hij een nieuwe auto, het interesseert mij weinig hoe dat opgelost wordt.

Na 5 bezoekjes bij de dealer voor dit specifieke probleem, de auto was intussen 7 maanden oud en het probleem heb ik vanaf het moment dat ik de showroom uitreed (nieuwe auto). Dan was ik er ook wel klaar mee.

Al denk ik dat een leasemij ook wel in de voorwaarden heeft staan dat je olie moet checken.
Geven nieuwe auto's dat nu echt van te voren aan, of ook als het eigenlijk al te laat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Wij hebben het iig in onze voorwaarden dat we zelf verantwoordelijk zijn voor een goed oliepeil.

Maar de auto geeft het ook goed aan. Het is niet meteen "op" als de melding komt.
Zelf gooi ik nog geen liter olie er bij in de 30.000 km. Hij haalt het meestal net niet voor de beurt.
Nog zo;n 3 a 4000 km te gaan.
Ik vraag bij aflevering van de altijd een flesje olie zodat ik bij kan vullen indien nodig.

Elke 1000 km olie bijvullen is echt niet goed. Ondanks dat ze zeggen dat het prima is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
FabianGTI schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:58:
[...]

Ja hier ook, distributie+waterpomp allin is 580 oid. Met longlifeje en de andere geintjes (uren) gaat t hard.

Achja, ze zeggen niet voor niks dat een Duitser aanschaffen minder een probleem is dan een Duitser rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AndRo555 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:29:

Verbruikt toch opmerkelijk meer dan de 1.6TDI (CAYC) die tussen de 30k km beurten nog nooit olie nodig gehad heeft. En die zit ondertussen op meer dan 250.000km.

Niet echt als je je DPF lang wil laten meegaan. ;)
Heb ook nog een Golf 6 gehad met de 2.0TDI en daar moest dat ook niet. Terwijl er toen nog 1.9TDI's rondreden in het bedrijf die steevast een busje olie in de koffer hadden :+ .

1l/20000km is echt geen probleem, ook niet voor je DPF. Na 160k km werkte die nog steeds hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
AndRo555 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:29:
[...]

Ik heb ook vrijwel geen olieverbruik met de 1.6 TDI (even aflkloppen)
Meestal dat ik na 15k de olie peil, maar dan gooi ik er een keertje 300 a 400ml in zodat de peilstok weer tot het max zit, en dan weet ik eigenlijk niet eens of de peilstok tot max was na de onderhoudsbeurt :+

Inmiddels 208.000 km en 'still going strong'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bron: https://www.volkswagen.nl/modellen/t-roc
Nieuw: de T-Roc met R-Line styling.

Vanaf nu is de T-Roc Sport ook uit te rusten met extra sportieve en luxe R-Line pakket. Hiermee breid je jouw T-Roc Sport uit met andere 18 inch lichtmetalen velgen, sportieve bumpers, het digitale Active Info Display en special R-Line bekleding.
Join de R-line club T-Roc :P 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/senVvKrfmj6xEtilztBAnxnC/full.jpg

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 21-09 10:48
Jammer dat ie dan nog niet in de configurator staat.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ik kreeg vanochtend een e-mailtje van volkswagen in mijn inbox over de nieuwe touareg..
Op deze website staat wel iets conceptachtigs

Ik ben héél erg benieuwd, aangezien de nieuwe modellen wat mij betreft allemaal goed uitzien.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 05:33:
[...]

Waarom de Blackvue?
De DOD RC500S zou ik ook zeker meenemen in je overweging!

[video]
Ik ga 'm ook meenemen, thanks!
Over het inbouwen, kun je niet vragen of ze alleen de accu inbouwen bij de volgende beurt? Camera moet zelf wel lukken toch?
Dit gaat om een camera bij de achterruit en de voorruit, waarbij alle kabels weggewerkt moeten worden langs deurposten en via allerlei omweggetjes naar achteren toe. Misschien dat 't daarom 500 euro kost bij de dealer ;) Maar daar waag ik mijzelf niet aan. Liefst iemand die 't zwart thuis wil doen voor €100 cash ofzo.
Mijn 12v heb ik achteraf in het dashboard kastje laten inbouwen en zit direct op de accu (diesel met start/stop systeem).
Draait al een jaar 24/7 en nog nooit problemen gehad met een lege accu. Zo’n cam vreet niet echt veel stroom. Maar ik snap wel dat je hem ertussen wil.
Mja ik wil hem erin hebben omdat ik zometeen niet meer dagelijks ga rijden :) Als hij een week stilstaat wil ik nog steeds de park cam aanhebben staan. Een lege accu wil ik voorkomen waar mogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Blue-eagle schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Ik ga 'm ook meenemen, thanks!

[...]

Dit gaat om een camera bij de achterruit en de voorruit, waarbij alle kabels weggewerkt moeten worden langs deurposten en via allerlei omweggetjes naar achteren toe. Misschien dat 't daarom 500 euro kost bij de dealer ;) Maar daar waag ik mijzelf niet aan. Liefst iemand die 't zwart thuis wil doen voor €100 cash ofzo.

[...]

Mja ik wil hem erin hebben omdat ik zometeen niet meer dagelijks ga rijden :) Als hij een week stilstaat wil ik nog steeds de park cam aanhebben staan. Een lege accu wil ik voorkomen waar mogelijk :D
Snap ik, het is ook de netste oplossing hoor.
Kabels wegwerken is bij de ene auto echt heel simpel, bij de ander lastiger.

Dit merk je direct.

Mijn kapjes zitten enkel geklikt en kabels wegwerken was letterlijk 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:51
Net de nieuwe t6 Highline van de zaak opgehaald ,150PK DSG met ACC . Moet zeggen dat deze toch wat achterloopt kwa design binnenin voor een highline .

Kleiner dashboard kastje , minder comfort aan stoelen . Te kleine bekerhouders .

Maar goed al met al leuk dingetje dsg met dit gewicht en deze motor rijd wel ok niet echt bijzonder maar goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Heb ook nog een Golf 6 gehad met de 2.0TDI en daar moest dat ook niet. Terwijl er toen nog 1.9TDI's rondreden in het bedrijf die steevast een busje olie in de koffer hadden :+ .

1l/20000km is echt geen probleem, ook niet voor je DPF. Na 160k km werkte die nog steeds hoor.
Voor 160.000km is het inderdaad geen probleem. Het gaat eerder over dat die vervangen moet worden bij 250.000km of 400.000km. Bij dat laatste is de rest van de auto ook ver op en gaat die naar de sloop/export. In het eerste geval heb je makkelijk 800-1200 euro kosten om de DPF te vervangen om die zo terug op originele werking te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Toen ik in het verleden nog met een PD TDI rondreed zat er idd bij aflevering een flesje olie in de kofferbak gemonteerd :D _/-\o_

Wel een fijne motor was dat trouwens, heerlijk dat zo herkenbare genagel en duw in de rug 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Weet iemand of het mogelijk is om klassieke startkabels te gebruiken op een GTE?
Dit om de auto van m'n vrouw te starten (kleine benzine), maar in de GTE zit niet standaard een accu waar dit op aangesloten kan worden, de vraag is of dit überhaupt kan op een of andere manier natuurlijk...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 21-09 10:48
Ora et Labora schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:38:
Weet iemand of het mogelijk is om klassieke startkabels te gebruiken op een GTE?
Dit om de auto van m'n vrouw te starten (kleine benzine), maar in de GTE zit niet standaard een accu waar dit op aangesloten kan worden, de vraag is of dit überhaupt kan op een of andere manier natuurlijk...
Dat is een goeie, maar lijkt me wel kunnen omdat er een 1.4t blok nog erin zit. Heb je niet 2 van die punten waar je je startkabels op kunt plaatsen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Rainesh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Dat is een goeie, maar lijkt me wel kunnen omdat er een 1.4t blok nog erin zit. Heb je niet 2 van die punten waar je je startkabels op kunt plaatsen?
Geen idee, ik kan ze nergens vinden namelijk, ik dacht, misschien weet een GTE rijder uit het forum hoe het precies zit.
Onder de motorkap ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Volkswagen/Golf_GTE_2014/Volkswagen-Golf-7-GTE-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Zit de accu niet daar aan de rechterkant, net half buitenbeeld zeg maar?

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 27-02-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
tiguan schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:44:
Daar zitten alle zekeringen onder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
Ora et Labora schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Geen idee, ik kan ze nergens vinden namelijk, ik dacht, misschien weet een GTE rijder uit het forum hoe het precies zit.
Onder de motorkap ziet het er zo uit:

[afbeelding]
p36-37
http://vwgtraining.co.uk/...__the_golf_gte/SSP537.pdf

Ziet er wel niet naar uit dat je het zonder tools kan.
tiguan schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:44:
Accu zit in de koffer:
"The 12-volt vehicle battery is located
under a bolted cover in the luggage
compartment floor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
AndRo555 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:48:
[...]

p36-37
http://vwgtraining.co.uk/...__the_golf_gte/SSP537.pdf

Ziet er wel niet naar uit dat je het zonder tools kan.

[...]

Accu zit in de koffer:
"The 12-volt vehicle battery is located
under a bolted cover in the luggage
compartment floor."
Tnx a lot, je hebt betere Google skills dan ik.
Ik zal eens kijken of deze makkelijk te benaderen is, de vloer in de kofferbak is wel makkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Het is hier geen MP

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 28-02-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nu het toch over de GTE gaat. In verschillende tests en reviews lees ik dat het schakelen van het hybride systeem (tussen ICE en batterij) niet altijd even smooth loopt.
Schijnt een VAG ding te zijn, Audi heeft het ook. Bij BMW zou het beter ontwikkeld zijn.

Zijn er GTE rijders die dit kunnen bevestigen uit eigen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ora et Labora schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:55:
[...]

Tnx a lot, je hebt betere Google skills dan ik.
Ik zal eens kijken of deze makkelijk te benaderen is, de vloer in de kofferbak is wel makkelijk te verwijderen.
Bij VW, en ook de rest van de VW groep, heeft een hele hoop self study program's (ssp). Dat zijn pseudo technische documenten waar vele technologieën op hoog niveau beschreven worden. Als je googled op "vw ssp <insert topic>" vind je vaak heel nuttige info.
sloth schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:36:
Nu het toch over de GTE gaat. In verschillende tests en reviews lees ik dat het schakelen van het hybride systeem (tussen ICE en batterij) niet altijd even smooth loopt.
Schijnt een VAG ding te zijn, Audi heeft het ook. Bij BMW zou het beter ontwikkeld zijn.

Bij BMW zit er dan ook echt een koppelomvormer (~slushbox) tussen enerzijds de verbranding/elektromotor en anderzijds de rest van de versnellingsbak/wielen. Die koppelomvormer kan (en zal) slippen bij momenten en kan dus schokken opvangen die voortkomen uit het wisselen tussen elektra en verbrandingsmotor.
Bij VAG gebruikt men een bak met dubbele koppeling. Die vormt tijdens het rijden een starre verbinding tussen de motoren en de wielen. Daar ga je elke schok dus veel beter voelen.

Dat het bij de BMW smeuïger overschakelt is dus niet zo verwonderlijk. Geen ervaring met de GTE, maar ik heb nog weinig gelezen over mensen die klagen over het wisselen tussen elektra en benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

seadogg schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:55:
niet geschoten is altijd mis.. Iemand toevallig omgeving eindhoven / Tilburg / Breda waar nog wat moois te koop staat?

< 120.000 km/teller
< 6000 euro
< inruil (aygo, 2007, 185000, schadevrij)

Iemand toevallig enig idee waar ze leuke volkswagens hebben staan? Marktplaats is een no-go voor mij, ook vanwege het inruilen.

Ben bij een fors aantal bedrijven langs geweest om te kijken maar word er niet echt wijzer op.

Thanks!
Kijk je even op een site als autotrader.nl. Vul in wat je hier hebt opgegeven en krijg je alle Volkswagens te zien die er aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sloth schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:36:

Yup, merkbaar.

Als je volledig elektrisch rijdt heb je hier natuurlijk geen problemen mee.

Ik rijd bijna altijd in GTE stand, maar dan nog wordt de brandstof motor tijdens het rijden af en toe stilgezet.
wel is het zo dat bij constant cruisesnelheid het minder merkbaar is dan wanneer je wisselende snelheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
GerCor schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Kijk je even op een site als autotrader.nl. Vul in wat je hier hebt opgegeven en krijg je alle Volkswagens te zien die er aan voldoen.
Foxjes, up!jes en verdwaalde Polo 1.2 of BMT

Je zult specifieker moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vraagje: als ik het bestuurdersportier (alleen dat portier) van een Up uit 2016 open doe, dan hoor je een geluid alsof er iets opwindt. Andere moderne auto's lijken het ook te hebben, maar ik ben benieuwd wat dat nou precies is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

brandstofpomp

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Turbo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Viper® schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:16:
[...]

Yup, merkbaar.

Als je volledig elektrisch rijdt heb je hier natuurlijk geen problemen mee.

Ik rijd bijna altijd in GTE stand, maar dan nog wordt de brandstof motor tijdens het rijden af en toe stilgezet.
wel is het zo dat bij constant cruisesnelheid het minder merkbaar is dan wanneer je wisselende snelheden hebt.
Inderdaad merkbaar, als de batterij leeg is en hij schakelt over op benzine, houdt hij een fractie van een seconde in.
Ook ik rijd meestal op de GTE stand, van rollen (gaat alsnog electrisch) tot meer gas is het wel merkbaar, maar ik vind dat het goed soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Wat een verschil met de nieuwe accu, dan kom je er meteen achter dat de accu al veel langer slecht was :X
Vanaf eind van de lente deed het start/stop systeem het al niet meer (niet dat ik die gebruik maargoed), achteraf was de accu toen al slechter aan het worden waarschijnlijk :+

Auto start nu ook veel sneller en bokt niet meer zo met koude motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 20:15
SteveWoz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:51:
Vraagje: als ik het bestuurdersportier (alleen dat portier) van een Up uit 2016 open doe, dan hoor je een geluid alsof er iets opwindt. Andere moderne auto's lijken het ook te hebben, maar ik ben benieuwd wat dat nou precies is. Iemand een idee?
Zeer waarschijnlijk wat @iichel al zei, de brandstofpomp. Deze slaat aan zodra jij de deur opent om het systeem alvast op druk te brengen voordat de auto gestart wordt. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
FabianGTI schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:23:
Wat een verschil met de nieuwe accu, dan kom je er meteen achter dat de accu al veel langer slecht was :X
Vanaf eind van de lente deed het start/stop systeem het al niet meer (niet dat ik die gebruik maargoed), achteraf was de accu toen al slechter aan het worden waarschijnlijk :+

Auto start nu ook veel sneller en bokt niet meer zo met koude motor
Ben wel benieuwd, want ben zelf denk ik ook over niet al te lang meer aan de beurt na 6 jaar en 130K km (hoewel ik nog geen verslechtering merk), hoe oud was je vorige accu, en hoeveel kilometer heb je ermee gereden uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:37:
[...]

Toen ik in het verleden nog met een PD TDI rondreed zat er idd bij aflevering een flesje olie in de kofferbak gemonteerd :D _/-\o_

Wel een fijne motor was dat trouwens, heerlijk dat zo herkenbare genagel en duw in de rug 8)

[video]
Haha klinkt als de Ford Transit diesel (busje) van m'n buurman :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

LopendeVogel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Haha klinkt als de Ford Transit diesel (busje) van m'n buurman :D
Deze klinkt nog realistischer :9~ _/-\o_ :

Heeft zelfs een eigen kanaal 8)7

YouTube: MotorSounds

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ugh, 4 cilinder schraapdiesels, wat mij betreft echt het meest verschrikkelijk motorgeluid denkbaar, kan er geen charme in zien, of horen...

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 28-02-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Weemism schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Ben wel benieuwd, want ben zelf denk ik ook over niet al te lang meer aan de beurt na 6 jaar en 130K km (hoewel ik nog geen verslechtering merk), hoe oud was je vorige accu, en hoeveel kilometer heb je ermee gereden uiteindelijk?
Was nog de originele accu, dus 6,5 jaar oud en 208.000km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
FabianGTI schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Was nog de originele accu, dus 6,5 jaar oud en 208.000km ;)
Dan bijna even oud als de mijne maar met aanzienlijk meer kilometers wel. Zal nog wel een tijdje kunnen bij mij dan hopelijk. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Weemism schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:46:
Ugh, 4 cilinder schraapdiesels, wat mij betreft echt het meest verschrikkelijk motorgeluid denkbaar, kan er geen charme in zien, of horen...
In ieder geval beter dan een zielig 4cyl benzinekarretje. Al zeker als het zo een ratelbak is als de 1.4 tsi 122pk versie.

Vind het het gekletter van de diesels wel leuk om te horen. Zeker de 2takt monocylinder diesel holder die we hier hebben staan.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:48:
[...]

In ieder geval beter dan een zielig 4cyl benzinekarretje. Al zeker als het zo een ratelbak is als de 1.4 tsi 122pk versie.

Vind het het gekletter van de diesels wel leuk om te horen. Zeker de 2takt monocylinder diesel holder die we hier hebben staan.
Tikken doen al die klote bakken 8)7
“Dat hoort”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
[...]

[...]
Laten we het erop houden dat dat dan subjectief is. Ik vind m'n zielige 1.4 4 cilinder ratelbak zoals je het noemt persoonlijk toch iets verfijnder klinken dan zo'n agrarische diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Voor mijn vriendin hebben we een andere auto gekocht. Vijfdeurs 2015 Golf MK7 1.4 TSI 122PK DSG in Highline uitvoering. Staat nu nog in Italie, maar zal over een week of vier wel met kenteken voor de deur hier staan. Staat 21.000km op en zoals het een echte Italiaanse auto betaamt zitten er al wat kleine krasjes op. Die gaan we dan ook netjes laten wegwerken.

Aangezien er geen Xenon is dat wel iets wat ik overweeg te retrofitten. Gezien het prijsverschil is er meer dan ruime marge om dit te doen. Verder eens zien wat er verder nog mogelijk is. Zitten weinig andere opties op dan dat wat standaard bij een Highline komt.

Wat crappy foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4PM7aPw3AbAKlZKx4qG27IcN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rgwQzbi8a9gcuasDvGCMd8Yr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/waMm0BBVP7tPIbbhIQQqaePV/full.jpg

Vanachter zitten er potdomme raamslingers op... is gewoon een optie bij een Highline ffs... :F Vriendin vond dat echter totaal geen issue.

Denk dat ik allereerst hem ga debadgen en de uitlaat voorzien van een chromen variant (was het niet de Octavia uitlaatstukken die perfect paste tegen een kleiner bedrag?)

Eerste keer dat ik op deze manier een auto gekocht heb, maar gezien het prijsverschil het proberen waard. Al vind ik het wel een klein beetje spannend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@Wom Volgens mij moet je die van de Yeti hebben.

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Spulletjes! :9~

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2gy9hzk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2czpkbo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/mavvyx.jpg

Is het al 30 Maart? >:) :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waar kijk ik naar?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Een nieuwe intake (VWR R600) en bijhorende onderdeeltjes. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Mooi man!
Inmiddels heb ik ze al op 3 plekken gezien maar dat terzijde. :D

Ben erg benieuwd wat het beestje ervan gaat maken en de tuners eruit persen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:49:
[...]
Mooi man!
Inmiddels heb ik ze al op 3 plekken gezien maar dat terzijde. :D

Ben erg benieuwd wat het beestje ervan gaat maken en de tuners eruit persen *O*
19e krijgt de auto nog een preventief beurtje, die elke 20k herhaald zal worden. Flushen en vervangen olie motorblok, flushen en vervangen DSG olie, reinigen injectoren en inlaat traject. Dan is hij 100% vers voor de 30ste! :)

29ste natuurlijk eerst nog even langs JMT voor de downpipe. Eindelijk een beetje pit in dat beestje. :9

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Flushen van deze dsg bak is niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Komt sowieso verse olie in. Hij zit nu tegen de 20k km aan te hikken dus mooi punt om alles in 1x aan te pakken zo vlak voor de tuning. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 21-09 14:53
Wom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:44:
Voor mijn vriendin hebben we een andere auto gekocht. Vijfdeurs 2015 Golf MK7 1.4 TSI 122PK DSG in Highline uitvoering. Staat nu nog in Italie, maar zal over een week of vier wel met kenteken voor de deur hier staan. Staat 21.000km op en zoals het een echte Italiaanse auto betaamt zitten er al wat kleine krasjes op. Die gaan we dan ook netjes laten wegwerken.

Aangezien er geen Xenon is dat wel iets wat ik overweeg te retrofitten. Gezien het prijsverschil is er meer dan ruime marge om dit te doen. Verder eens zien wat er verder nog mogelijk is. Zitten weinig andere opties op dan dat wat standaard bij een Highline komt.

Wat crappy foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanachter zitten er potdomme raamslingers op... is gewoon een optie bij een Highline ffs... :F Vriendin vond dat echter totaal geen issue.

Denk dat ik allereerst hem ga debadgen en de uitlaat voorzien van een chromen variant (was het niet de Octavia uitlaatstukken die perfect paste tegen een kleiner bedrag?)

Eerste keer dat ik op deze manier een auto gekocht heb, maar gezien het prijsverschil het proberen waard. Al vind ik het wel een klein beetje spannend.
5L0071910 Yeti idd zoals al werd gezegd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:44:
Komt sowieso verse olie in. Hij zit nu tegen de 20k km aan te hikken dus mooi punt om alles in 1x aan te pakken zo vlak voor de tuning. 8)
Heb je goed!
Scheelt wel dat flushen niet meer nodig is (y)

Heb hier een T&T gekregen voor mijn Tupperware, werkt helaas nog niet :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:03:
[...]

Heb je goed!
Scheelt wel dat flushen niet meer nodig is (y)

Heb hier een T&T gekregen voor mijn Tupperware, werkt helaas nog niet :'(
Het is in ieder geval onderweg, eindelijk! >:)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Méést mooie geluid uit een motor: Lanz Bulldog :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Voor mijn vriendin hebben we een andere auto gekocht. Vijfdeurs 2015 Golf MK7 1.4 TSI 122PK DSG in Highline uitvoering.
2015, 21.000 km Italiaans en Highline. Het zal wel de Italiaanse versie van een Highline zijn want op de voorbumper na zie ik er niks Highline aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:19:
[...]

2015, 21.000 km Italiaans en Highline. Het zal wel de Italiaanse versie van een Highline zijn want op de voorbumper na zie ik er niks Highline aan?
Voordat ik er wat op ga antwoorden: Wat verwacht jij nog meer op een Highline?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@wimmel_1 espresso apparaat? :+

/me Famous doet twijfelen over een intercooler.. die 400 paarden beginnen te kriebelen. Andere kant, is 7 meier die 3% vermogens toename waard....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Famous schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:25:

/me Famous doet twijfelen over een intercooler.. die 400 paarden beginnen te kriebelen. Andere kant, is 7 meier die 3% vermogens toename waard....
Afbeeldingslocatie: https://www.nzperformance.co.nz/images/source/GTX2867R_Front_TBG.jpg

GTX2867R, dan heb je die intercooler niet (of minder hard) nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:22:
Andere velgen. Grotere velgen: in ieder geval 18 inch. Dit lijken mij 17 inch velgen van een GTD. Getint glas ramen achter, LED achterlichten achter en display in tellerbak in kleur. Maar wat is er Highline aan deze verder nogal kale Golf?

@Vissa66 Je schreef dat je glanzende logo's had besteld. Deze op de foto lijken mij toch niet echt glanzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:33:
[...]

Andere velgen. Grotere velgen: in ieder geval 18 inch. Dit lijken mij 17 inch velgen van een GTD. Getint glas ramen achter, LED achterlichten achter en display in tellerbak in kleur. Maar wat is er Highline aan deze verder nogal kale Golf?

@Vissa66 Je schreef dat je glanzende logo's had besteld. Deze op de foto lijken mij toch niet echt glanzen.
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een nieuwe auto bij de dealer samengesteld, dus? Het "Highline Pakket" is qua inhoud zelfs pér motorisering anders (áf fabriek).

Maar wat ik al eens eerder aanhaalde: De "Piano Lak" delen in het interieur worden (bijvoorbeeld) alléén op de "R-Line" en Highline" gemonteerd, áf fabriek.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 28-02-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:38:
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een nieuwe auto bij de dealer samengesteld, dus? Het "Highline Pakket" is qua inhoud zelfs pér motorisering anders (áf fabriek).

Maar wat ik al eens eerder aanhaalde: De "Piano Lak" delen in het interieur worden (bijvoorbeeld) alléén op de "R-Line" en Highline" gemonteerd, áf fabriek.
In Nederland? Of heb jij ook een Italiaanse Highline samengesteld? Ik weet het niet hoor maar mij is bekend gemaakt dat het ook per land kan verschillen. Maar wat is dan wel minimaal Highline? Voorbumper en pianolak? That's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
wimmel_1 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:22:
[...]

Dat is nu ook echt iets dat voor elk land totaal anders is. Die Highline van hierboven heeft geen radar/ACC, terwijl dat in sommige landen standaard is op de instap Trendline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:33:
[...]

[afbeelding]

GTX2867R, dan heb je die intercooler niet (of minder hard) nodig. ;)
Zal zeker mijn turbo willen aanpakken! De wastegate staat inmiddels wel wat strakker.
Zit echter al ruim aan de max van de DSG.

Die investering lijkt mij het zeker waard om een dikke bom te creëren, maar ik ken mijzelf en de wissels in auto’s. Het is al heel wat dat ik deze een jaar heb inmiddels :+

Met een intercooler kan ik wel nét een beetje extra eruit halen maar dan heb ik dus de vraag of dit het waard is.. de hele warme dagen zijn ook op 1 hand te tellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 28-02-2018 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

GerCor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:46:
[...]

In Nederland? Of heb jij ook een Italiaanse Highline samengesteld? Ik weet het niet hoor maar mij is bekend gemaakt dat het ook per land kan verschillen. Maar wat is dan wel minimaal Highline? Voorbumper en pianolak? That's it?
Verschilt per land idd. Maar kwa uitvoering is deze gelijk aan de standaard Highline zoals die in 2015 ook te bestellen was. Dat zit hem in zaken als het type radio, sportstoelen met alcantara, chromen lipje bij bumper, type velg (17 inch is standaard bij Highline), licht/zicht pakket, sfeerverlichting in interieur, parkeersensoren, andere kleur rood van de achterlichten, fitheidsdetectie en nog aantal dingetjes die ik nu niet uit het hoofd weet. Als je wilt kan ik het morgen wel in detail benoemen, heb de brochure uit 2015 digitaal liggen.

Als je nu een Golf MK7.5 Highline nieuw zou kopen zit daar standaard veel meer op, maar daar is de prijs dan ook naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Fitheidsdetectie of vermoeidheidsdetectie? Is dat ook Highline dan? Hebben we op de Caddy ook. Ik had het er vorige week nog over met mijn buurman: Golf 7 2016 Bluemotion. Hij heeft, net zoals ik, ook geen idee hoe dat systeem werkt. Wel grappig die melding. Kopje warme drank als symbool. Hij vertelde. Reed een paar keer dezelfde route en kreeg toen die melding die hij nooit eerder op de route had gezien. Hij denkt dat het aan de zithouding wordt gemeten.

EDIT:

Maar die digitale brochure hoeft niet hoor. Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 01-03-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Is een optie waar ik zelf ook niet veel waarde aan hecht idd. Maar ik ga het er niet uit laten halen. De isofix en automaat waren voor vriendin veel belangrijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Zijn glanzend hoor! :) Manier waarop de foto is gemaakt lijkt het anders, maar ze glimmen als een malle. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:25:

Heb wel gezien dat het, op mijn MK7, echt een gigantische klus is om die te wisselen. Nagenoeg de hele voorkant moet uit elkaar. :+ Is dat bij de MK6 ook?

Op mijn Type R was het voorbumper eraf, IC eraf, wisselen en klaar. O+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 21-09 14:53
[...]

Alles wat jij noemt zat ook niet op de highline uit Nederland hoor, dat zijn allemaal losse extra opties. De velgen zijn btw 17" Madrid, werd gewoon origineel geleverd onder een highline.

Probeer het ook een beetje netjes te houden want je kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken, een auto met bijv xenon en led achter weten ze allemaal wel hoeveel meer ze daarvoor kunnen vragen. Er zijn ook zat mensen die daar uberhaupt niks om geven, waar vooral het interieur toe dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Heb wel gezien dat het, op mijn MK7, echt een gigantische klus is om die te wisselen. Nagenoeg de hele voorkant moet uit elkaar. :+ Is dat bij de MK6 ook?

Op mijn Type R was het voorbumper eraf, IC eraf, wisselen en klaar. O+
Ach, valt ook wel mee toch..
Ding op de brug, mooie hoogte, ff werk met biertje, weer monteren. :)

Is wel bumper pakketje eraf zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:45:
Probeer het ook een beetje netjes te houden want je kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken...
Huh? Wat lees jij nou weer dan?
...... Zitten weinig andere opties op dan dat wat standaard bij een Highline komt.
'Weinig opties' en 'nogal kale Golf'?

------

Wat me de laatste tijd opvalt, en dat is omdat ik zelf in een Golf 7 rij. Er zijn wel heel veel GTE's op de weg.

Ook net ontdekt: een nieuwe GTD is duurder dan een GTE en GTI. Nou boeien diesels mij niet, dus nooit eerder op gelet.

En gisteren doken de eerste beelden op van de nieuwe Touareg: YouTube: VW Touareg 2018 - TEST DRIVE / REVIEW - V6 TDI + V6 TSI

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 01-03-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Weemism schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:52:
[...]

Dan bijna even oud als de mijne maar met aanzienlijk meer kilometers wel. Zal nog wel een tijdje kunnen bij mij dan hopelijk. Thanks.
Volgens mij hebben kilometers er niet zoveel mee te maken, starten is veel zwaarder voor een accu namelijk

Ik rij doorgaans 50 kilometer enkele reis, lijkt me makkelijker dan 2 keer moeten starten en elke keer 25 km rijden ;)
Korte ritjes zijn ook funest voor een oudere accu, dat had de mijne uiteindelijk de das omgedaan (Vrijwillige brandweer, dus auto starten, 800 meter rijden en weer uit omdat ik dan al bij de kazerne ben 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Vandaag had de Arteon wat moeite met de aanhoudende koude denk ik. Wagen is een dikke week oud 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4678/40509331132_6b083e6d71_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4756/39656726245_d7ca77e688_c.jpg

Verder gisteren wat lelijke krassen gevonden op mijn achterportier maar niet diep. Zijn ook nauwelijks zichtbaar. Worden volgende week professioneel weggepolierd :).

Maar ook goed nieuws. Pakje van carclean.nl is toegekomen met een nieuwe washmitt (de oude voor de lak wordt nu gebruikt voor de wielen), nieuwe delerium droogdoek (oude wordt wederom gebruikt voor de wielen), 2 nieuwe velgenborstels (whool wheelies) en een nieuwe bus dodo juice born to be mild shampoo.
De rest hebben we nog, juist nieuwe klei, dat ben ik vergeten maar ga ik ook nog niet onmiddelijk doen.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4649/25681627577_ffb42516bd_c.jpg

En ohja, een R-line sleutelhanger gekocht, speciaal voor de degene die tegen de nep plastic zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:37:
Vandaag had de Arteon wat moeite met de aanhoudende koude denk ik. Wagen is een dikke week oud 8)7 .
Ik ging gisteravond tanken bij zo'n onbemand station. Na de pas erin stond ik een minuut te wachten met de melding, even geduld.
na de pin intoetsen pas leesfout.

Ik vermoed dat de kou + wind niet zo goed is voor leesapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Engineer Stewie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:37:
Vandaag had de Arteon wat moeite met de aanhoudende koude denk ik. Wagen is een dikke week oud 8)7
[afbeelding]
Deze heb ik ook weleens gehad (ook met +5 graden), was toen met laagstaande zon die schijnbaar op de sensor scheen.
En ohja, een R-line sleutelhanger gekocht, speciaal voor de degene die tegen de nep plastic zijn :+ .
Welke heb je besteld, de originele of eentje uit de PRC?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Deze heb ik ook weleens gehad (ook met +5 graden), was toen met laagstaande zon die schijnbaar op de sensor scheen.

Welke heb je besteld, de originele of eentje uit de PRC?
Sensor? Dat is toch met de camera in de voorruit? Dezelfde camera wordt ook gebruikt voor lane assist volgens mij en dat werkte wel.

Aliexpress, goedkoop maar de kwaliteit is er ook naar :+ . Een vriendinnetje heeft dat besteld, zou wel degelijk iets anders gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Engineer Stewie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:12:
[...]

Sensor? Dat is toch met de camera in de voorruit? Dezelfde camera wordt ook gebruikt voor lane assist volgens mij en dat werkte wel.
Een camera is toch ook een sensor >:) O-) .
Zal de volgende keer eens opletten of LA wel blijft werken idd.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Even uit nieuwsgierigheid (en zonder iemand te willen beledigen want sommigen zijn wel ontzettend snel op hun teentjes getrapt heb ik gemerkt). Welk nut dient deze R-line sleutelhanger? Voor mij betekent het alleen maar meer overbodige en onhandige ballast in mijn broekzak. Het heeft namelijk geen functie. Zelf heb ik een zaklamp als sleutelhanger. Erg handig tijdens mijn werkzaamheden die zich vooral afspelen in het donker.

EDIT: En zonder overbodige 'aanhangsels' is dit vakje wel handig in de Golf 7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IgCbUQTYnSa4ffPt7tQ9E7sm/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 01-03-2018 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:19:
Even uit nieuwsgierigheid (en zonder iemand te willen beledigen want sommigen zijn wel ontzettend snel op hun teentjes getrapt heb ik gemerkt). Welk nut dient deze R-line sleutelhanger? Voor mij betekent het alleen maar meer overbodige en onhandige ballast in mijn broekzak. Het heeft namelijk geen functie. Zelf heb ik een zaklamp als sleutelhanger. Erg handig tijdens mijn werkzaamheden die zich vooral afspelen in het donker.
Klopt, het ringske om hem makkelijk aan de haak te hangen is eigenlijk voldoende :). Ale, beetje hetzelfde nut als een dubbele dikke uitlaat onder een 1.4TSI natuurlijk >:) .

De sleutelhanger is veel te zwaar/groot om te gebruiken en heb hem er gewoon even aangehangen voor de foto. Ga hem hangen tussen de andere logo's op mijn bureau (voornamelijk promo materiaal van mijn werkgever, kan het logo van de auto betaald door de werkgever er ook tussen :+ ).

Een lampje eraan hangen hoeft ook niet, heb een gsm daarvoor :).

En waarom teentjes getrapt? Ieder zijn visie en mening :+

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 01-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Tupperware is binnen :)
Duurt even, maar dan heb je ook iets..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uvQyhgekCayCBNXuzQZgxZC6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:38:
Tupperware is binnen :)
Duurt even, maar dan heb je ook iets..

[afbeelding]
DIY? Verf spuiten of met Carbon wrappen o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:44:
[...]

DIY? Verf spuiten of met Carbon wrappen o.i.d?
Gewoon een professioneel bedrijf gaat het spuiten, wil het wel mooi hebben ;)

Hoog glans zwart wordt het, heb echt 0,0 met carbon.

Pagina: 1 ... 26 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS