De gemeenteraadsverkiezingen 2018 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ja ik stem op burgerpartij maar ik vrees dat in ons dorp de VVD de meeste stemmen gaat krijgen omdat veel mensen alles geloven wat ze lezen in plaats van hun gezonde verstand te gebruiken.

Ik kan ook een partij oprichten, mensen 500 euro beloven als ze op mij stemmen en achteraf zeggen dat het een miscommunicatie was of dat het verkeerd geïnterpreteerd is.

Wat ik nu zie is dat vooral de zorg helemaal kapot is bezuinigd, ik kan het weten want heb een aantal hele goede vrienden die zonder pardon zijn ontslagen omdat de zorgtehuizen gewoon in het rood stond.

ow en ik zal ook never nooit op DENK en de PVV stemmen, kan ik net zo goed niet stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De interessante discussie over ervaringen als raadslid is afgesplitst naar: Ervaringen met verkiesbaar stellen en deelname gemeenteraad :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
@mugen4u wees eens wat concreter? De zorg is er wellicht één, maar niet elke stemmer heeft daarmee te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:20:
@mugen4u wees eens wat concreter? De zorg is er wellicht één, maar niet elke stemmer heeft daarmee te maken.
Er zijn trouwens vrij weinig mensen die niet vroeger of later met zorg te maken hebben. Het is best belangrijk. (Het was trouwens ook zo dat bij een klein onderzoek van ik meen het NRC, de meeste mensen zorgonderwerpen wel meemaakten in hun naaste omgeving, maar de koppeling naar het beleid niet maakten.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat mensen dat ook eerder aan Haags beleid linken dan aan de lokale politiek. Je betaalt de premie aan vaak landelijke clubs, op je salarisstrook is het onderdeel van de belastinginhouding, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:20:
leg eens uit? Want elke stemmer heeft ongetwijfeld een oma of opa die in een verzorgingstehuis zit o.i.d. Dat die mensen juist zo hard worden uitgeknepen met de zorg er bij vind ik echt een NoGo. Rutte en co moet zich diep en diep schamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mugenmarco schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:46:
[...]

leg eens uit? Want elke stemmer heeft ongetwijfeld een oma of opa die in een verzorgingstehuis zit o.i.d. Dat die mensen juist zo hard worden uitgeknepen met de zorg er bij vind ik echt een NoGo. Rutte en co moet zich diep en diep schamen.
Dat is het hele probleem ook, iedereen kent wel iemand die een hoop zorg nodig heeft. De overheid besteed ongeveer een derde van het overheidsbudget aan zorg, dat is bovenop jouw zorgpremie. Gezien het zo'n grote kostenpost is kan de overheid niet zomaar 20% meer eraan uitgeven, dan zijn we binnen no time failliet. En vanwege diezelfde reden is het ook niet een kwestie van even bezuinigen, op bijvoorbeeld cultuur of de JSF, dat komt niet ver bij de zorg kosten. Die bezuinigingen moeten dan van de sociale zekerheid of van onderwijs komen, dat zijn de andere grote kostenposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Sissors schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:29:
Gezien het zo'n grote kostenpost is kan de overheid niet zomaar 20% meer eraan uitgeven, dan zijn we binnen no time failliet.
Hmm, het meeste hiervan blijft gewoon in onze economie, want zorg is vooral vrij mensintensief. Het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn, het verandert vooral de omloopsnelheid wat.

Daarnaast denkt men dat het erg is om meer geld uit te geven aan zorg, maar dat is wel ongeveer dat wat onze kwaliteit van leven nu voor een groot deel beinvloedt. Het is dus juist meer dan logisch dat in een beschaafde wereld we steeds meer kiezen voor zorg en onderwijs als plekken waarop we groeien.

En nee, dat geld hoeft niet zomaar bezuinigd te worden op andere sociale voorzieningen. Als je het op systeemniveau bekijkt kan dit prima. En als we het ergens halen, dan bij de geldstromen naar beleggers en hun belastingontwijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Een gedeelte komt terug inderdaad, doordat die in de zorg werken ook weer uitgaven doen waar ze belasting over betalen. Maar het is echt onzin dat je gewoon meer geld kan uitgeven zonder dat ons begrotingstekort omhoog schiet. Ja het tekort schiet minder hard omhoog als wanneer je het in het buitenland uitgeeft, maar nog steeds gaat het omhoog. We kunnen ook niet zomaar even salarissen van alle basisschoolleraren verdubbelen, met de melding dat het toch in de economie blijft. Zo werkt het niet.

En ondanks dat het al veel beter geregeld hier is dan in bijvoorbeeld Duitsland, willen we het allemaal beter hebben. En ik zou ook willen dat de multinationals meer hun belasting betaalden. Maar nu is dat nog niet het geval, en dan geloof ik niet dat op termijn het een goed idee is om nu maar het begrotingstekort te laten exploderen. Dat betekend gewoon de rekening bij de volgende generaties neer leggen.

Vandaar dat het heel veel makkelijker is te klagen dat er meer geld naartoe moet, als te bedenken waar het vandaan moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Sissors schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:50:
Maar het is echt onzin dat je gewoon meer geld kan uitgeven zonder dat ons begrotingstekort omhoog schiet. Ja het tekort schiet minder hard omhoog als wanneer je het in het buitenland uitgeeft, maar nog steeds gaat het omhoog. We kunnen ook niet zomaar even salarissen van alle basisschoolleraren verdubbelen, met de melding dat het toch in de economie blijft. Zo werkt het niet.
voor een gedeelte werkt het dus wel degelijk zo, en dat vergeten we nog wel eens. Zoals we ook vergaten dat het nauwelijks een bezuiniging is als je mensen op grote schaal ontslaat - en ze vervolgens werkloos worden en dus een ww krijgen en er bovendien veel geld gaat naar een (tamelijk zinloze) werklozenindustrie.

Of dat het verschuiven van zorgpremie naar eigen risico op maatschappijniveau de kosten niet omlaag brengt, alleen maar de manier waarop het in de boeken komt.

Dat grotere perspectief wordt nogal eens uit het oog verloren. We kunnen veel meer doen als we ietsjes uitzoomen.
Dat betekend gewoon de rekening bij de volgende generaties neer leggen.
Daar doet men in andere opzichten (klimaat en onderwijs bv) ook niet lullig over, dus ik heb niet het idee dat dat het echte argument is.
Vandaar dat het heel veel makkelijker is te klagen dat er meer geld naartoe moet, als te bedenken waar het vandaan moet komen.
Er zijn uitgewerkte en onderbouwde plannen gemaakt, die heel haalbaar zijn, ook volgens het CPB. Dus dit is niet helemaal juist. Dit is een terrein waarop onwil vaak wordt voorgesteld als onmogelijkheid, maar ten onrechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 20:35
incaz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:45:
Daarnaast denkt men dat het erg is om meer geld uit te geven aan zorg, maar dat is wel ongeveer dat wat onze kwaliteit van leven nu voor een groot deel beinvloedt.
Het probleem in de (ouderen)zorg is niet zozeer geld, meer een gebrek aan personeel. Zelfs als je met veel extra geld mensen uit andere sectoren zou weten te enthousiasmeren hou je een groot probleem, dan trek je mensen weg uit andere belangrijke sectoren.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
hoevenpe schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:10:
Het probleem in de (ouderen)zorg is niet zozeer geld, meer een gebrek aan personeel.
Tsja, dan had men ze niet zo enthousiast moeten ontslaan... Dit zijn echt heel erg voorzienbare gevolgen - dit was ook destijds allang voorzien. En misschien kunnen we wat mensen wegkapen bij niet zo belangrijke sectoren.
Minder geld naar aan-de-deur-verkopers van energiecontracten (en vooral naar het soort dat specifiek lijsten van minder-weerbare mensen gebruikt, dus ouderen, mensen met een beperking, analfabeten en anderstaligen), en meer mensen die wat toevoegen aan het welzijn in de maatschappij. Het kan best - we moeten alleen willen en bedenken hoe we dat gaan aanpakken. Maar er zijn hordes scholieren die eigenlijk iets in de zorg willen doen, maar toch maar economie ofzo als vervolgopleiding doen, want dat gaf betere baan- en salariskansen. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
incaz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Dat lijkt me deels een kwestie van context - het verschil tussen een tweet en een reclamespot op tv. Ook een verschil omdat beide aan andere discussies refereren: de onderliggende boodschap van de tweet refereert aan een lopende discussie over onze dubbele standaarden in het midden-oosten: wat we in de een veroordelen, vinden we in een andere vorm aanvaardbaar.
De tv-spot van Wilders mist zo'n context en is gewoon rechtstreeks anti-islam.

Context dus.
Nee want het gebruik van termen als opruiend en hyperbolen betekend dat de werkelijke context in het voordeel van het eigen standpunt dik aangezet wordt en/of misleidend wordt weergegeven. Dat is altijd een probleem, ongeacht wie het doet.

Dat jij in Wilders geen goede context ziet en in Nida wel is je goed recht (ik zie in geen van de twee kanten een lekkere context maar daar gaat het nu even niet over). Echter dat rechtvaardigt het gebruik van een fout middel niet. Want daar komt het uiteindelijk toch op neer, het doel heiligt de middelen.

De term anti-islam die je hier gebruikt is ook onderhevig aan context. De ironie is dat je deze term hier exclusief negatief lijkt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:41

Dido

heforshe

hoevenpe schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:10:
Het probleem in de (ouderen)zorg is niet zozeer geld, meer een gebrek aan personeel. Zelfs als je met veel extra geld mensen uit andere sectoren zou weten te enthousiasmeren hou je een groot probleem, dan trek je mensen weg uit andere belangrijke sectoren.
Drie keer raden waar die mensen in die andere sectoren dan vandaan zijn gekomen...

Zorg en onderwijs zijn jarenlang stelselmatig financieel uitgekleed, het is mensen actief ontmoedigd om in die sectoren te (willen) werken.

Nu gaan klagen dat er niet genoeg mensen beschikbaar zijn is wel erg hypocriet.

Maak het werk aantrekkelijker (dus dan moet er geld in, niet alleen voor salaris, maar ook voor het verlagen van de absurde werkdruk), draai de idioot expoderende bureaucratie terug (laat mensen werken in plaats van papieren invullen), doe echt iets aan het imago van dit soort banen, en je krijgt vanzelf weer instroom. Ja, dat gaat wel jaren duren. Je kunt niet in een paar maanden fixen wat je in decennia stelselmatig kapot hebt gemaakt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
Dido schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:34:
Maak het werk aantrekkelijker (dus dan moet er geld in, niet alleen voor salaris, maar ook voor het verlagen van de absurde werkdruk), draai de idioot expoderende bureaucratie terug (laat mensen werken in plaats van papieren invullen), doe echt iets aan het imago van dit soort banen, en je krijgt vanzelf weer instroom. Ja, dat gaat wel jaren duren. Je kunt niet in een paar maanden fixen wat je in decennia stelselmatig kapot hebt gemaakt.
En nog een heel belangrijke: zorg dat degenen die het geld verdelen (de zorgverzekeringen en de zorgorganisaties, en bij het onderwijs de samenwerkingsverbanden en de scholen) het geld dat ze hebben, niet oppotten maar uitgeven.
Een deel van de kaalslag is ontstaan doordat men een voorschot nam op die kaalslag. Bepaalde mogelijkheden worden niet benut, terwijl er wel geld voor is. En vervolgens lopen nog meer mensen weg omdat ze niet de ondersteuning krijgen die wel gegeven zou kunnen worden!

(Dat is dus niet alleen maar politiek, maar van de andere kant is de politiek erg laks in het aanpakken hiervan, terwijl ze er wel van op de hoogte zijn. Ook is dit voor een deel landelijk en niet gemeentelijk, maar van de andere kant zijn er wel degelijk gemeenten die hier flink werk van maken en zich actief inzetten voor bv samenwerking / ontschotting, en dat heeft effect.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Een leuk stukje over de buurt waar je woont.
https://nos.nl/artikel/22...-rolluik-en-stem-pvv.html

Al klopt het natuurlijk niet helemaal, ik zou volgens dit richting de PVV/SP stemmen Haha nee dank je nooit niet, alsjeblieft zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Enchantress op 18-03-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Enchantress schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:28:

Al klopt het natuurlijk niet helemaal, ik zou volgens dit richting de PVV/SP stemmen Haha nee dank je nooit niet, alsjeblieft zeg.
Of je woont in een wijk die niet helemaal bij je past. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Enchantress schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:28:

Nou dat zegt het stukje ook hoor, dat het niet altijd klopt. Maar ik herken het beeld wel. Ik zou volgens dit stukje in een GL wijk wonen.

En ik ben de eerste om toe te geven dat dit een stuk prettiger wonen is dan b.v. de schilderswijk in Den Haag waar ik 5 jaar heb gewoond. Een wijk die absoluut zijn charmes heeft maar waar iedereen uiteindelijk toch weg wil. Ik heb daar ooit een volle vuilniszak vlak voor mijn voeten gekregen die 3 hoog uit het raam werd geflikkerd. Uiteraard op een dag dat er geen vuilnis wordt opgehaald...... Dat mis je niet. En helaas is dit nog niks vergeleken met wat mijn vriendin daar af en toe moest doorstaan als ze gewoon op straat liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Volgens mij waren de gemeenteraadsverkiezingen nog nooit zo spannend:
https://www.telegraaf.nl/...e-doet-ludieke-tegenactie
Extreem links met een demonstratie, fvd met een tegenactie.
Fvd krijgt zo een paar dagen voor de verkiezing wel erg veel gratis media aandacht zo.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Bean77 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:09:
https://www.telegraaf.nl/...e-doet-ludieke-tegenactie
Extreem links met een demonstratie, fvd met een tegenactie.
Fvd krijgt zo een paar dagen voor de verkiezing wel erg veel gratis media aandacht zo.
Welk extreem links? Daar wordt in het artikel niet over gesproken.

Over demoniseren gesproken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
martijn_tje schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:16:
[...]

Welk extreem links? Daar wordt in het artikel niet over gesproken.

Over demoniseren gesproken.
Zucht.... lees het artikel eens goed. Ik demoniseer niks, ik benoem de feiten/bronnen. Jij hebt anders al snel je oordeel klaar.
Over de organisatie achter de demonstratie ontstond eerder al commotie, bijvoorbeeld omdat het extreem-linkse AFA zich er aan heeft verbonden.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Bean77 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:09:
In Rotterdam lijkt het gedoe met NIDA Leefbaar geen windeieren te leggen, de PVV moet nog maar zien dat ze daar een zetel halen. Wat een afgang voor Wilders als dit de uitslag wordt:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DYfCNC3XkAEnS15.jpg

In Amsterdam lijkt GroenLinks de meerderheid te krijgen, niet zozeer omdat ze zelf het zo goed doen maar vooral omdat D66 implodeert (iets wat ook in andere steden het geval lijkt te zijn):
Afbeeldingslocatie: https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/at5/basedata/pf_image/626983111-45d40810.jpg
Deze optocht van dubieuze clubjes is imo de beste media-aandacht die Baudet zich kan wensen, hij heeft definitief het stokje overgenomen van Wilders zoals ook uit de laatste landelijke peiling blijkt:
https://www.noties.nl/v/g...poll&f=2018-03-18+erd.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:21:
[...]

In Rotterdam lijkt het gedoe met NIDA Leefbaar geen windeieren te leggen, de PVV moet nog maar zien dat ze daar een zetel halen. Wat een afgang voor Wilders als dit de uitslag wordt:
[afbeelding]

In Amsterdam lijkt GroenLinks de meerderheid te krijgen, niet zozeer omdat ze zelf het zo goed doen maar vooral omdat D66 implodeert (iets wat ook in andere steden het geval lijkt te zijn):
[afbeelding]

[...]

Deze optocht van dubieuze clubjes is imo de beste media-aandacht die Baudet zich kan wensen, hij heeft definitief het stokje overgenomen van Wilders zoals ook uit de laatste landelijke peiling blijkt:
FvD groeit echt bizar snel. En ondanks alle negatieve aandacht over de interne democratie blijkt de FvD hype wel heel sterk. Leefbaar ook ongekend heerser in Rotterdam.
Amsterdam wel opvallend dat Pvda/D66/SP samen 13 zetels lijken te gaan verliezen en GL maar 3 daarvan weet te pakken. Lijkt dat de de uitersten van het politieke spectrum steeds meer winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Waarom moeten ze elkaar altijd zo tegen werken? (Extreem) links demonstreert erg veel tegen andere partijen die ze niet aan staan.

(Ik zelf stem overigens al jaren PvdD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mooie korte analyse van de dog whistle over de betrouwbaarheid van stembureaus die door een kamerlid georeerd wordt.

In mijn ogen is dit kwalijk; deze politicus zet bewust in op het beschadigen van het vertrouwen in de politiek en het rechtssysteem in Nederland. Daarbij wordt er gekozen voor een functie buiten het systeem (i.e. participeren als teller).

Desondanks consistent, immers: "... Recenter is daarbij een anti-overheids-sentiment ontstaan."

[ Voor 32% gewijzigd door ANdrode op 19-03-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 10:16
hoevenpe schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Is Baudet zelf geen dubieus clubje dan? Echt te bizar voor woorden dat een club als Leefbaar meewerkt aan het populair maken van Baudet. Volgens ging het voorheen qua polarisatie best goed in R'dam: PvdA en Leefbaar hebben zelfs samengewerkt. Ook Leefbaar gooit die positie te grabbel nu.
Dat is een waardeoordeel. Je kunt ook zeggen dat de stemmen van D66 weer langzaam daar terecht komen waar ze horen: bij een linkse partij. De mensen krijgen misschien door waar D66, tegenwoordig, echt voor staat.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 19-03-2018 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ondertussen is dat spotje door half Nederland veroordeeld, inclusief door Rutte. Rutte die verder stil is geweest over NIDA. Zou je nog eens kunnen komen uitleggen waarom er met twee maten gemeten wordt in het voordeel van de PVV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Ondertussen is dat spotje door half Nederland veroordeeld, inclusief door Rutte. Rutte die verder stil is geweest over NIDA. Zou je nog eens kunnen komen uitleggen waarom er met twee maten gemeten wordt in het voordeel van de PVV?
Ja, dat spotje is veroordeeld. Maar ik heb nog niet gehoord dat ergens in één van de 20 gemeentes waar de PVV aan de verkiezingen meedoet de andere rechtse partijen samenwerking met de PVV uitsluiten naar anleiding van dat spotje.

Je ziet continu dat partijen zich niet willen uitspreken tegen het racisme van de PVV en de FvD, omdat dat niet democratisch zou zijn. Terwijl elke kleine misstap van NIDA, DENK of BIJ1 direct onder een vergrootglas wordt bekeken en daar wel consequenties aan verbonden worden. En zelfs linkse partijen lopen mee in de rechtse framing van die laatstgenoemde partijen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kom op, jouw argument was dat de reactie op NIDA feller is dan op het PVV spotje. Nu een paar dagen later is het duidelijk dat het onzin is (en de PVV hun doel hebben bereikt van veel aandacht). En zelfs de PVV spreekt zich uit tegen racisme van de FvD. Waar haal je het idee vandaan dat dat niet gebeurd? De afgelopen weken is het over weinig anders dan racistische FvD'ers gegaan.
Terwijl een NIDA juist helemaal niet breedt wordt uitgemeten, ondanks dat nogal twijfelachtige zaken die daar vandaan zijn gekomen (eens ingelezen, en dat gaat wel wat verder dan een twijfelachtige quote). DENK krijgt ook redelijk wat commentaar ja. Vindt je het vreemd? Hun acties gaan ook behoorlijk ver. Ik hoop dan ook niet dat je de recente oorzaken van commentaar op DENK onder de noemer een 'kleine misstap' zou scharen. En framing? DENK is gewoon een misselijkmakende partij. Net als de probleemgevallen binnen NIDA. En het spijt me dat ik de boodschapper moet zijn, maar BIJ1 is irrelevant.

Maar de TL;DR is dat er gewoon weer meer aandacht hiervoor is, dan voor degene die jij opnoemt (tot blijdschap van Wilders). Oftewel het geneuzel over met twee maten meten is onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 19-03-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, de daadwerkelijke politieke reactie op die ene tweet van NIDA is veel feller dan de daadwerkelijke politieke reactie op racistische uitlatingen van de PVV en FvD, met dat spotje als dieptepunt. Want aan de hand van die 4 jaar oude, compleet uit de context gerukte tweet is NIDA meteen uit het samenwerkingsverbond getrapt, maar het aantal partijen dat PVV en FvD uitsluit voor samenwerking is zeer karig te noemen ondanks meerdere racistische incidenten.

En dan hebben we het nog niet eens over de framing. DENK is een "Turkenpartij", NIDA een "moslimpartij", BIJ1 een "migrantenpartij". Daarmee worden die partijen gereduceerd tot one-issue-partijen terwijl ze dat helemaal niet zijn. DENK is er niet alleen voor Turken en ze hebben zeker niet alleen programmapunten voor Turken. NIDA is niet alleen voor moslims, en heeft niet alleen punten die voor moslims zijn. BIJ1 is helemaal niet alleen voor migranten - ze zijn ook voor alle armen, vrouwen, LHBTQIAP+, etc. en ze hebben zeker niet alleen punten die voor migranten van belang zijn. En waarom wordt de PVV dan geen "bozewittemannenpartij" genoemd, en VVD geen "witterijkeluispartij" en het CDA geen "christenpartij"?

[ Voor 44% gewijzigd door Mx. Alba op 19-03-2018 15:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat mij betreft is het dus andersom (en los van die Tweet al onbegrijpelijk dat die partijen ooit samen wilde werken), en ook vooraf samen werken of vooraf uitsluiten is iets anders. Maar goed, daar gaan we dus niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
(jarig!)
Ik denk omdat ze weten dat 't vooraf uitsluiten van de PVV/FvD die partijen juist stemmen oplevert én henzelf dus stemmen kost, terwijl 't vooraf uitsluiten van een NIDA electoraal wel slim is.

Een PVV kan je beter achteraf uitsluiten dan vooraf. En antisemitisme ligt nog net wat gevoeliger in de maatschappij dan andere vormen van uitsluiten/haatzaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rik86 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:49:
Een PVV kan je beter achteraf uitsluiten dan vooraf. En antisemitisme ligt nog net wat gevoeliger in de maatschappij dan andere vormen van uitsluiten/haatzaaien.
Wat je ook denkt van die tweet waarin Israël gelijk wordt gesteld aan ISIS, het is geen antisemitisme want het is (vrij botte, dat zeker) kritiek op de staat Israël.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
(jarig!)
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Wat je ook denkt van die tweet waarin Israël gelijk wordt gesteld aan ISIS, het is geen antisemitisme want het is (vrij botte, dat zeker) kritiek op de staat Israël.
Maar zo komt 't wel in de media, dus schieten we als land in die reflex. Daarbij komt dat de PVV denk ik nergens als een bedreiging wordt gezien voor de macht, de FvD in Amsterdam al meer, dus die liggen onder een vergrootglas en NIDA, helemaal icm dat pact vooraf, ook een bedreiging in de macht voor de huidige machtshebbers. Als het een onderwerp is waar politiek gewin over te halen wordt, of een duidelijke bedreiging is, dan heeft het veel aandacht.
PVV zakt bijna overal weg in de peilingen en roept al 20 jaar hetzelfde, dus is niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:00:
[...]

Ja, dat spotje is veroordeeld. Maar ik heb nog niet gehoord dat ergens in één van de 20 gemeentes waar de PVV aan de verkiezingen meedoet de andere rechtse partijen samenwerking met de PVV uitsluiten naar anleiding van dat spotje.

Je ziet continu dat partijen zich niet willen uitspreken tegen het racisme van de PVV en de FvD, omdat dat niet democratisch zou zijn. Terwijl elke kleine misstap van NIDA, DENK of BIJ1 direct onder een vergrootglas wordt bekeken en daar wel consequenties aan verbonden worden. En zelfs linkse partijen lopen mee in de rechtse framing van die laatstgenoemde partijen.
Zo reageren we dus niet op GoT.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-03-2018 17:28 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, heerlijk gedemonstreerd gisteren, lief dat je het vraagt. Ik draag graag mijn steentje bij om ervoor te zorgen dat Nederlandse normen en waarden, zoals de gelijkwaardigheid van iedereen die zich in Nederland bevindt, zoals vastgelegd in Artikel 1 van de grondwet, in ere worden gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-03-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik begrijp overigens niet dat Albantar kritiekloos Islamitische partijen lijkt te volgen. Het zijn altijd de slachtoffers die niks fout doen, of als ze al iets fout doen dan is het een klein misstapje. Maak ik nu gewoon de verkeerde conclusies op basis van je posts, of zie jij DENK echt niet als een partij die (op zijn minst) even fout is als bijvoorbeeld de PVV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:01:
Ik begrijp overigens niet dat Albantar kritiekloos Islamitische partijen lijkt te volgen. Het zijn altijd de slachtoffers die niks fout doen, of als ze al iets fout doen dan is het een klein misstapje. Maak ik nu gewoon de verkeerde conclusies op basis van je posts, of zie jij DENK echt niet als een partij die (op zijn minst) even fout is als bijvoorbeeld de PVV?
Laat ik de vraag eens omkeren... Op welke grond(en) vind jij DENK (op zijn minst) even fout als bijvoorbeeld de PVV? Ik zie die gronden namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Ja, heerlijk gedemonstreerd gisteren, lief dat je het vraagt. Ik draag graag mijn steentje bij om ervoor te zorgen dat Nederlandse normen en waarden, zoals de gelijkwaardigheid van iedereen die zich in Nederland bevindt, zoals vastgelegd in Artikel 1 van de grondwet, in ere worden gehouden.
Flamen doen we niet op GoT.

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-03-2018 17:24 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:03:
[...]

Laat ik de vraag eens omkeren... Op welke grond(en) vind jij DENK (op zijn minst) even fout als bijvoorbeeld de PVV? Ik zie die gronden namelijk niet.
Dus conclusie, jij ziet geen significante problemen met DENK? Wat is een miljoentje meer of minder Armeniërs nou? Geen genocide iig volgens hun. Maar het ergste daar natuurlijk is nog dat ze Nederlandse politici van Turkse afkomst aanvallen, en vinden dat die 'kleur moeten bekennen'. Wat er dus gewoon op neerkomt dat ze vinden dat primaire loyaliteit van Nederlandse politici van Turkse afkomst richting Turkije moet zijn. En je vraagt je af waarom ik dat fout vind?
Of wat dacht je van de reactie toen bleek dat ze vol in de nep-Twitter profielen zaten? NRC waren een stel racisten. Wel een terugkerende manier, waar jij helaas ook aan mee doet, dat racisme altijd erbij wordt gehaald. Maar goed, gezien volgens DENK onze artsen ook zo de stekker eruit trekken bij een allochtone patient, past dat natuurlijk wel in de Nederlandse samenleving.

Onder de streep zijn ze voor mij gewoon een verlengstuk van Erdoghan, en dat heeft mijn inziens geen plaats in de Nederlandse politiek. Dat ze zoveel stemmen van Turken krijgen is voor mij een bewijs van grote problemen met integratie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:03:
[...]

DENK doet EXACT hetzelfde als de PVV: ze rekenen mensen af op hun afkomst/geloof. De manier waarop DENK Turkse kamerleden die (toevallig) een andere mening hebben aan de schandpaal nagelt is echt beneden peil. En dan laat ik de manier waarop DENK de hele handel en wandel van Erdogan bagatelliseert nog buiten beschouwing. Ook daar zie je een overeenkomst met bijvoorbeeld de PVV en Baudet: de neiging kost wat het kost een tegengestelde mening te willen hebben lijkt sterker dan de democratische normen en waarden.

Ik weet jij het allemaal geweldig vindt, al die splinters. Maar zie je nu niet wat voor ellende het oplevert als iedere groep voor de eigen parochie gaat preken? Het landschap wordt er niet vrediger door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Onder de streep zijn ze voor mij gewoon een verlengstuk van Erdoghan, en dat heeft mijn inziens geen plaats in de Nederlandse politiek. Dat ze zoveel stemmen van Turken krijgen is voor mij een bewijs van grote problemen met integratie.
Die lange arm uit Ankara gaat DENK uiteindelijk opbreken.

Niets negatiefs over Erdogan willen zeggen maar tegelijkertijd net doen alsof ze het beste voor hebben met onze seculiere maatschappij. Laat DENK maar schuiven, het is best vermakelijk om ze zich zo in allerlei bochten te zien wringen.

Sterker nog, eigenlijk is het (naast het gratis entertainment) wel goed dat er zo'n partij als DENK is. Laat ze voor iedereen maar duidelijk zichtbaar zijn. Zelfs de meest naïeve politici kunnen er straks niet meer omheen dat onze seculiere staat en de islam niet zo goed samen gaan.

Ook ben ik wel benieuwd wie van de drie heren als eerste de zelfbeheersing verliest, compleet los gaat en in de plenaire zaal keihard 'allahoe akbar' gaat staan schreeuwen.

Ik gok op Öztürk. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:45:
Ja, de daadwerkelijke politieke reactie op die ene tweet van NIDA is veel feller dan de daadwerkelijke politieke reactie op racistische uitlatingen van de PVV en FvD, met dat spotje als dieptepunt. Want aan de hand van die 4 jaar oude, compleet uit de context gerukte tweet is NIDA meteen uit het samenwerkingsverbond getrapt, maar het aantal partijen dat PVV en FvD uitsluit voor samenwerking is zeer karig te noemen ondanks meerdere racistische incidenten.
Nou schakel je wederom het actief uitsluiten van een partij gelijk aan het niet continueren van een samenwerkingsverband. Hebben de PvdA en GroenLinks Nida uitgesloten? Nee toch? Is er een partij die een 'Rechts verbond' is gestart met de PVV of FvD? Volgens mij ook niet. Je bent continu appels met peren aan het vergelijken.

Daarnaast is Nida bij mijn weten nergens 'uitgetrapt'. PvdA en GroenLinks zijn zelf uit het 'Links verbond' gestapt.

Bekijk het eens positief; op gemeentelijk niveau is de PVV door geen enkele partij uitgesloten, maar de kans dat deze partij ergens in een coalitie komt, lijkt me nog minder dan nihil (ja ik weet, een pleonasme). Dat betekent dat elke stem op de PVV een verloren rechtse stem is, en dat moet je toch vrolijk stemmen. Hetzelfde geldt overigens voor FvD in Amsterdam.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:30:
Bekijk het eens positief; op gemeentelijk niveau is de PVV door geen enkele partij uitgesloten, maar de kans dat deze partij ergens in een coalitie komt, lijkt me nog minder dan nihil (ja ik weet, een pleonasme). Dat betekent dat elke stem op de PVV een verloren rechtse stem is, en dat moet je toch vrolijk stemmen. Hetzelfde geldt overigens voor FvD in Amsterdam.
Dat hele 'uitsluiten' is sowieso een aanfluiting van het democratische systeem, laat eerst de kiezer aan het woord en kijk daarna welke combinaties er op inhoudelijke argumenten mogelijk zijn. De PVV zal daar imo nooit onderdeel van zal uitmaken tenzij ze meer dan 30% van de stemmen trekken en dan kan je het toch zien als 'de wil van de kiezer'.

In Rotterdam wordt het nog verdraaid ingewikkeld nu D66 bij voorbaat Leefbaar heeft uitgesloten ook al hebben ze programmatisch veel overeen en is er de afgelopen 4 jaar goed samengewerkt. Dat is toch niet uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij is de grootste reden waarom DENK zo terughoudend is met kritiek op Erdogan dat ze wanneer ze dat wel zouden doen een flink deel van hun electoraat zouden kwijtraken. En dit is dus precies waarom het "politieke spelletje" zo funest is. Als je dingen gaat roepen (of juist dingen niet gaat roepen) puur en alleen om meer stemmen te krijgen (of om geen stemmen kwijt te raken) dan ben je heel taktisch met politiek bezig, maar ben je heel slecht in het stukje "volksvertegenwoordiging".

Veel van de hierboven genoemde kritiek op DENK, daar ben ik het overigens mee eens. Ik zie er echter niet de directe "lange arm van Ankara" in, maar meer het willen winnen van stemmen (of niet verliezen van stemmen) van conservatieve Turkse Nederlanders. Zie mijn vorige paragraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:13

Grvy

Bot

hoevenpe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:40:
[...]

Dat hele 'uitsluiten' is sowieso een aanfluiting van het democratische systeem, laat eerst de kiezer aan het woord en kijk daarna welke combinaties er op inhoudelijke argumenten mogelijk zijn. De PVV zal daar imo nooit onderdeel van zal uitmaken tenzij ze meer dan 30% van de stemmen trekken en dan kan je het toch zien als 'de wil van de kiezer'.

In Rotterdam wordt het nog verdraaid ingewikkeld nu D66 bij voorbaat Leefbaar heeft uitgesloten ook al hebben ze programmatisch veel overeen en is er de afgelopen 4 jaar goed samengewerkt. Dat is toch niet uit te leggen?
Natuurlijk wel, de uitleg is simpel: democratie werkt niet. :+

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
[...]

Uitsluiten is ook dom, net als het aangaan van zo'n samenwerkingsverband overigens. In het geval van dat 'Links verbond' kan ik me zo voorstellen dat niet alle aanhangers van de politieke partijen die deel uitmaakten van dat verbond zich ook één-op-één konden vinden in de punten van de andere partijen. Ergo; of dit voor het geheel meer stemmen oplevert valt zeer te betwijfelen.

Laat nu alle partijen gewoon op eigen kracht de verkiezingen ingaan om daarna met de uitslag en de partijprogramma's in de hand te kijken welke combinatie het meest logisch is. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een terreurorganisatie die mensen in de fik steekt, aan (kinder)slavernij doet, de meest wanstaltige en onethische daden verricht vergelijken met de enige democratische vrije rechtsstaat in het Midden-Oosten is niet kritiek of “botte” kritiek, maar gewoon een absurde vergelijking die als een tang op een varken slaat.

Maar goed, wie ben ik om in de weg te staan van dit soort gekke wereldbeelden. Eigenlijk zijn we allemaal wel een beetje ISIS natuurlijk. Tenminste, als je maar genoeg relativeert.
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Van wat ik heb gezien, kwam precies de hoeveelheid intellectueel vermogen overeen met wat je normaal ziet op zo’n demonstratie.
Lekker toeteren, journalisten lastigvallen, intimideren, en vooral geen zinnig woord kunnen zeggen over _wie_ dan de racisten zijn en _waarom_ het dan racisten zijn.

Vind je het gek dat FvD zo groot aan het worden is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Dat hele 'uitsluiten' is sowieso een aanfluiting van het democratische systeem, laat eerst de kiezer aan het woord en kijk daarna welke combinaties er op inhoudelijke argumenten mogelijk zijn.
Maar zijn sommige combinaties gewoon never mogelijk, en dat verhullen door te doen alsof het wel zo is is net zo goed misleiding. Volgens mij heb ik dit al eens genoemd, maar sommige dingen zijn gewoon niet overbrugbaar. In de landelijke politiek was bv de kloof tussen de SP en de VVD zo'n onoverbrugbare kloof: er is gewoon zo'n fundamentele afstand dat er geen structurele samenwerking mogelijk is zonder dat minstens een partij echt heel drastisch tegen de eigen principes ingaat.
En dat moet je niet doen als partij, maar je moet het ook niet willen van een partij waar je mee samenwerkt, omdat het iets zegt over de betrouwbaarheid van de ander en omdat je dan dus meewerkt aan het belazeren van die kiezer, die iets heel anders krijgt dan waar ze voor gekozen hebben.

Dat soort dingen duidelijk benoemen is geen minachting van de democratie, maar iets wat daarbinnen gewoon prima past. Niet iets om lichtzinnig toe te passen, maar als de kloof zo fundamenteel is dan moet dat ook gewoon gezegd kunnen worden.

Dat zijn de consequenties van hoe een partij zich opstelt. Verschil is prima maar bepaalde dingen zijn onverenigbaar, en het is goed dat kiezers dat vooraf ook te horen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Natuurlijk is het niet direct als antisemitisme te bestempelen. Dan zou de beheerder van het account allang de politie op stoep hebben gehad, en terecht. Hebben we in dit land tenminste een vorm van discriminatie waar geen enkele tolerantie voor bestaat. Nog velen te gaan...

Neemt niet weg dat de insinuaties van die tweet overduidelijk zijn. Vervolgens er geen afstand nemen diskwalificeert je in mijn ogen als politieke partij. NIDA kan van mij dus op de steeds langer wordende lijst van partijen die politiek bedrijven op basis van afkomt of geloof en daarmee lak hebben aan de grondwet of enige basis van ons democratisch bestel.

Ik vind die tweet absoluut onacceptabel. De insinuaties zijn overduidelijk en net zo walgelijk als dat spotje van de PVV. Waarom? Omdat IS gelijk wordt gesteld aan de staat Israël en al haar inwoners. Daarmee ga je een morele grens over. IS is een terroristische organisatie waar de leden uiteindelijk vrijwillig aan meededen. Israël is een land, een democratie waar een substantiële minderheid helemaal niks te maken wil hebben met Netanyahu of zijn buitenlandbeleid. Met die tweet gooi je dus enkele miljoenen Israëliërs op een hoop alsof het allemaal een stelletje massamoordenaars zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:40:
Volgens mij is de grootste reden waarom DENK zo terughoudend is met kritiek op Erdogan dat ze wanneer ze dat wel zouden doen een flink deel van hun electoraat zouden kwijtraken. En dit is dus precies waarom het "politieke spelletje" zo funest is. Als je dingen gaat roepen (of juist dingen niet gaat roepen) puur en alleen om meer stemmen te krijgen (of om geen stemmen kwijt te raken) dan ben je heel taktisch met politiek bezig, maar ben je heel slecht in het stukje "volksvertegenwoordiging".

Veel van de hierboven genoemde kritiek op DENK, daar ben ik het overigens mee eens. Ik zie er echter niet de directe "lange arm van Ankara" in, maar meer het willen winnen van stemmen (of niet verliezen van stemmen) van conservatieve Turkse Nederlanders. Zie mijn vorige paragraaf.
Dat is mogelijk, maar maakt de achterliggende reden heel veel uit, als dat nu wel hun standpunten zijn? Wat ik nog erger vind, dit is exact dezelfde redenaties die aanhangers van Wilders, maar ook bijvoorbeeld van Trump, gebruiken om excessen goed te praten: "Nee zo bedoelt hij het niet, dat zegt hij nu als overdrijving om een bepaalde groep kiezers te winnen, maar dat wil hij echt niet zo doorvoeren".
En zo is het van elk dingetje waar je het mee eens bent: "Zie je nou wel, dat vindt partij/persoon X ook", en elk ding waar je het niet mee eens bent en je eigenlijk veel en veel te ver vindt gaan, is geen probleem wat dat is toch alleen voor het electoraat maar echt niet zo bedoelt.

Oftewel je gebruikt nu de redenaties van de 'gewone' aanhang van rechts-populistische partijen als de PVV om het gedrag van DENK goed te praten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Dus conclusie, jij ziet geen significante problemen met DENK? Wat is een miljoentje meer of minder Armeniërs nou? Geen genocide iig volgens hun. Maar het ergste daar natuurlijk is nog dat ze Nederlandse politici van Turkse afkomst aanvallen, en vinden dat die 'kleur moeten bekennen'. Wat er dus gewoon op neerkomt dat ze vinden dat primaire loyaliteit van Nederlandse politici van Turkse afkomst richting Turkije moet zijn. En je vraagt je af waarom ik dat fout vind?
Gaan we nu problemen uit Turkije importeren? :?

Niemand ontkent dat er veel slachtoffers zijn gevallen, het gaat enkel om de term 'genocide'. Turkije betwijfelt of 'genocide' de juiste term is, that's all. Turkije staat open voor een internationaal wetenschappelijk onderzoek naar de vermeende genocide en heeft aangeboden de archieven open te willen stellen. Het is echter Armenië die weigert hieraan mee te werken. Als men toch zo zeker is van genocide, dan is een wetenschappelijk onderzoek toch geen probleem? Maar goed, het gaat over Turkije dús er is geen onderzoek nodig... Althans, zo lijkt het.

Wat betreft kleur bekennen, je weet dat Tunahan Kuzu zelf ook vaak wordt gevraagd door politici en journalisten om kleur te bekennen? Waarom is het pas fout als Tunahan dat doet? https://www.facebook.com/KiesKuzu/videos/1504966582935298/, kijk vanaf 00:40 voor voorbeelden.
Ik ben geboren en getogen in Nederland, betaal braaf mijn belasting, heb niks met Erdogan en zou tot een jaar of vijf op Wilders gestemd kunnen hebben. Man, ik werd zelfs 'kaaskop' genoemd. Ik doe daarnaast vrijwilligerswerk en doneer maandelijks aan de voedselbank.

Het politieke klimaat (en samenleving) is echter dermate veranderd dat ik me niet meer geaccepteerd voel. Wat moet ik nog meer doen om geaccepteerd te worden? 8)7 Dit is een serieuze vraag. Dit is wellicht een apart topic waard.

Asscher maakte mij en vele duizenden Turkse jongeren nog uit voor mogelijke IS-sympathisant naar aanleiding van een amateuristisch onderzoek van Motivaction dat het licht niet had mogen zien, en ik heb van Asscher tot op heden nog geen excuses ontvangen. Ja, die excuses zou ik graag op prijs stellen aangezien hij, z'n collega's en zo'n beetje alle mainstream media mij en vele andere jongeren hebben uitgemaakt voor IS-sympathisant. :/ Geloof me, zo geef je die jongeren (die in Nederland zijn geboren en getogen) alleen maar het idee dat ze niet worden geaccepteerd. Dan hoef je wat mij betreft niet vreemd op te kijken als een politieke partij daar gebruik van maakt door wél naar hen te luisteren.
Mx. Alba schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:40:

Aan de ene kant wil men geen problemen uit Turkije importeren, maar aan de andere kant wordt aan Nederlandse Tweede Kamerleden met een Turkse achtergrond wel gevraagd om zich te distantiëren van iemand in Turkije. Waarom? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Misschien is kleur bekennen iets logischer als het erom gaat dat de belangen van het land waar je politicus bent dient, en niet als je als Nederlandse politicus kleur moet bekennen waarbij het doel is dat je de belangen van een ander land (Turkije) voorop stelt? Is dat een hele vreemde gedachte?

Overigens vraag ik me wel af wat jij vijf jaar geleden in Wilders zag. Ik kan je één ding wel vertellen wat je moet doen om geaccepteerd te worden: Niet op DENK stemmen.
Ik ken dat onderzoek niet, en ik geloof je (serieus) op je woord dat het een belabberd onderzoek is. Maar ik blijf zwaar teleurgesteld zijn in de Turkse gemeenschap in Nederland dat er zoveel steun is voor Erdoghan.

En wat betreft gevraagd worden tot afstand nemen: Dat krijg je ervan als je het zo twijfelachtig maakt waar je loyaliteit ligt. Kijk naar een Sylvana Simons, mijn mening over haar is bekend, maar niemand zal zich afvragen of ze niet wordt aangestuurd door de Surinaamse regering. Of Khadija Arib, ook daar speelt dit totaal niet. Maar wel bij DENK, misschien is daar een reden voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 19-03-2018 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noguru
Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:43:

Oftewel je gebruikt nu de redenaties van de 'gewone' aanhang van rechts-populistische partijen als de PVV om het gedrag van DENK goed te praten.
Ja dat viel mij ook op, hij beschrijft DENK als populistisch. Vreemd om te zien dat dit niet als bezwaarlijk wordt gekenmerkt. Maar vervang DENK door PVV en je krijgt hoogstwaarschijnlijk een ander verhaal te horen. De onderliggende logica die deze onlogica aan elkaar lijmt is "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". En daar kom je snel op terug. Zie het linkse verband met NIDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
noguru schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:36:
De onderliggende logica die deze onlogica aan elkaar lijmt is "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". En daar kom je snel op terug. Zie het linkse verband met NIDA.
Zo snel komt men er niet van terug, dit is al decennia lang de Achilleshiel van veel links-progressieve partijen:
Opinie: Links is slachtoffer van waanbeeld dat nieuwkomers vanzelf progressief worden
Het linkse verbond met de islam is een oorzaak van de huidige malaise van de sociaal-democratie.

In Rotterdam gingen PvdA, SP en GroenLinks een verbond aan met de islamitische partij Nida. Seculiere partijen sloten uit angst voor de kiezer een verbond met een partij die God als 'de Bron van ons leven' beschouwt. Nida gaat uit van een 'islamitische inspiratie die diep van binnen iedereen voelt'. Dat is niet alleen een oncontroleerbare, maar ook tamelijk aanmatigende stelling tegenover iedereen die daar anders over denkt. Deze club, die ook nog vraagtekens plaatst bij de scheiding van kerk en staat, lijkt me niet de ideale bondgenoot voor de erfgenamen van Marx en Mao.

Toen afgelopen week bleek dat Nida het ragfijne verschil tussen antizionisme en ordinair antisemitisme niet heel goed kent, kregen de jongens en meisjes van links opeens spijt. Nida beroept zich volkomen terecht op de vrijheid van meningsuiting, maar dat maakt hun mening natuurlijk niet minder abject. Dat links überhaupt aan dit bondgenootschap was begonnen, toont aan dat ze niet heel veel politiek fatsoen hebben. Blijkbaar was alles geoorloofd, zolang ze maar Leefbaar Rotterdam de pas konden afsnijden. Maar wat is erger: een bondgenootschap met deze 'antizionisten' of een rechts college?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@hoevenpe
Dat artikel is wel behoorlijk eenzijdig. Het is niet zo dat alleen de linkse partijen de problemen te lang genegeerd hebben. Ook rechtse partijen als VVD en CDA hebben hun steentje er aan bijgedragen. Het was een hele andere tijd toen. Die partijen hebben zich wellicht alleen wat sneller aan de publieke opinie aangepast.

Wat me ook stoort is hoe kritiekloos het verbond van Leefbaar met FvD bekeken wordt. Als je de linkse partijen verwijt met NIDA te hebben willen samenwerken moet je Leefbaar ook verwijten met FvD in zee te gaan. Wat bezielt ze ook? Leefbaar was in mijn ogen een partij die Rotterdam door een grote groep geaccepteerd was als belangrijke en serieuze speler in de lokale politiek. Ze hebben zelfs constructief samengewerkt met de "oude vijand". En dan gaan ze in zee zo'n opruiend clubje. Dat is net zo destructief als samenwerken met NIDA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:52:
Dat artikel is wel behoorlijk eenzijdig. Het is niet zo dat alleen de linkse partijen de problemen te lang genegeerd hebben. Ook rechtse partijen als VVD en CDA hebben hun steentje er aan bijgedragen.
Natuurlijk is het niet zwart-wit, er is genoeg te zeggen over de rol van vooral het CDA en de VVD in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw. Het punt wat hier echter gemaakt wordt is dat men aan de linkerzijde te makkelijk de naar rechts vertrekkende lager opgeleide kiezer heeft willen vervangen door de allochtone kiezer zonder zich af te vragen of deze doelgroep wel aansloot bij de eigen idealen en principes. Electoraal opportunisme wat ons mede DENK heeft opgeleverd.
Wat bezielt ze ook?
Een paar maanden terug stond Leefbaar in de peilingen op fors verlies en zou de PVV met 5 zetels in de raad komen. Mede door de samenwerking met Baudet is de PVV bijna verdwenen en is Leefbaar in de laatste peiling ruim 2x zo groot als de nummers 2 (SP, PvdA en VVD). Lijkt me niet zo'n heel slechte zet achteraf gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij ligt dat niet aan Baudet maar aan de PVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:12:
Volgens mij ligt dat niet aan Baudet maar aan de PVV.
Ik denk persoonlijk beide: de PVV is deze campagne dramatisch slecht maar de hype rond Baudet helpt zeker mee.

De actie met de 'loveboat' gisteren was natuurrijk in de beeldvorming briljant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Sissors schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:25:
Misschien is kleur bekennen iets logischer als het erom gaat dat de belangen van het land waar je politicus bent dient, en niet als je als Nederlandse politicus kleur moet bekennen waarbij het doel is dat je de belangen van een ander land (Turkije) voorop stelt? Is dat een hele vreemde gedachte?
Ik denk dat je daar een fundamentele denkfout maakt. Volgens jou stelt hij de belangen van een ander land voorop, maar volgens mij stelt hij de belangen van zijn achterban voorop... Ik ben bijna 32 jaar en bijelkaar opgeteld ben ik nog geen jaar in Turkije geweest, spreek die taal ook niet goed. M'n roots maken wel deel uit van m'n identiteit.
Overigens vraag ik me wel af wat jij vijf jaar geleden in Wilders zag. Ik kan je één ding wel vertellen wat je moet doen om geaccepteerd te worden: Niet op DENK stemmen.
Ik zag iemand die het beestje bij de naam noemde. Hij, zijn collega's, volgelingen en een deel van de samenleving zijn daarin behoorlijk doorgeschoten.

Dat ik het opneem voor Denk betekent niet dat ik daarop ga stemmen. Zie mijn eerdere reactie in dit topic waarin ik aangeef dat noch Denk noch leefbaar/pvv/fvd de oplossing zijn. Niet op denk stemmen, zouden Baudet en Wilders mij dan accepteren? Vast niet. :z
Ik ken dat onderzoek niet, en ik geloof je (serieus) op je woord dat het een belabberd onderzoek is. Maar ik blijf zwaar teleurgesteld zijn in de Turkse gemeenschap in Nederland dat er zoveel steun is voor Erdoghan.
Ik weet niet of het bij jou ook het geval is, maar ik heb wel zwaar de indruk dat je in Nederland een Erdoğan-aanhanger bent als je niet tegen hem bent. Dat vind ik niet correct. Ik ben geen fan hem, maar toch word ik aangezien voor Erdoğan-aanhanger omdat ik Turkije steun in de acties naar aanleiding van de mislukte couppoging. Dat ondanks zijn botte bijl enkele neven van mij hun baan heeft gekost.

Eén van de voornaamste redenen dat hij aanzien geniet van Turken in het buitenland is dat hij het durft op te nemen tegen het 'boze westen', al blijft het vaak bij woorden. Het 'boze westen' dat deze mensen het idee geeft tweederangs burgers te zijn...

Deze mensen willen gehoord worden, niet over één kam geschoren worden. Niet bij ieder nieuwsbericht over een terroristische aanval te moeten hopen dat de dader géén Arabische naam heeft of geen 'Allahu Ekber' heeft geroepen. Zij moeten zich altijd distantiëren van terroristen. Deze mensen willen net als Henk en Ingrid naar de supermarkt moeten kunnen gaan, ook na een terroristische aanval. Deze mensen willen na de aanslag in Parijs niet een weekje niet naar huis kunnen gaan omdat ze zich onveilig voelen (been there done that).

De gevestigde partijen die al die tijd stemmen hebben geronseld met hun kandidaten met een etnische achtergrond bij de moskeeën kunnen tegenwoordig fluiten naar die stemmen. Zij beloven iets, maar doen het omgekeerde. Dat noemen we kiezersbedrog, en dat maakt Denk inzichtelijk tot de woede van die partijen uiteraard. ;)
En wat betreft gevraagd worden tot afstand nemen: Dat krijg je ervan als je het zo twijfelachtig maakt waar je loyaliteit ligt. Kijk naar een Sylvana Simons, mijn mening over haar is bekend, maar niemand zal zich afvragen of ze niet wordt aangestuurd door de Surinaamse regering. Of Khadija Arib, ook daar speelt dit totaal niet. Maar wel bij DENK, misschien is daar een reden voor.
Tja, laten we de vvd maar opdoeken dan. Hun loyaliteit ligt niet bij de bevolking maar bij hun eigen toekomstige portemonnee. Sorry, die moest even. :9

Even serieus, het grootste verschil tussen Tunahan en Khadija is dat de één zijn roots heeft geaccepteerd (combineren van Nederlanderschap en Turkse roots) terwijl de ander helemaal niets meer met die roots van doen heeft. Opkomen voor die Turkse roots (voor zover mogelijk) betekent niet per definitie dat je loyaal bent aan een ander land. :)

Nogmaals, ik stelde me vroeger altijd voor als "Nederlander met een Turkse achtergrond", want zo voelde ik me ook. De politiek en maatschappij zorgen er echter voor dat ik meer richting word "Turk in Nederland" geduwd.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het naar m'n zin in Nederland, heb een prima baan, voel me veilig en word door het gros van de mensen ook vriendelijk behandeld. Het punt is dat de groep mensen die me minder vriendelijk behandelen groter lijkt te worden. Of ze krijgen meer exposure... Dat baart mij zorgen. Ik ben oud en wijs genoeg om hun provocaties uit de weg te gaan, maar genoeg anderen (vooral jongeren) die dat niet kunnen. Er groeit straks een generatie op met wederzijdse haat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem is dat integratie in Nederland (maar ook andere westerse landen) het slachtoffer is geworden van idealistische visie op het functioneren van mensen met verschillende culturele achtergronden en hun bijhorende normen en waarden. Dat is tegenwoordig uitgewerkt tot de progressieve visie op identiteitspolitiek die er vanuit gaat dat tegenstellingen tussen groepen niet gebaseerd zijn op culturele of religieuze tegenstellingen, maar alleen op onvoldoende acceptatie en begrip tussen groepen. Een succesvolle progressieve samenleving hoeft in die visie dus alleen streven naar onderlinge acceptatie en het bestrijden van discriminatie.

Echter, zo werken groepen in de samenleving niet qua menselijk gedrag, het zit in de menselijke natuur om onderscheid te maken en mensen zoeken automatisch naar gelijkgestemden. Een succesvolle samenleving van verschillende minderheden met verschillende achtergronden zorgt er dan ook voor dat er een continue beweging is richting een gezamelijke groepsidentiteit met overkoepelende gedeelde normen en waarden waarbij incompatibele normen en waarden worden afgezwakt. Een continue centrifugale kracht naar binnen als het ware.

Wat je nu ziet gebeuren is eigenlijk het omgekeerde, de kracht gaat juist naar buiten en versterkt de verschillen. Zowel de progressieve vorm van identiteitspolitiek alsmede de populistische en extreem rechtse partijen en groeperingen zijn beide krachten die dit (en elkaar) versterken.

De centrifugale kracht moet dus weer naar binnen, maar de weg terug naar het midden draagt echter een lange belast mee van utopische maatschappij visies, betrokken stellingen en loopgraven, electoraal gewin en extremen die het algemeen belang niet dienen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

sylvesterrr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:21:
[...]

Ik ben geboren en getogen in Nederland, betaal braaf mijn belasting, heb niks met Erdogan en zou tot een jaar of vijf op Wilders gestemd kunnen hebben. Man, ik werd zelfs 'kaaskop' genoemd. Ik doe daarnaast vrijwilligerswerk en doneer maandelijks aan de voedselbank.

Het politieke klimaat (en samenleving) is echter dermate veranderd dat ik me niet meer geaccepteerd voel. Wat moet ik nog meer doen om geaccepteerd te worden? 8)7
Koekhappen, ringsteken en zwientje tikken..!

;)

Maar serieus, dit deel van je post viel me op.

Mijn eerste gedachte was; ‘zoveel mogelijk meedoen in de maatschappij’.

Maar dat doe je volgens mij al, die indruk krijg ik tenminste als ik je post lees. Dat is dus niet op jou van toepassing.

Wat dan wel? Wat moet je dan wel doen om in Nederland geaccepteerd te worden?

Ik zat er over na te denken, maar kan alleen maar concluderen dat ik het nooit zal weten, omdat ik als autochtone superkaas altijd geaccepteerd ben in Nederland en mijzelf die vraag dus nooit heb hoeven stellen.

De harde realiteit is dat je door een (weliswaar kleine) groep Nederlanders waarschijnlijk nooit helemaal geaccepteerd zult worden. Waar wordt gezegd ‘we willen dat je integreert’, wordt eigenlijk bedoeld ‘we willen dat je assimileert’. Dat je het tweede paspoort door de shredder gooit. Dat je uit de islam stapt. Dat je net zo wordt als de rest en je eigen achtergrond helemaal afzweert.

Dat je weerstand zal ondervinden is een feit.

Ik heb dus geen goed antwoord op je vraag, maar juist een wedervraag:

Wat doe je ermee?

Je zou je kunnen afkeren van een maatschappij die jou niet helemaal accepteert, maar…

Je kan ook nog een tandje bijzetten en een goede maatschappelijke positie veroveren, waarmee je alle critici de mond kan snoeren. En een dikke middelvinger kan geven.

Lijkt mij niet zo’n slechte optie! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:18:
Ik weet niet of het bij jou ook het geval is, maar ik heb wel zwaar de indruk dat je in Nederland een Erdoğan-aanhanger bent als je niet tegen hem bent. Dat vind ik niet correct. Ik ben geen fan hem, maar toch word ik aangezien voor Erdoğan-aanhanger omdat ik Turkije steun in de acties naar aanleiding van de mislukte couppoging. Dat ondanks zijn botte bijl enkele neven van mij hun baan heeft gekost.
Kijk, en hier komt dan toch de aap uit de mouw. Je klaagt over het feit dat er zo'n onduidelijk beeld bestaat omtrent de loyaliteit van Turkse Nederlanders, waarna je vervolgens zelf toch Turkije (onder leiding van, jawel, Erdogan) zegt te steunen naar aanleiding van de mislukte couppoging. En dat laatste vind ik een bijzonder dubieus argument overigens, gezien de handelingen van Erdogan die naar aanleiding van die "mislukte couppoging" gedaan zijn.

Erdogan is een gevaarlijke volksmenner die Turkije in rap tempo een paar honderd jaar terug in de tijd aan het gooien is.

If you're martyred, we'll honor you!

Die man is knettergek. Het feit dat jij en veel andere Turken het blijkbaar heel raar en onterecht vinden dat wij (ja, dus zeker Turkse Nederlanders!!!) in Nederland hier ondubbelzinnig afstand van moeten nemen legt precies de vinger op de zere plek; namelijk dat we blijkbaar niet 1 samenleving hebben, maar dus meerdere samenlevingen die parallel naast elkaar bestaan. En dat is een probleem waar we als maatschappij op termijn een hele forse prijs voor gaan betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Even serieus, het grootste verschil tussen Tunahan en Khadija is dat de één zijn roots heeft geaccepteerd (combineren van Nederlanderschap en Turkse roots) terwijl de ander helemaal niets meer met die roots van doen heeft. Opkomen voor die Turkse roots (voor zover mogelijk) betekent niet per definitie dat je loyaal bent aan een ander land. :)
In deze zin geef je imo precies aan waarom de acceptatie zo stroef verloopt: mensen als Khadija Arib maar ook Nebahat Albayrak, Dilan Yesilgöz, Zihni Özdil en Ebru Umar worden door de meeste 'kaaskoppen' helemaal niet als Turks gezien, die zijn volledig geïntegreerd en kijken met een kritische Nederlandse blik naar Erdogan en Turkije zonder daarbij hun Turkse achtergrond te verloochenen (oké, op Ebru na wellicht). Hetzelfde geldt voor iemand als Ahmed Aboutaleb die zelfs door Leefbaar geprezen wordt ook al zijn hebben ze moeite met zijn salafisme standpunt.

Niemand zegt dat je niet trots mag zijn op je roots, dat zijn autochtone Nederlanders ook (vandaar al het gedoe over Zwarte Piet en de zeehelden). Wat echter niet helpt is dat veel mensen met een Turkse achtergrond nog steeds de Armeense genocide blijven ontkennen, Erdogan openlijk/heimelijk als hun leider zien, de oorlogsmisdaden tegen de Koerden in Afrin goedpraten, met duizenden over de Erasmusbrug marcheren en Rotterdam in een puinhoop veranderen als een Turkse minister hier 'haar' onderdanen niet mag toespreken.

Voor de duidelijkheid, ik heb het nu niet over jou persoonlijk (geen idee hoe jij hierin staat), maar als ik voor mezelf spreek is dat het verschil tussen iemand Nederlander noemen of Turk: Arib hoort bij de eerste categorie, Kuzu bij de tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Even serieus, het grootste verschil tussen Tunahan en Khadija is dat de één zijn roots heeft geaccepteerd (combineren van Nederlanderschap en Turkse roots) terwijl de ander helemaal niets meer met die roots van doen heeft.
Wie zegt dat Arib haar (Marokkaanse) roots niet accepteert? Sterker: ik kan me herinneren dat ze in het verleden wel eens iets voor een Marokkaanse commissie heeft gedaan en dat onze geblondeerde vriend er toen ook van alles van vond.

Het verschil is dat zij er geen politiek mee bedrijft. Ze gebruikt de roots niet om anderen met dezelfde roots aan te vallen. Ze schiet niet constant in de verdediging als het regime van haar vaderland kritiek krijgt.
hoevenpe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:17:
[...]
Ik denk persoonlijk beide: de PVV is deze campagne dramatisch slecht maar de hype rond Baudet helpt zeker mee.
En al zou het helpen: moet je dat dan doen? Moet je je vanwege de hype met Baudet inlaten?

Je reageert er steeds niet op maar hiermee nemen ze toch duidelijk afstand van de centrale rol die ze in de Rotterdamse politiek hadden. Het was juist in Rotterdam niet alleen de cliché PVV-er die op Leefbaar stemde.
De actie met de 'loveboat' gisteren was natuurrijk in de beeldvorming briljant.
Hoe geweldig was de actie als ik totaal niet weet waar je het over hebt? Kennelijk komt het buiten een bepaalde bubbel toch niet door.

En over je woordkeuze: had je het ook "briljant" genoemd als de samenwerking met NIDA electoraal succesvol was geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:09:
Wie zegt dat Arib haar (Marokkaanse) roots niet accepteert?
Grappig, ik dacht door de vergelijking dat Arib van Turkse origine is. Ze is gewoon Nederlandse in haar handelen in de kamer, haar achtergrond valt niet (meer) op.
Hoe geweldig was de actie als ik totaal niet weet waar je het over hebt? Kennelijk komt het buiten een bepaalde bubbel toch niet door.
Het stond best prominent in de Telegraaf en het AD:
De ‘Love Boat’ van Baudet

Terwijl elders in Amsterdam mensen de straat op gingen om te demonstreren tegen racisme en ook specifiek tegen Forum voor Democratie, besloot Thierry Baudet het water op te gaan in een rondvaartboot. Met de rest van de partijtop wilde hij zondag een ludieke tegenactie houden, inclusief zwaaien naar de demonstranten op de kant. Het werd vooral een middag feest vieren op de ‘FvD Love Boat’.
Dit ziet er toch een stuk gezelliger uit dan de bonte verzameling boze clubjes die zondag door de Amsterdamse staten slenterde:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DYks2ZWW4AICt3W?format=jpg&name=small
En over je woordkeuze: had je het ook "briljant" genoemd als de samenwerking met NIDA electoraal succesvol was geweest?
Ik vind het heel slim gedaan, niet meegaan in de boosheid maar er een 'uitje' van maken met chardonnay en bitterballen. Qua beeldvorming heb je dan ongeacht de boodschap gewonnen, waar zou 95% van de kiezers zich meer mee associëren denk je? De deelnemers aan de demonstratie of deze vrijmibo op zondag?

En ja, als het links-islamitische blok een vergelijkbare stunt had uitgehaald en zo rechts op de kast kreeg had ik het ook briljant gevonden inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
hoevenpe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:46:
Ik vind het heel slim gedaan, niet meegaan in de boosheid maar er een 'uitje' van maken met chardonnay en bitterballen. Qua beeldvorming heb je dan ongeacht de boodschap gewonnen, waar zou 95% van de kiezers zich meer mee associëren denk je? De deelnemers aan de demonstratie of deze vrijmibo op zondag?

En ja, als het links-islamitische blok een vergelijkbare stunt had uitgehaald en zo rechts op de kast kreeg had ik het ook briljant gevonden inderdaad...
Ik heb dat helemaal niet meegekregen, maar ik vind het nogal wat om te claimen dat Baudet geen boosheid verspreid op de dag dat hij een filmpje maakte waarin hij heel boos de camera in kijkt en verklaart dat de overheid bijhoudt wie er op wie stemt en dat hij de vrijwillige stemmentellers bij voorbaat wantrouwt, beide uitspraken doet hij zonder bewijs of dat daar enige aanleiding voor is.

Ik snap uberhaupt niet dat een 'bedrijfsuitje' aandacht krijgt in media die ik blijkbaar niet lees, van geen enkele partij krijg ik dat mee overigens. Ik heb ook niet de indruk dat een feestje een kiezer gaat overtuigen die toch al geen trouwe volger van FvD (nieuws) was.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 20-03-2018 09:11 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
@hoevenpe
Waarom frame je een lullig bedrijfsuitje met drank en bitterballen tot "briljante" actie? Je zegt er niks mee te hebben maar af en toe denk ik dat je tot het campagneteam van FvD behoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:30:
[...]

Kijk, en hier komt dan toch de aap uit de mouw. Je klaagt over het feit dat er zo'n onduidelijk beeld bestaat omtrent de loyaliteit van Turkse Nederlanders, waarna je vervolgens zelf toch Turkije (onder leiding van, jawel, Erdogan) zegt te steunen naar aanleiding van de mislukte couppoging. En dat laatste vind ik een bijzonder dubieus argument overigens, gezien de handelingen van Erdogan die naar aanleiding van die "mislukte couppoging" gedaan zijn.

Erdogan is een gevaarlijke volksmenner die Turkije in rap tempo een paar honderd jaar terug in de tijd aan het gooien is.

[video]

Die man is knettergek. Het feit dat jij en veel andere Turken het blijkbaar heel raar en onterecht vinden dat wij (ja, dus zeker Turkse Nederlanders!!!) in Nederland hier ondubbelzinnig afstand van moeten nemen legt precies de vinger op de zere plek; namelijk dat we blijkbaar niet 1 samenleving hebben, maar dus meerdere samenlevingen die parallel naast elkaar bestaan. En dat is een probleem waar we als maatschappij op termijn een hele forse prijs voor gaan betalen.
Dit is juist precies het probleem. Omdat iemand niet hetzelfde beeld als jou heeft, is er blijkbaar iets mis met zijn loyaliteit richting Nederland. Blijkbaar kan je alleen volwaardig Nederlander zijn als je assimileert ipv integreert.

Ik vind Erdogan óók een gevaarlijke gek maar iemand die dat niet vind, of daar iets genuanceerder over denkt is niet opeens tegen Nederland. Er zijn heel veel mensen die anders denken dan ik (zie bijv de PVV of FvD aanhangers) en die een ander beeld hebben van een ideaal Nederland maar dat betekent niet dat zij of ik niet loyaal zijn aan het land.

De relschoppers die Rotterdam in puin schopten omdat er een Turkse minister niet mocht komen, hebben natuurlijk wél een duidelijk probleem met de loyaliteit.
Een terreurorganisatie die mensen in de fik steekt, aan (kinder)slavernij doet, de meest wanstaltige en onethische daden verricht vergelijken met de enige democratische vrije rechtsstaat in het Midden-Oosten is niet kritiek of “botte” kritiek, maar gewoon een absurde vergelijking die als een tang op een varken slaat.
Israël heeft er ook een handje van om wanstaltige en onethische daden te verrichten. Ook zou ik ze niet echt een rechtsstaat willen noemen. Ik ben het niet eens met die tweet maar laten we nu niet doen alsof Israel een voorbeeld is voor de rest van de wereld....

[ Voor 12% gewijzigd door emnich op 20-03-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
[...]

Dat de oppositieleiders hem daarin hebben gesteund vergeet je even te noemen. Die-hard CHP/MHP-fans gingen de straat op, zij aan zij met AKP-fans.
Eens, vergeet echter niet dat zelfs een kapotte klok duidt tweemaal daags de juiste tijd aan. Dat ik iemand niet mag betekent niet dat ik al zijn handelingen afkeur, want dat zou betekenen dat iemand na een vooroordeel dat labeltje niet meer kan kwijtraken.
[video]
Waar oorlog wordt gevoerd, vallen er slachtoffers. Dat is gewoon de harde waarheid. Een martelaar heeft zowel binnen de islam als de Turkse cultuur een hoge status; ouders van een martelaar roepen dat ze nog twee zoons hebben die ook kunnen strijden (terwijl ze dat niet hoeven vanwege de vrijstelling...).
Er is dus een loyaliteitsprobleem omdat ik geen afstand neem van iets wat zich 3000km verderop afspeelt? Er is dus een loyaliteitsprobleem omdat ik me niet 100% "Nederlands" gedraag?

Volgens mij is er een heel ander probleem als men zo denkt...

Het probleem is dat er verdeeldheid wordt gecreëerd door mensen aan beide kanten van het spectrum. Hier en daar zelfs binnen de flanken zelf. :+
hoevenpe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:34:
[...]

In deze zin geef je imo precies aan waarom de acceptatie zo stroef verloopt: mensen als Khadija Arib maar ook Nebahat Albayrak, Dilan Yesilgöz, Zihni Özdil en Ebru Umar worden door de meeste 'kaaskoppen' helemaal niet als Turks gezien, die zijn volledig geïntegreerd en kijken met een kritische Nederlandse blik naar Erdogan en Turkije zonder daarbij hun Turkse achtergrond te verloochenen (oké, op Ebru na wellicht).
Laat me raden: ze zijn volledig geïntegreerd omdat ze durven te schoppen. Zou Kuzu in jouw ogen ook 'volledig geïntegreerd' zijn als hij openlijk zou schoppen richting Turkije/Erdogan?
Wat echter niet helpt is dat veel mensen met een Turkse achtergrond nog steeds de Armeense genocide blijven ontkennen,
Zie mijn eerdere reactie hierover.
Erdogan openlijk/heimelijk als hun leider zien,
Niet als hun leider, maar als iemand die opkomt voor hun (en die van de geloofsgenoten) belangen.
de oorlogsmisdaden tegen de Koerden in Afrin goedpraten,
Koerden? Je bedoelt YPG/PKK-terroristen (PKK staat op de EU- en NAVO-terreurlijsten)... Turkije vecht niet tegen Koerden, maar tegen PKK/YPG-terroristen. Veel van die PKK/YPG-terroristen zijn Koerdisch, maar: veel Koerden zijn GEEN PKK/YPG-terroristen.

We hebben zelfs een Tweede Kamerlid dat toespreekt tijdens PKK-bijeenkomsten. Die hypocrisie is ook iets wat die Nederlandse Turken niet tegen kunnen. Aan de ene kant tegen terrorisme zijn, maar aan de andere kant gewoon toestaan dat een volksvertegenwoordiger een terroristische beweging mag steunen. _/-\o_
met duizenden over de Erasmusbrug marcheren en Rotterdam in een puinhoop veranderen als een Turkse minister hier 'haar' onderdanen niet mag toespreken.
Eens. Helaas zijn er te veel jongeren die staan te trappelen om te rellen.
D-e-n schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:09:
[...]

Wie zegt dat Arib haar (Marokkaanse) roots niet accepteert? Sterker: ik kan me herinneren dat ze in het verleden wel eens iets voor een Marokkaanse commissie heeft gedaan en dat onze geblondeerde vriend er toen ook van alles van vond.

Het verschil is dat zij er geen politiek mee bedrijft. Ze gebruikt de roots niet om anderen met dezelfde roots aan te vallen. Ze schiet niet constant in de verdediging als het regime van haar vaderland kritiek krijgt.
Je hebt gelijk, ik had het anders moeten verwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grappig, ik dacht door de vergelijking dat Arib van Turkse origine is. Ze is gewoon Nederlandse in haar handelen in de kamer, haar achtergrond valt niet (meer) op.
Aha, dus Nederlanders met een migratie-achtergrond moeten volgens jou vooral niet opvallen.
Dit ziet er toch een stuk gezelliger uit dan de bonte verzameling boze clubjes die zondag door de Amsterdamse staten slenterde:
[afbeelding]
Vanuit die "bonte verzameling boze clubjes" (in totaal toch meer dan 2000 mensen) was van Das Boot anders niets te zien. Zeer geslaagde tegenactie, dat elitaire bedrijfsuitje!
Wat bedoel je met "het links-islamitische blok"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
ph4ge schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:03:
Ik heb dat helemaal niet meegekregen, maar ik vind het nogal wat om te claimen dat Baudet geen boosheid verspreid op de dag dat hij een filmpje maakte waarin hij heel boos de camera in kijkt en verklaart dat de overheid bijhoudt wie er op wie stemt en dat hij de vrijwillige stemmentellers bij voorbaat wantrouwt, beide uitspraken doet hij zonder bewijs of dat daar enige aanleiding voor is.
Dit soort tirades maakt dat Baudet voor heel veel mensen een forse brug te ver is, net als zijn destructieve EU standpunt en het gebrek aan echte plannen en ideeën. Ik had het in dit specifieke geval over de reactie op de demonstratie van zondag, dat was imo erg slim gedaan.
Ik snap uberhaupt niet dat een 'bedrijfsuitje' aandacht krijgt in media die ik blijkbaar niet lees, van geen enkele partij krijg ik dat mee overigens. Ik heb ook niet de indruk dat een feestje een kiezer gaat overtuigen die toch al geen trouwe volger van FvD (nieuws) was.
Ik kan me de massale media-aandacht voor de meet-ups van Jesse Klaver nog wel herinneren, het heeft denk ik ook met de hype rond Baudet te maken. Overtuigen zal het niet veel kiezers, maar het beeld dat blijft hangen is 'gezelligheid' tegenover 'verzuurd' en 'boos' (even los van of dat echt zo is).
D-e-n schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:17:
Waarom frame je een lullig bedrijfsuitje met drank en bitterballen tot "briljante" actie? Je zegt er niks mee te hebben maar af en toe denk ik dat je tot het campagneteam van FvD behoort.
Los van het feit dat ik dan toch echt bij het campagneteam van de VVD zou horen is het marketingtechnisch gewoon uit het boekje: je wordt met een demonstratie 'aangevallen' maar in plaats heel hard ertegenin te gaan laat je de aanvaller langs je heen glijden en maak je van het verwijt je eigen sterke punt. Door jezelf met 'liefde' te associëren koppelen mensen vanzelf 'haat' aan je tegenstanders. Natuurlijk is het grotendeels framing en PR maar het is imo heel slim gedaan, deze demonstratie heeft hem alleen maar sterker gemaakt.

Komt bij dat de VVD in Amsterdam (waar ik niet woon voor de duidelijkheid) in de ogen van haar eigen landelijke achterban veel te links is, het is niet voor niets dat Annabel Nanninga zoveel VVD kiezers weet te trekken. Haar groei is niet zozeer haar eigen verdienste, meer het falen van de hoofdstedelijke VVD als rechtse partij:
VVD-icoon Frits Bolkestein haalt uit naar Amsterdamse lijsttrekker

'Die lijsttrekker, Van der Burg, heeft gezegd dat Amsterdam meer asielzoekers moet opnemen. Absurd! Ik vind dat-ie weg moet', zegt Bolkestein. Hij denkt dat de huidige wethouder en loco-burgemeester ook daadwerkelijk zal opstappen. 'Maar jammer genoeg pas na de verkiezingen.'
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:34:
Aha, dus Nederlanders met een migratie-achtergrond moeten volgens jou vooral niet opvallen.
Je snapt best wat ik bedoel: iedereen mag doen wat hij/zij wil maar kom dan ook niet met het verwijt dat je als Turk geïdentificeerd wordt als je met Turkse vlaggen door Rotterdam loopt te marcheren of als Kuzu via de Turkse pers je collega-Kamerleden aan de schandpaal aan het nagelen bent...
Wat bedoel je met "het links-islamitische blok"?
Dat is de naam die in Rotterdam gangbaar is voor de voormalig linkse samenwerking met NIDA:
‘Links islamitisch blok’ een feit en gelijk geuzennaam

Het links verbond wil een offensief voeren tegen armoede en schulden en voor voldoende en betaalbare woningen, ongeacht inkomen. Opleidingen, stages, banen, meer groen, minder beton, lekker fietsen, Rotterdam vrij van gas en kolen, goed openbaar vervoer, anti discriminatie en een extra nationale feestdagen voor moslims. Dat is wat het verbond voor ogen heeft.
Overigens heeft de SP ook niks met het woord ‘verbinden’. ”Dat doen ze bij de EHBO”, zegt De Kleijn, die kiest voor de term ‘solidariteit’. En de uitdrukking ‘links islamitisch blok’, vindt hij een geuzennaam.

[ Voor 19% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2018 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het naar m'n zin in Nederland, heb een prima baan, voel me veilig en word door het gros van de mensen ook vriendelijk behandeld. Het punt is dat de groep mensen die me minder vriendelijk behandelen groter lijkt te worden. Of ze krijgen meer exposure... Dat baart mij zorgen. Ik ben oud en wijs genoeg om hun provocaties uit de weg te gaan, maar genoeg anderen (vooral jongeren) die dat niet kunnen. Er groeit straks een generatie op met wederzijdse haat.
Je suggereerde het zelf al, maar deze zijdelings discussie is inderdaad prachtig voer voor een eigen topic. Mocht je die starten dan doe ik zeker mee. Ik ben een beetje bang dat het hier uiteindelijk onder sneeuwt of als off-topic beschouwd wordt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:37:
[...]
Komt bij dat de VVD in Amsterdam (waar ik niet woon voor de duidelijkheid) in de ogen van haar eigen landelijke achterban veel te links is, het is niet voor niets dat Annabel Nanninga zoveel VVD kiezers weet te trekken. Haar groei is niet zozeer haar eigen verdienste, meer het falen van de hoofdstedelijke VVD als rechtse partij:

[...]
Nu ga je af op de woorden van Bolkestein. Hij mag de credits hebben voor het mede doorbreken van het taboe op praten over migratie maar in dat interview gaat hij toch echt af als een gieter. Die man heeft zo'n bord voor de kop als het aankomt op wat zijn eigen neo-liberale beleid voor gevolgen heeft gehad voor de mensen. Hij blijft in dat gesprek ook maar draaien en draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Dit soort tirades maakt dat Baudet voor heel veel mensen een forse brug te ver is, net als zijn destructieve EU standpunt en het gebrek aan echte plannen en ideeën. Ik had het in dit specifieke geval over de reactie op de demonstratie van zondag, dat was imo erg slim gedaan.
Ik denk dat bij de meeste kiezers alleen die 'tirade' is overgekomen als reactie, en onderstreept dat de zorgen die andere partijen hebben niet uit de lucht komen vallen. Dat de FvD ondertussen lekker een feestje bouwt haalt alleen de fanatieke FvD volgers en dat ook nog eens slim is zie je alleen door een FvD bril. :)

Ben het wel met je eens dat ze veel VVD'ers trekken. Het speerpunt in Amsterdam is het afschaffen van de erfpacht, dat is natuurlijk een enorme gift voor rijke woning(en) bezittende Amsterdammers. De PVV probeert nog een links/sociaal gezicht op te zetten zo kiezers te winnen die qua eigen belang en economische standpunten eigenlijk niks bij rechtse partijen hebben te zoeken, maar de FvD profileert zich economisch juist rechtser als de VVD.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
[...]

[...]

Het stond best prominent in de Telegraaf en het AD:

[...]

[afbeelding]

[...]

Die bitterballen zien er wel heel lekker uit >:)

Overigens wel opvallend dat de gemeenteraadsverkiezingen gekaapt worden door de fvd hype en partijen als nida, leefbaar etc. Ik was eerder geneigd om op een lokale partij te stemmen, maar de "culturele verharding" neigt mij nu meer om weer op een landelijke partij te stemmen. Zonde van de inhoud van de lokale politiek.

Overigens heb ik begrepen dat ik morgen ook maar beter voor de sleepwet kan gaan stemmen als ik BNR vanochtend heb beluisterd. D66/CDA gaan het toch wel doordrukken begreep ik dus tegenstemmen lijkt ook geen zin te hebben aldus......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Bean77 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:50:
[...]
Overigens heb ik begrepen dat ik morgen ook maar beter voor de sleepwet kan gaan stemmen als ik BNR vanochtend heb beluisterd. D66/CDA gaan het toch wel doordrukken begreep ik dus tegenstemmen lijkt ook geen zin te hebben aldus......
Of het wel of niet wordt doorgedrukt lijkt me toch geen argument ? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Waarom zou je voor stemmen als je tegen bent? Dat ze de uitslag gaan negeren is wel duidelijk, maar hoe meer tegenstemmers hoe minder makkelijk ze met negeren ermee wegkomen. Al wordt het weer een inlegvelletje: elke aanpassing aan de Wiv is al prima. Ik stem dus mooi tegen, mede omdat (de nogal naïeve) babyboomers massaal voor gaan stemmen "want wij hebben toch niets te verbergen!". :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is de naam die in Rotterdam gangbaar is voor de voormalig linkse samenwerking met NIDA
Aha, dus momenteel hebben we in Den Haag een rechts-christelijk blok als regering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:47:
Nu ga je af op de woorden van Bolkestein. Hij mag de credits hebben voor het mede doorbreken van het taboe op praten over migratie maar in dat interview gaat hij toch echt af als een gieter. Die man heeft zo'n bord voor de kop als het aankomt op wat zijn eigen neo-liberale beleid voor gevolgen heeft gehad voor de mensen. Hij blijft in dat gesprek ook maar draaien en draaien.
Maar dat neemt niet weg dat er in Amsterdam een enorm gat op 'rechts' ligt, als je als Amsterdammer een probleem hebt met het rechtse beleid van Bolkestein dan kan je op heel veel andere partijen stemmen.
ph4ge schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:49:
Ik denk dat bij de meeste kiezers alleen die 'tirade' is overgekomen als reactie, en onderstreept dat de zorgen die andere partijen hebben niet uit de lucht komen vallen. Dat de FvD ondertussen lekker een feestje bouwt haalt alleen de fanatieke FvD volgers en dat ook nog eens slim is zie je alleen door een FvD bril. :)
Maar als je feestje op de voorpagina van de Telegraaf en het AD staat dan is dat wel goede PR ongeacht de bril die je op hebt...
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:01:
Aha, dus momenteel hebben we in Den Haag een rechts-christelijk blok als regering?
Inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat ik nogal bijzonder vind is dat @sylvesterrr daar openlijk en proactief ondubbelzinnig afstand van zou moeten nemen. Mij is dat nooit gevraagd en het wordt ook niet van mij verwacht, waarom moet @sylvesterrr dat dan wel uit zichzelf doen?
Blijkbaar vullen we dan toch automatisch in dat zodra je een Turkse achtergrond heb, hoe ver ook, je óf openlijk afstand neemt, óf heimelijk aanhanger bent. Die redenatie zie ik heel veel en vind ik erg krom.

Een Nederlander met Turkse achtergrond (of welke achtergrond dan ook) zou gewoon zijn leven moeten kunnen leiden zonder dat hij zich moet verantwoorden voor wat men in z'n land van achtergrond uitspookt. Hij is toch gewoon Nederlander?

Juist door dit soort gedachtegangen begrijp ik heel goed waarom je jezelf minder Nederlander zou voelen, je wordt blijkbaar toch nog steeds niet volledig geaccepteerd en als 100% gelijk gezien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik moet de rechtse partijen trouwens wel in één ding gelijkgeven: ja, de Nederlandse cultuur staat onder druk. Toen ik opgoeide leerde ik dat iedereen gelijk was en dat Nederland één van de tolerantste landen ter wereld was. Gezinnen met één inkomen konden een huis en een auto kopen, er was een ziekenfonds, sterke vakbonden en werkenden konden uitzien naar een zeker pensioen op hun 60e. Die Nederlandse cultuur van solidariteit en tolerantie staat al jaren onder druk - niet door immigratie of vluchtelingen, maar door jarenlang rechts beleid dat de solidariteit uitholt. Door jarenlang populistisch extreemrechts geluid dat de tolerantie uitholt. Tegenwoordig kunnen CDA- en VVD-kandidaten zonder blikken of blozen uitingen doen waar in de tijd dat ik opgroeide Janmaat voor uitgejoeld en buitengesloten zou worden. Tegenwoordig maken grote bedrijven meer en meer winst terwijl ze daar minder en minder belasting over betalen, terwijl de lonen van de werknemers al sinds mijn geboorte niet of nauwelijks zijn gestegen en werkenden steeds meer belasting betalen. Dat terwijl de werkenden van nu veel productiever zijn en zich bij bosjes kapotwerken, getuige de burnout-epidemie. Ja, de Nederlandse cultuur waarmee ik ben opgegroeid staat onder druk. Onze Nederlandse solidariteit en tolerantie worden homeopatisch verdund. Geef Henk en Ingrid, Mohammed en Fatima, John en Ronny, Sinan en Gamze, Boubakar en Fatoumata, Joyce en Marieke de Nederlandse cultuur terug waarmee zij zijn opgegroeid! Stem voor een gemeente die niet veel tijd en geld besteedt om ervoor te zorgen dat mensen niet meer krijgen dan waar ze recht op hebben, maar voor een gemeente die ervoor zorgt dat iedereen krijgt wat hij nodig heeft. STEM LINKS!

[/uitzendingindezendtijdvandepolitiekepartijen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De zoveelste zwakke poging van onze politieke vrienden om de kiezers te beïnvloeden?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:01:
[...]

Ja, dat klopt eigenlijk wel. En volgens mij vind niemand dat een vreemd gegeven aangezien alle kabinetten onder Lubbers dat eigenlijk ook waren (en volgens mij ook zo werden genoemd).

Sterker nog, noem het een conservatief rechts christelijk kabinet. Ik merk namelijk weinig van de progressief liberale agenda die vanuit D66 moet komen. Pechtold zou eens met Samsom de lessons learnt van de PvdA door moeten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Ja, dat klopt eigenlijk wel. En volgens mij vind niemand dat een vreemd gegeven aangezien alle kabinetten onder Lubbers dat eigenlijk ook waren (en volgens mij ook zo werden genoemd).

Sterker nog, noem het een conservatief rechts christelijk kabinet. Ik merk namelijk weinig van de progressief liberale agenda die vanuit D66 moet komen. Pechtold zou eens met Samsom de lessons learnt van de PvdA door moeten nemen...
Precies. We hebben al jaren rechts-christelijke regeringen. We hebben tig partijen met een Christelijke grondslag: CDA, CU, SGP, ... Waarom dan al die stennis om politieke partijen met een Islamitische grondslag?

Of mag identiteitspolitiek soms alleen als het om de witte Christelijke identiteit gaat?

(Voor de goede orde, dat laatste is een retorische vraag... ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:30:
[...]
"Hoe te krimpen tot een bestelbus fractie?" :+
Bart-Willem schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:55:
[...]

Waarom zou je voor stemmen als je tegen bent? Dat ze de uitslag gaan negeren is wel duidelijk, maar hoe meer tegenstemmers hoe minder makkelijk ze met negeren ermee wegkomen. Al wordt het weer een inlegvelletje: elke aanpassing aan de Wiv is al prima. Ik stem dus mooi tegen, mede omdat (de nogal naïeve) babyboomers massaal voor gaan stemmen "want wij hebben toch niets te verbergen!". :/
Doe ik niet. Ik schrijf dat ik op BNR het gevoel kreeg dat het toch niet uitmaakt. "We gaan er zelf toch nog kritisch naar kijken, dus stem maar voor" werd er geroepen.

Ik stem zelf tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bean77 op 20-03-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:33:
Precies. We hebben al jaren rechts-christelijke regeringen. We hebben tig partijen met een Christelijke grondslag: CDA, CU, SGP, ... Waarom dan al die stennis om politieke partijen met een Islamitische grondslag?
Dezelfde stennis is er gewoon als die mafkezen van de SGP weer eens geen vrouwen willen laten mee praten, dus in die zin geen verschil. Wellicht is het uit te leggen als je kijkt naar de mate waarin het geloof daadwerkelijk invloed heeft op de wijze van regeren. CDA mag dan christelijk zijn maar je merkt daar slechts bij sommige onderwerpen wat van en meestal niet heel storend (wellicht mis ik wat, benoem dan gerust mijn vertekende beeld).
Dat wil niet zeggen dat islamitische partijen dat wel heel erg doen, ik denk dat daar meer een vooroordeel aan hangt, maar toch lijkt het wel meer invloed te hebben. Je hoort toch al snel weer de geluiden over scheiding/onderdrukking van geslacht, waar we dus ook de SGP om afbranden.

En misschien is dit slechts een kwestie van perceptie, maar dan ben ik benieuwd waar die vandaan komt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Of mag identiteitspolitiek soms alleen als het om de witte Christelijke identiteit gaat?

(Voor de goede orde, dat laatste is een retorische vraag... ;) )
He verdorie Albantar, doe je het weer >:) . Je hebt ook gewoon niet blanke (dank u) christenen hoor. Sterker nog, volgens mij zijn er meer niet-blanke christenen dan blanke chistenen op deze aardkloot. Komt omdat er in de geschiedenis van de Westerse beschaving een paar keer flink kritiek is geweest op de christelijke instituten en dit tot gevolg heeft gehad dat er wat minder conservatieve stromingen ontstonden.

Maar goed, ik wil geen geloven met elkaar vergelijken aangezien ik totaal niet gelovig ben.

Wat mij betreft is er nog steeds vrijheid van Godsdienst, dus elke Nederlandse moslimpartij is welkom om de nodige zetels te vergaren. De vraag is wel hoe en op welke manier. En daar schuurt het een beetje. Zeg maar hetzelfde schuren dat de meeste Nederlanders voelen bij een SGP of in mindere mate bij een CU.

Ze zijn gewoon aardsconservatief; en uit de aardsconservatieve stromingen van de Islam komt op dit helaas niet alleen liefde, vrede en inclusiviteit, maar vallen er ook dagelijks slachtoffers onder onschuldige niet conservatieve geloofsgenoten. Snap je dat een Henk en Ingrid dan maar het zekere voor het onzekere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:46:
[...]

He verdorie Albantar, doe je het weer >:) . Je hebt ook gewoon niet blanke (dank u) christenen hoor. Sterker nog, volgens mij zijn er meer niet-blanke christenen dan blanke chistenen op deze aardkloot. Komt omdat er in de geschiedenis van de Westerse beschaving een paar keer flink kritiek is geweest op de christelijke instituten en dit tot gevolg heeft gehad dat er wat minder conservatieve stromingen ontstonden.

Maar goed, ik wil geen geloven met elkaar vergelijken aangezien ik totaal niet gelovig ben.

Wat mij betreft is er nog steeds vrijheid van Godsdienst, dus elke Nederlandse moslimpartij is welkom om de nodige zetels te vergaren. De vraag is wel hoe en op welke manier. En daar schuurt het een beetje. Zeg maar hetzelfde schuren dat de meeste Nederlanders voelen bij een SGP of in mindere mate bij een CU.

Ze zijn gewoon aardsconservatief; en uit de aardsconservatieve stromingen van de Islam komt op dit helaas niet alleen liefde, vrede en inclusiviteit, maar vallen er ook dagelijks slachtoffers onder onschuldige niet conservatieve geloofsgenoten. Snap je dat een Henk en Ingrid dan maar het zekere voor het onzekere nemen?
Heb je het programma van NIDA al eens gelezen? Daar staat onder andere in: "‘Gratis parkeren op zon- en feestdagen’: ook op Offerfeest, Joods nieuwjaar en Holi" Ja, echt een zeer conservatief Islamitisch standpunt. Ik zie in hun programma minder Islamitische inslag dan er Christelijke inslag is in de programma's van bijvoorbeeld de CU en SGP, die bijvoorbeeld tegen koopzondagen zijn en daarmee hun zondagsrust ook aan anderen willen opleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Heb je het programma van NIDA al eens gelezen? Daar staat onder andere in: "‘Gratis parkeren op zon- en feestdagen’: ook op Offerfeest, Joods nieuwjaar en Holi" Ja, echt een zeer conservatief Islamitisch standpunt. Ik zie in hun programma minder Islamitische inslag dan er Christelijke inslag is in de programma's van bijvoorbeeld de CU en SGP, die bijvoorbeeld tegen koopzondagen zijn en daarmee hun zondagsrust ook aan anderen willen opleggen.
Moslims hebben geen rustdag zoals de Grefo's dat hebben. Ze hebben een vrijdag, maar dan moeten ze een paar keer meer naar de moskee. Ze mogen voor de rest gewoon doen en laten zoals ze dat normaal ook doen. Zie ik ook in mijn wijk trouwens...

Dus jij trapt met beide benen in de de zogenaamde progressiviteit van dit standpunt. Een standpunt waar je dan vragen bij kan stellen. Offerfeestje duurt 4 dagen; dus 4 dagen geen parkeerbeleid? Helemaal voor trouwens (Righthand woont in parkeerzone centrum 010), maar of het nuttig is?

Parkeerbeleid en de vrijstelling op zon/feestdagen heeft puur te maken met de business case om op feestdagen genoeg handhaving op te been te houden en te bekostigen om het parkeerbeleid wintsgevend te houden. Niets meer, niets minder. Is dus echt niet bedoeld als een soort cadeautje voor de burger.

Dus al met al, complete BS standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Moslims hebben geen rustdag zoals de Grefo's dat hebben. Ze hebben een vrijdag, maar dan moeten ze een paar keer meer naar de moskee. Ze mogen voor de rest gewoon doen en laten zoals ze dat normaal ook doen. Zie ik ook in mijn wijk trouwens...

Dus jij trapt met beide benen in de de zogenaamde progressiviteit van dit standpunt. Een standpunt waar je dan vragen bij kan stellen. Offerfeestje duurt 4 dagen; dus 4 dagen geen parkeerbeleid? Helemaal voor trouwens (Righthand woont in parkeerzone centrum 010), maar of het nuttig is?

Parkeerbeleid en de vrijstelling op zon/feestdagen heeft puur te maken met de business case om op feestdagen genoeg handhaving op te been te houden en te bekostigen om het parkeerbeleid wintsgevend te houden. Niets meer, niets minder. Is dus echt niet bedoeld als een soort cadeautje voor de burger.

Dus al met al, complete BS standpunt.
Dat is wel een heel rechtse uitleg van waarom parkeren op zon- en feestdagen gratis is... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:19:
Ik moet de rechtse partijen trouwens wel in één ding gelijkgeven: ja, de Nederlandse cultuur staat onder druk. Toen ik opgoeide leerde ik dat iedereen gelijk was en dat Nederland één van de tolerantste landen ter wereld was. Gezinnen met één inkomen konden een huis en een auto kopen, er was een ziekenfonds, sterke vakbonden en werkenden konden uitzien naar een zeker pensioen op hun 60e. Die Nederlandse cultuur van solidariteit en tolerantie staat al jaren onder druk - niet door immigratie of vluchtelingen, maar door jarenlang rechts beleid dat de solidariteit uitholt. Door jarenlang populistisch extreemrechts geluid dat de tolerantie uitholt. Tegenwoordig kunnen CDA- en VVD-kandidaten zonder blikken of blozen uitingen doen waar in de tijd dat ik opgroeide Janmaat voor uitgejoeld en buitengesloten zou worden. Tegenwoordig maken grote bedrijven meer en meer winst terwijl ze daar minder en minder belasting over betalen, terwijl de lonen van de werknemers al sinds mijn geboorte niet of nauwelijks zijn gestegen en werkenden steeds meer belasting betalen. Dat terwijl de werkenden van nu veel productiever zijn en zich bij bosjes kapotwerken, getuige de burnout-epidemie. Ja, de Nederlandse cultuur waarmee ik ben opgegroeid staat onder druk. Onze Nederlandse solidariteit en tolerantie worden homeopatisch verdund. Geef Henk en Ingrid, Mohammed en Fatima, John en Ronny, Sinan en Gamze, Boubakar en Fatoumata, Joyce en Marieke de Nederlandse cultuur terug waarmee zij zijn opgegroeid! Stem voor een gemeente die niet veel tijd en geld besteedt om ervoor te zorgen dat mensen niet meer krijgen dan waar ze recht op hebben, maar voor een gemeente die ervoor zorgt dat iedereen krijgt wat hij nodig heeft. STEM LINKS!

Gebruik van de enter toets staat blijkbaar ook onder druk...
righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Ze zijn gewoon aardsconservatief
En daarom begrijp ik niet waarom een flink gedeelte van meer vocale links Nederland zo wegloopt met partijen die qua standpunten totaal verschillend zijn van hun idealen. En dat is denk ik ook één van de redenen wat links stemmen kost.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 20-03-2018 17:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:13:
[...]

Dat is wel een heel rechtse uitleg van waarom parkeren op zon- en feestdagen gratis is... :)
Hmm...een opdrachtje gedaan bij Cition in 020, maar dat is toch echt waarom dit is. Omdat je medewerkers ook gewoon kerst willen vieren. En omdat je anders 200% van het brutoloon moet lappen. Op dagen waar er toch al minder wordt geparkeerd door bezoekers. Omdat de winkels dicht zijn....

Voel je hem al een beetje?

Ik vind je wel lief en zo hoor Albantar, maar geef toe, je bent wel een beetje wereldvreemde idealist :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Hmm...een opdrachtje gedaan bij Cition in 020, maar dat is toch echt waarom dit is. Omdat je medewerkers ook gewoon kerst willen vieren. En omdat je anders 200% van het brutoloon moet lappen. Op dagen waar er toch al minder wordt geparkeerd door bezoekers. Omdat de winkels dicht zijn....

Voel je hem al een beetje?

Ik vind je wel lief en zo hoor Albantar, maar geef toe, je bent wel een beetje wereldvreemde idealist :(:)
Toch zorgt dat ervoor dat Christenen op Christelijke feestdagen gratis kunnen parkeren als ze bij familie op bezoek gaan om gezamenlijk die feestdag te vieren. En ze zijn nog vrij ook op die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hebben meer mensen het idee dat de lokale politiek helemaal geen moeite doet voor de verkiezingen?

Woon in een middelgrote gemeente in de achterhoek (Berkelland, 44K inwoners) en het lijkt wel of zelfs de lokale politiek de gemeenteraadsverkiezingen niet erg serieus neemt. Heb het idee dat D66 hier de enige is die actief promotie maakt en hun standpunten verkondigd met tot 2x toe een informatieve folder in de bus.
De andere partijen vinden het kennelijk voldoende om een paar dagen van tevoren een A4tje te verspreiden met daarop een link naar de website en een lijst met verkiesbare leden (ondernemerspartij), het te houden op enkel een pamflet van een lokale politicus uit het dorp en een uitleg waarom hij zo'n goede jongen is (CDA), of gewoon helemaal niets te doen op een artikel in het lokale gemeentekrantje na. Ja mensen, zo gaan julie mijn stem winnen... :')

Kan me voorstellen dat men in de grote steden wat actiever is, maar zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal herkennen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
righthand schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Misschien kunnen we het ook weer gaan hebben over kliko's voor de deur en de gemeenteraadverkiezingen ;)

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er in Rotterdam en Amsterdam strategisch gaan stemmen ivm opkomst uitersten kanten van het politieke spectrum.
In Amsterdam hoor ik al geluiden van cda/vvd stemmers om d66 te gaan stemmen om ervoor te zorgen dat GL niet de grootste wordt. Zo hopen ze dat het vanuit hun standpunt minder erg wordt als d66 de grootste is. Interessante invalshoek. Uiteindelijk verwacht ik dat de verdere versplintering zoals we al in de 2e kamer zagen ook lokaal wordt doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Toch zorgt dat ervoor dat Christenen op Christelijke feestdagen gratis kunnen parkeren als ze bij familie op bezoek gaan om gezamenlijk die feestdag te vieren. En ze zijn nog vrij ook op die dag.
Ja omdat de overgrote deel (doe es ff gek, zeg 90%) van de mensen in NL een levenswijze hanteren vanuit een Christelijke traditie. Dus meerderheid viert kerst en pasen. En willen dan graag even vrij zijn. Medewerkers van de parkeerdienst zijn ook mensen, dus die willen dan ook vrij zijn.

Tja, denk dat je hetzelfde hebt op Islamitische feestdagen in landen met een Islamitische meerderheid.

Maar ik begrijp wat je bedoelt Albantar, echt waar. Maar zo zit de mens en ook de maatschappij niet elkaar. Dat probeer ik alleen bij te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MadMarky schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:19:
Hebben meer mensen het idee dat de lokale politiek helemaal geen moeite doet voor de verkiezingen?

Woon in een middelgrote gemeente in de achterhoek (Berkelland, 44K inwoners) en het lijkt wel of zelfs de lokale politiek de gemeenteraadsverkiezingen niet erg serieus neemt. Heb het idee dat D66 hier de enige is die actief promotie maakt en hun standpunten verkondigd met tot 2x toe een informatieve folder in de bus.
De andere partijen vinden het kennelijk voldoende om een paar dagen van tevoren een pamfletje te verspreiden met daarop een link naar de website en een lijst met verkiesbare leden (ondernemerspartij), het te houden op enkel een pamflet van een lokale politicus uit het dorp en een uitleg waarom hij zo'n goede jongen is (CDA), of gewoon helemaal niets te doen op een artikel in het lokale gemeentekrantje na. Ja mensen, zo gaan julie mijn stem winnen... :')

Kan me voorstellen dat men in de grote steden wat actiever is, maar zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal herkennen?
Ik heb in een afgelegen dorp dat bij de gemeente Apeldoorn hoort gewoond. Daar hoorde je nauwelijks iets over de gemeenteraadsverkiezingen. Ik heb in Nijkerk gewoond, daar werd er aardig wat georganiseerd aan debatten en verkiezingsmarkten in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. Nu woon ik in Nijmegen en daar is het in het centrum redelijk actief met verkiezingsaangelegenheden. Daar staan ook een stuk of 20 verkiezingsborden en zijn er allerlei debatten en evenementen. In het stadsdeel waar ik woon, Dukenburg, is daar echter weinig van te merken. Er zou één verkiezingsbord in Dukenburg moeten staan maar ik heb hem nog niet gezien. En geen enkel verkiezingsbord in het aangrenzende stadsdeel Lindenholt. Terwijl in de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt samen 40.000 mensen wonen - meer dan sommige gemeentes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:19:

Je snapt ook dat dat stelsel onbetaalbaar was door het te financieren middels een gasbel en de toen optimale hoeveelheid werknemers zonder noemenswaardig veel ouderen in de AOW? Die balans is al compleet verschoven en we hebben daarvoor een omslagstelsel. Alleen voor pensioenen is gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:30:
Je snapt ook dat dat stelsel onbetaalbaar was door het te financieren middels een gasbel en de toen optimale hoeveelheid werknemers zonder noemenswaardig veel ouderen in de AOW? Die balans is al compleet verschoven en we hebben daarvoor een omslagstelsel. Alleen voor pensioenen is gespaard.
Verklaart dat waarom grote bedrijven steeds minder belasting betalen terwijl ze steeds meer winst maken? En waarom werkenden steeds meer belasting betalen en feitelijk nu minder betaald krijgen terwijl ze veel meer werk doen?

We gaan toe naar een samenleving waarin bijna alles wat we nodig hebben geproduceerd wordt door machines. Daarom moet belasting juist overgeheveld worden van arbeid naar winst, om in een toekomst waarin er gewoonweg geen betaald werk meer is voor de meeste mensen nog steeds iedereen te laten profiteren van de dan ongetwijfeld bloeiende economie. Toch is men al decennia lang het omgekeerde aan het doen.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Voor de landelijke politiek hebben we dit topic: Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek
Voor ervaringen over deelname aan de gemeenteraad hebben we: Ervaringen met verkiesbaar stellen en deelname gemeenteraad