Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.990 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
@Gunner als iemand ook maar een lichtje twijfel in zijn stem heeft of de korting op een bepaalde manier vraagt krijgt hij bij mij sowieso geen korting.

Denk dat een dealer hetzelfde werkt :)

Scherpe offerte aanvragen kan zeker, wellicht ook “makkelijker”.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Famous Nee, als je met je vuisten op tafel slaat en keihard roept 'show me the korting' dan werkt dat waarschijnlijk niet nee. :+

Kijk met een nieuwe auto is het makkelijk. Je kan altijd naar een ander gaan. En als je vraagt om 'de scherpste aanbieding die ze kunnen doen' is het echt wel duidelijk dat je korting op de adviesprijs wil :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Jong kereltje uutzoeken die zichzelf nog moet bewijzen met de Sales :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Nee, dat gaan ze inderdaad niet zeggen ook al zouden ze het weten :

[...]

Ik snap het niet helemaal. Een Polo is boven je budget maar een BMW 1-serie niet? Omdat je bij BMW bij voorbaat een inruilpremie krijgt en bij VW niet? Sowieso zijn het twee auto's in twee hele verschillende segmenten.

Je hebt nog niet eens een offerte gevraagd dus ik vind het vreemd dat je die conclusie nu al trekt. Mijn ervaring is dat je helemaal niet specifiek om korting hoeft te vragen. Vraag gewoon naar 'een goede aanbieding' of durf gewoon te vragen naar korting als dat niet begrepen wordt. Jij bent de klant! Die is koning! ;)

Mocht je interesse hebben, kan ik je wel in contact brengen met mijn vaste verkoper. Stuur me een DM als je meer info wil.
Het is een BMW leasen of een Polo kopen. Ik ga binnenkort, dit weekend, eens een rondje langs de dealers maken en ook verder kijken dan de auto's die ik nu in mijn hoofd heb. Bijvoorbeeld is een A3 ook een optie? Saaie auto maar schijnt wel ietsje beter te zijn dan de BMW.

Pre voor de BMW is zijn sportieve rijgedrag en de gratis steptronic automaat.

En wat betreft korting, je hoort altijd die wilde verhalen van kortingen op auto's en keukens. Ik heb beide nooit gehad. Vraag me altijd af hoeveel er van waar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 30-01-2018 19:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Op keukens zit erg veel marge als je naar bijvoorbeeld Keukenconcurent gaat, hier haal je er zo 40% vanaf.

Auto’s ligt eraan.. 2e hands of nieuw, beide kan er altijd wel wat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:06:
[...]

Het is een BMW leasen of een Polo kopen. Ik ga binnenkort, dit weekend, eens een rondje langs de dealers maken en ook verder kijken dan de auto's die ik nu in mijn hoofd heb. Bijvoorbeeld is een A3 ook een optie? Saaie auto maar schijnt wel ietsje beter te zijn dan de BMW.

Pre voor de BMW is zijn sportieve rijgedrag en de gratis steptronic automaat.

En wat betreft korting, je hoort altijd die wilde verhalen van kortingen op auto's en keukens. Ik heb beide nooit gehad. Vraag me altijd af hoeveel er van waar is.
Tip: Ongeveer 30% korting voor praktisch alle auto's waar jij over zit te denken.

Waar: Duitsland.

Lees: Er worden in 2018 meer auto's uit Duitsland geïmporteerd dan er nieuw verkocht worden

Waarom: In Duitsland koop je voor de helft van de prijs een nagenoeg nieuwe auto.

Ik heb een Golf 7 met een nieuwprijs in Duitsland van zo'n 35.000 euro. Diezelfde auto configureer ik in Nederland nieuw voor meer dan 40.000 euro. Ik heb hem nu gekocht voor 20.000 euro. Soortgelijke auto's in Nederland hebben een vraagprijs veelal boven de 30.000 euro.

TL;DR: Overweeg een importauto uit Duitsland. Want ook de occasions die jij bij de dealers ziet staan zijn in grote getale importauto's waar de dealer nog lekker aan verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

GerCor schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:37:
[...]
Is een optie op de Discover - volgens mij.. Heb het gezien als je een auto configureert. Zenderlogo's komen mee. Hebben we in de VW Caddy's van het werk ook Heeft niks met DAB+ te maken, ook FM-zenders automatisch zenderlogo. .
Tis gelukt. Ik zag dat DAB en FM hun eigen mogelijkheid hebben om zenderlogo's te vervangen. Dus wanneer je de zenderlogo van 3FM vervangt voor DAB dan is deze nog niet vervangen voor FM. Dus zonet voor beide gedaan. Stuk-ken beter en cleaner van geworden. Radio Veronica heeft ook een cleaner - minder zwart - logo gekregen, dus ziet er weer mooi en overzichtelijk uit :D

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:36:
[...]

Tip: Ongeveer 30% korting voor praktisch alle auto's waar jij over zit te denken.

Waar: Duitsland.

Lees: Er worden in 2018 meer auto's uit Duitsland geïmporteerd dan er nieuw verkocht worden

Waarom: In Duitsland koop je voor de helft van de prijs een nagenoeg nieuwe auto.

Ik heb een Golf 7 met een nieuwprijs in Duitsland van zo'n 35.000 euro. Diezelfde auto configureer ik in Nederland nieuw voor meer dan 40.000 euro. Ik heb hem nu gekocht voor 20.000 euro. Soortgelijke auto's in Nederland hebben een vraagprijs veelal boven de 30.000 euro.

TL;DR: Overweeg een importauto uit Duitsland. Want ook de occasions die jij bij de dealers ziet staan zijn in grote getale importauto's waar de dealer nog lekker aan verdient.
En hoe doe je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:08:
[...]

En hoe doe je dat precies?
Kopen -> importeren.
1,5 week wachten op kenteken.
Rijden :+

Wil je 100% nieuw?
Of een nieuwe met 5k km’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb eens even gekeken op Mobile.de maar een nieuw model Polo met 5000km+ kost daar alsnog rond de 19-22.000. Dus daar schiet je weinig mee op.

Komt ca 2200 euro bij en dan heb ik dus een import auto en geen dealer om op terug te vallen.
Besparing is minder dan 10%.

Vergelijk uiteraard gelijkaardige uitvoeringen.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 30-01-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net ff de T-Roc met 1.5 DSG geconfigureerd in SPORT, je kan voor 37k echt een hele dikke rijden zeg :o

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:15:
Ik heb eens even gekeken op Mobile.de maar een nieuw model Polo met 5000km+ kost daar alsnog rond de 19-22.000. Dus daar schiet je weinig mee op.
Een Polo? :? Voor dat geld heb ik een Golf met 18k op de teller, 150pk, uit december 2015, automaat, met standkachel, Highline editie, Lane Assist, ACC.
Komt ca 2200 euro bij en dan heb ik dus een import auto en geen dealer om op terug te vallen.
Garantie gaat gewoon de grens over. Volkswagen garantie dus ook, en die kan je ook bij dealers in NL gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Een Polo? :? Voor dat geld heb ik een Golf met 18k op de teller, 150pk, uit december 2015, automaat, met standkachel, Highline editie, Lane Assist, ACC.

[...]

Garantie gaat gewoon de grens over. Volkswagen garantie dus ook, en die kan je ook bij dealers in NL gebruiken.
Wat heb je dan nog aan garantie van dec 2015? Garantie is toch maar twee jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mad-Matt schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:28:
Net ff de T-Roc met 1.5 DSG geconfigureerd in SPORT, je kan voor 37k echt een hele dikke rijden zeg :o
Ik heb er afgelopen maandag (gisteren) even een stuk mee gereden maar 't is toch écht een klasse lager dan de Tiguan.Misschien niet helemaal correct maar de T-Roc verhoudt zich (IMHO) tot de Tiguan als dat de Polo zich tot de Golf verhoudt.

Met een collega vandaag nog even gekeken naar de verhouding tussen de Skoda Karoq en de VW Tiguan en dan is de Skoda een véél leuker geprijsde auto :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Wat heb je dan nog aan garantie van dec 2015? Garantie is toch maar twee jaar?
Das WeltAuto garantie van Volkswagen: https://www.dasweltauto.nl/over-ons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
wimmel_1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:34:
[...]
Met een collega vandaag nog even gekeken naar de verhouding tussen de Skoda Karoq en de VW Tiguan en dan is de Skoda een véél leuker geprijsde auto :o
De tiguan is dan ook wel een stukje groter.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MerijnB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:37:
[...]

De tiguan is dan ook wel een stukje groter.
Pardon? 't Is praktisch dezelfe auto >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:15:

Vergelijk uiteraard gelijkaardige uitvoeringen.
Je hebt in heel Europa garantie. Mijn a3 is ook geïmporteerd met 5 jaar garantie en heb gewoon in heel Europa garantie.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

[...]
Een dergelijke Golf kost hier rond de 23k. Toegegeven er staan er niet zoveel.

Maar ja een Golf wordt het niet, als ik zoveel geld uitgeef dan wil ik wel iets dat er een beetje hedendaags uitziet als ik erin zit. De buitenkant boeit me niet zo, interieur vind ik belangrijker en de Golf voelt toch erg gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb er afgelopen maandag (gisteren) even een stuk mee gereden maar 't is toch écht een klasse lager dan de Tiguan.
Volgens mij zegt VW dat zelf toch ook? Ze noemen het zelf 'het kleine broertje van de Tiguan'. Geen geheim volgens mij.

Vind iedereen hier wel negatief over de T-Roc zeg.
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:41:
De buitenkant boeit me niet zo, interieur vind ik belangrijker en de Golf voelt toch erg gedateerd.
Mooi groot infotainmentsysteem, op de Highline een fraai digitaal dashboard wat maar weinig merken in die klasse doen; wat wil je nog meer?

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 30-01-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rainesh schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Je hebt in heel Europa garantie. Mijn a3 is ook geïmporteerd met 5 jaar garantie en heb gewoon in heel Europa garantie.
Tja Volkswagen geeft maar twee jaar garantie dus ik weet niet waar jullie die garantie allemaal vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Tja Volkswagen geeft maar twee jaar garantie dus ik weet niet waar jullie die garantie allemaal vandaan halen.
Nou, ten eerste uit de koopovereenkomst met de dealer waar je de auto koopt. Daarnaast staat het ook op de website van de Das WeltAuto: "Garantie - Op een Das WeltAuto krijgt u bij aflevering altijd garantie.Een beter bewijs van het hoge kwaliteitsniveau voor een gebruikte auto is er niet."

De verkoper geeft mij een paar maanden (of tot 5000km) garantie. Daarnaast krijg ik van Volkswagen nog garantie. Dat staat gewoon op papier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:46:
[...]

Nou, ten eerste uit de koopovereenkomst met de dealer waar je de auto koopt. Daarnaast staat het ook op de website van de Das WeltAuto: "Garantie - Op een Das WeltAuto krijgt u bij aflevering altijd garantie.Een beter bewijs van het hoge kwaliteitsniveau voor een gebruikte auto is er niet."

De verkoper geeft mij een paar maanden (of tot 5000km) garantie. Daarnaast krijg ik van Volkswagen nog garantie. Dat staat gewoon op papier :)
Dat een dealer garantie geeft kan ik nog inkomen maar die is uiteraard alleen geldig bij de dealer. Ik zie nergens extra garantie van Volkswagen op Mobile.de.

De site die jij noemt is een Nederlandse site toch?

Maar goed de prijsverschillen zijn niet dusdanig dat ik het de ellende waard vindt eerlijk gezegd. Voor 1000-1500 euro ga ik niet al die ellende op de hals halen met het geregel en gedoe plus risico dat je garantie toch niet is wat je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
[...]

[...]

Polo's zijn ook gewoon zo gewild dat de 2e hands prijzen vaak gelijk op gaan met die van Golfjes, terwijl de Golf qua nieuwprijs veel hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Dat een dealer garantie geeft kan ik nog inkomen maar die is uiteraard alleen geldig bij de dealer. Ik zie nergens extra garantie van Volkswagen op Mobile.de.

De site die jij noemt is een Nederlandse site toch?

Maar goed de prijsverschillen zijn niet dusdanig dat ik het de ellende waard vindt eerlijk gezegd. Voor 1000-1500 euro ga ik niet al die ellende op de hals halen met het geregel en gedoe plus risico dat je garantie toch niet is wat je dacht.
Misschien dat je beter een Kia of zo aan kunt gaan schaffen met "7 Jaar" garantie? Dat die garantie vervolgens alleen verleend wordt op het moment dat je ALLE beurten, incl. simpele bandenwissels en dergelijken, alléén maar bij de Kia dealer laat uitvoeren én dat die garantie niet overdraagbaar is vertellen ze er in de advertenties niet bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wimmel_1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:54:
[...]

Misschien dat je beter een Kia of zo aan kunt gaan schaffen met "7 Jaar" garantie? Dat die garantie vervolgens alleen verleend wordt op het moment dat je ALLE beurten, incl. bandenwissels en dergelijken, alléén maar bij de Kia dealer laat uitvoeren én dat die garantie niet overdraagbaar is vertellen ze er in de advertenties niet bij....
Alle garantie is alleen geldig mits merk dealer onderhouden. Dat is overal hetzelfde.

Aangezien ik nogal veel pech heb gehad hecht ik veel waarde aan garantie.

Maar goed een Polo is dus niet echt goedkoper als import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Mooi groot infotainmentsysteem, op de Highline een fraai digitaal dashboard wat maar weinig merken in die klasse doen; wat wil je nog meer?
In een Golf uit 2016? Ik zie alleen maar goedkope ogende dashboards met ouderwets/degelijk design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Alle garantie is alleen geldig mits merk dealer onderhouden. Dat is overal hetzelfde.

Aangezien ik nogal veel pech heb gehad hecht ik veel waarde aan garantie.

Dáár ga je écht de fout in qua aanname, maar dat "spel" moet je voor de grap zelf maar even gaan uitpuzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:00:
[...]

In een Golf uit 2016? Ik zie alleen maar goedkope ogende dashboards met ouderwets/degelijk design.
Ik heb een idee. Lease lekker die BMW.

Dat rijmt wel maar dicht niet. Je hebt echt overal wel wat op aan te merken zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 30-01-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:58:
[...]

In Nederland zie ik zo'n 3 opties voor een Polo, waarvan 0 (nul) Highline varianten. In Duitsland zie ik vervolgens 55 opties waaronder 9 Highline varianten die al vanaf 16.000 euro te koop zijn.

Je houdt er na import misschien geen geld aan over, maar wel meer auto.

Maar ga alsjeblieft voor die BMW zeg, je blijft maar zeuren op alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Ik heb een idee. Lease lekker die BMW.

Dat rijmt wel maar dicht niet. Je hebt echt overal wel wat op aan te merken zeg.
Die uitvoering met digitaal dashboard vind je nauwelijks en is volgens mij niet standaard op de highline. Of al die highline modellen die te koop staan zijn geen echte highline uitvoeringen.

Als je de juiste trim vindt ziet het er wel ok/prima uit maar die vind je nauwelijks. Is voor de Polo overigens net zo hoor, daar niet van.

Maar als ik hoor dat iemand een 40k Golf voor 20k heeft gekocht vind ik dat wel interessant maar wat korte zoektochten op diverse sites tonen wel aan dat dit zeker geen regel is. Blijft dan persoonlijk of je alle rompslomp over hebt voor 2000 euro besparing.

Ik ben gewoon kritisch en ik zou graag die megadeals vinden die jullie blijkbaar vinden maar goed ik zoek blijkbaar verkeerd.
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:09:
[...]

In Nederland zie ik zo'n 3 opties voor een Polo, waarvan 0 (nul) Highline varianten. In Duitsland zie ik vervolgens 55 opties waaronder 9 Highline varianten die al vanaf 16.000 euro te koop zijn.

Je houdt er na import misschien geen geld aan over, maar wel meer auto.

Maar ga alsjeblieft voor die BMW zeg, je blijft maar zeuren op alles :+
De BMW is ook voldoende mis mee hoor. Een perfecte auto bestaat niet.

Ik vind overigens genoeg Polo's in highline uitvoering in Nederland. Meer dan 100 zelfs.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 30-01-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Die uitvoering met digitaal dashboard vind je nauwelijks en is volgens mij niet standaard op de highline. Of al die highline modellen die te koop staan zijn geen echte highline uitvoeringen.
Toegegeven, dat is alleen op het facelift-model, de Golf 7.5 en wel standaard op de Highline in Nederland.
Het verschilt per land. In Duitsland is het Active Info Display niet eens standaard op de GTI, in Nederland wel.
Maar als ik hoor dat iemand een 40k Golf voor 20k heeft gekocht
Ja. Als ie z'n auto met een waarde van 20K heeft ingeleverd. VW heeft geen 50% marge op hun auto's.
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:09:

Ik ben gewoon kritisch en ik zou graag die megadeals vinden die jullie blijkbaar vinden maar goed ik zoek blijkbaar verkeerd.
Kritisch zijn is een ding, maar echt overal wat op aan te merken is wat anders en komt erg vervelend over op de mensen hier die je graag willen helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 30-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorry ik waardeer alle tips en hulp enorm. Maar goed ik heb toch geen geluk met dit soort dingen dus ik acht de kans minimaal dat ik iets ga vinden naar mijn gading binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

Ik heb er afgelopen maandag (gisteren) even een stuk mee gereden maar 't is toch écht een klasse lager dan de Tiguan.Misschien niet helemaal correct maar de T-Roc verhoudt zich (IMHO) tot de Tiguan als dat de Polo zich tot de Golf verhoudt.

Ik moet er nog mee rijden, maar de Tiguan is leuk als ik schijndood ben, wat een saaie bak.
M'n lijstje voor volgende auto is als volgt;
T-Roc
Ateca
Karoq
Q2

(formaat is voor mij niet belangrijk, ben single, zonder kids)

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 30-01-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:21:
Sorry ik waardeer alle tips en hulp enorm. Maar goed ik heb toch geen geluk met dit soort dingen dus ik acht de kans minimaal dat ik iets ga vinden naar mijn gading binnen het budget.
Als je nou eerst eens een lijstje maakt met wat je wensen zijn, dan kunnen wij kijken of dat haalbaar / realistisch is en met je meekijken. Klagen over gedateerde interieurs schieten we niks mee op; de Golf 7 is een een benchmark in zijn klasse.
Mad-Matt schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Ik moet er nog mee rijden, maar de Tiguan is leuk als ik schijndood ben, wat een saaie bak.
T-Roc
Ateca
Karoq
Q2

Ik heb de Tiguan gereden en eerlijk, ik vond het een hele fijne auto. Het lijstje wat je opnoemt, heb ik nog niet in rondgereden, al zou ik de Q2 laten staan; een A3 op hoge poten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

T-Roc
Ateca
Karoq
Q2

Je kan ook gewoon zeggen dat je de tiguan niet kan betalen en voor de goedkopere kleinere modedellen moet gaan...

Zelfs mijn u jaar oude tiguan rijdt en stuurt heerlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 30-01-2018 21:31 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
[...]

T-Roc
Ateca
Karoq
Q2

en al op leeftijd dat je een hogere auto zoekt ;-)

van dan lijstje dan maar T-roc...
of gewoon een golf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je de Skoda Karoq dan ook nog dúrft te vergelijken met de T-Roc van VW..... Dan heb je (IMHO) al eerder érgens een afslag gemist (óf de VW T-Roc nog niet gezien).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GYc3b3pdHU8]

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 30-01-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

azz_kikr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Je kan ook gewoon zeggen dat je de tiguan niet kan betalen en voor de goedkopere kleinere modedellen moet gaan...

Zelfs mijn u jaar oude tiguan rijdt en stuurt heerlijk...
Tiguan past prima in budget hoor, maar kritiek op iets wat je zelf mooi vind is lastig te slikken. Ik snap het hoor.
Jeetje, wat een gevoelige typetjes hier zeg. Dacht dat het bij BMW-rijders erg was. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 30-01-2018 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Ieder heeft z'n eigen voorkeur en smaak.
Ik rijd heerlijk in m'n Tiguan en vind het interieur prima. Een ander vindt dat weer saai. Net zo prima.
In m'n eentje zou ik misschien eerder voor een T-Roc gaan, maar de kofferbak gezien hebbende met vrouw en kind, wilde ik toch een maatje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:54:
[...]

Misschien dat je beter een Kia of zo aan kunt gaan schaffen met "7 Jaar" garantie? Dat die garantie vervolgens alleen verleend wordt op het moment dat je ALLE beurten, incl. simpele bandenwissels en dergelijken, alléén maar bij de Kia dealer laat uitvoeren én dat die garantie niet overdraagbaar is vertellen ze er in de advertenties niet bij....
Grappig dat ik een tweedehands Picanto heb en wel gewoon nog 3 jaar garantie heb dan :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DvE schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:12:
Ik rijd heerlijk in m'n Tiguan en vind het interieur prima. Een ander vindt dat weer saai. Net zo prima.
In m'n eentje zou ik misschien eerder voor een T-Roc gaan, maar de kofferbak gezien hebbende met vrouw en kind, wilde ik toch een maatje groter.
Snap het volledig, Tiguan interieur vind ik erg netjes. Buitenkant vind ik persoonlijk erg saai.
Wat ik saai vind kan de ander stijlvol vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Mad-Matt schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Snap het volledig, Tiguan interieur vind ik erg netjes. Buitenkant vind ik persoonlijk erg saai.
Kan ik me in vinden. Omdat ik hem al bezit, vind ik hem best wel strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kun je ergens "officiële" (fatsoenlijke kwaliteit) Volkswagen kentekenplaathouders kopen/bestellen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kofferbak is groter dan een Golf, en dat is voor mij met vrouw en kind meer dan prima die ene keer dat we per jaar op vakantie gaan. Maar ieder z'n voorkeur hoor. Vind dat er wel veel gezocht wordt om maar kritisch op die auto te zijn.
wimmel_1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:06:
Als je de Skoda Karoq dan ook nog dúrft te vergelijken met de T-Roc van VW..... Dan heb je (IMHO) al eerder érgens een afslag gemist (óf de VW T-Roc nog niet gezien).
Wat is jouw probleem met de T-Roc eigenlijk? Je doet er erg kritisch over. Meende al een keer een heel epistel geschreven te hebben tegen mensen die deze auto met de Tiguan vergeleken en hem dan maar klein vinden. Nee, zo is die auto helemaal niet gepositioneerd. Als je die vergelijking wil maken dan heb je pas een afslag gemist.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 30-01-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 23:28
wimmel_1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Pardon? 't Is praktisch dezelfe auto >:)
Valt tegen, ik zit nu net op punt van nieuwe lease, heb in de eerste Karoq die in Nederland was gezeten, hij is écht wel kleinerydan de Tiguan (merk je vooral op de achterbank).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:30:
[...]

Kofferbak is groter dan een Golf, en dat is voor mij met vrouw en kind meer dan prima die ene keer dat we per jaar op vakantie gaan. Maar ieder z'n voorkeur hoor. Vind dat er wel veel gezocht wordt om maar kritisch op die auto te zijn.

[...]

Wat is jouw probleem met de T-Roc eigenlijk? Je doet er erg kritisch over. Meende al een keer een heel epistel geschreven te hebben tegen mensen die deze auto met de Tiguan vergeleken en hem dan maar klein vinden. Nee, zo is die auto helemaal niet gepositioneerd. Als je die vergelijking wil maken dan heb je pas een afslag gemist.
Ik heb er totaal geen probleem mee, 't is gewoon een leuke auto (serieus). Waar ik wél een probleem mee heb is met de mensen die 't ding als alternatief gaan zien voor een Tiguan, net zoals ik een probleem heb met de vergelijking tussen een Golf en een Polo (wat feitelijk een vergelijk is in de zelfde klassen maar dan in een ander segment: MPV vs. Hatchback).

Dat vergelijk van de BMW 1 serie met een VW Polo hier sloeg helemaal "alles"....Daarstraks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Mad-Matt schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Ik vind hem met het R-line pakket anders een vreselijk dikke auto. Zonder dat pakket is het grijze middenmoot maar dat is vind ik met veel modellen (ook buiten VaG). Een normale Golf 7 zou ik ook met R-line pakket willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Ja. Als ie z'n auto met een waarde van 20K heeft ingeleverd. VW heeft geen 50% marge op hun auto's.
Nee, nee. Ik heb niets ingeruild.
  • De auto die ik net heb gekocht was nieuw in 2015 in Duitsland 35.000 euro waard;
  • Mijn auto met dezelfde configuratie zou als nieuwe 2018 Golf 40.000 euro kosten;
  • De vraagprijs van mijn Golf in januari 2018 was 20.000 euro.
Dus, ik heb een Golf 7 uit 2015 met minder dan 20k op de teller gekocht voor 20.000 euro, zonder inruil, en zijn nieuwwaarde was (in Duitsland, in december 2015) ruim 35.000 euro. Als ik momenteel een nieuwe Golf 7.5 zou configureren met dezelfde opties (waarvan een aantal niet bestaan in Nederland) dan kom ik op dit moment uit op ruim 40.000 euro.

Een auto als deze (uit 2015, minder dan 20k op de teller, automaat, Highline, standkachel, ACC, lane assist, 150pk, et cetera) vind ik in Nederland zeer zelden, maar als ik ze al tegenkom is de vraagprijs al snel meer dan 30.000 euro. Of minder dan dat maar met 80k op de teller, of geen ACC, of geen LA, etc. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Eiríkr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:23:
Kun je ergens "officiële" (fatsoenlijke kwaliteit) Volkswagen kentekenplaathouders kopen/bestellen?
Wat versta je onder een officiële VW kentekenplaathouder?

V.z.i.w. gebruikt elke (VW)dealer gewoon een standaard kunststof zwarte plaathouders met daaronder de eigen firmanaam.

Mocht je dat niet willen kan je bij een willekeurige automaterialenzaak ook een plaathouder zonder 'lip' aan de onderkant kopen, staat wat strakker, en voorkomt dat een dealer/garagist daar zelf een eigen sticker overheen plakt na een werkplaatsbezoek zoals ze nog wel eens willen doen. Kwaliteit van die platen zijn volgens mij allen gelijk, blijft tenslotte gewoon kunststof.

[Edit] En boys (je weet wie je bent), ik ben geen mod natuurlijk, maar laten we de toxicity levels die ik de laatste paar pagina's proef een beetje in de perken houden. Ieder z'n smaak en mening over T-Rocs, Tiguans, BMW's, Polo's, optische tuning etc etc, maar probeer dat een beetje respectvol te uiten, en ook iemand anders mening te respecteren zonder grote, suggestieve of veroordelende woorden waarmee je bij de ander alleen maar ergernis wekt.

Discussies over iets subjectiefs als een mening hebben m.i. weinig zin in dit topic.

[ Voor 26% gewijzigd door Weemism op 30-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

Mad-Matt schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:28:
Ah die is er nu zie ik. Daar was ik ook op aan het wachten, maar heb de handbak besteld omdat de DSG nog niet te bestellen was.
Ik heb nog nooit een automaat gehad, maar vond het daar wel tijd voor :+ Dus ik zal het niet missen omdat ik niet beter weet en de handbak schijnt goed te zijn.
Maar als ik een maand later besteld had had ik denk ik ook voor de DSG gekozen.
[...]

T-Roc
Ateca
Karoq
Q2

Buiten de Karoq (beetje saai toch vind ik) was dat ook mijn lijstje ongeveer, daar stond ook nog een Hyundai KONA en een Tiguan (R-line) op.
De Ateca is amper leverbaar, de Q2 had ik altijd op 1 staan, maar de T-Roc is toch wat leuker en kan je beter aankleden voor 38-40K.
De KONA heb ik wel vertrouwen in qua techniek (rij nu ook Hyundai) maar ik weet nog steeds niet of ik het een mooie auto vindt. Denk dat ik er snel op uitgekeken ben.

Dus bleef ook de keuze tussen Tiguan en T-ROC over en bij mij was ook het formaat de doorslag, Tiguan is een stapje groter er duurder en ik heb dat ook niet nodig (zelfde situatie).
Denk dat ik een T-ROC wat minder als zakelijk en verstandig gezien wordt en ondanks dat sommige mensen vinden dat elke SUV voor oude mensen is, vind ik de hogere positie toch prettig en een stuk minder saai ogen dan een Golf. Maar met 35 ben ik voor sommigen hier dan ook al best oud, dus dat is dan maar zo :P
Op de bejaarde leeftijd van 38 kan ik dan overstappen op een Tiguan als de leaase van de T-ROC afloopt :o

Dat mensen ze niet echt te vergelijken vinden qua grootte daar zit een punt in, maar het verschil is ook weer niet enorm en Seat en Skoda hebben geen SUV formaat onder de genoemde modellen dus dan maar groter.

Qua prijs scheelt het ook allemaal niet veel en ik zit met de T-ROC nog zeer ruim onder budget (termijn zelfs korter gemaakt en dan nog over) dus er zijn echt mensen die kiezen voor praktisch ipv allemaal maar groter @azz_kikr :P

Ben wel benieuwd hoe veel we de T-ROC gaan zien. Tot nu toe heb ik er nog geen in het wild gezien. De Tiguan vind je op elke hoek van de straat inmiddels en om één of andere reden vind ik dat na een tijdje ook saai worden, denk dat ik wel pas in de doelgroep die VW voor ogen had met de T-ROC eigenlijk :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ach ... laat ook maar. :+

[ Voor 147% gewijzigd door GerCor op 31-01-2018 03:32 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De mensen die hier allemaal iets nieuws "kopen" betalen die alles met eigen geld, of is het een lening of is het lease dan wel private of van het werk?

Ik vraag me gewoon af hoeveel mensen privé een nieuwe auto kopen met eigen geld. Als ik naar mijn eigen situatie kijk dan zijn we met zijn tweeën die allebei fulltime werken met samen een inkomen net boven of rond modaal voor tweeverdieners zonder kinderen.

Ik denk dan ok, een middenklasse auto (Golf bv) moet dan toch in de betaalbare range liggen maar eerlijk gezegd vind ik dus een leuk uitgeruste Polo al te duur en misschien niet verantwoord. We hebben geen kinderen en een vrij klein huis dus daar gaat het geld ook niet naartoe.

Of worden nieuwe auto's tegenwoordig alleen nog maar verkocht aan de grootverdieners vanaf 2x modaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
@Klippy Moet je toch niet naar kijken.
Ben 36, single met een zoontje van 5 in co-ouderschap en rij nu een Octavia 3 combi en ga naar de Arteon. Heb dat ook niet nodig maar vind die mooi.

Ben gewoon gegaan voor wat ik mooi vind, de Arteon is eigenlijk het praktische voorbij vrees ik. Hij zal op het werk nietmeer in de parkeergarage passen
Een SUV zegt me dan wel niks maar in principe kan ik uit met een golf of bv BMW 1 (zou zelfs 190pk gehad hebben).

Gewoon nemen waar jij zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:02
Engineer Stewie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:59:
@Klippy Moet je toch niet naar kijken.
Ben 36, single met een zoontje van 5 in co-ouderschap en rij nu een Octavia 3 combi en ga naar de Arteon. Heb dat ook niet nodig maar vind die mooi.

Ben gewoon gegaan voor wat ik mooi vind, de Arteon is eigenlijk het praktische voorbij vrees ik. Hij zal op het werk nietmeer in de parkeergarage passen
Een SUV zegt me dan wel niks maar in principe kan ik uit met een golf of bv BMW 1 (zou zelfs 190pk gehad hebben).

Gewoon nemen waar jij zin in hebt.
Maar er zit wel een groot verschil in lease of eigen geld. Dat was zijn vraag geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
VeeGee schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:09:
[...]

Maar er zit wel een groot verschil in lease of eigen geld. Dat was zijn vraag geloof ik. ;)
Dat is @Klippy toch niet, dat lijkt me een leaserijder.

Moest ik zelf een auto moeten kopen zou het een jonge 2de hands zijn. Op een nieuwe schrijf je teveel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:13

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Ineens is mijn taal op het MFD veranderd naar Duits, dit heb ik eerder opgelost maar weet nu niet meer hoe.. ik dacht door heel lang op OK te drukken op mijn stuur alleen dat werkt nu niet meer.

Er is weinig over te vinden, jullie misschien een idee

[ Voor 22% gewijzigd door xven0mxz op 31-01-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Klopt, jouw budget is hetzelfde als de mijne, Tiguan met R-Line is in mijn ogen 1 van de dikste SUV's op dit moment. Alleen met dit budget past een automaat dan net niet, dit is een eis voor mij vanwege het vele file/stad-rijden. Ik ben benieuwd wat je van de T-Roc gaat vinden.
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:58:
De mensen die hier allemaal iets nieuws "kopen" betalen die alles met eigen geld, of is het een lening of is het lease dan wel private of van het werk?

Ik vraag me gewoon af hoeveel mensen privé een nieuwe auto kopen met eigen geld. Als ik naar mijn eigen situatie kijk dan zijn we met zijn tweeën die allebei fulltime werken met samen een inkomen net boven of rond modaal voor tweeverdieners zonder kinderen.

Ik denk dan ok, een middenklasse auto (Golf bv) moet dan toch in de betaalbare range liggen maar eerlijk gezegd vind ik dus een leuk uitgeruste Polo al te duur en misschien niet verantwoord. We hebben geen kinderen en een vrij klein huis dus daar gaat het geld ook niet naartoe.

Of worden nieuwe auto's tegenwoordig alleen nog maar verkocht aan de grootverdieners vanaf 2x modaal?
Het betreft lease van werk, ze kopen bij ons de auto's ipv via een leasemaatschappij wat een hoop vrijheid geeft.

Persoonlijk zou ik nooit een nieuwe auto kopen, het moment dat je de showroom uitrijdt kost mij te veel geld. Dan maar 1 van een jaartje of 2 oud.
Een klant van mij (een directeur) heeft net een "nieuwe" auto gekocht, Q7 3.0 S-line. Auto was 1 jaar oud en had nog geen 10k op de teller, het scheelde 35% met de nieuwwaarde. (mooi voorbeeld waarom ik niet voor een gloednieuwe zou gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mad-Matt schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:26:
[...]

[...]

Het betreft lease van werk, ze kopen bij ons de auto's ipv via een leasemaatschappij wat een hoop vrijheid geeft.

Persoonlijk zou ik nooit een nieuwe auto kopen, het moment dat je de showroom uitrijdt kost mij te veel geld. Dan maar 1 van een jaartje of 2 oud.
Een klant van mij (een directeur) heeft net een "nieuwe" auto gekocht, Q7 3.0 S-line. Auto was 1 jaar oud en had nog geen 10k op de teller, het scheelde 35% met de nieuwwaarde. (mooi voorbeeld waarom ik niet voor een gloednieuwe zou gaan)
Private lease is hetzelfde in mijn ogen, want daar betaal je als eerste gebruiker uiteraard die afschrijving.

Nadeel is dat ik qua auto's momenteel een beetje het gevoel heb dat nu eindelijk weer wat nieuws en fris begint te komen (sinds mid 2017) en dat alles daarvoor al echt gedateerd aanvoelt. No offence, maar een Golf uit 2015 is voor mij nou niet de meest vernieuwende auto qua interieur.

Ik moet noodgedwongen iets anders, maar wil er wel op vooruit gaan t.o.v. mijn 2012 Focus, en dat gevoel vind ik nog nergens. Probleem is dat ik een heel rijk uitgeruste auto heb dus auto's die dat matchen tweedehands zijn schaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mad-Matt schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:26:
Dan noem je ook een auto..... ja daar ga je op afschrijven omdat ie allesbehalve courant is. Maar goed, het is dat ik geen zin heb om details van m'n T-Roc offerte publiek te maken maar het is onzin wat je zegt. Dat argument over afschrijving komt vaak uit de mond van mensen die er geen ervaring ermee hebben.
wimmel_1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:44:
Ik heb er totaal geen probleem mee, 't is gewoon een leuke auto (serieus). Waar ik wél een probleem mee heb is met de mensen die 't ding als alternatief gaan zien voor een Tiguan,
Dat doe ik persoonlijk zeker niet. Heb dat al een aantal keren in dit topic gezegd.

Waar ik op dit moment veel moeite mee heb is dat sommigen in dit topic wel heel makkelijk denken over dat soort auto's. Wellicht zijn dat soort dingen makkelijker om te doen als je kan leasen maar ik mag m'n auto zelf betalen maar het stoort me wel als ik de indruk krijg alsof de T-Roc niets voorstelt t.o.v de Tiguan (met R-line pakket natuurlijk want anders is het blijkbaar een zaaddodend stuk metaal op een stuk rubber).

Ik zie hier lijstjes voorbij komen met auto's erop alsof het allemaal eigenlijk niets is, alsof men snoepjes staat uit te zoeken in een winkel. Kom eens terug als je zelf eens voor de keus staat om het eigen zak te betalen dan kijk je er echt heel anders tegenaan. Geloof me. Ik betwijfel of die Tiguan met R-line pakket er dan nog steeds opstaat.

En iemand wekte de suggestie dat als je als je voor de T-Roc o.i.d kiest dat is omdat je dan blijkbaar geen Tiguan kan betalen :? Absurde stelling imho en ik hoop dat het een grapje, of poging tot was.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 31-01-2018 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Gunner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:45:
[...]

Dan noem je ook een auto..... ja daar ga je op afschrijven omdat ie allesbehalve courant is. Maar goed, het is dat ik geen zin heb om details van m'n T-Roc offerte publiek te maken maar het is onzin wat je zegt. Dat argument over afschrijving komt vaak uit de mond van mensen die geen ervaring ermee hebben.
Ik geloof zelf, bij normale gangbare auto's ook niet in zo'n enorme afschrijving. Voor mijn gevoel is het eerder 15% eerste jaar, 12% tweede jaar en daarna paar jaar rond de 5-10 procent.

Ja alle leaserijders hier doen over Audi's, BMW's etc. alsof iedereen zo'n auto kan rijden, maar wanneer je alles zelf moet betalen is het een heel ander verhaal. Die lease cultuur in Nederland draagt ook bij aan de belachelijke prijzen hier naar mijn idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 31-01-2018 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Same here, ontzetten tevreden in mijn eerste generatie tiguan. Rijdt en zit heerlijk. Niet vzn de snelste, wel supersterk en voor zware wagen best nog “sportief” mee te rijden.

Alleen de koffer, die is kleiner dan wijlen mijn bora :D dat is beter op de nieuwer tigs maar die zien er minder uit imho.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:54:
[...]

Ik geloof zelf, bij normale gangbare auto's ook niet in zo'n enorme afschrijving. Voor mijn gevoel is het eerder 15% eerste jaar, 12% tweede jaar en daarna paar jaar rond de 5-10 procent.
Nou...dat gaat echt wel wat harder. Als jij voor 35k een nieuwe Golf koopt bij de dealer en je brengt hem na een jaar terug krijg je er geen 30 mille meer voor. Het feit dat er massaal gebruikte auto's uit Duitsland worden gehaald drukt ook nog eens de inruilprijzen hier. Als ik prive koop reken ik altijd hoge afschrijvingen, gemiddeld 20% per jaar (wel over een steeds kleiner bedrag dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:45:
[...]

Dan noem je ook een auto..... ja daar ga je op afschrijven omdat ie allesbehalve courant is. Maar goed, het is dat ik geen zin heb om details van m'n T-Roc offerte publiek te maken maar het is onzin wat je zegt. Dat argument over afschrijving komt vaak uit de mond van mensen die geen ervaring ermee hebben.

[...]

Dat doe ik persoonlijk zeker niet. Heb dat al een aantal keren in dit topic gezegd.

Waar ik op dit moment veel moeite mee heb is dat sommigen in dit topic wel heel makkelijk denken over dat soort auto's. Wellicht zijn dat soort dingen makkelijker om te doen als je kan leasen maar ik mag m'n auto zelf betalen maar het stoort me wel als ik de indruk krijg alsof de T-Roc niets voorstelt t.o.v de Tiguan (met R-line pakket natuurlijk want anders is het blijkbaar een zaaddodend stuk metaal).

Kom eens terug als je zelf eens voor de keus staat om het eigen zak te betalen dan kijk je er echt heel anders tegenaan. Geloof me. En iemand wekte de suggestie (jij weet ook wie je bent) dat als je als je voor de T-Roc o.i.d kiest dat is omdat je dan blijkbaar geen Tiguan kan betalen :? Absurde stelling imho en ik hoop dat het een grapje, of poging tot was.
Er worden op fora (incl. deze) veel aannames gedaan en die zijn nou eenmaal de basis van hele domme conclusies. Ben het volledig met je eens.

Over de Q7 wat iedereen zegt is dit wel een extreem voorbeeld, maar ik blijf erbij ook al is het maar 15. Laat iemand anders die maar betalen ;) (Koop ik hem wel wat goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:58:
Ik koop "nieuw voor mij" :+ Maar dat is met 100% eigen geld.

Een auto nieuw kopen is natuurlijk gewoon erg dom omgaan met je geld. Zodra je de showroom uitrijdt is je auto een klap minder waard. Dan kan je naar mijn mening beter kijken naar een auto met weinig kilometers en een goede onderhoudshistorie van 2 á 3 jaar oud. Dan is de kop eraf: de grootste afschrijving is al gedaan en eventuele kinderziektes zijn al verholpen.

Als het nieuwe van een auto belangrijk voor je is (omdat je de eerste wilt zijn die d'r in zit ofzo?) kan ik mij nog steeds niet voorstellen dat je voor dat feit graag duizenden euro's neerlegt. Ieder z'n eigen ding natuurlijk :7

Nee, de meeste mensen leasen nieuwe auto's.

De meeste mensen die een auto nieuw kopen kunnen dat eigenlijk niet betalen en betalen een flink bedrag aan rente over de komende jaren.

Ik ken uit het bedrijfsleven ongeveer 8 miljonairs (boven de 10m) die allemaal ook hun duurdere auto's gewoon importeren, en altijd 2e-hands. Dus zelfs mensen die het geld hebben weten hoe ze met geld om moeten gaan :+

Nieuw kopen = je bent een dief van je eigen portemonnee.

En eerlijk gezegd vind ik ook dat veel mensen die leasen niet echt weten wat ze doen. Collega's van mij ook, allemaal dure auto's en sommigen rijden nog geen 10.000km per jaar. Die zitten jarenlang vast aan een leasecontract en hebben praktisch die auto volledig afbetaald als ze klaar zijn, maar moeten dan de auto inleveren en krijgen er niks voor terug.

Die mensen hadden misschien dit moeten doen: Koop een Golf 5 uit 2006, kosten: 3000 euro. Die rijd je voor werk en privé een jaar of 3. Degelijke auto, veilig, en erg prettig om te rijden. Afschrijving is nihil. Andere kosten worden gedekt door je vervoersbudget/leasebudget van je werk. Alles wat je per maand bespaart stop je op een spaarrekening. En een paar jaar later heb je opeens een bankrekening met 10.000 euro erop en ruil je je oude auto in voor een luxere en nieuwere variant.

Maar geld lenen kan natuurlijk ook. Tegen een rentetarief van 4,20% betaal je voor 25.000 euro zo'n 460 euro per maand, 5 jaar lang. Dat kost je zo'n 3000 euro aan rente.

Daar komt nog bij: onderhoud, afschrijving, wegenbelasting, brandstof, verzekering, et cetera. Ik denk dat je snel aan de 900 tot 1000 euro per maand zit dan.

Nieuw kopen is zelfs als je 't geld hebt niet slim. Als je het geld niet hebt... tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blue-eagle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:05:
Een auto nieuw kopen is natuurlijk gewoon erg dom omgaan met je geld.
Die mening mag je hebben, maar presenteer het niet als feit. Buiten dat kan jij niet bij iemand in z'n portemonnee kijken.

Nieuw kopen = je bent een dief van je eigen portemonnee.
Laat iemand dat lekker zelf bepalen?

Verder staat je post bol van de vooroordelen.

[ Voor 61% gewijzigd door Gunner op 31-01-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Weemism schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:05:
[...]

Wat versta je onder een officiële VW kentekenplaathouder?

V.z.i.w. gebruikt elke (VW)dealer gewoon een standaard kunststof zwarte plaathouders met daaronder de eigen firmanaam.

Mocht je dat niet willen kan je bij een willekeurige automaterialenzaak ook een plaathouder zonder 'lip' aan de onderkant kopen, staat wat strakker, en voorkomt dat een dealer/garagist daar zelf een eigen sticker overheen plakt na een werkplaatsbezoek zoals ze nog wel eens willen doen. Kwaliteit van die platen zijn volgens mij allen gelijk, blijft tenslotte gewoon kunststof.
Check! Dank! Zal ook eens zoeken naar een houder met puur en alleen "Volkswagen" er op.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Die mening mag je hebben, maar presenteer het niet als feit. Buiten dat kan jij niet bij iemand in z'n portemonnee kijken.

[...]

Als we hier geen vooroordelen mogen hebben kunnen we net zo goed dit forum sluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:09:
[...]

[...]

Het is toch gewoon een feit. De grootste afschrijving bij een auto zit bij de eerste aanschaf. Dat kost je duizenden euro's in afschrijving alleen al. Dat je daar waarde aan hecht is natuurlijk helemaal prima, maar als je 't geld niet hebt en je gaat er leningen voor afsluiten... dan kan je het veel dingen noemen, maar "slim" en "verstandig" zitten daar niet bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blue-eagle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Het is toch gewoon een feit. De grootste afschrijving bij een auto zit bij de eerste aanschaf. Dat kost je duizenden euro's in afschrijving alleen al. Dat je daar waarde aan hecht is natuurlijk helemaal prima, maar als je 't geld niet hebt en je gaat er leningen voor afsluiten... dan kan je het veel dingen noemen, maar "slim" en "verstandig" zitten daar niet bij.
Wat veel afschrijving is, is per persoon verschillend. Jij kan niet voor iemand bepalen wat veel of weinig is en dat is wat je wel probeert te doen. Voor de een is 100 euro veel en voor de ander peanuts om maar wat te noemen.

Verder ga ik het hierbij laten. Elke keer weer die kansloze discussie van mensen die huilen over de afschrijving en dat het zoveel is maar er niet eens ervaring mee hebben. Irritant dat iemand wel even voor mij wel denkt iets te kunnen bepalen wat ik wel of niet veel zou moeten vinden.
Blue-eagle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:23:
dan kan je het veel dingen noemen, maar "slim" en "verstandig" zitten daar niet bij.
tsjah een relatie met een vrouw is ook niet slim en verstandig. worden oud en gaan op hun moeder lijken en kost ook erg veel geld en andere ellende. Toch doen veel mensen dat. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 31-01-2018 09:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Waar maakt iedereen zich zo druk over zeg? Is de 'ruzie' en ergernis toch niet waard? De één gaat leasen, de ander koopt privé, nieuw dan wel tweedehands. Weer een ander koopt een GTI en gaat die tunen naar 400 pk. Wat maakt het uit? Voor mij is een auto belangrijk hoe de auto er uitziet, de ander, zoals mijn zwager zal het worst zijn. Kleur? Boeie. Merk? Doet er niet toe. Het is een ge-/verbruiksartikel. Dient de mens om van A naar B te komen. Goedkoper dan het OV.

Kijk je alleen naar het geld dan is een nieuwe auto zo'n beetje de slechtste investering die je kunt bedenken. Nou en? Geld is er om van te leven, een ruilmiddel. Ik moet er niet aan denken € 100.000 op mijn bankrekening te hebben staan en een tweedehands auto 'moet kopen' omdat de afschrijving op een nieuwe auto buitensporig hoog is. Nee, dan wil ik gewoon genieten van bijvoorbeeld een splinternieuwe auto en als dat onverstandig is, totaal onbelangrijk. Ik leef niet om geld te verdienen, ik verdien geld om te leven. En het liefst zo aangenaam mogelijk. Maar wat aangenaam is beslist iedereen voor zichzelf.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar iedereen zijn of haar geld aan uit geeft moet die persoon zelf weten. Of dit verstandig is mogen andere betwijfelen en hun meningen mogen gedeeld worden met eventuele discussies.

Kinderen, een relatie, een huis en een auto zijn allemaal 'slechte investeringen' vanuit economisch oogpunt gezien. Toch rijden we niet allemaal in een prius of soortgelijk goedkope auto.
Keuzes worden gemaakt op basis van voorkeur, smaak en mening. Niet iedereen zal dit altijd snappen of begrijpen, dat geeft verder niet.

Mijn eerste auto was een Hyundai Excel, daarna heb ik verschillende merken gereden
Mensen en ook hun smaak en mening kunnen veranderen.

Overeenkomstige interesses van verschillende mensen voor een merk/model/hobby maakt dit allemaal leuk en interessant.

Vroeger was ik veel bezig met auto's en computers, nu ben ik ouder en is dit minder. Wel vind ik het nog steeds leuk dingen te lezen of voorbij te zien komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 31-01-2018 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:09
Ik heb de afgelopen 6 jaar aardig geswitched van auto's.

Polo GTI (nieuw)
Astra J GTC (nieuw)
Astra J OPC (nieuw)
Civic Type R (nieuw)
Clubsport GTI (import)

Ik koop liever nieuw, dat heb ik nu wel weer gemerkt. Die afschrijving maakt me nog minder uit als het feit dat je gewoon de 1e eigenaar bent en 100% weet dat er niks met de auto is gebeurd. Alle auto's koop ik cash, lenen/leasen voor uberhaupt een product vind ik niks. Kun je het niet betalen, koop het dan ook niet.

Weggegooid geld? Zo kun je het misschien zien, maar ik hecht veel waarde aan auto's omdat het echt mijn grootste hobby is. Voor mij zijn ze elke euro waard. :)

Vind het altijd maar een beetje zielig als iemand patserig doet met een ,,dikke'' auto als hij ervoor een lening of lease heeft afgesloten. Sorry maar dan is hij gewoon niet van jou maar van de bank / leasemaatschappij. ;)

Ene ik heb niks tegen iemand die ervoor een lening/lease afsluit hoor, ieder zijn ding/manier, maar dan moet je er niet mee gaan pochen! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 31-01-2018 10:24 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:17:
Voor diegene die denken: die Golf Facelift koplampen passen vast niet in een Golf 7: d:)b

[video]
Heb het nog even nagevraagd. 2 koplampen zijn 2400 euro. Daar komen de zijschermen en verfwerk nog bij dus ik gok rond de 3k om te retrofitten. :9

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had opvallend veel schik van mijn nieuwe Polo GTI (2012)
schijfkantel dakje, JD engineering geweest, 214 Pk.

Echt lekker doorrijden gaat niet meer.
Ben met mijn GTR nog een keer naar Duitsland geweest om ff te touren. Daar heb je toch net iets sneller het gevoel dat je kan genieten van je auto en autorijden.

Heb nu een lease GTE en ik moet zeggen dat bevalt beter dan ik had gedacht. Luxe auto, snel genoeg. En zuinig, man man man

Straks de nieuwe polo, ben erg benieuwd.
Zo, nu genoeg emo shit van mij :+

Misschien word ik gewoon oud ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 31-01-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ik koop "nieuw voor mij" :+ Maar dat is met 100% eigen geld.

Een auto nieuw kopen is natuurlijk gewoon erg dom omgaan met je geld. Zodra je de showroom uitrijdt is je auto een klap minder waard. Dan kan je naar mijn mening beter kijken naar een auto met weinig kilometers en een goede onderhoudshistorie van 2 á 3 jaar oud. Dan is de kop eraf: de grootste afschrijving is al gedaan en eventuele kinderziektes zijn al verholpen.

[...]

Die mensen hadden misschien dit moeten doen: Koop een Golf 5 uit 2006, kosten: 3000 euro. Die rijd je voor werk en privé een jaar of 3. Degelijke auto, veilig, en erg prettig om te rijden. Afschrijving is nihil. Andere kosten worden gedekt door je vervoersbudget/leasebudget van je werk. Alles wat je per maand bespaart stop je op een spaarrekening. En een paar jaar later heb je opeens een bankrekening met 10.000 euro erop en ruil je je oude auto in voor een luxere en nieuwere variant.
Er zit natuurlijk een geluksfactor in. Zo heb ik nu dus een auto gekocht die 2,5 jaar oud was, ben 3 jaar verder en hij moet weg vanwege een grote reparatie die de moeite niet waard is. Afschrijving op 3 jaar en 60.000 km (zonder deze reparatie meegerekend): 7000 euro (cataloguswaarde 24.500 euro).
Totale afschrijving over 5,5 jaar: 16.000 euro, dus gemiddeld bijna 3000 euro per jaar, en in de jaren dat ik hem heb gereden 2333 euro per jaar (dus geen enorm verschil met die eerste twee jaar en dan tel ik de aankoopkorting nog niet mee).

Lease was ik kwijt geweest 24.000 euro (60 x 400 euro)
Als ik hem zelf nieuw had gekocht: 22.700 (15.000 (afschrijving min aankoopkorting van 1000 euro) + 5700 euro verzekering en wegenbelasting + 2000 euro onderhoud (5x 400 euro voor beurt plus banden))

Komt om en nabij op hetzelfde neer als je er vier of vijf jaar mee doet volgens mij. Stukje meerprijs is dan afdekking risico reparaties.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 31-01-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:21:

Polo GTI (nieuw)
Astra J GTC (nieuw)
Astra J OPC (nieuw)
Civic Type R (nieuw)
Clubsport GTI (import)

Ik koop liever nieuw, dat heb ik nu wel weer gemerkt. Die afschrijving maakt me nog minder uit als het feit dat je gewoon de 1e eigenaar bent en 100% weet dat er niks met de auto is gebeurd. Alle auto's koop ik cash, lenen/leasen voor uberhaupt een product vind ik niks. Kun je het niet betalen, koop het dan ook niet.

Weggegooid geld? Zo kun je het misschien zien, maar ik hecht veel waarde aan auto's omdat het echt mijn grootste hobby is. Voor mij zijn ze elke euro waard. :)
Niks mis mee.
Vind het altijd maar een beetje zielig als iemand patserig doet met een ,,dikke'' auto als hij ervoor een lening of lease heeft afgesloten. Sorry maar dan is hij gewoon niet van jou maar van de bank / leasemaatschappij. ;)

Ene ik heb niks tegen iemand die ervoor een lening/lease afsluit hoor, ieder zijn ding/manier, maar dan moet je er niet mee gaan pochen! :+
Waarom mag dat niet? Iemand MOET van zijn werkgever in een (klasse) Arteon rijden. Hoort bij de functie, vindt de werkgever. Dat is dan - op dat moment - jouw maatschappelijke positie. Heb je toch maar even hard voor gewerkt en bereikt. Mag je best trots op zijn, vind ik. Kan best zijn dat die iemand zelf liever een Skoda station heeft omdat hij wekelijks bij de Ikea te vinden is en de spullen gedwongen moet laten bezorgen omdat er niks in die Arteon past.

Vriend van mij, heb het al eerder geschreven, rijdt in een Porsche Panamera. Maar die zal hij nooit mee naar zijn bedrijf nemen, want hij houdt niet van opscheppen. Hij vindt het niet kunnen dat hij in een Porsche rijdt en mensen in dienst heeft die bijvoorbeeld iedere maand nauwelijks de huur/hypotheek kunnen betalen. Dus, bij hem thuis staat een bedrijfscaddy. Dieseltje en daar kun je ook mee naar de zaak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vissa66 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:21:

Polo GTI (nieuw)
Astra J GTC (nieuw)
Astra J OPC (nieuw)
Civic Type R (nieuw)
Clubsport GTI (import)

Dus jij koopt een telefoon ook los, niet bij een abonnement? Geen hypotheek, want betaald het huis cash of huurt het?

Niks mis mee en helemaal prima. Overigens heb ik lease van de zaak, zie geen reden waarom dat zo slecht zou zijn :+ Of bedoel je echt privé lease? en/of lening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GerCor schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Niks mis mee.

[...]
Vriend van mij, heb het al eerder geschreven, rijdt in een Porsche Panamera. Maar die zal hij nooit mee naar zijn bedrijf nemen, want hij houdt niet van opscheppen. Hij vindt het niet kunnen dat hij in een Porsche rijdt en mensen in dienst heeft die bijvoorbeeld iedere maand nauwelijks de huur/hypotheek kunnen betalen. Dus, bij hem thuis staat een bedrijfscaddy. Dieseltje en daar kun je ook mee naar de zaak rijden.
Misschien moet hij zijn werknemers dan een beter loon geven, dan hoeven die ook niet de centen bij elkaar te schrapen.

Je hebt uiteraard altijd mensen die onverstandig omgaan met hun geld of pech hebben gehad in hun leven, maar dit klinkt mij meer als een gevalletje "ik doe alsof ik niks heb, dan hoef ik ook niet meer te betalen".

Is nog erger dan met je Porsche naar het werk gaan IMHO. Waarom moet je je schamen voor succes? Alleen als je dat over de rug van anderen bereikt heb je inderdaad iets om je voor te schamen.

Ter verduidelijking en realiserende dat ik misschien iets verkeerds concludeer: dit is gebaseerd op iets dat ik lees op internet, zonder enig sentiment of achtergrondinfo. Het zal vast heel anders in elkaar zitten, maar zo ervaar ik het.

Sorry zal het hierbij laten, te ver offtopic.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 31-01-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Misschien moet hij zijn werknemers dan een beter loon geven, dan hoeven die ook niet de centen bij elkaar te schrapen.

Je hebt uiteraard altijd mensen die onverstandig omgaan met hun geld of pech hebben gehad in hun leven, maar dit klinkt mij meer als een gevalletje "ik doe alsof ik niks heb, dan hoef ik ook niet meer te betalen".

Is nog erger dan met je Porsche naar het werk gaan IMHO. Waarom moet je je schamen voor succes? Alleen als je dat over de rug van anderen bereikt heb je inderdaad iets om je voor te schamen.

Nogmaals, dit is gebaseerd op iets dat ik lees op internet, zonder enig sentiment of achtergrondinfo. Het zal vast heel anders in elkaar zitten, maar zo ervaar ik het.
Ik weet niet waar jij woont maar in het Oosten van het land werkt dat heel anders dan in de Randstad. Kom je in de Randstad met een Porsche voorrijden dan zeggen ze: 'kijk, die heeft wat bereikt. Die moeten we hebben. Mag best wat kosten'. Kom je in het Oosten van het land voorrijden dan zeggen ze: 'die lul moet niet denken dat wij zijn Porsche gaan onderhouden. Die gaan we eens even scheren'.

Goed, nieuwe werknemer. Was succesvol en kocht in de goede tijd een huis (economie was booming) met een veel te hoge hypotheek. Kon allemaal makkelijk. Economie gaat bergafwaarts, waarde van het huis daalt als een dolle. Hij werd ontslagen, kan zijn huis niet verkopen en komt bij mijn vriend in dienst. En dan moet mijn vriend die werknemer meer betalen dan zijn andere werknemers omdat hij financieel slechte beslissingen heeft genomen en nu de hypotheek nauwelijks kan ophoesten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tjee, even niet actief en 600 berichten die eigenlijk niets met VW te maken hebben :+
Lijkt wel een maatschappelijk topic geworden.

Mag van mij wel weer ontopic!

Gisteren mijn auto weer voorzien van nieuwe, verse, vloeistoffen.
Kan ze er weer even tegen aan!

Voor de gein nog een keer launch control gedaan dan merk je toch wel hoe fijn 4motion is met dit weer en wat voor kanonnetje het is *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:53:
Tjee, even niet actief en 600 berichten die eigenlijk niets met VW te maken hebben :+
Lijkt wel een maatschappelijk topic geworden.

Mag van mij wel weer ontopic!

Gisteren mijn auto weer voorzien van nieuwe, verse, vloeistoffen.
Kan ze er weer even tegen aan!

Voor de gein nog een keer launch control gedaan dan merk je toch wel hoe fijn 4motion is met dit weer en wat voor kanonnetje het is *O*
Ik wilde iets zeggen over offtopicberichten die jij plaats maar laat verder maar zitten. :9

Hoe dan ook. Geen nieuwe verse vloeistoffen in mijn auto gedaan, geen 4motion, geen lauch control en ook met dit weer is mijn auto geen kanon maar rijdt verder prima.

(Ik zal eens een geluidopname maken van mijn SUPER uitlaat). Moet je echt een keer horen. Heerlijke subtiele donkere brom. LOVE IT oOo

O, en natuurlijk: #mekoe

ps. slecht geslapen? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ohhhhhhhhh wat ben ik blij :D
Dat de nieuw ontwikkelde V-Reihe 6 bi-turbo in de nieuwe Golf R komt :D

Ik al tijden in paniek dat ik de boot gemist heb met mijn leeftijd (want Golfjes R32 zijn niet meer te vinden met 30.000km), maar die was dus onterecht. Alleen nog een euro of 80.000 sparen ben ik bang :( In Duitsland gaat hij naar verwachting 50.000€ kosten, dat plus de legale diefstal genaamd BPM in ons land zal wel richting de ton gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

kuusj98 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:07:

Ik al tijden in paniek dat ik de boot gemist heb met mijn leeftijd (want Golfjes R32 zijn niet meer te vinden met 30.000km), maar die was dus onterecht. Alleen nog een euro of 80.000 sparen ben ik bang :( In Duitsland gaat hij naar verwachting 50.000€ kosten, dat plus de legale diefstal genaamd BPM in ons land zal wel richting de ton gaan.
En waar hebben we het dan over qua PK's? Gaat de R weer iets exclusiefs worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

GerCor schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:15:
[...]

En waar hebben we het dan over qua PK's? Gaat de R weer iets exclusiefs worden. _/-\o_
Volgens Autobild.de ook de 400 PK zoals in de Artheon. En de basis GTI krijgt dan 245 en de performance richting de 300 dacht ik.

De GTI zou qua prijs hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Ik wilde iets zeggen over offtopicberichten die jij plaats maar laat verder maar zitten. :9

Hoe dan ook. Geen nieuwe verse vloeistoffen in mijn auto gedaan, geen 4motion, geen lauch control en ook met dit weer is mijn auto geen kanon maar rijdt verder prima.

(Ik zal eens een geluidopname maken van mijn SUPER uitlaat). Moet je echt een keer horen. Heerlijke subtiele donkere brom. LOVE IT oOo

O, en natuurlijk: #mekoe

ps. slecht geslapen? _O-
Kom dan ook naar de “meeting” man!
:Y

Link?
Mocht die echt komen in Nederland ga maar uit van €100.000+ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Ik zit ergens een beetje mee. Ik heb sinds een tijd de P0405 EGR error code,
waardoor het motormanagement lampje steeds gaat branden.
Het gaat hier om een polo diesel, met nu een klein jaar de nieuwe software erin.
Ik heb een afspraak gemaakt om dit op te lossen, maar had een beetje een eigenaardig
gesprek met de monteur over de telefoon.

Het gesprek ging natuurlijk over het probleem, en de garantie regeling die VW afgeeft
voor een boel onderdelen na de software update. Deze auto valt naar mijn mening hier onder.
De monteur, probeerde overduidelijk een zijweg in te slaan door te zeggen dat het absoluut
geen garantie was, en de garage eerst alles zelf moet uitlezen en dan zou bepalen
of dit een coulance geval zou zijn. Dit begrijp ik ansich wel. Enkel toen hij mij vertelde
dat hij inzicht heeft in de geschiedenis en mij vertelde dat er in 2014 ook al een EGR klep
vervangen was, kreeg ik een beetje het idee dat het probleem verschoven wordt.

Deze auto ben ik inderdaad tweede eigenaar van, maar komt uit de familie en er is zeker
geen EGR vervanging geweest. Tevens, bij het opnemen van mijn gegevens voor de afspraak
aan het einde van het gesprek - kon hij geen gegevens opnoemen/vinden van mij of
de auto omdat ze een nieuw systeem zouden hanteren.

Het is natuurlijk wat vooruitlopen op afspraak en het resultaat, Wat zou ik kunnen verwachten ?
Een rekening voor het uitlezen (wat ik zelf al heb gedaan), een rekening voor de EGR klep?
Hoe laat ik straks die auto achter bij de garage, zonder voor verrassingen te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Wat verschrikkelijk irritant, auto naar een dealer van Webasto gebracht om de ingebouwde standkachel te fixen. Bij twee garages geweest die zeiden dat de kachel kapot was (900 exclusief btw), deze dealer krijgt hem via de laptop echter gewoon werkend. Het blijkt nu dat de aansturing niet goed werkt, zowel via de afstandsbediening als de knop in de auto. Hij durft echter niet te zeggen wat het is en wat het gaat kosten. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Marsjee schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Dus jij koopt een telefoon ook los, niet bij een abonnement? Geen hypotheek, want betaald het huis cash of huurt het?

Niks mis mee en helemaal prima. Overigens heb ik lease van de zaak, zie geen reden waarom dat zo slecht zou zijn :+ Of bedoel je echt privé lease? en/of lening?
Bedoel echt privé ja. :) Niet zakelijk. :)

En ja ik koop alles, telefoon exact hetzelfde. Tegenwoordig krijg je zelfs een BKR registratie op je mobiel als je die least. :O Heb een sim only abonnement en koop een nieuwe telefoon wanneer ik wil. :)

Hypotheek, tsja daar ontkom je niet aan, maar met de huidige vormen betaal je in rap tempo terug en komt dat geld je vanzelf weer tegemoet in de toekomst. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66

Is dat nu officieel dan? Want ik kan me het echt niet voorstellen dat ze daar een V6 in lepelen.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 11:17
ppeterr schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:26:

Het is natuurlijk wat vooruitlopen op afspraak en het resultaat, Wat zou ik kunnen verwachten ?
Een rekening voor het uitlezen (wat ik zelf al heb gedaan), een rekening voor de EGR klep?
Hoe laat ik straks die auto achter bij de garage, zonder voor verrassingen te komen ?
de volkswagen dealer heeft volgensmij nog gewoon hetzelfde systeem als altijd. Maar coulance/garantie gebeurt vanuit PON. De dealer voert in hun programma de kilometerstand, bouwjaar, etc in, en daar rolt dan uit wat de bevindingen zijn. Daarna kun je nog gaan stoeien met de garage of zij niet kosten voor hun rekening nemen.
Daarnaast kan de dealer altijd in het systeem zien wat het onderhoud geweest is, dus ook of er een EGR klep vervangen is.

Maar ik zou duidelijk afspreken dat je hoogstens enkel de diagnosekosten betaald, en dat er vooraf altijd alles met je doorgenomen wordt. (misschien zelfs face to face in dit geval)

Maar laat me raden, 1.2 tdi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ErgoStijn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:40:
[...]

de volkswagen dealer heeft volgensmij nog gewoon hetzelfde systeem als altijd. Maar coulance/garantie gebeurt vanuit PON. De dealer voert in hun programma de kilometerstand, bouwjaar, etc in, en daar rolt dan uit wat de bevindingen zijn. Daarna kun je nog gaan stoeien met de garage of zij niet kosten voor hun rekening nemen.
Daarnaast kan de dealer altijd in het systeem zien wat het onderhoud geweest is, dus ook of er een EGR klep vervangen is.

Maar ik zou duidelijk afspreken dat je hoogstens enkel de diagnosekosten betaald, en dat er vooraf altijd alles met je doorgenomen wordt. (misschien zelfs face to face in dit geval)

Maar laat me raden, 1.2 tdi?
Yes de 1.2 tdi, ik verbaasde mij er dus over dat de monteur vertelde dat de EGR klep
al vervangen was een tijd geleden. Maar dat is dus absoluut niet waar. Wellicht dat het
dan inderdaad zo is dat de wagen in het algemeen systeem naar voren komt op kenteken,
maar dan is het nog raar dat hij dit roept over de EGR.
Wellicht kwam ik dan niet naar voren in hun eigen systeem. Dat zou dan kunnen.

Dus wat ik begrijp is dat er al een kant en klaar toetsing systeem is voor deze regeling,
die direct ingevoerd kan worden. Ik denk dat het inderdaad verstandig is volledige terugkopelling
te vragen voor er kosten gemaakt worden, ik zit even niet op een dikke rekening te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 11:17
ppeterr schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Yes de 1.2 tdi, ik verbaasde mij er dus over dat de monteur vertelde dat de EGR klep
al vervangen was een tijd geleden. Maar dat is dus absoluut niet waar. Wellicht dat het
dan inderdaad zo is dat de wagen in het algemeen systeem naar voren komt op kenteken,
maar dan is het nog raar dat hij dit roept over de EGR.
Wellicht kwam ik dan niet naar voren in hun eigen systeem. Dat zou dan kunnen.

Dus wat ik begrijp is dat er al een kant en klaar toetsing systeem is voor deze regeling,
die direct ingevoerd kan worden. Ik denk dat het inderdaad verstandig is volledige terugkopelling
te vragen voor er kosten gemaakt worden, ik zit even niet op een dikke rekening te wachten.
1.2 tdi is een berucht blok, zeker omtrent de EGR. Maar zij kunnen dit in het systeem volledig zien.
Ik zou:
1. bellen voor een afspraak omtrent diagnosestelling
2. bij aflevering vragen hoe het nu precies zit
3. 's middags auto ophalen, en dan mondeling uithoren hoe het exact zit. Als je duidelijk en reëel blijft, kunnen ze het meeste proberen voor je te betekenen, maar je zit gauw vast aan het systeem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@ErgoStijn

dank voor je antwoord, over twee weken gaat de polo hun kant op, kan ik het
nog even laten bezinken, hopelijk houd de auto het vol.
Ik krijg altijd, en dat is vast onterecht, bij garage's een boefjes gevoel :)
Dit natuurlijk omdat ik amper kennis van zaken heb omtrend dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ppeterr schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:01:
@ErgoStijn
Ik krijg altijd, en dat is vast onterecht, bij garage's een boefjes gevoel :)
Dat idee heb ik altijd bij dealers. Personeel netjes in de kleding op een ARBO verantwoorde stoel. Bij mijn vorige garage .... had ik dat idee nooit. Je hoeft maar te zeggen: dit rammelt en ze hadden al snel het probleem te pakken. Kon ook de auto laten repareren en dan kreeg ik 2 weken later de rekening. Bij het servicepunt VW waar ik nu zit, flauwekulverhalen en auto ophalen is direct pinnen. Ik zei nog: 'ik weet niet eens of ik meer dan € 1.000 kan pinnen'. 'zegt die VW-kerel; 'dan verhoog je het maar'.

Probleem is vaak het arrogante personeel. Kan me een geval herinneren van een man die in een spijkerbroek bij de niet nader te noemen 'dure auto verkoop zaak' binnenliep. Werd er uitgezet: 'we verkopen geen auto's aan mensen in spijkerbroeken. Gaat u maar bij sloop kijken'. Het mooiste is dan dat de man in spijkerbroek (bekende miljonair in die kringen) verhaal doet bij de verkoper, andere 'winkel', waar hij wel de auto's kon kopen en die verkoper dan even een telefoontje doet naar die arrogante klootviool. 'Die kerel die jij er uitgezet hebt, in die spijkerbroek?' 'Klopt, ik heb gezegd dat hij zijn geluk maar moest proberen bij de sloop' 'Ja, die ja, vertelde hij me net. Hij heeft bij mij net voor 7 ton 2 auto's gekocht'.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 31-01-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Vissa66 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Is dat nu officieel dan? Want ik kan me het echt niet voorstellen dat ze daar een V6 in lepelen.
Tja officieel, officieel :+
Autobild is meestal wel aardig op de hoogte van wat VaG gaat doen.
http://www.autobild.de/ar...019-vorschau-5780536.html

Er is goede hoop, want als de normale GTI 265 PK krijgt, de Performance 300 PK, de Clubsport 326 PK, dan zal de R toch richting de 400 moeten en 200PK per liter is ook weer zoiets in een productieauto.

Hoe dan ook ben ik sowieso blij dat een nieuwe VR6 is ontwikkeld, want het geluid van die dingen is buitenaards en ik hou van rare motoren. Nu zal dat met 2 Turbo's wel wat minder spectaculair klinken als de oudere varianten met natuurlijke luchtaanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Vissa66 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Bedoel echt privé ja. :) Niet zakelijk. :)

En ja ik koop alles, telefoon exact hetzelfde. Tegenwoordig krijg je zelfs een BKR registratie op je mobiel als je die least. :O Heb een sim only abonnement en koop een nieuwe telefoon wanneer ik wil. :)

Hypotheek, tsja daar ontkom je niet aan, maar met de huidige vormen betaal je in rap tempo terug en komt dat geld je vanzelf weer tegemoet in de toekomst. :)
Wat heeft BKR ermee te maken? Zolang leningen maar onder X% van inkomen vallen toch?

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
kuusj98 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Tja officieel, officieel :+
Autobild is meestal wel aardig op de hoogte van wat VaG gaat doen.
http://www.autobild.de/ar...019-vorschau-5780536.html

Er is goede hoop, want als de normale GTI 265 PK krijgt, de Performance 300 PK, de Clubsport 326 PK, dan zal de R toch richting de 400 moeten en 200PK per liter is ook weer zoiets in een productieauto.

Hoe dan ook ben ik sowieso blij dat een nieuwe VR6 is ontwikkeld, want het geluid van die dingen is buitenaards en ik hou van rare motoren. Nu zal dat met 2 Turbo's wel wat minder spectaculair klinken als de oudere varianten met natuurlijke luchtaanvoer.
Ben benieuwd, alles boven 4 cilinders is welkom. Zou mooi zijn als ze er een 6 cilinder in lepelen! 8) Ben wel bang dat de CO2 uitstoot wat flinker zal zijn als het huidige blok en daarmee de BPM en de prijs van de auto nog verder doet stijgen in NL. :(

200pk per liter kan wel, Mercedes heeft nog geen officieel getal vrijgegeven van de nieuwe A45 AMG maar die gaat zeker boven de 400pk leveren, uit de 2l 4 cilinder. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 31-01-2018 13:19 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 18:50
Vraagje aan de 7 bezitters/kenners:

Heeft de Composition en/of Discovery navigatieradio altijd DAB+?
En hoe zit het met de antenne?

Of kunnen er ook weer van die rare combinaties zijn dat je radio gewoon DAB+ ondersteunt maar dat het niet werkt omdat je de antenne niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Het Vosje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:15:
Vraagje aan de 7 bezitters/kenners:

Heeft de Composition en/of Discovery navigatieradio altijd DAB+?
En hoe zit het met de antenne?

Of kunnen er ook weer van die rare combinaties zijn dat je radio gewoon DAB+ ondersteunt maar dat het niet werkt omdat je de antenne niet hebt?
Zover ik weet is DAB+ altijd een optie geweest, dus het kan zo zijn dat je deze functie mist op het Composition of Discover media/Pro systeem.

Correct me if wrong :)

M3P 24'

Pagina: 1 ... 12 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS