[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik was 2 weken op vakantie. In de eerste week is een afleverpoging van een pakketje uit China gedaan.
Dat lukte niet en deze ging daarom naar het lokale postpunt.

9 augustus kreeg ik een mail van Ali: Your order is currently being held at the nearest post office. You have 15 days to claim it, so be sure to grab it as soon as possible!
13 augustus kreeg ik nog een mail: Your order could not be delivered. Please contact your local post office for more details. Click below for tracking updates.
Vrijwel tegelijk kreeg ik een melding van de PostNL-app dat m'n pakket was teruggestuurd. Gezien ik die dag ook terugkwam van vakantie ben ik direct naar het PostNL-punt gegaan in de hoop dat 'ie er nog lag. Helaas teruggestuurd. Blijkt de bewaar-periode tegenwoordig nog maar 1 week te zijn. Nog nooit eerder mee te maken gehad, want ik haal pakketjes altijd direct op. Ik snap natuurlijk dat ze pakketjes niet eindeloos kunnen bewaren, maar met pakketjes uit China is het een grote gok wanneer het aankomt. Hier heb je niet echt grip op, of je moet 2 maanden van tevoren niets bestellen. Hoe lossen jullie zoiets op, door bekenden laten ophalen?

Toch maar een dispute aangemaakt omdat Ali zegt dat ik 15 dagen had, en deze is ook toegewezen gelukkig. Dus nu het product maar opnieuw besteld want heb het toch nodig.
Lijkt mij wel handig als je bij PostNL de ophaaltijd handmatig zou kunnen verlengen ofzo, voor het geval je op vakantie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jup, is al een paar jaar ingekort naar 1 week (of zelfs 5 werkdagen in de praktijk bij de kleine pakketpunten zonder grote ruimte). Specifiek voor China pakketjes trouwens... Kan ik me ook wel voorstellen, de lokale primera heeft er gewoon geen ruimte genoeg voor.
Ophalen door de vrienden/buren die je post en planten doen tijdens je vakantie is je beste optie. Of niks bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dank voor het meedenken, gebruik a.u.b. de TR knop in het vervolg ;)

[ Voor 154% gewijzigd door Perkouw op 24-08-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44
Cheesy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:22:
Lijkt mij wel handig als je bij PostNL de ophaaltijd handmatig zou kunnen verlengen ofzo, voor het geval je op vakantie bent.
Voor die 0 cent die ze per pakketje krijgen gaan ze geen moeite doen denk ik. Gewoon in de maand voor je vakantie niet bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Voor die 0 cent die ze per pakketje krijgen gaan ze geen moeite doen denk ik. Gewoon in de maand voor je vakantie niet bestellen :)
Het is natuurlijk een beetje first world problem, maar r*k is het wel. Als ik Google ben ik lang niet de enige met deze ervaring. Je kan er gewoon weinig aan doen.

Overigens had ik al een maand aangehouden. En normaal gesproken zou dit product wel door de brievenbus passen, maar er zal wel zo'n eps-verpakking omheen gezeten hebben. Maar ik ben blij met de uiteindelijke afhandeling :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 13-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 23:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cheesy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:22:
9 augustus kreeg ik een mail van Ali: Your order is currently being held at the nearest post office. You have 15 days to claim it, so be sure to grab it as soon as possible!
Die had ik nog niet gezien maar het is wel handig dat ze dat aangeven.

Aan de andere kant: Aliexpress weet natuurlijk niet zomaar voor elk „nearest post office” (waarmee zij bedoelen: het nationale postbedrijf, eigenlijk is het gewoon een vertaalfout) wat de actuele tijden zijn (die eventueel tijdelijk aangepast zijn vanwege plaatselijke feestdagen/vakanties).

Ik denk dat ze deze data lezen uit de UPU data.

Maar in de UPU data staat bijvoorbeeld ook dat PostNL in het algemeen een pakketje inklaart binnen een uur nadat het uit het vliegtuig komt. En wat me in de UPU database ook opviel was dat NLHAGA een 020 telefoonnummer heeft en NLAMS een adres in Den Haag.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 24-08-2021 12:18 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Cheesy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Het is natuurlijk een beetje first world problem, maar r*k is het wel. Als ik Google ben ik lang niet de enige met deze ervaring. Je kan er gewoon weinig aan doen.

Overigens had ik al een maand aangehouden. En normaal gesproken zou dit product wel door de brievenbus passen, maar er zal wel zo'n xps-verpakking omheen gezeten hebben. Maar ik ben blij met de uiteindelijke afhandeling :)
Is wel een oplossing voor :)
https://www.parcelhome.com/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, het heeft dan slechts zes weken geduurd... Begin juli besteld, vandaag aangekomen.
2 rolletjes soldeer (die, als ik ze weer zou willen bestellen, inmiddels al weer fors duurder zijn geworden).

Wel knap hoe de brievenbuspostbode ze door de brievenbus gepropt krijgt, zodanig dat de plastic rollen, waar het soldeer opgerold zit, aan alle kanten gebroken zijn. :|
Gelukkig kun je het soldeer zelf eigenlijk niet slopen. :+

En ook bij deze bestelling, waren de verzendkosten al hoger dan de prijs van het product. :-(
Rolletje soldeer: EUR € 2,12/stuk, verzenden: EUR € 3,73.
'AliExpress standard shipping'.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 24-08-2021 22:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Even over die gecombineerde shipping van Ali. Ik heb meerdere producten in mijn winkelwagen en als ik degene kies om af te rekenen (waarde is >8€) dan zou die zending gecombineerd moeten worden.

De verzendkosten worden in de webbrower en in de Ali App echter verschillend berekend.
In de webbrowser op de laptop kom ik op een totaalbedrag van ca 24€ uit. Alle shipping fees worden gewoon opgeteld (komt uit op ruim 12€!).
In de App zie ik bij enkele producten 0€ shipping fee en van de andere producten wordt het opgeteld en samen met de goederen kom ik dan op een kleine 16€ uit.

Het lijkt er dus op dat er op de laptop in de webbrowser (Firefox) iets niet goed gaat. Meer mensen die dit hebben en/of kunnen verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 13:54
Ik kijk ook altijd of de verzendkosten "juist" worden berekend. AliExpress en/of verkopers halen nogal eens vreemde streken uit om maar te verkopen.

Waar ik al meerdere malen tegen aan ben gelopen is dat bij een artikel dat zonder verzendkosten zal worden verzonden er toch verzendkosten in rekening worden gebracht. En moet ik opnieuw op zoek naar een andere verkoper die mogelijk dan toch goedkoper is.

Of, als je één exemplaar van iets besteld de verzendkosten gratis zijn maar zodra er 2 of meer besteld worden er bij de bestelling ineens wel verzendkosten in rekening worden gebracht.
Vrijwel altijd is het dan beter om twee afzonderlijke orders te plaatsen van het zelfde artikel i.p.v. één om de bijkomende verzendkosten te ontwijken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

ariekanari schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:16:
Ik kijk ook altijd of de verzendkosten "juist" worden berekend. AliExpress en/of verkopers halen nogal eens vreemde streken uit om maar te verkopen.
Ja die fratsen ken ik en doe dan hetzelfde als jij doet. Maar nu met gecombineerde verzending wordt het nog vager en in mijn geval dus verschil tussen webbrowser en Ali App. Sowieso vreemd dat die verzendkosten in de webbrowser optellen, dus dat zal wel een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JPS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:33:
Even over die gecombineerde shipping van Ali. Ik heb meerdere producten in mijn winkelwagen en als ik degene kies om af te rekenen (waarde is >8€) dan zou die zending gecombineerd moeten worden.
Het wordt niet per definitie gecombineerd (bij verschillende verkopers) als je alles in 1 keer gaat afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
ariekanari schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:16:
Of, als je één exemplaar van iets besteld de verzendkosten gratis zijn maar zodra er 2 of meer besteld worden er bij de bestelling ineens wel verzendkosten in rekening worden gebracht.
Vrijwel altijd is het dan beter om twee afzonderlijke orders te plaatsen van het zelfde artikel i.p.v. één om de bijkomende verzendkosten te ontwijken.
Het grappige is, elke keer dat ik dit gedaan heb krijg ik gewoon 1 pakketje met daarin beide bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Slechte ervaring deze keer, horloge blijkt niet te werken. Verkoper SKMEI weigert refund terwijl Aliexpress dat heeft voorgesteld. Heb een video upgeload als bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 563525 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:37:
Slechte ervaring deze keer, horloge blijkt niet te werken. Verkoper SKMEI weigert refund terwijl Aliexpress dat heeft voorgesteld. Heb een video upgeload als bewijs.
Verkopers doen wel vaker 'vreemd'... Niet zoveel van aantrekken,
Zolang Ali het met je eens is zal dit gewoon een goede ervaring worden gok ik.

De verkoper blijft volhouden dat ik de wijzer moet verzetten of de batterij vervangen. Deze is niet voor rede vatbaar. De batterij zou leeg zijn, maar tegelijkertijd zouden ze ook aan kwaliteitscontrole gedaan hebben voordat het horloge verzonden was.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Anoniem: 563525 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:08:
De verkoper blijft volhouden dat ik de wijzer moet verzetten of de batterij vervangen. Deze is niet voor rede vatbaar. De batterij zou leeg zijn, maar tegelijkertijd zouden ze ook aan kwaliteitscontrole gedaan hebben voordat het horloge verzonden was.
In dit soort gevallen vertel ik dat ik het dat niet kan en dat het bij de lokale horlogemaker 10 euro kost. Vraag of ze dat willen betalen. Komen ze snel over de brug. Zeker met een Skmei.

• jobr
Zeg gewoon dat je dat gedaan hebt maar niets uitmaakt.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:34
Voor mijn beeldvorming, definieer eens "blijkt niet te werken"?

Wat heb je zelf al gedaan? Wat is er kapot aan? Wellicht is batterij echt leeg, slecht maar zou kunenn natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 23:37
Ik wil sinds tijden weer eens iets bestellen op Ali, maar ik zie geen opties voor de EU VAT etc. Ik heb geen zin in een extra rekening bij aankomst als inklaringskosten. Het gaat maar om een product van een tientje. Waar moet ik op letten of gaat dat inmiddels geautomatiseerd?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
Cobb schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:01:
Ik wil sinds tijden weer eens iets bestellen op Ali, maar ik zie geen opties voor de EU VAT etc. Ik heb geen zin in een extra rekening bij aankomst als inklaringskosten. Het gaat maar om een product van een tientje. Waar moet ik op letten of gaat dat inmiddels geautomatiseerd?
Het is geen optie. De VAT gaat er in principe automatisch bij. Kijk maar op de productpagina's. Daar staat "Price includes VAT" in de kleine grijze lettertjes onder de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het staat er meestal bij, als het er niet staat dan zit het er niet bij. Verschilt per verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AE heeft aan haar eerste oordeel vastgehouden en terugbetaald.
Hoopte dit gezeur te voorkomen door bij een merkwinkel te bestellen, maar het is toch nog goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Anoniem: 563525 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:09:
Het staat er meestal bij, als het er niet staat dan zit het er niet bij. Verschilt per verkoper.
Bij Ali hoef je er niet vanuit te gaan dat een merkwinkel echt is. Veel gebruiken gewoon de naam en het logo zonder toestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:38

MsG

Forumzwerver

Hoe gaat men hier eigenlijk om met het volgende? Vroeger klopte je gewoon een product in in de zoekbalk, en dan kreeg je dat product, dan sorteerde je zelf op de goedkoopste en kreeg je een goede deal. Nu is het al enkele jaren? zo dat men massaal de lage prijs van één of los te bestellen onderdeel als prijs neerzet, maar als je dan op de productpagina kijkt, zie je dat dit dus niet het product is wat je wil hebben.

Zo had ik van de welbekende Xiaomi Mi Aqara Motion Sensor gister per ongeluk al bijna ergens het voetje besteld, omdat deze voor 10 euro aangeboden werd (wat voorheen de prijs voor de hele sensor was).

Door deze misleiding vanuit de verkopers kan je ook maar heel moeilijk vergelijken. Herkennen mensen dit probleem? Hoe gaan jullie er mee om?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Ja dat is echt knap irritant. Helaas gewoon handmatig uitzoekwerk. En kopen bij iemand die dat soort praktijken niet doet

• 418O2
  • Laatst online: 12:44
meer zoeken...

en als ik een merk-winkel vind dan bestel ik daar. Dan maar een eurootje extra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 05-06 21:23
Na x-aantal jaar te China shoppen maar ff een rand.

Ik merk vooral op dat het het laatste jaar steil achteruit gaat met de support en garantie. Waar ik een 3 tal jaar geleden nog maar moest zeggen dat iets niet super werkte kreeg ik onmiddelijk een refund of een ander device toegestuurd.
Nu merk ik dat ik video's moet sturen, foto's, vergelijkingen etc etc etc ... en zo houdt men je dagen/weken bezig. Als ze dan uitverzonnen zijn beginnen ze terug met het vragen van een gelijkaardige video.
Deze procedure heb ik nu 2 x gehad in een maand tijd.

Een andere seller heeft me een paar weken bezig gehouden en antwoord nu niet meer. In de app zie je wanneer ze voor het laatst online waren. Een gepaste feedback plaatsen lukt niet meer omdat de tijd verstreken is en een dispute openen lukt ook niet meer.

Shippingcost is soms ook maar een lege truuk doos om geld te verdienen. Ik bestel nogal wat electronica en selecteer dan dingen van een euro bij dezelfde verkoper, maar bij elk item wordt een shippingcost aangerekend terwijl het in dezelfde (kleine) envelope aankomt. Maakt soms dat er 5 a 8 euro wordt aangerekend voor een mini envelope.
De lol is er bij mij af om exotische onderdelen te bestellen.

Dus moraal van het verhaal hou jullie tijd in het oog ivm een dispute en geef op tijd die (terechte) feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Luke-san schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:54:
Na x-aantal jaar te China shoppen maar ff een rand.

Ik merk vooral op dat het het laatste jaar steil achteruit gaat met de support en garantie. Waar ik een 3 tal jaar geleden nog maar moest zeggen dat iets niet super werkte kreeg ik onmiddelijk een refund of een ander device toegestuurd.
Nu merk ik dat ik video's moet sturen
Valt mij ook op. Dat begon voor mij even voor de pandemie.

En een ander ding wat toen begon, was: niet op voorraad hebben, binnen een paar dagen gelijk een fake trackingcode plaatsen die op zich wel werkt maar naar een ander adres in Nederland gaat, zodat je pas na 3 maanden je geld terug krijgt (en als je niet goed oplet zelfs dat niet eens).

Verder zijn de prijzen momenteel erg hoog: een 1TB SSD van een Chinees merk zoals Orico kost op Aliexpress zowat het dubbele van wat een 1TB Samsung SSD in Nederland in de winkel kost. Vaak zijn Europese landen uitgesloten van kortingsacties (Brazilianen krijgen bijvoorbeeld vaker korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
aawe mwan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:29:
[...]

Valt mij ook op. Dat begon voor mij even voor de pandemie.

En een ander ding wat toen begon, was: niet op voorraad hebben, binnen een paar dagen gelijk een fake trackingcode plaatsen die op zich wel werkt maar naar een ander adres in Nederland gaat, zodat je pas na 3 maanden je geld terug krijgt (en als je niet goed oplet zelfs dat niet eens).
Yup, dat is zowat het kantelpunt geweest.
Een hoop minder inkomsten en het dan maar via een andere (niet ok) manier proberen goed te maken.

Ik heb zonet een dispute geopend ivm de smart plugs, van de GIRIER Official Store.
Die plugs passen amper in onze outlets. Ik heb werkelijk schrik om de outlets in de muur te breken, voor NL zal het geen probleem zijn vermits jullie die aardingspen niet in het midden hebben.(dacht ik)
Heb die kerel nu via email, een video gestuurd waar ik het probleem laat zien, foto's gemaakt met de schuifmaat tot 0,01mm juist en alle andere details. Heb er dus best wat tijd ingestoken.
Hij blijft exact dezelfde dingen vragen en gaat dan weer rond in een cirkeltje nadat je die vraag exact voor de zoveelste keer hebt beantwoord.
Nu wil hij er nieuwe sturen. Als ik dan vraag wat er anders is aan die 'nieuwe' dan antwoordt hij daar niet op. Ik trap er niet meer in want als je niet op tijd een dispute aanmaakt of deze terug intrekt zie ik waarschijnlijk geen nieuwe (alsof deze al beter zouden zijn) en is het geld zeker weg.
Op het bericht dat ik een claim heb geopend vraagt hij nu mijn PayPal om te refunden ... doe ik ook niet aan mee.

Dan nog een 65 Watt GAN Kuulaa charger. Ding maakt zoveel lawaai (en ik heb dan tinnitus) dat je het gepiep aan de andere kant van de kamer nog goed kan horen. In de listing staat nu dat het geluid kan verdwijnen na een paar weken (als de dispute en feedback tijd over is waarschijnlijk). In de 35 jaar dat ik zeer actief ben met electronica heb ik geen weet dat die dingen zich vanzelf oplossen. Gewoon een gebrek aan de juiste 'demping/lijm' bij bepaalde componenten, en die komt er niet vanzelf na een paar weken tussen.
Ook had ik deze lader gekocht om mijn Poco phone te Turbo chargen. Toevallig zie ik dat nu in de listing staan, in een andere kleur, dat Turbo charging bij Xiaomi niet werkt, Wel heel vreemd dat het mij toen niet opgevallen is.

Er zijn ook nog goede sellers. 2 jaar en 1 maand geleden een BT speaker gekocht en die chargde plots niet meer. Binnen de week had ik een nieuwe. Daar koop ik dan met plezier verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Had t al eerder gepost, maar ik kap er mee. Prijzen zijn hoog, betrouwbaarheid laag. Verzending lang.

Bij Banggood doe ik met mijn laatste punten nog mee met de 0.01 snatch bingo. Nu 5x meegedaan, 1x gewonnen (rc auto van €60, is ie niet waard, maar daarvoor wordt ie dus wel verkocht).

Chinees via Amazon is nu betrouwbaarder, goedkoper en sneller. En je kunt bij Amazon claimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Dit soort dingen wordt ik ook helemaal moe van.

Bestel je iets en dan ga je er van uit dat het daarna geregeld is. Kijk je een paar weken later eens door je berichtenbox, kom je dit tegen:
Thank you for your order and support to our shop, we are very happy to serve you.
Due to the COVID-19 situation, many international shipping companies have closed. We had to replace other available shipping companies, but unfortunately, the current freight has increased a lot. We have already undertaken most of the freight for the goods, but it is still not enough. Would you like to bear some for us, if possible
Please open this link to pay for shipping, pay ( 1 ) USD
https://www.aliexpress.com/item/1005003455582389.html
could you reply to me ASAP? Our current inventory is sufficient. I can ship it to you ASAP. You can also receive the package as soon as possible. Pay attention to safety during the epidemic.
Intussen is het item al gemarkeerd als verzonden, dus annuleren kan niet meer. Extra betalen voor dit soort smoesjes gaan we sowieso niet doen. Maar je weet dus al dat het niet aan gaat komen. En dan laten ze ondertussen gewoon het item te koop laten staan voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
2_05 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:23:

Bestel je iets en dan ga je er van uit dat het daarna geregeld is. Kijk je een paar weken later eens door je berichtenbox, kom je dit tegen:

[...]

Intussen is het item al gemarkeerd als verzonden, dus annuleren kan niet meer. Extra betalen voor dit soort smoesjes gaan we sowieso niet doen. Maar je weet dus al dat het niet aan gaat komen. En dan laten ze ondertussen gewoon het item te koop laten staan voor dezelfde prijs.
Ook gehad en dan een maand later nog steeds dezelfde prijs voor het item en verzending vragen.

Ander ding is dat er een probleem was met een electronische component waar de verkoper deze wou vervangen voor mij, maar ik moest wel even 3 euro shipping betalen voor een envelope.

Ik ga nu ook alles via Amazon bestellen. Kost mij wel wat extra maar het ... dat ik de laatste maanden heb gehad kost mijn gezondheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 10:44
Ik merk toch dat AlieExpress niet handig is voor je als koper.
Krijg steeds vaker het gevoel dat de verkopers enorm worden beschermd.

In dit geval een PS5 fan gekocht. Die werd aangeboden met foto's van een NMB (merknaam) ventilator. Zelfs het typenummer van de NMB fan staat in de titel en er staat NMB in de titel.
Besteld en uiteraard een of andere chinees namaak ding die er compleet anders uit ziet.
De ventilator ratelt ook behoorlijk dus eigenlijk onbruikbaar. Geklaagd bij de verkoper en die reageert dat er ook staat dat het geen NMB is en dat ik zelf maar een poging moet doen de ventilator te repareren. Dat het geen NMB is staat echter nergens duidelijk in de advertentie.

Ik dien een dispute in met allerlei foto's van vergelijk tussen NMB en deze en dat de fan defect is. Na 5 dagen is mijn dispute bemiddeld en staat er dat ik de ventilator naar China moet sturen en zelf de verzendkosten moet betalen. Dat is financieel onredelijk dus weiger dat voorstel.
Paar dagen later staat er dat ik filmpjes moet uploaden. Ik maak een filmpje van het geratel en upload nogmaals de foto van een echte NMB en deze met daarbij een hele uitleg van de problemen. Zonder enige reactie zie ik 2 dagen later dat mijn dispute finished is. Heb beroep aangemaakt tegen het sluiten van mijn dispute maar sinds 23 november niets meer van gehoord. Erg bijzonder dat ze gewoon vals kunnen adverteren en AlieExpress dat prima vind. De verkoper heeft zelfs de NMB foto's gewisseld met de echte Chinese ventilator foto's in de advertentie.

Heb zoiets eerder gehad met een MiPad. Verkoper adverteerde met verzending vanuit Spanje en import free delivery. Uiteindelijk verzonden vanuit China en ik moest 80€ aan importkosten betalen. Hij heeft die foto van verzending uit Spanje en duty free snel verwijderd maar gelukkig had ik de screenshots nog. Alie heeft ook daar mijn dispute gewoon afgesloten.

Chatten heeft helemaal al geen zin want je krijgt zulke rare reacties terug.. Volgens mij gebruiken ze gewoon Google translate om Engels te kunnen chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 22:55
Wellicht dat iemand mijn vraag kan beantwoorden:

Met black friday een bestelling ‘geplaatst’ voor een robotstofzuiger. Deze bestelling heb ik niet afgerond, daar ik twijfelde…

Nu staat deze bij Ali bij ‘nog te betalen en kan ik op t moment nog binnen 3 dagen doen. Kan ik deze bestelling dan alsnog gewoon plaatsen voor de prijs met black friday, ondanks dit apparaat NIET meer op voorraad staat als ik nu een bestelling zou willen plaatsen bij deze webshop (staat deze stofzuiger als ‘gereserveerd’ voor me)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Get!em schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:41:
Chinees via Amazon is nu betrouwbaarder, goedkoper en sneller. En je kunt bij Amazon claimen ;)
Ongeveer 60% van de topsellers op Amazon zijn al Chinese bedrijven.

Goedkoop en gemakkelijk claimen hadden bedrijven als Aliexpress ook, voordat we er aan verslaafd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 23:15
2_05 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:23:

[...]

Gewoon gajes dit. Best schandalig, zou het reporten.
Je kunt toch geen product verkopen, afrekenen en dan later meer vragen?

Ik ben nog steeds niet ontevreden over Aliexpress. Zie ook in dit topic mijn smartphone waar ik volledig het bedrag terug kreeg.

Maar het wordt wel steeds duurder op Aliexpress, ook vanwege de vat. En kleine losse electronica zoals bijv. stekkers koop ik niet op Aliexpress, het is vaak onveilig. Koop nu daarom ook gewoon in Nederland spullen die ik eerder bij Aliexpress kocht.

Louche verkopers heb je volgens mij ook elders helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 11-12-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Het volgende nu. Een pak tochtstrips besteld met combined shipping zodanig dat die eind december zou aankomen ipv ergens in maart. (einde winter zeg maar)

1 item bijgenomen bij een seller die een reputatie heeft van 97% om boven die 6 euro te komen om van combined shipping te kunnen genieten.
Dag later krijg ik van die seller een bericht dat ik maar moet cancellen en dat ik dan mijn geld sneller terugkrijg.
De tochtstrips liggen te wachten in het combined shipping warehouse te wachten op het item dat er niet is en niet gaat komen.

Al 2 keer assistentie gevraagd aan Aliexpress, maar dat is blijkbaar buiten hun standaard script en je krijgt er dus geen zinnig antwoord op. Laatste maanden enkel maar negatieve ervaringen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:02

Vliegvlug

Flight Simple

Misschien een simpele vraag maar ik heb al sinds de veranderingen van de btw regels van juli niets meer in China besteld dus is me niet duidelijk of ik nu zonder gedoe achteraf een kabeltje van €2 euro kan bestellen bij Aliexpres.

Er staat in de winkelwagen bij: “Uw bestelling is inclusief btw”

en in de info pop-up:
”Vanaf 1 juli 2021, zijn alle marktplaatsen volgens de EU-wetgeving verplicht om belasting over de toegevoegde waarde (btw) te innen en onder bepaalde omstandigheden af te dragen aan de bevoegde belastingdienst. Het btw-tarief kan variëren, afhankelijk van het land van bestemming voor uw bestelling en het type gekochte goederen. Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.”

Kan ik dat kabeltje nu gewoon zonder naheffing door postNL voor die €2 laten thuis bezorgen uit China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:30
Vliegvlug schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:59:
Kan ik dat kabeltje nu gewoon zonder naheffing door postNL voor die €2 laten thuis bezorgen uit China?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:02

Vliegvlug

Flight Simple

@BlackMonkey
(y) bedankt!
Dan ga ik dat ding afrekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Dit zal mijn voorlopig laatste post zijn over Aliexpress.

Na de crap die ik afgelopen maanden heb gehad met sellers zijn we nu echt wel aan een dieptepunt gekomen.
Het betreft hier toch wel sellers met een >95% score dus je zou verwachten dat het dan echt wel niet meer kan misgaan of dat de support toch wel goed is.
Deze ochtend een combined shipment ontvangen met spullen die ik wat sneller nodig had ivm de donkere dagen, namelijk voor de verlichting van mijn fiets waar ik woon werk verkeer mee doe..

2 aparte verkopers en 2 kompleet andere dingen. Bij beide ontbreekt zeer duidelijk een essentieel onderdeel waarbij beide bestellingen gewoon niet bruikbaar zijn. Bij de 1ne een bracket en bij de andere schroeven die niet echt standard zijn.

Het ontbreekt mij de moed en tijd om te bewijzen wat er fout is.

Edit: Net een seller gecontacteerd en foto's gemaakt. Deze zegt nu dat er geen missing item is en dat het pakket 87 gram woog toen het vertrok. Leg net het ding op de wegschaal hier en 87 gram. Heb hem dan gevraagd om dezelfde items daar op de weegschaal te legen. Je kan het resultaat al raden. De missing items zullen ergens bij hem liggen. Die krijgt dus al een 1 op 5 wegens die insinuatie

[ Voor 19% gewijzigd door Luke-san op 22-12-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:32
Iemand een idee hoe je ALS nummers kunt tracken? Ik heb iets besteld bij Alibaba, op de bestelpagina staat:
NLD
Arrived at forwarding center NLDHUB
2021-12-17 00:11:00
Maar dat is dus al even geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
't Is al even geleden dat ik besteld heb in China (de laatste vlak voor 1/7/21) maar bestellingen in 2021 waren/lagen al ± een maand in NL voordat ze uiteindelijk bezorgd werden. Ik heb geen idee waarom pakketjes zo lang blijven liggen op een landelijk distributie(knoop)punt.

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 28-12-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
ariekanari schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:12:
't Is al even geleden dat ik besteld heb in China (de laatste vlak voor 1/7/21) maar bestellingen in 2021 waren/lagen al ± een maand in NL voordat ze uiteindelijk bezorgd werden. Ik heb geen idee waarom pakketjes zo lang blijven liggen op een landelijk distributie(knoop)punt.
Iets met een pandemie, zie bijvoorbeeld: https://www.nu.nl/economi...-trage-postbezorging.html

Maar het ligt ook aan de gekozen verzendmethode. Aliexpress standard shipping is er in de meeste gevallen wel snel. PostNL zal wel prioriteit geven op basis van inkomsten en afspraken. Pakketjes die praktisch niks opleveren zullen wel lager op de stapel komen.

Heb zelf helaas ook een pakketje dat al erg lang blijft hangen (via Banggood):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZLxs7Gnj1iyrowgkii-raWO9BA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oHykDYMtp56wKoYZ3wzZuPcl.png?f=user_large
Besteld op 02-12. Arme vliegtuig staat er al een tijdje :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
significant schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:45:
Iemand een idee hoe je ALS nummers kunt tracken? Ik heb iets besteld bij Alibaba, op de bestelpagina staat:

[...]

Maar dat is dus al even geleden...
http://17track.net/en kan de meeste tracking codes wel volgen. Als hij daadwerkelijk in NL is kan je hem vaak omzetten naar een PostNL code via: https://internationalparceltracking.com/#/search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:32
BlackMonkey schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:20:
[...]

http://17track.net/en kan de meeste tracking codes wel volgen. Als hij daadwerkelijk in NL is kan je hem vaak omzetten naar een PostNL code via: https://internationalparceltracking.com/#/search
Check vergeten te vermelden dat 17track er geen chocolade van kan maken. Die ALS code is dus een bijzondere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
De volgende waar ik een dispute voor aan kan maken:

2021.11.03 04:15 (GMT-7): Verzending met lokaal transportbedrijf
2021.10.21 17:35 (GMT-7): Ingeklaard door de douane
2021.10.21 16:53 (GMT-7): Aangekomen in het land van bestemming
2021.10.21 12:06 (GMT-7): Het douane-inklaringsproces is gestart
2021.10.20 22:00 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2021.10.17 10:44 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2021.10.16 22:52 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2021.10.15 23:23 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2021.10.15 22:53 (GMT-7): Zending verzonden

Verzendwijze: AliExpress Saver Shipping

Nooit iets ontvangen, morgen verloopt de deadline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:52

thof

FP ProMod
kinkymen schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:33:
De volgende waar ik een dispute voor aan kan maken:

2021.11.03 04:15 (GMT-7): Verzending met lokaal transportbedrijf
2021.10.21 17:35 (GMT-7): Ingeklaard door de douane
2021.10.21 16:53 (GMT-7): Aangekomen in het land van bestemming
2021.10.21 12:06 (GMT-7): Het douane-inklaringsproces is gestart
2021.10.20 22:00 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2021.10.17 10:44 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2021.10.16 22:52 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2021.10.15 23:23 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2021.10.15 22:53 (GMT-7): Zending verzonden

Verzendwijze: AliExpress Saver Shipping

Nooit iets ontvangen, morgen verloopt de deadline
Al wel bij het lokale postkantoor wezen kijken? Al zal hij daar na bijna een maand ook al wel weer retour zijn gegaan 🤔

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:59
Eergisteren een pakketje ontvangen welke sinds 26-10-2021 op status: receveived by shipping company stond..Net het dispute gewonnen.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
thof schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:02:
[...]
Al wel bij het lokale postkantoor wezen kijken? Al zal hij daar na bijna een maand ook al wel weer retour zijn gegaan 🤔
Dat is ook een wassen neus. Die Chinese sellers vragen dat ook altijd. Super irritant is dat.
Het is nog altijd hier zo dat je een papieren bericht krijgt als het daar naar toe gaat. Tuurlijk zal dat best eens vergeten worden, maar ook daar wordt een scan gemaakt.
Als beide al vergeten zou zijn kan het (bijv. in mijn geval) op 3 verschillende locaties liggen.
Afgelopen 10 jaar misschien 20x dat verzoek gehad om dat te checken. Nog nooit heeft er spontaan iets daar gelegen.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

.

[ Voor 98% gewijzigd door Sponz op 30-12-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

TradingShenzhen is vrij scherp met de telefoonprijzen.
Maar komen daar nu wel of geen importkosten bij? Vind ze onduidelijk:
Do customs fees still have to be paid on import?
For customers in Europe, in most countries there is no customs duty on smartphones, tablets or smaller gadgets. However, customers in Europe are required to pay import sales tax, which may be levied on the ordered item by the country in question.

As a rule, the import sales tax (e.g. 19% in Germany) is paid by DHL Express / Postman. Should there be any complications with customs clearance, or should the paid fee seem too high to you, you can always contact us and we will help you with the processing. The import sales tax is calculated from the declaration value (purchase price) + shipping costs.

IMPORTANT! We also offer shipping methods that do not incur customs duties or import sales tax. One option to save costs is Global Priority.
Nou,NL rekent wel import kosten neem ik aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:38
greatgonzo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:21:
TradingShenzhen is vrij scherp met de telefoonprijzen.
Maar komen daar nu wel of geen importkosten bij? Vind ze onduidelijk:

[...]

Nou,NL rekent wel import kosten neem ik aan..
Wat zij "Import Sales Tax" noemen, is eigenlijk Vallue Added Tax, in Nederland BTW. (leid ik af uit de 19% die ze noemen voor Duitsland).

Je betaalt geen invoerrechten voor een telefoon, maar wel BTW. Bron

In het stukje zeggen ze dat die kosten worden betaald door het postbedrijf. Die gaan dat uiteraard aan jou doorbelasten en rekenen daarop een bedrag voor de verwerking.

Sommige bedrijven (zoals Ali-Express) betalen de BTW vanuit China, dan komen er geen verwerkingskosten meer bij.

EDIT: Voor meer info, zie het gelinkte topic in de topicwaarschuwing...

[ Voor 3% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-01-2022 14:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:03
Logisch, want dit betreft een internationale webshop. Voor de berekening zelf moet je de Nederlandse tarieven weten.

De regel is als de webshop een (IOSS) overeenkomst heeft met Europa en de kosten rechtstreeks met jou verrekend er verder geen kosten meer bijkomen. bv Amazon en AliExpress hebben een dergelijke regeling.
Het lijkt erop dat TradingShenzhen een dergelijke regeling niet heeft, anders worden deze extra kosten wel apart vermeld in je bestelmandje.

[ Voor 33% gewijzigd door elinx op 07-01-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-06 13:54
Let op: dinsdag 1 februari, Chinees Nieuwjaar 2022. Hou rekening met langere verwerkings- en levertijden.
Chinese people will get 7 days off from work from January 31st to February 6th in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 08-06 12:23

Poekie McPurrr

Mreoww~

Maak van die 7 dagen maar gerust een maand.. hele land is dan zo'n beetje op reis ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws; AE meldt nu zelf dat zendingen gecombineerd worden!

Voorheen kreeg je nog wel eens meerdere kleine pakketjes in één grotere zak.
Maar nu melden ze het zelf ook al.

Ik vroeg zojuist de tracking status van een tweetal zendingen op, verschijnt er een pop-up:

Your package has been upgraded to Combined Delivery
You can enjoy the benefits this time
Receive multiple orders in 1 package

Ben benieuwd of het nou nog gevolgen heeft voor de uiteindelijke aflevering.

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 17-01-2022 17:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 03:38
PostNL begint toch weer om inklaringskosten te zeuren terwijl de BTW al gewoon betaald is door mij op Aliexpres.
Is sinds 1-7 vorig jaar goed gegaan, nu plotseling vragen ze weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Hadespuiter schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:12:
PostNL begint toch weer om inklaringskosten te zeuren terwijl de BTW al gewoon betaald is door mij op Aliexpres.
Is sinds 1-7 vorig jaar goed gegaan, nu plotseling vragen ze weer geld.
Zal wel niet goed op het pakket staan. Gewoon een overzicht van de bestelling sturen waar het op staat. PostNL moet het ook doen met de informatie die vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

het is nog steeds een grote puinhoop bij PostNL.

Briefje dat het pakket klaar ligt om op te halen komt hier steevast pas na 8 dagen binnen *leuk ze sturen na 7 dagen al retour..* En de app werkt maar met 1 huis adres dat is leuk als je 2 nummers heb (12 en 12A) dus elke x dagen zeuren bij postkantoor of er iets is binnen gekomen om terug sturen te voorkomen...

Bedrijfsnaam wordt niet goed overgenomen op het inklaringsformulier richting de douane waardoor we onterecht met btw worden geconfronteerd (artikel 23 verklaring waarmee we geen btw betalen bij invoer als bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

gekke vraag misschien, maar mijn vrouw heeft voor haar werk echt plastic rietjes nodig.
Verboden in de EU, maar wel te krijgen via Aliexpress.

Al twee keer besteld, twee keer niet geleverd. Wordt dit onderschept door de douane oid?
De tracker zegt tot twee keer toe "Verzending met lokaal transportbedrijf"

Dus niet dat het vast zit bij de douane

[ Voor 20% gewijzigd door greatgonzo op 25-01-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
greatgonzo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:06:
mijn vrouw heeft voor haar werk echt plastic rietjes nodig. Verboden in de EU, maar wel te krijgen via Aliexpress.
Amazon.com levert ze nog wel, kennelijk ook naar NL. Amazon.nl levert alleen nog plastic rietjes van hard plastic, mag dat ook?
https://www.amazon.com/Plastic-Straw/s?k=Plastic+Straw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je voor je werk afhankelijk er van bent en daarom maar Aliexpress kwaliteit gaat bestellen, zou ik toch echt kijken naar alternatieven of alternatieve werkwijzes. Of je gebruikt ze niet voor menselijke interactie, maar in kunst/creatief ofzo.

Maar goed, via amazon.de zijn er zat ouderwetse te krijgen.

https://www.amazon.de/-/e...n-Cocktail/dp/B094HXHV55/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:20

red bull

Keeps me awake !

gekke vraag misschien, maar mijn vrouw heeft voor haar werk echt plastic rietjes nodig.

Al twee keer besteld, twee keer niet geleverd. Wordt dit onderschept door de douane oid?

Soms moet je ook gewoon veeel geduld hebben... waarschijnlijk komen ze nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Dan ligt het bij postnl en die laat momenteel goedkope pakketjes uit china tussen de 6 a 8 weken in hun magazijn liggen. Komt vanzelf wel, alleen super geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 10:57
kinkymen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Dan ligt het bij postnl en die laat momenteel goedkope pakketjes uit china tussen de 6 a 8 weken in hun magazijn liggen. Komt vanzelf wel, alleen super geduld hebben
Is daar ergens een bron van dat postnl dat doet? Ik merk ook sinds december dat verzending vanuit aliexpress wel erg traag is. Daarvoor ontving ik pakketjes in 2 a 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 10:57

Neehoor, hier 3 maanden geleden besteld en gewoon binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Bij de inklaring blijkt een behoorlijke onderbezetting te zijn en dat zorgt ervoor dat alles vertraging oploopt. Ze proberen zoveel mogelijk binnen twee weken de pakketten in te klaren.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven vloekt op Ali Express

Ze hebben 3 bestellingen gecombineerd, 2 ervan zijn zojuist aangekomen, de 3e bleek niet van mij maar voor iemand in Zwitserland te zijn :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57
Ik kom er niet uit met 'gecombineerd verzenden'.

Een aantal producten van verschillende shops hebben elke een geschatte levering op 30 maart. Maar er staat onder dat een gecombineerd verzending vanaf 8 euro een geschatte levering op 4 maart heeft.

Als ik de verschillende producten van verschillende shops in mijn winkelwagen zet, dan kom ik op 19 euro. Maar er staat nog steeds een geschatte levering op 30 maart.

Hoe werkt gecombineerd versneld verzenden?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Lisadr schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:09:
Ik kom er niet uit met 'gecombineerd verzenden'.

Een aantal producten van verschillende shops hebben elke een geschatte levering op 30 maart. Maar er staat onder dat een gecombineerd verzending vanaf 8 euro een geschatte levering op 4 maart heeft.

Als ik de verschillende producten van verschillende shops in mijn winkelwagen zet, dan kom ik op 19 euro. Maar er staat nog steeds een geschatte levering op 30 maart.

Hoe werkt gecombineerd versneld verzenden?
Toevallig heb ik dit in januari uitgeprobeerd en net een afgelopen week mijn pakketje ontvangen. Ik had besteld bij 4 verschillende shops en dan in de winkelwagen aangegeven dat het een gecombineerde verzending moet worden. Na het bestellen kreeg elk product een eigen (verschillende!) verwachte ontvangstdatum. Dus ik dacht al dat het mislukt zou zijn, maar niets was minder waar: later in het proces na verzending werd het ineens gecombineerd en lag het ineens op de deurmat :)

26 januari besteld, 24 januari eerste pakketje verzonden, vervolgens na wat sorteringen op 8 februari het land verlaten, 11 februari door de NL customs heen en 12 februari op de mat.

Ging sneller dan verwacht, oorspronkelijke schattingen waren begin maart en begin april :X

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik heb er inmiddels hoofdpijn van. :(

Ik heb met een verkoper op AliExpress een aankoop geregeld van $1160,16 in zijn store, inclusief verzending. We hebben vervolgens afgesproken dat we die koop voor $1000 inclusief verzending gaan doen.

So far so good, ik plaats de items in mijn winkelmandje. Ik ga afrekenen, er wordt $1160,16 getoond. Vervolgens wordt er onderaan getoond dat er een "price adjustment" wordt gedaan. Er gaat $201,35 af.

Grand total wordt $958,81.

De verkoper geeft nu aan dat de order die ik heb geplaatst hem minder dan $1000 oplevert, hij komt $41,19 tekort. We hebben de order gecancelled en ik krijg daar een refund voor.

Maar goed, nu de juiste order plaatsen. Nu ik wat beter kijk, zou er voor mijn gevoel $1000 bovenaan moeten staan, in plaats van $1160,16. En zou ik dus nog een kortingscode ergens moeten invullen.

Dat zou dan ook betekenen dat de "Grand total" een stuk minder wordt. Want er zal meer van de prijs af gaan en er zal dan wel iets minder VAT gereken worden.

Maar, dat zal dan ook resulteren in dat de verkoper nog minder geld krijgt.

Wat mis ik hier? Of mist de verkoper iets? Die "price adjustment", dient de verkoper daar iets mee te doen? Moet hij die VAT weer ergens claimen na het processen van de order, zodat hij zijn ontbrekende geld krijgt?

Het wordt er niet makkelijker op. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tq4KRK7/Screenshot-20220218-081254.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tqL5PSx/Screenshot-20220218-081410.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jvK09qQ/Screenshot-20220218-082929.jpg

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tanuki schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:58:
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik heb er inmiddels hoofdpijn van. :(

Ik heb met een verkoper op AliExpress een aankoop geregeld van $1160,16 in zijn store, inclusief verzending. We hebben vervolgens afgesproken dat we die koop voor $1000 inclusief verzending gaan doen.

So far so good, ik plaats de items in mijn winkelmandje. Ik ga afrekenen, er wordt $1160,16 getoond. Vervolgens wordt er onderaan getoond dat er een "price adjustment" wordt gedaan. Er gaat $201,35 af.

Grand total wordt $958,81.

De verkoper geeft nu aan dat de order die ik heb geplaatst hem minder dan $1000 oplevert, hij komt $41,19 tekort. We hebben de order gecancelled en ik krijg daar een refund voor.

Maar goed, nu de juiste order plaatsen. Nu ik wat beter kijk, zou er voor mijn gevoel $1000 bovenaan moeten staan, in plaats van $1160,16. En zou ik dus nog een kortingscode ergens moeten invullen.

Dat zou dan ook betekenen dat de "Grand total" een stuk minder wordt. Want er zal meer van de prijs af gaan en er zal dan wel iets minder VAT gereken worden.

Maar, dat zal dan ook resulteren in dat de verkoper nog minder geld krijgt.

Wat mis ik hier? Of mist de verkoper iets? Die "price adjustment", dient de verkoper daar iets mee te doen? Moet hij die VAT weer ergens claimen na het processen van de order, zodat hij zijn ontbrekende geld krijgt?

Het wordt er niet makkelijker op. :)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het lijkt mij wel duidelijk. De prijs die je per stuk ziet is inclusief BTW. Als je voor meer dan 150 EUR besteld, dan houd Aliexpress geen BTW in, maar moet je die zelf voldoen(naheffing postNL). Van de totaalprijs wordt vervolgens de BTW afgehaald. Dit is de price adjustment.
Jij wil een deal sluiten met de verkoper. Is dit 1000 USD inclusief BTW of exclusief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
denuz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Het lijkt mij wel duidelijk. De prijs die je per stuk ziet is inclusief BTW. Als je voor meer dan 150 EUR besteld, dan houd Aliexpress geen BTW in, maar moet je die zelf voldoen(naheffing postNL). Van de totaalprijs wordt vervolgens de BTW afgehaald. Dit is de price adjustment.
Jij wil een deal sluiten met de verkoper. Is dit 1000 USD inclusief BTW of exclusief?
Dit kreeg ik zojuist terug: "yes, the $1000 we agree is not include tax."

De Bottom Line lijkt te zijn dat ik de bestelling beter kon plaatsen zonder te communiceren, dan was ik $40 goedkoper uit. :')

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tanuki schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:24:
[...]

Dit kreeg ik zojuist terug: "yes, the $1000 we agree is not include tax."

De Bottom Line lijkt te zijn dat ik de bestelling beter kon plaatsen zonder te communiceren, dan was ik $40 goedkoper uit. :')
Hehe. Nog een keer onderhandelen :). Als de excl BTW prijs 958 is kan het sowieso wel voor 900. En anders, nog genoeg andere sellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
denuz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Hehe. Nog een keer onderhandelen :). Als de excl BTW prijs 958 is kan het sowieso wel voor 900. En anders, nog genoeg andere sellers.
Hij komt nu met:
for aliexpress shipping way to order , there is no discount.
but for express shipping way to order, we did offer discount. as we explained it should be $1050, but we cut $25 off and don't charge cost for 1 sk2 tracks, make the finnal price $1000.

our price is ready to order price. Business is a competitive activity. we don't set a high price.
Dus ik laat het idd even rusten en ik ga verder kijken. :) Of misschien over een paar dagen nog eens vragen "Hey, wanna make a sale?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 12:58

g0tanks

Moderator CSA
AliExpress lijkt de website een beetje geüpdatet te hebben. De orderhistorie-pagina is nu een stuk minder brak. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Heb vorig jaar november een ps5 ventilator gekocht rond de 50€ die nu defect is. De verkoper reageert dat het niet aan het product ligt en ik maar een dispute in moet dienen als ik het daar niet mee eens ben. Nu krijg ik een melding dat ik alleen een dispute in kan dienen tot 14 dagen na bevestiging ontvangst. Is er nog iets anders wat ik kan doen of ben ik nu gewoon geld kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
PostalDude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:20:
Heb vorig jaar november een ps5 ventilator gekocht rond de 50€ die nu defect is. De verkoper reageert dat het niet aan het product ligt en ik maar een dispute in moet dienen als ik het daar niet mee eens ben. Nu krijg ik een melding dat ik alleen een dispute in kan dienen tot 14 dagen na bevestiging ontvangst. Is er nog iets anders wat ik kan doen of ben ik nu gewoon geld kwijt?
Volgens deze website, heb je max 60 dagen na betaling. Soms kan je wel extra garantie bijkopen.
https://vraagalex.com/aliexpress-garantie/

Ik vermoed dat het hier ophoud, tenzij je nog iets van een garantie/verzekering optie hebt je creditcard maatschappij en/of bank en daar mee betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Blijkbaar. Denk dat het 60 dagen na betaling is en dat vervalt naar 15 dagen na bevestiging van ontvangst.
Er staat onder het product met grote letters; 90 dagen kopersbescherming. Als je daarop klikt krijg je een hele pagina waar ook weer staat; Als u geen minnelijke overeenkomst kunt bereiken nadat u contact hebt opgenomen met de verkoper, kunt u eenvoudig een claim indienen door een geschil te openen binnen 15 dagen na de levering van uw bestelling of het einde van de bevestigingsperiode voor de ontvangst van het pakket (zoals vermeld in uw bestelgegevens).
Dus wat je dan met die 90 dagen kunt is mij een raadsel.

Heb met de bot van alieexpress gechat en ze sturen de verkoper een bericht om het op te lossen. Ben benieuwd. De verkoper was eerder niet behulpzaam toen ik klachten had over het product en zelfs een dispute heb ingediend die zonder terugmelding is afgemeld. Ze hebben mijn berichten wel gelezen maar krijg geen reactie.

[ Voor 38% gewijzigd door PostalDude op 21-02-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
@PostalDude Kun je de beoordeling van de transactie nog wijzigen of zit deze middels op slot?
Indien ja en er geen snelle reactie van de verkoper komt de beoordeling afwaarderen naar 1 ster met een korte motivatie. Een niet 5 sterren beoordeling schijnt erg pijnlijk voor verkopers op AE te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
PostalDude schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:20:
....
Dus wat je dan met die 90 dagen kunt is mij een raadsel.
...
90 dagen kopersbescherming gaat in vanaf de dag van versturen en stopt 15 dagen na levering.
Het dient ervoor dat de transactie zelf naar wens verloopt. De verkoper krijgt nl. pas uitbetaald, zodra het pakket ontvangen is.
Vandaar dat deze bescherming nog maar kort doorloopt na levering.
Het heeft niks met garantie op een werkend product te maken, zoals wij die kennen.
Aan het eind van die 90 dagen kan je bv een dispute openen als er niet geleverd is, of 15 dagen na levering als het product defect of anders dan besteld is.

Garantie op het product is ten laste van de verkoper zelf
In praktijk is die meestal niets waard en moet het item soms eerst teruggestuurd worden voor eigen kosten.
Wel is eea afhankelijk of het om tussenhandelaren gaat of verkopers die een merk voeren.

igv tussenhandel kan je na ontvangst meestal iedere medewerking vergeten. Deze shops bestaan vaak ook maar kort, iets wat je bv kan zien als je de datum bekijkt hoelang deze al op Ali aanwezig is. Soms enkele weken of soms maanden.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 22-02-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Allemaal erg onduidelijk vind ik persoonlijk.
De verkoper heeft gereageerd dat ik een dispute in moet dienen om het terug te sturen maar dat kan dus niet. Heb met Alieepxress gechat en die gaven gelijk een refund. Via chat zeiden ze dat het goed kwam terwijl ik tegelijk een mailtje kreeg dat de refund niet verwerkt kon worden omdat kopersbescherming was verlopen.

Na poosje chatten gaven ze aan dat een expert team binnen 24 uur contact opneemt om de refund te regelen.
Blijf het raar vinden dat je dus eigenlijk maar 15 dagen garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
PostalDude schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:39:
....
Dan begrijp je nog steeds niet dat het alleen een leveringsgarantie betreft, wat iets anders is dan de productgarantie zoals wij die kennen.

De verkoper op Aliexpress wordt pas betaald als het product geleverd is.
Tot zolang blijft het door jou betaalde bedrag in depot..
Na 90 dagen, of als jij aangeeft het "juiste" artikel ontvangen te hebben, wordt het bedrag naar de verkoper overgemaakt. Dit zal waarschijnlijk na die 15 dagen zijn.
Binnen die tijd kan Aliexpress dus zelfstandig een eventueel dispute behandelen.
Daarna is het alleen via de verkoper.

[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 23-02-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
PostalDude schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:39:
Allemaal erg onduidelijk vind ik persoonlijk.
De verkoper heeft gereageerd dat ik een dispute in moet dienen om het terug te sturen maar dat kan dus niet. Heb met Alieepxress gechat en die gaven gelijk een refund. Via chat zeiden ze dat het goed kwam terwijl ik tegelijk een mailtje kreeg dat de refund niet verwerkt kon worden omdat kopersbescherming was verlopen.

Na poosje chatten gaven ze aan dat een expert team binnen 24 uur contact opneemt om de refund te regelen.
Ik ga er vanuit dat China niet zoveel consumentenbescherming heeft als de EU, en calculeer dat in in mijn aankopen. Ook al omdat terugsturen om het te laten repareren meestal ook niet echt economisch haalbaar is...

Garantie tot op de hoek dus, zoals hier nog niet eens zo gek lang geleden ook gewoon mogelijk was :-)

Weet je ook meteen waarom die dingen die je zelf zo goedkoop uit China kan halen, ineens een paar keer over de kop gaat wanneer het hier in een winkel ligt. De bruto marge van Action zal heel hoog zijn, maar vervolgens moeten zij wel een winkel bekostigen, en de Europese consumentenwetgeving naleven, wat jouw verkoper in China dus niet hoeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Ja dat snap ik ook. Maar die ventilator van de PS5 is niet iets wat ik hier in Nederland kan kopen.
Ja van die dozenschuivers die het zelf in China inkopen en hier voor 5x de prijs verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
PostalDude schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:34:
... dozenschuivers die het zelf in China inkopen en hier voor 5x de prijs verkopen.
Tja....Maar die vallen formeel wel onder het EU recht op productgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ja dat snap ik ook. Maar die ventilator van de PS5 is niet iets wat ik hier in Nederland kan kopen.
Ja van die dozenschuivers die het zelf in China inkopen en hier voor 5x de prijs verkopen.
Lijkt me stug dat een ventilator voor 250 euro verkocht wordt, maar voor dat extra geld leveren die wel verplicht minimaal 2 jaar garantie in NL :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ooh, dan houd je na het opnieuw aanschaffen van dit exemplaar nog 3 keer de aanschafprijs over om de rest van je garantie te bekostigen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Wild Chocolate schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Ik ga er vanuit dat China niet zoveel consumentenbescherming heeft als de EU, en calculeer dat in in mijn aankopen. Ook al omdat terugsturen om het te laten repareren meestal ook niet echt economisch haalbaar is...

Garantie tot op de hoek dus, zoals hier nog niet eens zo gek lang geleden ook gewoon mogelijk was :-)

Weet je ook meteen waarom die dingen die je zelf zo goedkoop uit China kan halen, ineens een paar keer over de kop gaat wanneer het hier in een winkel ligt. De bruto marge van Action zal heel hoog zijn, maar vervolgens moeten zij wel een winkel bekostigen, en de Europese consumentenwetgeving naleven, wat jouw verkoper in China dus niet hoeft.
Je kan ook met Klarna kopen, als het product niet goed is moet de verkoper het oplossen en wordt de "eis" om te betalen bevroren tot dat de verkoper het op heeft gelost en jij tevreden bent.
Ik had ook een €86 klok besteld bij Banggood en betaald met Klarna, de klok werkte niet goed en aangetoond met filmpje.
Klarna ingelicht en die hadden de betaling bevroren en zeiden dat de verkoper mij een werkend product moet leveren of moet zorgen dat ik "tevreden" was.
Hoop vragen van Banggood o.a. wil je het product repareren, apparaat moet een update hebben, enz.
Uiteindelijk er mee ingestemd dat ze een nieuwe opstuurde die wel goed was, en na mijn tevredenheid heb ik uiteindelijk betaald bij Klarna.
Dus mijn advies/tip is: betaal vanaf nu met Klarna voor wat meer zekerheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
mongkut schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:06:
...
Dus mijn advies/tip is: betaal vanaf nu met Klarna voor wat meer zekerheid.
Ook dan gaat het om een leveringgarantie.
Als het product in "goede" staat geleverd is en korte tijd later het begeeft kan Klarna ook niets voor je doen en ben je wederom aangewezen op de verkoper.
AliExpress betaald de verkoper ook pas nadat het product geleverd is, wat volgens mij hetzelfde resultaat geeft.
Paypal geeft ook leveringgarantie en heeft bovendien een terugzend service.

Een productgarantie heb je alleen als je in de EU koopt bij een EU bedrijf.

[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 25-02-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
elinx schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:35:
[...]
Ook dan gaat het om een leveringgarantie.
Als het product in "goede" staat geleverd is en korte tijd later het begeeft kan Klarna ook niets voor je doen en ben je wederom aangewezen op de verkoper.
AliExpress betaald de verkoper ook pas nadat het product geleverd is, wat volgens mij hetzelfde resultaat geeft.
Paypal geeft ook leveringgarantie en heeft bovendien een terugzend service.

Een productgarantie heb je alleen als je in de EU koopt bij een EU bedrijf.
In alle betalings-zaken die jij aan geeft heb je al betaald, met Klarna niet, en betaal je pas als het product geleverd is en als er geen defecten zijn en als jij daar mee tevreden bent zo als werd beloofd in verkoop verhaal.
Of het product daarna kapot gaat is in mijn betalingsadvies niet mijn punt.
elinx schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:35:
[...]
vertel :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
mongkut schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:52:
.....
Of het product daarna kapot gaat is in mijn betalingsadvies niet mijn punt.
Dan heb je eerdere reacties gemist want het gaat om een product wat in november is gekocht en al na enkele maanden stuk is gegaan en de koper meer had verwacht van de garantieregeling.

Je hebt niet altijd een keus voor de betalingsmethode die je wenst.
Waar het om gaat dat er een vorm van leveringsgarantie wordt geboden dat de mogelijkheid geeft om je geld terug te krijgen als er niets of rommel geleverd wordt.
Voor een gewenste langer lopende productgarantie moeten andere keuzes worden gemaakt, waar over het algemeen een prijskaartje aan hangt.
Dat valt te lezen in de voorwaarden die voor verkopers gelden, onder het kopje:
"Pricing policy and payment systems on AliExpress"
"The seller only receives payment when the buyer confirms receipt of the item, so the deposit may take 5 to 7 working days to appear."

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 25-02-2022 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
elinx schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:12:
[...]
Je hebt niet altijd een keus voor de betalingsmethode die je wenst.
Mijn punt is alleen dat je geen sores hebt als het product kapot aan komt of helemaal niet aankomt als je geen PayPal of creditcard hebt en met Klarna betaald.
Wat garantie betreft neem ik dat voor lief bij AE, daar betaal je ook een stuk minder dan de websites en winkels hier in NL, die dat wel zeggen maar ook niet altijd bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Hallo,

Ik kwam vandaag de site https://garmade.com/ tegen, had er nooit van gehoord, maar prijstechnisch best leuk evenals de snelle leveringen. Onduidelijk voor mij is of je achteraf niet wordt getrakteerd op een invoerheffing. Ik heb overigens via het telefoonnummer moeten achterhalen dat het een Chinese site betreft. En komen de spullen wel uit China?

Iemand ervaringen met https://garmade.com/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zijn er mensen die (met enige regelmaat) microSD kaartjes kopen op AliExpress?

Ik heb er een aantal nodig, maar wil voorkomen fakes te kopen. Ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden op Dealextreme altijd Kingston kaartjes kocht, maar goed, of die nou altijd echt waren weet ik eigenlijk niet.

Inmiddels is het maken van fakes veel lucratiever dan een aantal jaren geleden lijkt me, dus ik verwacht dat men hier wel iets mee doet.

Dat klopt ook, als ik bij verkopers ga kijken in de reviews en dan met name de 1* reviews bekijk, zie ik regelmatig voorbij komen dat het bestelde kaartje trager is dan geadverteerd (zou in mijn geval nog niet zoveel uit maken), maar ook dat de kaartjes minder opslag hebben in werkelijkheid dan gerapporteerd. En dat laatste zou uiteraard wel een issue zijn.

De tactiek volgens o.a. Reddit zou zijn om te sorteren op het aantal orders en dan de top 10 o.i.d. te pakken en daar dan je verkoper uit te selecteren. Resultaat: ze hebben allemaal reviews waarin staat dat ze niet jofele producten versturen. :')

Dus wat doe je dan? Ik heb een stuk of 10 kaartjes nodig, ga ze dan bij de action halen oid zou je zeggen, maar de helft van de prijs of 1/3e van de prijs is toch best leuk. Bij Action is een 32 GB MicroSD 10 euro. Ik zie ze een stuk goedkoper op AE + ik heb in een paar gevallen al meer dan genoeg aan 2 GB.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
Tanuki schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:55:

Ik heb er een aantal nodig, maar wil voorkomen fakes te kopen. Ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden op Dealextreme altijd Kingston kaartjes kocht, maar goed, of die nou altijd echt waren weet ik eigenlijk niet.

Inmiddels is het maken van fakes veel lucratiever dan een aantal jaren geleden lijkt me, dus ik verwacht dat men hier wel iets mee doet.

Dat klopt ook, als ik bij verkopers ga kijken in de reviews en dan met name de 1* reviews bekijk, zie ik regelmatig voorbij komen dat het bestelde kaartje trager is dan geadverteerd (zou in mijn geval nog niet zoveel uit maken), maar ook dat de kaartjes minder opslag hebben in werkelijkheid dan gerapporteerd. En dat laatste zou uiteraard wel een issue zijn.

De tactiek volgens o.a. Reddit zou zijn om te sorteren op het aantal orders en dan de top 10 o.i.d. te pakken en daar dan je verkoper uit te selecteren. Resultaat: ze hebben allemaal reviews waarin staat dat ze niet jofele producten versturen. :')

Dus wat doe je dan? Ik heb een stuk of 10 kaartjes nodig, ga ze dan bij de action halen oid zou je zeggen, maar de helft van de prijs of 1/3e van de prijs is toch best leuk. Bij Action is een 32 GB MicroSD 10 euro. Ik zie ze een stuk goedkoper op AE + ik heb in een paar gevallen al meer dan genoeg aan 2 GB.
Doe het jezelf niet aan en koop het gewoon in Europa. Pricewatch staat er vol mee, en kost weinig: pricewatch: Kingston Canvas Select Plus microSDHC 32GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:51
Tanuki schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:55:
Yep. Tig jaar geleden. Nooit doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gewoon niet doen
Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU