Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zijn het extreme schommelingen van 100-200rpm (in neutraal of onder belasting ook)?

Of minimaal (filmpje doet het niet); mijn TDI 2.0 wijzertje gaat ook beetje op en neer maar niet voor te zeggen...scheelt hem mss 20rpm. Net genoeg om te zien bewegen. :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
max schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:55:
@DarkSide
Automatisch stellen (levellen) van de lichtbundel bij xenon is iets anders dan dynamisch licht. En bi-xenon is gewoon dimlicht en grootlicht beide in xenon uitgevoerd.

Maar goed, arguing on the internet... ;)
@DarkSide heeft gelijk.....de eerste versie van Dynamic Light Assist was gewoon met xenon waar de koplampen zich zowel horizontaal als verticaal aanpassen. Ook onafhankelijk van elkaar. Altijd apart gezicht om te zien. Maar werkt zoals huidige DLA

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ReseT schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:02:
Is het niet tijd voor een inlaatreiniging mbv walnut blasting? Ik kan mij best voorstellen dat na 250kkm alles dichtgesmeerd zit.
Nog niet vaak van gehoord en de eerste Google resultaten wijzen naar benzine motoren. Maar blijkbaar ook voor diesels, wist ik niet. Wel weer (relatief) duur om eens te 'proberen'. Paar symptomen die ik terugvond heb ik wel niet: motor start direct en ik heb geen hoger verbruik (elke tankbeurt opgevolgd). "Nieuwe rijden" heb ik wel nooit aan meegedaan :+

Gisteren wel nog opgemerkt dat als de motor zijn stationair toerental niet vast houdt, het oplost door de climatronic uit te schakelen. 't is dus blijkbaar de (zware) belasting van de aircopomp waar de motor niet zo goed tegen kan: naarmate de airco minder moet werken, mindert het probleem ook (of werkt een aircopomp zo niet? :X ). Mankement aan de airco zelf denk ik niet, is een half jaar geleden nog nagekeken + onderhoud gehad.

Edit:
@SadisticPanda Filmpje blijkbaar kapot, hier is ie weer :) Vooral te merken in neutraal, ik gok dat de schommeling ongeveer 100-150 rpm is, lager dan 600 tpm is de naald nog niet geweest. Geef je iets gas tot 1000 rpm, blijft het toerental wel constant. Tijdens het rijden weinig van gemerkt, heb wel eens de indruk gehad dat er heel soms wat schokjes inzaten, maar klein en niet te merken aan de toerenteller.

[ Voor 20% gewijzigd door Rafael op 06-08-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Die schokjes zijn normaal, ligt volgens mij aan de tellerunits zelf + een motor draait nooit exact xxxx aantal rpm.

Het schokken kan je multiriem/v snaar die niet helelaal meer gespannen staat of je aircopomp is versleten/zit leiding verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ligt niet aan de tellerunit deze keer, dan zou het ook rijdend voorkomen ;) Dat probleempje ken ik ook, tellerunit is daar in het begin al eens voor vervangen onder garantie >:) Toen schommelde de naald constant voor ongeveer 50 tpm, ook bij constante snelheid op CC. De toerentellerweergave in Torque met een OBD lezer schommelt mee, dus ik denk niet dat het aan de unit ligt in deze? Motor klinkt en schokt ook alsof hij wil stilvallen maar herpakt...

Multiriem, zouden ze dat gezien moeten hebben tijdens onderhoud? Aircopomp is het tweede exemplaar, zit er wel al weer 4 jaar onder. Verstopte leiding zou ik degoutant vinden, vorig onderhoud expliciet een volledig nazicht en airco-onderhoud gevraagd en betaald, lijkt me dat dan toen gezien zou moeten zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Rafael op 06-08-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Rainesh schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

@DarkSide heeft gelijk.....de eerste versie van Dynamic Light Assist was gewoon met xenon waar de koplampen zich zowel horizontaal als verticaal aanpassen. Ook onafhankelijk van elkaar. Altijd apart gezicht om te zien. Maar werkt zoals huidige DLA
Hmmm....dan was ik inderdaad verkeerd. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik had het op de Audi met LED maar vond het systeem te traag. Kreeg alsnog grootlichtseinen van tegenliggers op N wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:30:
Ik had het op de Audi met LED maar vond het systeem te traag. Kreeg alsnog grootlichtseinen van tegenliggers op N wegen.
Had je matrix koplampen op de E-tron? Matrix is te herkennen aan dynamische knipperlichten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:52

Oekol

waka waka hey hey

Ik vind die massage functie in mijn golf echt op niks trekken. Je voelt het nauwelijks. Zal 't kunnen dat je zoiets kunt resetten?

Ik weet dat je met die knop heen en weer kunt gaan, echter maak ik het alleen maar erger en krijg ik het niet terug naar hoe ik het wel redelijk goed voelde. Of heeft dit te maken dat mijn lendesteun altijd relatief ver naar voren heb of zo?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:58:
[...]

Had je matrix koplampen op de E-tron? Matrix is te herkennen aan dynamische knipperlichten voor.
Nee dat niet, die standaard led koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rafael schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:25:
Ligt niet aan de tellerunit deze keer, dan zou het ook rijdend voorkomen ;) Dat probleempje ken ik ook, tellerunit is daar in het begin al eens voor vervangen onder garantie >:) Toen schommelde de naald constant voor ongeveer 50 tpm, ook bij constante snelheid op CC. De toerentellerweergave in Torque met een OBD lezer schommelt mee, dus ik denk niet dat het aan de unit ligt in deze? Motor klinkt en schokt ook alsof hij wil stilvallen maar herpakt...

Multiriem, zouden ze dat gezien moeten hebben tijdens onderhoud? Aircopomp is het tweede exemplaar, zit er wel al weer 4 jaar onder. Verstopte leiding zou ik degoutant vinden, vorig onderhoud expliciet een volledig nazicht en airco-onderhoud gevraagd en betaald, lijkt me dat dan toen gezien zou moeten zijn?
Mja je zit met 2 factoren.

Je ECU wilt je motor op een zeker toerental houden.
Je airco probeert de temperatuur in de wagen op bepaalde temperatuur te brengen.
De airco draait niet vlot en belast te motor (zeker op idle)....ecu corrigeert enz..

Multiriem, goh niet echt. Wordt wel eens na gekeken maar wordt normaal gelijk vervangen met je distributieriem...als 1 van die spanrollen niet goed meer zit of whatever....zit op zelfde riem als je alternator enzo.

Er is iets waardoor de aircopomp meer weerstand krijgt met momenten.
- of leiding iets mis
- of pomp zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:38:
[...]

Nee dat niet, die standaard led koplampen
Dan had je grootlichtassistent. Misschien stonden je koplampen niet goed afgesteld, heb er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
DoeEensGek schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Staat je auto wel aan, of in ieder geval el het contact.
Welk programma gebruik je? Probeer eens een ander programma ;).
Staat sowieso aan. Heb al verschillende apps geprobeerd, iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weet iemand welke velgen dit zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/13Dm3nvPsqcaniRdBKycQAna/full.jpg

Ik twijfel nog over leuke 18" Durban's of leuke 17" zoals die op de foto.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
@ReseT Dijon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik heb zelf Dijion, dit zijn ze zeker niet.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
Novara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Volgens mij ook niet. Er zit een knik in spaak die een paar cm vlak loopt voordat het ' concave ' wordt.
Daarnaast is nog een vouw in de spaak die langs de gehele lengte van de spaak loopt.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ReseT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:55:

[Afbeelding]

Volgens mij Merano.
https://shop.volkswagen.n...D_BwE&gclsrc=aw.ds&page=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02

[Afbeelding]

Lijkt verdacht veel op de 17" London van een Passat:
Afbeeldingslocatie: https://premiumwheels.de/wp-content/uploads/pw_import/pw45099-0-17-zoll-vw-sommerreifen.jpg

Past fysiek waarschijnlijk wel:
7Jx17 ET49 5x112 (Golf 17 inch default)
6.5Jx17 ET41 5x112 (Passat 17 London)

17 London is waarschijnlijk wel geen maat die op het CoC staat en zal dus officieel niet overal mogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:16

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Even een paar dagen Berlijn met de auto gedaan. Lekker doorrijden over de Autobahn. Is er verderop een STAU dan gaan alle vrachtwagens en auto's met aanhanger netjes naar rijstrook 3 en kunnen personenauto's kilometers doorrijden.

Overigens, in de stad toch heel ander verkeersbeeld dan in de Nederlandse steden. Niemand claxonneert, iedereen geeft degene die voorrang heeft dan ook netjes en geduldig voorrang. Op kruisingen in het centrum: rechtdoor en links afslaand verkeerd mogen tegelijk. Bij ons per rijstrook geregeld. Netjes op je beurt wachten. Fietsers en elektrische steps op het fietspad, de rijbaan of op de stoep, het kan en mag allemaal.

Miljoenenstad maar nergens BOA's die je namens de gemeente vertellen dat je een boerenlul bent. OV poortjes? Nooit van gehoord. Politie, alleen bij overheidsgebouwen en ambassades.

Kortom, leefbaar en heel gemoedelijk. Aanrader.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ja goed idee! Ik heb volgens mij nu de 16" luxor velgen en wil er ook iets anders onder gaan gooien van 17" of 18", maar misschien wel een dual-tone velgje.. :*)

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Vissa66 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:34:
Nou, dat was een easy retrofit. Binnen het uur klaar. :)

Veel strakker, moderner en vooral veel sneller en scherper! Dit is wel de beste retrofit tot nu toe. Had ik veel eerder achter moeten komen dat het zo gemakkelijk mogelijk is op auto's van 2016. :)

ene niks tegen Tino he! :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:9~
Werkt dit ook op een passat b8 met mib2 (discover pro) Wel een 2015 model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn zus(je) is in onderhandeling met een garage over een Lupo 1.0 Trendline uit 2000 met net 102k op de klok. Pas ingeruild door de eerste eigenaar, recente banden er onder, hier en daar onderhoud nodig (handvat bestuurdersdeur mist bijvoorbeeld).
De koppeling is vrij licht, zeker van wat ik gewend ben, komt later op dan ik gewend ben en schakelen is daarentegen weer erg stug/zwaar. Volgens de garage houder zijn VW bekend met wat stugger schakelen (betwijfel ik zelf; mijn golf IV uit 1998 had het niet, de golf IV van mijn ma uit 2003 was wel wat stugger) en je kan zonder gas geven in z'n 3 wegrijden...
Dat laatste vind ik vreemd, mijn golf sloeg af. Mijn megane II slaat ook af. De Twingo van mijn ma slaat ook af maar de Lupo niet? Dit eens aangegeven en gezegd dat de koppeling wellicht is versleten maar de garagehouder weerlegt dit door te zeggen dat dit hoort (?)
Nu ben ik geen expert maar vlekkeloos in z'n 3 weg kunnen rijden lijkt mij niet te horen? (of ik ben fout)
Voor de rest prima bakkie voor der eerste auto, als ze tot de aanschaf overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53
Na 19 jaar een versleten koppeling is ook weer niet zo vreemd, zeker bij veel korte ritjes. Dit is geen snelwegtijger geweest.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik mag mezelf hier over een paar weken ook (tijdelijk) 'uit' laten schrijven als VW rijder en mezelf wat nieuwe gebruiken aan gaan leren óf er aan gaan wennen (voor een paar maanden).... M'n nieuwe VW komt pas ergens in 2020.

@Tylen Dat géén richting aangeven met een BMW, is dat érg lastig om dat jezelf aan te leren? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 08-08-2019 21:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gluten Parody schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:03:
Na 19 jaar een versleten koppeling is ook weer niet zo vreemd, zeker bij veel korte ritjes. Dit is geen snelwegtijger geweest.
Nou ja de verdere conditie van de auto is dik in orde. Morgen gaat ze voor een tweede proefrit met iemand die wat meer weet van auto's dan ik en dan gaat ze aangeven wat ze wel/niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mrjraider schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

Nou ja de verdere conditie van de auto is dik in orde. Morgen gaat ze voor een tweede proefrit met iemand die wat meer weet van auto's dan ik en dan gaat ze aangeven wat ze wel/niet gaat doen.
Koppeling & drukgroep in zo'n Lupo vervangen is qua materiaalkosten goed te doen (waarschijnlijk iets van een paar honderd Euro), 't is alleen de tijd welke je er mee kwijt bent waardoor 't een dure operatie kán gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:58:
[...]

Koppeling & drukgroep in zo'n Lupo vervangen is qua materiaalkosten goed te doen (waarschijnlijk iets van een paar honderd Euro), 't is alleen de tijd welke je er mee kwijt bent waardoor 't een dure operatie kán gaan worden.
Nou goed. Er is nog niets definitiefs maar er is wel gezegd dat de koppeling nagekeken zal worden en indien nodig vervangen. Op kosten van de garage. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mrjraider schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:26:
[...]

Nou goed. Er is nog niets definitiefs maar er is wel gezegd dat de koppeling nagekeken zal worden en indien nodig vervangen. Op kosten van de garage. ;)
Áls ze de koppeling vervangen: Laat dan meteen de drukgroep aanpakken / vervangen! Dat hele 'spel' ligt op dat moment open en is, qua meerkosten, "tientjeswerk". Als dat achteraf moet gaan gebeuren dan mag je wéér 't blok van de bak laten splitsen (en dát is juist de rede dat 't vervangen van die onderdelen dúúr is bij een voorwiel aangedreven auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Áls ze de koppeling vervangen: Laat dan meteen de drukgroep aanpakken / vervangen! Dat hele 'spel' ligt op dat moment open en is, qua meerkosten, "tientjeswerk". Als dat achteraf moet gaan gebeuren dan mag je wéér 't blok van de bak laten splitsen (en dát is juist de rede dat 't vervangen van die onderdelen dúúr is bij een voorwiel aangedreven auto).
Ik mag hopen dat ze het totaalplaatje aanpakken maar goed zo ver zijn we nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:15:
Ik mag mezelf hier over een paar weken ook (tijdelijk) 'uit' laten schrijven als VW rijder en mezelf wat nieuwe gebruiken aan gaan leren óf er aan gaan wennen (voor een paar maanden).... M'n nieuwe VW komt pas ergens in 2020.

@Tylen Dat géén richting aangeven met een BMW, is dat érg lastig om dat jezelf aan te leren? :+
Kweet niet. Mij zal je daar nooit op betrappen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
ThisGuy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Ja goed idee! Ik heb volgens mij nu de 16" luxor velgen en wil er ook iets anders onder gaan gooien van 17" of 18", maar misschien wel een dual-tone velgje.. :*)
Ik heb echt niets met die dual tone / diamond cut velgen. Bij een geringe steenslag binnen 2 jaar corrosie op je velgen. Doe mij maar lekker oldskool lakken met 1 kleur.

Vind het jammer dat vw niet zoveel golf velgen maakt zonder diamond cut. Die London velgen van hierboven ( credit AndRo555 ) zien er imho sjiek uit en straalt niet teveel sportiviteit uit anders dan met het velgenmaat. Dat past toch meer bij mijn Highline uitvoering zonder R-line. Daarmee bedoel ik gelijkmatig geplaatste spaken die groter zijn dan 17" zonder echt open te zijn. De Passat heeft meer van dat soort velgen.

Mak Wolf 18" is bv een leuke.
Of de standaard Durban. :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
ReseT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:23:
[...]

Ik heb echt niets met die dual tone / diamond cut velgen. Bij een geringe steenslag binnen 2 jaar corrosie op je velgen. Doe mij maar lekker oldskool lakken met 1 kleur.

Vind het jammer dat vw niet zoveel golf velgen maakt zonder diamond cut. Die London velgen van hierboven ( credit AndRo555 ) zien er imho sjiek uit en straalt niet teveel sportiviteit uit anders dan met het velgenmaat. Dat past toch meer bij mijn Highline uitvoering zonder R-line. Daarmee bedoel ik gelijkmatig geplaatste spaken die groter zijn dan 17" zonder echt open te zijn. De Passat heeft meer van dat soort velgen.

Mak Wolf 18" is bv een leuke.
Of de standaard Durban. :)
Kijk eens naar Leon en Octavia velgen waarvan je het naafkapje kan verwisselen naar VW. Daar heb je wat meer keuze uit niet-diamond cut velgen die 17 inch of groter zijn:
p26: https://web1.seat.co.uk/s...brochure-april-2018_1.pdf
p82: https://az749841.vo.msecn...a7547fff36678dd8f039b.pdf

Octavia:
17: Denom, Hawk, Trius (Black), Nivalis
18": Golus, Pictoris, Turbine

Leon:
17": Dynamic 30/3, 30/2 en 30/1
18"; Performance 30/3 en 30/1.

EDIT: Bij een Touran is de Stockholm misschien wat meer dat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41

[Afbeelding]

Hee da’s de mijne :). Inderdaad 17 inch Passat (London) als winterset.

Sinds dit jaar (heb een aardige werkgever) A3 18 inch velgen als zomerset:

Golf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
wimmel_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:15:
Dat géén richting aangeven met een BMW, is dat érg lastig om dat jezelf aan te leren? :+
Richtingaanwijzers staat bij BMW op de optielijst; als je uitvoering niet al te dik is heb je alleen de stengel voor de ruitenwisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Gluten Parody schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 03:10:
[...]

Richtingaanwijzers staat bij BMW op de optielijst; als je uitvoering niet al te dik is heb je alleen de stengel voor de ruitenwisser.
Je vergeet de standaard stengel voor het grootlicht seinen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Kweet niet. Mij zal je daar nooit op betrappen.
Zijn ook Audi- (behalve de SIV van de politie) en Volvorijders die geen richting aangegeven. En tokkies in die kleine Mazda e.d.. Ik heb altijd het idee dat Volvorijders voormalige Audirijders zijn, toen die toch echt te duur werden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Ja dat uurloon is het grootste probleem en dan zit je ook al snel tegen de helft van de waarde van zo'n Lupo aan. Als er echt wat is met die koppeling dan zou ik de Lupo lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Tussen de 50-100€ als ik kijk voor koppelingsset inc druklager. Denk wel dat bij lupotje moet lukken alles voor rond de 300-350€ bij een dealer (niet officiele vw-dealer ofc). Rekenen ze standaard gewoon meestal 1 werkdag voor.

Vraag op voorhand prijsofferte, want koppeling vervangen is zo een dingetje waar ze snel zeggen.....ja we hebben er toch meer werk aan gehad want .....

[ Voor 0% gewijzigd door SadisticPanda op 09-08-2019 09:15 . Reden: net gezien dat het om lupotje 1.0 van 2000 ging :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:51
TFDev schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:32:
[...]

:9~
Werkt dit ook op een passat b8 met mib2 (discover pro) Wel een 2015 model...
Dat durf ik helaas niet te zeggen. :P

Als nice to have net een OEM opkrik setje besteld voor de Golf. Geen geneuzel meer met opkrikken, gewoon stabiele vaste krikpunten onder de auto i.p.v. de dunne opgelaste punten bij de dorpels.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bxqa2qE.jpg

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
slooffmaster schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:59:
Je vergeet de standaard stengel voor het grootlicht seinen... ;)
Nee grootlicht is standaard, dimlicht is optie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slooffmaster
tinustilburg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

Hee da’s de mijne :). Inderdaad 17 inch Passat (London) als winterset.

Sinds dit jaar (heb een aardige werkgever) A3 18 inch velgen als zomerset:

[Afbeelding: Golf]
Ik persoonlijk geef de voorkeur aan 19" Sebrings, althans voor mijn nieuwe Tiguan:
Afbeeldingslocatie: https://api.jottacloud.com/photos/v1/public/DaIV-N2hFqUR5vmorlR0nP5i61CSDriWpU83nY8fqrKSxjIMMr06dNZfG4QsZXMZ.HMykBM_zhZbMdIILA5E5aQ/cover_photo?size=l

[ Voor 43% gewijzigd door slooffmaster op 09-08-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
slooffmaster schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Ik persoonlijk geef de voorkeur aan 19" Sebrings, althans voor mijn nieuwe Tiguan:
[Afbeelding]
19" vind ik zelfs nog klein lijken op een Tiguan eigenlijk haha. Op een Passat staat 19" wel heel erg goed en gevuld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slooffmaster
Scrtz schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

19" vind ik zelfs nog klein lijken op een Tiguan eigenlijk haha. Op een Passat staat 19" wel heel erg goed en gevuld :)
Ik twijfelde inderdaad eerst ook nog tussen 19" en 20" maar ben uiteindelijk toch voor iets meer comfort gegaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Leoon. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:05:
Ik vind die massage functie in mijn golf echt op niks trekken. Je voelt het nauwelijks. Zal 't kunnen dat je zoiets kunt resetten?

Ik weet dat je met die knop heen en weer kunt gaan, echter maak ik het alleen maar erger en krijg ik het niet terug naar hoe ik het wel redelijk goed voelde. Of heeft dit te maken dat mijn lendesteun altijd relatief ver naar voren heb of zo?
Weet iemand of dit te resetten is. Vind niks in boekjes :/

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:14:
[...]

Dat durf ik helaas niet te zeggen. :P

Als nice to have net een OEM opkrik setje besteld voor de Golf. Geen geneuzel meer met opkrikken, gewoon stabiele vaste krikpunten onder de auto i.p.v. de dunne opgelaste punten bij de dorpels.

[Afbeelding]
Wat doet dit precies? Wil van de winter zelf de wielen wisselen. Is het dan handig om dit te hebben? Is het met een golf 7 zonder deze kit zoveel anders?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ReseT schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:55:
[...]

Wat doet dit precies? Wil van de winter zelf de wielen wisselen. Is het dan handig om dit te hebben? Is het met een golf 7 zonder deze kit zoveel anders?
Gewoon makkelijker. Je moet goed opletten dat je echt een opkrikpunt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:50
Leoon. schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:51:
[...]

Weet iemand of dit te resetten is. Vind niks in boekjes :/
Volgens mij niet te resetten. Ik had het in de vorige Golf ook. Door met de ronde knop te “spelen” als de massage functie aan staat kun je bepalen hoe “hard” de massage werkt. Als je de lendesteun al ver naar voren hebt merk je minder van de massage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
ReseT schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:55:
[...]

Als je geen fancy krik hebt kan het op de Golf best lastig zijn een goed krikpunt te vinden. Veel worden de opgelaste punten gebruikt bij de dorpels. Die zijn eigenlijk voor nood situaties, elke keer als ik hem via die punten opkrik hoop ik maar dat ze het niet begeven met alle gevolgen van dien.

Bjj het setje wat ik heb gekocht worden de gaten in je chassis, waar het chassis tijdens productie in hangt door de fabriek heen, gebruikt als krikpunten. Daar gaan de onderdelen in/op en heb je 4 vaste, goede, krikpunten.

Nodig? Niet perse, maar ik krik de auto wel redelijk wat op in een jaar. Dus voor mij toch wel een nice to have setje. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

Als je geen fancy krik hebt kan het op de Golf best lastig zijn een goed krikpunt te vinden. Veel worden de opgelaste punten gebruikt bij de dorpels. Die zijn eigenlijk voor nood situaties, elke keer als ik hem via die punten opkrik hoop ik maar dat ze het niet begeven met alle gevolgen van dien.

Bjj het setje wat ik heb gekocht worden de gaten in je chassis, waar het chassis tijdens productie in hangt door de fabriek heen, gebruikt als krikpunten. Daar gaan de onderdelen in/op en heb je 4 vaste, goede, krikpunten.

Nodig? Niet perse, maar ik krik de auto wel redelijk wat op in een jaar. Dus voor mij toch wel een nice to have setje. :)
Die krikpunten op je wagen die opstand is tig maal harder dan de rest van je wagen. Iets op een I profiel opnieuwen iets stukken sterker dan op plat vlak. Probleem is dat ze vaak zonder blokken met insnijding gebruikt worden in de garagegs waardoor ze helemaal naar zijn grootje geholpen worden en dan zijn ze idd niks meer waard.

Potkrik/rolkrik onder subframe en dan assteunen er ergens onder. Gelijk 2 wielen van de grond.

Wat wel niet te betrouwen is die krik van vw met enkele arm. Niks voor niks widowmaker genoemt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Pannekoek81 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Volgens mij niet te resetten. Ik had het in de vorige Golf ook. Door met de ronde knop te “spelen” als de massage functie aan staat kun je bepalen hoe “hard” de massage werkt. Als je de lendesteun al ver naar voren hebt merk je minder van de massage.
Ik denk dat dat laatste 't dan is. Heb hem vrij ver naar voren staan al. Anders 't gevoel dat ik helemaal in die stoel verdwijn. Met het oog op wat kms rijden naar Italië dacht ik dat die massagestand wel fijn zou zijn. Op dit moment krijg ik er juist last van in m'n rug als ik 'm aan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dus zo’n golf heeft default geen plek om het correct op te krikken????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jawel hoor, de brug bij de dealer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Met een degelijke krik kun je elke auto gewoon opkrikken. Heb hier een paar jaar terug een goede garage krik gekocht om de zomer en winterbanden te wisselen. Kost eenmalig wat maar verdient zichzelf makkelijk terug nu ik de banden niet meer bij de garage hoeft te laten wisselen.

Het probleem ontstaat pas als je met de standaard meegeleverde krik moet werken op de daarvoor bestemde krikpunten. Dat is gemaakt om een keer een lekke band te wisselen maar niet voor regelmatig gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 10-08-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Zo'n setje lijkt me erg interessant! Waar heb je ze gehaald? Daarnaast vroeg ik mij af, heb je een krik nodig gehad om ze te installeren :p

Ook nog aanbevelingen voor een simpele lage krik?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ReseT schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:21:
Zo'n setje lijkt me erg interessant! Waar heb je ze gehaald? Daarnaast vroeg ik mij af, heb je een krik nodig gehad om ze te installeren :p

Gewoon een garagekrik met dop op met een rand erin en klaar. Originele punten zonder beschadiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SadisticPanda schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:28:
[...]

Gewoon een garagekrik met dop op met een rand erin en klaar. Originele punten zonder beschadiging.
Ik leg er eigenlijk altijd een stuk rubber wat ik bij een bandenbedrijf gehaald heb tussen. Bandenbedrijven welke ook aan loopvlakvernieuwing doen (vrachtwagenbanden) hebben vaak wel wat overschot liggen waar je wel een stukje van mee mee kan krijgen als je 't netjes vraagt.

Hmmmm…. :o

Ik mag hier over een maand waarschijnlijk dus (ook) tijdelijk alléén nog maar in dit topic posten onder een 'gedoog beleid' :O :'(

BMW_3

BMW_1

BMW_2

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 10-08-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:28:
[...]

Dat hoeft niet altijd lekker te gaan. Het rubber kan verbuigen omdat de krik pool 4 opstaande randen heeft. Dus of ik moet een goede krik + goede jack pad hebben. Of een leuk setje waarbij de krik niet meer uitmaakt.

Heb je toevallig een type wat goed werkt met een golf 7? Of iets waarvan de afmeting met een rand erin duidelijk is vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTA2NFgxNjAw/z/WSgAAOSwgW9coTMY/$_45.JPG

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:49:
[...]

Ik leg er eigenlijk altijd een stuk rubber wat ik bij een bandenbedrijf gehaald heb tussen. Bandenbedrijven welke ook aan loopvlakvernieuwing doen (vrachtwagenbanden) hebben vaak wel wat overschot liggen waar je wel een stukje van mee mee kan krijgen als je 't netjes vraagt.

Ik mag hier over een maand waarschijnlijk dus (ook) tijdelijk alléén nog maar in dit topic posten onder een 'gedoog beleid' :O :'(

[Afbeelding: BMW_3]

[Afbeelding: BMW_1]

[Afbeelding: BMW_2]
Die heeft ook een jack pad nodig, eentje met een rechthoekig blok erop :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ReseT schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:35:
[...]

Die heeft ook een jack pad nodig, eentje met een rechthoekig blok erop :)
Ik ga 't allemaal vanzelf meemaken :9

Die BMW 116 (Okt. 2016) is voor mij een tijdelijke (pool)auto totdat de nét bestelde VW Tiguan geleverd gaat worden en dat gaat volgens VW inmiddels op z'n vroegst pas in week 3 van 2020 gebeuren. Ik mag van de NL staat én de leasemaatschappij m'n huidige VW helaas niet door blijven rijden tegen de huidige condities waardoor m'n huidige auto per September 2019 in de 25% bijtellingsregeling gaat komen te vallen in plaats van de huidige 20% bijtelling (2014 Golf 2.0 TDi).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ok, tot volgend jaar dan he :w

:+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsja…. :+

Er stond ook een 2-tal VW Golf E's in de pool (kentekens waren iets van Xx-123-x dus die auto's zijn amper een paar maanden oud) meer ik vrees dat ik m'n wintersportvakantie tijdens de jaarwisseling dan moet gaan verlengen doordat ik dan, enkele reis, 2 reisdagen + hotelovernachtingen éxtra ga moeten tellen. 8)

Voor alléén m'n dagelijkse zakelijke kilometers in NL hád zo'n Golf E serieus een goede (tijdelijke) optie kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 10-08-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:49:
[...]

[Afbeelding: BMW_3]

[Afbeelding: BMW_1]

[Afbeelding: BMW_2]
godallemachtig, wat een lelijk kreng. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
ReseT schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:21:

Besteld via Ebay (uit Letland) en zijn nog onderweg. Ik ga het op een brug installeren. :)

Als krik ga ik nog een wat beter exemplaar bestellen, zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://mecram.com/pub/media/catalog/product/cache/207e23213cf636ccdef205098cf3c8a3/b/h/bh120000-1.png

[ Voor 20% gewijzigd door Vissa66 op 10-08-2019 22:08 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb je nou een krik of een pallettruck besteld :?

@wimmel_1 en voor alleen die vakantie was een tijdelijke huurauto op dinosap geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:20:
Heb je nou een krik of een pallettruck besteld :?

@wimmel_1 en voor alleen die vakantie was een tijdelijke huurauto op dinosap geen optie?
Heb ik ook nog even overwogen en dat kán ook gewoon bij m'n werkgever maar ik wil in het weekend ook wel eens ooit een dag op en neer naar Luxemburg rijden, al dan niet met een aanhanger met daarop een motorfiets achter de auto.

Voor m'n werk moet ik overigens ook wel eens naar Luxemburg stad… Da's met een Golf E, enkele reis, niet haalbaar.

Al met al: Een volledig Electriche auto is voor mij (nóg) niet praktisch genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 11-08-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Verwachte leverdatum voor mijn Polo GTI is 8 februari 2020 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
RPHN schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:49:
Verwachte leverdatum voor mijn Polo GTI is 8 februari 2020 :'(
Niks veranderd dus. Mijn Polo'tje GTI had in 2011 ook 6 maanden levertijd. Wat een lange zit was dat zeg. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 02:00
Ik wil deze week voor een vw passat variant 1.6 gaan uit 2014 of nieuwer met max 130k aan km. Nog zaken waar ik verder op moet letten? Zal geen automaat worden en ik kies voor diesel. Is een camera rondom echt een meerwaarde? Twijfel ook nog tussen leder of stoffen bekleding. Wel sws led lampen :) tips/aanbevelingen welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
harrybeuker schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:00:
Ik wil deze week voor een vw passat variant 1.6 gaan uit 2014 of nieuwer met max 130k aan km. Nog zaken waar ik verder op moet letten? Zal geen automaat worden en ik kies voor diesel. Is een camera rondom echt een meerwaarde? Twijfel ook nog tussen leder of stoffen bekleding. Wel sws led lampen :) tips/aanbevelingen welkom.
Volgens mijn garage zit je met de 1.6 idd goed en niet met de 2.0 omdat de motor slecht zou zijn. Ik heb recentelijk een Passat gekocht met automaat, 1.6 diesel. Twee kleine aanbevelingen:
1. Let op alle elektrische systemen nog netjes werken. Dat zijn er nl. nogal wat. Tijdens mijn proefrit niet goed ingelezen waardoor ik een aantal niet heb kunnen testen.
2. Let op koppeling/versnellingsbak. Bij mij is nog het één en ander aan de automaat vervangen voor de aanschaf rond was. Als je voor ex-lease gaat is dat een extra aandachtspunt.

Mag ik vragen waarom je niet voor een automaat gaat? Ik zou zeker een keer een proefrit maken om het te ervaren. Die generate heeft een DSG automaat en de overgang tussen versnellingen verloopt erg mooi/soepel. Ik heb er geen spijt van...

[ Voor 11% gewijzigd door HawVer op 12-08-2019 10:04 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Ik quote mezelf even: :)
AndRo555 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:27:
Als je de onderhoudshistorie van 2015+ Passat's op de veilingsites (autorola, etc.) ziet, is dat wel een ding bij de 1.6TDI (toch in de Passat).

Overigens een samenvatting van wat je kan verwachten bij B8 Passat (MY2015-...):
- Olieverbruik bij 1.6TDI (1l/10 a15k km)
- Long crank issue bij 2.0TDI. Random moeite om te starten => VVT solenoide (https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq0reA)
- Lekkage aan achterruit (na een wasbeurt water resten in het midden over de achterruit langs binnen, voor de rest geen last)
- Resonerend geluid op de snelweg bij acceleratie: => koelvloeistof slangen van verwarmings blok trillen tegen elkaar. Simpele zip tie fix.
Ik zou persoonlijk toch voor de 2.0TDI gaan, dat is een aangenamere motor (meer koppel, minder lawaai/trillingen) en is niet zo heel veel duurder tweedehands. Voor het verbruik maakt het niet echt uit.
Beste bekleding (imho) is het half leer, half alcantara. Ziet er netjes uit zonder te koud/warm te zijn in winter/zomer.

Afhankelijk van het jaartal zit er ook AdBlue in. De vraag of dat beter is....geen idee.

Als je een paar maanden wacht heb ik wel een 2015 2.0TDI Variant Highline handbak in de aanbieding. ~240k km. Die zal rond de 9000 euro gaan, moet wel nog geïmporteerd worden naar NL.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 12-08-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
HawVer schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

Volgens mijn garage zit je met de 1.6 idd goed en niet met de 2.0 omdat de motor slecht zou zijn. Ik heb recentelijk een Passat gekocht met automaat, 1.6 diesel. Twee kleine aanbevelingen:
1. Let op alle elektrische systemen nog netjes werken. Dat zijn er nl. nogal wat. Tijdens mijn proefrit niet goed ingelezen waardoor ik een aantal niet heb kunnen testen.
2. Let op koppeling/versnellingsbak. Bij mij is nog het één en ander aan de automaat vervangen voor de aanschaf rond was. Als je voor ex-lease gaat is dat een extra aandachtspunt.

Mag ik vragen waarom je niet voor een automaat gaat? Ik zou zeker een keer een proefrit maken om het te ervaren. Die generate heeft een DSG automaat en de overgang tussen versnellingen verloopt erg mooi/soepel. Ik heb er geen spijt van...
Volgens mij is dat juist andersom hoor, de 1.6tdi heeft juist veel problemen met olie etc dacht ik? Maar goed de 2.0 is ook weer een stukje zwaarder en duurder in de wegenbelasting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Op vlak van gewicht valt dat eigenlijk best mee, en dan zit (zo ver ik mij nog herinner) het gewichtsverschil vooral in de zwaardere versnellingsbak die er onder zit. Bij de handbak is dat zelfs vrij beperkt.

Meer over de Passat:
https://procarmanuals.com/vag-ssp-542-passat-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

De eerste 500 km's met mijn nieuwe 7 zitten erop.. heerlijke bak..
2 dingen die me opvallen:

1. Het start stop systeem. Ik wil het eigenlijk niet gebruiken en zet hem daarom meestal meteen uit. Als ik dat vergeet, en ik sta toevallig op een kruispunt waar hij zichzelf dus even uitzet, zit ik er meestal veel mee te klooien. Ik haal mijn voet zachtjes van de rem (DSG), maar de helft van de keren slaat de motor gewoon af. Ik lees na wat onderzoeken dat volgens mij 95% het systeem uit zet of eruit laat coderen, maar is dit ook normaal gedrag? Met zelf de auto starten slaat hij nooit af.

2. Heel soms als ik een bocht neem naar links gaan alle toeters en bellen af omdat er iets naast de auto zou zijn. Dit is dan niet het geval.. Hiervoor zal ik 'm terugbrengen naar de garage zodat die sensors gecontoleerd kunnen worden.

Maar man.. dat dsg rijdt heerlijk. Lang op moeten wachten. :)

Heeft iemand hier trouwens ervaring met halogeen lampen te vervangen voor led lampen in de mistlamp units? Want volgens mij is dit wettelijk dus niet meer toegestaan: https://hidxenonverlichting.nl/eu-verordening - Maar ik heb mooie xenon verlichtinging en dan van die vieze gele lichtjes in mijn mistlampen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ThisGuy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:21:

1. Het start stop systeem. Ik wil het eigenlijk niet gebruiken en zet hem daarom meestal meteen uit. Als ik dat vergeet, en ik sta toevallig op een kruispunt waar hij zichzelf dus even uitzet, zit ik er meestal veel mee te klooien. Ik haal mijn voet zachtjes van de rem (DSG), maar de helft van de keren slaat de motor gewoon af. Ik lees na wat onderzoeken dat volgens mij 95% het systeem uit zet of eruit laat coderen, maar is dit ook normaal gedrag? Met zelf de auto starten slaat hij nooit af.

2. Heel soms als ik een bocht neem naar links gaan alle toeters en bellen af omdat er iets naast de auto zou zijn. Dit is dan niet het geval.. Hiervoor zal ik 'm terugbrengen naar de garage zodat die sensors gecontoleerd kunnen worden.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met halogeen lampen te vervangen voor led lampen in de mistlamp units? Want volgens mij is dit wettelijk dus niet meer toegestaan: https://hidxenonverlichting.nl/eu-verordening - Maar ik heb mooie xenon verlichtinging en dan van die vieze gele lichtjes in mijn mistlampen. :(
1. Ik heb nog nooit gehad dat hij echt afslaat bij het optrekken, maar vind het wel een vervelend systeem. De handeling uitschakelen is standaard geworden bij het starten. In de handbak van mijn vorige Golf was het prima. Dus denk dat het gewoon met DSG niet echt fijn werkt.

2. Ik krijg af en toe helemaal vanuit het niks een dik rood logo op het dashboard en dan is het maar hopen dat hij niet ook gelijk vól op de rem trapt, want ook dat is al wel gebeurd.
Ik heb het bij de beurt pas geleden aangekaart bij de dealer. Maar helaas het standaard verhaal: "Wij kunnen geen probleem uitlezen en er zijn geen problemen bekend. Er moét dus iets zijn geweest wat het systeem heeft geactiveerd wat jij waarschijnlijk niet hebt gezien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Dennisdn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

2. Ik krijg af en toe helemaal vanuit het niks een dik rood logo op het dashboard en dan is het maar hopen dat hij niet ook gelijk vól op de rem trapt, want ook dat is al wel gebeurd.
Help me even.. Hoe heet de functie die automatisch ingrijpt? Want de auto heeft meer functies dan dat de dealer heeft aangegeven, dan kan ik het nakijken of de mijne dat ook zou kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ThisGuy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Help me even.. Hoe heet de functie die automatisch ingrijpt? Want de auto heeft meer functies dan dat de dealer heeft aangegeven, dan kan ik het nakijken of de mijne dat ook zou kunnen doen..
Ik durf niet te zeggen welke dat precies doet of doen, maar ik verwacht:
De ACC als hij verderop wat gezien heeft, of de frontassist als hij iets vlakbij of een voetganger denkt te zien. Maar in mijn bedoelde gevallen wás er gewoon echt helemaal niets en het was prachtig weer. Geen vogels of zwerfvuil zoals dealer opperde. Enige overeenkomst (gelukkig) was dat er geen enkel verkeer in de buurt was.

Hij heeft wel vaker iets te vroeg ingegrepen maar dan kon ik het verklaren. Bijvoorbeeld een keer vol in de ankers omdat er een fietser wat te hard op de stopstreep afreed op een kruising. Een keer op de snelweg achter een vrachtwagen die in de ankers ging was hij me nét voor, dus eigenlijk wel goed. En bij het inparkeren wil ie nog wel eens op de rem trappen als er een stuk onkruid hangt.

[ Voor 45% gewijzigd door Dennisdn op 12-08-2019 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
De 1.6tdi is niet de meest vlotte motor. Met automaat kom je daar prima mee vooruit, maar handgeschakelde versie... Ik zou daar eens een hele goede proefrit mee maken.

En mocht je geen automaat willen dan idd kijken naar de 2.0 tdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

knip
Wat kan jou dat nou schelen of het toegestaan is? Gewoon doen wat je leuk vindt, geen hond die er wat van zegt. Mijn zoon rijdt al minstens een half jaar met zijn richtingaanwijzers voor aan (US light) en geen smeris die er wat van zegt. Ook vlekkeloos door de APK-keuring.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

GerCor schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Wat kan jou dat nou schelen of het toegestaan is? Gewoon doen wat je leuk vindt, geen hond die er wat van zegt. Mijn zoon rijdt al minstens een half jaar met zijn richtingaanwijzers voor aan (US light) en geen smeris die er wat van zegt. Ook vlekkeloos door de APK-keuring.

Ja, gelijk heb je eigenlijk. :Y
Iemand die dit al eerder gedaan heeft en mij kan vertellen of ik dan alleen de H11 LED unit nodig heb, of ook een weerstandje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32
GerCor schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Er rijden anders wel genoeg clowns rond die mij verblinden met hun after market rommel. Tijdens de winter maanden elke keer opnieuw een ergernis.

Van mij mag iedereen doen wat hij wil, als het maar niemand anders stoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
_Chris_ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

De 1.6tdi is niet de meest vlotte motor. Met automaat kom je daar prima mee vooruit, maar handgeschakelde versie... Ik zou daar eens een hele goede proefrit mee maken.

En mocht je geen automaat willen dan idd kijken naar de 2.0 tdi
Dit dus... ik heb de 1.6 tdi met DSG in een Golf. Bevalt dankzij de combinatie prima. De 2.0 tdi met DSG was voor mij geen optie i.v.m. uitstoot regels :X . Kom nu niks te kort, maar het houdt ook niet over. Prima voor dagelijks verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Li1quid schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Er rijden anders wel genoeg clowns rond die mij verblinden met hun after market rommel. Tijdens de winter maanden elke keer opnieuw een ergernis.

Van mij mag iedereen doen wat hij wil, als het maar niemand anders stoort.
Precies. En die gasten krijgen van mij de volle laag groot licht terug. Het liefst kom ik ze dan elke dag tegen zodat ik het elke dag kan doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pannekoek81 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

Dit dus... ik heb de 1.6 tdi met DSG in een Golf. Bevalt dankzij de combinatie prima. De 2.0 tdi met DSG was voor mij geen optie i.v.m. uitstoot regels :X . Kom nu niks te kort, maar het houdt ook niet over. Prima voor dagelijks verkeer.
Met DSG is het wel prima ja, kheb zelf een handbak 110pk nu tijdelijk en dat vind ik toch wel vervelend veel schakelen om een beetje pit er inte houden. Met DSG is de (snelheids)ervaring dan toch wat positiever moet ik zeggen met zulke blokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannekoek81
Scrtz schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Met DSG is het wel prima ja, kheb zelf een handbak 110pk nu tijdelijk en dat vind ik toch wel vervelend veel schakelen om een beetje pit er inte houden. Met DSG is de (snelheids)ervaring dan toch wat positiever moet ik zeggen met zulke blokken.
Klopt, rij nu voor de derde keer met dit blok, eerst de 105 pk versie in een A3 met handbak. Veel roeren in de bak. Daarna de 110 pk versie in een Golf variant met DSG, dat was prima en nu ja ja 115 pk (ik ga vooruit :+ ) met DSG.

De eerste had wat problemen met de koeling, dit is verholpen en daarna zonder ellende naar de 180.000 km, de Golf variant ook zonder problemen en de huidige nu 10 maanden in bezit en 42.000 probleemloos. Kan het blok prima aanbevelen, maar dan wel met DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21

1: Ik vind het start stop systeem icm dsg echt heel prima werken? Het start vlot genoeg voor vlot wegrijden bij een stoplicht en slaat zeker nooit af bij mij.

2: Heb ik ook af en toe last van, maar ik kan het tot nog toe altijd herleiden tot vangrail/bord achtige objecten (staat ook ik het boekje overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
ThisGuy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Front Assist?

https://www.volkswagen.co...mity-sensing/front-assist

Heb ik ook wel eens als je met een te hoge snelheid op je voorganger in rijdt.
Dan denkt hij dat je die snelheid aanhoudt en geeft zo'n melding met geluid.
Als je zelf dan niet ingrijpt, dan doet dat systeem voor je (deels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Precies. En die gasten krijgen van mij de volle laag groot licht terug. Het liefst kom ik ze dan elke dag tegen zodat ik het elke dag kan doen. :P
Uiteraard mogen ze niet verblinden maar we hebben het over mistlampen. Die gebruik je bij .............. mist. Lampen die verblinden gaan echt wel naar de kant.

Afijn, ondertussen voldoende caravantrekkers en andere medelanders onderweg naar of terug van vakantieadres met de kofferbak vol net gerooide aardappelen maar geen mogelijkheid de lampen te verstellen.

Ook KUT.

Niet dat het die vakantiegangers verder interesseert dat jij er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18

mb1

ThisGuy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:17:
[...]

Ja, gelijk heb je eigenlijk. :Y
Iemand die dit al eerder gedaan heeft en mij kan vertellen of ik dan alleen de H11 LED unit nodig heb, of ook een weerstandje?
Ik heb voor een tientje op Alie Express twee led lampjes gekocht werkt al twee jaar perfect geen storing op de boordcomputer oid. en zelfde kleur als de xenon lampen. Bij m'n pa ook gemonteerd in de sportsvan en ook dat blijft prima werken.
Kijk eens op AliExpress IJDM canbus PWY24W led-lamp voor Audi / Golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Tylen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Ik heb laatst voor het eerst op de snelweg met grootlicht gereden. Als ik doe wat jij doet ben ik serieus bang dat ik mijn tegenligger dermate verblind dat ie spontaan van de weg raakt. Dat Full Led op de Passat is me een partij fel niet meer normaal :o
Wel een heerlijke bak licht om te zien waar je rijdt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 21:17
Weten jullie wat de maximale resolutie is voor de zenderlogo's (Discover Media Gen2)? De logo's die op de Volkswagen site staan, hebben maar een resolutie van 160x200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Odrai schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:37:
Weten jullie wat de maximale resolutie is voor de zenderlogo's (Discover Media Gen2)? De logo's die op de Volkswagen site staan, hebben maar een resolutie van 160x200.
In de MIB2 worden ze toch automatisch geladen bij de zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 21:17
GerCor schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

In de MIB2 worden ze toch automatisch geladen bij de zender?
Dat weet ik helaas niet. Ik zie alleen de mogelijkheid om zenderlogo's handmatig aan te passen (die beschikbaar zijn op de Volkswagen site). Een aantal zenderlogo's zijn vernieuwd, maar in MIB2 zie ik nog de oude. Kan ik deze logo's op een andere manier automatisch vernieuwen/ updaten/ laden? Of moet ik bijvoorbeeld de DAB+ zenders refreshen?

[ Voor 4% gewijzigd door Odrai op 12-08-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 02:00
HawVer schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

thanks! ik heb zelf nooit automaat gereden vandaar dat ik dacht dat handschakel ook prima zou zijn. Ik kom nu van een 1.2 polo tdi dus voor mij zal een 1.6 al een hele verbetering zijn denk ik. Als dat niet snel genoeg is dan is chiptuning ook nog mogelijk heb ik gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dit is niet HK...

[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 13-08-2019 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hoezo, rijden die Lexus banden zo vaak lek dan :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
*knip* don't feed the trolls, please...

[ Voor 55% gewijzigd door Mx. Alba op 13-08-2019 16:05 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Die gele lichtjes zijn anders wel effectiever in de mist dan ledlampen. Rij je dan zo vaak met je mistlichten op misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Odrai schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:55:
[...]

Dat weet ik helaas niet. Ik zie alleen de mogelijkheid om zenderlogo's handmatig aan te passen (die beschikbaar zijn op de Volkswagen site). Een aantal zenderlogo's zijn vernieuwd, maar in MIB2 zie ik nog de oude. Kan ik deze logo's op een andere manier automatisch vernieuwen/ updaten/ laden? Of moet ik bijvoorbeeld de DAB+ zenders refreshen?
Voor zover ik weet: zoek een zender, bijvoorbeeld Radio 1. Selecteer een plaats waar je de zender wilt hebben en hou je vinger op het vakje (als het ware ingedrukt) totdat het zenderlogo automatisch verschijnt. Die logo's op de site van VW zijn, ook weer volgens mij, alleen voor MIB1.

Pagina: 1 ... 119 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS