Pfoe, dat ziet uit als een goede deal!
Nieuwe klanten zijn voordeliger:
https://nl.pepper.com/aan...d-60gb-voor-eur825-376173
Die 2 maanden gratis krijgt iedereen met verlengen, is niet bijzonder.
https://nl.pepper.com/aan...d-60gb-voor-eur825-376173
Die 2 maanden gratis krijgt iedereen met verlengen, is niet bijzonder.
Lekkere bundels in ieder geval! Met twee maanden gratis kom je uit op 10,08 of 12,83 per maand. Stuk minder scherp dan de nieuwe klanten bundels, maar blijft interessant! We betalen nu €8,77 voor 10GB, 10GB is echter voor nu meer dan genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 03-11-2025 08:57 ]
Heb nu 20gb +onbeperkt bel €11,35rens-br schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:56:
[...]
Lekkere bundels in ieder geval! Met twee maanden gratis kom je uit op 10,08 of 12,83 per maand. Stuk minder scherp dan de nieuwe klanten bundels, maar blijft interessant! We betalen nu €8,77 voor 10GB, 10GB is echter voor nu meer dan genoeg.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Er is een nog betere aanbieding.
Bij 2 jarig abo, het eerste jaar 2,5 euro per maand!
Bij 2 jarig abo, het eerste jaar 2,5 euro per maand!
Dat is alleen voor nieuwe klanten.DarkChylde schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:30:
Er is een nog betere aanbieding.
Bij 2 jarig abo, het eerste jaar 2,5 euro per maand!
Ah, ok. Ik ben nieuw. Dus in mijn geval scheelde het. ook de via via korting gebruikt. Mooie deal.
Kun je beter een vrienden referral pakken. Heb je €20petertje30 schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:53:
Via cashbackxl ook nog eens €15 cashback.
Als je belt met de klantenservice om te gaan verlengen krijg je een betere aanbieding dan in de app. Bijvoorbeeld een tweejarig abonnement met 40GB, 500 SMS en onbeperkt bellen, de eerste zes maanden voor €1,- per maand en daarna €11,- per maand. Dus betaal je 18 x €11,- en 6 × €1,-, wat een gemiddelde maakt van € 8,50 per maand voor dit abonnement (excl inflatiecorrectie in het 2e jaar).
Telefoonnummer Simpel klantenservice: 0881005757
Telefoonnummer Simpel klantenservice: 0881005757
[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 05-11-2025 15:07 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
hoe is jullie ervaring met de klantenservice? ik vraag dit omdat ik onlangs bij ben zat, en daar had ik een probleem met smsen, die ontving ik niet, versturen lukte wel. uiteindelijk konden ze het niet oplossen, en mocht ik uiteindelijk boetevrij weg. nu zie ik goede aanbiedingen bij simpel, maar durf ik hetg eigenlijk niet aan, ivm sms probleem op het odido netwerk, maar als de klantenservice goed is, is het de moeite misschien.
chim0 in "[Simpel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" en berichten daaronder.golden1988 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:27:
hoe is jullie ervaring met de klantenservice?
Tot vandaag de dag nog steeds geen flauw benul waarom ik ben afgesloten. Ik kan nog steeds inloggen en er staat nog steeds een factuur open van 117 euro (resterende tijd abo). Onbegrijpelijk, al jaren lid van deze club altijd netjes betaald.
Ik had zelf weinig issues en die (weinige) keren dat ik de klantenservice nodig had werd ik prima geholpen. Ben inmiddels overgestapt naar KPN al sinds een paar jaar dus hoe het nu zit geen ideegolden1988 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:27:
hoe is jullie ervaring met de klantenservice?
[ Voor 35% gewijzigd door KorteGebruiker op 18-11-2025 10:52 ]
proberen op te zeggen is een drama. De link naar je opzegformulier verwijst weer naar je standaard account pagina, dus ik was overgelaten om een brief te sturen of te bellen. Natuurlijk gebeld maar voordat je een persoon te pakken hebgolden1988 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:27:
hoe is jullie ervaring met de klantenservice?
Heb je bij mobiel abb. geen overstapservice? Dus als je je aanmeldt bij een ander, dat zij dan ook de overstap (opzegging) regelen? 🤔
Als je kiest voor nummerbehoud wel, dan wordt je oude abonnement opgezegd
[ Voor 36% gewijzigd door musicfreak op 19-11-2025 06:46 ]
Dat dus ... Trouwe klanten (2 maanden gratis )nooit ....vinden ze het raar dat mensen overstappen ..
[ Voor 44% gewijzigd door MCP cloud op 21-11-2025 11:30 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Om deze reden ben ik vorig jaar ook expliciet geen 2 jarig abonnement aangegaan.
Ik mag al verlengen, maar ik wacht mijn huidige termijn mooi af en ga dan wel weer provider shoppen (of er moet nog een wel goede verlengdeal voorbijkomen
).
Eigenlijk belachelijk dat het nodig is, alsof nieuwe klanten meer opleveren dan bestaande klanten, maar dat is een 2e punt)
Ik mag al verlengen, maar ik wacht mijn huidige termijn mooi af en ga dan wel weer provider shoppen (of er moet nog een wel goede verlengdeal voorbijkomen
Eigenlijk belachelijk dat het nodig is, alsof nieuwe klanten meer opleveren dan bestaande klanten, maar dat is een 2e punt)
Juist minder, voor nieuwe klanten moet er toch weer iets van administratie gedaan worden, simkaart opgestuurd etc. Bestaande klanten zouden dus juist een nog hogere korting moeten krijgen dan nieuweRoanV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:01:
Om deze reden ben ik vorig jaar ook expliciet geen 2 jarig abonnement aangegaan.
Ik mag al verlengen, maar ik wacht mijn huidige termijn mooi af en ga dan wel weer provider shoppen (of er moet nog een wel goede verlengdeal voorbijkomen).
Eigenlijk belachelijk dat het nodig is, alsof nieuwe klanten meer opleveren dan bestaande klanten, maar dat is een 2e punt)
De redenering is eigenlijk heel krom bij dit soort bedrijven.J-roenn schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:47:
[...]
Juist minder, voor nieuwe klanten moet er toch weer iets van administratie gedaan worden, simkaart opgestuurd etc. Bestaande klanten zouden dus juist een nog hogere korting moeten krijgen dan nieuwe
Ze stellen een budget op dat een nieuwe klant mag kosten, dit budget kan naar reclame spotjes gaan, en besteed worden aan kortingen, en dat budget wordt jaarlijks vastgesteld en daar hangen ook banen aan vast.
Daarnaast zijn er de bestaande klanten, daar is een ander potje voor om die binnen boord te houden. Maar ze hopen dat de mensen slapen en gewoon blijven hangen.
De grote vraag is dan altijd, of er iemand kijkt naar het totaal plaatje, of dat het uitgeven aan reclame voor nieuwe klanten de moeite waard is met weglopende klanten, of dat je misschien beter kunt investeren in klantbehoud. Vergeet nooit, verkopers zijn ook goed in zichzelf verkopen om aan het werk te blijven, maar dat betekend niet altijd dat het de beste keuze is voor het bedrijf, hoe mooi het ook klinkt.
Dit reclame model zie je bijna overal, en wordt ook bijvoorbeeld aangevoerd waarom prijzen zo hoog zijn in winkels, want de Nederlandse klant wil graag aanbiedingen, en zolang je die koopt kun je goedkoper uit zijn.
Echter, bij de bouwmarkten zie je dat de Gamma en Praxis en zo op die manier werken, maar dat Hornbach dat niet doet. En de Hornbach is toch wel een succes met hun vast lage prijzen.
Kijk je bij het benzine tanken, was het de introductie van onbemand tanken die de markt op zijn kop zette.
Kijk je bij de supermarkten heeft Picnic de markt opgeschud.
Dus de grote vraag is nu. Wanneer komt er een mobiele provider die gewoon continue redelijke prijzen hanteert zonder steeds nieuwe aanbiedingen?
Blijft inderdaad raar dat bestaande klanten niet belangrijk zijn. Hier ook weer overgestapt naar Simpel. Deze deal + €25,- korting via Ing rentepunten (mobiel.nl). Voor €5,21 pm echt een goede deal voor 2 jaar. Inflatiecorrectie even niet meegerekend.MCP cloud schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:26:
[...]
Dat dus ... Trouwe klanten (2 maanden gratis )nooit ....vinden ze het raar dat mensen overstappen ..
[Afbeelding]
Over 2 jaar stappen we weer over naar andere voor leuke deal. Je bent dief van eigen portemonnee als je niet doet.
Ik zie ook geen goeie verlengdeal voorbij komen. Maar wat is het alternatief? Ik lees dat je bij 50+ mobiel nu ook VoLTE kan gebruiken, dus zij zijn mogelijk interessant. Daar hebben ze 10GB + onbeperkt bellen voor 7,50 per maand. Precies waar ik voor naar Simpel kwam zeg maar...RoanV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:01:
Om deze reden ben ik vorig jaar ook expliciet geen 2 jarig abonnement aangegaan.
Ik mag al verlengen, maar ik wacht mijn huidige termijn mooi af en ga dan wel weer provider shoppen (of er moet nog een wel goede verlengdeal voorbijkomen).
Eigenlijk belachelijk dat het nodig is, alsof nieuwe klanten meer opleveren dan bestaande klanten, maar dat is een 2e punt)
🔋 Marstek Venus E v3 | EMS 148.7, BMS 113, VNS 119, App v1.6.61 | M5 Stack | HW P1 | ☀️2,7kWp zuid
In het kader van beter laat dan nooit.
Erg tevreden met Odido de afgelopen jaren. Nu heb ik een iphone 17 pro uit de VS en dacht geld te besparen. Van een oud tele2 abbo met 50GB naar Simpel, 40GB en bellen. Hetzelfde Odido netwerk, en e-sim compatible. Ga ik er ergens op achteruit? Denk aan gesprekskwaliteit met VoLTE, of bellen over wifi? VoLTE zou ondersteund moeten worden, maar mijn ervaring vroeger was dat de gesprekskwaliteit met budgetproviders wel minder was.
Voor de zekerheid en vanwege het kleine prijsverschil een éénjarig abbonement afgesloten, maar die kan ik nog annuleren
Erg tevreden met Odido de afgelopen jaren. Nu heb ik een iphone 17 pro uit de VS en dacht geld te besparen. Van een oud tele2 abbo met 50GB naar Simpel, 40GB en bellen. Hetzelfde Odido netwerk, en e-sim compatible. Ga ik er ergens op achteruit? Denk aan gesprekskwaliteit met VoLTE, of bellen over wifi? VoLTE zou ondersteund moeten worden, maar mijn ervaring vroeger was dat de gesprekskwaliteit met budgetproviders wel minder was.
Voor de zekerheid en vanwege het kleine prijsverschil een éénjarig abbonement afgesloten, maar die kan ik nog annuleren
[ Voor 11% gewijzigd door TereZz op 03-12-2025 10:49 ]
Onder andere van de website voor de klanten die het betreft: de inflatie correctie 1 januari 2026 is 3,1%. Mijn 7 euro wordt dan 7,22 (er wordt omhoog afgerond). In de loop van volgend jaar loopt mijn abonnement af en kan ik weer verlengen om een mooie aanbieding te pakken. Met mijn nieuwe telefoon (a17 5g) haal ik inderdaad de 150 Mbit. De speedtest kost wel veel data.
Ik heb op dit moment geen reden om te wisselen van provider. Ik ga toch 50 plus in de gaten houden. Eventueel met ING rentepunten (12 x 2,50 euro + 12 x reguliere prijs)
Ik heb op dit moment geen reden om te wisselen van provider. Ik ga toch 50 plus in de gaten houden. Eventueel met ING rentepunten (12 x 2,50 euro + 12 x reguliere prijs)
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 04-12-2025 08:26 ]
Update, heb net simpel gebeld voor evt korting omdat ik al lang klant ben.
2 jaar contact
40GB / onbeperkt bel / 500sms
Eerste 6 maanden €1 daarna €11
2 jaar contact
40GB / onbeperkt bel / 500sms
Eerste 6 maanden €1 daarna €11
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Ik ga Simpel na ruim 8 jaar deze maand juist verlaten voor Simyo.
Eigenlijk altijd prima tevreden geweest.
Aanbod was nu echter te goed om niet te doen.
Eigenlijk altijd prima tevreden geweest.
Aanbod was nu echter te goed om niet te doen.
Nou het is bij een familielid toch een keertje gebeurt hier
.
Blijkbaar bij een telefoonwissel een paar maanden terug heeft ze vergeten de datalimiet op het toestel (Android) terug te zetten en vanochtend is het abonnement tijdelijk geblokkeerd wegens buiten bundel gaan + rekening van 50 euro...
Nu ben ik zelf van mening dat dit in principe gewoon eigen schuld is, maar heb net even die telefoon bekeken en er zat één hele minuut tussen de SMS met 'U hebt 80% gebruikt' en 'Abonnement is preventief stopgezet wegens 50 euro aan buiten bundel kosten'. Nu vraag ik me af of het op grond van dat dit tijdsinterval wel héél kort is zin heeft om de klantenservice te benaderen om te kijken of iets van coulance mogelijk is?
Zijn er mensen die zelf of voor iemand anders iets dergelijks gehad hebben bij Simpel en dat gekregen hebben of zijn ze daar vrij star in zeg maar? Of is dat allemaal verspilde moeite en is het devies gewoon betalen en door?
Blijkbaar bij een telefoonwissel een paar maanden terug heeft ze vergeten de datalimiet op het toestel (Android) terug te zetten en vanochtend is het abonnement tijdelijk geblokkeerd wegens buiten bundel gaan + rekening van 50 euro...
Nu ben ik zelf van mening dat dit in principe gewoon eigen schuld is, maar heb net even die telefoon bekeken en er zat één hele minuut tussen de SMS met 'U hebt 80% gebruikt' en 'Abonnement is preventief stopgezet wegens 50 euro aan buiten bundel kosten'. Nu vraag ik me af of het op grond van dat dit tijdsinterval wel héél kort is zin heeft om de klantenservice te benaderen om te kijken of iets van coulance mogelijk is?
Zijn er mensen die zelf of voor iemand anders iets dergelijks gehad hebben bij Simpel en dat gekregen hebben of zijn ze daar vrij star in zeg maar? Of is dat allemaal verspilde moeite en is het devies gewoon betalen en door?
Er zijn al personen, in het buitenland, voor veel meer geld buiten de bundel gegaan en die hebben ook deels coulance gekregen. De klantenservice benaderen kan in ieder geval nooit kwaad.!mark schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:23:
Nou het is bij een familielid toch een keertje gebeurt hier.
Blijkbaar bij een telefoonwissel een paar maanden terug heeft ze vergeten de datalimiet op het toestel (Android) terug te zetten en vanochtend is het abonnement tijdelijk geblokkeerd wegens buiten bundel gaan + rekening van 50 euro...
Nu ben ik zelf van mening dat dit in principe gewoon eigen schuld is, maar heb net even die telefoon bekeken en er zat één hele minuut tussen de SMS met 'U hebt 80% gebruikt' en 'Abonnement is preventief stopgezet wegens 50 euro aan buiten bundel kosten'. Nu vraag ik me af of het op grond van dat dit tijdsinterval wel héél kort is zin heeft om de klantenservice te benaderen om te kijken of iets van coulance mogelijk is?
Zijn er mensen die zelf of voor iemand anders iets dergelijks gehad hebben bij Simpel en dat gekregen hebben of zijn ze daar vrij star in zeg maar? Of is dat allemaal verspilde moeite en is het devies gewoon betalen en door?
Bijzonderheden deze periode
Je maandbedrag is aangepast door inflatie. Om je dezelfde kwaliteit en service te kunnen blijven bieden, hebben we in januari 2026 (op basis van onze afspraken) een inflatiecorrectie van 3,1% doorgevoerd op de vaste maandkosten van je abonnement. Het percentage is bepaald door het CBS. Plafond ingesteld? Dit passen we voor je aan als het nodig is.
Je maandbedrag is aangepast door inflatie. Om je dezelfde kwaliteit en service te kunnen blijven bieden, hebben we in januari 2026 (op basis van onze afspraken) een inflatiecorrectie van 3,1% doorgevoerd op de vaste maandkosten van je abonnement. Het percentage is bepaald door het CBS. Plafond ingesteld? Dit passen we voor je aan als het nodig is.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Dit niet maar weet wel dat de klantenservice van Simpel echt bagger is.!mark schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:23:
Nou het is bij een familielid toch een keertje gebeurt hier.
Blijkbaar bij een telefoonwissel een paar maanden terug heeft ze vergeten de datalimiet op het toestel (Android) terug te zetten en vanochtend is het abonnement tijdelijk geblokkeerd wegens buiten bundel gaan + rekening van 50 euro...
Nu ben ik zelf van mening dat dit in principe gewoon eigen schuld is, maar heb net even die telefoon bekeken en er zat één hele minuut tussen de SMS met 'U hebt 80% gebruikt' en 'Abonnement is preventief stopgezet wegens 50 euro aan buiten bundel kosten'. Nu vraag ik me af of het op grond van dat dit tijdsinterval wel héél kort is zin heeft om de klantenservice te benaderen om te kijken of iets van coulance mogelijk is?
Zijn er mensen die zelf of voor iemand anders iets dergelijks gehad hebben bij Simpel en dat gekregen hebben of zijn ze daar vrij star in zeg maar? Of is dat allemaal verspilde moeite en is het devies gewoon betalen en door?
Dan moet je die van Lebara eens bellen...dr86 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:31:
[...]
Dit niet maar weet wel dat de klantenservice van Simpel echt bagger is.
Ik heb er geen ervaring mee, wat zijn die van jou ?dr86 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:31:
Dit niet maar weet wel dat de klantenservice van Simpel echt bagger is.
Heb tot 2x toe in verschillende jaren geen internet gehad in het buitenland (wel al een jaar of 2 terug voor het laatst)W1ck1e schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:00:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee, wat zijn die van jou ?
Contact met de helpdesk (als die al telefonisch bereikbaar was) ging heel moeizaam omdat niemand het probleem kon oplossen. Kreeg steeds het standaard lijstje voorgeschoteld wat ook op hun website staat met dingen die je zou moeten instellen.
Uiteindelijk nooit te weten gekomen wat het probleem nou veroorzaakte want tegen de tijd dat ik fatsoenlijk contact had met iemand van de technische afdeling was ik al weer in nederland.
Waren landen buiten de EU. In europa gewoon altijd prima bereik gehad
Ik kan weer verlengen bij Simpel. Als ik kies voor ( 2 jaar ) 60 GB ( ben vaak in Hongarije na Juli 2026 ) dan
komt dat gemiddeld op €12,83 p/m ? Of is er een betere aanbieding ( ergens ) momenteel ??
50+ of Lebara is GEEN optie.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Rw4fxPN2yKb65VFztSoKpyzw.jpg?f=user_large)
En het moet een provider zijn waarbij de gehele DATA bundel in de gehele EU mag worden gebruikt.
komt dat gemiddeld op €12,83 p/m ? Of is er een betere aanbieding ( ergens ) momenteel ??
50+ of Lebara is GEEN optie.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Rw4fxPN2yKb65VFztSoKpyzw.jpg?f=user_large)
En het moet een provider zijn waarbij de gehele DATA bundel in de gehele EU mag worden gebruikt.
[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-01-2026 16:23 ]
Toen ik verlengde zat ik na mijn contract. Toen was de korting 6 maanden a 50%, dus effectief 3 maanden gratis. Dat is er 1 meer dan 2. En je berekening klopt. 22*14/24 = 12,83 euro p/m.WiLLoW_TieN schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:03:
Ik kan weer verlengen bij Simpel. Als ik kies voor ( 2 jaar ) 60 GB ( ben vaak in Hongarije na Juli 2026 ) dan.
komt dat gemiddeld op €12,83 p/m ?
...
Dus wacht even tot er een mooiere deal komt, dubbel nog wat of zo. Je hoeft niet nu te verlengen.
[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 11-01-2026 17:39 ]
Waarom geen 50+mobiel? Heb ik al 2 jaar als extra abonnement en werkt, zeker sinds de introductie van 5g, prima.WiLLoW_TieN schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:03:
[...]
50+ of Lebara is GEEN optie.
[...]
En het moet een provider zijn waarbij de gehele DATA bundel in de gehele EU mag worden gebruikt.
Verder is elke Europese mobiele provider verplicht om data-roaming in Europese unie aan te bieden dus die eis snap ik niet zo goed. Of doel je op Zwitserland welke bij Simpel binnen de roaming valt.en bij een aantal aanbieders niet?
(Hangt er dan natuurlijk vanaf hoe vaak je daar komt. Aangezien je vaak in Hongarije zult zijn ga je eerder door Duitsland dan door Zwitserland.
Maar als je tevreden bent met Simpel en wel Zwitserland nodig hebt zou ik daar gewoom blijven ipv voor die paar euro die je mogelijk kunt besparen overstappen.
Er zijn toch nog wel een aantal mobiele providers waarbij niet je volledige bundel ook geldig is in de EU?jongetje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:04:
[...]
Waarom geen 50+mobiel? Heb ik al 2 jaar als extra abonnement en werkt, zeker sinds de introductie van 5g, prima.
Verder is elke Europese mobiele provider verplicht om data-roaming in Europese unie aan te bieden dus die eis snap ik niet zo goed. Of doel je op Zwitserland welke bij Simpel binnen de roaming valt.en bij een aantal aanbieders niet?
(Hangt er dan natuurlijk vanaf hoe vaak je daar komt. Aangezien je vaak in Hongarije zult zijn ga je eerder door Duitsland dan door Zwitserland.
Maar als je tevreden bent met Simpel en wel Zwitserland nodig hebt zou ik daar gewoom blijven ipv voor die paar euro die je mogelijk kunt besparen overstappen.
Voorbeeld is Lyca Mobile, waar bij de 40GB bundel er alleen 16GB in de EU geldig is.
https://www.lycamobile.nl...y-24-months-black-friday/
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dit is de eerste keer dat ik zoiets zie. Volgens de "Roam-like-home" regels van de EU moet je NL bundel in de hele europese unie te gebruiken zijn. Hoogstens extra data vanuit klantvoordeel en data-sims hoeven hier niet aan te voldoen. Beste kans dat Lyca de regels hiermee overtreedt (of een speciale manier heeft gevonden om er onderuit te komen).evleerdam schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:16:
[...]
Er zijn toch nog wel een aantal mobiele providers waarbij niet je volledige bundel ook geldig is in de EU?
Voorbeeld is Lyca Mobile, waar bij de 40GB bundel er alleen 16GB in de EU geldig is.
Daar waar Lyca Mobile onderscheid maakt betreft het wel aanbiedingen, dus misschien mag het.jongetje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:21:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik zoiets zie. Volgens de "Roam-like-home" regels van de EU moet je NL bundel in de hele europese unie te gebruiken zijn. Hoogstens extra data vanuit klantvoordeel en data-sims hoeven hier niet aan te voldoen. Beste kans dat Lyca de regels hiermee overtreedt (of een speciale manier heeft gevonden om er onderuit te komen).
Er zit in de Roam like at home een soort Fair-use clausule als ik het mij goed herinner. Dit hoe de abonnementen opgebouwd zijn.jongetje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:21:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik zoiets zie. Volgens de "Roam-like-home" regels van de EU moet je NL bundel in de hele europese unie te gebruiken zijn. Hoogstens extra data vanuit klantvoordeel en data-sims hoeven hier niet aan te voldoen. Beste kans dat Lyca de regels hiermee overtreedt (of een speciale manier heeft gevonden om er onderuit te komen).
Je zou naar de ACM moeten met dit specifieke voorbeeld van Lyca om te kijken of het wel of niet terecht is.
Persoonlijk kijk ik altijd naar de kleine lettertjes rondom buitenland gebruik, zowel binnen als buiten de EU om verrassingen te beperken.
Die fair-use is meer op het aantal dagen buitenland zodat je geen heel goedkoop buitenlands abonnement continue over de grens kunt/mag gebruiken.swhnld schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:09:
[...]
Er zit in de Roam like at home een soort Fair-use clausule als ik het mij goed herinner.
Ik heb het gevonden, er is een relatie tussen het aantal euro welke je betaald en hoeveel GB je dan met roam-like-home minimaal moet hebben: https://www.consuwijzer.nl/rekenhulp-roamingkosten
Blijkbaar is Lyca een van de weinige providers die dit ook daadwerkelijk doet.
Zit bij Odido met Unlimited Start 20 Mbit/s, zie nu net de prijzen van 60GB bij Simpel. Nooit echt overwogen. Ik zie ook dat ik vaak maar 20GB vebruik per maand.
Ga ik ergens op achteruit?
Ga ik ergens op achteruit?
- Zelfde netwerk.
- Hogere snelheid bij Simpel.
- Volledige 60GB van Simpel is bruikbaar in EU.
[ Voor 15% gewijzigd door Denniszx op 12-01-2026 12:55 ]
Heb ook even gebeld met Simpel. De vriendelijke en behulpzame jongeman heeft wat gerommeld achter de schermen en raadde mij aan online even in te loggen via de PC 😉
Heb dus zojuist wederom 2 jaar verlengd.
Komt op gemiddeld €10,75 p/m voor de 60GB variant ( zonder evt plafond kosten ) 🥳
:strip_exif()/f/image/AjewuRap8upvVCKANEybZyhR.jpg?f=fotoalbum_large)
Oude abbo liep t/m 5 Mei.
Heb dus zojuist wederom 2 jaar verlengd.
Komt op gemiddeld €10,75 p/m voor de 60GB variant ( zonder evt plafond kosten ) 🥳
:strip_exif()/f/image/AjewuRap8upvVCKANEybZyhR.jpg?f=fotoalbum_large)
Oude abbo liep t/m 5 Mei.
Dan heeft het weer geloond om te bellen. Dus je huidige abonnement loopt 3 maanden korter.WiLLoW_TieN schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:43:
Heb ook even gebeld met Simpel. De vriendelijke en behulpzame jongeman heeft wat gerommeld achter de schermen en raadde mij aan online even in te loggen via de PC 😉
Heb dus zojuist wederom 2 jaar verlengd.
Komt op gemiddeld €10,75 p/m voor de 60GB variant ( zonder evt plafond kosten ) 🥳
[Afbeelding]
Oude abbo liep t/m 5 Mei.
Yep oude loopt korter nu. Was de 20GB variant en met plafondkosten betaalde ik €12,20W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Dan heeft het weer geloond om te bellen. Dus je huidige abonnement loopt 3 maanden korter.
Dus je hebt nu meer voor minder.WiLLoW_TieN schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:52:
[...]
Yep oude loopt korter nu. Was de 20GB variant en met plafondkosten betaalde ik €12,20
Ik heb een plafond ingesteld toen dat gratis was, maar heb daarnaast op mijn telefoon een limiet op de data gezet. Ik heb nog even genoeg aan 4GB, ik gebruik zelden wat.
Er zijn nu goede deals voor nieuwe klanten. Iemand succes gehad om via de klantenservice een goede deal voor verlengen te krijgen?
Wat heb je zelf kunnen regelen, deel vooral ook je eigen ervaringenzunrob schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:16:
Er zijn nu goede deals voor nieuwe klanten. Iemand succes gehad om via de klantenservice een goede deal voor verlengen te krijgen?
Rond de lunch even gebeld: 6 maanden voor 1 euro, en daarna 11 euro per maand voor 40 GB en onbeperkt bellen. Had niet het idee dat er veel meer ruimte was.jongetje schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:01:
[...]
Wat heb je zelf kunnen regelen, deel vooral ook je eigen ervaringen
Is dat voor 1 of 2 jaar? Als het 2 jaar is, dan ben je op de website veel goedkoper uit.zunrob schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:12:
[...]
Rond de lunch even gebeld: 6 maanden voor 1 euro, en daarna 11 euro per maand voor 40 GB en onbeperkt bellen. Had niet het idee dat er veel meer ruimte was.
2 jaar.Incognitum schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:15:
[...]
Is dat voor 1 of 2 jaar? Als het 2 jaar is, dan ben je op de website veel goedkoper uit.
Hoezo goedkoper uit op de website? Dat is alleen voor nieuwe klanten. Ik heb verlengd.
Ah ja klopt. Excusi.zunrob schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:23:
[...]
2 jaar.
Hoezo goedkoper uit op de website? Dat is alleen voor nieuwe klanten. Ik heb verlengd.
Wel jammer dat ze je op de dag dat je abonnement afloopt nog even willen pakken met nog een factuur voor een extra maand abonnementskosten voor een periode dat je dus al weg bent. Moet je weer bellen om dat terug te krijgen waarbij ze het nog coulance noemen ook.
Dat heb ik in het verleden ook gehad daar ja. Heelsambalbaj schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:55:
Wel jammer dat ze je op de dag dat je abonnement afloopt nog even willen pakken met nog een factuur voor een extra maand abonnementskosten voor een periode dat je dus al weg bent. Moet je weer bellen om dat terug te krijgen waarbij ze het nog coulance noemen ook.
Erg vervelend dit geintje. Zit er nu overigens weer met 2 abo’s. Je kunt natuurlijk gewoon terugboeken.
Voorheen kreeg je dezelfde korting bij verlenging als een nieuwkomer + 2 maanden gratis extra.
Simpel is hiermee gestopt en je krijgt nu de keuze uit slechtere pakketten met uiteraard de normale prijs.
Als je hun belt, en zegt dat je hier niet mee eens bent, krijg je een aanbieding van 1 euro voor 6 maanden.
Dat is alles wat er nog inzit, ik heb dit niet geaccepteerd en ik stap over op een andere aanbieder bij het einde van mijn contract.
Simpel is hiermee gestopt en je krijgt nu de keuze uit slechtere pakketten met uiteraard de normale prijs.
Als je hun belt, en zegt dat je hier niet mee eens bent, krijg je een aanbieding van 1 euro voor 6 maanden.
Dat is alles wat er nog inzit, ik heb dit niet geaccepteerd en ik stap over op een andere aanbieder bij het einde van mijn contract.
Viel me ook op. Maar het halfjaar is nog niet om hè, misschien komt er over x maanden nog iets beters, en anders inderdaad overstappen.
Ik heb gisteren maar een 2e abbo genomen. Eens kijken of dat goed gaat met 12 maanden 1 euro. De andere is over 3 maanden afgelopen. Nummerbehoud via een prepaidje doen denk ik maar.
Waarom?Theswitch schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:14:
Ik heb gisteren maar een 2e abbo genomen. Eens kijken of dat goed gaat met 12 maanden 1 euro. De andere is over 3 maanden afgelopen. Nummerbehoud via een prepaidje doen denk ik maar.
Dat klinkt heel onhandig voor een paar € ...
Draadloos laden op onze Zon
Voor 1 euro per maand en 30 euro korting voor 1 jaar vond ik het wel een stuk goedkoper.emmerx schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:19:
[...]
Waarom?
Dat klinkt heel onhandig voor een paar € ...
Een terugkerend fenomeen, ik post het hier nogmaals om anderen te waarschuwen...
Ik ben overgestapt van Simpel naar een andere provider omdat het verleng-aanbod van Simpel echt nergens op leek vergeleken met het aanbod voor nieuwe klanten.
Afgelopen maandag is mijn nummer overgegaan naar de nieuwe provider en het abonnement bij Simpel gestopt, gisteren alsnog een factuur in mn mailbox voor de komende periode 20 april - 19 mei.
Klantenservice gebeld en het werd meteen als onterechte factuur bestempeld en zou gecrediteerd worden.
Let dus goed op als je abonnement gestopt is, blijkbaar sturen ze nog steeds een factuur voor de maand nadat je abonnement afgelopen is.
Boefjes! 😕
Ik ben overgestapt van Simpel naar een andere provider omdat het verleng-aanbod van Simpel echt nergens op leek vergeleken met het aanbod voor nieuwe klanten.
Afgelopen maandag is mijn nummer overgegaan naar de nieuwe provider en het abonnement bij Simpel gestopt, gisteren alsnog een factuur in mn mailbox voor de komende periode 20 april - 19 mei.
Klantenservice gebeld en het werd meteen als onterechte factuur bestempeld en zou gecrediteerd worden.
Let dus goed op als je abonnement gestopt is, blijkbaar sturen ze nog steeds een factuur voor de maand nadat je abonnement afgelopen is.
Boefjes! 😕
Dit doen ze al jaren inderdaadBuzz-01 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:43:
Een terugkerend fenomeen, ik post het hier nogmaals om anderen te waarschuwen...
Ik ben overgestapt van Simpel naar een andere provider omdat het verleng-aanbod van Simpel echt nergens op leek vergeleken met het aanbod voor nieuwe klanten.
Afgelopen maandag is mijn nummer overgegaan naar de nieuwe provider en het abonnement bij Simpel gestopt, gisteren alsnog een factuur in mn mailbox voor de komende periode 20 april - 19 mei.
Klantenservice gebeld en het werd meteen als onterechte factuur bestempeld en zou gecrediteerd worden.
Let dus goed op als je abonnement gestopt is, blijkbaar sturen ze nog steeds een factuur voor de maand nadat je abonnement afgelopen is.
Boefjes! 😕
Hier inderdaad hetzelfde
Klantenservice aan de lijn had het riedeltje zo paraat, klonk niet of ik de eerste was met dit probleem
Ze gaven mij aan dat ik de incasso ook kon storneren
Misschien niet gek om dit direct bij opzeggen alvast te doen
Klantenservice aan de lijn had het riedeltje zo paraat, klonk niet of ik de eerste was met dit probleem
Ze gaven mij aan dat ik de incasso ook kon storneren
Misschien niet gek om dit direct bij opzeggen alvast te doen
Dat is een goed advies van ze, want bij mij is de incasso vandaag alsnog gewoon uitgevoerd, ondanks de toezegging dat dat niet zou gebeuren.RoanV schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:21:
Ze gaven mij aan dat ik de incasso ook kon storneren
Misschien niet gek om dit direct bij opzeggen alvast te doen
Meteen alle incasso's van Simpel maar ingetrokken, zodat we volgende maand niet nóg een keer dit riedeltje krijgen.
Mijn aanvraag loopt nu en ik ga over op Hollandse Nieuwe. 20gb voor gemiddeld 6,75 per maand.
Mijn Simpel abbo loopt nog voor 3,5 maand, of dit te vroeg is bij een overstap zal ik nog wel horen
Mijn Simpel abbo loopt nog voor 3,5 maand, of dit te vroeg is bij een overstap zal ik nog wel horen
Kan bij alle providers tot max 120 dagen van tevoren, dus dat zit wel goed. Pas ook gedaan met ruim 3mnd, maar dan naar 50plus die toen een mooie aanbieding hadden voor gem. 6,25 voor 45GB. Die aanbieding is net weer weg zie ik.Von Henkel schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:20:
Mijn aanvraag loopt nu en ik ga over op Hollandse Nieuwe. 20gb voor gemiddeld 6,75 per maand.
Mijn Simpel abbo loopt nog voor 3,5 maand, of dit te vroeg is bij een overstap zal ik nog wel horen
Ik kreeg een berichtje van Simpel:
Tot 6 maanden korting betekent naar mijn mening dat er minimaal 1 keuze is met korting voor 6 maanden.
Afhankelijk van de korting kan die bij 6 maanden interessanter zijn dan 2 maanden gratis.
Waaruit ik wel kan kiezen is voor mij nog niet interessant. Dus ik wacht nog even.
Zou het kunnen zijn het bericht is verstuurd voordat de aanbiedingen zijn bijgewerkt (het is zondag, misschien dat het morgen anders is) ?
Ik zit in de periode dat ik mag verlengen. Echter als ik naar die link toe ga, zie ik geen enkele optie met 6 maanden korting, maar allemaal 2 maanden gratis.Hoi! Er wacht een cadeautje op je van Simpel! Je krijgt tot 6 maanden korting als je NU verlengt. Check https://s.simpel.nl/ANB_D1 voor de verleng-Deals
Tot 6 maanden korting betekent naar mijn mening dat er minimaal 1 keuze is met korting voor 6 maanden.
Afhankelijk van de korting kan die bij 6 maanden interessanter zijn dan 2 maanden gratis.
Waaruit ik wel kan kiezen is voor mij nog niet interessant. Dus ik wacht nog even.
Zou het kunnen zijn het bericht is verstuurd voordat de aanbiedingen zijn bijgewerkt (het is zondag, misschien dat het morgen anders is) ?
Misschien wel al acht ik de kans klein dat het veranderd. Voordat ik overstapte van simpel naar een andere provider in 2023 zag ik dat het aanbod van die verlenging elke maand veranderde dus wellicht is het een eerdere actie die nog niet bijgewerkt is. Je zou het aan de klantenservice kunnen vragen hoe het zitW1ck1e schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:00:
Waaruit ik wel kan kiezen is voor mij nog niet interessant. Dus ik wacht nog even.
Zou het kunnen zijn het bericht is verstuurd voordat de aanbiedingen zijn bijgewerkt (het is zondag, misschien dat het morgen anders is) ?
Ik heb sowieso geen haast met verlengen (desnoods laat ik het huidige doorlopen, 7.22 euro voor 4 GByte, 500 sms, onbeperkt bellen, is voor mij voldoende)KorteGebruiker schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:32:
[...]
Misschien wel al acht ik de kans klein dat het veranderd. Voordat ik overstapte van simpel naar een andere provider in 2023 zag ik dat het aanbod van die verlenging elke maand veranderde dus wellicht is het een eerdere actie die nog niet bijgewerkt is. Je zou het aan de klantenservice kunnen vragen hoe het zit
edit: Ik verwacht trouwens dat de korting dan 50% is voor 6 maanden, dus evenveel als 3 maanden gratis. Dus maar 1 maand meer. Dat zet geen zoden aan de dijk.
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 11-05-2026 08:20 ]
Hier exact hetzelfde gehad, overgestapt omdat de verlengdeals bij Simpel voor bestaande klanten erg slecht waren t.o.v. nieuwe klanten, maar vorige week nog wel een factuur vooruit ontvangen voor de maand waarin ik al weg ben bij Simpel.RoanV schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:21:
Hier inderdaad hetzelfde
Klantenservice aan de lijn had het riedeltje zo paraat, klonk niet of ik de eerste was met dit probleem
Ze gaven mij aan dat ik de incasso ook kon storneren
Misschien niet gek om dit direct bij opzeggen alvast te doen
Gebeld en kreeg vrij snel het antwoord dat de factuur foutief was en ik het zelf mocht terugboeken/storneren. Dit gedaan en ook maar de gehele incasso van Simpel geblokkeerd bij de bank voor het geval ze het nog een keer zouden proberen af te schrijven.
Máár nu heb ik dus vandaag ook een mail van ze ontvangen dat ik een betaalachterstand heb bij Simpel en of ik het maandbedrag handmatig binnen 5 werkdagen over wil maken. Jullie deze ook gehad of was het bij jullie na het storneren klaar. Even te twijfelen of ik ze lekker ga negeren nu of er zelf nog één keer achteraan bel.
Het geeft in ieder geval weinig vertrouwen in de administratie welke het bedrijf voert, en ze verkleinen hiermee de kans dat ik in de toekomst (als 'nieuwe' klant dan
Nou, leuk grapje dus, precies het omgekeerde hier
02-04: Abonnement opgezegd
03-04: Mail gekregen met een factuur
08-04: Bovenstaande factuur werd van mijn rekening afgeboekt, hier heb ik over gebeld en dus gestorneerd. Dit geld stond op dat moment dus weer terug op mijn rekening
05-05: Mail gekregen met een negatief factuurbedrag, stond o.a. in vermeld:
02-04: Abonnement opgezegd
03-04: Mail gekregen met een factuur
08-04: Bovenstaande factuur werd van mijn rekening afgeboekt, hier heb ik over gebeld en dus gestorneerd. Dit geld stond op dat moment dus weer terug op mijn rekening
05-05: Mail gekregen met een negatief factuurbedrag, stond o.a. in vermeld:
Het zal mij benieuwen wat hier mee gaat gebeurenDoor een correctie is een tegoed ontstaan. Het totaalbedrag van deze factuur wordt binnen 2 weken automatisch op je bankrekening gestort.
[ Voor 6% gewijzigd door RoanV op 12-05-2026 12:08 ]
Gisteren in Duitsland naar Nederlandse nummers wllen bellen. Lukte niet. Nummers niet in gebruik. Klopte niet. Een andere telefoon deed het wel.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat APN op "internet.access.nl" moet zijn ingesteld
Was & is zo.
Werkte uiteraard in het verleden wel.
Vanalles geprobeerd, ook herstarten telefoon.
"2g-service toestaan" heb ik niet aangezet. Is dat de oorzaak ?
Is voor bellen vanuit het bellen nodig dat data aan staat en roaming dus ook ?
Gegeven dat de APN instelling een internet dns naam is.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat APN op "internet.access.nl" moet zijn ingesteld
Was & is zo.
Werkte uiteraard in het verleden wel.
Vanalles geprobeerd, ook herstarten telefoon.
"2g-service toestaan" heb ik niet aangezet. Is dat de oorzaak ?
Is voor bellen vanuit het bellen nodig dat data aan staat en roaming dus ook ?
Gegeven dat de APN instelling een internet dns naam is.
[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 12:38 ]
Er staat wel +31 voor al deze telefoonnummers?W1ck1e schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:17:
Gisteren in Duitsland naar Nederlandse nummers wllen bellen. Lukte niet. Nummers niet in gebruik. Klopte niet. Een andere telefoon deed het wel.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat APN op "internet.access.nl" moet zijn ingesteld
Was & is zo.
Werkte uiteraard in het verleden wel.
Vanalles geprobeerd, ook herstarten telefoon.
"2g-service toestaan" heb ik niet aangezet. Is dat de oorzaak ?
Is voor bellen vanuit het bellen nodig dat data aan staat en roaming dus ook ?
Gegeven dat de APN instelling een internet dns naam is.
Neen, maar daar heb ik geen wijzigingen in aangebracht, terwijl het volgens mij in het verleden wel werkte. Is dat dan (sinds enige tijd) nodig ?
Dat is altijd al geweest, als je vanuit het buitenland naar Nederland wilt bellen moet er de landcode voor. Anders bel je idd naar het lokale nummer van het land waar je op dat moment bent.W1ck1e schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:18:
[...]
Neen, maar daar heb ik geen wijzigingen in aangebracht, terwijl het volgens mij in het verleden wel werkte. Is dat dan (sinds enige tijd) nodig ?
[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 16-05-2026 13:29 ]
Okee, dan laat mijn geheugen mij in de steek (gefantaseerde herinneringen). De volgende keer dat we gaan tanken/boodschappen doen als ik het testen met +031 nummers.zunrob schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:28:
[...]
Dat is altijd al geweest, als je vanuit het buitenland naar Nederland wilt bellen moet er de landcode voor. Anders bel je idd naar het lokale nummer van het land waar je op dat moment bent.
Op zich is het een logisch verhaal.
NB: Telefoon van vriendin werkte wel, zonder +31. Wel "Hollands Nieuwe"
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 13:35 ]
Verschillende netwerken bieden verschillende functionaliteiten aan.W1ck1e schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:17:
Gisteren in Duitsland naar Nederlandse nummers wllen bellen. Lukte niet. Nummers niet in gebruik. Klopte niet. Een andere telefoon deed het wel.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat APN op "internet.access.nl" moet zijn ingesteld
Was & is zo.
Werkte uiteraard in het verleden wel.
Vanalles geprobeerd, ook herstarten telefoon.
"2g-service toestaan" heb ik niet aangezet. Is dat de oorzaak ?
Is voor bellen vanuit het bellen nodig dat data aan staat en roaming dus ook ?
Gegeven dat de APN instelling een internet dns naam is.
In deze pdf kan je zien bij elk netwerk welke functionaliteiten deze aanbiedt voor roaming: https://www.simpel.nl/files/PDF/roaming-netwerken-simpel.pdf
Volgens mij kwam er iets als "telekom | simpel" in beeld (waar nu in Nederland alleen "Simpel" staat)dunkiegaming schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:54:
[...]
Verschillende netwerken bieden verschillende functionaliteiten aan.
In deze pdf kan je zien bij elk netwerk welke functionaliteiten deze aanbiedt voor roaming: https://www.simpel.nl/files/PDF/roaming-netwerken-simpel.pdf
En zou het moeten werken as ik onderstaande goed begrijp.
@W1ck1e Heb je bellen naar buitenlandse nummers aanstaan? Als je in het buitenland bent is een Nederlandsnummer buitenland (gek genoeg).
Volgens mij klopt dat niet. Ik wil bellen terwijl ik In Duitsland ben naar een Nederlands nummer (waar dat ook is). Is volgens mij "binnenlands bellen". Ik heb bellen naar buitenlandse nummers in ieder geval niet uit gezet. Volgende test is wanneer ik weer in Duitsland ben.jongetje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:14:
@W1ck1e Heb je bellen naar buitenlandse nummers aanstaan? Als je in het buitenland bent is een Nederlandsnummer buitenland (gek genoeg).
Je hoeft me niet te geloven maar toen mijn kinderen mij in het buitenland niet konden bellen, konden ze dat wel toen ik die optie had aangezet op aanraden van de klantenservice. Dus doe er je voordeel mee.W1ck1e schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:23:
[...]
Volgens mij klopt dat niet. Ik wil bellen terwijl ik In Duitsland ben naar een Nederlands nummer (waar dat ook is). Is volgens mij "binnenlands bellen". Ik heb bellen naar buitenlandse nummers in ieder geval niet uit gezet. Volgende test is wanneer ik weer in Duitsland ben.
Sowieso dank je wel, begrijp mij niet verkeerd. Vind ik die optie in de app (instellingen van mijn account) of is het een instelling van de telefoon ?jongetje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:31:
[...]
Je hoeft me niet te geloven maar toen mijn kinderen mij in het buitenland niet konden bellen, konden ze dat wel toen ik die optie had aangezet op aanraden van de klantenservice. Dus doe er je voordeel mee.
[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 15:35 ]
Daar staat dat goed, dan zal het wel iets te maken kunnen hebben met roaming aan of uit. Dat is dan blijkbaar nodig voor te kunnen bellen vanuit het buitenland naar NL nummers.jongetje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:35:
In je account.
/f/image/VNz1j7JQ6ywuJRLlO8qXOYPd.png?f=fotoalbum_large)
Het genoemde sms-je kreeg ik dus pas vanmorgen.
Wordt vervolgd, bij volgende keer in Duitsland.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 15:44 ]
Wel mooi dat je als vaste klant een bellabberde aanbieding krijgt om te verlengen terwijl voor een nieuw abonnement bij nieuwe klanten de aanbieding veel aantrekkelijker is.
Ik ga daarom na meer dan 10 jaar simpel verlaten.
Ik ga daarom na meer dan 10 jaar simpel verlaten.
Vanaf het moment dat je kan verlengen kunnen de aanbiedingen beter worden. Zolang je niet verlengt loopt het huidige contract gewoon door. Even geduld zou ik zeggen. Mijn target is kleinste contract met onbeperkte minuten. Ik zit nu op 7,22 voor 4GBdr86 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:31:
Wel mooi dat je als vaste klant een bellabberde aanbieding krijgt om te verlengen terwijl voor een nieuw abonnement bij nieuwe klanten de aanbieding veel aantrekkelijker is.
Ik ga daarom na meer dan 10 jaar simpel verlaten.
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 23-05-2026 20:58 ]
Even klantenservice bellen, krijg je ook een betere deal!dr86 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:31:
Wel mooi dat je als vaste klant een bellabberde aanbieding krijgt om te verlengen terwijl voor een nieuw abonnement bij nieuwe klanten de aanbieding veel aantrekkelijker is.
Ik ga daarom na meer dan 10 jaar simpel verlaten.
Ik kan al 2 maanden verlengen, maar een deal boor nieuwe klanten blijft beter.W1ck1e schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:56:
[...]
Vanaf het moment dat je kan verlengen kunnen de aanbiedingen beter worden. Zolang je niet verlengt loopt het huidige contract gewoon door. Even geduld zou ik zeggen. Mijn target is kleinste contract met onbeperkte minuten. Ik zit nu op 7,22 voor 4GB
overstap naar een andere provider geeft ook nog eens cashback zag ik. Dus dat telt dan ook leuk op
Dat kan.dr86 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 04:17:
[...]
Ik kan al 2 maanden verlengen, maar een deal boor nieuwe klanten blijft beter.
overstap naar een andere provider geeft ook nog eens vandaag zag ik. Dus dat telt dan ook leuk op
Geeft wat ?
Ik kan ook verlengen maar de deals zijn matig ja. Leuk 50gb maar ik heb max 5 nodig. Ik wil wel onbeperkt bellen. In november loopt het af dus even kijken met Black Friday. En anders kijken wat de korting bij Youfone is want ik heb daar al internet. En bij YF internet krijg je wel goede verlengdeals.dr86 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:31:
Wel mooi dat je als vaste klant een bellabberde aanbieding krijgt om te verlengen terwijl voor een nieuw abonnement bij nieuwe klanten de aanbieding veel aantrekkelijker is.
Ik ga daarom na meer dan 10 jaar simpel verlaten.
Zero compensation
Ik zou me zelf niet rijk rekenen met de verlengdeals van Youfone. Afgelopen jaar slechts 6 mnd €10 gekregen. Dus overgestapt naar Solcon
Ik heb nu bij Simpel 60 GB + onbeperkt bellen voor € 8,22 p.m, 2-jaarcontract. Wat een verschil..W1ck1e schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:56:
[...]Ik zit nu op 7,22 voor 4GB
Ik kreeg via sms een andere link om te verlengen en de aanbiedingen verschillen als 'normaal' inlog via de website. Rare gang van zaken bij simpel.
Zero compensation
Ik heb echt weer bizar slechte ervaring gehad, ik heb die leuke aanbieding laatst gedaan, en ik dacht ik doe gelijk die via via voordeel aanvragen want een familielid van mij zit ook nog bij Simpel. Dus ik dat linkje ontvangen, klik erop, doorloop het proces, zo gezegd zo gedaan. Maar ik heb niks meer ontvangen over die korting, dus ik al gelijk vragen hoe dat zit, bleek het gewoon nog even te duren en het moest verwerkt worden. Maar het zou pas na 2 maanden zichtbaar zijn. Dus ik weer bellen na 2 maanden, krijg je een arrogante vrouw aan de telefoon die amper Nederlands spreekt die mij doodleuk verteld dat ik wel een clickout heb gedaan, dus dat ik van het linkje ben afgegaan. Oftewel, dikke pech! Terwijl ik het linkje heb aangeklikt, daar heb besteld, en zelfs nog het 'via via voordeel' plaatje boven mijn bestelscherm zag.
Nu verteld ze mij dus dat ik de enige in heel nederland ben waarbij het niet goed is gegaan, en 'iedereen maakt wel eens een foutje he meneer' krijg je dan. Dus het is absoluut geen fout aan hun kant, want hun forum staat niet vol met deze vragen... Jammer dat de service zo om te huilen is. Als het kon was ik direct weer opgestapt 😂
Nu verteld ze mij dus dat ik de enige in heel nederland ben waarbij het niet goed is gegaan, en 'iedereen maakt wel eens een foutje he meneer' krijg je dan. Dus het is absoluut geen fout aan hun kant, want hun forum staat niet vol met deze vragen... Jammer dat de service zo om te huilen is. Als het kon was ik direct weer opgestapt 😂
Fanaleds.com
Jeetje, wat onbeleefd. ik zou een klacht indienen als ik jou was, want dit is niet professioneel.Bose321 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:26:
Ik heb echt weer bizar slechte ervaring gehad, ik heb die leuke aanbieding laatst gedaan, en ik dacht ik doe gelijk die via via voordeel aanvragen want een familielid van mij zit ook nog bij Simpel. Dus ik dat linkje ontvangen, klik erop, doorloop het proces, zo gezegd zo gedaan. Maar ik heb niks meer ontvangen over die korting, dus ik al gelijk vragen hoe dat zit, bleek het gewoon nog even te duren en het moest verwerkt worden. Maar het zou pas na 2 maanden zichtbaar zijn. Dus ik weer bellen na 2 maanden, krijg je een arrogante vrouw aan de telefoon die amper Nederlands spreekt die mij doodleuk verteld dat ik wel een clickout heb gedaan, dus dat ik van het linkje ben afgegaan. Oftewel, dikke pech! Terwijl ik het linkje heb aangeklikt, daar heb besteld, en zelfs nog het 'via via voordeel' plaatje boven mijn bestelscherm zag.
Nu verteld ze mij dus dat ik de enige in heel nederland ben waarbij het niet goed is gegaan, en 'iedereen maakt wel eens een foutje he meneer' krijg je dan. Dus het is absoluut geen fout aan hun kant, want hun forum staat niet vol met deze vragen... Jammer dat de service zo om te huilen is. Als het kon was ik direct weer opgestapt 😂
@Bose321 Nou, bij mij ging het jaren geleden ook fout. Je zou bijna denken dat ze het er gewoon in doen... (netzoals een extra termijn in rekening brengen als je weggaat).
Bij mij ging alles goed. Ik ben overgestapt naar Lebara in februari. Geen extra rekening gehad.
Mijn vader heeft Simpel maar sinds enige tijd is hij niet altijd bereikbaar. Als je zijn nummer belt krijg je geen verbinding en is hij niet altijd bereikbaar. Dacht eerst dat het aan zijn wat oudere telefoon lag dus een nieuwe gekocht maar dit probleem doet zich weer voor. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Op de onderstaande link zie ik ook dat er meer mensen last van hebben.
https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/niet-meer-bereikbaar-5-andere-mensen-4735
https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/niet-meer-bereikbaar-5-andere-mensen-4735
Andere sim kaart of eSim al geprobeerd? Soms helpt dat.TVL schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:54:
Mijn vader heeft Simpel maar sinds enige tijd is hij niet altijd bereikbaar. Als je zijn nummer belt krijg je geen verbinding en is hij niet altijd bereikbaar. Dacht eerst dat het aan zijn wat oudere telefoon lag dus een nieuwe gekocht maar dit probleem doet zich weer voor. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Op de onderstaande link zie ik ook dat er meer mensen last van hebben.
https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/niet-meer-bereikbaar-5-andere-mensen-4735
Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie