Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ga ook over van Vodafone naar Simpel. Wat ik krijg zal wel wat minder worden, maar maandprijs ook maar een fractie van wat het nu is.

Wat mij net opviel; ik had de pagina openstaan en daar stond nog €20 voor het 1-jarige 10GB sim-only.
Ik ging vervolgens via CashbackXL weer naar de site van Simpel, staat er ineens €22,50 voor dat abonnement.
Ze zijn - naar mijn weten - dan nog steeds veruit het goedkoopst; maar wel jammer; want ze begonnen dit abonnement een tijdje geleden namelijk met €17,50 p/maand.

Dat komt nu (na alle kortingen, aansluitkosten, cashback etc.) neer op gemiddeld €12,20 p/maand i.p.v. gem. €10,92 p/maand (bij €20 p/maand) of zelfs gem. €9,67 p/maand toen het nog €17,50 p/maand was.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 15-06-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06 22:27
Ik ben vandaag van provider gewisseld, echter lijkt mijn internet niet te werken. Ik heb geprobeerd de APN settings aan te passen, maar zonder succes. Is hier een oplossing voor? Wel ben ik via de telefoon gewoon bereikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door J0kerNL op 15-06-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 17:51
J0kerNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:33:
Ik ben vandaag van provider gewisseld, echter lijkt mijn internet niet te werken. Ik heb geprobeerd de APN settings aan te passen, maar zonder succes. Is hier een oplossing voor? Wel ben ik via de telefoon gewoon bereikbaar.
Even wachten of "internet" naar 1300 sms'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Na het overschakelen kan het een paar uur duren voordat dehrt internet werkt, dat was bij mij destijds ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:41
Piet91 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:29:
Ik ga ook over van Vodafone naar Simpel. Wat ik krijg zal wel wat minder worden, maar maandprijs ook maar een fractie van wat het nu is.

Wat mij net opviel; ik had de pagina openstaan en daar stond nog €20 voor het 1-jarige 10GB sim-only.
Ik ging vervolgens via CashbackXL weer naar de site van Simpel, staat er ineens €22,50 voor dat abonnement.
Ze zijn - naar mijn weten - dan nog steeds veruit het goedkoopst; maar wel jammer; want ze begonnen dit abonnement een tijdje geleden namelijk met €17,50 p/maand.

Dat komt nu (na alle kortingen, aansluitkosten, cashback etc.) neer op gemiddeld €12,20 p/maand i.p.v. gem. €10,92 p/maand (bij €20 p/maand) of zelfs gem. €9,67 p/maand toen het nog €17,50 p/maand was.
Verrek je hebt gelijk! Dan is de 10GB wel heel oninteressant geworden bij Simpel en is het gat heel groot geworden met het 5GB Abo.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hier ook niet sinds 9u vanochtend, maar kan ook niet bellen en sms'en, wel ontvangen. Klantenservice zei dat het vandaag allemaal wat langer duurt en uiterlijk op 23:59 zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Mijn vrouw is gister overgestapt van Tele2 naar Simpel. Maar ze kan vandaag nog steeds niet bellen. Hebben meer mensen hier last van? Gebeld worden lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:32

Oekol

waka waka hey hey

jaguarxj16 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:42:
Mijn vrouw is gister overgestapt van Tele2 naar Simpel. Maar ze kan vandaag nog steeds niet bellen. Hebben meer mensen hier last van? Gebeld worden lukt wel.
Even geduld hebben, dat staat ook in de brief die je hebt gehad met de simkaart. Zelfde geld voor internet. Telefoon uit en aan doet wonderen.

Edit: oh ik lees nu gisteren. Dat is wel bijzonder. Even telefoon opnieuw aan en uit zetten en anders klantenservice bellen

Overigens heb ik gisteren een 3e klant aangebracht bij Simpel. Na mijzelf vriendin nu ook schoonmoeder. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 16-06-2018 09:53 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Inmiddels kan ze bellen! Ben van andere providers gewend dat het wat sneller gaat. Maar misschien was het een eenmalige hick up. Stap zelf over paar weken over. Kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jassy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:50:
Verrek je hebt gelijk! Dan is de 10GB wel heel oninteressant geworden bij Simpel en is het gat heel groot geworden met het 5GB Abo.
Heel oninteressant ben ik het niet mee eens. Ik kan nergens een sim-only vinden met dergelijk aantal GB's, min/sms voor dat bedrag per maand. Alleen Youfone komt in de buurt met 10GB, 100 min/sms voor €13 p/maand en dat is bij een 2-jarig abonnement i.p.v. 1 jaar bij Simpel.

Bij Simpel is het nu dus gemiddeld €12,20 p/maand voor 10GB, 100 min, 500 sms bij dit nieuwe maandbedrag van €22,50 p/maand.
Bij €20 p/maand was het gem. €10,92 p/maand dus uiteindelijk scheelt het €1,28 p/maand.
IMHO niet het verschil tussen interessant en 'heel oninteressant'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 22:23
Voor alle overstappers, het kan inderdaad de hele dag duren voordat alle diensten werken. Gewoon rustig afwachten, je telefoon een paar keer uit/aan zetten en je instellingen configureren via de toestelhulp van simpel, dan moet het goedkomen! Bij mij duurde het tot ver in de middag voordat alles werkte.

https://www.simpel.nl/toestelhulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 21:23
Kan het kloppen als ik de APN instelling op internet.acces heb staan dat internet niet werkt en als deze op smartsites staat wel? Nu paar keer geprobeerd maar als ik de instellingen naar internet.acces zet dan heb ik geen data verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
frankdewildt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:45:
Kan het kloppen als ik de APN instelling op internet.acces heb staan dat internet niet werkt e
Schrijf je internet.acces ook echt zo? Want het moet namelijk internet.access.nl zijn.

Verder werkt smartsites ook wel, maar werkt internet dan in het buitenland meestal niet en/of 4G niet.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 18-06-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zojuist maar een 1-jarig 10GB abonnement besteld. Bij CashbackXL is de €15 al bevestigd dus hopelijk gaat dat ook goed (wel even adblocker uitschakelen als je zoiets doet :P).

Helaas niet meer de twee extra data-simkaarten van VF, maar met deze prijzen kan ik letterlijk nog zo'n Simpel abonnement erbij bestellen en gebruiken als data-sim en dan ben ik nog steeds goedkoper uit.

Expres voor 1 jaar gegaan; de gemiddelde maandprijs is bij 2 jaar hoger (gem. €14,33 p/maand) en tegenwoordig veranderen abonnementen en prijzen (veel acties tegenwoordig) zo vaak; dat ik mij niet voor 2 jaar wil vastleggen.

Ben benieuwd naar de overgang en ook hoe bereik nu wordt (van VF naar T-Mobile). Ervaar geen grote problemen, maar ben verder wel benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 18-06-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Piet91 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:53:
Helaas niet meer de twee extra data-simkaarten van VF,
Dat vind ik inderdaad ook jammer. Ik heb sinds kort een 4G tablet en zou mooi zijn om die gewoon af en toe te gebruiken met mijn huidige bundel (5GB).

Maar goed er is volgens mij geen één virtuele provider die dit aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:25
Ik vandaag ook maar aangevraagd, nu alleen nog een los toestel uitzoeken. Ben alleen benieuwd wanneer ik het smsje voor nummerbehoud ontvang. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
iRobert schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:57:
Ben alleen benieuwd wanneer ik het smsje voor nummerbehoud ontvang. Iemand ervaring daarmee?
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Zodra we je eerste betaling hebben ontvangen sturen we je een validatiecode per sms. Wanneer je die hebt beantwoord vragen we nummerbehoud aan bij je huidige aanbieder.

Betaling gedaan, maar nog geen sms gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:57:
Dat vind ik inderdaad ook jammer. Ik heb sinds kort een 4G tablet en zou mooi zijn om die gewoon af en toe te gebruiken met mijn huidige bundel (5GB).

Maar goed er is volgens mij geen één virtuele provider die dit aanbiedt.
Tja, de tablet die ik hiervoor gebruikte, gebruik ik al niet meer dus zo'n groot verlies is het niet.
Daarnaast wat ik al zei; ik kan nog een abbo erbij nemen en dan ben ik nog steeds goedkoper uit.
Maar het zou wel leuk zijn geweest als je een extra simkaart erbij zou kunnen nemen, desnoods voor een paar euro per maand extra.
Maar ik denk dat de providers dat niet doen omdat ze dan simpelweg inkomsten mislopen.
(ze verkopen liever een extra abonnement hiervoor lijkt me)
iRobert schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:18:
Zodra we je eerste betaling hebben ontvangen sturen we je een validatiecode per sms. Wanneer je die hebt beantwoord vragen we nummerbehoud aan bij je huidige aanbieder.

Betaling gedaan, maar nog geen sms gehad.
Apart, ik kreeg 'm binnen een paar seconden zodra ik online klaar was (order bevestigen, betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Piet91 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:41:
[...]

Tja, de tablet die ik hiervoor gebruikte, gebruik ik al niet meer dus zo'n groot verlies is het niet.
Daarnaast wat ik al zei; ik kan nog een abbo erbij nemen en dan ben ik nog steeds goedkoper uit.
Maar het zou wel leuk zijn geweest als je een extra simkaart erbij zou kunnen nemen, desnoods voor een paar euro per maand extra.
Maar ik denk dat de providers dat niet doen omdat ze dan simpelweg inkomsten mislopen.
(ze verkopen liever een extra abonnement hiervoor lijkt me)

[...]

Apart, ik kreeg 'm binnen een paar seconden zodra ik online klaar was (order bevestigen, betalen)
Vermoedelijk omdat het een zakelijk naar privé omschakeling betreft duurt het wat langer.

Update: Omdat ik het betreffende klantnummer van de huidige provider al had ingevoerd krijg je dus niet een sms.

[ Voor 6% gewijzigd door iRobert op 19-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06 18:00
Nog 1 week wachten... en dan overstappen van simyo in dertig dagen, met deze prijzen voor onbeperkt bellen en 5gb aan bundel, ben je gewoon dief van je eigen portomonnee om dit niet te doen met huidige acties. 8)7

Zeker met cashback erbij verlies je er helemaal niks op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 10:37
Zit er geen addertje onder het gras met de eerste 6 maanden voor 1 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:41

IkWilbert

Het is mij!

Dirk0s schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
Zit er geen addertje onder het gras met de eerste 6 maanden voor 1 euro per maand?
Welk addertje zou dat moeten zijn dan?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Dirk0s schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
IkWilbert schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Welk addertje zou dat moeten zijn dan?
Een heel terrarium!
Mensen lezen echt niet een paar pagina's terug voor weer dezelfde vragen komen.

Wel grappig die Bierdopje ondertitels bij de laatste commercial. Zijn ze niet de eerst mee en die site is sowieso al een paar jaar minder relevant sinds ze geen ondertiteling meer aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik heb enkele pagina's van dit topic doorgelezen en begrepen, dat vele ondertussen al overgestapt zijn naar Simpel. Persoonlijk twijfel ik echter nog enigzins, dan met name welk abonnement het best voor mij zou zijn. Eigenlijk red ik het al jaren zonder mobiel internet en daarom vind ik een kleine bundel van 250mb of 500mb wel interessant.

Het mobiel internet zal ik dan voornamelijk willen gebruiken ter ondersteuning bij de navigatie op de telefoon: dat doe ik nu offline, maar met mobiel internet zou ik ten alle tijden de actuele verkeersdrukte kunnen zien. Vooral fijn op reis. Aan de andere kant vind ik de € 10 bundel met 5gb ook erg interessant, alleen ik weet zeker dat ik daar slechts een fractie van zou gebruiken.

Bellen en smsen doe ik eigenlijk bijna nooit, dus die belminuten vind ik niet zo belangrijk. Al is het fijn als je ook eens sporadisch kunt bellen. Je ontsnapt er helaas toch niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:04
@Anoniem: 1068241

mijn ervaring is dat je iets meer data gaat gebruiken omdat je niet meer hoeft te beknibbelen. Dus ook inderdaad overal online navigatie.
Vroeger rond de 500 Mb per maand, nu rond de 1 Gb per maand. Ik heb een 2Gb abo, voor de vakantie heb ik wel eens een gieg bijgekocht.

Als je een 5GB abo neemt, weet je zeker dat je genoeg hebt. Is nog steeds heel goedkoop, je weet precies wat het kost. Over 2 jaar kijk je weer eens hoe het er dan voor staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Met de prijzen die Simpel nu rekent (prijzen waren in het begin lager p/maand)
- Je betaalt €20 voor aansluitkosten
- Je kunt echter €15 terugkrijgen met CashbackXL
- Je betaalt bij zowel 1- als 2-jarig abonnementen 6 maanden €1 p/maand.

Dit opgeteld komt op €20 - €15 + 6 * €1 = €11.
Hier bij op komt dan nog 6 (1 jarig abbo) of 18 maal (2 jarig abbo) de normale maandkosten.

1 jaar:
250MB/100min/500sms: €11 + 6 * €7,50 = €56 / 12 = gem. €4,67 p/maand
500MB/100min/500sms: €11 + 6 * €9 = €65 / 12 = gem. €5,42 p/maand
2GB/100min/500sms: €11 + 6 * €12,50 = €86 / 12 = gem. €7,17 p/maand
5GB/onbeperkt min/500sms: €11 + 6 * €15 = €101 / 12 = gem. €8,42 p/maand
10GB/100min/500sms: €11 + 6 * €22,50 = €146 / 12 = gem. €12,17 p/maand

2 jaar:
250MB/100min/500sms: €11 + 18 * €2,50 = €56 / 24 = gem. €2,33 p/maand
500MB/100min/500sms: €11 + 18 * €4 = €83 / 24 = gem. €3,46 p/maand
2GB/100min/500sms: €11 + 18 * €7,50 = €146 / 24 = gem. €6,08 p/maand
5GB/onbeperkt min/500sms: €11 + 18 * €10 = €191 / 24 = gem. €7,96 p/maand
10GB/100min/500sms: €11 + 18 * €18,50 = €344 / 24 = gem. €14,33 p/maand

Wil je 10GB data; neem dan een 1-jarig abonnement; je gemiddelde maandkosten zijn dan het laagst.
Geen wonder; de stap van 5 naar 10GB is qua maandprijs een stuk groter dan de stappen tussen de goedkopere abbo's.

Wil je een van de 4 goedkoopste abonnementen; dan is het wat moeilijker kiezen; de 2-jarige abbo's zijn relatief gezien een stuk goedkoper maar alsnog is het verschil tussen 1 en 2 jaar respectievelijk maar
€2,33 | €1,96 | €1,09 | €0,46. IMHO vrij klein.
Dan ga ik liever voor 1 jaar, dan kan ik dan weer kijken wat dan aantrekkelijk is qua abonnement, want ik heb het idee dat de prijzen tegenwoordig weer aardig fluctueren. Dan zit ik liever niet 2 jaar vast aan een abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djiedjee schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:16:
@Anoniem: 1068241

mijn ervaring is dat je iets meer data gaat gebruiken omdat je niet meer hoeft te beknibbelen. Dus ook inderdaad overal online navigatie.
Vroeger rond de 500 Mb per maand, nu rond de 1 Gb per maand. Ik heb een 2Gb abo, voor de vakantie heb ik wel eens een gieg bijgekocht.

Als je een 5GB abo neemt, weet je zeker dat je genoeg hebt. Is nog steeds heel goedkoop, je weet precies wat het kost. Over 2 jaar kijk je weer eens hoe het er dan voor staat.
Ik had voorheen een Duitse prepaid simkaart van Congstar en die hadden voor € 2 100Mb data, maar wel zonder limiet. Dus als je 100Mb op was kon je verder surfen op super langzaam mobiel internet. Echter dat laatste was soms best onwerkbaar. Dus nu wil ik toch kijken naar een Simonly.

Al helemaal nadat ik vandaag parkeerstress in Rotterdam had: HereweGo brengde mij aan de achterkant van de garage, waar vervolgens geen bewegwijzering naar de inrit van de parkeergarage stond. Terwijl Google Maps je eigenlijk bijna altijd wel op de juiste plek brengt. Maar daar heb je dus data voor nodig, of je moet offline navigeren. Dat laatste is eigenlijk niet te doen met Google Maps, omdat hij internet nodig heeft om de route te herberekenen.

Maar ik heb ook 1x gehad bij HereWeGo dat ik plotseling verbinding met internet moest maken, nadat ik net met de veerboot overgestoken was naar Engeland. Dat zijn van die momenten waarbij mobiel internet echt enorm fijn en handig is. En als ik er een beetje over nadenk is zowel 500Mb en 250Mb gewoon te weinig, alleen 5Gb is dan wellicht weer teveel van het goede.

Als ik dan toch nog eens voor de grap kijk, wat ik aan Gb's verstook via WiFi lijkt mij 5Gb eigenlijk voor die kleine meer prijs verstandiger dan 2Gb. Met deze EuroKraker actie is het ja eigenlijk gewoon spotgoedkoop en je krijgt 4G internet, waardoor je automatische meer zult gaan verbruiken omdat de snelheid geen bottleneck meer is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 24-06-2018 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldeneye22
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 22:10
Sinds vorig jaar september ben ik overgaan van jarenlang Vodafone naar Simpel. Super tevreden, nooit problemen, altijd bereik/internet. Overzichtelijke, gebruiksvriendelijk en up to date verbruks//instellingen 'app'

Ik heb zojuist verlengd met de Eurokrakers deal:

5GB/onbeperkt min/500sms: (6 * €1) + (18 * €10) = €186 / 24 = gem. €7,75 p/maand

Ook al zijn er over een jaar mogelijk andere acties, met dit abbo kan ik lekker vooruit. Ik gebruik nooit meer dan 5GB en meer dan onbeperkt bellen is niet mogelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 23:46
Vandaag bij hun een aanvraag ingediend om het contract te wijzigen van 2 naar 1 jaar.
Nu moet eerst alles geannuleerd worden voordat een nieuwe aangevraagd kan worden.
En nu gaat van alles mis. Afdeling nummerbehoud zou mijn nummer uit het systeem moeten halen maar hebben dit verzuimd.
Als dit gebeurd is kan pas mijn contract geannuleerd worden (ik was nog binnen de 2 weken)
Morgen maar weer terugbellen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die graag 10GB aan data hebben: blijkbaar heeft Youfone dan een betere aanbieding. Je betaald dan € 10 per maand, maar dat is dan wel met 100 bel/sms minuten erbij.

Als je echter hebt aan 5GB, dan blijft Simpel momenteel de beste deal te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:41:
Voor mensen die graag 10GB aan data hebben: blijkbaar heeft Youfone dan een betere aanbieding. Je betaald dan € 10 per maand, maar dat is dan wel met 100 bel/sms minuten erbij.

Als je echter hebt aan 5GB, dan blijft Simpel momenteel de beste deal te hebben.
Goed gezien! 10GB en onbeperkt bellen voor 12 euro is wel echt heel goedkoop.. Helaas met KPN geen bereik hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• diedbase
Ik ben nu sinds een maandje over op Simpel (kwam van Tele2) en ben zeer tevreden. Overstap met nummerbehoud probleemloos gegaan. Bereik en gesprekskwaliteit zijn een stuk beter dan met Tele2. Van de snelheidsbeperking merk in de praktijk niks (iPhone 6s). Ook in het buitenland prima bereik op 4G (had ik met Tele2 niet) en dat alles voor een stuk lagere kosten. Omdat ik de Kingsize deal had besteld maar nog kon omzetten naar eurokrakers had ik voor de eerste maand 10 euro betaald ipv 1, ook dit is netjes automatisch gecrediteerd. Ik heb nog geen nadelen ondervonden dus kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:10
Zojuist ook klant geworden bij Simpel, ik ben erg benieuwd hoe het zal bevallen aangezien ik jaren bij Vodafone heb gezeten. Voorlopig voor 1 jaar afgesloten, mocht dat bevallen dan kunnen we altijd weer verlengen. ;) Nu nog hopen dat het overzetten van mijn VF nummer naar Simpel goed gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb afgelopen zondag een abonnement afgesloten met daarbij nummerbehoud aangevraagd, welke ik vanuit mijn huidige prepaidkaartje mee wilde nemen. Nu kreeg ik bericht dat mijn nummer maandag reeds omgezet wordt. Ik heb vandaag met de klantenservice van Simpel gebeld dat ik eigenlijk mijn contract van 2 naar 1 jaar wilde aanpassen. Dat betekende dat mijn contract, zoals in eerdere post hier in dit topic reeds genoemd, volledig geannuleerd diende te worden en ik opnieuw een contract moest aanvragen. So far, so good, maar het betekende volgens de medewerker van Simpel ook dat mijn telefoonnummer dan verloren gaat. Dat lijkt me raar, omdat het m.i. niets meer dan een administratieve handeling is, maar hoewel ik met 5 dagen nog royaal binnen 14 dagen bedenktijdperiode zit kan de bestelling dus niet zonder gevolgen annuleren/veranderen. Volgens mij mag is dit strijdig met de wettelijke bepalingen. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Teun28 op 29-06-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:29
Dutchy88 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:53:
Zojuist ook klant geworden bij Simpel, ik ben erg benieuwd hoe het zal bevallen aangezien ik jaren bij Vodafone heb gezeten. Voorlopig voor 1 jaar afgesloten, mocht dat bevallen dan kunnen we altijd weer verlengen. ;) Nu nog hopen dat het overzetten van mijn VF nummer naar Simpel goed gaat komen :P
Dat gaat je zeker bevallen. Ben na 13jr Vodafone in november 2017 overgestapt naar Simpel. Bereik is (voor mij in elk geval) veel beter dan Vodafone (vooral binnen) en het kost de helft. 75Mbit en 10Mbit cap op de data merk ik in de praktijk niets van. App is up-to-date en komt overeen met de data teller in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teun28 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:59:
Ik heb afgelopen zondag een abonnement afgesloten met daarbij nummerbehoud aangevraagd, welke ik vanuit mijn huidige prepaidkaartje mee wilde nemen. Nu kreeg ik bericht dat mijn nummer maandag reeds omgezet wordt. Ik heb vandaag met de klantenservice van Simpel gebeld dat ik eigenlijk mijn contract van 2 naar 1 jaar wilde aanpassen. Dat betekende dat mijn contract, zoals in eerdere post hier in dit topic reeds genoemd, volledig geannuleerd diende te worden en ik opnieuw een contract moest aanvragen. So far, so good, maar het betekende volgens de medewerker van Simpel ook dat mijn telefoonnummer dan verloren gaat. Dat lijkt me raar, omdat het m.i. niets meer dan een administratieve handeling is, maar hoewel ik met 5 dagen nog royaal binnen 14 dagen bedenktijdperiode zit kan de bestelling dus niet zonder gevolgen annuleren/veranderen. Volgens mij mag is dit strijdig met de wettelijke bepalingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is ook een beetje onhandig wat je doet he? Of vind je niet? Je oude provider heeft basically al toestemming geven, dat je nummer overgaat naar Simpel. En jij belt dan een werkdag voordat het nummer daadwerkelijk over gaat, dat je toch wilt annuleren.

Dit noemen ze ook wel administratieve rompslomp: je kunt wel annuleren, maar consequentie is blijkbaar dat je nummer verloren gaat? Is wel een beetje gek natuurlijk! Maar zo zijn providers als Simpel.

Je moet het ze niet te moeilijk maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:42:
[...]

Is ook een beetje onhandig wat je doet he? Of vind je niet? Je oude provider heeft basically al toestemming geven, dat je nummer overgaat naar Simpel. En jij belt dan een werkdag voordat het nummer daadwerkelijk over gaat, dat je toch wilt annuleren.

Dit noemen ze ook wel administratieve rompslomp: je kunt wel annuleren, maar consequentie is blijkbaar dat je nummer verloren gaat? Is wel een beetje gek natuurlijk! Maar zo zijn providers als Simpel.

Je moet het ze niet te moeilijk maken :+
Heeft weinig met Simpel te maken maar is een nieuw contract.
Gewoon weer met nummerbehoud aanvragen. Nummer ben je niet kwijt, moeten ze een paar maanden voor je bewaren, maar je kan maandag wel uit de lucht zijn. Oude provider bellen dat ze dat niet moeten doen helpt misschien nog, maar je bent inderdaad niet erg op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Ja, wat heet op tijd: binnen 5 dagen na order reageren, terwijl je 14 dage bedenktijd zou moeten hebben, en op moment dat je bericht krijgt voor omzetting duurt het effectief nog maar twee werkdagen: Hoe op tijd wil je zijn?
Het is opmerkelijk dat dat ze je eerder over kunnen zetten en je abonnement in kunnen laten gaan, terwijl de wettelijke bedenkingsperiode nog maar half verstreken is, sterker nog: ze maken je de wettelijke bedenktijd dan feitelijk onmogelijk. Ik ga er maar even vanuit dat dit een vergissing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teun28 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:34:
Ja, wat heet op tijd: binnen 5 dagen na order reageren, terwijl je 14 dage bedenktijd zou moeten hebben, en op moment dat je bericht krijgt voor omzetting duurt het effectief nog maar twee werkdagen: Hoe op tijd wil je zijn?
Het is opmerkelijk dat dat ze je eerder over kunnen zetten en je abonnement in kunnen laten gaan, terwijl de wettelijke bedenkingsperiode nog maar half verstreken is, sterker nog: ze maken je de wettelijke bedenktijd dan feitelijk onmogelijk. Ik ga er maar even vanuit dat dit een vergissing is.
Simpel staat er gewoon erg bekend om, dat ze niet bepaald de beste klantenservice hebben. Ik moest ook een wijziging aanbrengen in mijn adres, i.v.m. fout ingevuld. Echter niet iets waardoor Postnl het niet op het juiste adres zou kunnen bezorgen.

Dus ik had Simpel via Facebook een berichtje gestuurd, dat ging redelijk snel. En ze zou het adres dan aanpassen, alleen uiteindelijk ontving ik alsnog de simkaart met de fout in het adres. Bij mij was het dus slechts 12 uur nadat ik ze gecontacteerd had.

Ik heb juist daarom eerst heel goed nagedacht wat voor abonnement ik nou wilde: want binnen 14 dagen annuleren is leuk en wel, maar bij Simpel gaat dan plotseling van alles mis. Lees voor de grap maar eens de recensies op Bellen.com ofzo.

Ze doen hun naam echt ere aan hoor: bieden een dienst voor een spotgoedkope prijs, en klantenservice die leidt daar gewoon enorm om. Echter als je weet wat je wilt, zal er niet veel mis gaan. Uiteraard kunnen andere providers er ook wel wat van hoor.
sambalbaj schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:06:
[...]

Heeft weinig met Simpel te maken maar is een nieuw contract.
Gewoon weer met nummerbehoud aanvragen. Nummer ben je niet kwijt, moeten ze een paar maanden voor je bewaren, maar je kan maandag wel uit de lucht zijn. Oude provider bellen dat ze dat niet moeten doen helpt misschien nog, maar je bent inderdaad niet erg op tijd.
Simpel zet het nummerbehoud in gang, door naar je huidige nummer een smsje te sturen. Daarin moet je met een nummer antwoorden. Als zijn nummer uit de lucht is, kan hij dat smsje niet ontvangen.

Dus dat word denk ik wel lastig allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 29-06-2018 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Simpel staat er gewoon erg bekend om, dat ze niet bepaald de beste klantenservice hebben. Ik moest ook een wijziging aanbrengen in mijn adres, i.v.m. fout ingevuld. Echter niet iets waardoor Postnl het niet op het juiste adres zou kunnen bezorgen.

Dus ik had Simpel via Facebook een berichtje gestuurd, dat ging redelijk snel. En ze zou het adres dan aanpassen, alleen uiteindelijk ontving ik alsnog de simkaart met de fout in het adres. Bij mij was het dus slechts 12 uur nadat ik ze gecontacteerd had.

Ik heb juist daarom eerst heel goed nagedacht wat voor abonnement ik nou wilde: want binnen 14 dagen annuleren is leuk en wel, maar bij Simpel gaat dan plotseling van alles mis. Lees voor de grap maar eens de recensies op Bellen.com ofzo.

Ze doen hun naam echt ere aan hoor: bieden een dienst voor een spotgoedkope prijs, en klantenservice die leidt daar gewoon enorm om. Echter als je weet wat je wilt, zal er niet veel mis gaan. Uiteraard kunnen andere providers er ook wel wat van hoor.

[...]

Simpel zet het nummerbehoud in gang, door naar je huidige nummer een smsje te sturen. Daarin moet je met een nummer antwoorden. Als zijn nummer uit de lucht is, kan hij dat smsje niet ontvangen.

Dus dat word denk ik wel lastig allemaal.
Maar als het allemaal goed gaat is er geen vuiltje aan de lucht, nu 2 jaar bij deze club en heb geen reden tot klagen. Overal gaan wel eens dingen fout en als je daar de dupe van word gaat bijna iedereen online klagen, dan vallen de klagers op omdat NIET klagers meestal niet schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verliep de huidige actie niet na vandaag?

Anders nog even een voor m'n pa afsluiten. Hij is ook over een smartphone en heeft dus nu ook data nodig.
Helaas is bij de goedkopere sim-only alles maar 100 minuten waar hij toch liever iets van 200 nodig heeft.
Zal dus wel 5GB | onbeperkt min | 500 sms voor hem worden, wat best wel overdreven is.
Maar ja; de concurrentie is ook niet goedkoper; die bieden voor dit gemiddelde bedrag van €8,42 p/maand nog minder. :P

Hij betaalt overigens nu ook wel erg weinig; nog €4 bij Simyo voor 100 min/sms wat daar nu al €6 p/maand kost.

EDIT: en afgesloten. Raar genoeg wil SMS verificatie hier nog niet lukken; mijn antwoord met het nummer wil niet verzenden. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 30-06-2018 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 17:29

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Piet91 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:58:

Anders nog even een voor m'n pa afsluiten. Hij is ook over een smartphone en heeft dus nu ook data nodig.
Helaas is bij de goedkopere sim-only alles maar 100 minuten waar hij toch liever iets van 200 nodig heeft.
Zal dus wel 5GB | onbeperkt min | 500 sms voor hem worden, wat best wel overdreven is.
Maar ja; de concurrentie is ook niet goedkoper; die bieden voor dit gemiddelde bedrag van €8,42 p/maand nog minder. :P

Hij betaalt overigens nu ook wel erg weinig; nog €4 bij Simyo voor 100 min/sms wat daar nu al €6 p/maand kost.

EDIT: en afgesloten. Raar genoeg wil SMS verificatie hier nog niet lukken; mijn antwoord met het nummer wil niet verzenden. :/
ook verlengt tijdje geleden al.......beval prima.....en voor dat geld thja, wie gebruik nog een vaste lijn/tel

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b3860553f413/5b3860553b063-2018-07-01_070141.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MCP cloud op 01-07-2018 07:03 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

MCP cloud schreef op zondag 1 juli 2018 @ 06:59:
[...]

wie gebruik nog een vaste lijn/tel
Wij omdat het kan en omdat mijn 84 jarige moeder dat nummer in haar hoofd heeft zitten.
Ik krijg haar niet zo ver dat ze een papiertje waar onze 06 op staat geschreven pakt. :F

Trouwens de audio kwaliteit van de vast lijn blijft ten alle tijden beter, gebruiken we voor belangrijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 17:29

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Winkiller schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Wij omdat het kan en omdat mijn 84 jarige moeder dat nummer in haar hoofd heeft zitten.
Ik krijg haar niet zo ver dat ze een papiertje waar onze 06 op staat geschreven pakt. :F

Trouwens de audio kwaliteit van de vast lijn blijft ten alle tijden beter, gebruiken we voor belangrijke dingen.
vind mob beter klinken dan de vaste lijn ;)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
Piet91 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:58:
Blijkbaar niet... :+ de eurodeals staan er nog steeds op haha. Al zou het niet de eerste keer zijn dat Simpel de boel 'wegens succes verlengd'. Kunnen ze nog een keertje adverteren 'je hebt nog 3 dagen om af te sluiten'. Blijkbaar hebben mensen zo'n duwtje nodig voordat ze geld willen besparen :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 13:40
MCP cloud schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:37:
[...]

vind mob beter klinken dan de vaste lijn ;)
Dit verschilt per (DECT) handset, mobiel en zelfs je vaste provider.

Bij mobiel is het simpel: bel je via KPN naar KPN of Vodafone klanten, dan heb je vaak HD Voice waardoor de verbinding kraakhelder is. Bellen binnen eigen netwerk levert vrijwel altijd HD Voice.

Bij bellen van vaste lijn naar vaste lijn is de verbinding vaak prima, maar kan een andere handset (bijvoorbeeld een Gigaset naar een goedkoop Gamma setje) al roet in het eten gooien. Bel je vanaf een KPN aansluiting naar een Ziggo aansluiting, is de kwaliteit ook al weer anders dan binnen het eigen netwerk.

Wil dit zelf nog eens testen met een Gigaset setje met een KPN VoIP lijntje. Volgens mij is er dan ook HD Voice mogelijk over VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MCP cloud schreef op zondag 1 juli 2018 @ 06:59:
ook verlengt tijdje geleden al.......beval prima.....en voor dat geld thja, wie gebruik nog een vaste lijn/tel

[afbeelding]
Richh schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
Blijkbaar niet... :+ de eurodeals staan er nog steeds op haha. Al zou het niet de eerste keer zijn dat Simpel de boel 'wegens succes verlengd'. Kunnen ze nog een keertje adverteren 'je hebt nog 3 dagen om af te sluiten'. Blijkbaar hebben mensen zo'n duwtje nodig voordat ze geld willen besparen :+
Ach ja; m'n vader moest toch wel een nieuw abbo (met data) dus maakt ook niet uit.
Kreeg vanmorgen overigens van Simpel een SMS vanaf een ander nummer dat 'als het niet lukt om naar het vorige nummer te versturen; dat we naar dit nummer moeten sturen'.
En dat ging prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 21:33
Vorige maand een overstap met nummerbehoud aangevraagd en vandaag daadwerkelijk overgegaan naar Simpel. Alles ging soepel en verliep via afspraak.

[ Voor 71% gewijzigd door knorde op 02-07-2018 14:21 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-06 22:00
Richh schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Oud truukje van simpel ;-) Al is de simpel deal op het moment toch al een stuk minder interessant met de verdubbelings actie van youfone ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Afgelopen vrijdag ben ik dan overgegaan van YouFone naar Simpel. Ondanks het feit dat ik Simpel wordt van de reclames is alles problemloos verlopen. Nu maar hopen dat alles ook gewoon zo blijft werken en of ik ook overall voldoende dekking kan krijgen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

knorde schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:08:
Vorige maand een overstap met nummerbehoud aangevraagd en vandaag daadwerkelijk overgegaan naar Simpel. Alles ging soepel en verliep via afspraak.
Nou, hier nog niet soepel. Vanochtend 9:30 uitgeschakeld van T-mobile, nieuwe sim erin, registreert Simpel ( netjes een sms welkom ) maar kan nog steeds niks. Geen data en geen telefoon.
Straks de klantenservice maar eens benaderen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
diedbase schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:42:
Ik ben nu sinds een maandje over op Simpel (kwam van Tele2) en ben zeer tevreden. Overstap met nummerbehoud probleemloos gegaan. Bereik en gesprekskwaliteit zijn een stuk beter dan met Tele2. Van de snelheidsbeperking merk in de praktijk niks (iPhone 6s). Ook in het buitenland prima bereik op 4G (had ik met Tele2 niet) en dat alles voor een stuk lagere kosten. Omdat ik de Kingsize deal had besteld maar nog kon omzetten naar eurokrakers had ik voor de eerste maand 10 euro betaald ipv 1, ook dit is netjes automatisch gecrediteerd. Ik heb nog geen nadelen ondervonden dus kan het iedereen aanraden!
Ok het enige nadeel dat ik laatst bedacht is als je niet meer uitkomt met je databundel, dan moet je bijstellen naar de op dat moment geldende tarieven en die zijn zeker niet zo gunstig als de geldende aanbiedingen. Dat kan nog weleens lastig worden met een abonnement van 2 jaar. Echter zijn natuurlijk genoeg manier om je datagebruik te minderen.
Los van dit nog steeds enorm tevreden met mijn overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
Humma Kavula schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Nou, hier nog niet soepel. Vanochtend 9:30 uitgeschakeld van T-mobile, nieuwe sim erin, registreert Simpel ( netjes een sms welkom ) maar kan nog steeds niks. Geen data en geen telefoon.
Straks de klantenservice maar eens benaderen.
Toestel al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

diedbase schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:43:
[...]

Toestel al eens opnieuw opgestart?
Meerdere malen, hang nu al 10 20 minuten aan de lijn, zal wel druk zijn... :/

-edit-
Gloeiende! Zit je al 30 minuten te wachten, krijg je iemand, die ziet dat er iets niet klopt, zet je weer in de wacht.... Lijn verbroken gloeiende! Nu weer opnieuw 15 25 minuten in de wacht.. Lekkere binnenkomer Simpel

-edit- ok weer verder... Kan zeker wel 2 tot 3 dagen duren voordat ik weer bereikbaar ben. Dit was eens maar nooit meer, baal nu al dat ik nog een jaar moet.

[ Voor 49% gewijzigd door Humma Kavula op 02-07-2018 19:31 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
Hier het overzetten gelukkig goed gegaan. Om 09:30 afgesloten bij Vodafone, nieuwe sim erin en binnen 2 minuten alle diensten van Simpel werkend. Niet verwacht dat het zo soepel zou gaan na verhalen dat het wel eens een hele dag kan duren. Voorlopig zeer tevreden met Simpel! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:04
Humma Kavula schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:30:
[...]

Meerdere malen, hang nu al 10 20 minuten aan de lijn, zal wel druk zijn... :/

-edit-
Gloeiende! Zit je al 30 minuten te wachten, krijg je iemand, die ziet dat er iets niet klopt, zet je weer in de wacht.... Lijn verbroken gloeiende! Nu weer opnieuw 15 25 minuten in de wacht.. Lekkere binnenkomer Simpel

-edit- ok weer verder... Kan zeker wel 2 tot 3 dagen duren voordat ik weer bereikbaar ben. Dit was eens maar nooit meer, baal nu al dat ik nog een jaar moet.
Er gaat 1 dingetje fout bij je portering, en je bent er meteen klaar mee.
Duidelijk. Jij maakt dus ook nooit fouten?

Grote kans dat ze afhankelijk zijn van T-Mobile, en daar een case moeten inschieten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 03-07-2018 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vanmiddag net voor 13:00 viel de verbinding met Simyo weg en na einde werktijd, direct mijn simkaart van Simpel erin gestopt: ik kon direct gebruik maken van 4G en natuurlijk lekker uitgetest.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ywalww.png

Volgens mij heb ik nu gewoon sneller mobiel internet, dan ik vast internet heb. Aangezien ik nog steeds zo'n langzame ADSL lijn thuis heb. Je zou bijna het vast internet opzeggen, ware het niet dat Netflix streamen wel iets meer dan 5GB in de maand verbruikt.

Ik ben er hoe dan ook blij mee: nu ga ik Google maps, bijvoorbeeld actief gebruiken om de actuele verkeersdrukte te kunnen zien tijdens het rijden. En wellicht Nederlandse radio in het buitenland streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 13:40
Anoniem: 1068241 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:44:
Vanmiddag net voor 13:00 viel de verbinding met Simyo weg en na einde werktijd, direct mijn simkaart van Simpel erin gestopt: ik kon direct gebruik maken van 4G en natuurlijk lekker uitgetest.

[afbeelding]

Volgens mij heb ik nu gewoon sneller mobiel internet, dan ik vast internet heb. Aangezien ik nog steeds zo'n langzame ADSL lijn thuis heb. Je zou bijna het vast internet opzeggen, ware het niet dat Netflix streamen wel iets meer dan 5GB in de maand verbruikt.

Ik ben er hoe dan ook blij mee: nu ga ik Google maps, bijvoorbeeld actief gebruiken om de actuele verkeersdrukte te kunnen zien tijdens het rijden. En wellicht Nederlandse radio in het buitenland streamen.
Ik heb thuis een 50/10 verbinding over VDSL. Met KPN 4G was mijn record 235Mbit down en 60Mbit up. Ruim 4,5x sneller dan thuis :P.

Helaas heeft T-Mobile hier geen allerbeste dekking, anders had ik ook bij simpel gekeken. Ik heb sinds gisteren een nieuwe T-Mobile sim van het werk, maar in huis amper 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Sinds mijn overstap naar Simpel loop ik tegen het volgende aan: na een gemist gesprek ontvang ik elke keer een sms van voicemail: "U heeft een notificatie van een gemiste oproep van +31 XXXXXXXXXX" Is er een manier om deze sms dienst uit te zetten? Ik heb al in de instellingen gezocht maar daar kom ik het niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Voice mail uitzetten werkt iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Klopt maar dat is in dit geval geen oplossing. Het is wel erg irritant, voor een gemiste oproep hoef ik geen SMS te ontvangen als er geen voicemail ingesproken is. Bij andere aanbieders kan je dit eenvoudig uitzetten, bij Simpel lijkt dit helaas niet mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 12:59
Vraag het eens aan Simpel via Twitter, heb goede ervaringen met de beantwoording via dit medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

LowLevel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:09:
Afgelopen vrijdag ben ik dan overgegaan van YouFone naar Simpel. Ondanks het feit dat ik Simpel wordt van de reclames is alles problemloos verlopen. Nu maar hopen dat alles ook gewoon zo blijft werken en of ik ook overall voldoende dekking kan krijgen.
Wat gaf de doorslag van de overgang? Je was erg goedkoop en op het KPN netwerk bij Youfone. Ik zit nu zelf voor die keuze, kom van Vodafone af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Toen ik mocht overstappen zat ik ook te kijken naar Youfone, maar in het verleden (tussen 2013 en 2016) veel issues gehad met KPN hier in Utrecht dat ik uiteindelijk maar voor Simpel heb gekozen. Ik kom van T-Mobile vandaan, dus wist al wat de kwaliteit van het netwerk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dit is wel handig, sommigen lijken nog verbaasd dat bellen vanuit NL naar een ander land (die onder de roaming regels valt als je van daar uit naar NL belt) , je de volle mep betaalt en NIET het lagere roaming tarief.
https://www.consumentenbo...len-in-het-buitenland#no5

Verder veel gelezen over Simpel en YF: als je echt cheapo wilt zijn... ben je afhankelijk van de aanbiedingen...
En iedere provider met haar beperkingen.
En afh zoals altijd van je bel/surf gedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vandaag is mijn vriendin over gegaan naar Simpel. Ik had voor haar alvast de SIM in de telefoon gedaan, ondanks dat nummerbehoud niet was doorgevoerd. Omstreeks 9.15 ging ze over en moest ze haar toestel eenmalig herstarten en was ze online en kan ze bellen/smsen. Absoluut probleemloos gegaan dus! Haar oude provider was Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 08:05
Ik heb op 1 mei, nadat de eurokrakers waren ingegaan direct m'n abo verlengd. Toen kostte de 10GB bundel nog 15 euro bij een eenjarig abbonement. Ik betaal voor het komende jaar nu voor 10GB:
(6*1 + 6*15) / 12 = 8 euro p/m
Betere deals dan dit zijn er volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumbell
  • Laatst online: 13-06 22:08
Weet iemand hoe het zit met de gewijzigde voorwaarden? Ik heb op 31 juli 2017 mijn abonnement verlengd bij Simpel. 2GB 250 belminuten en onbeperkt SMSen. In de tussentijd heb ik mijn internetbundel aangepast naar 1GB, want dat was genoeg. De laatste tijd verbruik ik meer internet en wil ik mijn bundel weer omhoog gooien. Nu zie ik echter dat de bundel is gewijzigd en ik maar 125 minuten en 1000 smsjes krijg. Dit is schijnbaar in juni 2018 ingegaan. Zouden de bundels niet de gehele looptijd van mijn abonnement hetzelfde moeten blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij vervalt je afgesloten bundel, zodra je hem omlaag of omhoog bij stelt. Want dan gelden de huidige tarieven. Daarom heb ik bewust voor de 5GB gekozen, ookal was 2GB waarschijnlijk ook wel voldoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik probeer gebruik te maken van de cashbackXL korting bij Simpel. De eerste keer mislukte het al doordat ik niet wist dat adblock uit moest. Nu heb ik adblock uitgezet. Als ik eerst door klik naar simpel zie ik nog een referer id in de url. Vervolgens bij bestellen staat er: https://bestel.simpel.nl/sim-only zonder enige referer. Klopt dit wel? bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
route99 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:47:
[...]
Wat gaf de doorslag van de overgang? Je was erg goedkoop en op het KPN netwerk bij Youfone. Ik zit nu zelf voor die keuze, kom van Vodafone af.
Het kostenplaatje. Is nu nog minder dan bij Youfone voor meer bellen en GB. Met name mijn belbundel was aan de lage kant, dat is nu dus opgelost.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Afbeeldingslocatie: https://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif
Zoals altijd: het hangt van je belgedrag af.
Daar ben ik veel minder afhankelijk van dus wordt het toch Youfone.

Ik heb nog zoveel gratis minuten bij freevoipdeal, die kan ik via mijn Wi-Fi gebruiken, kan gerust een uur naar Canada naar familie bellen, kost niks. Dus mijn belbundel voor op de fiets of ergens anders onderweg hoeft niet groot te zijn, op mijn werk heb ik ook onbeperkt Wi-Fi.
En mijn vrouw kan ook freevoipdeal gebruiken, dus dat mes snijdt aan twee kanten ook nog.
Zij zit al ca een half jaar bij Youfone.

Maar het is allemaal zo volatile met deze business, het is al weer aardig anders dan een half jaar geleden, ik heb meer dan 4x zo veel data voor 1 euro meer dan zij.. Toen was die stap in euros naar een grotere databundel veel groter en die gebruikt ze toch niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Props voor CashbackXL; van beide abonnementen die ik heb afgesloten bij Simpel (18 en 30 juni) heb ik vandaag beide al de cashback goedgekeurd. Best snel.
Dat is weer €30 in de pocket. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:59:
Props voor CashbackXL; van beide abonnementen die ik heb afgesloten bij Simpel (18 en 30 juni) heb ik vandaag beide al de cashback goedgekeurd. Best snel.
Dan heb je mazzel. Ik wacht al sinds februari op een cashback (claim voor ingediend) van Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 21:33
Wij hebben vorige week ook goedkeuring gehad van de 2 bestellingen die we hadden gedaan (van mijn vrouw en van mij) van begin juni. Heeft dus ongeveer 1,5 maand geduurd. Viel me erg mee!

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 23-07-2018 09:03 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:12
Hier ook. Eenmaal €15. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Hier ook binnen 4 weken de cashback goedgekeurd. Ik zeg dik in orde!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
Vraagje voor de experts:

Ik heb twee-factor authentificatie aanstaan voor Paypal, nu krijg ik alleen sinds ik bij simpel zit de sms niet meer binnen met code. Meer mensen hier last van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
iRobert schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:36:
Ik heb twee-factor authentificatie aanstaan voor Paypal, nu krijg ik alleen sinds ik bij simpel zit de sms niet meer binnen met code. Meer mensen hier last van toevallig?
Ja helaas wel. Je bent overigens ook niet de enige en Simpel is ook niet de enige die er last van heeft: Paypal verificatie SMS komt niet binnen. Zelf heb ik nu Authy ingesteld via: 8088 in "Paypal verificatie SMS komt niet binnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Voor ons heeft Simpel goeie deals. Mijn partner en ik zijn een paar maanden geleden overgestapt. Tijdens het invullen van alle velden konden we ook kiezen op welke datum we wilden overstappen. De 1ste vd maand ingevuld, een prettige logische datum.
Nu wilden we nog een abonnement bij Simpel afsluiten en we konden geen overstapdatum kiezen. Het systeem bepaalt de datum. Het is de datum dat je oude abonnement afloopt. Geen idee waarom de datum keuze er uit is gehaald. Mijn zoon zou op 28 aug over moeten stappen. Door op de site van Simpel in te loggen zou ik de overstapdatum kunnen wijzigen, aldus de helpdeskmedewerker. Dus ingelogd en voor 31 aug gekozen. 1 sept kon niet, ik vermoed omdat het weekend was. Anno 2018 kan een systeem het niet aan wanneer er in het weekend iets wijzigd?
Nu zie ik in de app van Simpel dat op de 28ste zijn nieuwe bundel voor de maand daarna ingaat. Ik begrijp niet wat hier gebeurt. Mijn zoon stapt over op de 31ste, dan begint zijn abonnement, tot dan zit de sim vd vorige provider in de telefoon. Maar de facturering begint elke maand op de 28ste. Er uiteraard een telefoontje aan gewaagd maar de uiterst aardige medewerker zegt er niets aan te kunnen veranderen.
Ik vind het zo raar dat ik vooraf geen startdatum kan kiezen, en wanneer ik het achteraf denk bij te stellen dan is het toch niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:48
Fopstra schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:47:
Anno 2018 kan een systeem het niet aan wanneer er in het weekend iets wijzigd?
Ik wilde op maandag 2 april over maar dat kon ook niet, want Tweede Pinksterdag. Blijkbaar moet er iemand fysiek aan de knoppen zitten om een abonnement in te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:42
Ik heb een vraag. Ik wil mijn huidige 06-nummer tijdelijk doorschakelen naar een ander 06-nummer. Ik heb een Samsung s8. Ik heb gelezen dat de S8 een probleem geeft op het netwerk van T-mobile om te kunnen doorschakelen. Ik heb het intussen met 2 verschillende 06-nummers geprobeerd zowel met de S8 en een A5 model 2018. Beiden geven foutmeldingen voor wat betreft het doorschakelen. Probleem zou kennelijk liggen in de software van Samsung. Iemand nog een mogelijke oplossing in gedachten ? Alle bruikbare codes gebruikt. Contact gehad met de klantenservice. Ook een reset uitgevoerd op het netwerk. Doorschakeling blijft foutmeldingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Helaas ervaarde ik sinds enige tijd een sterk verminderde 3G dekking op mijn adres waardoor bellen enorm lastig was geworden. 4G deed het prima, maar helaas biedt Simpel geen VoLTE aan.

T-Mobile (netwerk waar Simpel op zit) erkende dit probleem en gaf aan dat er op korte termijn geen oplossing mogelijk is.

In overleg met Simpel is daarom mijn contract ontbonden. Erg jammer, want de prijzen zijn erg aantrekkelijk.

Ik heb nu een maandje Robin Mobile om eens te zien hoe dat bevalt, anders kan ik nog altijd bij Youfone aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Eerst hadden we Simyo en daar nooit gedoe gehad. Ook in huis goed bereik. Prettige widget. stap je halverwege de maand in dan betaal je een deel van je abbo. Daarna loopt het 1ste vd maand tot de 1ste vd maand. Ze konden alleen niet op tegen de aanbieding van Simpel. Een tijd lang was Simyo voordelig maar nu niet meer.
Nu met Simpel is 4g in huis niet altijd, maar dat hoeft niet, we hebben tenslotte wifi. Het bereik voor bellen is ook wat minder maar wel gewoon acceptabel. Al met al tevreden over de kwaliteit van het netwerk. Heel tevreden over de prijzen, minder tevreden over de manier van overstappen. Ik wil zelf de overstapdatum kunnen kiezen, ook al is dat in een weekend. Er is geen widget, die mis ik wel. Onhandig dat de facturering niet vanzelfsprekend naar de 1ste vd maand gaat en de bundel dan ook weer start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04
Ik mag sinds een tijdje ook verlengen/overstappen, en ben ook aan het kijken naar de eurokraker-deals van Simpel. Ik zou dan kiezen voor de 5GB bundel voor 1 jaar met onbeperkt bellen en 500 sms'jes. Eerste 6 maanden €1, daarna €15. Totaal na 1 jaar: €116. In vergelijking met andere simonly-aanbieders betaal je na 1 jaar bij Simpel uiteindelijk het minst, ondanks dat het maandbedrag €15 in vergelijking aan de hoge kant is.

Voor mij zou een 100min/100sms bundel al genoeg zijn, ik bel bijna nooit. De data vind ik wel belangrijk, meer dan 2GB maar het liefst ergens rond de 3GB/4GB.

Nu heeft mijn moeder ook sinds een tijd Simpel, ook afgesloten tijdens de eurokraker-deals, maar zij zegt nu dat ze vanaf het begin €5 per maand heeft betaald (dit klopt met haar abonnement). Volgens mij, en ook volgens de info die ik nu op de site van Simpel vind, zou dit dus maar €1 moeten zijn volgens de eurokraker-deal.

Misschien vraag ik het ten overvloede, maar klopt het dat je de eerste 6 maanden echt maar €1 betaald, of wordt deze actie op een andere manier verrekend en gefactureerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

PatrickPR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:29:
Ik mag sinds een tijdje ook verlengen/overstappen, en ben ook aan het kijken naar de eurokraker-deals van Simpel. Ik zou dan kiezen voor de 5GB bundel voor 1 jaar met onbeperkt bellen en 500 sms'jes. Eerste 6 maanden €1, daarna €15. Totaal na 1 jaar: €116. In vergelijking met andere simonly-aanbieders betaal je na 1 jaar bij Simpel uiteindelijk het minst, ondanks dat het maandbedrag €15 in vergelijking aan de hoge kant is.

Voor mij zou een 100min/100sms bundel al genoeg zijn, ik bel bijna nooit. De data vind ik wel belangrijk, meer dan 2GB maar het liefst ergens rond de 3GB/4GB.

Nu heeft mijn moeder ook sinds een tijd Simpel, ook afgesloten tijdens de eurokraker-deals, maar zij zegt nu dat ze vanaf het begin €5 per maand heeft betaald (dit klopt met haar abonnement). Volgens mij, en ook volgens de info die ik nu op de site van Simpel vind, zou dit dus maar €1 moeten zijn volgens de eurokraker-deal.

Misschien vraag ik het ten overvloede, maar klopt het dat je de eerste 6 maanden echt maar €1 betaald, of wordt deze actie op een andere manier verrekend en gefactureerd?
Er wordt echt maar €1 afgeschreven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BEtVsma.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
PerryMr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:34:
[...]

Er wordt echt maar €1 afgeschreven.

[Afbeelding]
Top, bedankt voor de snelle reactie. Dan zijn de eurokrakers van Simpel erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Als je gebruikt maakt van de 15 euro cashback (cashbackxl bijvoorbeeld)wordt het alleen maar leuker, dan kom je op 101 euro voor een jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jup, kan ook hier bevestigen dat het maar één euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tyson69 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:31:
[...]

Als je gebruikt maakt van de 15 euro cashback (cashbackxl bijvoorbeeld)wordt het alleen maar leuker, dan kom je op 101 euro voor een jaar uit.
Kun je dan niet beter een 2 jarig abonnement nemen? Dan betaal je het eerste jaar:
6 X 1 euro + 6 X 10euro + 20 euro aansluitkosten - 15euro cachback = 71 euro
2e jaar 120 euro.

Als je die 191 euro voor die 2 jaar neemt en daar die 101 van het eerste jaar aftrek dan is het verschil dus 90euro waarvoor je het 2 jaar ook onbeperkt bellen en 5GB hebt. Dat is gemiddeld 7,5 euro per maand en zou daarom persoonlijk voor 2jaar tekenen ipv 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:32:
Kun je dan niet beter een 2 jarig abonnement nemen? Dan betaal je het eerste jaar:
6 X 1 euro + 6 X 10euro + 20 euro aansluitkosten - 15euro cachback = 71 euro
2e jaar 120 euro.
Die keus heb ik destijds wel gemaakt, maar kan me voorstellen dat sommige geen 2 jarig abonnement willen, zonder mogelijkheid dit fatsoenlijk aan te passen.

Daarnaast hebben ze over één jaar wellicht weer een nieuwe aanbieding / betere deal, waardoor je voor minder geld dezelfde hoeveelheid krijgt of voor hetzelfde geld een grotere hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
rens-br schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:43:
[...]

Die keus heb ik destijds wel gemaakt, maar kan me voorstellen dat sommige geen 2 jarig abonnement willen, zonder mogelijkheid dit fatsoenlijk aan te passen.

Daarnaast hebben ze over één jaar wellicht weer een nieuwe aanbieding / betere deal, waardoor je voor minder geld dezelfde hoeveelheid krijgt of voor hetzelfde geld een grotere hoeveelheid.
Persoonlijk kies ik ook liever voor een 1 jarig contract vanwege de flexibiliteit, al weet ik ook dat dat niet altijd de goedkoopste optie is.

Het blijkt dat ik een grote fout in mijn overzichtssheet had zitten, waardoor Simpel na 2 jaar heel voordelig leek (met een 1 jarig contract).

Na dit aangepast te hebben blijkt dit helemaal niet zo te zijn als je kiest voor een 1 jarig contract en dit door laat lopen.

Bijv. Youfone met 100min of 100sms en 4GB data kost bij een 1 jarig contract 10 euro en 15 euro administratiekosten. Maar na een jaar blijft het €10/maand. Na 2 jaar zit je dan op €255 bij Youfone in plaats van €296 bij Simpel. De bundel is dan wel kleiner, maar dat is voor mij nog steeds voldoende.

Een 2 jarig contract is bij Simpel (€206) uiteindelijk wel goedkoper dan bij Youfone (€231). Natuurlijk speelt ook mee dat beide providers op andere netwerken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:01
Fopstra schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:30:
Eerst hadden we Simyo en daar nooit gedoe gehad. Ook in huis goed bereik. Prettige widget. stap je halverwege de maand in dan betaal je een deel van je abbo. Daarna loopt het 1ste vd maand tot de 1ste vd maand. Ze konden alleen niet op tegen de aanbieding van Simpel. Een tijd lang was Simyo voordelig maar nu niet meer.
Nu met Simpel is 4g in huis niet altijd, maar dat hoeft niet, we hebben tenslotte wifi. Het bereik voor bellen is ook wat minder maar wel gewoon acceptabel. Al met al tevreden over de kwaliteit van het netwerk. Heel tevreden over de prijzen, minder tevreden over de manier van overstappen. Ik wil zelf de overstapdatum kunnen kiezen, ook al is dat in een weekend. Er is geen widget, die mis ik wel. Onhandig dat de facturering niet vanzelfsprekend naar de 1ste vd maand gaat en de bundel dan ook weer start.
Er zijn in Nederland eigenlijk maar een paar netwerken: KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 (4G, fallback T-Mobile).

Simpel gebruik het netwerk van T-Mobile. Simyo is onderdeel van KPN.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 20:13

Tsuranim

There is only one

Een vraag. Hebben jullie ook problemen met het opzetten van een hotspot van telefoon? Ik krijg bij verbinden van een Windows 10 laptoo de foutmelding van geen DNS aanwezig. Bij verbinden met iPad melding geen internet. Switchen naar Vodafone simkaart (dualsim telefoon: mi A1 android one) geeft wel een goede verbinding.
Instellen van 8.8.8.8 als DNS in Windows 10 werkte niet.
(Internet op telefoon werkt gewoon goed.)

Alternatieve oplossingen?

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@Tsuranim hotspot geeft hier geen probleem. Ik heb ook een Mi A1, met de Simpel simkaart in gebruik en een geheugenkaart in het tweede slot. Als laptop een Chromebook.

• tyson69
antidote schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:55:
@Tsuranim hotspot geeft hier geen probleem. Ik heb ook een Mi A1, met de Simpel simkaart in gebruik en een geheugenkaart in het tweede slot. Als laptop een Chromebook.
Ook hier een A1 met een VF en Simpel kaartje, geen problemen met hotspot opzetten, beide werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Jeffrey87 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:21:
Helaas ervaarde ik sinds enige tijd een sterk verminderde 3G dekking op mijn adres waardoor bellen enorm lastig was geworden. 4G deed het prima, maar helaas biedt Simpel geen VoLTE aan.

T-Mobile (netwerk waar Simpel op zit) erkende dit probleem en gaf aan dat er op korte termijn geen oplossing mogelijk is.

In overleg met Simpel is daarom mijn contract ontbonden. Erg jammer, want de prijzen zijn erg aantrekkelijk.

Ik heb nu een maandje Robin Mobile om eens te zien hoe dat bevalt, anders kan ik nog altijd bij Youfone aankloppen.
Hoe ervaar jij de klantenservice van Simpel? Ik lees op internet de meest wilde verhalen van mensen over de beroerde klantenservice van Simpel. Dat ze kortaf en onbeschoft zouden zijn, probleem altijd bij de klant neerleggen en geen oplossing willen bieden. Wat dat betreft hecht ik meer waarde aan de ervaringen van Tweakers hier dan op een willekeurige reviewsite waar iedereen zijn gal kan spuwen.

Ook lees ik allerlei verhalen van mensen die grof moesten bijbetalen omdat ze onbedoeld flink over hun databundel gegaan zouden zijn. Is dit bij Simpel nu werkelijk zo'n probleem?

Voor zover ik het kan zien is bij ons in de omgeving het netwerk van T-Mobile net zo goed, zo niet beter, dan het netwerk van KPN (alleen een wat lagere 4G snelheid, maar ik heb liever een betere dekking dan een hogere snelheid). Zou dus graag de overstap willen maken van Telfort naar Simpel (voor een jaar, dat wel) maar wel als ook de klantenservice enigszins respectabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
PatrickPR schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:07:
[...]

Hoe ervaar jij de klantenservice van Simpel? Ik lees op internet de meest wilde verhalen van mensen over de beroerde klantenservice van Simpel. Dat ze kortaf en onbeschoft zouden zijn, probleem altijd bij de klant neerleggen en geen oplossing willen bieden.
Over het algemeen zijn de (voornamelijk) dames die er werken zeer behulpzaam en netjes.

Ik heb één keer een jongen aan de lijn gehad die totaal niet behulpzaam was en alles wat ik zei afketste, met andere woorden: "Mijn systeem heeft gelijk, en jij liegt".

Gelukkig is dit maar één medewerker, en is de rest wél bekwaam.
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie