Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esperanto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 14:51
Mede-auteur:
  • Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:51

Exor

Choozze

Mobile Happiness
Sinds 10 augustus 2014 is de nieuwe mobiele provider Choozze actief in Nederland. Deze provider maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-mobile en is een dochteronderneming van SpeakUp. Choozze is de eerste provider in Nederland die een Europese bundellink aanbiedt, daarnaast bood het ook een 'gratis' abonnement aan waarbij de gebruiker 100 minuten, 100 sms en 100MB kreeg (per 01-02-2016 gestopt).

Choozze biedt de volgende abonnementen aan:
AbonnementenChoozze Zero Choozze Bright
Prijs€ 0,00*€ 35,00**
Data100MB*FUP (5 GB data/500MB EU roaming***)
Min/sms100 min en 100 sms* FUP (500min en 500 sms)
Maximale Snelheid Data14,4 Mb/s14,4 Mb/s
Duur abonnement1 maand1 maand
Aansluitkosten€ 25,00€ 25,00**

* Choozze biedt verschillende add-ons aan voor het Choozze Zero abonnement.
** Choozze biedt de mogelijkheid aan om het abonnement 3/6/12 maanden van tevoren te betalen tegen een gereduceerd totaaltarief. Hierbij vervallen de aansluitkosten.
*** Bij overschrijding wordt jouw verbinding afgesloten.

Voorwaarden:
Bundelvoorwaarden
- Gesprekken worden afgerond per seconde. Er geldt geen starttarief. Data worden per 10 kb afgerond.
- Het tegoed is een maand geldig. Resterend tegoed kan niet meegenomen worden naar de volgende maand.
- Verbruikskosten van servicenummers vallen buiten bundel en zal maandelijks per automatisch incasso geïncasseerd worden van je rekening.
- Bellen naar landen buiten Europa valt buiten de bundel. Zie voor de tarieven op de site van Choozze.
- Let op: Gebeld worden binnen Europa (m.u.v. Nederland) gaat af van jouw bundel.
- Let op: Er wordt geen garantie geboden voor het kunnen gebruiken van het netwerk in landen buiten de EU.

Choozze Bright:
Let op: Choozze Bright heeft sinds maart 2015 een Fair Use Policy omtrent het toegestane verbruik.

Om oneerlijk verbruik tegen te gaan zijn er enkele richtlijnen. Overschrijd je deze richtlijnen dan zal er contact met je opgenomen worden. Ga je daarna wederom over de richtlijnen, dan zullen er maatregelen worden getroffen om verder excessief verbruik te voorkomen. Als wederom excessief verbruik wordt vastgesteld, dan kan Choozze deze bij je in rekening brengen tegen de geldende buitenbundeltarieven, nadat je hierover bent geïnformeerd.

Onder oneerlijk verbruik wordt onder andere verstaan:
En hoeveel kan ik dan bellen/internetten en/of sms’en? We spreken niet van een bundel maar hanteren een eerlijk verbruik beleid. We kijken naar het gemiddelde verbruik van onze klanten, en op basis daarvan zien we wie gemiddeld verbruikt en wie oneerlijk veel verbruikt. Dat doen we omdat we Choozze Bright aan een zo groot mogelijke groep klanten willen aanbieden.
Let op: De FUP kan men nu bekijken bij jouw persoonlijke pagina en is 'dynamisch' in de zin van dat de kleur van de smileys wordt bijgesteld afhankelijk van jouw dagelijks rekening houdend met het maandelijks verbruik. Hierbij zijn de oude limieten vervallen.

Overige voorwaarden
- De opzegtermijn van het contract is een maand.
- Nummerbehoud is kosteloos en kan op ieder moment worden aangevraagd.
- Je ontvangt bij 80% en 100% van het verbruik van je bundel per SMS een waarschuwing.
- Choozze maakt gebruik van het 3g netwerk van T-Mobile.

Internet instellen
Zie hier voor meer uitleg. Indien je door middel van een wifi met het internet verbonden bent, dan kan je inloggen op jouw persoonlijke account te vinden op my.choozze.nu. Hier kan je de basisinstellingen vinden die van toepassing zijn op jouw mobiel. Indien het niet lukt, kan het helpen om in dit topic te vragen hoe andere mensen dit hebben aangepakt.

Activeren van het abonnement
Choozze heeft hedendaags een persoonlijke portal waar je eenvoudig jouw simkaart kan activeren. Klik hier om naar de website Choozze.me te gaan. Je hebt hiervoor jouw mobiele nummer en simkaartnummer nodig.
Indien voorgaande niet werkt kan men ook contact opnemen met Choozze via 085-7735555 of door een mail te sturen naar info@choozze.nu. Houd je simkaartnummer (18 cijferige code te vinden op je simkaart) en 'naam, adres en woonplaats' bij de hand of vermeld deze in de mail.

Overige vragen :?
Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?
Maximaal 60 dagen voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud bij ons aanvragen.
Je vult hiervoor het online aanvraagformulier tot nummerbehoud in en wij regelen dit voor jou.
Je kunt ook achteraf nummerbehoud aanvragen. Zodra jij er klaar voor bent kun je per mail of in de webshop het nummerbehoud aanvragen voor een bestaande Choozze nummer.

Kan ik mijn abonnement aanpassen?
Je kunt op elk moment je Choozze abonnement wijzigen. Let op: de wijziging gaat in op de eerste dag van de eerstvolgende maand.

In welke landen geldt Roam Like Home?
Zie een lijstje van landen: hier.

Wat zijn de tarieven voor landen buiten de Roam Like Home?
Update: Je kan hier de tarieven bekijken. De tarievenpagina is helaas offline. Je moet contact op nemen met de klantenservice.

Ik ben in in het buitenland en ik krijg een sms'je met tarieven?
Bij het Choozze Bright abonnement is het roamen binnen de EU inbegrepen, waardoor jouw bundel binnen Europa geldig is. Bellen buiten de aangegeven Europese landen heeft een ander tarief. Echter er wordt op de werking hiervan geen garantie geboden.

In welke landen kan ik mobiel bellen en welke operators kan ik selecteren?
In de Mobile Operator List kan je bekijken in welke landen je mobiele dekking hebt, echter dit lijstje is alleen indicatief. Wil je zekerheid dat jij bereikbaar bent dan wordt het aangeraden om eerst contact op te nemen met Choozze.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?
Maandelijks, aan het begin van de maand, worden de (buiten bundel) kosten via een automatische incasso afgeschreven van je rekening. Je ontvangt via de mail maandelijks een factuur van Choozze.

Hoe kan ik mijn verbruik inzien?
Met behulp van de Choozze.me site kun je zien hoeveel data, belminuten en sms-berichten je hebt verbruikt. Er wordt ook aangegeven hoeveel buiten bundel kosten je hebt gemaakt. Onderaan kan je ook klikken op voicemail om deze in/uit te schakelen. Voor Choozze Bright staat er een indicatie in hoeverre je jouw gebruik binnen de Fair Use Policy valt.

Hoe kan ik me registreren op Choozze.me?
Maak eerst een account aan op https://my.choozze.nu/register.php met jouw Choozze nummer en jouw e-mail. Als het goed is, krijg je enkele seconden later een mail binnen dat je wachtwoord per SMS naar je is verzonden. Met dit wachtwoord kan je inloggen op de site.
Heeft men problemen met inloggen, dan kan je contact opnemen met de klantenservice.

Wordt mijn wachtwoord versleuteld opgeslagen?
De wachtwoorden die voor Mijn Choozze worden gegenereerd of ingevoerd
staan wel degelijk gecodeerd op de systemen, Choozze medewerkers kunnen deze niet
teruglezen. Bij het wijzigen wordt het wachtwoord, ongeacht of dat
gegenereerd is of handmatig door de gebruiker ingevoerd, alleen eenmalig
verstuurd voor jouw eigen archief.

Hoe moet ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je wachtwoord is te wijzigen. Als je op de inlogpagina (www.choozze.me) op wachtwoord vergeten klikt kun je jouw 06-nummer en e-mailadres opgeven en wordt er een e-mail gestuurd met een link. Als je op deze link klikt kun je zelf een nieuw wachtwoord invoeren. Ik heb er ook goed naar moeten zoeken en vind het onhandig op deze manier omdat ik op wachtwoord vergeten moet klikken terwijl ik mijn wachtwoord niet vergeten ben maar het gewoon wil wijzigen. (bron)

Waar kan ik mijn voicemail uitschakelen?
Log in op jouw Choozze account, daarna kan je onderaan op voicemail klikken om deze dan uit te schakelen.

Ik heb een normale/micro/nano simkaart nodig en ik kan geen optie selecteren?
Gebruikers hebben bevestigd dat Choozze nu een simkaart levert, waarbij je de 'juiste' simkaart eruit kan drukken. Dit omvat dus het volgende: 'normale', 'micro' en 'nano'simkaart.

Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?
Wanneer je een Choozze Bright abonnement afsluit in de loop van de maand dan ontvang je in de eerste daaropvolgende maand een factuur met de abonnement van de komende maand en de kosten van de resterende dagen van de maand van aanvragen.

Voorbeeld ChoozzeBright
Je neemt op 15 september een ChoozzeBright van 35,00 euro je eerste factuur wordt dan:
Kosten voor oktober 35,00 euro
Kosten voor september (15/30) * 35,00 euro = 17,50 euro
Je totale factuur wordt dan dus 35,00 euro + 17,50 euro = 52,50 euro
In november ontvang je weer gewoon een factuur met alleen de kosten voor november à 35,00 euro

Ik heb een andere vraag?
Indien je een specifieke vraag hebt over de dienst die nog niet beantwoordt is in dit topic of de FAQ van Choozze, dan kan je altijd contact opnemen met Choozze. Dit kan op verschillende manieren: Facebook, Twitter, info@choozze.nu of via de telefoonnummer 0857735555 (snelst).

Handige links
Choozze
Choozze.me (persoonlijke portal)
Dekking van T-Mobile
Supportpagina van Choozze
Forum van Choozze
SIM-kaart activeren

Disclaimer:
Deze informatie kan onjuist of verouderd zijn. Niemand geeft de garantie en/of is aansprakelijk voor schade die door de informatie uit het topicstart kan ontstaan. Wilt men zekerheid dan dient men contact op te nemen met de klantenservice van Choozze. Indien men opmerkingen/aanvullingen heeft of foutjes ontdekt dan kan men een DM sturen.

Credits: TS overgenomen van hier

[ Voor 167% gewijzigd door Exor op 01-02-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Ik vroeg mij al af waarom er nog geen topic voor was. Wilde er eigenlijk vanavond eentje aanmaken. Waarschijnlijk ga ik volgende maand het gratis abonnement proberen (aangezien ik weinig tot niet gebruik maak van data/sms/belminuten.

Kan je niet wat meer moeite in dit draadje steken?

Fanaleds.com

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
Ja, in ieder geval een basic OP met gegevens over de provider en abonnementen zou niet gek zijn.

Ik ben zelf aan het overwegen naar het "onbeperkte" abonnement te gaan, maar wil eerst nog onderzoek doen naar eventuele addertjes onder het gras.

-edit-

Net even de algemene voorwaarden door zitten lezen. Voorzover ik kan nagaan (heb het redelijk vluchtig gelezen en IANAL) ziet het er netjes uit. Twee punten die mogelijk ruimte laten voor addertjes onder het gras:

11.4. Indien Choozze namens Contractant een overeenkomst heeft gesloten met een
derde en die derde verhoogt haar tarieven, is Choozze gerechtigd die
tariefsverhoging per direct door te voeren [zou het feit dat ze het netwerk van T-mobile afnemen hier ook onder vallen?]

11.6. Choozze kan, naast de overeengekomen vergoeding, kosten in rekening brengen voor
specificaties van de nota's, voor contractsovername, wijziging tenaamstelling en
daarmee vergelijkbare verrichtingen [nog even een rekening als je bij ze weg wil en bv. je nummer mee wil nemen?]

13.2. Choozze verzamelt en verwerkt (persoons) gegevens van de Contractant voor zover
deze nodig zijn voor een goede dienstverlening aan de Contractant. Deze gegevens
worden door Choozze verwerkt en zo nodig verstrekt aan derden, voor de volgende
doeleinden:

en dan vooral dit:

Daarnaast kan Choozze de gegevens verwerken, en zo nodig aan derden
verstrekken, als dit nodig is voor de behartiging van een gerechtvaardigd
belang van Choozze. Daaronder worden in elk geval begrepen de
verwerkingen die nodig zijn in het belang van een verantwoorde
bedrijfsvoering. ["Als we je gegevens niet verkopen gaan we failliet. Dus valt het onder verantwoorde bedrijfsvoering." Of denk ik nu te negatief?]

Nu heb nog nooit voorwaarden van een mobiele provider gelezen (interessante column over dit fenomeen) dus misschien is dit allemaal compleet normaal. Hoe dan ook heb ik nog niets gelezen waarvan ik direct terugschrik.

Ik ben benieuwd wat anderen er van vinden.

[ Voor 80% gewijzigd door JeroenH op 21-08-2014 16:34 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij hebben meerdere MVNO's dat ze de gegevens aan derden mogen/kunnen verstrekken.
Punt 13.2 heb ik ook wel een keer eerder gezien in soortgelijke strekking.

Punt 11.6 lees de voorwaarden van Vodafone maar eens. Die kunnen ook overal kosten voor in rekening brengen. Deblokkade, als je je rekeningen niet betaald enz enz. En wijziging tenaamstelling is inderdaad niet gratis bij de meeste providers.

Punt 11.4 is dan weer niet helemaal relaxed, want dat zou inderdaad kunnen betekenen dat de verhoogde kosten doorberekend gaan worden aan de eindgebruiker.

Overigens is onbeperkt in deze niet onbeperkt. De zachte limiet wordt wel degelijk gehanteerd dmv een Fair Use Policy als ik me niet vergis. Eerst een waarschuwing, daarna verdere maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat mij het meest tegenstaat is 3G en T-Mobile. Die 3G zou voor mij geen probleem zijn ware het niet dat het netwerk van T-Mobile een slechtere dekking heeft dan KPN en Vodafone en daardoor lang niet altijd een goede 3G verbinding kan leveren. Daarvoor moet je dan toch over naar 4G en dat is bij Choozze niet mogelijk. Dan zou ik liever voor Robin Mobile kiezen die gewoon op het KPN netwerk zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
W00fer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:34:
Overigens is onbeperkt in deze niet onbeperkt. De zachte limiet wordt wel degelijk gehanteerd dmv een Fair Use Policy als ik me niet vergis. Eerst een waarschuwing, daarna verdere maatregelen.
Daarom stond "onbeperkt" in mijn post ook tussen aahalingstekens. ;) Ik verwacht niet ooit tegen de 10Gb/3000min/3000SMS aan te lopen. Alledrie verbruik ik nog niet in een jaar. Ik verwacht wel veel meer data te gaan verbruiken dan nu, omdat ik mijn verbruik nu bewust sterk beperk.
Tsurany schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:48:
Wat mij het meest tegenstaat is 3G en T-Mobile. Die 3G zou voor mij geen probleem zijn ware het niet dat het netwerk van T-Mobile een slechtere dekking heeft dan KPN en Vodafone en daardoor lang niet altijd een goede 3G verbinding kan leveren. Daarvoor moet je dan toch over naar 4G en dat is bij Choozze niet mogelijk. Dan zou ik liever voor Robin Mobile kiezen die gewoon op het KPN netwerk zit.
Sja, ik heb nu ook T-mobile en ben daar qua netwerk dik tevreden over. Maar ik ben dan ook een stadsmens ,ik begrijp dat de dekking in de buitengebieden nogal eens tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Voor de nieuwsgierigen, wou checken of roaming in het chic pakket echt betekenden dat je uit je bundel in België naar Duitsland bijvoorbeeld kon bellen en dat zou inderdaad het geval zijn. Ik woon in België, maar reis ook veel terug naar Nederland en andere EU landen, dus op zich klinkt dit te ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 11:45
Die EU roaming is juist wat het pakket zo interessant maakt voor mij. Betekent dat ook dat je onbeperkt gebeld kan worden in het buitenland?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:12:
Daarnaast kan Choozze de gegevens verwerken, en zo nodig aan derden
verstrekken, als dit nodig is voor de behartiging van een gerechtvaardigd
belang van Choozze. Daaronder worden in elk geval begrepen de
verwerkingen die nodig zijn in het belang van een verantwoorde
bedrijfsvoering. ["Als we je gegevens niet verkopen gaan we failliet. Dus valt het onder verantwoorde bedrijfsvoering." Of denk ik nu te negatief?]
Dat is wat aan de negatieve kant, het is meer: jij betaalt je rekening niet, dus geven wij jouw gegevens aan een incasso bureau; maar het laat wel ruimte vrij voor interpretatie.
Elke provider, sterker nog elk bedrijf, zou zoiets in hun voorwaarden hebben moeten staan. Als je kijkt bij bijvoorbeeld KPN is het wel een heel stuk specifieke voor wat betreft in welke gevallen ze wat delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Volgende maand ga ik denk het gratis abbonement proberen. Ik heb trouwens ook nog wat meer informatie gekregen via de mail van ze:
  • Data wordt afgerond per 10Kb.
  • Er komt een nieuwe website waar je je verbruik op kan zien zonder een app te gebruiken.
  • Er zijn geen plannen voor een Windows Phone app.

[ Voor 6% gewijzigd door Bose321 op 22-08-2014 11:47 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Mijn huidige telefoonrekening zou bijna tot nul worden gereduceerd. En als ik meer dan een week binnen de EU grenzen blijf zou ik voor die maand €10 extra kunnen betalen voor het roamen, en eventueel extra data kunnen inkopen.
Of voor €35 een hele maand onbeperkt ;) je mocht toch maandelijks veranderen.

Maar er zijn 3 dingen die mij tegenhouden om niet over te stappen op een choozzesmart.
  1. Levensvatbaarheid verdienmodel van Choozze. Anders gezegd het is een nieuw bedrijf met een apart verdienmodel, bestaan ze nog over een jaar?
  2. Geen Prijzen bellen buiten NL van, naar, onderling en daar aan gerelateerd buiten EU ook weer de diverse mogelijkheden.
  3. Ik zit binnenkort voor een aantal maanden(tot ergens 2015) in de USA, wat dan vooral bezwaar nummer 2 erg vervelend maakt
Nu had ik al 2 vragen gesteld en daar half antwoord op gekregen.

Deactiveert choozze een simkaart/nummer bij 10 maanden niet gebruik?
Choozze zal je abonnement niet buiten gebruik stellen, wanneer je weer in Nederland bent kun je direct
gebruik maken van je Choozze simkaart.
Dit is op zich een erg goed antwoord, prepaid abbo. heffen vaak een simkaart/nummer op als je er geen gebruik van maakt.

Wat zijn de tarieven voor bellen buiten EU?
Bedankt voor je antwoord, vandaag 20 augustus zullen er tarieven worden vermeld om www.choozze.nu voor
buiten Europa. Dit zal niet het reguliere tarief van €0,15 per minuut zijn.
Gekeken niet gevonden en nog een iets uitgebreidere vraag met deze strekking via het webformulier toegezonden.
Je hebt helemaal gelijk, de prijzen in het voor het buitenland zijn inderdaad nog niet te vinden op
onze website. Deze zullen in de loop van volgende week op onze website worden geplaatst.

Wanneer er verdere vragen zijn dan hoor ik deze graag van je!
Ik heb net nog een keer gezocht en kon nog geen tarieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Het zag er in het begin allemaal rooskleurig uit, maar ontdek wel steeds meer fouten, vaag- en slordigheden. Hadden ze niet gewoon een week kunnen wachten met hun aankondiging totdat alles op orde was?

Op de frontpage wordt groot geadverteerd met "ChoozzeBright: Onbeperkt bellen, sms & internet Binnen heel Europa". Maar later, na wat geneuzel op hun website, kom ik ineens een 'rome like home' bundel tegen die een 10tje per maand (extra) kost.

De FAQ is er ook lekker vaag over:

Kan ik ook in het buitenland internetten uit mijn bundel?
Ja, dat is mogelijk. Let op: mobiel internetten in het buitenland brengt hogere kosten met zich mee. Wil je zorgeloos in Europa kunnen bellen of internetten, dan is de optie Roam Like Home de perfecte oplossing voor jou.

Wat staat hier nou. Dat internetten in het buitenland wél gewoon uit mijn bundel kan, maar niet zorgeloos? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
pimsaint schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:19:
Kan ik ook in het buitenland internetten uit mijn bundel?
Ja, dat is mogelijk. Let op: mobiel internetten in het buitenland brengt hogere kosten met zich mee. Wil je zorgeloos in Europa kunnen bellen of internetten, dan is de optie Roam Like Home de perfecte oplossing voor jou.

Wat staat hier nou. Dat internetten in het buitenland wél gewoon uit mijn bundel kan, maar niet zorgeloos? |:(
Ik denk datgene alleen geldt voor de ChoozeSmart abonnement, waarbij je een add on kan aanschaffen zoals 'roam like home.' Aangezien bij de andere twee abonnementvormen het volgende staat, als je met de muis over de 'i' zweeft:
In alle 28 EU landen plus Noorwegen, Liechtenstein en IJsland bellen en internetten direct vanuit je eigen bundel
Maar de informatie op de site is inderdaad niet echt duidelijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 22-08-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Ja, dat heb ik dus gevraagd, op z'n minst in de chic bundel (en denk ook bij de Bright bundel) zit roam like home standaard inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Alleen bij ChoozeSmart kan je een add on toevoegen bij het bestellen, bij de andere twee abonnementen kan men dit niet selecteren.

Op het eerste gezicht ziet het wel goed uit, als je minder dan 100 minuten belt. Een 'vergelijkbaar' abonnement (als je SMS verwaarloost en niet verder kijkt naar de netwerkdekking) kost bij Simyo met 100 min/sms en 200MB of 500MB respectievelijk 9 of 11 euro. Choozze waarbij je voor 7,50 euro 500MB en 100 min krijgt, is daarmee iets goedkoper.

Daarnaast heb je ook Roam like Home, waarbij je (denk ik) die 100 min, sms en MB ook in Europa kan gebruiken voor maar 10 euro meerprijs per maand. Moet je wel jouw vakantie in 1 maand plannen, anders ben je iets duurder uit :P. Bij andere providers ben je minimaal 2 euro per dag kwijt en dan is het tegoed ook maar 24 uur geldig of ze bieden geen vakantiebundel aan.

Daarnaast lijkt me het niet logisch dat een nummer inactief kan gaan na X maanden, immers ze adverteren met een abonnement (weliswaar tegen een 0 euro tarief) die stilzwijgend maandelijks wordt verlengd. Dat je er niks mee doet, lijkt me niet hun probleem.

Het is wel zonde dat Choozze niet eerder hun abonnementen konden introduceren (Europese wetgeving/bundels?), anders hadden ze een groter publiek kunnen aanspreken die binnen Europa op vakantie gingen.

Het zou wel idealiter zijn als je ook belminuten zou kunnen bijkopen voor de ChoozeSmart en die maandelijks kan wijzigen, hoewel hun verdienmodel waarschijnlijk voor een gedeelte hierop zal zijn gebaseerd (buitenbundel kosten). Dan zou je met de Roam like Home meer dan 100 minuten kunnen gebruiken in het buitenland. Nu zal alleen de eerste 100 minuten binnen dat 'Roam like Home' vallen en zal de resterende minuten tegen de geldende buitenland tarieven worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Wat extra info: Choozze is een nieuw product, maar niet van een nieuw bedrijf. Speakup bv. is al 10 jaar actief als zakelijke provider op de Nederlandse markt. Dus niet echt een 1dagsvleig denk ik.
Een nieuwsbericht uit 2011 stelt dat speakup een mvno-deal met Elephant talk heeft gesloten, dit zou betekenen dat Elephant talk als mvne dient voro Choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
@Exor: Het is die nieuwe europese wetgeving die dit mogelijk maakt vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

David Mulder schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:57:
@Exor: Het is die nieuwe europese wetgeving die dit mogelijk maakt vermoed ik.
Het staat providers al jaren vrij om aan te bieden wat ze willen, en heel veel providers (buiten Nederland, maar in de EU) hebben ook al dergelijke productne. Die wetgeving waar jij naar verwijst is waarschijnlijk EU/531/2012, maar daat er over dat je het recht hebt om een alternative roamingprovider te keizen, en dan allleen voor het roamen.

Dat is totaal anders dan in dit geval, maar zonder meerprijs een bundel over de gehele EU gebruikt kan worden.

Overigens lijkt mij de timint van de lancering prima gekozen... als je voor de vakantie actief wordt, zal een relatief groot gedeelte intensief gebruikt worden in de vakantie (en dat zal daadwerklijk wel zo zijn, anders had je geen behoefte aan) en kost relatief veel centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bose321 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:46:
Volgende maand ga ik denk het gratis abbonement proberen. Ik heb trouwens ook nog wat meer informatie gekregen via de mail van ze:
  • Data wordt afgerond per 10Kb.
  • Er komt een nieuwe website waar je je verbruik op kan zien zonder een app te gebruiken.
  • Er zijn geen plannen voor een Windows Phone app.
Dus 10 Whatsappjes sturen is gelijk 100kb, 1000 whatsappjes is 1 mb, 100.000 whatsappjes is je bundel op? En dan reken ik nog niet de afbeeldingen. Dat per 10kb afronden, is dat gebruikelijk bij providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26
Wat ik nou graag zou willen weten is met welke netwerken in het buitenland ze een afspraak hebben. Vooral in Duitsland, ik woon vrij dichtbij de grens en ben daar regelmatig te vinden.

Zijn er überhaupt al tweakers die klant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 22:58
Klinkt erg interessant allemaal. Ben wel benieuwd of tethering wordt toegestaan. Ga eens even een prepaid tmobile sim halen om het bereik hier in de buurt te monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
W00fer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:53:
[...]

Dus 10 Whatsappjes sturen is gelijk 100kb, 1000 whatsappjes is 1 mb, 100.000 whatsappjes is je bundel op? En dan reken ik nog niet de afbeeldingen. Dat per 10kb afronden, is dat gebruikelijk bij providers?
Provider (sim only)
Hollandsnieuwe: Mobiel internet wordt afgerond per 100 KB.
Simyo: Simyo rekent en rond af per Kilobyte.
Vodafone: Dataverbruik wordt naar boven afgerond per 10 kb per sessie.
KPN:Het gebruik van data wordt per 1 kB afgerekend,
T-mobile: N.B.
Ben: Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud van 1 MB.
Tele 2: N.B.
Youfone: Verbruikte KB’s worden per sessie naar boven afgerond op 100 KB.
Kruidvat: Afrekening is per KB = MB
Choozze: Data wordt afgerond per 10Kb

Bron: Website van providers + Choozze van hierboven

Dus het is allemaal niet zo erg als het lijkt... als er wordt vergeleken met Hollandsnieuwe en Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 00:30
Jammer dat ze geen 4G aanbieden, anders was ik snel om.

Ik heb namelijk mijn privenummer doorgeschakeld naar mijn werk telefoon, zou wel heel tof zijn als ik dat voor 0euro per maand kon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat gratis abonnement leek mij wel wat, in 1 klap af van mijn maandelijkse kosten bij Hollandsnieuwe. Maar toen las ik verder: T-Mobile netwerk > slechte ervaringen mee qua bereik in mijn regio dus no-go. Daarnaast is 25 euro afsluitkosten fors t.o.v. andere MVNO's (die rekenen vaak 10-15 euro) Als ze nu gebruik hadden gemaakt van KPN had ik het wel overwogen. Tegelijkertijd is het wel ideaal voor dualsim Chinaphone eigenaren, een simmetje van Choozze met gratis abbo voor 100MB om te verstoken of voor de 100 belminuten + andere sim met je 3/4/5GB limiet, onbeperkt smsen. Prima combi, waarbij Choozze smart dan kan dienen als vangnet om op terug te vallen als je door je abbo van je andere sim heen bent :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55

netblade

Sunrise

Heel interessant ik volg het op de voet, maar 4G is hier inmiddels wel een harde eis geworden dus ik wacht nog even af totdat dit standaard wordt bij mvo's. Hopelijk snel, ik ben benieuwd iig naar de ervaringen :)
(vooral in omgebouwd gebied van T-Mobile, pingtijden van T-Mobile over 3G zijn daar wel acceptabel)

[ Voor 19% gewijzigd door netblade op 23-08-2014 21:45 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-05 00:21

Koenvh

Hier tekenen: ______

Vooral het gratis abonnement vind ik interessant. Wat ik me alleen afvraag is of men in de praktijk die 14,4Mb/s gaat halen...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Ze mogen wel iets doen aan hun informatievoorziening om zo voor iedereen hetzelfde antwoord te hebben.
Je kan altijd nog nummerbehoud aanvragen. Zodra jij er klaar voor bent kun je per mail of in de
webshop het nummerbehoud aanvragen.

De data worden afgerond per kb.

29 augustus zal de choozzeapp beschikbaar zijn in de appstore. Hiermee kun je o.a. de add-ons in en
uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Simyo is toch de enige mvo die 4g aanbiedt ? Ja en Hi dan maar dat is gewoon KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30

The Wizard

Moderator Mobile
Ben gaat ook per oktober 4G aanbieden: http://4gmasten.nl/nieuws...r-ook-4g-bij-provider-ben

Telfort bied trouwens ook 4G aan.

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 24-08-2014 17:44 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb nog meer informatie:

Het bellen wordt berekend per seconde, zonder een start tarief van een minuut ofzo.

Verder verteld iemand van Choozze mij dat je momenteel GEEN sms krijgt als je je limiet bereikt. Mijn vraag hierover is wel doorgezet naar de afdeling product management.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Exor schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:22:
[...]
Je kan altijd nog nummerbehoud aanvragen. Zodra jij er klaar voor bent kun je per mail of in de
webshop het nummerbehoud aanvragen.
[...]
Okay, dit heeft me over de streep getrokken. Ik had deze vraag een tijdje terug ook per e-mail gesteld en ik heb inmiddels ook een bevestigend antwoord.

Mijn huidige abonnement loopt af op 1 november en op één of andere manier vind ik het beetje tricky om mijn nummer meteen te verhuizen naar Choozze. Ik ga in september echter veel door Europa reizen en iets makkelijkers/goedkopers om daar lekker te kunnen belllen, internetten en smsen is er naar mijn idee niet. Wanneer dat alles bevalt zie ik in november wel of ik definitief overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Mijn broer heeft een "onbeperkt" abonnement van Choozze aangevraagd. Ik kijk eens de kat uit de boom, en als het hem goed bevalt dan ga ik er denk ik ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Hun socialmedia afdeling is in iedergeval niet erg actief met het beantwoorden van vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
JeroenH schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:12:
11.4. Indien Choozze namens Contractant een overeenkomst heeft gesloten met een
derde en die derde verhoogt haar tarieven, is Choozze gerechtigd die
tariefsverhoging per direct door te voeren [zou het feit dat ze het netwerk van T-mobile afnemen hier ook onder vallen?]
Pfoei lastig puntje....
http://blog.iusmentis.com...n-bij-een-prijsverhoging/
MVNO's als deze met dergelijke regels is altijd lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
GrooV schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:38:
Hun socialmedia afdeling is in iedergeval niet erg actief met het beantwoorden van vragen
Slordig, heel belangrijk tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Vandread schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Pfoei lastig puntje....
Volgens mij hebben ze copy paste gedaan van hun zakelijke kant, en daarna speakup voor choozze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Ik heb ook twee dagen geleden besteld, maar nog niks terug gehoord behalve een automatische order bevestiging. We gaan het merken. Zal proberen te onthouden om jullie hier op de hoogte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Denk dat ik binnenkort even het gratis abbo aan ga vragen. Mooie sim voor me tweede telefoon waar nu een prepaid sim in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:01
Ik heb bij Choozze ook een gratis abbo aangevraagd, heb in 4-5 dagen mijn sim kaart mogen ontvangen, na het mailen van het simkaartnummer is hij snel geactiveerd. Ontvangst is tot nu toe prima :-)

Groot nadeel vind ik dat je je verbruik nog nergens kan inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Even een vraagje voor de kenners,:

Gaat over Choozze Zero (naamsverandering):
Er zijn nog 6 dagen over van augustus, dus heeft men (6/31)*100(min,sms,MB) = 19 minuten/sms/MB over? Dus de onwetenden die denken dat je per direct 100 minuten hebt, voor hun bestaat dan de kans dat ze voor 80 minuten buiten bundel gaan bellen aangezien je niet weet wat jouw verbruik/tegoed is? Of denk ik nu verkeerd?
De simkaart heb ik zojuist voor je geactiveerd. Deze maand kunt u gewoon gebruik maken van de 100
minuten, 100 smsjes en 100 MB data. Per 1 september gaat de teller weer op nul.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dat graag.

[ Voor 34% gewijzigd door Exor op 27-08-2014 13:32 . Reden: Antwoord gekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exeleration-G
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2022
Wat het verbruik betreft: ik gebruik op Android de app 'LBE Privacy Guard' ( Google Play: LBE Privacy Guard )

Hiermee kun je je dagelijks gebruik op 3G en wifi bijhouden. De app houdt niet bij hoeveel smsjes je verstuurd hebt en hoeveel je gebeld hebt.

• JeroenH
Mijn broer heeft het Choozze "onbeperkt"-abonnement en is op zoek naar de addertjes onder het gras. Dit is een antwoord wat hij van Choozze kreeg:
Het bellen van Nederland naar het buitenland valt buiten de bundel.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dat graag.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 16:33

RobertowNL

For your gear!

Vandaag de Zero sim binnen gekregen. De aanvraag ging soepel en als je belt heb je direct iemand aan de lijn (fijn!). Nu nog wachten op het telefoonnummer dat overgezet moet worden.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 23:14
JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:48:
Mijn broer heeft het Choozze "onbeperkt"-abonnement en is op zoek naar de addertjes onder het gras. Dit is een antwoord wat hij van Choozze kreeg:

[...]
Raar ik kreeg telefonisch te horen dat van en naar de EU binnen de bundel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Vergeet niet extra te vermelden welke sim grootte je nodig hebt ....
Ze sturen standaard de sim / mini sim kaart.
dus geen micro of nano sim en er is geen selectie vakje bij het bestellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, maar ze geven het wel aan dat je het apart bij moet vermelden. Je krijgt trouwens een verknipte micro sim kaart, dat kan problemen opleveren in bepaalde toestellen. Ik moest die van mij een beetje bijknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
lol..... dan knip ik liever zelf ;)

Ja ergens in de faq. Inmiddels zijn er genoeg sim leverancier die gewoon sim mini micro nano uitdruk verpakkingen hebben en kan me voorstellen dat je zonder selectie vakje daar van uit gaat.
Tenminste dat mag ik hopen want ik moest in India ook al een verknipte mini sim aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Kennisje van me heeft het gratis abbo gisteren ontvangen, ik heb er voor haar wel Mobiwol geïnstalleerd. Hiermee heb ik ingesteld dat alles, behalve Whatsapp geblokkeerd word. Zo worden er geen mb's weggesnoept zonder dat je het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Mafketel schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:29:
Vergeet niet extra te vermelden welke sim grootte je nodig hebt ....
Ze sturen standaard de sim / mini sim kaart.
dus geen micro of nano sim en er is geen selectie vakje bij het bestellen |:(
Daar kwam ik dus ook achter toen ik de enveloppe opende vandaag LOL.
#handig zo een zijkniptang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Je kan nu via Choozze.me makkelijk kijken hoeveel tegoed je over hebt en (indien van toepassing) hoeveel buiten bundel kosten je in die ene week hebt gemaakt :P. Er wordt een sms met het wachtwoord verstuurd naar jouw mobiel.

TS zal hoogstwaarschijnlijk morgen geupdate worden met een uitgebreider tekst. Kan het helaas nu niet wijzigen, want ik zie geen 'wijzig' knopje.'

[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 29-08-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 22:58
DF1eCH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 04:29:
[...]

Raar ik kreeg telefonisch te horen dat van en naar de EU binnen de bundel valt.
Volgens de faq valt het binnen de bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
stijnec1 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:09:
[...]

Volgens de faq valt het binnen de bundel
Dit valt ook binnen de bundel van Bright...

Heb naar aanleiding van antwoorden hier de vraag voor gelegd via twitter maar AL het bel verkeer tussen de genoemde EU landen vallen in de bundel....
Ook als ik bijv in Spanje zit en bel iemand in Italië.
Maar ook vanuit Nederland naar elk genoemd EU land op de site

Moet zeggen dat voorlopig alles gladjes verloopt ook met antwoorden via vragen in sociale media. Binnen no time antwoord.

Helaas zelf moet ik zelf nog wachten tot 29-09 voor overgang van oude abbo. Maar bij aanvraag van Bright extra korting (de prepaid versie) zeg maar heb je tot portering een tijdelijk nummer met 100 bel/SMS en internet. Het zero pakket zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Simkaart gisterenmiddag ontvangen. Moet nog geactiveerd worden, dus bellen. Guess what? 'Helpdesk' 's avonds en in het weekend gesloten. Bummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kunt gewoon via internet activeren, staat alleen niet in de brief.

https://my.choozze.nu/simcard.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Inderdaad, ik wilde mijn post nét gaan wijzigen. Het staat niet in de brief maar kreeg via facebook vrijwel direct antwoord op mijn vraag. Netjes!

Ik gebruik de OnePlus en kom van telfort af. Jammer dat Choozze geen 4G aanbiedt, maar met de 3G snelheid is in ieder geval niets mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
TS is aangepast :). Iemand nog essentiële vragen voor in de TS, stuur dan even een DM.

[ Voor 17% gewijzigd door Exor op 30-08-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BwRo6FaCUAA-dkH.jpg

Ik heb het bright abbo en die tarieven zijn vreemd en afwijkend met wat de site vermeld.

Bericht krijg ik zodra ik roam op .be netwerk.

Wat me ook steekt is dat ik niet verder dan 6.5 megabit kom met hsdpa+ actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
DF1eCH schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:20:
[afbeelding]

Ik heb het bright abbo en die tarieven zijn vreemd en afwijkend met wat de site vermeld.

Bericht krijg ik zodra ik roam op .be netwerk.

Wat me ook steekt is dat ik niet verder dan 6.5 megabit kom met hsdpa+ actief
Tarieven gelden voor Choozze Zero en het klopt wat met op de site wordt vermeld aangezien die 15 cent buiten bundel (Choozze Zero) alleen geldt als je in Nederland bent. De tarieven zonder Roam like Home of naar buiten Europa staan nog niet op de site.

Om internetsnelheid te vergelijken zou je het met een T-Mobile sim moeten vergelijken aangezien de netwerkdekking een grote factor hierin speelt indien in Nederland. Wellicht dat in het buitenland (lees: Europa) de snelheid lager ligt, daarvoor zou je Choozze moeten contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Even mijn 3G ervaringen in Eindhoven (Woensel) in een vergelijking:

Links Choozze (T-mobile netwerk), rechts Telfort zakelijk (KPN Netwerk)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EEb8igQ.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KOtLZoZ.png

[ Voor 17% gewijzigd door pimsaint op 30-08-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Het is wel verwarrend, vergelijk de twee volgende teksten:
Wanneer kan ik mijn bundel wijzigen?
Gewijzigd op: Zo, 31 Aug, 2014 at 10:28 am

Je kunt op elk moment je Choozze bundel wijzigen. Let op: de wijziging gaat in op de eerste dag van de eerstvolgende maand.
en (n.a.v. het BNR spotje)
Vraag via de mail: Als de bundel van 100MB op is halverwege de maand en je koopt een nieuwe bundel, gaat dan deze bundel per direct in of pas aan het begin van de volgende maand?

Antwoord: De nieuwe bundel gaat per direct in en je kunt dus ook per direct gebruik van maken.
Waarschijnlijk gaan databundels per direct in en Roam Like Home pas vanaf begin van de volgende maand. Let wel even op dat je met Choozze Zero met Roam Like Home vanaf minuut 101 het geldend EU tarief betaald, is best wel cruciaal om te weten :P.

En helaas zijn sommige antwoorden wel heel kortaf zonder verdere toelichting.
Valt bellen van Nederland naar EU landen binnen de bundel
Gewijzigd op: Ma, 1 Sep, 2014 at 10:00 am

Ja, bellen van Nederland naar EU landen valt binnen de bundel.

[ Voor 13% gewijzigd door Exor op 01-09-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 10:02

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb onderhand de simkaart binnen van het gratis abbo.
Ideaal voor m'n GPS tracker :D
Die werkt hoofdzakelijk via SMS.
1x sms voor deactiveren en 1x sms voor activeren.
Al zou ik dagelijks rijden is dat nog maar 62sms-jes. en dat van de 100 die mogen :D
En die 7 cent buiten de bundel is ook netjes. Betaal nu 5 cent, maar met pre-paid ellende.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Al iemand die het gelukt is te roamen met zijn data op een Belgisch netwerk?
Bij mij heeft het 2x 30 seconde gewerkt maar er komt geen verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
DF1eCH schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:31:
Al iemand die het gelukt is te roamen met zijn data op een Belgisch netwerk?
Bij mij heeft het 2x 30 seconde gewerkt maar er komt geen verbinding meer.
Als het goed is zijn deze problemen na vanavond voorbij.... Dit meld de support pagina namelijk.
En een mail ter bevestiging.

Heb dit zelf nog niet kunnen testen maar ga dit vanavond zeker doen met een ritje via D en A naar Italië. En donderdag via F,Lux en België terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 22:55

netblade

Sunrise

pimsaint schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:20:
Even mijn 3G ervaringen in Eindhoven (Woensel) in een vergelijking:

Links Choozze (T-mobile netwerk), rechts Telfort zakelijk (KPN Netwerk)

[afbeelding] [afbeelding]
Het valt me wel vaker op dat de ping bij T-Mobile (en de MVO's die er onder hangen) veelal lager zijn dan die van KPN. Ik vraag me nog steeds af hoe dit kan, met 4G is dit namelijk ook vaak het geval.
Verder prima snelheden!

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Wat zijn de ervaringen m.b.t. bereik in de randstad?
Hoor namelijk via het Oneplus One topic dat dat best wel slecht is.
Maar wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik heb toevallig vandaag een post geplaatst over Choozze icm de OnePlus. Eigenlijk een drama maar ik heb ook sterk het gevoel dat dat aan de OnePlus kan liggen... (Omgeving Eindhoven dus niet echt antwoord op jouw vraag).

[ Voor 15% gewijzigd door pimsaint op 03-09-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:02
Op zich is het Bright abonnement een erg interessante aanbieding. Persoonlijk ben ik ongeveer 50% van de tijd in het buitenland, en dit kan zeker helpen om de roaming kosten en/of lokale simkaarten te verhelpen.

Wat mij echter erg stoort is dat er geen prijslijst aanwezig is. Ik heb via een ticket gevraagd om een overzicht van de prijzen (bijzondere nummers, bellen/data buiten EU, etc) en die willen/kunnen ze niet geven.

Is het normaal niet zo dat zulk een prijslijst deel is van het abonnement dat je afsluit? En dan bij een prijsverhoging van de roaming tarieven buiten de EU opzeggen (refund in het geval van een jaar vooruit betalen) mogelijk moet zijn?

Dit soort "onduidelijkheden" zijn imho slordig en geeft me weinig vertrouwen om een jaar vooruit te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:26
Ik ben ook al choozze een tijdje aan het volgens, lees wel dat er problemen zijn met 3g ontvangst?? nog meer als bij T-mobile zelf? iemand ook deze ervaring of iemand die wel gewoon goede 3g heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vandread schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Pfoei lastig puntje....
Van jouw link:
Bij consumentencontracten voor telecom (internet, mobiele telefonie) is er wél een regel dat je mag opzeggen als men de prijs aanpast (art. 7.2 Telecomwet). Je hebt daarvoor een maand vanaf de melding van de prijsaanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
krissie100 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:32:
Ik ben ook al choozze een tijdje aan het volgens, lees wel dat er problemen zijn met 3g ontvangst?? nog meer als bij T-mobile zelf? iemand ook deze ervaring of iemand die wel gewoon goede 3g heeft?
Hier totaal geen problemen met 3G ontvangst. Het 3G ontvangst in de niet-omgebouwde gebieden is niet zo denderend, maar dat speelt idd ook bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:38:
[...]

Hier totaal geen problemen met 3G ontvangst. Het 3G ontvangst in de niet-omgebouwde gebieden is niet zo denderend, maar dat speelt idd ook bij T-Mobile.
Bedoel je "niet-bebouwde gebieden"?

• Vonkie
  • Laatst online: 21-02-2022
Cerberus_tm schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:16:
[...]

Bedoel je "niet-bebouwde gebieden"?
Gebieden waar nog geen nieuwe apparatuur is geplaatst (en 4G). Plekken waar nu 4G dekking is voor T-Mobile klanten (niet voor Choozze dus), daar staat ook nieuwe 3G apparatuur.

[ Voor 21% gewijzigd door Vonkie op 04-09-2014 00:06 ]

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 07:01
Ik wou het Choozze Zero abonnement nemen en ik kwam erachter dat ze om een kopie van je legitimatie vragen bij het bestellen. Na het nagevraagd te hebben blijkt dit niet nodig te zijn, je kunt dus zonder problemen verder zonder dit up te loaden op deze onbeveiligde webpagina.

Straks proberen, eerst de juiste gegevens voor nummerbehoud opzoeken (einddatum huidige contract enz.) :)
quote: Choozze helpdesk
Het is niet verplicht om een kopie van legitimatiebewijs mee te sturen.

• Cerberus_tm
  • Niet online
Vonkie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:05:
[...]

Gebieden waar nog geen nieuwe apparatuur is geplaatst (en 4G). Plekken waar nu 4G dekking is voor T-Mobile klanten (niet voor Choozze dus), daar staat ook nieuwe 3G apparatuur.
Oo okee, ik begrijp het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Kan iemand eens proberen tijdens roamen wat google diensten te openen ? Bij mij werkte er geen enkele op de maps via de API en google plus via de app na.

Dit is enkel als ik op een buitenlands netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
DF1eCH schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:55:
Kan iemand eens proberen tijdens roamen wat google diensten te openen ? Bij mij werkte er geen enkele op de maps via de API en google plus via de app na.

Dit is enkel als ik op een buitenlands netwerk zit.
Probleem is al bekend bij Choozze. Heb van de week zowel in duitsland oostenrijk Italie frankrijk luxemburg en belgie geprobeerd maar allemaal 0,0.
Probleem ligt hem waarschijnlijk in de te lage upload.Als je een speedtest doet althans bij mijn loopt de download test wel door maar de upload slaat direct vast.Ook foto's uploaden naar bijv twitter facebook instagram lukken niet tijdens roaming.Playstore geeft time out melding en apps die gegevens synchroniseren werken ook niet.In alle genoemde landen komt de download ook niet voorbij de 2 mbps en upload vaak zelfs onder de 1 mbps en zeer instabiel.

Maar zoals gezegd ticket is aan gemaakt en vanmiddag telefonisch contact gehad.Probleem van de te lage snelheid is erkend en is door gespeeld aan de leverancier en vertrouw er vooralsnog op dat dit opgelost word,Ook daar een leverancier het contractureel gezien verplicht is de beloofde snelheid te halen.

Maar zoals algemeen bekend bij t- mobile is dit niet vaak het geval.

[ Voor 34% gewijzigd door diemsetoren op 06-09-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
Mooi, ik had voor de zelfde zaken een ticket aangemaakt deze week. Ook in Nederland kom ik nooit aan de 7 mbit nog niet de helft van de beloofde snelheid. Overigens haal ik naar mijn eigen server ca 1mbit upload maar vele resets. Maar een bericht op Twitter plaatsen lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
Er word op hoog toeren en op hoog niveau aan gewerkt....dus ik heb hoop.... stuur screens en bevindingen naar info@choozze.nu alle info is welkom en zal miss bijdragen aan vlotte oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier eigenlijk geen problemen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Screenshot_2014-09-06-08-54-06.png

Gemeten op een mast die al omgebouwd is, op 50 meter afstand, dus optimaal ontvangst. Wel een drukke locatie (snelweg/drukke N-weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
The Wizard schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:06:
Hier eigenlijk geen problemen:

[afbeelding]

Gemeten op een mast die al omgebouwd is, op 50 meter afstand, dus optimaal ontvangst. Wel een drukke locatie (snelweg/drukke N-weg).
Hebben het ook niet over het nederlandse net..... Daar werkt ook alles naar behoren.
Maar rij eens over de grens en ga eens roamen dan ziet het er helaas heel anders uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
diemsetoren schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:39:
[...]

Hebben het ook niet over het nederlandse net..... Daar werkt ook alles naar behoren.
Maar rij eens over de grens en ga eens roamen dan ziet het er helaas heel anders uit....
Ik reageerde op dit bericht:
DF1eCH schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 03:15:
Mooi, ik had voor de zelfde zaken een ticket aangemaakt deze week. Ook in Nederland kom ik nooit aan de 7 mbit nog niet de helft van de beloofde snelheid. Overigens haal ik naar mijn eigen server ca 1mbit upload maar vele resets. Maar een bericht op Twitter plaatsen lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:02
Het is leuk dat prijsaanpassingen het mogelijk maken om het contract op te zeggen. Echter, ze publiceren geen prijzen. Zowel voor potentiële als huidige klanten is er geen prijslijst beschikbaar voor bijvoorbeeld roamen buiten de EU, buiten bundel kosten en/of speciale nummers.

Met andere woorden: Ze kunnen aanpassen wat ze willen want de prijzen zijn nog niet eerder gepubliceerd. Maak dan maar eens hard dat de prijzen verhoogd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Contract opzeggen kann toch altijd??
Het is een maand abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
krissie100 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:23:
Contract opzeggen kann toch altijd??
Het is een maand abbo
In principe is het inderdaad een maand abonnement, tenzij je voor de 3/6/12 maanden Bright bent gegaan die men van tevoren moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07
Iemand een idee of tetheren word toegestaan (via iOS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lke
  • Laatst online: 24-10-2024

lke

Tethering is toegestaan.
Volgens een medewerker werkt dit met IOS alleen in Nederland.
Overige, zoals Android werkt ook in buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zero aangevraagd, ben benieuwd naar de afhandeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07
lke schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:55:
Tethering is toegestaan.
Volgens een medewerker werkt dit met IOS alleen in Nederland.
Overige, zoals Android werkt ook in buitenland.
Dank!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Ik heb een Choosze Chic abo en in NL werkt alles prima maar in het buitenland heb ik geen mobiel internet, telefonie werkt verder prima. Ik heb dat geprobeerd in B, F en UK maar ik krijg overal deze foutmelding:

Could not activate cellular data network, you are not subscribed to a cellular data service.

Roaming staat aan en ik heb 3G in mijn scherm maar dus geen verbinding. Bij Choozze kunnen ze mij vooralsnog niet helpen.
Ik heb een iPhone 5S maar netwerkinstellingen zijn door de provider zijn uitgeschakeld dus ik kan zelf geen instellingen veranderen.
Wie weet raad?

Anoniem: 581200

Op maandag Zero aangevraagd na 2 dagen, op woensdag, sim bij de post
Klasse

• Joosie200
  • Niet online
^^ what he said, idem. Maar het zat wel in een blanco enveloppe, zonder kenbaar te maken dat het om Choozze ging. Had bijna de neiging het ongeopend in de papierkliko te gooien i.v.m. ongevraagde reclamezooi. Nu afwachten tot mijn nummerbehoud rond is en daarna pas activeren. :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan ook gelijk activeren, als je een zero hebt dan gaat alles gewoon uit de 100/100/100 bundel.

• Joosie200
  • Niet online
Das mooi, maar ik heb nog een maand uit te zitten bij Hollandsnieuwe. Dus het tegoed daar maak ik eerst op voor ik de zerosim erin gooi en de boel ga activeren. Bovendien heb ik niks met het tijdelijke nummer, ik wil vanaf het begin op mijn eigen nummer bereikbaar zijn die ik al 10 jaar heb ondertussen. Geen zin om familie/vrienden enzo te verwarren door vanaf het tijdelijke nummer te gaan whatsappen enzo. Dan gaan ze nog denken dat ik een nieuw nummer heb, dus nee.. die 25 euro aansluitkosten ben ik toch al kwijt. Dus wanneer ik echt gebruik ga maken van het zero-abonnement maakt geen klap uit omdat die gratis is.

Anoniem: 581200

Joosie200 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:34:
Had bijna de neiging het ongeopend in de papierkliko te gooien i.v.m. ongevraagde reclamezooi.
ik ook !!!

Anoniem: 567735

Joosie200 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:13:
Geen zin om familie/vrienden enzo te verwarren door vanaf het tijdelijke nummer te gaan whatsappen enzo. Dan gaan ze nog denken dat ik een nieuw nummer heb, dus nee..
Ter info: het nummer van je WhatsApp verandert niet doordat je een andere SIM-kaart in je telefoon stopt. Als één maal een token voor een bepaald nummer op je toestel staat, dan blijft dat zo. Na deze authenticatie is er alleen maar dataverkeer nodig om te kunnen communiceren op het originele nummer.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 02:21
Is er voor Choozze Zero ook een soort van stop-knop of afsluiting zodat je nooit verder dan 100min/mb gaat?
Dat zou het namelijk ideaal maken...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:45
Hi guys,

Wat ik mij afvraag, of misschien wel overheen kijk: wat is nou eigenlijk de uploadsnelheid?

De download wordt overal gecommuniceerd maar ik mis de uploadsnelheid.

Iemand die het weet of er ervaring mee heeft?

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 02:21
WiseDise schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:49:
Hi guys,

Wat ik mij afvraag, of misschien wel overheen kijk: wat is nou eigenlijk de uploadsnelheid?

De download wordt overal gecommuniceerd maar ik mis de uploadsnelheid.

Iemand die het weet of er ervaring mee heeft?
Aan bovenstaande speedtest te zien in ieder geval boven de 2Mbit... ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
timmie1 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:35:
Is er voor Choozze Zero ook een soort van stop-knop of afsluiting zodat je nooit verder dan 100min/mb gaat?
Dat zou het namelijk ideaal maken...
Dat zou idd ideaal zijn, maar dat kan helaas niet. Dat is namelijk ook een deel van het verdien model van Choozze, buiten bundel kosten.

• krissie100
Daar zijn toch gewoon apps voor?
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze