Anoniem: 581200

Xandrios schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:36:
Mijn Nano was in ieder geval duidelijk met de hand geknipt.
Een sim cutter kost op ebay maar een paar dollar

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 19:53
Sinds maandag is mijn nummer omgezet naar Choozze.
Eerste ervaringen zijn redelijk naar verwachting. De dekking hier thuis is slecht, maar dat wist ik van te voren. (GPRS).
In Duitsland pakte de telefoon alle netwerken incl. 3G alleen op het Vodafoen.de netwerk werkte de internet verbinding niet,

De reden dat ik deze heb afgesloten is vanwege de EU bundel, hiervoor had ik de. Vodafone red plus wat nu voor 2GB en onbeperkt bellen EU €85,- kost.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tumb schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 07:59:
Sinds maandag is mijn nummer omgezet naar Choozze.
Eerste ervaringen zijn redelijk naar verwachting. De dekking hier thuis is slecht, maar dat wist ik van te voren. (GPRS).
In Duitsland pakte de telefoon alle netwerken incl. 3G alleen op het Vodafoen.de netwerk werkte de internet verbinding niet,

De reden dat ik deze heb afgesloten is vanwege de EU bundel, hiervoor had ik de. Vodafone red plus wat nu voor 2GB en onbeperkt bellen EU €85,- kost.
Telekom.de en Vodafone.de zijn sterke concurrenten, ook normale T-Mobile simkaarten kunnen niet op het Vodafone.de netwerk :) Vodafone kan enkel op het Telekom.de netwerk als er totaal geen Vodafone.de bereik meer is (in afgelegen gebieden in supermarkten bijvoorbeeld).

[Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 04-10-2014 13:15]

Goedkoop bellen via VoIP

• Tumb
Zolang Vodafone de enige is waar geen internet verbinding gemaakt kan worden, vind ik het prima.

Ik had overigens een nan-simkaart gekregen van Choozze (idd geknipt) deze past maar net.
Koste nogal wat moeite om hem er goed in te krijgen, had iets kleiner gemogen.

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 13:25
Tumb schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:03:
Zolang Vodafone de enige is waar geen internet verbinding gemaakt kan worden, vind ik het prima.

Ik had overigens een nan-simkaart gekregen van Choozze (idd geknipt) deze past maar net.
Koste nogal wat moeite om hem er goed in te krijgen, had iets kleiner gemogen.
Je kan de randen altijd iets bijschuren?

• Tumb
Exor schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:11:
[...]

Je kan de randen altijd iets bijschuren?
Ja dat kan je schuurt niet direct de chip zelf op.
Het is mij gelukt zonder te schuren, beetje klooien.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
MensionXL schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:14:
[...]

Telekom.de en Vodafone.de zijn sterke concurrenten, ook normale T-Mobile simkaarten kunnen niet op het Vodafone.de netwerk :) Vodafone kan enkel op het Telekom.de netwerk als er totaal geen Vodafone.de bereik meer is (in afgelegen gebieden in supermarkten bijvoorbeeld).
Hold on, je zegt dat de telefoon besluit dat roaming op Vodafone soms wel mag, en soms niet? Want de netwerk-kant kan die beslissing niet maken (Die weet immers het bereik van andere netwerken op je telefoon niet). Het zou me verbazen als dit inderdaad mogelijk is. Want dat zou heel gemakkelijk misbruikt kunnen worden, waardoor een T-mobile klant altijd op VF kan roamen.

Voor zover ik weet vind toegang tot een roaming netwerk normaal plaats op basis van een HLR/VLR check. Zulk een check zal initieel geen resultaat opleveren (immers je bent geen klant van het netwerk waar je op roamed), waarna de HLR van Choozze zal worden bevraagd. Die bepaalt dan of er wel of niet toegang mag worden gegeven voor dat specifieke netwerk.

Normaal gesproken heeft elke telco één, soms twee, contracten per land voor roaming in het buitenland. Voor Choozze/T-Mobile zal dat in Duitsland bijvoorbeeld Telekom zijn, en in de andere landen de Telekom partners. Dat is namelijk (veel) goedkoper. Vodafone is echter een directe concurrent dus zal de maximale roaming kosten rekenen.

Op dezelfde manier kan Vodafone hun business klanten ook onbeperkt laten roamen in het buitenland, immers, de roaming kosten tussen de Vodafone-landen zijn zeer laag.

[Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 05-10-2014 17:10]

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-05 10:33
Begrijp ik nou goed dat je hiermee met je +31 nummer naar Europese nummers kan bellen binnen de bundel vanuit Nederland of Europa? Of kan je enkel naar +31 nummers bellen binnen de bundel? Het lijkt te mooi om waar te zijn gezien dit bij vodafone altijd meer dan het dubbele kostte voor maar 2gb internet.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-05 16:25
Dat heb je goed begrepen, 3000 minuten bellen in en tussen de eu landen zijn inbegrepen

• Tumb
cedrix5 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:32:
Begrijp ik nou goed dat je hiermee met je +31 nummer naar Europese nummers kan bellen binnen de bundel vanuit Nederland of Europa? Of kan je enkel naar +31 nummers bellen binnen de bundel? Het lijkt te mooi om waar te zijn gezien dit bij vodafone altijd meer dan het dubbele kostte voor maar 2gb internet.
Klopt idd, let wel Turkeij en Zwistersland vallen buiten de bundel (VF incl).
http://goo.gl/RuSP47 http://goo.gl/u0lIV9 <-- FAQ Choozze.

Het klinkt idd te mooi om waar te zijn, zoals opgemerkt door meerdere hier in het topic.
Ook ik ben nogal sceptisch over de lage kosten voor dit abonnement.
Ik heb nu wel abonnement afgelosten voor 3 mnd, in de hoop dat ze goed nagedacht hebben over de eventuele hoge roaming kosten!

• stijnec1
misschien vallen de roaming kosten die de providers onderling betalen wel in het niet bij de kosten die ze aan ons doorbelasten?

• cedrix5
Zou dit te maken kunnen hebben met die nieuwe regels/protocollen van de EU van 1 juli. Ik heb het over die local breakout zaken waar choozze misschien gebruik van maakt? Ik weet niet precies waar het over ging maar het was nieuw en nog nergens te koop, misschien vandaar dat deze prijzen nu plots mogelijk zijn.

• Xandrios
Dat heeft er zeker mee te maken, want de kosten tussen telcos zijn simpelweg een stuk omlaag gegaan. Daarnaast speelt Choozze wellicht al in op de veranderingen die volgend jaar gaan plaatsvinden, waarbij roaming op een zeer lage prijs wordt gelimiteerd. Door nu al een customer base op te zetten zullen die klanten wellicht blijven als volgend jaar roaming bij elke telco goedkoper wordt.

Overigens het "gratis roamen in 2015" dat overal wordt geroepen is niet helemaal waar. Vanaf volgend jaar mogen er geen extra kosten worden berekend voor roaming. Maar het hoeft niet binnen de bundel te vallen. En laten de buiten-bundel kosten bij de meeste telcos hoger liggen dan de huidige roaming kosten...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:14

knakworst

Get Dilberted!

Of ze hopen dat je in bijvoorbeeld Australië even Netflix gaat proberen:

https://helpdesk.choozze....e-choozze-tarieven-in-het
Zelf bellen € 3,97 p/min.
Gebeld worden € 0,43 p/min.
Sms versturen € 0,25 p/sms.
Internetten € 27,70 p/MB.
bijna 30 euro per MB ;w ;w ;w

• cedrix5
knakworst schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:42:
Of ze hopen dat je in bijvoorbeeld Australië even Netflix gaat proberen:

https://helpdesk.choozze....e-choozze-tarieven-in-het

[...]

bijna 30 euro per MB ;w ;w ;w
Bij mijn belgische prepaid provider vond ik 13 al gek toen ik in Februari daar was :P Nu het niet van je prepaid credit afgaat moet je goed opletten op je internetgebruik. Is die regel met 60 euro kostenlimiet ook van toepassing buiten EU? Ik meende te weten dat er zoiets was. Als je nu een paar instellingen fout hebt staan op je toestel in Australie kan je zo een rekening van met 4 digits aankrijgen 8)7

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Die regel is alleen binnen EU verplicht. Wellicht dat Choozze wel een limiet heeft ingesteld, anders kun je zomaar een rekening van tienduizenden krijgen. Je bent tenslotte een 10 GB databundel gewend. Dat is 277.000 euro in Australië...

Het nummerbehoud is bij mij totnutoe op schema, heb netjes een vervolg e-mail ontvangen dat nummerbehoud 17 november plaats gaat vinden.

• stijnec1
iemand eigenlijk enig idee waarom er geen 4g wordt aangeboden?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

My guess: Nu t-mobile alle klanten 4g aanbiedt, ontstaat er capaciteit op 3g. Het is dan gunstig om die door een budgetprovider op te laten vullen zodat je ook op de 3g nog revenues genereert. Dus 4g zal nog wel even duren bij Choozze denk ik.

Vergelijk het met Robin Mobile. KPN biedt ook aan iedereen 4g aan, dus blijft er capaciteit op 3g over.

• cedrix5
Iemand ervaring met nummberbehoud bij een prepaid provider? Ik wil gewoon dat ze zo snel mogelijk mijn nummer overzetten en heb als einddatum maar vandaag ingevuld bij de order. Ze gingen mij nog een mail sturen daaromtrent, mijn simkaart is de post op.

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:10
cedrix5 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:56:
Iemand ervaring met nummberbehoud bij een prepaid provider? Ik wil gewoon dat ze zo snel mogelijk mijn nummer overzetten en heb als einddatum maar vandaag ingevuld bij de order. Ze gingen mij nog een mail sturen daaromtrent, mijn simkaart is de post op.
Ik heb nummerbehoud bij ze aangevraagd, komend vanaf een prepaid aansluiting. Choozze zegt zelf vijf werkdagen nodig te hebben voor nummerportatie als het een prepaid aansluiting betreft. Voor mij was dit vrijwillig langer omdat ik er voor koos het op de eerste van oktober in te laten gaan.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag ontving ik de bevestiging van nummerbehoud die succesvol is afgerond. Dus ik stop de simkaart in mijn smartphone, start op hij herkent dat ie van Choozze is. Maar na de pincode geen netwerkverbinding. Via wifi richting de activatiepagina, vul het simkaartnummer in plus mijn geporteerde nummer. Krijg ik dit:

Sorry er is een fout opgetreden bij het activeren van jouw simkaart. Simkaartnummer is overeenkomstig het creditcardpasje waar de sim in zat boven de streepjescode overgetypt. Dus nu ben ik mobiel onbereikbaar. Niet echt mijn idee van een naadloze overstap :x

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

The Wizard

Moderator Mobile
Als het goed is hoef je niet meer te activeren. Probeer het eens met je tijdelijke Choozze nummer, het duurde bij mij een dag voordat deze gewijzigd was in My Choozze.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Joosie200
  • Niet online
Tijdelijk nummer invoeren geeft de foutmelding: deze service is alleen voor Choozze-klanten :+

• Xandrios
Maakt het nog verschil als je je SIM activeert met het tijdelijke nummer, of pas na de portering met je permanente nummer? Of dien je na de portering dan opnieuw te activeren met het geporteerde nummer?

Anoniem: 581200

de oplossing: 1 telefoontje naar choozze en het wordt opgelost

• Joosie200
  • Niet online
Das een catch 22 :+ Met enkel mobiel, die niet wil registreren op het T-Mobile netwerk gaat dat niet zo makkelijk :P Activatie was niet nodig blijkt bij navraag aan Choozze, want door het nummerbehoud was ie al geactiveerd.

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 07:51
F.A.Q.
Kan ik mijn Choozze abonnement pauzeren?
Gewijzigd op: Di, 7 Okt, 2014 at 10:03 pm
Elke maand kun jij kiezen wat jij betaalt. Heb je een Choozze Bright, maar maak je er enkele maanden geen gebruik van? Dan kun je voor die maanden je Bright om laten zetten in een Choozze Zero. Dan heb je zelfs nog 100 minuten, 100 smsjes en 100 MB data tot je beschikking.

Heb je bij je Choozze Zero een 2GB databundel afgesloten. Ook dan kan je deze tijdelijk laten stopzetten.

Je hebt zelf de regie! #mobilehappiness

Betekent dit dat je je Bright abo kan uitrekken? Dus als je een 3 maanden neemt, en deze enkele keren stop zet. Dan ga je naar Zero. Of loopt je Bright gewoon door?

• cedrix5
Mijn nummeroverdracht is compleet vandaag. Heb meteen even snelheden getest op het T-mobile netwerk. (Vanuit Eindhoven, strijp) Met vijf streepjes 3g ontvangst heb ik 3,5mbps down; 1,75 mbit up en 90ms ping. Best wel redelijk, maar die 14 daar komen ze praktisch dus niet eens in de buurt.

[Voor 4% gewijzigd door cedrix5 op 13-10-2014 14:56]

• Xandrios
De snelheid wordt niet alleen gelimiteerd door het bereik, maar ook door de load op de mast. Immers er is maar een beperkt spectrum beschikbaar en iedereen op die mast moet dat delen.

Met andere woorden, er is best een kans dat op een ander tijdstip, of andere locatie, je een ander resultaat zal zien. Ook vind ik de theorie hierboven wel interessant: door de massale overstap naar 4G zal de snelheid op het 3G netwerk wellicht toenemen. Ervan uitgaande dat ze niet de 3G frequenties gaan recyclen voor 4G.. ;)

[edit]
Zojuist even getest: Ik haal tegen de 10Mbit via 3G :)

[Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 14-10-2014 13:02]

• jwarmer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 12:19
Na een aantal pogingen om het werkend te krijgen vandaag de melding van Choozze dat het niet met de Nexus 7 aan de praat te krijgen is. Ze hebben bellen en SMS ook een keer uitgeschakeld, maar dat maakte geen verschil.
Ze werken aan een data only sim en zodra die er is kan ik hem uitproberen.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:49
Heb het hele topic doorgenomen, maar kan toch zijn dat ik eroverheen heb gelezen.

Bellen met het Zero abonnement vanuit NL naar EU landen. Valt dat binnen de 100 minuten, of valt dat buiten de bundel? De extra Europa bundel lijkt namelijk vooral betrekking te hebben op bellen in andere EU landen behalve NL.

• stijnec1
Met het zero abonnement valt dat buiten de bundel, tenzij je de extra roam like home bundel neemt

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-03 23:09
Maar waarom kunnen ze het aanbieden voor 0 euro? Dat is toch niet realistisch? Of zie ik dat verkeerd? Geen addertje onder het gras?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 09:23
JackL89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:49:
Maar waarom kunnen ze het aanbieden voor 0 euro? Dat is toch niet realistisch? Of zie ik dat verkeerd? Geen addertje onder het gras?
Wel 25 aansluitingskosten, maar dat us voorlopig alles ;)

• JackL89
krissie100 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:55:
[...]

Wel 25 aansluitingskosten, maar dat us voorlopig alles ;)
Dat is dan nog steeds bar weinig. Ik snap de gedachtegang hierachter niet. Jij wel? Ik kan mijn moeder ook zo'n abonnement aansmeren, aangezien ze heel weinig verbruikt. Die komt toch niet boven de Choozze Zero bundel uit. De meeste mensen hebben te weinig aan 100mb. De internetsnelheden zijn natuurlijk niet top, maar dat moet je dan maar op de koop toenemen.

• krissie100
Internetsnelheid is prima hoor ;)
Priis komt doordat tmobile voor weinig een stukje verkoopt/verhuurt omdat ze zelf al meer 4g zenden.
En daar profiteren dit soort bedrijfjes van

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
Exor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:58:
[...]

Laatste tijd is er geen enkele mvno omgevallen, wel door andere overgenomen. In Nederland zijn/waren er blijkbaar 82 MVNO's, waarvan ik van een groot aantal niet eens wist dat zoiets bestond. Sommige van deze onbekende providers hebben hun klantenbestand overgedragen aan een ander provider. Dus het lijkt me niet dat Choozze/Speakup failliet zal worden verklaard, eerder dat zij hun klantenbestand zullen overdragen.
Als ik naar hun BTW nummer kijk >BTW nr: 8221.82.117.B.03 <dan ben ik daar persoonlijk niet zo zeker van.

Bij een 2 gaan bij mij al de alarmbellen af als het hoger is dan zal ik het al helemaal niet zo snel vertrouwen.

Door de regel kun je bij een faillissement gewoon naar je centen fluiten, de enige kandidaat die het klantenbestand eventueel zou kunnen overnemen is Robin Mobile (zelfde concept).

Ik wacht nog even hoe het gaat lopen, hopelijk vormen ze de uitzondering op de regel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 10:12
Wat is dat dan precies met een BTW-nummer eidigend op 2 of 3? Ik zie dat wel vaker voorbij komen, maar heb daar nog nooit iets achter gezocht.

• krissie100
Door wachten gaan ze juist failiet, je moet het gewoon doen, wachten kost je juist geld ;)

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
Kort door de bocht betekend het dat een B.03 al 2 keer failliet is gegaan.

[Voor 6% gewijzigd door fast-server op 23-10-2014 21:49]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

JackL89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:58:
[...]

Dat is dan nog steeds bar weinig. Ik snap de gedachtegang hierachter niet. Jij wel? Ik kan mijn moeder ook zo'n abonnement aansmeren, aangezien ze heel weinig verbruikt. Die komt toch niet boven de Choozze Zero bundel uit. De meeste mensen hebben te weinig aan 100mb. De internetsnelheden zijn natuurlijk niet top, maar dat moet je dan maar op de koop toenemen.
Dat zou ik niet direct zeggen dat 100 Mb voldoende is. Bij Facebook lopen die filmpjes gelijk als je het niet aanpast, dat kost veel data

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:13
fast-server schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:46:
Kort door de bocht betekend het dat een B.03 al 2 keer failliet is gegaan.
Dat is inderdaad wel héél kort door de bocht. Er zijn tal van mogelijkheden die kunnen leiden tot ophoging van het volgnummer, faillissement is er slechts eentje van. Soms zijn dingen inderdaad te mooi om waar te zijn maar, kom he, beetje vertrouwen ;)

Ik maak nu inmiddels een paar maanden gebruik van Choozze Bright. In het begin veel problemem gehad met ontvangst en data-roaming in het buitenland, maar dat heeft zich inmiddels allemaal opgelost. Ik begin er zelf steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het allemaal wel goed zit. Reden om mijn oude nummer over te huizen naar Choozze. Goedgekeurd door telfort, gaat gebeuren op 3 nov. I'll keep you guys posted.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Joosie200
  • Niet online
Ik ben nu 3 weken over met mijn oude nummer vanaf Hollandsnieuwe. Merk geen verschil in VF/TM netwerk, 4G mis ik niet met mijn lichte verbruik (100MB heb ik puur als ik echt nergens WiFi kan vinden en perse dan iets wil opzoeken/checken/whatever) Bellen/smsen doe ik amper, dus met 100min/sms kan ik ook ruimschoots toe. Voorlopig geen problemen hier met zero dus, vind het voor 25 euro wel prima = 2,08 euro maandelijks als ik een jaartje aanblijf. Scheelt toch mooi 7,67 euro t.o.v. HN/Simyo/the likes. En aangezien ik bij HN elke maand die internetbundel nauwelijks toucheerde, mijn meeste units na 3 maand toch maar ging cashen via Thoorn vind ik Choozze voor nu wel prima. Zelfs al gaan ze op de fles, als ik maar kan porteren naar iets anders met behoud van mijn nummer die ik al 13 jaar lang heb vind ik het wel best. Desnoods tegen die tijd maar over op prepaid als er geen andere fremium telco's zijn.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12-2020
pimsaint schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
Dat is inderdaad wel héél kort door de bocht. Er zijn tal van mogelijkheden die kunnen leiden tot ophoging van het volgnummer, faillissement is er slechts eentje van.
Volgens mij vervalt bij failissement het nummer voor de B niet erna. 03 is volgens mij 3e onderneming/activiteit.

Internet Telfort Instap 8Mbps; Modem/router Fritz!box 7170 A int. 58.04.84; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com

Anoniem: 615559

Hallo beste Tweakers,
Geweldige topic! Wat weten jullie al veel over Choozze. Mochten jullie nog vragen hebben voor ons aangaande support of productinfo, stel ze gerust!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:22
Anoniem: 615559 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:00:
Hallo beste Tweakers,
Geweldige topic! Wat weten jullie al veel over Choozze. Mochten jullie nog vragen hebben voor ons aangaande support of productinfo, stel ze gerust!
Bij mij werkt het allemaal prima. Ik heb nu Choozze Zero met 2 GB bundeltje er bovenop. Enige puntje: nog geen factuur of incasso gehad voor die bundel. Dat komt nog, geloof ik (want als Choozze vergeet te factureren, gaan ze toch een keer failliet :'(

In november ga ik over naar Choozze Bright, dat gaat mooi in het buitenland...

• krissie100
Gaat gewoon automatisch van je rekening af, dus daar krijg je geen factuur oid van. Toch?

Hier ook een erg blije Choozze Zero gebruiker

[Voor 21% gewijzigd door krissie100 op 24-10-2014 15:39]

• stijnec1
Hallo beste Tweakers,
kunnen jullie iets zeggen over waarom er nu geen 4g wordt aangeboden, en wanneer dat wel gaat gebeuren?

• krissie100
..

[Voor 97% gewijzigd door krissie100 op 24-10-2014 18:38]

• Xandrios
Ik heb sinds enkele dagen mijn bright abonnement ook actief. So far bevalt het goed. Paar keer internationaal gebeld, en morgen vlieg ik naar zuid Europa om roaming ook te testen.

Wat me wel opviel is dat sinds ik geen Zero gebruiker meer ben, er geen verbruik statistieken meer te zien zijn op choozze.me. Niet dat ik verwacht 10GB aan data te gaan verbruiken, maar een idee van de hoeveelheid zou wel fijn zijn. Hebben anderen dit ook?

[Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2014 06:24]

• Xandrios
Was vanmiddag in Parijs, momenteel in Griekenland. Internet werkt prima roaming, in beide gevallen zo rond de 4mbit.

Echter ik merk nu dat voice calls absoluut niet werken. Vanuit NL naar buitenland werkt prima, maar nu ik in het buitenland ben hoor ik enkel kraak en plopgeluiden. Dit is op een iPhone 6 met volledig 3G bereik.

Internet werkt prima dus ik vraag me af wat hier nu mis kan zijn..

[edit]
En nu is ook internet ermee opgehouden. Na zo'n 100MB verbruikt te hebben is er nog wel een '3G internet' icoontjes in de statusbalk, maar browser is niet mogelijk (ERR_INTERNET_DISCONNECTED, Could not activate cellular data network)

Heb al geprobeerd het internet profiel via WiFi opnieuw in te laden, maar dat haalt niets uit.

Straks maar eens bellen of een ticket aanmaken. Ik ben nu gewoon onbereikbaar. Niet een beste eerste indruk..

[Voor 36% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2014 20:57]

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 07:16
Sinds 6 weken choozze zero voor mijn zoon afgesloten en kan niet anders dan mijn petje afnemen. Met een 3G watchdog ervoor gezorgd dat ie nooit over de 90 mb kan en via een firewall aangegeven welke apps gebruik mogen maken van 3G.

Enige probleem is dat ik nog geen factuur heb gezien voor de aansluitkosten en het is ook nog niet afgeschreven... Hoe lang duurde dat bij jullie?

pa2ra schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Bij mij werkt het allemaal prima. Ik heb nu Choozze Zero met 2 GB bundeltje er bovenop. Enige puntje: nog geen factuur of incasso gehad voor die bundel. Dat komt nog, geloof ik (want als Choozze vergeet te factureren, gaan ze toch een keer failliet :'(

In november ga ik over naar Choozze Bright, dat gaat mooi in het buitenland...
Leuk om te horen! Deze week ontvang je een factuur.
krissie100 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:39:
Gaat gewoon automatisch van je rekening af, dus daar krijg je geen factuur oid van. Toch?

Hier ook een erg blije Choozze Zero gebruiker
De kosten worden automatisch geïncasseerd van je rekening.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 615559 op 27-10-2014 11:13]

• pimsaint
stijnec1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

kunnen jullie iets zeggen over waarom er nu geen 4g wordt aangeboden, en wanneer dat wel gaat gebeuren?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik gebruik choozze icm een Oneplus One. Die ondersteunt de 800Mhz band niet, dus blijft alleen t-mobile over als geschikt netwerk voor lte. Aangezien choozze op dat netwerk zit kijk ik erg uit naar 4g activering! :)

Xandrios schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:10:
Was vanmiddag in Parijs, momenteel in Griekenland. Internet werkt prima roaming, in beide gevallen zo rond de 4mbit.

Echter ik merk nu dat voice calls absoluut niet werken. Vanuit NL naar buitenland werkt prima, maar nu ik in het buitenland ben hoor ik enkel kraak en plopgeluiden. Dit is op een iPhone 6 met volledig 3G bereik.

Internet werkt prima dus ik vraag me af wat hier nu mis kan zijn..

[edit]
En nu is ook internet ermee opgehouden. Na zo'n 100MB verbruikt te hebben is er nog wel een '3G internet' icoontjes in de statusbalk, maar browser is niet mogelijk (ERR_INTERNET_DISCONNECTED, Could not activate cellular data network)

Heb al geprobeerd het internet profiel via WiFi opnieuw in te laden, maar dat haalt niets uit.

Straks maar eens bellen of een ticket aanmaken. Ik ben nu gewoon onbereikbaar. Niet een beste eerste indruk..
Je ticket hebben we ontvangen. We gaan het uitzoeken voor je. Hopelijk vinden we snel het probleem. Houdt je ticket in de gaten voor een update.

• Xandrios
Super, bedankt! Als ik iets moet testen/proberen dan is dat geen enkel probleem.

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:10
Op dit moment kan ik geen data ontvangen/versturen in Amsterdam.
Hebben anderen hier ook last van?

• Viper®
  • Niet online
Betreffende het BTW nummer:
het volgnummer betekent niet zoveel, in elk geval niet per definitie negatief of "verdacht", voor bij eenmanszaken waar het BSN het eerste deel vormt, zoals door diverse mensen aangegeven administratieve redenen kan zijn, 2e activiteit of 2e onderneming (na onderbreking)

om discussies over kosten die onder activiteit A of B vallen houd hij een gescheiden administratie bij.
De ondernemer heeft zelf de vrije keus om met 1 of meerdere btw nummers te werken bij meerdere (onderscheidende) activiteiten. Je ziet het ook nog wel eens bij consultants of adviseurs die ook een (kleinschalige) webshop erop na houden.

Bij rechtspersonen (BV e.d.) komt het ook nog wel eens voor dat diverse BV's in een fiscale eenheid hetzelfde hoofdnummer hebben en alleen een ander volgnummer.
De holding krijgt dan meestal B01 de werkmaatschappijen B02, B03 enz enz.. hoogste nummer wat ik ooit ben tegen gekomen is B18 in zo'n groepsstructuur.

Ik geloof dat sinds 2 jaar (invoering RSIN voor rechtspersonen) voor groepsstructuren geen volgnummers meer worden uitgegeven omdat elke onderneming dan bij inschrijving automatisch een RSIN krijgt wat dan ook gelijk de basis voor het BTW nummer, VPB nummer en LB nummer
bron: http://www.higherlevel.nl...on=display;threadid=45739

Ik vermoed dat Choozze met een Holding BV of soortgelijke structuur werkt.

[Voor 8% gewijzigd door Viper® op 27-10-2014 14:24]

Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

Anoniem: 42963

Mogelijk dat de eigenaar zelfs een B01 heeft staan voor het teruggeven van zonneenergie middels zonnepanelen aan een maatschappij. Heel makkelijk redeneren op deze manier...

• epic_gram
  • Laatst online: 23-05 21:52

epic_gram

undercover moderator

Dit is interressant. Ik heb momenteel een 2jarig hollandsnieuwe 275 abbo voor 6,75 per maand, maar ik gebruik volgens mij nog geen 100 mb internet en bellen/smsen doe ik al helemaal niet.

Ik heb op het werk, thuis en op school gewoon wifi, dus dat internet is alleen nodig voor tijdens het stappen of boodschappen doen 8)7

edit: ik ga even rekenen hoeveel het opbrengt en of het de moeite waard is om mijn contract bij HN af te kopen 8)

[Voor 15% gewijzigd door epic_gram op 28-10-2014 12:58]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 11:26
Hmm, ga mijn jongste zoon maar eens blijmaken denk ik, heeftie eindelijk 3G en nog gratis ook nog. 3G watchdog erop idd, anders gaat het hem (mij dus) op zeker geld kosten. De prepaid belkosten gaan rap over die €25 heen en dan zoals gezegd zonder data abo.

Overigens zeer positief dat hier ook de "helpdesk" van Choozze zit. Eindelijk een bedrijf dat snapt waar hij zijn voelhorens uit moet steken en daar zo te lezen ook nog naar acteert ook.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik heb via hun website nog wat vragen gesteld over de abonnementen van Choozze. Ondanks dat de FAQ al aardig is aangevuld was nog niet alles 100% duidelijk voor mij. Ben benieuwd of en zo ja hoe snel ik antwoord krijg. Is meteen een indicatie van de capaciteit en kwaliteit van hun helpdesk/organisatie.

De website en hun reactie op eerdere klachten van gebruikers bied tot nu toe wel een positief beeld. Alleen jammer van het T-mobiele netwerk. Daar heb ik mindere ervaringen mee. Maar gezien de prijs kun je natuurlijk ook geen wonderen verwachten.

• markheloking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05 00:22
Afgelopen week mijn verlenging bij vodafone aangevraagd, maar als ik dit zo lees begin ik toch erg te twijfelen. Het enige waar ik nog mis in het plaatje is 4G ondersteuning. Kunnen jullie daar een uitspraak over doen, Choozze support?

Een vraagje voor de mensen die na het aansluiten van hun abbo (zeg een maandje a twee later) hebben besloten om nummerbehoud aan te vragen: ging dit ook kosteloos/met weinig moeite?

[Voor 28% gewijzigd door markheloking op 28-10-2014 17:10]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:28
Wil je save binnen de 100mb blijven?
Dat limiet aanzetten in android. Zet hem dan veilig op ~90 mb.
Installeer een firewall. Daarmee kan je instellen wat je door wil laten en wat niet wifi&mobiel internet. Zo draait een familie lid van mij Choozze. Op het mobiel internet kan die persoon lekker whatsappen, en voor de rest helemaal niets. En dan kan je echt oneindig whatsappen hoor ;)
Wil je meer via 3g, ook geen probleem. Maar kijk uit, want er zijn zat apps, of android zelf ook die toch wat data verbruiken zonder dat je zelf ook maar iets doet. Daarom is de firewall zo fijn.

Crypto.com cashback tips

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:20:
[...]

Als ik naar hun BTW nummer kijk >BTW nr: 8221.82.117.B.03 <dan ben ik daar persoonlijk niet zo zeker van.

...

Ik wacht nog even hoe het gaat lopen, hopelijk vormen ze de uitzondering op de regel.
Volgens mij (hint: openkvk.nl) is Choozze een activiteit binnen de holding van een zakelijke VOIP provider die al lang actief is.

Dat is dus totaal niet te vergelijken met die eenmanszaakjes.

• krissie100
Dacuuu schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:29:
Installeer een firewall. Daarmee kan je instellen wat je door wil laten en wat niet wifi&mobiel internet. Zo draait een familie lid van mij Choozze. Op het mobiel internet kan die persoon lekker whatsappen, en voor de rest helemaal niets. En dan kan je echt oneindig whatsappen hoor ;)
Wil je meer via 3g, ook geen probleem. Maar kijk uit, want er zijn zat apps, of android zelf ook die toch wat data verbruiken zonder dat je zelf ook maar iets doet. Daarom is de firewall zo fijn.
Maar die firewall moet je toch steeds weer aanzetten als je je telefoon opstart? en dat is heel vervelend voor een persoon die er geen verstand van heeft...
Of heb je daar een oplossing voor naast nooit uitdoen :9

• epic_gram
  • Laatst online: 23-05 21:52

epic_gram

undercover moderator

Dacuuu schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:29:
Goede tips, dankjewel!

Het zijn met die apps vooral reclames die internet verbruiken. (banners onderin beeld) Hiervoor moet je eerst je telefoon rooten en daarna kan je er iets aan doen. http://computerworld.nl/m...an-irritante-advertenties

[Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 28-10-2014 18:20]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Exor
krissie100 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:47:
[...]

Maar die firewall moet je toch steeds weer aanzetten als je je telefoon opstart? en dat is heel vervelend voor een persoon die er geen verstand van heeft...
Klikt op link, kijkt naar de bijbehorende plaatjes:

Auto Start On Reboot On/Off

:P

Als je het echt niet vertrouwd, dan nog deze app installeren: Google Play: AutoStart - No root

Advertenties blocken (binnen apps) zal niet lukken zonder te rooten.

• krissie100
Heb mobiwol al geprobeerd hoor mat auto/on-off, maar als je je telefoon dan start komt er eerst nog een pagina om op ok te klikkeb ofzo
Zal met root te maken hebben, krijg de telefoon maar niet geroot(chinaphone)

[Voor 22% gewijzigd door krissie100 op 28-10-2014 19:12]

• Royalty
Hallo beste Tweakers,
Kunt u wat meer vertellen over "Choozze abonnement pauzeren" ?

• Exor
krissie100 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:10:
Heb mobiwol al geprobeerd hoor mat auto/on-off, maar als je je telefoon dan start komt er eerst nog een pagina om op ok te klikkeb ofzo
Zal met root te maken hebben, krijg de telefoon maar niet geroot(chinaphone)
Heb je vraag verkeerd gelezen, sorry. Denk niet dat je die melding kan uitschakelen zonder root, aangezien die vanuit Android zelf is.
Royalty schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Staat toch duidelijk op de FAQ van Choozze op de site, denk ik? Eigenlijk is er geen verschil tussen switchen of pauzeren.

• Dacuuu
krissie100 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:47:
[...]

Je moet hem aanzettenals je je telefoon opstart ja, maar zo vaak zet je je telefoon toch niet uit?
Het is trouwens een firewall met omweg, het is een VPN die je data via je eigen telefoon laat lopen. En op die manier kan je dus filteren. Een echte firewall moet je root voor hebben. Maar het doel is het zelfde ;)

Crypto.com cashback tips

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:23
Sinds een week heb ik nu een abonnement bij Choozze. De dag dat mijn abonnement overgezet zou worden was ik mijn nieuwe simkaart vergeten. Toen ik thuis kwam uiteraard direct mijn nieuwe sim kaart in de telefoon geplaatst. Nadat ik het netwerk geselecteerd had, werkte de verbinding direct. Vervolgens kwam nog een sms binnen (met tijd van de ochtend) dat het nummerbehoud succesvol is uitgevoerd. Hier was ik erg blij mee, aangezien het nogal eens fout wil gaan bij nummerbehoud naar een andere provider.

Kortom, vlekkeloze overgang van Vodafone naar Choozze. Nu genieten van een vermindering in kosten van €27 per maand :D. Betaalde bij Vodafone €34 p/mnd (Toestel en F&F BSW 90 minuten, 1000 MB en onbeperkt SMS) en ga nu €7 betalen voor de 500MB bundel (en 100MB, 100 belminuten en 100 SMS).

Internetbereik valt mij alleszins mee. Vaak is het zelfs nog beter dan met Vodafone, wat ik niet verwacht had :). Dit is uiteraard voor iedereen verschillend, afhankelijk van de dekking. Alleen sinds vanavond hoor ik niemand meer en mensen horen mij ook niet meer :(. Mocht dit morgen niet verbeterd zijn, dan zal ik even een support ticket gaan loggen.

Edit: Probleem is opgelost na een herstart, lag blijkbaar aan mn telefoon.

[Voor 6% gewijzigd door edwin90 op 30-10-2014 23:48]

• krissie100
@edwin is het 100mb+500mb???
ik dacht dat het in plaats van 100 bij dat abonnement 500mb wordt?

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:23
krissie100 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:09:
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar las later ergens dat het 100+500 werd. Heb zojuist echter even ingelogd in Mijn Choozze en daar zie ik die 100 MB nergens staan.

Misschien kan de medewerker van Choozze hier iets over zeggen?

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-02 12:41

denemio

derpdennis

Gisteravond ook maar choozze besteld. We gaan het zien (:

• pimsaint
Frenz64 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:53:

Overigens zeer positief dat hier ook de "helpdesk" van Choozze zit. Eindelijk een bedrijf dat snapt waar hij zijn voelhorens uit moet steken en daar zo te lezen ook nog naar acteert ook.
Toch wel jammer dat vragen over 4G ontweken worden op zowel fora, FAQ sectie én support via tickets...

• krissie100
4G bieden ze niet aan, dit is te duur voor ze, want doordat de grote merken, in dit geval t-mobile 4G aanbieden komt er meer ruimte op de 3G band waardoor dit soort kleine bedrijven daarvoor goedkope prijzen kunnen aanbieden, en dat kan (nog) niet voor 4G, Ik zie daarom ook niet snel 4G naar Choozze komen, helaas voor sommigen.

• stijnec1
dat is erg jammer. Ik stap vrijdag over naar choozze bright, omdat zij de enige zijn die roaming binnen de bundel aanbieden. T mobile netwerk en geen 4g vind ik een nadeel, maar neem ik op de koop toe. Mocht er echter een andere aanbieder komen die ook roaming uit de bundel aanbiedt inclusief 4g, dan ben ik ook weer weg

• pimsaint
Dat is inderdaad jammer. Ik zou het geen probleem vinden om binnen Nederland wat extra's te betalen voor 4G toegang, ook wanneer dat niet geldt in het buitenland.

edit:
En ineens een reactie op de ticket. "Choozze maakt gebruik van een landelijk dekkend 3G netwerk met een snelheid van maximaal 14,4 Mbps. We kunnen momenteel niet zeggen of en/of wanneer Choozze over zal gaan op 4G in de toekomst. Mochten we daar toe beslissen dan communiceren wij dat natuurlijk direct naar onze klanten."

Duidelijk! :D

[Voor 52% gewijzigd door pimsaint op 29-10-2014 10:32]

Een thema waar veel vragen over zijn is 4G. En terecht, want op dit moment laten de grote partijen hier veel geluiden over horen.

Antwoord op de vraag "Kan je ook Choozzen via 4G?" :
Nee. Choozze maakt gebruikt van het betrouwbare 3G netwerk van T-mobile.

Antwoord op de vraag "Gaat Choozze 4G binnenkort aanbieden?" :
We zijn aan het bekijken of 4G een goede aanvulling kan zijn bovenop de al interessante abonnementsvormen die we op dit moment aanbieden.

Voordat ik jullie een vraag ga stellen, wil ik jullie wijzen op een artikel geschreven door Arnoud Wokke, een bekende bij Tweakers: reviews: Netwerkrace in volle gang: is 4g+ echt sneller?

En dan nu mijn vraag: Als Choozze 4G zou gaan aanbieden via een extra bundel, hoeveel zou je dan bereid zijn te betalen?

• stijnec1
ik €5 per maand

[Voor 50% gewijzigd door stijnec1 op 29-10-2014 11:11]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 12:20
Maak even een poll anders ;)
http://poll.dezeserver.nl/index.cgi?action=create

Het lijkt me overigens logisch dat 4g meer kost afhankelijk van je bundel....

[Voor 33% gewijzigd door Vandread op 29-10-2014 11:13]

Pssst Tesla kopen?

Royalty schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Het antwoord kun je inderdaad nalezen bij de 'Veel beantwoorde vragen' op de site.
krissie100 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:09:
Als je aan 100 MB niet genoeg hebt, kun je deze inruilen voor 500MB, 1GB en 2GB. De 100MB komen dan te vervallen.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
@ Choozze, fijn dat jullie hier via een bedrijfsaccount aanwezig zijn om vragen te beantwoorden! Nu heb ik 2 dagen geleden een aantal vragen via het contactformulier op jullie site gesteld. Nu heb ik daar nog niks van vernomen, weet u zo wat de doorlooptijd normaal is?

Ik zal ze hier ook stellen zodat ook anderen mogelijk iets aan het antwoord hebben of misschien het antwoord zelf kunnen geven:

- Lopen de abonnementen van de eerste t/m de laatste dag van de maand, of kan dit bijvoorbeeld ook van 20 okt. tot 20 nov zijn?

- Zijn er nog kosten verbonden aan het pauzeren van je abbonement, of aan het overstappen tussen zero en bright? En hoe gaat dit in zijn werk, kun je dit zelf regelen via de aangekondigde app?

• pimsaint
Als de optie zou verschijnen voor 5 euro neem ik hem direct.

• Royalty
Anoniem: 615559 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:13:

Als je aan 100 MB niet genoeg hebt, kun je deze inruilen voor 500MB, 1GB en 2GB. De 100MB komen dan te vervallen.
Dit klopt niet. Dit is een extra optie, immers er staat ook op de site bij je bestelling "Extra data".
Dus deze zou er bij moeten komen ipv vervallen of inruilen. Lees EXTRA!!!
Ik meen dit ook eerder bij jullie Faqs/vragen gezien te hebben, maar de site is aangepast.
Dat er een voorbeeld stond van 100mb + 500mb = 600mb

[Voor 5% gewijzigd door Royalty op 29-10-2014 12:43]

• JackL89
Choozze, Hollands Nieuwe of gewoon Vodafone? Ik weet het niet meer, haha.

Hoe vaak gebruiken we tegenwoordig nog 3G of 4G? Ik niet heel vaak. Thuis heb ik wi-fi, op het werk heb ik wi-fi en bij vrienden/familie kan ik ook op het wi-fi netwerk internetten als ik wil. Alleen onderweg gebruik ik 3G of 4G. Of wordt 4G in de nabije toekomst sneller dan wi-fi?

Choozze is een serieuze optie voor mij. Wat zal ik 'Choozzen'? :9

• Dacuuu
JackL89 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:24:
Choozze, Hollands Nieuwe of gewoon Vodafone? Ik weet het niet meer, haha.

Hoe vaak gebruiken we tegenwoordig nog 3G of 4G? Ik niet heel vaak. Thuis heb ik wi-fi, op het werk heb ik wi-fi en bij vrienden/familie kan ik ook op het wi-fi netwerk internetten als ik wil. Alleen onderweg gebruik ik 3G of 4G. Of wordt 4G in de nabije toekomst sneller dan wi-fi?

Choozze is een serieuze optie voor mij. Wat zal ik 'Choozzen'? :9
Je vergeet Simyo ;)

Crypto.com cashback tips

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooi alles loopt nu ook via https!

• JackL89
En Tele 2?

• Xandrios
Helaas heb ik nog geen oplossing mbt mijn roaming issue. Ben momenteel in Griekenland. Choozze heeft technische problemen om de Nationale carrier (Cosmote) te gebruiken. Telefoon logt wel in en heeft 3G signaal, maar internet en bellen is onmogelijk.

Choozze heeft aangegeven dat meerder mensen hier problemen mee hebben. Gezien de grootte van Choozze verwacht ik dat dit in de zomerperiode is geweest. En helaas is dit probleem nog niet opgelost.

Het alternatief dat door Choozze is aangedragen is om een ander netwerk te gebruiken (Wind). Buiten de twee grootste steden heeft Wind echter slechts 3G dekking voor minder dan 30% van de bevolking (!). Op 2G is internet niet mogelijk (Enkel time-outs). In mijn geval is internet dus niet mogelijk bij ons huis en omgeving. Dus ik zie Wind dus eigenlijk niet als een oplossing.

Ben benieuwd of ik hier een reactie en (hopelijk) oplossing op ga krijgen. Anders heeft Choozze geen toegevoegde waarde, en zal ik alsnog een losse telefoon met Cosmote simkaart moeten gebruiken voor internet. Daar wilde ik nu net van af..

[Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 29-10-2014 14:27]

• markheloking
Aangezien ik begraven ben onder wat andere posts stel ik nogmaals de vraag:

Mensen die na het aansluiten van hun abbo (zeg een maandje a twee later) hebben besloten om nummerbehoud aan te vragen: ging dit ook kosteloos/met weinig moeite?

Over het kostenaspect kan choozze support misschien opheldering geven?

• kadir55
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Anoniem: 615559 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:07:
Een thema waar veel vragen over zijn is 4G. En terecht, want op dit moment laten de grote partijen hier veel geluiden over horen.

Antwoord op de vraag "Kan je ook Choozzen via 4G?" :
Nee. Choozze maakt gebruikt van het betrouwbare 3G netwerk van T-mobile.

Antwoord op de vraag "Gaat Choozze 4G binnenkort aanbieden?" :
We zijn aan het bekijken of 4G een goede aanvulling kan zijn bovenop de al interessante abonnementsvormen die we op dit moment aanbieden.

Voordat ik jullie een vraag ga stellen, wil ik jullie wijzen op een artikel geschreven door Arnoud Wokke, een bekende bij Tweakers: reviews: Netwerkrace in volle gang: is 4g+ echt sneller?

En dan nu mijn vraag: Als Choozze 4G zou gaan aanbieden via een extra bundel, hoeveel zou je dan bereid zijn te betalen?
Voor een 4G bundel heb ik €2,50 extra over.

• Wom
  • Laatst online: 22:39
Nu dat ik in België werk was ik op zoek naar een Belgische provider. Maar met een aanbod zoals Choozze dat heeft zou ik feitelijk maar één provider nodig hebben voor België en Nederland. Momenteel ben ik al abbo bij T-Mobile zonder 4G dus ik verwacht daar geen verandering van service eigenlijk.

Mijn huidige abonnement loopt ook af volgende week. Denk maar te gaan overstappen eigenlijk.

// Zojuist de bestelling maar afgerond. Met een dergelijke opzegtermijn loop ik amper risico. Zal mijn ervaringen hier wel delen. In ieder geval direct na de bestelling een bevestigingsemail gekregen. Eerste keer dat ik moet overstappen met behoud van nummer, dus ben benieuwd :+

[Voor 26% gewijzigd door Wom op 30-10-2014 10:51]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• markheloking
Ik heb inmiddels ook een Zero sim aangevraagd. Eens kijken wat de bevindingen zijn van het t-mobile netwerk ten opzichte van het vodafone netwerk in mijn regio.

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-02 12:41

denemio

derpdennis

Mijn bestelling verliep soepel, direct een bevestigingsmail en een dag later al de informatie over mijn nummerbehoud (:

• javaboon2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-03-2018
Wat ik nou nergens kan vinden is hoe groot de internet bundel is van het bright abo in het buitenland ?

Life is like a box of chocolates

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 22:06
javaboon2 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:50:
Wat ik nou nergens kan vinden is hoe groot de internet bundel is van het bright abo in het buitenland ?
zo groot als de bundel in Nederland. het is namelijk 1 bundel binnen heel europa

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

en dat is dus een FUP van 10.000 MB, 3.000 minuten en 3.000 SMS, zie openingspost. Geldend voor heel EU, Noorwegen en Liechtenstein.
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee