Gewoon met 3G watchdogs limieten instellen, die je 3G-roaming afknijpt/APN disabled zodra je de 100MB nadert. En zo zijn er ook apps met het aantal verbruikte minuten/smsjes. Krijg je meteen goed inzicht in je eigen verbruik
Allemaal leuk en wel maar die kunnen gemakkelijk disabled worden. Bovendien moet je dan een Android/iOS device hebben en dat is niet altijd het geval...Joosie200 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:38:
Gewoon met 3G watchdogs limieten instellen, die je 3G-roaming afknijpt/APN disabled zodra je de 100MB nadert. En zo zijn er ook apps met het aantal verbruikte minuten/smsjes. Krijg je meteen goed inzicht in je eigen verbruik
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dan check je het via MyChoozze waar je altijd inzicht in je verbruik hebt zeggen ze. En voor sms/bellen hetzelfde, vroeger met featurephones deed ik niks anders dan om de zoveel tijd online in te loggen om mijn verbruik te checken.
Ik zie het nu. Excuses. Niet verkeerd.timmie1 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:03:
[...]
Aan bovenstaande speedtest te zien in ieder geval boven de 2Mbit...
Heeft The Wizard toevallig meerdere tests kunnen draaien om te kijken of dit niet slechts een uitschieter is?
Dat zou evt. kunnen, maar daarmee voorkom je die buiten-bundelkosten toch niet?Joosie200 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:53:
Dan check je het via MyChoozze waar je altijd inzicht in je verbruik hebt zeggen ze. En voor sms/bellen hetzelfde, vroeger met featurephones deed ik niks anders dan om de zoveel tijd online in te loggen om mijn verbruik te checken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Verwijderd
Call meter 3G houd bij het verbruik van:
minuten
deze gegevens kan je ook exporteren naar je pc
alleen jammer dat bij het bereiken van limieten alleen een waarschuwing kan worden ingesteld en
alles gewoon blijft werken en e.e.a. niet kan worden uitgezet/geblokkeerd, zodat je niet boven de limiet komt
TROUWENS:
Je ontvangt van choozze bij 80% en 100% van het verbruik van je bundel per SMS een waarschuwing.
Op tijd? Of als het al te laat is?
minuten
deze gegevens kan je ook exporteren naar je pc
alleen jammer dat bij het bereiken van limieten alleen een waarschuwing kan worden ingesteld en
alles gewoon blijft werken en e.e.a. niet kan worden uitgezet/geblokkeerd, zodat je niet boven de limiet komt
TROUWENS:
Je ontvangt van choozze bij 80% en 100% van het verbruik van je bundel per SMS een waarschuwing.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 21:19 ]
Let er wel op, dat ze bij Choozze afronden op 10 kb per sessie.Joosie200 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:38:
Neem gewoon een ruime marge aan van 80-90MB, dan zit je altijd er onder. Vergeet bij Android niet om "het backup van de instellingen van jouw telefoon" uit te schakelen (5MB per 5 dagen...).
Daarnaast een sms bij 100% is bijna bij elke provider. Uiteindelijk ben je er natuurlijk wel zelf verantwoordelijk voor het datagebruik, of jouw telefoon moet stiekem iets buitenom gaan downloaden
. Je moet wel even navragen of dat waarschuwing sms wel werkt, bij de start van het dienst werkte het in ieder geval nog niet.
Wil je echt de buitenverbruik kosten in de hand houden, dan moet je helaas switchen naar prepaid
80% lijkt me op redelijk tijdVerwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:23:
TROUWENS:
Wil je echt de buitenverbruik kosten in de hand houden, dan moet je helaas switchen naar prepaid
[ Voor 70% gewijzigd door Exor op 10-09-2014 20:46 ]
Ik heb ook nog een andere test gedraaid met een slechter bereik, kwam toen uit op 4,51 / 2,15 Mbit/s, ook in een T-Mobile omgebouwd gebied.WiseDise schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:10:
[...]
Ik zie het nu. Excuses. Niet verkeerd.
Heeft The Wizard toevallig meerdere tests kunnen draaien om te kijken of dit niet slechts een uitschieter is?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
APN instellingen ingevuld.... cq bestand geïnstalleerd voor iPhone....?Flavio schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:39:
Ik heb een Choosze Chic abo en in NL werkt alles prima maar in het buitenland heb ik geen mobiel internet, telefonie werkt verder prima. Ik heb dat geprobeerd in B, F en UK maar ik krijg overal deze foutmelding:
Could not activate cellular data network, you are not subscribed to a cellular data service.
Roaming staat aan en ik heb 3G in mijn scherm maar dus geen verbinding. Bij Choozze kunnen ze mij vooralsnog niet helpen.
Ik heb een iPhone 5S maar netwerkinstellingen zijn door de provider zijn uitgeschakeld dus ik kan zelf geen instellingen veranderen.
Wie weet raad?
Idd whats app veranderd niet. Je kunt "abbo" cq prepaid versie gelijk in laten gaan en je nummer voorlopig tot portering doorschakelen op tijdelijke Choozze nummer.Joosie200 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:13:
Das mooi, maar ik heb nog een maand uit te zitten bij Hollandsnieuwe. Dus het tegoed daar maak ik eerst op voor ik de zerosim erin gooi en de boel ga activeren. Bovendien heb ik niks met het tijdelijke nummer, ik wil vanaf het begin op mijn eigen nummer bereikbaar zijn die ik al 10 jaar heb ondertussen. Geen zin om familie/vrienden enzo te verwarren door vanaf het tijdelijke nummer te gaan whatsappen enzo. Dan gaan ze nog denken dat ik een nieuw nummer heb, dus nee.. die 25 euro aansluitkosten ben ik toch al kwijt. Dus wanneer ik echt gebruik ga maken van het zero-abonnement maakt geen klap uit omdat die gratis is.
Verder wil ik nog wel meegeven dat ik en een collega nu al 2 weken met Choozze chic werken. In Nederland geen problemen maar het buitenland
Onder roaming weinig tot vaak niets met upload.
Download ook zwaar onder de norm en max maar 2 Mbps... Upload 0,5!! En dat in D,A,I,F,B en Luxemburg gemeten en overal hetzelfde.
En zo Met Android geen toegang tot play store ivm time out meldingen.. Ook foto's uploaden gaat niet tot zeer moeilijk op FB TWITTER INSTAGRAM MAIL of wat dan ook. Ook google zoeken geen reacties....
Wel in nauw contact met Choozze om deze problemen tijdig op te lossen. Dus heb hoop...
Maar hou Vodafone abbo nog achter de hand Portering zou 29-09 plaats vinden maar als deze problemen niet opgelost worden dan maar gewoon door met Vodafone. Hoe jammer ook want dit is/was toch wel heel aantrekkelijk met name voor mensen die veel in buitenland zijn.
Dus daarom advies activeer je bundel schakel je nummer door en test het uit... Dan kun je nog terug mocht het niet goed gaan.
Aan eenieder die internet met choozze in buitenland. Geef bevindingen en of speedtesten door aan info@choozze.nu of maak een ticket aan op support pagina. Alle ervaringen leiden miss naar een oplossing....
[ Voor 5% gewijzigd door diemsetoren op 10-09-2014 21:25 ]
Op mijn iPhone 5S kan ik niet handmatig de APN of andere netwerkinstellingen veranderen.diemsetoren schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:06:
[...]
APN instellingen ingevuld.... cq bestand geïnstalleerd voor iPhone....?
Dat schrikt me dan toch weer een beetje af. Ik zit volgende maand een kleine week in België waarbij ik veel mobiel internet nodig heb, en daarom overweeg ik de overstap naar Choozze. Maar met dit in het achterhoofd wacht ik toch nog maar even met overstappen. Het is die week voor mij belangrijker DAT het werkt dan dat het goedkoop werkt. Ik koop wel een paar databundeltjes bij T-mobile.diemsetoren schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:20:
Slechte ervaring met Choozze in het buitenland
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ik kan nog steeds geen overzicht voor buiten roam like home landen vinden. Iemand anders meer zoekskills
Ik heb het probleem uiteindelijk zelf opgelost. Via choozze.me-->internet heb ik het juiste profiel op mijn iPhone geïnstalleerd en nu heb ik mobiel internet in het buitenland!Flavio schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:28:
[...]
Op mijn iPhone 5S kan ik niet handmatig de APN of andere netwerkinstellingen veranderen.
Wel vreemd dat het zonder dit profiel wel werkte in Nederland.
Nog vreemder is dat er bij Choozze niemand is die dit heeft geopperd en het staat ook nergens duidelijk beschreven op de site.
Had je dan in eerste instantie geen APN ingesteld? Aangezien in de FAQ het volgende staat:Flavio schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:24:
[...]
Ik heb het probleem uiteindelijk zelf opgelost. Via choozze.me-->internet heb ik het juiste profiel op mijn iPhone geïnstalleerd en nu heb ik mobiel internet in het buitenland!
Nog vreemder is dat er bij Choozze niemand is die dit heeft geopperd en het staat ook nergens duidelijk beschreven op de site.
Hoe stel ik internet in op mijn mobiel?
Gewijzigd op: Do, 11 Sep, 2014 at 9:42 am
Internet instellen iPhone
1. Zorg dat je internet op je iPhone hebt via Wifi
2. Open deze pagina met Safari
3. Download de APN vanuit de bijlage
4. Klik vervolgens op Installeer
Roaming is toch wel de hoofd reden om choozze te gebruiken. Als dit inderdaad zo slecht werkt, en na een week (weken?) nog steeds niet opgelost is...moet je eigenlijk de conlusie trekken dat chooze nog niet de zaken op orde heeft.diemsetoren schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:20:
[...]
Aan eenieder die internet met choozze in buitenland. Geef bevindingen en of speedtesten door aan info@choozze.nu of maak een ticket aan op support pagina. Alle ervaringen leiden miss naar een oplossing....
Het zelfde geld ook voor het aanmelden van een jaarabonnement: Ze hebben mij nog steeds niet de prijslijst kunnen tonen. Hoe kan iemand zich aanmelden voor een jaar zonder bekend te zijn met de prijzen? Blijkbaar snappen ze de urgentie hiervan niet...
Yes, inderdaad. Ik zou naar Choozze gaan vanwege de 10Gb data, en geen extra kosten voor gebruik binnen Europa. Als één van die twee zaken (nog) niet goed werkt ben ik huiverig om over te stappen.Xandrios schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:59:
Roaming is toch wel de hoofd reden om choozze te gebruiken.
Nope. Ik heb ze twee weken terug een mail gestuurd met de simpele vraag "Wat zijn alle manieren waarop ik bij jullie extra kosten kan genereren, zoals bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) 0900-nrs en buiten EU bellen?"Hoe kan iemand zich aanmelden voor een jaar zonder bekend te zijn met de prijzen? Blijkbaar snappen ze de urgentie hiervan niet...
Nog geen antwoord gehad, en ik verwacht het eigenlijk ook niet meer... Ik denk dat het bij Choozze nu nog de dolle begindagen zijn. Persoonlijk wacht ik wel een tijdje tot de storm daar is gaan liggen en eea wat meer solide overkomt.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
@JeroenH
Das wel een goede vraagstelling om duidelijk antwoord te moeten krijgen.
Ik denk dat ik een mooi stukje in de opmerkingen plaats bij het bestellen in de trant van Omdat de enige verwijzing naar gespecificeerde extra kosten 7ct per sms en 15cent per minuut/mb zijn gaan jullie akkoord met het leveren van dit abonnement dat dit de enige extra kosten zijn van al het gebruik buiten de bundel van het zero abonnement.
Mogen ze niet blij mee zijn maar dan moeten ze maar een prijslijst geven.
Ik wilde net zero voor mijzelf bestellen en mijn oog viel hierop:
Actie- of kortingsbon
Uw actie- of kortingsbon (optioneel) : Voeg toe
Iemand bekend met acties, of moet ik niet zeuren en gewoon die €25 lappen
p.s. als je als klant een kortingscode krijgt om iemand over de streep te trekken dan hoor ik dat ook graag dan weet ik wel van wie ik de code ga krijgen.
Das wel een goede vraagstelling om duidelijk antwoord te moeten krijgen.
Ik denk dat ik een mooi stukje in de opmerkingen plaats bij het bestellen in de trant van Omdat de enige verwijzing naar gespecificeerde extra kosten 7ct per sms en 15cent per minuut/mb zijn gaan jullie akkoord met het leveren van dit abonnement dat dit de enige extra kosten zijn van al het gebruik buiten de bundel van het zero abonnement.
Mogen ze niet blij mee zijn maar dan moeten ze maar een prijslijst geven.
Ik wilde net zero voor mijzelf bestellen en mijn oog viel hierop:
Actie- of kortingsbon
Uw actie- of kortingsbon (optioneel) : Voeg toe
Iemand bekend met acties, of moet ik niet zeuren en gewoon die €25 lappen
p.s. als je als klant een kortingscode krijgt om iemand over de streep te trekken dan hoor ik dat ook graag dan weet ik wel van wie ik de code ga krijgen.
Dat bedoelde ik met heb je het bestand gedownload en geïnstalleerd....Flavio schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:24:
[...]
Ik heb het probleem uiteindelijk zelf opgelost. Via choozze.me-->internet heb ik het juiste profiel op mijn iPhone geïnstalleerd en nu heb ik mobiel internet in het buitenland!
Anyway goed dat het werkt nu.... Zit je nu op roaming zoja graag down en upload speed??
In mijn hotelkamer gemeten met 2 streepjes O2-UK.
Ping 119ms
Down 1,55Mbps
Up 0.61Mbps
Niet best dus.
Ping 119ms
Down 1,55Mbps
Up 0.61Mbps
Niet best dus.
was ik al bang voor.....
Dat hebben we dus ook al in 7 andere landen gemeten... identiek de zelfde snelheden, nouja snelheden
Dat hebben we dus ook al in 7 andere landen gemeten... identiek de zelfde snelheden, nouja snelheden
De vraag is: hoelang gaat het duren voordat zr dit verbeteren?
Lijkt me toch dat je zo'n dienst controleert zodat je weet of het naar behoren functioneert. Of zouden ze voor deze snelheid hebben 'ingekocht' op roamingnetwerken? Of werkt dat zo niet?
Lijkt me toch dat je zo'n dienst controleert zodat je weet of het naar behoren functioneert. Of zouden ze voor deze snelheid hebben 'ingekocht' op roamingnetwerken? Of werkt dat zo niet?
Volgens contact v/d week is TD zelf de deur uit geweest en waren de metingen onder de maat....
Alle meet gegevens zijn door gestuurd naar de leverancier. Loop van volgende week hoop ik een antwoord te hebben of probleem opgelost is of kan worden. Zoniet ja dan helaas storneren de boel en voorlopig even door met 1 gyg buitenland van vodafone. Maar voor alsnog ik heb hoop mede door het contact die ik bijna dagelijks had de afgelopen week.
Wij zelf (ik en een collega) hebben het vermoeden dat de "fout" gezocht moet worden in de sim kaarten.
In het verleden hebben veel aanbieders problemen gehad met foute of te oude simkaarten die niet met de snelheid om konden gaan.
Ook dit word volgende week getest met nieuw type kaarten en men zou zo spoedig mogelijk de uitkomsten door geven..
Alle meet gegevens zijn door gestuurd naar de leverancier. Loop van volgende week hoop ik een antwoord te hebben of probleem opgelost is of kan worden. Zoniet ja dan helaas storneren de boel en voorlopig even door met 1 gyg buitenland van vodafone. Maar voor alsnog ik heb hoop mede door het contact die ik bijna dagelijks had de afgelopen week.
Wij zelf (ik en een collega) hebben het vermoeden dat de "fout" gezocht moet worden in de sim kaarten.
In het verleden hebben veel aanbieders problemen gehad met foute of te oude simkaarten die niet met de snelheid om konden gaan.
Ook dit word volgende week getest met nieuw type kaarten en men zou zo spoedig mogelijk de uitkomsten door geven..
Thanks for the update. Houd ons op de hoogte, interessant hoe zich dat kan gaan ontwikkelen. Stel dat het echt een configuratie is op de sim, dan kunnen ze massaal de kaarten gaan swappen. Voor hun ook niet echt wenselijk, lijkt mij.
Als dat zo is, zou het mij niet verbazen. Want de geleverde sims en de manier van aanlevering vind ik nu niet echt getuigen van professionaliteitdiemsetoren schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:01:

Een tarieven calculator staat nu online:
https://tarieven.choozze.nu/calculator
Wat er nog niet is, is een normaal tarieven overzicht. Wat gebeurd er als je een jaar vooruit betaald en ze passen de tarieven aan? Mogelijkheid tot een refund?
https://tarieven.choozze.nu/calculator
Wat er nog niet is, is een normaal tarieven overzicht. Wat gebeurd er als je een jaar vooruit betaald en ze passen de tarieven aan? Mogelijkheid tot een refund?
nice .....
vanaf USA en Canada bellen staat er niet bij.... Mexico dan weer wel
vanaf USA en Canada bellen staat er niet bij.... Mexico dan weer wel
Ik ben nét terug uit Berlijn, de eerste stad van mijn roadtrip die de aanleiding was om voor Choozze te kiezen. In één woord; drama. Vaak helemaal geen 3G, soms 3G maar geen http (maar bijvoorbeeld wel whatsapp).
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nu pas hier lees dat er een aanpassing moet worden gedaan aan de APN, terwijl ik dus gewoon de twee APNs heb gebruikt die standaard van de SIM worden geladen. T-Mobile NL "internet" en "smartsites.tmobile.nl".
Zo maar eens even neuzen op de site van Choozze en hopen op meer geluk morgen in London...
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nu pas hier lees dat er een aanpassing moet worden gedaan aan de APN, terwijl ik dus gewoon de twee APNs heb gebruikt die standaard van de SIM worden geladen. T-Mobile NL "internet" en "smartsites.tmobile.nl".
Zo maar eens even neuzen op de site van Choozze en hopen op meer geluk morgen in London...
[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 12-09-2014 23:55 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Heb de Zero variant besteld, netjes een SIM gekregen. Helaas doet de sim het niet op mijn Nexus 7 tablet. Het merkwaardige is dat een andere sim (van xs4all) het prima doet in de Nexus 7 en dat de Choozze sim het ook prima doet in een Lumia 630 toestel. Op zich lijken zowel de tablet als de sim in orde.
Ben uitgebreid in contact met support en ze doen hun best om het op te lossen, dus voorlopig ga ik er vanuit dat het opgelost gaat worden.
Heeft iemand anders de sim al op een tablet geprobeerd?
Ben uitgebreid in contact met support en ze doen hun best om het op te lossen, dus voorlopig ga ik er vanuit dat het opgelost gaat worden.
Heb je de apn gegevens handmatig ingevuld? Of eerst de pincode van de simkaart afhalen (dmv een ander mobiel) om dan het zonder pincode op jouw tablet te gebruiken?jwarmer schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:40:
Heb de Zero variant besteld, netjes een SIM gekregen. Helaas doet de sim het niet op mijn Nexus 7 tablet. Het merkwaardige is dat een andere sim (van xs4all) het prima doet in de Nexus 7 en dat de Choozze sim het ook prima doet in een Lumia 630 toestel. Op zich lijken zowel de tablet als de sim in orde.
Misschien dat de simkaart gewoon te oud is voor de nexus.
[ Voor 11% gewijzigd door Exor op 14-09-2014 14:31 ]
Ik heb de APN met de hand ingevuld, en Choozze support heeft de screenshots hiervan gecontroleerd. De pincode zit er nog op (0000), maar die wordt door de Nexus 7 gewoon geaccepteerd.
De Nexus 7 is alweer een jaar oud, hoewel er wel de laatste fersie van Android op draait. Lijkt me raar dat dit te nieuw voor een simkaart zou zijn. De Lumia 630 waarin de sim kaart wel werkt is veel nieuwer.
De Nexus 7 is alweer een jaar oud, hoewel er wel de laatste fersie van Android op draait. Lijkt me raar dat dit te nieuw voor een simkaart zou zijn. De Lumia 630 waarin de sim kaart wel werkt is veel nieuwer.
Klinkt erg bedroevend inderdaad. Het feit dat het wel werkt doet me vermoeden dat je wel de correcte APN hebt (Het zou ook vreemd zijn als bij default een verkeerde APN op de sim staat?).pimsaint schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:52:
Ik ben nét terug uit Berlijn, de eerste stad van mijn roadtrip die de aanleiding was om voor Choozze te kiezen. In één woord; drama. Vaak helemaal geen 3G, soms 3G maar geen http (maar bijvoorbeeld wel whatsapp).
Ik denk dat als ze dit soort problemen niet vóór de 19e hebben opgelost, ze heel wat potentiele klanten gaan mislopen..
Het is wel raar aangezien er niet veel meldingen zijn over de nexus 7 +niet werkend simkaart. Alleen in Amerika werkt een normale T-mobile simkaart (bellen, sms en data) niet in de nexus 7, alleen de specifieke data only abonnement zou erin werken. Zou je dit eens kunnen navragen aan Choozze of T-mobile?jwarmer schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:51:
Ik heb de APN met de hand ingevuld, en Choozze support heeft de screenshots hiervan gecontroleerd. De pincode zit er nog op (0000), maar die wordt door de Nexus 7 gewoon geaccepteerd.
LinkT-Mobile filters by IMEI. The Nexus 7 (both the 2012 & the 2013 models) are recognized as mobile broadband devices, so they will only work with an appropriate data plan.
Okay, inmiddels in London. Guess what; exact hetzelfde drama. Browsen werkt meestal niet, maar messaging services (behalve fb messenger) komen wel weer door. Andere apps, foto's uploaden, app store.. Nul. Berichtje naar choozze via facebook leverde het volgende op:
"Beste Pim,
We hebben momenteel wat technische problemen met roaming data. Onze leverancier (T-Mobile) is aan het onderzoeken wat er aan de hand is."
"Beste Pim,
We hebben momenteel wat technische problemen met roaming data. Onze leverancier (T-Mobile) is aan het onderzoeken wat er aan de hand is."
[ Voor 23% gewijzigd door pimsaint op 15-09-2014 00:27 ]
Inmiddels vrijdag mail ontvangen dat idd leverancier probleem erkend en een "waarschijnlijke" oplossing heeft gevonden. Tests deze week moeten dit uitwijzen.Zou op de hoogte gehouden worden wanneer dit het geval is.
Dus nog ff doorbijten
Dus nog ff doorbijten
Dat klopt wel heel precioes met wat er bij mij gebeurd. Ik heb dit direct doorgegegeven aan Choozze, ben benieuwd naar het antwoord.
Exor schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:16:
[...]
Het is wel raar aangezien er niet veel meldingen zijn over de nexus 7 +niet werkend simkaart. Alleen in Amerika werkt een normale T-mobile simkaart (bellen, sms en data) niet in de nexus 7, alleen de specifieke data only abonnement zou erin werken. Zou je dit eens kunnen navragen aan Choozze of T-mobile?
[...]
Enig idee of 'normale' t-mobile subscribers dit probleem ook hebben? Of andere MVNO's op het t-mobile netwerk (eg Ben). Dit klinkt toch minder als een technisch probleem en meer als een zéér lage maximale snelheid indien je roaming bent. Wellicht wordt de snelheid op 64kbit gelimiteerd als je roaming bent, of iets in die richting..pimsaint schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:26:
Okay, inmiddels in London. Guess what; exact hetzelfde drama. Browsen werkt meestal niet, maar messaging services (behalve fb messenger) komen wel weer door. Andere apps, foto's uploaden, app store.. Nul. Berichtje naar choozze via facebook leverde het volgende op:
"Beste Pim,
Ik ben zelf ook vrijwel 50% van de tijd in het buitenland, dus Choozze zou een prima oplossing kunnen bieden voor mij. Maar als ze dit niet snel verhelpen, en een andere telco komt de 19e met een goede iPhone aanbieding...tja.
[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 15-09-2014 14:37 ]
Heeft iemand nog recente ervaringen met Choozze Zero?
Ik overweeg deze sim only, maar twijfel nog een beetje over betrouwbaarheid en kwaliteit van het abonnement.
Ik overweeg deze sim only, maar twijfel nog een beetje over betrouwbaarheid en kwaliteit van het abonnement.
Als je binnen Nederland blijft, dan werkt Choozze Zero gewoon met de daarbij behorende T-mobile (non-4g) dekking/snelheid (of er moet een storing zijn bij de ElephantTalk/T-Mobile). Op jouw persoonlijke pagina heb je gewoon een mobiele pagina met het aantal verbruikte minuten, sms en MB (gewoon even als homepage op jouw mobiel instellen). Als je dit voornamelijk neemt voor het buitenland (Roam like Home), dan kan je beter wachten totdat er positieve berichten hier verschijnen aangezien de snelheid te laag is...CR9 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:42:
Heeft iemand nog recente ervaringen met Choozze Zero?
Mocht het echt tegenvallen dan kan je altijd nog nummerbehoud doen naar een andere provider. Je bent dan alleen de 25 euro startkosten kwijt.
Je moet maar even kijken wat jouw maandelijkse verbruik is, en of deze wel aansluit op het Choozze Zero abonnement. Het is wel belangrijk om van tevoren even bij anderen te vragen hoe de T-Mobile dekking in jouw woonplaats is en ook wat de bijbehorende 3g snelheid is (indien internet belangrijk is). Buitenbundelkosten vallen relatief gezien mee, als je het vergelijkt met de andere prepaid/sim-only aanbieders.
Ik heb voor Choozze zero gekozen gezien mijn weinige verbruik in zowel belminuten, smsjes als MB. Ben geneigd zoveel mogelijk WiFi te gebruiken en alleen als ik echt niks in de buurt kan vinden qua free WiFi, dan als backup het aantal MB maar aanbreken. Op die manier (ik stream ook niks via Spotify, heb mijn hele collectie aan muziek gewoon op een microsd gepropt) kom ik met hoge uitzondering aan 100MB+ verbruik. En daarmee is Choozze zero met 100/100/100 limiet meer dan afdoende. Ben benieuwd of het T-Mobile bereik in de twee jaar dat ik er weg was (van mijn T-Mobile Flex sim only) nu verbeterd is. Ben bang van niet, ze blijven toch achterlopen op KPN en Vodafone.
Ergens wil ik KPN wel proberen qua bereik, maarja om eerst Simyo een maandje te proberen (+ aansluitkosten te betalen) en daarna Choozze (+aansluitkosten) wordt mij te gortig puur om het netwerkbereik te testen. Voor de roam like home optie kies ik niet, als ik op vakantie in het buitenland ben beperk ik mij qua telefonie/sms/mobiel internet tot het hoogst noodzakelijke. Plus: als ik dan toch naar familie in Europa wil bellen, pak ik wel een Voipbuster look-a-like accountje met freedays
Dan vind ik 10 euro nog te duur voor zoiets elke maand weer. Met 10 euro kan ik via zo'n Voipbuster look-a-like 6 maanden bellen (120 dagen freedays + 60 dagen 10 euro opmaken), dus nee, zo erg heb ik dat nu ook weer niet nodig.
Tis nu nog wachten op mijn smartphone met microsim vereiste, dan kan ik eindelijk zien of T-Mobile verbeterd is qua bereik in mijn buurt t.o.v. Vodafone netwerk via Hollandsnieuwe. Verder vind ik 2,08 euro maandelijks betalen voor een jaarabonnement of 1,04 euro maandelijks voor een tweejaarlijks abbo voor 100 min, sms en MB meer dan prima. (25 euro aansluitkosten / maanden zolang je het abbo blijft gebruiken) De berichten over roaming stellen mij daarom gerust dat ik er goed aan gedaan heb niet voor Roam like Home te kiezen.
Ergens wil ik KPN wel proberen qua bereik, maarja om eerst Simyo een maandje te proberen (+ aansluitkosten te betalen) en daarna Choozze (+aansluitkosten) wordt mij te gortig puur om het netwerkbereik te testen. Voor de roam like home optie kies ik niet, als ik op vakantie in het buitenland ben beperk ik mij qua telefonie/sms/mobiel internet tot het hoogst noodzakelijke. Plus: als ik dan toch naar familie in Europa wil bellen, pak ik wel een Voipbuster look-a-like accountje met freedays
Tis nu nog wachten op mijn smartphone met microsim vereiste, dan kan ik eindelijk zien of T-Mobile verbeterd is qua bereik in mijn buurt t.o.v. Vodafone netwerk via Hollandsnieuwe. Verder vind ik 2,08 euro maandelijks betalen voor een jaarabonnement of 1,04 euro maandelijks voor een tweejaarlijks abbo voor 100 min, sms en MB meer dan prima. (25 euro aansluitkosten / maanden zolang je het abbo blijft gebruiken) De berichten over roaming stellen mij daarom gerust dat ik er goed aan gedaan heb niet voor Roam like Home te kiezen.
Exor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:31:
[...]
Als je binnen Nederland blijft, dan werkt Choozze Zero gewoon met de daarbij behorende T-mobile (non-4g) dekking/snelheid (of er moet een storing zijn bij de ElephantTalk/T-Mobile). Op jouw persoonlijke pagina heb je gewoon een mobiele pagina met het aantal verbruikte minuten, sms en MB (gewoon even als homepage op jouw mobiel instellen). Als je dit voornamelijk neemt voor het buitenland (Roam like Home), dan kan je beter wachten totdat er positieve berichten hier verschijnen aangezien de snelheid te laag is...
Mocht het echt tegenvallen dan kan je altijd nog nummerbehoud doen naar een andere provider. Je bent dan alleen de 25 euro startkosten kwijt.
Je moet maar even kijken wat jouw maandelijkse verbruik is, en of deze wel aansluit op het Choozze Zero abonnement. Het is wel belangrijk om van tevoren even bij anderen te vragen hoe de T-Mobile dekking in jouw woonplaats is en ook wat de bijbehorende 3g snelheid is (indien internet belangrijk is). Buitenbundelkosten vallen relatief gezien mee, als je het vergelijkt met de andere prepaid/sim-only aanbieders.
Ik dank jullie beide voor het uitgebreid delen van jullie ervaring.Joosie200 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:46:
Ik heb voor Choozze zero gekozen gezien mijn weinige verbruik in zowel belminuten, smsjes als MB. Ben geneigd zoveel mogelijk WiFi te gebruiken en alleen als ik echt niks in de buurt kan vinden qua free WiFi, dan als backup het aantal MB maar aanbreken. Op die manier (ik stream ook niks via Spotify, heb mijn hele collectie aan muziek gewoon op een microsd gepropt) kom ik met hoge uitzondering aan 100MB+ verbruik. En daarmee is Choozze zero met 100/100/100 limiet meer dan afdoende. Ben benieuwd of het T-Mobile bereik in de twee jaar dat ik er weg was (van mijn T-Mobile Flex sim only) nu verbeterd is. Ben bang van niet, ze blijven toch achterlopen op KPN en Vodafone.
Ergens wil ik KPN wel proberen qua bereik, maarja om eerst Simyo een maandje te proberen (+ aansluitkosten te betalen) en daarna Choozze (+aansluitkosten) wordt mij te gortig puur om het netwerkbereik te testen. Voor de roam like home optie kies ik niet, als ik op vakantie in het buitenland ben beperk ik mij qua telefonie/sms/mobiel internet tot het hoogst noodzakelijke. Plus: als ik dan toch naar familie in Europa wil bellen, pak ik wel een Voipbuster look-a-like accountje met freedaysDan vind ik 10 euro nog te duur voor zoiets elke maand weer. Met 10 euro kan ik via zo'n Voipbuster look-a-like 6 maanden bellen (120 dagen freedays + 60 dagen 10 euro opmaken), dus nee, zo erg heb ik dat nu ook weer niet nodig.
Ik ga denk ik het toch aandurven en het een deze dagen bestellen.
Choozze is voorlopig de enige die zo een gratis abonnment aanbiedt of niet?
Verder zag ik dat je een kopie van je ID en oude mobiel factuur (bij nummerbehoud) moet sturen. Nu las ik dat de kopie van je ID niet verplicht is, geldt dit dan ook voor die oude mobiele factoor bij nummerbehoud?
Choozze is voorlopig de enige provider die een 'gratis' abonnement aanbiedt, of je wilt gaan wachten op Freedompop (begin 2015CR9 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:59:
[...]
[...]
Ik dank jullie beide voor het uitgebreid delen van jullie ervaring.![]()
Verder zag ik dat je een kopie van je ID en oude mobiel factuur (bij nummerbehoud) moet sturen. Nu las ik dat de kopie van je ID niet verplicht is, geldt dit dan ook voor die oude mobiele factoor bij nummerbehoud?
En mocht je het abonnement nemen, kijk even in de ts of op Choozze hoe je de APN (bij ontvangst simkaart) moet instellen op jouw telefoon om de mobiele data werkend te krijgen.
EDIT: Blijkbaar worden de teksten van de support pagina eindelijk nagelopen door de medewerkers. Nu hebben ze dat met Choozze Zero en Roam Like Home wat duidelijker opgeschreven, weliswaar wel 3 weken te laat
[ Voor 14% gewijzigd door Exor op 16-09-2014 22:10 ]
Ik heb aan Choozze alleen opgegeven: naw-gegevens, oude simkaartnummer, 06 + oude isp voor nummerbehoud, einddatum contract bij oude isp. Geen kopie ID toegevoegd noch factuur. Gewoon bevestiging gekregen dat ze ermee aan de slag gaan en bij akkoord dat mij zullen laten weten. Ik wacht het wel af. Heb mijn oude contract zelf niet opgezegd, want als nummerbehoud slaagt gebeurt dat vanzelf.CR9 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:59:
[...]
[...]
Ik dank jullie beide voor het uitgebreid delen van jullie ervaring.![]()
Wel interessant dat je met redelijk minimale informatie iemand anders' nummer kunt stelen, mocht je dat willen...of zit er iets bij die NAW-gegevens dat moeilijk te verkrijgen is? SIM-nummer kan ik achter komen door even je telefoon te "lenen"...Joosie200 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:13:
[...]
Ik heb aan Choozze alleen opgegeven: naw-gegevens, oude simkaartnummer, 06 + oude isp voor nummerbehoud, einddatum contract bij oude isp. Geen kopie ID toegevoegd noch factuur. Gewoon bevestiging gekregen dat ze ermee aan de slag gaan en bij akkoord dat mij zullen laten weten. Ik wacht het wel af. Heb mijn oude contract zelf niet opgezegd, want als nummerbehoud slaagt gebeurt dat vanzelf.
Ik zag ook nergens een upload knop om factuur/id bij te voegen trouwens. Dus daarom achterwege gelaten. En wat je dan nog niet weet is mijn einddatum van mijn contract
Website van Choozze lijkt inderdaad wat meer volwassen te worden, zo staan de kosten van het bellen in/naar landen buiten de de EU er nu ook eindelijk op. Is bellen van Nederland naar Australië nog best schappelijk met € 0,18 per minuut, andersom is het €3,97 per minuut
Maar goed, dan koop ik daar wel een prepaid oid.
Bellen van NL naar de UAE (mobiel) is met € 0,71 wel weer aan de prijzige kant. Oh well. Dat zou ik me ruim uitsparen met binnen de bundel bellen binnen de EU.
Gaat de goede kant op!

Bellen van NL naar de UAE (mobiel) is met € 0,71 wel weer aan de prijzige kant. Oh well. Dat zou ik me ruim uitsparen met binnen de bundel bellen binnen de EU.
Gaat de goede kant op!
Waar vind je dat over traag internet precies? Wellicht wel handig als ik dat even lees voordat ik ze weer ga spammen. Naar mijn idee is het internet in het buitenland echt gewoon onhandelbaar. Toegeven, whatsapp/kakao is totaal geen probleem. Maar even een fotootje uploaden of appje downloaden is er gewoon écht niet bij (ook niet met heel veel geduld).Exor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:51:
[...]
EDIT: Blijkbaar worden de teksten van de support pagina eindelijk nagelopen door de medewerkers. Nu hebben ze dat met Choozze Zero en Roam Like Home wat duidelijker opgeschreven, weliswaar wel 3 weken te laat. Melding over traag internet in het buitenland staat ook op hun support pagina.
https://helpdesk.choozze....ussions/topics/5000001916pimsaint schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:25:
[...]
Waar vind je dat over traag internet precies? Wellicht wel handig als ik dat even lees voordat ik ze weer ga spammen. Naar mijn idee is het internet in het buitenland echt gewoon onhandelbaar. Toegeven, whatsapp/kakao is totaal geen probleem. Maar even een fotootje uploaden of appje downloaden is er gewoon écht niet bij (ook niet met heel veel geduld).
"Er kan niet meer op deze discussie worden gereageerd."
Het zou van lef getuigen als ze dat open zouden zetten
Op de productpagina heb je een 'voeg toe' knop naast kopie id of oude factuur. Volgens mij heb je niet echt een einddatum nodig, maar een overstapdatum? Tenminste ik heb hele tijd bij nummerbehoud bij verschillende providers de overstapdatum doorgegeven.Joosie200 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:28:
Ik zag ook nergens een upload knop om factuur/id bij te voegen trouwens. Dus daarom achterwege gelaten. En wat je dan nog niet weet is mijn einddatum van mijn contract
Zie voor dat voeg toe knop hier: http://shop.choozze.nu/nummerbehoud
Ze zijn wel iets te actief met dat supportpagina.... 27 kopjes

[ Voor 19% gewijzigd door Exor op 17-09-2014 16:30 ]
Mbt het internet in het buitenland probleem: Ik heb ze gevraagd welke snelheid, als er geen storing actief is, er verwacht mag worden in het buitenland. Maar daar komen ze niet op terug. Heeft iemand hier het uberhaupt wel eens met een normale snelheid (zeg ~1Mbit of meer) zien werken in het buitenland?
T-mobile abonnees in het buitenland hebben dit probleem niet, dus ik vermoed nog steeds dat dit specifiek voor Choozze een probleem is, en ik gok dat ze ergens de snelheid (te strak?) limiteren..
T-mobile abonnees in het buitenland hebben dit probleem niet, dus ik vermoed nog steeds dat dit specifiek voor Choozze een probleem is, en ik gok dat ze ergens de snelheid (te strak?) limiteren..
Zit vanaf dag 1 erbij. De eerste dagen was er helemaal geen roamimg nu dus wel alleen nog geen enkele x een download boven de 2 mbps en upload van gemiddels 0.5 mbps.En dat getest in Duitsland,oosterijk,Italie,Frankrijk,Luxemburg en belgie.Xandrios schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:27:
Mbt het internet in het buitenland probleem: Ik heb ze gevraagd welke snelheid, als er geen storing actief is, er verwacht mag worden in het buitenland. Maar daar komen ze niet op terug. Heeft iemand hier het uberhaupt wel eens met een normale snelheid (zeg ~1Mbit of meer) zien werken in het buitenland?
Men zou deze dagen nog contact op nemen hoe het er voor stond maar tot op heden geen resultaat.
Dan keek ik daar over heen, weet niet beter dan dat ik die niet bespeurde bij mijn aanvraag op dat momentExor schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:21:
[...]
Op de productpagina heb je een 'voeg toe' knop naast kopie id of oude factuur. Volgens mij heb je niet echt een einddatum nodig, maar een overstapdatum? Tenminste ik heb hele tijd bij nummerbehoud bij verschillende providers de overstapdatum doorgegeven.
Zie voor dat voeg toe knop hier: http://shop.choozze.nu/nummerbehoud
Choozze heeft gisteravond een update geplaatst.
,,De oorzaak van het trage internet in het buitenland is gevonden. De oplossing wordt op dit moment getest door ons en mede Choozzers. Pas als deze testen succesvol zijn, zullen we het probleem de status Opgelost geven."
Bron.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, gezien ik deze provider ook overweeg.
,,De oorzaak van het trage internet in het buitenland is gevonden. De oplossing wordt op dit moment getest door ons en mede Choozzers. Pas als deze testen succesvol zijn, zullen we het probleem de status Opgelost geven."
Bron.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, gezien ik deze provider ook overweeg.
Kan inmiddels bevestigen dat zowel Duitsland België nu Frankrijk geen problemen meer opleveren. Alles werkt nu. Download rond de 8-9mbps en upload 3mbps . wel niet de beloofde 14,4 maar dit is gemeten in een rijdende vrachtwagen ;-) en niet onder een mast.
Zal vanmiddag nog contact hebben met techn support van Choozze maar denk wel dat status officieel vanavond op opgelost staat.
Zal vanmiddag nog contact hebben met techn support van Choozze maar denk wel dat status officieel vanavond op opgelost staat.
[ Voor 10% gewijzigd door diemsetoren op 18-09-2014 13:08 ]
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een losstaand Choozze Zero abonnement? Lees hier vooral over slecht internet in het buitenland met Choozze Bright.
Zelf heb ik nu een 100 min/sms abonnement lopen bij Tele2 voor €3,00 per maand. Nu loopt dit abonnement in December af, en zou ik graag willen overstappen naar Choozze Zero. Dan kan ik mooi die 100mb gebruiken voor whatsapp en 9292 app. Na 9 maanden zou ik dan goedkoper uit zijn.
Ik stuur wel eens betaalde smsjes naar de radio van €0,35, dat kan neem ik aan gewoon met Choozze? Zijn er nog addertjes onder het gras voor Choozze Zero? Ik ga gewoon die app uit de OP installeren dan om 3g te beheren.
Zelf heb ik nu een 100 min/sms abonnement lopen bij Tele2 voor €3,00 per maand. Nu loopt dit abonnement in December af, en zou ik graag willen overstappen naar Choozze Zero. Dan kan ik mooi die 100mb gebruiken voor whatsapp en 9292 app. Na 9 maanden zou ik dan goedkoper uit zijn.
Ik stuur wel eens betaalde smsjes naar de radio van €0,35, dat kan neem ik aan gewoon met Choozze? Zijn er nog addertjes onder het gras voor Choozze Zero? Ik ga gewoon die app uit de OP installeren dan om 3g te beheren.
Lees even vanaf 16 september. Betaalde smsjes zullen waarschijnlijk gewoon werken. Enigste adder zou levensduur/winstgevendheid op de lange termijn zijn.ivo001 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:40:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een losstaand Choozze Zero abonnement? Lees hier vooral over slecht internet in het buitenland met Choozze Bright.
Heeft iemand toevallig bij Choozze een abonnement afgesloten waarvan de naam die het abonnement afsluit anders is dan de naam van de rekeninghouder? Dit in verband met minderjarige zijn.
Ik heb deze vraag al bij Choozze gesteld alleen binnen 1 dag reageren gebeurt daar blijkbaar nog niet. Misschien dat een van jullie hetzelfde heeft gedaan?
Ik heb deze vraag al bij Choozze gesteld alleen binnen 1 dag reageren gebeurt daar blijkbaar nog niet. Misschien dat een van jullie hetzelfde heeft gedaan?
Voor de mensen die vragen hadden over het nummerbehoud:
Ik zou gewoon de tenaamstelling en rekeninghouder op jouw eigen naam zetten, en als de minderjarige 18 jaar is geworden dan zou ik bij overstap {van provider) op het formulier/opmerkingen aangeven dat de nummer wordt overgedragen aan iemand anders.
Mocht je later (bij provider wisseling) een ander naam (dan op het contract) opgeven, dan mislukt meestal de portering wegens foutieve naam. Dan moet je gewoon contact opnemen met de klantenservice van jouw nieuwe provider zodat zij weten, waarom jij een ander naam hebt opgegeven. Meestal lukt het dan wel.
Vraag me niet hoe ze willen controleren of degene die 'zomaar iemands mobiel leent' de daadwerkelijke eigenaar van dat nummer is.1. Een factuur is niet verplicht.
2. Bij prepaid krijg je geen factuur, dus kun je ook geen factuur meesturen.
3. Je bent ook niet verplicht om een kopie van je ID kaart mee te sturen.
4. Als je een nieuw abonnement aanvraagt, zonder nummerbehoud, is de 500 MB bundel per direct actief. Als je een nieuw abonnement aanvraagt, met nummerbehoud, gaat de 500 MB bundel in op de dag van het nummerbehoud. Als je al een nummer hebt en je vraagt nu een extra bundel aan, gaat deze per 1 oktober in.
5. Je hebt dan 500 MB data, de gratis 100 MB vervalt dan
Ik zou gewoon de tenaamstelling en rekeninghouder op jouw eigen naam zetten, en als de minderjarige 18 jaar is geworden dan zou ik bij overstap {van provider) op het formulier/opmerkingen aangeven dat de nummer wordt overgedragen aan iemand anders.
Mocht je later (bij provider wisseling) een ander naam (dan op het contract) opgeven, dan mislukt meestal de portering wegens foutieve naam. Dan moet je gewoon contact opnemen met de klantenservice van jouw nieuwe provider zodat zij weten, waarom jij een ander naam hebt opgegeven. Meestal lukt het dan wel.
Zo, jij doet een rondje Europa toevallig vandaag?diemsetoren schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:59:
Kan inmiddels bevestigen dat zowel Duitsland België nu Frankrijk geen problemen meer opleveren. Alles werkt nu. Download rond de 8-9mbps en upload 3mbps . wel niet de beloofde 14,4 maar dit is gemeten in een rijdende vrachtwagen ;-) en niet onder een mast.
Klinkt in ieder geval erg goed. Net op tijd voor de rush vanavond met de iPhone overstappers. Ik zelf wil dus ook vanavond beslissen welk abonnement ik zal nemen: Choozze sim-only, of bijvoorbeeld Hi met een Toestel+abonnement deal.
Toch klinkt het ergens nog als een "te goed om waar te zijn" deal, en ik ben een beetje huiverig om een jaar vooruit te betalen. Wat als de roaming kosten toch veel hoger zijn dan ze verwachtten en ze gaan na een maand op de fles? Is het betaalde abonnementsgeld dan verloren?
Ergens jammer dat ze geen betaling per creditcard of Paypal accepteren voor de initiële 300 euro - dan zijn beide partijen namelijk verzekerd tegen dit soort dingen.
@pimsaint kun jij ook bevestigen dat het nu inderdaad correct werkt in het buitenland?
[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 18-09-2014 17:47 ]
Paypal staat niet garant voor een bedrijf dat failliet is gegaan. Ga je uit van een dienst, dan geldt er geen buyer protection (deze is ook alleen op ebay geldig, in zwakkere mate op andere sites). Als je ervan uit gaat van een goed (zeer onwaarschijnlijk) dan hebben ze gewoon aan hun verplichtingen voldaan in de vorm van de te leveren 'simkaart'.Xandrios schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:40:
Ergens jammer dat ze geen betaling per creditcard of Paypal accepteren voor de initiële 300 euro - dan zijn beide partijen namelijk verzekerd tegen dit soort dingen.
Een creditcard zou eventueel wel kunnen helpen om het resterende geld terug te vorderen.
Bij een faillissement ben je gewoon je vooruitbetaalde geld kwijt. Hoewel je een claim kan indienen bij de curator, blijft er onderaan de streep niet veel over. Het is wel interessant om Choozze Bright voor 12 maanden aan te schaffen aangezien de normale prijs 420 euro is. Dus naast de normale korting (van vooruitbetalen) van 60 euro heb je 'tijdelijk' nog eens 60 euro korting + 25 euro korting wegens geen activatiekosten (zie onder
Dat is een goed punt. Wellicht als je de paypal betaling via de creditcard laat lopen..Exor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:27:
[...]
Paypal staat niet garant voor een bedrijf dat failliet is gegaan. Ga je uit van een dienst, dan geldt er geen buyer protection (deze is ook alleen op ebay geldig, in zwakkere mate op andere sites). Als je ervan uit gaat van een goed (zeer onwaarschijnlijk) dan hebben ze gewoon aan hun verplichtingen voldaan in de vorm van de te leveren 'simkaart'.
Een creditcard zou eventueel wel kunnen helpen om het resterende geld terug te vorderen.
Daarnaast betaal je geen 25 euro activatiekosten. Dus het voordeel is bijna 150 euro, dat tikt wel aan.Bij een faillissement ben je gewoon je vooruitbetaalde geld kwijt. Hoewel je een claim kan indienen bij de curator, blijft er onderaan de streep niet veel over. Het is wel interessant om Choozze Bright voor 12 maanden aan te schaffen aangezien de normale prijs 420 euro is. Dus naast de normale korting (van vooruitbetalen) van 60 euro heb je 'tijdelijk' nog eens 60 euro korting.
Verwijderd
Hoe eenvoudig/moeilijk, en vooral hoe snel kan je, bij een faillissement je nummer bij choozze (weg)porteren ? ? ?
Laatste tijd is er geen enkele mvno omgevallen, wel door andere overgenomen. In Nederland zijn/waren er blijkbaar 82 MVNO's, waarvan ik van een groot aantal niet eens wist dat zoiets bestond. Sommige van deze onbekende providers hebben hun klantenbestand overgedragen aan een ander provider. Dus het lijkt me niet dat Choozze/Speakup failliet zal worden verklaard, eerder dat zij hun klantenbestand zullen overdragen.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:37:
Hoe eenvoudig/moeilijk, en vooral hoe snel kan je, bij een faillissement je nummer bij choozze (weg)porteren ? ? ?
Volgens mij weet ik waarom je alleen met Ideal of incasso kan betalen, dan weten ze tenminste wat jouw rekeningnummer is om automatische incasso's voor de buitenbundel/abonnementkosten te verrichten.Xandrios schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:12:
[...]
Dat is een goed punt. Wellicht als je de paypal betaling via de creditcard laat lopen..
[ Voor 21% gewijzigd door Exor op 18-09-2014 20:07 ]
Choozze Zero kwam op een goed moment voor mij. Ik wilde een goedkoop abonnement om incidenteel te bellen, bereikbaar te zijn en te appen. Veel meer moet je niet willen denk ik. Het alternatief was prepaid, maar als je daarbij data wilt dan moet je al losse databundels kopen die steeds ook maar een maand meegaan. Nu app ik vrolijk door, zonder maandelijkse extra kosten voor data. Wel even in je telefoon eerst alles blokkeren wat ongevraagd data kan trekken, anders zit je totaal ongemerkt ook zo aan een berg data (updates, online navigatie, audio/video streamen, het kan hard gaan). Bevalt mij prima.ivo001 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:40:
Buitenland nog niet geweest. Betaalde SMS-jes doe ik niet aan, dus kan ik niets over zeggen.
Na een hoop drama in Engeland en Duitsland afgelopen weken kan ik de post van diemsetoren (deels) bevestigen; gisteren ook rond de 8Mbit/2Mbit gehaald in Brussel! Maandag vertrek ik naar Parijs, dan zal ik mijn bevindingen ook even posten.Xandrios schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:40:
[...]
@pimsaint kun jij ook bevestigen dat het nu inderdaad correct werkt in het buitenland?
Een klantenbestand is geld waard, dus zo ongeveer het eerste wat een curator te koop aanbiedt als een doorstart niet mogelijk is. Alhoewel, klanten die niets hoeven te betalen....Exor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:58:
[...]
Laatste tijd is er geen enkele mvno omgevallen, wel door andere overgenomen. In Nederland zijn/waren er blijkbaar 82 MVNO's, waarvan ik van een groot aantal niet eens wist dat zoiets bestond. Sommige van deze onbekende providers hebben hun klantenbestand overgedragen aan een ander provider. Dus het lijkt me niet dat Choozze/Speakup failliet zal worden verklaard, eerder dat zij hun klantenbestand zullen overdragen.
Klopt, na een geslaagde iDEAL-transactie worden de rekeninggegevens meegegeven in de respons. Zie dat als een soort van impliciete mandatering.Volgens mij weet ik waarom je alleen met Ideal of incasso kan betalen, dan weten ze tenminste wat jouw rekeningnummer is om automatische incasso's voor de buitenbundel/abonnementkosten te verrichten.
Zit nu in Spanje en waarschijnlijk niet ver van een mast en heb nu 18 mbps down en 2 mbps upload...pimsaint schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:52:
[...]
Na een hoop drama in Engeland en Duitsland afgelopen weken kan ik de post van diemsetoren (deels) bevestigen; gisteren ook rond de 8Mbit/2Mbit gehaald in Brussel! Maandag vertrek ik naar Parijs, dan zal ik mijn bevindingen ook even posten.
Echt geen gein.... Check mijn tweets aan choozze.nu of @mennings
http://twitter.com/Mennin...12901184752218112/photo/1
[ Voor 6% gewijzigd door diemsetoren op 19-09-2014 19:17 ]
Helemaal vergeten te vragen, maar kan iemand met een Zero abonnement zijn ervaring delen met het dataverbruik delen. Daarmee bedoel ik dus dat alles juist wordt afgehaald van je bundel en niet opeens een onterecht verbuik wordt afgeschreven of iets dergelijks.
De ingebouwde datagebruik van Android 4.0+ geeft aan dat ik 29.65MB heb verbruikt. Als ik inlog op mijn Choozze.me account staat daar dat ik voor 29% mijn bundel heb gebruikt, dus het komt redelijk overeen. Neem gewoon voor de zekerheid 5~10 MB als marge bij het instellen van een harde datalimiet wegens afrondingsverschillen. Buitenbundel kosten zijn gewoon 0 euro.

Bij mijn met Bright zit er toch een iets groter verschil in bij 1 gyg meer volgens Choozze... Maar miss met binnenkort een fatsoenlijke app iets accurater....Exor schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:44:
De ingebouwde datagebruik van Android 4.0+ geeft aan dat ik 29.65MB heb verbruikt. Als ik inlog op mijn Choozze.me account staat daar dat ik voor 29% mijn bundel heb gebruikt, dus het komt redelijk overeen. Neem gewoon voor de zekerheid 5~10 MB als marge bij het instellen van een harde datalimiet wegens afrondingsverschillen. Buitenbundel kosten zijn gewoon 0 euro.
Heb nu ook ff raoming speedtest gedaan in Frankrijk en ook deze pakt redelijk uit. Ook weer rijdend op de autobaan....
http://twitter.com/Mennin...13073984544727041/photo/1
Dat is wel een heel groot verschil... Heb je de datum goed geselecteerd/verschoven in de android settings? Bij mij geeft de android settings in eerste instantie het verbruik van de laatste 7 dagen weer... snap eerlijk gezegd niet de logica daarvan.diemsetoren schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:20:
[...]
Bij mijn met Bright zit er toch een iets groter verschil in bij 1 gyg meer volgens Choozze... Maar miss met binnenkort een fatsoenlijke app iets accurater....
Heb nu ook ff raoming speedtest gedaan in Frankrijk en ook deze pakt redelijk uit. Ook weer rijdend op de autobaan....
http://twitter.com/Mennin...13073984544727041/photo/1
Doe dit via watchdog app en onovo app...
Beiden geven goed aan.
Beiden geven goed aan.
Ik heb afgelopen dinsdag een mailtje naar ze gestuurd met wat vragen, nog steeds niets terug.
Als ik dan inlog om te kijken hoe ver ze zijn staat er dat mijn mail al sinds 4 dagen en 22 uur verwerkt wordt...
Als ik dan inlog om te kijken hoe ver ze zijn staat er dat mijn mail al sinds 4 dagen en 22 uur verwerkt wordt...
Mijn ervaring is dat berichten via Facebook veel sneller werkt dat een ticket via mail/website
zijn alle Bright gesprekken (Mobiel en vast) gratis in EU?
Zoals:
mobiel NL <--> Mobiel en vast UK
Mobiel UK <--> Mobiel en vast NL?
Zoals:
mobiel NL <--> Mobiel en vast UK
Mobiel UK <--> Mobiel en vast NL?
Jamesbond007uk
als jij bedoelt of je met je choozze nummer vanuit UK naar NL kunt bellen binnen de bundel -> ja
vanuit NL naar EU nummers valt ook binnen de bundel
vanuit NL naar EU nummers valt ook binnen de bundel
@stijnec1, Bedankt.
Ik neem aan dat bellen in een EU lND naar vast en mobiel ook gratis is vanuit een ander EU land (niet Nederland), klopt dat?
Ik kijk nog een paar maanden aan totdat mijn VF abonnement is afgelopen. Ben erg benieuwd naar ervaringen
Ik neem aan dat bellen in een EU lND naar vast en mobiel ook gratis is vanuit een ander EU land (niet Nederland), klopt dat?
Ik kijk nog een paar maanden aan totdat mijn VF abonnement is afgelopen. Ben erg benieuwd naar ervaringen
Jamesbond007uk
Valt gewoon binnen de Bright bundel EU naar EU. Zie https://helpdesk.choozze....llen-naar-een-buitenlandsjamesbond007uk schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:08:
@stijnec1, Bedankt.
"Bij Choozze Zero met een Roam Like Home bundel en bij Choozze Bright vallen deze binnen de bundel. Belkosten voor niet EU landen vallen altijd buiten de bundel. "
Afgelopen donderdag een bestelling geplaatst voor de Bright 12, maar afgezien van 'je hoort van ons' nog niets vernomen.
Is this the part where the simcard comes in? Als in; zou 'ie nu naar m'n adres verzonden worden?
Na bestelling is overigens door hun ticketsysteem ook automatisch een ticket aangemaakt als in 'orderbevestiging'. Deze staat al dagen op 'in afwachting van uw antwoord'. Navraag leert overigens dat dit een bug is die ze er z.s.m. uit willen slopen.
Is this the part where the simcard comes in? Als in; zou 'ie nu naar m'n adres verzonden worden?
Na bestelling is overigens door hun ticketsysteem ook automatisch een ticket aangemaakt als in 'orderbevestiging'. Deze staat al dagen op 'in afwachting van uw antwoord'. Navraag leert overigens dat dit een bug is die ze er z.s.m. uit willen slopen.
ik heb na mijn bestelling ook niets meer vernomen maar na een paar dagen lag er een witte envelop in de brievenbus met een geknipt kaartjes en dat bleek dus mijn sim te zijn van choozze, dus binnen een week heb je de sim binnen
Er staat in de FAQ dat ze nu ook betaling per creditcard accepteren. Yay! Ik ga dus ook over. Echter het aanmeld-formulier geeft de mogelijkheid nog niet om daadwerkelijk met creditcard te betalen. Heeft iemand dit al gedaan/geprobeerd?
In het begin van deze topic is de afronding van mobiel internet gebruik besproken.
Een ander aspect is de (data) sessie hierover meer hieronder. Als ik het goed heb ronden de providers een data sessie af en niet een enkele actie zoals het sturen van een Whats App bericht.
Hier is een link omtrent de data sessie:
https://mobilevikings.be/...in-my-usage-mean/?preview
Zo lijkt de afronding van 10kB mogelijk nog niet eens heel slecht uit te werken wat betreft het gratis abonnement. De kantekening is dat je wel dient te weten wanneer een data sessie kan worden beeindigen. De volgende factoren behoren tot de mogelijkheden:
-Je Android versie
-Je App
-Je mobiele provider (die kunnen bijvoorbeeld na x aantal minuten inactiviteit de sessie beindigen)
-Jezelf (bijvoorbeeld door je toestel in vliegtuig-modes zetten)
Het is niet bedoeld als bangmakerij maar wees bewust wat je doet wil je niet voor ongewenste kosten komen te staan. Gebruik daarvoor de MyChoozze app die laat zien hoeveel data, belminuten en sms-berichten je hebt verbruikt. MyChoozze app zou binnenkort beschikbaar zijn.
Een ander aspect is de (data) sessie hierover meer hieronder. Als ik het goed heb ronden de providers een data sessie af en niet een enkele actie zoals het sturen van een Whats App bericht.
Hier is een link omtrent de data sessie:
https://mobilevikings.be/...in-my-usage-mean/?preview
Zo lijkt de afronding van 10kB mogelijk nog niet eens heel slecht uit te werken wat betreft het gratis abonnement. De kantekening is dat je wel dient te weten wanneer een data sessie kan worden beeindigen. De volgende factoren behoren tot de mogelijkheden:
-Je Android versie
-Je App
-Je mobiele provider (die kunnen bijvoorbeeld na x aantal minuten inactiviteit de sessie beindigen)
-Jezelf (bijvoorbeeld door je toestel in vliegtuig-modes zetten)
Het is niet bedoeld als bangmakerij maar wees bewust wat je doet wil je niet voor ongewenste kosten komen te staan. Gebruik daarvoor de MyChoozze app die laat zien hoeveel data, belminuten en sms-berichten je hebt verbruikt. MyChoozze app zou binnenkort beschikbaar zijn.
Verwijderd
als whatsapp alleen maar aan staat zonder te ontvangen/verzenden wordt dit gezien als inactiviteit?style147 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:05:
Volgens mij wordt de internet sessie in principe open gehouden door elke moderne smartphone, tot dat er xx tijd geen dataverkeer is. Gezien de vele event-mechanismes (Push van apple bijvoorbeeld) is er normaal geen moment waarbij de connectie totaal idle is.
Dus, enkel als je telefoon van 3G naar Wifi overschakelt, of, als je signaal verliest, wordt je sessie afgesloten. Dat zal niet vaak (horen) te gebeuren, dus die paar keer dat er op 10KB wordt afgerond zul je niet terugzien in de statistieken.
Vandaag Choozze maar eens gebeld. Vandaag was de laatste dag om mijn huidige contract op te zeggen, maar gezien betaling per creditcard nog niet beschikbaar is stel ik de nummerportering noodgedwongen een maand uit. Choozze geeft aan dat ze nog bezig zijn met de website en de credit card implementatie morgen (Donderdag) beschikbaar zou moeten zijn met ondersteuning voor Mastercard en Visa. Geen American Express helaas.
Dus, enkel als je telefoon van 3G naar Wifi overschakelt, of, als je signaal verliest, wordt je sessie afgesloten. Dat zal niet vaak (horen) te gebeuren, dus die paar keer dat er op 10KB wordt afgerond zul je niet terugzien in de statistieken.
Vandaag Choozze maar eens gebeld. Vandaag was de laatste dag om mijn huidige contract op te zeggen, maar gezien betaling per creditcard nog niet beschikbaar is stel ik de nummerportering noodgedwongen een maand uit. Choozze geeft aan dat ze nog bezig zijn met de website en de credit card implementatie morgen (Donderdag) beschikbaar zou moeten zijn met ondersteuning voor Mastercard en Visa. Geen American Express helaas.
Uit nieuwgierigheid, waarom wil je zo graag met je credit card betalen?
Gokje: Mocht Choozze ophouden te bestaan, kun je je geld terughalen.Cerberus_tm schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:14:
Uit nieuwgierigheid, waarom wil je zo graag met je credit card betalen?
🠕 This side up
Maar je betaalt enkel via cc/ideal/automatische incasso voor de aansluitkosten. Eenmaal aangesloten hebben zij voldaan aan hun plicht en jij hebt betaald > valt dus niet terug te halen bij faillissement want volledig afgeronde overeenkomst over en weer.
Met bright 12 betaal je eenmalig 300 euro voor 12 maanden service. Dus inderdaad, mochten er problemen zijn kun je de niet verbruikte maanden terugvorderen.
Heb je dit al nagevraagd bij jouw creditcard maatschappij? Aangezien de meeste bedrijven een aankoopgarantie van 180 dagen aanhouden , echter weet ik niet of dit ook geldt voor diensten of als de dienst wordt overgenomen?Xandrios schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:31:
Met bright 12 betaal je eenmalig 300 euro voor 12 maanden service. Dus inderdaad, mochten er problemen zijn kun je de niet verbruikte maanden terugvorderen.
heb net choozze besteld, bright abbonement, dat per maand opzegbaar is, ben benieuwd, met name naar het bereik van t mobile aangezien ik nu bij KPN zit.
Gezien dit een dienst is heb je denk ik geen aanspraak op de 180 dagen bescherming. Dit geldt alleen voor roerende zaken, in ieder geval bij mijn Bijenkorf Card:Exor schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:49:
[...]
Heb je dit al nagevraagd bij jouw creditcard maatschappij? Aangezien de meeste bedrijven een aankoopgarantie van 180 dagen aanhouden , echter weet ik niet of dit ook geldt voor diensten of als de dienst wordt overgenomen?
https://www.pubcontent.ic...gdeaankoopverzekering.pdf
Je kan uiteraard wel terugvallen op de fraudeclausule indien er niets geleverd wordt. Maar als je ook maar één dag van de dienst gebruik kon maken, heb je pech gehad vrees ik.
Ik heb het zelf wel afgesloten inmiddels (Bright 12 maanden). 300 euro is wel zuur mocht deze toko failliet gaan, maar de wereld vergaat niet. Ik hoop dat ze hun kostprijsberekeningen op orde hebben, en dat de opbrengsten hoger zijn dan de kosten.
Edit: De Credit Card betaalmethode is weer verdwenen
Heb via twitter gevraagd waar die gebleven is.
[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 30-09-2014 11:39 ]
Voor diensten heb ik in het verleden wel een refund kunnen krijgen zowel met Amex als Mastercard. Hoe het zit met een "deels geleverde" dienst (lees: x van de 12 maanden) is wel een goed punt..
Mbt de creditcard optie, ik ben bang dat ik de boosdoener ben geweest. Ze stuurden me een update dat de optie aanwezig was, ik heb toen direct besteld maar we website had nog problemen - ik kon nergens het creditcard nummer invullen. Naderhand telefonisch alsnog kunnen afronden, maar ik verwacht dat dit de reden is waarom de optie weer weg is.
Mbt de creditcard optie, ik ben bang dat ik de boosdoener ben geweest. Ze stuurden me een update dat de optie aanwezig was, ik heb toen direct besteld maar we website had nog problemen - ik kon nergens het creditcard nummer invullen. Naderhand telefonisch alsnog kunnen afronden, maar ik verwacht dat dit de reden is waarom de optie weer weg is.
Jammer dan, heb nu via automatische incasso betaald. Heb je ook nog 60 dagen de tijd. Beperkte gok lijkt mij. Bovendien hoe groter de client base hoe kleiner de kans op faillissement. Zelfs bij een negatieve cashflow is er dan vast wel een partij die het voor 1 cent wil overnemen waarin de bestaande contracten worden uitgediend.
zojuist een bestelling geplaatsd voor mijn vader. de zero abonnement. ben benieuwd hoe snel ze zijn met leveren.
Verwijderd
Bij mij: op maandag Zero aangevraagd na 2 dagen, op woensdag, sim bij de post
Let op: zat bij mij in een blanco enveloppe, wou hem bijna weggooien bij reclame/afval
Let op: zat bij mij in een blanco enveloppe, wou hem bijna weggooien bij reclame/afval
Hier ook de blanco envelop ontvangen met een blanco sim zonder uitdruk voor micro. Zie nu pas in de faq dat je apart moet aangeven. You get what you pay for zullen we maar zeggen. Lekker wezen knippen en nu een zelf gefabriceerde micro. Nummer gaat over medio november dus nog even geduld, tot die tijd het Zero abonnement.
Wees gerust, want als je een Micro had besteld zouden zij hem voor je geknipt hebben 
Mijn Nano was in ieder geval duidelijk met de hand geknipt. De simkaart zelf is een vanilla blanko kaart zonder branding.
Mijn Nano was in ieder geval duidelijk met de hand geknipt. De simkaart zelf is een vanilla blanko kaart zonder branding.
mwohpimsaint schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:56:
Mijn ervaring is dat berichten via Facebook veel sneller werkt dat een ticket via mail/website
had vandaag binnen 30 minuten een mail terug, netjes
Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze