Simpel laat zich weer van z'n slechtste kant zien.
Kom net thuis, ligt er een brief op de mat dat m'n abonnement is afgesloten vanwege een betalingsachterstand. Ik sta onder bewind en mijn bewindvoerder maakt het bedrag iedere maand handmatig over want ze werken niet met iDEAL. Dit gaat al jaren goed, nooit een betaling gemist, nooit problemen gehad of wat dan ook tot afgelopen februari.
21 februari betaald, 3 dagen later bedrag teruggestort.
Maart hetzelfde verhaal. 21 maart betaald, zelfde dag nog bedrag teruggestort.
Dus ik appen wat is er aan de hand? Krijg is als reactie:
Goedemorgen! Bedankt voor je gegevens. Ik zie in ons systeem geen betaling. Heb je het bedrag handmatig overgemaakt?
Ik zeg ja, mijn bewindvoerder doet het altijd op deze manier en gaat altijd goed. Waarom nu niet?
Dan hebben er waarschijnlijk niet genoeg gegevens bij gestaan. Als het bedrag niet aan een abonnement kan worden gelinkt, wordt het teruggestort.
Bewind gebruikt een app voor het geldbeheer dus ik heb alle betalingen/transacties vanaf januari vorig jaar doorgestuurd en gezegd kijk altijd netjes betaald met dezelfde referentie. Bij bewind zijn dit periodieke betalingen, die staan er al in. Enige wat ze doen is het bedrag aanpassen. Is altijd goed gegaan. Waarom nu niet? En waarom meteen afsluiten? Waarom niet eerst contact opnemen om te kijken wat er aan de hand is?
Bewind heeft een betalingsbewijs gestuurd en nu zeggen ze dit:
Dat zou fijn zijn. Dat kan je bewind doorsturen per mail. Dan kan het verder worden uitgezocht. Momenteel is je abonnement wel volledig afgesloten door de betalingsachterstand en dit kan ook niet meer worden hersteld helaas.
Waarop ik heb geantwoord met boze woorden (niet scheldend) van lekker dan en nu? Ik ga echt niet betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken, omdat zij een fakkap maken. Nu moet ik 117 euro betalen voor het resterende abonnement (19 maanden - 50% korting eerste 6 maanden). Heb m'n abonnement vorig jaar november verlengd voor 2 jaar.
Ben heel benieuwd naar wat ze gaan zeggen. Ik verwacht dat ze hun fout toegeven en dat ik een nieuw abonnement kan afsluiten met hetzelfde nummer en dezelfde voorwaarden en kosten. Dat het oude abonnement niet meer heropend kan worden, zal wel een technisch verhaal zijn. Daar heb ik geen verstand van. Zal wel een nieuw iemand hebben gezeten, die niet wist hoe het werkt ofzo.
Sorry voor deze rant, maar ben echt witheet. Iemand zoiets weleens meegemaakt?