Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:39
Daradius schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:39:
[...]

hmm goed om te weten, thx :) . dan heb ik denk ik voor de captures per ongeluk alles al hoog genoeg ge researched. ik heb namelijk altijd wel een doodshoofdje zien staan (behalve bij de elder dragons). Moet wel zeggen dat ik alle voetstappen die ik tegen kom wel eventjes mee neem.
Elder dragons kun je niet vangen als het goed is.

Naast die armor guide ook maar eens Charge Blade guides opzoeken, zag een paar combo's voorbij komen die ik nog niet heb gezien door zelf te proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
hebben andere mensen ook de vraagtekens bij de performance van dit spel op de ps4? dus niet de pro.

ik heb vaak het gevoel dat ik de 30fps niet eens haal. voelt allemaal heel hakkelig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Flghter1982 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:11:
hebben andere mensen ook de vraagtekens bij de performance van dit spel op de ps4? dus niet de pro.

ik heb vaak het gevoel dat ik de 30fps niet eens haal. voelt allemaal heel hakkelig aan.
Ik gok dat ik de game voornamelijk rond de 25 FPS speel met mijn PS4 fan op MAX TURBO JET, en ja die zijn helemaal stofvrij voor de rest.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
YouTube: Monster Hunter World: PS4/PS4 Pro vs Xbox One/Xbox One X Comparison ...
Blijkbaar is het steeds net wel, net niet met af en toe een dipje naar ver onder de 30 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:18:
YouTube: Monster Hunter World: PS4/PS4 Pro vs Xbox One/Xbox One X Comparison ...
Blijkbaar is het steeds net wel, net niet met af en toe een dipje naar ver onder de 30 zelfs.
wel balen. het is wel speelbaar maar ik ben erg gevoeling voor fps. mischien ook wel wat verpest door de pc. daar zou ik je nog kunnen vertellen of een scherm op 144hz of 165hz staat ingesteld. ach.. bank vermaak moeten maar niet teveel eisen aan gesteld worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Elder dragons kun je niet vangen als het goed is.

Naast die armor guide ook maar eens Charge Blade guides opzoeken, zag een paar combo's voorbij komen die ik nog niet heb gezien door zelf te proberen :p
Correct, elder dragons kan je idd niet vangen. Maar weet niet zeker of het "doodshoofdje" wel op de mini map verschijnt als hij bijna dood is. (als je scout fly level hoog genoeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flghter1982 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:11:

Met sommige annimaties heeft mijn "gewone "PS4 moeite, vooral als ik "arc shot" van mijn bow spam, verder hier en daar wat drops maar ik vind het niet heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Daradius schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:31:
[...]

Correct, elder dragons kan je idd niet vangen. Maar weet niet zeker of het "doodshoofdje" wel op de mini map verschijnt als hij bijna dood is. (als je scout fly level hoog genoeg is).
Ah, op die manier. Zou ik je verder niet wat over kunnen zeggen, ben nog lang niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Er zijn bepaalde acties waar ze de framerate bewust verlagen. Charge Hammer van slope bijvoorbeeld, wanneer die raakt dan doen ze bewust een slowdown om het meer epic te laten aanvoelen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:03
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Met sommige annimaties heeft mijn "gewone "PS4 moeite, vooral als ik "arc shot" van mijn bow spam, verder hier en daar wat drops maar ik vind het niet heel storend.
dit is uiteraard totaal offtopic, maar ik vermoed dat we langzaam aan toch echt duidelijke verschillen gaan zien in de verschillende generaties van consoles, een mooi voorbeeld is inderdaad met monster hunter en het zou me echt niet verbazen dat toekomstige games "klachten" krijgen van PS4/XB1 gebruikers, waar dat bij de Pro/X gebruikers minder zal zijn.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

ourplayground schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:52:
[...]

dit is uiteraard totaal offtopic, maar ik vermoed dat we langzaam aan toch echt duidelijke verschillen gaan zien in de verschillende generaties van consoles, een mooi voorbeeld is inderdaad met monster hunter en het zou me echt niet verbazen dat toekomstige games "klachten" krijgen van PS4/XB1 gebruikers, waar dat bij de Pro/X gebruikers minder zal zijn.
Dat zal vast gebeuren maar volgens mij is er sowieso een issue met de geografische locatie van de MH servers op dit moment, een hele hoop high ping aziaten op "onze" servers. Geeft niet, maar veroorzaakt wel lag e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Wat is de 3rd weekly quest eigenlijk, bij mij is die nog enkel vraagtekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
ArgantosNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:08:
Wat is de 3rd weekly quest eigenlijk, bij mij is die nog enkel vraagtekens.
5(?) 7 sterren quests afronden

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Wat is de bow for endgame content? Ik lees veel over Nirg/Diablos bows en dan een combi van gear tbv armor pen en dragon piercer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Grumpmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:16:
[...]

5(?) 7 sterren quests afronden
De 7 ster quests heb ik nog niet, dat verklaart een hoop, Ik zit op het moment over de helft van de ??? rathian zoektocht. Ik gok dat de 7 ster vrijkomt daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
ArgantosNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:18:
[...]

De 7 ster quests heb ik nog niet, dat verklaart een hoop, Ik zit op het moment over de helft van de ??? rathian zoektocht. Ik gok dat de 7 ster vrijkomt daarna.
Volgens mij was dat de trigger, ja. Dus het zou deze week nog mogelijk moeten zijn ;)

Ik moet de andere ook nog doen... ach ja, nog zat tijd.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Een vriend van me heeft moeite om in de game te komen, hij krijgt constant het beruchte 5038F-MW1 error.

Iemand die weet wat we hiertegen kunnen doen?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Grumpmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Volgens mij was dat de trigger, ja. Dus het zou deze week nog mogelijk moeten zijn ;)

Ik moet de andere ook nog doen... ach ja, nog zat tijd.
ik moet nog 2 legiana's die wil ik HR doen dan hoop ik mijn armor compleet te hebben. 3 pieces zorah magdaros + 2 piece legiana + zorah charged blade. combi klaar dat hopelijk zal werken voor veel beasts en bonus quest rewards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kwam deze website tegen online manual voor Monster Hunter:

http://game.capcom.com/manual/MHW/en/ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Iemand hier die info heeft over de al dan niet samenhang tussen de scoutfly levels en de monster research levels? Ik verzamel toch ontzettend veel tracks van monster, krijg heel vaak levelups te zien, maar geen idee of dat dan de monster research levels zijn of de scoutfly levels. Er verandert tamelijk weinig lijkt wel;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lienuks schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:16:
Wat is de bow for endgame content? Ik lees veel over Nirg/Diablos bows en dan een combi van gear tbv armor pen en dragon piercer
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet, ben nog niet bij de HR. Verder heb ik verschillende wapens geprobeerd maar op lance en hammer na lijkt de rest niet te werken om de een of andere reden.

Merk wel dat ik niet veel moeite heb op dit moment om monster te doden met de bow. Dit zal wel veranderen als ik op HR zit.

Verder is mijn tactiek eigenlijk elke keer zoveel mogelijk de arc shot in te zetten waardoor het monster neervalt en daarna dragon piercer door de langste lengte van het monster te schieten voor max. dmg.

Zo nu en dan status effect toe te passen dmv paralysis voor extra down-time.
Ben nog geen monster tegengekomen op Anjanath na dat echt heel moeilijk was omdat ik altijd zorg dat er wat ruimte tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet, ben nog niet bij de HR. Verder heb ik verschillende wapens geprobeerd maar op lance en hammer na lijkt de rest niet te werken om de een of andere reden.

Merk wel dat ik niet veel moeite heb op dit moment om monster te doden met de bow. Dit zal wel veranderen als ik op HR zit.

Verder is mijn tactiek eigenlijk elke keer zoveel mogelijk de arc shot in te zetten waardoor het monster neervalt en daarna dragon piercer door de langste lengte van het monster te schieten voor max. dmg.

Zo nu en dan status effect toe te passen dmv paralysis voor extra down-time.
Ben nog geen monster tegengekomen op Anjanath na dat echt heel moeilijk was omdat ik altijd zorg dat er wat ruimte tussen zit.
Gewoon even om te checken arc shot is rondje toch? als in de "special" shot? (Ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lienuks schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:04:
[...]

Gewoon even om te checken arc shot is rondje toch? als in de "special" shot? (Ps4)
3x op rondje (O) achter elkaar, of L2+R2+O.

Met die laatste kun je als je tijd hebt deze ook plaatsen waar je wil.

Bij 3x (O) volgt deze je eerdere schoten, hierin krijg je vanzelf handigheid na een paar great jagras om te oefenen.

als er stenen uit de hemel op het monster donderen heb je de goede ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:10:
[...]

3x op rondje (O) achter elkaar, of L2+R2+O.

Met die laatste kun je als je tijd hebt deze ook plaatsen waar je wil.

Bij 3x (O) volgt deze je eerdere schoten, hierin krijg je vanzelf handigheid na een paar great jagras om te oefenen.

als er stenen uit de hemel op het monster donderen heb je de goede ;)
Dan hebben we het inderdaad over hetzelfde, zag vandaag ook een referentie waarbij de R2+R2+R2+ O meer damage doet dan drie keer full charged vanwege timewindow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Seroczynski schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Ik gok dat ik de game voornamelijk rond de 25 FPS speel met mijn PS4 fan op MAX TURBO JET, en ja die zijn helemaal stofvrij voor de rest.
Wel een spel dat de Fan enorm doet blazen inderdaad. Heb af en toe het idee dat de Pro gaat opstijgen.
Heb ik bij andere spellen nog niet ervaren in die mate.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lienuks schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Dan hebben we het inderdaad over hetzelfde, zag vandaag ook een referentie waarbij de R2+R2+R2+ O meer damage doet dan drie keer full charged vanwege timewindow
Dat weet ik zo niet, er zijn inderdaad wel combinaties waarmee er meer DPS gedaan wordt, alleen heeft Dragon piercer en arc shot een grotere kans om parts te breken heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Lienuks schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Ligt er toch ook aan of je coatings gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Ligt er toch ook aan of je coatings gebruikt?
Scheelt zonder coating ook al iets van 50 damage (240 t.o.v. 290 damage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Dat weet ik zo niet, er zijn inderdaad wel combinaties waarmee er meer DPS gedaan wordt, alleen heeft Dragon piercer en arc shot een grotere kans om parts te breken heb ik het idee
Dat zou heel goed kunnen, ik persoonlijk spam elke cooldown die ik heb in de korte timeframes voordat ik een charge of firebreath over me heen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Lienuks schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:35:
[...]

Scheelt zonder coating ook al iets van 50 damage (240 t.o.v. 290 damage)
Ik doelde er meer op dat je zonder coatings beter de combo's kunt doen en met de charges omdat het belangrijker is om ze te applyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:37:
[...]

Ik doelde er meer op dat je zonder coatings beter de combo's kunt doen en met de charges omdat het belangrijker is om ze te applyen.
Correct, tevens juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ik zat nog eens te denken waarom ik niet zo van craften hou in spellen, maar het komt er denk ik op neer dat ik geen mats wil verspillen aan iets wat mogelijk toch niet optimaal is. Zo heb ik meer dan genoeg mats voor 4 of 5 high rank bone armor set, maar wat als er nu een betere item is en dat ik dan net die mats mis?
Ik ben dan ook echt een verzamelaar. Liever 3000 monster bones in de bank, dan er 1 gebruiken voor iets wat mogelijk snel vervangen gaat worden. drama, drama :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:42:
Ik zat nog eens te denken waarom ik niet zo van craften hou in spellen, maar het komt er denk ik op neer dat ik geen mats wil verspillen aan iets wat mogelijk toch niet optimaal is. Zo heb ik meer dan genoeg mats voor 4 of 5 high rank bone armor set, maar wat als er nu een betere item is en dat ik dan net die mats mis?
Ik ben dan ook echt een verzamelaar. Liever 3000 monster bones in de bank, dan er 1 gebruiken voor iets wat mogelijk snel vervangen gaat worden. drama, drama :(
Je kunt ze "downgraden" en dan krijg je de materials weer terug, misschien wist je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

YouTube: Monster Hunter World | Bow Tutorial legt perfect de beste combos en mechanics uit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-02-2018 16:45 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ik weet dat dat voor wapens kan, maar ook voor armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:45:
Ik weet dat dat voor wapens kan, maar ook voor armor?
Ahh nee dat niet volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Behalve de gems/marrow/plate is geen enkel item echt zeldzaam, en zelfs die zijn relatief goed te farmen danwel te transmuten (via die Elder bij die kookpot in de tradeyard). Wees niet bang om hier wat items uit te geven voor betere armor, wapens of wat dan ook. Part of the experience! Let the bones roll!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
gewoon lekker maken joh :P je kan de materials anders toch weer farmen. Ik had in mijn eerste monster hunter game een beetje hetzelfde, maar nu boeit het me niet meer zo of ik genoeg heb of niet. Als ik niet genoeg heb, mep ik het monster nog wel een keer neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Haha, die Elder Melder heb ik een keer het menu doorgekeken. "Oh, hier moet ik items voor opgeven. Doei!"

Ik moet me een keer over dat punt heen zetten, maar de "just do it"-methode lijkt vooralsnog niet te werken.
-edit- Het probleem is in ieder geval gevonden, eerste stap naar de oplossing :)

[ Voor 15% gewijzigd door Yukidaruma op 05-02-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:48:
Haha, die Elder Melder heb ik een keer het menu doorgekeken. "Oh, hier moet ik items voor opgeven. Doei!"

Ik moet me een keer over dat punt heen zetten, maar de "just do it"-methode lijkt vooralsnog niet te werken.
-edit- Het probleem is in ieder geval gevonden, eerste stap naar de oplossing :)
Je kunt hem gebruiken voor %monster% plate materials. , daarvoor moet je wel wat weekly quest rewards inleveren, maar daar zijn ze voor bedoeld neem ik aan.

Waarschijnlijk zul je aardig wat low level "bone" mats over hebben die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Ik doe tot nu toe maar wat. Dit helpt me in ieder geval begrijpen wat ik doe. :)

Deed net een SOS in een level 4 story quest. Komen er twee level 10 bij. Gaan allebei dood. Quest voorbij. Fijne kameraden kun je krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermaak me nu prima met de game, al hoewel er al wel een beetje vermoeidheid van het eeuwig durend rondje begint te komen. En als ik over HR lees ben ik bang dat ik daar ga afhaken...

We gaan het zien, zeker als er gecooped kan worden valt het mss mee :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

-SaveMe- schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:48:
Ik vermaak me nu prima met de game, al hoewel er al wel een beetje vermoeidheid van het eeuwig durend rondje begint te komen. En als ik over HR lees ben ik bang dat ik daar ga afhaken...

We gaan het zien, zeker als er gecooped kan worden valt het mss mee :)
Vanavond? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
HR is goed te doen hoor. Gister de eerste Solo gedaan. Zolang je beseft dat je geen Superhero bent en dus moet dodgen etc. ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:23:
Een vriend van me heeft moeite om in de game te komen, hij krijgt constant het beruchte 5038F-MW1 error.

Iemand die weet wat we hiertegen kunnen doen?
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:42:
[...]

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik zou eens kijken wat zijn NAT type is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
-SaveMe- schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:06:
[...]

Ik zou eens kijken wat zijn NAT type is ...
Hij heeft NAT 2 wat ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:22
Alvanosa schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:30:
[...]

Hij heeft NAT 2 wat ik ook heb.
Heb je zelf geGoogle'd?

Mijn eerste en tweede hit waren "Reboot console of wacht op een fix van de developer"
Daarnaast vond ik dat Matchmaking voor hem waarschijnlijk niet werkt, maar hij kan wel zelf een server "hosten" en mensen inviten.

Een beetje moeite erin steken mag wel.

@ iedereen, Waar was iedereen gisteren?
Ik heb maar met wat Japanners op de draken zitten jagen aangezien niemand in de Squadsessie kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:02:
[...]

Heb je zelf geGoogle'd?

Mijn eerste en tweede hit waren "Reboot console of wacht op een fix van de developer"
Daarnaast vond ik dat Matchmaking voor hem waarschijnlijk niet werkt, maar hij kan wel zelf een server "hosten" en mensen inviten.

Ik heb maar met wat Japanners op de draken zitten jagen aangezien niemand in de Squadsessie kwam :P
Ik was zelf wel online, maar zat in een gewone online sessie, ik vergeet soms om voor squadsessie te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
[...]

Heb je zelf geGoogle'd?

Tuurlijk heb ik zelf geGoogle'd, helaas niks kunnen vinden wat werkt. Daarnaast kan hij blijkbaar zelfs niet hosten want daarvoor geeft hij ook een error aan. Ik heb al van alles bekeken maar niks heeft vooralsnog geholpen.

Ik hoopte dat eventueel iemand het ook was overkomen en zijn oplossing kon melden voor dit probleem. Later vandaag ga ik naar zijn huis om verschillende oplossingen te proberen die ik heb gevonden op Google. Alleen ben ik bang dat het word wachten op een fix van de developer.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Edit: ik zat trouwens wel in de squad sessie maar ben nog bezig met het verhaal en de optionele missies.

[ Voor 7% gewijzigd door Alvanosa op 06-02-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
[...]
Ik was gister gezellig met @Grumpmeister wat aan het hunten. Paar van die articuno's en van die wandelende foto camera's kapot gemaakt. mooi ff de weekly gedaan :).

volgende keer als je online bent en je wilt wat hunten gewoon even een invite sturen, dan join ik gelijk je lobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Lijkt wel of (mijn) connectie problemen op de Xbox over zijn.
Kon gisteren voor het eerst in een online sessie komen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

[...]
Ik was er wel hoor, enkele leuke hunts gedaan met @-SaveMe-, @willem100 (en nog een paar Tweakers?) en zo ook wat Aqua Sacs gefarmd (nadat ik ze per ongeluk verkocht had O-) ) :)
Ben nog niet zo ver in de game, moet vanavond of morgen ff op Anjanath in gaan hakken voor t eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Gisteren ook nog lekker eieren gezocht met @-SaveMe- . Volgens mijn collega staan die Wyvern eieren gewoon op de map trouwens. _O-
Ook nog een paar HR draken solo gedaan. Blijft een geweldig gevoel. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Geteisem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:08:
Gisteren ook nog lekker eieren gezocht met @-SaveMe- . Volgens mijn collega staan die Wyvern eieren gewoon op de map trouwens. _O-
Off-topic: jouw in game name is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Thrace Grumble schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:17:
[...]

Off-topic: jouw in game name is?
Gewoon on topic wat mij betreft. Tinu en PSN = Amoebe. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:22
Klopt, staan er inderdaad op. Bij Ancient Forest moet je echter wel even de 3rd floor van de map openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Als je later de quest hebt om Rathalos en Rathian te doden en je hebt geen zin om Rathian te zoeken, gewoon zo'n eitje pakken. Komt ze vanzelf naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Gister mijn laatste quest nog kunnen doen,
spoiler:
2x Tempered Bazelgeuse...
wat een hell was die missie. Elke attack werd ik gewoon bijna ge oneshot. Ook bijna mijn blast outfit done, en dan ga ik op zoek naar de HR Kirin.

Ben verder klaar met de story, dus als mensen vanavond / deze week HR monsters willen gaan hunten, ill be in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Daradius schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:33:
Gister mijn laatste quest nog kunnen doen,
spoiler:
2x Tempered Bazelgeuse...
wat een hell was die missie. Elke attack werd ik gewoon bijna ge oneshot. Ook bijna mijn blast outfit done, en dan ga ik op zoek naar de HR Kirin.

Ben verder klaar met de story, dus als mensen vanavond / deze week HR monsters willen gaan hunten, ill be in :)
Ik ben al een paar keer de normale variant tegen gekomen, komt als een vliegtuig uit de lucht vallen. Nog geen flauw idee hoe ik dat beest moet killen.

Gisteravond voor het eerst in wat ik neem aan het 5de en laatste gebied gekomen. Even een halfuurtje scouten met de HR hunter set aan. Tegen een paar beesten proberen te vechten was niet echt een succes, wel goed wat gathering kunnen doen en een extra camp unlocked.

Hoe moet je eigenlijk tegen zo'n kirin vechten ik heb het een keer geprobeerd, werd op redelijke afstand geroosterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
ArgantosNL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:03:
[...]

Ik ben al een paar keer de normale variant tegen gekomen, komt als een vliegtuig uit de lucht vallen. Nog geen flauw idee hoe ik dat beest moet killen.

Gisteravond voor het eerst in wat ik neem aan het 5de en laatste gebied gekomen. Even een halfuurtje scouten met de HR hunter set aan. Tegen een paar beesten proberen te vechten was niet echt een succes, wel goed wat gathering kunnen doen en een extra camp unlocked.

Hoe moet je eigenlijk tegen zo'n kirin vechten ik heb het een keer geprobeerd, werd op redelijke afstand geroosterd.
Ik ken het gevoel bij de Kirin. Blijf zelf nooit te lang staan om dmg te doen, paar keer slaan, dan meteen weer weg. Goed in de gaten houden hoe zijn movesets in elkaar zitten, en daar erg op letten. Meestal lukt het dan wel om optijd aan de kant te duiken. veel nulberries meenemen om de debuf weg te halen als je geraakt ben door lightning. enige lastige is als hij enraged, dan is het gewoon rennen voor je leven :P.

over de Bazelgeuse, wat een rot beest. overal explosies, dus let goed op waar hij zijn bommetjes neer gooit. als hij gaat vliegen gewoon een flash pod schieten, kan je hem mooi ff in elkaar rammen op de grond. Verder niet veel tips om tegen hem te vechten, gewoon goed opletten wat hij gaat doen, en zo vaak mogelijk tegen de grond aan proberen te krijgen (mounten / flash pods / shock traps ect..)

[ Voor 15% gewijzigd door Daradius op 06-02-2018 10:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gisteren vroeg ik me ingame nog ff af hoe ik het cook-menu moet lezen. Ik word blijkbaar op mijn wenken bediend door Gaijinhunter:

Echt superhandige video die haarfijn uitlegt hoe je toewerkt naar foodskills die je zelf graag wilt!

[ Voor 22% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-02-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Gisteren mijn eerste ervaring met HR... omfg ... good stuff! Lastige battles nieuwe loot overal dino`s welke er niet horen te zijn en ze zijn een stuk aggresiever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ik ben gisteren in Rotten Vale aangekomen, ik hoop dat de story nog een tijdje doorgaat want ik vind de game vooralsnog heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Story is best kort. Maar zal niks spoilen. Vandaag nog even wat dingen nalezen want zelfs na bijna 40 uur vallen er nog dingen te leren. Hopelijk vanavond nog wel tijd om te spelen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Daradius schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:44:
[...]

Ik was gister gezellig met @Grumpmeister wat aan het hunten. Paar van die articuno's en van die wandelende foto camera's kapot gemaakt. mooi ff de weekly gedaan :).

volgende keer als je online bent en je wilt wat hunten gewoon even een invite sturen, dan join ik gelijk je lobby
Ging prima idd :)

In ieder geval best wat HR Legiana items nu, voor die tree aan LS moet ik ook wat Tobi LR gaan doen. Misschien dat ik 'm in ga zetten voor een ander wapen type, nog maar even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha! Wij hebben gewoon als een stel kippen zonder kop 50 minuten over de map lopen struinen :P Geen eieren gezien. Wel genoeg spulletjes verzameld, dat dan weer wel. En stug volhouden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
-SaveMe- schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Haha! Wij hebben gewoon als een stel kippen zonder kop 50 minuten over de map lopen struinen :P Geen eieren gezien. Wel genoeg spulletjes verzameld, dat dan weer wel. En stug volhouden he ;)
welke eieren heb je nodig ? de wyvern eggs?
spoiler:
deze liggen helemaal boven in (waar de rathalos / rathian ook altijd heen gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daradius schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:42:
[...]

welke eieren heb je nodig ? de wyvern eggs?
spoiler:
deze liggen helemaal boven in (waar de rathalos / rathian ook altijd heen gaan).
Daar zijn we uiteindelijk ook beland, maar die eieren hebben we niet gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
-SaveMe- schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:43:
[...]

haha die liggen als je binnen komt aan de rechter kant (waar je naar beneden kan springen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

als ik jullie was zou ik wel zorgen dat ik die laatste camp ook hebt unlocked.
Daar boven in de boom tussen de takken heb je nog een campje zitten.

Dan hoef je niet zo'n lange afstand af te leggen met de eieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32

On_E

Housemusic

Ik moet zeggen dat dit 1 van de weinige games is waarbij ik na een kleine 8 uur speeltijd eigenlijk nog geen idee heb waar ik mee bezig ben. :+

Ben wel al bij de Anjanath quest aanbeland, ben benieuwd...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

[...]

Bij Rathalos liggen ze, niet bij Rathian.

(is nog verder omhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Moet m nog wel een keer van de optional list afstrepen die Eier quest. Van de week wellicht lol. Ach inderdaad goed items verzameld en de tijd gaat tijdens het spelen sowieso snel. Bijna mijn eerste Beta HR set compleet dat dan weer wel.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Geteisem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:49:
Moet m nog wel een keer van de optional list afstrepen die Eier quest. Van de week wellicht lol. Ach inderdaad goed items verzameld en de tijd gaat tijdens het spelen sowieso snel. Bijna mijn eerste Beta HR set compleet dat dan weer wel.
Ik heb die van de lijst gekregen door een SOS flare af te vuren, daarna heb ik het monster opgezocht om te vechten met hem en de andere 2 die intussen waren gejoined hebben toen rustig de eieren kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Alvanosa schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Ik heb die van de lijst gekregen door een SOS flare af te vuren, daarna heb ik het monster opgezocht om te vechten met hem en de andere 2 die intussen waren gejoined hebben toen rustig de eieren kunnen pakken.
Ook een mooie oplossing inderdaad. Totaal geen interessante quests maar van openstaande optionals speelt mijn OCD op :+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Geteisem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:52:
[...]

Ook een mooie oplossing inderdaad. Totaal geen interessante quests maar van openstaande optionals speelt mijn OCD op :+
optionals zijn ook best belangrijk, hiermee upgrade je bijvoorbeeld ook je botanist. Ik moet er overigens ook nog een hele hoop doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daradius op 06-02-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Geteisem schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:52:
[...]

Dan wil ik niet weten hoe je met MH Gen. omging ;)
En serieus, niemand die enthousiast wordt van die Cooking video die ik linkte? :p Gogo watch! :p

[ Voor 13% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-02-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Dan wil ik niet weten hoe je met MH Gen. omging :
En serieus, niemand die enthousiast wordt van die Cooking video die ik linkte? :p Gogo watch! :p
Handige video inderdaad. Vroeg me ook al af hoe dat precies werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik zit nog midden in de story maar soms vergeet ik die gewoon verder te brengen en ben ik (weer) de hele avond bezig geweest met optionals, investigations,etc :)

Besteed ook te veel tijd aan vissen 8)7

Wel erg leuk zo hehe

[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 06-02-2018 12:08 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
Alvanosa schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Dit kan je solo doen met Ghillie Mantle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
ArgantosNL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:45:
[...]

als ik jullie was zou ik wel zorgen dat ik die laatste camp ook hebt unlocked.
Daar boven in de boom tussen de takken heb je nog een campje zitten.
Hoe zit het eigenlijk met die camps als je reageert op een SOS, bijna allemaal hebben ze 2 witte camps die niet te selecteren zijn en dit zijn eigenlijk altijd dezelfde. Zijn dit dan gewoon camps die de host niet gevonden heeft, of mag je deze gewoon niet gebruiken in multiplayer?

@Flapperbol Gisteren was Rainman weer eens in de bioscoop, kan ik natuurlijk niet missen. Voorlopig elke maandag trouwens, voor de filmliefhebber: https://www.pathe.nl/special/classics

Net ook maar die SSD besteld voor de PS4. Laadtijden zijn in dit spel dan tenminste nog een beetje te doen, maar in andere spellen helaas nog steeds huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
[...]

Gen niet gespeeld. Ik ga zo even het Cooking filmpje kijken. Maar er moet ook nog 'gewerkt' worden. :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
In Gen nog meer optionals? Ik word nu al een beetje gek van al die 6 star optionals voor het killen van elk grote monster wat je ooit bent tegengekomen. Hoop dat die niet nog een keer terugkomen in 7star+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Yukidaruma schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:46:
In Gen nog meer optionals? Ik word nu al een beetje gek van al die 6 star optionals voor het killen van elk grote monster wat je ooit bent tegengekomen. Hoop dat die niet nog een keer terugkomen in 7star+.
Singleplayer quests in MH Generations: http://mhgen.kiranico.com/quest/village

[ Voor 15% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-02-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Gaat dat een beetje richting de investigations van World?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Handig Cooking filmpje trouwens. Had ik eerder moeten weten dit. Op het werk ook even gedeeld.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
[...]

Handig en goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
ArgantosNL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:10:
[...]

Dit kan je solo doen met Ghillie Mantle.
Dit, gewoon je Ghillie Mantle activeren voordat je het eitje pakt, oppakken en lopen maar. De Rathian / Rathalos zal je niet zien (maar wel even naar je toe komen), en als je het kamp naast het nest geactiveerd heb, is het prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Grumpmeister schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:26:
[...]

Dit, gewoon je Ghillie Mantle activeren voordat je het eitje pakt, oppakken en lopen maar. De Rathian / Rathalos zal je niet zien (maar wel even naar je toe komen), en als je het kamp naast het nest geactiveerd heb, is het prima te doen :)
Ik kwam maar niet onder de tak door met het ei, dus toen maar voor de nieuwe manier gekozen. Ging goed en het was nog leuker dan met het ei lopen ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
[...]

Ik ben nog even twee pagina's terug gegaan, maar zie het filmpje nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Seroczynski schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Ik ben nog even twee pagina's terug gegaan, maar zie het filmpje nergens staan.
Staat een pagina terug. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Damn, zo overheen gekeken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Nog een dingetje dat me opviel tijdens het spelen en nu weer in een filmpje voorbij zie komen, maar waar ik om een of andere reden gewoon geen antwoord op kan vinden.
YouTube: All Rare Pet Locations : Monster Hunter World
In het filmpje zie je in het begin (vanaf ~0:15) maar 1 pootje onder de status van de Palico, later in de Wildspire Waste (vanaf ~0:55) zie je er 2 (met zelfs nog iets van een sterretje ertussen. Iemand enig idee wat dit betekent?

-edit- Gelijk nog een vraagje: zoals hier te zien, fonkelen sommige nodes. Ik denk dat dit betekent dat je hier iets meer items uit krijgt dan normaal, maar ben hier niet zeker van.

[ Voor 19% gewijzigd door Yukidaruma op 06-02-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 08:56
Yukidaruma schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:38:
Nog een dingetje dat me opviel tijdens het spelen en nu weer in een filmpje voorbij zie komen, maar waar ik om een of andere reden gewoon geen antwoord op kan vinden.
YouTube: All Rare Pet Locations : Monster Hunter World
In het filmpje zie je in het begin (vanaf ~0:15) maar 1 pootje onder de status van de Palico, later in de Wildspire Waste (vanaf ~0:55) zie je er 2 (met zelfs nog iets van een sterretje ertussen. Iemand enig idee wat dit betekent?

-edit- Gelijk nog een vraagje: zoals hier te zien, fonkelen sommige nodes. Ik denk dat dit betekent dat je hier iets meer items uit krijgt dan normaal, maar ben hier niet zeker van.
Dat pootje is een ability van je palico, namelijk een heal. Volgens mij betekend dat simpelweg dat ie 'm 2x kan gebruiken zonder cooldown.

Die nodes die fonkelen zijn speciale planten/paddestoelen/fossielen/parels .. dit zijn items die je ingredients geven voor je canteen en ook research punten.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
In het filmpje dat het cooking systeem uitlegt wordt geadviseerd om bij de canteen altijd met Zenny te betalen en niet met points. Waarom is dat? Ik heb niet het idee dat die enkele paar points uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Seroczynski schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:03:
In het filmpje dat het cooking systeem uitlegt wordt geadviseerd om bij de canteen altijd met Zenny te betalen en niet met points. Waarom is dat? Ik heb niet het idee dat die enkele paar points uitmaken.
zenny is vele malen makkelijker te verdienen. ik gebruik er ook nooit mijn points voor aangezien ik die beter kan besteden bij andere vendors Voorbeeld: de botanist, cat safari's of die kerel die wel is langs komt met zijn boot (weet zo de naam even niet) .

[ Voor 10% gewijzigd door Daradius op 06-02-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
greyfox1987 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:58:
[...]

Dat pootje is een ability van je palico, namelijk een heal. Volgens mij betekend dat simpelweg dat ie 'm 2x kan gebruiken zonder cooldown.

Die nodes die fonkelen zijn speciale planten/paddestoelen/fossielen/parels .. dit zijn items die je ingredients geven voor je canteen en ook research punten.
Zal er eens op letten

Is me nooit opgevallen dat het speciale nodes zijn, wel vaak de gewone nodes die ineens fonkelen maar dan niets speciaals lijken te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Yukidaruma schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:09:
[...]

Zal er eens op letten

Is me nooit opgevallen dat het speciale nodes zijn, wel vaak de gewone nodes die ineens fonkelen maar dan niets speciaals lijken te geven.
Je kunt ze ook 3 maal collecten ipv. 1 zoals gewone nodes.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste