[Simpel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 54.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600885

Topicstarter
Hi

Ben van plan om een sim-only abonnement te halen. Nu zag ik dat Simpel de verdubbel dagen heeft, hierdoor biedt simpel wel erg aantrekkelijke prijzen aan voor het geen dat je krijgt.

BV; 2GB internet + 100 Belminuten + onbeperkt SMS voor €12.50 (2 jarig abonnement)

Maar nu lees ik wat slechte ervaringen over Simpel op het internet.. Maar veel van deze ervaringen zijn van een tijdje terug. Dus vroeg ik me af, is Simpel nog steeds zo slecht? Of hebben ze hun netwerk al flink verbeterd?

Nu gebruik ik zelf Vodafone blox; 1GB internet voor €15 €10. Het bereik is prima maar wel duur voor hetgeen dat je krijgt. Is het bereik van Simpel (T-mobile netwerk) te vergelijken met Vodafone Blox?

Woon trouwens in Amsterdam :)

Danke O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 23:07
Was ook bang door de reviews op internet, maar heb tot nu geen slechte ervaringen gehad.

- Geen ervaring met bereik in Amsterdam, maar in de regio Haarlem is het bereik goed.

- Positieve verrassing was dat je in je mijn simpel account direct kan zien naar wie je gebeld en ge-sms't heb.

- Eenmaal een vraag gesteld via mijn simpel account en binnen een dag gewoon antwoord gekregen.

Dus ben tot nu toe tevreden over simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xminator schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:41:
Was ook bang door de reviews op internet, maar heb tot nu geen slechte ervaringen gehad.

- Geen ervaring met bereik in Amsterdam, maar in de regio Haarlem is het bereik goed.

- Positieve verrassing was dat je in je mijn simpel account direct kan zien naar wie je gebeld en ge-sms't heb.

- Eenmaal een vraag gesteld via mijn simpel account en binnen een dag gewoon antwoord gekregen.

Dus ben tot nu toe tevreden over simpel.
Zit nog te twijfelen :'(

Heb gelukkig nog tot 30 april.. dan loopt die actie af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Afronding internetverbruik is mij niet helemaal duidelijk.

Volgens de tarieven pdf: https://www.simpel.nl/static/pdf/alle-tarieven-Simpel.pdf
"Internetverbruik binnen en buiten de bundel wordt per kb afgerekend."

Op de site:
"- Verbruik binnen en buiten de bundel in Nederland wordt naar boven afgerond per 50 MB per maand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 10:57

EnnaN

Toys in the attic

Ik zou zeggen dat dat betekent dat er in units van minimaal 1kb wordt gerekend (dus zeg maar, per 'sessie', whatever that may be), en aan het einde van de maand er ook nog afgereond wordt op 50mb.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vraag me af wat dat laatste voor zin heeft dan? Of je van je 1000mb bundel nu 995mb verbruikt wat wordt afgerond op 1000mb of dat je 895mb verbruikt wat wordt afgerond op 900mb doet er toch niet toe zolang je binnen je bundel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
xabre16v schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:12:
Vraag me af wat dat laatste voor zin heeft dan? Of je van je 1000mb bundel nu 995mb verbruikt wat wordt afgerond op 1000mb of dat je 895mb verbruikt wat wordt afgerond op 900mb doet er toch niet toe zolang je binnen je bundel zit.
Wel potentieel flauw als je paar mb boven limiet uitkomt en opeens 50 mb aan verbruik buiten bundel moet betalen. Ik weet niet hoe die tarieven liggen, maar ze moeten hun geld érgens vandaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Simpel heeft geen eigen netwerk; ze gebruiken dat van T-Mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 16-04-2015 01:03 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 10:57

EnnaN

Toys in the attic

xabre16v schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:12:
Zolang je binnen je bundel zit wel. maar als je er _buiten_ komt niet. dus dat heeft het voor 'zin' (of eigenlijk: 'effect') lijkt me?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vergeet de € 32,50 cashback niet: http://www.spaarwinkelen.nl/korting/simpel.php

Je kunt verschillende dingen instellen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T1m2iJA.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yyZzZAs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dav1d schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:35:
Vergeet de € 32,50 cashback niet: http://www.spaarwinkelen.nl/korting/simpel.php

Je kunt verschillende dingen instellen:

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, was van plan om morgen avond een abonnement af te sluiten. Dit is dan mooi meegenomen d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 600885 op 18-04-2015 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
Ik zit ook even te twijfelen.

In mijn top 3 van dit moment staan een basis sim only van t-mobile, hollandsenieuwe sim only, en op nr. 3 dus belsimpel.

Ik heb een vraagje waar ik op de site van Simpel in de FAQ niet meteen antwoord op kan vinden, misschien wil iemand met een abonnement van Simpel mij hier uitleg over geven:

Stel je hebt een plafond ingesteld van 20,- en je abonnement is 15,- per maand. 5 euro speling dus.
Hoe zit het met als je je belbundel nog niet opgebruikt hebt, maar je internet bundel al wel. Als ik het goed heb, geldt dan voor internet dat op een gegeven moment kosten buiten de bundel gaan lopen. Stel dat die die 5 euro bereikt heeft, dan wordt het plafond actief. Kan je vanaf dat moment ook niet meer bellen, ofwel gebruik maken van je belbundel (die nog lang niet op is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
autoreverse schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:18:
Kan je vanaf dat moment ook niet meer bellen, ofwel gebruik maken van je belbundel (die nog lang niet op is)?
Alles binnen je bundel kun je uiteraard te allen tijde opmaken. Het plafond is tegen kosten buiten de bundel.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IG7J6IC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
He @Dav1d hartelijk dank voor je reactie. Dat is idd duidelijk genoeg. Ik had zelf ook al even door de FAQ gebladerd, maar was het kennelijk niet tegen gekomen of overheen gelezen.

Ga deze misschien wel bestellen. Nog een paar dagen bedenktijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
4 mei wordt mn nummer overgezet :)

Zal wel ff melden hoe dat verliep, ook meld ik dan wel hoe goed het bereik is O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verdubbeldagen zijn blijkbaar verlengt tot 31 mei

En je krijgt zelfs 35 euro terug van spaarwinkelen en een standaard extra 2,50 nog.

[ Voor 47% gewijzigd door xileS op 10-05-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben ook van plan om een abonnement af te sluiten bij simpel, nu lees ik ook veel negatieve reacties over simpel. Wat is jouw ervaring tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chielisdenaam schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:25:
Ik ben ook van plan om een abonnement af te sluiten bij simpel, nu lees ik ook veel negatieve reacties over simpel. Wat is jouw ervaring tot nu toe?
Het bereik is goed. Telefoon gesprekken zijn ook goed, je kunt de ander gwn goed horen. Enigste minpunt is eigenlijk de internetsnelheid. Was hiervoor 4G gewend en dit internet is wel drastisch langzamer. Maar de prijs is dan ook drastisch minder dan mn vorige abonnement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Zijn er meer mensen waarbij het internet van simpel zo traag is dat verzenden en ontvangen van foto's via whatsapp niet werkt. Een website openen is er helemaal niet bij. Het signaal wisselt tussen H+ en H(sdpa) met vol bereik. Voorheen had ik op dezelfde plek met T-mobile veel beter bereik. Whatsapp textberichten verzenden en ontvangen wil wel.

[ Voor 8% gewijzigd door dapyroo op 04-06-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
dapyroo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:23:
Zijn er meer mensen waarbij het internet van simpel zo traag is dat verzenden en ontvangen van foto's via whatsapp niet werkt. Een website openen is er helemaal niet bij. Het signaal wisselt tussen H+ en H(sdpa) met vol bereik. Voorheen had ik op dezelfde plek met T-mobile veel beter bereik. Whatsapp textberichten verzenden en ontvangen wil wel.
Hier zitten een aantal mensen met dezelfde klacht. 'Toevallig' ook vandaag.

Heb net een nieuwe M8 gekregen, en ik vind het huidige aanbod te mooi om te negeren. Maar ja, als je vervolgens niet eens een foto via WhatsApp kan sturen dan heb je daar ook helemaal niks aan natuurlijk. Ik kijk het nog even aan, hoop dat meer mensen hun ervaringen willen delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Net als hierboven ben ik ook benieuwd naar recente ervaringen van mede tweakers. Moet een nieuw abbo hebben aangezien mobile vikings nl ermee stopt en het huidige aanbod van 12,50 voor 100 minuten, onbeperkt SMS en 2GB data is erg aantrekkelijk. Maar lees helaas zeer veel slechte verhalen waardoor ik twijfel of het een goed plan is om met simpel in zee te gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Laatst online: 22-10-2024
Nu doet internet het ondertussen wel weer vrij normaal op dezelfde plek. Downloaden van een bestand ging tussen de 100 en 150 kB/s. Daarna zei speedtest ookla: 292 ms ping, 32kB/s (0.26 Mb/s) down 4kB/s (0.03Mb/s) up. (H+ signaal 2 streepjes van 4.)

Edit: Nog een test. Nu ping 73 ms, up 146.5 kB/s (1.17 Mb/s) up 272.9 kB/s(2.18Mb/s) op H+. Lijkt me normaal.

[ Voor 18% gewijzigd door dapyroo op 08-06-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
bij enkele andere fora / topics staat een zelfde soort klacht in de afgelopen tijd. Allen virtuele providers op het T-mobile netwerk. Als je bij de dekkingskaart van T-mobile kijkt, dan kun je ook werkzaamheden opzoeken.
En er staan er nogal wat gepland deze maand. Goede kans dat de virtuele providers daar last van hebben gehad. Enkele providers hebben het ook gemeld als een 'probleem bij een leverancier'. Zelf geen ervaring verder met Simpel, maar het viel me wel op als T-mobile klant :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 10-06-2015 00:00 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-04 15:22
Any updates? Ik overweeg ook voor Simpel te gaan. Ook Choozze Zero ziet er goed uit. Heeft iemand nog kortings codes ook?

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben ook voor Simpel gegaan. Overwoog een tijdje Ziggo Mobiel, maar dat is 5 Euro duurder en krijg er niets meer voor terug dan wat ik nodig heb in vergelijking met Simpel. Nu dus 100 min. bellen (bel vrijwel nooit en kan ook zakelijk privé bellen), 1000MB (al zit ik meestal op de 200/300MB, overal Wi-fi) en onb. SMS (SMS nooit :+ ). Voor 9,50 een hele verbetering t.o.v. mijn huidige abonnement bij T-Mobile 25 Eur/maand met 1000MB 0 min/0 SMS.

Abonnement bij T-Mobile loopt in augustus af, dus duurt even voordat ik ervaar wat Simpel doet/is. Ben benieuwd. 's kijken of ik mijn vrouw ook overkrijg, die zit nu bij Tele2 voor (dacht ik) 14 Euro/maand met 500MB en minder minuten/SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543730

Zit er ook aan te denken om bij Simpel te gaan, kom alleen wel van tele2 (4g) dus ben een beetje bang voor de snelheid/bereik.
Ik ga er in snelheid sowieso op achteruit, maar wil wel gewoon kunnen internetten en (muziek) streamen.
Is er iemand uit Amsterdam die z'n snelheden/bevindingen zou kunnen posten? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 543730 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 03:38:
Zit er ook aan te denken om bij Simpel te gaan, kom alleen wel van tele2 (4g) dus ben een beetje bang voor de snelheid/bereik.
Ik ga er in snelheid sowieso op achteruit, maar wil wel gewoon kunnen internetten en (muziek) streamen.
Is er iemand uit Amsterdam die z'n snelheden/bevindingen zou kunnen posten? Thx!
Internetten gaat gwn lukken. ben alleen bang dat muziek streamen niet goed gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 600885 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 00:25:
[...]

Internetten gaat gwn lukken. ben alleen bang dat muziek streamen niet goed gaat werken..
Is 128 Kbps continu dan een probleem? Lijkt me vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus t probleem waar k al voor vreesde, het continu gedeelte is voor streamen helaas erg belangrijk.

Van wat ik gelezen heb was ik al bang voor defokkingfokers antwoord

Iig thx voor de feedback!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 543730 op 10-07-2015 20:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Internet ben ik niet zo tevreden over. In de grotere plaatsen werkt het wel redelijk maar zodra ik in de dorpen hier in de omgeving komt heb ik 0,0 snelheid. Aangezien ik aan Ingress doe is dat wel vrij belangrijk. Ik mag hopen dat Simpel hier verbetering in weet te brengen. Ik heb ook wel meegemaakt dat het lijkt of er verbinding is maar dat er helemaal geen data binnenkomt.

Simpel werkt prima, maar er is dus wel het nodige te verbeteren qua dekking en internetsnelheid/continuïteit.
Ze hebben er de afgelopen maanden volgens mij behoorlijk wat abonnees bij gekregen dus ik hoop dat er dan ook meer geld richting de verbetering van het netwerk cq. sponsoring naar T-mobile kan gebeuren om de kwaliteit op te krikken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 23:52
Ik heb net op de simpel site gekeken en tot de conclusie gekozen dat de hoogste 3gb bundel met 100 bel minuten, net zo duur is als bij T-Mobile 120 bel minuten in heel Europa en sms'en in NL en heel Europa en 3gb met 4g.
Dus waarom zou je dan voor simpel kiezen als je voor het hoogste abonnement beter naar T-Mobile kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
De enigste reden die ik kan bedenken is het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
xabre16v schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:00:
De enigste reden die ik kan bedenken is het KPN netwerk.
Uhm simpel zit al 4 jaar op het T-Mobile netwerk en niet meer op die van KPN.
Je verward het met simyo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:55:
[...]

Uhm simpel zit al 4 jaar op het T-Mobile netwerk en niet meer op die van KPN.
Je verward het met simyo denk ik.
Sorry je hebt gelijk, ik was in de war met Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

Is er iemand hier die ook last heeft van schandalig hoog internetbundel verbruik zonder dat je veel op internet zit? Ik heb de indruk dat Simpel de boel behoorlijk oplicht. Mijn dochter heeft een 1000mb bundel, heeft haar mobile data alléén aanstaan als ze het echt even gebruikt, thuis uiteraard veel op de wifi. Maar toch giert haar bundel er doorheen alsof het niets is. 60mb op één dag of het niets is, terwijl ze geen youtube of facebook filmpjes bekijkt, alleen what'sapp gebruik en ook nog niet eens veel.

Autoamtisch updaten van Apps staat uiteraard ook uit op de telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door HAMMAR op 07-08-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
HAMMAR schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:47:
Hallo,

Is er iemand hier die ook last heeft van schandalig hoog internetbundel verbruik zonder dat je veel op internet zit? Ik heb de indruk dat Simpel de boel behoorlijk oplicht. Mijn dochter heeft een 1000mb bundel, heeft haar mobile data alléén aanstaan als ze het echt even gebruikt, thuis uiteraard veel op de wifi. Maar toch giert haar bundel er doorheen alsof het niets is. 60mb op één dag of het niets is, terwijl ze geen youtube of facebook filmpjes bekijkt, alleen what'sapp gebruik en ook nog niet eens veel.
Hoi Hammar,
Weet je zeker dat je dochter haar mobiele internet per ongeluk haar mobiele data niet heeft aanstaan soms?
Wat voor telefoon heeft je dochter? Je kan zoiezo op Android zien wat je telefoon verbruikt bij je mobiele dat Mischien kan je het zo achterhalen (bij de iPhone kan dit tegenwoordig ook)

Hoop dat deze informatie je een beetje helpt.

Mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geen last van, nee.
Wel over de bundel heen gegaan afgelopen maand, maar dat was eigen schuld.

Wat voor telefoon hebben we t over? En welke apps staan er op?
Er zijn namelijk apps (voornamelijk spelletjes) die niet willen werken zonder internet over het GSM netwerk. WiFi wordt dan niet geaccepteerd als substituut. Bij mijn weten alleen onder Android trouwens, nog niet zoiets gehoord over iPhone en m'n Windowsphone heeft er ook geen last van.

Edit:
Om nog even terug te komen op de TS en de keuze wel/niet naar Simpel.
Ik zit er al een paar jaar bij, maar ik ga liever naar een andere provider.
Bereik bij m'n ouders thuis is kut, weinig tot totaal geen bereik. (letterlijk 0 streepjes en een kruisje er door, moet naar buiten toe voor enigzinds bereik)
Regelmatige call-drops (begint de andere kant te stotteren en vervolgens valt de lijn gewoon weg), uitgaande gespreken die niet doorkomen en ik het 3x moet proberen, etc.
Met de vorige telefoon was dat ook al, dus het ligt in ieder geval niet aan de telefoon (ook twee verschillende besturings-systemen).
Data verbinding is ook praktisch nooit 3G, bijna altijd staat er H op m'n display (HDSPA?).
Het is wel snel genoeg om 320Kbps MP3 te streamen via VPN (dus extra overhead), maar echt rap is anders.
Maja, data valt ook regelmatig weg, zeker het laatste half jaar.
Vooral merkbaar als de data verbinding langer als een half uur open staat. Ik rij vrij veel en heb altijd de navigatie aan staan voor verkeersinformatie. Die geeft dan ineens dat de internetverbinding foetsie is en er geen verkeersinfo meer beschikbaar is. Rete vervelend :/

[ Voor 58% gewijzigd door McKaamos op 07-08-2015 14:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

McKaamos schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:56:
Data verbinding is ook praktisch nooit 3G, bijna altijd staat er H op m'n display (HDSPA?).
Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt daar ook liever H of H+ staan dan 3G. H en H+ zijn namelijk behoorlijk sneller. ;)

Ik heb nu een maandje Simpel en ben eigenlijk best tevreden over de verbinding en snelheid van het netwerk. Deze is ongeveer hetzelfde of misschien wel beter dan die van Hollands Nieuwe (Vodafone). Er zijn nog wel plekken waar ik alleen maar G of zelfs helemaal geen verbinding heb maar dat is vaak in the middel of nowhere.

[ Voor 33% gewijzigd door sjaool op 09-08-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04 18:30
sjaool schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:44:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt daar ook liever H of H+ staan dan 3G. H en H+ zijn namelijk behoorlijk sneller. ;)

Ik heb nu een maandje Simpel en ben eigenlijk best tevreden over de verbinding en snelheid van het netwerk. Deze is ongeveer hetzelfde of misschien wel beter dan die van Hollands Nieuwe (Vodafone). Er zijn nog wel plekken waar ik alleen maar G of zelfs helemaal geen verbinding heb maar dat is vaak in the middel of nowhere.
H en H+ zijn inderdaad sneller dan 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sjaool schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:44:
[...]

Ah ok. Naja, dan liever een H idd.
Kan niet zeggen dat ik het nou zo snel vindt aanvoelen, maar het is in ieder geval rap genoeg om muziek te streamen.
Dat is dan ook het enige positieve aan Simpel, imho.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

xabre16v schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:03:
[...]

Sorry je hebt gelijk, ik was in de war met Youfone.
Youfone zit op het Vodafone netwerk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik hun site lees ik anders dit:

Top kwaliteit voor een lage prijs
Betrouwbaar KPN netwerk en 4G internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
xabre16v schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:01:
Ik hun site lees ik anders dit:

Top kwaliteit voor een lage prijs
Betrouwbaar KPN netwerk en 4G internet
Wou het net zeggen maar je was me net voor haha dacht al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Ik heb slechte ervaringen met Simpel waarom:

Het mobiele internet is echt gigantisch traag, maakt niet uit waar ik ben. Op speedtest heb ik ooit max 3Mbps gehaald. niet eens 25% van hetgene van wat ze aanbieden. Normaal zit ik op 1-1.5 Mbps.
De klantenservice gesproken en die komen met uitspraken waarvan ik denk... yeah right.
Voorheen zat ik bij T-mobile (hetzelfde netwerk en zelfde telefoon) en liep alles als een trein.

Kortom blijf weg van deze provider!

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snelheid is bij mij prima. Ik haal hier 4-5Mbps download en 1.6Mbps upload. Snelheid op mobiel is sowieso behoorlijk variabel en dat is niet alleen bij Simpel het geval. Het hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoever je van een mast zit. Het vele schakelen tussen 3G, H en H+ werkt ook niet echt in het voordeel voor een snelle verbinding. Ik ben dan ook best tevreden met de geboden snelheid vooral ook dankzij de zeer schappelijke prijs van €12,50 voor 100 belminuten, 2GB data en onbeperkte sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 21:35

joost89

Android <3

Sinds een maand of 3 heb ik Simpel. Nu ben ik niet geheel tevreden over het bereik in Nederland en buitenland. Tijdens mijn vakantie in Portugal bleek ik niet te kunnen bellen. Mijn simkaart bleek pas in Nederland geactiveerd te kunnen worden. Wellicht dat dit normaal is. Toen ik inlogde op mijn Simpel account zag ik dat ik niet kon bellen in het buitenland. Weet iemand of dit klopt?

Verder is he bereik echt om te huilen. Soms heb ik zo slecht bereik dat 3G geen eens een simpele Nu nieuws feed op kan halen. Verder komt het vaak voor dat ik alleen noodoproep heb je en dus niet bereikbaar ben. Dit is dan bv. in de trein van Castricum naar Amsterdam Centraal of binnenhuis.

Weet iemand of hier met de uitbreiding van het T-mobile netwerk verbetering in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
Simpel heeft voor nieuwe aansluitingen een aantrekkelijk tarief:

Gratis bellen/sms + 1 GB €10,- pm
Gratis bellen/sms + 2 GB €15,- pm
Gratis bellen/sms + 3 GB €20,- pm

Eenmalig €20 aansluitkosten, actie is geldig t/m 31-12

www.simpel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-04 15:12
funk80 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:22:

www.simpel.nl
Had dit ook gezien. Betaal nu 16,50 per maand betaal voor 300 minuten + 1GB data. Kan mijn abonnement per direct stoppen dus dit klinkt wel lekker.

In de actievoorwaarde staan een aantal dingen:
  • Het abonnement heeft een contractduur van 24 maanden
  • Simpel behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en/of
    de actie voortijdig te beëindigen.
Ze kunnen dan toch niet tussentijds het contract openbreken en er het dubbele voor vragen? 2 jaar is best lang voor een sim only abonnement maar onbeperkt bellen voor een tientje is dan wel weer erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:54
Beltoni schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:27:
Ze kunnen dan toch niet tussentijds het contract openbreken en er het dubbele voor vragen? 2 jaar is best lang voor een sim only abonnement maar onbeperkt bellen voor een tientje is dan wel weer erg lekker.
Mocht dat gebeuren dan heb je altijd het recht om te ontbinden.

Verder vroeg ik me ook af of dit niet een goede deal is voor iemand die internet niet boeit. Het gaat mij om het bellen en sms'en deel van de actie. Is Simpel met zijn t-mobile netwerk goed voor?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:37
Ik zag vandaag een prepaidpakket liggen bij de kassa van de action voor 12,50
Het op de verpakking aangegeven tarief is slechts 0,05 cent per min/sms/mb, dat is echt onwaarschijnlijk goedkoop!
Het is zo goedkoop dat ik me afvraag of het wel waar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ASW1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:09:
Het op de verpakking aangegeven tarief is slechts 0,05 cent per min/sms/mb, dat is echt onwaarschijnlijk goedkoop!
Ik gok dat het €0,05 was, niet 0,05 cent :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
MensionXL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:59:
[...]

Ik gok dat het €0,05 was, niet 0,05 cent :)
Nee het staat er echt groot op de verpakking.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/wglk2v61v/simpel.jpg

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-04 20:52
Tarieven
Met Simpel Prepaid profiteer je van goedkope tarieven. Bellen, sms’en en internetten in Nederland kost slechts 5 cent per minuut/SMS/MB. Je betaalt een starttarief van 5 cent per gesprek. Voor het gebruik van je simkaart in het buitenland, naar buitenlandse telefoonnummers of naar nummers met speciale tarieven gelden speciale tarieven.
https://www.simpel.nl/prepaid/default.aspx

• ASW1
Dus je denkt dat ze die hierboven geadverteerde 0,05 cent per minuut/sms/MB niet waar gaan maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ASW1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:16:
Dus je denkt dat ze die hierboven geadverteerde 0,05 cent per minuut/sms/MB niet waar gaan maken? :+
Ik vrees van niet :+ Knullige fout van ze, maar Simpel komt verder ook niet heel professioneel over natuurlijk :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

www.simpel.nl
Ik heb deze actie net ook afgesloten. Kom van Choozze af (1000MB/100SMS/100Bel voor 10 euro p/m), dan is dit wel een leuke aanbieding!

Had alleen liever gehad dat het contract maar voor 1 jaar was. Maar zo goedkoop krijgen we het de komende tijd nergens (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01
Zit echt te twijfelen of ik dit ga nemen. Het is heel erg jammer dat het niet voor 1 jaar is. Dan had ik het wel genomen. Maar 2 jaar is erg lang en er zit nog wat te veranderen met bellen en smssen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Calamor schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:22:
Maar 2 jaar is erg lang en er zit nog wat te veranderen met bellen en smssen in het buitenland.
De kosten van het bellen en smsen in het buitenland zijn niet contract gebonden, maar worden gewijzigd wanneer er een nieuwe regelgeving van kracht gaat.

Daarbij worden de roamingkosten pas in juni 2017 helemaal afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:34
De huidige aanbieding is zeer aanlokkelijk 2GB/ FUP bel/sms voor €15
Ik vrees dat ik alleen achteruit ga op bandbreedte, maar misschien is dit ongegrond.

Ik betaal nu €15 voor 300 belmin., 1GB bij Telfort/kpn. Tevreden, maar van mij mag het altijd goedkoper. . Gemiddeld haal ik 5mbps down en iets van 2 up in de randstad. Dit is voor mij prima, maar er op achteruit wil ik zeker niet. Ik woon/werk/leef vooral in de omgeving van Rotterdam-Den Haag-Utrecht en Haarlem.
Zijn er tweakers in deze omgeving die iets kunnen vertellen over de bandbreedte van T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

seez schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:07:
Zijn er tweakers in deze omgeving die iets kunnen vertellen over de bandbreedte van T-mobile?
Ik kom helaas nooit in de randstad, maar haal in Goes (Zeeland) 7/2Mbit en in regio Eindhoven 10/2,5Mbit. (Beide testen binnenshuis)
Heb voor de rest ook eigenlijk bijna overal H of H+ en het over het bereik is tegenwoordig ook niks meer te klagen (heb 10 jaar geleden T-mobile gehad en toen had ik bijna nergens bereik binnen.) Niks mis mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Vanwege deze lopende aktie heb ik een abonnement aangevraagd bij Simpel. Mocht je nummerbehoud willen dan zou ik vermijden om over te stappen. Het is 1 grote puinhoop en ze snappen niet hoe het allemaal in de werk gaat.. Alles gaat fout.

Ik kom uit telecom branche en gelukkig weet ik wel hoe het werkt.. echter weet simpel dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 23:22
ASW1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:09:
ondanks de typefout in de tarieven heb ik in een eerder topic over dit product de volgende dingetjes aangestipt.
nachtnet schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:52:
van de website van simpel zelf: http://simpel.nl/prepaid/ exclusief bij de Action.

verder staan daar zo'n beetje alle ingredienten die je zoekt.

Waar ik die url vandaan heb? van het plaatje van de action. daar staat deze url gewoon genoemd.

Goed om te weten

Je simkaart activeren

Je simkaart wordt automatisch actief zodra je voor het eerst belt, sms’t of gebruik maakt van mobiel internet. Simpel.

Tarieven

Met Simpel Prepaid profiteer je van goedkope tarieven. Bellen, sms’en en internetten in Nederland kost slechts 5 cent per minuut/SMS/MB. Je betaalt een starttarief van 5 cent per gesprek. Voor het gebruik van je simkaart in het buitenland, naar buitenlandse telefoonnummers of naar nummers met speciale tarieven gelden speciale tarieven.
Klik hier voor een overzicht van deze tarieven.

Verlies/diefstal

Als je simkaart kwijt, kapot of gestolen is kun je een nieuwe simkaart kopen. Dit kan alleen bij Action. Mocht er op de oude sim nog tegoed staan, dan kan dit niet worden overgezet.

Voorwaarden

Opwaarderen en je tegoed inzien

Opwaarderen doe je online via ‘Mijn Simpel Prepaid’. Je betaalt gemakkelijk en veilig via iDEAL. Je kunt opwaarderen met €10, €20 of €30, ook kun je altijd de hoogte van je tegoed inzien op Mijn Simpel Prepaid.

Houdbaarheid tegoed en simkaart

Als je drie maanden niet hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren. Zodra je opwaardeert wordt het bevroren tegoed weer vrijgegeven.

Wanneer je zes aaneengesloten maanden geen gebruik maakt van je simkaart wordt deze gedeactiveerd. Dit betekent dat het tegoed vervalt en het mobiele nummer onbruikbaar wordt. Nummerbehoud bij overstappen naar een andere aanbieder is dan niet meer mogelijk. Het is ook niet mogelijk om de simkaart opnieuw te activeren.

Even maar vast wat addertjes in dikke letters gezet. Lijkt erop alsof dit een minimaal product is met weinig kosten voor simpel, maar met voldoende inkomsten door vervallen beltegoed.

[...]

Aangezien het een exclusief voor action product is verwacht ik overigens dat een eventueel persbericht en reclame van action af zal komen. Het is typisch een action product dat goedkoop even bij de kassa wordt meegenomen. (leuk voor €4,99 heb je €12,50 beltegoed... Voordat je die €12,50 tegoed hebt gekregen heb je al minstens voor €30,- moeten opwaarderen en heb je voor dat geld (€34,99) 850 belminuten.
of slechts 850MB voor die €34,99.. Niet echt een koopje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

FlasHie_FlaSh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:01:
Mocht je nummerbehoud willen dan zou ik vermijden om over te stappen. Het is 1 grote puinhoop en ze snappen niet hoe het allemaal in de werk gaat.. Alles gaat fout.
Te laat. Dus we zullen het gaan zien.

Maar heb je bronnen deze aantijgingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
rens-br schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:56:
[...]

Te laat. Dus we zullen het gaan zien.

Maar heb je bronnen deze aantijgingen?
Eigen ervaring? Ik heb al een mail gestuurd dat ik afzie van de hele abonnement bij simpel. Mijn huidige abo wordt omgezet naar prepaid per 1 januari. Simpel wilde pas vanaf maart mijn nummer overnemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

FlasHie_FlaSh schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:03:
[...]
Eigen ervaring? Ik heb al een mail gestuurd dat ik afzie van de hele abonnement bij simpel. Mijn huidige abo wordt omgezet naar prepaid per 1 januari. Simpel wilde pas vanaf maart mijn nummer overnemen |:(
Ah okay. Vervelend dat het bij jou zo is gelopen. Ik heb 15 januari aangegeven als overstap datum en kreeg netjes een mail en sms dat mijn nummer op 15 januari verhuist gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
rens-br schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:09:
[...]

Ah okay. Vervelend dat het bij jou zo is gelopen. Ik heb 15 januari aangegeven als overstap datum en kreeg netjes een mail en sms dat mijn nummer op 15 januari verhuist gaat worden.
Ook ik heb netjes aangegeven bij aanvraag abonnement. Tevens tot 2x aan de lijn gehangen en 2x een mail gestuurd maar ze snappen er niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

FlasHie_FlaSh schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:35:
[...]
Ook ik heb netjes aangegeven bij aanvraag abonnement. Tevens tot 2x aan de lijn gehangen en 2x een mail gestuurd maar ze snappen er niks van..
Dat is balen. Wat is de reden dat ze je nummer niet eerder kunnen overzetten?

• sjaool

sjaool

Mijn overstap van T-Mobile naar Simpel is anders vlekkeloos gegaan. Ik was zelfs buiten de drie maanden met aanvragen maar die werd netjes in de wacht gezet door Simpel totdat de overstap mogelijk was. Hierna heb ik nog een keer contact via de mail gehad om het abonnement om te zetten naar een hoger abonnement met meer data. Dit laatste is ook vlekkeloos gegaan. Het is dus geen gegeven dat het altijd maar fout zou gaan bij het overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zijn er meer Tweakers overgestapt naar de 'Belrevolutie' van Simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 07:15

Geckoo

Good news, everyone!

Ik ga Mijn moeder waarschijnlijk overzetten.
Die komt van prepaid. Heeft nu bij ziggo vaste telefonie een abonnement voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel voor €10,- extra in de maand. Dit wordt nu haar mobiele abonnement voor het zelfde bedrag en extra gratis data ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04 12:48
rens-br schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:58:
Ja.. ik :)
Je checkt het maar alvast ? ;)

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:20
Ik heb mijn vrouw en zoon overgezet naar de belrevolutie! Overstappen met nummerbehoud is probleemloos verlopen.Tot nu toe tevreden!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:48:
[...]
Ja.. ik :)
Je checkt het maar alvast ? ;)
Haha ja, zoiets. Was gewoon benieuwd of we dit topic net zo actief kunnen krijgen als het choozze topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb nu (na behoorlijk wat getwijfel) ook een klein halfjaartje geleden de stap gemaakt dus bij deze een samenvatting van mijn ervaringen:

Achtergrond:
De snelheid van Tele2's 4g netwerk had ik niet perse nodig, ik wil dat pagina's altijd snel laden en ik muziek kan streamen. Grote bestanden downloaden, youtube en films streamen doe ik amper dus de 50mb/25mb van tele2 was voor mij overkill. Ben veel in de driehoek Amsterdam-Rotterdam-Nijmegen dus dekking is voor mij erg belangrijk al ben ik met name in de grote steden actief.

Allereerst de overstap:
vanaf Tele2 geen enkel probleem gehad (met nummerbehoud)

Snelheid en continuiteit:
prima, muziek streamen en internet zijn normaal altijd mogelijk, ff in cijfers 10mb/2,75mb in Amsterdam zojuist

Dekking:
Deze is ver boven verwachting, maar ik zie wel dat dit iets minder is dan andere providers. Ik merk zelf eigenlijk alleen dat als ik af en toe van hot naar her rijd dat er soms stukken zijn waar internet een aantal minuten weg valt. Vaker en langer dan voorheen met tele2 en vodafone, echter dit zijn voor mijn gevoel ook wel altijd plaatsen waar dan "niks" is, met alleen boerderijen en kleine dorpjes. Voor mij persoonlijk geen probleem dus.

Verder:
Als je veel in het buitenland bent is het handig te weten dat ze geen voordeelbundels hebt zoals bij andere providers. Kan erg prijzig zijn in sommige gevallen vergeleken met andere providers, al heb je natuurlijk wel een limiet die je heel makkelijk kan instellen.

Conclusie:
Wat mij betreft een aanrader als je niet in minder dicht bevolkte gebieden woont en niet perse 4G nodig hebt, zeker als ze weer goede aanbiedingen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 08:56

www.simpel.nl
Deze deal is nog steeds mogelijk volgens de website van Simpel. Weet alleen niet voor hoe lang. Lijkt me nog steeds een prima deal. Partner gisteren laten porteren vanaf Tele2. Benieuwd of er verschil zit tussen Simpel en Tele2, zitten immers voor 3G beiden op het netwerk van T-Mobile. Was best tevreden bij Tele2, maar voor €3 minder onbeperkt bellen is wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722925

Volgens de website is de deal nog beschikbaar tot februari. Heb het zelf gisteren besteld, met nummerbehoud vanaf lyca. Ik hoop dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 722925 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:22:
Volgens de website is de deal nog beschikbaar tot februari.
Dat is goed om te horen. Wellicht is het nu wel mogelijk voor mijn zus en moeder om over te stappen op dit voordeel abonnement. Ze hebben beide een lopend abbo bij Simpel, maar het was niet mogelijk om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722925

Hoe bevalt dat abonnement? Ik las op andere sites veel verhalen over verkeerd factureren van internetverbruik, slecht bereik en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-04 15:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de laatste 3-6 maanden naar Simpel zijn gegaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 15:50
Mijn ervaringen met simpel zijn de laatste tijd zijn veel beter geworden. De snelheid ben ik ook weer tevreden over (was hiervoor wel anders). In april 2015 toen simpel met hun reclames kwamen met dubbele mb's en belminuten voor 9 euro (uit m'n hoofd :) ) heb ik een abbo bij hun afgesloten met nummerbehoud en alles is goed verlopen.

Echter, het eerste halfjaar was te internet snelheid gewoon om van te huilen. Internetpagina's duurden eeuwen om te laden. Weet niet waar dat mee te maken had maar het zou kunnen dat ze de capaciteit niet aan konden.( (Ik kan het ook mis hebben, ben niet zo'n echte mobiel netwerk kenner :P)

Gelukkig is het laatste halfjaar dat gelukkig veel beter geworden. Kan alles weer doen, nu willen YouTube 1080p video's nog wel een haperen maar als je dat wilt kijken onderweg dan kun je denk ik beter naar 4g overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

veyron180 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:10:
Mijn ervaringen met simpel zijn de laatste tijd zijn veel beter geworden. De snelheid ben ik ook weer tevreden over (was hiervoor wel anders). In april 2015 toen simpel met hun reclames kwamen met dubbele mb's en belminuten voor 9 euro (uit m'n hoofd :) ) heb ik een abbo bij hun afgesloten met nummerbehoud en alles is goed verlopen.

Echter, het eerste halfjaar was te internet snelheid gewoon om van te huilen. Internetpagina's duurden eeuwen om te laden. Weet niet waar dat mee te maken had maar het zou kunnen dat ze de capaciteit niet aan konden.( (Ik kan het ook mis hebben, ben niet zo'n echte mobiel netwerk kenner :P)

Gelukkig is het laatste halfjaar dat gelukkig veel beter geworden. Kan alles weer doen, nu willen YouTube 1080p video's nog wel een haperen maar als je dat wilt kijken onderweg dan kun je denk ik beter naar 4g overstappen ;)
Thx. En heb je ook ervaring met internetten/bellen in het buitenland? En: hoeveel maanden kan je je bundel meenemen als je je tegoed niet op maakt? Dit kan ik ook nergens vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-01-2016 17:32 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 15:50
DeNachtwacht schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Thx. En heb je ook ervaring met internetten/bellen in het buitenland? En: hoeveel maanden kan je je bundel meenemen als je je tegoed niet op maakt? Dit kan ik ook nergens vinden.
Nee, ik heb nog geen ervaringen in het buitenland gehad.

Je kunt je bundel helaas niet mee nemen naar de volgende maand. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm ik twijfel een beetje voor nu is 1gb nog wel voldoende maar ik ben bang dat over pakweg een jaar het zo gewoon geworden is dat ik met 1gb niet meer toe kom.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DeNachtwacht schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:04:
Hmm ik twijfel een beetje voor nu is 1gb nog wel voldoende maar ik ben bang dat over pakweg een jaar het zo gewoon geworden is dat ik met 1gb niet meer toe kom.
Je kan bij Simpel elke maand je contract naar boven en beneden aanpassen:
Via je persoonlijke pagina kun je gratis je huidige bundels verhogen en verlagen en nieuwe bundels aan je abonnement toevoegen. Je kunt 1 keer per maand je abonnement aanpassen. De verwerkingstijd van een wijziging is 1 dag. Daarom is het niet mogelijk op de laatste dag van de maand je abonnement te wijzigen.
Ik weet alleen niet of daarmee de aanbiedingsprijs geldig blijft. Dit is iets wat je even zou kunnen navragen bij de klantenservice.

Edit. Bij het napluizen van de voorwaarden vind ik het volgende:
De actietarieven gelden tijdens de gehele contractperiode én daarna. Tenzij de klant zelf de bundel(s) wijzigt. Dan gelden de tarieven huidige abonnementen.
Wordt er dan gekeken naar de 'huidige abonnementen' staat daar het volgende:
Onderstaande tarieven gelden voor alle klanten die hun abonnement wijzigen vanaf 24 november 2015:
Belrevolutie-combinatiebundels
  • Gratis bellen / sms’en + 1 GB internet € 12,50
  • Gratis bellen / sms’en + 2 GB internet € 17,50
  • Gratis bellen / sms’en + 3 GB internet € 22,50
Bellen
  • 100 belminuten € 3,00
  • 250 belminuten € 4,00
  • 500 belminuten € 7,50
Internet en/of sms’en
  • Onbeperkt sms’en € 2,00
  • 300 MB + onbeperkt sms’en € 4,50
  • 500 MB + onbeperkt sms’en € 6,00
Ik zou dus verwachten dat je in jou geval kan switchen naar het abonnement van €17,50 of €22,50. Maar nogmaals, zou dit even navragen bij Simpel.

[ Voor 64% gewijzigd door rens-br op 12-01-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm dat klinkt niet slecht... Enige is het bellen in het buitenland. Daar moet ik nog eens achteraan gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DeNachtwacht schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:58:
Daar moet ik nog eens achteraan gaan.
Ben hier ook wel benieuwd naar! Ben maar één keer per jaar maximaal 3 weken in het buitenland, maar toch. Heb de tarieven maar even opgezocht:
Bellen
  • Van Nederland naar EU: €0,51 p/min
  • Van buitenland naar Nederland: €0,23 p/min
  • In buitenland: €0,06 p/min
Smsen
  • Van Nederland naar EU: €0,25 p/sms
  • Van buitenland naar Nederland: €0,07 p/sms
  • In buitenland: Gratis
Internet
In buitenland: €0,24 p/MB (afgerond op 1kb per sessie)
Ik heb geen idee wat de tarieven worden, als de nieuwe regelgeving in gaat op 1 juli 2016.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 12-01-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-04 08:41
Ben sinds 2 weken over, gaat helemaal prima. Sim dopet het prima, dataverbruik via simpel app loopt goed synchroon met android dataverbruik.

Wat ik wel echt bizar vind is dat ze reclame opnemen in hum simpel app en dat je een adfree versie kan kopen...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Vanochtend ben ik overgegaan naar Simpel (Belrevolutie). Vanochtend Simpel sim kaartje in tel gedaan;

Helaas werkt mijn mobiel internet niet (heb telefoon juist ingesteld volgens instelprocedure). Duurt dit een tijdje of heb ik nu al een eerste storing te pakken?

Ik vind de website Mijn Simpel zeer traag laden... hebben anderen ook dat probleem? Inhoudelijk prima portal en duidelijke info hoor, maar zo traag....

Vraag: is er ook een "Simpel app" beschikbaar waarbij je je verbruik op je telefoon zelf kunt bijhouden?

[ Voor 0% gewijzigd door pastafan op 15-01-2016 12:51 . Reden: app gevonden in play store ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:58:
Klopt het, dat jouw Simpel abo ook vandaag ingegaan is? (we hebben hierover al eerder contact gehad, volgens mij).

Wat zijn jouw ervaringen, tot nu toe? Ik krijg mobiel internet niet aan de praat (kan mogelijk een paar uur duren voordat dat actief wordt lees ik op simpel.nl, dus ik wacht nog maar even af voordat ik aan de bel trek bij ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vandermark schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:37:
Wat ik wel echt bizar vind is dat ze reclame opnemen in hum simpel app en dat je een adfree versie kan kopen...
Dit komt ook omdat de Simpel App, niet van Simpel is maar van een onafhankelijke ontwikkelaar die graag ook zijn brood wilt verdienen. Zoals ook vermeld staat in de Play Store:
Advertenties
Dit is een onofficiële app en er worden advertenties getoond ter ondersteuning van de ontwikkelaars. Je kunt de advertenties verwijderen door middel van een eenmalige in-app aankoop.
pastafan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:46:
Vanochtend ben ik overgegaan naar Simpel (Belrevolutie).
Vraag: is er ook een "Simpel app" beschikbaar waarbij je je verbruik op je telefoon zelf kunt bijhouden?
Wat bedoel je hiermee? Een losse app die het dataverbruik bijhoudt of een app die je Simpel verbruikt weergeeft? In het geval van de eerste app kan ik MyDataManager (alleen data) of DroidStats (Data en SMS / Bellen) aanraden. Wil je een Simpel app hebben, dan zou ik de onofficiële app downloaden.
pastafan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:48:
[...]
Klopt het, dat jouw Simpel abo ook vandaag ingegaan is?
Ja klopt. Vanmorgen om kwart voor 10 stopte mijn Choozze sim ermee. Vervolgens een half uurtje later mijn Simpel sim erin gestopt en deze werkte meteen. Prima overstap dus!
Wat zijn jouw ervaringen, tot nu toe? Ik krijg mobiel internet niet aan de praat
Hier heb ik ook last van! Heb de toestelhulp van de Nexus 6(de OnePlus One wordt niet vermeld) gebruikt om alles in te stellen. Maar krijg ook geen verbinding. Waar had je gelezen dat het even kon duren?

Heb net even op Mijn Simpel gekeken en bij actueel verbruik staat:
Belminuten in je bundel
0 van 5483
Sms'jes in je bundel
0 van 5484
Aangezien het nu op de helft van de maand is, verwacht ik dat het 'onbeperkt bellen' bij Simpel dus 10.000 minuten en smsjes in de maand is. Ben benieuwd wat er gebeurd als je daar overheen gaat.

Verder zie ik in hun FAQ het volgende staan:
Je bent vandaag overgestapt met nummerbehoud.
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij je aanmelding voor een abonnement, dan duurt het op de dag dat je nummer wordt overgezet tot het einde van die dag tot je mobiel internet actief is.
We zullen dus nog tot het einde van de dag geduld moeten hebben, voordat we gebruik kunnen maken van mobiel internet.

[ Voor 68% gewijzigd door rens-br op 15-01-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
We zullen dus nog tot het einde van de dag geduld moeten hebben, voordat we gebruik kunnen maken van mobiel internet.
Rond 17:30 had ik mobiel internet! :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

rens-br schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:43:
[...]
Aangezien het nu op de helft van de maand is, verwacht ik dat het 'onbeperkt bellen' bij Simpel dus 10.000 minuten en smsjes in de maand is. Ben benieuwd wat er gebeurd als je daar overheen gaat.
Klopt onbeperkt SMS is 10.000 per maand. Wat er gebeurt als je er overheen gaat weet ik niet aangezien ik eigenlijk nooit SMS. ;)
Het aantal belminuten weet ik niet maar zal gezien jouw berekening ook zoiets zijn.

De onofficiële app is echt een aanrader, alle info over belminuten, sms, data en belminuten in het buitenland en zelfs je belhistorie, contract etc. kun je hier gemakkelijk in raadplegen. De app werkt niet supersnel maar dat komt omdat die alle informatie van de website van Simpel zelf haalt en die is van zichzelf al niet snel. Mocht je een bug tegenkomen dan kun je met de ontwikkelaar mailen en dan wordt die binnen paar dagen of zo snel mogelijk opgelost en dat is bij officiële app's wel een anders.

Bij een abonnement met een vast aantal belminuten is het verstandig om een belplafond in te stellen zodat je hier niet zomaar overheen kunt zonder dat je het doorhebt.

Simpel is dan misschien niet de snelste qua internet e.d. maar wel lekker goedkoop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Rond 17:30 had ik mobiel internet! :D :)
Ja. Ik inderdaad ook. Sprong ineens H+ in beeld.
sjaool schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Klopt onbeperkt SMS is 10.000 per maand. Wat er gebeurt als je er overheen gaat weet ik niet aangezien ik eigenlijk nooit SMS. ;)
Het aantal belminuten weet ik niet maar zal gezien jouw berekening ook zoiets zijn.
Nee ik denk ook niet dat ik beide limieten ooit haal. Stuur maximaal 5 smsjes in de maand en bel misschien 150 minuten. Maar dit zal nu waarschijnlijk wel meer worden. Het is toch onbeperkt :p
De onofficiële app is echt een aanrader, alle info over belminuten, sms, data en belminuten in het buitenland en zelfs je belhistorie, contract etc. kun je hier gemakkelijk in raadplegen. De app werkt niet supersnel maar dat komt omdat die alle informatie van de website van Simpel zelf haalt en die is van zichzelf al niet snel. Mocht je een bug tegenkomen dan kun je met de ontwikkelaar mailen en dan wordt die binnen paar dagen of zo snel mogelijk opgelost en dat is bij officiële app's wel een anders.
Goed om te weten! Heb de app ook gedownload. Maar die was nog niet helemaal werkend door de nummer portatie.
Simpel is dan misschien niet de snelste qua internet e.d. maar wel lekker goedkoop. :D
Helemaal mee eens! Maar het internet is prima. Geen 4G maar heb dat toch niet nodig. 3G snelheid van Simpel is prima! Net een speedtest gedaan: 13/2,5Mbps, prima dus voor 3G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-04 08:41
rens-br schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Dit komt ook omdat de Simpel App, niet van Simpel is maar van een onafhankelijke ontwikkelaar die graag ook zijn brood wilt verdienen. Zoals ook vermeld staat in de Play Store:
Duidelijk, dat wist ik niet :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 14:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

sjaool schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Bij een abonnement met een vast aantal belminuten is het verstandig om een belplafond in te stellen zodat je hier niet zomaar overheen kunt zonder dat je het doorhebt.

:P 10.000 Min
http://minutestohours.com