De gemeenteraadsverkiezingen 2018 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:19:
[...]
Dat is zó'n slecht idee :X
Zelfs ongrondwettelijk denk ik, je zou geen enkele relatie mogen hebben tussen de digid en de keuze.
Nee, doe mij maar gewoon papier en met de hand tellen. Veel betrouwbaarder.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:20:
[...]

Zelfs ongrondwettelijk denk ik, je zou geen enkele relatie mogen hebben tussen de digid en de keuze.
Ook nog eens, inderdaad.

Overigens ben ik het ermee eens dat stemmen op zondag, of een vrije dag maken van een verkiezingsdag geen slecht idee is, op zich.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 21-03-2018 17:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

BannerFigurezZz schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:55:
Kortom; de keuze was eenvoudig gemaakt.
Ze willen allemaal beter verkeersveiligheid, betere scholen, betere beschikbaarheid woningen, alles beter.
Hoe? Dat zeggen ze er nooit bij. Ik denk dat ze allemaal wel het beste willen voor de gemeente.

Eigenlijk wilde ik alleen gaan voor de WIV maar aangezien ik er toch was heb ik de meest grappige naam (tevens laatste kandidaat) op het formulier een voorkeurstem gegeven voor de gemeenteraad. Ik hoop dat ze er in komt maar ik denk het niet :)
Is ook leuk voor die mensen die zich inzetten denk ik, sta je laatst als duwer krijg je toch een paar directe stemmen. Het was trouwens erg rustig en ik ben niet begeleid in het hokje, gewoon zelf gedaan.

Ik ben echt razend benieuwd naar de uitslagen. :F

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Bart-Willem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:17:
De babyboomers na me kregen allen wel gewoon meteen het referendum-biljet (stembureau-lui waren ook oudere lui van babyboom-leeftijd).
Het is gewoon een complot..!

De babyboomers willen de wet er graag door hebben, omdat ze denken dat ze dan zelf ook een jong ding kunnen begluren..!

Ouwe snoepers zijn het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Witte schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:14:
Laat ze zich eens buigen over stemmen via DigiD, of stemmen op zondag.
Anoniem stemmen met DigiD :). Rest van je betoog ben ik volledig mee eens.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29
Bananenplant schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:11:
https://www.nu.nl/231888/...-drive-in-stemlokaal.html

Ik zat even te knipperen, stemmen moest toch anoniem? Niet met je eega op de bijrijdersstoel naast je?
Volgens de berichtgeving van de NOS app is dat ook precies de reden dat mensen alleen in de auto moeten zitten. Niet alleen --> niet drive-in stemmen :) Daar hebben ze dus gelukkig rekening mee gehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sjurm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:34:
https://twitter.com/goossensjohan/status/976449247049547777

Geen idee in hoeverre dit waar blijkt te zijn, maar zou uiteraard kwalijk zijn.
Volgens de NOS live blog:
Iemand op Twitter zegt dat hij dat zag gebeuren en dat hij er wat van zei, maar dat niemand ingreep. Als we navraag doen bij hem wat er precies is gebeurd, zegt hij dat hij een buitenlandse taal hoorde, maar dat hij niet zeker weet of het een Turkse of Marokkaanse man was. Ook was het niet zijn bedoeling om een bepaalde partij te beschuldigen van het ronselen van stemmen.
De gemeente Amsterdam heeft twee ambtenaren naar het bewuste stembureau toegestuurd. Hun conclusie: een echtpaar is samen het stemhokje in gegaan om te stemmen. De voorzitter van het stembureau zag dat gebeuren en heeft het echtpaar aangesproken, de stemprocedure uitgelegd en toen hebben ze vervolgens elk in eigen hokje hun stem uitgebracht (...)
Klinkt alsof er het een en ander aangedikt wordt. Zo'n bananenrepubliek zijn we nu ook weer niet.

edit: inmiddels bericht het parool er ook over: https://www.parool.nl/ver...ijkt-vals-alarm~a4582830/

[ Voor 6% gewijzigd door Skyaero op 21-03-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Skyaero schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:00:
[...]

Volgens de NOS live blog:

[...]

[...]

Klinkt alsof er het een en ander aangedikt wordt. Zo'n bananenrepubliek zijn we nu ook weer niet.

edit: inmiddels bericht het parool er ook over: https://www.parool.nl/ver...ijkt-vals-alarm~a4582830/
En weer inmiddels geeft betrokkene aan dat het bericht van de gemeente onjuist is.
https://twitter.com/gooss...%2F%2Fnieuws%2F1817170%2F

Dus zo'n 'bananenrepubliek' zijn we kennelijk wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Bean77 op 21-03-2018 18:49 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:48:
[...]

En weer inmiddels geeft betrokkene aan dat het bericht van de gemeente onjuist is.
https://twitter.com/gooss...%2F%2Fnieuws%2F1817170%2F

Dus zo'n 'bananenrepubliek' zijn we kennelijk wel.
Volgens mij moet je Twitter berichten gewoon niet als waarheid zien.
Of beter: waarom vind je dit verhaal waarheid en het verhaal van de gemeente niet?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Net ook mijn burgerplicht gedaan: na een laatste vergelijking op de stemwijzer toch maar VVD gestemd ipv lokaal, ze zaten dicht bij elkaar maar toen ik per stelling ging kijken gaven een paar specifieke onderwerpen voor mij de doorslag.

Het stemgeheim is hier in de rustige periferie niet zo'n issue als in de grote stad: ik zag meerdere kinderen hokjes rood maken voor hun ouders, mijn eigen zoontje heeft 2x 'tegen' mogen inkleuren. Hoort bij zijn democratische opvoeding... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:28:
uiteindelijk heeft het principe "stem op een linkse vrouw" toch de overhand gekregen.
Ik heb ook op een vrouw links op het formulier gestemd. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
hoevenpe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:06:
Net ook mijn burgerplicht gedaan: na een laatste vergelijking op de stemwijzer toch maar VVD gestemd ipv lokaal, ze zaten dicht bij elkaar maar toen ik per stelling ging kijken gaven een paar specifieke onderwerpen voor mij de doorslag.

Het stemgeheim is hier in de rustige periferie niet zo'n issue is als in de grote stad: ik zag meerdere kinderen hokjes rood maken voor hun ouders, mijn eigen zoontje heeft 2x 'tegen' mogen inkleuren. Hoort bij zijn democratische opvoeding... :)
Ik heb gestemd in een durpje, maar daar was de stembusbewaking onverbiddelijk: geen kinderen mee het hokje in. Denk dat het erg afhankelijk van de mensen is, wat raar is want het mag blijkbaar nooit. Zeg dan, kinderen tot 5 jaar wel, daarboven niet. Ofzo. Kan maar duidelijk zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
*nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Mosin op 21-03-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
YellowCube schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:01:
[...]

Volgens mij moet je Twitter berichten gewoon niet als waarheid zien.
Of beter: waarom vind je dit verhaal waarheid en het verhaal van de gemeente niet?
Makkelijk, zo kan je natuurlijk alles blijven omdraaien 8)7
Lijkt dus dat het voor Rusland, Erdogan of andere landen het mogelijk is om Nederlandse verkiezingen te beïnvloeden.

Stem inmiddels ook uitgebracht. Ben benieuwd naar de uitkomsten.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:14:
[...]

Ik heb gestemd in een durpje, maar daar was de stembusbewaking onverbiddelijk: geen kinderen mee het hokje in. Denk dat het erg afhankelijk van de mensen is, wat raar is want het mag blijkbaar nooit. Zeg dan, kinderen tot 5 jaar wel, daarboven niet. Ofzo. Kan maar duidelijk zijn.
Kinderen tot 3 jaar mogen mee:
https://www.omroepwest.nl...en-weet-Zoetermeer-nu-ook

Zit ik ook wel enige logica in: Papa stuurt 6-jarige Kevin mee om te controleren of Mama wel op de SGP stemt.

Maar ergens staat mij bij dat ik vroeger ook wel eens met een van mijn ouders het stemhokje in mocht en het vakje rood mocht kleuren. Jong geleerd, oud gedaan. :Y)
Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Makkelijk, zo kan je natuurlijk alles blijven omdraaien 8)7
Lijkt dus dat het voor Rusland, Erdogan of andere landen het mogelijk is om Nederlandse verkiezingen te beïnvloeden.

Stem inmiddels ook uitgebracht. Ben benieuwd naar de uitkomsten.
Volgens je eigen bovenstaande analyse gaat Erdogan in Amsterdam winnen en Poetin in Den Haag. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Skyaero op 21-03-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Laatst online: 13-09 11:54
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door ImdaMned op 21-03-2018 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Skyaero schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:25:
Kinderen tot 3 jaar mogen mee:
https://www.omroepwest.nl...en-weet-Zoetermeer-nu-ook

Zit ik ook wel enige logica in: Papa stuurt 6-jarige Kevin mee om te controleren of Mama wel op de SGP stemt.
Natuurlijk mag het eigenlijk niet (die van mij is 8 ), maar je krijgt wel heel leuke gesprekken met je kinderen over democratie door ze actief te laten deelnemen. Op de basisschool hebben ze met 'Nieuwsbegrip' er veel over gelezen en de volgende generatie moet ook leren dat thuisblijven geen optie is.

Het hangt denk ik enorm van de mensen en sfeer in het stemlokaal af hoe streng men is.

Opvallend trouwens dat in Rotterdam meer mensen voor het referendum stemmen dan voor de gemeenteraad: https://opkomstenuitslag.nl/rotterdam/#!/

Hoezo leeft het referendum niet? ;w

[ Voor 14% gewijzigd door hoevenpe op 21-03-2018 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:20
hoevenpe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:32:

Opvallend trouwens dat in Rotterdam meer mensen voor het referendum stemmen dan voor de gemeenteraad: https://opkomstenuitslag.nl/rotterdam/#!/

Hoezo leeft het referendum niet? ;w
Dat wordt wel een beetje vertekend doordat er meer mensen stemgerechtigd zijn voor de gemeenteraad. Daar mogen mensen uit andere EU landen of mensen met een verblijfsvergunning die hier vijf jaar legaal verblijven ook stemmen. Bij het referendum heb je de Nederlandse nationaliteit nodig. Daarom zie je ook in deze cijfers voor Rotterdam (zo op het blote oog) meer mensen een stem uitbrengen voor de gemeenteraad in absolute aantallen, maar ligt het opkomstpercentage bij het referendum hoger.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:29:
[...]

Ze willen allemaal beter verkeersveiligheid, betere scholen, betere beschikbaarheid woningen, alles beter.
Hoe? Dat zeggen ze er nooit bij. Ik denk dat ze allemaal wel het beste willen voor de gemeente.

[...]
Daar waren er ook een paar van in mijn gemeente. Die krijgen dus sowieso geen stem van mij. Ook leuk zijn partijen die nog bitter zijn over een eerder verloren stemming/issue/discussie en die dat onderwerp blijven opnemen in hun programma om het 'recht' te kunnen zetten. 8)7
MrMonkE schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:29:
[...]

Het was trouwens erg rustig en ik ben niet begeleid in het hokje, gewoon zelf gedaan.
Ik vond het juist wel fijn dat die meneer met een ietwat koffie-achtig kleurtje mijn hand vast hield in het stemhokje. Hij wees zelfs aan waar ik het kruisje moest zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

evilution schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:43:
Volgens mij mag er bij stembureau’s niet geflyerd/campagne gevoerd worden. Toch zie ik op stations waar gestemd kan worden nog (vooral linkse) partijen flyeren en mensen aanspreken. Is dit ongewenste gedrag ergens te melden?
Blijkbaar toch incidentjes. In Rtd SP buiten station dus ok en op Bd GL wel dicht bij het stemlokaal dat niet echt afgeschermd was. En onderweg nog een VVD flyer in een hondedrol :P

Ik lees net op txt dat in Heerhugowaard een stembureau gesloten is vanwege "overlast". Politie was gekomen maar geen daders gevonden dus stembureau maar gesloten.
Vraag die opkomt: waarom blijft de politie niet ter plaatse om het democratisch proces te garanderen in plaats van de overlastgevers dit plezier te gunnen en mensen het moeilijker te maken te stemmen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Damn, GL scoort aardig in Utrecht.

Ben benieuwd naar A'dam straks. Vooral D66.

Opvallend hoe slecht de SP het tot nu toe doet.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 21-03-2018 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

evilution schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:39:
Vraag die opkomt: waarom blijft de politie niet ter plaatse om het democratisch proces te garanderen in plaats van de overlastgevers dit plezier te gunnen en mensen het moeilijker te maken te stemmen?
Het is het stembureau op het station, waar continu bussen met halfdronken tuig overgeladen wordt in treinen (of andersom) vanwege één of ander zuupfeest in de polder. Vermoedelijk moeten ze dan de hele avond met een peloton ME blijven staan. De kans dat mensen daar dan nog gaan stemmen is nihil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:30:
Damn, GL scoort aardig in Utrecht.

Ben benieuwd naar A'dam straks. Vooral D66.

Opvallend hoe slecht de SP het tot nu toe doet.
Ook in Amsterdam lijkt GL veruit de grootste te worden van 6 naar 11 zeteld. D66 ongeveer gehalveerd van 14 naar 8 of 9 zetels. Volgens de exitpolls dan.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 21-03-2018 22:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Wow, Groenlinks in Amsterdam de grootste..!

Ach, ik woon er niet. Maar als ze het daar vooral graag over verpakkingsbelasting en genderneutraal schijten willen hebben, wens ik ze veel succes..!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
NiGeLaToR schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:14:
[...]

Hier was de norm de lengte: als het niet boven de plank uitkwam mocht het mee. Wel zo handig als je verantwoordelijk bent voor een peuter ;) Stembureauvoorzitter legde het de medewerker in opleiding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:43
@Shaffy
In Amsterdam gaat het vooral over wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
Shaffy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:06:

Ach, ik woon er niet. Maar als ze het daar vooral graag over verpakkingsbelasting en genderneutraal schijten willen hebben, wens ik ze veel succes..!

;)
Haha precies, ben ik toch blij dat ik daar niet woon en dus geen last van heb.
In mijn woonplaats gelukkig geen gekke hysterie volgens de exitpolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:08:
@Shaffy
In Amsterdam gaat het vooral over wonen.
Wat gaat Groenlink daar aan doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Overigens gaat het in heel veel plaatsen hogere wiskunde worden om door de verdere versplintering van het politieke landschap een (stabiele) coalitie te gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Soldaatje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:09:
Bomen planten en dan hutten bouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:11:
Overigens gaat het in heel veel plaatsen hogere wiskunde worden om door de verdere versplintering van het politieke landschap een (stabiele) coalitie te gaan worden.
Och, dat oude spook van versplintering. Leuke beeldvorming van en voor de gemiddelde machtspartij, maar de bestuurskundige en historische realiteit is heel anders 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shaffy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:06:

;)
Je moet eerder denken aan betaalbare woningen bouwen (en bijv een hoger percentage sociale huur in nieuwe projecten), milieuzones voor verkeer, verduurzaming van bestaande bebouwing, meer inzetten op fiets en OV.

En over veel succes: In Utrecht hebben ze zich bewezen lijkt me? Daar zijn ze blijkbaar behoorlijk tevreden over het beleid dat ze voerden.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 21-03-2018 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Nog meer sociale huur in Amsterdam? Die hele stad helt al over door alle scheefhuurders.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:09:
[...]

Elke partij zou met dat onderwerp heel goed aan de slag kunnen, er is zat onderzoeksbasis. Amsterdam hoeft echt geen Londen te worden 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Hmmm geloof dat in de grote steden de laatste allochtoon de PvdA wel verlaten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Sylvana Simons heeft voor elkaar hoor. 1 zetel in Amsterdam. Het verlies van D66 in alle grote steden vind ik prachtig. PVDA kan ook wel opgedoekt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Señor Sjon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:15:
Nog meer sociale huur in Amsterdam? Die hele stad helt al over door alle scheefhuurders.
En wat denk je dat de oorzaak is van al die scheefhuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

@anandus in Utrecht hebben ze heel mooi een al slecht bereikbare stad nog slechter bereikbaar gemaakt. Toegangswegen terugbrengen van 2x2 naar 2x1 baans, geniaal idee... 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:11:
In gemeenteraden wordt er veel beter samengewerkt door partijen uit verschillende hoeken. SP en VVD samen in het college is prima mogelijk bijvoorbeeld, zie ik nog niet gebeuren in de Tweede Kamer :P

En het gebeurd ook dat de akkoorden wat losser zijn, dat bijvoorbeeld het CDA niet instemt, maar dat een lokale partij buiten het college wel instemt.

Denk dat je wel kan stellen dat de lokale democratie beter werkt dan de landelijke :+

Moet zeggen dat ik tot nu toe niet bepaald verbaast bent door de binnendruppelende uitslagen, GL wint, D66 verliest, wie had dat gedacht :+ Dat Denk het goed doet verbaast mij ook helemaal niks.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Virtuozzo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:13:
[...]

Och, dat oude spook van versplintering. Leuke beeldvorming van en voor de gemiddelde machtspartij, maar de bestuurskundige en historische realiteit is heel anders 8)
Werkelijkheid is een grootste partij (in mijn woonplaats) met 7 zetels en 6 partijen met 4 zetels. Wordt een flinke coalitie als je minimaal 20 zetels moet hebben (voorlopige uitslag 50% stemmen).
Versplintering is een feit. NPO praat er nu ook over.

Edit:
Overigens ook een trendbreuk. Lokaal wordt gehalveerd hier (blijft de grootste) en VVD en PVV lijken (flink) te winnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bean77 op 21-03-2018 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:15:
Sylvana Simons heeft voor elkaar hoor. 1 zetel in Amsterdam. Het verlies van D66 in alle grote steden vind ik prachtig. PVDA kan ook wel opgedoekt worden.
Vond het wel grappig dat ze het over verantwoordelijkheid nemen en eventueel meebesturen had. Erm, het was 1 (één) zetel, geen 11.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:15:
Dat ga je in ieder geval niet oplossen door nog meer onbetaalbare koopwoningen voor (buitenlandse of adellijke) speculanten te bouwen ;)

Nb. Ik weet niet wat het programma van GL Amsterdam over wonen zegt, maar zo schat ik de partij in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Señor Sjon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Vond het wel grappig dat ze het over verantwoordelijkheid nemen en eventueel meebesturen had. Erm, het was 1 (één) zetel, geen 11.
Tja, als je niet wilt meebesturen, moet je niet meedoen aan de verkiezingen toch?

Niemand gaat de politiek in om eens fijn in de oppositie te zitten, op onze radicaal-rechtse vriendjes na ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:20:
[...]

Tja, als je niet wilt meebesturen, moet je niet meedoen aan de verkiezingen toch?

Niemand gaat de politiek in om eens fijn in de oppositie te zitten, op onze radicaal-rechtse vriendjes na ;)
Groenlinks had mee kunnen doen landelijk maar daar hebben ze ook voor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Soldaatje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:30:
[...]

We kunnen de hele discussie van na de 2e kamer verkiezingen overdoen maar om het om te draaien: zou je (in een ander universum) het de VVD verwijten als ze met vijftien zetels er niet uit zouden komen met PvdA, SP en GL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Soldaatje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:30:
[...]

En terecht imho, met het CDA en VVD in de buurt kun je gewoon geen recht doen aan de programmapunten van GL.

Die van D66 trouwens ook niet, maarja, dat is het verschil tussen een partij die daadwerkelijk nog waarde hecht aan zijn achterban en wat ze willen voor het land, en een partij die gewoon machtsgeil is.

Je ziet ook dat D66 nu ook echt wel afgestraft wordt voor wat ze doen in de coalitie, en imho is ook dat terecht, D66 heeft best wel een flinke middelvinger opgestoken naar haar kiezers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 22:30

iChaos

It's Lupus.

Waarom zijn er in het noorden van het land in diverse steden (incl. bijv. Groningen) geen verkiezingen geweest volgens de NOS? https://nos.nl/artikel/22...-van-de-verkiezingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Chakotay schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:16:
@anandus in Utrecht hebben ze heel mooi een al slecht bereikbare stad nog slechter bereikbaar gemaakt. Toegangswegen terugbrengen van 2x2 naar 2x1 baans, geniaal idee... 8)7
Ik heb vanochtend rond kwart voor 10 nog een stuk mogen genieten op de weg. Vanaf de Venuslaan (thv de Sterrenwijk) naar de Caterijnesingel in 10 minuten. Volgens Google was de gemiddelde snelheid 4km/u.

@iChaos Gemeentelijke herindelingen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
iChaos schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:40:
Waarom zijn er in het noorden van het land in diverse steden (incl. bijv. Groningen) geen verkiezingen geweest volgens de NOS? https://nos.nl/artikel/22...-van-de-verkiezingen.html
Omdat daar gemeentelijke herindelingen geweest zijn, en dus recent al verkiezingen geweest zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ of nog moeten komen, zoals oa stad Groningen. Herindeling verwacht in november, dus weinig nuttig om nu verkiezingen daar te houden

[ Voor 71% gewijzigd door naitsoezn op 21-03-2018 22:44 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

iChaos schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:40:
Er zijn nogal wat gemeentelijke herindelingen geweest de afgelopen tijd, daar is vaak een tijdje terug al gestemd.

Dat, of de NCPN heeft toch de macht overgenomen in Grunn en nu mag men niet meer stemmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:42:
[...]

Omdat daar gemeentelijke herindelingen geweest zijn, en dus recent al verkiezingen geweest zijn.
En gemeenten hebben de vrijheid om de verkiezingen daarom één cyclus over te slaan; in 2022 wordt er daar pas weer voor de gemeenteraad gestemd, gelijk met de rest van het land.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gemeenteraadsverkiezingen in Groningen is op 21 november 2018. Ik moet dus een half jaar wachten. Het heeft inderdaad met de gemeentelijke herindelingen te maken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nog iets van Wilders vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Die Pechtold leeft ook in zijn eigen wereld zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:50:
Die Pechtold leeft ook in zijn eigen wereld zeg
Hij moet wat toch? Het lijkt erop dat ze nog best vaak in de top drie zitten, dat kan je ook positief uitleggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Gonadan schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:52:
[...]

Hij moet wat toch? Het lijkt erop dat ze nog best vaak in de top drie zitten, dat kan je ook positief uitleggen.
Aan positiviteit ontbreekt hem niet ;) Maar hij snijdt wel een terecht punt van versplintering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Werkelijkheid is een grootste partij (in mijn woonplaats) met 7 zetels en 6 partijen met 4 zetels. Wordt een flinke coalitie als je minimaal 20 zetels moet hebben (voorlopige uitslag 50% stemmen).
Versplintering is een feit. NPO praat er nu ook over.

Edit:
Overigens ook een trendbreuk. Lokaal wordt gehalveerd hier (blijft de grootste) en VVD en PVV lijken (flink) te winnen.
Een klus is geen belemmering. Tandje bijzetten. Niets mis mee. Integendeel zelfs, een beetje harder werken is in een politieke arena altijd op zijn plaats, dat is het minste wat burger en bedrijf verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Denk niet dat je heel veel van hem gaat horen, hij is sowieso vrij stil de afgelopen tijd, maar bij de landelijke verkiezingen uitslag zag je hem ook niet echt, misschien omdat ie weer niet zo enorm gewonnen heeft als ie wou.

Er is sowieso weinig aandacht voor hem op de NOS, volgens mij gaat het zelfs meer over Denk dan over de PVV :X En da's niet omdat Denk iedere 2 zinnen genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:54:
Aan positiviteit ontbreekt hem niet ;) Maar hij snijdt wel een terecht punt van versplintering aan.
Rutte geeft er ook een mooie draai aan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het beeld bij D66 is consistent door de decennia heen, als ze regeren dan worden ze afgestraft. Je vraagt je af of ze wel fatsoenlijk onderzoek doen naar wie hun kiezers daadwerkelijk en of de strategie van de partij wel klopt met het daadwerkelijk beleid en coalitiekeuzes. Aan de andere kant doen kiezers ook te weinig aan onderzoek, de partij is in de praktijk vaak rechtser dan dat ze overkomt door de focus van D66 op progressieve punten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Gonadan schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:16:
[...]

Rutte geeft er ook een mooie draai aan. :D
Als VVD goud heeft, D66 het zilver, dan ben ik wel benieuwd wie het brons heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:54:
[...]

Dat punt is echter niet correct. Het is gewoon beeldvorming. Je kan dan beslissen om blind te geloven, of je af te vragen of een dergelijk perspectief in gedrag op andere onderwerpen - van daadwerkelijke interesse bijvoorbeeld - dan wel zo handig is.

Bijkomend probleem is dat constant hameren op geloofsgedrag je op gegeven moment opbreekt. Geen onbekend gegeven in politiek, ook niet in organisatiekunde of dergelijke. Als je dan als kiezer of lid verbonden bent aan een partij of beweging die in zo'n valstrik struikelt dan heeft dat ook consequenties voor je gegeven mandaat. Enige toetsing van beeldvorming en ontwikkeling van bewustzijn is dan ook op zijn plaats.

Nu is dit een arena van lokaal bestuur. Daar gaat het veel meer om poppetjes met korte lijnen, dat is ook weer een indicatie dat je als politicus anders om zou moeten gaan met die niveau's, anders dan je eigen niveau. Je kan dan kiezen om even snel oneigenlijk gebruik te maken van wat voor burger en bedrijf op die niveau's daadwerkelijk van belang is met mooie praat, of je kan een staatsman zijn. Het levert een interessante lakmoesproef op. Niet meteen, maar als je dit consistent blijft doen met verkiezingen op andere niveau's dan je eigen, dan ondergraaf je op gegeven moment je eigen niveau.

Kortom, de verstandige politicus gaat niet om met verkiezingen van andere niveau's alsof het een makkelijke munt is. Je zet in op correlatie, dat kan, maar het slimste is altijd om integrale focus te hebben op positieve aard van correlatie. Dat faciliteert, dat bouwt waarde van merk op, en belangrijker nog het levert je op termijn geen drempels op. Louter dat laatste is het meest eenvoudige argument om voorzichtig te zijn in omgang.

Binnen de VVD is men vanavond ook niet blij met het gekozen beeld, omdat er bewustzijn groeit dat er uiteindelijk een kostenplaatje aan vast hangt. Waarvan men niet weet wanneer men er mee geconfronteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:18:
[...]

Als VVD goud heeft, D66 het zilver, dan ben ik wel benieuwd wie het brons heeft :+
Iig. niet de PvdA :+

Alle mensen die ik heb gesproken hebben nog steeds helemaal niks meer met de PvdA, dat landelijke politiek anders is dan de gemeentelijke politiek wordt vaak niet echt gezien. vandaar dat de PvdA het slecht blijft doen, maar GL lijkt er juist garen bij te spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
pfoeh mijn gemeente gaat lekker. Staan onder toezicht van de provincie (sittard-geleen) vanwege een slordige paar miljoen te veel uitgegeven en tuurlijk stemt men wederom stug voor de partijen die die hele ellende gebouwd hadden :/

Nieuwkomer PVV lijkt voor een 3 zetels te gaan (grootste partijpunt was anti-islam natuurlijk en niet meer moskeeen, ik heb serieus moeten googlen om te weten dat er een moskee in de stad is :P ).

Ik verwacht hier WOZ die omhoog zal gaan in ieder geval en weer wat jaren louche dorpspolitiek :D

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 21-03-2018 23:33 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
RobinHood schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:26:
[...]

Iig. niet de PvdA :+

Alle mensen die ik heb gesproken hebben nog steeds helemaal niks meer met de PvdA, dat landelijke politiek anders is dan de gemeentelijke politiek wordt vaak niet echt gezien. vandaar dat de PvdA het slecht blijft doen, maar GL lijkt er juist garen bij te spinnen.
Pvda is een ernstig pijnlijk dossier geworden.
Mijn woonplaats is een historisch PvdA stad. Vele generaties die niet beter weten dan een altijd zeer dominante partij in de gemeenteraad.
Vanavond worden ze hier gedeeld 8ste partij. Ongekend. Tijd voor een nieuwe crisis daar lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bean77 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:31:
[...]

Mijn woonplaats is een historisch PvdA stad. Vele generaties die niet beter weten dan een altijd zeer dominante partij in de gemeenteraad.
Vanavond worden ze hier gedeeld 8ste partij. Ongekend. Tijd voor een nieuwe crisis daar lijkt mij.
De PvdA is als een bedrijf wat meende haar doelstellingen te behalen door mee te doen met de grote jongens, echter vanuit eenvoudige blootstelling en deelname aan netwerken daarvan zich gecoöpteerd zag worden zonder vermogen om invloed uit te oefenen op de beeldvorming daaromtrent.

Een gezond bedrijf, of organisatie, zou dan doelstellingen en middelen evalueren, om wegen te zoeken om zelfstandig met behoud of verwerving van invloed die doelstellingen te behalen. Of nieuwe doelstellingen uit te werken.

De PvdA heeft dit gewoon niet gedaan. Het is te makkelijk om te zeggen dat dit vanuit ideologische of bestuurlijke blindheid is, er is immers ook sprake van gedeelde oorsprong van de partij en de VVD. Men zat al in een positie van blootstelling die voor kwetsbaarheden zorgde. Wim Kok is daar een paar jaar geleden nog bruut open over geweest, hij zag dan ook hoe het zou eindigen. Omdat hij een van de voormannen was om vanuit het technocratische offensief van Lubbers en de toenmalige desillusies van sociaal-economische bewegingen om toch mee te doen.

Dat meedoen, ongeacht motivatie, is een consistent patroon geworden. Uiteindelijk betaal je dan een prijs. Net als een bedrijf wat zijn doelstellingen niet weet te behalen, maar ook net als een bedrijf wat doelstellingen wel weet te behalen maar niet tijdig investeert in het formuleren van de volgende uitdagingen.

De PvdA is dood. Herstel is ook niet mogelijk. De partij heeft geen netwerkfuncties meer. Wat mij veel meer opvalt is dat ondanks alle moeite die gedaan wordt om een GL te bestempelen als opvolger (handig om te labelen en dus te compromitteren vanuit beeldvorming en associatie) die partij opmerkelijk slim is in het vermijden van het volgen van dat pad.

Ik merk het op, omdat dit veel slimmer is dan wat de PvdA ooit überhaupt geprobeerd heeft. En omdat dit - als dit patroon van netwerkopbouw van GL doorzet - over een aantal regeerperiodes een flinke kluif kan worden voor de conservatieve partijen die inmiddels zelf gedwongen en getriggerd worden (zoals we dit tot nu toe altijd bij links / progressief gedaan hebben) om zelf te verschuiven. Dat levert uiteindelijk politieke kwetsbaarheden op waarbij je als verschoven conservatieve partij best wel eens weinig vermogen over kan houden om dat uit te blijven leggen.

Misschien ben ik te hard, maar de PvdA is dood. Enkel niet begraven. Er is geen opvolger. Het niet in die schoenen stappen van groeiend niet-conformistisch progressief als GL is voor mijn partij in ieder geval zorgwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

De PvdA moet zich denk ik echt gaan heruitvinden, het beeld van ze is gewoon niet veranderd, zo zie je gewoon nog steeds Asscher rondlopen, en veel mensen zien dan hetzelfde persoon die afgelopen kabinet gewoon nauwelijks PvdA-beleid heeft doorgevoerd.

En ook in de media hoor ik niks nieuws, het is gewoon same old same old, en tja, dan loop je gewoon leeg aan alle kanten.

De SP heeft ook een probleem in dit tempo, Utrecht en Amsterdam zijn gewoon pijnlijke steden om zulke verliezen in te lijden.

Grootste gevaar is ook dat die twee partijen een beetje het losers-imago gaan krijgen, da's psychologisch gezien best interessant, want mensen stemmen gewoon niet graag op een partij die waarschijnlijk gaat verliezen, mensen stemmen op partijen die het sowieso al goed doen. Hoe Marijnissen begon in haar speech was in dat opzicht ook gewoon best dom, heel eerlijk ja, maar voor de beeldvorming rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 00:49
[...]

Nieuwe crisis? Dit is nog steeds één en dezelfde crisis. Het vertrouwen is volledig weg in de PvdA (alleen de Amsterdammers geloven er blijkbaar nog in). GroenLinks, D66, SP en Denk hebben ondertussen alle stoeltjes ingepikt. Probeer die maar weer eens terug te krijgen. Vertrouwen komt te voet...

De wereld verandert en de PvdA moet ook mee met zijn tijd. En leunen op de FNV of de allochtone medelanders heeft simpelweg geen zin meer. Ze moeten zichzelf opnieuw uitvinden. En als ze dat niet doen, dan verdwijnen ze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Toch is het gevaarlijk om conclusies te trekken voor de lange termijn. In deze tijd kan een verkeerd of juist goed poppetje als leider veel veranderen. Wat gaat straks bijvoorbeeld de opvolger van Rutte doen? Kiezers zijn allesbehalve honkvast.

De vraag bij de PvdA is natuurlijk wel of die nieuwe mensen er zijn. Marijnissen is overigens te kort bezig om daar conclusies te trekken. Klaver moest ook in zijn rol groeien.

[ Voor 38% gewijzigd door D-e-n op 21-03-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Toch nog een opstekertje voor de PvdA: In mijn buurgemeente Heerenveen verliezen ze wel wat aan GL ofzo, maar ze zijn nog wel de grootste. Al is H'veen ook echt wel vrij traditioneel links, ik had geen monsterzege voor GL verwacht, da's toch iets te progressief voor Friezen :+
D-e-n schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:49:
Toch is het gevaarlijk om conclusies te trekken voor de lange termijn. In deze tijd kan een verkeerd of juist goed poppetje als leider veel veranderen. En kiezers zijn allesbehalve honkvast.
Onderschat de framing niet, dat is ook erg killing voor partijen. De SP en PvdA worden consequent in de media neergezet als "zieke partijen" die een flinke crisis hebben, dat weerhoudt mensen echt om te stemmen op die partijen.

De VVD en GL worden daarentegen vrij consequent als winnaars neergezet, dat helpt ook behoorlijk, en dat beeld gebruiken ze zelf door te doen alsof je kan kiezen tussen hun twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De grap is dat met het verdwijnen van de PvdA eigenlijk het sociaal economische vraagstuk (wat ten grondslag lag aan de sociaal democratie) steeds kritieker is gaan worden en een steeds belangrijkere oorzaak van electorale onvrede. De focus op veel progressieve standpunten die je veel ziet op links zijn relatief (!) makkelijke problemen in relatie tot het sociaal economische vraagstuk. Dit sociaal economische vraagstuk zal opgelost moeten worden of het zal lijden tot zeer pijnlijke keuzes omdat kapitaal en verdienvermogen simpelweg te hard wegvloeit bij het gros van de Nederlandse werknemers.

Klein voorbeeld, het is natuurlijk lekker knus en ecologisch vriendelijk zo'n microwoning omdat de nieuwe generatie geen vaste contracten en/of loonsverhoging krijgt maar toch moet wonen, maar uiteindelijk kunnen mensen in zo'n situatie ook geen vermogen opbouwen of belasting opbrengen voor het in stand houden van de samenleving.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 03-09 19:08
Bij ons in het dorp zijn de PvdA en GL gefuseerd tot één partij: Progresssief Pijnacker-Nootdorp. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken (we hebben PvdD nog als alternatief). Maar goed, Pijnacker-Nootdorp is niet echt vergelijkbaar met een beetje stad of zo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Coffeemonster op 22-03-2018 00:02 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RobinHood schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:55:
Onderschat de framing niet, dat is ook erg killing voor partijen. De SP en PvdA worden consequent in de media neergezet als "zieke partijen" die een flinke crisis hebben, dat weerhoudt mensen echt om te stemmen op die partijen.
Dat is nu. Maar de recente geschiedenis leert dat dat ook zo weer kan veranderen, zelfs binnen een regeerperiode. De PvdA heeft natuurlijk wel grotere problemen dan de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
defiant schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:56:
De grap is dat met het verdwijnen van de PvdA eigenlijk het sociaal economische vraagstuk (wat ten grondslag lag aan de sociaal democratie) steeds kritieker zal worden en een steeds belangrijkere oorzaak van electorale onvrede. De focus op veel progressieve standpunten die je veel ziet op links zijn relatief (!) makkelijke problemen in relatie tot het sociaal economische vraagstuk. Dit sociaal economische vraagstuk zal opgelost moeten worden of het zal lijden tot zeer pijnlijke keuzes omdat kapitaal en verdienvermogen simpelweg te hard wegvloeit bij het gros van de Nederlandse werknemers.

Klein voorbeeld, het is natuurlijk lekker knus en ecologisch vriendelijk zo'n microwoning omdat de nieuwe generatie geen vaste contracten en/of loonsverhoging krijgt maar toch moet wonen, maar uiteindelijk kunnen mensen in zo'n situatie ook geen vermogen opbouwen of belasting opbrengen voor het in stand houden van de samenleving.
hangt er vanaf van uit welk stuk van het land je redeneert ;) Mijn woning is niet veel duurder dan een knusse microwoning for that matter :P Maar je punt is wel terecht, sociaal economisch zijn er wel wat dingetjes en de trendlijn is niet om heel vrolijk van te worden. Echter zijn er wel meer dingen: ook qua milieu staan we er niet zo bijster goed voor. In dat licht is socio-economisch nog een relatief beperkt issue.

Wat wel frappant is, is dat pvda een partij is die ik qua gedachtegoed als een erg goede partij voor gemeenteverkiezingen zie. De belangen in een gemeente zijn heel anders dan die van landelijke politiek, terwijl het toch lijkt dat men de pvda nu hard afstraft vanwege wat ze in het kabinet hebben gedaan (of niet hebben gedaan for that matter).

GL lijkt het overall erg netjes te doen. De PVV scoort ook aardig, ondanks de immense collectie droeftoeters die men als kandidaat had (al geeft dat ook te denkenm het is een kwestie van tijd voor dat ellende gaat geven).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:44:
[...]

Nieuwe crisis? Dit is nog steeds één en dezelfde crisis. Het vertrouwen is volledig weg in de PvdA (alleen de Amsterdammers geloven er blijkbaar nog in). GroenLinks, D66, SP en Denk hebben ondertussen alle stoeltjes ingepikt. Probeer die maar weer eens terug te krijgen. Vertrouwen komt te voet...

De wereld verandert en de PvdA moet ook mee met zijn tijd. En leunen op de FNV of de allochtone medelanders heeft simpelweg geen zin meer. Ze moeten zichzelf opnieuw uitvinden. En als ze dat niet doen, dan verdwijnen ze vanzelf.
Het is inderdaad nog steeds dezelfde trend en ontwikkeling. Ik moet wel even opmerken, een PvdA blijft inderdaad zelfs nu nog leunen op netwerken en affiniteit waarvan men louter aannames maakt zonder ze te toetsen. Het voorbeeld van FNV is hierbij opmerkelijk. Als VVD zetten wij heel bewust in op het monitoren van talent op weg naar beslissingspunten, daarbij wordt consistent geïnvesteerd in het coöpteren daarvan. Dit terwijl een PvdA nog steeds gewoon de aanname maakt van vakbond = arbeider = links. Terwijl het ook gewoon een markt is, terwijl het ook gewoon om mensen met loopbaan gaat, terwijl het ook gewoon een kwestie is van mensen die iets willen. Of je de potentieel verschil makende bestuurders en managers dan weglokt, faciliteert of je richt op netwerkfuncties van persoonlijk contact maakt niets uit.

De PvdA is blind geworden vanuit afbraak van vermogen tot toetsing van informatiestromen, primair omdat het een consistente blootstelling aan perspectieven en contacten had in netwerkfuncties inmiddels verbonden aan mijn partij, de VVD. Dan kun je met alle beste wil het beste willen doen, maar als je fundament een grote trigger is zonder dat je vermogen hebt om het beeld te bepalen of de informatie te toetsen, dan breek je jezelf af. Dan schep je juist ruimte voor groei van wat in essentie je tegenstander is.

Let wel, nationale niveau's zijn voor die arena's toch enigszins anders dan regionale of lokale niveau's. Maar er is wisselwerking. Wat nu opvalt is dat de prijs te betalen door een PvdA trendmatig geworden is, over alle niveau's heen. Nu ja, voor een KVP was ooit het signaleren van louter de omstandigheden van ontstaan van een dergelijke ontwikkeling reden tot herdefinitie in samensmelting. Dat heeft geen windeieren gelegd, totdat de opvolger in misplaatste arrogantie Viel vanuit disconnect met organisatorische realiteit. Wat men inmiddels hard hersteld heeft, wat weer voor ons een bittere kluif van concurrentie is geworden.

Maar de PvdA zit vast in de trend, en die trend is gestoeld op een inmiddels decennia oud consistent patroon. Het is te laat voor innovatie, het is te laat voor netwerkfunctie, het is te laat voor wederopbouw. De omstandigheden zijn er niet langer voor aanwezig. Die discussie heerst best wel binnen de partij, ik verwacht dan ook dat over het komende jaar steeds meer naar buiten zal komen over vertrek van getrouwen dan wel overstap vanuit de schrale jonge kaders. Dit is al een aanwezig patroon, maar er wordt nog over gezwegen.

Het zou voor journalistieke media een interessante analyse zijn. Bij deze verkiezingen valt immers op dat bij VVD / CDA er nauwelijks sprake is van afsplinteren naar lokale politieke organisatie, waar dit bij de PvdA juist wel aanwezig is. Correlatie is geen causatie, maar het patroon is op zijn minst opmerkelijk. Dit los van het verlies van concurrentievermogen in de oude kernen van de partij, en het vraagstuk van verlies ten faveure van wie - fundamenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Helaas, in Zwolle lijken CU en GL aan de macht te komen/blijven.. weer 4 jaar betutteling en leuke dingen afschaffen.. :/
Het blijft ook gewoon een dorp..

Op zondag is het hier net Staphorst, alle festivals worden afgelast vanwege geluidsoverlast, vuurwerkvrije zones zullen er nu ook wel komen, nog meer sociale huur.. maar goed, als de meerderheid hier dat wil moet je of verhuizen of over 4 jaar maar weer op beterschap hopen. Ik doe het 2e wel.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

D-e-n schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:02:
[...]

Dat is nu. Maar de recente geschiedenis leert dat dat ook zo weer kan veranderen, zelfs binnen een regeerperiode. De PvdA heeft natuurlijk wel grotere problemen dan de SP.
GL is inderdaad in 2 jaar van praktisch een nobody, een soort PvdD opgeklommen tot een partij die altijd wordt neergezet als een partij waar je rekening mee moet houden.

Maar de SP wordt in de media echt al jaren neergezet als een partij die het moeilijk heeft, het blijft ook telkens maar rommelen in de fracties. En ik merk gewoon dat dat beeld is gaan kleven bij mensen, als ik mensen over de SP hoor is het bijna altijd in de toon van "meh", mensen worden er niet warm of koud meer van, terwijl over GL praktisch iedereen wel een mening heeft.

Denk groter dan de PVV in Rotjeknor, dat vind ik best pijnlijk voor Wilders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
GroenLinks en DENK gefeliciteerd! Het was een mooie campagne, wat je ook gestemd hebt het blijft gaaf om in een land te wonen waar je zulke verschillen in alle openheid kunt uiten.

Groep de Mos in Den Haag is natuurlijk een bijzondere doorbraak, de Wiv lijkt weggestemd en dat is alleen maar winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
polthemol schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:07:
hangt er vanaf van uit welk stuk van het land je redeneert ;) Mijn woning is niet veel duurder dan een knusse microwoning for that matter :P Maar je punt is wel terecht, sociaal economisch zijn er wel wat dingetjes en de trendlijn is niet om heel vrolijk van te worden. Echter zijn er wel meer dingen: ook qua milieu staan we er niet zo bijster goed voor. In dat licht is socio-economisch nog een relatief beperkt issue.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens :P Een goede sociaal economische basis is ook noodzakelijk voor investeringen in klimaat en milieu. Er is nu al sprake van ontwikkelingen waarbij men de lasten van het klimaat wil afwentelen op de burger, als die sociaal economisch verder in het nauw komt dan is ook meteen basis weg voor investeringen in klimaat. Iemand met een goedkope koopwoning uit de jaren 30 die aan de onderkant van de markt zit als ZZP'er of van jaarcontract naar jaarcontract gaat zal het geld niet hebben voor investeringen in duurzaamheid.

Aan de andere kant pocht de bovenkant van de samenleving altijd met duurzaamheid, in menig villa of vrijstaande woning wordt er klimaatneutraal verbouwd en geinvesteerd. Voor het klimaat heeft het alleen weinig zin als alleen de hogere klassen klimaatneutraal wonen (klimaatneutraal is natuurlijk ook relatief, maar om die term maar even te gebruiken).
RobinHood schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:11:
Maar de SP wordt in de media echt al jaren neergezet als een partij die het moeilijk heeft, het blijft ook telkens maar rommelen in de fracties. En ik merk gewoon dat dat beeld is gaan kleven bij mensen, als ik mensen over de SP hoor is het bijna altijd in de toon van "meh", mensen worden er niet warm of koud meer van, terwijl over GL praktisch iedereen wel een mening heeft.
De partijstructuur van de SP werkt de partij tegen, dat zie ook telkens terug met leiderschapswisselingen en koers van de partij, o.a. de eenzijdige focus op het nationaal zorgfonds. De strakke regie en partijdiscipline was natuurlijk ook enigszins het antwoord op de continue strijd binnen de PvdA in het verleden, maar is in andere opzichten net zo goed een nadeel omdat conflicten toch altijd ontstaan en naar boven komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
St@m schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:09:
Helaas, in Zwolle lijken CU en GL aan de macht te komen/blijven.. weer 4 jaar betutteling en leuke dingen afschaffen.. :/
Het blijft ook gewoon een dorp..

Op zondag is het hier net Staphorst, alle festivals worden afgelast vanwege geluidsoverlast, vuurwerkvrije zones zullen er nu ook wel komen, nog meer sociale huur.. maar goed, als de meerderheid hier dat wil moet je of verhuizen of over 4 jaar maar weer op beterschap hopen. Ik doe het 2e wel.
Een combinatie van in de rand van de Biblebelt liggen en studenten denk ik :P meer sociale huur zorgt in ieder geval voor een versterking van het GroenLinks geluid...

Ik wil als starter graag naar Zwolle verhuizen, ik had daar liever mijn stem uitgebracht dan in de gemeente waar ik nu woon :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben tevreden met de uitslag hier in Nijmegen. GroenLinks soeverein op kop, en een college GL SP PvdA haalt precies een meerderheid terwijl in het huidige college D66 erbij nodig was. Havana aan de Waal doet z'n naam eer aan. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

In Lansingerland heeft de lokale partij mooi gewonnen met de VVD als nummer twee hetgeen wel te verwachten was. De PVDA mag het nu met één zetel doen, wat een armoe :+

Gemeente Barendrecht is ook een mooie die ik persoonlijk volg met EVB, vier jaar terug als nieuwe partij als grootste partij gekozen en nu helemaal met 14 zetels fier op kop. Goed bezig Dirk en Lennart d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier in Leiden is GL de grote winnaar, verdubbelt in zetels en wordt tweede partij (8 zetels).
De grootste partij blijft, ondanks verlies van 3 zetels, D66 (9 zetels)
De derde partij, met een zetel winst, is VVD (6 zetels).
Dus een coalitie van D66+GL+VVD ligt voor de hand.

20 zetels nodig voor een meerderheid en D66+GL is 17, dus elke partij met minimaal 3 zetels kan aanschuiven (PvdD, SP, PvdA, VVD of CDA).

Opvallend hoe slecht de SP het heeft gedaan. PvdA had ik wel verwacht, die zitten in het verdomhoekje, maar de SP heeft behoorlijk klappen gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 22-03-2018 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

anandus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:06:
Hier in Leiden is GL de grote winnaar, verdubbelt in zetels en wordt tweede partij (8 zetels).
De grootste partij blijft, ondanks verlies van 3 zetels, D66 (9 zetels)
De derde partij, met een zetel winst, is VVD (6 zetels).
Dus een coalitie van D66+GL+VVD ligt voor de hand.

20 zetels nodig voor een meerderheid en D66+GL is 17, dus elke partij met minimaal 3 zetels kan aanschuiven (PvdD, SP, PvdA, VVD of CDA).

Opvallend hoe slecht de SP het heeft gedaan. PvdA had ik wel verwacht, die zitten in het verdomhoekje, maar de SP heeft behoorlijk klappen gekregen.
Klopt, dat zie je in heel veel gemeentes. Het ziet eruit dat de linkse stem vooral naar GroenLinks is gegaan.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:25:
[...]

Klopt, dat zie je in heel veel gemeentes. Het ziet eruit dat de linkse stem vooral naar GroenLinks is gegaan.
Dat weet ik niet, Groenlinks en de SP vissen in heel verschillende electorale vijvers (beetje kort door de bocht: Elitair vs arbeider).
Het lijkt me eerder dat het verlies van D66 naar GL is gegaan en de SP-stem naar lokaal.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 22-03-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

anandus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:26:
[...]

Dat weet ik niet, Groenlinks en de SP vissen in heel verschillende electorale vijvers (beetje kort door de bocht: Elitair vs arbeider).
Het lijkt me eerder dat het verlies van D66 naar GL is gegaan en de SP-stem naar lokaal.
Dat vind ik in Nijmegen niet echt terug...

D66 (-1), SP (-2) en PvdA (-1) hebben bij elkaar 4 zetels verloren, lokale partijen bij elkaar hebben 1 zetel verloren, GL +3, PvdD nieuw met 1 zetel en 50+ nieuw met 1 zetel. Dus zeg het maar hoe de stemmen zijn gaan lopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
GroenLinks de grote winnaar in Arnhem. Ik ben er niet blij mee, maar goed zo werkt democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Terneuzen

VVD, CDA en pvv.
Zijn hier een zooitje boeren, blijft blijkbaar ook een zooitje boeren.
Alle inwoners hier wil afschaffing tol, zijn nou net niet de partijen die dat willen. En een islam problematiek dat we hier hebben, niet normaal meer.
Ben je net van je naam als drugsstad af, kom je op de kaart waar blondie zijn uitslag wilde afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het valt me op dat het historische verlies van de PvdA geen 'nieuws' meer is, de partij lijkt in de beeldvorming helemaal niet meer mee te doen. Alsof ze al is opgegeven als relevante factor.

Verder is de versplintering toch opvallend: in Utrecht hebben alleen GroenLinks, D66 en de VVD een serieus aantal zetels, dat beeld zie je op veel meer plekken. Als je aan coalities gaat denken zijn deze drie partijen in bijv. Amsterdam en Utrecht op elkaar aangewezen.

Verder zal in Rotterdam D66 een draai moeten maken, Leefbaar uitsluiten is met deze uitslag niet vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
hoevenpe schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:00:
Het valt me op dat het historische verlies van de PvdA geen 'nieuws' meer is, de partij lijkt in de beeldvorming helemaal niet meer mee te doen. Alsof ze al is opgegeven als relevante factor.
Vergeleken met het verlies in de tweedekamer is het nu een stuk minder. Ten opzichte van de tweedekamer is het zelfs een groei. Dus het is niet een historisch verlies en nieuwswaardig. D66 heeft bijvoorbeeld veel meer verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:17:
[...]

Vergeleken met het verlies in de tweedekamer is het nu een stuk minder. Ten opzichte van de tweedekamer is het zelfs een groei. Dus het is niet een historisch verlies en nieuwswaardig. D66 heeft bijvoorbeeld veel meer verloren.
Inderdaad. Vergeleken met de vorige gemeenteraadsverkiezingen heeft de PvdA verloren, maar vergeleken met de (recentere) Tweede Kamerverkiezingen heeft de PvdA juist gewonnen.

De verliezen van D66 waren ook enigzins te verwachten, dat is, vermoed ik, voor een groot deel te wijten aan het falen vand e landelijke D66.

Zoals ik al eerder zei, ik vind de verliezen van de SP frappanter, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
defiant schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:32:
[...]
De partijstructuur van de SP werkt de partij tegen, dat zie ook telkens terug met leiderschapswisselingen en koers van de partij, o.a. de eenzijdige focus op het nationaal zorgfonds. De strakke regie en partijdiscipline was natuurlijk ook enigszins het antwoord op de continue strijd binnen de PvdA in het verleden, maar is in andere opzichten net zo goed een nadeel omdat conflicten toch altijd ontstaan en naar boven komen drijven.
De PvdA was zoveel meer dan enkel een politieke partij. De PvdA was ook de vakbeweging, en ze hadden een stevige vinger in de pap in Hilversum.

Je merkt op al deze gebieden dat de progressieve invloed tanende is, en dat vind ik als liberaal geen goede ontwikkeling. Behoor tot het 'werkgeverskamp', maar ben niet blij met wat er in dit land momenteel met de werknemers gebeurt. Die worden quasi niet meer vertegenwoordigd door wie dan ook.

De vakbonden zijn dusdanig irrelevant geworden dat ze simpelweg gepasseerd worden bij onderhandelingen tussen werkgevers en werknemers. Dat die laatsten vanuit een enorme underdogpositie onderhandelen lijkt me evident. Een sterke vakbond is nodig om de werknemersbelangen te beschermen. Een vakbond met een heldere vertegenwoordiging in Den Haag en de rest van het land. En die is volledig weggevallen.

Ik zie het helaas ook niet goed meer komen met de PvdA. Heel links heeft wat dat betreft een probleem. Je ziet de kiezers nu telkens switchen tussen een paar linkse partijen, maar enige constante is er niet in te ontdekken. En een samenwerking tussen die partijen lijkt ook bijkans onmogelijk.

Dit versnipperde linkse landschap moet het opnemen tegen een rechterflank die steeds sterker wordt. Waar de echte macht zich geconcentreerd heeft in 1 partij, de VVD. De verhoudingen tussen de verschillende stromingen binnen deze partij lijken steeds meer het beleid te bepalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:07:
Het zou voor journalistieke media een interessante analyse zijn. Bij deze verkiezingen valt immers op dat bij VVD / CDA er nauwelijks sprake is van afsplinteren naar lokale politieke organisatie, waar dit bij de PvdA juist wel aanwezig is. Correlatie is geen causatie, maar het patroon is op zijn minst opmerkelijk.
Maar is dat echt zo? Komt het niet vooral omdat er aan de rechterflank vrijwel geen serieus alternatief voorhanden is en de kiezer daardoor met gepaste tegenzin op VVD en CDA blijft stemmen. De positie waar de PvdA imo 20 jaar geleden ook in zat: was je links dan stemde je PvdA, de SP en GroenLinks waren toen nog geen serieuze bedreiging.

Kijk je deze verkiezingen naar de PvdA dan hebben ze concurrentie van NIDA en DENK (allochtonen), GroenLinks (hoogopgeleide autochtonen), PvdD (milieu en mens), BIJ1 (identiteitspolitiek), 50+ (ouderen) en de SP (arbeiders). Vroeger vertegenwoordigde men al die groepen, die hebben nu een veel beter alternatief. Waar er op rechts zo'n alternatief is heeft de VVD het ook moeilijk, kijk maar naar Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:32
Trouwens, wat dan wel weer grappig is, is dat in 020 nog niet alle stemmen zijn geteld en vandaag na de koffie en bijkletsen weer verdergaan. Terwijl in 010 alles doorging totdat ze echt klaar waren. Vind dat wel kenmerkend :)

Die winst van Groen Links in 010 en 020 doet mij herinneren dat we mogelijk een nieuws links raadslid van 010 in ons midden hebben. @Falastine Hoe is het gegaan?

[ Voor 18% gewijzigd door righthand op 22-03-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:02
maartend schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:57:
Terneuzen

VVD, CDA en pvv.
Zijn hier een zooitje boeren, blijft blijkbaar ook een zooitje boeren.
Alle inwoners hier wil afschaffing tol, zijn nou net niet de partijen die dat willen. En een islam problematiek dat we hier hebben, niet normaal meer.
Sterk betoog hoor, heb je jezelf er ook daadwerkelijk in verdiept? Net even vlug het CDA programma gezocht van Terneuzen. En daar staat:
• Tol in relatie tot de Westerscheldetunnel en Kanaalkruising Sluiskil: wij betalen geen
cent voor isolement
Dat lees ik als dat ze willen afschaffen.
Geen woord lees ik over Islam of radicalisering. Ze zetten wel in op veiligheid, maar dat is een algemeen beeld bij het CDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

hoevenpe schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:00:
[...]

Verder is de versplintering toch opvallend: in Utrecht hebben alleen GroenLinks, D66 en de VVD een serieus aantal zetels, dat beeld zie je op veel meer plekken. Als je aan coalities gaat denken zijn deze drie partijen in bijv. Amsterdam en Utrecht op elkaar aangewezen.
Er is in Utrecht nu een college van D66, GL, VVD en SP. In beginsel zouden de eerste drie door kunnen gaan en de SP droppen (ging van 4 naar 2), maar ook de VVD kan in beginsel gewoon ingeruild worden door een andere partij. En dan wordt het lijstje best lang: SP, PvdD en CU zijn allemaal partijen die ongeveer op dezelfde golflengte zitten. En een 3-partijcoalitie is gewoon mogelijk.

Een ding is zeker: Lot kan gewoon door met de stadsboulevards. Ik vind het wel mooi: in de stad heb je gewoon niets met de auto te zoeken. Wellicht dalen de huizenprijzen nog iets erdoor, omdat mensen met een auto er niet meer willen wonen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

anandus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:24:
[...]

De verliezen van D66 waren ook enigzins te verwachten, dat is, vermoed ik, voor een groot deel te wijten aan het falen vand e landelijke D66.
Ik vind het opmerkelijk dat ze niet veel meer verloren hebben. Ik kan mij niet indenken dat er veel mensen zijn die op dit moment D66 nog serieus nemen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Snappie88 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Ik vind het opmerkelijk dat ze niet veel meer verloren hebben. Ik kan mij niet indenken dat er veel mensen zijn die op dit moment D66 nog serieus nemen.
Toch blijkt dat er nog veel mensen zijn die volgen in verbondenheid, ongeacht of ze de partij nu wel of niet serieus nemen. Kleine observatie, het verlies is aanwezig, maar kleiner dan de traditionele halvering...

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Voor de landelijke politiek hebben we dit topic: Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek
Voor ervaringen over deelname aan de gemeenteraad hebben we: Ervaringen met verkiesbaar stellen en deelname gemeenteraad