Wat een gave bak!fheerens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:12:
Sinds 4 weken staat mijn nieuwste (en eigenlijk eerste en voorlopig enige) kindje in de garage.
Dit forum gevonden vanwege interesse in VCDS. Met veel plezier al jullie bolides gezien en posts gelezen.
[afbeelding]
Fijne wagen en een mooie upgrade na mijn tijdelijke Golf connected.
Highline Business R 1.0 DSG (geen duiveltje op de weg)
Advance pakket
Camera achter
Dyn Audio
@Engineer Stewie Erg mooie wagen!
Ok voice kan uit blijven dus, app-connect overweeg ik alleen omdat ik dan maps apps kan gebruiken om te navigeren, al weet ik niet of dat handig is of niet (je unlockt dan ook Apple CarPlay?)
Maar als dat zo duur is skip ik het mooi, €200+ euro om tegen je auto te praten klinkt als zonde van 't geld
Maar als dat zo duur is skip ik het mooi, €200+ euro om tegen je auto te praten klinkt als zonde van 't geld
Nou. Net mijn polo bij de dealer neer gezet
met een EGR probleem.
Eens kijken waar ze mee gaan komen.
met een EGR probleem.
Oei.. een pas nieuwe polo of ouder model? Succes alvast!ppeterr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:56:
Nou. Net mijn polo bij de dealer neer gezet
met een EGR probleem.
@Engineer Stewie
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Hij is wat ouder, 6 jaar nu en altijd super karretje geweest, maar nu dusThisGuy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:40:
[...]
Oei.. een pas nieuwe polo of ouder model? Succes alvast!
de egr problemen. Vorig jaar de nieuwe software voor de 1.2 dieseltjes erin.
Eigenlijk hoop ik dat ze het probleem gelijk kunnen oplossen, en ik niet weer
de auto een tijdje moet missen. Ik wacht op het verlossende belletje
Een 3 cil 1.2tdi, die een jaar geleden de sjoemelupdate heeft gehad?ppeterr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Hij is wat ouder, 6 jaar nu en altijd super karretje geweest, maar nu dus
de egr problemen. Vorig jaar de nieuwe software voor de 1.2 dieseltjes erin.
Eigenlijk hoop ik dat ze het probleem gelijk kunnen oplossen, en ik niet weer
de auto een tijdje moet missen. Ik wacht op het verlossende belletje
Heeft nu EGR problemen .... je verwacht het niet

Volgens mij is er App-Connect en Carnet.Blue-eagle schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:50:
Ok voice kan uit blijven dus, app-connect overweeg ik alleen omdat ik dan maps apps kan gebruiken om te navigeren, al weet ik niet of dat handig is of niet (je unlockt dan ook Apple CarPlay?)
App-Connect is voor Apple CarPlay / Android Auto. Bij sommige moet het geactiveerd worden dmv een activeringssleutel. Dit gaat via de dealer en kost €319. (Beetje vreemd als je al een Apple/Android phone heb je apart moet betalen om er gebruik van te maken.)
Volgens mij als je een Discover Pro heb zit app-Connect erbij.
Idem voor Voice. Ook activeringssleutel. Kost idd €220 en gaat ook via de dealer.
Carnet is een abbo-vorm.
De toegevoegde waarde heb ik voor mijzelf nog niet kunnen ontdekken.
Ja idd. Op de Golf 6 is de voice control puur vermaak overigens, Nederlands kan geeneens dus je moet al Engels of Duits doen en hij pakt echt nooit wat ik vraag ( die ene keer dat ik het al probeer als ik me echt verveel ) maar vrienden vinden het wel grappig als je 3x iets vraagt en 3x een andere naam krijgt om te bellenTylen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:06:
Dat hele voice gebeuren heb ik nu al jaren op autos zitten en gebruik het nooit. Met de hand bedienen gaat zoveel sneller.
Tja, het gekke is dat de dealer over een coulance spreekt, terwijl het toch echtHet Vosje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:53:
[...]
Een 3 cil 1.2tdi, die een jaar geleden de sjoemelupdate heeft gehad?
Heeft nu EGR problemen .... je verwacht het niet(wel klote natuurlijk, hopelijk valt het onder de 'verlengde garantie' na de update)
garantie wordt genoemd op de vw site. Toen ik dat noemde bij het maken van
de afspraak vertelde ze mij "nee...het is geen garantie, het is coulance"
Ik kan ondertussen ook niet 123 het officele statement terugvinden van vw.
Dat zit toch wel een beetje verstopt.
€319 Euro voor CarPlay? Wat de hel. Ik zou €50 euro al teveel vindenEner103 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:
[...]
Volgens mij is er App-Connect en Carnet.
App-Connect is voor Apple CarPlay / Android Auto. Bij sommige moet het geactiveerd worden dmv een activeringssleutel. Dit gaat via de dealer en kost €319. (Beetje vreemd als je al een Apple/Android phone heb je apart moet betalen om er gebruik van te maken.)
Volgens mij als je een Discover Pro heb zit app-Connect erbij.
Idem voor Voice. Ook activeringssleutel. Kost idd €220 en gaat ook via de dealer.
Carnet is een abbo-vorm.
De toegevoegde waarde heb ik voor mijzelf nog niet kunnen ontdekken.
Wat bizar duur...
Als het om de EA-189 update gaat: 24 maanden garantie na uitvoer garantie, mits het aan de volgende voorwaarden voldoet (link, onderin bij de FAQ).ppeterr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Tja, het gekke is dat de dealer over een coulance spreekt, terwijl het toch echt
garantie wordt genoemd op de vw site. Toen ik dat noemde bij het maken van
de afspraak vertelde ze mij "nee...het is geen garantie, het is coulance"
Ik kan ondertussen ook niet 123 het officele statement terugvinden van vw.
Dat zit toch wel een beetje verstopt.
Ahh ja, dat is hem. Dankjewel. Auto voldoet naar mijn mening aan hun stelling.YoGi_Berra schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Als het om de EA-189 update gaat: 24 maanden garantie na uitvoer garantie, mits het aan de volgende voorwaarden voldoet (link, onderin bij de FAQ).
Hopen dat PON dat ook doet
Update: De EGR koeler is stuk, en wordt gratis en voor nop vervangen,
enkel pas wagentje morgen terug, schijnt beste klus te zijn.
Kan iemand mij adviseren in het volgende.
Ik had ansich al eens het idee, om de auto te laten "chiptunen", dit was voor het hele
gedoe met die software update van vw zelf. Heb dat toen niet gedaan, opzich beter
want dan was deze reparatie voor mijn eigen rekening denk ik.
Maar nu de EGR gerepareerd wordt, is de kans dan groot dat deze weer stuk gaat na
een jaar, of komt er een nieuw soort model in ?
Ik heb mij toen zitten inlezen, en je kan ook de EGR laten weg schrijven in de software.
Is dit als het weer in orde is een goed moment om alsnog dit te laten doen ?
Of zeggen jullie, als het niet direct een meerwaarde is, die extra pk'tjes, laat het dan zo ?
[ Voor 49% gewijzigd door ppeterr op 20-02-2018 12:29 ]
@Blue-eagle snap ik ook niet. Weet ook niet precies voor wie en waarvoor dit forse bedrag is.
VW, Apple of ...
Vreemd is het wel. Leek mij wel handig voor Spotify. Afspelen via VW media instelling gaat ook prima.
Is zelfs nog iets duurder ...
https://shop.volkswagen.n...4830A-app-connect?cid=485
VW, Apple of ...
Vreemd is het wel. Leek mij wel handig voor Spotify. Afspelen via VW media instelling gaat ook prima.
Ik heb App-Connect en Car-Net beide op mijn B8 maar gebruik Apple Carplay niet. Reden hiervoor is dat ik in mijn AID bij zowel Phone als Media enkel te zien krijg dat Apple Carplay actief is...Ener103 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:06:
@Blue-eagle snap ik ook niet. Weet ook niet precies voor wie en waarvoor dit forse bedrag is.
VW, Apple of ...
Ook baal ik ervan dat Apple Carplay niet als '2e beeldscherm' kan fungeren. Als ik op mijn iPhone de home button indruk om van Spotify naar bijvoorbeeld Flitsmeister te gaan verdwijnt ook het Spotify scherm op de head-unit...
Ik heb er persoonlijk weinig voordelen van en gebruik dan ook de standaard VW integratie voor Spotify zodat ik zowel op mijn Head-Unit als mijn AID het albumhoesje te zien krijg en het huidige nummer terwijl ik op mijn iPhone FlitsMeister kan tonen (ik gebruik een Brodit Houder zodat ik altijd zicht heb op FlitsMeister).
Car-Net gebruik ik icm een data-sim en gebruik het om de verkeersdrukte weer te geven op de Discover Pro (zichtbaar in de landkaart, groen is file-vrij en oranje/rood is vertraging) en om de goedkoopste pomp in de buurt te vinden (ondanks tankpas
www.google.nl
Rij je een 1.2 BM?ppeterr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:14:
[...]
Ahh ja, dat is hem. Dankjewel. Auto voldoet naar mijn mening aan hun stelling.
Hopen dat PON dat ook doet
Update: De EGR koeler is stuk, en wordt gratis en voor nop vervangen,
enkel pas wagentje morgen terug, schijnt beste klus te zijn.
Kan iemand mij adviseren in het volgende.
Ik had ansich al eens het idee, om de auto te laten "chiptunen", dit was voor het hele
gedoe met die software update van vw zelf. Heb dat toen niet gedaan, opzich beter
want dan was deze reparatie voor mijn eigen rekening denk ik.
Maar nu de EGR gerepareerd wordt, is de kans dan groot dat deze weer stuk gaat na
een jaar, of komt er een nieuw soort model in ?
Ik heb mij toen zitten inlezen, en je kan ook de EGR laten weg schrijven in de software.
Is dit als het weer in orde is een goed moment om alsnog dit te laten doen ?
Of zeggen jullie, als het niet direct een meerwaarde is, die extra pk'tjes, laat het dan zo ?
Hoogstwaarschijnlijk wel want daar gaan al die kleppen kapot na update.
Je kan de EGR weg schrijven zonder te tunen.
Maat van mij heeft echter stage 1 tuning gedaan en de EGR laten wegschrijven.
WERELD VAN VERSCHIL
Zo moesten ze de BM maken af fabriek, wat meer pit erin!
Normaal is dat ding niet vooruit te branden en nu kan die gewoon in de 5 gas geven om in te halen op de snelweg.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Klinkt allemaal alsof het vooral veel ongemakken oplevert en weinig makkelijke goed werkbare integratieMisteRMeesteR schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:28:
[...]
Ik heb App-Connect en Car-Net beide op mijn B8 maar gebruik Apple Carplay niet. Reden hiervoor is dat ik in mijn AID bij zowel Phone als Media enkel te zien krijg dat Apple Carplay actief is...![]()
Ook baal ik ervan dat Apple Carplay niet als '2e beeldscherm' kan fungeren. Als ik op mijn iPhone de home button indruk om van Spotify naar bijvoorbeeld Flitsmeister te gaan verdwijnt ook het Spotify scherm op de head-unit...
Ik heb er persoonlijk weinig voordelen van en gebruik dan ook de standaard VW integratie voor Spotify zodat ik zowel op mijn Head-Unit als mijn AID het albumhoesje te zien krijg en het huidige nummer terwijl ik op mijn iPhone FlitsMeister kan tonen (ik gebruik een Brodit Houder zodat ik altijd zicht heb op FlitsMeister).
Car-Net gebruik ik icm een data-sim en gebruik het om de verkeersdrukte weer te geven op de Discover Pro (zichtbaar in de landkaart, groen is file-vrij en oranje/rood is vertraging) en om de goedkoopste pomp in de buurt te vinden (ondanks tankpas). Moet zeggen dat het prima werkt maar dat ik voor andere zaken als 'Weer' of 'Nieuws' toch sneller de iPhone erbij pak in plaats van Car-Net.
Ik heb achter mijn telefoon een metalen plaatje zitten die zich vastklikt aan een magneet boven het scherm in mijn Golf. De telefoon connect gewoon met Bluetooth en speelt alle geluid af via mijn boxen. Flitsmeister staat gewoon aan op mijn telefoon en navigeren doe ik met Google Maps.
Het voordeel is dat ik altijd up-to-date ben en dat m'n Golf gewoon met het stuur ook Spotify kan bedienen. Nadeel is dat verdere integratie daarbij blijft. Geen album arts op mijn displays helaas. Ik zou graag meer op mijn head-unit zien, ook navigatie bijvoorbeeld.
Jammer dat dit niet gewoon plug & play is. Waarom zo duur en zo moeilijk...
Och, er zullen ongetwijfeld lieden zijn die ermee weglopen, ik gaf enkel mijn eigen mening omtrent CarPlayBlue-eagle schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:42:
[...]
Klinkt allemaal alsof het vooral veel ongemakken oplevert en weinig makkelijke goed werkbare integratie
Tuurlijk, het ziet er mooi uit en je head-unit wordt in feite een iPhone qua GUI en gebruikersgemak maar voor mij is het het net niet
Ik koppel mijn iPhone altijd op USB, laad hij direct op en heb ik alle functionaliteiten. Ook wil ik geen metalen plaatje en/of hoesje om mijn telefoon. Nogmaals, ieder zijn/haar voorkeur.Ik heb achter mijn telefoon een metalen plaatje zitten die zich vastklikt aan een magneet boven het scherm in mijn Golf. De telefoon connect gewoon met Bluetooth en speelt alle geluid af via mijn boxen. Flitsmeister staat gewoon aan op mijn telefoon en navigeren doe ik met Google Maps.
Navigatie van de Discover Pro is verder prima AFAIK, al rij ik meestal van/naar kantoor en dus zonder navigatie aan.Het voordeel is dat ik altijd up-to-date ben en dat m'n Golf gewoon met het stuur ook Spotify kan bedienen. Nadeel is dat verdere integratie daarbij blijft. Geen album arts op mijn displays helaas. Ik zou graag meer op mijn head-unit zien, ook navigatie bijvoorbeeld.
Omdat het kan en de wereld op doekoes draaitJammer dat dit niet gewoon plug & play is. Waarom zo duur en zo moeilijk...
[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-02-2018 13:59 ]
www.google.nl
Het meest nuttige is MirrorLink. Android Auto en Apple Carplay zijn maar een paar en niet zelf te kiezen apps. MirrorLink is gewoon jouw telefoon gespiegeld op je Discover scherm.
O, en volgens mij is bij mij Voice gewoon in het Nederlands. Zal er eens naar kijken en me er in verdiepen. Want volgens mij mis ik iets. Als ik 't heb ......Zal een Post-It op het display doen met de tekst: gebruik je wel eens Voice, slimmerik? Het zit er op hè.
Ik zal ook eens op zoek naar witte verlichting in mijn mistlampen. Gebruik ze nooit maar dat is geen excuus. Ik heb al mooie gezien, van Philips.
O, en volgens mij is bij mij Voice gewoon in het Nederlands. Zal er eens naar kijken en me er in verdiepen. Want volgens mij mis ik iets. Als ik 't heb ......Zal een Post-It op het display doen met de tekst: gebruik je wel eens Voice, slimmerik? Het zit er op hè.
Ik zal ook eens op zoek naar witte verlichting in mijn mistlampen. Gebruik ze nooit maar dat is geen excuus. Ik heb al mooie gezien, van Philips.
[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 20-02-2018 16:52 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als ik naar de App-Connect pagina kijk:
Dan zie ik "inclusief montage" enzo. Maar mijn systeem heeft het er al opzitten, ik kan er alleen niet bij omdat ik langs een dealer moet. Is het dan nog steeds 331 euro?
Waarom is dit zo verwarrend allemaal. Slecht omschreven web-pagina's. Onduidelijk wat je koopt. Echt abominabel slecht al die auto-sites
Dan zie ik "inclusief montage" enzo. Maar mijn systeem heeft het er al opzitten, ik kan er alleen niet bij omdat ik langs een dealer moet. Is het dan nog steeds 331 euro?
Waarom is dit zo verwarrend allemaal. Slecht omschreven web-pagina's. Onduidelijk wat je koopt. Echt abominabel slecht al die auto-sites
Nee toch. Ligt aan modeljaar volgens mij.Scrtz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:
[...]
Ja idd. Op de Golf 6 is de voice control puur vermaak overigens, Nederlands kan geeneens dus je moet al Engels of Duits doen en hij pakt echt nooit wat ik vraag ( die ene keer dat ik het al probeer als ik me echt verveel ) maar vrienden vinden het wel grappig als je 3x iets vraagt en 3x een andere naam krijgt om te bellen
Mijn octavia werd ook geleverd met alleen Engels en geen nederlands.
Paar maanden later hadden ze wel standaard nederlands.
heb toen zelf de firmware geupgrade en voila ook NL spraak controle.
De spraakcontrole is nu wel een stuk beter dan van de RNS510 vind ik.
Gebruik het echter maar zelden. Meer als ik "plots" ergens naar toe moet terwijl ik al aan het rijden ben.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gaat je roetfilter wel overuren draaienFamous schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:36:
[...]
Rij je een 1.2 BM?
Hoogstwaarschijnlijk wel want daar gaan al die kleppen kapot na update.
Je kan de EGR weg schrijven zonder te tunen.
Maat van mij heeft echter stage 1 tuning gedaan en de EGR laten wegschrijven.
WERELD VAN VERSCHIL
Zo moesten ze de BM maken af fabriek, wat meer pit erin!
Normaal is dat ding niet vooruit te branden en nu kan die gewoon in de 5 gas geven om in te halen op de snelweg.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Na ff klooien :

-
Ik wil misschien bij vagtechniek de bus van de zaak laten kietelen met de fabrieksupdate , zou dan van 84 PK naar 140 PK gaan voor 249 iemand ervaring met deze “fabrieksupdate”

-
Ik wil misschien bij vagtechniek de bus van de zaak laten kietelen met de fabrieksupdate , zou dan van 84 PK naar 140 PK gaan voor 249 iemand ervaring met deze “fabrieksupdate”
Bij de 1.2 TDI is dit niet het geval. Bij vag is dit alleen een probleem met de 1.6 tdi met de pcr2.1 ecu.azz_kikr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:08:
[...]
Gaat je roetfilter wel overuren draaienmeestal doe je egr toe samen met dpf verwijderen:p
Ik heb gewoon Nederlands erop.Scrtz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:
[...]
Ja idd. Op de Golf 6 is de voice control puur vermaak overigens, Nederlands kan geeneens dus je moet al Engels of Duits doen en hij pakt echt nooit wat ik vraag ( die ene keer dat ik het al probeer als ik me echt verveel ) maar vrienden vinden het wel grappig als je 3x iets vraagt en 3x een andere naam krijgt om te bellen
Heb alleen wel de knop op het stuur geprogrameerd dat die mute
Wat heb je precies gedaan?glydoscoop schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:27:
Na ff klooien :
[afbeelding]
-
Verblinders zo te zien, of lijkt dit zo?
Op de foto komen ze heel slecht over heb alle hoeken geprobeerd , vanavond nog geen tijd gehad voor goede test maar mocht het wel blijken gaan ze ee uiteraard uit !
@Marsjee Ben je er toch nog een beetje bij?
Krijg dit net doorgestuurd, gaf geen gas maar hoor je toch mijn DSG fart op het einde
Krijg dit net doorgestuurd, gaf geen gas maar hoor je toch mijn DSG fart op het einde
Jouw richtingaanwijzers doen het niet. Zowel voor als achter en in de spiegel zijn kapot.Famous schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:28:
@Marsjee Ben je er toch nog een beetje bij?
[video]

Maar er is ook erg veel kracht voor nodig om een richtingaanwijzer te bedienen
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 20-02-2018 22:24 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik zie dan weer dat mijne mooi gepoetst is tov de ED30 (zelfde kleur)GerCor schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:21:
[...]
Jouw richtingaanwijzers doen het niet. Zowel voor als achter en in de spiegel zijn kapot.
Maar er is ook erg veel kracht voor nodig om een richtingaanwijzer te bedienen
Iedereen zijn ding natuurlijk

Hmm kan je dat zelf zo updaten? Weet iemand dat? @azz_kikr of @Rainesh ? Altijd zo debiel die Engelse boordcomputer terwijl mijn rns310 gewoon Nederlands is..Famous schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:34:
[...]
Ik heb gewoon Nederlands erop.
Heb alleen wel de knop op het stuur geprogrameerd dat die mute
EM Service heeft het voor mij gedaan..
Zit nabij Rotterdam..
Zit nabij Rotterdam..
Ben wel benieuwd welke LED lamp je hebt geïnstalleerd. Heb 2 setjes liggen, die beiden niet passen
Stroomdraad zit aan de zijkant, waardoor het lampje niet in de koplamp past
Inmiddels een 3e set besteld die wel zou moeten passen

[ Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 21-02-2018 07:27 ]
Welke set heb je besteld @Marsjee ?
Philips lumileds

Maar dan voor een betaalbare prijs
Die moet toch passen ? Probleem alleen is volkswagen gebruikt niet de kale h7 bracket . Ik heb 4 verschillende beugels gehad voor mijn facelift en gister eindelijk de correcte .Marsjee schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:17:
[...]
Philips lumileds
[afbeelding]
Maar dan voor een betaalbare prijs
Deze wel, kwa "beugel" passen al mijn sets, maar het gaat om de dikte van de koelvinnen. Die andere sets die ik heb, zit er een ventilatortje bij de koelribben en daarbij nog de stroomaansluiting aan 1 zijkant, hierdoor past hij net niet in mijn koplamp.glydoscoop schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:45:
[...]
Die moet toch passen ? Probleem alleen is volkswagen gebruikt niet de kale h7 bracket . Ik heb 4 verschillende beugels gehad voor mijn facelift en gister eindelijk de correcte .
Polo gebruikt trouwens een "normale" H7 fitting.
Mijn plastic is besteld!
Ook maar een distributieset besteld, kennen we dat ook gelijk aanpakken!

Lekker!Famous schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:53:
Mijn plastic is besteld!![]()
Net mijn tracking binnen van de nieuwe hardware, ook eindelijk onderweg.
M3P 24'
En je richtingaanwijzers even controleren.Famous schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:53:
Mijn plastic is besteld!![]()
Oke 0 last van gehad , heb aantal sets geprobeerd heb alleen moeite gehad met de beugel . Bij de golf 7/ (facelift) heb je aan h7 niet zoveel haha maargoed hoop voor je dat de 3e set dan wel goed isMarsjee schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:47:
[...]
Deze wel, kwa "beugel" passen al mijn sets, maar het gaat om de dikte van de koelvinnen. Die andere sets die ik heb, zit er een ventilatortje bij de koelribben en daarbij nog de stroomaansluiting aan 1 zijkant, hierdoor past hij net niet in mijn koplamp.
Polo gebruikt trouwens een "normale" H7 fitting.
Zonder EGR maak je minder roet.azz_kikr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:08:
[...]
Gaat je roetfilter wel overuren draaienmeestal doe je egr toe samen met dpf verwijderen:p
Misschien een hele stomme vraag , hoe kan ik tijdens het rijden zien welke verlichting er onstoken is ? Ik merk toch heel vaak dat overdag de dimlichten gewoon aan gaan in de auto stand helaas
Ik zie het in mijn GTD, als de lichten op Auto staan, dat mijn dashboard backlight bij toerenteller/km teller hoger gaan staan qua intensiteitglydoscoop schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:46:
Misschien een hele stomme vraag , hoe kan ik tijdens het rijden zien welke verlichting er onstoken is ? Ik merk toch heel vaak dat overdag de dimlichten gewoon aan gaan in de auto stand helaas
https://powershellisfun.com
Bij mij gaat het lampje bij de knop op groen als de dimlichten aan staan. Golf 7,5.
Bij mij brand dan alleen het groene stadslicht lampje , en dinlicht blijft wit zoals altijd had idd verwacht dat die zou veranderen hier ook een golf 7.5 de tip van teller intensiteit werkt inderdaad . Jammer dat ze het niet duidelijk in je dashboard of dicover media laten zien , of de knop die ervoor gemaakt istiguan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:52:
Bij mij gaat het lampje bij de knop op groen als de dimlichten aan staan. Golf 7,5.
Nice! Wanneer is de levering?Vissa66 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:44:
[...]
Lekker!
Net mijn tracking binnen van de nieuwe hardware, ook eindelijk onderweg.
Ook de jm pijp?
@GerCor gewoon de Nederlandse dealer!
Volgens mij is die Autoknop oranje als dimlichten uitstaan en groen als ze aanstaan. Meer zie je idd niet.glydoscoop schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Bij mij brand dan alleen het groene stadslicht lampje , en dinlicht blijft wit zoals altijd had idd verwacht dat die zou veranderen hier ook een golf 7.5 de tip van teller intensiteit werkt inderdaad . Jammer dat ze het niet duidelijk in je dashboard of dicover media laten zien , of de knop die ervoor gemaakt is
Misschien bij een Golf 6 maar niet bij een Golf 7Scrtz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:16:
[...]
Volgens mij is die Autoknop oranje als dimlichten uitstaan en groen als ze aanstaan. Meer zie je idd niet.
Je hebt:
- uit (DRL brandt wel of niet. Afhankelijk of je dat geschakeld hebt in het menu van de Discover)
- Automatisch (oranje)
- stadslicht (groen)
- dimlicht
Of dimlicht aangaat kun je niet zien aan de schakelaar in de stand 'Auto'. Bij mij gaat dimlicht automatisch aan bij stand 'Auto' en ik kan dat zien omdat dan ook stadslichten aan zijn. Maar, om het nog ingewikkelder ta maken. DRL is door @Rainesh bij mij geschakeld als: standaard DRL + stadslicht.
Ik rij meestal met de navigatie in beeld. Die staat in het menu op 'automatisch'. Wordt het scherm donker dan weet ik dat dimlicht aan is en branden de lampjes Auto (oranje) en stadslicht (groen).
Ik kijk ook altijd naar mn navi kaart kleuren
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Heeft bij een Golf VII met lichtsensor weinig zin omdat daar de Navi onafhankelijk van de verlichting geschakeld wordt. De buiten verlichting hoeft dus niet automatisch ingeschakeld te zijn op het moment dat de Navi al wél automagisch is omgeschakeld naar de nacht standRainesh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:08:
Ik kijk ook altijd naar mn navi kaart kleuren
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 21-02-2018 20:15 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Apart dan toch dat niet gewoon het tekentje bij de shakelaar groen of oranje wordt van het dimlicht als hij aan staat ?
Op de B8 kleurt het ‘dimlicht’ wel groen als de schakelaar op AUTO staat en het dimlicht aanstaatGerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:00:
[...]
Misschien bij een Golf 6 maar niet bij een Golf 7
Je hebt:
- uit (DRL brandt wel of niet. Afhankelijk of je dat geschakeld hebt in het menu van de Discover)
- Automatisch (oranje)
- stadslicht (groen)
- dimlicht
Of dimlicht aangaat kun je niet zien aan de schakelaar in de stand 'Auto'. Bij mij gaat dimlicht automatisch aan bij stand 'Auto' en ik kan dat zien omdat dan ook stadslichten aan zijn. Maar, om het nog ingewikkelder ta maken. DRL is door @Rainesh bij mij geschakeld als: standaard DRL + stadslicht.
Ik rij meestal met de navigatie in beeld. Die staat in het menu op 'automatisch'. Wordt het scherm donker dan weet ik dat dimlicht aan is en branden de lampjes Auto (oranje) en stadslicht (groen).
www.google.nl
Ik neem aan dat je met buitenverlichting dimlicht bedoelt? Want mijn buitenverlichting DRL brandt namelijk altijd. Maar zoals ik al schreef: als de verlichting van de navigatie op 'nachtstand' gaat dan brandt de groene verlichting van stadslicht bij mij ook. Gaat de navigatie weer op dagstand, dan gaat het groene lampje van stadslicht ook weer uit. Ik zeg niet dat het geschakeld is maar bij mij nog nooit iets anders gezien.wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:10:
Heeft bij een Golf VII met lichtsensor weinig zin omdat daar de Navi onafhankelijk van de verlichting geschakeld wordt. De buitenverlichting hoeft dus niet automatisch ingeschakeld te zijn op het moment dat de Navi al wél automagisch is omgeschakeld naar de nachtstand
Ja, inderdaad. En bij mistlamp voor wordt het icoon op de schakelaar groen. Bij mistlamp achter gebeurt er op de schakelaar niks. Blijft uit of wit. Wel heb je in je 'tellerbak' een oranje lampje.glydoscoop schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:17:
Apart dan toch dat niet gewoon het tekentje bij de shakelaar groen of oranje wordt van het dimlicht als hij aan staat ?
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 21-02-2018 20:33 ]
Je moet er maar eens op goed letten: De verlichting van de tellerbak schakelt wél gelijk met het "groene" LED in de ring van de knop, de navigatie schakelt op andere momenten van dag naar nacht (althans bij mijn Golf).GerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:29:
[...]
Ik neem aan dat je met buitenverlichting dimlicht bedoelt? Want mijn buitenverlichting DRL brandt namelijk altijd. Maar zoals ik al schreef: als de verlichting van de navigatie op 'nachtstand' gaat dan brandt de groene verlichting van stadslicht bij mij ook. Gaat de navigatie weer op dagstand, dan gaat het groene lampje van stadslicht ook weer uit. Ik zeg niet dat het geschakeld is maar bij mij nog nooit iets anders gezien.
Ik zal er eens op letten.wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:33:
Je moet er maar eens op goed letten: De verlichting van de tellerbak schakelt wél gelijk met het "groene" LED in de ring van de knop, de navigatie schakelt op andere momenten (althans bij mijn Golf).
Waar heb jij deze instelling op staan?

Zal ik morgen even voor je moeten gaan bekijken, m'n auto is nu even weg met...... Maar gezien de mogelijkheden staat de inschakeltijd waarschijnlijk op "LAAT"GerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:46:
[...]
Ik zal er eens op letten.![]()
Waar heb jij deze instelling op staan?
[afbeelding]
Ik zie ineens op de foto dat ik ook comfortknipperen in het menu heb staan. Hebben die vlugge vingers van Rainesh zeker gedaan want ik heb dat niet gewijzigd of laten wijzigen.wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:51:
Zal ik morgen even voor je moeten gaan bekijken, m'n auto is nu even weg met...... Maar gezien de mogelijkheden staat de inschakeltijd waarschijnlijk op "LAAT"
Beetje teleurgesteld in mirrorlink...
Ik dacht dat je hierbij elke android applicatie (want mirror) kon openen, maar dat blijkt zo niet. Gewoon wat standaard brol apps.
Zijn er telefoons waar dat anders is, ik heb van het werk een iPhone 6s en een Samsung S6 edge. Zou wel eens tijd worden voor een nieuw exemplaar
, zeker moest dat wel kunnen.
Ben eigenlijk geïnteresseerd in youtube en netflix, niet zozeer om te kijken maar wel om te luisteren (cabaret etc).
Ik dacht dat je hierbij elke android applicatie (want mirror) kon openen, maar dat blijkt zo niet. Gewoon wat standaard brol apps.
Zijn er telefoons waar dat anders is, ik heb van het werk een iPhone 6s en een Samsung S6 edge. Zou wel eens tijd worden voor een nieuw exemplaar
Ben eigenlijk geïnteresseerd in youtube en netflix, niet zozeer om te kijken maar wel om te luisteren (cabaret etc).
Comfortknipperen zit er standaard in, @Rainesh zal 't misschien aangepast hebben qua aantal knippers middels VCDS. Die term slaat op 't aantal knippers welke je geeft als je de hendel even kort aantikt en dus niet volledig naar links/rechts zet. Normaal (standaard) is dat 3 knippers, ik zet 't zélf altijd naar 4 (max. is 5).GerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:57:
[...]
Ik zie ineens op de foto dat ik ook comfortknipperen in het menu heb staan. Hebben die vlugge vingers van Rainesh zeker gedaan want ik heb dat niet gewijzigd of laten wijzigen.
Dan moet je sowieso al VIM laten inschakelen.Engineer Stewie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:00:
Zijn er telefoons waar dat anders is, ik heb van het werk een iPhone 6s en een Samsung S6 edge. Zou wel eens tijd worden voor een nieuw exemplaar, zeker moest dat wel kunnen.
JM pijp ligt klaar, 29ste Maart daar naartoe voor montage downpipe en nieuwe sierstukken. 30ste Maart naar de tuner.Famous schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:00:
[...]
Nice! Wanneer is de levering?
Ook de jm pijp?
@GerCor gewoon de Nederlandse dealer!
De overige hardware wat onderweg is verwacht ik loop volgende week binnen.
M3P 24'
Kon dat ook op een Discover Media?Famous schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:03:
[...]
Dan moet je sowieso al VIM laten inschakelen.
Ik heb mijn Discover Pro ook laten vrijschakelen door Rainesh en de kids vinden het geweldig. Brandweerman Sam in de auto van papa

Overigens kan ik mij herrineren van voor het vrijschakelen dat de audio wel doorging maar (uiteraard) het beeld eraf ging, dus AFAIK hoeft VIM niet perse vrijgeschakeld te worden.
Edit; @Engineer Stewie, zie de eerdere post van @Rainesh:
Rainesh in "Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS"
Werkt prima
[ Voor 14% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-02-2018 21:10 ]
www.google.nl
Dan vraag ik me af of je er iets voor hebt moeten doen op je telefoon om Mirrorlink werkend te krijgen. Ik heb Mirrorlink even snel getest en kon eigenlijk alle apps die ik op mijn telefoon heb staan gewoon gebruiken. Apps zoals Dropbox, ABN-AMRO, Sequrix en Twitter om maar 4 te noemen werken feilloos. Kreeg alleen te horen van mijn collega's dat apps instabiel worden tijdens het autorijden.Engineer Stewie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:00:
VIM is een dikke vette MUST HAVE.

O, oké.wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:01:
Comfortknipperen zit er standaard in.
Als het goed is .... niet. Hij heeft het me wel gevraagd maar ik ben gewend aan 3 keer knipperen. Precies genoeg tijd voor mij om op de snelweg van rijstrook te wisselen.@Rainesh zal 't misschien aangepast hebben qua aantal knippers middels VCDS.
[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 21-02-2018 21:21 ]
Zal dit iets zijn of mis ik dan een module ?
https://www.aliexpress.com/item/32843343512/32843343512.html
Ps, nogmaals de bump mocht er iemand een betrouwbare hatch pop mod of alternatief weten voor de golf 7 ik hou me aanbevolen
Ps, nogmaals de bump mocht er iemand een betrouwbare hatch pop mod of alternatief weten voor de golf 7 ik hou me aanbevolen
Ik heb een app (auto mode for galaxy) moeten installeren op de S6 edge.GerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:11:
[...]
Dan vraag ik me af of je er iets voor hebt moeten doen op je telefoon om Mirrorlink werkend te krijgen. Ik heb Mirrorlink even snel getest en kon eigenlijk alle apps die ik op mijn telefoon heb staan gewoon gebruiken. Apps zoals Dropbox, ABN-AMRO, Sequrix en Twitter om maar 4 te noemen werken feilloos. Kreeg alleen te horen van mijn collega's dat apps instabiel worden tijdens het autorijden.
VIM is een dikke vette MUST HAVE.
VIM is niet mogelijk op de discover media en wou daarom via mirrorlink (wat er standaard opzit) youtube/netflix gebruiken.
Dat het beeld wegvalt tijdens het rijden boeit eigenlijk niet, maar aangezien je ook kan navigeren ermee zou dat weer raar zijn.
Welke telefoon heb jij? Eens kijken of die in de kast ligt op het werk, we hebben nagenoeg elk model...
Galaxy S5Engineer Stewie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:43:
Ik heb een app (auto mode for galaxy) moeten installeren op de S6 edge. knip..
Welke telefoon heb jij? Eens kijken of die in de kast ligt op het werk, we hebben nagenoeg elk model...
Kijk hier even naar: YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps
Lijken mij de juiste. Je hebt ook nog een Europese versie maar die is geschikt voor 'blind spot'. Dan krijg je de spiegelkappen er niet bij en het glas ook niet.glydoscoop schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:37:
Zal dit iets zijn of mis ik dan een module ?
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 21-02-2018 22:34 ]
Ja toch ? Ze hebben het alleen over een duur module bijplaatsen mocht je die niet hebben ?!GerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:51:
Lijken mij de juiste. Je hebt ook nog een Europese versie maar die is geschikt voor 'blind spot'. Dan krijg je de spiegelkappen er niet bij en het glas ook niet.
En even snel berekend 170 + inklaring tussen 12,50/25 euro = 195 euro
Belasting over de 170 = 205,7 plus de inklaring =
230,7 scheelt dus iets meer als 100 euro met degene van nederlandse sites
En die Poolse site dan?glydoscoop schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:45:
[...]
Ja toch ? Ze hebben het alleen over een duur module bijplaatsen mocht je die niet hebben ?!
En even snel berekend 170 + inklaring tussen 12,50/25 euro = 195 euro
Belasting over de 170 = 205,7 plus de inklaring =
230,7 scheelt dus iets meer als 100 euro met degene van nederlandse sites
Ik heb destijds dit filmpje bekeken en ik zie niks van een extra module tijdens het installeren:glydoscoop schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:45:
Ja toch ? Ze hebben het alleen over een duur module bijplaatsen mocht je die niet hebben ?!
YouTube: MK7 Power Folding Mirror DIY Install
Ga je het zelf installeren?
Was ik wel van plan eigenlijkGerCor schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:30:
[...]
Ik heb destijds dit filmpje bekeken en ik zie niks van een extra module tijdens het installeren:
Zie dat kosten van installatie ook wel
Meevallen eigenlijk maar goed
[ Voor 8% gewijzigd door glydoscoop op 22-02-2018 08:33 ]
Hoeveel filmpjes kijk jij?GerCor schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:30:
[...]
Ik heb destijds dit filmpje bekeken en ik zie niks van een extra module tijdens het installeren:
@glydoscoop even zoeken in dit topic, heb hem laatst nog geplaatst dacht ik. Of zoek op rest view camera golf 6 in Google, vindt je hem ook wel!
Die methode gaat niet meer werken. LG Drive is gepatched. Wil je dit toch, zul je de oude versie van de LG app moeten installeren, en updates blokkeren. Dit moest ik ook.GerCor schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:51:
[...]
Galaxy S5
Kijk hier even naar: YouTube: MirrorLink Samsung How-to mirror all apps
[...]
Lijken mij de juiste. Je hebt ook nog een Europese versie maar die is geschikt voor 'blind spot'. Dan krijg je de spiegelkappen er niet bij en het glas ook niet.
Veel. Het meest over Golf 7 en wat er allemaal mogelijk is. Vaak naar aanleiding van wat hier besproken wordt.
Zoals gisteravond toen @Engineer Stewie schreef dat Mirrorlink niet werkt en slechts met enkele apps. Dan weet ik dat dat in ieder geval niet klopt en geef dan aan dat je het werkend kunt krijgen zoals het hoort.
Of, dat filmpje van jouw auto en die van het blauwe zusje. Viel me gelijk op, maar had het ook al op de foto gezien, dat jouw uitlaat schuine eindstukken heeft en die blauwe zusje rechte. Maar ook jouw vraag of je een Golf 7 stuur in een Golf 6 kunt inbouwen. Kijk, jij noemt dat dan een vaag filmpje en ik denk dan: onbelangrijk of het een vaag filmpje is, HET KAN en dat blijkt uit de beelden. Meer hoef je niet te weten alleen nog: HOE doe je dat?
[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 22-02-2018 09:42 ]
Ik vind het top dat je dat doet. Ik heb de S6 edge 'geprepped' en zal straks testen als ik de auto terug ga halen. Die is sinds gisteren naar de detailer om alle pianolak onderdelen te behandelen met XPEL folie.GerCor schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:30:
Zoals gisteravond toen @Engineer Stewie schreef dat Mirrorlink niet werkt en slechts met enkele apps. Dan weet ik dat dat in ieder geval niet klopt en geef dan aan dat je het werkend kunt krijgen zoals het hoort.
Er is overigens veel meer pianolak aan de wagen dan initieel gedacht (waar zitten ze bij VW met hun hoofd)...
De onderdelen die behandeld worden zijn de meest zichtbare:
- C-shape luchtinlaten voorbumper
- Bovenop de voorbumper, net onder de radar/VW logo
- Driehoeken achter de zijspiegels
- B-stijl
- Smalle strook boven de achteruit
- Spoiler op de achterklep.
Niet alles was afgesproken, denk dat de prijs ondertussen op 450€ zit (wat niet heel duur is omdat dat wel wat kost). Hele auto behandelen kost incl BTW 7k overigens

Van de spoiler en de strook boven de achteruit moeten eerst mallen gemaakt worden. Is toch een dagje werk, incl wassen van de wagen want dat is nodig om de zeepresten weg te krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-02-2018 09:47 ]
Ik vond het vooral lachen toen @wimmel_1 er na 3 jaar achter kwam dat je dynamische bochtenverlichting heel eenvoudig zelf kunt upgraden. En dan noemt hij MIJ een lummel.Engineer Stewie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:46:
Ik vind het top dat je dat doet.
Hehe, grappig.
Het is voornamelijk ook zoeken naar instructiefilmpjes. Ik wil alles led hebben in mijn auto en dan is het makkelijker op YouTube te vinden welke lampen je moet hebben en hoe je ze installeert.
Ik denk dat alles reeds full LED is.
Alle obvious lampen in elk geval. Mss dat de achteruitrijlichten oid dat niet zijn, maar dat zou nogal achterlijk zijn. Zou ik ook niet veranderen.
Ook binnenin lijkt alles led, incl koffer en handschoenkastje. Wat ik wel leuk vindt is dat ik het achterste plafondlampje kan bedienen aan de voorkant. Ik geraak daar immers niet aan en mijn zoontje heeft dat af en toe (die daar ook niet aankan wegens te klein) soms wel even nodig.
Nog mooi is dat het leeslampje bij het unlocken van de deur ook het R-line stuur (en dan zeer zeker het metaal deel met R-line logo) verlicht
.
Ik stap altijd met een smile in, auto rijdt overigens ook top. Van wanneer mag je eigenlijk los gaan, is dat 1000km? Ik hou hem nu nog onder de 2500rpm wat niet heel makkelijk is tot de 3de versnelling, de DSG wil wel verder gaan. Ik schakel op de autosnelweg ook wel manueel tussen 6 en 7 om de toeren af en toe te wisselen. Weet niet of dat nodig is. Bij 120km/h heb je 1800rpm ofzo...
Alle obvious lampen in elk geval. Mss dat de achteruitrijlichten oid dat niet zijn, maar dat zou nogal achterlijk zijn. Zou ik ook niet veranderen.
Ook binnenin lijkt alles led, incl koffer en handschoenkastje. Wat ik wel leuk vindt is dat ik het achterste plafondlampje kan bedienen aan de voorkant. Ik geraak daar immers niet aan en mijn zoontje heeft dat af en toe (die daar ook niet aankan wegens te klein) soms wel even nodig.
Nog mooi is dat het leeslampje bij het unlocken van de deur ook het R-line stuur (en dan zeer zeker het metaal deel met R-line logo) verlicht
Ik stap altijd met een smile in, auto rijdt overigens ook top. Van wanneer mag je eigenlijk los gaan, is dat 1000km? Ik hou hem nu nog onder de 2500rpm wat niet heel makkelijk is tot de 3de versnelling, de DSG wil wel verder gaan. Ik schakel op de autosnelweg ook wel manueel tussen 6 en 7 om de toeren af en toe te wisselen. Weet niet of dat nodig is. Bij 120km/h heb je 1800rpm ofzo...
Persoonlijk geloof ik dat hele 1000 km rustig rijden daarna planken niet.Engineer Stewie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:03:
Van wanneer mag je eigenlijk los gaan, is dat 1000km? Ik hou hem nu nog onder de 2500rpm wat niet heel makkelijk is tot de 3de versnelling, de DSG wil wel verder gaan. Ik schakel op de autosnelweg ook wel manueel tussen 6 en 7 om de toeren af en toe te wisselen. Weet niet of dat nodig is. Bij 120km/h heb je 1800rpm ofzo...
Ik heb ooit eens gelezen dat je beter direct vanaf begin af aan de motor moet belasten.
Juist door in het begin rustig te rijden geeft de zuigerringen niet de kans goed in te slijten.
Zal de link eens opzoeken.
Uiteraard moet iedereen het zelf weten, ik vond het wel een goed verhaal.
Gaat in eerste instantie over motoren, maar voor auto's geldt lijkt mij hetzelfde.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htmhat's The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard !
Why ??
Nowadays, the piston ring seal is really what the break in process is all about. Contrary to popular belief, piston rings don't seal the combustion pressure by spring tension. Ring tension is necessary only to "scrape" the oil to prevent it from entering the combustion chamber.
If you think about it, the ring exerts maybe 5-10 lbs of spring tension against the cylinder wall ...
How can such a small amount of spring tension seal against thousands of
PSI (Pounds Per Square Inch) of combustion pressure ??
Of course it can't.
How Do Rings Seal Against Tremendous Combustion Pressure ??
From the actual gas pressure itself !! It passes over the top of the ring, and gets behind it to force it outward against the cylinder wall. The problem is that new rings are far from perfect and they must be worn in quite a bit in order to completely seal all the way around the bore. If the gas pressure is strong enough during the engine's first miles of operation (open that throttle !!!), then the entire ring will wear into
the cylinder surface, to seal the combustion pressure as well as possible.
The Problem With "Easy Break In" ...
The honed crosshatch pattern in the cylinder bore acts like a file to allow the rings to wear. The rings quickly wear down the "peaks" of this roughness, regardless of how hard the engine is run.
There's a very small window of opportunity to get the rings to seal really well ... the first 20 miles !!
If the rings aren't forced against the walls soon enough, they'll use up the roughness before they fully seat. Once that happens there is no solution but to re hone the cylinders, install new rings and start over again.
Fortunately, most new sportbike owners can't resist the urge to "open it up" once or twice,
which is why more engines don't have this problem !!
[ Voor 57% gewijzigd door Viper® op 22-02-2018 10:20 ]
Ja, of je gelijk mag knallen is een mooie vraag voor @Famous maar zelf heb ik het idee dat de motoren proefdraaien in de fabriek en inrijden iets van vroeger is. En dat leeslampje. Ik vind het zelf een goedkope oplossing. Je zou toch verwachten dat ze dat soort details upgraden. Dat het VW logo in het stuur, de versnellingspook en het R-line/GTI/GTE/R logo op het stuur een eigen verlichting hebben. Ik bedoel: het stuur zit al vol verlichting (bedieningsknopjes). Waarom die mooie logo's dan niet?Engineer Stewie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:03:
Ik denk dat alles reeds full LED is.
Nog mooi is dat het leeslampje bij het unlocken van de deur ook het R-line stuur (en dan zeer zeker het metaal deel met R-line logo) verlicht.
De plafondverlichting achter bedienen vanaf de voorstoelen? Zit ook in mijn Golf 7.
Ondertussen weer even wat YT muziekfilmpjes op de SD-card zetten.
Bedoelde het niet als “sneer”!GerCor schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:30:
[...]
Veel. Het meest over Golf 7 en wat er allemaal mogelijk is. Vaak naar aanleiding van wat hier besproken wordt.
Of, dat filmpje van jouw auto en die van het blauwe zusje. Viel me gelijk op, maar had het ook al op de foto gezien, dat jouw uitlaat schuine eindstukken heeft en die blauwe zusje rechte. Maar ook jouw vraag of je een Golf 7 stuur in een Golf 6 kunt inbouwen. Kijk, jij noemt dat dan een vaag filmpje en ik denk dan: onbelangrijk of het een vaag filmpje is, HET KAN en dat blijkt uit de beelden. Meer hoef je niet te weten alleen nog: HOE doe je dat?
Vind het mooi op te zien hoe iemand zo met passie ergens in kan duiken

Ik kom ook vanuit het niets, nooit de intentie gehad om een auto te tunen of wat dan ook. Al met al toch redelijk wat kennis vergaard inmiddels en dat komt ook ergens van

Inrijden is niet helemaal meer van deze tijd.
Dat je het rustiger aan doet de eerste km’s snap ik. Maar 2500 toeren is wel aan de lage kant. Wat doortrekken mag best!
Direct een “luie” auto lijkt mij ook niet de bedoeling
In navolging van de discussie gisteren;

www.google.nl
Het is geen benzine eh. Mijn Octavia heeft zelden +2500rpm gedraaitFamous schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:41:
[...]
Bedoelde het niet als “sneer”!
Vind het mooi op te zien hoe iemand zo met passie ergens in kan duiken
Ik kom ook vanuit het niets, nooit de intentie gehad om een auto te tunen of wat dan ook. Al met al toch redelijk wat kennis vergaard inmiddels en dat komt ook ergens van
Inrijden is niet helemaal meer van deze tijd.
Dat je het rustiger aan doet de eerste km’s snap ik. Maar 2500 toeren is wel aan de lage kant. Wat doortrekken mag best!
Direct een “luie” auto lijkt mij ook niet de bedoeling
Ben ik benieuwd: mistlamp achter inschakelen. Wordt het dan ook groen of ook slechts een oranje lampje in de tellerbak zoals in de Golf 7?MisteRMeesteR schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:56:
In navolging van de discussie gisteren;
[afbeelding]
[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 22-02-2018 14:23 ]
To be continuedGerCor schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:10:
[...]
Ben ik benieuwd: mistlamp achter inschakelen. Wordt het dan ook groen of ook slechts een oranje lampje in de tellerbak zoals in de Golf 7?
www.google.nl
Net een email.
productie is gepland voor week 12 en zal week 14 waarschijnlijk klaar zijn.
6+ maanden voor een polo mijn god
productie is gepland voor week 12 en zal week 14 waarschijnlijk klaar zijn.
6+ maanden voor een polo mijn god

Ik moest toen der tijd ook dik 7 maanden wachten op mijn Polo GTI 6R, was toen vanwege een tekort aan DSG bakken. Wat een lange rit was dat.
M3P 24'
Gevonden! Deze zijn meer als het dubbele ,, zelfs duurder als de NL site en wel zon 140 euriFamous schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:12:
[...]
Hoeveel filmpjes kijk jij?
@glydoscoop even zoeken in dit topic, heb hem laatst nog geplaatst dacht ik. Of zoek op rest view camera golf 6 in Google, vindt je hem ook wel!
Ah, apart!glydoscoop schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:23:
[...]
Gevonden! Deze zijn meer als het dubbele ,, zelfs duurder als de NL site en wel zon 140 euri
Normaal zijn ze best goedkoop met de OEM delen.
Hier mijn eerste pakketje uit Duitsland ook binnen.
Helaas de distributieset met waterpomp en niet het plastic
Wel bizar, een A-merk heb ik nu goedkoper dan een b-merk inkoop in Nederland.
Normaal steun ik de Nederlandse ondernemer liever maar vond dit te gek

Net weer 90 km gereden met de Arteon, staan er nu bijna 500 op de teller.
Zalige auto om mee te rijden en die DSG
. Is de eerste automaat voor mij maar zal zeker niet de laatste zijn
.
Heb vanmorgen ook DLA getest en alhoewel dat het perfect werkt geeft het wel héél veel licht. De borden langst de kant van de weg worden zo hard belicht dat ze bijna onleesbaar worden tot je er dichtbij bent.
Zalige auto om mee te rijden en die DSG
Heb vanmorgen ook DLA getest en alhoewel dat het perfect werkt geeft het wel héél veel licht. De borden langst de kant van de weg worden zo hard belicht dat ze bijna onleesbaar worden tot je er dichtbij bent.
[ Voor 34% gewijzigd door Engineer Stewie op 23-02-2018 07:44 ]
Ja sick is dat he, werk zelf in een automaterialzaak en zelfs met personeelskorting is het bestellen uit buitenland vaak nog goedkoper, stukken goedkoper zelfs bij bepaalde onderdelen (bijv grote beurt ben ik klaar voor 30 euro oid aan filters, daar heb ik amper de helft voor in NL)Famous schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:33:
[...]
Ah, apart!
Normaal zijn ze best goedkoop met de OEM delen.
Hier mijn eerste pakketje uit Duitsland ook binnen.
Helaas de distributieset met waterpomp en niet het plastic
Wel bizar, een A-merk heb ik nu goedkoper dan een b-merk inkoop in Nederland.
Normaal steun ik de Nederlandse ondernemer liever maar vond dit te gek
Ach, ook dat went. Ik heb voor mijn werk altijd in een automaat gereden. Maar voor mij maakt het niks uit. Vind beide wel iets hebben. Als het druk op de weg is, files e.d. is een automaat een zege maar alleen voor het autorijden vind ik zelf schakelen leuker.Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 06:02:
Net weer 90 km gereden met de Arteon, staan er nu bijna 500 op de teller.
Zalige auto om mee te rijden en die DSG. Is de eerste automaat voor mij maar zal zeker niet de laatste zijn
.
Dat heb je met grootlicht. Zelfs met halogeen.Heb vanmorgen ook DLA getest en alhoewel dat het perfect werkt geeft het wel héél veel licht. De borden langst de kant van de weg worden zo hard belicht dat ze bijna onleesbaar worden tot je er dichtbij bent.
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 23-02-2018 09:26 ]
Ik weet niet wat halogeenlampen jij hebt maar tov deze LED gaf de skoda halogeenlamp echt niksGerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:24:
Dat heb je met grootlicht. Zelfs met halogeen.
Heb nooit lampen vervangen in een auto, dus altijd OEM gereden.
Ik herinner mij niet heel veel meer van de Golf 6, enkel dat de Bi-xenon geweldig was, voor mijn gevoel vergelijkbaar met de LED's van nu.
In elk geval was het teruggaan van Xenon naar halogeen alsof je zonder licht aan het rijden was. In België is de belijning bv niet reflecterend en dat verschil merk je goed.
Ik rij voor mijn werk in een VW Caddy. Kom ik veel over landweggetjes. 's nachts grootlicht aan maar die doe ik snel weer uit als ik verkeersborden tegenkom. Je ziet niks meer. Kijk, er zal wel verschil zijn maar ik neem aan dat DLA zichzelf inschakelt als er geen tegenliggers zijn. En dat is vaker, schat ik in, dan wanneer je zelf grootlicht zou gebruiken. Dus, het effect dat je jezelf verblindt met grootlicht herken ik. Daar is geen LED en DLA voor nodig.Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:28:
Ik weet niet wat halogeenlampen jij hebt maar tov deze LED gaf de skoda halogeenlamp echt niks.
Heb nooit lampen vervangen in een auto, dus altijd OEM gereden.
Ik herinner mij niet heel veel meer van de Golf 6, enkel dat de Bi-xenon geweldig was, voor mijn gevoel vergelijkbaar met de LED's van nu.
In elk geval was het teruggaan van Xenon naar halogeen alsof je zonder licht aan het rijden was. In België is de belijning bv niet reflecterend en dat verschil merk je goed.
Een tegenligger of voorligger is geen probleem voor DLA, het deel waar die rijdt wordt niet belicht.GerCor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:35:
[...]
Ik rij voor mijn werk in een VW Caddy. Kom ik veel over landweggetjes. 's nachts grootlicht aan maar die doe ik snel weer uit als ik verkeersborden tegenkom. Je ziet niks meer. Kijk, er zal wel verschil zijn maar ik neem aan dat DLA zichzelf inschakelt als er geen tegenliggers zijn. En dat is vaker, schat ik in, dan wanneer je zelf grootlicht zou gebruiken. Dus, het effect dat je jezelf verblindt met grootlicht herken ik. Daar is geen LED en DLA voor nodig.
Ik heb de indruk dat de dimlichten reeds veel verder schijnen dan de halogeenverlichting die ik had, met high beam wordt dat gewoon immens. Goed voor niet verlichte wegen maar die heb je in België niet zoveel omdat we wel de putten in de weg moeten kunnen zien
Ik ken het systeem DLA. En ook het feit dat alle snelwegen in België verlicht zijn. Maar, in dichte mist ... heb je ook met halogeen niks aan grootlicht. Verblind je jezelf ook dus zet je het heel snel weer uit. En ik denk nu al te weten dat jij DLA ook gaat uitschakelen met dichte mist. M.a.w. het zit voor een deel tussen de oren. Het verschil in lichtopbrengst tussen LED, Xenon en halogeen is mij ook niet vreemd. Anders reden we allemaal nog met halogeen. Het zou mij ook niks verbazen, maar heb er zelf geen ervaring mee, dat je DLA irritant gaat vinden. We lezen het wel een keer.Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:49:
Een tegenligger of voorligger is geen probleem voor DLA, het deel waar die rijdt wordt niet belicht.
Ik heb de indruk dat de dimlichten reeds veel verder schijnen dan de halogeenverlichting die ik had, met high beam wordt dat gewoon immens. Goed voor niet verlichte wegen maar die heb je in België niet zoveel omdat we wel de putten in de weg moeten kunnen zien
Kan het mooi in één van de 2 rijtjes terecht komen:
Negatief
START/STOP i.c.m. DSG: wordt door velen irritant gevonden
Lane Assist: wordt door meerderen irritant gevonden
ACC: wordt door sommigen irritant gevonden.
Positief
CC: lees ik geen klachten over
START/STOP met handschakelbak: minder klachten dan i.c.m. DSG
Park Assist: lees ik eigenlijk nooit iets negatiefs over
Hill Assist/elektronische handrem: lees ik eigenlijk nooit iets negatiefs over.
[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 23-02-2018 10:20 ]
Fantastisch systeem DLA. Mijn collega vind het maar irritant als hij naast mij zit, dat continu bijsturen, wel/niet grootlicht, delen wel/niet verlicht. Ik vind het prachtig.
M3P 24'
Als ik het goed begrepen heb, maar heb het niet nauwgezet gevolgd. Permanent inschakelen of zelf handmatig inschakelen? Welke optie heb jij?Vissa66 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:26:
Fantastisch systeem DLA. Mijn collega vind het maar irritant als hij naast mij zit, dat continu bijsturen, wel/niet grootlicht, delen wel/niet verlicht. Ik vind het prachtig.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS