De gemeenteraadsverkiezingen 2018 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Verklaart dat waarom grote bedrijven steeds minder belasting betalen terwijl ze steeds meer winst maken? En waarom werkenden steeds meer belasting betalen en feitelijk nu minder betaald krijgen terwijl ze veel meer werk doen?
Kan je dit soort beweringen ook onderbouwen?
Hint: er is meer dan alleen de dividendbelasting en er is ook meer dan de onderste belastingschijf.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ben ik helemaal met je eens, maar dan nog is er veel op de pof geleefd.

@Richh Bij CBS kan je heel makkelijk het aandeel overheid <> consumenten <> bedrijven in het BBP vinden. :) Het aandeel consumenten is ongeveer 10 punten gedaald (van ca 54 naar ca 46%) in nog geen 20 jaar. In miljarden gaat dat om een enorme overheveling.

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 20-03-2018 11:37 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat heeft (dividend)belasting met de gemeenteraadsverkiezingen te maken? Weer on-topic graag.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Bij ons in Bavel (gemeente Breda) wordt er wel aardig wat aan zieltjes werving gedaan. En door de CDA super veel, die zet in op clubs en verenigingen.

4 jaar geleden is gebleken dat dit werkt, toen zijn een inwoner van Prinsenbeek en Bavel met veel voorkeursstemmen naar de 4e en 5e plaats geschoven. Niet verrassend dus dat er dit jaar ook een jonge dame uit Ulvenhout op de kieslijst van de CDA staat.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
*knip*, off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Migrator op 20-03-2018 11:49 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:26
hoevenpe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Maar als je feestje op de voorpagina van de Telegraaf en het AD staat dan is dat wel goede PR ongeacht de bril die je op hebt...
Goede PR of de media zijn in tegenstelling tot wat vaak geroepen wordt gewoon rechts. (in het geval van AD & Telegraaf overduidelijk zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
MadMarky schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:19:
Hebben meer mensen het idee dat de lokale politiek helemaal geen moeite doet voor de verkiezingen?
Tot nu toe drie foldertjes aangeboden gekregen op het station :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook flyeren op het station, flyers in de brievenbus, borden en posters plaatsen en veel op social media plaatsen. :)

Wij wonen tussen twee gemeentes in, waarvan de ene beter bereikbaar is voor ons. Helaas behoren wij tot de "verre" gemeente en mogen we alleen daar stemmen. Dat voelt apart, omdat we daar nauwelijks zijn maar ook stemmen belangrijk vinden.

Edit: Ondanks dat worden wij niet vergeten door de lokale partijen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:33:
Waarom dan al die stennis om politieke partijen met een Islamitische grondslag?
DENK Rotterdam heeft toch wel een paar programmapunten waar ik als 'witte autochtone man' zo mijn bedenkingen bij heb:
- halal slachten
- Armeense kwestie ipv genocide
- verbieden terroristische vlaggen (PKK)
- halal-hypotheek
- afschaffen Zwarte Piet
- financiering islamitisch onderwijs
- hoofddoek bij politie

Komt bij dat het volgens mij niet klopt: partijen als SP, PvdA, GroenLinks etc. zijn imo niet tegen de financiering van islamitisch onderwijs en beveiliging van moskeeën waar nodig (dat lijkt me zelfs breed gedragen).
https://twitter.com/LatifTali/status/976115882157015040

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27
hoevenpe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:56:
[...]

DENK Rotterdam heeft toch wel een paar programmapunten waar ik als 'witte autochtone man' zo mijn bedenkingen bij heb:
- halal slachten
- halal-hypotheek
- afschaffen Zwarte Piet
- hoofddoek bij politie

Komt bij dat het volgens mij niet klopt: partijen als SP, PvdA, GroenLinks etc. zijn imo niet tegen de financiering van islamitisch onderwijs en beveiliging van moskeeën waar nodig (dat lijkt me zelfs breed gedragen).
Afgezien van de af en toe bizarre inhoud van de standpunten, vraag ik me af wat het doel is van Denk Rotterdam om hiermee tijdens de gemeenteraadsverkiezingen campagne te voeren 8)7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
hoevenpe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:56:
[...]

- halal slachten
- halal-hypotheek
- afschaffen Zwarte Piet
- hoofddoek bij politie

Misschien is het interessant om je eens in een halal hypotheek te verdiepen. De gedachte dat bij een transactie beide partijen moeten profiteren en risico moeten dragen, ipv dat alleen de bank profiteert en alleen de consument het risico draagt, is nog niet zo verkeerd. Dat iets een islamitische naam heeft maakt het nog niet automatisch een slecht idee.

Overigens is dat inderdaad meer een landelijke beleidspunt, hoewel je daar wellicht als stad wel mee vooraan kan lopen en experimenteren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat het haram is om geld te verdienen met geld is inderdaad wel een van de betere punten van Islam in de moderne wereld.

Anyway, het is bijna verkiezingsdag. Ik denk dat ik mijn keuze op het laatste moment toch nog bijgesteld heb. Nog een nachtje over slapen. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 20-03-2018 22:25 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:10:
Dat het haram is om geld te verdienen met geld is inderdaad wel een van de betere punten van Islam in de moderne wereld.
Waarom is dat beter?

Ik vind het volkomen legitiem dat ik met mijn geld probeer geld te verdienen.

Vroeger was dat met rente op de spaarrekening, tegenwoordig met beleggen.

Waarom is dat volgens jou 'haram' en dus niet toegestaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sorry Shaffy, daarover verder in discussie gaan zou denk ik te ver off topic gaan.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is idd offtopic maar er wordt daarbij zo gegoocheld dat er niet direct 'rente' op een papiertje staat. Dat veranderd niets aan dat er wel degelijk rente is een rendement gemaakt wordt met geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

emnich schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:36:
Het is idd offtopic maar er wordt daarbij zo gegoocheld dat er niet direct 'rente' op een papiertje staat. Dat veranderd niets aan dat er wel degelijk rente is een rendement gemaakt wordt met geld.
Basis blijft dat je geen zekerheid hebt over de opbrengst, en dat je evenredig in het risico deelt. Persoonlijk ben ik voor. Net als voor het afschaffen van alle niet-natuurlijke rechtspersonen (misschien muv vereniging en heeeeel misschien voor stichting). Het feit dat níemand verantwoordelijk is als 'n bedrijf klapt, stuit me gewoon tegen de borst en leidt automatisch tot perverse prikkels.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
emnich schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:36:
Er wordt alleen rente verdient als de andere partij er ook aan verdient, verliezen worden gedeeld. Daarnaast heb je een zorgplicht naar de andere partij en zijn woekerwinsten verboden, maar bijv. ook de verkoop van producten waarvan je weet dat de ander er niets aan heeft.

Zo zijn er wel meer kenmerken van de Islamitische regels mbt zaken doen/bankieren die de meeste consumenten in het westen ook wel zouden willen als ze de keuze hadden. Ik zou in ieder geval geen politieke partij diskwalificeren op basis van deze ideeën, ik denk dat er juist brede steun is voor een bankensector die wat meer op dit soort principes gestoeld is. De verschillen zijn wel meer dan alleen voor de vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ardana schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:40:
[...]

Basis blijft dat je geen zekerheid hebt over de opbrengst, en dat je evenredig in het risico deelt. Persoonlijk ben ik voor. Net als voor het afschaffen van alle niet-natuurlijke rechtspersonen (misschien muv vereniging en heeeeel misschien voor stichting). Het feit dat níemand verantwoordelijk is als 'n bedrijf klapt, stuit me gewoon tegen de borst en leidt automatisch tot perverse prikkels.
Exact! Het bedrijf waar mijn vader al 40 jaar werkte ging failliet een jaar voor hij met pensioen kon. De directeur heeft een zaak tegen hem wegens faillissementsfraude afgekocht en ook de belastingdienst afgekocht met een settlement van een miljoen en dat was dat. Tientallen mensen op straat en meneer de directeur is alleen wat van zijn spaarcenten kwijt en alleen maar omdat hij daadwerkelijk onrechtmatig gehandeld had.

Sowieso vind ik het huidige corporatisme maar niets. Toen het bedrijf waar ik werk in 1828 werd opgericht was het doel ervan om de scheepvaart veiliger te maken door standaarden voor scheepsbouw te creëren en schepen technisch te keuren. Nu is het doel om geld te verdienen voor de aandeelhouders. En hoe je het doet maakt niet uit. Zelfs de Président Directeur Général (de hoogste baas) is eigenlijk gewoon een werknemer in loondienst en niemand is echt aansprakelijk als er echt iets faliekant mis zou gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb het debat zelf niet gevolgt, maar het NRC had een factcheck van de beweringen van politici
Dit zijn alle factchecks van het NOS-debat
  • Waar: Geert Wilders (PVV): “De afgelopen jaren zijn 148 politiebureau’s gesloten”
  • Onwaar: Thierry Baudet: “65 procent van de statushouders zit na tien jaar nog in de bijstand”
  • Onwaar: Geert Wilders (PVV): “De ChristenUnie verhoogt de btw met de helft”
  • Onwaar: Lilian Marijnissen (SP): “119 sociale huurwoningen verdwijnen per dag onder dit kabinet.”
  • Grotendeels onwaar: Joost Eerdmans (Leefbaar Rotterdam): “Rotterdam is 60 jaar gedomineerd door de PvdA”
  • Waar: Geert Wilders (PVV): “Meer dan helft van de mensen in de bijstand zijn niet-Westerse allochtonen. Dat kost 3 miljard euro per jaar.”
  • Grotendeels waar: Mark Rutte (VVD): “Er werken in Nederland 2 miljoen mensen bij internationale bedrijven.”
  • Waar: Lilian Marijnissen (SP): “Onder de nieuwe wet slaagt nog maar de helft van het aantal nieuwkomers voor hun inburgeringsexamen.”
  • Waar: Jesse Klaver (GroenLinks): “Met 1,4 miljard kun je de wachtlijsten in de jeugdzorg wegwerken, 15.000 banen in de zorg creëren en 32.000 huizen isoleren.”
Maar het blijft opvallend dat toch de landelijke thema's schijnbaar overheersen bij dit soort debatten, het zijn ook de journalisten die daarmee komen, zoals de dividendbelasting.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ardana schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:40:
[...]

Hoewel het aardig klinkt is het natuurlijk volkomen onuitvoerbaar. Wie wil er nog een bedrijf leiden als dat betekend dat je privé volkomen kapot gemaakt kan worden?

Natuurlijk zijn er excessen en de faillissementswet heeft een paar hele slechte kanten. Daar kan je heel wat aan doen maar het afschaffen van niet-natuurlijke rechtspersonen is wel een hele slechte oplossing.
ph4ge schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:44:
[...]

Er wordt alleen rente verdient als de andere partij er ook aan verdient, verliezen worden gedeeld. Daarnaast heb je een zorgplicht naar de andere partij en zijn woekerwinsten verboden, maar bijv. ook de verkoop van producten waarvan je weet dat de ander er niets aan heeft.

Zo zijn er wel meer kenmerken van de Islamitische regels mbt zaken doen/bankieren die de meeste consumenten in het westen ook wel zouden willen als ze de keuze hadden. Ik zou in ieder geval geen politieke partij diskwalificeren op basis van deze ideeën, ik denk dat er juist brede steun is voor een bankensector die wat meer op dit soort principes gestoeld is. De verschillen zijn wel meer dan alleen voor de vorm.
Er is, volgens mij, helemaal niemand die een hala-hypotheek verbiedt. Als er vraag naar is dan zal dat gewoon aangeboden kunnen worden. Mij lijkt het een draak van een product. Het is leuk dat de bank voornamelijk eigenaar wordt van het huis maar bij elk (groot) onderhoud moet de bank dan mee beslissen of je dat mag gaan doen of niet. Voor een kleine doelgroep die nu in sociale huurwoningen zitten, zie ik overigens best wel dat een vorm van huurkoop zou kunnen werken maar dat is meer een constructie met de woningbouwvereniging dan met de bank.

Ik heb niet het idee dat er in Nederland een enorm slechte hypotheek markt is waarbij mensen worden uitgebuit en de banken weglopen met woekerwinsten. Let op, ik heb het dan over het leningdeel, alle bijkomende producten zoals beleggingen, ORV, hypotheekbeschermers, vallen daar buiten. Dat laatste heeft er namelijk niet mee te maken dat er gewoon rente gevraagd wordt.

Ondanks bovenstaande kritiek ben ik vóór meer ethisch ondernemen en weet dat een vrije markt dat nooit gaat bieden. De politiek zal dat dus op moeten lossen. Ik denk alleen dat de genoemde oplossingen (afschaffen BV/NV en halal-hypotheek) geen echte oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
defiant schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:10:
Maar het blijft opvallend dat toch de landelijke thema's schijnbaar overheersen bij dit soort debatten, het zijn ook de journalisten die daarmee komen, zoals de dividendbelasting.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit debat bewust niet gevolgd heb: een groot Haags feestje over alles behalve de gemeentepolitiek. Al die aandacht voor landelijke minions terwijl de grote winnaar vrijwel niet aan bod komt, de lokale partijen gaan vandaag van 28% naar 34%.

Gisteravond online het lokale debat teruggekeken: onbekende politici die het hebben over de 4e vuilcontainer, wel of geen windmolens, de koopzondag en wel of geen nieuwbouw in het open gebied. Qua presentatie matig tot slecht maar wel de onderwerpen die er hier toe doen, lokaal veel relevanter dan de dividendbelasting, de verhoging van de BTW, het inburgeringsexamen, de halal-hypotheek, de PKK of zwarte Piet.

Voor wie het nog niet weet: https://www.gemeentekieswijzer.nl

Happy voting! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Volgens mij mag er bij stembureau’s niet geflyerd/campagne gevoerd worden. Toch zie ik op stations waar gestemd kan worden nog (vooral linkse) partijen flyeren en mensen aanspreken. Is dit ongewenste gedrag ergens te melden?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
emnich schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:21:
Er is, volgens mij, helemaal niemand die een hala-hypotheek verbiedt. Als er vraag naar is dan zal dat gewoon aangeboden kunnen worden. Mij lijkt het een draak van een product. Het is leuk dat de bank voornamelijk eigenaar wordt van het huis maar bij elk (groot) onderhoud moet de bank dan mee beslissen of je dat mag gaan doen of niet. Voor een kleine doelgroep die nu in sociale huurwoningen zitten, zie ik overigens best wel dat een vorm van huurkoop zou kunnen werken maar dat is meer een constructie met de woningbouwvereniging dan met de bank.
Waarschijnlijk past het niet binnen de huidige regels, hoewel er geen hard verbod is. Banken verdienen natuurlijk veel meer en lopen veel minder risico met de huidige hypotheken. In de bancaire wereld heb je de luxe om bepaalde vraag gewoon te negeren, mensen moeten toch ergens wonen en concurrentie is er nauwelijks. Bovendien zorgt onze overheid met bijv. de hypotheekrente aftrek er voor dat dit soort producten per definitie veel duurder zijn.
emnich schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:21:
Ik heb niet het idee dat er in Nederland een enorm slechte hypotheek markt is waarbij mensen worden uitgebuit en de banken weglopen met woekerwinsten. Let op, ik heb het dan over het leningdeel, alle bijkomende producten zoals beleggingen, ORV, hypotheekbeschermers, vallen daar buiten. Dat laatste heeft er namelijk niet mee te maken dat er gewoon rente gevraagd wordt.

Ondanks bovenstaande kritiek ben ik vóór meer ethisch ondernemen en weet dat een vrije markt dat nooit gaat bieden. De politiek zal dat dus op moeten lossen. Ik denk alleen dat de genoemde oplossingen (afschaffen BV/NV en halal-hypotheek) geen echte oplossingen zijn.
Ik wil hier geen woningmarkttopic van maken, maar ons systeem is absoluut enorm slecht, ook vergeleken met andere westerse landen. Er is haast geen ander land waar je min of meer gedwongen wordt zoveel te lenen, de staat zoveel risico draagt en kosten maakt en waar vrijwel al het risico bij de consument ligt. Daarom zie je ook dat als het even tegen zit op de woningmarkt heel de Nederlandse economie gelijk begint te haperen.

Of halal hypotheken dit soort problemen gaan oplossen kan je over discussiëren, maar het is gewoon onterecht om dit initiatief af te serveren omdat, zoals er gesuggereerd werd, je als autochtone Nederlander daar niets mee hebt. Dan ga je af op terminologie en beeldvorming en niet op inhoud.

Overigens wordt er wereldwijd al voor biljoenen gebankierd volgens deze principes en hadden ze daar geen kredietcrisis en kan je in veel andere Europese landen wel volgens deze normen bankieren en een hypotheek krijgen, zoals UK en Duitsland.
evilution schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:43:
Volgens mij mag er bij stembureau’s niet geflyerd/campagne gevoerd worden. Toch zie ik op stations waar gestemd kan worden nog (vooral linkse) partijen flyeren en mensen aanspreken. Is dit ongewenste gedrag ergens te melden?
In stembureau's mag geen campagne gevoerd worden, daar buiten wel mits er een vergunning voor is die je krijgt zolang het mensen niet hindert om (vrij) te stemmen. Stembureau's staan tegenwoordig vaak op drukke punten zoals stations, precies waar je ook campagne wil voeren om een groot publiek te trekken. Als je dat netjes doet en volgens de regels is daar niks mis mee. Als je meent dat je gehinderd wordt in het zelf bepalen van je keuze of het uitbrengen van je stem moet je daar vooral over klagen (in principe bij het stembureau), maar simpelweg klagen omdat er campagne gevoerd wordt in de buurt van het stembureau is geen goede reden.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2018 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Woensdag Gehaktdag voor D66! :+

Je stembiljet in een kliko gooien, dat zet je wel aan het denken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Bart-Willem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:27:
Maar is het een GFT kliko, een PMD kliko, een papier kliko of een restafval kliko? Dat is natuurlijk de grote vraag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voor GL is dat de GFT, want die stemmen worden elke 4 jaar recycled en opgeteld, alles wat "Leefbaar/LPF/PVV/kleinrechts" heet is meteen bouw&puin-afval en belandt direct de vuilverbrander in. :+

Overigens ben ik er nog steeds niet uit wat ik ga stemmen. :X Ik twijfel nu tussen 2 lokale partijen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bart-Willem op 21-03-2018 08:33 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Bart-Willem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:32:
Overigens ben ik er nog steeds niet uit wat ik ga stemmen. :X Ik twijfel nu tussen 2 lokale partijen.
Heel herkenbaar: in de stemwijzer staat de lokale VVD samen met de lokale partij met 60% bovenaan, dan heeft voor mij toch de echt lokale politiek de voorkeur (maar ik heb nog tot na mijn werk om erover na te denken) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bij de stembureauvoorzitter. Die moet alles iig in het procesverbaal zetten, maar kan, bij uitwassen, ook contact opnemen met de burgemeester en/of ordehandhavers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Hier in 010 zijn de biljetten in de klikko's gedeponeerd. Zat nog wel te twijfelen of ik Leefbaar ging stemmen en toch niet voor de Rotterdamse smeeroliepartij CDA ging stemmen.

Campagne van Leefbaar was teveel gehijacked (maar ook bewust gepushed) door landelijke identiteitsgelul. PVV, NIDA, en DENK hadden enkel identiteit op de agenda en het feit dat PvdA, GL en SP dan ook nog weer vanuit de linkerkant electoraal probeerden mee te rollen. Kansloos eigenlijk.

Ik zou eigenlijk op geen van deze partijen moeten stemmen. Het zijn echt vanuit Den Haag, maar ook Amsterdam, geimporteerde non-010 issues. Vorige verkiezingen waren een stuk duidelijker en ook amicaler. Nu is er ineens een zwart-wit discussie die ik in ieder geval niet zo ken van Rotterdam (was trouwens wel op de hoogte van flink wat ethnische spanningen onderling, maar goed)

Uiteindelijk toch maar Leefbaar aangestreept. Heb namelijk geen zin in nationale inmenging binnen onze stadsgrenzen.In het verleden heeft de nationale politiek Rotterdam al meerdere keren laten vallen...
Daarnaast is het een vooral praktische partij, schoomt niet om moeilijke beslissingen te nemen waarop je ze dan ook mag afrekenen. En dat mag ik wel, sluit aan bij mijn karakter..

Ben nog steeds wel argwanend hoe de alliantie tussen LR en FvD zich ontwikkeld.

[ Voor 3% gewijzigd door righthand op 21-03-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 11:54
Zo, vandaag ook weer de stem biljetten in de kliko gedaan. Ik moest ook voor 2 andere mensen stemmen omdat zij op vakantie zijn. Krijg ik toch van meneer 4 stem biljetten? Eerlijke ik geeft deze natuurlijk netjes terug maar het is wel vreemd dat dit niet dubbel nagekeken word.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:08:
Hier in 010 zijn de biljetten in de klikko's gedeponeerd. Zat nog wel te twijfelen of ik Leefbaar ging stemmen en toch niet voor de Rotterdamse smeeroliepartij CDA ging stemmen.

Campagne van Leefbaar was teveel gehijacked (maar ook bewust gepushed) door landelijke identiteitsgelul. PVV, NIDA, en DENK hadden enkel identiteit op de agenda en het feit dat PvdA, GL en SP dan ook nog weer vanuit de linkerkant electoraal probeerden mee te rollen. Kansloos eigenlijk.

Ik zou eigenlijk op geen van deze partijen moeten stemmen. Het zijn echt vanuit Den Haag, maar ook Amsterdam, geimporteerde non-010 issues. Vorige verkiezingen waren een stuk duidelijker en ook amicaler. Nu is er ineens een zwart-wit discussie die ik in ieder geval niet zo ken van Rotterdam (was trouwens wel op de hoogte van flink wat ethnische spanningen onderling, maar goed)

Uiteindelijk toch maar Leefbaar aangestreept. Heb namelijk geen zin in nationale inmenging binnen onze stadsgrenzen.In het verleden heeft de nationale politiek Rotterdam al meerdere keren laten vallen...
Daarnaast is het een vooral praktische partij, schoomt niet om moeilijke beslissingen te nemen waarop je ze dan ook mag afrekenen. En dat mag ik wel, sluit aan bij mijn karakter..

Ben nog steeds wel argwanend hoe de alliantie tussen LR en FvD zich ontwikkeld.
Sorry maar Leefbaar heeft toch ook enkel identiteit op het programma? Die identiteit komt alleen beter overeen met jouw identiteit, neem ik aan, waardoor je dat wellicht minder ziet.

* Mx. Alba heeft ook gestemd. Tegen de WIV, en op een vrouwelijke Marokkaans-Nederlandse kandidaat van GroenLinks. Uiteindelijk was dat toch de partij waar ik qua lokale standpunten de meeste overeenkomst mee had en de vrouw in kwestie ken ik. Ik had een tijd getwijfeld om op een lokale partij te stemmen waarmee ik qua standpunten iets minder overeenkwam, en dan op een mannelijke kandidaat die in dezelfde wijk als ik woont juist vanwege het feit dat het een kandidaat is die duidelijk hart voor ons stadsdeel in verval heeft, maar uiteindelijk heeft het principe "stem op een linkse vrouw" toch de overhand gekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 21-03-2018 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Sorry maar Leefbaar heeft toch ook enkel entiteit op het programma? Die entiteit komt alleen beter overeen met jouw identiteit, neem ik aan, waardoor je dat wellicht minder ziet.
Goed punt Albantar en hoe jij nu deze verkiezingstrijd in 010 vanuit de zijlijnen hebt gezien, is precies wat ik eigenlijk bedoel met de slechte campagne van Leefbaar (en eigenlijk alle partijen die deze zwart-wit discussie energie hebben gegeven).

Leefbaar moest op zich ook wel, omdat de zwart/wit campagne vanuit het links islamistisch blok werd aangegaan. Dat ging lang goed voor dit blok want Leefbaar werd goed in de rechterhoek gecornered, totdat NIDA zich van haar schaapskleren ontdeed. LR had zich niet gek moeten laten maken en ook niet zo bang moeten zijn voor de PVV.

Nu heb je eigenlijk alleen maar verliezers en word het verdomd lastig om snel een coalitie te vormen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:58:
[...]
Exact! Het bedrijf waar mijn vader al 40 jaar werkte ging failliet een jaar voor hij met pensioen kon. De directeur heeft een zaak tegen hem wegens faillissementsfraude afgekocht en ook de belastingdienst afgekocht met een settlement van een miljoen en dat was dat. Tientallen mensen op straat en meneer de directeur is alleen wat van zijn spaarcenten kwijt en alleen maar omdat hij daadwerkelijk onrechtmatig gehandeld had.

Sowieso vind ik het huidige corporatisme maar niets. Toen het bedrijf waar ik werk in 1828 werd opgericht was het doel ervan om de scheepvaart veiliger te maken door standaarden voor scheepsbouw te creëren en schepen technisch te keuren. Nu is het doel om geld te verdienen voor de aandeelhouders. En hoe je het doet maakt niet uit. Zelfs de Président Directeur Général (de hoogste baas) is eigenlijk gewoon een werknemer in loondienst en niemand is echt aansprakelijk als er echt iets faliekant mis zou gaan.
Ben zelf zelfstandig ondernemer, en herken je punten wel. Het komt inderdaad vaker voor dat lieden misbruik maken van het systeem en hun (ex-) werknemers de klappen op laten vangen.

Maar één kanttekening: zoals @emnich hierboven ook al aanhaalt: het systeem dat het privé vermogen van een ondernemer (bij normale bedrijfsvoering) onaantastbaar is, is in principe goed. En onmisbaar.

Ik heb tijdens de crisis vele bedrijven in mijn omgeving het loodje zien leggen. Aan sommige faillissementen zat een luchtje, maar de meesten gingen 'gewoon' failliet omdat hun omzet volledig implodeerde (bouwwereld). Is het dan reëel om bij een faillissement ook het privé vermogen van de ondernemer te onttrekken? Ik vind persoonlijk van niet.

Er zijn nu eenmaal lieden die misbruik maken van het systeem. Jouw vader heeft er blijkbaar één getroffen, maar ik ben er van overtuigd dat het een minderheid is. Wel een minderheid die veel schade en leed veroorzaakt helaas.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Bart-Willem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:27:
Woensdag Gehaktdag voor D66! :+

Ben toch echt wel benieuwd wat er met de pvda gaat gebeuren.

Twijfel zelf nog tussen landelijke partij en een lokale. Geneigd inmiddels naar de eerste, maar ik heb nog even om echt een keuze te maken.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
righthand schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Leefbaar moest op zich ook wel
Die link met FvD was nergens voor nodig in mijn ogen. Ze plaatsen zich daarmee helemaal aan de uiterste flank. Terwijl ik juist het idee had dat Leefbaar zich tot normale rechtse partij had ontwikkeld die ook met de PvdA of D66 een coalitie kon aangaan. Dat wordt met het dubieuze clubje van Baudet en zijn anti-linkse uitspraken natuurlijk een stuk moeilijker.

Als ik een rechtse kiezer was zou ik me kunnen voorstellen dat ik daarom overstap naar CDA of VVD.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Sorry maar Leefbaar heeft toch ook enkel entiteit op het programma? Die entiteit komt alleen beter overeen met jouw identiteit, neem ik aan, waardoor je dat wellicht minder ziet.
Om even op je laatste valse toespeling in te gaan (yep ik ga even vol op de orgel >:) ).

Dit is echt gelul van een buitenstaander. Dit is precies waarom landelijke politiek zich buiten de grenzen van 010 moet houden.

Gast, ik nodig je van harte uit om met een zogenaamde 'Blanke' verheven identiteit 17 jaar vol te houden in hartje Delfshaven. Ga je niet redden, word je ongelukkig van, geloof me. Mis je ook heel veel mooie dingen die er in de wijk maar ook stad gebeuren. En dat weet elke Rotterdammer...

Meeste stemmers van Leefbaar hebben serieus geen specifieke afkeer voor blank, donker, bruin, geel, moslim, christen, homo, bi of wat dan ook. Er geldt maar 1 identiteit en dat is de Rotterdamse. Ze willen gewoon geen geouwehoer in de stad. Een veilig plekje om te kunnen wonen in de mooiste stad van Nederland (en niet zo veel toeristen en 020'ers die dat nu ontdekken). En dat Sparta wint van die boeren op Zuid.

Waar ze wel een broertje dood aan hebben, zijn stadsgenoten die het welzijn van Rotterdam en haar Rotterdammers geen flikker interesseert. Die geen ene jota willen bijdragen aan de gemeenschap, maar vooral willen bijdragen aan de gemeenschap van hun eigen etnogroepje van voorkeur. Oh ja, natuurlijk ook broertje dood aan de Rotterdammers die dat dan vanuit hun verheven cultuurrelativistische ideologie blind toelaten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:05:
[...]

Om even op je laatste valse toespeling in te gaan (yep ik ga even vol op de orgel >:) ).

Dit is echt gelul van een buitenstaander. Dit is precies waarom landelijke politiek zich buiten de grenzen van 010 moet houden.

Gast, ik nodig je van harte uit om met een zogenaamde 'Blanke' verheven identiteit 17 jaar vol te houden in hartje Delfshaven. Ga je niet redden, word je ongelukkig van, geloof me. Mis je ook heel veel mooie dingen die er in de wijk maar ook stad gebeuren. En dat weet elke Rotterdammer...

Meeste stemmers van Leefbaar hebben serieus geen specifieke afkeer voor blank, donker, bruin, geel, moslim, christen, homo, bi of wat dan ook. Er geldt maar 1 identiteit en dat is de Rotterdamse. Ze willen gewoon geen geouwehoer in de stad. Een veilig plekje om te kunnen wonen in de mooiste stad van Nederland (en niet zo veel toeristen en 020'ers die dat nu ontdekken). En dat Sparta wint van die boeren op Zuid.

Waar ze wel een broertje dood aan hebben, zijn stadsgenoten die het welzijn van Rotterdam en haar Rotterdammers geen flikker interesseert. Die geen ene jota willen bijdragen aan de gemeenschap, maar vooral willen bijdragen aan de gemeenschap van hun eigen etnogroepje van voorkeur. Oh ja, natuurlijk ook broertje dood aan de Rotterdammers die dat dan vanuit hun verheven cultuurrelativistische ideologie blind toelaten....
Sorry maar Leefbaar is toch echt wel een partij voor een specifieke etnogroep: boze witte Rotterdammers.

Ik heb hun programma gelezen zodat ik weet waar ik over praat. Er staan allerlei voorstellen in die universele mensenrechten en de Nederlandse grondwet overboord zetten, ten nadele van Rotterdammers met een migratie-achtergrond en Islamitische Rotterdammers. Die zijn toch ook Rotterdammers, of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
D-e-n schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:56:
[...]

Die link met FvD was nergens voor nodig in mijn ogen. Ze plaatsen zich daarmee helemaal aan de uiterste flank. Terwijl ik juist het idee had dat Leefbaar zich tot normale rechtse partij had ontwikkeld die ook met de PvdA of D66 een coalitie kon aangaan. Dat wordt met het dubieuze clubje van Baudet en zijn anti-linkse uitspraken natuurlijk een stuk moeilijker.

Als ik een rechtse kiezer was zou ik me kunnen voorstellen dat ik daarom overstap naar CDA of VVD.
Ik denk dat ze gewoon de invloed van de PVV flink hebben overschat. Zonde, want ze hebben nu uitspraken gedaan (Winkeluitspraak was toch wel dieptpuntje) waarvan ik mij niet kan voorstellen dat LR er breed achterstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
righthand schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:10:
Ik denk dat ze gewoon de invloed van de PVV flink hebben overschat. Zonde, want ze hebben nu uitspraken gedaan (Winkeluitspraak was toch wel dieptpuntje) waarvan ik mij niet kan voorstellen dat LR er breed achterstaat.
Dat winkelverhaal is door sommige mensen behoorlijk verdraaid: Leefbaar wil voorkomen dat in sommige winkelstraten straks alleen halalslagers en dubieuze belwinkels te vinden zijn. Een divers winkelaanbod met een hollandse kaaswinkel en groenteboer naast een halalslager en een kleermaker is niets mis mee, ik vergelijk het met de Rotterdamwet waar eerst veel gedoe over was maar die nu door steeds meer gemeenten wordt gebruikt om de bevolkingssamenstelling van wijken evenwichtig te houden.

Wel of het jammer dat Leefbaar meer richting FvD schuift dan andersom: landelijk zou imo een serieuze partij als Leefbaar heel hoge ogen kunnen gooien, meer dan de inhoudsloze clowns van FvD nu doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Leefbaar Rotterdam is een walgelijke partij: onder het mom van 'voor Rotterdam' er een tamelijk racistische denkwijze op na houden.
Tja, je zal maar Arabisch op straat horen, en niet het fraaie Rotterdams.
Voorts jagen ze de Rotterdammer met een kleine beurs en een sociaal woninkje de stad uit, slopen die hap, ten faveure van een iets dikkere beurs. Lekker voor de mensen joh!

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bolko schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:13:
Zo, vandaag ook weer de stem biljetten in de kliko gedaan. Ik moest ook voor 2 andere mensen stemmen omdat zij op vakantie zijn. Krijg ik toch van meneer 4 stem biljetten? Eerlijke ik geeft deze natuurlijk netjes terug maar het is wel vreemd dat dit niet dubbel nagekeken word.
Inderdaad. Er waren in mijn geval drie mensen bezig met mijn stempas, maar de vierde persoon deelt zonder verdere controle een stembiljet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Sorry maar Leefbaar is toch echt wel een partij voor een specifieke etnogroep: boze witte Rotterdammers.

Ik heb hun programma gelezen zodat ik weet waar ik over praat. Er staan allerlei voorstellen in die universele mensenrechten en de Nederlandse grondwet overboord zetten, ten nadele van Rotterdammers met een migratie-achtergrond en Islamitische Rotterdammers. Die zijn toch ook Rotterdammers, of niet dan?
Wit weghalen dan heb je een punt.

Wat betreft schendingen; aangifte doen.

Yep mensen met migratie achtergrond maar ook moslims die een positieve bijdrage leveren aan de Rotterdamse samenleving (y) . Volgens mij zit daar voor Leefbaar geen probleem. Dat zijn de Rotterdammers die we graag zien in 010.

Maar goed dat hele etno gedoe vind ik toch maar een non discussie en erg vermoeiend om dit aan een bevooroordeelde buitenstaander uit te leggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:27:
Maar goed dat hele etno gedoe vind ik toch maar een non discussie en erg vermoeiend om dit aan een bevooroordeelde buitenstaander uit te leggen
"Dat etno-gedoe vind ik een non-discussie"... welkom bij Privilege 101.

Maar kom op zeg, de islamofobie en het racisme spatten van het verkiezingsprogramma van Leefbaar af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:29:
[...]

"Dat etno-gedoe vind ik een non-discussie"... welkom bij Privilege 101.

Maar kom op zeg, de islamofobie en het racisme spatten van het verkiezingsprogramma van Leefbaar af.
Heerlijk dat privilige, geniet er elke dag van. Elke dag sta ik op, check ik ff mijn privilige, uiteraard om te kijken of het er nog wel is, anders ga ik de deur niet uit.

Maar schijnbaar is het een privilige om mensen niet te beoordelen op hun huidskleur? Ik vind het erg raar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit gaat op in het stemburea. Bij een stembureau in een open publieke ruimte kan je buiten deze ruimte natuurlijk wel in min of meerdere mate campage voeren.

Veel stembureaus zijn niet neutraaal, vaak ontstaat dit alleen al uit de locatie (e.g. christelijke school). Wel een onderwerp waar wat spanning bestaat.

De integriteit van [het stemproces van] onze democratie wordt door extremisten in twijfel getrokken, dit is wel iets waar (((Ollongren))) naar moet kijken. Daarnaast is actief campagne voeren op de dag van stemming een grijs gebied waar men tegen ageert als het om (((linkse partijen))) gaat.
Lodo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:37:
[...]
Maar schijnbaar is het een privilige om mensen niet te beoordelen op hun huidskleur? Ik vind het erg raar.
Het is een privilege om het bestaan van privileges door gender, kleur, opleiding te miskennen.

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 21-03-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ANdrode schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:42:
Veel stembureaus zijn niet neutraaal, vaak ontstaat dit alleen al uit de locatie (e.g. christelijke school). Wel een onderwerp waar wat spanning bestaat.
Dat is inderdaad ook een goed punt. De locatie waar gestemd wordt heeft een niet verwaarloosbare invloed op het stemgedrag, vooral omdat tegenwoordig een groot deel van de mensen zwevende kiezers zijn. De gevoelens die men heeft bij de lokatie waar de stem wordt uitgebracht kan zo dus de uiteindelijke keuze nog beïnvloeden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Het is een privilege om het bestaan van privileges door gender, kleur, opleiding te miskennen.
Het is onzinnig, hij zegt zelf, mij boeit het niet, al zijn ze paars, als je maar de Rotterdamse mentaliteit erop na houdt. Hele discussie over afkomst boeit mij niet.

Dat het hem niet boeit welke kleur je hebt is dan een privilege?

Het is ook een privilege om niet beïnvloed te worden door de standen van de planeten, als ik astro tv moet geloven.

Sterker nog, daarmee zeg je eigenlijk dat het niet beoordelen van iemand op kleur een privilege iw, wat je zelf niet hebt of kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Lodo op 21-03-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Lodo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Het is onzinnig, hij zegt zelf, mij boeit het niet, al zijn ze paars, als je maar de Rotterdamse mentaliteit erop na houdt. Hele discussie over afkomst boeit mij niet.
Volgens mij gaat het ook niet om Eerdmans. Ik geloof best dat het hem niet boeit. Maar het is natuurlijk wel degelijk zo dat er werkgevers zijn die iemand niet eens uitnodigen omdat er een buitenlandse naam boven het cv staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lodo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:05:
[...]
Natuurlijk ontkent een politicus dat het hem om afkomst gaat. De boodschap zit in dog-whistles.

Standpunten in de lijn van "In Rotterdam werken wij gewoon, deze discriminatie bestaat hier niet" zijn evident onjuist (i.e. sluit niet aan bij onderzoek). Niet waarnemen of ervaren van een effect zegt niets over het bestaan daarvan.
Sterker nog, daarmee zeg je eigenlijk dat het niet beoordelen van iemand op kleur een privilege iw, wat je zelf niet hebt of kan.
Je hebt het anders geinterpreteerd dan wat ik bedoelde.
Je operationaliseert hier (onbewust) het werk van Dunning en Kruger. Niet beoordeeld worden op is de essentie van privilege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

* Kecin leeft in een kleine gemeente en heeft derhalve ook op een lokale partij gestemd! :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Dat is inderdaad ook een goed punt. De locatie waar gestemd wordt heeft een niet verwaarloosbare invloed op het stemgedrag, vooral omdat tegenwoordig een groot deel van de mensen zwevende kiezers zijn. De gevoelens die men heeft bij de lokatie waar de stem wordt uitgebracht kan zo dus de uiteindelijke keuze nog beïnvloeden...
Het kan invloed hebben op sommige mensen maar dat zal elke locatie hebben. Ik denk dat je daar praktisch niet aan ontkomt. Het gaat namelijk niet alleen om de locatie maar ook de weg naar die locatie toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kecin schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:19:
* Kecin leeft in een kleine gemeente en heeft derhalve ook op een lokale partij gestemd! :)
Wij hebben hier wel zes partijen om uit te kiezen. :+ De lokalen gaan voor de absolute meerderheid en de rest is landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De lokale partijen hier zijn nog erger dan de landelijke partijen.
* Skyaero Heeft (weer) op GroenLinks gestemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik vind het toch ontzettend moeilijk die lokale partijen. Veel hier zijn ontstaan uit afsplitsingen en het is moeilijk echt goed onderbouwde verkiezingsprogramma's te vinden. Ik snap dat ook wel in een kleine gemeente maar het is moeilijk te bepalen wat ze nu gaan doen de komende jaren.

Bij een landelijke partij heb ik vaak het idee dat je daar een beter beeld van kan vormen.

Ik had graag op een lokale partij gestemd maar ga toch maar voor een landelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier zijn ze al jaren aan de macht. Het is een soort allegaartje. Sowieso is de hele raad het vrijwel constant met elkaar eens hier, dus ik had ook blind kunnen stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Señor Sjon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:42:
Hier zijn ze al jaren aan de macht. Het is een soort allegaartje. Sowieso is de hele raad het vrijwel constant met elkaar eens hier, dus ik had ook blind kunnen stemmen.
Blind stemmen kan maar in vier gemeentes, bij wijze van proef, met een mal voor het stemformulier en audio-ondersteuning. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik stem lokaal bij Gemeenteraadsverkiezing, zie geen reden om op landelijke partij te stemmen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:41
Ik stem niet :) over 3 maanden is het mijn gemeente niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:17:
Ik stem niet :) over 3 maanden is het mijn gemeente niet meer
Wel voor/tegen WIV gestemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:41
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:18:
[...]
Wel voor/tegen WIV gestemd?
Ik weet het daarbij echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

alexbl69 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:51:
[...]

Ben zelf zelfstandig ondernemer, en herken je punten wel. Het komt inderdaad vaker voor dat lieden misbruik maken van het systeem en hun (ex-) werknemers de klappen op laten vangen.

Maar één kanttekening: zoals @emnich hierboven ook al aanhaalt: het systeem dat het privé vermogen van een ondernemer (bij normale bedrijfsvoering) onaantastbaar is, is in principe goed. En onmisbaar.

Ik heb tijdens de crisis vele bedrijven in mijn omgeving het loodje zien leggen. Aan sommige faillissementen zat een luchtje, maar de meesten gingen 'gewoon' failliet omdat hun omzet volledig implodeerde (bouwwereld). Is het dan reëel om bij een faillissement ook het privé vermogen van de ondernemer te onttrekken? Ik vind persoonlijk van niet.

Er zijn nu eenmaal lieden die misbruik maken van het systeem. Jouw vader heeft er blijkbaar één getroffen, maar ik ben er van overtuigd dat het een minderheid is. Wel een minderheid die veel schade en leed veroorzaakt helaas.
Helaas, faillissementsfraude komt vaker voor dan je denkt. Punt is dat het zelden tot nooit vervolgt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ardana schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Helaas, faillissementsfraude komt vaker voor dan je denkt. Punt is dat het zelden tot nooit vervolgt wordt.
Inderdaad. Meestal wordt er één of andere betalingsregeling getroffen. De fraudeur betaalt een boete en de zaak wordt geseponeerd. Hoogstwaarschijnlijk is die boete veel lager dan de daadwerkelijke schade (anders zou de fraudeur immers niet kiezen om die boete maar af te tikken); geen strafblad; gewoon lekker verder met de volgende BV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:02
Lokaal gestemd en tegen de WiV.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Ardana schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Ik ben me er absoluut van bewust dat het voorkomt, en vind ook dat het harder/beter aangepakt moet worden. Het hele systeem dan maar afschaffen is dan weer het andere uiterste, dan gooi je het kind met het badwater weg.

Maar goed, dat heeft natuurlijk helemaal niets van doen met de gemeenteraadsverkiezingen. Zoals zoveel andere onderwerpen die in dit topic, maar ook door politici, voortdurend opgerakeld worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Iets als een halal-hypotheek kan zeker wel lokaal gestimuleerd worden door gemeentes. Waarbij ik het jammer vind dat het halal-hypotheek heet, want daarmee verlies je ook een hoop.

Maar goed, zie mijn onderschrift, wonen is op dit moment mijn prio nr. 1 en dat betekent ook dat ik bij de gemeenteraadverkiezingen eigenlijk alleen gekeken heb naar dat onderdeel van de partijprogramma's.

[ Voor 36% gewijzigd door Ardana op 21-03-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ardana schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:37:
Iets als een halal-hypotheek kan zeker wel lokaal gestimuleerd worden door gemeentes. Waarbij ik het jammer vind dat het halal-hypotheek heet, want daarmee verlies je ook een hoop.
Dat zou niets uit hoeven maken omdat "halal" natuurlijk sowieso geen negatieve bijsmaak zou moeten hebben. Net zoals kosjer, dat woord is vrij normaal Nederlands taalgebruik - hoewel dan vooral in combinatie met "niet", zoals dat politici niet kosjer zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor degene die nog (meer) geïnformeerd willen worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Dat zou niets uit hoeven maken omdat "halal" natuurlijk sowieso geen negatieve bijsmaak zou moeten hebben. Net zoals kosjer, dat woord is vrij normaal Nederlands taalgebruik - hoewel dan vooral in combinatie met "niet", zoals dat politici niet kosjer zijn. ;)
Halal is juist specifiek iets wat voor moslims toegestaan is. Als het een geweldig systeem zou zijn dan moet je het toch volledig loskoppelen van een geloof. Wat maakt het mij nu uit of een moslim dit wel of niet zou mogen als ik een hypotheek zoek.

Voor mij heeft het juist door de link met geloof, een negatieve bijsmaak. Dat geldt overigens ook voor termen uit andere geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:38:
Dat zou niets uit hoeven maken omdat "halal" natuurlijk sowieso geen negatieve bijsmaak zou moeten hebben.
Halal staat voor veel onnodig dierenleed (onverdoofd slachten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ardana schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:37:
Waarom zou dat een gemeentelijke taak moeten zijn? Je krijgt dan weer een financieel lappendeken, net als met startersleningen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Señor Sjon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Waarom zou dat een gemeentelijke taak moeten zijn? Je krijgt dan weer een financieel lappendeken, net als met startersleningen e.d.
Ik zeg niet dat het een gemeentelijke taak zou moeten zijn, maar net als de startersregelingen en WMO kan het wel een gemeentelijke taak zijn. En wonen vind ik zeker wel 'n taak voor de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

emnich schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Halal is juist specifiek iets wat voor moslims toegestaan is. Als het een geweldig systeem zou zijn dan moet je het toch volledig loskoppelen van een geloof. Wat maakt het mij nu uit of een moslim dit wel of niet zou mogen als ik een hypotheek zoek.

Voor mij heeft het juist door de link met geloof, een negatieve bijsmaak. Dat geldt overigens ook voor termen uit andere geloven.
Kosjer is toch specifiek iets wat joden toegestaan is? Maar dat is wel een normaal woord in Nederlands taalgebruik.
hoevenpe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Kosjer slachten is niet veel anders dan halal slachten hoor. Maar daar hoor je niemand over.

Oké, off topic, laat maar verder. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 21-03-2018 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
[...]

Bepaalde mensen hebben structureel oogkleppen op als het om de negatieve kanten van de islam gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:48:
Kosjer slachten is niet veel anders dan halal slachten hoor. Maar daar hoor je niemand over.
Kosjer heeft voor mij precies dezelfde negatieve bijsmaak voor de duidelijkheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Je zou je eens moeten verdiepen in wat Halal precies is. Je framed het hier als dierenleed, maar je vergeet dat het in principe nog beter dan scharrelvlees is.

Een goed leven met een klote-dood is qua dierenleed een stuk beter dan een rotleven met een redelijk roteinde. Maar bij sommigen blijven alleen de negatieve dingen hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 21-03-2018 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Delerium schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:13:
Je zou je eens moeten verdiepen in wat Halal precies is. Je framed het hier als dierenleed, maar je vergeet dat het in principe nog beter dan scharrelvlees is.

Een goed leven met een klote-dood is qua dierenleed een stuk beter dan een rotleven met een redelijk roteinde. Maar bij sommigen blijven alleen de negatieve dingen hangen.
Dat de bio-industrie aan banden moet worden gelegd ben ik het mee eens, maar dat maakt niet dat je daarmee dit dierenleed goed kunt praten. Waarom is het nou zo moeilijk om toe te geven dat er ook minder prettige kanten aan zoiets als halal zitten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kunnen we nou niet twee posts ontopic blijven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:48:
[...]

Kosjer is toch specifiek iets wat joden toegestaan is? Maar dat is wel een normaal woord in Nederlands taalgebruik.

[...]

Oké, off topic, laat maar verder. :)
Ik erger me sowieso al aan het gebruik van Engelse woorden als daar een prima Nederlands alternatief voor is. Kosjer is door evolutie van de taal aan die van ons toegevoegd en heeft daarnaast nog een andere betekenis gekregen dan puur alleen de religieuze betekenis. Vooralsnog is er voor halal alleen een religieuze betekenis en ik zie dan niet in waarom je dat zou toevoegen aan onze taal voor iets wat niets met het geloof te maken heeft.

Dit heeft overigens niets met anti-islam te maken maar alleen met anti-religie.
Delerium schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:13:
[...]

De bio-industrie kan ik beargumenteren (ik ben er niet voor maar ik snap het). Halal slachten omdat dat in een boek staat snap ik niet. Daarbij, als je die beesten goed moet behandelen, doe dat dan ook tot hun dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De kwaliteit van de programma's in mijn gemeente viel mij nog heel erg mee. Ze waren zowaar gericht op lokale issues waar de gemeente ook echt verandering in kan brengen. Verder waren de programma's nog redelijk concreet ook! :D

Voor mij wordt het een stem op een lokale partij. Mijn gemeente valt helaas onder de gemeenten die financieel ten onder dreigen te gaan. Als ik dan lees hoe een aardig deel van de lokale vertegenwoordiging denkt over financiën en hoe weinig men snapt .... Dan schrik ik erg. Dus heb ik voornamelijk gekeken naar de kandidaten. Daar een goede beschrijving bijzetten was voor veel partijen al teveel gevraagd. |:(

Kortom; de keuze was eenvoudig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
https://twitter.com/goossensjohan/status/976449247049547777
Ik voorspel een grote overwinning voor Denk in mijn wijk Bos en Lommer in Amsterdam. In het stemlokaal geven ze namelijk persoonlijk stemadvies in het Turks en gaan zelfs met je mee het hokje in... Ik zei er wat van maar niemand greep in. Bizar. #GR18
Geen idee in hoeverre dit waar blijkt te zijn, maar zou uiteraard kwalijk zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Sjurm op 21-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sjurm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:34:

[...]

Inderdaad. Assistentie in het stemhokje mag alleen als de stemgerechtigde fysiek niet in staat is om zelfstandig de stem uit te brengen, bijvoorbeeld door een fysieke of visuele beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Sjurm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:34:

[...]

Ook andere meldingen inmiddels die het bevestigen op andere bureau's.
Gelet op zelfde incidenten bij vorige verkiezingen kunnen we toch niet verbaasd zijn?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Overigens wel een dingetje... Assistentie mag dus alleen als iemand fysiek niet in staat is zelfd de stem uit te brengen. Maar hoe zit het dan met mensen die analfabeet zijn? Officieel mogen die geen assistentie krijgen. Maar dat betekent dat ze dus niet kunnen stemmen. Terwijl ze wel stemgerechtigd zijn.

Stel dat de persoon in kwestie niet kan lezen, dan lijkt het me op zich wel in de geest van de wet om die persoon aan te wijzen welk bolletje ze rood moeten maken als ze vertellen op wie ze willen stemmen - net zoals iemand met een visuele of lichamelijke beperking ook geholpen zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:44:
Overigens wel een dingetje... Assistentie mag dus alleen als iemand fysiek niet in staat is zelfd de stem uit te brengen. Maar hoe zit het dan met mensen die analfabeet zijn? Officieel mogen die geen assistentie krijgen. Maar dat betekent dat ze dus niet kunnen stemmen. Terwijl ze wel stemgerechtigd zijn.

Stel dat de persoon in kwestie niet kan lezen, dan lijkt het me op zich wel in de geest van de wet om die persoon aan te wijzen welk bolletje ze rood moeten maken als ze vertellen op wie ze willen stemmen - net zoals iemand met een visuele of lichamelijke beperking ook geholpen zou kunnen worden.
Dit zegt de kiesraad:
Ook is tijdens dezelfde behandeling van het wetsvoorstel tot wijziging van de Kieswet door een
toenmalig lid van de Tweede Kamer gevraagd om een voorziening te treffen voor analfabeten, maar daar is in het ontwerp van afgezien ‘nu mag worden aangenomen dat ook een kiezer die niet kan lezen of schrijven, zich voldoende kan laten informeren over de op het stembiljet voorkomende lijsten en over de volgorde waarin deze op dat stembiljet zijn geplaatst’.
Het antwoord op de hiervoor genoemde aan de Kiesraad gestelde vraag luidt dan ook consequent dat bijstandsverlening aan mensen anders dan vanwege een lichamelijke beperking op grond van artikel J 28 van de Kieswet niet is toegestaan wegens het gevaar van ongewenste beïnvloeding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14

Daar heb je machtigingen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:14
General_Snuss schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Daar heb je machtigingen voor.
Lekker makkelijk. Jij kan iets niet, terwijl je het wel wil? Dikke jammer joh, laat iemand anders het maar even doen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zie de reactie van emnich. Men heeft een week of zes om de kieslijst te (laten) bestuderen. Tweede rij van de derde kolom is dan bv de stem die hij moet inkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

vuurtjih schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Lekker makkelijk. Jij kan iets niet, terwijl je het wel wil? Dikke jammer joh, laat iemand anders het maar even doen.
In een ideale wereld heb je natuurlijk gelijk maar ik kan me er in vinden dat de nadelen van het eventuele misbruik groter zijn dan de voordelen dat die persoon ook zelf kan stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

vuurtjih schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Dat is ook het probleem waar mensen met een visuele beperking tegenaan lopen! Tot nu toe was voor hun de enige mogelijkheid om iemand anders voor hun te laten stemmen, via volmacht, of in het stemhokje.

Gelukkig zijn er nu dus vier gemeentes waar bij wijze van proef voor mensen met een visuele beperking een systeem wordt getest waarmee ze zelfstandig kunnen stemmen, door een plastic mal over het stemformulier te leggen en een systeem dat audio-assistentie geeft. Dat zelfde systeem zou ook uitkomst kunnen bieden voor analfabeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Mijn 3 jarige zoontje mocht niet mee het stemhokje in. Dat is dan misschien het andere uiterste ten opzichte van stemadvies in het Turks. Hij mocht me wel helpen de biljetten in de prullenbak te stoppen. Kreeg niet uitgelegd dat papa’s tekening meteen weggegooid moest worden zonder er naar te mogen kijken :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:14
Mx. Alba schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:02:
[...]

Dat is ook het probleem waar mensen met een visuele beperking tegenaan lopen! Tot nu toe was voor hun de enige mogelijkheid om iemand anders voor hun te laten stemmen, via volmacht, of in het stemhokje.

Gelukkig zijn er nu dus vier gemeentes waar bij wijze van proef voor mensen met een visuele beperking een systeem wordt getest waarmee ze zelfstandig kunnen stemmen, door een plastic mal over het stemformulier te leggen en een systeem dat audio-assistentie geeft. Dat zelfde systeem zou ook uitkomst kunnen bieden voor analfabeten!
Voor blinden kan ik mij nog een braille biljet indenken trouwens.

Het systeem met audio-assistentie zou wel een uitkomst zijn ja, ben benieuwd.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

vuurtjih schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:08:
[...]

Voor blinden kan ik mij nog een braille biljet indenken trouwens.

Het systeem met audio-assistentie zou wel een uitkomst zijn ja, ben benieuwd.
Braille biljet is ook lastig natuurlijk want hoe geeft de kiezer dan de stem aan? Dat moet toch met een rood potlood in het juiste vakje gedaan worden volgens de huidige wet. Dus met zo'n mal en een systeem dat je vertelt bij welk vakje je nu bent kan gewoon het standaard stemformulier gebruikt worden en zijn er dus geen wetswijzigingen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35

Als het dan wel volgens de regels gaat. In Eindhoven waren ze heel streng.
Truus van der Pol wilde haar 90-jarige schoonvader alleen maar helpen met stemmen. Hij ziet heel slecht. Tot haar ontzetting werd ze in Eindhoven echter uit het stemhokje getrokken en ging er een stempel op het biljet van haar schoonpa: ongeldig. „Hij heeft nu voor het eerst in zijn leven niet kunnen stemmen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sjurm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:30:
[...]

Als het dan wel volgens de regels gaat. In Eindhoven waren ze heel streng.

[...]
"Hij ziet heel slecht". Hij mag dus wel geholpen worden in verband met zijn visuele beperking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb jarenlang op een stembureau gezeten, maar het enige waarmee je wel iemand in een stemhok mag helpen is een visuele beperking. Voor alle andere dingen is het wegwezen, alhoewel voor (kleine) kinderen vaak een oogje dichtgeknepen wordt.

De taal niet machtig is jammer dan. Je mag buiten het hokje oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14
https://www.nu.nl/231888/...-drive-in-stemlokaal.html

Ik zat even te knipperen, stemmen moest toch anoniem? Niet met je eega op de bijrijdersstoel naast je?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
wat een onzin verzinnen ze toch, omdat een paar lui te beroerd zijn de auto uit te komen.
Laat ze zich eens buigen over stemmen via DigiD, of stemmen op zondag. Maar nee, de religieuze minderheid wil dit niet. In alle landen om ons heen gebeurt dit al.

[ Voor 25% gewijzigd door Witte op 21-03-2018 17:15 ]

Houdoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, dat ging hier lekker op het stembureau: beide stempassen (GR en Referendum) ingeleverd, krijg ik alleen een stembiljet voor de gemeenteraadsverkiezingen met daarbij: "daar kunt u stemmen, succes en tot ziens!" Dus ik vragen waar dat referendum-biljet is: "daarvoor dient u ook de stempas voor het referendum in te leveren!" Ik: dat heb ik gedaan? "Nee hoor, we hebben niets gehad van u!" Na even aandringen toch die mensen zo gek gekregen om die stapel dan maar door te nemen "oh wat gek, u lag bovenop!" :') En kreeg ik na veel pijn en moeite eindelijk het referendum-biljet. Ik had het idee dat de mensen voor me ook slechts 1 formulier gekregen hadden (of het moeten toevallig een aantal lui geweest zijn die allen niet willen stemmen voor het referendum). De babyboomers na me kregen allen wel gewoon meteen het referendum-biljet (stembureau-lui waren ook oudere lui van babyboom-leeftijd). Als het daar de trend is, dan snap ik wel dat het referendum een lage opkomst gaat hebben. :X Of dat er selectief geshopt wordt (40+ zijn vaak voorstander van de wet terwijl alles onder de 40 massaal tegen blijkt te zijn). Ik hoop niet dat het representatief gaat zijn voor heel Nederland dit. :P

Gestemd tegen de sleepwet (uiteraard), en op LPF Eindhoven gestemd (mooie luis-in-de-pels voor geldsmijters-gemeenteraad hier). :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Witte schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:14:
Laat ze zich eens buigen over stemmen via DigiD
Dat is zó'n slecht idee :X
Dan heb je dus nul garantie dat iemand vrijheid van kiezen heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 21-03-2018 17:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Ik heb daarnet gestemd en bemerkte dat er buiten het bejaardenhuis waar het stemlokaal stond een zogenaamde "mosquito" hing, een apparaat wat hoge pieptonen uitzendt om hangjongeren te verjagen. Dit ding is echter ook door (nog niet eens heel jonge) kiezers te horen en in mijn ogen behoorlijk storend. Ik heb gevraagd of ze dat ding wilden uitzetten omdat het totaal geen nut heeft overdag, en op een dag dat er redelijk wat mensen langslopen.
Ik heb bij de receptie van het gebouw gevraagd het ding uit te zetten maar hier werd geen gehoor aan gegeven. Dit lijkt me toch niet de bedoeling, een apparaat wat ontworpen is om mensen weg te jagen aan te laten staan op een stemlokatie?

Weblog | Straling!

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Voor de landelijke politiek hebben we dit topic: Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek
Voor ervaringen over deelname aan de gemeenteraad hebben we: Ervaringen met verkiesbaar stellen en deelname gemeenteraad