Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn032
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
tyson69 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:00:
Zojuist correctiemail van Simpel ontvangen, de klachten zullen wel binnen zijn gekomen.

Resultaat: Bedragen kloppen nu maar de (voor mij ongewenste) verhoging blijft bestaan (500mb wordt 1gb, 2,50/mnd wordt 3,50). Benieuwd op basis van welke voorwaarden ze dit zomaar mogen doordrukken
Simpel mag dit in princiepe doen, alleen dan zijn ze wel verplicht je de optie te geven om op te zeggen. (Ook als je nog binnen contract zit) In punt 10 van de algemene voorwaarden staat dit uitgelegd.

De enige uitzondering is inflatiecorrectie, waar ze een prijsverhoging kunnen doen zonder dat je mag opzeggen binnen contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-08 22:19
Bjorn032 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:12:
[...]
Simpel mag dit in princiepe doen, alleen dan zijn ze wel verplicht je de optie te geven om op te zeggen. (Ook als je nog binnen contract zit) In punt 10 van de algemene voorwaarden staat dit uitgelegd.

De enige uitzondering is inflatiecorrectie, waar ze een prijsverhoging kunnen doen zonder dat je mag opzeggen binnen contract.
Niet bij oude abonnementen. Die hebben deze clausules niet. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
ligflits schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Niet bij oude abonnementen. Die hebben deze clausules niet. d:)b
Supermarkten mogen ook hun prijzen verhogen, ook al heb je vorige maand nog de lagere prijs betaald. Zoals gezegd, je zit buiten de contractperiode, je hoeft het niet af te nemen tegen de hogere prijs. Je kunt opzeggen. De prijsverhoging gaat pas 14 juni in, dus ze zijn op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@ligflits,
Ik heb ook sinds 2017-09-28, een 250min/500MB/∞sms €2,50 abo.
Dus nog ouder dan jouw abo?
Dat was een "verdubbeldagen" actie overigens.
In de voorwaarden die ik toen had geaccepteerd staat iig:
Algemene voorwaarden:
2.7 Simpel is gerechtigd wijzigingen aan te brengen in de opzet, functionaliteit of inhoud van de Dienst als dat in het belang is van het verrichten van de Dienst of ter behartiging van het gerechtvaardigd belang van Simpel, onder meer in verband met migratie of misbruik van de Dienst;

5.3 Simpel is gerechtigd de Overeenkomst zonder ingebrekestelling of tussenkomst van de rechter, alsmede zonder schadeplichtigheid jegens jou, te ontbinden c.q. te beëindigen in het geval: (g) technische of bedrijfseconomische redenen daartoe noodzaken

Aanvullende voorwaarden "verdubbeldagen":
4. Simpel behoudt zich het recht voor om de Aanvullende Voorwaarden tussentijds te wijzigen en/of de actie voortijdig te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
Met de supermarkt heb ik geen contact afgesloten en ondertekend, dus die vergelijking gaat mank.
De originele algemene voorwaarden ten tijde van afsluiten (of actief verlengen) zijn nog geldig. Niet gewoon de laatste. (Anders had je immers elk jaar de inflatiecorrectie gehad bijvoorbeeld)
Dit is ook precies de reden dat ze ze op de website beschikbaar (moeten) houden.

Mocht je bellen en overstappen naar een betere deal, krijg je ook de nieuwste voorwaarden, incl jaarlijkse inflatiecorrectie erbij (na afloop van je contractperiode van 1 of 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ligflits schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:59:
Met de supermarkt heb ik geen contract afgesloten en ondertekend, dus die vergelijking gaat mank.
...
Jouw contract met simpel is afgelopen, jij hebt geen afname verplichting of recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
Nee het contract wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Dit staat in dezelfde voorwaarden, en daarmee blijven dezelfde voorwaarden dus geldig.

De juridische afdeling van Simpel zal er vast iets op gevonden hebben, ben benieuwd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
vraag aan chatgpt :
mag een mobiel telefonie aanbieder na de periode van een contract voor een bepaalde tijd het tarief aanpassen met een ingangsdatum van bijvoorbeeld een maand later ?
antwoord :
Ja, een mobiele telefonieaanbieder mag het tarief aanpassen na afloop van een contract voor bepaalde tijd, maar er zijn wel regels waar ze zich aan moeten houden:

1. Na afloop van een contract voor bepaalde tijd
Als je contract voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld 1 of 2 jaar) is afgelopen, wordt het meestal stilzwijgend omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment mag de aanbieder het tarief aanpassen, mits ze zich houden aan de informatieplicht.

2. Informatieplicht en termijn
De aanbieder moet jou minstens één maand van tevoren schriftelijk (of per e-mail) informeren over de wijziging. Dit betekent:

De nieuwe tarieven moeten duidelijk zijn.

De ingangsdatum moet minstens een maand in de toekomst liggen.

Je moet daarbij ook gewezen worden op je recht om het contract kosteloos op te zeggen als je het niet eens bent met de wijziging.

3. Jouw rechten
Als je niet akkoord gaat met de tariefwijziging, mag je het contract zonder boete of kosten beëindigen vóór de ingangsdatum van het nieuwe tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:40
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/9Wa40T1b.png

Iemand nog ideeën? Zou graag meer MB willen hebben, maar niet meteen veel meer betalen.
Of heb ik simpelweg gewoon pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Pilovali schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:57:
[Afbeelding]

Iemand nog ideeën? Zou graag meer MB willen hebben, maar niet meteen veel meer betalen.
Nieuwe klanten kunnen momenteel 2 GB, 250 min en 500 sms’jes voor 2,50 per maand krijgen. Je zou eventueel in mijn simpel kunnen kijken voor een persoonlijke deal mocht je kunnen verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ4d_fasEObh6jE10kUS_QoBEV0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ySdlkmtTxqwJksCQYPXygA45.png?f=user_large

eerste jaar 2,50 euro per maand, tweede jaar 5 euro, gemiddeld 3,75 euro: dus goedkoper.
meer minuten, smsjes en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

https://nl.pepper.com/aan...y-eur229-per-maand-355101

Overstappen dan heb je gemiddeld voor 2,29 per maand 10GB en 250 minuten en sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 09:40
KorteGebruiker schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:11:
[...]

Nieuwe klanten kunnen momenteel 2 GB, 250 min en 500 sms’jes voor 2,50 per maand krijgen. Je zou eventueel in mijn simpel kunnen kijken voor een persoonlijke deal mocht je kunnen verlengen
W1ck1e schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:17:
[...]

[Afbeelding]

eerste jaar 2,50 euro per maand, tweede jaar 5 euro, gemiddeld 3,75 euro: dus goedkoper.
meer minuten, smsjes en data.
Alleen voor nieuwe klanten. Ik zie geen deal in Mijn Simpel, laagste is 5 euro p/m.
jongetje schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:49:
[...]

https://nl.pepper.com/aan...y-eur229-per-maand-355101

Overstappen dan heb je gemiddeld voor 2,29 per maand 10GB en 250 minuten en sms.
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie 4 euro voor de eerste 3 maand en daarna 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Pilovali schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:24:
...
Alleen voor nieuwe klanten. Ik zie geen deal in Mijn Simpel, laagste is 5 euro p/m.
...
Als ik mij niet vergis kon ik toen ik na mijn contract periode mijn contract aanpaste gebruik maken van de zelfde aanbieding als die voor nieuwe klanten. Maar misschien is dat nu anders. Ik zit nu nog in de 7de maand van mijn huidige 2 jaar contract (6 maanden halve prijs, 18 maanden regulier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:24:
[...]
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie 4 euro voor de eerste 3 maand en daarna 8 euro.
Heb je er überhaupt op geklikt en het commentaar daar gelezen? Je krijgt namelijk 125 euro cashback en als je dat meeneemt in de prijs kom je dus op dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik vind het apart dat Simpel blijkbaar dan maar een deel van de klanten dit 2,50 abonnement probeert te verhogen.
Mijn schoonmoeder heeft ook nog een contract van 1 februari 2018, en die staat nog steeds op 2,50 en geen enkele bericht ontvangen dat dit zou wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:02
da_Mastah schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:22:
Ik vind het apart dat Simpel blijkbaar dan maar een deel van de klanten dit 2,50 abonnement probeert te verhogen.
Mijn schoonmoeder heeft ook nog een contract van 1 februari 2018, en die staat nog steeds op 2,50 en geen enkele bericht ontvangen dat dit zou wijzigen.
KPN heeft dat ook eerder dit jaar gedaan bij heel veel contracten 1,25 erbij en je kreeg dan 30 Gb data extra (die je overigens vervolgens niet kon delen).
Ik had toen 2 nummers bij KPN, 1 unlimited die de data deelde en een klein abonnement die die data ontving. Dat kleine abonnement kreeg dus de 30 Gb extras, en dus kon ik het unlimited abonnement verkleinen.

Blijkbaar heeft Simpel die truc eenvoudig weg overgenomen en gebruiken ze dat nu om hun omzet te verhogen. Gelukkig kun je heel simpel naar een andere partij als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
swhnld schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Blijkbaar heeft Simpel die truc eenvoudig weg overgenomen en gebruiken ze dat nu om hun omzet te verhogen. Gelukkig kun je heel simpel naar een andere partij als je wilt.
Lijkt er inderdaad op.
Simpel werkt alleen wel prima, hoef dus niet echt weg. Ik wil gewoon voor een lage prijs mijn SIM in leven houden plus wat belminuten voor wat privé gesprekken. Voor 2,50 (of zelfs 3,50) vind ik zoiets niet elders. Prepaid is geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
da_Mastah schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:22:
Ik verwacht dat nog maar een klein deel van de klanten op de hoogte is gebracht. De wijzigingen gaan in vanaf 8 juni bij het ingaan van de nieuwe bundel. Dus de eerste klanten moeten rond 8 mei bericht hebben gekregen. Bij jouw schoonmoeder geldt dit waarschijnlijk pas bij de nieuwe bundel van 1 juli, dus heeft Simpel nog tot 1 juni om haar op de hoogte te brengen. Wellicht proberen ze zo de druk op de klantenservice een beetje te spreiden.

https://community.simpel....etekent-het-voor-jou-4430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
Ik heb een tijdje in de chat gezeten met de helpdesk.
Nieuwe contracten (vanaf 13-12-21) hebben in de Algemene Voorwaarden deze clausule opgenomen:
10. Simpel heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering.
Oudere abonnementen hebben deze clausule niet.

De helpdesk heeft bevestigd dat dit inderdaad niet in de voorwaarden van oudere abonnementen is opgenomen.

Ook heeft de helpdesk aangegeven dat de telecomprovider de tarieven alleen mag wijzigen als deze mogelijkheid in het contract is opgenomen.

Omdat dit bij oudere contracten dus niet is opgenomen mag de wijziging dus niet. Toen ik vroeg om dit nog even per mail te bevestigen, werd de chat gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
ligflits schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:05:
Ik heb een tijdje in de chat gezeten met de helpdesk.
Nieuwe contracten (vanaf 13-12-21) hebben in de Algemene Voorwaarden deze clausule opgenomen:
10. Simpel heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering.
Oudere abonnementen hebben deze clausule niet.

De helpdesk heeft bevestigd dat dit inderdaad niet in de voorwaarden van oudere abonnementen is opgenomen.

Ook heeft de helpdesk aangegeven dat de telecomprovider de tarieven alleen mag wijzigen als deze mogelijkheid in het contract is opgenomen.

Omdat dit bij oudere contracten dus niet is opgenomen mag de wijziging dus niet. Toen ik vroeg om dit nog even per mail te bevestigen, werd de chat gesloten.
Heeft iemand nog de voorwaarden van voor 16-01-2018? Toevallig staan deze oudere voorwaarden niet meer op de Simpel site

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
tyson69 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:36:
Heeft iemand nog de voorwaarden van voor 16-01-2018?
Bijvoorbeeld hier: https://web.archive.org/w.../algemene-voorwaarden.pdf gemaakt op 23-06-2017 16:55:07

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Die had ik ook gevonden maar daarin staat wel een artikel waarmee Simpel uit de voeten kan.
2.2 De Algemene en Aanvullende Voorwaarden en het Tarievenoverzicht kunnen door Simpel eenzijdig worden gewijzigd. Voor jou negatieve wijzigingen zullen tenminste 4 weken vooraf individueel bekend worden gemaakt. Als je een wettelijk recht hebt om de Overeenkomst te beëindigen als gevolg van een door Simpel voorgenomen wijziging, zal Simpel jou daarop wijzen en mag je de Overeenkomst zonder kosten beëindigen voordat deze wijziging ingaat. Technische wijzigingen waartoe Simpel door de overheid is genoodzaakt of die door Simpel op verzoek van jou zijn aangebracht, vallen niet onder de strekking van dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
tyson69 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:55:
[...]
Die had ik ook gevonden maar daarin staat wel een artikel waarmee Simpel uit de voeten kan.
[...]
Dat artikel is sinds 13-12-21 uit de voorwaarden geschrapt omdat het geen stand houdt.

Simpel stuurde in de mail niet dat ze AV en/of het tarieven overzicht gaan wijzigen, maar ze
sturen dat ze het abonnement gaan wijzigen. Dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook niet zo gek dat ze niet tientallen jaren al die oude abonnementen met een handjevol klanten in het systeem willen hebben staan. Je kunt natuurlijk altijd ook gewoon zelf over naar een nieuwe abonnementsvorm of andere aanbieder. Er komen regelmatig scherpe aanbiedingen voorbij (kijk maar eens op bijv. Pepper).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:50:
Is ook niet zo gek dat ze niet tientallen jaren al die oude abonnementen met een handjevol klanten in het systeem willen hebben staan. Je kunt natuurlijk altijd ook gewoon zelf over naar een nieuwe abonnementsvorm of andere aanbieder. Er komen regelmatig scherpe aanbiedingen voorbij (kijk maar eens op bijv. Pepper).
Uiteraard. Probleem daarbij is echter dat de goedkoopste abonnementen steeds uiteindelijk vervangen worden door grotere en helaas ook duurdere. Soms wil je gewoon zo weinig mogelijk eraan uitgeven wanneer het niet boeit dat je maar weinig data hebt, zolang dat maar genoeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-09 21:07
W1ck1e schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Uiteraard. Probleem daarbij is echter dat de goedkoopste abonnementen steeds uiteindelijk vervangen worden door grotere en helaas ook duurdere. Soms wil je gewoon zo weinig mogelijk eraan uitgeven wanneer het niet boeit dat je maar weinig data hebt, zolang dat maar genoeg is.
Dit, plus het feit dat men geen inflatiecorrectie toepast op deze oude abo’s (omdat dit niet in de voorwaarden staat).

Ik vind het ideaal voor privé naast mijn zakelijke sim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ploeg63
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-08 09:58
Ik ben zelf overgestapt naar 50plusmobiel. Daar is voor nieuwe klanten nu een actie.
1gb onbeperkt bellen en sms voor 2,50 de eerste 12 maanden daarna 5 euro.
Met de code 2GBgratis kan je dit verhogen naar 3GB. Als je gebruik maakt van cashbackxl krijg je nog 25 euro cashback. Dus de eerste 2 jaar zit je dan eigenlijk voor 2,50 euro en heb je een beter abonnement dan bij simpel.

Mijn contract was 21 juni 2017 ingegaan en heb 15 mei de mail gehad van simpel met de tariefwijzigingen

[ Voor 12% gewijzigd door ploeg63 op 22-05-2025 08:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vanaf 26 mei is eSIM beschikbaar bij Simpel:

eSIM van Simpel: wat is het en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Top! Maar helaas kan mijn toestel nog geen e-sim aan. Misschien beetje offtopic, maar is het dan mogelijk om een speciale normale simkaart aan te schaffen waarop je e-sims kan installeren? Of bestaat zoiets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:10
BBKing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Top! Maar helaas kan mijn toestel nog geen e-sim aan. Misschien beetje offtopic, maar is het dan mogelijk om een speciale normale simkaart aan te schaffen waarop je e-sims kan installeren? Of bestaat zoiets niet.
Volgensmij kan je dan ook nog gewoon een nieuwe normale simkaart aanvragen.

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
[...]

Volgens mij bestaat zoiets niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ligflits
[...]
Volgens Google bestaat zoiets wel. Bijvoorbeeld eSIM.me heeft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ligflits schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Volgens Google bestaat zoiets wel. Bijvoorbeeld eSIM.me heeft dit.
Ja die was ik ondertussen zelf ook tegengekomen, dank. Iemand hier ervaring met zo'n normale sim waarop je dus e-sims kunt laden?

Kwam de JMP eSIM adapter adapter tegen via Reddit, die kan in tegenstelling tot eSIM.me onbeperkte aantallen esims aan voor 1 vaste prijs, 40 usd plus verzending. Klinkt interessant, zeker voor reizen naar buiten Europa, daar binnen is de normale sim prima volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:17
Geen ervaring mee maar ik was dit ook aan't bekijken. Deze esim.5ber.com heb ik ook gevonden. Op reddit lees ik zowel goede als slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
Yes Simpel heeft nu ook eSIM 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Heeft iemand hem aangevraagd? Ik neem aan dat je echte SIM kaart dan vervalt. Is verplaatsen naar een andere telefoon en evt weer terug naar een normale simkaart mogelijk? Kan ik niet echt terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:13:
[...]

Ik verwacht dat nog maar een klein deel van de klanten op de hoogte is gebracht. De wijzigingen gaan in vanaf 8 juni bij het ingaan van de nieuwe bundel. Dus de eerste klanten moeten rond 8 mei bericht hebben gekregen. Bij jouw schoonmoeder geldt dit waarschijnlijk pas bij de nieuwe bundel van 1 juli, dus heeft Simpel nog tot 1 juni om haar op de hoogte te brengen. Wellicht proberen ze zo de druk op de klantenservice een beetje te spreiden.

https://community.simpel....etekent-het-voor-jou-4430
Precies wat je voorspelde was uitgekomen, en eind mei kreeg zij inderdaad ook bericht van de verhoging.
Vandaag heb ik gebruik gemaakt van de Belsimpel-actie voor Lebara met €150 cashback, daarmee kan ze netto 2 jaar gratis vooruit.

Wel jammer van Simpel dat ze eenzijdig deze wijziging hebben gedaan. Als ze dat niet hadden gedaan, hadden we dat abonnement laten doorlopen tot mijn schoonmoeder de telefoon niet meer zou kunnen opnemen...
Het feit dat het een laag bedrag was zonder inflatiecorrectie/verhoging, was een gemakje waarvoor ik haar anders niet iedere 2 jaar zou laten wisselen van provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Same here, was 'eeuwig' klant gebleven als ze van het bedrag af waren gebleven.
Het is dat ik over ongeveer een maand met vakantie ben en geen zin had in gezeur met simkaarten en nummerportering als ik overzee zit, anders had ik gisteren ook de Lebara deal gekozen. Nu wachten op een Belsimpel maandagdeal na mijn vakantie waarmee ik het afscheid van Simpel in ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben van KPN pre-paid naar Simpel sim-only overgestapt op 28 februari 2021, voor 4 euro per maand met onbeperkt bellen (2.50+1.50). Nu wordt het maandbedrag in juli een euro verhoogd. Wel krijg ik dubbel zoveel data (die ik niet nodig heb), ga van 250MB naar 500MB. Zijn er goedkopere alternatieven? Of wordt bij anderen het maandbedrag ook zo af en toe verhoogd? Ik zat bijvoorbeeld aan Lebara te denken. Maar die beginnen ook bij 5 euro met onbeperkt bellen erbij. Wel krijg ik dan 1GB data (die ik niet nodig heb). Ik denk dat ik aan 250 belminuten tekort kom (niet helemaal zeker, gezien ik niet kan zien bij Simpel hoeveel belminuten ik precies gebruikt heb). Als ik zoek via Google dan lijkt het dat ik alleen duurdere abonnementen te zien krijg. En vooral misleiding dat tijdelijk een lager bedrag geldt. Bijvoorbeeld 50+ mobiel voor 2.50 per maand, maar na een jaar 10 euro per maand. Korting is leuk, maar het gaat mij om het uiteindelijke maandbedrag. iemand advies?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
cjdijk schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:26:
Ik ben van KPN pre-paid naar Simpel sim-only overgestapt op 28 februari 2021, voor 4 euro per maand met onbeperkt bellen (2.50+1.50). Nu wordt het maandbedrag in juli een euro verhoogd. Wel krijg ik dubbel zoveel data (die ik niet nodig heb), ga van 250MB naar 500MB. Zijn er goedkopere alternatieven? Of wordt bij anderen het maandbedrag ook zo af en toe verhoogd? Ik zat bijvoorbeeld aan Lebara te denken. Maar die beginnen ook bij 5 euro met onbeperkt bellen erbij. Wel krijg ik dan 1GB data (die ik niet nodig heb). Ik denk dat ik aan 250 belminuten tekort kom (niet helemaal zeker, gezien ik niet kan zien bij Simpel hoeveel belminuten ik precies gebruikt heb). Als ik zoek via Google dan lijkt het dat ik alleen duurdere abonnementen te zien krijg. En vooral misleiding dat tijdelijk een lager bedrag geldt. Bijvoorbeeld 50+ mobiel voor 2.50 per maand, maar na een jaar 10 euro per maand. Korting is leuk, maar het gaat mij om het uiteindelijke maandbedrag. iemand advies?
Mijn belminuten kan ik wel zien (onbeperkt bellen), als ik inlog op de website.
Kan je het niet zien op de telefoon (als je elke maand weer op nul zet) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wggmeYe2cyZOc2eK-nirJ8oH_rY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TWc4J9X0dDHpl2OW0yElRHl6.png?f=fotoalbum_large

Over die verhoging zijn al berichtjes geplaatst in dit draadje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming
cjdijk schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:26:
Je kan wel zien hoeveel belminuten je hebt gebruikt.

Stap 1: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfL59qio0uV-D2EovPnd7sArEiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbRo8SBlCgcbkRmIlUhIfO7f.jpg?f=fotoalbum_large
Stap 2: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXbGVFyKkwweYwJSodtgZe4JS3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHyD7OfJhWFetIfJB5JAwmwy.jpg?f=fotoalbum_large
En dan zie je hoeveel je hebt verbruikt in deze periode: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV2m1a-4NXK7radXodDMWyef_yI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrZNZyLiJWMTSN8xZDD7Cpxa.jpg?f=fotoalbum_large

Het staat ook op je verbruiksoverzicht bij je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

dunkiegaming schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Je kan wel zien hoeveel belminuten je hebt gebruikt.
Het staat ook op je verbruiksoverzicht bij je factuur.
Gevonden. Ik zie dat ik meestal 2 uur per maand bel, maar soms ook 3 uur. Zo te zien kan ik tot maximaal 6 maanden terugkijken. Bij oudere maanden staat er: geen gebruikdetails beschikbaar. Dan heb ik dus waarschijnlijk voldoende aan die 250 belminuten (ruim 4 uur) bij Lebara. Blijft de vraag nog staan, blijft het tarief bij Lebara hetzelfde? Of wordt dat ook eens in de zoveel jaar verhoogd? Nog andere verschillen? Simpel loopt via het T-Mobile netwerk en Lebara via het KPN netwerk. Binnenshuis heb ik soms minder bereik. Bij Simpel kon ik Bellen via WiFi instellen. Kan dat bij Lebara ook? O ja, nog iets. Het is me tot op heden niet gelukt om wisselgesprek bij Simpel uit te zetten. Al meerdere keren contact gehad met de helpdesk van Simpel. Kan dat bij Lebara wel?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:10
Op dit moment heeft Simpel vanaf ~ 10:00 vanochtend netwerk problemen

Er is dus fysiek geen mobiele connectie met Simpel, zo af en toe komt het terug maar het werkt meer niet dan wel!

Zie ook: https://allestoringen.nl/storing/simpel/

PS: Dit probleem is waarschijnlijk niet voor alle Simpel verbindingen, omdat 1 van mijn account (van de 6 stuks), die net 2 maanden actief is het wel zonder enig probleem werkt! Alle andere accounts zijn minimaal 1 jaar oud

[ Voor 32% gewijzigd door MT08 op 17-06-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:10
Reactie Simpel op de netwerk storing van vandaag (17-6-2025):

https://community.simpel....e-data-bellen-en-sms-4484

[17-06-2025/14:15] Onze klanten in Zeeland, Rotterdam en delen van Noord-Holland kunnen (deels) problemen ervaren met het mobiele netwerk. Hulpdiensten zijn bereikbaar. We werken hard om de problemen zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pff wel een lange storing vandaag in het verlengde van Odido.
nieuws: Odido en virtuele providers hebben opnieuw storing op mobiele netwerk...

Wel handig dat ze het ook in de Simpel app melden met link naar hun storingslog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Mijn telefoon doet het nog niet, ook na een herstart. Landgraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:08
W1ck1e schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:15:
Mijn telefoon doet het nog niet, ook na een herstart. Landgraaf
Bij mij (in Landgraaf) werkt alles weer als voorheen. Wel Odido zelf, wellicht dat Simpel en Ben klanten wat langer moeten wachten eer toegelaten te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Incognitum schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:01:
[...]

Bij mij (in Landgraaf) werkt alles weer als voorheen. Wel Odido zelf, wellicht dat Simpel en Ben klanten wat langer moeten wachten eer toegelaten te worden?
Inmiddels werkt het bij ook weer. Dat valt weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srgjan.rakic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 20:57
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:24:
Yes Simpel heeft nu ook eSIM 🥳
Ik probeerde over te stappen naar Simpel, maar het lijkt erop dat ze bij het afsluiten geen e-sim aanbieden. Waarschijnlijk moet je dat pas daarna aanvragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyK
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:12
srgjan.rakic schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Ik probeerde over te stappen naar Simpel, maar het lijkt erop dat ze bij het afsluiten geen e-sim aanbieden. Waarschijnlijk moet je dat pas daarna aanvragen?
Als het goed is wel, op de site staat:

Ja, dat kan. Activeer eerst je abonnement met een fysieke simkaart. Daarna stap je makkelijk over op eSIM. Direct een eSIM bestellen bij een nieuw abonnement kan binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Die eSIM is mooi, maar is er een direct voordeel bij het gebruik ervan voor iemand die (vrijwel) uitsluitend binnen de EU blijft en geen extra abonnementen of nummers aan het toestel wil toevoegen?
Ik denk dan aan fraudepogingen (die dan minder kans hebben?) of andere vorm van veiligheid? Of ander voordeel?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Hippe Lip schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:02:
Die eSIM is mooi, maar is er een direct voordeel bij het gebruik ervan voor iemand die (vrijwel) uitsluitend binnen de EU blijft en geen extra abonnementen of nummers aan het toestel wil toevoegen?
Ik denk dan aan fraudepogingen (die dan minder kans hebben?) of andere vorm van veiligheid? Of ander voordeel?
Sommige telefoons hebben alleen dual sim met esim, zoals de Pixels. Dus zakelijk en privé tegelijk moet een van de providers esim hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

rens-br schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Sommige telefoons hebben alleen dual sim met esim, zoals de Pixels. Dus zakelijk en privé tegelijk moet een van de providers esim hebben.
Ja, bij meerdere nummers is het eSIM-gebruik duidelijk. Dat heb ik met mijn iPhone ook.
Het ging me juist om andere redenen, als die er zijn?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:21
Hippe Lip schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:02:
Je wachtwoord niet elke keer hoeven in te voeren bij opstarten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
ChefRopes schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Je wachtwoord niet elke keer hoeven in te voeren bij opstarten :p
Je bedoelt de PIN code van de SIM kaart denk ik? Echter kun je die ook op een fysieke simkaart uitzetten. Dat is geen echte reden om voor een eSim te kiezen.

De echte redenen in mijn ogen zijn:
Toestel kan het niet aan om het nummer via een fysieke sim te ondersteunen (of dat nu een 2de sim is, of het fysieke slot is kapot,of...).
Gemak om een eSim te installeren via een app ipv te wachten op een fysieke sim.

Dat gemak is het grootste voordeel, je kunt overal en altijd dit installeren zonder naar een winkel te hoeven of te wachten op de post om een fysieke simkaart te leveren.

De grootste uitdaging van een eSim is denk ik wel dat je internet toegang nodig hebt om hem te kunnen installeren. Met een fysieke Sim heb je internet zodra die in je telefoon zit. Met een eSim zal iemand je een wifi verbinding moeten bieden om eerst de eSim te kunnen downloaden en installeren, en dan pas heb je internet.

Ik denk dat het mooi is dat Simpel de dienst nu biedt als optie. Voorlopig blijf ik wel de fysieke versie gebruiken, mijn backup telefoon ondersteunt geen eSim's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:21
swhnld schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:31:
[...]

Je bedoelt de PIN code van de SIM kaart denk ik? Echter kun je die ook op een fysieke simkaart uitzetten. Dat is geen echte reden om voor een eSim te kiezen.

De echte redenen in mijn ogen zijn:
Toestel kan het niet aan om het nummer via een fysieke sim te ondersteunen (of dat nu een 2de sim is, of het fysieke slot is kapot,of...).
Gemak om een eSim te installeren via een app ipv te wachten op een fysieke sim.

Dat gemak is het grootste voordeel, je kunt overal en altijd dit installeren zonder naar een winkel te hoeven of te wachten op de post om een fysieke simkaart te leveren.

De grootste uitdaging van een eSim is denk ik wel dat je internet toegang nodig hebt om hem te kunnen installeren. Met een fysieke Sim heb je internet zodra die in je telefoon zit. Met een eSim zal iemand je een wifi verbinding moeten bieden om eerst de eSim te kunnen downloaden en installeren, en dan pas heb je internet.

Ik denk dat het mooi is dat Simpel de dienst nu biedt als optie. Voorlopig blijf ik wel de fysieke versie gebruiken, mijn backup telefoon ondersteunt geen eSim's.
Naja, als je m uitzet en iemand jat je telefoon kan ie ook met je bundel aan de haal. Dus ik heb dr altijd een wachtwoord op. Met dual sim en 2 fysieke simkaarten moest ik 3 keer dezelfde pincode invullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpPmKrx6sKG_Eee36kKFlfzrqj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOMVforhkMS3aIgffwuqgoFE.jpg?f=fotoalbum_large
Ze hebben inmiddels databundels bij Simpel die ik nog nooit eerder heb gezien. Tot 60 gigabyte! En de prijs valt me reuze mee nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:15
Ze willen je boven een tientje houden, want de lagere bundels hebben geen onbeperkt bellen. Ik wil dat niet dus stap over na jaren Simpel te hebben gehad naar Ben inc. korting op m'n vaste abonnement van Odido.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Wellicht vraag ik naar de bekende weg maar paar dagen geleden verlengd bij simpel. Ik zie nu de actie 12 maanden voor € 5,-. In het verleden binnen bedenktermijn ook voor een beter aanbod kunnen wisselen. Maar ik kan dit aanbod niet kiezen. En ik zie er niet bij staan dat je niet al simpel mag hebben? Idee of dat nog te regelen valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@ebk71 Dat aanbod was (is?) ook voor bestaande klanten. Ik heb het pas nog voor mijn vrouw verlengd (zit al jáááren bij Simpel) en heb daar voor die aanbieding gekozen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
't Lijkt toch echt een aanbieding voor nieuwe klanten te zijn. Als ik zo'n abonnement selecteer en dan kies voor 'Verlengen als Simpel klant', dan krijg je na inloggen gewoon weer de bekende, veel minder aantrekkelijke verlengdeals te zien.
Dit lijkt me een lokkertje voor nieuwe klanten.

@ebk71, 'k zou anders ff de klantenservice bellen met je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Cranberry schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:15:
't Lijkt toch echt een aanbieding voor nieuwe klanten te zijn. Als ik zo'n abonnement selecteer en dan kies voor 'Verlengen als Simpel klant', dan krijg je na inloggen gewoon weer de bekende, veel minder aantrekkelijke verlengdeals te zien.
Dit lijkt me een lokkertje voor nieuwe klanten.

@ebk71, 'k zou anders ff de klantenservice bellen met je vraag.
Waarom kreeg ik het dan wél voor elkaar?
Hippe Lip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:11:
@ebk71 Dat aanbod was (is?) ook voor bestaande klanten. Ik heb het pas nog voor mijn vrouw verlengd (zit al jáááren bij Simpel) en heb daar voor die aanbieding gekozen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:39:
[...]

[...]
Geen idee. Ik ben al behoorlijk lang klant. Ik krijg alleen dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh44nQRNpGHOm4fYpk6DLlGsqiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/az2bZ92r8kJhTAKF5xGXLJsj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:39:
[...]

[...]
'k Heb geen moment getwijfeld aan jouw ervaringen hiermee.
Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat Simpel e.e.a. heeft aangepast, waardoor de actie nu niet meer van toepassing is voor bestaande klanten die willen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:28

3DDude

I void warranty's

ik heb verlengd en krijg maar de eerste twee maanden voor niks, daarna weer het volle tarief.

Ach beter dan niks.
en 10GB voor 7.50 is best.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

En niemand van jullie heeft gebeld om te vragen naar de aanbieding?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dit was van 19 juni 2025

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZpm4jU1EJ0ccqhQuEoSmkDnkN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VByj8f62OXMsp4Hl0vKTpVgO.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Ik heb inderdaad alsnog gebeld. Moest doorverbonden worden en kreeg uiteindelijk een heel leuk aanbod wat heel dichtbij het aanbod ligt wat voor nieuwe klanten zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dunkiegaming
Simpel heeft bellen via wifi aangezet voor bestaande klanten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiNTx7tn2MgPB1rZiZpwDzm4vuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtZcWmLfgZN6MZQAlIdW4qdI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01
dunkiegaming schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:26:
Simpel heeft bellen via wifi aangezet voor bestaande klanten.
[Afbeelding]
Op mijn Pixel 8 Pro kan ik dit niet meteen terug zien. Hoe kun je dit controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
zunrob schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:58:
[...]

Op mijn Pixel 8 Pro kan ik dit niet meteen terug zien. Hoe kun je dit controleren?
Bellen via wifi moet ook aanstaan in je instellingen.
Door de bellen naar voicemail of welk nummer dan ook en dan terugzien in je historie of er een wifi icoontje staat. Zo staat het op een samsung telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJ--UmbbmZGqE9CPAdglSDRndCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjH9CA1nbwdzzzQSu2GjWms3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook deze APN's handmatig toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_v2kGsEh8ESdecDpBEbvCo4xGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhUr82XTaMKqNpMjqtePrwoA.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otdrvgzyTpe4TbxYkU5q_EUdMmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehrOW4sBYMOlvonuw0QgfysQ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXbKRp2G6BtzeUFsAW8He3KGGn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb7ScT3WZwHZuI22Onzk2AEB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door dunkiegaming op 25-07-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
dunkiegaming schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Bellen via wifi moet ook aanstaan in je instellingen.
Door de bellen naar voicemail of welk nummer dan ook en dan terugzien in je historie of er een wifi icoontje staat. Zo staat het op een samsung telefoon.
[Afbeelding]

Ik heb ook deze APN's handmatig toegevoegd:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tof, zal de APN straks eens toevoegen. Ik heb nu de standaard internet.access APN. Waar heb je de gegevens over deze nieuwe APN en VoWifi gevonden?

Edit: zou je ook een screenshot van de instellingen van smartsites willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
zunrob schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Tof, zal de APN straks eens toevoegen. Ik heb nu de standaard internet.access APN. Waar heb je de gegevens over deze nieuwe APN en VoWifi gevonden?

Edit: zou je ook een screenshot van de instellingen van smartsites willen delen?
Je hoeft alleen de IMS en ims APN's toe te voegen.

Gevonden op XDA, eerst deed het niks omdat Simpel nog geen WIFi calling had. De ims APN toevoegen is meer een trucje om VoLTE of VoWiFi te activeren maar het werkt niet altijd.

Die smartsites APN stond al standaard op de simkaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glAkkLF4nsJe7xUbljZYbNM74sQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yflfMHyorJdEBTGj8LwRGx2R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door dunkiegaming op 25-07-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Ik kan alleen een IMS toevoegen. Kleine ims lukt niet.

Kun je uitleggen hoezo deze settings opeens voor een werkende VoWiFi zouden zorgen. Heb je toevallig de link maar XDA?

Edit: wanneer ben je klant geworden? https://community.simpel....-gaan-alsnog-over-4g-4399

[ Voor 29% gewijzigd door zunrob op 25-07-2025 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
zunrob schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:23:
Ik kan alleen een IMS toevoegen. Kleine ims lukt niet.

Kun je uitleggen hoezo deze settings opeens voor een werkende VoWiFi zouden zorgen. Heb je toevallig de link maar XDA?

Edit: wanneer ben je klant geworden? https://community.simpel....-gaan-alsnog-over-4g-4399
Het is een soort hacky way. Ik ben al meer dan 3 jaar klant van Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
Sinds vanavond heb zie ik op mijn Pixel 9 Pro als m'n telefoon gelockt is, ook 'Bellen via wifi van Simpel' staan.

Een merkwaardige beschrijving trouwens want wifi hier heeft precies 0,0 te maken met Simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Bellen via WiFi (VoWiFi) betekent toch niet dat je zonder kosten belt? Het gaat toch nog steeds van je bundel af?

Zoiets heeft Vodafone lang geleden (ca. 15 jaar?) gehad met een extra kastje in huis. Kon je ook via internet bellen, maar dat ging gewoon wel van je bundel af. Dat is handig als je in een gebied woont met een slechte 4G- of 5G-dekking door de lucht maar wel een goede internetverbinding hebt. Of voor punten in huis waar de dekking anders te slecht is.

Maar waarom zou je anders VoWiFi willen gebruiken?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
@Hippe Lip Ja, het gaat inderdaad nog steeds van je bundel af.

Voordeel voor consumenten is dat je in geval van een slechte dekking toch prima telefoongesprekken kan voeren. Zelf heb ik weleens last van een dusdanig matige verbinding, dat een telefoongesprek voeren soms lastig of bijna onmogelijk is. 'k Ben daarom ook benieuwd of ik verschil ga merken.

Voor de providers heeft het in ieder geval als voordeel dat hun netwerk minder belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Cranberry schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:48:
Sinds vanavond heb zie ik op mijn Pixel 9 Pro als m'n telefoon gelockt is, ook 'Bellen via wifi van Simpel' staan.

Een merkwaardige beschrijving trouwens want wifi hier heeft precies 0,0 te maken met Simpel ;)
Zou jij ook je APN instellingen willen delen? Ik krijg het niet voor elkaar op mijn Pixel. Aangezien we in huis nauwelijks ontvangst hebben zouden we er geholpen zijn met VoWiFi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
zunrob schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:13:
[...]

Zou jij ook je APN instellingen willen delen? Ik krijg het niet voor elkaar op mijn Pixel. Aangezien we in huis nauwelijks ontvangst hebben zouden we er geholpen zijn met VoWiFi!
Zeker, bij dezen: internet.mobiel

'k Heb helemaal niets gedaan of aangepast hiervoor. Spontaan zag ik het gisteravond op m'n scherm staan.

Iets anders: vanmiddag kreeg ik een sms van Simpel met een 'cadeautje'. Als ik nu verleng, krijg ik tot 6 maanden korting. Als ik de link volg en inlog, krijg ik de bekende opties van 30GB, 40GB en 60GB voor resp. €10, €11 en €14 per maand. De eerste twee maanden zijn gratis. De andere, voordeliger opties zijn niet eens zichtbaar.
De speciale aanbieding is dus meer een dode mus dan een 'cadeautje'.
Members only: Link
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maandag maar even bellen voor een nòg beter bod ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Cranberry op 26-07-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Cranberry
Die link is leuk, maar daar moet je eerst inloggen en dan krijg ik vast niet te zien wat jij daar ziet.
Een screenshot heb je dus meer aan…
[quote]

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 27-07-2025 18:11 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Net eens gekeken bij bundels wijzigen.
Bij mn dochter kon ik van 20 naar 30GB voor hetzelfde geld.
Bij mijn eigen abo van 15 naar 10GB voor hetzelfde geld :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
hjs schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:26:
Net eens gekeken bij bundels wijzigen.
Bij mn dochter kon ik van 20 naar 30GB voor hetzelfde geld.
Bij mijn eigen abo van 15 naar 10GB voor hetzelfde geld :+
Wat een gouden tip, zojuist ook van 20 naar 30 GB gegaan voor hetzelfde geld! Contractduur verandert niet, dus zou stom zijn om niet te doen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
zunrob schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:04:
[...]

Wat een gouden tip, zojuist ook van 20 naar 30 GB gegaan voor hetzelfde geld! Contractduur verandert niet, die zou stom zijn om niet te doen. Bedankt!
Eventjes om 0:00 kijken dan :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJU1KfyvKIzBZMRtiWmb-wycWkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Qp3T0o86LWJQRjl85GHJXm6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Cranberry schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:33:
[...]

Zeker, bij dezen: internet.mobiel

'k Heb helemaal niets gedaan of aangepast hiervoor. Spontaan zag ik het gisteravond op m'n scherm staan.

Iets anders: vanmiddag kreeg ik een sms van Simpel met een 'cadeautje'. Als ik nu verleng, krijg ik tot 6 maanden korting. Als ik de link volg en inlog, krijg ik de bekende opties van 30GB, 40GB en 60GB voor resp. €10, €11 en €14 per maand. De eerste twee maanden zijn gratis. De andere, voordeliger opties zijn niet eens zichtbaar.
De speciale aanbieding is dus meer een dode mus dan een 'cadeautje'.

***members only***

Maandag maar even bellen voor een nòg beter bod ;)
Heeft mij wel even doen kijken en beide abonnementen van de Kids teruggezet van 10 euro naar 8 euro voor hetzelfde. Top! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
Ik zie alleen dezelfde bundels? Of is jullie contract al afgelopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mnbi_fclcDfnJyGt1SaIg8pqfes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wpb1oybc4Z2r5jEjazMjjO2a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZqgwlUuajTSL6tOB0q9lpFIvoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQpMMpx6Mj6CUAV00T4Z2Bnq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dunkiegaming schreef op maandag 28 juli 2025 @ 00:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, onze contracten lopen t/m maart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E23EHLo2KCJE--x5_7eB6GYPV_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3FNF7mkd6RrXWuxE3jPj5pj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door hjs op 28-07-2025 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
dunkiegaming schreef op maandag 28 juli 2025 @ 00:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee. Contract liep al ruim één jaar. Betaalde 10 euro nogwat voor 10GB. Nu dus teruggezet naar 8 euro voor 10GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Ook ik zie nu opeens (op wifi van het werk) bellen via wifi staan. Hopelijk werkt het thuis nu ook!

Edit: thuis werkt het nu ook, top!

[ Voor 16% gewijzigd door zunrob op 28-07-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:39
Simpel meldt landelijke storing ivm storing odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikon.
  • Laatst online: 07-09 13:55
Ik had een nieuw abbo afgesloten per vandaag bij Simpel. Netjes nummerbehoud geregeld.
Ik had alleen niet het geduld om te wachten op de fysieke SIM-kaart dus ik vroeg een eSIM aan. Die ook gekregen, maar kan dus niet verbinden met het netwerk. Iemand daar een work around voor? Al diverse keren hele procedure opnieuw doorlopen. Volgens klantenservice zou het opgelost moeten zijn, maar (nog) niet bij mij. Heel vervelend want door activeren van de eSIM is de fysieke SIM, die ik inmiddels per post heb ontvangen, niet meer actief.

Ik kan nu dus niet bellen of gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 19:15
@nikon. al geprobeerd uit en aan te zetten (dus volledig uitzetten en opnieuw opstarten)?
Anders morgen nog een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikon.
  • Laatst online: 07-09 13:55
kootje70 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:03:
@nikon. al geprobeerd uit en aan te zetten (dus volledig uitzetten en opnieuw opstarten)?
Zeker. Geen resultaat.
Volgens een medewerker van Simpel op de de communitysite op simpel.nl is / was er een storing met het activeren van de eSIM’s. Maar daar lees ik ook al meldingen van van 3 dagen terug. Mag toch hopen dat ze dit ASAP oplossen. En een vervangende fysieke SIM-kaart kost 15,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
nikon. schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:36:
Ik had een nieuw abbo afgesloten per vandaag bij Simpel. Netjes nummerbehoud geregeld.
Ik had alleen niet het geduld om te wachten op de fysieke SIM-kaart dus ik vroeg een eSIM aan. Die ook gekregen, maar kan dus niet verbinden met het netwerk. Iemand daar een work around voor? Al diverse keren hele procedure opnieuw doorlopen. Volgens klantenservice zou het opgelost moeten zijn, maar (nog) niet bij mij. Heel vervelend want door activeren van de eSIM is de fysieke SIM, die ik inmiddels per post heb ontvangen, niet meer actief.

Ik kan nu dus niet bellen of gebeld worden.
Officieel staat er op de website dat je eerst een fysieke kaart moet activeren voor over te gaan op esim. Mogelijk gaat daar iets fout in het proces.

Alternatief is alle instellingen nalopen in je telefoon handmatig rondom de verbinding.
En wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nikon. schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:35:
[...]

Zeker. Geen resultaat.
Volgens een medewerker van Simpel op de de communitysite op simpel.nl is / was er een storing met het activeren van de eSIM’s. Maar daar lees ik ook al meldingen van van 3 dagen terug. Mag toch hopen dat ze dit ASAP oplossen. En een vervangende fysieke SIM-kaart kost 15,-.
Hier hetzelfde probleem en net telefonisch contact gehad met de klantenservice. Die geven aan dat de problemen er nog steeds zijn en ze hebben geen idee wanneer het is opgelost :( Oplossing, gewoon over een paar uur nog een keer proberen hopen dat het dan wel werkt. 8)7 Gezien de meldingen op de simpel community verwacht ik niet dat je dit weekend nog een werkende verbinding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

kootje70 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:03:
@kootje70 Nu dan toch maar telefonisch een fylieke kaart aanvragen met als reden dat de eSIM niet te activeren is? Dat is immers HUN probleem en daarom zouden ze je die fysieke kaart gratis moeten leveren lijkt me.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:39
nikon. schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:35:
[...]

Zeker. Geen resultaat.
nou.. zoiets heeft geen haast.. dus dat kan zeker wel een week of 3-6 duren voor dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ervaren meer mensen een slechtere dekking sinds de grote Odido netwerkstoring op 1 augustus?

Heb sindsdien een binnenlocatie die altijd maar matige dekking had maar wel goed bereikbaar was, die sindsdien geregeld niet meer bereikbaar is. Soms wel maar vaker niet.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie