Ik vind het ook geweldig werken. Van mijzelf, of tegenliggers, verblinden, heb ik nog geen last gehad.Vissa66 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:26:
Fantastisch systeem DLA. Mijn collega vind het maar irritant als hij naast mij zit, dat continu bijsturen, wel/niet grootlicht, delen wel/niet verlicht. Ik vind het prachtig.
Kijk eens aan. Meerderen hebben het DLA-systeem. En hoe ervaren jullie het met dichte mist?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Het is nooit permanent, je bepaald zelf of je het wilt gebruiken of niet. Bij mij staat het wel altijd aan, ik schakel het nooit uit omdat ik het goed vind werken. Bij mijn vorige auto vond ik het af en toe vervelend omdat het systeem andere weggebruikers hinderde door te laat te reageren. Deze reageert ruim op tijd overal op.GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:29:
[...]
Als ik het goed begrepen heb, maar heb het niet nauwgezet gevolgd. Permanent inschakelen of zelf handmatig inschakelen? Welke optie heb jij?
Het is grappig om te zien als je op een compleet donkere weg rijdt en alles verlicht is rondom je voorligger maar precies zijn auto niet. Of als er een tegenligger aankomt de linker koplamp bijstelt naar beneden tot de tegenligger weer weg is om weer volledig licht te geven.
Ik merk wel het verschil tussen Xenon en LED trouwens. Mijn vorige auto had volledig LED, dat gaf me een puist licht, deze heeft nog Xenon en vind dat, zonder grootlicht te gebruiken, toch een stuk minder licht opbrengen.
M3P 24'
Iemand nog een goed adresje voor accu's, wat zijn die dingen schofterig duur
(Start/Stop systeem)
Is voor een Golf 6 1.6 TDI (2011)
Met dit koude weer tot op heden de auto nét kunnen starten, en met af en toe extra bijladen doet hij het nog maar ideaal is het niet natuurlijk
Zelf al even gekeken, maar een accu kost al snel 200 euro

Met dit koude weer tot op heden de auto nét kunnen starten, en met af en toe extra bijladen doet hij het nog maar ideaal is het niet natuurlijk

Ik denk vanochtend maar weer eens de voorruitverwarming aan proberen te zetten via de app. Na 3 pogingen niet gelukt. Toen de website geprobeerd, ook niet gelukt. Werkt die kut app uberhaupt weleens ?
Start/Stop: had ik met handbak al een probleem mee. Ik start de wagen en zet dat uit, altijd. Handbak of niet.GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:03:
[...]
Ik ken het systeem DLA. En ook het feit dat alle snelwegen in België verlicht zijn. Maar, in dichte mist ... heb je ook met halogeen niks aan grootlicht. Verblind je jezelf ook dus zet je het heel snel weer uit. En ik denk nu al te weten dat jij DLA ook gaat uitschakelen met dichte mist. M.a.w. het zit voor een deel tussen de oren. Het verschil in lichtopbrengst tussen LED, Xenon en halogeen is mij ook niet vreemd. Anders reden we allemaal nog met halogeen. Het zou mij ook niks verbazen, maar heb er zelf geen ervaring mee, dat je DLA irritant gaat vinden. We lezen het wel een keer.
Kan het mooi in één van de 2 rijtjes terecht komen:
Negatief
START/STOP i.c.m. DSG: wordt door velen irritant gevonden
Lane Assist: wordt door meerderen irritant gevonden
ACC: wordt door sommigen irritant gevonden.
Positief
CC: lees ik geen klachten over
START/STOP met handschakelbak: minder klachten dan i.c.m. DSG
Park Assist: lees ik eigenlijk nooit iets negatiefs over
Hill Assist/elektronische handrem: lees ik eigenlijk nooit iets negatiefs over.
Lane assist: is meestal wel zalig, ben niet altijd even fit als ik aan het rijden ben en dan duwt de wagen je netjes terug
Park assist: Geen budget voor (als je automatisch parkeren bedoelt)
Hill Assist (Auto hold): is irritant, de auto vertrekt met een schokje ipv vloeiend.
ACC: moet het nog wat gewoon worden, ik heb de neiging om redelijk dicht te naderen (op cc) en dan pas naar links te gaan, maar dat gaat dus niet

DLA en mist:GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:38:
Kijk eens aan. Meerderen hebben het DLA-systeem. En hoe ervaren jullie het met dichte mist?
Ik heb ook DLA op mijn B8 zitten en vind het ook geweldig, wel ben ik het eens met sommige die roepen dat verkeersborden semi-verblindend worden maar net wat @GerCor zegt, die had je met halogeen ook, zij het in mindere mate.
In het filmpje hierboven reageert het systeem trouwens overduidelijk wat trager als zonder de mist maar ik ga ervan uit dat iedereen dat zelf ook kan bedenken voordat we reacties gaan krijgen dat het toch verblind omdat het te laat de high-beam uitschakelt.
Resumé; DLA == dikke plus!
• Start/Stop ervaar ik niet als irritant, wellicht doordat ik een benzineauto rij en er dus relatief weinig trillingen zijn bij het starten en stoppen vergeleken met een diesel.Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:
[...]
Start/Stop: had ik met handbak al een probleem mee. Ik start de wagen en zet dat uit, altijd. Handbak of niet.
Lane assist: is meestal wel zalig, ben niet altijd even fit als ik aan het rijden ben en dan duwt de wagen je netjes terug
Hill Assist (Auto hold): is irritant, de auto vertrekt met een schokje ipv vloeiend.
ACC: moet het nog wat gewoon worden, ik heb de neiging om redelijk dicht te naderen (op cc) en dan pas naar links te gaan, maar dat gaat dus niet
• Lane-Assist kan soms bemoeierig zijn als je bijvoorbeeld wat naar links wilt om ruimte te maken voor motorrijders die door de file rijden maar verder werkt het prima en is het noodzakelijk voor de TJA waar ik overigens verliefd op ben
• Park Assist op mijn B8 werkt prima, zet de auto zo’n 3cm van de stoep af.
• Auto-Hold vind ik ook irritant, zelfs na het laten aanpassen door @Rainesh dat hij ‘vroeg’ moet loslaten.
• ACC moet je mee leren rijden, je moet zelf ook adaptive zijn en denken zeg maar
[ Voor 46% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-02-2018 11:34 ]
www.google.nl
Maar voor mist heb ik (jij wss ook) een knopje zodat de lampen anders schijnen, heb dat nog niet kunnen testen natuurlijk. Veel licht en mist gaat nooit samen want dan zie je gewoon een muur van licht.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:
DLA en mist:
Ik heb ook DLA op mijn B8 zitten en vind het ook geweldig, wel ben ik het eens met sommige die roepen dat verkeersborden semi-verblindend worden maar net wat @GerCor zegt, die had je met halogeen ook, zij het in mindere mate.
In het filmpje hierboven reageert het systeem trouwens overduidelijk wat trager als zonder de mist maar ik ga ervan uit dat iedereen dat zelf ook kan bedenken voordat we reacties gaan krijgen dat het toch verblind omdat het te laat de high-beam uitschakelt.
Mistlichten zitten met een reden laag, namelijk om onder de mist door te schijnen.
Ik heb op de B8 nog ouderwetse mistlampenEngineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:40:
[...]
Maar voor mist heb ik (jij wss ook) een knopje zodat de lampen anders schijnen, heb dat nog niet kunnen testen natuurlijk. Veel licht en mist gaat nooit samen want dan zie je gewoon een muur van licht.
Mistlichten zitten met een reden laag, namelijk om onder de mist door te schijnen.
www.google.nl
Dichte mist moet ik nog tegen gaan komen.GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:38:
Filmpje -juist m.b.v. mist in dit geval- laat wel heel duidelijk zien hoe het werkt. Mooi systeem.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:
Dat bedoel ik inderdaad. Maar het is bij mij net zoals met Voice. Ik moet mezelf vaak helpen herinneren dat ik het heb.Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:
Dat klopt maar ik vind de voordelen opwegen tegen dat ene nadeeltje.Hill Assist (Auto hold): is irritant, de auto vertrekt met een schokje ipv vloeiend.
Ja, en achter ook hè? Wel of niet groen ..... dat lampje op de schakelaar?MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:48:
Ik heb op de B8 nog ouderwetse mistlampen
Ik zit er trouwens aan te denken deze als retrofit voor de mistlampen te gaan kopen. Ik gebruik de mistlampen echt bijna nooit maar die ene keer mag het wel mooi wit/blauw zijn i.p.v. dat vieze gele halogeen. En om nou weer naar het altijd heuvelachtige Voorburg te rijden om LED lampen te laten coderen voor iets wat ik niet gebruik.

Nu ik aan Voorburg denk, en ik had het al eens eerder geschreven. Bootlogo Discover: @Rainesh line
@Famous Kom ik net weer iets tegen .... echt iets voor jou? Ik had ze nog niet eerder gezien.

[ Voor 87% gewijzigd door GerCor op 23-02-2018 12:59 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik was je niet vergetenGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:03:
[...]
Ja, en achter ook hè? Wel of niet groen ..... dat lampje op de schakelaar?![]()

In de AID komt enkel een oranje mistlampje achter tevoorschijn en de oranje AUTO knop gaat dan ook uit.
www.google.nl
Veel beter dan in de Golf 7. Lucky bastard.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:02:
[...]
Ik was je niet vergetenEnkel vergeten om het te posten
[afbeelding]
In de AID komt enkel een oranje mistlampje achter tevoorschijn en de oranje AUTO knop gaat dan ook uit.
Jij bekijkt de filmpjes blijkbaar niet aandachtig genoegGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:03:
[...]
_
@Famous Kom ik net weer iets tegen .... echt iets voor jou? Ik had ze nog niet eerder gezien.
[afbeelding]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Heb er inderdaad niet al te lang naar gekeken maar ik weet toch 100% zeker dat het een foto is en geen filmpje.Famous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:05:
[...]
Jij bekijkt de filmpjes blijkbaar niet aandachtig genoeg
Ik wilde eigenlijk een plaatje maken met de R van Rainesh en die dan plakken op de 'R' van VW. Die pijltjes op de zijkant. Maar .... ach .... veel werk. Ik ben nogal lui.
Hebben ze die ook in R-lineGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:03:
Kom ik net weer iets tegen .... echt iets voor jou? Ik had ze nog niet eerder gezien.
[afbeelding]
Als daar dan het verschil in moet zittenGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:05:
[...]
Veel beter dan in de Golf 7. Lucky bastard.

[ Voor 36% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-02-2018 13:11 ]
www.google.nl
Detail. Je, of ik eigenlijk, vraag(t je)/me af waarom niet in de Golf 7?
2012 vs 2014GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:13:
[...]
Detail. Je, of ik eigenlijk, vraag(t je)/me af waarom niet in de Golf 7?
Geen idee tbh.
www.google.nl
Bedoelde filmpje(s) van mijn autoGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:08:
[...]
Heb er inderdaad niet al te lang naar gekeken maar ik weet toch 100% zeker dat het een foto is en geen filmpje.![]()
Ik wilde eigenlijk een plaatje maken met de R van Rainesh en die dan plakken op de 'R' van VW. Die pijltjes op de zijkant. Maar .... ach .... veel werk. Ik ben nogal lui.
Heb die dingen al enige tijd erop zitten namelijk!
Bij deze kan je het wel zien volgens mij;

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 23-02-2018 13:17 ]
Ik zit altijd te kijken of ik kan ontdekken of er een lekkere chick in jouw auto zit. (maar niet heus)
Haha, nou volgens mij NIET. Maar goed .... ik kan ook niet zien wat er achter de maand maan gebeurt. Zullen mijn ogen zijn. Leesbril en dat soort dingen .....maar kom op zeg .... dat kun je ook niet zien op die foto. Aan de andere kant; ook een beetje dom van mij om te veronderstellen dat jou iets ontgaat m.b.t. de 'R'.Heb die dingen al enige tijd erop zitten namelijk!
Bij deze kan je het wel zien volgens mij;
Nou, dat denk ik niet. Als ik het goed begrepen heb, zelfs in de Facelift niet.
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 23-02-2018 13:52 ]
Minder focussen op dat afwezige knipperlicht de volgende keerGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:25:
[...]
Ik zit altijd te kijken of ik kan ontdekken of er een lekkere chick in jouw auto zit. (maar niet heus)
[...]
Haha, nou volgens mij NIET. Maar goed .... ik kan ook niet zien wat er achter de maand gebeurt. Zullen mijn ogen zijn. Leesbril en dat soort dingen .....maar kom op zeg .... dat kun je ook niet zien op die foto. Aan de andere kant; ook een beetje dom van mij om te veronderstellen dat jou iets ontgaat m.b.t. de 'R'.
[...]
Nou, dat denk ik niet. Als ik het goed begrepen heb, zelfs in de Facelift niet.

www.google.nl
Kan ik niet. Zit in mijn systeem. Maar goed, toch even een veer in @Famous zijn reet steken. Gereden snelheid ....... in één woord: primahelemaalgoedniksmeeraandoen.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:28:
Minder focussen op dat afwezige knipperlicht de volgende keer![]()
Maar dit dan @Famous ? Lijkt mij een prima retrofit voor jouw R20. Want dat was me dan wel weer opgevallen in jouw filmpjes, denk ik. Wel moeilijk te zien voor sommigen. Tis echt een 'weetje'.
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 23-02-2018 13:41 ]
Pardon?GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:25:
[...]
[...]
Haha, nou volgens mij NIET. Maar goed .... ik kan ook niet zien wat er achter de maand gebeurt. Zullen mijn ogen zijn. Leesbril en dat soort dingen .....maar kom op zeg .... dat kun je ook niet zien op die foto. Aan de andere kant; ook een beetje dom van mij om te veronderstellen dat jou iets ontgaat m.b.t. de 'R'.

Zitten er alweer ruim een jaar op!
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 23-02-2018 13:43 ]
Oeps, maand is maan. Maar die retrofit. Gaat het niet worden toch? Stuur zit aan de verkeerde kant. Viel mij gelijk op en oja ... er zit ook nog een meisje in .... bijna over het hoofd gezien.Famous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:42:
[...]
Pardon?![]()
[afbeelding]
Zitten er alweer ruim een jaar op!

Als we het over retrofit hebben, heeft iemand ervaring met pedaalsetjes vanaf Ebay? Hoe zit het met de kwaliteit? De dealer vraagt een whopping €252,- voor een OEM setje incl. inbouw. En dan heb je nog alleen maar het gas- en rempedaal, niet de voetsteun 
https://shop.volkswagen.n...sportpedalen-dsg-automaat
Op Ebay heb je voor +/- €40 ook al een setje:

link
Iemand ervaring en dan met name de kwaliteit?

link
www.google.nl
Bij alie 20MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:16:
Als we het over retrofit hebben, heeft iemand ervaring met pedaalsetjes vanaf Ebay? Hoe zit het met de kwaliteit? De dealer vraagt een whopping €252,- voor een OEM setje incl. inbouw. En dan heb je nog alleen maar het gas- en rempedaal, niet de voetsteun
[afbeelding]
link
Maar dan rest de vraag, hoe zit het met de kwaliteit, ik hoef niet persé de goedkoopste. Ik vind kwaliteit belangrijker dan 2 tientjes kunnen besparen, maar wat de dealer durft te vragen vind ik ook weer het andere uiterste
www.google.nl
Je zou voor de grap ook eens kunnen kijken wat zo'n setje bij Skoda kost (past waarschijnlijk ook één op één). De uitlaatsierstukken van een Skoda Yeti passen bijv. ook op de Golf en die dingen zijn daar ook ± €70,- per stuk goedkoper.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:23:
[...]
Maar dan rest de vraag, hoe zit het met de kwaliteit, ik hoef niet persé de goedkoopste. Ik vind kwaliteit belangrijker dan 2 tientjes kunnen besparen, maar wat de dealer durft te vragen vind ik ook weer het andere uiterste
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Tsja, met zaken als pedalen denk ik dat ik persoonlijk geen risico zou willen nemen met goedkope niet OEM uit China. Je wil niet dat zo'n blikkerig/plastic ding afbreekt tijdens een remactie of dat je gas blijft hangen omdat ie klemt.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:23:
[...]
Dan hebben we ACC/TJA/Front-Assist/Emergency-Assist nog.Weemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:39:
[...]
Tsja, met zaken als pedalen denk ik dat ik persoonlijk geen risico zou willen nemen met goedkope niet OEM uit China. Je wil niet dat zo'n blikkerig/plastic ding afbreekt tijdens een remactie of dat je gas blijft hangen omdat ie klemt.
Maar zonder dollen, je hebt zeker een punt. Dus kom maar op met die ervaringen
Voor de grap zegtie danwimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:39:
[...]
Je zou voor de grap ook eens kunnen kijken wat zo'n setje bij Skoda kost (past waarschijnlijk ook één op één). De uitlaatsierstukken van een Skoda Yeti passen bijv. ook op de Golf en die dingen zijn daar ook ± €70,- per stuk goedkoper.

https://shop.skoda.nl/aut...tpedalen-2-delig-automaat
Scheelt gewoon €157,65 netto ten opzichte van VW, VOOR EXACT HETZELFDE.. Damn.. Ik weet dat VW duurder is dan Skoda en Seat maar dit is toch wel serieus de eerste keer dat ik me door VW beetgenomen voel..
[ Voor 43% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-02-2018 14:51 ]
www.google.nl
@MisteRMeesteR Érg hé 
't Lullige is dat dealers dit óók verdommes goed weten. Dealer hier (van den Udenhout) adviseert 't zelfs ook aan d'r eigen klanten, maar die dealer heeft dan ook beide merken in het portfolio (net zoals Audi en Seat bij die dealer in 't portfolio zitten). Panden staan vaak ook nog eens op een paar honderd meter van elkaar...
't Lullige is dat dealers dit óók verdommes goed weten. Dealer hier (van den Udenhout) adviseert 't zelfs ook aan d'r eigen klanten, maar die dealer heeft dan ook beide merken in het portfolio (net zoals Audi en Seat bij die dealer in 't portfolio zitten). Panden staan vaak ook nog eens op een paar honderd meter van elkaar...
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 15:03 ]
Over kwaliteit van OEM gesproken trouwens, ik realiseerde me gisteren dat ik bij m'n Scirocco uit 2012 met inmiddels bijna 130K op de teller, buiten de gebruikelijke 'beurt onderdelen' zoals filters, bougies en banden, nog niet één fabrieksonderdeel heb hoeven laten vervangen.
Remblokken/ -schijven, turbo, koppeling, waterpomp, bobine en zelfs alle (halogeen)lampjes zijn nog dezelfde die er in de fabriek op zijn gezet
.
In mijn geval dus wel een keer een positief voorbeeld van Duitse degelijkheid nu dat bij VW geen vanzelfsprekendheid meer lijkt, hoewel ik met de splinternieuwe Polo 6R die ik daarvoor reed wel meerdere keren onder garantie terug moest naar de garage. Het kan verkeren kennelijk, maar in dit geval kan ik daar dan wel vrolijk van worden (zeker als ik zo nu en dan eens bij het Renault topic ga buurten met berichten van de ene na de andere nieuwe Mégane moet worden afgesleept nu het buiten wat kouder is
)
Remblokken/ -schijven, turbo, koppeling, waterpomp, bobine en zelfs alle (halogeen)lampjes zijn nog dezelfde die er in de fabriek op zijn gezet
In mijn geval dus wel een keer een positief voorbeeld van Duitse degelijkheid nu dat bij VW geen vanzelfsprekendheid meer lijkt, hoewel ik met de splinternieuwe Polo 6R die ik daarvoor reed wel meerdere keren onder garantie terug moest naar de garage. Het kan verkeren kennelijk, maar in dit geval kan ik daar dan wel vrolijk van worden (zeker als ik zo nu en dan eens bij het Renault topic ga buurten met berichten van de ene na de andere nieuwe Mégane moet worden afgesleept nu het buiten wat kouder is
Ik zal eens vragen of de lokale Skoda dealer ook omzet accepteert van een VW bolidewimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:58:
@MisteRMeesteR Érg hé
't Lullige is dat dealers dit óók verdommes goed weten. Dealer hier (van den Udenhout) adviseert 't zelfs ook aan d'r eigen klanten, maar die dealer heeft dan ook beide merken in het portfolio (net zoals Audi en Seat). Panden staan vaak ook nog eens op een paar honderd meter van elkaar...
De Scirocco werd in Portugal gemaakt tochWeemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:00:
Over kwaliteit van OEM gesproken trouwens, ik realiseerde me gisteren dat ik bij m'n Scirocco uit 2012 met inmiddels bijna 130K op de teller, buiten de gebruikelijke 'beurt onderdelen' zoals filters, bougies en banden, nog niet één fabrieksonderdeel heb hoeven laten vervangen.
Remblokken/ -schijven, turbo, koppeling, waterpomp, bobine en zelfs alle (halogeen)lampjes zijn nog dezelfde die er in de fabriek op zijn gezet.
In mijn geval dus wel een keer een positief voorbeeld van Duitse degelijkheid nu dat bij VW geen vanzelfsprekendheid meer lijkt, hoewel ik met de splinternieuwe Polo 6R die ik daarvoor reed wel meerdere keren onder garantie terug moest naar de garage. Het kan verkeren kennelijk, maar in dit geval kan ik daar dan wel vrolijk van worden (zeker als ik zo nu en dan eens bij het Renault topic ga buurten met berichten van de ene na de andere nieuwe Mégane moet worden afgesleept nu het buiten wat kouder is)
Ik neem aan dat je ff hebt afgeklopt ?
www.google.nl
Die Scirocco komt inderdaad uit Portugal. Ik had ook zo'n auto tot September 2014 en heb daar in de 165.000 Km welke ik er mee gereden heb alleen maar één halogeen lampje hoeven te vervangen (waarvoor de hele voorbumper er vanaf moest).
Is overigens de énige VW geweest welke ik niet middels een fabriekslevering kon krijgen
Is overigens de énige VW geweest welke ik niet middels een fabriekslevering kon krijgen

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 15:08 ]
Nee maar 90% van die troep op ebay komt uit china alleen dan dubbele prijs snapt u ?Weemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:39:
[...]
Tsja, met zaken als pedalen denk ik dat ik persoonlijk geen risico zou willen nemen met goedkope niet OEM uit China. Je wil niet dat zo'n blikkerig/plastic ding afbreekt tijdens een remactie of dat je gas blijft hangen omdat ie klemt.
Ennn.. het is een plastic kapje dat over je pedaal heen gaat ( miss alu ) ik zou niet begrijpen hoe deze met een remactie je zodanig zou belemeren als het fout gaat ? Maargoed was maar een tip
Uhm, dat toontje wat minderen misschien?glydoscoop schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:17:
[...]
Nee maar 90% van die troep op ebay komt uit china alleen dan dubbele prijs snapt u ?
Ennn.. het is een plastic kapje dat over je pedaal heen gaat ( miss alu ) ik zou niet begrijpen hoe deze met een remactie je zodanig zou belemeren als het fout gaat ? Maargoed was maar een tip
En ja, als een plastic of dun alu kapje afbreekt, want vergis je niet welke kracht je op je pedalen zet tijdens een noodstop, en vervolgens onder of tussen die pedalen terechtkomt ben je wel de pineut hoor.
Voor de Arteon is dat exact hetzelfde. Maar dat zal niemand verbazen zekerMisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:02:
[...]
Ik was je niet vergetenEnkel vergeten om het te posten
[afbeelding]
NegativeEngineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:55:
[...]
Voor de Arteon is dat exact hetzelfde. Maar dat zal niemand verbazen zeker
www.google.nl
En als ik een grapje maak dat ik in een bmw rij en knipperlicht gebruik moet ik naar ‘t bmw topicMisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:28:
[...]
Minder focussen op dat afwezige knipperlicht de volgende keer![]()
Correct.Famous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:52:
[...]
En als ik een grapje maak dat ik in een bmw rij en knipperlicht gebruik moet ik naar ‘t bmw topic
www.google.nl
Goed was ook meer bedoeld om uit te leggen dat je op ebay met dit soort artikelen 9/10 keer genaaid wordt , ik zou nogsteeds niet begrijpen hoe maar oke ik laat het er wel bij . Rij in de auto van de zaak al meer als 1,5 jaar met deze pedalen en al aantal keer goed moeten remmen tot nu toe toppie !Weemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Uhm, dat toontje wat minderen misschien?
En ja, als een plastic of dun alu kapje afbreekt, want vergis je niet welke kracht je op je pedalen zet tijdens een noodstop, en vervolgens onder of tussen die pedalen terechtkomt ben je wel de pineut hoor.
Ligt eraan waar je woont, als je naar Venlo kan komen krijg je een fijne korting van mij :-)FabianGTI schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:10:
Iemand nog een goed adresje voor accu's, wat zijn die dingen schofterig duur(Start/Stop systeem)
Je moet die accu's btw ook nog eens inleren he, dubbel klote
[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 23-02-2018 18:42 ]
Ik lurk al een tijdje maar heb nu toch een vraag.
Vannacht is de GTI grill badge van m'n Polo gehaald. Als ik zo Google zie ik links en rechts alleen maar Golf GTI badges voorbijkomen. Iemand enig idee of deze dezelfde fitting heeft?
http://www.vagshop.nl/pro...adge-Golf-5%7B47%7D6.html
Vannacht is de GTI grill badge van m'n Polo gehaald. Als ik zo Google zie ik links en rechts alleen maar Golf GTI badges voorbijkomen. Iemand enig idee of deze dezelfde fitting heeft?

Volgens mij zijn alle gti emblemen hetzelfde.traxxion schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:50:
Ik lurk al een tijdje maar heb nu toch een vraag.![]()
[afbeelding]
Polo, mk4, Mk5, Mk6.
Ik was me er sowieso niet van bewust dat je ze zelf gebruikte, kennelijk al anderhalf jaar geen problemen ervaart, en wat de zaak natuurlijk verandert. En ja, logisch dat op je eBay voor eenzelfde product doorgaans meer betaalt, die verkopers kopen dezelfde spullen in China in, en verkopen het met winst door aan kopers die om de een of andere reden liever via eBay dan via Ali kopen. Als je met dat laatste echter verder geen problemen hebt, gewoon zo dicht mogelijk bij de bron kopen idd, en in dit geval dus Ali. Ik noem het ook bewust geen Chinese troep verder aangezien dit soort producten, OEM of niet, tegenwoordig natuurlijk allemaal in China worden gemaakt. Niettemin is er een verschil tussen 'built to spec' van de fabrikant, en knock offs waarvan de kwaliteit op z'n best twijfelachtig is, en dat risico zou ik in dit geval niet nemen, dat is wat ik wilde zeggen, en dat is iig mijn mening.glydoscoop schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:16:
[...]
Goed was ook meer bedoeld om uit te leggen dat je op ebay met dit soort artikelen 9/10 keer genaaid wordt , ik zou nogsteeds niet begrijpen hoe maar oke ik laat het er wel bij . Rij in de auto van de zaak al meer als 1,5 jaar met deze pedalen en al aantal keer goed moeten remmen tot nu toe toppie !
En v.w.b. het voorbeeld waar het dan fout kan gaan, en dan houden we er wat mij betreft idd over op, uit eigen ervaring weet ik dat als er iets onder je pedalen terechtkomt, het zij een slecht passende en dus verschuivende vloermat (zoals destijds in mijn geval), een sierpedaal dat afbreekt, of gewoon een flesje of wat dan ook wat in de beenruimte ligt, dat een levensgevaarlijke situatie kan opleveren. Daarom vertrouw ik persoonlijk bij voorbaat geen pedalen waarvan ik, anders dan bij OEM, niet weet of die door welke vorm van veiligheidsspecificatie zijn gekomen.
Maar ieder z'n ding, en jouw ervaring bij dat product kennelijk goed, dat is waar @MisteRMeesteR om vroeg, dus prima verder, en de keuze verder aan hem.
En mede door jouw input is de keuze gemaakt.Weemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:32:
[...]
Maar ieder z'n ding, en jouw ervaring bij dat product kennelijk goed, dat is waar @MisteRMeesteR om vroeg, dus prima verder, en de keuze verder aan hem.
Ik vond op eBay een OEM setje uit Duitsland:

http://www.ebay.nl/itm/VW...oken=cUgayN&soutkn=DdQNF1
Totaal €87,75 dus uiteindelijk nog goedkoper als bij de Skoda dealer, bovendien heb ik nu ook de grote OEM voetplaat erbij zitten. Enkel even zelf installeren.
ETA is dinsdag
Edit;
Komt er dus zo uit te zien:

Bron: de Passat CC Arteon van @Engineer Stewie
(Sorry @Engineer Stewie, maar onze auto's lijken gewoon teveel op elkaar
[ Voor 14% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-02-2018 21:45 ]
www.google.nl
Even goede vrienden ! Je hebt 100% gelijk over vloermat of flesje dat zie ik inderdaad snel fout gaan . Excuus als mijn reactie verkeerd overkwam bedoel niks aanvallend .Weemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:32:
[...]
Ik was me er sowieso niet van bewust dat je ze zelf gebruikte, kennelijk al anderhalf jaar geen problemen ervaart, en wat de zaak natuurlijk verandert. En ja, logisch dat op je eBay voor eenzelfde product doorgaans meer betaalt, die verkopers kopen dezelfde spullen in China in, en verkopen het met winst door aan kopers die om de een of andere reden liever via eBay dan via Ali kopen. Als je met dat laatste echter verder geen problemen hebt, gewoon zo dicht mogelijk bij de bron kopen idd, en in dit geval dus Ali. Ik noem het ook bewust geen Chinese troep verder aangezien dit soort producten, OEM of niet, tegenwoordig natuurlijk allemaal in China worden gemaakt. Niettemin is er een verschil tussen 'built to spec' van de fabrikant, en knock offs waarvan de kwaliteit op z'n best twijfelachtig is, en dat risico zou ik in dit geval niet nemen, dat is wat ik wilde zeggen, en dat is iig mijn mening.
En v.w.b. het voorbeeld waar het dan fout kan gaan, en dan houden we er wat mij betreft idd over op, uit eigen ervaring weet ik dat als er iets onder je pedalen terechtkomt, het zij een slecht passende en dus verschuivende vloermat (zoals destijds in mijn geval), een sierpedaal dat afbreekt, of gewoon een flesje of wat dan ook wat in de beenruimte ligt, dat een levensgevaarlijke situatie kan opleveren. Daarom vertrouw ik persoonlijk bij voorbaat geen pedalen waarvan ik, anders dan bij OEM, niet weet of die door welke vorm van veiligheidsspecificatie zijn gekomen.
Heb volgens mij dezelfde in de a3 zitten. Zijn voor veel modellen hetzelfde.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:31:
[...]
En mede door jouw input is de keuze gemaakt.
Ik vond op eBay een OEM setje uit Duitsland:
[afbeelding]
http://www.ebay.nl/itm/VW...oken=cUgayN&soutkn=DdQNF1
Totaal €87,75 dus uiteindelijk nog goedkoper als bij de Skoda dealer, bovendien heb ik nu ook de grote OEM voetplaat erbij zitten. Enkel even zelf installeren.![]()
ETA is dinsdag
Edit;
Komt er dus zo uit te zien:
[afbeelding]
(Sorry @Engineer Stewie, maar onze auto's lijken gewoon teveel op elkaar, kon het niet laten
)
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Klopt idd. Nog eens even kijken hoe ik dat voetpedaal moet installerenRainesh schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:12:
[...]
Heb volgens mij dezelfde in de a3 zitten. Zijn voor veel modellen hetzelfde.
n.b., nog steeds supercontent met de gedane VCDS aanpassingen
www.google.nl
Tuurlijk. Als hij afbreekt tijdens een noodremactie. Dan rem ik dus al. En kan hij er ook niet meer onderschieten.Weemism schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Uhm, dat toontje wat minderen misschien?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Famous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:52:
[...]
En als ik een grapje maak dat ik in een bmw rij en knipperlicht gebruik moet ik naar ‘t bmw topic

* Tylen zou je overigens nooit betrappen op het niet gebruiken van zijn richtingaanwijzers.
Dat gaan we de 28ste van april eens goed in de gaten houden:+Tylen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:29:
[...]
![]()
* Tylen zou je overigens nooit betrappen op het niet gebruiken van zijn richtingaanwijzers.
Nee hoor, ben waarschijnlijk te druk met revven of mensen de launchcontrol laten voelen
Dan heb ik een wedstrijd oo AssenFamous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Dat gaan we de 28ste van april eens goed in de gaten houden:+
Nee hoor, ben waarschijnlijk te druk met revven of mensen de launchcontrol laten voelen
Ah, was er even bij in geschoten!
SHOTGUN!Famous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:35:
[...]
M3P 24'
Ik zal politie Utrecht even inlichten. Wordt tijd voor een EMG.Famous schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:35:
Grapje uiteraard.
EDIT: kom ik vandaag pas achter want nooit geweten. Inspecteurs van ILT zijn ook bevoegd 'te schrijven' voor verkeersovertredingen:

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 24-02-2018 02:52 ]
Blijkbaar vind je mijne Passat cc xl toch mooier als je ook perse dezelfde pedalen wilt installerenMisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:31:
[afbeelding]
(Sorry @Engineer Stewie, maar onze auto's lijken gewoon teveel op elkaar, kon het niet laten
)
Nee hoor, ik vind beide wagens prachtig en ik ben zeer content met mijn B8. De pedalen zijn meer een dingetje van puntjes op de i. In NL wordt je gestraft door de overheid als je grotere velgen neemt en ik vond andere zaken belangrijker dan het R-line interieurpakket, waar de pedalen inzittenEngineer Stewie schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 06:21:
[...]
Blijkbaar vind je mijne Passat cc xl toch mooier als je ook perse dezelfde pedalen wilt installeren.
Maar blijf wel van mening dat VW de naam Passat CC (al dan niet XL

En waar ik op doelde was met name het interieur, wat gewoon identiek is
[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-02-2018 08:27 ]
www.google.nl
Zolang je maar niet achter me rijdt vind ik het prima. Gelukkig staan BMW rijders niet bekend als bumperklevers.Tylen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:24:
[...]
Tuurlijk. Als hij afbreekt tijdens een noodremactie. Dan rem ik dus al. En kan hij er ook niet meer onderschieten.
Oh, wacht...
Als ik bumperkleef rijd je onnodig linksWeemism schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:54:
[...]
Zolang je maar niet achter me rijdt vind ik het prima. Gelukkig staan BMW rijders niet bekend als bumperklevers.
Oh, wacht...
Of je nou op de linker of rechter rijstrook rijdt. Met MAX + 25 rijdt iedereen onnodig links
Gelukkig gebruik je alle mogelijke 'assistenten'.
Maar goed @Tylen Het volgende. Je schreef eerder: hou de plus- en minknop van CC maar eens vast om de snelheid te wijzigen. Dat gebeurt er iets. Maar bij mijn Golf gebeurt er niks anders dan dat de snelheid zich met stappen van steeds -1 resp. +1 km p/u wijzigt. Hetzelfde effect als 'res' en 'set'. Is dat wat je bedoelt?
[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 24-02-2018 10:51 ]
Haha, touché
Niettemin, over onnodig links rijden hoef je je bij mij niet zoveel zorgen te maken, *kuch*.
Ik rij meestal MAX+30 maar afentoe begrijp ik echt niet hoe sommigen zo lang links kunnen blijven rijden en ook nog eens blijkbaar echt nooit in die achterspiegel kijken..
Als je een “agressieve” auto heb gaan ze wel aan de kant. Koplampen spelen hier ook een rol mee als het donker is.Scrtz schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:48:
Ik rij meestal MAX+30 maar afentoe begrijp ik echt niet hoe sommigen zo lang links kunnen blijven rijden en ook nog eens blijkbaar echt nooit in die achterspiegel kijken..
of je kan niet goed kleven
Of gewoon een 'snelle' auto kopen, gaan ze ook opzijFamous schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:56:
[...]
Als je een “agressieve” auto heb gaan ze wel aan de kant. Koplampen spelen hier ook een rol mee als het donker is.
of je kan niet goed kleven![]()
Zoals een Polo GTI?Viper® schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:58:
[...]
Of gewoon een 'snelle' auto kopen, gaan ze ook opzij
Omdat, als je de maximale snelheid rijdt, er geen reden is om naar rechts te gaan anders dan voor voorrangsvoertuigen die OGS voeren of omdat er ruimte is om naar rechts te gaan. Rijkswaterstaat heeft al dat asfalt niet voor niks aan laten leggen.Scrtz schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:48:
Overigens trek ik me nooit iets aan van mensen die sneller willen dan toegestaan en bumperkleven. Mijn probleem niet.
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 24-02-2018 11:06 ]
Ik rij ook harder dan toegestaan.GerCor schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Omdat, als je de maximale snelheid rijdt, er geen reden is om naar rechts te gaan anders dan voor voorrangsvoertuigen die OGS voeren of omdat er ruimte is om naar rechts te gaan. Rijkswaterstaat heeft al dat asfalt niet voor niks aan laten leggen.
Maar als iemand anders nog harder wil. Ga ik echt niet meteen naar rechts als dat betekend dat ik teveel moet afremmen. Als de ruimte weer groot genoeg is ga ik naar rechts. En dan mogen ze me voorbij.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Was ermee aan het dollen natuurlijk. Ik heb geen R-line interieur/exterieur moeten kiezen. Zat er allemaal zo in blijkbaar. Uiteraard wel R-line model.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:25:
[...]
Nee hoor, ik vind beide wagens prachtig en ik ben zeer content met mijn B8. De pedalen zijn meer een dingetje van puntjes op de i. In NL wordt je gestraft door de overheid als je grotere velgen neemt en ik vond andere zaken belangrijker dan het R-line interieurpakket, waar de pedalen inzitten
Maar blijf wel van mening dat VW de naam Passat CC (al dan niet XL) had kunnen blijven hanteren
En waar ik op doelde was met name het interieur, wat gewoon identiek is
Heb de letters Arteon eraf laten halen, kunnen er “CC XL” opplakken haha
Het interieur is quadi hetzelfde maar vind dat geen straf, ziet er allemaal strak en sober uit. Hoef geen overdaad aan knopjes ed, nooit mooit gevonden. Opel en Ford hebben bv een knoppen fetisch.
Heb de Passat CC (en de CC dus) altijd wel mooi gevonden qua lijnen maar de kofferklep was gezien mijn hobby niet praktisch. Aangezien de Arteon een fastback is, is dat geen issue meer, koffer open en je hebt een groot gapend gat waar je alles kunt instoppen
Ik vind een Arteon mooier dan een Passat.Engineer Stewie schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Was ermee aan het dollen natuurlijk. Ik heb geen R-line interieur/exterieur moeten kiezen. Zat er allemaal zo in blijkbaar. Uiteraard wel R-line model.
Heb de letters Arteon eraf laten halen, kunnen er “CC XL” opplakken haha.
Het interieur is quadi hetzelfde maar vind dat geen straf, ziet er allemaal strak en sober uit. Hoef geen overdaad aan knopjes ed, nooit mooit gevonden. Opel en Ford hebben bv een knoppen fetisch.
Heb de Passat CC (en de CC dus) altijd wel mooi gevonden qua lijnen maar de kofferklep was gezien mijn hobby niet praktisch. Aangezien de Arteon een fastback is, is dat geen issue meer, koffer open en je hebt een groot gapend gat waar je alles kunt instoppen.
Met fastback denk ik hier:

Ik vind die filmpjes van 'Instant Karma' dan ook hilarisch. Zie je het al voor je? Een @Famous @Tylen of @Vissa66 die bij mij zitten te drukken. Eindelijk mij inhalen en dan: Whoop whoop. Politie: doe maar even stoppen dan.DarkSide schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:07:
Ik rij ook harder dan toegestaan.
Maar als iemand anders nog harder wil. Ga ik echt niet meteen naar rechts als dat betekend dat ik teveel moet afremmen. Als de ruimte weer groot genoeg is ga ik naar rechts. En dan mogen ze me voorbij.

Pietertje, kom maar even wisselen jongen. Gaat steeds beter.
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 24-02-2018 11:34 ]
Jawel hoor, onnodig links rijden is ook strafbaar :-) hoevaak je in NL mensen links ziet rijden terwijl er rechts kilometers ver plek is of zelfs geen hond te bekennen is. Duitsers hebben dat iig een stuk beter geregeld..GerCor schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Omdat, als je de maximale snelheid rijdt, er geen reden is om naar rechts te gaan anders dan voor voorrangsvoertuigen die OGS voeren of omdat er ruimte is om naar rechts te gaan. Rijkswaterstaat heeft al dat asfalt niet voor niks aan laten leggen.
Overigens trek ik me nooit iets aan van mensen die sneller willen dan toegestaan en bumperkleven. Mijn probleem niet.
Dat is bekend. Maar er is een verschil tussen onnodig links rijden en er voorbij willen omdat je sneller wilt dan is toegestaan. Ik heb het al eerder geschreven. Op de A28 Zwolle. Regelmatig vrachtwagens op mijn bumper, al rij ik op de rechter rijbaan. Die gaan dan opduwen en soms met de lichten seinen. Ik geef geen krimp. Ga er maar overheen, onderdoor of over de vluchtstrook. Mij een biet. Als ik links rij op maximaal toegestane snelheid, ga ik niet aan de kant. Als je sneller wilt .... I don't care. En zodra er rechts voldoende ruimte is ga ik naar rechts. Maar ik ga geen kilometer sneller rijden omdat jij haast hebt of sneller wilt.Scrtz schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Jawel hoor, onnodig links rijden is ook strafbaar :-) hoevaak je in NL mensen links ziet rijden terwijl er rechts kilometers ver plek is of zelfs geen hond te bekennen is. Duitsers hebben dat iig een stuk beter geregeld..
Vraag ik me gelijk af wat de Duitsers dan beter hebben geregeld. Dat zijn vaak de linksrijders in Nederland.
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 24-02-2018 11:42 ]
Duitsers snappen dan echter in Nederland weer niet dat ze niet altijd op de middenstrook hoeven te rijden. Ben niet van het rechts inhalen normaal, maar als ik het doe is het in bijna de helft van de gevallen bij een Duitser die met 120 op de teller in het midden rijdt terwijl de rechter strook vrij is.Scrtz schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Jawel hoor, onnodig links rijden is ook strafbaar :-) hoevaak je in NL mensen links ziet rijden terwijl er rechts kilometers ver plek is of zelfs geen hond te bekennen is. Duitsers hebben dat iig een stuk beter geregeld..
Het ligt er natuurlijk ook aan.
Je hebt auto’s die met 130km/u een afwijking hebben van 10 of wellicht wel 15.
Ik weet dat mijn afwijking, op die snelheid, +/- 7 is dus rij ik 135/140 op teller.
Mensen die dan met 120 inhalen op hun teller is wel irritant. Waarom moet je naar links? Blijf dan heel even achter jouw voorganger, gelijk een stuk veiliger!
Kleven doe ik overigens bijna niet, dan moet het echt erg zijn.
Enkele jaren terug heeft een madam hem in mijn achterkant geparkeerd en sinds dien ben ik een stuk kalmer in het verkeer.
Edit; ik vind Duitsland trouwens een stuk fijner om te rijden door de weggebruikers. Ze gaan daar veel sneller naar rechts en niet snel naar links.
Het asfalt zelf is in Nederland een stuk beter .+
Ik weet dat mijn afwijking, op die snelheid, +/- 7 is dus rij ik 135/140 op teller.
Mensen die dan met 120 inhalen op hun teller is wel irritant. Waarom moet je naar links? Blijf dan heel even achter jouw voorganger, gelijk een stuk veiliger!
Enkele jaren terug heeft een madam hem in mijn achterkant geparkeerd en sinds dien ben ik een stuk kalmer in het verkeer.
Edit; ik vind Duitsland trouwens een stuk fijner om te rijden door de weggebruikers. Ze gaan daar veel sneller naar rechts en niet snel naar links.
[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 24-02-2018 11:53 ]
Aan jou om te anticiperen. 130 Is de maximale snelheid. Niet dat je 130 km p/u MOET rijden toch? Of omdat jij haast hebt o.i.d. Maar ja, we zijn allemaal King of the Road. Waar ik me ook zo aan kan ergeren: invoegen en elkaar geen ruimte gunnen. Zie ik totaal het nut niet van in. Ik laat mensen die willen invoegen, invoegen. Ik rij zelf ook altijd door tot einde links totdat ik moet invoegen. Vinden de rechtsrijders ook niet altijd leuk. Laten ze je er niet tussen. Onbegrijpelijk en wat mij betreft categorie verkeershufters.Famous schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:51:
Dus. Probeer deze week je nou eens niet aan de andere weggebruikers te irriteren. Gewoon goed anticiperen. Rijdt een stuk prettiger. Of jij @Famous je nou aan mij irriteert (als voorbeeld dan hè), ik merk er in mijn auto, rijdend op CC en een heerlijk muziekje op, helemaal niks van. Want na jou de volgende die zich aan mijn rijstijl irriteert. Terwijl ik volop geniet van mijn SUPER Golf 7.
Ha. Ik moet ineens denken aan wat mijn broer vertelde. Reed altijd in een 7-serie. Hij zegt: kijk ik in mijn binnenspiegel omdat ik wil inhalen, komt er eentje op volle snelheid op de linkerrijstrook. Ga ik gewoon inhalen en die mafkees volop in de ankers. Boeit hem ook voor geen meter.
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 24-02-2018 12:58 ]
Bovendien begrijpt men in Duitsland dat als je op de linkerbaan gaat rijden je meestal ook wel een beetje door wil rijden, dus men kijkt regelmatig in de spiegel en gaat netjes opzij.Famous schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:51:
Het ligt er natuurlijk ook aan.
Met alle respect maar als je normaal kunt invoegen zie ik ook echt geen reden om helemaal tot het einde van in invoegstrook door te rijden. Ik geef mensen als het even kan altijd ruimte maar als je dan toch nog net even voor die ene auto moeten invoegen denk ik in mezelf ook wel eens "kom op zeg, lul".GerCor schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:54:
[...]
Aan jou om te anticiperen. 130 Is de maximale snelheid. Niet dat je 130 km p/u MOET rijden toch? Of omdat jij haast hebt o.i.d. Maar ja, we zijn allemaal King of the Road. Waar ik me ook zo aan kan ergeren: invoegen en elkaar geen ruimte gunnen. Zie ik totaal het nut niet van in. Ik laat mensen die willen invoegen, invoegen. Ik rij zelf ook altijd door tot einde links totdat ik moet invoegen. Vinden de rechtsrijders ook niet altijd leuk. Laten ze je er niet tussen. Onbegrijpelijk en wat mij betreft categorie verkeershufters.
Dus. Probeer deze week je nou eens niet aan de andere weggebruikers te irriteren. Gewoon goed anticiperen. Rijdt een stuk prettiger. Of jij @Famous je nou aan mij irriteert (als voorbeeld dan hè), ik merk er in mijn auto, rijdend op CC en een heerlijk muziekje op, helemaal niks van. Want na jou de volgende die zich aan mijn rijstijl irriteert. Terwijl ik volop geniet van mijn SUPER Golf 7.
Ha. Ik moet ineens denken aan wat mijn broer vertelde. Reed altijd in een 7-serie. Hij zegt: kijk ik in mijn binnenspiegel omdat ik wil inhalen, komt er eentje op volle snelheid op de linkerrijstrook. Ga ik gewoon inhalen en die mafkees volop in de ankers. Boeit hem ook voor geen meter.
Wat ik soms wel irritant vind zijn bumperklevers. Als ik in de GTI rij geef ik na een paar minuten met zo'n klever aan de kont even een dot gas en als ze dan bij het stoplicht naast je staan eens een dom gezicht trekken naar de sjappie met z'n petje en tjoening Civic. Het leuke is dat ik meestal ook vmax +5/10 rij, dus niet eens 'te langzaam'.
Of mensen die gevaarlijke inhaalacties gaan uitvoeren en uiteindelijk even snel op plaats van bestemming zijn

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat is idd iets wat veel mensen niet goed lijken te begrijpen en over en weer ergernis wekt. Van twee stroken naar één waarbij het merendeel van de auto's idd al rechts voorgesorteerd staat, en sommigen het niet lijken te kunnen hebben dat anderen nog een stuk doorrijden op de linker strook, die wegcapaciteit dus ook terecht gebruiken, en (hopelijk) vooraan dus netjes erin ritsen zoals het hoort. Ik laat ze, mits ze ook netjes richting aangeven, er ook gewoon altijd tussen. Krijg je echter van die malloten die dan van rechts naar links schieten en daar met de slakkengang van de rechterstrook bewust de linker strook gaan lopen blokkeren... daar kan ik me dan toch wel altijd weer over opwinden helaas.GerCor schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:54:
[...]
Ik laat mensen die willen invoegen, invoegen. Ik rij zelf ook altijd door tot einde links totdat ik moet invoegen. Vinden de rechtsrijders ook niet altijd leuk. Laten ze je er niet tussen. Onbegrijpelijk en wat mij betreft categorie verkeershufters.
[...]
Maar goed, in het kader van een paar recente toevoegingen en wijzigingen in de TS met topicleden die inmiddels 30 wagens bevat, mijn Excel fetisj, huishoudelijke taken voltooid, en de 'din die schaatsen aan het kijken is, heb ik m'n zinloze statistiekjes weer eens up to date gebracht. Volledig irrelevant en willekeurig, maar voor wie het leuk vindt:

De Golf 7/7,5 blijft veruit het populairst, enigszins verrassend gevolgd door de Tiguan 1 & 2.

@Famous nog steeds bovenaan met z'n Golf R20, gevolgd door @CaDje's Golf R. Het blijft vooralsnog nog even wachten op @Vissa66's aangekondigde tuningverrichtingen

Ook bij het koppel @Famous nog bovenaan, op de voet gevolgd door @Ediejo's stage 3 getunede Caddy 2 1.9 TDI.

@DoeEensGek bovenaan bij de motorinhoud met z'n Golf 4 2.8 V6 uit de tijd dat er nog geen replacement voor displacement was, mooie tijden waren dat...

En tot slot de verdeling van brandstoftype. Toch nog opvallend veel benzine in ons vooralsnog nog dieselvriendelijke landje, maar een schrijnend gebrek aan elektrowaggies, hoewel dat de komende jaren wel zal veranderen.
Mooi werk weerWeemism schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Dat is idd iets wat veel mensen niet goed lijken te begrijpen en over en weer ergernis wekt. Van twee stroken naar één waarbij het merendeel van de auto's idd al rechts voorgesorteerd staat, en sommigen het niet lijken te kunnen hebben dat anderen nog een stuk doorrijden op de linker strook, die wegcapaciteit dus ook terecht gebruiken, en (hopelijk) vooraan dus netjes erin ritsen zoals het hoort. Ik laat ze, mits ze ook netjes richting aangeven, er ook gewoon altijd tussen. Krijg je echter van die malloten die dan van rechts naar links schieten en daar met de slakkengang van de rechterstrook bewust de linker strook gaan lopen blokkeren... daar kan ik me dan toch wel altijd weer over opwinden helaas.
Maar goed, in het kader van een paar recente toevoegingen en wijzigingen in de TS met topicleden die inmiddels 30 leden bevat, mijn Excel fetisj, huishoudelijke taken voltooid, en de 'din die schaatsen aan het kijken is, heb ik m'n zinloze statistiekjes weer eens up to date gebracht. Volledig irrelevant en willekeurig, maar voor wie het leuk vindt:
[afbeelding]
De Golf 7/7,5 blijft veruit het populairst, enigszins verrassend gevolgd door de Tiguan 1 & 2.
[afbeelding]
@Famous nog steeds bovenaan met z'n Golf R20, gevolgd door @CaDje's Golf R. Het blijft vooralsnog nog even wachten op @Vissa66's tuningverrichtingen.
[afbeelding]
Ook bij het koppel @Famous nog bovenaan, op de voet gevolgd door @Ediejo's stage 3 getunede Caddy 2 1.9 TDI.
[afbeelding]
@DoeEensGek bovenaan bij de motorinhoud met z'n Golf 4 2.8 V6 uit de tijd dat er nog geen replacement voor displacement was, mooie tijden waren dat...
[afbeelding]
En tot slot de verdeling van brandstoftype. Toch nog opvallend veel benzine in ons vooralsnog nog dieselvriendelijke landje, maar een schrijnend gebrek aan electrowaggies, hoewel dat de komende jaren wel zal veranderen.

Onze grote vriend gaat wel de meeste grafieken domineren
/me Famous hoopt op een 0-100 grafiek
Ik zie dat van de originele (lees niet getunede/gechipte) auto’s ik dus op 1 sta. 😅
Hmmm bij chipje kan ik tweede worden hmmmmmm
[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 24-02-2018 14:11 ]
Heb je meer dan 265pk in die beamer van je?Tylen schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:01:
Ik zie dat van de originele (lees niet getunede/gechipte) auto’s ik dus op 1 sta. 😅
Asociaal!
Als er in het boekje staat dat 't ding 135Pk heeft dan gooi je er toch gewoon twéé boekjes in?Famous schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:15:
[...]
Heb je meer dan 265pk in die beamer van je?
Asociaal!
wimmel_1 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:17:
[...]
Als er in het boekje staat dat 't ding 135Pk heeft dan gooi je er toch gewoon twéé boekjes in?
wooohooo minste vermogen

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Nog een opvallende constatering is dat de nieuwe 1 liter TSI's (hier rood gemarkeerd) een behoorlijk hoog specifiek vermogen hebben, meer zelfs dan mijn chip op maat getunede 1.4, waar ook echt geen headroom meer in zat
.
Verder het te verwachten beeld bij de diesels die (m.u.v. @Ediejo's getunde Caddy) onderaan het lijstje staan samen met de oudere, niet geblazen, benzinemotoren. Veel koppel, maar in verhouding weinig PK's.

Belooft wat voor de toekomst als ze die motortechniek combineren met een grotere motorinhoud en turbo.
Verder het te verwachten beeld bij de diesels die (m.u.v. @Ediejo's getunde Caddy) onderaan het lijstje staan samen met de oudere, niet geblazen, benzinemotoren. Veel koppel, maar in verhouding weinig PK's.

Belooft wat voor de toekomst als ze die motortechniek combineren met een grotere motorinhoud en turbo.
kun je voor de grap ook eens Nm/liter toevoegen?
Sureiichel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:27:
kun je voor de grap ook eens Nm/liter toevoegen?
Maar daarop scoren de één litertjes zelfs alleen nog maar beter

ja ik vind het wel bijzonder dat de turbo benzinemotoren tov de diesels erg goed scoren op Nm/l, ik had iets meer verwacht van de dieseltjes. als je zo'n 1.0 TSI chipt ga je alsnog naar 240Nm (ron98). da's ietsje meer dan de 1.2 TSI. vind ik best netjes!
Was dus een goede keuze om de 1.0 met DSG te nemen i.p.v. 1.5 met handbak 
Moet ook zeggen dat het 1 liter motortje me inmiddels vaak verbaasd heeft.
In AvE we trust
Nee 245. Maar jij bent niet meer origineel dus jij valt van die lijst af. 😁Famous schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:15:
[...]
Heb je meer dan 265pk in die beamer van je?
Asociaal!
@Weemism nu een lijstje met het aantal turbos per auto

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 24-02-2018 15:04 ]
Hier sluit ik me geheel bij aan , zal hem voornamelijk in de turbo zitten gok ik zo .fheerens schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:52:
Was dus een goede keuze om de 1.0 met DSG te nemen i.p.v. 1.5 met handbak
Had hiervoor een aygo ook 1 liter ik meen 69 PK en deze was in ze 1 redelijk fel alles daarna viel vanzelfsprekend tegen en zo was alles boven de 50 traag kwa acceleratie , bij de golf is dit een heel ander verhaal . Juist aan het einde van de vernselling voel je het trekken wegvallen , dan een versnelling omhoog en het trekken is weer terug !
Lach maarTylen schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:58:
[...]
@Weemism nu een lijstje met het aantal turbos per auto![]()
M.u.v. de getuneden onder ons wij allemaal trouwens, en ik nog het meest met m'n stage 2.
[edit] v.w.b. Nm's per liter dan, qua PK per liter sta jij daar idd nog boven (met twéé turbo's dan
[ Voor 12% gewijzigd door Weemism op 24-02-2018 15:16 ]
En nu kijken hier die uitgemolken autotjes het blijven doen met 3 ton op de teller. Kan mij niet voorstellen dat alles lang heel blijft.Weemism schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Lach maar, maar ondertussen word je qua specifiek vermogen dus alsnog gepwned door 1.0 3-cilinders met slechts één klein turbootje.
M.u.v. de getuneden onder ons wij allemaal trouwens (en ik nog het meest).
Zet de 0..100 tijden er ook even bij
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 24-02-2018 15:18 ]
Enige tijd geleden heb ik jullie hulp gevraagd (nogmaals dank daarvoor!!), of ik mijn Golf 5 (2009) 1.4 tsi 122pk moest laten tunen. Nu we een tijdje verder zijn heb ik de knoop doorgehakt en heb ik een afspraak bij JD staan voor a.s woensdag
Ik ben echt benieuwd wat de resultaten zullen zijn ! Wel hoop ik dat het me niet tegen gaat vallen, omdat de verwachtingen vanuit mijn kant best hoog zijn na het lezen van dit forum en andere fora haha
[ Voor 3% gewijzigd door theman36 op 24-02-2018 15:23 ]
Lekker bezig, leuk die charts!Weemism schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Dat is idd iets wat veel mensen niet goed lijken te begrijpen en over en weer ergernis wekt. Van twee stroken naar één waarbij het merendeel van de auto's idd al rechts voorgesorteerd staat, en sommigen het niet lijken te kunnen hebben dat anderen nog een stuk doorrijden op de linker strook, die wegcapaciteit dus ook terecht gebruiken, en (hopelijk) vooraan dus netjes erin ritsen zoals het hoort. Ik laat ze, mits ze ook netjes richting aangeven, er ook gewoon altijd tussen. Krijg je echter van die malloten die dan van rechts naar links schieten en daar met de slakkengang van de rechterstrook bewust de linker strook gaan lopen blokkeren... daar kan ik me dan toch wel altijd weer over opwinden helaas.
Maar goed, in het kader van een paar recente toevoegingen en wijzigingen in de TS met topicleden die inmiddels 30 wagens bevat, mijn Excel fetisj, huishoudelijke taken voltooid, en de 'din die schaatsen aan het kijken is, heb ik m'n zinloze statistiekjes weer eens up to date gebracht. Volledig irrelevant en willekeurig, maar voor wie
30 Maart, nog even wachten!
M3P 24'
Vandaag nog eens wezen kijken, ook al wil mijn vrouw niet in een Golf gezien worden, bij de VW dealer. Ik vond de T-Roc qua interieur wel heel erg tegenvallen. Vond het zelfs goedkoper aandoen dan een Polo...
De Golf vond ik qua interieur prima, de buitenkant wat minder maar eigenlijk interesseert me die weinig. Vraag me alleen af hoe snel al dat glanzend plastic gaat irriteren en erger nog krassen?
De Golf vond ik qua interieur prima, de buitenkant wat minder maar eigenlijk interesseert me die weinig. Vraag me alleen af hoe snel al dat glanzend plastic gaat irriteren en erger nog krassen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Maar @Vissa66 is wel stock en die heeft 265 pkTylen schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:58:
[...]
Nee 245. Maar jij bent niet meer origineel dus jij valt van die lijst af. 😁
@Weemism nu een lijstje met het aantal turbos per auto![]()
Ben nu even op bezoek bij Rene om de blauwe wat aan te passen met VCP

Dat schreef je eerder al eens idd. Ik ken ook iemands vrouw die haar man verboden heeft een VW te kopen, maar die prefereert dan voornamelijk grote Amerikanen, dus kwestie van smaak (en een beetje vooringenomenheid in dit geval).Phusebox schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:42:
Vandaag nog eens wezen kijken, ook al wil mijn vrouw niet in een Golf gezien worden [...]
Voor mijn begrip, wat is het bezwaar dat jouw vrouw heeft, en wat rijdt ze zelf liever dan?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS