Choozze
Mobile Happiness
Sinds 10 augustus 2014 is de nieuwe mobiele provider Choozze actief in Nederland. Deze provider maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-mobile en is een dochteronderneming van SpeakUp. Choozze is de eerste provider in Nederland die een Europese bundellink aanbiedt, daarnaast bood het ook een 'gratis' abonnement aan waarbij de gebruiker 100 minuten, 100 sms en 100MB kreeg (per 01-02-2016 gestopt).Choozze biedt de volgende abonnementen aan:
Abonnementen | Choozze Zero | Choozze Bright |
Prijs | € 0,00* | € 35,00** |
Data | 100MB* | FUP (5 GB data/500MB EU roaming***) |
Min/sms | 100 min en 100 sms* | FUP (500min en 500 sms) |
Maximale Snelheid Data | 14,4 Mb/s | 14,4 Mb/s |
Duur abonnement | 1 maand | 1 maand |
Aansluitkosten | € 25,00 | € 25,00** |
* Choozze biedt verschillende add-ons aan voor het Choozze Zero abonnement.
** Choozze biedt de mogelijkheid aan om het abonnement 3/6/12 maanden van tevoren te betalen tegen een gereduceerd totaaltarief. Hierbij vervallen de aansluitkosten.
*** Bij overschrijding wordt jouw verbinding afgesloten.
Voorwaarden:
Bundelvoorwaarden- Gesprekken worden afgerond per seconde. Er geldt geen starttarief. Data worden per 10 kb afgerond.
- Het tegoed is een maand geldig. Resterend tegoed kan niet meegenomen worden naar de volgende maand.
- Verbruikskosten van servicenummers vallen buiten bundel en zal maandelijks per automatisch incasso geïncasseerd worden van je rekening.
- Bellen naar landen buiten Europa valt buiten de bundel. Zie voor de tarieven op de site van Choozze.
- Let op: Gebeld worden binnen Europa (m.u.v. Nederland) gaat af van jouw bundel.
- Let op: Er wordt geen garantie geboden voor het kunnen gebruiken van het netwerk in landen buiten de EU.
Choozze Bright:
Let op: Choozze Bright heeft sinds maart 2015 een Fair Use Policy omtrent het toegestane verbruik.
Om oneerlijk verbruik tegen te gaan zijn er enkele richtlijnen. Overschrijd je deze richtlijnen dan zal er contact met je opgenomen worden. Ga je daarna wederom over de richtlijnen, dan zullen er maatregelen worden getroffen om verder excessief verbruik te voorkomen. Als wederom excessief verbruik wordt vastgesteld, dan kan Choozze deze bij je in rekening brengen tegen de geldende buitenbundeltarieven, nadat je hierover bent geïnformeerd.
Onder oneerlijk verbruik wordt onder andere verstaan:
Let op: De FUP kan men nu bekijken bij jouw persoonlijke pagina en is 'dynamisch' in de zin van dat de kleur van de smileys wordt bijgesteld afhankelijk van jouw dagelijks rekening houdend met het maandelijks verbruik. Hierbij zijn de oude limieten vervallen.En hoeveel kan ik dan bellen/internetten en/of sms’en? We spreken niet van een bundel maar hanteren een eerlijk verbruik beleid. We kijken naar het gemiddelde verbruik van onze klanten, en op basis daarvan zien we wie gemiddeld verbruikt en wie oneerlijk veel verbruikt. Dat doen we omdat we Choozze Bright aan een zo groot mogelijke groep klanten willen aanbieden.
Overige voorwaarden
- De opzegtermijn van het contract is een maand.
- Nummerbehoud is kosteloos en kan op ieder moment worden aangevraagd.
- Je ontvangt bij 80% en 100% van het verbruik van je bundel per SMS een waarschuwing.
- Choozze maakt gebruik van het 3g netwerk van T-Mobile.
Internet instellen
Zie hier voor meer uitleg. Indien je door middel van een wifi met het internet verbonden bent, dan kan je inloggen op jouw persoonlijke account te vinden op my.choozze.nu. Hier kan je de basisinstellingen vinden die van toepassing zijn op jouw mobiel. Indien het niet lukt, kan het helpen om in dit topic te vragen hoe andere mensen dit hebben aangepakt.
Activeren van het abonnement
Choozze heeft hedendaags een persoonlijke portal waar je eenvoudig jouw simkaart kan activeren. Klik hier om naar de website Choozze.me te gaan. Je hebt hiervoor jouw mobiele nummer en simkaartnummer nodig.Indien voorgaande niet werkt kan men ook contact opnemen met Choozze via 085-7735555 of door een mail te sturen naar info@choozze.nu. Houd je simkaartnummer (18 cijferige code te vinden op je simkaart) en 'naam, adres en woonplaats' bij de hand of vermeld deze in de mail.
Overige vragen
Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?Maximaal 60 dagen voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud bij ons aanvragen.
Je vult hiervoor het online aanvraagformulier tot nummerbehoud in en wij regelen dit voor jou.
Je kunt ook achteraf nummerbehoud aanvragen. Zodra jij er klaar voor bent kun je per mail of in de webshop het nummerbehoud aanvragen voor een bestaande Choozze nummer.
Kan ik mijn abonnement aanpassen?
Je kunt op elk moment je Choozze abonnement wijzigen. Let op: de wijziging gaat in op de eerste dag van de eerstvolgende maand.
In welke landen geldt Roam Like Home?
Zie een lijstje van landen: hier.
Wat zijn de tarieven voor landen buiten de Roam Like Home?
Update: Je kan hier de tarieven bekijken. De tarievenpagina is helaas offline. Je moet contact op nemen met de klantenservice.
Ik ben in in het buitenland en ik krijg een sms'je met tarieven?
Bij het Choozze Bright abonnement is het roamen binnen de EU inbegrepen, waardoor jouw bundel binnen Europa geldig is. Bellen buiten de aangegeven Europese landen heeft een ander tarief. Echter er wordt op de werking hiervan geen garantie geboden.
In welke landen kan ik mobiel bellen en welke operators kan ik selecteren?
In de Mobile Operator List kan je bekijken in welke landen je mobiele dekking hebt, echter dit lijstje is alleen indicatief. Wil je zekerheid dat jij bereikbaar bent dan wordt het aangeraden om eerst contact op te nemen met Choozze.
Hoe kan ik mijn factuur betalen?
Maandelijks, aan het begin van de maand, worden de (buiten bundel) kosten via een automatische incasso afgeschreven van je rekening. Je ontvangt via de mail maandelijks een factuur van Choozze.
Hoe kan ik mijn verbruik inzien?
Met behulp van de Choozze.me site kun je zien hoeveel data, belminuten en sms-berichten je hebt verbruikt. Er wordt ook aangegeven hoeveel buiten bundel kosten je hebt gemaakt. Onderaan kan je ook klikken op voicemail om deze in/uit te schakelen. Voor Choozze Bright staat er een indicatie in hoeverre je jouw gebruik binnen de Fair Use Policy valt.
Hoe kan ik me registreren op Choozze.me?
Maak eerst een account aan op https://my.choozze.nu/register.php met jouw Choozze nummer en jouw e-mail. Als het goed is, krijg je enkele seconden later een mail binnen dat je wachtwoord per SMS naar je is verzonden. Met dit wachtwoord kan je inloggen op de site.
Heeft men problemen met inloggen, dan kan je contact opnemen met de klantenservice.
Wordt mijn wachtwoord versleuteld opgeslagen?
De wachtwoorden die voor Mijn Choozze worden gegenereerd of ingevoerd
staan wel degelijk gecodeerd op de systemen, Choozze medewerkers kunnen deze niet
teruglezen. Bij het wijzigen wordt het wachtwoord, ongeacht of dat
gegenereerd is of handmatig door de gebruiker ingevoerd, alleen eenmalig
verstuurd voor jouw eigen archief.
Hoe moet ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je wachtwoord is te wijzigen. Als je op de inlogpagina (www.choozze.me) op wachtwoord vergeten klikt kun je jouw 06-nummer en e-mailadres opgeven en wordt er een e-mail gestuurd met een link. Als je op deze link klikt kun je zelf een nieuw wachtwoord invoeren. Ik heb er ook goed naar moeten zoeken en vind het onhandig op deze manier omdat ik op wachtwoord vergeten moet klikken terwijl ik mijn wachtwoord niet vergeten ben maar het gewoon wil wijzigen. (bron)
Waar kan ik mijn voicemail uitschakelen?
Log in op jouw Choozze account, daarna kan je onderaan op voicemail klikken om deze dan uit te schakelen.
Ik heb een normale/micro/nano simkaart nodig en ik kan geen optie selecteren?
Gebruikers hebben bevestigd dat Choozze nu een simkaart levert, waarbij je de 'juiste' simkaart eruit kan drukken. Dit omvat dus het volgende: 'normale', 'micro' en 'nano'simkaart.
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?
Wanneer je een Choozze Bright abonnement afsluit in de loop van de maand dan ontvang je in de eerste daaropvolgende maand een factuur met de abonnement van de komende maand en de kosten van de resterende dagen van de maand van aanvragen.Voorbeeld ChoozzeBright
Je neemt op 15 september een ChoozzeBright van 35,00 euro je eerste factuur wordt dan:
Kosten voor oktober 35,00 euro
Kosten voor september (15/30) * 35,00 euro = 17,50 euro
Je totale factuur wordt dan dus 35,00 euro + 17,50 euro = 52,50 euro
In november ontvang je weer gewoon een factuur met alleen de kosten voor november à 35,00 euro
Ik heb een andere vraag?
Indien je een specifieke vraag hebt over de dienst die nog niet beantwoordt is in dit topic of de FAQ van Choozze, dan kan je altijd contact opnemen met Choozze. Dit kan op verschillende manieren: Facebook, Twitter, info@choozze.nu of via de telefoonnummer 0857735555 (snelst).
Handige links
ChoozzeChoozze.me (persoonlijke portal)
Dekking van T-Mobile
Supportpagina van Choozze
Forum van Choozze
SIM-kaart activeren
Disclaimer:
Deze informatie kan onjuist of verouderd zijn. Niemand geeft de garantie en/of is aansprakelijk voor schade die door de informatie uit het topicstart kan ontstaan. Wilt men zekerheid dan dient men contact op te nemen met de klantenservice van Choozze. Indien men opmerkingen/aanvullingen heeft of foutjes ontdekt dan kan men een DM sturen.
Credits: TS overgenomen van hier
[ Voor 167% gewijzigd door Exor op 01-02-2016 15:08 ]