Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-09-2018
Het lijkt erop dat Simpel in alle stilte een prepaid startpakket heeft gelanceerd dat te koop is bij Action. Verder kan ik er nog helemaal niets over vinden zelfs niet op de website van Simpel.
link naar het product: www.action.nl/simpel-prep...kket-incl-12-50-beltegoed
Ik vraag me af waarom Simpel voor deze uiterst stille methode heeft gekozen om deze dienst te lanceren. Ook over tarieven en mogelijkheden van het pakket kan ik nog niets terugvinden. ;-) maar toch leuk dat het al bekend is voor Simpel zelf met een officieel persbericht komt.

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:48
van de website van simpel zelf: http://simpel.nl/prepaid/ exclusief bij de Action.

verder staan daar zo'n beetje alle ingredienten die je zoekt.

Waar ik die url vandaan heb? van het plaatje van de action. daar staat deze url gewoon genoemd.
quote:
Goed om te weten

Je simkaart activeren

Je simkaart wordt automatisch actief zodra je voor het eerst belt, sms’t of gebruik maakt van mobiel internet. Simpel.

Tarieven

Met Simpel Prepaid profiteer je van goedkope tarieven. Bellen, sms’en en internetten in Nederland kost slechts 5 cent per minuut/SMS/MB. Je betaalt een starttarief van 5 cent per gesprek. Voor het gebruik van je simkaart in het buitenland, naar buitenlandse telefoonnummers of naar nummers met speciale tarieven gelden speciale tarieven.
Klik hier voor een overzicht van deze tarieven.

Verlies/diefstal

Als je simkaart kwijt, kapot of gestolen is kun je een nieuwe simkaart kopen. Dit kan alleen bij Action. Mocht er op de oude sim nog tegoed staan, dan kan dit niet worden overgezet.

Voorwaarden

Opwaarderen en je tegoed inzien

Opwaarderen doe je online via ‘Mijn Simpel Prepaid’. Je betaalt gemakkelijk en veilig via iDEAL. Je kunt opwaarderen met €10, €20 of €30, ook kun je altijd de hoogte van je tegoed inzien op Mijn Simpel Prepaid.

Houdbaarheid tegoed en simkaart

Als je drie maanden niet hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren. Zodra je opwaardeert wordt het bevroren tegoed weer vrijgegeven.

Wanneer je zes aaneengesloten maanden geen gebruik maakt van je simkaart wordt deze gedeactiveerd. Dit betekent dat het tegoed vervalt en het mobiele nummer onbruikbaar wordt. Nummerbehoud bij overstappen naar een andere aanbieder is dan niet meer mogelijk. Het is ook niet mogelijk om de simkaart opnieuw te activeren.
Even maar vast wat addertjes in dikke letters gezet. Lijkt erop alsof dit een minimaal product is met weinig kosten voor simpel, maar met voldoende inkomsten door vervallen beltegoed.
quote:
dicksterk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:48:
maar toch leuk dat het al bekend is voor Simpel zelf met een officieel persbericht komt.
Aangezien het een exclusief voor action product is verwacht ik overigens dat een eventueel persbericht en reclame van action af zal komen. Het is typisch een action product dat goedkoop even bij de kassa wordt meegenomen. (leuk voor €4,99 heb je €12,50 beltegoed... Voordat je die €12,50 tegoed hebt gekregen heb je al minstens voor €30,- moeten opwaarderen en heb je voor dat geld (€34,99) 850 belminuten.
of slechts 850MB voor die €34,99.. Niet echt een koopje dus.

nachtnet wijzigde deze reactie 07-10-2015 22:09 (99%)

nachtnet zonder hoofdletter

• dicksterk
;-) en dat plaatje kon ik nou net niet zien omdat ik blind ben. Maar dan nog blijft het erg vreemd dat het via geen enkele nieuwsbron of google te vinden is behalve als je precies simpel prepaid startpakket invoert in google. Dus toch in stilte gelanceerd.

• dicksterk
Nee niet echt een koopje. Vreemde move want in november speculeerde simpel nog over het openbreken van de prepaidmarkt en dat ze echt iets zouden gaan veranderen. Dit is bepaald niet spectaculair. Wat ik me wel afvraag: beltegoed van een gestolen/verloren simkaart kan niet worden meegenomen naar een nieuwe simkaart. Zou dat dan ook gelden voor je telefoonnummer?

• nachtnet
quote:
dicksterk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:29:
Nee niet echt een koopje. Vreemde move want in november speculeerde simpel nog over het openbreken van de prepaidmarkt en dat ze echt iets zouden gaan veranderen. Dit is bepaald niet spectaculair. Wat ik me wel afvraag: beltegoed van een gestolen/verloren simkaart kan niet worden meegenomen naar een nieuwe simkaart. Zou dat dan ook gelden voor je telefoonnummer?
Ik kom zowel op het plaatje van de action als op de simpel site geen informatie over nummerbehoud bij simpel-prepaid tegen. Maar verwacht dat er wel enige vorm van nummerbehoud mogelijk is.

Bel en sms tarieven zijn overigens wel concurerend. Data tarief is vrij duur. Daarnaast kom ik ook geen informatie tegen over eventuele data snelheid?

• dicksterk
Volgens mij biedt *Bliep dezelfde bel-smstarieven aan dus dan zijn ze ook daarin niet nieuw.

• nachtnet
quote:
dicksterk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:14:
Volgens mij biedt *Bliep dezelfde bel-smstarieven aan dus dan zijn ze ook daarin niet nieuw.
quote:
dicksterk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:48:
Ik vraag me af waarom Simpel voor deze uiterst stille methode heeft gekozen om deze dienst te lanceren.
Ik neem aan dat je nu snapt waarom zowel simpel als action hier voor de stille methode gekozen hebben?

• jack2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-04 00:05
"Als je drie maanden niet hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren."

40 euro per jaar opwaarderen? Dat is totaal niet interessant voor de kleine beller.

Maar momenteel staat er wat anders:

"Als je drie maanden je simkaart niet hebt gebruikt of hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren."

Nu is het ineens wel interessant! Bij onbeperkte geldigheid duiken ze met 5 cpm en 5c starttarief onder de prijs van Simyo (10 cpm, 1e volledig) en Lyca (9 cpm + 9c start). Je moet alleen wel de simkaart actief houden door om de drie maanden een uitgaand gesprek op te zetten.

Wel een kleine opmerking: Simyo, Lyca, Kruidvat e.d. zitten op het KPN netwerk terwijl Simpel en *bliep op het T-Mobile netwerk zitten...

jack2 wijzigde deze reactie 14-02-2016 17:54 (10%)

• incaz
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
Ik kan niets vinden over nummerbehoud. Kan dat met prepaid? En kan dat met Prepaid Simpel?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-04 22:12
quote:
jack2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:40:
"Als je drie maanden niet hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren."

40 euro paar jaar opwaarderen? Dat is totaal niet interessant voor de kleine beller.

Maar momenteel staat er wat anders:

"Als je drie maanden je simkaart niet hebt gebruikt of hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren."

Nu is het ineens wel interessant! Bij onbeperkte geldigheid duiken ze met 5 cpm en 5c starttarief onder de prijs van Simyo (10 cpm, 1e volledig) en Lyca (9 cpm + 9c start). Je moet alleen wel de simkaart actief houden door om de drie maanden een uitgaand gesprek op te zetten.

Wel een kleine opmerking: Simyo, Lyca, Kruidvat e.d. zitten op het KPN netwerk terwijl Simpel en *bliep op het T-Mobile netwerk zitten...
Ik denk dat *bliep het interessantste is omdat je de optie hebt een dagbundel van 67 MB voor 50 cent aan te schaffen (=15 euro per maand voor 2GB). Bij Simpel/Action reken je voor 2GB per maand 100 euro af...

• jack2
Op de Simpel website staat de volgende tekst:
Houdbaarheid tegoed en simkaart

Als je drie maanden je simkaart niet hebt gebruikt of hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren.

Wanneer je zes aaneengesloten maanden geen gebruik maakt van je simkaart wordt deze gedeactiveerd.
Hieruit concludeerde ik dat je het beltegoed bij Simpel Prepaid onbeperkt kunt behouden als je de simkaart actief houdt door te bellen/sms'en/internetten, zonder dat je hoeft op te waarderen. Net als bij T-Mobile Prepaid.

Maar dit blijkt niet het geval te zijn! Ik heb mijn simkaart geactiveerd op 28-11-2015 en maak er af toe gebruik van, maar bij "Verbruik" blijft het volgende staan: "Verloopt op 27-05-2016". De datum schuift niet op. De bovenstaande tekst is dus misleidend.

Jammer, maar exit Simpel. ;w

• incaz
  • Nu online
Jack2: je kunt ze nog om een reactie vragen en als die niet bevredigend is een mailtje doen richting de reclamecodecommissie.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:51
0,05 cent per mb/minuut is natuurlijk ook wel erg goedkoop, dat vind je bij geen andere provider.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dat is wel een keiharde faal eigenlijk...In dat geval zijn SMS-jes nog bijna goedkoper dan Whatsappberichten.. Lezen beste man, lezen...

Zulke stomme fouten kom je vaker tegen, vooral na 2001... }:O

sypie wijzigde deze reactie 17-02-2016 16:22 (31%)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:19
quote:
ASW1 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:15:
0,05 cent per mb/minuut is natuurlijk ook wel erg goedkoop, dat vind je bij geen andere provider.
Simpel probeerde om 0,05 euro op te schrijven, maar schreef 0,05 cent ! 8)7

• jack2
Ik heb inderdaad contact opgenomen met Simpel en heb zowaar een keurig net antwoord gekregen:

"Het klopt dat wij je tegoed bevriezen wanneer je voor een periode van drie maanden niet opwaardeert. Een opwaardering zal je tegoed weer ontdooien waarna je vervolgens weer kunt bellen, sms'en en/of internetten. Ik zal verder kijken of het mogelijk is om de tekst op de website aan te laten passen."

De tekst op de website is overigens nog niet aangepast.

• Ridder
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 02:04

Ridder

Advanced Moo Device

Het leek me interessant vanwege de "onbeperkte" houdbaarheid.....maar als dat niet zo blijkt te zijn is het geen optie.
Ik heb een SIM nodig voor telefoon die aan/in autoradio zit en daarmee gebruik ik een beetje data voor o.a. navigatie (Waze).
Wat is voor mij de beste optie? Ik kan nergens onbeperkt houdbare prepaids vinden.

• jack2
Mijn SIM is inderdaad na 3 maanden geblokkeerd voor uitgaand verkeer terwijl er nog zo'n 6 euro beltegoed op staat. Ik twijfel nog even of ik mijn verlies neem of dat ik toch een keer ga opwaarderen. Aangezien het minimum opwaardeerbedrag 10 euro is neig ik naar het eerste.

@Ridder: we dwalen een beetje af maar voor zover ik weet hebben deze providers een onbeperkte houdbaarheid: Ben, KPN, Lyca, Simyo, T-Mobile, Vectone. Dat wil zeggen, je moet je aansluiting wel actief houden door er om de X maanden gebruik van te maken maar je hoeft niet om de Y maanden op te waarderen. Ik zou T-Mobile afraden want ondanks actief gebruik hebben ze bij mij al twee simkaartjes geblokkeerd. Simyo heeft als nadeel dat je "in de min" kunt komen met je beltegoed. Voor jouw toepassing zou ik Lyca adviseren, dat gebruik ik zelf ook. Ze hebben databundels vanaf 500 MB maar bij licht gebruik ben je goedkoper af met het Saver tarief van 1 cent per MB. En soms hebben ze acties zoals 3 maanden onbeperkt data bij een keer opwaarderen. Laat je niet afschrikken door hun (voor Nederlandse begrippen) bizarre website.

jack2 wijzigde deze reactie 05-03-2016 12:38 (3%)

• incaz
  • Nu online
Lebara One lijkt ongeveer hetzelfde als Lyca, ook zelfde tarieven zo te zien, maar is iets (niet veel, maar wel iets) minder ondoorgrondelijk qua site lijkt het.
Wel bizar dat je goedkoper naar Verweggistan kunt bellen dan naar het mobieltje van je buren.

• jack2
Bij Lebara is het beltegoed niet onbeperkt geldig. "Als u 6 maanden niet opwaardeert, raakt uw beltegoed bevroren en is het niet meer mogelijk om uitgaande gesprekken te voeren of SMS te verzenden."

• Obelink
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01-2017
quote:
jack2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:09:
Ik heb inderdaad contact opgenomen met Simpel en heb zowaar een keurig net antwoord gekregen:

"Het klopt dat wij je tegoed bevriezen wanneer je voor een periode van drie maanden niet opwaardeert. Een opwaardering zal je tegoed weer ontdooien waarna je vervolgens weer kunt bellen, sms'en en/of internetten. Ik zal verder kijken of het mogelijk is om de tekst op de website aan te laten passen."

De tekst op de website is overigens nog niet aangepast.
Het lijkt erop dat ik hier het antwoord vind op de vraag waarmee ik dit topic gevonden heb. Ik heb een Simpel pre-paid sim in mijn smartphone. Zo kan ik voor weinig geld bellen en ook internetten. Omdat ik heel weinig gebruik maak van mobiel internet zijn de kosten niet zo'n punt. Ik verkeerde dus in de veronderstelling dat mijn tegoed houdbaar is zolang ik er gebruik van maak. Echter krijg ik nu sms-jes dat mijn nummer niet actief is. Er staat letterlijk: "Als dat zo blijft, dan word je tegoed over 2 weken bevroren. Je kunt het dan niet gebruiken." Wat klinkt dat onprofessioneel overigens.

Ik heb de klantenservice al gemaild maar een dom antwoord terug gekregen: "Deze sms ontvang je als je drie maanden je simkaart niet hebt gebruikt of hebt opgewaardeerd. Je tegoed zal dan worden bevroren. Wanneer je de simkaart niet elke drie maanden opwaardeerd en/ of je maakt er geen gebruik van, zal je nummer na zes maanden worden gedeactiveerd en vervalt het tegoed wat dan nog op je simkaart staat."

Ik heb duidelijk aangegeven dat mijn simkaart wel gebruikt word maar dat dringt dan weer niet door.

Het laatst heb ik ongeveer een week voor kerstmis opgewaardeerd dus het lijkt inderdaad dat die termijn van drie maanden na het opwaarderen word aangehouden. Dit is dus in tegenspraak met wat door de klantenservice gezegd word. Nergens staat dat je elke drie maanden moet opwaarderen. Zoveel bel ik ook niet.

Mijn beltegoed is nog €11,- en er staat dat dit verloopt op 17-12-2016 dus die €11,- wil ik ook houden.

Ik ga in ieder geval de klantenservice bellen. Wat kan ik nog meer doen?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• ASW1
Bij veel providers staat in de voorwaarden dat je echt moet bellen of sms-en om je tegoed actief te houden.
Internetten telt om een of andere reden niet.
Is dat het misschien?

• Obelink
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01-2017
ASW1: ik bel er ook mee. Meer dan internetten.

Ik heb net een lang gesprek met de klantenservice gehad. Ze hebben al meer telefoontjes van klanten gehad hierover. Omdat ze menen dat ze dit sms niet juist gecommuniceerd hebben word er toegezegd dat de houdbaarheid met drie maanden word verlengd.

Verder heb ik nog duidelijk proberen te maken dat Simpel niet duidelijk maakt dat je volgens hun elke drie maanden moet opwaarderen. De medewerker heeft hierop na lang zoeken verwezen naar https://www.simpel.nl/prepaid/default.aspx waar staat: "Als je drie maanden je simkaart niet hebt gebruikt of hebt opgewaardeerd wordt je tegoed bevroren." Ik heb proberen uit te leggen dat ik hier in lees als ik mijn sim kaart wel gebruik ik dus niet hoef op te waarderen -zolang er nog beltegoed is. De medewerker leest in dat zinnetje dat je elke drie maanden moet opwaarderen.

Obelink wijzigde deze reactie 10-03-2016 09:26 (96%)
Reden: gesprek met klantenservice simpel

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• ASW1
Die medewerker begrijpt de betekenis van het woord "of" niet. Het is ook niet eenvoudig personeel te werven dat de Nederlandse taal beheerst.

• jack2
Nu staat er opeens "Verloopt op 28-12-2016" bij mijn beltegoed en kan ik weer bellen en internetten!

Waar die einddatum op gebaseerd is weet ik niet maar ik ga er van profiteren en het beltegoed opmaken...

• ASW1
Ze hebben de prijzen met het honderdvoudige verhoogd! :o
Zie oude en nieuwe verpakking naast elkaar.

http://i.imgur.com/zBSn6Cw.jpg

• dicksterk
Is simel alweer gestopt met zijn prepaid-propositie? de site simpel.nl/prepaid is eg.

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:40
quote:
dicksterk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:04:
Is simel alweer gestopt met zijn prepaid-propositie? de site simpel.nl/prepaid is eg.
Lijkt me niet? Ze worden in ieder geval nog verkocht bij de Action, ze hangen nog in het schap.
Overigens nog nooit gezien dat iemand zo'n simpel startpakket pakte en de verpakkingen die er nu hangen zijn ook wel redelijk oud/hangen er redelijk lang. Lijkt me dus dat het niet zo lekker loopt...

• dicksterk
Wanneer heb je ze zien hangen?
Voor zover ik kan zien is alles wat ermee samenhing verwijderd. De website simpel.nl/prepaid/ en ook de verwijzingen op de actionsite leiden naar een 404(als ik action simpel prepaid google)

• timmie1
  • Laatst online: 01:40
quote:
dicksterk schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:01:
Wanneer heb je ze zien hangen?
Voor zover ik kan zien is alles wat ermee samenhing verwijderd. De website simpel.nl/prepaid/ en ook de verwijzingen op de actionsite leiden naar een 404(als ik action simpel prepaid google)
2 dagen terug heb ik ze zien hangen.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 12:13
Eén van mijn sims is simpel prepaid. Inderdaad 5 cent per MB. Werkt prima.
Inderdaad is de pagina waar je moet opwaarderen gewijzigd, maar who cares?

zetje01 wijzigde deze reactie 28-07-2016 01:11 (33%)

• dicksterk
Waar kan ik de huidige tarieven van simpel prepaid terugvinden?
Ik wil vooral weten wat data kost: 5 cent staat me bij. Maar is er ook nog een starttarief per connectie? Zo nee, per hoeveel kb wordt er afgerond

• IMTS
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-04 23:01
quote:
dicksterk schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:33:
Waar kan ik de huidige tarieven van simpel prepaid terugvinden?
Ik wil vooral weten wat data kost: 5 cent staat me bij. Maar is er ook nog een starttarief per connectie? Zo nee, per hoeveel kb wordt er afgerond
Simpel prepaid kost 5 cent per min, 5 cent per sms en 5 cent per MB. De afronding is per seconde bij bellen en per kB bij data. Ook is er een starttarief van 5 cent per gesprek.

Deze cijfers weet ik uit mijn hoofd, omdat ik mijn verbruik(skosten) regelmatig controleer via Mijn Simpel, maar helaas hebben zowel Simpel als Action de betreffende webpagina's verwijderd. Ook de precieze URL van Mijn Simpel Prepaid is veranderd, dus het lijkt mij dat Simpel ermee bezig is.

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 18:00
Mijn verbruik is ongeveer EUR 1,50 per maand (telefonie én internet). Toch heb ik zojuist een SMS gehad met de tekst: "Beste klant, dit nummer is 2,5 maand niet actief. Als dat zo blijft, dan wordt je tegoed over 2 weken bevroren. Je kunt het dan niet gebruiken. Groeten, Simpel."

Ik heb contact opgenomen met Simpel, maar die zeggen gewoonweg dat het op te lossen is door op te waarderen met EUR 10,- en dan even een belletje te plegen. Terwijl ze wel toegeven dat ze zien dat ik inderdaad iedere maand voor zo'n EUR 1,50 verbruik.

EDIT: na anderhalve week nog een keer ingelogd en toen bleek dat Simpel de datum tot wanneer het tegoed houdbaar is, toch had verlengd naar 1-4-2017. Kortom, een storm in een glas water. Simpel stuurt SMS-jes om je bang te maken. Ze hopen dat je gaat opwaarderen. Als je dat niet doet, dan verlengen ze toch gewoon de houdbaarheidsdatum, omdat dat gewoonweg moet volgens de voorwaarden.....

nathalia wijzigde deze reactie 10-10-2016 17:59 (37%)

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 25-01 12:15
Sowieso lijkt het er op dat Simpel Prepaid (klanten) niet echt seriues lijkt te nemen.... Je kan amper fatsoenlijk de tarieven terug vinden.

Raar want vlak voordat ze met Prepaid kwamen, kondigen ze nog aan dat ze met spectaculaire Prepaid tarieven zouden komen en nu blijkt dat ze geen eens Prepaid Bundels hebben! Dat schiet natuurlijk ook niet op.

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-04 16:12
Ik ben moe en sjagerijnig en moet dit even van me afschrijven.

Simpel zegt dat er geen verdubbel-actie is. Er zijn alleen soms verdubbeldagen voor abbo's.

Persoon 1 zegt dat de simkaart gratis is. Die moet ik betalen in de Albert Heijn.
Daarna persoon 2 dat die verdubbeling-flyers voor abonnementen zijn.
Allebeide gesprekken maar opgenomen.
Ik ga op tijd naar bed, ik neem wel een duurdere partij.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
@chronoz ik heb altijd het idee dat Prepaid bij Simpel een beetje een ondergeschoven kindje is, gezien het feit er op de website niet zoveel over te vinden is. (Overigens is dat niet alleen bij Simpel, maar bij bijna alle providers)

Maar ik zie op jou foto dat er staat dat de sim-kaart gratis is met 5 euro tegoed, daarachter staat een sterretje. Waar verwijst dat sterretje naar? Daarnaast zul je nu 5 euro voor de simkaart betaald hebben, klopt dat? Want dan heb je namelijk 5 euro betaald voor 5 euro prepaid tegoed en is de simkaart inderdaad gratis.

Dan zie ik aan de rechterkant staan dat het prepaidtegoed verdubbeld wordt bij opwaardering, lijkt me toch behoorlijk zwart op wit dan. Waarom lukt dit niet / gebeurd dit niet?

In ieder geval heb ik je post even naar het juiste topic verplaatst.

• zetje01
Ik heb ook prepaid bij Simpel en destijds wel degelijk verdubbelingen gehad bij opwaarderen.
Overigens, op dit moment krijg je voor 2,50 euro per maand 500 MB data en 250 minuten bellen en onbeperkt SMS. ( sim-only abo )
Dat is voor mij (kleingebruiker) nog voordeliger dan prepaid.

• chronoz
quote:
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:38:
@chronoz
Dan zie ik aan de rechterkant staan dat het prepaidtegoed verdubbeld wordt bij opwaardering, lijkt me toch behoorlijk zwart op wit dan. Waarom lukt dit niet / gebeurd dit niet?
Meneer. Er bestaat geen prepaid-verdubbel actie meneer, er zijn alleen verdubbeldagen voor abonnementen.

U moet begrijpen hoe prepaid werkt. U koopt een simkaart en kunt online €20 tegoed erbij kopen, snapt u dat?

Verdubbeldagen en acties komen soms voor, maar gelden alleen voor abonnementen. U wilt prepaid, maar voor verdubbeling, dan moet u een abonnement nemen.

Ik heb hem nog gezegd dat het een tijdelijke actie was bij de AH, Primera, etc. en dat ik wel 5x prepaid op de flyer las, maar hij bleef herhalen dat er inderdaad verdubbelingen zijn en toen begon ik ook aan mezelf te twijfelen.

Ik snap ook niet dat ik zo vaak geld probeer te besparen. Ik heb maar een maandje een simkaart nodig voor praten met recruiters, dus ik neem wel een duurdere kaart. Zeker als het maar 4-5 uur bellen is met recruiters over een maandje. €20 besparen weegt dan ook niet op tegen 3x 20 minuten in de wachtrij voor de klantenservice.
  • Jammer dat mijn Simyo simkaart net verlopen is, die waren goed en hadden heldere prijzen.
  • Kruidvat heeft heldere prijzen.
  • AH prepaid heeft ook gratis beltegoed-acties.
  • Libara en die andere bieden alles gratis aan.
  • T-mobile prepaid alleen marketing op de site, je moet even verder zoeken voor de prijzen: https://www.t-mobile.nl/k...ng-en-abonnement/tarieven
Ik haal zo een Kruidvat simkaart en ga aan de slag. Ik verspil veel te veel tijd om om kleingeld weer.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
chronoz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:33:
Ik heb hem nog gezegd dat het een tijdelijke actie was bij de AH, Primera, etc. en dat ik wel 5x prepaid op de flyer las, maar hij bleef herhalen dat er inderdaad verdubbelingen zijn en toen begon ik ook aan mezelf te twijfelen.
Maar de foto hierboven lijkt mij toch helder? Koop prepaid tegoed tot 1 oktober en krijg 2x zoveel. Verder ga je niet in op de andere vragen die ik je stelde, maar goed.
quote:
€20 besparen weegt dan ook niet op tegen 3x 20 minuten in de wachtrij voor de klantenservice.
Je kan Simpel het beste ook een Whatsapp of Facebook bericht sturen. Daar reageren ze ook niet meteen, maar hoef je in ieder geval niet zelf in de wacht te hangen. :)

• chronoz
Ja, tijdens mijn 2e gesprek zegt de persoon aan de klantenservice gratis simkaart.

Tijdens 3e gesprek gaat het helemaal mis. Ik vraag nog of hij even op Twitter kan kijken voor de foto van de flyer.

Je hebt verder helemaal gelijk, maar wil even mijn CV overal uploaden met een tijdelijk 06-nummer. Bellen is sneller (meestal). Twitter is ideaal voor klantenservice contact verder ja!

chronoz wijzigde deze reactie 28-09-2017 11:43 (12%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
chronoz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:42:
Ja, tijdens mijn 2e gesprek zegt de persoon aan de klantenservice gratis simkaart.
Maar waarom denk je dat die niet gratis is? Waar baseer je die conclusie op?

• chronoz

Je krijgt er wel 5 euro tegoed bij. Alleen jammer dat een klantenservice structureel incorrecte dingen kan zeggen.

Ik vroeg het AH-meisje bij de informatiedesk om even te helpen. Daar hebben ze een hele bak met die flyers voor zich om Simpel prepaid te promoten, maar samen gekeken en uiteindelijk verkocht ze me een simkaart.

Ik denk dat je een simkaart met 5 euro tegoed moet kopen. Vervolgens 20 euro opwaardeertegoed kopen in de Albert Heijn of Primera en dat hij dan automatisch verdubbeld wordt.

Op https://prepaid.simpel.nl/#/ staat niets over de actie zoals die jongen van de klantenservice al zei en wilde ook niet online opwaarderen en weer 20 euro kwijtraken.

Er staat ook een barcode op, dus die zouden ze denk ik bij de AH moeten scannen dat je 20 euro voor 40 euro beltegoed betaalt?

Ik betaal wel extra geld (€0,09 per minuut) deze maand voor een transparantere provider met nette prijzen.

chronoz wijzigde deze reactie 28-09-2017 12:06 (4%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Zoals ik al aangaf is de Simkaart dus gratis en betaal je €4,95 voor €5,- tegoed.
quote:
Ik denk dat je een simkaart met 5 euro tegoed moet kopen. Vervolgens 20 euro opwaardeertegoed kopen in de Albert Heijn of Primera en dat hij dan automatisch verdubbeld wordt.

Er staat ook een barcode op, dus die zouden ze denk ik bij de AH moeten scannen dat je 20 euro voor 40 euro beltegoed betaalt?
Zoiets verwacht ik inderdaad ook. :)

• chronoz
*knip*. Het publiceren van telefoongesprekken zonder toestemming is niet toegestaan.
Ja, 1e klantenservice zei iets anders, maar het is goed zo.

rens-br wijzigde deze reactie 28-09-2017 12:17 (43%)

• Sebber
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11-06-2018
Pff, terwijl m'n sim gewoon in de telefoon zit gaat ie stuk :? Irritant want m'n digid werkt erop..

Nieuwe sim-kaart opsturen doen ze niet.. bellen met de klantenservice is een eindeloos kastje naar de muur gezeik..

Wat helpt is klagen op klachtenkompas..

Mijn conclusie; ga nooit in zee met Simpel want het is een baggerbedrijf ;w

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Sebber schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:44:
Nieuwe sim-kaart opsturen doen ze niet.. bellen met de klantenservice is een eindeloos kastje naar de muur gezeik..
Als je via https://prepaid.simpel.nl/#/ inlogt, kan je dan niet gewoon een nieuwe simkaart aanvragen? Ik heb een Simpel abonnement en via MijnSimpel kan ik heel eenvoudig een nieuwe aanvragen. Kost wel 15 euro en een aantal werkdagen.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Kan dit topic niet beter ingevoegd worden in [Simpel] Ervaringen & Discussie - Deel 2?

Het prepaid gebeuren van Simpel is zo marginaal en bovenaan de laatste pagina van het topic zit je al meer dan twee jaar geleden.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
sambalbaj schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:22:
Het prepaid gebeuren van Simpel is zo marginaal en bovenaan de laatste pagina van het topic zit je al meer dan twee jaar geleden.
Begrijpelijk vraag, aan de andere kant heeft Prepaid wel andere kosten, andere inlogportaal en als ik de reactie hierboven moet geloven, ook een andere manier van aanvragen van de simkaart.

Daarnaast hebben we voor de meeste providers losse abonnementen en losse Prepaid topics.

• deimos
  • Laatst online: 17-03 15:51
Wellicht is dit een algemene vraag, maar gezien ik een prepaid Simkaart bij Simpel heb gekocht stel ik hem toch hier:

De situatie is als volgt. Een vriendin van mij is momenteel op wereldreis en haar abonnement loop eind deze maand af (bij Hollands Nieuwe). Gezien zij nog tot minstens deze zomer in 't buitenland verblijft is het onzinnig om haar abonnement door te laten lopen. Gebeld met Hollands Nieuwe en het is mogelijk om naar een andere provider over te stappen op een prepaid sim-kaart met nummerbehoud.

Nu komt de vraag: Ik kan de nieuwe simkaart (met nummerbehoud) hier in Nederland voor haar activeren. Kan zij echter nog gebruik maken van diensten zoals Whatsapp, zonder dat de nieuwe simkaar in haar toestel zit? Ljkt me wel toch? Gezien haar Whatsapp account is gekoppeld aan haar telefoonnummer en daar niks aan veranderd.

• zetje01
@deimos
Nee, als jij een andere sim met haar nummer activeert, dan werkt haar eigen sim toch niet meer?

• deimos
zetje01 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:26:
@deimos
Nee, als jij een andere sim met haar nummer activeert, dan werkt haar eigen sim toch niet meer?
Haar sim heeft ze niet nodig zolang ze in het buitenland zit. Het gaar er dus om of ze opnieuwe apps moet activeren zoals WhatsApp zonder dat haar nieuwe Sim-Kaart erin zit.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
deimos schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:20:
u komt de vraag: Ik kan de nieuwe simkaart (met nummerbehoud) hier in Nederland voor haar activeren. Kan zij echter nog gebruik maken van diensten zoals Whatsapp, zonder dat de nieuwe simkaar in haar toestel zit? Ljkt me wel toch? Gezien haar Whatsapp account is gekoppeld aan haar telefoonnummer en daar niks aan veranderd.
Staat inderdaad helemaal los van Simpel (of welk willekeurige provider dan ook), maar dit blijft inderdaad gewoon werken.

rens-br wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:51 (5%)

• deimos
rens-br schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:51:
[...]

Staat inderdaad helemaal los van Simpel (of welk willekeurige provider dan ook), maar dit blijft inderdaad gewoon werken.
Top. Dank voor de info!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True