Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 122 ... 126 Laatste
Acties:
  • 469.199 views

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:15

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:15:
[...]

Dat filmpje gaat over het updaten van Kaarten van de firma HERE van het navigatiesysteem. Heeft niks met firmware te maken.

- De door jou gewenste versie downloaden naar een PC: Rainesh in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
- SD kaartje formatteren. Er mag helemaal niks op de SD kaart staan.
- Uitpakken met het uitpakprogramma 7zip. Dus, met 7zip. 7zip dus.

Voor firmware meld je je bij de Volkswagendealer.
Hoe formateren? Ntfs, fat32, exfat, etc etc etc.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:07
Kwam voor een beurt, vroeg er ook meteen naar en toen kreeg ik die reactie terug.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:40

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Me.

• Ravocs
  • Laatst online: 21-10 08:56
[...]

Dat filmpje gaat over het updaten van Kaarten van de firma HERE van het navigatiesysteem. Heeft niks met firmware te maken.

- De door jou gewenste versie downloaden naar een PC: Rainesh in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
- SD kaartje formatteren. Er mag helemaal niks op de SD kaart staan.

Voor firmware meld je je bij de Volkswagendealer.
Bedankt, het is gelukt. Het kaartje was inderdaad Fat32 geformateerd. Ik heb verder niets anders gedaan dan de vorige keer, maar deze keer pakte het systeem wel opeens de update.

Na ongeveer een uurtje was hij klaar.

Ik begrijp dat de kaarten niets met firmware te maken hebben, en dat een de dealer me daar bij kan helpen, maar dat moeten we toch ook zelf kunnen?..

Ravocs wijzigde deze reactie 27-08-2019 22:07 (8%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ravocs schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:06:
Ik begrijp dat de kaarten niets met firmware te maken hebben, en dat een de dealer me daar bij kan helpen, maar dat moeten we toch ook zelf kunnen?..
Als het nergens anders dan bij de dealer te verkrijgen is wordt dat erg lastig.

Daarnaast: Volkswagen stelt de Kaarten van HERE gratis ter beschikking via internet.
Firmware niet.

Ik heb begrepen dat de dealers zelf ook niet op de hoogte zijn van de firmware. Ze verbinden jouw auto met een systeem (zal wel ergens een server zijn in Duitsland, stel ik me zo voor) en dan wordt gecontroleerd door het systeem of er voor jouw auto een firmware-update beschikbaar is. Is dat het geval dan zal de dealer dat voor jou installeren.

Mocht het anders zijn, dan lees ik het graag.

Me.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:18:
[...]

Als het nergens anders dan bij de dealer te verkrijgen is wordt dat erg lastig.

Daarnaast: Volkswagen stelt de Kaarten van HERE gratis ter beschikking via internet.
Firmware niet.

Ik heb begrepen dat de dealers zelf ook niet op de hoogte zijn van de firmware. Ze verbinden jouw auto met een systeem (zal wel ergens een server zijn in Duitsland, stel ik me zo voor) en dan wordt gecontroleerd door het systeem of er voor jouw auto een firmware-update beschikbaar is. Is dat het geval dan zal de dealer dat voor jou installeren.

Mocht het anders zijn, dan lees ik het graag.
Yup, klopt. Ook geeft de software weer of er eventueel.teruroep acties en dergelijke zijn voor jouw wagen. Meeste dealers doen bij wijze van spreken gewoon een “update all available” en laten dan de computer/kast maar lopen.

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:12

SanderL

Ondertitels zijn net te kort

[...]
Ik krijg de sterke indruk dat ik dit zou moeten uitpakken met 7zip :+

Nee, even serieus, ik heb niet echt verdergekeken maar de link waarnaar je refereerde is een zipbestand. Dat uitpakken lukt toch met elk zipprogramma? Waarom zou dit specifiek met 7zip moeten? I'm just curious, ik kan het niet eens installeren.

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

SanderL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:44:
[...]

Ik krijg de sterke indruk dat ik dit zou moeten uitpakken met 7zip :+

Nee, even serieus, ik heb niet echt verdergekeken maar de link waarnaar je refereerde is een zipbestand. Dat uitpakken lukt toch met elk zipprogramma? Waarom zou dit specifiek met 7zip moeten? I'm just curious, ik kan het niet eens installeren.
Dat maakt niet uit ;)

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
SanderL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:44:
Waarom zou dit specifiek met 7zip moeten? I'm just curious, ik kan het niet eens installeren.
Heb er problemen mee gehad dat ie het wel uitpakt maar dat je MIB het niet kan lezen. Met 7zip-wel. Blijkbaar doen ze het echt in een specifiek 7zip-formaat.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@SanderL Het staat er bij op de Volkswagensite, uitpakken met 7zip.

Ik had het ook met het standaard W10 uitpakprogramma uitgepakt. Maar dan herkent de Discover Pro het niet. Dus, het maakt wel iets uit.

Me.

• dennisdew16
  • Niet online
Ik zit met een vraag met betrekking tot de accu van m'n golf7 (2015). Lijkt alsof deze niet goed meer bijlaadt.
Los daarvan wil ik deze opladen met een druppel lader. Kan dit als de accu in de auto zit of is het veiliger als deze uit eruit gehaald wordt?

• C-sharp
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:12
dennisdew16 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:41:
Ik zit met een vraag met betrekking tot de accu van m'n golf7 (2015). Lijkt alsof deze niet goed meer bijlaadt.
Los daarvan wil ik deze opladen met een druppel lader. Kan dit als de accu in de auto zit of is het veiliger als deze uit eruit gehaald wordt?
"Domme" druppellader is geen probleem; "slimme" lader met bv. desulfateringsmodus gaat over 18 V. In dat geval even de "-" pool van de batterij loskoppelen. Je krijgt na het terugzetten foutmelding van de stuurbekrachtiging maar na helemaal links/rechts draaien en een korte rit is de melding weg.

• dennisdew16
  • Niet online
C-sharp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

"Domme" druppellader is geen probleem; "slimme" lader met bv. desulfateringsmodus gaat over 18 V. In dat geval even de "-" pool van de batterij loskoppelen. Je krijgt na het terugzetten foutmelding van de stuurbekrachtiging maar na helemaal links/rechts draaien en een korte rit is de melding weg.
Is geen domme lader. Gaat om een ctek mxs5.0. Deze laad tot 15.8V. Gaat jou verhaal dan ook nog op?
En als je de accu loshaalt krijg je naderhand dan geen elektronica problemen als ik hem opnieuw aansluit.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik ben net gebeld door VW servicepunt. 'Er is inderdaad een terugroepactie m.b.t. update van de Discover'.

Afspraak gemaakt: woensdag 4 september wordt mijn systeem voorzien van een update. Overigens, ze hebben dat op een SD kaart staan.

Me.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:09
dennisdew16 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Is geen domme lader. Gaat om een ctek mxs5.0. Deze laad tot 15.8V. Gaat jou verhaal dan ook nog op?
En als je de accu loshaalt krijg je naderhand dan geen elektronica problemen als ik hem opnieuw aansluit.
Gewoon accu er in laten zitten en opladen met die Ctek. Zou hem inderdaad niet (langdurig) eruit halen.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

@SanderL Het staat er bij op de Volkswagensite, uitpakken met 7zip.

Ik had het ook met het standaard W10 uitpakprogramma uitgepakt. Maar dan herkent de Discover Pro het niet. Dus, het maakt wel iets uit.
Geloof mij. Met, bijvoorbeeld, winrar gaat het ook goed.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-10 21:28
GerCor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:21:
Ik ben net gebeld door VW servicepunt. 'Er is inderdaad een terugroepactie m.b.t. update van de Discover'.

Afspraak gemaakt: woensdag 4 september wordt mijn systeem voorzien van een update. Overigens, ze hebben dat op een SD kaart staan.
Het zal een serviceupdate zijn en geen terugroepactie. Die lopen via de RDW omdat het vooral veiligheidsissues zijn en zijn ook te zien als je je kenteken bij de RDW opvraagt.

Ik zie geen reden om er speciaal een afspraak voor te gaan maken. Alles werkt prima. De volgende beurt is vroeg genoeg.

Dennisdn wijzigde deze reactie 28-08-2019 13:47 (6%)

• jop33
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:02
Hallo allemaal, Rij in een heerlijke Tiguan 2018 R-Line met veel opties en uteraard Discover Media,Weet iemand al of de nieuwe Discover media waar je de navigatie helemaal kunt vullen in het venster, en olie en temperatuur meter die helemaal links en rechts staan.bij mij zijn deze vakjes leeg..Zou dit een soft of hardware vernieuwing zijn ?

Vraag 2,
Kun je achteraf keyless entry inbouwen ? Bijna alles zit erop maar dit hiet.

Bedank alvast

jop33 wijzigde deze reactie 28-08-2019 22:17 (3%)

• Dennisdn
Als bijna alles erop zit lijkt het of de vorige eigenaar, terecht naar mijn mening, bewust geen keyless heeft genomen want het is zo’n beetje de goedkoopste optie op de lijst. Ik zou mij goed inlezen over de veiligheidsissues voor ik het in zou gaan bouwen.

Dennisdn wijzigde deze reactie 28-08-2019 13:57 (40%)

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-10 14:32
Keyless... leuk zo n systeem totdat het je tegen je gebruikt wordt.

https://www.autojunk.nl/2...del-s-in-luttele-seconden

• Scrtz
Als je die Tiguan privé rijdt zou ik ook alleen maar blij zijn met het gebrek aan keyless go, lekker zo laten dan. Verzekeringen gaan er ook steeds moeilijker om doen.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:40
Scrtz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:10:
Als je die Tiguan privé rijdt zou ik ook alleen maar blij zijn met het gebrek aan keyless go, lekker zo laten dan. Verzekeringen gaan er ook steeds moeilijker om doen.
Keyless Go = motor starten met de sleutel in je broekzak (standaard op de duurdere/grotere VW modellen)
Keyless Entry = auto ontgrendelen met de sleutel in je broekzak

Keyless Go heeft geen last van relay attacks, je moet immers nog fysiek op de sleutel drukken om de auto te ontgrendelen. En Keyless Entry in de komende modellen ook niet meer (zie mijn post van gisteren).

AndRo555 wijzigde deze reactie 28-08-2019 14:16 (3%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Dennisdn schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Het zal een serviceupdate zijn en geen terugroepactie. Die lopen via de RDW omdat het vooral veiligheidsissues zijn en zijn ook te zien als je je kenteken bij de RDW opvraagt.

Ik zie geen reden om er speciaal een afspraak voor te gaan maken. Alles werkt prima. De volgende beurt is vroeg genoeg.
Ik wil altijd de meest recente updates die er beschikbaar zijn. Maakt niet uit waarvoor: telefoon, TV, auto .... telefoonapps.

Vandaar ......

Me.

• dennisdew16
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Gewoon accu er in laten zitten en opladen met die Ctek. Zou hem inderdaad niet (langdurig) eruit halen.
Oke duidelijk. Maakt het type accu vs type lader nog uit? Ik dacht ergens te lezen hebben van wel namelijk. In dat geval zal ik een andere lader moeten kopen.
(Accu is type EGB, lader ondersteund alle type lood accu's volgens manual.)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

jop33 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:51:
Bijna alles zit erop maar dit hiet.
st
Alles zit erop maar en dan discover media? Tssssk :)

Status momenteel:
- Hier uitlaat nu volledig in orde; Van voor tot achter RVS zelfbouw met lege DPF ertussen voor het zicht. Benieuwd wat ze op de keuring gaan zeggen.

- Voorste deuren geluidsdempende iso ertussen. Voor de achterste doe ik binnenkort wel eens. Stuk van bodem gedaan en de koffer. Merkbaar verschil. Ook gelijk bron van trilling in deur gevonden.Ophangpuntje/klemmetje stuk. Had er ooit zo eens zak besteld gelukkig:)

- Rainclose heeft nu ook geheugen; als vensters openstaan en sluiten gaan ze als de regen over is, gaan ze terug naar voorgaande stand. Kan ook iedere venster/deur/koffer apart aansturen. (Voorlopig vanop pc/wifi). Nog eens wat verdiepen voor appje voor android te maken.

- Binnenkort nog eens kuurtje nu DPF er vantussen is, ding zat in de weg. :+
-twijfelen over subtiele LED floodlights balk. Meeste zijn opzichtig maar ik blijf kijken.

SadisticPanda wijzigde deze reactie 28-08-2019 19:22 (11%)

• Scrtz
dennisdew16 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:25:
[...]

Oke duidelijk. Maakt het type accu vs type lader nog uit? Ik dacht ergens te lezen hebben van wel namelijk. In dat geval zal ik een andere lader moeten kopen.
(Accu is type EGB, lader ondersteund alle type lood accu's volgens manual.)
EGB en AGM kan gewoon. Zo'n Ctek is daar perfect voor :)

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 12:07

Furr_xL

Get mad, then get over it.

wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Had jij toevallig ook al gebeld naar VW met betrekking tot de update / terugroepactie welke er afgelopen maandag voor je MIB-1 "media" apparatuur beschikbaar is gekomen?

'Mijn' Golfje heeft die update afgelopen woensdag samen met de APK gekregen en ik was er een uurtje mee kwijt (in de baas z'n tijd).
Is het zonder NAV ook de MIB-1? Want dan wil ik ook weten of ik een update moet gaan halen. :O
Niet de mijne, maar wel dezelfde;

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Is het zonder NAV ook de MIB-1? Want dan wil ik ook weten of ik een update moet gaan halen. :O
Niet de mijne, maar wel dezelfde;

[Afbeelding]
Er is een update voor MIB1 en MIB2 volgens @wimmel_1

MIB1 is de eerste generatie en MIB2 de ......... tweede generatie (software+hardware) voor de Discover. Of dat nou Discover Pro of Discover Media is maakt niks uit.

Me.

• Furr_xL

Furr_xL

Helder. Kun je die updates gratis gaan laten doen bij een VW-dealer of zit daar meestal een kostenplaatje aan?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:19:
Helder. Kun je die updates gratis gaan laten doen bij een VW-dealer of zit daar meestal een kostenplaatje aan?
Ik neem aan dat het gratis is. Maar daar kom ik woensdag aanstaande wel achter.

Me.

• RodeStabilo
  • Niet online
Furr_xL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:19:
Kaartupdates kan je zelf wel toch? Software-updates nemen ze vast wel mee tijdens regulier onderhoud.

• Furr_xL

Furr_xL

GerCor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Ik neem aan dat het gratis is. Maar daar kom ik woensdag aanstaande wel achter.
Laat maar even weten als je wilt! :)
RodeStabilo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Kaartupdates kan je zelf wel toch? Software-updates nemen ze vast wel mee tijdens regulier onderhoud.
Ik heb geen Nav, gaat puur om de systeemsoftware. Tevens gaat mijn regulier onderhoud niet via een overpriced Volkswagen dealert. (Lang leve Vagtechniek)

• RodeStabilo
  • Niet online
Furr_xL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:02:
Ik heb geen Nav, gaat puur om de systeemsoftware. Tevens gaat mijn regulier onderhoud niet via een overpriced Volkswagen dealert. (Lang leve Vagtechniek)
Dan kunnen zij je dat vast voor je regelen (y)

(en helemaal naar Eindhoven voor onderhoud? per saldo net zo duur uit als je daar niet in de buurtwoont :z )
Furr_xL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:06:
Wellicht, maar dan kan ik net zo goed langs de volkswagen dealer in mijn stad. Dat scheelt weer 1,5 uur rijden.
Ja maar die zijn overpriced zoals je zelf zegt? 8)7

RodeStabilo wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:07 (40%)

• Furr_xL

Furr_xL

Wellicht, maar dan kan ik net zo goed langs de volkswagen dealer in mijn stad. Dat scheelt weer 1,5 uur rijden.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:02:
Laat maar even weten als je wilt! :)
Ik kreeg net via de mail een bevestiging van de afspraak met de garage. Normaal gesproken zit daar een overzicht bij van de kosten die ik mag verwachten. Nu zit er niks bij dus ik ga er nog steeds van uit dat het gratis is.

Me.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zo'n zwarte LTE-Stick in mijn Golfje, en die heeft een ingebouwd uSD-slot.. maar het logootje van het kaartje is doorgestreept. Wel wordt naar media gezocht als je de stick aansluit.

Kan hij gewoon niet beiden (modem en datadrager) tegelijk? Ik vind het jammer dat ik al 2 van de geadverteerde media-bronnen mis (1 SD voor Navi, 1 USB voor de stick). We wisselen vaak tussen mijn muziek, podcasts, de muziek van mijn vrouw en kinderliedjes voor de kleine.. momenteel met SD, bluetooth, USB en CD.

Tarin wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:07 (33%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
Mijn zwager zit met een plas olie onder zijn Polo in Duitsland langs de weg.

De auto is een half jaar oud.
De auto heeft 40.000km gelopen
De 30.000km beurt heeft bij 37.000 plaatsgevonden een week geleden.

Nu zegt mobiliteitsservice dat ze geen recht meer hebben op pechhulp, omdat de beurt te laat heeft plaatsgevonden...

Dat kan toch niet waar zijn?!
Gloednieuwe Polo, in onderhoud, maar iets te laat... En dan vervalt de rest van zijn leven pechhulp?

Hij is nu maar lid geworden van adac en afwachten op een sleper.

Hoe ik dit bij Volvo gewend ben, tot verplicht onderhoud heb je pechhulp. Heb je een nieuwe afspraak gemaakt, maar over de interval heen, dan helpen ze je uit coulance en vanaf de nieuwe beurt heb je gewoon weer recht op garantie en pechhulp.

Ik schik echt van de reactie van Volkswagen. Is dit echt zo hard?! Of misschien een verkeerde persoon gesproken?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:20
Zodra de beurt is uitgevoerd inclusief eventuele noodzakelijke reparaties heb je gewoon weer pechhulp. Dat staat zelfs op de VW site.

Is de beurt wel bij een officiële dealer uitgevoerd?

ik222 wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:28 (17%)

• Dennisdn
Tarin schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:02:
Ik heb zo'n zwarte LTE-Stick in mijn Golfje, en die heeft een ingebouwd uSD-slot.. maar het logootje van het kaartje is doorgestreept. Wel wordt naar media gezocht als je de stick aansluit.

Kan hij gewoon niet beiden (modem en datadrager) tegelijk? Ik vind het jammer dat ik al 2 van de geadverteerde media-bronnen mis (1 SD voor Navi, 1 USB voor de stick). We wisselen vaak tussen mijn muziek, podcasts, de muziek van mijn vrouw en kinderliedjes voor de kleine.. momenteel met SD, bluetooth, USB en CD.
De LTE-stick zou ik gewoon in de 12v van de kofferbak doen. Dan hou je de media-in vrij voor een normale USB met muziek. Ik gebruik het zelf op deze manier. Of een USB-splitter van de Action. Je kunt daar één bron met muziek op aansluiten, de andere kan je dan voor stroom voor de LTE gebruiken. (2 bronnen met muziek trapt ie niet in).

Het SD-slot van de LTE-stick gebruiken voor muziek áls de Discover dat al toe zou laten, lijkt mij nogal omslachtig met steeds daarin de kaart wisselen.

Dennisdn wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:40 (32%)

• BlakHawk
ik222 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:27:
Zodra de beurt is uitgevoerd inclusief eventuele noodzakelijke reparaties heb je gewoon weer pechhulp. Dat staat zelfs op de VW site.

Is de beurt wel bij een officiële dealer uitgevoerd?
Officiële dealer, ze hebben nu ADAC lidmaatschap afgesloten, die vermoeden dat tijdens de laatste beurt (olie is ook ververst) het schroefje onder niet goed is vastgedraaid.

Volkswagen zegt echt dat er geen recht is door te laat uitgevoerd onderhoud.

Waar staat dat op de site? Ik kan het niet zo snel vinden, maar dat kan aan mijn zoekskills liggen... Misschien administratief niet verwerkt, kan dat? Dat er nog een blokkade op de auto zit ofzo? Maar je zou iets meer medewerking verwachten als je zegt dat er vorige week nog onderhoud is uitgevoerd bij de officiële dealer. Zij zeggen keihard: Nee geen recht op hulp

Hij wordt nu door ADAC afgesleept...

BlakHawk wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:37 (9%)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik zie hier https://www.volkswagen.nl/service/pechhulp

Onder "wat wordt niet vergoed" en dan onder "niet uitgevoerd onderhoud" staan dat de hulp weer geldig wordt zodra dat alsnog uitgevoerd is.

• Dennisdn
ik222 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:44:

Onder "wat wordt niet vergoed" en dan onder "niet uitgevoerd onderhoud" staan dat de hulp weer geldig wordt zodra dat alsnog uitgevoerd is.
Daar kan je ook de mobiliteitsbrochure downloaden waar het letterlijk in staat.

Achterstallig onderhoud?
Heeft u of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties aan uw auto niet of elders laten uitvoeren? De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht zodra u bij de Volkswagen dealer een grote beurt of Long Lifeonderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.

Dennisdn wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:49 (10%)

• BlakHawk
ik222 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:44:

Dennisdn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Daar kan je ook de mobiliteitsbrochure downloaden waar het letterlijk in staat.

Achterstallig onderhoud?
Heeft u of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties aan uw auto niet of elders laten uitvoeren? De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht zodra u bij de Volkswagen dealer een grote beurt of Long Lifeonderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.
Dank jullie wel!

Het punt is niet dat het niet, of elders is uitgevoerd.

De 30.000km beurt is met 37.000km uitgevoerd... Vorige week.
Of komt het dan alsnog te vervallen omdat het misschien nét geen grote beurt of long life beurt is?! Zou wel heel flauw zijn.

Nu 280 euro verder aan ADAC... -O-

Oorzaak:
https://1drv.ms/u/s!AjrnqH7r_4E3j_5il9GDnW7YPHsT_Q

Dealer van de laatste beurt heeft dus een fout gemaakt...

BlakHawk wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:12 (5%)

• Dennisdn
BlakHawk schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

[...]

Dank jullie wel!

Het punt is niet dat het niet, of elders is uitgevoerd.

De 30.000km beurt is met 37.000km uitgevoerd... Vorige week.
Of komt het dan alsnog te vervallen omdat het misschien nét geen grote beurt of long life beurt is?! Zou wel heel flauw zijn.

Nu 280 euro verder aan ADAC... -O-
Tja, dubbel. Op zich is de 30k beurt een kleine beurt en hebben ze een punt. De andere kant is dat een kleine beurt ook wel “olieservicebeurt” heet (in de boordcomputer). En olie is net waar het hier om gaat.

Als ze voet bij stuk houden (VW-kennende) zou ik het omdraaien en op garantie van de servicebeurt zelf gooien. Want daar lijken ze iets niet goed gedaan te hebben.

• BlakHawk
Dennisdn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:14:
[...]

Tja, dubbel. Op zich is de 30k beurt een kleine beurt en hebben ze een punt. De andere kant is dat een kleine beurt ook wel “olieservicebeurt” heet (in de boordcomputer). En olie is net waar het hier om gaat.

Als ze voet bij stuk houden (VW-kennende) zou ik het omdraaien en op garantie van de servicebeurt zelf gooien. Want daar lijken ze iets niet goed gedaan te hebben.
Dat betekent omdat het een kleine beurt is, dat het daarom niet is teruggekomen?!
Ondanks dat je onderhoud gewoon uitvoert maar enkel iets later.

Dat heb ik ook met zeer grote regelmaat.

Als dit echt zo is, wat ik echt belachelijk zou vinden, weet ik wel wat een wagenparkbeheerder te doen staat.

Het is een auto van een groot bedrijf dat haar auto’s allemaal bij VW direct koopt. Krijgt maandag nog wel een staartje gok ik.

Zo’n regel is gemaakt voor mensen die onderhoud niet, of elders uit laten voeren tussendoor.

Dat is hier toch niet aan de hand?

BlakHawk wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:23 (21%)

• Dennisdn
BlakHawk schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

Dat betekent omdat het een kleine beurt is, dat het daarom niet is teruggekomen?!
Ondanks dat je onderhoud gewoon uitvoert maar enkel iets later.

Dat heb ik ook met zeer grote regelmaat.

Als dit echt zo is, wat ik echt belachelijk zou vinden, weet ik wel wat een wagenparkbeheerder te doen staat.

Het is een auto van een groot bedrijf dat haar auto’s allemaal bij VW direct koopt. Krijgt maandag nog wel een staartje gok ik.

Zo’n regel is gemaakt voor mensen die onderhoud niet, of elders uit laten voeren tussendoor.

Dat is hier toch niet aan de hand?
Ik weet niet hoe het zit bij eigen inkoop met een eigen wagenparkbeheerder. Maar als ze zo’n grote vloot hebben dan hebben ze vast wel pechhulp geregeld. Met een normale leaseauto is het niet de bedoeling dat je zelf wat gaat regelen... het issue met VW zoekt de zaak maar lekker uit, dat is niet de zorg van de berijder. Denk alleen dat je de ANAC kosten kwijt bent als ze zelf al een pechhulp hadden, wat wel te verwachten is.

Dennisdn wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:36 (17%)

• BlakHawk
Dennisdn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Ik weet niet hoe het zit bij eigen inkoop met een eigen wagenparkbeheerder. Maar als ze zo’n grote vloot hebben dan hebben ze vast wel pechhulp geregeld. Met een normale leaseauto is het niet de bedoeling dat je zelf wat gaat regelen...
Hoort allemaal via VW te lopen. Die geven nu niet thuis.

Hij staat nu in Duitsland ook gewoon bij VW

Edit:
Contact geweest met dealer in Amsterdam.
Die zegt, je bent hier vorige week geweest, dus je hebt gewoon recht op pechhulp via mobiliteitsservice.

Ze lossen het nu op lokaal in Duitsland en maandag gaat de dealer er ook werk van maken. Dus alles gaat goed komen 👍

Wel hoop gezeur als je onderweg bent naar vakantie zeg...

Die kosten gaat de dealer maandag naar kijken, omdat er gewoon recht op mobiliteitsservice was. Daarnaast voelen ze ook wel aan dat ze een gigantische blunder hebben begaan met het schroefje...

Onderhoud was overigens eergisteren, niet vorige week...

BlakHawk wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:55 (39%)

• Dennisdn
BlakHawk schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Hoort allemaal via VW te lopen. Die geven nu niet thuis.

Hij staat nu in Duitsland ook gewoon bij VW
Dan zullen ze uiteindelijk wel een punt hebben met de grote vs kleine beurt. Pon kennende zullen ze niet snel toegeven. De marges zijn zo klein dat -behoud van een klant- ze echt weinig boeit. Ik zou het gewoon even met de werkgever overleggen. In dit geval weet ik zeker dat ik het bij ons kan declareren als onvoorziene reiskosten.

• BlakHawk
Dennisdn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Dan zullen ze uiteindelijk wel een punt hebben met de grote vs kleine beurt. Pon kennende zullen ze niet snel toegeven. De marges zijn zo klein dat -behoud van een klant- ze echt weinig boeit. Ik zou het gewoon even met de werkgever overleggen. In dit geval weet ik zeker dat ik het bij ons kan declareren als onvoorziene reiskosten.
Zie Edit, ook met kleine beurt is er recht op service.
Dealer gaat maandag achteraan, ook de kosten van adac

• Dennisdn
BlakHawk schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:56:
[...]

Zie Edit, ook met kleine beurt is er recht op service.
Dealer gaat maandag achteraan, ook de kosten van adac
Eind goed al goed! Ze snappen zelf wel dat ze de beurt niet goed hebben gedaan, alleen dat zou los van de hele mobiliteitsservice al reden moeten zijn om alles te vergoeden.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

De nieuwe Tiguan is afgelopen maandag, op m'n verjaardag, 'eind-de-lijk' definitief voor me bestelt door de dealer nadat ik er (uit-eindelijk) akkoord op gegeven had. Twee maanden bezig geweest om verschillen tussen de diverse configuratie-tools van de Leasemaatschappij / Dealer / PON op één lijn te kunnen krijgen waardoor het prijsverschil ooit opliep tot €2000,- op een 100% gelijkwaardige auto. Wel lekker cashen voor de LM én NL overheid doordat 't hele spel in de 22% bijtelling valt maar .... Dan toch liever niet uit mijn persoonlijke portemonnaie.

Dealer had het 'productie-slot' bij VW gelukkig al wel in Juni gereserveerd dus de verwachte leverdatum ligt nog steeds op 29 November 2019 zodat ik maar een maand of twee met een BMW hoef te gaan rijden :+

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:58
Vraagje, kan je de Discover Media Navigatie tegelijkertijd met android auto gebruiken?
Dus bv. Nav van vw aan en notificaties krijgen en muziek via spotify beluisteren?

Vind het zonde om het niet te gebruiken wanneer je een dure executive pakket hebt.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:10:
Vraagje, kan je de Discover Media Navigatie tegelijkertijd met android auto gebruiken?
Dus bv. Nav van vw aan en notificaties krijgen en muziek via spotify beluisteren?

Vind het zonde om het niet te gebruiken wanneer je een dure executive pakket hebt.
Spotify kan sowieso zónder Android-Auto / Apple CarPlay al via het A2DP protocol streamen waarbij de knopjes op 't stuur ook gewoon werken :P

Android-Auto hebben we in NL nog steeds niet als 'officiële' app van Google in NL ......

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:46
Dennisdn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:14:
[...] Als ze voet bij stuk houden (VW-kennende) zou ik het omdraaien en op garantie van de servicebeurt zelf gooien. Want daar lijken ze iets niet goed gedaan te hebben.
Het is hier en op autoweek forum in om Volkswagen te bashen. Daarom ook eens een ander verhaal.
Ooit een VW Tiguan gereden waarvan de olie uit de haldex koppeling was gelopen, doordat er iets niet goed was aangedraaid na het verversen. Hierdoor moest de kopelling vervangen worden. Volkswagen dealer heeft dit kosteloos gerepareerd.

Van dezelfde VW waren de afwaterslangen van het open dak, of hoe die dingen ook heten, los gaan zitten. Hierdoor was de dakhemel nat geworden. Hiervoor werd uit coulance maar een deel van de kosten berekend.

• Sharule
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Spotify kan sowieso zónder Android-Auto / Apple CarPlay al via het A2DP protocol streamen waarbij de knopjes op 't stuur ook gewoon werken :P

Android-Auto hebben we in NL nog steeds niet als 'officiële' app van Google in NL ......
Oke good to know.
En is het mogelijk om via mirror link je vwnavigatie scherm aan te hebben en telefoonnotificaties binnen te krijgen?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:27:
[...]

Oke good to know.
En is het mogelijk om via mirror link je vwnavigatie scherm aan te hebben en telefoonnotificaties binnen te krijgen?
Dát zou ik je (nú) nog niet durven te zeggen. Ik ga straks voor 't éérst in m'n leven met een Discover Media systeem in m'n auto rijden, had tot noch toe altijd de 'Pro' varianten waarbij m'n huidige (MIB-1) nog helemaal niets snapt van al dat 'online' spel én/of mirror'ing.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

DarkSide

theres no place like ::1

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:27:
[...]

Oke good to know.
Ik gebruik gewoon AA met spotify. Dat werkt fijne qua bediening dat alleen de Spotify app op je telefoon.

je kunt gewoon in AA spotify aanzetten. En dan terug naar het VW gedeelte en daar doen wat je wilt.

Zelf heb ik een Pro. En heb navi kaart van VW altijd tussen de tellers staan (AID).
En dan gewoon AA fullscreen aan met spotify.

Notificaties van berichten komen gewoon binnen.
De rest, mail, facebook, etc staan op stil . Dat komt door AA.

Vermoed dat mirrorlink hetzelfde zou werken. Maar dat gebruik ik nooit

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sharule
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Dát zou ik je (nú) nog niet durven te zeggen. Ik ga 't straks voor 't éérst in m'n leven met een Discover Media systeem in m'n auto rijden, had tot noch toe altijd de 'Pro'. varianten waarbij m'n huidige (MIB-1) nog helemaal niets snapt van al dat 'online' spel én/of mirror'ing.
Oke. En anders geen whatsapp voice command tijdens het rijden..

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:34:
[...]

Oke. En anders geen whatsapp voice command tijdens het rijden..
Daar heb ik 'Hé Siri' voor >:)

• Sharule
DarkSide schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:33:
[...]

Ik gebruik gewoon AA met spotify. Dat werkt fijne qua bediening dat alleen de Spotify app op je telefoon.

je kunt gewoon in AA spotify aanzetten. En dan terug naar het VW gedeelte en daar doen wat je wilt.

Zelf heb ik een Pro. En heb navi kaart van VW altijd tussen de tellers staan (AID).

Zo, dat is wel goed nieuws. En bedoel je whatsapp berichten?
Ik vermoed dat nav met in de achtergrond spotify ook gewoon werkt dan.

• Sharule
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Daar heb ik 'Hé Siri' voor >:)
Ja en ik He Google? Haha. Maar dat bedoel ik. Dat gaat dan via AA/Apple cp toch.

• DarkSide

DarkSide

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

Zo, dat is wel goed nieuws. En bedoel je whatsapp berichten?
Ik vermoed dat nav met in de achtergrond spotify ook gewoon werkt dan.
Ja ik bedoel Whatsapp.

heb zelf altijd AA aan staan. Er er komen pop-up berichten in beeld als iemand je een WA bericht stuurt (werkt ook voor SMS btw).
Als je deze aantikt dan wordt het bericht uitgesproken. En in geval van een groepsapp hoor je ook wie wat zegt.

Daarnaast kan je gewoon met "Beantwoord" op het bericht reageren en dan dicteer je het bericht.
Werkt op zich goed. En door "punt" te zeggen breng je wat meer structuur in je bericht.

Verder kan je gewoon ook zeggen: Hey google. Stuur whatsapp bericht naar contact persoon (werkt helaas niet met groepsapps). En dan kan je dus zeggen dat je onderweg bent.

AA is gewoon google Assistent. Ik zet bv ook mijn verwarming al vast aan als ik naar huis ga.
Of juist uit als ik niet thuis kom. Of stuur een broadcast bericht naar al mijn google homes thuis.

Spotify bedien ik ook grotendeels met stem. Door gewoon te zeggen. Speel naam artiest of playlist.

Over het algemeen werkt het zeer goed. Maar het is niet altijd even goed in begrijpen wat je bedoelt.
Enige jammere vind ik dat ik niet en Google maps aan kan hebben. En ook de VW navi in mijn AID kan weergeven. (of navigeren via GG maps met kaart in AID).
Gelukkig is de VW navi en RTI erg goed en worden wegblokkades en files etc veel beter weer gegeven dan alleen met Traffic info via RDS.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sharule
Zo super bedankt! Ik zie het helemaal zitten met mijn nieuwe VW staks.

Mss nog 1 ding, voor flitsers/palen werkt Flitsmeister bv neem ik aan?

• DarkSide

DarkSide

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:00:
Zo super bedankt! Ik zie het helemaal zitten met mijn nieuwe VW staks.

Mss nog 1 ding, voor flitsers/palen werkt Flitsmeister bv neem ik aan?
Yep. helaas niet beschikbaar in AA.
Maar hij start bij mij automatisch op als hij de BT van de VW ziet.
En meldingen hoor ik gewoon door mijn Spotify heen. Geluid word ook netjes gedimd.
Werkt top.

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16-10 19:32
Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:10:

Ja, enige wat niet kan is tegelijkertijd navigeren met de DM en Google Maps of Waze in AA.

Flitsmeister heeft nog geen AA ondersteuning. Ik draai het op m'n werktelefoon (en privé telefoon voor AA).

• Sharule
DarkSide schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:04:
[...]

Yep. helaas niet beschikbaar in AA.
Maar hij start bij mij automatisch op als hij de BT van de VW ziet.
En meldingen hoor ik gewoon door mijn Spotify heen. Geluid word ook netjes gedimd.
Werkt top.
FM meldingen via je telefoon of autospeakers?

• DarkSide

DarkSide

Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Auto speakers

• Dennisdn
newtastyland schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Het is hier en op autoweek forum in om Volkswagen te bashen. Daarom ook eens een ander verhaal.
Ooit een VW Tiguan gereden waarvan de olie uit de haldex koppeling was gelopen, doordat er iets niet goed was aangedraaid na het verversen. Hierdoor moest de kopelling vervangen worden. Volkswagen dealer heeft dit kosteloos gerepareerd.

Van dezelfde VW waren de afwaterslangen van het open dak, of hoe die dingen ook heten, los gaan zitten. Hierdoor was de dakhemel nat geworden. Hiervoor werd uit coulance maar een deel van de kosten berekend.
Ik bash helemaal niks. Ik rij niet voor niets al mijn hele leven VW. Heb zelf maar 1x pech gehad in 20 jaar en was toen binnen een uur weer onderweg in een leenauto. Mijn opmerking ging dan ook meer over het algemene beleid van de importeur die nooit een euro zal toegeven als het niet hoeft.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Dennisdn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:36:
[...]

Ik bash helemaal niks. Ik rij niet voor niets al mijn hele leven VW. Heb zelf maar 1x pech gehad in 20 jaar en was toen binnen een uur weer onderweg in een leenauto. Mijn opmerking ging dan ook meer over het algemene beleid van de importeur die nooit een euro zal toegeven als het niet hoeft.
Hoe vaak had je zijn naam al hier in dit, of éérdere, topique's gezien? >:)

Als je wat negatiefs zoekt dan vind je dat overal en altijd.... als éérste.

• BlakHawk
newtastyland schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Beetje flauw om het af te doen als bashen.
Het was eerder flauw om geen pechhulp te bieden op een gloednieuwe Polo van 6 maanden oud...

500 euro armer.
Lidmaatschap en afslepen ADAC: 280€
Reparatie bij garage: 220€

Maandag gaat hij verder kijken wie bij VW die 500 euro gaat vergoeden. Of de dealer die een blunder heeft begaan, of assist...

Dealer gaat maandag ook achter assist aan, omdat daar gewoon recht op hoort te zijn!

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-10 23:35
Post mag verwijderd worden

Civic09 wijzigde deze reactie 01-09-2019 15:22 (96%)
Reden: Ongewenste reacties elders

• njiwedu0b
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:58
Iemand ervaring met de Inbay QI-pads voor het draadloos opladen van je telefoon? :)

Mijn e-Golf heeft geen aanvullende telefoonvoorbereiding optie waar het draadloos opladen een onderdeel van is. Nu ben ik me aan het orienteren en kwam op een dergelijk maar lastige inbouw oplossing van Inbay uit.

Aanvullend daarop ben ik ook benieuwd hoe ik het telefoon bereik in de auto kan verbeteren, in de regio Achterhoek wil een telefoon gesprek tijdens het rijden wel een droppen.. of kraken.. er vervelend. :|

• Scrtz
DarkSide schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:33:
[...]

Wat vind je van die navi in AID? Ik vind dat niet altijd even duidelijk eigenlijk, is bij Audi veel beter en duidelijker geregeld. In mijn A3 had ik nooit navi aan staan op het middenconsole scherm maar in mijn Golf 7.5 zet ik de navi kaart vaker aan op de middenconsole en alleen pijlen op AID omdat ik het anders vaak maar wat onduidelijk vind.
Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

A2DP bluetooth aanzetten in flitsmeister, dan komt elke melding van FM binnen als een telefoongesprek, dus ook als je gewoon radio ofzo luistert :)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:40
Scrtz schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:09:
[...]

Wat vind je van die navi in AID? Ik vind dat niet altijd even duidelijk eigenlijk, is bij Audi veel beter en duidelijker geregeld. In mijn A3 had ik nooit navi aan staan op het middenconsole scherm maar in mijn Golf 7.5 zet ik de navi kaart vaker aan op de middenconsole en alleen pijlen op AID omdat ik het anders vaak maar wat onduidelijk vind.
Gewoon op beide schermen tegelijk (toch op een Discover Pro ;) ).

• Dennisdn
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 01:03:
[...]

Gewoon op beide schermen tegelijk (toch op een Discover Pro ;) ).
Ik heb ze ook altijd op beide tegelijk. Op de IAD de 5km uitgezoomde versie het grote geheel om de verkeersdrukte in te schatten en op de middenconsole de "normale" weergave op 300 meter.
En de navigatieschermen heb ik altijd op darkmode staan.

Dennisdn wijzigde deze reactie 02-09-2019 07:27 (23%)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:27
[...]

[...]

A2DP bluetooth aanzetten in flitsmeister, dan komt elke melding van FM binnen als een telefoongesprek, dus ook als je gewoon radio ofzo luistert :)
Als ik in de T-Roc van mn ouders rij dan zie ik helemaal niks van die lijnen. Echt heel slecht aangegeven.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 10:46
njiwedu0b schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:03:
Iemand ervaring met de Inbay QI-pads voor het draadloos opladen van je telefoon? :)

Mijn e-Golf heeft geen aanvullende telefoonvoorbereiding optie waar het draadloos opladen een onderdeel van is. Nu ben ik me aan het orienteren en kwam op een dergelijk maar lastige inbouw oplossing van Inbay uit.

Aanvullend daarop ben ik ook benieuwd hoe ik het telefoon bereik in de auto kan verbeteren, in de regio Achterhoek wil een telefoon gesprek tijdens het rijden wel een droppen.. of kraken.. er vervelend. :|
Hier zit ik ook naar te kijken maar dan voor in mijn Polo.

Voor Golf 7 zijn er zat te vinden, ook in China. Kun je zelf vrij simpel inbouwen zo te zien. Heb eigenlijk geen ervaringen er mee maar zou het zelf wel willen proberen als het kan.

Voor de Polo bestaat het nog niet, behalve zo'n inbouwsysteem bij een dealer halen.

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:40:
[...]

Als ik in de T-Roc van mn ouders rij dan zie ik helemaal niks van die lijnen. Echt heel slecht aangegeven.
Ja hopelijk is het beter in die nieuwe AID modellen, ik gebruik amper nog kaarten weergave in AID, terwijl ik het alleen maar gebruikte in de A3 vanwege het gemak.

• MarcoPoppe
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16-10 21:15
Tarin schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:02:

Ik heb ook zo'n stick in mijn Arteon (1 van Huawei) en ik moest eerst in de software van die stick (stock heeft ingebouwde webpagina) de SD-kaart vrijgeven als datadrager, daarna herkende mijn auto het kaartje en kan ik er probleemloos muziek vanaf afspelen terwijl de simkaart ook werkt.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:04
Gebruik in “mijn” Golf alleen maar de navigatie in de AID. Tellers standje klein en dan in de klokken de verdeling rechts ACC en links pijlen voor afslagen etc. Werkt prima.

In de middenconsole heb ik vaak Apple CarPlay aanstaan.

• DarkSide

DarkSide

[...]

Heb er zelf niet zo last van.
Geeft duidelijk genoeg weer wat ik moet doen. Als ik op een onbekend stuk rijd dan zet ik de "tellers" wel van gemiddeld verbuik naar navigatie toe. Zodat afslagen wat duidelijker worden aangekondigd.

Toegegeven op het main display is het nog duidelijker met de blauwe borden etc.
Maar kan prima op het AID navigeren.
Pannekoek81 schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:00:
Gebruik in “mijn” Golf alleen maar de navigatie in de AID. Tellers standje klein en dan in de klokken de verdeling rechts ACC en links pijlen voor afslagen etc. Werkt prima.

In de middenconsole heb ik vaak Apple CarPlay aanstaan.
Hoe kan je de rechterklok los indelen van de linker?

Als ik kies voor navigatie mode in de AID dan veranderen beide klokken.
links nog de totale reisduur. En rechts de afslagpijlen etc.
Krijg dit niet aangepast (of weet niet hoe)

DarkSide wijzigde deze reactie 02-09-2019 16:47 (26%)

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:04
DarkSide schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:45:

Hoe kan je de rechterklok los indelen van de linker?

Als ik kies voor navigatie mode in de AID dan veranderen beide klokken.
links nog de totale reisduur. En rechts de afslagpijlen etc.
Krijg dit niet aangepast (of weet niet hoe)
Ik heb de view van de klokken op bestuurderhulpsystemen ingesteld. Dan is links ACC in je toerenteller en rechts staan de pijlen. Een eigen “profiel” instellen is helaas niet mogelijk.

• njiwedu0b
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:58
Pannekoek81 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:54:
[...]

Ik heb de view van de klokken op bestuurderhulpsystemen ingesteld. Dan is links ACC in je toerenteller en rechts staan de pijlen. Een eigen “profiel” instellen is helaas niet mogelijk.
Dat is ook mijn voorkeur modus, als je dan in de navi weergave in het midden hebt staan druk dan nogmaals op (ik dacht) OK of de andere gelijke toets dan worden de tellers wat kleiner.

Allemaal net wat scherper en meer kaart ruimte. 😁

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Noem me maar 'ouderwets' maar ik wil bepaalde tellers (Km/h én Rpm) persé duidelijk in beeld hebben staan met daarbij dan liefst ook nog de olie druk én temperatuur. Die navigatie 'zooi' past beter in de middenconsole (en oliedruk laat een VW standaard helaas nergens zien).

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16-10 19:32
Pannekoek81 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:54:
[...]

Bij AID "2.0" wel (Polo o.a.)
In de Golf en aanverwanten inderdaad niet.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:03:
Noem me maar 'ouderwets' maar ik wil bepaalde tellers (Km/h én Rpm) persé duidelijk in beeld hebben staan met daarbij dan liefst ook nog de olie druk én temperatuur. Die navigatie 'zooi' past beter in de middenconsole (en oliedruk laat een VW standaard helaas nergens zien).
Waarom zou je meter willen hebben voor iets dat weinig fluctueerd? Plus je hebt nig altijd verklikker als olie laag komt te staan.

Olie temp is belangrijker imho. Weet je wanneer gas erop kan :D

( ok in 1000pk wagen is het mss nodig maar in gewone wagen of zelfs gti heeft olie druk meter niet echt toegevoegde waarde)

Als je toch graag pijltjes ziet vliegen, beter turbo druk tonen, daar zit pas leven in.... (of verbruik :+ )

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Tarin

Just plain weird.

njiwedu0b schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:54:
[...]

Dat is ook mijn voorkeur modus, als je dan in de navi weergave in het midden hebt staan druk dan nogmaals op (ik dacht) OK of de andere gelijke toets dan worden de tellers wat kleiner.

Allemaal net wat scherper en meer kaart ruimte. 😁
Dat is inderdaad de OK-knop; dan mis je alleen de weergave van 80, 120 etc. km/h. Ik moet nog even wennen, ik ben vaak lange stukken onderweg en dan is het pop-up-venstertje met de parkeerplaatsen en Raststätten tot het volgende navigatie-commando wel heel erg handig, maar dan is het NAV-venster verder zo leeg..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Djeen84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04:39
Mijn zusje heeft afgelopen week de bumper van een voorganger beter bekeken. Herstel is kostbaar, zeker gezien de waarde van de auto zelf.
Volgens de garage is het enkel zichtbare schade, ophanging e.d. zijn nog goed.
Zou het vervangen van het zijpaneel en motorkap door een gebruikte ook mogelijk zijn? Of is dit nooit netjes te krijgen? Gewoon om nog een tijdje door te kunnen. Bedankt voor de input.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Djeen84 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:50:
Mijn zusje heeft afgelopen week de bumper van een voorganger beter bekeken. Herstel is kostbaar, zeker gezien de waarde van de auto zelf.
Zou het vervangen van het zijpaneel en motorkap door een gebruikte ook mogelijk zijn? Of is dit nooit netjes te krijgen? Gewoon om nog een tijdje door te kunnen. Bedankt voor de input.

[Afbeelding]
Kan prima, zal maybe nooit 100% zijn maar beter dan wat het nu is. Eventueel ook de koplamp erbij vervangen maar dat ligt eraan of de beugeltjes kapot zijn :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Djeen84
Garage (waar die na afslepen gestald is) had de koplamp ook meegenomen in de prijs maar dat zegt ook niet alles.
Zou het zelfdoen nog een optie zijn? Ben geen ervaren sleutelaar maar kan wel logisch nadenken..

• Dennisdn
Djeen84 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:50:

[Afbeelding]
Het is geen moeilijke schade zo te zien. Maar hoekschades zoals deze zijn duur omdat het gewoon veel verschillende plaatdelen zijn en dus veel tijd kost. (Voorkant, motorkap, zijscherm, bumper, en dan nog alles wat niet zichtbaar is).

Ik zou verschillende kleine schadeherstellers om een idee vragen. Zeker als je zelf de boel gedemonteerd aan kan leveren zal het te doen zijn. Zijscherm is misschien ergens bij een demontagebedrijf te vinden. Wat dat betreft heb je de kleur en het model mee, daar zijn er zoveel van geleverd... als je een demontagebedrijf kan vinden die de onderdelen heeft, zetten ze hem misschien voor weinig nog wel in elkaar ook.

Volgens mij heb je er hier al eentje:
https://www.onderdelenlij...oor/onderdeelid/11833920/

Als er echt geen belangrijke delen zijn verbogen dan is het 100% in orde te krijgen. Ik woon vlakbij de RDW en je moest eens weten hoeveel Duitse wrakken ik elke dag gekeurd zie worden. Die staan een paar weken later als schadevrije youngtimer in de showroom. Vergeleken bij die auto’s is dit slechts wat lakschade :)

Dennisdn wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:49 (26%)

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:05
Meest verkochte "onderdelen" bij VAG sloper https://www.bm-parts.nl zijn complete voorkoppen van sloopauto's daarmee maak je voor weinig en complete auto weer mee klaar.
Ik heb er een achterklep gehaald €199 en de beschadiging was weer gefixed ook nog in kleur dus helemaal mooi!
Kijk eens op zulke adressen.
Ook Onderdelenlijn.nl zou je eens kunnen proberen maar mijn ervaringen zijn dat wat minder mee, vraag je een blauwe variant achterklep en bieden ze een en zwarte hatchback klep aan....

• Djeen84
Bedankt voor jullie hulp. Ze woont in het midden van het land, en zij en ik hebben daar niet zoveel contacten. B-parts ziet er netjes uit. Mochten jullie nog adressen of contacten hebben, houd ik mij aanbevolen. Nogmaals dank

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik zonet naar VW servicepunt voor de 'terugroepactie' van de software van de Discover Pro, de 407. Krijg ik een formulier voorgeschoven: € 98 betalen. Hmm. Ik zeg: 'neem ik even een bakkie koffie'. Zegt die kerel: ik denk niet dat ze er gelijk aan beginnen'. Ik: waarom niet? SD kaartje erin en installeren. Er zijn 3 verschillende updates, afhankelijk van jouw 'navigatiesysteem'.

Nou, maar weer op de VW fiets naar huis. Ik word gebeld.....

Zo zie je maar weer, het is nooit saai bij VW. Ik had toch echt verwacht dat het gratis is,

Me.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:34

Tijntje

Hello?!

GerCor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:05:
Ik zonet naar VW servicepunt voor de 'terugroepactie' van de software van de Discover Pro, de 407. Krijg ik een formulier voorgeschoven: € 98 betalen. Hmm. Ik zeg: 'neem ik even een bakkie koffie'. Zegt die kerel: ik denk niet dat ze er gelijk aan beginnen'. Ik: waarom niet? SD kaartje erin en installeren. Er zijn 3 verschillende updates, afhankelijk van jouw 'navigatiesysteem'.

Nou, maar weer op de VW fiets naar huis. Ik word gebeld.....

Zo zie je maar weer, het is nooit saai bij VW. Ik had toch echt verwacht dat het gratis is,
En daar ga je mee akkoord?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik heb er zelf om gevraagd natuurlijk. Of ik het nu betaal of bij een reguliere beurt. Het systeem werkt verder prima maar ik weet niet waarvoor de update dient. Weten ze zelf ook niet, als ik het goed begrepen heb. Komt van de producent. Het is een terugroepactie.

Me.

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:18:
[...]

Ik heb er zelf om gevraagd natuurlijk. Of ik het nu betaal of bij een reguliere beurt. Het systeem werkt verder prima maar ik weet niet waarvoor de update dient. Weten ze zelf ook niet, als ik het goed begrepen heb. Komt van de producent. Het is een terugroepactie.
Een terugroepactie klinkt mij als non-conform in de oren, dan zal daar nooit een bedrag tegenover moeten staan.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Jwlb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:32:
[...]

Een terugroepactie klinkt mij als non-conform in de oren, dan zal daar nooit een bedrag tegenover moeten staan.
Ik heb ze net een berichtje via de app gedaan. Terugroepacties zijn volgens meerdere bronnen altijd gratis. Kijken wat ze antwoorden.

>:)

Me.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:34

Tijntje

Hello?!

Jwlb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:32:
[...]

Inderdaad, als VW mij een brief stuurt dat er iets vervangen moet worden ga ik daar niet voor betalen.
Nu rijd ik lease dus zijn de kosten niet direct voor mij maar dan nog zou ik het moet accepteren.
Eerlijk is eerlijk in mijn 12 jaar VW rijden heb ik ook al veel slechte ervaringen gehad met support en werkplaats, dus accepteer ik niet heel veel meer van ze.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tijntje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:44:
[...]

Inderdaad, als VW mij een brief stuurt dat er iets vervangen moet worden ga ik daar niet voor betalen.
Nu rijd ik lease dus zijn de kosten niet direct voor mij maar dan nog zou ik het moet accepteren.
Eerlijk is eerlijk in mijn 12 jaar VW rijden heb ik ook al veel slechte ervaringen gehad met support en werkplaats, dus accepteer ik niet heel veel meer van ze.
Ik heb al antwoord hoor: het vermelde bedrag zijn interne kosten. De terugroepactie is voor u geheel kosteloos.

d:)b (y)

Me.

Pagina: 1 ... 122 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True