• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 14:57

Ik heb het bright abbo en die tarieven zijn vreemd en afwijkend met wat de site vermeld.

Bericht krijg ik zodra ik roam op .be netwerk.

Wat me ook steekt is dat ik niet verder dan 6.5 megabit kom met hsdpa+ actief

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Even mijn 3G ervaringen in Eindhoven (Woensel) in een vergelijking:

Links Choozze (T-mobile netwerk), rechts Telfort zakelijk (KPN Netwerk)

[Voor 17% gewijzigd door pimsaint op 30-08-2014 15:20]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Hier eigenlijk geen problemen:

Gemeten op een mast die al omgebouwd is, op 50 meter afstand, dus optimaal ontvangst. Wel een drukke locatie (snelweg/drukke N-weg).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:43
De ingebouwde datagebruik van Android 4.0+ geeft aan dat ik 29.65MB heb verbruikt. Als ik inlog op mijn Choozze.me account staat daar dat ik voor 29% mijn bundel heb gebruikt, dus het komt redelijk overeen. Neem gewoon voor de zekerheid 5~10 MB als marge bij het instellen van een harde datalimiet wegens afrondingsverschillen. Buitenbundel kosten zijn gewoon 0 euro.

• markheloking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05 00:22
Zojuist de brief binnengekregen. Eergister (avond, laat) besteld, vandaag in huis.

(sorry van de kwaliteit van de laatste)

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-02 12:41

denemio

derpdennis

Nu een weekje of twee Choozze Zero. Bevalt prima!

Firewall ingesteld om alleen whatsapp en telegram toe te staan op het mobile internet (af en toe even de browser of maps toestaan om iets op te zoeken). Zo blijven we makkelijk onder die 100mb (:

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

Hier in Den Haag werkt het ook naar behoren. Volle 3G ontvangst met t-mobile. Dat is niet vanzelfsprekend, Vodafone heeft hier veel slechtere ontvangst, één streep 3G, één streep 4G, en valt hier regelmatig terug naar GPRS.

Maandag moet ik onverwacht naar Denemarken dus ik zal daarna mijn ervaringen posten.

• pimsaint
Anoniem: 601896 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:18:
[...]
Via mijn.choozze (website) kun je je huidige status inzien toch?
Kwestie van 1x inloggen, onthouden, en dan de link toevoegen aan je app-grid.
Ehm... nee?

[Voor 66% gewijzigd door pimsaint op 27-11-2014 16:14]

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 08:09

DouweGNL

Ik ben tof.

Bij Choozze zero zie je het wel... Zouden ze ook wel mogen toevoegen bij Bright.

• denemio

denemio

derpdennis

Inmiddels een volledige maand volgehouden met zero :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15
Sinds deze week is mijn nummer overgezet. Woon in Nederland en werk in Belgie dus gebruik dagelijks de roaming, wat tot nu toe goed werkt. Meerdere providers lijken prima te werken, met nette snelheden via 3G. So far so good. :) Onderstaand is met Mobistar. Base en Proximus werken ook prima met vergelijkbare snelheden.

Over twee weken naar Frankrijk, zal daar ook eens wat providers en snelheden testen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als je wat omlaag scrolt zie je dat die actie t/m 31 december 2014 was.

Krijg overigens steeds dit inlogscherm als ik hun site bezoek (en nee gelukkig werkt admin admin niet):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
Iemand bekend met deze foutmelding op een iPhone 5?
Een vriendin van me heeft haar (geknipte) nano-sim met Choozze Bright ontvangen, maar haar telefoon geeft deze foutmelding wanneer ze de sim kaart erin schuift. In andere iPhones doet hij het wel gewoon.. Enig idee?

• pimsaint
rens-br schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:04:
[...]
Deze APN is bij mij actief, in jou quote staat dat bijna alle vakken leeg mogen zijn. Terwijl op hun support pagina dit staat:
Ik gebruik zelf ook Cyanogenmod (CM11S op de OnePlus) en heb maar even screenshots gemaakt van de, bij mij perfect werkende, actieve APN instellingen. Ik heb mijn telefoon altijd op "power safe" staan, dus ook dat zal het niet zijn.

[Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 09-03-2015 14:24]

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
Wel balen... heb ik mijn oude moedertje choozze aangeraden.
Helemaal geen bereik in huis. Komt zelfs een kruis door de verbinding te staan.
Met je arm in de lucht buiten voor de deur komt er net bereik.
Heel onhandig met mijn.ING. De sms met tan-code komt niet eens binnen.

Wat is hier nou aan te doen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:58
Moet niet gekker worden. Gebruik alleen whatsapp/telegram buiten.
Deze maand meter al op:
Terwijl verbruiksapp:

Dit is mijn eerste maand gebruik (vorige maand aangesloten). Telefoon is oneplus. Iemand enig idee hoe ik dit kan beperken? Met mobiwol lijkt mijn verbruik te verdubbelen :?

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-04 08:56
Ik heb sinds een paar weken Choozze Zero en ben er prima over te spreken. Echter is er wel wat raars op mijn Windows Phone. Ik weet niet of ik het hier moeten vragen, of op het Windows Phone gedeelte, maar ik probeer het toch maar eerst hier.

Zodra ik naar instellingen>toepassingen>telefoon ging vroeger kon ik mijn nummer zien en nog wat meer informatie, maar als ik er nu heen ga dan wilt hij een nummer bellen. Als ik op nee druk komt die oneindig terug, en als ik op ja druk dan gaat ie bellen en krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat.

Ik zit niet zo vaak op mijn telefoon en weet nooit 100% zeker wat mijn nummer nou is, en vond dat wel een makkelijke manier om het heel snel te vinden. Echter is dat nu dus niet meer mogelijk... Iemand enig idee wat hier gaande is?

[Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 04-04-2015 16:54]

Fanaleds.com

Anoniem: 656151

Netwerk bereik op het drielandenpunt, Nederland, Duitsland en België bij Vaals. :) :)F :)B

• Vincent S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-03 10:18
https://www.dropbox.com/s/ww2ieniv6kha3hq/IMG_20150413_114609.jpg?dl=0

Nou de originele voorwaarden, 10 gig per maand FUP, zijn dus overduidelijk verandert van Choozze Bright nadat ik een jaar vooruit betaald heb. Mag ik dat oplichting noemen.?

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:02
Vincent S schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:09:
[afbeelding]

Nou de originele voorwaarden, 10 gig per maand FUP, zijn dus overduidelijk verandert van Choozze Bright nadat ik een jaar vooruit betaald heb. Mag ik dat oplichting noemen.?
Alstublieft

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Anoniem: 656151

Tarieven van BASE ( KPN Dochter) 1 van de grootste van België.

BASE bestaat al jaren en meer ervaring dan Choozze. toch is Choozze goedkoper?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 10:01
dicksterk schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:43:
Het lijkt mij een goed idee dat iedereen die een ticket heeft geopend in de afgelopen tijd nu massaal de klantenservice gaat beleln, bljkbaar is eht nogsteeds niet opgelost en misschein zet en storm aan bellers ze wel aan eht werk. oNbeantwoordde mail blijft heel rustig en stil, mar als mesnene beleln merken ze dat het echt nodgi moet worden opgelost. Ik kan zelf niet beleln want ehb geen problemen.
Het bestaat echt! :'( :D

Dick, ik lees al een heel aantal berichten van je vol met tikfouten. En dat hoort er nou eenmaal een beetje bij, zo'n forum dat er soms iemand even op z'n tablet met dikke vingers er naast schiet. Maar deze posting spant de kroon - zo'n 30% van je bericht is fout geschreven. Het kost me dit keer daadwerkelijk moeite om je kunstwerkje te lezen 8)

Idee 1 : Grotere tablet/telefoon kopen
Idee 2 : Spelcheck aanzetten (dat helpt echt)
Idee 3 : Even je eigen berichtje vluchtig nalezen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
't gaat niet echt lekker met die "happy-index" van ze haha

• mvdam
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 20:15

mvdam

Gekkie

Ik krijg net dit mailtje in mijn inbox...

Een beetje jammer is het wel, klanten lokken met grote internet bundels in Europa en dan gauw je bundels aanpassen.

[Voor 38% gewijzigd door mvdam op 04-06-2015 14:08]

Privé: Leaf 2018 MUXSAN 60kWh

• pimsaint
Huh? Wat?

• Hoofdnoorman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06-2019
Ik heb daarnet de reset gehad.
Alleen niet de verbruikte data.
Wat zal er aan de hand zijn?

Met vriendelijke groet, Rudy.

• Leaguer
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 10:03
Von Henkel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:04:
De factuur van Juni is er ook eindelijk.(Verwerkingstijd ong. 4 weken)
Omdat ik bij Choozze 2 abbo's Zero heb lopen ben ik erachter dat rekeningen ( Buitenlandkosten) onder de 2 euro worden kwijtgescholden (Facturen Maart/April/Mei/Juni zijn op 0 euro gezet.)
Heb er nu een open van over de 5 euro, ben benieuwd hoelang ze erover doen om het te innen :+
Bij mij zijn bedragen onder de €2,- gewoon geincasseerd hoor... Maart en april zijn op 20-07-2015 van m'n rekening afgeschreven. Juni nog niet.

• Hoofdnoorman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06-2019
Xandrios schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? De snelheid gaat toch naar 64Kbit na de eerste 500MB?

Ik ben voorzichtig geweest en heb de maand met 490MB roaming afgesloten. Maar nu deze maand wordt roaming niet meer getoond..enkel nationaal verbruik. Elke maand laten ze wat anders zien daar? :o

Graag zie ik het roaming gebruik terug, want de kans dat ik tegen de 500MB roaming aan zit is veel groter dan de kans dat ik tegen 5GB binnen NL aan zit..
IK blijf bij mijn mening dat ik gewoon het recht heb op 10 GB.
Maar, zeker aan het eind van de maand, doe ik mijn downloads. Zo ook eind juli. Ik kreeg een melding dat Windows 10 voor mij klaar stond. Dus die heb ik maar opgehaald. Helaas ging de installatie helemaal fout. En toen zat ik al over mijn taks.

Ik heb taakbeheer gestart en het netwerkbeheer gekozen. Daar kan ik het exacte verbruik zien. Hierbij bleek dat ik steeds een paar seconden data kreeg en dan een paar seconden niets. Misschien was dat een restrictie?
Dus toch dat windows 10 nog maar eens proberen te installeren.
Daar is hij zo ongeveer 5 uur mee bezig geweest en nu met goed resultaat.
Hij was nog niet net klaar en daar kwam een SMS.
Even later stond op My Choozze dat ik 6,4 GB roaming heb gehad. Helaas kon ik de rest van de maand (tot 00.20 de volgende dag :) ) niet meer downloaden.

Het doorgeven van verbruikte data schijnt gewoon een tijd te duren. Tevens heb ik handmatig de service in Duitsland van E-Plus gekozen ipv T-Mobile.
Ennuh, 29 augustus vanaf 22.00 uur haal ik maar eens een nieuwe kaart op voor mijn TomTom.

[Voor 7% gewijzigd door Hoofdnoorman op 11-08-2015 01:27]

Met vriendelijke groet, Rudy.

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-03 14:25
Plaatje

Telefoon is een Sony xperia z

[Voor 7% gewijzigd door mariowie op 10-09-2015 08:19]

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-05 20:46
Is er een storing bij Choozze? Mijn telefoon kan niet automatisch verbinding maken met het netwerk. Handmatig met het Choozze netwerk verbinden lukt ook niet, ondanks dat UMTS en GSM zichtbaar is, soms zelfs 4G.

Edit: screenshot

Edit2: telefoon volledig herstarten heeft het probleem opgelost, was blijkbaar een clientside probleem :p
Wel interessant dat ik zonet 4G als netwerk zag. Zou Choozze hier mee bezig zijn? Ik gebruik trouwens Choozze Zero, bevalt mij prima, ondanks brakke netwerk tov KPN.

[Voor 67% gewijzigd door eiPionezero op 15-11-2015 13:51]

• denemio

denemio

derpdennis

Hey Choozzers,

Ik heb deze Android app even in elkaar gefietst, zouden jullie hier belang bij hebben?

[Voor 18% gewijzigd door denemio op 28-12-2015 23:54. Reden: thumbnail]

• denemio

denemio

derpdennis

pecari schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:48:
Laat het maar horen als hij er in staat lijkt me reuze handig goed werk.
Hij staat er in :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dennisvandalen.choozze

De code komt vandaag of morgen ook op GitHub :)

[Voor 13% gewijzigd door denemio op 11-01-2016 00:32]

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-05 22:33

Gelukkig toch nog even van kunnen genieten, maar wel zuur....

Stay safe

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 07:48
Arbarwings schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:31:
[...]

Heb een Windows Phone en geeft bij de Choozze simkaart geen SIM ID weer, wel bij een Simyo simkaart.
pecari schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:41:
[...]

met windows phone weet ik het niet welke app dit zou kunnen helaas
Installeer Field Medic
tap device status, scroll helemaal naar beneden, dan vind je zoiets als dit:

Zo heb ik mijn nummer bij bliep kunnen achterhalen, helaas was dat om over te stappen naar choozze zero, gisteravond 8)7

Edit: simiccid = simkaart nummer

[Voor 36% gewijzigd door Eeruku op 01-02-2016 20:57]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Pagina: 1

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee