Toon posts:

Tele2 en Paypal 2FA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-12-2022

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Onlangs ben ik overstapt van Vodafone naar Tele2 en sindsdien is het niet meer mogelijk in te loggen met 2FA via Paypal.

Om een of andere reden komen de SMS'jes van Paypal niet aan bij Tele2. Contact gezocht met Paypal en zij hebben gezegd dat zij de SMS'jes wel afleveren. Tele2 geeft aan niets te ontvangen. Daarop heb ik wederom contact gezocht met Paypal en zij zeiden wederom weer dat het bij Tele2 ligt. Het zou aan hun "spamfilter" liggen.

Het is een beetje zo'n kasje naar de muur verhaal aan het worden en ik wil dit gewoon opgelost hebben. Ik wil 2FA doen met Paypal via SMS en niet met een omweg de klantenservice van Paypal moeten bellen om het uit te laten zetten, mijn handelingen uit te voeren en het vervolgens weer aan laten zetten. Het slaat nergens op en het is niet veilig.

Is er een manier om dit vingertje wijzen te doorbreken? Ik heb al gevraagd om een verzendbewijs aan Paypal, maar de dame van de klantenservice kan dat natuurlijk niet geven. Ze had wel gezegd dat Paypal een financiële instelling is en een (wettelijke) verplichting heeft als het aankomt op beveiliging. Zij moeten er dus zorgdragen dat dit mogelijk is en werkt. Dus moet ik weer naar Tele2 stappen.

Zijn er Tweakers die dit wel werkend hebben op de manier waarop dit moet? Of in het zelfde schuitje zitten? Er is namelijk tamelijk weinig over te vinden op het internet terwijl ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige ben. Hoe doorbreek ik dit?

MacBook Air [13-inch, M1, 16GB RAM, 256GB]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Klinkt als een niet volledig voltooid telefoonnummer verhuizing / nummerbehoud. Aankaarten bij Tele2 dus.

[Voor 14% gewijzigd door True op 24-04-2018 11:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook al een tijdje, maand geleden kwamen de sms berichten nog wel aan.

• ferdw
  • Niet online
Verhuizing/nummerbehoud heeft er iets mee te maken. Ik heb al enige jaren (vanaf dat het mogelijk was) de 2FA aanstaan, maar idd sinds een paar weken komen de sms-jes niet meer aan. Uiteraard kom je daar in het weekend achter en is Paypal telefonisch niet bereikbaar.
Na telefonisch contact, pw reset etc en de 2FA uit laten zetten (weg beveiliging....) kon er weer ingelogd worden. De helpdesk van Paypal wist te vertellen dat er problemen zijn met zowel Tele2 als TMobile. Ze heeft me ook op een lijst gezet waardoor ik op de hoogte zou worden gehouden in geval van verbetering.

Liefst zie ik dat Paypal met een normale 2FA gaat werken, dat sms-sen is van teveel factoren afhankelijk.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Ik denk persoonlijk dat het probleem bij de provider moet liggen. Het is niet voor te stellen dat het bij de ene provider wel werkt en bij de ander niet. Ik krijg ook niet echt de indruk dat de provider er serieus onderzoek naar wilt doen. Het kan namelijk niet zo zijn dat een sms-je verdwijnt.

• ferdw
  • Niet online
Net even in de Tele2 chat gezeten:
Dat kan kloppen helaas. Onder andere Paypal maakt gebruik van een "derde" verzendende partij. De verzendende partij kan grondig onderzoek doen naar waar het misgaat. Ik raad je aan om contact op te nemen met Paypal.
Lekker heen en weer wijzen en nu komt er nog een derde partij bij.
Deze problemen spelen niet bij Tele2, maar bij de instantie die voor Paypal deze smsjes verstuurt. Smsjes gaan via de berichtencentrale van degene die ze verstuurt, en niet via onze berichtencentrale. Alleen de smsjes die je zelf verstuurt, gaan via onze berichtencentrale.

[Voor 30% gewijzigd door ferdw op 24-04-2018 11:58]

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, met de volgende link heb ik mijn 2FA maar even uitgezet: https://www.paypal.com/cg...leweb?cmd=_security-token

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
@Anoniem: 455473 helaas is dat geen oplossing voor het probleem. Daarmee maak je account mogelijk vatbaar voor hacks, dat wil niemand.

@ferdw dat verhaal kreeg ik ook te horen, ik weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet. Misschien maar overstappen van provider. Heb m'n mobiele- en thuis abbonement bij Tele2, misschien dat ze dan serieus ernaar willen kijken.

Schijnbaar is het ook lastig om in te denken dat je gewoon even elkaar (technische afdeling) op kan bellen of e-mailen om het probleem te onderzoeken. Ook dat moet ik als klant aandragen.

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-02 12:37
Ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds een week of 3 - 4 krijg ik geen 2fa smsjes meer binnen van Sony & Paypal. Het lijkt alsof de bulk sms providers geblokkeerd worden..

[Voor 20% gewijzigd door Nickster! op 24-04-2018 12:16]

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ultimation schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:14:
@Anoniem: 455473 helaas is dat geen oplossing voor het probleem. Daarmee maak je account mogelijk vatbaar voor hacks, dat wil niemand.

@ferdw dat verhaal kreeg ik ook te horen, ik weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet. Misschien maar overstappen van provider. Heb m'n mobiele- en thuis abbonement bij Tele2, misschien dat ze dan serieus ernaar willen kijken.

Schijnbaar is het ook lastig om in te denken dat je gewoon even elkaar (technische afdeling) op kan bellen of e-mailen om het probleem te onderzoeken. Ook dat moet ik als klant aandragen.
Dit is de enige oplossing nu, met een goed wachtwoord is je Paypal erg veilig. Ik ben zelf ook heel erg fan van 2FA, maar het zal worden opgelost, echter nu is dit de enige oplossing voor je.

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:18:
[...]

Dit is de enige oplossing nu, met een goed wachtwoord is je Paypal erg veilig. Ik ben zelf ook heel erg fan van 2FA, maar het zal worden opgelost, echter nu is dit de enige oplossing voor je.
Mnjaaa, ze zouden ook kunnen stoppen met vingertje wijzen en mij daadwerkelijk het idee geven dat ze er wat aan willen doen. Dat krijg ik totaal niet op dit moment.

EDIT: Lol, krijg ook echt precies net een phising e-mail binnen.

[Voor 6% gewijzigd door Ultimation op 24-04-2018 12:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-02 12:37
Ik heb net contact gehad met de technische dienst van Tele2 gezien ik geen 2fa smsjes meer binnen krijg van Sony en Paypal. Het kwam er op neer dat deze verstuurd werden via een '080' nummer vanuit Slovenië en dat Tele2 bewust de keuze heeft gemaakt deze te blokkeren d.m.v. een spamfilter.

Mij werd geadviseerd contact op te nemen met de bedrijven om ze vriendelijk te vragen of ze een andere een sms dienst wilde gebruiken... 8)7

[Voor 23% gewijzigd door Nickster! op 24-04-2018 12:48]

• aragornnnn
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-10-2021
Paypal moet is dringend fatsoenlijke 2fa gaan gebruiken...
Ik heb meer dan een jaar geleden al eens gevraagd, waarom ze bv. geen Yubikey's ondersteunen.
Ze kunnen toch op zijn minst al eens ondersteuning toevoegen voor een 'authenticator' app.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zelfde probleem hier. Ik heb 2FA maar uitgezet.

Weg

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nickster! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:32:
Het kwam er op neer dat deze verstuurd werden via een '080' nummer vanuit Slovenië en dat Tele2 bewust de keuze heeft gemaakt deze te blokkeren d.m.v. een spamfilter.
Waar is de netneutraliteit?
Lijkt mij dat dit niet mag, weet je het zeker?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DJMaze schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:53:
[...]

Waar is de netneutraliteit?
Lijkt mij dat dit niet mag, weet je het zeker?
Wat heeft het blokkeren van SMSjes in hemelsnaam te maken met netneutraliteit!?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:16
Ik ben een aantal dagen geleden overgestapt van KPN -> Tele2. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik zit dus met hetzelfde probleem. DigiD werkt overigens wel.
Ik heb nog gekeken naar de SMS service nummer, maar die staat gewoon goed op Tele2. Verder op het forum van Tele2 zie ik ook niet meer als; 'bekend probleem, neem maar contact op met PayPal'.

Ben bang dat dit de keerzijde is van een goedkoper abonnement.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Vanuit huidig werk ervaring met 2FA via o.a. SMS en vanuit vorig werk met nummerporteringen. OF Tele2 blokkeert het nummer vanuit waar de bulksmsen verzonden worden OF (mogelijk maar minder waarschijnlijk aangezien meerdere mensen hier last van hebben) de LRI staat aan de kant van de provider niet goed / is bij porteren niet juist doorgekomen bij de bulksmsleverancier.

De bulk smsprovider geeft via een dataverbinding aan elke specifieke provider door welke berichten met welke inhoud en afzender moeten worden verzonden aan welke nummers. Als de LRI fout staat komt het bij de verkeerde provider uit, als de provider het afzendnummer blokt komt er niks uit. De bulk smsprovider moet dit kunnen zien in de logging, maar dat zullen ze pas opzoeken op verzoek van de klant en dat is in dit geval PayPal.

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Waarom maak je niet gebruik van 2FA d.m.v. een app zoals Google Authenticator?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

daupie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:00:
Waarom maak je niet gebruik van 2FA d.m.v. een app zoals Google Authenticator?
Omdat paypal dat niet ondersteund.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Yeebo
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:07:
[...]

Omdat paypal dat niet ondersteund.
Ik gebruik het al een paar maanden.

Handleiding

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

daupie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:11:
Ik gebruik het al een paar maanden.
Ik lees daar nog steeds geen echte ondersteuning van paypal uit. Wel mooi dat het dus wel kan maar gewoon registreren middels een qr zou veel makkelijker zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Yeebo
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:35:
[...]

Ik lees daar nog steeds geen echte ondersteuning van paypal uit. Wel mooi dat het dus wel kan maar gewoon registreren middels een qr zou veel makkelijker zijn.
True :) maar tot die tijd werkt deze methode ook.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19
Een extra code via een sms versturen ia al een tijd niet meer veilig, wel beter dan niks natuurlijk.

Google Authenticator of iets vergelijkbaars is wel veilig.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:07
Heb me werk 06 ( vodafone ) nu maar tijdelijk gekoppeld..

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Kdwf2018
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-11-2018
Dit zou inmiddels weer moeten werken, geen sprake van een blokkade of iets dergelijks. Ging om een fout in de routering van SMS voor geporteerde nummers bij een leverancier van PayPal.

Als het nog niet werkt hoor ik het graag!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kdwf2018 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:44:
Dit zou inmiddels weer moeten werken, geen sprake van een blokkade of iets dergelijks. Ging om een fout in de routering van SMS voor geporteerde nummers bij een leverancier van PayPal.

Als het nog niet werkt hoor ik het graag!
Het werkt in elk geval nu niet met LinkedIn en met nummers uit Zwitserland, die een 2FA sms sturen om je nummer te bevestigen. Dat is daar nodig om op een openbaar WiFi-netwerk te kunnen inloggen.

En niet kunnen inloggen bij LinkedIn is ronduit vervelend natuurlijk.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:07
Ja je 2fa niet binnen krijgen is voor mij een reden om weg te gaan bij een provider. Vodafone heeft nooit problemen met de 2fa }:O

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Anoniem: 524929
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Toevallig heb ik hier ook veel problemen mee i.c.m. Tele2. Het gaat nu weer helemaal fout. Gewoon geen SMS-berichten

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 19:49
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee