Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik was 2 weken op vakantie. In de eerste week is een afleverpoging van een pakketje uit China gedaan.
Dat lukte niet en deze ging daarom naar het lokale postpunt.

9 augustus kreeg ik een mail van Ali: Your order is currently being held at the nearest post office. You have 15 days to claim it, so be sure to grab it as soon as possible!
13 augustus kreeg ik nog een mail: Your order could not be delivered. Please contact your local post office for more details. Click below for tracking updates.
Vrijwel tegelijk kreeg ik een melding van de PostNL-app dat m'n pakket was teruggestuurd. Gezien ik die dag ook terugkwam van vakantie ben ik direct naar het PostNL-punt gegaan in de hoop dat 'ie er nog lag. Helaas teruggestuurd. Blijkt de bewaar-periode tegenwoordig nog maar 1 week te zijn. Nog nooit eerder mee te maken gehad, want ik haal pakketjes altijd direct op. Ik snap natuurlijk dat ze pakketjes niet eindeloos kunnen bewaren, maar met pakketjes uit China is het een grote gok wanneer het aankomt. Hier heb je niet echt grip op, of je moet 2 maanden van tevoren niets bestellen. Hoe lossen jullie zoiets op, door bekenden laten ophalen?

Toch maar een dispute aangemaakt omdat Ali zegt dat ik 15 dagen had, en deze is ook toegewezen gelukkig. Dus nu het product maar opnieuw besteld want heb het toch nodig.
Lijkt mij wel handig als je bij PostNL de ophaaltijd handmatig zou kunnen verlengen ofzo, voor het geval je op vakantie bent.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Get!em

Oh die ja!

Jup, is al een paar jaar ingekort naar 1 week (of zelfs 5 werkdagen in de praktijk bij de kleine pakketpunten zonder grote ruimte). Specifiek voor China pakketjes trouwens... Kan ik me ook wel voorstellen, de lokale primera heeft er gewoon geen ruimte genoeg voor.
Ophalen door de vrienden/buren die je post en planten doen tijdens je vakantie is je beste optie. Of niks bestellen.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Get!em

Oh die ja!

Dank voor het meedenken, gebruik a.u.b. de TR knop in het vervolg ;)

[Voor 154% gewijzigd door Perkouw op 24-08-2021 10:09]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:40
Kees_B schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:22:
Lijkt mij wel handig als je bij PostNL de ophaaltijd handmatig zou kunnen verlengen ofzo, voor het geval je op vakantie bent.
Voor die 0 cent die ze per pakketje krijgen gaan ze geen moeite doen denk ik. Gewoon in de maand voor je vakantie niet bestellen :)

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:43
Catch22 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Voor die 0 cent die ze per pakketje krijgen gaan ze geen moeite doen denk ik. Gewoon in de maand voor je vakantie niet bestellen :)
Het is natuurlijk een beetje first world problem, maar r*k is het wel. Als ik Google ben ik lang niet de enige met deze ervaring. Je kan er gewoon weinig aan doen.

Overigens had ik al een maand aangehouden. En normaal gesproken zou dit product wel door de brievenbus passen, maar er zal wel zo'n xps-verpakking omheen gezeten hebben. Maar ik ben blij met de uiteindelijke afhandeling :)

[Voor 4% gewijzigd door Kees_B op 24-08-2021 10:12]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:47

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Kees_B schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:22:
9 augustus kreeg ik een mail van Ali: Your order is currently being held at the nearest post office. You have 15 days to claim it, so be sure to grab it as soon as possible!
Die had ik nog niet gezien maar het is wel handig dat ze dat aangeven.

Aan de andere kant: Aliexpress weet natuurlijk niet zomaar voor elk „nearest post office” (waarmee zij bedoelen: het nationale postbedrijf, eigenlijk is het gewoon een vertaalfout) wat de actuele tijden zijn (die eventueel tijdelijk aangepast zijn vanwege plaatselijke feestdagen/vakanties).

Ik denk dat ze deze data lezen uit de UPU data.

Maar in de UPU data staat bijvoorbeeld ook dat PostNL in het algemeen een pakketje inklaart binnen een uur nadat het uit het vliegtuig komt. En wat me in de UPU database ook opviel was dat NLHAGA een 020 telefoonnummer heeft en NLAMS een adres in Den Haag.

[Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 24-08-2021 12:18]

老厮是麂

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:11
Kees_B schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Het is natuurlijk een beetje first world problem, maar r*k is het wel. Als ik Google ben ik lang niet de enige met deze ervaring. Je kan er gewoon weinig aan doen.

Overigens had ik al een maand aangehouden. En normaal gesproken zou dit product wel door de brievenbus passen, maar er zal wel zo'n xps-verpakking omheen gezeten hebben. Maar ik ben blij met de uiteindelijke afhandeling :)
Is wel een oplossing voor :)
https://www.parcelhome.com/nl-nl/

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, het heeft dan slechts zes weken geduurd... Begin juli besteld, vandaag aangekomen.
2 rolletjes soldeer (die, als ik ze weer zou willen bestellen, inmiddels al weer fors duurder zijn geworden).

Wel knap hoe de brievenbuspostbode ze door de brievenbus gepropt krijgt, zodanig dat de plastic rollen, waar het soldeer opgerold zit, aan alle kanten gebroken zijn. :|
Gelukkig kun je het soldeer zelf eigenlijk niet slopen. :+

En ook bij deze bestelling, waren de verzendkosten al hoger dan de prijs van het product. :-(
Rolletje soldeer: EUR € 2,12/stuk, verzenden: EUR € 3,73.
'AliExpress standard shipping'.

[Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 24-08-2021 22:35]

Mooie Plaatjes   

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Even over die gecombineerde shipping van Ali. Ik heb meerdere producten in mijn winkelwagen en als ik degene kies om af te rekenen (waarde is >8€) dan zou die zending gecombineerd moeten worden.

De verzendkosten worden in de webbrower en in de Ali App echter verschillend berekend.
In de webbrowser op de laptop kom ik op een totaalbedrag van ca 24€ uit. Alle shipping fees worden gewoon opgeteld (komt uit op ruim 12€!).
In de App zie ik bij enkele producten 0€ shipping fee en van de andere producten wordt het opgeteld en samen met de goederen kom ik dan op een kleine 16€ uit.

Het lijkt er dus op dat er op de laptop in de webbrowser (Firefox) iets niet goed gaat. Meer mensen die dit hebben en/of kunnen verklaren?

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:12
Ik kijk ook altijd of de verzendkosten "juist" worden berekend. AliExpress en/of verkopers halen nogal eens vreemde streken uit om maar te verkopen.

Waar ik al meerdere malen tegen aan ben gelopen is dat bij een artikel dat zonder verzendkosten zal worden verzonden er toch verzendkosten in rekening worden gebracht. En moet ik opnieuw op zoek naar een andere verkoper die mogelijk dan toch goedkoper is.

Of, als je één exemplaar van iets besteld de verzendkosten gratis zijn maar zodra er 2 of meer besteld worden er bij de bestelling ineens wel verzendkosten in rekening worden gebracht.
Vrijwel altijd is het dan beter om twee afzonderlijke orders te plaatsen van het zelfde artikel i.p.v. één om de bijkomende verzendkosten te ontwijken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
ariekanari schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:16:
Ik kijk ook altijd of de verzendkosten "juist" worden berekend. AliExpress en/of verkopers halen nogal eens vreemde streken uit om maar te verkopen.
Ja die fratsen ken ik en doe dan hetzelfde als jij doet. Maar nu met gecombineerde verzending wordt het nog vager en in mijn geval dus verschil tussen webbrowser en Ali App. Sowieso vreemd dat die verzendkosten in de webbrowser optellen, dus dat zal wel een bug zijn.

• jobr
JPS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:33:
Even over die gecombineerde shipping van Ali. Ik heb meerdere producten in mijn winkelwagen en als ik degene kies om af te rekenen (waarde is >8€) dan zou die zending gecombineerd moeten worden.
Het wordt niet per definitie gecombineerd (bij verschillende verkopers) als je alles in 1 keer gaat afrekenen.

• Joesv
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:13
ariekanari schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:16:
Of, als je één exemplaar van iets besteld de verzendkosten gratis zijn maar zodra er 2 of meer besteld worden er bij de bestelling ineens wel verzendkosten in rekening worden gebracht.
Vrijwel altijd is het dan beter om twee afzonderlijke orders te plaatsen van het zelfde artikel i.p.v. één om de bijkomende verzendkosten te ontwijken.
Het grappige is, elke keer dat ik dit gedaan heb krijg ik gewoon 1 pakketje met daarin beide bestellingen.

• neurotweak
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Slechte ervaring deze keer, horloge blijkt niet te werken. Verkoper SKMEI weigert refund terwijl Aliexpress dat heeft voorgesteld. Heb een video upgeload als bewijs.

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
neurotweak schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:37:
Slechte ervaring deze keer, horloge blijkt niet te werken. Verkoper SKMEI weigert refund terwijl Aliexpress dat heeft voorgesteld. Heb een video upgeload als bewijs.
Verkopers doen wel vaker 'vreemd'... Niet zoveel van aantrekken,
Zolang Ali het met je eens is zal dit gewoon een goede ervaring worden gok ik.

• neurotweak
  • Niet online
De verkoper blijft volhouden dat ik de wijzer moet verzetten of de batterij vervangen. Deze is niet voor rede vatbaar. De batterij zou leeg zijn, maar tegelijkertijd zouden ze ook aan kwaliteitscontrole gedaan hebben voordat het horloge verzonden was.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:06
neurotweak schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:08:
De verkoper blijft volhouden dat ik de wijzer moet verzetten of de batterij vervangen. Deze is niet voor rede vatbaar. De batterij zou leeg zijn, maar tegelijkertijd zouden ze ook aan kwaliteitscontrole gedaan hebben voordat het horloge verzonden was.
In dit soort gevallen vertel ik dat ik het dat niet kan en dat het bij de lokale horlogemaker 10 euro kost. Vraag of ze dat willen betalen. Komen ze snel over de brug. Zeker met een Skmei.

• jobr
Zeg gewoon dat je dat gedaan hebt maar niets uitmaakt.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:32
Voor mijn beeldvorming, definieer eens "blijkt niet te werken"?

Wat heb je zelf al gedaan? Wat is er kapot aan? Wellicht is batterij echt leeg, slecht maar zou kunenn natuurlijk?

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:45
Ik wil sinds tijden weer eens iets bestellen op Ali, maar ik zie geen opties voor de EU VAT etc. Ik heb geen zin in een extra rekening bij aankomst als inklaringskosten. Het gaat maar om een product van een tientje. Waar moet ik op letten of gaat dat inmiddels geautomatiseerd?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Cobb schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:01:
Ik wil sinds tijden weer eens iets bestellen op Ali, maar ik zie geen opties voor de EU VAT etc. Ik heb geen zin in een extra rekening bij aankomst als inklaringskosten. Het gaat maar om een product van een tientje. Waar moet ik op letten of gaat dat inmiddels geautomatiseerd?
Het is geen optie. De VAT gaat er in principe automatisch bij. Kijk maar op de productpagina's. Daar staat "Price includes VAT" in de kleine grijze lettertjes onder de prijs.

• neurotweak
  • Niet online
Het staat er meestal bij, als het er niet staat dan zit het er niet bij. Verschilt per verkoper.

• neurotweak
  • Niet online
AE heeft aan haar eerste oordeel vastgehouden en terugbetaald.
Hoopte dit gezeur te voorkomen door bij een merkwinkel te bestellen, maar het is toch nog goed gekomen.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:06
neurotweak schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:09:
Het staat er meestal bij, als het er niet staat dan zit het er niet bij. Verschilt per verkoper.
Bij Ali hoef je er niet vanuit te gaan dat een merkwinkel echt is. Veel gebruiken gewoon de naam en het logo zonder toestemming.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee