Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 168 169 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mastasjoerd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 22:11
Gebruik deze indoor en outdoor, specifiek voor hardlopen en fietsen ontworpen en het verkeer is goed te horen.

https://www.jbl.nl/ENDURANCE-PACE.html

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:55

oNo

crimby schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:03:
Wellicht een beetje gekke vraag zo met dit lekkere weer, maar welke headphones gebruiken jullie voor indoor cycling. Voor muziek, films, series, podcasts.

Ik gebruik nu of een speakertje of mijn airpods pro. Speakertje is savonds niet handig, want als ik het goed kan horen dankzij de trainer, dan kan de hele buurt het horen. De airpods pro vallen na genoeg zweten uit.

Dus ik zoek ANC headphones die heel erg goed zweetbestendig zijn. Ik las dat de Zwift headphones zouden voldoen, maar dat de geluidskwaliteit erg tegenvalt voor headphones van €250. Sowieso vind ik dat behoorlijk aan de prijs. Shokz hebben alleen de earphones, dat zou kunnen. Al heeft mijn voorkeur headphones.

Ik zag in dit topic niet heel veel andere opties besproken.
Ik heb al te veel ear buds versleten. Uiteindelijk valt er altijd een uit, of laden ze niet meer op. Zal wel door het zweet komen. Ik zweet best veel tijdens het indoor racen. Ik heb 2 vacmaster cadio's voor me en de vochtbalans in de ruimte wordt geregeld via een split airco.

Inmiddels al een hele tijd deze, zonder microfoon. Die bevallen me erg goed, ik heb nu 2 reservesetjes liggen. MEt een zweetband er bij zitten die dingen strak in je oren. ANC had ik op de meeste andere, dat mis ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGrraAVOH9PPOGMrXMsUk9k1kK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4mbCBFKSkEoL9110RZJQfZVX.png?f=fotoalbum_large

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:28
Thanks, veel reacties! Ik ga hier eens in duiken.
@fdees ik heb een elite suito met zwift cog, wellicht compleet anders maar ik wil het niet stil noemen.
@Mistraller ik heb nu ook een speakertje, maar ik fiets praktisch onder het raam van mijn 1,5 jarig zoontje én mijn buren kunnen meegenieten. Ik fiets in de garage met de achterdeur open :-)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:08

fdees

Trust me I'm an Engineer

crimby schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:55:
Thanks, veel reacties! Ik ga hier eens in duiken.
@fdees ik heb een elite suito met zwift cog, wellicht compleet anders maar ik wil het niet stil noemen.
@Mistraller ik heb nu ook een speakertje, maar ik fiets praktisch onder het raam van mijn 1,5 jarig zoontje én mijn buren kunnen meegenieten. Ik fiets in de garage met de achterdeur open :-)
Stil ga ik ook niet zeggen dat het van mij is, maar ik kom oorspronkelijk van een onwheeltrainer naar dit uiteindelijk en dat is wel gigantisch verschil.

Sta ook op een tennisballen en heb rubber matten er onder liggen dat zal het geluid ook dempen. Ik hoor eigenlijk alle nog mijn ketting.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:05
Ik ga het hier eens proberen, gezien de hoeveelheid knappe koppen op dit forum.

Ik wil weer gaan beginnen met Zwiften, dus in alle enthousiasme alles geïnstalleerd qua hard- en software. Maar dan... Blijft onderstaande error verschijnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wiB8mRDxSOE27Qb0TWDkDpJIKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D5M6hfYgdakD9Z9obGPUp3K9.png?f=fotoalbum_large

Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Router resetten, netwerkinstellingen nalopen, virusscanner gedeïnstalleerd (ik gebruikte eerst Avast, daarna AVG, die gebruiken een soort VPN die tussen je verbonden netwerken staat), firewall uit/aan, 1000x opnieuw opstarten... Zo ongeveer.

Het heeft gewerkt. Ik kan alleen niet meer precies reproduceren onder welke voorwaarden. Sowieso na opnieuw installeren een keer en volgens mij ook op een ander netwerk.

Ik gebruik WiFi. Dit is een voorwaarde, omdat ik in de garage, waar ik ga trainen, geen bedraad netwerk heb. Even een kabeltje tussen router en laptop heb ik dus (nog) niet geprobeerd.

Ergens dacht ik dat het aan de VPN lag... Dit zorgde ook voor bijzonder traag internet. Als ik de verbinding hiermee verbrak, werd het internet sneller, maar Zwift werkte nog steeds niet. Erg vaag allemaal. Nu reikt mijn kennis nu ook weer niet echt heel ver, dus dat helpt ook niet.

Ik draai Zwift op een MacBook Pro met het meest recente MacOS.

Ben benieuwd of iemand mij hieruit kan helpen! Dan kan ik eindelijk gaan fietsen... |:(

Edit: Na een volledige, harde reset van mijn Wifi-instellingen (configuratiebestanden), lijkt het nu weer te werken. Afwachten of dit ook zo blijft...

[ Voor 4% gewijzigd door Koelman87 op 13-04-2026 21:12 ]

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Koelman87 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:28:
Ik ga het hier eens proberen, gezien de hoeveelheid knappe koppen op dit forum.

Ik wil weer gaan beginnen met Zwiften, dus in alle enthousiasme alles geïnstalleerd qua hard- en software. Maar dan... Blijft onderstaande error verschijnen:

[Afbeelding]

Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Router resetten, netwerkinstellingen nalopen, virusscanner gedeïnstalleerd (ik gebruikte eerst Avast, daarna AVG, die gebruiken een soort VPN die tussen je verbonden netwerken staat), firewall uit/aan, 1000x opnieuw opstarten... Zo ongeveer.

Het heeft gewerkt. Ik kan alleen niet meer precies reproduceren onder welke voorwaarden. Sowieso na opnieuw installeren een keer en volgens mij ook op een ander netwerk.

Ik gebruik WiFi. Dit is een voorwaarde, omdat ik in de garage, waar ik ga trainen, geen bedraad netwerk heb. Even een kabeltje tussen router en laptop heb ik dus (nog) niet geprobeerd.

Ergens dacht ik dat het aan de VPN lag... Dit zorgde ook voor bijzonder traag internet. Als ik de verbinding hiermee verbrak, werd het internet sneller, maar Zwift werkte nog steeds niet. Erg vaag allemaal. Nu reikt mijn kennis nu ook weer niet echt heel ver, dus dat helpt ook niet.

Ik draai Zwift op een MacBook Pro met het meest recente MacOS.

Ben benieuwd of iemand mij hieruit kan helpen! Dan kan ik eindelijk gaan fietsen... |:(
Even als snelle workaround kan je Zwift op een ander device installeren; een telefoon of tablet oid.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04 20:46
Aankomend weekend ga ik kijken naar een gebruikte Kickr Core 1 op Marktplaats. Aanschafdatum is november 2024 en volgens de eigenaar is er maar een paar keer op gefietst.

Is het mogelijk om via een Wahoo-app de staat of het gebruik te controleren? Ik zag in een filmpje van DC Rainmaker iets over het uitlezen van kilometers, maar daar werd niet duidelijk welke app daarvoor gebruikt werd.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Gebruiksuren oid uitlezen, bij de oude core (non WiFi versie).
Ik heb het nergens gezien in de wahoo app.

Bij de kickr v6, het duurder model en de nieuwe core wel schijnbaar.

Vraag de eigenaar naar zijn strava en of zwift historie indoor, dan heb je op die manier een idee.
Of whatever welke training software gebruikt wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door mountainbiker op 14-04-2026 21:51 ]

mountainbiker

Pagina: 1 ... 168 169 Laatste