Oh aan mij de eer danwimmel_1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:26:
De volgende post hier in dit topic wordt No. 10.000
We hebben 't met 't Hét grote motortopic - Deel 23 hier op GOT al een aantal keer z'n beloop laten gaan en dan komt er vanzelf een keer een Moderator welke 't topic dicht zet. Maximum aantal posts wat we daar gehaald hebben zat ergens in de buurt van de 50K voor deel 14
Er is inderdaad geen technische reden meer om bij 10k posts een nieuw topic te starten.
En die R-line discussie ach, als iemand dat mooi vindt, prima. Een Golf is van zichzelf een saaie auto dus die kan wel wat opsmuk gebruiken
Sneller worden ze er niet van, maar zo agressief zijn die bodykit jes ook niet. Dus als men dat op een 1.0-1.4tfsi wil hangen, be my guest.
En die R-line discussie ach, als iemand dat mooi vindt, prima. Een Golf is van zichzelf een saaie auto dus die kan wel wat opsmuk gebruiken
Sneller worden ze er niet van, maar zo agressief zijn die bodykit jes ook niet. Dus als men dat op een 1.0-1.4tfsi wil hangen, be my guest.
[ Voor 146% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2019 18:09 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heb je tegenwoordig een Yamaha uitlaat onder jouw golfje?GerCor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:22:
[...]
Wat ook kan: haal dat geneuzel van die vervelende @Famous en zijn vermeende R6 uitlaat die onder mijn SUPERGolf 7 zou zitten uit deze topic en we zitten weer op 8990.![]()
Kusje.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Kun je dat misschien ook even duidelijk maken bij / aan je collega moderatorsChaoss schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:03:
Er is inderdaad geen technische reden meer om bij 10k posts een nieuw topic te starten.
>>knip<<
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt, behalve dan die nieuwe Audi A1, als je daar de S-line van ziet denk je dat het een RS is zo extreem hebben ze het sportpakket gemaakt.. Dat gaat me dan ook weer net iets te ver.Chaoss schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:03:
Ik vind S-line en R-line juist het beste wat ze ooit hadden kunnen introduceren, genoeg mensen die de looks willen maar niet elke 400km weer bij de pomp willen staan. En de echte kenners zien makkelijk het verschil, R-line lijkt geeneens op een GTI of R.
Nee das de vering. Klinkt als een concertpiano: "PLOINK"Famous schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:05:
[...]
Heb je tegenwoordig een Yamaha uitlaat onder jouw golfje?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mensen met een R of een (R)S kennen het verschil. Die zal het niet zoveel uitmaken. Mensen die een S-line of R-line kennen het verschil ook met een echte R en (R)S.Scrtz schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Klopt, behalve dan die nieuwe Audi A1, als je daar de S-line van ziet denk je dat het een RS is zo extreem hebben ze het sportpakket gemaakt.. Dat gaat me dan ook weer net iets te ver.
Ik vind S-line en R-line juist het beste wat ze ooit hadden kunnen introduceren, genoeg mensen die de looks willen maar niet elke 400km weer bij de pomp willen staan. En de echte kenners zien makkelijk het verschil, R-line lijkt geeneens op een GTI of R.
Mijn opmerking is: waarom noem je het dan S-line en R-line? Voor wie is dat bedacht? Wat voegt het toe? Het gaat mijn even om de gedachte achter dit alles? Wat doet het met mensen? Je hebt een Audi A3 diesel, S-line? Waarom? Wat is de link met een Audi S3 of Audi RS3?
Stel: ik heb een Golf 7 Highline. Koop ik voor een paar euro van die R-line batches en plak die op mijn auto. En dan? Wie vindt daar wat van? Of heb ik dan een nep R-line Golf?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Mijn collega rijd in een S edition a3 ik snap er helemaal niks meer van al die optie pakketten tegenwoordigGerCor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:17:
[...]
Mensen met een R of een (R)S kennen het verschil. Die zal het niet zoveel uitmaken. Mensen die een S-line of R-line kennen het verschil ook met een echte R en (R)S.
Mijn opmerking is: waarom noem je het dan S-line en R-line? Voor wie is dat bedacht? Wat voegt het toe? Het gaat mijn even om de gedachte achter dit alles? Wat doet het met mensen? Je hebt een Audi A3 diesel, S-line? Waarom? Wat is de link met een Audi S3 of Audi RS3?
Stel: ik heb een Golf 7 Highline. Koop ik voor een paar euro van die R-line batches en plak die op mijn auto. En dan? Wie vindt daar wat van? Of heb ik dan een nep R-line Golf?
Je mist dan de "sideskirts" en de (iets-wat) andere achterspoiler met een breder derde remlicht. De voor en achter bumper zijn ook weer nét iets anders maar dat zie je pas als je alléén de sideskirts er op geplakt hebtGerCor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:17:
[...]
Mensen met een R of een (R)S kennen het verschil. Die zal het niet zoveel uitmaken. Mensen die een S-line of R-line kennen het verschil ook met een echte R en (R)S.
Ik houd 't maar gewoon bij m'n standaard Highline zónder logo's waar een getuned GTD blok in ligt (voor jou: Zo'n smerige stinkdiesel met 210PK / 420Nm)
Ja, oké. Mooi. Maar heb ik dan een nep R-line? Of zeg je: heeft helemaal niks met R-line te maken, hoeveel R-batches je er ook opplakt?wimmel_1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:33:
Je mist dan de "sideskirts" en de (iets-wat) andere achterspoiler met een breder derde remlicht. De voor en achter bumper zijn ook weer nét iets anders maar dat zie je pas als je alléén de sideskirts er op geplakt hebt
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
R-line is gewoon een pakket. Je hebt R-line interieur maar ook R-line exterieur en daar horen een aantal kenmerken/onderdelen bij. Stel je zou dus alles retrofitten dan heb je in feite gewoon een OEM R-line alsof je het zelf besteld hebt.GerCor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:05:
[...]
Ja, oké. Mooi. Maar heb ik dan een nep R-line? Of zeg je: heeft helemaal niks met R-line te maken, hoeveel R-batches je er ook opplakt?
Is gewoon een marketing naam in NL, want de S-edition bestaat weer niet in Duitsland. Mijn A4 was ook een S-Edition, de A1 een Pro Line S. Is gewoon een naam met x aantal opties erop (waaronder S-line interieur/exterieur etc).Uberdude schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:21:
[...]
Mijn collega rijd in een S edition a3 ik snap er helemaal niks meer van al die optie pakketten tegenwoordig
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
De zwarte hemelbekleding hebben ze bij VW NL tegenwoordig wel als "optie" beschikbaar gesteld op de Higline. Toen ik mijn nieuwe Golf VII in 2014 bestelde kon ik die zwarte hemel alleen maar krijgen als ik 't R-Line interieur bestelde waarbij ik dus eigenlijk €3500,- extra zou moeten gaan betalen voor alléén die hemel.Rainesh schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:58:
[...]
Is gewoon een marketing naam in NL, want de S-edition bestaat weer niet in Duitsland. Mijn A4 was ook een S-Edition, de A1 een Pro Line S. Is gewoon een naam met x aantal opties erop (waaronder S-line interieur/exterieur etc).
Ik heb dus, af fabriek, zwarte "DynAudio" kapjes én zwarte Sport/Comfort stoelen met een "witte" hemel en deur/raam stijlen (én het standaard 2.0 TDi blok wat als 184PK versie nooit in NL leverbaar geweest is in de Highline, alleen als GTD)
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 09-03-2019 21:38 ]
Vandaag lekker proefritje gemaakt in een golf R 310. Onder het mom van we schoppen de e-Golf eruit en gaan weer vanouds benzine rijden...
Alle opties erop inklusief performance pakket met aangepast uitlaatsysteem.
Wat gaat dat lekker vooruit zeg. Dan weet je opeens weer wat je gemist heb na 3 jaar volledig EV te hebben gereden. Of we de e-Golf (of E-up) eruit doen valt nog te bezien, maar heb in ieder geval genoten van oor tot oor
Wat gaat dat lekker vooruit zeg. Dan weet je opeens weer wat je gemist heb na 3 jaar volledig EV te hebben gereden. Of we de e-Golf (of E-up) eruit doen valt nog te bezien, maar heb in ieder geval genoten van oor tot oor
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Eh, ja, dat is het nog eens over een andere boeg gooien. Meestal maakt men de switch de andere kant op. Qua actieradius zal het wel niet zoveel schelen
Hier staat tekst
Rene schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:33:
Vandaag lekker proefritje gemaakt in een golf R 310. Onder het mom van we schoppen de e-Golf eruit en gaan weer vanouds benzine rijden...
@Famous Lang moeten wachten voor een (semi)geschikt moment om dat plaatje te posten?
“Getuned”. Je hebt btw een gewoon standaard 163/170 blok. Vw heeft nogal ruime marges als het op pks aankomt.wimmel_1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:33:
[...]
Je mist dan de "sideskirts" en de (iets-wat) andere achterspoiler met een breder derde remlicht. De voor en achter bumper zijn ook weer nét iets anders maar dat zie je pas als je alléén de sideskirts er op geplakt hebt![]()
Ik houd 't maar gewoon bij m'n standaard Highline zónder logo's waar een getuned GTD blok in ligt (voor jou: Zo'n smerige stinkdiesel met 210PK / 420Nm)
Mijn 136pk versie had ook 155 pk op dyno.
Nu trouwens 23x pk/450nm. (GTB2056VK
De stinkdieseltjes doen het niet slecht
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Vraagje.... Ik heb mijn mistlampen vervangen door Leds. Mooi licht....
Maar nu dimmen ze niet meer bij bochten het is ploep aan en uit.
Kun je dat nog ergens bij regelen in VCDS?
[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 10-03-2019 15:21 ]
.
Hoi allemaal,
Wilde me toch even mengen in de R-line discussie, niet om iemand tegen de schenen te schoppen maar ik heb ook het R-line pakket op mijn golf besteld. Dit als ik al mijn opties op een gewone highline had aangevinkt was ik duurder uit was geweest qua geld. Ik heb nu de opties in de golf die ik wilde, plus nog een paar extra.
En ja, laat iedereen toch zelf beslissen of hij/zij een extra pakket op zijn auto wil.
Ik zie ook weleens oudere auto’s van verschillende duurdere merken staan, waar dan weer erg goedkope banden onder zitten of goedkope aftersales onderdelen. En ja ook ik vindt daar iets van… but who cares.
Wilde me toch even mengen in de R-line discussie, niet om iemand tegen de schenen te schoppen maar ik heb ook het R-line pakket op mijn golf besteld. Dit als ik al mijn opties op een gewone highline had aangevinkt was ik duurder uit was geweest qua geld. Ik heb nu de opties in de golf die ik wilde, plus nog een paar extra.
En ja, laat iedereen toch zelf beslissen of hij/zij een extra pakket op zijn auto wil.
Ik zie ook weleens oudere auto’s van verschillende duurdere merken staan, waar dan weer erg goedkope banden onder zitten of goedkope aftersales onderdelen. En ja ook ik vindt daar iets van… but who cares.
Was toch erg benieuwd naar die RCD330 en deze op de gok eind februari besteld met het risico dat stuurwielbediening mogelijk niet werkt. Gisteren ingebouwd, jammer genoeg werkt stuurwielbediening nog niet. Heb zojuist dus ook de canbus stuurwiel simulator besteld. Over mogelijk battery drain kan ik niets melden. Is dit ergens aan te merken, behalve als ik de auto niet meer kan starten? Ga van een RCD300 naar een RCD330, dus een grote verbetering. Eerst maar eens wachten op de canbus stuurwiel simulator en kijken wat deze gaat doen.Logi schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:30:
Die RCD330+ ziet er interessant uit. Vraag me alleen af hoe het zit met de stuurwielbediening (voor MKV Golf 2008). Op het interwebz lees je zelfs met canbus simulator meer over dat het niet of half werkt dan dat het wel werkt...

@Logi stuurwiel bediening zou moeten werken. Volgens mij niet eerder problemen mee gehad.
Sommige mensen kunnen niet zo goed lezen en maken er een hele andere discussie van. Moeten ze zelf weten maar ik reageer er verder niet op. Of je wel of niet een R-line pakket bestelt en waar een R-line pakket uit bestaat is, wat mij betreft, ook nooit de discussie geweest.CafkaOnline schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:35:
......
Ik zie ook weleens oudere auto’s van verschillende duurdere merken staan, waar dan weer erg goedkope banden onder zitten of goedkope aftersales onderdelen. En ja ook ik vindt daar iets van… but who cares.![]()
MIJN vraag is en was: waarom heet het R-line? Dus, kopen mensen het pakket omdat het de letter R bevat en daarmee verwijst naar de Golf R of zouden ze precies hetzelfde pakket ook kopen als het pakket een andere naam zou hebben?
Daar geeft die toch al antwoord op..
Als die de opties los aangevinkt zou hebben was die duurder uit.
Dus nee, mensen kopen het niet enkel voor de R-line badge.
Gewoon voor de extra looks en opties.
Even een vraag voor de kenners.
Ben momenteel een lease auto aan het uitkiezen en gezien mijn werk zal het een luxe VW Polo worden.
Nu vroeg ik me af of er nog verschil is tussen de 5 & 6 versnellingsbak? Behalve dat de 6 bak met meer pk’s wordt geleverd, wat met chiptuning kan worden bewerkstelligt voor de 5 bak. En ik kan me indenken dat bij hogere snelheden, de toeren lager zijn bij een 6 bak. Maar dat maakt mij niet zoveel uit, rij niet heel veel snelweg (max 80kmh wegen).
Ben momenteel een lease auto aan het uitkiezen en gezien mijn werk zal het een luxe VW Polo worden.
Nu vroeg ik me af of er nog verschil is tussen de 5 & 6 versnellingsbak? Behalve dat de 6 bak met meer pk’s wordt geleverd, wat met chiptuning kan worden bewerkstelligt voor de 5 bak. En ik kan me indenken dat bij hogere snelheden, de toeren lager zijn bij een 6 bak. Maar dat maakt mij niet zoveel uit, rij niet heel veel snelweg (max 80kmh wegen).
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Bochtverlichting uitschakelen met vcds, lijkt toch nergens op....wackidth schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:21:
Vraagje.... Ik heb mijn mistlampen vervangen door Leds. Mooi licht....
Goedkope leds kunnen nu eenmaal niet deftig dimmen op analoog signaal. Het is aan en dan poef uit als zo onder een zeker voltage gaan zitten. Met gewone lampen niet omdat die analog werken.
Trouwens ledlampen als mistlichting eijn toch bijna waardeloos, verander wat je wil door leds, maar laat je mistlichten halogeen. Zal je wel eens merken waarom als je door dikke mist moet rijden
Hmm, nog te moeilijk zie ik.Famous schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:03:
Daar geeft die toch al antwoord op..
Waarom heet het R-line?
Volgens @Rainesh is het gewoon marketing. En dan zeg ik: uiteraard, in die richting denk ik ook.
Maar ik realiseer mij dat mijn vraag te moeilijk is of zelfs verkeerd wordt begrepen. Ik stel een normale vraag en iemand voelt zich al beledigd.
ERGO: laat maar zitten. Ander onderwerp.
Tuurlijk is dat marketing. Heel makkelijk, bij Audi was er al S-line, warbij de S wss voor Sport staat en bij Volkswagen is dat R-line geworden waarbij de R wss voor Race/racing-line staat. En ja indirect is het wel een referentie naar de sportmodellen. Volkswagen legt het zo uit:GerCor schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:51:
[...]
Hmm, nog te moeilijk zie ik.
Waarom heet het R-line?
Volgens @Rainesh is het gewoon marketing. En dan zeg ik: uiteraard, in die richting denk ik ook.
Maar ik realiseer mij dat mijn vraag te moeilijk is of zelfs verkeerd wordt begrepen. Ik stel een normale vraag en iemand voelt zich al beledigd.
quote: VWJe wilt alle praktische voordelen van een Volkswagen, dus functioneel, betrouwbaar en duurzaam. Maar ook de stijl en sportiviteit van een luxe coupé. Dan is het R-Line pakket van Volkswagen echt iets voor jou. Daarmee maak je jouw Volkswagen precies zoals jij ‘m wilt hebben. Een lust voor het oog, een feest om in te rijden.
Waarom het R-line heet is vrij simpel. Het zijn alleen uiterlijke verschillen, hij lijkt namelijk 95% op een ,,echte'' R. Het wordt afgekeken van de duurdere performance modellen.GerCor schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:51:
[...]
Hmm, nog te moeilijk zie ik.
Waarom heet het R-line?
Dit is hetzelfde voor andere merken. S-line, OPC-line, ST-line, noem ze allemaal maar op. Wel grotendeels de looks, niet de performance.
[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 11-03-2019 00:03 ]
M3P 24'
Ja weet dat het met een nominale spanning te maken heeft. Heb wat andere "last type" geprobeerd maar het blijft hetzelfde.azz_kikr schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:51:
[...]
Bochtverlichting uitschakelen met vcds, lijkt toch nergens op....
Goedkope leds kunnen nu eenmaal niet deftig dimmen op analoog signaal. Het is aan en dan poef uit als zo onder een zeker voltage gaan zitten. Met gewone lampen niet omdat die analog werken.
Trouwens ledlampen als mistlichting eijn toch bijna waardeloos, verander wat je wil door leds, maar laat je mistlichten halogeen. Zal je wel eens merken waarom als je door dikke mist moet rijden
Bochtenverlichting uit.... Als je in stedelijke gebieden woont en rijdt misschien wel. Maar niet waar ik veel moet rijden. Vind het wel handig.
.
Beetje late reactie, maar dit topic heeft er weer een VW rijder bijMeltedForest schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:38:
Ik ga morgen een Golf 7 Variant 1.6TDI 105pk (BE model) proefrijden, zijn er zaken waar ik nog extra op moet letten? Wat ik hier heb gevonden neem ik sowieso mee, al wordt er geen woord gerept over specifieke 1.6TDI issues. Ik zal sowieso de standaard zaken doen (elektronica testen en gedrag bij verschillende snelheden, rammeltjes en krakende onderdelen etc.)
Nog even geduld, want moet nog op NL kenteken en krijgt nog een beurtje...
@Arcastin als je dan toch ook voor dynamisch gaat, neem ik je xenon voor wel over
[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 11-03-2019 08:50 ]
Zojuist een bezoekje gebracht aan de garage voor een nieuwe accu in m'n 2012 1.4TSI 122pk Scirocco. Deze zit er inmiddels 7 jaar en bijna 140K km in en vertoont de laatste tijd kuren zoals lastig starten en het uitvallen van de radio en verlichting als de motor niet draait.
Leek me dus duidelijk dat de accu aan vervanging toe is. Bij de accutest door de monteur bleek echter dat de accu 'ok' was, alsmede de laadstroom, maar ik wilde 'm niettemin vervangen gezien dat het er hoe dan ook aan zit te komen.
Volgens de online offerte, van in dit geval Euromaster, op basis van m'n kenteken zou dit uitkomen op 170 euro voor een Bosch accu incl. montage. De monteur gaf echter aan dat dit bedrag niet klopt en waarschijnlijk op het dubbele uit zou komen omdat ik een start/stop systeem heb. Hoewel ik me er technisch gezien wel iets bij kan voorstellen gezien een start/stop systeem meer eist van een accu, vraag ik me toch af of dit wel klopt op basis van jullie kennis/ervaring.
Dus bij deze de vraag, klopt het dat een accu voor een auto met een start/stop systeem bijna twee keer zo duur is, en waar ligt dit dan aan?
Leek me dus duidelijk dat de accu aan vervanging toe is. Bij de accutest door de monteur bleek echter dat de accu 'ok' was, alsmede de laadstroom, maar ik wilde 'm niettemin vervangen gezien dat het er hoe dan ook aan zit te komen.
Volgens de online offerte, van in dit geval Euromaster, op basis van m'n kenteken zou dit uitkomen op 170 euro voor een Bosch accu incl. montage. De monteur gaf echter aan dat dit bedrag niet klopt en waarschijnlijk op het dubbele uit zou komen omdat ik een start/stop systeem heb. Hoewel ik me er technisch gezien wel iets bij kan voorstellen gezien een start/stop systeem meer eist van een accu, vraag ik me toch af of dit wel klopt op basis van jullie kennis/ervaring.
Dus bij deze de vraag, klopt het dat een accu voor een auto met een start/stop systeem bijna twee keer zo duur is, en waar ligt dit dan aan?
Vooropgesteld dat ik er totaal geen verstand van heb. Ik heb al mijn halogeen interieurverlichting vervangen door LED. En die dimmen 'deftig' zoals jij dat noemt.azz_kikr schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:51:
….. Goedkope leds kunnen nu eenmaal niet deftig dimmen op analoog signaal. Het is aan en dan poef uit als zo onder een zeker voltage gaan zitten. Met gewone lampen niet omdat die analog werken...….
Verwijderd
Via Winparts zelf op kenteken de accu bestellen. Een accu vervangen is zelf niet zo lastigWeemism schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:59:
Zojuist een bezoekje gebracht aan de garage voor een nieuwe accu in m'n 2012 1.4TSI 122pk Scirocco. Deze zit er inmiddels 7 jaar en bijna 140K km in en vertoont de laatste tijd kuren zoals lastig starten en het uitvallen van de radio en verlichting als de motor niet draait.
Volgens de online offerte van, in dit geval Euromaster, op basis van m'n kenteken zou dit uitkomen op 170 euro voor een Bosch accu incl. montage. De monteur gaf echter aan dat dit bedrag niet klopt en waarschijnlijk op het dubbele uit zou komen omdat ik een start/stop systeem heb. Hoewel ik me er technisch gezien wel iets bij kan voorstellen gezien een start/stop systeem meer eist van een accu, vraag ik me toch af of dit wel klopt op basis van jullie kennis/ervaring.
Ik begreep van wel aangezien een accu voor een start/stop systeem via OBD moet worden ingeleerd van wat ik ervan lees, en dus niet zelf kan.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Via Winparts zelf op kenteken de accu bestellen. Een accu vervangen is zelf niet zo lastig
[edit] Op Winparts zie ik voor dezelfde Bosch accu een prijs van 183 euro met een adviesprijs van 297 euro. Inleren zal ook wat meer arbeidsloon kosten dus een prijs in de buurt van 350 euro (grofweg dus idd 2 keer het geoffreerde van 170 euro lijkt dan te kloppen).
[ Voor 28% gewijzigd door Weemism op 11-03-2019 13:30 ]
Laatst zelf ook accu vervangen, kost particulier 170 euro (Bosch S4E08) maar aangezien ik werk in een automaterialenzaak 100 euro. Online ook paar plekken gezien waar je deze voor rond die prijs kan bestellen.Weemism schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:59:
Volgens de online offerte van, in dit geval Euromaster, op basis van m'n kenteken zou dit uitkomen op 170 euro voor een Bosch accu incl. montage. De monteur gaf echter aan dat dit bedrag niet klopt en waarschijnlijk op het dubbele uit zou komen omdat ik een start/stop systeem heb. Hoewel ik me er technisch gezien wel iets bij kan voorstellen gezien een start/stop systeem meer eist van een accu, vraag ik me toch af of dit wel klopt op basis van jullie kennis/ervaring.
Inleren hoeft pas vanaf MQB platform, dus zou bij jou Scirocco ook niet hoeven. Lekker zelf doen, kwestie van 2 schroefjes los, oude accu eruit en nieuwe accu erin en klaar is kees.
Vreemd dan wel, want ook m'n vaste garage (VAGtechniek Nuenen) geeft zojuist op basis van mijn opgegeven kenteken aan dat de accu moet worden ingeleerd, en die weten doorgaans toch waar ze het over hebben.Scrtz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:33:
[...]
Inleren hoeft pas vanaf MQB platform, dus zou bij jou Scirocco ook niet hoeven. Lekker zelf doen, kwestie van 2 schroefjes los, oude accu eruit en nieuwe accu erin en klaar is kees.
Weet je zeker dat dit pas vanaf het MQB platform hoeft, zie zelf het verband ertussen namelijk ook niet helemaal.Wij werken met de originele VW accu's, deze zijn kwalitatief het beste en kunnen ook ingeleerd worden. Bij alle andere accu’s is dit niet mogelijk.
Zo’n originele accu kost 359,- euro incl. montage en inleren.
Was het inleren alleen verplicht als je een ander type/merk accu gaat gebruiken?
Als er hetzelfde type/merk werd gebruikt, was inleren niet nodig?
Zowel Euromaster (die een Bosch installeren die aan de specs voldoet) als de VAG specialist (die aangeeft alleen VW OEM accu's te gebruiken) geven beiden aan dat inleren noodzakelijk is.YoGi_Berra schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:00:
Was het inleren alleen verplicht als je een ander type/merk accu gaat gebruiken?
Heb een golf 6, alles werkt nog perfect incl start/stop en ben van de OEM Varta naar een Bosch gegaan.
Maar start de auto dan niet, of klopt alleen de laadstatus van de boordcomputer dan niet?
In het laatste geval is er vast wel iemand met vagcom die even de accu wil inleren.
Zelf druk ik altijd meteen de start/stop knop in om het uit te zetten, erg vervelend als je motor net uit staat zodra het licht groen wordt. Vraag mij af of het nou echt beter voor de motor is.
In het laatste geval is er vast wel iemand met vagcom die even de accu wil inleren.
Zelf druk ik altijd meteen de start/stop knop in om het uit te zetten, erg vervelend als je motor net uit staat zodra het licht groen wordt. Vraag mij af of het nou echt beter voor de motor is.
Raar verhaal van de garage. Elke fatsoenlijke (AGM) accu kan worden ingeleerd in het power management systeem van de auto. Wat niet meer is dan het aangeven dat er een nieuwe accu aanwezig is en van welke capaciteit en het resetten van wat oude waarden. Vaak zijn hier wel OBD app's voor te vinden waarmee je dat zelf kunt doen. Bij de garage betaal je echt veel te veel.Weemism schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Vreemd dan wel, want ook m'n vaste garage (VAGtechniek Nuenen) geeft zojuist op basis van mijn opgegeven kenteken aan dat de accu moet worden ingeleerd, en die weten doorgaans toch waar ze het over hebben.
[...]
Weet je zeker dat dit pas vanaf het MQB platform hoeft, zie zelf het verband ertussen namelijk ook niet helemaal.
Het is een beetje zoals je het antwoord interpreteert misschien ook. Ze hebben het over 'originele VW accu's', maar in de praktijk zijn dat natuurlijk ook gewoon Varta of Bosch accu's, en die kan je idd ook gewoon zelf kopen (mits AGM inderdaad).Luuk schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:01:
[...]
Raar verhaal van de garage. Elke fatsoenlijke (AGM) accu kan worden ingeleerd in het power management systeem van de auto. Wat niet meer is dan het aangeven dat er een nieuwe accu aanwezig is en van welke capaciteit en het resetten van wat oude waarden. Vaak zijn hier wel OBD app's voor te vinden waarmee je dat zelf kunt doen. Bij de garage betaal je echt veel te veel.
Door (fysieke) omstandigheden ben ik zelf helaas niet in staat deze zelf te plaatsen, of de motivatie te hebben om er zelf al te veel aan te moeten regelen. Eerder vandaag is er ook een nieuwe offerte van Euromaster binnengekomen voor de plaatsing van een Bosch geschikt voor start/stop, kost alles bij elkaar 285 euro, dus 75 euro goedkoper dan bij VAGTechniek. Gezien de prijs bij Winparts van 183 euro excl. verzending, en rekening houdende dat ie dan voor me wordt geplaatst en ik er verder geen gezeur van heb vind ik dat acceptabel.
Dank voor jullie antwoorden.
Zolang de accu een BEM code heeft kan deze ingeleerd worden.
Ik krijg opeens wat feeds voorbij schuiven over de 2020 golf, geen idee of het waar is, maar vind het er niet heel spannend uitzien
https://www.autoblog.com/...A0QzK1zSw3TLymt_Cep_RsCtp
https://www.topgear.com/c...ure-volkswagen-golf-r?amp
https://www.topgear.com/c...ure-volkswagen-golf-r?amp
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Lastig niet, maar je moet het eigenlijk wel goed doenVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Via Winparts zelf op kenteken de accu bestellen. Een accu vervangen is zelf niet zo lastig
Beter is om de auto op spanning te houden, even een kleine 2e accu parallel aansluiten.
En bij een AGM, ook bij een Scirocco is het beter om de BEM code in te leren.
Ja, het werkt ook zonder inleren, maar door hem in te leren zal er een optimale laad/ontlaad profiel plaatsvinden.
Hmm, vreemde vorm van de achterklep. Daarnaast, grootste mislukking blijft dat onnodige/zinloze/lelijke plastic waar eerst de uitlaat zat.Goldman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:13:
Ik krijg opeens wat feeds voorbij schuiven over de 2020 golf, geen idee of het waar is, maar vind het er niet heel spannend uitzien

Ik bedoel: zo kan het toch ook?
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 11-03-2019 21:16 ]
Jij valt daarover?
Man, wat een gedrocht
Lelijke velgen, waarom zit er (lak)kleur bij de mistlampen? Waarom is het grilletje zo nauw, is die deels elektrisch (zit wel een radiator)?
Is het een Cross Polo of een kleinere gemaakte T-Roc, lijkt goed hoog.
What the heck hebben ze met die dagrijverlichting gedaan??
Ik zie geen cameraatjes, heeft die geen 360view?
Man, wat een gedrocht
Lelijke velgen, waarom zit er (lak)kleur bij de mistlampen? Waarom is het grilletje zo nauw, is die deels elektrisch (zit wel een radiator)?
Een aangepaste dsg bak (door tuner / schakelmomenten enz), kan die zonder problemen via vcds naar basis instellingen gebracht worden zonder dat de aangepaste dag software gewist/aangetast word?
Mijn antwoord was ja: maar even voor de zekerheid hier als vraag.
Wil je hem een terug naar de basis instellingen:Soullancer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 00:52:
Een aangepaste dsg bak (door tuner / schakelmomenten enz), kan die zonder problemen via vcds naar basis instellingen gebracht worden zonder dat de aangepaste dag software gewist/aangetast word?
http://wiki.ross-tech.com...ift_Gearbox_%28DSG/02E%29
Of wil je iets specifieks weghebben wat “getuned”’is?
Voor m'n idee zijn de koplampen ook wat raar, zeikant auto, enkel de voorkant doet lijken alsof het een Renault Megane isFamous schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:22:
Jij valt daarover?
Man, wat een gedrocht
Er zitten bij de verlichting, zowel voor als achter, duidelijk te zien op de foto's camouflagestickers.Famous schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:22:
Jij valt daarover?
Man, wat een gedrocht
Doel je op de dagrijverlichting?GerCor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:51:
[...]
Er zitten bij de verlichting, zowel voor als achter, duidelijk te zien op de foto's camouflagestickers.
Ze hebben nu (Golf 7.5) de auto's voorzien met dubbele 'streepjes' welke verlicht zijn in de koplamp.
Zoals het op de foto staat gaan ze daar weer vanaf stappen en krijg je er een lijn bij op het bovenste gedeelte?
Dan kan ik wel een 'bummer' aanhalen van @Vissa66.
Een Golf 7 heeft dit ook, één verlichte U per koplamp, maar de R heeft er twee wat een stuk mooier is.
Is alleen niet aan te zetten op een non-R
Inderdaad de basis instellingen die je daar laat zien , oftewel de resetFamous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:03:
[...]
Wil je hem een terug naar de basis instellingen:
Of wil je iets specifieks weghebben wat “getuned”’is?
Zowel voor als achter zitten stickers op en boven de verlichting.Famous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:10:
Doel je op de dagrijverlichting?
Dat was bij de 7 zo inderdaad. Alleen op de 'R' heb je dubbele DRL. Bij de Golf 7.5 voor zover ik weet is enkele DRL en enkele richtingaanwijzer als je LED koplampen hebt. Wil je alles dubbel, zoals bij de Golf 7 'R' dat heeft, dan bestel je LED Plus.Ze hebben nu (Golf 7.5) de auto's voorzien met dubbele 'streepjes' welke verlicht zijn in de koplamp.
Zoals het op de foto staat gaan ze daar weer vanaf stappen en krijg je er een lijn bij op het bovenste gedeelte?![]()
Dan kan ik wel een 'bummer' aanhalen van @Vissa66.
Een Golf 7 heeft dit ook, één verlichte U per koplamp, maar de R heeft er twee wat een stuk mooier is.
Is alleen niet aan te zetten op een non-R
Vier eigenaren in een half jaartje
https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr
@GerCor
De Golf 7.5 GTI die ik zie rijden hebben allemaal de 'dubbele' lijn. Zoals:

Wellicht dat het een optie is, dat zou kunnen.
Ik zou het in elk geval stom vinden als het niet meer kan zoals bij de 7 het geval was.
@GerCor
Ik zou het in elk geval stom vinden als het niet meer kan zoals bij de 7 het geval was.
zoals GerCor al aangaf,
"Bij de Golf 7.5 voor zover ik weet is enkele DRL en enkele richtingaanwijzer als je LED koplampen hebt. Wil je alles dubbel, zoals bij de Golf 7 'R' dat heeft, dan bestel je LED Plus"
standaard enkele richtingaanwijzer bij LED koplampen, bij LED plus heb je dubbel.
ik zelf heb ook Led Plus besteld ivm dat het mooier staat..
"Bij de Golf 7.5 voor zover ik weet is enkele DRL en enkele richtingaanwijzer als je LED koplampen hebt. Wil je alles dubbel, zoals bij de Golf 7 'R' dat heeft, dan bestel je LED Plus"
standaard enkele richtingaanwijzer bij LED koplampen, bij LED plus heb je dubbel.
ik zelf heb ook Led Plus besteld ivm dat het mooier staat..
Dan vraag je je af wat er verkeerd mee is dat die zo snel van eigenaar wisseltFamous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:41:
Vier eigenaren in een half jaartje![]()
@GerCor
[Afbeelding]
BTW zalig karretje tegengekomen.....
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/272810440.html
jammer van het geel -_- anders ik hem wel durven kopen ^^ Kan de bmw buiten aangezien ik toch nergens donor chassis geraak
Kopen en wrappen die handel.azz_kikr schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:14:
…
BTW zalig karretje tegengekomen.....
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/272810440.html
jammer van het geel -_- anders ik hem wel durven kopen ^^ Kan de bmw buiten aangezien ik toch nergens donor chassis geraak
Dikke pech voor mijn zoon.
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 12-03-2019 10:28 ]
In de 2,5 jaar dat 'ie op NL kenteken staat in totaal 5 (twee jaar op jouw naam)….. Maar hoeveel Duitse eigenaren heeft 'ie in de 6 jaar daarvóór gehad?Famous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:41:
>>knip<<
@GerCor WTF moet die R32 badge op de auto van je zoon
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-03-2019 10:32 ]
Ach, je kent dat wel. Word je staande gehouden door de politie: waarom zijn jouw ramen zo donker getint, of bij een motor, waarom is dat nummerbord zo gebogen dat het onleesbaar is?wimmel_1 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:27:
[...]
In de 2,5 jaar dat 'ie op NL kenteken staat in totaal 5 (twee jaar op jouw naam)….. Maar hoeveel Duitse eigenaren heeft 'ie in de 6 jaar daarvóór gehad?
@GerCor WTF moet die R32 badge op de auto van je zoon![]()
![]()
What Has Been Seen Cannot Be Unseen
Geen idee meneer de agent, nooit op gelet want ik heb de auto zo gekocht.
Haha, nee in Duitsland twee eigenaren.wimmel_1 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:27:
[...]
In de 2,5 jaar dat 'ie op NL kenteken staat in totaal 5 (twee jaar op jouw naam)….. Maar hoeveel Duitse eigenaren heeft 'ie in de 6 jaar daarvóór gehad?
@GerCor WTF moet die R32 badge op de auto van je zoon![]()
![]()
What Has Been Seen Cannot Be Unseen
Ik was de derde (eerste op NL) en heb hem twee jaar gehad inderdaad.
Op een of andere manier krijg ik steeds een berichtje als hij van eigenaar wisselt dus weet wel een beetje de geschiedenis met het verloop. Als de DSG was aangepast had ik hem denk ik teruggekocht.
Al zit Famous al even te twijfelen voor een R32, wat mij tegenhoud is dat er gewoon nul snelheid in zit..
Aantal eigenaren zegt niet altijd alles. Mijn auto staat volgens de RDW op 5 eigenaren terwijl ik aantoonbaar de tweede eigenaar ben.Famous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:41:
@GerCor
[Afbeelding]
De auto is gegaan van lease (zakelijk) -> zelfde eigenaar maar dan prive -> dealer locatie A -> dealer locatie B -> mijzelf. = 5 'eigenaren'
Turbo erop en genoeg snelheidFamous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Haha, nee in Duitsland twee eigenaren.
Ik was de derde (eerste op NL) en heb hem twee jaar gehad inderdaad.
Op een of andere manier krijg ik steeds een berichtje als hij van eigenaar wisselt dus weet wel een beetje de geschiedenis met het verloop. Als de DSG was aangepast had ik hem denk ik teruggekocht.
Al zit Famous al even te twijfelen voor een R32, wat mij tegenhoud is dat er gewoon nul snelheid in zit..
[Afbeelding]
Maar daar zijn de blokken niet voor gemaakt.Pannekoek81 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:17:
[...]
Turbo erop en genoeg snelheid. De snelheidsbeleving is wat minder, maar met standaard 250PK ben je niet bepaald de langzaamste. Geluid van de R32 is wel prima.
Tuurlijk rijden er wat rond maar je leest vaak dat het niet optimaal is. Het geluid doet het ook niet ten goede
Gezien het echt een plezier auto voor erbij wordt zal er geen 50 mee gereden worden.
Maar het geluid wat de auto produceert, zeker met een andere uitlaat eronder, is dé reden dat ik er een in de garage wil hebben staan
Hallo allemaal,
Ik heb interesse in een Volkswagen als volgende lease wagen. Echter snap ik nu niet echt wat nou het verschil tussen een Polo en Golf is...
Ze zeggen grootte etc maar de auto's verschillen amper van elkaar maar de Golf begin al 10 duizend duurder. Ik ben dus best verward.
Is de Golf luxer of voorzien van beter kwaliteit?
Ik wou een Polo leasen dit of volgend jaar namelijk.
Ik heb interesse in een Volkswagen als volgende lease wagen. Echter snap ik nu niet echt wat nou het verschil tussen een Polo en Golf is...
Ze zeggen grootte etc maar de auto's verschillen amper van elkaar maar de Golf begin al 10 duizend duurder. Ik ben dus best verward.
Groter, luxer, meer gefineerd, wat meer comfort.
Dat gezegd te hebbende is de nieuwe Polo een prima auto.
Ik zou uitzoeken welke opties je graag wenst, als dit allemaal op een Polo te krijgen is, is het een goede keus voor jou.
Weet niet of ze nog die acties hebben maar 'toen' kon je voor €209,- (ommenabij) een goed aangeklede Polo private leasen, mooie prijs was dat.
Ik zou uitzoeken welke opties je graag wenst, als dit allemaal op een Polo te krijgen is, is het een goede keus voor jou.
Weet niet of ze nog die acties hebben maar 'toen' kon je voor €209,- (ommenabij) een goed aangeklede Polo private leasen, mooie prijs was dat.
Polo vanaf € 19.161ThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:24:
Golf vanaf € 24.045
Ik heb de interieur bekeken van een Golf en een Polo en zie niet echt een "wow" verschil.Famous schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:30:
Groter, luxer, meer gefineerd, wat meer comfort.
Een goed aangekleed Golf komt echt duur uit. Voor dat bedrag kan ik een Mercedes of BMW wel leasen, met minder opties natuurlijk. Opties vs uiterlijk word het dan.
Ik had laatst nog een Polo aangekleed en toen kwam ik op de 35 duizend uit wat wel goed was. Bij een Golf dacht ik no way
Het lijkt er meer op dat je niet verder gekomen bent dan de beginpagina. Verschillende motoren. Polo 1.0 en Golf 1.5. Polo 1.5 is al € 4.500 duurder.ThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:35:
Ik had beide Highline Business R vergeleken met elkaar.
Net even gekeken en dit zijn de bedragen:
€ 23.205 vs 34.185
Ik heb verder niet zo veel verstand van al die motoren etcGerCor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:08:
[...]
Het lijkt er meer op dat je niet verder gekomen bent dan de beginpagina. Verschillende motoren. Polo 1.0 en Golf 1.5. Polo 1.5 is al € 4.500 duurder.
Voor mij is uiterlijk het belangrijkst.
Zolang het maar een automaat heeft maakt me verder niet zoveel uit.
Welke type/model Polo of Golf zouden jullie aanraden als ik alleen de uiterlijk belangrijk vind? Sportief...etc
Verschil is zoals GerCor aangeeft is inderdaad financieel niet zo groot.ThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:24:
Hallo allemaal,
Maar de Golf is van binnen net iets ruimer en wat stiller. Verder zeggen ze in diverse reviews dat de Golf hoogwaardiger is en dan met name het dashboard. Persoonlijk: beide zijn totaal niet spannend, de Golf op langer termijn toch de voorkeur.
Al met al wordt gezegd dat de Golf nog steeds iets meer "volwassen" is, een klasse hoger. Ondanks dat de nieuwe Polo dicht tegen de Golf aan zit.
Persoonlijk: de Golf. Ik rij een Highline aangevuld met wat pakketten en optiesThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:32:
[...]
Ik heb verder niet zo veel verstand van al die motoren etc
Welke type/model Polo of Golf zouden jullie aanraden als ik alleen de uiterlijk belangrijk vind? Sportief...etc
Tsja, dat is veel te persoonlijk. Onmogelijk te beantwoorden waar jij iets aan hebt, want dan krijg je dit:ThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:32:
Ik heb verder niet zo veel verstand van al die motoren etc
Ik vind een Polo helemaal niks. Maakt niet uit of het zelfs de GTI is.
Wat is sportief? Voor mij is dat een Golf 7.5 (R)-line, wit, panoramadak, mooie velgen, mooie uitlaat, LED Plus koplampen en dynamische achterlichten. Alles wat daaronder zit maakt het voor mij steeds een stukje minder sportief. Dus, andere kleur dan wit = minder sportief
GerCor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Wat is sportief? Voor mij is dat een Golf 7.5 (R)-line, wit, panoramadak, mooie velgen, mooie uitlaat, LED Plus koplampen en dynamische achterlichten. Alles wat daaronder zit maakt het voor mij steeds een stukje minder sportief. Dus, andere kleur dan wit = minder sportief
Golf 7.5 heeft standaard ACCGerCor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Tsja, dat is veel te persoonlijk. Onmogelijk te beantwoorden waar jij iets aan hebt, want dan krijg je dit:
Ik vind een Polo helemaal niks. Maakt niet uit of het zelfs de GTI is.
Uitlaat is niet zichtbaar bij 7.5 met R-lineGerCor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:58:
[...]
In AvE we trust
Voor ThaddeusX is uiterlijk het belangrijkste. ACC is niet echt iets dat toevoegt aan het uiterlijk en wordt daarnaast regelmatig niet als 'aanwinst' gezien.
Op de Golf 7.5 Highline Business R zit standaard AID. En zo nog een paar zaken die de Golf 7.5 duurder maken. 17 inch velgen op de Golf 7.5 tegenover 16 inch op de Polo.
Ik heb ook totaal geen zin om naar zo een dealer te gaan. Want volgens die lui moetje alle opties nemen natuurlijkGerCor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Voor ThaddeusX is uiterlijk het belangrijkste. ACC is niet echt iets dat toevoegt aan het uiterlijk en wordt daarnaast regelmatig niet als 'aanwinst' gezien.
Op de Golf 7.5 Highline Business R zit standaard AID. En zo nog een paar zaken die de Golf 7.5 duurder maken. 17 inch velgen op de Golf 7.5 tegenover 16 inch op de Polo.
Vanochtend zag ik een hele mooie witte Polo waarvan ik dacht "wow die is nice!".
Op de website van VW weet ik soms niet wat er nou wel toegevoegd word of niet qua uiterlijk. Is beetje lastig te zien.
Redelijk goed te zien in de configurator of met de prijslijst pdf, maar goed R-Line is uiterlijk en je hebt het R-Line interieur pakket. Advance is buitenkant (pano dak en led koplampen).ThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:49:
[...]
Ik heb ook totaal geen zin om naar zo een dealer te gaan. Want volgens die lui moetje alle opties nemen natuurlijk![]()
Vanochtend zag ik een hele mooie witte Polo waarvan ik dacht "wow die is nice!".
Op de website van VW weet ik soms niet wat er nou wel toegevoegd word of niet qua uiterlijk. Is beetje lastig te zien.
Verder veelal pakketten voor luxe zoals winterpakket of rijassistentie pakketten (ACC is standaard), maar dit doet niks met het uiterlijk.
Ik heb het gevoel dat hij wel erg tevreden is met zijn eigen 'sportieve' Golf.
Ik zit zo eens in de Golf configurator te kijken, maar ik 'mis' nu een aantal motorversies (hatchback / benzine) die tot voor kort wel beschikbaar waren, zoals de 1.0 TSi DSG en de 1.5 BM DSG 96 kW.
Geloof ik niks van. Als je zegt: lever mij even 5 ton koeienstront dan leveren ze je dat met alle plezier en doen er ook nog een prachtige strik omheen om jou het idee te geven dat je de beste stront gekocht hebt die er bestaat.ThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:49:
Ik heb ook totaal geen zin om naar zo een dealer te gaan. Want volgens die lui moetje alle opties nemen natuurlijk
Look no further ….. dan is dat jouw auto.Vanochtend zag ik een hele mooie witte Polo waarvan ik dacht "wow die is nice!".
Zeker. Is ontzettend moeilijk, vooral als je niet eerder met Volkswagen te maken hebt gehad. Het is achteraf een koe in de kont kijken. Mijn zwager heeft een Audi TT. Prachtige auto vindt hijzelf. Is het ook. Audi naar de garage en kreeg een Polo mee met ACC. Nu wil hij ook ACC op zijn Audi TT maar dat gaat het niet worden. Kun je van balen of je bij neerleggen. Laatste is altijd verstandiger.Op de website van VW weet ik soms niet wat er nou wel toegevoegd word of niet qua uiterlijk. Is beetje lastig te zien.
Iemand een goed adres voor plasti dippen?
En evt ramen tinten ?
Bij voorbaat dank
En evt ramen tinten ?
Bij voorbaat dank
Wat wil je plastidippen?glydoscoop schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:27:
Iemand een goed adres voor plasti dippen?
En evt ramen tinten ?
Bij voorbaat dank
Welke regio zit je?
Mwoaahhh.. Ga maar eens naar de dealer en vergelijk ze daar, denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je denkt dat er weinig verschil zit tussen de tweeThaddeusX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:34:
[...]
Ik heb de interieur bekeken van een Golf en een Polo en zie niet echt een "wow" verschil.
Een goed aangekleed Golf komt echt duur uit. Voor dat bedrag kan ik een Mercedes of BMW wel leasen, met minder opties natuurlijk. Opties vs uiterlijk word het dan.
Ik had laatst nog een Polo aangekleed en toen kwam ik op de 35 duizend uit wat wel goed was. Bij een Golf dacht ik no wayik kwam richting de 45/50 duizend geloof ik.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Een dik aangekleed Audi A1 ziet er ook aantrekkelijk uit. Ik ben niet zo van de Audi maar de nieuwe A1 ziet er echt mooi uit! En die is circa 5 duizend duurder dan een dik aangeklede Polo.
Nieuwe A1 is zeker mooi, de edition one zit ook goed vol. Helaas geen pano dak mogelijkheid. Zonder al teveel gekke dingen aangeklikt toch 40K voor een 1.0.ThaddeusX schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:20:
Een dik aangekleed Audi A1 ziet er ook aantrekkelijk uit. Ik ben niet zo van de Audi maar de nieuwe A1 ziet er echt mooi uit! En die is circa 5 duizend duurder dan een dik aangeklede Polo.
edition one met automaat, stoelverwarming, getint glas achter, binnenspiegel dimmend en nog paar kleine dingen. Tja dat kost de Golf die ik nu rij ook. Dan toch maar een Golf rijden
Ohja geen panorama dak idd. Dat vond ik wel raarPannekoek81 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Nieuwe A1 is zeker mooi, de edition one zit ook goed vol. Helaas geen pano dak mogelijkheid. Zonder al teveel gekke dingen aangeklikt toch 40K voor een 1.0.
edition one met automaat, stoelverwarming, getint glas achter, binnenspiegel dimmend en nog paar kleine dingen. Tja dat kost de Golf die ik nu rij ook. Dan toch maar een Golf rijden
Wel jammer...
Golf uiterlijk vind ik een beetje outdated worden. Misschien als ze met een nieuwere uiterlijk komen dat ik meer de Golf kant op ga
Golf gaat inderdaad al lange tijd mee. Ik had voor mijn huidige Golf 7.5 de 7. Weinig verschil, gelukkig nu wel een AID en "mis" wat kofferbakruimte. Ik reed altijd een station, maar geen kinderwagen meer en komt ook niet meer, dus een hatchback met meer opties vond ik prima.ThaddeusX schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:34:
[...]
Ohja geen panorama dak idd. Dat vond ik wel raarSnap niet waarom ze dat niet als optie erbij doen. Misschien niet eens mogelijk in die bak technisch gezien.
Wel jammer...
Golf uiterlijk vind ik een beetje outdated worden. Misschien als ze met een nieuwere uiterlijk komen dat ik meer de Golf kant op gaik had wat fotos gezien van een nieuwe mogelijke Golf in 2020 of 2021 maar was niet echt mijn smaak. Dan vind ik de Polo zelfs mooier.
Maar toch het model is al lange tijd op de markt.
De nieuwe is nog weinig van te vinden. Op alle foto's zitten nog plekken met stickers, waardoor het lastig te zien is hoe het echt gaat worden.
Velgen ..Famous schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:03:
[...]
Wat wil je plastidippen?
Welke regio zit je?
Spiegelkappen miss?
Ik zit rond regie Rdam
https://www.autoblog.com/...mt_Cep_RsCtp&guccounter=2Pannekoek81 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:39:
[...]
Golf gaat inderdaad al lange tijd mee. Ik had voor mijn huidige Golf 7.5 de 7. Weinig verschil, gelukkig nu wel een AID en "mis" wat kofferbakruimte. Ik reed altijd een station, maar geen kinderwagen meer en komt ook niet meer, dus een hatchback met meer opties vond ik prima.
Maar toch het model is al lange tijd op de markt.
De nieuwe is nog weinig van te vinden. Op alle foto's zitten nog plekken met stickers, waardoor het lastig te zien is hoe het echt gaat worden.
Is toch gewoon goed te bekijken?
M3P 24'
Gaat puur om basisinstellinfrn van vcds
Ik zit zo hard te twijfelen om die koplampen, zo mooi, maar 900 euro vind ik toch echt veel geld! Moeilijk!!!Famous schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:30:
Zag vandaag bij EM Services dat hij bij een Golf 7 halogeen koplampen heeft vervangen naar Osram full LED inclusief dynamic blinkers, Golf 7,5 achterlichten incl. Dynamics blinkers en de zijspiegels dynamic blinkers.
Dat vind ik nog eens mooie upgrades![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Soms moet je iets minder nuchter zijn.Dirk0s schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:37:
Ik zit zo hard te twijfelen om die koplampen, zo mooi, maar 900 euro vind ik toch echt veel geld! Moeilijk!!!
Stel, je MOET morgen € 900 betalen voor iets onvoorzien. Balen natuurlijk maar je moet. Dus, je betaalt, weg € 900. Over 3 maanden denk je: oja, 3 maanden geleden moest ik € 900 betalen. En na een jaar zeg je: hoeveel was het ook alweer dat ik een jaar geleden moest betalen? Iets van 700, 800? Ik weet het niet eens meer precies.
Als je iets graag wil moet je het doen. J YOLO. En over 3 jaar kun je wel dood zijn. Geniet van het leven.
Zo gaan die dingen in het leven. Ik heb ook €190 betaald voor 2 spiegelkappen. Belachelijke prijs natuurlijk voor 2 stukjes plastic. Maar ik geniet er elke dag van. Ik werk er toch elke dag voor? Ondertussen ligt de rekening van de motorrijtuigenbelasting weer voor mijn neus. Kijk ik op mijn telefoon wordt er ook van alles van mijn bankrekening afgeschreven.
Eens, zolang je het prima kunt missen, YOLO. Je leeft maar 1x.
M3P 24'
Ik moest echt langs de tuner om mijn bak geheel naar standaard software te krijgen. Met VCDS en overschrijven via de dealer werkte niet. Dus ik zou zeggen, ja.Soullancer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:26:
M3P 24'
Daar kan ik niemand die dit doet, zit aan de andere kant van 't landglydoscoop schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Velgen ..
Spiegelkappen miss?
Ik zit rond regie Rdam
Maar zou je de spiegelkappen niet beter wrappen?
Als jij ze los inlevert bij een partij ben je denk ik amper wat kwijt en is beter/netter aan te brengen.
@Dirk0s Ik sluit me hierbij aan bij @GerCor en @Vissa66..
Als je de originele bewaard kan je ze altijd nog doorverkopen mocht de auto eruit gaan.
Voor de meeste is het een (bijna) dagelijks vervoermiddel, veel plezier van dus
[ Voor 22% gewijzigd door Famous op 14-03-2019 09:26 ]
Dealers zetten zo'n auto in de handelsvoorraad en daarbij wordt er niets opgeteld bij het aantal eigenaren. Er zou bij jou dus 2/1 moeten staan (2 privé, 1 zakelijk).Luuk schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:24:
[...]
Aantal eigenaren zegt niet altijd alles. Mijn auto staat volgens de RDW op 5 eigenaren terwijl ik aantoonbaar de tweede eigenaar ben.
De auto is gegaan van lease (zakelijk) -> zelfde eigenaar maar dan prive -> dealer locatie A -> dealer locatie B -> mijzelf. = 5 'eigenaren'
ja kan natuurlijk ook maar mijn insteek was als we toch de volgen doen ...Famous schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:25:
[...]
Daar kan ik niemand die dit doet, zit aan de andere kant van 't land![]()
Maar zou je de spiegelkappen niet beter wrappen?
Als jij ze los inlevert bij een partij ben je denk ik amper wat kwijt en is beter/netter aan te brengen.
@Dirk0s Ik sluit me hierbij aan bij @GerCor en @Vissa66..
Als je de originele bewaard kan je ze altijd nog doorverkopen mocht de auto eruit gaan.
Voor de meeste is het een (bijna) dagelijks vervoermiddel, veel plezier van dus
ik kan namelijk goedkoper nieuwe kappen kopen denk ik ? kost zon 30/40 euro in kleur
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS