Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Paypal verificatie SMS komt niet binnen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• thompsongast
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13-04 15:26
Hallo beste mede-tweakers,

Ik probeer op Apple TV een film te kopen/huren. Hiervoor is Paypal gelinkt aan mijn iTunes account. Wanneer ik de film wil bekijken vraagt Apple TV om mijn login - geen probleem - en vervolgens om een "Phone Verification" om betalingen door Paypal te accepteren. Het nummer dat zichtbaar is klopt. Wanneer Paypal mij een sms zegt te sturen komt deze niet op m'n telefoon binnen. Momenteel ben ik hier al twee avonden mee bezig zonder resultaat. De tweetraps verificatie van Sony Playstation die vergelijkbaar is werkt wel zonder problemen. Ik ben in de tussentijd niet van provider of toestel gewisseld. De laatste verificatie sms die ik van Paypal kan vinden is van ruim een jaar geleden, het heeft in het verleden dus wel gewerkt. Ook in iTunes op de computer lukt het niet om mijn telefoon/nummer geverifieerd te krijgen.
Ik was benieuwd of iemand dit herkent en/of een oplossing weet! Mocht het in een ander forum thuishoren hoor ik dit graag, gezien de vele variabelen is het lastig plaatsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple TV 4K 32gb
iTunes op Windows 10
Sony Xperia XZ2
Provider: Ben NL (T Mobile netwerk)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Volgens Paypal zijn de berichten wel degelijk gestuurd en als "ontvangen" gemarkeerd.
- Volgens BEN NL staan alle blokkades uit en zou alles binnen moeten komen, ze hebben 3e partij/party SMS ook ingeschakeld zodat niet-gratis SMS berichten ook door komen.
- Telefoon opnieuw opgestart,
- Telefoonnummer in Paypal wijzigen,
- Paypal en T-Mobile Fora afgespeurd - veel gepraat, weinig oplossingen

Beste antwoord (via thompsongast op 23-06-2018 17:14)

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
thompsongast schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:59:
Ik was benieuwd of iemand dit herkent en/of een oplossing weet!
Sinds eergisteren ontvang ik geen smsjes meer van PayPal. Ik heb het tot nu toe opgelost door PayPal mij te laten bellen middels de link "Try another way", waarna ik de code die getoond wordt invoer in mijn telefoon (Nexus 5X, Android 7.1.2/LineageOS 14.1, T-Mobile).
quote:
daupie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:07:
bellen ipv SMS of zelfs met OTP werken?
Die sms is de OTP. Mocht je TOTP bedoelen: dat is inderdaad mogelijk via een omweg. Zojuist ingesteld, werkt uitstekend met FreeOTP.

8088 wijzigde deze reactie 22-06-2018 01:41 (40%)

Alle reacties

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Kan je niet (na inloggen op PayPal.com) een ander telefoonnummer toevoegen, of instellen dat ze je moeten bellen ipv SMS of zelfs met TOTP werken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
thompsongast schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:59:
Ik was benieuwd of iemand dit herkent en/of een oplossing weet!
Sinds eergisteren ontvang ik geen smsjes meer van PayPal. Ik heb het tot nu toe opgelost door PayPal mij te laten bellen middels de link "Try another way", waarna ik de code die getoond wordt invoer in mijn telefoon (Nexus 5X, Android 7.1.2/LineageOS 14.1, T-Mobile).
quote:
daupie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:07:
bellen ipv SMS of zelfs met OTP werken?
Die sms is de OTP. Mocht je TOTP bedoelen: dat is inderdaad mogelijk via een omweg. Zojuist ingesteld, werkt uitstekend met FreeOTP.

8088 wijzigde deze reactie 22-06-2018 01:41 (40%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:41

True

Dislecticus

Je bent op GoT niet de enige: Tele2 en Paypal 2FA , er schijnen dus problemen te zijn met meerdere providers i.c.m. PayPal.

Steam Profile

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09:26
Ik ontvang met Ben ook sinds 2 dagen geen smsjes meer van PayPal. Erg onhandig inderdaad!

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• thompsongast
@8088 Die was ik ook tegen gekomen maar wist niet zeker of ik het kon vertrouwen, ga deze rond de lunch uit proberen - ik laat het weten wanneer het lukt!

@daupie Ander nummer ook geprobeerd maar bleek ook via het T-Mobile netwerk te lopen, volgens mij gaat het hierop mis. Wat ik tot nu toe tegen kwam bij iTunes/Apple TV is telefoon verificatie een verplicht nummertje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daupie
  • Nu online
quote:
Excuses, ik bedoelde inderdaad TOTP :)

@thompsongast Kan je niet gebruik maken van zo'n gratis prepaid kaart van bijv Vodafone of Lycamobile?

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-04 12:46
Heb je toevallig een nummer dat begint met 0636 ( originele Tele2 reeks )?
in het Tele2 ervaringstopic heeft een medewerker van Tele2 bevestigd dat er op deze reeks routeringsproblemen zijn met o.a. smsjes... The_Wireless_Guy in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Hier ook last van, sms komt niet meer aan provider t-mobile

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:41

mark-k

AKA markkNL

quote:
LordSinclair schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:24:
Ik ontvang met Ben ook sinds 2 dagen geen smsjes meer van PayPal. Erg onhandig inderdaad!
Idem, de 'bel-methode' werkt gelukkig wel, iets omslachtiger maar je kunt wel nog gewoon betalingen doen.

• Travelan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:01
Same here, T-Mobile, geen smsjes meer. Al enkele dagen. Misschien bij Paypal melden i.p.v. hier :-)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
Hier net ook maar even uitgetest en het lijkt ook hier niet te werken. Provider is Simpel (T-Mobile netwerk).

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-04 17:23
KPN gaat wel goed

• LordSinclair
Ik heb een dualsim telefoon. Je kan bij PayPal 3 nummers registreren. Dus ik heb nu mijn Simyo nummer ook geregistreerd. Daar komt de sms wel gewoon op binnen.

• thompsongast
@daupie Dat is zeker nog te proberen mocht het op dit netwerk niet lukken dan haal ik dat wel!
@J-roenn Nee, nummer begint op 0650
@mark-k De bel methode is helaas geen optie in iTunes of Apple TV... :(

• geldersscheepje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Tmobile geen sms meer. Ook maar via de vaste lijn afgehandeld. Blij dat ik die nog heb😎

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 22:03
Zojuist gebruikt icm een Tele2 abbo, verificatie kwam met een paar seconden binnen. Was om een steam game te kopen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• LordSinclair
Bij mij heeft Ben het doorgezet naar de TD. Samen met tijdstippen waarop het SMSje aan gekomen zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of er wat uit komt.

@valentijn12 hoe meer meldingen ze krijgen hoe serieuzer ze het nemen. :)

LordSinclair wijzigde deze reactie 22-06-2018 12:22 (21%)

• Liselotte111
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15-04 20:12
Zelfde probleem hier met Ben. Andere verificatie SMS'en komen wel aan (digiD bijvoorbeeld).

@LordSinclair Ik hoor graag of Ben hier een oplossing voor heeft

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-04 09:19
Soms out of the blue komen er geen smsjes meer door, dan stuur ik naar mijzelf een sms en ineens komt de hele bulk wel door. Zou je ook nog kunnen proberen.

iRacing

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@thompsongast Je kunt de optie 'laten bellen' kiezen. Dan hoor je een code die je in moet voeren

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• daupie
  • Nu online
quote:
Hackus schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
@thompsongast Je kunt de optie 'laten bellen' kiezen. Dan hoor je een code die je in moet voeren
Volgens TS is die optie er niet op de PlayStation.

@thompsongast Waarom geen TOTP?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thompsongast
quote:
8088 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 01:21:
[...]

[...]

Het is uiteindelijk gelukt! Deze manier werkt mits er een extra omweg wordt genomen. Apple TV en iTunes zijn uiteindelijk niet te machtigen zonder een telefoon in Paypal geverifieerd te hebben - wat alleen via SMS bevestiging mogelijk is. Eenmalig gebruik van een ander nummer (in dit geval Vodafone via m'n ouders) zorgt ervoor dat er in elk geval een telefoonnummer bevestigd is in Paypal. Hierna pakt hij de Google Authenticator code wel wanneer deze is opgezet zoals op de website omschreven wordt.

Iedereen hartstikke dank voor de hulp en het meedenken. Maandag Ben maar weer bellen om te vragen of ze dit kunnen fixen - zou toch liever m'n eigen weer gaan nummer gebruiken in de toekomst.

• Ereaser
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-04 15:05

Ereaser

XBL: Ereaser NL

quote:
LordSinclair schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:14:
Bij mij heeft Ben het doorgezet naar de TD. Samen met tijdstippen waarop het SMSje aan gekomen zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of er wat uit komt.

@valentijn12 hoe meer meldingen ze krijgen hoe serieuzer ze het nemen. :)
Nog wat gehoord? Heb nu hetzelfde probleem met Ben en kwam deze post tegen.

• LordSinclair
quote:
Ereaser schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:57:
[...]

Nog wat gehoord? Heb nu hetzelfde probleem met Ben en kwam deze post tegen.
Nee, behalve een enquête verzoek hoe ik geholpen ben. Zal binnenkort weer eens polsen bij Ben.

• LordSinclair
quote: Ben TD
Onlangs hebben wij contact gehad over het ontvangen van smsjes van paypal. Alle netwerk instellingen aan onze kant staan goed om smsjes van paypal te ontvangen. Na onderzoek hebben wij echter geen inkomende sms berichten van paypal kunnen vinden. Zou je een melding willen maken bij paypal?
Het wordt dus een kastje muur verhaal. Via een Simyo (Kpn) sim krijg ik de smsjes wel binnen gelukkig. Lang leven een dual sim telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Hmm wil ik net via Ebay iets kopen merk ik dat ook mijn nummer (Ben als provider) er last van heeft. Maar een bericht sturen naar Ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
De TD heeft mij nog opgebeld. Tijdens een live test bleek het weer te werken.

Dus wat het nou geweest is weten we nog steeds niet. Wat de TD mij wel vertelde is dat op hun netwerk het bericht geen eens aan kwam. Dus ergens tussen PayPal en het T-mobile netwerk ging de sms verloren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
quote:
LordSinclair schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:38:
De TD heeft mij nog opgebeld. Tijdens een live test bleek het weer te werken.

Dus wat het nou geweest is weten we nog steeds niet. Wat de TD mij wel vertelde is dat op hun netwerk het bericht geen eens aan kwam. Dus ergens tussen PayPal en het T-mobile netwerk ging de sms verloren.
Bij mij werkt het ook spontaan weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
Erg grappig... Paypal sluit telefonisch om 16:30 en om 16:35 wilde ik iets met Paypal betalen maar krijg weer geen SMS binnen... Fijn

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:16

SkyStreaker

Taz no like water!

Zie toevallig dit topic staan. Bij T-mobile krijg ik als sinds een klein tijdje de SMS gewoon niet binnen.

Blizzard: Tekknician#2871 MTGA Direct: SkyStreaker#18517

• JunkieVirus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-04 19:47
quote:
SkyStreaker schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:40:
Zie toevallig dit topic staan. Bij T-mobile krijg ik als sinds een klein tijdje de SMS gewoon niet binnen.
Ik dus ook niet meer.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• LordSinclair
quote:
Cave_Boy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Bij mij werkt het ook spontaan weer.
Het werkt nu ook spontaan niet meer ;(

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik heb inderdaad ook dat sms'jes niet aankomen van Paypal. Ik heb Simpel als provider. Gisteren had ik nog de optie op gebeld te worden, wat eindigde met 'There is a problem on our end'. Daarmee kon ik alsnog niet inloggen. En nu is de hele optie om gebeld te worden weg...

Ah, another way staat op een schermpje later, na een poging een sms te versturen

Tim Schuhmacher wijzigde deze reactie 02-08-2018 21:44 (9%)

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:33
Hier ook T-Mobile en werkt het sinds een aantal weken? niet meer. Ben recent van Vodafone omgegaan en daar werkte alles naar behoren.

• BruT@LysT
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-04 16:26

BruT@LysT

Fear and Loathing

Zelfde probleem hier, ontvang al enige tijd geen Paypal SMS'jes meer op BEN abbo.

• JoeyPrr
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:21
Hier hetzelfde probleem. Lijkt alleen te gebeuren op het T-Mobile netwerk.

Zouden mensen die dit probleem ervaren zich op het T-mobile forum willen melden? Misschien dat T-mobile dan eindelijk actie onderneemt..

https://community.t-mobil...paypal-304761/index3.html

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:42
Hmm, hier werkt het ook niet meer sinds de zaak is overgestapt naar T-Mobile. Nu op vakantie, en dan werkt de workaround om je te laten bellen ook niet :/

Ik ben toch malle pietje niet!

• jukommerce
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2018
Ik heb het nu met meerdere aanbieders die hun 2FA via een buitenlandse server (UK, VS) / buitenlands telefoonnummer naar BEN (= T-Mobile) sturen. De klantenservice gaat nu de premium sms blokkade uitzetten, maar dat lijkt mij onzinnig, want voorheen was het nooit een probleem en 2FA sms’jes zijn gratis.

Zelf denk ik dat T-Mobile hun infrastructuur “aan het verbeteren” is en ons overzet naar een nieuwe omgeving, want deze kwaal ontstaat opeens en spontaan bij meerdere mensen. Dat lijkt mij absoluut geen toeval.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:12
Hier hetzelfde probleem icm T-Mobile. Zal me ook melden op dat forum.

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:16

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Helaas hier ook het zelfde probleem

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:30
Ah, ik dacht dat het aan mij lag, maar hier werkt het dus ook niet icm T-Mobile.

• kaasszje

kaasszje

Vodafone geen probleem (lang leve dualsim)

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:38

IkWilbert

Het is mij!

Hier met Simpel dezelfde problemen. Ontvang geen sms meer van Paypal

I intend to live forever. So far, so good.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Op het forum van T-Mobile wordt er ook over geklaagd. Paypal en T-Mobile blijven naar elkaar wijzen. Echter, ook andere buitenlandse sms diensten schijnen niet meer aan te komen via T-Mobile.

Philips CD473 + AKG K240

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Net nog even contact met Paypal, de meneer die ik aan de lijn had verzekerde mij dat ze contact hebben met TM hierover.

• pharmacist
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-04 17:27
Zelfde probleem hier in België met Jim Mobile, Met Orange lukt het wel blijkbaar. Het blijft vervelend.

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Voor de verandering: Tele2 werkt nog wel.

Echter had ik begin van deze maand vergelijkbare problemen.
Duurde soms wel een uur voordat een SMS binnen kwam.

• ronald.sandokan
  • Laatst online: 21-02 13:36
Zelfde probleem (geen code ontvangen) bij mij.

Hier https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments wordt aangegeven dat er een workaround zou zijn dmv "VIP Access app van Symantec".

Ik ben even verder gaan kijken, maar die wordt blijkbaar niet meer ondersteund door Paypal.
Hier https://medium.com/@dubis...-totp-client-60fee63bfa4f wordt een truc aangegeven om Google Authenticator te laten werken.
Daar ben ik niet verder ingedoken.
Wel heb ik de genoemde link https://www.paypal.com/webscr?cmd=_setup-security-key naar Paypal geopend. Je komt dan op een iets 'ouder uitziende'website van Paypal:
Hier mijn 06 ingevuld en ik kreeg zowaar een sms met code binnen.

Hierna nogmaals getest door opnieuw in te loggen op een andere browser en er werd weer een code verstuurd.
Misschien de moeite waard om te testen?? succes.

btw. ik zit bij Simpel (T-mobile netwerk, als ik het goed heb).

Edit: Eerder (paar dagen terug) had ik al mijn 06-nr weggehaald en op daarna op hierboven beschreven wijze toegevoegd.

ronald.sandokan wijzigde deze reactie 21-08-2018 14:25 (4%)

• pharmacist
quote:
ronald.sandokan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:23:
Zelfde probleem (geen code ontvangen) bij mij.

Hier https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments wordt aangegeven dat er een workaround zou zijn dmv "VIP Access app van Symantec".

Ik ben even verder gaan kijken, maar die wordt blijkbaar niet meer ondersteund door Paypal.
Hier https://medium.com/@dubis...-totp-client-60fee63bfa4f wordt een truc aangegeven om Google Authenticator te laten werken.
Daar ben ik niet verder ingedoken.
Wel heb ik de genoemde link https://www.paypal.com/webscr?cmd=_setup-security-key naar Paypal geopend. Je komt dan op een iets 'ouder uitziende'website van Paypal:
Hier mijn 06 ingevuld en ik kreeg zowaar een sms met code binnen.

Hierna nogmaals getest door opnieuw in te loggen op een andere browser en er werd weer een code verstuurd.
Misschien de moeite waard om te testen?? succes.

btw. ik zit bij Simpel (T-mobile netwerk, als ik het goed heb).

Edit: Eerder (paar dagen terug) had ik al mijn 06-nr weggehaald en op daarna op hierboven beschreven wijze toegevoegd.
Het werkt helaas niet bij mij :'( :'( :'(

• J0HAN
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 17:20
quote:
ronald.sandokan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:23:
Wow, thanks voor de link! Dat werkt perfect via TOTP, eindelijk van die 2FA via SMS af!
Het werkt overigens niet in de iOS app, daar zal je SMS moeten blijven gebruiken...
Gelukkig heeft iOS12 dan weer de intelligentie om zelf voor te stellen om de code vanuit de SMS te plakken in de PayPal app.

J0HAN wijzigde deze reactie 21-08-2018 21:06 (16%)

 MacBook Pro retina 15" (mid 2015)  Mac Mini (2011)  iPhone X

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Inmiddels lijkt het weer te werken op de normale manier. T-mobile netwerk.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 23-08-2018 21:25 (13%)

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

kunnen meer mensen dit verifiëren?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
SkyStreaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:24:
Inmiddels lijkt het weer te werken op de normale manier. T-mobile netwerk.
Werkt hier ook weer. Op het T-Mobile netwerk met provider Simpel.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mooi, hier werkt het ook weer met Simpel. Bedankt voor de headsup :)

• pharmacist
Hier helaas nog altijd niet orde, maar ik heb die Google Authenticator genomen en warempel: het werkt perfect, geen onveilige sms'jes meer maar een random token generator via Google Authenticator

• Gregory76
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 15:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

quote:
pharmacist schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:03:
Hier helaas nog altijd niet orde, maar ik heb die Google Authenticator genomen en warempel: het werkt perfect, geen onveilige sms'jes meer maar een random token generator via Google Authenticator
Dat zou ik ook wel willen.... Maar hoe kom ik nu nog op mijn Paypal nu ik de SMS-jes niet meer krijg? :?
De linkjes in deze draad om je anders aan te melden werken bij mij niet. :-(

PSN: psnprofiles.com/GregNL76

• pharmacist
quote:
Gregory76 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:14:
[...]

Dat zou ik ook wel willen.... Maar hoe kom ik nu nog op mijn Paypal nu ik de SMS-jes niet meer krijg? :?
De linkjes in deze draad om je anders aan te melden werken bij mij niet. :-(
Ik zou eens bellen met Paypal en vragen of ze je account resetten. Ze gaan je een aantal vragen stellen, die alleen jij weet en dan moet je ook nog eens inloggen.

• Cloontje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:31

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

quote:
pharmacist schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:03:
Hoe krijg je Google Authenticator werkend met paypal. Ik zie nergens die optie. (niet dat ik bij mijn account kan nu maar goed)

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Eeeeeeennnnn het is weer voorbij. Verdorie toch :(

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

quote:
SkyStreaker schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:56:
Eeeeeeennnnn het is weer voorbij. Verdorie toch :(
Idd, weer geen sms...

• pharmacist
De link van J0HAN gebruiken en stap voor stap volgen om de Google Authenticator activeren, ben je van die rot sms server af.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Het lijkt weer te werken, maar... voor hoelang?

• Soilscream
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-01 23:02
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 2 september 2018 @ 07:31:
Het lijkt weer te werken, maar... voor hoelang?
Tot nu 8)7

• kaasszje

kaasszje

Krijg hem net op t-mobile weer binnen :)

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:30
Kreeg 2 dagen geleden een code, gistermiddag niet, toen in de avond wel eentje. En vandaag... weer geen.

Ook de optie om gebeld te worden en een code in te vullen is weggehaald, ik kan dus compleet niet meer inloggen. Klik ik enkele malen op "opnieuw" (om SMS te versturen) krijg ik een melding dat ik het te vaak geprobeerd heb, met een link om mijn wachtwoord te resetten 8)7

• Night Lord
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 12:42
Zit bij T-Mobile.
Net geprobeerd in te loggen maar ontvang geen SMS meer :-(.

• Converted007
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:42
Zelfde hier. Zit bij Orange België.
Soms werkt het. Andere keren werkt het enkel via de mobiele app of enkel via de website. Of geen van beiden. Heb het maar terug uitgezet.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-04 22:14

GreNade

Zeg maar Wouter

Jep, kan niet meer inloggen. Voor het gemak heeft paypal besloten de optie om mij te bellen ook niet aan te bieden. Ik kan mijn wachtwoord wel veranderen, maar dan nog steeds niet inloggen....

It's easier to try, than to prove it can't be done

• iCreatZ
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 31-03 19:35
quote:
GreNade schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:52:
Jep, kan niet meer inloggen. Voor het gemak heeft paypal besloten de optie om mij te bellen ook niet aan te bieden. Ik kan mijn wachtwoord wel veranderen, maar dan nog steeds niet inloggen....
Heb precies het zelfde nu

• Augurkdeschurk
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-04 13:54
Ervaar exact hetzelfde probleem. Net overgestapt van Vodafone naar Tele2. Voorheen hier nooit problemen mee gehad...

• fricandel
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-04 12:04
Hier ook tele2 opeens sinds paar dagen geen sms meer.
Voorheen geen problemen met tele2 icm paypal
Hopelijk wordt dat snel opgelost

• Converted007
.

Converted007 wijzigde deze reactie 04-09-2018 00:10 (98%)

• Converted007
quote:
GreNade schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:52:
Je kan altijd paypal bellen. Dan stellen ze een paar persoonlijke vragen en wordt je paypal-account gereset. Kan je een nieuw wachtwoord kiezen, terug inloggen en die vervelende sms-login uitzetten.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Reactie van T Mobile:

Paypal heeft geen interconnectie-contract met T-Mobile voor de doorgifte van sms-berichten. Dat betekent dat Paypal ons niet betaalt voor het afleveren van SMS-verkeer op ons netwerk en daarom staan de poortjes bij ons dicht. Het is onduidelijk of en wanneer Paypal zo’n interconnectie-contract zal aangaan. Een oplossing voor de klant is om zich door een PayPal robot te laten bellen.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
IkWilbert schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:12:
Reactie van T Mobile:

Paypal heeft geen interconnectie-contract met T-Mobile voor de doorgifte van sms-berichten. Dat betekent dat Paypal ons niet betaalt voor het afleveren van SMS-verkeer op ons netwerk en daarom staan de poortjes bij ons dicht. Het is onduidelijk of en wanneer Paypal zo’n interconnectie-contract zal aangaan. Een oplossing voor de klant is om zich door een PayPal robot te laten bellen.
Wat is dat voor onzin? SMSjes moeten toch gewoon wereldwijd afgeleverd worden van iedereen naar iedereen lijkt mij? Denk dat niet elke telefoonprovider in de wereld een specifiek contract heeft met elke andere telefoonprovider van de wereld....

Zou wat zijn zeg. Is dit niet gewoon een 1e lijns helpdeskmedewerker die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

quote:
GreNade schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:20:
[...]

Wat is dat voor onzin? SMSjes moeten toch gewoon wereldwijd afgeleverd worden van iedereen naar iedereen lijkt mij? Denk dat niet elke telefoonprovider in de wereld een specifiek contract heeft met elke andere telefoonprovider van de wereld....

Zou wat zijn zeg. Is dit niet gewoon een 1e lijns helpdeskmedewerker die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt?
Geen idee, weet niet wat de rol van Brenda is binnen het webcare team (van haar komt dit nieuws)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
IkWilbert schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:54:
[...]

Geen idee, weet niet wat de rol van Brenda is binnen het webcare team.
Ik weet vrij zeker dat dat een 1e lijns helpdeskmedewerkster is ja, en dat dit antwoord dan ook complete onzin is. Een medewerker heeft mij ook eens verteld dat mijn simkaart te dun afgesleten zou zijn, en dat ik daardoor slecht bereik tussen Apeldoorn en Amersfoort zou hebben :+

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:29
quote:
Reactie van T Mobile:

Dit zal ongeveer voor de helft kloppen. Maar Paypal regelt die verzending natuurlijk niet zelf, maar laat dat doen door een smsapi.com-achtige serviceprovider.
En die heeft zelf ook geen contracten en connecties met alle service providers, dus koppelt zelf ook weer met een Europese partij, die weer koppelt met en koppelt met tot aan een partij die wel een aansluiting met T-mobile heeft, en de SMS daadwerkelijk aflevert.
Maar er kan onderweg van alles mis gaan qua routering waardoor een SMSje tussen partijen blijft stuiteren tot het eens iemand opvalt.

Blijf het vooral aankaarten bij Paypal. Zij zijn de enige die kunnen (laten) uitzoeken waar het misloopt.

frickY wijzigde deze reactie 04-09-2018 12:08 (9%)

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-04 15:34

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote:
Reactie van T Mobile:

Iets met klok en klepel inderdaad. Ik werk in dat wereldje en er bestaat inderdaad iets als een "interworking" fee tussen de lokale en roaming mobiele provider. Maar dat is iets dat operators onderling regelen met elkaar en PayPal is geen mobiele provider. De partij waar ze het SMS verkeer inkopen (wat wij in het wereldje een "aggregator" noemen) levert de SMS'jes doorgaans af bij een operator die ze naar T-Mobile stuurt. En doorgaans wordt hier gebruik gemaakt van slimme routering. Een aggregator heeft vaak meerdere operators en weer andere aggregators waar ze het SMS'je kunnen aanbieden, afhankelijk van de operator van de ontvanger. In theorie zorgt deze routering ervoor dat een SMS altijd "afleverbaar" is naar het mobiele netwerk van de ontvangende partij. In de praktijk kan door misconfiguratie of prijsregels het voorkomen dat een operator niet bereikbaar is, omdat er via een verkeerde route gestuurd wordt. Maar dit is de verantwoordelijkheid van de aggregator en dus van PayPal die de diensten van de aggregator inschakelt om SMS verkeer af te handelen. PayPal hoeft normaliter in géén geval zelf een bedrag af te rekenen aan T-Mobile, tenzij ze rechtstreeks koppelen met T-Mobile. Maar PayPal gaat echt geen 900 contracten afsluiten met 900 mobiele providers in de wereld.

Klik hier om mij een DM te sturen

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Gisteren nog gebeld trouwens, 2FA is uitgeschakeld, vervolgens heb ik via een Authenticator app de boel ingesteld, en dat werkt perfect. Ben heel blij met die link, thanks @8088 !

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:29
quote:
DexterDee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:32:
[...]

Iets met klok en klepel inderdaad. Ik werk in dat wereldje en er bestaat inderdaad iets als een "interworking" fee tussen de lokale en roaming mobiele provider. Maar dat is iets dat operators onderling regelen met elkaar en PayPal is geen mobiele provider. De partij waar ze het SMS verkeer inkopen (wat wij in het wereldje een "aggregator" noemen) levert de SMS'jes doorgaans af bij een operator die ze naar T-Mobile stuurt. En doorgaans wordt hier gebruik gemaakt van slimme routering. Een aggregator heeft vaak meerdere operators en weer andere aggregators waar ze het SMS'je kunnen aanbieden, afhankelijk van de operator van de ontvanger. In theorie zorgt deze routering ervoor dat een SMS altijd "afleverbaar" is naar het mobiele netwerk van de ontvangende partij. In de praktijk kan door misconfiguratie of prijsregels het voorkomen dat een operator niet bereikbaar is, omdat er via een verkeerde route gestuurd wordt. Maar dit is de verantwoordelijkheid van de aggregator en dus van PayPal die de diensten van de aggregator inschakelt om SMS verkeer af te handelen. PayPal hoeft normaliter in géén geval zelf een bedrag af te rekenen aan T-Mobile, tenzij ze rechtstreeks koppelen met T-Mobile. Maar PayPal gaat echt geen 900 contracten afsluiten met 900 mobiele providers in de wereld.
Dit dus inderdaad, als ik de technische dienst van T-Mobile mag geloven.
Ik zit zelf ook met het probleem en heb ook gesproken met de TD van T-Mobile hierover.
Met hen heb ik ook een aantal tests uitgevoerd en zij zagen het SMSje niet eens binnenkomen op het T-Mobile netwerk. Met die info zijn ze gaan zoeken naar de tussenpartij waar het mis gaat en die hebben ze kunnen identificeren.
Volgens het laatste telefoontje dat ik van de TD heb gehad, hebben ze contact proberen te zoeken met die tussenpartij, maar schijnt deze in een soort van semi-faillissement (of iets dergelijks, dat was mij niet helemaal duidelijk) te verkeren, waardoor het netwerk technisch wel 'in de lucht' is, maar zij geen contact meer kunnen krijgen met de beheerders van het netwerk voor updates/aanpassingen.
Het gaat dus ook alleen mis als de SMSjes via dat netwerk gerouteerd worden, en dan alleen bij telefoonnummers die geporteerd zijn (het netwerk probeert de smsjes bij de oude provider af te leveren).

• DroomVerder
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
Hier ook hetzelfde probleem. Ik kan al een aantal dagen niet inloggen omdat ik mijn 2 factor authentication sms berichten niet ontvang. Een aantal maanden geleden kon ik nog mijn telefoon laten opbellen met een code waarmee ik kon inloggen, nu is er geen enkel alternatief. Ik hoop dat dit heel snel wordt opgelost...

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Heb PayPal ook ingesteld om 2FA te gebruiken i.c.m. de Google Authenticator. Daarvoor heb ik https://github.com/dlensk...ess/blob/master/README.md gebruikt. Tijdens de activatie kreeg ik een foutmelding op de site van PayPal. Het bleek dat de tijd op mijn linux bak en/of telefoon niet helemaal goed stond. De tijd aangepast, credentials en QR-code opnieuw genereren en het werkt!
Misschien heeft iemand hier nog wat aan :).

My favorite programming language is solder.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:28
Ik heb een zakelijk nr via Vodafone. Tmobile prive dus problemen met paypal. Is er een workaround om mijn sms naar vodafone en die automatisch the forwarden naar tmobile of email? Mijn zakelijk nr staat altijd uit, alles is geforward naar prive. Maar sms kan volgens mij niet.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
TweakerVincent schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:17:
Ik heb een zakelijk nr via Vodafone. Tmobile prive dus problemen met paypal. Is er een workaround om mijn sms naar vodafone en die automatisch the forwarden naar tmobile of email? Mijn zakelijk nr staat altijd uit, alles is geforward naar prive. Maar sms kan volgens mij niet.
Deze oplossing werkt perfect:
8088 in "Paypal verificatie SMS komt niet binnen"

Helemaal geen SMS meer

• TweakerVincent
quote:
Ik vertrouw de online manier niet en manual vind ik teveel werk (andere optie 1).

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
TweakerVincent schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:47:
[...]

Ik vertrouw de online manier niet en manual vind ik teveel werk (andere optie 1).
Soms moet je bereid zijn om ergens moeite in te steken, niet alles wordt je maar in de schoot geworpen... Succes

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-04 16:13
quote:
TweakerVincent schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:47:
[...]

Heb je het uberhaupt bekeken?
Je hoeft niet eens iets 'echts' in te vullen...
En anders --> met @GreNade :)

• TweakerVincent
quote:
GreNade schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:52:
[...]

Soms moet je bereid zijn om ergens moeite in te steken, niet alles wordt je maar in de schoot geworpen... Succes
ik heb geen zin om gepruts van paypal op te lossen. Ik gebruik voorlopig wel CC

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Nou intussen werkt het SMS inderdaad niet meer. Het werkte bij mij een hele tijd niet tot 2 weken geleden ofzo toen het ineens weer werkte. Maar helemaal uitgezet.

Met Google Authenticator werkt het ook prima! :)

edit: SMS'jes van Microsoft komen ook niet meer binnen.

Xabre wijzigde deze reactie 05-09-2018 14:27 (12%)

Philips CD473 + AKG K240

• iCreatZ
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 31-03 19:35
Heb dus ook met Paypal gebeld, was wel een 8 minuten wachtlijn maar was binnen 7 minuutjes al weer klaar. Moest mijn wachtwoord veranderen en daarna konden ze de 2step uitzetten... Hopen dat hun beveiligingsysteem goed genoeg is :P

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09-04 16:33
Ik heb het zo opgelost met mijn Tele2 prepaid kaart.

SMS'en zijn geblokkeerd, omdat ze de status hebben van een betaaldienst.
Bij mij is ontvangst daarvan standaard geblokkeerd.

Ga dan naar payinfo.nl om die dienst (tijdelijk) weer aan te zetten.
"Eenmalige diensten - Toegestaan" aanvinken en uitloggen.
Enkele minuten wachten en je kan weer PayPal SMS ontvangen.
Inloggen in Paypal zoals gewoonlijk en dan kan je de SMS verificatie uitzetten of een ander telefoonnummer invullen.

Dan weer de procedure bij payinfo.nl herhalen om alles weer te blokkeren.

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:29
Edit: ook met blokkade werkt het weer. Ik ben benieuwd voor hoe lang.

EDIT wijzigde deze reactie 07-09-2018 23:03 (74%)

• TweakerVincent
quote:
iCreatZ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:59:
Heb dus ook met Paypal gebeld, was wel een 8 minuten wachtlijn maar was binnen 7 minuutjes al weer klaar. Moest mijn wachtwoord veranderen en daarna konden ze de 2step uitzetten... Hopen dat hun beveiligingsysteem goed genoeg is :P
Dat stelde die knakker van de helpdesk ook voor. Lijkt me extreem dom maar goed. Geldzaken wil ik altijd 2 steps hebben. Straks geen topic openen als je paypal ‘gehackt’ is

• Night Lord
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 12:42
Ik heb net weer ingelogt bij paypal.
Kreeg dit keer wel een SMS (T-Mobile)
Maar belangrijker bij Firefox had ik de optie weer voor de andere methodes (gebeld worden , etc...)

Ik heb gelijk van ge gelegenheid gebruik gemaakt om Google Authenticator te activeren via de methode die eerder in dit topic gelinked is.

Night Lord wijzigde deze reactie 08-09-2018 10:32 (28%)

• Augurkdeschurk
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-04 13:54
Inmiddels krijg ik ook weer netjes de sms berichten binnen. 😀 Hopelijk blijft dat ook zo.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:33

MsG

Forumzwerver

Hier ook enorme last van met Simpel en Paypal. irritant zeg. Ik ga me ook eens verdiepen in die andere authenticatiemethoden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:41

True

Dislecticus

Ik heb nog niet eerder problemen gehad met Tele2 en Paypal, maar sinds vandaag (geen idee wanneer mijn laatste inlog wel was) geen sms te ontvangen.
cornfed99111 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:33:
Ik heb het zo opgelost met mijn Tele2 prepaid kaart.

SMS'en zijn geblokkeerd, omdat ze de status hebben van een betaaldienst.
Bij mij is ontvangst daarvan standaard geblokkeerd.

Ga dan naar payinfo.nl om die dienst (tijdelijk) weer aan te zetten.
"Eenmalige diensten - Toegestaan" aanvinken en uitloggen.
Enkele minuten wachten en je kan weer PayPal SMS ontvangen.
Inloggen in Paypal zoals gewoonlijk en dan kan je de SMS verificatie uitzetten of een ander telefoonnummer invullen.

Dan weer de procedure bij payinfo.nl herhalen om alles weer te blokkeren.
Ik heb het sowieso al op toestaan staan, uit > proberen, aan > proberen doet ook niets. ;w

Steam Profile

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Voor de volledigheid dit topic nog even een schopje gegeven naar TPL.
Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True