groggy schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:01:
Gewoon niet doen
Toch heb ik al geregeld kaartjes (16/32/64GB) gekocht en nog geen enkel probleem mee gehad, wel even goed de reviews lezen.
groggy schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:01:
Gewoon niet doen
Toch heb ik al geregeld kaartjes (16/32/64GB) gekocht en nog geen enkel probleem mee gehad, wel even goed de reviews lezen.
[Voor 24% gewijzigd door dasjoeri op 08-04-2022 23:01]
printscreen maken en naar verkoper verzenden met mededeling gratis verzending mocht ie nog vervelend doen dispute openendasjoeri schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:01:
Heb namelijk besteld op aliexpres met gratis verzenden. Nu antwoord de verkoper mij dit wat moet ik doen?
Ingaan, negeren of afwijzen ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De keus is bijbetalen of afwijzen.dasjoeri schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:01:
.... aliexpres .... wat moet ik doen?
....
[Voor 12% gewijzigd door elinx op 09-04-2022 11:34]
Vertellen dat je het voor dat bedrag hebt gekocht en dat hij, door de vertraging nu, $5 kan overmaken naar jouw PayPal i.v.m. de kosten die je nu maakt.dasjoeri schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:01:
Heb namelijk besteld op aliexpres met gratis verzenden. Nu antwoord de verkoper mij dit wat moet ik doen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Bij de prijs staat als het goed is 'VAT included'. In dat geval geen extra kosten.hoihoi66 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:07:
Ik wil een afstandsbediening bestellen van 5 euro. Het is nu een jaar geleden dat ik iets heb besteld via Aliexpress.
Ik weet dat de regels zijn aangepast maar is nu mij niet duidelijk wat dit betekend voor mij.
5 euro en gratis verzenden staat er bij. Ben ik nu ook nog extra kosten verschuldigd aan de douane of Postnl die het komen afleveren straks?
Ooit iets besteld voor 120 euro uit Amerika toen ik wel even ineens 25 euro kon overmaken aan Postnl.
Ik hoor het graag!
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Idd, incl VAT.alesandro_46 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:28:
[...]
Bij de prijs staat als het goed is 'VAT included'. In dat geval geen extra kosten.
Door de situatie in de wereld (Oekraïne, lockdown in Shanghai) moet je wel rekening houden met langere shipping.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ow huidige AB werkt nog, heb alle tijdalesandro_46 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:33:
[...]
Door de situatie in de wereld (Oekraïne, lockdown in Shanghai) moet je wel rekening houden met langere shipping.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
[Voor 98% gewijzigd door tripel7 op 05-05-2022 00:53]
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Ik heb inderdaad een dispute geopend. Heb foto's gemaakt van alle schade en van alles wat ik wel heb, met in de foto teksten erbij over welk aantal ik heb en welk aantal het had moeten zijn. Die heb ik er bij toegevoegd.ariekanari schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:04:
Je hebt geen andere keuze dan een dispuut te openen.
Door niet te reageren gokt de verkoper erop dat jij geen dispuut opent binnen de gestelde termijn en de transactie daarmee is afgewikkeld en de verkoper het transactiebedrag krijgt bijgeschreven.
In het dispuut goed onderbouwen wat er aan onderdelen ontbreekt zoveel mogelijk met foto's of verwijzing naar montagehandleidingen.
Ik ben niet bekend met gemotoriseerde gordijnrails aangezien ik mij hierin nooit heb verdiept en ik neem dat de dispuutbehandelaar bij AliExpress dat ook niet is.
Er schijnen een paar honderd schepen voor anker te liggen bij Shanghai.kendo schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:59:
Aliexpress is momenteel echt een drama.
Begin maart 4 items besteld, bij verschillende verkopers met 10 dagen levertijd.
En allemaal staan ze al vanaf dag 1 op "vertraagt " en een op een leverdatum, niet eerder dan eind juni.
Ik denk dat het tijd wordt(voor mij), om dat China shoppen eens af te ronden.
[Voor 5% gewijzigd door Us3rNaMeD op 31-05-2022 21:24]
EU delivery is vanuit een magazijn in de EU. Vrije handel van goederen in de EU betekend dat er geen extra BTW of importkosten bovenop komen.greatgonzo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:46:
Weet iemand het verschil bij Tradingshenzen tussen gewone bezorging en EU delivery?
Ik overweeg een Xiaomi 11 ultra, en zie in dat topic dat mensen zonder extra kosten konden bestellen.
Toch maken ze verschil tussen regulier en EU delivery
Scheelt toch €125
Dat iets in een EU magazijn ligt, betekent niet perse dat het al ingeklaard is in de EU.BlackMonkey schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:20:
[...]
EU delivery is vanuit een magazijn in de EU. Vrije handel van goederen in de EU betekend dat er geen extra BTW of importkosten bovenop komen.
[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 08-06-2022 18:49]
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Duidelijk verhaal dus.aawe mwan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:57:
Vandaag heb ik de nieuwste YouTube video van Miyconst gezien. Hij bestelt regelmatig onder andere moederborden op Aliexpress.
Volgens hem zijn er tegenwoordig Aliexpress shops die beloven in 5 tot 10 dagen te leveren, maar vervolgens een Chinese T&T code in je order plaatsen. Het probleem is dat in zo'n geval jouw buyer protection al na 10 dagen afloopt; veel eerder dan het verstuurde pakketje er zou kunnen zijn.
YouTube: 🇬🇧 Jginyue B460M | AliExpress scam, GPU, SSD | Unboxing X99-RS9, V20...
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit toen anders was, maar na de verwachte leveringsdatum (zeg 10 dagen zoals in dat voorbeeld) heb je altijd nog 15 dagen na 'levering'om een geschil te starten. Dus dat is best ruim nog.Saturnus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:58:
Kwam goedkope pc hardware tegen... Gedacht aan kopen want AliExpress heeft vrij goede bescherming voor kopers, maar na even zoeken deze post tegengekomen:
[...]
Duidelijk verhaal dus.
Weinig aan te doen dan te wachten denk ik.INF3RN040 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 04:04:
op 24 juni via banggood en MIYOO Mini V2 gekocht 36 dagen later steeds niet verzonden.. reden niet op stock ,prijs is ondertussen met 35 euro gestegen , het wordt contstant uitgesteld ,ze willen gewoon dat ik om en refund vraag .... iemand advies? trouwens eerste aankoop via banggood het zal ook de laatste zijn..
Dan is een gratis Revolut account wellicht een optie voor je. Het leven kan online zo eenvoudig zijn tegenwoordigOssi schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:08:
Ik probeer producten te bestellen op aliexpress voor mijn vriendin in Spanje, maar dit lukt gewoon totaal niet zonder creditcard...
Voorheen had ik een creditcard, maar die is opgezegd. Dus voor thuis in Nederland kan het gewoon via iDEAL, dat is geen enkel probleem. Maar zodra ik wat bestel voor een ander adres, buiten Nederland, dan is iDEAL opeens niet meer mogelijk. Dan zou je zeggen "dan pak je toch PayPal?"... maar dat lukt ook al niet. Ik heb geld gestort op mijn PayPal-rekening via iDEAL, so far so good. Maar dan wil ik de betaalmethode PayPal selecteren en vervolgens moet je inloggen op PayPal en uiteindelijk een CreditCard toevoegen...![]()
Al met al is het leven een stuk gecompliceerder online zonder een CreditCard....
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Dat heeft geholpen! Dank je13art schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:29:
[...]
Dan is een gratis Revolut account wellicht een optie voor je. Het leven kan online zo eenvoudig zijn tegenwoordig
Het is al een tijdje geleden dat zoiets bij mij gebeurd is, maar je kan toch alsnog tegen die beslissing ingaan?quazar schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:38:
Gecombineerde verzending is toch niet zo handig. Een pakketje ontbreekt, maar ik kan nu niet hard maken dat het pakketje niet is aangekomen. Mijn claim wordt nu afgewezen door Aliexpress. Gaat gelukkig om maar €12, maar dit is dus wel een risico bij duurdere aankopen.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details