Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.980 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

SadisticPanda schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:22:
[...]

Die gele lichtjes zijn anders wel effectiever in de mist dan ledlampen. Rij je dan zo vaak met je mistlichten op misschien?
Nee, misschien is dit mijn bochtverlichting. :')

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

mb1 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:01:
[...]

Ik heb voor een tientje op Alie Express twee led lampjes gekocht werkt al twee jaar perfect geen storing op de boordcomputer oid. en zelfde kleur als de xenon lampen. Bij m'n pa ook gemonteerd in de sportsvan en ook dat blijft prima werken.
Kijk eens op AliExpress IJDM canbus PWY24W led-lamp voor Audi / Golf
Kijk, dat vind ik fijn. Dan ga ik die bestellen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ThisGuy schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:23:
[...]

Nee, misschien is dit mijn bochtverlichting. :')
Ah ja, die dingen. Mja best wat je kan doen is ze vervangen door een philips whitevision/extremevision of hoe heten die lampen. (Ben naam ff kwijt).

Hebben ze ongeveer de kleur van je xenons. Het "Gele" is in ieder geval weg. Heb ik ook gedaan.

Dat dimmend aangaan/uitgaan vinden leds niet zo leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 13-08-2019 09:18 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

SadisticPanda schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Ah ja, die dingen. Mja best wat je kan doen is ze vervangen door een philips whitevision/extremevision of hoe heten die lampen. (Ben naam ff kwijt).

Hebben ze ongeveer de kleur van je xenons. Het "Gele" is in ieder geval weg. Heb ik ook gedaan.

Dat dimmend aangaan/uitgaan vinden leds niet zo leuk.
Mijn interieurverlichting is ook LED en hebben geen probleem met dimmen. :9

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:09
GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:56:
[...]

Voor zover ik weet: zoek een zender, bijvoorbeeld Radio 1. Selecteer een plaats waar je de zender wilt hebben en hou je vinger op het vakje (als het ware ingedrukt) totdat het zenderlogo automatisch verschijnt. Die logo's op de site van VW zijn, ook weer volgens mij, alleen voor MIB1.
Via diezelfde weg kan je, als het niet automatisch meteen goed gaat, elk plaatje eraan hangen wat je wilt. Het pakket van de VW-site, maar ook elk ander plaatje van 500x500. (Bij Google kan je onder tools aangeven dat je plaatjes van dat formaat zoekt). Wellicht kan hij meer formaten aan, maar van 500x500 weet ik zeker dat het goed gaat omdat ik die altijd zelf gebruik voor zenderlogo's en albumcovers.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 13-08-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Mijn interieurverlichting is ook LED en hebben geen probleem met dimmen. :9
Congrats met je 0,001wat lampje. Vooraan zit er wel iets zwaardere lamp in met zwaardere weerstand. Helemaal ghetto als je daarin van die china ledlampen gaat hangen in die houders voor die cornering lights.

Gewoon stel goeie lampen erin, is het kleur nagenoeg goed en heb je nog steeds goeie lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SadisticPanda schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Congrats met je 0,001wat lampje. Vooraan zit er wel iets zwaardere lamp in met zwaardere weerstand. Helemaal ghetto als je daarin van die china ledlampen gaat hangen in die houders voor die cornering lights.

Gewoon stel goeie lampen erin, is het kleur nagenoeg goed en heb je nog steeds goeie lamp.
Jajajajajaja. Het ging om het idee. LED lampen die dimmen. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:00

dollyking

duck tape

SadisticPanda schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

inderdaad, gewoon halogeen erin met een kleurtemp van 6000k, dan zit je aardig goed met bochtverlichting.
in combo met xenon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 13:36
Na flink wat wisselingen van baan en auto nu weer wat nieuws.

Ik stap van een e-Golf over naar een Polo. Heb de Polo al eens eerder gehad en aangezien ik voor mezelf begin gaan de kosten ook meespelen. Wil hem graag heel snel rijden dus gekozen voor een voorraad auto.

VW Polo
DSG
Comfortline Business
Executive pakket
Licht & Zicht pakket
Achterruiten 65% getint
Kleur: Pure White

Voor mij erg fijn om te hebben:
- Grote scherm met CarPlay
- Adaptive Cruise Control
- Climatronic (had mijn vorige Polo niet)

Leuk om te proberen:
- DAB+ (nooit gehad, is dat fijn?)

Wat het Licht&Zicht pakket nou precies doet weet ik eigenlijk ook niet, lijkt wel alsof dat dingen zijn die ook standaard wel bij de auto horen.

Heeft iemand ervaring met het fenomeen Park Assist? Volgens de VW website zou hij dan zelfstandig moeten kunnen inparkeren?

Wat ik graag had willen hebben:
- Mooiere velgen
- Draadloos laden (ik zie op internet dat je die ook gemakkelijk zelf kunt inbouwen, heeft iemand daar ervaringen mee?)

Wel lollig, heb de e-Golf gereden waar alles op en aan zat en nu ik twee maanden geen auto heb gehad ben ik zo blij als een kind dat ik volgende week mijn Polo op kan halen.. Terwijl het zou voelen als een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat een voorraadauto is moet je hem met die oakketten op de website ook kunnen configureren. Kun je ook exact zien wat er in welk pakket zit.

En DAB+ is fijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:50:

Leuk om te proberen:
- DAB+ (nooit gehad, is dat fijn?)
Ja, is zeker heel fijn en het geluid is ook beter dan normale radiozenders.
Heeft iemand ervaring met het fenomeen Park Assist? Volgens de VW website zou hij dan zelfstandig moeten kunnen inparkeren?
Nutteloze functie vind ik, ik heb het een keer met mijn Tiguan gebruikt, maar zelf parkeren gaat toch sneller.

Het zoeken naar een plek duurt gewoon te lang. Soms lijkt het niet te werken. Het idee is leuk, uitwerking matig.
- Draadloos laden (ik zie op internet dat je die ook gemakkelijk zelf kunt inbouwen, heeft iemand daar ervaringen mee?)
Als je het nog kan toevoegen, doen.

Veel rijplezier met je nieuwe auto in elk geval!

• GerCor

GerCor

In Duitsland waarschijnlijk vanaf € 26.000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FlShRxHzHn9DgIcv4Ny3goR1/full.png

(T-Roc Cabriolet)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:13
Wat een afschuwelijk lelijke kar zeg. :X :N

M3P 24'

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20
Dat is toch een grap? Een "off-road" cabrio? :')

misschien met een hard-top een sportieve versie van de t-roc?

[ Voor 42% gewijzigd door Goldman op 15-08-2019 08:54 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:49:
Staat alleen afschuwelijk hoog op de wielen, voor de rest: mooie bak hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

WasBak schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:13:

Nutteloze functie vind ik, ik heb het een keer met mijn Tiguan gebruikt, maar zelf parkeren gaat toch sneller.
Voor mij is hij nutteloos... ik heb hem sneller zelf in het vak staan dan het systeem kan. Maar voor mijn vriendin is het een uitkomst! Dit zorgt voor minder schade aan de velgen en bumpers :+ .

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• dollyking

dollyking

duck tape

Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:49:
haha idd, dame uit video frame lijkt er ook niet al te gelukkig mee, past er wel bij.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Goldman schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:53:
Dat is toch een grap? Een "off-road" cabrio? :')

misschien met een hard-top een sportieve versie van de t-roc?
Dit is geen grap.

Er is hier markt voor. Zag ook een Land Rover Evoque? cabrio met een 2.0 dieseltor onder de motorkap :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:02:
In Duitsland waarschijnlijk vanaf € 26.000
(T-Roc Cabriolet)
Dus hier vanaf €40k+ :+

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
Touchdomex schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Dit is geen grap.

Er is hier markt voor. Zag ook een Land Rover Evoque? cabrio met een 2.0 dieseltor onder de motorkap :')
In het begin dacht ik dat het om een trap-auto ging... -O-

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/nuhyy9rbi295_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/76mym1cb6ej5_800.jpg

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft er iemand een idee of je de automatische handrem kan overrulen? Ik heb sinds een aantal maanden een passat (met dsg). Als ik de deur open gaat automatisch de handrem erop en kan ik met geen mogelijkheid meer rijden. (best lastig, soms rij ik bewust met de deur open, met name bij parkeren. Verder gaat die rem er ook soms op als de parkeersensors (al dan niet terecht) in paniek schieten. Heb het al meegemaakt dat ik opnieuw moest starten om weg te kunnen rijden omdat dat ding dacht dat ik voor en achter tegen een muur stond en dus strak de (P) erop hield.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat laatste kun je voorkomen door de start/stop uit te zetten. Handrem overrulen: geen idee. En nofi, maar als jij je deur open moet hebben om te kunnen parkeren ligt dat denk ik aan jou en je gevoel voor de auto. Kan, maar zou niet nodig moeten zijn imho :)
Weet niet of je een achtercamera hebt? Zo ja: die lijnen op dat ding zijn erg handig bij het inparkeren, en als je je spiegels ook nog een beetje naar beneden hebt staan zie je echt wel waar je staat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 09:39
Bij mij zitten er tijdens het parkeren/wegrijden op het scherm twee knopjes. Eén om de piepjes uit te zetten, en ééntje handrem-symbooltje met 'A' erin en een streep erdoorheen.
Ik ga er heel erg vanuit dat dat het uitzetten/aanzetten van de automatische noodrem is. (Nog nooit behoefte gehad om uit te zetten zelf, hoewel de auto best wel eens schrikt als ik 'm te dicht bij een pluk gras parkeer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
The Eagle schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:09:
Dat laatste kun je voorkomen door de start/stop uit te zetten. Handrem overrulen: geen idee. En nofi, maar als jij je deur open moet hebben om te kunnen parkeren ligt dat denk ik aan jou en je gevoel voor de auto. Kan, maar zou niet nodig moeten zijn imho :)
Weet niet of je een achtercamera hebt? Zo ja: die lijnen op dat ding zijn erg handig bij het inparkeren, en als je je spiegels ook nog een beetje naar beneden hebt staan zie je echt wel waar je staat.
Bedankt voor je bijdrage, maar dat was de vraag niet. Ik rij regelmatig een paar meter met de deuren open. doe ik al bijna 30 jaar zo. Gewoon omdat het soms handiger is. Soms stap je in om enkel een paar meter te rollen, dan zie ik de noodzaak niet in om de deur te sluiten. Soms is het makkelijker om goed naast je te kijken. Ja, je kunt je spiegels verdraaien, maar waarom zou je als je ook even de deur open kan doen? En als je een aanhanger achteruit in de garage wil zetten heb je ook erg weinig aan de camera.

Kortom, het zijn geen giga problemen, maar vervelende features.

Ik zou ook wel eens willen weten waar die vermoeidheidsindicator door getriggerd wordt. Die gaat ook regelmatig af (met name als ik in een bocht even wat steviger gas geef....) Je schrikt je rot.

alles kan off-topic

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ankona schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor je bijdrage, maar dat was de vraag niet. Ik rij regelmatig een paar meter met de deuren open. doe ik al bijna 30 jaar zo. Gewoon omdat het soms handiger is. Soms stap je in om enkel een paar meter te rollen, dan zie ik de noodzaak niet in om de deur te sluiten. Soms is het makkelijker om goed naast je te kijken. Ja, je kunt je spiegels verdraaien, maar waarom zou je als je ook even de deur open kan doen? En als je een aanhanger achteruit in de garage wil zetten heb je ook erg weinig aan de camera.

Ik zou ook wel eens willen weten waar die vermoeidheidsindicator door getriggerd wordt. Die gaat ook regelmatig af (met name als ik in een bocht even wat steviger gas geef....) Je schrikt je rot.
Voor je elektrische handrem zit toch ook een knop voor de automatische parkeerrem? Die kun je daar uitzetten.

• Ankona
Scrtz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Voor je elektrische handrem zit toch ook een knop voor de automatische parkeerrem? Die kun je daar uitzetten.
Wat die knop precies doet moet ik nog eens uitzoeken. In de praktijk gebruik ik hem nooit, gooit de auto uit eigen initiatief de rem erop dan doet die knop niets.

alles kan off-topic

• Scrtz
Ankona schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Wat die knop precies doet moet ik nog eens uitzoeken. In de praktijk gebruik ik hem nooit, gooit de auto uit eigen initiatief de rem erop dan doet die knop niets.
Ja maar staat die aan of uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Dat is de hill hold knop. Ik denk niet dat het mogelijk is om de parkeerrem te overrulen bij het openen van de deuren.

M3P 24'

• GerCor

GerCor

Ankona schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:04:
Heeft er iemand een idee of je de automatische handrem kan overrulen?
Gewoon uitschakelen?

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Kan iemand hier eens toelichten hoe die regensensor nou werkt? Ik heb dat ding in mijn voorruit zitten, maar op de hendel alleen naar beneden 1x. Interval, en low high met een regelschuifje aan de bovenkant van klein naar grote druppels. Voor mijn gevoel werkt het nog niet, maar ik heb ook nog niet veel met regen rond gereden. Doen jullie een tikje omlaag (voor 1x) of laten jullie hem een tikje omhoog op interval staan? En hoe reageren de ruitenwissers bij jullie i.c.m. de regensensor?

• Ankona
Die interval, doet die niets als het droog is? Dan is de regensensor actief. Blijft hij zwiepen, dan heb je waarschijnlijk een interval en geen regensensor. (mogelijk een software optie?)

alles kan off-topic

• Ankona

alles kan off-topic

• Vissa66
ThisGuy schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:21:
Kan iemand hier eens toelichten hoe die regensensor nou werkt? Ik heb dat ding in mijn voorruit zitten, maar op de hendel alleen naar beneden 1x. Interval, en low high met een regelschuifje aan de bovenkant van klein naar grote druppels. Voor mijn gevoel werkt het nog niet, maar ik heb ook nog niet veel met regen rond gereden. Doen jullie een tikje omlaag (voor 1x) of laten jullie hem een tikje omhoog op interval staan? En hoe reageren de ruitenwissers bij jullie i.c.m. de regensensor?
Hendel 1 tikje naar boven = sensor actief. Met het schuifje regel je de gevoeligheid.

M3P 24'

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:51:
[...]

Hendel 1 tikje naar boven = sensor actief. Met het schuifje regel je de gevoeligheid.
Dus eigenlijk op de interval stand?

• GerCor

GerCor

Schakelaar omhoog duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
ThisGuy schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Dus eigenlijk op de interval stand?
Correct. Dan gaat hij enkel wissen bij regen. En met het schuifje stel je in hoe snel hij reageert op regen.

Ik heb hem overigens gewoon uit staan. Bij regen zet ik de hendel pas op interval. (Sensor)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Correct. Dan gaat hij enkel wissen bij regen. En met het schuifje stel je in hoe snel hij reageert op regen.

Ik heb hem overigens gewoon uit staan. Bij regen zet ik de hendel pas op interval.
Ik ben nog luier. Staat bij mij - blijkbaar - altijd op interval. Zodra het gaat regenen reageert mijn regensensor.

• Ankona
Die doet dus niets als de auto hem zelf op de rem gooit.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Combinatie van versnelling in D en deur open mag gewoon niet van de auto. Overrulen van de parkeerrem zal dan niet lukken, denk ik. :)

M3P 24'

• Scrtz
Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Ik heb hem overigens gewoon uit staan. Bij regen zet ik de hendel pas op interval. (Sensor)
Heh waarom zou je dat doen @Vissa66 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Ik heb wel eens dat de wisser sporadisch een keertje wist met de regensensor altijd aan. Daarom heb ik hem gewoon altijd uit staan. :P

M3P 24'

• Scrtz
Vissa66 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb wel eens dat de wisser sporadisch een keertje wist met de regensensor altijd aan. Daarom heb ik hem gewoon altijd uit staan. :P
Ah ja dat heb ik ook heeeel afentoe met mijn huidige 2018 golf maar de 2010 golf had dat eigenlijk vrij regelmatig.. maar ach zo storend vond ik het niet :P

• GerCor

GerCor

Ankona schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Die doet dus niets als de auto hem zelf op de rem gooit.
Even voor je getest. Het is zoals @Vissa66 schrijft. Met de deur open en rijden kan niet.

Wat wel kan, en daarom dacht ik dat je de rem gewoon kon uitschakelen, is: geen gordel om en dan rem uitschakelen. Dan kun je wel gewoon rijden.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Scrtz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Ah ja dat heb ik ook heeeel afentoe met mijn huidige 2018 golf maar de 2010 golf had dat eigenlijk vrij regelmatig.. maar ach zo storend vond ik het niet :P
Of dat de auto voor jou zijn ramen schoonsproeit, jouw regensensor daar op reageert en vervolgens dat laagje zand lekker droog over de ruit heen trekt.
Oftewel; ik zet hem ook altijd uit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ik ben nog luier. Staat bij mij - blijkbaar - altijd op interval. Zodra het gaat regenen reageert mijn regensensor.
Ik kwam er tijdens mijn vakantie achter dat ik regensensors heb. Stond niet bij de opties (tweedehands). Ik reed onder een sproeiinstallatie door en toen begonnen de ruitenwissers ineens te wissen. :o Nu staat ie ook standaard op interval en gaan ze automatisch wissen. Ideaal.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eddos schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:22:
[...]

Of dat de auto voor jou zijn ramen schoonsproeit, jouw regensensor daar op reageert en vervolgens dat laagje zand lekker droog over de ruit heen trekt.
Oftewel; ik zet hem ook altijd uit :P
Gewoon dichter op jouw voorganger gaan rijden: GRATIS ruitensproeiervloeistof ..... jeu. Wel kostenbewust en lekker groen bezig. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

Gewoon dichter op jouw voorganger gaan rijden: GRATIS ruitensproeiervloeistof ..... jeu. Wel kostenbewust en lekker groen bezig. _O-
+ hoe dichter op je voorganger, hoe minder luchtweerstand jij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Heb al 3 auto's versleten waar het op zat/zit en heb het maar enkele keren gezien. Zelfs niet na een rit naar Oostenrijk. Toen eens aangekaart bij de dealer. En zij vertellen dat het een zelflerend systeem is en gaat zeuren bij afwijkend gedrag. Dat zou wel verklaren waarom hij bij mijn vriendin, als zij in mijn auto rijdt, wel regelmatig af gaat.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb het idee dat de climatronic van onze GTI 7 iets dwars zit. Hij blaast of ijskoude lucht terwijl dat niet nodig is, of normale lucht. Iemand een aanrader qua OBD2 scantool? Ik hoop iets te zien van foutcode, verder functioneert de auto normaal zonder lampjes.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Heb al 3 auto's versleten waar het op zat/zit en heb het maar enkele keren gezien. Zelfs niet na een rit naar Oostenrijk. Toen eens aangekaart bij de dealer. En zij vertellen dat het een zelflerend systeem is en gaat zeuren bij afwijkend gedrag. Dat zou wel verklaren waarom hij bij mijn vriendin, als zij in mijn auto rijdt, wel regelmatig af gaat.
Zit op mijn Golf en ook op de Caddy's van het werk. Gewoon een tijdje oersaai rijden en dan komt het koffiekopje vanzelf in beeld. :9

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Kuusj schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:28:
Ik heb het idee dat de climatronic van onze GTI 7 iets dwars zit. Hij blaast of ijskoude lucht terwijl dat niet nodig is, of normale lucht. Iemand een aanrader qua OBD2 scantool? Ik hoop iets te zien van foutcode, verder functioneert de auto normaal zonder lampjes.
Hoe zuid woon je? :P Ik heb een simpel OBD dingetje uit Chinazië en daarbij gebruik ik Torque. Voor serieus spul kun je @Rainesh pingen, die is eens in de zoveel tijd in de omgeving van Maastricht.

• Kuusj

Kuusj

ThisGuy schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Hoe zuid woon je? :P Ik heb een simpel OBD dingetje uit Chinazië en daarbij gebruik ik Torque. Voor serieus spul kun je @Rainesh pingen, die is eens in de zoveel tijd in de omgeving van Maastricht.
Ja ik zat eerst ook te denken aan zo'n simpel China ding, alleen zag ik dat met VCDS van specifiek de aircomodule het foutgeheugen uitgelezen kan worden. Ik kom er niet uit of dat met zo'n China ding ook kan of niet. Misschien kan @Rainesh daar uitsluitsel over geven? Zou heel fijn zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ThisGuy schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Dat @Rainesh eens in de zoveel tijd in Maastricht te vinden is al een hele tijd verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Kuusj schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:28:
Ik heb (per ongeluk) een jaarabonnement afgesloten op Carista, dus ik kan voor je uitlezen en ook evt nog wat OBD aanpassingen doen die Carista ondersteund. Omgeving Venlo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:45:
[...]

Dat @Rainesh eens in de zoveel tijd in Maastricht te vinden is al een hele tijd verleden tijd.
Klopt helemaal

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Kuusj

Kuusj

Scrtz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:14:
[...]

Ik heb (per ongeluk) een jaarabonnement afgesloten op Carista, dus ik kan voor je uitlezen en ook evt nog wat OBD aanpassingen doen die Carista ondersteund. Omgeving Venlo.
Bedankt voor het aanbod, ik ga nog eens beter onderzoeken wat de airco nu precies wel of niet doet en ondertussen mezelf inlezen over VDCS zodat ik daar over het algemeen eens een beter beeld van krijg. Misschien dat ik zelf zo'n geval koop (niet die gigantisch dure van 699€ :P).

Ondertussen laat ik een Chinascanner komen, als het daar mee kan ben ik ook geholpen en is sowieso handig om te hebben. Als het allemaal niet lukt dan stuur ik je wel een PM en dan moeten we proberen iets af te spreken!

Ik hou van hulp maar ben een te nieuwsgierige aap om het niet eerst zelf uit te zoeken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Spiegels? Enfin. Bij mijn manuele (yay) springt de automatische handrem op als ik stilsta en mijn gordel losmaak. Kan ik gewoon inschakelen via de mfd of die moet opspringen of niet.

Als ik mensen hoor praten over rijden met de deur open moet ik altijd denken aan dit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Maar Volkswagens zijn juist gemaakt om de deuren dicht te houden:

Overigens gemaakt door het orginele reclamebureau van VW, maar in Wolfsburg vonden ze de humor wat ver gaan om hem echt uit te gaan zenden.

[ Voor 60% gewijzigd door Dennisdn op 16-08-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Niet meegekregen, ben een tijdje inactief geweest in dit topic. ;)
Kuusj schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

Bedankt voor het aanbod, ik ga nog eens beter onderzoeken wat de airco nu precies wel of niet doet en ondertussen mezelf inlezen over VDCS zodat ik daar over het algemeen eens een beter beeld van krijg. Misschien dat ik zelf zo'n geval koop (niet die gigantisch dure van 699€ :P).

Ondertussen laat ik een Chinascanner komen, als het daar mee kan ben ik ook geholpen en is sowieso handig om te hebben. Als het allemaal niet lukt dan stuur ik je wel een PM en dan moeten we proberen iets af te spreken!

Ik hou van hulp maar ben een te nieuwsgierige aap om het niet eerst zelf uit te zoeken :+
Voor mij was het handig, ik kreeg op mijn golf 5 vaak twee fout codes voor overdruk en dan sprong hij in noodloop. Dit kwam door een defecte waste gate.. Dus ik heb 'm ingeruild en omdat ik toch enigzins normaal wilde doorrijden kon ik die codes zelf wissen. Daarnaast kun je er allemaal realtime informatie mee uitlezen, het heeft mij ook veel geleerd over de werking van een turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Wie o wie weet dit?

Op het mediasysteem van de Passat zit een optie om het scherm uit te schakelen als het niet actief gebruikt wordt. Pas als je met je hand er naar toe beweegt gaat het scherm aan. Deze optie kan je wel instellen, maar wordt alleen bewaard totdat je het contact uitgeschakeld hebt. Daarna moet je het weer opnieuw activeren. Weet iemand of je dit als standaard kan instellen? Mijn broertje rijdt in een Skoda Octavia met ongeveer hetzelfde systeem en die heeft precies hetzelfde 'probleem'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

ventilator sharan

Was even schrikken, van de week klaagde mijn vrouw dat het "moederschip" de Sharan een brommend geluid maakte als ze de airco aandeed, ze reed al een week met alleen de achterste blazers aan.
Dus ik testen, maar de airco werd wel koud, alleen de ventilator maakte geluid. Dan maar oriënteren op een nieuwe. Maar de keuze was reuze.
Dus toch maar op zoek naar het onderdeel nr. Gelukkig maar... en konden we het probleem snel en goedkoop verhelpen. 8)7

( ik denk dat als je de binnenlucht recycleert, dat deze dus van een gleufje tussen dashboard en vooruit komt, soms vallen daar dus wel eens van die parkeertickets in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
dollyking schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:05:
[Afbeelding: ventilator sharan]

Was even schrikken, van de week klaagde mijn vrouw dat het "moederschip" de Sharan een brommend geluid maakte als ze de airco aandeed, ze reed al een week met alleen de achterste blazers aan.
Dus ik testen, maar de airco werd wel koud, alleen de ventilator maakte geluid. Dan maar oriënteren op een nieuwe. Maar de keuze was reuze.
Dus toch maar op zoek naar het onderdeel nr. Gelukkig maar... en konden we het probleem snel en goedkoop verhelpen. 8)7

( ik denk dat als je de binnenlucht recycleert, dat deze dus van een gleufje tussen dashboard en vooruit komt, soms vallen daar dus wel eens van die parkeertickets in)
Haha ja dat heb ik ook eens gehad bij mijn golf 6, alleen was het toen een sticker die daar ergens zat en had losgelaten. Gelukkig kun je dat motortje snel eruit halen en schoonmaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
HawVer schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:14:
Wie o wie weet dit?

Op het mediasysteem van de Passat zit een optie om het scherm uit te schakelen als het niet actief gebruikt wordt. Pas als je met je hand er naar toe beweegt gaat het scherm aan. Deze optie kan je wel instellen, maar wordt alleen bewaard totdat je het contact uitgeschakeld hebt. Daarna moet je het weer opnieuw activeren. Weet iemand of je dit als standaard kan instellen? Mijn broertje rijdt in een Skoda Octavia met ongeveer hetzelfde systeem en die heeft precies hetzelfde 'probleem'.
Not a problem, it's a feature.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Rainesh schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:39:
[...]

Not a problem, it's a feature.
Hmm... vraag is ook gesteld op vw golf forum, en zonder oplossing. Denk dat ik er maar mee moet leren leven met deze feature. :p

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 16-08-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
Ik ga een Polo 1.0 95pk Highline met energetic orange lak, oranje decorinleg, executive pakket met achteruitrijcamera bestellen.

Iemand eeenig idee hoe lang de levertijd gaat zijn? Ik hoop nl. Rond 01/2020..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
Zo, stond al een tijdje op het verlanglijstje, maar het is nu ook echt vervangen.

Rondom nieuwe banden (MP4S), rondom nieuwe schijven + blokken en nieuwe sierstukken achter. Beestje kan er weer tegenaan. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bksCuNw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kxduG05.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0MjrhGu.jpg

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
Sharule schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:16:
Ik ga een Polo 1.0 95pk Highline met energetic orange lak, oranje decorinleg, executive pakket met achteruitrijcamera bestellen.

Ik heb deze configuratie met een dsg bak in bestelling staan bij de leasemaatschappij en die geeft als datum februari 2020... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Sharule schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:16:

Gekke levertijden he..

Heb je led achterlichten? Ik twijfel om die te nemen, wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb mijn Polo een maandje geleden in ontvangst mogen nemen en die was besteld in oktober vorig jaar.

Als je nu een Polo besteld, misschien maart op z'n vroegst? Ik zou sowieso niet de dealers geloven, die roepen ook maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Rub3s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:47:
Ik heb mijn Polo een maandje geleden in ontvangst mogen nemen en die was besteld in oktober vorig jaar.

Als je nu een Polo besteld, misschien maart op z'n vroegst? Ik zou sowieso niet de dealers geloven, die roepen ook maar wat.
10!! Maanden?? Waarom heeft alleen vw dit alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:25:
Zo, stond al een tijdje op het verlanglijstje, maar het is nu ook echt vervangen.

Rondom nieuwe banden (MP4S), rondom nieuwe schijven + blokken en nieuwe sierstukken achter. Beestje kan er weer tegenaan. :)
Tijdens de beurt van 2 of 3 weken geleden: 'jouw remschijven en remblokken voor moeten eigenlijk ook vervangen worden'. Ik: 'want? Hoeveel kilometer kan ik er nog mee rijden?' Garage: moeilijk te zeggen, tussen de 5.000 en 28.000 kilometer. Maar APK is een momentopname en we moeten het melden'. Je kunt ook wachten tot het lampje gaat branden. Kosten: € 550,--.'

Ik wacht wel op het lampje .......... 28.000 km. Tssss. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Tijdens de beurt van 2 of 3 weken geleden: 'jouw remschijven en remblokken voor moeten eigenlijk ook vervangen worden'. Ik: 'want? Hoeveel kilometer kan ik er nog mee rijden?' Garage: moeilijk te zeggen, tussen de 5.000 en 28.000 kilometer. Maar APK is een momentopname en we moeten het melden'. Je kunt ook wachten tot het lampje gaat branden. Kosten: € 550,--.'

Ik wacht wel op het lampje .......... 28.000 km. Tssss. ;w
Als je remschijven ook vervangen moeten worden dan zou ik idd lekker doorrijden tot het lampje. Als het lampje gaat branden moet je wel direct een afspraak maken want dan zit er nagenoeg geen materiaal meer op en ga je staal op staal remmen. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Zitten hier ook T-cross eigenaars? Heb deze nog bijna niet zien rondrijden, maar mij vriendin zou heel graag deze kopen ter vervanging van een vw polo 2007 en ben wat op zoek naar ervaringen.

We hebben reeds offerte binnen voor een life versie met 1.0 tsi DSG 115 pk.
Helaas standaard geen DAB en aangezien in België FM er de komende jaren uitgaat,zullen we toch zeker die optie bij nemen(direct + €500). Bedoeling is om zeker 10 jaar met de auto te rijden.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:05

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Topbanden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Absoluut, blij dat de P Zero's op waren. Snap niet waarom zoveel merken ervoor kiezen om die banden er standaard om te leggen. :?

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

skelleniels schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:47:
Zitten hier ook T-cross eigenaars? Heb deze nog bijna niet zien rondrijden, maar mij vriendin zou heel graag deze kopen ter vervanging van een vw polo 2007 en ben wat op zoek naar ervaringen.

Helaas standaard geen DAB en aangezien in België FM er de komende jaren uitgaat,zullen we toch zeker die optie bij nemen(direct + €500). Bedoeling is om zeker 10 jaar met de auto te rijden.
500 euro voor DAB? Die kost hier vziw maar 100 ofzo. 500 euro klinkt meer als een compleet andere en wellicht grotere media unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

500 euro voor DAB? Die kost hier vziw maar 100 ofzo. 500 euro klinkt meer als een compleet andere en wellicht grotere media unit.
Digitale Radio-ontvangst DAB+ IS €245. Vanaf je deze aanklikt ben je verplicht om ook de radio "Composition Media" aan €320 er bij te nemen. €565 er bij dus.

Al die extra's bij die radio hoeven voor ons niet, maarja DAB+ vindt ik toch wel een vereiste. Los van dat FM op den duur wegvalt, heb ik DAB+ ook in mijn Skoda Octavia en de geluidskwaliteit is stukken beter. Voor mijn leasebak die na 4 jaar weggaat zou het me niet uit maken, maar prive auto moet toch wat toekomstbestendig zijn als we die nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ah zo. Ik ben gewend lease samen te stellen en bij die business modellen hebben ze niet eens de standaard radio vziw.
Dat is sowieso een aanrader om naar te kijken. Vaak slechts marginaal duurder maar wel een sloot aan opties waar je u tegen zegt. Lokale Skoda dealer hier heeft me eens ooit verteld dat ie ook aan particulieren eigenlijk alleen maar business modellen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
De composition media is ook wel het minimale dat je wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

mb1

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deftige bandjes!
Ik zit ook te twijfelen of een paar PS4's wellicht positieve uitwerking zullen hebben op de grip.
Ik heb m'n eenvoudige 1.4tje vorig jaar bij JD laten helpen, resultaat >200pk en iets van 330Nm.
Dat resulteert in flink wat wielspin bij wat forser optrekken tot in de tweede versnelling, bij droog weer, bij nat wegdek is het nog wat erger...
Ik had eerst Michelin Premacy HP's en nu een setje Dunlop sportmax op proef maar dat is niet veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
mb1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Deftige bandjes!
Ik zit ook te twijfelen of een paar PS4's wellicht positieve uitwerking zullen hebben op de grip.
Ik heb m'n eenvoudige 1.4tje vorig jaar bij JD laten helpen, resultaat >200pk en iets van 330Nm.
Dat resulteert in flink wat wielspin bij wat forser optrekken tot in de tweede versnelling, bij droog weer, bij nat wegdek is het nog wat erger...
Ik had eerst Michelin Premacy HP's en nu een setje Dunlop sportmax op proef maar dat is niet veel beter.
Is een hele stap in de goede richting tegenover de genoemde banden. Of je het waard vind zul je zelf moeten bepalen natuurlijk. Persoonlijk vind ik de MP4S op dit moment de allerbeste allround band die er te krijgen is. Natte prestaties zijn ook heel erg goed, en het is nogal vaak nat in NL. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Sharule schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

10!! Maanden?? Waarom heeft alleen vw dit alleen?
Ze hebben veel productie stilgelegd in afwachting van wat de nieuwe milieu-rekenmethode ging doen. Dat moet allemaal weer ingehaald worden. Maar niet alleen VW hoor, ook bij heel veel andere merken is de levertijd langer als gebruikelijk. Ook de positieve economie en hoeveelheid banen en dus nieuwe leaseauto’s zal meehelpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 17-08-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Ze hebben veel productie stilgelegd in afwachting van wat de nieuwe milieu-rekenmethode ging doen. Dat moet allemaal weer ingehaald worden. Maar niet alleen VW hoor, ook bij heel veel andere merken is de levertijd langer als gebruikelijk. Ook de positieve economie en hoeveelheid banen en dus nieuwe leaseauto’s zal meehelpen.
JA WLTP was vorig jaar bij personenwagens en nu bij bedrijfswagens. Niet bij veel andere merken maar bij alle merken omdat het wetgeving is waar iedereen mee te maken kreeg.
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:12:
Ah zo. Ik ben gewend lease samen te stellen en bij die business modellen hebben ze niet eens de standaard radio vziw.
Dat is sowieso een aanrader om naar te kijken. Vaak slechts marginaal duurder maar wel een sloot aan opties waar je u tegen zegt. Lokale Skoda dealer hier heeft me eens ooit verteld dat ie ook aan particulieren eigenlijk alleen maar business modellen verkocht.
Het heet dan wel business en wordt daarom al snel geassocieerd aan (zakelijke) lease maar het is niks anders dan een actiepakket met extra veel voordeel inderdaad. Zou ook zeker een business model pakken, als het even kan highline business R en dan heb je echt al een volle auto inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor mijn bestelde T-Roc (privé aankoop) was een een Sport Business R onder de streep ruim 2000 euro duurder dan een Sport met extra paketten en losse opties om de uitrusting zo goed als gelijk te krijgen.

Inderdaad was de Business R eerst een goede 1000 - 1500 euro goedkoper maar daarop was dan zo goed als geen korting meer mogelijk terwijl op de normale Sport wel een flinke korting mogelijk was. Dealer verklaart dat met dat die auto's al minimale marges hebben voor een zo laag mogelijke bijtelling. Ik vind het verder ook allemaal prima, heb uiteindelijk hetzelfde nu maar voor minder geld.

Goed vergelijken dus en meerdere offertes laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

skelleniels schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:47:

Waar haal je die info vandaan dat fm gaat verdwijnen de komende jaren in België? Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ik222 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:05:
Voor mijn bestelde T-Roc (privé aankoop) was een een Sport Business R onder de streep ruim 2000 euro duurder dan een Sport met extra paketten en losse opties om de uitrusting zo goed als gelijk te krijgen.

Inderdaad was de Business R eerst een goede 1000 - 1500 euro goedkoper maar daarop was dan zo goed als geen korting meer mogelijk terwijl op de normale Sport wel een flinke korting mogelijk was. Dealer verklaart dat met dat die auto's al minimale marges hebben voor een zo laag mogelijke bijtelling. Ik vind het verder ook allemaal prima, heb uiteindelijk hetzelfde nu maar voor minder geld.

Goed vergelijken dus en meerdere offertes laten maken.
Dus je hebt nu eigenlijk hetzelfde alleen dan met meer 'korting' op papier? Zo schrijf je het namelijk wel. Korting vind ik sowieso iets van de vorige eeuw, zo werkt het allang niet meer. Ja het staat nog wel op papier maar alleen maar omdat zoveel consumenten het nog zo graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Tylen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Waar haal je die info vandaan dat fm gaat verdwijnen de komende jaren in België? Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181025_03871835

Er wordt gemikt op 2022-2023(wordt al sedert 2016 over gesproken), laat het nu nog eind 2025 zijn. Dan zal onze toekomstige auto(levering 2020) maximum 6 jaar oud zijn.

Dekking is in Vlaanderen tegenwoordig ook al meer dan prima. Ik rij voor mijn werk heel Vlaanderen rond en val bijna nooit terug op FM(Qmusic). Wallonië minder ervaring, maar de keren dat ik er ben is het me niet opgevallen dat ik terugviel op FM

[ Voor 21% gewijzigd door skelleniels op 17-08-2019 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

mb1 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Deftige bandjes!
Tractiecontrole stuk? Of fietsbanden op je wagen gelegd? 200 pk is nou niet direct iets waar je zonder als een mongool te rijden wheelspin gaat krijgen, zeker niet in 2e en al rijdend.

Of sjitty tune. Meestal wordt koppel in eerste 2 versnellingen beperkt gehouden.

Rotte motorsteun kan ook zorgen dat je wheelspin/torque steer kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klopt ook weer niet helemaal. Ik heb m'n nieuwe Tiguan bewust niet als "Business" uitvoering besteld maar met het Advance Pakket, Executive Pakket, volledige LED verlichting, Electrisch verwarmde voorruit, Electrisch bediende trekhaak & Smart Open pakket (waarbij ik alléén de 'chrome dakrails' moet gaan missen). Auto wordt daarmee in de totaalprijs iets duurder maar je kunt de extra pakketen daarmee buiten de fiscale bijtelling houden waardoor 't 'ding' mij nu netto minder aan maandelijkse kosten gaat opleveren.

Vanwege de combinatie van die drie pakketen heb ik er ook weer opties bij welke NIET in/op een business uitvoering zitten (Spiegel Pakket (onderdeel van 't Advance pakket), Electrisch panorama schuif/kanteldak, elektrische achterklep incl. sensor, KESSY .....).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 17-08-2019 15:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Dus je hebt nu eigenlijk hetzelfde alleen dan met meer 'korting' op papier? Zo schrijf je het namelijk wel. Korting vind ik sowieso iets van de vorige eeuw, zo werkt het allang niet meer. Ja het staat nog wel op papier maar alleen maar omdat zoveel consumenten het nog zo graag zien.
Nee ik ben nu netto 2000 euro minder kwijt dan dat ik zou zijn geweest als ik een Business R uitvoering genomen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ik222 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Nee ik ben nu netto 2000 euro minder kwijt dan dat ik zou zijn geweest als ik een Business R uitvoering genomen had...
Heb je ook écht alles precies hetzelfde dan? Dus incl r-line binnen en buiten etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Sorry ik heb het de eerste keer niet helemaal goed opgeschreven (is ook al weer 1,5 maand geleden), maar net nog even nagekeken op de offertes.

Had eerst zelf een samenstelling gemaakt op basis van de Style Business (dus niet de Sport Business R). Daar kwamen ook nog wat pakketten bovenop om hem naar wens te maken. Daarmee naar de dealer gegaan, maar daar was zo goed als geen korting op mogelijk waardoor de netto prijs me erg tegenviel.

Dealer kwam zelf toen met het voorstel om een configuratie op basis van de Sport te maken. Opties zijn daarin nu helemaal identiek op de elektrische achterklep na (daar zie ik simpelweg geen meerwaarde in). Daarentegen wel Keyless entry er juist bijgenomen t.o.v. de eerste configuratie dus dat mag je tegen elkaar wegstrepen.

Die configuratie op basis van de Sport is in cataloguswaarde duurder en daardoor duurder in de lease. Echter na aftrek van de korting die daarbij wel mogelijk was is hij netto 2000 euro goedkoper als privé aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Er is inderdaad het pack "Urban" met die radio incl DAB, electrisch inklapbare buitenspiegels en achteruitrijcamera. Is zeker zijn geld waard, maar die spiegels en achteruitrijcamera hebben we niet nodig(liever de sensoren voor -en achter). Het pack is €375 duurder dan de radio/DAB+ apart. Het moet ergens stoppen natuurlijk :)
JB076 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:13:
De composition media is ook wel het minimale dat je wil hebben.
Voor mij wel, mijn vriendin wil gewoon muziek uit de ether en eventueel via SD Kaart, en dat laatste zit in de standaard "Composition Colour". Enkel voor die DAB+ willen we upgraden naar de "Composition Media"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

je hoeft iets ook niet nodig te hebben om het een slimme keuze te laten zijn. Beide opties doen iets voor je inruilwaarde mocht je hem ooit weer verkopen. Aangezien een camera al redelijk standaard is, zijn het minpunten als het er niet op zit. Kan je zomaar 500 euro schelen.
En sowieso, 375 euro over 5 jaar kost je 75 euro per jaar, is nog geen 7 euro per maand. Kun je die missen?

@wimmel_1 als die optie er is om alles af-dealer ipv af-fabriek te doen dan is dat handig ja. Maar die optie is er lang niet altijd. Ook genoeg dingen die alleen af-fabriek kunnen. Om maar te zwijgen van een leasemij die mee moet willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

mb1

SadisticPanda schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Tractiecontrole stuk? Of fietsbanden op je wagen gelegd? 200 pk is nou niet direct iets waar je zonder als een mongool te rijden wheelspin gaat krijgen, zeker niet in 2e en al rijdend.

Of sjitty tune. Meestal wordt koppel in eerste 2 versnellingen beperkt gehouden.

Rotte motorsteun kan ook zorgen dat je wheelspin/torque steer kan krijgen.
De banden had ik al genoemd dat zijn hele normale A merk banden maar vooral gericht op levensduur en iets minder op grip is mijn idee.
De tractioncontrol is niet stuk maar deze grijpt pas na een halve seconde of zo in. Dat zie je dan ook aan het knipperende lampje op het dashboard.
Ik heb een auto met DSG dus als een mongool, ja als ik bij het stoplicht iets te veel (meer dan ca. 1/3) gas geef dan kom ik niet echt lekker van de plek zeg maar.
Of JD schitty tunes leverd, dat denk ik niet volgens mij zijn zij toch wel een vooraanstaande tuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
The Eagle schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:52:
je hoeft iets ook niet nodig te hebben om het een slimme keuze te laten zijn. Beide opties doen iets voor je inruilwaarde mocht je hem ooit weer verkopen. Aangezien een camera al redelijk standaard is, zijn het minpunten als het er niet op zit. Kan je zomaar 500 euro schelen.
En sowieso, 375 euro over 5 jaar kost je 75 euro per jaar, is nog geen 7 euro per maand. Kun je die missen?
Tuurlijk kan ik die missen, maar dan kan je met jouw redenering alle opties nemen 8)7 Het zal allemaal (misschien) extra waarde toekennen als we over 10 jaar de auto verkopen en alle opties zijn telkens maar enkele euro's per maand, maar het moet ergens ophouden. De te verzekeren waarde stijgt uiteraard ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Gister creatief geweest met een dashcam. (Paar tientjes van Alie-express). Tegenwoordig is het echt vogelvrij op de snelwegen, als je ziet hoevaak je een ongeluk moet voorkomen vanwege alle domme acties om je heen, lijkt het me wel leuk om één en ander op beeld te hebben om af en toe een funniest-homevideo te maken voor Bob Saget (of ben ik dan echt oud?)

Heel veel onopvallender als dit kon ik het niet wegwerken. Weet niet of ik er aan kan wennen, dan is ie zo weer weg. Maar de kabel is super eenvoudig weg te werken achter plafondflappen en de rubberen strips langs de deur dus van binnen zie je er niets van, behalve een klein kastje naast de spiegel. Het blijft jammer dat je niet gewoon de camera van de auto zelf kan gebruiken :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2EnOe8U.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 19-08-2019 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:50:
Gister creatief geweest met een dashcam. (Paar tientjes van Alie-express). Tegenwoordig is het echt vogelvrij op de snelwegen, als je ziet hoevaak je een ongeluk moet voorkomen vanwege alle domme acties om je heen, lijkt het me wel leuk om één en ander op beeld te hebben om af en toe een funniest-homevideo te maken voor Bob Saget (of ben ik dan echt oud?)

Heel veel onopvallender als dit kon ik het niet wegwerken. Weet niet of ik er aan kan wennen, dan is ie zo weer weg. Maar de kabel is super eenvoudig weg te werken achter plafondflappen en de rubberen strips langs de deur dus van binnen zie je er niets van, behalve een klein kastje naast de spiegel. Het blijft jammer dat je niet gewoon de camera van de auto zelf kan gebruiken :'(

[Afbeelding]
Ziet eruit als een BlackVue, of soortgelijk type. Heb er zelf ook 1 hangen maar dan aan de bestuurderskant, komt je net iets beter uit met de camera behuizing.

Wat zou de restwaarde ongeveer zijn van een Polo GTI uit 2018 na 5 jaar met dan 60k op de teller en redelijk wat opties.
Ik zit te kijken of de auto prive rijden interessanter is.
Zelf gok ik rond de €16.000 ?

Als ik bij autoweek kijk en dan occasion prijzen zie ik:
occasionprijs 2018 € 24.500
occasionprijs 2017 € 21.900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Viper® schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:23:
[...]

Ziet eruit als een BlackVue, of soortgelijk type. Heb er zelf ook 1 hangen maar dan aan de bestuurderskant, komt je net iets beter uit met de camera behuizing.
Ik was bang dat ik mij er aan de bestuurderszijde nog meer aan zou ergeren. Nu kan ik hem redelijk weg-ontkennen. Dit is een Xiaomi, maar volgens mij is het allemaal een beetje hetzelfde spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Ik was bang dat ik mij er aan de bestuurderszijde nog meer aan zou ergeren. Nu kan ik hem redelijk weg-ontkennen. Dit is een Xiaomi, maar volgens mij is het allemaal een beetje hetzelfde spul.
Ik heb heel lang zo'n goedkope dashcam gehad die naar beneden hangt, het valt minder snel op dan je denkt als je aan het rijden bent
Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Nedis_Dashcam_-_Nedis_Full_HD_2.7_inch_Bewegingssensor_IR-LEDs_DCAM10BK_N170406005_big.jpg
Pagina: 1 ... 120 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS