• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-10 16:03

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

Topicstarter

Monster Hunter World introduceert een levend, ademend ecosysteem waarin spelers de rol van een jager aannemen, die bloeddorstige beesten opspoort en neerhaalt. Ga alleen of met maximaal drie andere jagers op avontuur in een nieuw online drop-in multiplayer systeem dat coöperatieve multiplayer tussen Japanse en Westerse spelers mogelijk maakt, waarbij de wereldwijde spelerbasis voor de eerste keer ooit wordt verenigd.

Monster Hunter World stuurt je uit op quests om het op te nemen tegen angstaanjagende monsters en je vaardigheden te verbeteren. Loot die je verzamelt van verslagen vijanden kan gebruikt worden om nieuwe uitrusting en armor upgrades te creëren terwijl je je naadloos doorheen de verschillende habitats beweegt. Het landschap en de diverse bewoners spelen een cruciale rol en kan je strategisch in je voordeel gebruiken. Hunters zullen hun hersenen, vaardigheden en de omgeving moeten gebruiken om de intense en evoluerende gevechten te overleven, terwijl ze vechten om de ultieme jager te worden!
  • Welkom in de New World - Word een jager en verken een pas ontdekt continent, dat alleen bekend staat als 'New World', om meer te weten te komen over dit mysterieuze land.
  • [br]
  • Levend en ademend ecosysteem - Gebruik de omgeving en de fauna tot jouw voordeel. Zet bijvoorbeeld monsters tegen elkaar op om het je doelwit naar de juiste plaats te lokken, maar wees voorzichtig dat je geen gevaarlijkere situaties creëert.
  • [br]
  • Online drop-in multiplayer - Als de strijd te moeilijk is om alleen aan te gaan, kan je er 3 andere jagers uit een wereldwijde server vol potentiële teamgenoten bijhalen om je bij te staan tijdens quests door een SOS-flare af te schieten.
  • [br]
  • Jagen om nieuwe gear te maken - Versla monsters en verzamel de buit van gevallen vijanden om uitrusting en wapens te craften die gestilleerd zijn naar de verslagen monsters. Het selecteren van de juiste uitrusting kan je helpen om de zwakke plekken van je prooi uit te buiten om een voordeel te krijgen in de strijd.
  • [br]
  • Meester van de dieren - Verschillende bloeddorstige wezens bevolken de nieuwe wereld, inclusief de gekende Rathalos en de geheel nieuwe Anjanath. Je kan de monsters beklimmen en schade veroorzaken op specifieke plekken.
  • [br]
  • Naadloze gameplay - Spelers en monsters kunnen van het ene kaartgebied naar een ander reizen zonder laadschermen, terwijl de gameplay ook dynamisch overgaat tussen nacht en dag.
Overview

Battle gigantic monsters in epic locales.

As a hunter, you'll take on quests to hunt monsters in a variety of habitats.
Take down these monsters and receive materials that you can use to create stronger weapons and armor in order to hunt even more dangerous monsters.

In Monster Hunter: World, the latest installment in the series, you can enjoy the ultimate hunting experience, using everything at your disposal to hunt monsters in a new world teeming with surprises and excitement.

Setting

Once every decade, elder dragons trek across the sea to travel to the land known as the New World in a migration referred to as the Elder Crossing.

To get to the bottom of this mysterious phenomenon, the Guild has formed the Research Commission, dispatching them in large fleets to the New World.

As the Commission sends its Fifth Fleet in pursuit of the colossal elder dragon known as Zorah Magdaros, one hunter is about to embark on a journey grander than anything they could have ever imagined.

Links:
http://www.monsterhunterworld.com/uk/
http://www.capcom.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Hunter:_World

Beginners guide:

Beginners tips:
http://www.pushsquare.com...erything_you_need_to_know

Spelers Tweakers:

Alvanosa
Amoebe
Asmekiel
Daradius
Dxterminator87
Fawaka-W
gakkienl
Gnauw
Heisenberg1408
lompe_lars
Mvbaardwijk
Scrisissszzz
Seroczynski
Solllie
TheGrumpmeister
TheMallakai
ThraceG
Uchihaice
Valandinz
vdNiet-forSpeed
Youri079kersnaamgebrui
Nipje!
Noloog

Mocht je erbij willen in de lijst. Geef een gil in een PB. :) Zelfde natuurlijk als je niet wilt dat je ID hier staat.

[Voor 5% gewijzigd door Geteisem op 03-07-2018 08:34]

www.gevoeligeplaten.nl

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 04-12 00:00
Geteisem schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:38:
Oke om maar even een discussie te starten. Van het weekend de BETA voor PS plus leden. Ik ga wel even testen op de PS4 Pro van het weekend. Een game waar ik al een tijd erg naar uitkijk. Wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen belooft veel goeds. Dus nog meer mensen aan de BETA dit weekeinde? Deel ook je ervaringen in dit Topic.
Misschien dat ik toch maar eens PS Plus aanschaf dan, want ik ben enorm benieuwd. Alle voorgaande delen sinds Freedom Unite 2 gespeeld en ik baalde wel dat XX niet naar de Switch kwam voor het westen. Dit gaat waarschijnlijk ook een game worden waarin ik een double dip ga doen met PS4 en PC, aangezien PS4 eerder gereleased gaat worden.

Het enige en grootste nadeel is dat de tante van m'n vrouw vanaf vandaag t/m zondag langs komt (vanuit Turkije, dus een beetje gemeen om d'r een weekend straal te negeren :P )... Dus ik weet niet of ik er tijd voor ga hebben... Argh!
fevo-1190 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:48:
Als ik tijd heb zal ik hem uitproberen op de ps4.
Ziet er opzich wel goed uit.. kan uit je tekst niet halen wat precies het doel van het spel is(nog geen research gedaan).
Monster Hunter is qua concept vrij 'simpel', je krijgt een opdracht (in het begin voornamelijk, 'verzamel 10 paddestoelen', en later 'Vang / dood dit grote beest'). Tijdens de opdracht kan je van alles verzamelen en de local wildlife doodmaken voor resources, die je vervolgens weer in kan zetten om armor en wapens van te craften. Waarbij het begin vaak erg simpel is, zijn de latere monsters vaak lastig te verslaan (hoewel Monster Hunter er eerder mee was, denk aan Dark Souls / Bloodborne bossfights). Je moet dus de moves van het monster die je moet verslaan leren, ontwijken en counteren. Naast de wapens die je daar zelf voor moet craften (zo nu en dan moet je dus een monster wat vaker gaan verslaan om genoeg van z'n scales, talons, etc. te krijgen) heb je nog wat meer hulpmiddelen die je on the fly kan craften, zoals traps (in de vorige iteraties, dingen als Shock Traps en Pitfalls), Flash Bombs, etc.

En met Monster Hunter World lijken ze nog een stapje verder te gaan, waarbij je je doelwit ook in de environment kan trappen, de local wildlife tegen je doelwit in kan zetten, etc.

Al met al, ik ben vrij hyped voor dit spel, en hoop dat het inderdaad een stap vooruit is van de 3DS versies. Monster Hunter was heerlijk om op de TV te spelen (MH3:U voor de WiiU was dan ook m'n favoriet van de recentere iteraties), dus ik kijk echt naar de PS4 en PC versie uit.

[Voor 45% gewijzigd door Grumpmeister op 07-12-2017 10:22]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Grumpmeister
fevo-1190 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:07:
[...]

Als ik dit zo lees is het eigenlijk darksouls met ander sausje(niks mis mee helemaal kapot gespeeld).
Is beta alleen dit weekend?

Ben gelijk best wel hyped :P
Even gekeken: "The beta kicks off this Saturday, December 9, at 9 AM PT / 12 PM ET / 5 PM GMT and runs until the same time on Tuesday, December 12", dus ik kan 'm ook nog spelen *O*

Bekijk deze video anders maar eens, geeft een beetje een indruk (gameplay van Gamescom dit jaar):

Ik wilde eigenlijk een Monster Hunter 3 video linken, maar visueel is dit een stuk indrukwekkender geworden en geeft dit toch de beste indruk.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-12 11:44
Ik heb hier echt zoveel zin in! 'Vroeger' Monster Hunter op de PS2 helemaal kapot gespeeld met een vriend. Daarna ook nog wat handheld Monster Hunters gespeeld maar daar kon ik maar niet aan wennen (handen vallen in slaap tijdens het spelen)

• Grumpmeister
Desutoroiya schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:41:
Om even een andere weg in te slaan, Ik wou hem pre orderen, echter viel mij op dat de digitale versie (ps store) 10 euro duurder is dan de fysieke versie.

Vraag mij alleen af, zit er bij de fysieke versie ook de pre order bonussen bij?
Als ik het zo lees; je krijgt bij de digital deluxe versie (die van 70? euro) wat content die je eventueel ook los kan kopen ('Capcom says all of the aforementioned items will be available to purchase separately when the game launches.').

De normale preorder items (Origin armor en Fair Wind charm) krijgt iedereen die het spel met de release koopt / heeft (en ook hierbij wilt Capcom het later op een andere manier ook beschikbaar maken), en eigenlijk heeft de PS4 alleen als extra de PS4 theme.

Persoonlijk ga ik voor de fysieke editie, die voor 54 euro te bestellen is. En als ik perse iets van die pre-order zut erbij wil, dan kan dat later dus nog.
FrankoNL schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:04:
Voor het eerst een Monter Hunter gespeeld, dus kan weinig zeggen over de vorige maar de beta heeft me toch wat doen twijfelen.

Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik mee bezig was, daarnaast voelt de combat/movement ontzettend clunky/traag. Misschien dat ik er aan moet wennen maar nu twijfel ik nog een beetje. :)
Welk wapen heb je gebruikt? Er zijn inderdaad wat wapens die clunky / sloom aanvoelen, maar dan ook flinke damage doen als je ermee raakt. En er zijn wapens die qua movement en combat vlug aanvoelen waardoor je meer flexibiliteit hebt.

Persoonlijk ben ik ook van de vluggere wapens en kan ik niet echt een feel krijgen voor de slomere (Greatsword, Hammer, Hunting Horn en Switchaxe met name). Mij liggen de Longsword (zwakkere Greatsword met meer mobiliteit), Dual Blades en Bow het beste. Charge Blade kan ik ook wel gebruiken, daarbij is het 'clunky' stukje maar een deel van de combo (aangezien je charges moet krijgen in de Sword & Shield modus van het wapen). En voor de ultieme mobiliteit kan je voor Insect Glaive gaan, het is gewoon tof om over het monster heen te pole-vaulten en 'm daarna te mounten :)

Als je een 'zwaar' wapen gebruikt, dan is het aan te raden 'm vaak te sheaten en pas weer te unsheaten wanneer er een opening is, juist zodat je weer mobiliteit hebt.
CrapperDeCrap schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:17:
Zelfs niks van gespeeld, geen ps4 in huis, maar ff het 1 en ander gekeken. Game lijkt me fantastisch met een groep "vrienden". Ook nooit n andere MH gepseeld, omdat ik de desbetreffende systemen niet in huis had, maar damn, lijkt me heel tof.

Combat lijkt echt geweldig door het scala aan combo's en movesets. Wist wel dat dat in voorgaande delen ook goed in elkaar zat, maar nu gepaard met slikke animaties, ben ik echt hyped. Ook tof dat je geen classes hebt, maar dat je lekker kunt gaan klooien met alle wapens en armor om zo je favo dingen "builds" te maken, of kijken wat monster afhankelijk het beste is. In tegenstelling tot bv. dark souls waar je n build maakt en dus in de richting wordt gedrukt van dex, strength etc wapens, wil je n beetje respectabele damage doen of tanken.

Al zie ik mij wanneer de game ooit voor pc uitkomt lekker rond rammen met de hamer, prachtige lompe onsubtiele moveset. Ow en de de "friendly fire" dat je medespelers met lompe swings kunt vloeren, of de lucht in kan slaan als je niet op let. Zal vast mooie taferelen op leveren.

Met andere woorden, hyped als n malle!
Dit is een spel waarbij ik vanaf de aankondiging al aangaf dat ik waarschijnlijk ga double-dippen en 'm voor de PS4 en PC haal. Het is heerlijk om dit online met anderen te spelen en daarmee de lastige monsters te tackelen. Het is ook altijd leuk al je hetzelfde doel hebt, bijv. een rare item van een monster, en daarmee meerdere runs doet. Uiteindelijk loop je zo synchroon met elkaar dat het monster gewoonweg geen kans meer heeft (bijv. van de ene trap naar de ander, terwijl iemand met een boog alvast Paralysis stacks erop weet te tikken). Als je dit alleen singleplayer doet (wat nog steeds tof is, hoor) ga je wel veel missen.

Ook is het vaak een aanrader om aan meerdere 'sets' te werken, van wapens en armor. Je wapens upgraden is niet simpel pad waar je doorheen gaat, maar hebben meerdere vertakkingen. Dus kies je ervoor om richting een vuur element wapen te gaan, dan mis je een hele tak van het wapen die bijv. een poison element heeft. Gewoon meerdere maken dus :)

Je kan je prima aan 1 wapen vasthouden, maar juist het afwisselen is handig. Dus ben je goed in hammer, probeer ook eens een hunting horn. Wel hetzelfde principe, maar iets meer utility door de buffs die je kan doen. Je zit inderdaad nooit vast aan een build, en het enige wat je tegenhoudt om een ander wapen / speelstijl te proberen is eventueel het gebrek aan materiaal (en dat is makkelijk te verhelpen).

(En de hammer (en greatsword) hadden altijd als een soort 'mini'game aan het einde van een hunt om je teamgenoten (na het carven ofc!) als een golfbal weg te slaan :') )

[Voor 39% gewijzigd door Grumpmeister op 11-12-2017 14:43]

• WahWah
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01-12 10:23
Voor het eerst met Monster Hunter in aanraking gekomen in Japan, 2008. Een huisgenoot (woonde in een studenten complex) had een PSP en was aan het spelen, zag er vet uit en ik had mijn Nintendo DS geruild met zijn PSP voor een paar weekjes. Meteen verslaafd, en toen een andere huisgenoot hem ook bleek te hebben was het helemaal raak. Multiplayer is waar het echt leuk wordt.

Eenmaal terug in Nederland een PSP aangeschaft en lekker weer door, en dit keer in het Engels (kon ik eindelijk alles begrijpen). Maar hier kwam het, niemand anders speelde het. Probeerde vrienden aan te sporen, maar die wilden niet voor 1 spel een psp aanschaffen :(

De Wii versies nooit gespeeld, en toen hij eenmaal op de 3DS uitkwam weer helemaal kapot gespeeld. 3 Ultimate was echt drama (onderwater gevechten 8)7 ), maar 4 Ultimate was echt geweldig met de nieuwe terrains etc. en eindelijk een online multiplayer functie! Niet helemaal ideaal, maar het was er en je kon met anderen spelen :p Generations gekocht, maar nooit echt gespeeld...

En nu zijn we hier.....Monster Hunter World!! Kan niet wachten! Helaas geen PS4 of Xbox, dus ik moet wat langer wachten. Is er al een datum bekend voor de PC versie?

Voor de beginners (en gevorderden) raad ik aan videos te kijken van deze kerel: YouTube: Arekkz Gaming.
Hij heeft wapen tutorials waarmee je goed onderweg kan en een goede indruk krijgt van wat elk wapen kan.

Toen ik ooit begon was de Long Sword mijn weapon of choice. Redelijke damage, met nog genoeg mobility om "foutjes" te kunnen maken. Ik was altijd voor mobility, want dat langzame gedoe was niks voor mij. Maar een hammer is een van mijn favorites geworden (vooral voor solo). Ik vind het geweldig om een monster KO te slaan ;) Charge Blade haat ik echt, want ik kan nooit die charges in de gaten houden.

Het ligt echt helemaal aan jezelf, maar ranged wapens zou ik pas later aan beginnen. De dmg output is echt een stuk lager en irritant voor de random kleine monsters die je ook aanvallen. Probeer ze gewoon en vind er 1 die je wel ziet zitten en probeer die eerst te "masteren". Zo kom je wat meer in het spel zelf en daarna kan je wel andere wapens proberen. Good Hunting!

• WahWah
Gisteren even wat weapon filmpjes gekeken. Hammer / Dual Blades / Long Sword.

Dual blades zijn zo te zien niet veel veranderd sinds MH4U, dus daar kan ik makkelijk mee instappen.
Hammer lijkt wat nieuwe moves te hebben, en je hebt nu een soort van buff die je op je hammer kan zetten (zoiets als charge blade) voor extra stun dmg en kleine boost om niet te "flinchen" door kleine monsters. Dit zal ik zeker 9 van de 10 keer vergeten....
Long Sword ook wat extra moves, en meer opties om je charge levels te halen. Ziet er goed uit.

Dit zijn de wapens waar ik waarschijnlijk mee ga beginnen. En dan waarschijnlijk hammer eerst. Dual Blades hebben vooral early game erg veel last van 'Sharpness' die erg snel omlaag gaat. Sharpness zit op elk melee wapen. Bij gebruik gaat de sharpness omlaag en dit heeft verschillende stadiums. Hier wat meer informatie: http://monsterhunter.wikia.com/wiki/Sharpness. Bij lage sharpness kan het zijn dat je aanvallen de skin van de monster niet doorkomen en wordt je aanval dus afgekaatst waardoor je een halve seconde uit balans raakt zeg maar en niks kan doen, en dat voelt heel lang aan in dit spel. Ook heeft het invloed op de damage die je doet, want met een bot wapen ga je niks slayen. Voordeel met een hammer is dat je vaak nog een 'Super Pound' kan doen ook al is je sharpness laag. En 9 van de 10 keer is de kop van een monster zwak genoeg om erop te slaan en dat is waar je met een hammer op mikt.

Dit is ook nog iets, elke monster heeft weaknesses en dan niet alleen elementen zoals fire/ice/water/electric/poison maar ook bepaalde delen van het mosnter. Bijv. de kop, of de benen, de staart, de vleugels etc. etc. En dan zit er ook nog verschil in blunt weapons (hammer/hunting horn/shield slams van Sword 'n Shield of Charge Blade), cutting weapons (spreekt voor zich), en ammo's (ranged wapen en hier zit ook nog wat meer dmg calculaties in per ammo, afstand, etc.). Dit bepaalt allemaal hoeveel dmg een monster krijgt van jouw attacks. Het spel is hier heel uitgebreid in en dit kan je geweldig vinden (like me) of echt een afknapper. Er is nooit maar 1 wapen goed oid, elk wapen is goed als je het maar weet te gebruiken tegen dat monster. Het spel draait echt om skills, want zelfs met de 'beste' wapens en armors ga je gewoon dood als je niet weet wat je aan het doen bent.

Ahhh te hyped :D vanavond weer wat andere wapen filmpjes kijken, wellicht verander ik nog van gedachte welk wapen als eerste te gaan gebruiken.

• Grumpmeister
Geteisem schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:00:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar of het uberhaupt nog online gespeeld wordt. Maar goed van het weekend zal ik zeker even online gaan kijken. Zijn de meeste dingen Solo te doen of hoe moet ik dat zien?
Wat meestal aangeraden werd was om de low rank quests in de village eerst te doen. Deze zijn solo en zorgen ervoor dat je wat gevoel krijgt voor de game. Zodra je online gaat, begin je (volgens mij) eerst met high rank (of meteen g-rank, ik weet het even niet zeker meer). Deze zijn gewoonweg wat lastiger, monsters hebben meer health, etc. De high rank multiplayer quests zijn op zich wel te doen solo, maar G-rank is dat lastiger.

Aangezien de eerste online quests niet super lastig zijn kan je hier vrij makkelijk in rollen, en kan je vrij simpel door anderen op sleeptouw genomen worden. Maar het eerst een beetje solo spelen is wel een aanrader :)
WahWah schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:13:
@Grumpmeister Dit ziet eruit als een slechte metro map! :p

Best uitgebreid geworden die hammer...ik vond hem altijd lekker spelen omdat hij juist zo simpel was met weinig moves :D

Bow/LBG/HBG ga ik vanavond even bekijken. Bow was zeker een favo van mij in de MHFU dagen en LBG in MH4U. Online zal je een gewilde partner zijn omdat je niet in de weg staat en je vaak een semi-support kan spelen met 'status effects'. Je kan ook parts breken waar melee moeilijk bij kan.

Breken van parts gebeurt als er genoeg dmg op 1 deel van het monster gedaan wordt. Vaak zie je dan de skin van zo'n beest afbrokkelen, littekens, en uiteraard de staart die eraf gehakt kan worden (deze kan je dan ook skinnen/looten) Als je parts breaked dan krijg je ook extra rewards aan het einde van de quest en sommige items droppen alleen als je specifieke parts gebroken hebt. Dus stel ik heb een item nodig die alleen dropt als de staart afgehakt is...ja dan ga ik die nooit krijgen als ik alleen en enkel met een hammer speel. Dus dan moet je wel een cutting wapen spelen, maar online komt dat vast wel goed ;)

Ok genoeg MH hype voor de ochtend, ik ga maar aan het werk :p
Het is inderdaad altijd een goed idee om meerdere wapens onder de knie te hebben, of gewoon hopen dat online mensen ook voor de staart gaan met een zwaard. Ik vind het wel echt knap hoe ver sommige mensen zijn gekomen in het 'masteren' van een wapen tijdens de beta, die 3:20 kill met de bow ziet er gewoon echt ziek uit. Dan sta ik daar normaliter maar lullig met m'n normale charged shots, de Wyvernpiercer (oid) die 9 van de 10 keer mis ging, etc. :')

Maar het geeft me juist goede hoop dat dit wapen ook een respectabele damage output heeft. Waar je met 3U (en 4U?) wat kon cheesen met de Kelbi Bow, is dat hier gewoonweg niet nodig.

HYPE!

• Grumpmeister
Er komt nog een beta periode voor alle PS4 users :)

https://twitter.com/monsterhunter/status/941699386836336641

Dus voor iedereen die zin heeft, het weekend voor Kerst. Mooi cadeautje :)

[Voor 15% gewijzigd door Grumpmeister op 15-12-2017 22:16]

• Grumpmeister
Geteisem schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:28:
[...]

Ik ben sinds vanochtend even aan het oefenen. Maar damn Super Noob voel ik mij nog. Maar goed zal na een tijdje vast beter gaan.
Was ik al bang voor dat het online gebeuren zo goed als uitgestorven is. Misschien vanavond of morgen even online.

Ik duik nog heel even in practice mode lol. :o
Het is inderdaad wel merkbaar dat World heel wat Quality of Life changes heeft gekregen, en dat het echt voor consoles gebouwd is. Zo is het bij 3U ook heel merkbaar dat de camera maar een bepaalde aantal standpunten qua hoogte heeft. Hoe meer ik er van zie, hoe meer ik er naar uit kijk.

En ik zie inderdaad dat een complete free roam mogelijk is binnen MHW (zonder timer). Erg gaaf :D

• Grumpmeister
Iusedto schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:43:
[...]

Ja, dat is knap waardeloos. Speel hem het liefst op mijn Xbox.
Gelukkig heb ik ook een PS4 dus kan aankomend weekend lekker aan de slag (eerste keer)

Is er nog zo iets al een beginner wapen ?
Persoonlijk lijkt mij die (gun?) lans erg leuk
Echt een beginner wapen is er niet. Er zijn wat wapens iets meer forgiving dan anderen, maar je speelstijl bepaalt wat voor jou een 'makkelijk' wapen is.

Bij lances heb je inderdaad 2 verschillende types, de normale en een gun lance. De laatste is wel gaaf met de Wyvernfire charge, als je 'm in het gezicht van het monster af kan laten gaan. Lances zijn echter wel slomer (maar bijv. de normale lance heeft ook een schild erbij, niet zeker of Gunlance dat ook heeft) in movement, maar verder wel populaire wapens. Voor mij zijn ze een lastig wapen om onder de knie te krijgen, aangezien ik veel waarde hecht aan movement, maar anderen zweren erbij en vinden het makkelijk op te pakken.

Wat je het beste kan doen is gewoon een paar solo hunts doen en evt. de training room doorlopen voor wat wapens waar je interesse in hebt. En dan gewoon gaan met de banaan. Je komt er al gauw achter of je een voorkeur gaat hebben voor light weapons (Sword 'n Shield, Dual Blades, Long Sword bijv), heavy weapons ((Gun)Lances, Greatsword, Hammer, Hunting Horn) of de 'technicals' (Bow, de guns, Insect Glaive). Of natuurlijk een combinatie van beide; ik vind persoonlijk de light weapons en de bow erg fijn.

• Mvandenberg91
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 02-12 19:47
Ben groot fan van Monster Hunter veel gespeeld op de PS2 vroeger. Kan niet wachten tot volgende week en ook van de nieuwe PS4 Pro bundel gaat me hartje sneller kloppen :P Alleen geen idee wanneer en waar hij in Nederland te krijgen is :(

http://community.eu.plays...unter-Bundle/m-p/25491461

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-07 10:02
man man man, eindelijk de laatste verlsagen. Nu wachten op de release an mooi mijn bonus pack ontvangen. Hoop dat als hij terug komt in de game, dat je niet maar 15 minuten hebt om hem te verslaan. want het was echt bijna niet te doen.

• Grumpmeister
jaydenjarno schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:50:
Heb hem gedownload. Moet zeggen dat het er mooi uitziet. Controls voelen echt "clunky" aan. Denk niet dat het hem gaat worden.

Kan het over het hoofd hebben gezien maar welke is nou de health van het monster?
De controls zijn echt wapen specifiek. Als je gewoon het eerste wapen wat je character vast had hebt geprobeerd, dan ja, dat is een vrij clunky wapen. Dual Blades werkt bijv. stukken vlugger en je bent veel mobieler. Het is vrij jammer dat ze je een Switchaxe in de handen drukken in het begin.

En je hebt niks over het hoofd gezien, er is geen healthbar van een monster. Je kan z'n hartslag monitoren maar verder moet je uitgaan van het gedrag en de vorige ervaringen met een specifiek monster (ook al verschillen ze ook individueel, de ene keer vecht je tegen een zwakkere of sterkere versie dan de andere keer).

Verder is de Great Jagras ook niet het beste monster om MHW te showcasen, dat was echt een lopende target dummy.
Daradius schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:06:
man man man, eindelijk de laatste verlsagen. Nu wachten op de release an mooi mijn bonus pack ontvangen. Hoop dat als hij terug komt in de game, dat je niet maar 15 minuten hebt om hem te verslaan. want het was echt bijna niet te doen.
Nergigante is vrij lomp ja. Solo kreeg ik het met m'n wapen voorkeur niet voor elkaar (al heb ik niet vaak geprobeerd, had niet zoveel tijd). In een groep met 3 Japanners hadden we 'm wel de eerste keer neer gekregen. Rewards zijn iig binnen, ik heb zin in vrijdag *O*

• Mvandenberg91
Ook ik heb dit weekend Nergigante dit weekend verslagen wat een gevecht :P Mochten mensen vanaf vrijdag samen willen jagen ik speel op PS4. ID is MordyNL

• Grumpmeister
Iedereen is ooit een newbie geweest, en hoewel MH in essentie nog hetzelfde is, zal het ook voor de 3DS crowd weer even wennen worden. Als je vragen hebt, of ergens tegen aan loopt, vraag maar raak :)

Het hele idee achter dit spel is samenwerking, met name de grotere hunts. Het is vaak ook nog handig om wat 'oudere' monsters te doen, ook al ben je wat verder, voor alle materialen, etc. Het vinden van hulp is vaak dus geen probleem :)

• Grumpmeister
Het ligt ook enorm aan wat je doelen zijn. Als je bijv. meerdere wapens / types wilt hebben (bijv. een Longsword met vuur-element, electrisch, frost, etc.) dan ben je wat langer bezig (maar wel beter equipped voor wat komen gaat). En dat is meestal hoe ik speel; ik kijk wat / waar ik naar kan upgraden, en ga dat hunten.

In het begin voor 1 wapen type, maar dat ga ik uiteindelijk uitbreiden naar andere types.

Bij Bow zijn bijv. de ondersteunde vials (al weet ik niet of dit nog relevant is voor World) en de manier van schieten belangrijk. Aangezien je meerdere charge niveaus hebt, hebben de pijlen een speciale eigenschap per charge niveau, bijv.

Uncharged: Normal
Charge 1: Pierce lvl 2
Charge 2: Spread lvl 3

Die gaan weer van invloed zijn op hoe je speelt en wat goed is voor een monster. Ik probeer altijd dit soort dingen te min-maxen, dus daar ben ik normaliter veel tijd aan kwijt.

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-12 22:50
Grumpmeister schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:57:
[...]

Laat maar weten of je de day 1 patch (om online te gaan) al binnen krijgt. Ik las net dat een stel streamers dat al wel hadden gekregen, en dat het stream embargo tot een specifieke quest eraf gehaald is.
Geen day-one patch en kan ook niet online ;)

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-12 22:50
Zo vanavond 2 uur gespeeld. Wat een heerlijke game! Voelt en speelt echt als een typische monster hunter game. In het begin krijg je een mooie inleiding, maar voor je het weet ben je alweer volop bezig met quests en mats aan het verzamelen om toch net even die gunlance te upgraden :P
@Daradius @Valandin Thanks! Nu twijfel ik nog meer ;) Grote kans dat ik hem toch maar ga halen binnenkort ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Hier een mooie guide voor MHW. Alle monsters, locaties en materials. Guide wordt continue geupdate!
En van dezelfde site wat beginners tips!

[Voor 28% gewijzigd door -SaveMe- op 25-01-2018 16:50]

Gaan we een Tweakers Squad aanmaken ?
En als je solo een monster niet aankan, kan je dan hulp van iemand krijgen. Neem aan van wel ?

Een hele handige video met info voor nieuwkomers van Monster Hunter games, zoals ik O-)

En nog wat meer tips...

En, nu we toch bezig zijn ;)

[Voor 55% gewijzigd door -SaveMe- op 26-01-2018 00:43]

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ach deze game gaat hier in ieder geval voor de backlog. Zodra die morgen binnen is gaat er gespeeld worden.

www.gevoeligeplaten.nl

• Grumpmeister
Kadardar schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:53:
Kon het gister toch niet laten, heb de game gewoon gekocht (PS4). :) Vanavond ligt die hopelijk in de bus (hij is verstuurd maarja postnl kennende kan het eens zo zijn dat die er een dag later pas is). Ben niet totaal nieuw tot MH, laatste die ik gespeeld had was op de WiiU (geloof dat dat 3 was) en ik heb de beta nog even gespeeld van deze. Dus als er mensen zijn die binnenkort willen hunten PSN staat in me sig :)
Als 3U je nog een beetje bij staat, zal je dit zonder problemen op kunnen pakken. Er is alleen een kleine wijziging in de Quest structuur (in positieve zin), expeditions lijken een beetje op gewoon het eiland verkennen, en voor de rest is het gewoon een feest van herkenning. Veel plezier alvast :)

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Even een character en companion aangemaakt.
Voor een Bow gun gegaan terwijl ik in spellen normaliter zou kiezen voor een zwaard oid.
Beetje geofend met het wapen en een quest gedaan. Heerlijke sfeer, mooie graphics en goede muziek. Morgen weer verder. d:)b

www.gevoeligeplaten.nl

• Joetje079
  • Laatst online: 19:52
jori040 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:43:
Vraagje:Als ik alleen wil spelen moet ik dan toch altijd online sessions starten als ik de game wil spelen ?
Of moet ik ergens iets uit vinken ?
Ik vroeg me dat ook af. Maar als je een online sessie start wordt je alleen in die hub wereld geplaatst met andere spelers en vanuit daar kan je gewoon solo verder. Het online gedeelte werkt volgens mij ook nog niet zo goed want ik heb al een paar keer zo’n SOS flare afgeschoten tijdens expeditions maar er komt helemaal niemand. Er zitten daar twee monsters die ik alleen niet verslagen krijg, namelijk Anjanath en Rathalos. De laatsgenoemde heeft me zelfs al een paar keer ge-oneshot :9 Nou, die komen later wel als ik een wat mindere noob ben ;)

Psn: Youri079 / Steam: Joet079 / Uplay: JoetjeTube079

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Ik vroeg me dat ook af. Maar als je een online sessie start wordt je alleen in die hub wereld geplaatst met andere spelers en vanuit daar kan je gewoon solo verder. Het online gedeelte werkt volgens mij ook nog niet zo goed want ik heb al een paar keer zo’n SOS flare afgeschoten tijdens expeditions maar er komt helemaal niemand. Er zitten daar twee monsters die ik alleen niet verslagen krijg, namelijk Anjanath en Rathalos. De laatsgenoemde heeft me zelfs al een paar keer ge-oneshot :9 Nou, die komen later wel als ik een wat mindere noob ben ;)
Tijdens een expedition verlaten die monsters het gebied vanzelf. Het kan dus idd goed dat je ze nu nog niet aan kan. Gisteren maar heel even kunnen spelen en de eerste expedition missie gedaan (volgende is Pukei Pukei), daar liep ook een Anjanath doorheen te banjeren tijdens dat ik een Great Jagras en die eierdino op zat te jagen. Maar idd, op dat moment kan je het theoretisch wel verslaan, maar het is nog niet een goed idee :D

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Vanmiddag zal ik even de openingspost aanpassen met de in dit Topic achtergelaten PSN id's en Xboxlive id's. Mocht je daar bezwaar tegen hebben stuur even een PB dan verwijder ik je ID. Zo wordt het wat overzichtelijker.

www.gevoeligeplaten.nl

Geteisem schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:21:
Vanmiddag zal ik even de openingspost aanpassen met de in dit Topic achtergelaten PSN id's en Xboxlive id's. Mocht je daar bezwaar tegen hebben stuur even een PB dan verwijder ik je ID. Zo wordt het wat overzichtelijker.
Mss ook even de guide linkjes en videos meenemen ?

En hebben we deze al gezien, de launch trailer ?

• WillieWuks
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06:53
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Longsword zat er niet tussen of heb ik scheel gekeken? Ik heb dus maar voor de katana gekozen :?
Dat is de Longsword :+

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• Mvandenberg91
Helaas nog niet veel tijd gehad. Maar vanavond ga ik lekker veel spelen(Mocht iemand willen spelen die me al toegevoegd had laat het even weten!)

PS wat is die PS4 Pro mooi _/-\o_

http://i68.tinypic.com/2z4laoo.jpg

[Voor 26% gewijzigd door Mvandenberg91 op 27-01-2018 21:23]

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:56
Joetje079 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 07:05:
[...]

Hoe kan je trouwens je attack power upgraden? Bij de armor kan je alleen defense upgraden. Ik heb wel een armor piece wat als skill attack heeft en deze heb ik dan ook helemaal geupgrade alleen hij blijft level 1 attack. Vind het allemaal vrij ingewikkeld maar ook met dit zal ik wel even tijd nodig hebben om het allemaal te begrijpen.
Voor zover ik weet zijn er drie manieren om je attack power omhoog te krijgen:
1. Je wapen upgraden bij de workshop
2. Skills zoals die op je armor
3. Temp boosts van maaltijden of de Horn

Bij de skill can je Armor werkt het als volgt: Een stuk armor geeft altijd een bepaald aantal skill punten. Deze gaan niet omhoog als je hem upgraden (voor zover ik weet).
Dus als je net een nieuwe chest plate gemaakt hebt welke +1 attack skill geeft, zal deze na 5x upgraden nog steeds maar +1 attack geven.

Wat je wilt doen is een andere stuk armor voor een ander lichaamsdeel maken die òòk die +1 attack heeft, want dan gaat het stacken.

Op het begin zal dat niet altijd kunnen, omdat je slechts een beperkt aantal armor sets man maken. Hoe meer verschillende monsters te tegenkomt in het spel, hoe groter deze selectie wordt.
-SaveMe- schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:08:
[...]

Dus je moet zelf steeds met left stick de camera naar het monster draaien? Dat gaat alleen niet als je een combo aan het doen bent. Want dan is je duim van de stick... morgen nog eens oefenen :/
De camera (right stick) hoef je niet altijd zelf te blijven draaien als je die lock-in gebruikt. Je moet wel altijd dus zelf het character richting het monster laten wijzen als je wilt aanvallen(met de left stick) .

Met welk wapen speel je?
Het kan zijn dat daar wat verschil in zit, ik hoef namelijk geen enkele stick te gebruiken als ik een combo maak, zolang ik op het begin van mijn aanval maar richting het monster gepositioneerd ben. (mijn combo zal dan wel in een rechte lijn uitgevoerd worden, maar dat terzijde)

• Flapperbol
Joetje079 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:18:
Zou iemand mij trouwens kunnen uitleggen hoe ik dingen weg haal van dat snelkeuze menu rechtsonder? Ik wil eigenlijk alleen de nuttige dingen gebruiken. Ik zit hele tijd te klooien met potions en de whetstone in een gevecht omdat ik ook de hengel, vangnet en allerlei andere (nutteloze) dingen erop heb staan die ik helemaal nog niet gebruik.
Als je je Item pouch opent, dan kan je "driehoekje" (waarschijnlijk "Y" op de Xbox) indrukken om zo de Item bar aan te passen. Waarom deze optie hier staat weet ik niet :/

• Grumpmeister
@Geteisem: @Yukidaruma heeft gelijk, enkele van de 'kleine' monsters hebben een 'set' van maar 1 item. De materialen heb je echter ook nodig voor de grotere equivalenten (bijv. bij Gajau heb je die skins, etc. ook nodig voor de Jyuratodus set).

@Joetje079: Als op je op start (options? De niet-share knop op de PS4) drukt, dan heb je in het eerste menutje een 'customize radial menu' optie. Daar kan je de radials compleet customizen hoe je ze zelf wilt :)

En nog even een addendum voor het item bonus / skills:

In High Rank krijg je alpha en beta versies van een set. In beta krijg je een extra skill, maar in de alpha krijg je extra decoration slots. Decoration slots kan je vullen met (duh) Decorations. Dat zijn een soort van gems met punten in een skill. Dus op die manier kan je je set compleet gaan customizen.

In Low Rank komt het nog niet echt aan de orde, en zou ik me er niet te druk om maken. Om eerlijk te zijn, ik heb de Bone Armor gecraft en naar level 4 gebracht. Daar speel ik nog steeds mee, en ik verwacht dat ik die blijf gebruiken tot High Rank. In High Rank ga ik me wat verder verdiepen in de armors weer, maar in LR lijken ze niet echt de tijd waard te zijn.

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-12 12:34

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

@Joetje079 en de rest:

Zowel Arrekz en Gajinhunter zijn twee spelers die van voorgaande delen ontzettend veel videocontent en uitleg geven op YouTube. Ook van MHW zullen ze dit weer doen.
Zo heeft Gajinhunter bijvoorbeeld een erg duidelijke video gemaakt over armorskills, charms en decorations:

Ik zelf heb MHW nog steeds niet, maar komt er zeker! Met veel plezier enkele voorgaande delen gespeeld op de 3DS!

[Voor 21% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-01-2018 14:04]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Grumpmeister
jaydenjarno schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:48:
Is er iemand die in het kort kan beschrijven wat de bedoeling is in dit spel? Veel monsters met verschillende skills. En verschillende wapens. Maar ook nog exploten? Of puzzels? Wapen upgrades door gebruik of zoiets?
Heel in het kort; jagen op monsters (It's in the name) :D

Daar doe je het dan wel mee te kort. Je gaat jagen, verzamelen, etc. In het begin jaag je op wat kleiner grut, weet je ze te verslaan (door het monster of te vangen, of dood te maken), dan gebruik je het materiaal van dat monster weer om je wapens en equipment te verbeteren. Waardoor je weer op grotere / aggressievere monsters kan jagen. In de tussentijd krijg je ook allerlei quests om je hub te verbeteren, en je krijgt toegang tot meer en meer.

Maar de essentie is het jagen. Ieder monster heeft z'n eigen karaktertrekjes, zwaktes, sterktes, etc. Het is aan jou om daar omheen te werken. Er zijn ook veel environmental zaken die je in kan zetten, zoals paralyzing kikkers die je een trap kan geven, zodat ze een wolk aan paralyzing poeder de lucht in strooien net als het monster op je af komt stormen, etc. De meeste quests zijn dus eigenlijk bossfights door het hele level heen.

Ik heb zojuist m'n gear maar een upgrade gegeven, al is het tijdelijk, voor Legiana. Z'n ice attacks deden wel erg veel schade, maar na die upgrade (met de focus op Ice Resistance) had ik 'm vrij simpel neergehaald (2 potions gebruikt oid). Nu net de Rotten Vale uit en doorgaan dan maar... Mogelijk nog even een Kulu Ya-Ku vlug neerhalen zodat ik m'n wapen verder kan upgraden (mis alleen een beak voor de volgende tier van de Kulu Ya-ku Longsword).

• Grumpmeister
Gisteren gestopt op het moment dat ik m'n eerste stappen in High Rank deed. Vanaf vanavond dus even wat betere armor craften en kijken welke wapens ik wil gaan upgraden.

Ik heb er nu 27 uur in zitten ( :') ), waarvan 3 uur idle was vanwege oa. hond uitlaten. Zo'n doorhaalsessie heb ik in tijden niet meer gedaan (en kan ik ook meestal niet doen vanwege verplichtingen). Maar wat een tof spel is dit. Hier ga ik nog veel meer plezier aan beleven :D

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-11 17:08
Nidhiki schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:08:
Ik vind het zelf super gaaf dat het net echte dieren lijken soms. Terwijl ik achter een Pukei-Pukei aanzat kwam die eerst in gevecht met een Great Jagras. En geen 5min later ook nog met een Anjanath. Je schrikt wel even maar het geeft je een perfect moment voor wat healing en sharpstones terwijl 2 monsters met elkaar in gevecht zijn.
Precies, ik vind het ook mooi hoe je gebruik kan maken van de omgeving. Ik laat vaak monsters tegen rotsen/bomen aanrennen zodat ze even vast komen te zitten, spring ik van een berg af om de monsters te mountain, lok ik de monster mee naar een ander monster zodat ze wat meppen van elkaar krijgen...
Joetje079 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:16:
Ik vermaak me ook prima met deze game alleen ik erger me soms mateloos aan de combat. Ik speel met de dual blades en die zijn bedoeld voor close combat maar soms heb ik het idee dat ik de helft van mijn aanvallen mis sla. Ik hoop dat ik het allemaal wat beter onder de knie ga krijgen want het haalt wel een beetje de lol voor mij eraf. Heb er nu zo’n 20 uur in zitten overigens en ik ben in het vierde gebied aangekomen.
Het went vanzelf :P Goed positioneren en al je aanvallen goed timen

[Voor 29% gewijzigd door Valandin op 29-01-2018 10:18]

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-11 16:40

ourplayground

XBL: kersnaamgebrui

Ik vermaak me ook prima met deze game alleen ik erger me soms mateloos aan de combat. Ik speel met de dual blades en die zijn bedoeld voor close combat maar soms heb ik het idee dat ik de helft van mijn aanvallen mis sla. Ik hoop dat ik het allemaal wat beter onder de knie ga krijgen want het haalt wel een beetje de lol voor mij eraf. Heb er nu zo’n 20 uur in zitten overigens en ik ben in het vierde gebied aangekomen.
Wat met die dual blades goed werkt is dat je kan springen (RT+A op de xbox) om vervolgens met B en of Y je aanval af te maken. Dit werkt, ik zit nog in het begin, aardig goed.

Edit: foutje, ik kom er net achter dat ik geen Dual Blades, maar de Insect Glaive gebruik.. daar mee kan je dus springen en combo’s maken
Uitleg

[Voor 13% gewijzigd door ourplayground op 29-01-2018 12:50]

iRacing Profiel Twitch

• Grumpmeister
Probeer anders ook eens een ander wapen. Longsword is een goede combinatie tussen mobiliteit en iets hogere damage per hit. Of anders, let op de positionering met je dual blades. Als een blade geen contact maakt, kan het inderdaad zijn dat je 'm mist. Of misschien loop je op een armored gedeelte te meppen (zo is bijv. het eerste monster in het vierde gebied (volgens mij) vrij lastig als Dual Blades vanwege alle 'armor' waar je op af zal ketsen).

Er zijn nog 13 andere wapens te proberen, pak gewoon een monster waar je weinig moeite mee hebt en probeer er een paar uit (of de training room, dat kan natuurlijk ook).

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:01:
[...]

Ik zit daar nu ook. Vanavond even kijken of ik de Zorah Magdaros LS kan maken, de gems waren de enige items die ik daar voor miste voor het laatste gevecht.

spoiler:
Ik verwacht daar ook een Pink Rathian, Gold (of Silver was het toch?) zit nog niet in het spel.

Ik was nog even bezig met de Pukei-Pukei, maar aangezien ik niet een directe hunt verwachtte had ik maar 2 (mega) potions meegenomen. Daarnaast was het toen toch tijd om richting bed te gaan, dus die pak ik vanavond weer op.
Nice, De gem van Zorah zijn lastig om te krijgen, blijkt een hele lage drop kans te hebben. ik had hem op high rank Zorah na 6 keer hunten pas bij me rewards.

spoiler:
wist idd niet dat de gold er nog niet in zat, dan is het denk ik de pink idd.

Maar vet dat je ook net zo ver bent. Als je keer zin hebt om wat high rank beestjes te slachten, laat het maar weten. Dan join ik je lobby wel ^^ kunnen we samen wat quests doen.

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Ik ga inderdaad even experimenteren met de andere wapens want daar heb ik er nog geen eentje van aangeraakt. Het is me trouwens wel gelukt om solo met de dual blades dat gepantserde monster te killen in dat vierde gebied :) Ben even de naam kwijt maar het was in ieder geval een groot gepantserd monster met allemaal punten die rolaanvallen deed. Gaf best een kick om hem uiteindelijk neer te krijgen in m’n eentje want door storing bij PSN kon ik geen hulp oproepen :)
Radobaan :)

Wel een erg bruut monster, en de introductie ervan was ook wel erg gaaf. Gelukkig had ik wel een restock gedaan aan items voordat ik het gebied in ging, want dat was uiteindelijk wel nodig. Sowieso zijn de monsters in dat gebied wel erg agressief, het zorgt voor wat leuke gevechten :)

En het is altijd een kick om een lastig monster solo neer te krijgen, zeker als je tegen het einde van je items aan begint te lopen. Nou moet ik wel zeggen dat ik er maar niet aan kan wennen om meer hulpmiddelen in te zetten, zoals Pitfall Traps om vervolgens 2 Large Barrelbombs en een kleine Barrelbomb tot explosie te laten brengen naast het gezicht van het monster. Ook Flashbombs, Sonic Bombs, etc. kunnen je hunt zo veel makkelijker maken, maar ik vergeet ze meestal.

• Flapperbol
Die smeersels zijn inderdaad voor pijlen.

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:10:
Wat houdt dat “low/high” rank eigenlijk in?
Low Rank is bij wijze de introductiefase van de game. De monsters zijn niet al te lastig, en je speelt langzaam maar zeker steeds meer vrij.

High Rank is wanneer het spel zoiets heeft van; "Ok, je bent er klaar voor." en ze de moeilijkheidsgraad op gaan schroeven. Monsters krijgen meer moves, de aanvallen zullen vlugger zijn, er worden subspecies geintroduceerd (bijv. Pink Rathian, Azure Rathalos, etc.). Die hebben ook weer extra moves en dingen om rekening mee te houden. Ook zullen sommige monsters die niet in Low Rank zitten hier wel tevoorschijn komen.

In (sommige) voorgaande games volgt daar ook weer een G-Rank op. Hier zetten ze nog een tandje bij. Nog meer moves, nog vlugger en dodelijker. Ik verwacht dat dit uiteindelijk ook als een uitbreiding zal komen, en aangezien ze voor de rest van de content (naar verwachting) geen geld vragen, zou ik het niet erg vinden om hier wat voor neer te moeten liggen. G-Rank is veelal content voor multiplayer. Solo is het bijna niet te doen (al had ik daar de basic 'large monsters' wel solo neer gekregen in 3U) vanwege de hoge healthpool en hoge damage.

[Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 29-01-2018 15:19]

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Low Rank is bij wijze de introductiefase van de game. De monsters zijn niet al te lastig, en je speelt langzaam maar zeker steeds meer vrij.

High Rank is wanneer het spel zoiets heeft van; "Ok, je bent er klaar voor." en ze de moeilijkheidsgraad op gaan schroeven. Monsters krijgen meer moves, de aanvallen zullen vlugger zijn, er worden subspecies geintroduceerd (bijv. Pink Rathian, Azure Rathalos, etc.). Die hebben ook weer extra moves en dingen om rekening mee te houden. Ook zullen sommige monsters die niet in Low Rank zitten hier wel tevoorschijn komen.

In (sommige) voorgaande games volgt daar ook weer een G-Rank op. Hier zetten ze nog een tandje bij. Nog meer moves, nog vlugger en dodelijker. Ik verwacht dat dit uiteindelijk ook als een uitbreiding zal komen, en aangezien ze voor de rest van de content (naar verwachting) geen geld vragen, zou ik het niet erg vinden om hier wat voor neer te moeten liggen. G-Rank is veelal content voor multiplayer. Solo is het bijna niet te doen (al had ik daar de basic 'large monsters' wel solo neer gekregen in 3U) vanwege de hoge healthpool en hoge damage.
aanvulling hier op, volgens mij ergens mee gekregen dat ze de g-ranks idd later gaan toevoegen :) dus dat gaat zeker vet worden. de uitdaging van de high rank / g rank vind ik gewoon super vet :)

• Grumpmeister
Ik heb de Gathering of Tweakers Squad aangemaakt. Als je een invite wilt, laat het maar even weten. Zo te zien moet ik daarvoor in je play sessie zitten. M'n PSN staat in de OP.

• Daradius
Geteisem schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Stuur de invite maar. :) Ga net stoppen. Morgen weer aan de 'bak'.
doe mij maar een invite :D

• Grumpmeister
Ik heb je uitgenodigd, je sessie joinen ging makkelijker dan verwacht :D

• Grumpmeister
corset schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:43:
... Ik was slim.

Quest: Guard the scientists (eerste quest na het bos gebied)

Je ziet daar een groot beest. Ze zeggen "Distract it". Dus slim als ik ben, CHAAAAAAARGE.. en 3 seconden later? Dood.

Distraction is goed gegaan! het was het waard

Einde van de missie. Ik denk, "Yes we zijn er!" dus ik kijk de cutscene, en opeens mag ik een gigantisch beest aanvallen. Fumble met "SoS flare where are you! I need you!". Eerste 2 flares? Interrupt door een headbutt van het beest.
Daarna succesvolle flare, en met 2 anderen het beest afgemaakt.

Kort; wat voelde dat geweldig :D

Vraagje, wanneer kan ik meer dan 2 wapens per categorie craften? Ik kan nu Bone + de eerste craften, maar zie zoveel mooiere wapens :D
Wat Flapperbol al zegt, kijk eens onder Upgrade Equipment en ga je wapens maar upgraden naar de leukere versies :)
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:28:
[...]

High rank is iig al een stuk moeilijker, en het ligt ook gewoon aan het monster wat je aan het hunten ben. De ene heb je gewoon totaal geen moeite mee, en bij de ander maak je geen schijn van kans. Low rank vond ik zelf ook niet al te moeilijk, en ben ik ook erg snel en makkelijk doorheen gelopen (moet wel zeggen dat ik al erg lang monster hunter speel).

High rank daar in tegen begin je toch wel te merken dat het wat moeilijker is. Loop niet overal meer zo heel gemakkelijk doorheen. moet wel zeggen dat er nog een aantal monsters rond lopen die erg makkelijk zijn. Ben erg benieuwd wat ze te brengen hebben in de toekomst :) die g-ranks zouden wel erg leuk zijn als ze terug komen. voor nu ben ik lekker door de story heen aan het lopen (voor hoelang het nog duurt), en daarna lekker armor en weapons farmen.

@Grumpmeister gister trouwens nog 2x zorah gedaan, but nope.... geen gems :( zou de armor van zorah wel willen maken, maar voor de schoentjes heb je dus een gem nodig (de rest van de materials heb ik al bij elkaar). denk dat ik dus bad luck heb met de drops.
Ik had gisteren medelijden met de Pukei-Pukei van HR. Midden tussen een Rathian en een Bezelgeuse (wat een lomp beest is dat zeg, echt een Deviljho vibe, alleen vliegt deze _/-\o_ )

Voor de Zorah LS mis ik nog een paar Warped Bones, misschien die nog even oppakken vanavond. Volgens mij heb ik idd dan wel geluk gehad met m'n drops. Ik zat gisteren trouwens al 20 minuten in je sessie, dan was je echt net terug / beschikbaar toen ik richting bed ging. Vanavond weer een kans :D

• Daradius
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:57:
Ik had gisteren medelijden met de Pukei-Pukei van HR. Midden tussen een Rathian en een Bezelgeuse (wat een lomp beest is dat zeg, echt een Deviljho vibe, alleen vliegt deze _/-\o_ )

Voor de Zorah LS mis ik nog een paar Warped Bones, misschien die nog even oppakken vanavond. Volgens mij heb ik idd dan wel geluk gehad met m'n drops. Ik zat gisteren trouwens al 20 minuten in je sessie, dan was je echt net terug / beschikbaar toen ik richting bed ging. Vanavond weer een kans :D
Haha klopt, ik was de Urugaan in elkaar aan het meppen. en toen hij eindelijk neer ging was je net weg. Vanavond dan maar :) kunnen we ook ff kijken of we samen wat HR monsters kunnen hunten. moet zeggen dat ik al best wat intresante nieuwe monsters tegen ben gekomen op HR, heb gister ook nog de HR Anjanath neer gehaald, Wat doet die veel dmg zeg op HR.

• Daradius
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Gisteren wel weinig tijd gehad, en vandaag zal ik me wel voornamelijk bezig houden met de squad invites. Mocht er tussendoor wat tijd zijn, dan zal dat wel leuk zijn ja. Gisteren dus alleen maar de Pukei-Pukei quest kunnen doen, vandaag kan ik iig de tracks volgen. Maar ik zag dat ik iig quests heb voor HR Rathian en HR Pukei, en HR Kulu Ya-Ku? Even niet zeker. Dus tenzij we gewoon gaan roamen ben ik wel een beetje gelimiteerd in wat ik so far kan doen :P
Genoeg leuke beesten te slachten tijdens het roamen in HR, dus ik join je wel met wat lekker rond roamen (wat materials verzamelen is ook nooit verkeerd.

• Grumpmeister
Oh, ik zit er naast, op dat moment is het monster 'moe' en zoekt eten / wilt gaan slapen (waterdruppel is een zweetdruppel). Dus dat ie gewoon rondloopt en eten zoekt is nog te begrijpen :P.

Waarschijnlijk gisteren in de chaos met Rathian, Bezelgeuse en Pukei niet goed gezien, Pukei zat toen ook dicht tegen dood gaan aan.

• Farpoint
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2018
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Voeg me maar toe, dan invite ik je vanavond :)
Kan je mij ook even invite voor de tweakers Squad? :)

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04:26
Ik denk ik het spel zometeen ook maar ff ophaal voor de Xbox, zolang ze het nog op voorraad hebben bij de Intertoys. Heb ff wat streams bekeken vanmorgen en het spreekt mij toch wel aan.

Xbox: BlazeMuis | PS5: NL-BFLA | Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid

Ik ben echt nog zo noob! ik ga maar eens flink eerst in het eerste gebied rondhangen totdat ik een beetje de feel krijg (al waren de eerste twee hunts erg easy). Als er andere noobs zijn die samen willen spelen om de game te ontdekken, graag :)

Enne, heb jij een monster onder je bed, of in de kast, dan ff snel Capcom mailen .... :9

Enne, een monster capturen ipv killen schijnt nogal lucratief te zijn, dus hier een guide om te capturen!

En wat crafting tips

Ik heb al meer uur videos en guides gekeken dan de game gespeeld, hoe zot is dat :) 8)7

[Voor 31% gewijzigd door -SaveMe- op 30-01-2018 16:39]

• willem100
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-11 16:38

willem100

Stadia: Wil123#2834

Er zit meer verhaal in dan in vorige MH versies maar verwacht van het verhaal niet te veel. Het is te doen maar wel aan te raden om wat beginners guides door te lezen. Dan krijg je een beetje idee van de mogelijkheden. Het gaat erom dat je steeds betere armor en wapens krijgt d.m.v. craften en upgraden.

• ourplayground

ourplayground

jaydenjarno schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:33:
Ik twijfel heel erg. Nog nooit een monster Hunter gespeeld. Beelden zien er super uit en ben wel van het exploren. Maar de opties zien er erg overweldigend uit. Combi's voor wapens enzo. Is dat een beetje te doen? Veel upgraden en uitzoeken? Zit er een verhaal in of voornamelijk gewoon killen?
Het vecht systeem valt reuze mee, het is geen tekken achtig systeem. Je kan heel veel dingen doen, mar het wordt aardig overzichtelijk gebracht. Er zit een “verhaal” in maar het is vooral genieten van de wereld en het killen van de beesten

iRacing Profiel Twitch

• Grumpmeister
Gisteren 13-14 man in de GoT squad weten te inviten. Bij een paar helaas nog niet gelukt (geen response op de invite). Vanavond weer een kans, geef me maar even een seintje als je er nog niet in zit en er wel in wilt :)

Tussen de invites door bij een paar mensen hier een quest meegeholpen en het grootste deel van de HR Hunter Armor weten te craften. Vanavond even het laatste stukje (een paar Quality Bones) verzamelen in een expedition en door gaan zoeken naar de ??? Rathian. Volgens mij ben ik halverwege met het spoor volgen / zoeken.

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:43:
Ik vond onderstaande video erg verhelderend mbt quests, investigations, bounties, etc ... Zeker omdat je dezelfde beesten meermalen moet killen voor de armor upgrades

[video]

En hier staan alle wapens en hun sterke en zwakke kanten goed uitgelegd. De longsword schijnt erg op combos te leunen en als je die niet goed doet dan zeggen is de damage output beneden maats. Heb ik dan wel het juiste wapen gekozen? Mss toch nog maar even andere wapens proberen. In games als Bloodborne heb ik altijd graag een grote dikke two hander. Mss hier ook maar eens proberen ?
Alle wapens zijn prima te gebruiken, dus het 'juiste' wapen is het wapen wat jou ligt. De combo's vind ik bijv. wel leuk aan Longsword, met name als je een Helm Splitter met een 'volle' spirit level blade raakt (iets van 10 hits waardoor je 300-400 damage doet).

Het kan bijv. goed dat een Greatsword een hogere damage output heeft, maar als ik daar niet mee overweg kan, dan speel ik bijv. enorm ondermaats. Terwijl ik met Longsword een goede contributie aan de hunt kan brengen.

Het draait allemaal om wat jij fijn vind, en als je actief meehunt, zal niemand je raar aankijken vanwege je keuze qua wapens. Tenzij je constant iedereen onderuit schoffelt met bijv. een hamer of je spirit combo. Maar dat ligt aan jou, en niet het wapen :P

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:14:
Weet nog niet zo wat de goede combos zijn en vaak zijn dat 4 hits in een row, waarvan de laatste twee dan missen omdat het monster weer weg is ;) maar ik moet ieg een wapen hebben waar mee ik snel kan zijn. Ik ben meer van het dodgen dan blocken, dus speed is belangrijk. Ga wel ff op zoek naar een goede guide voor de longsword.

Overigens, je kunt items via de radial menu gebruiken, maar ook via dat 'balkje' rechts onderin. Wat gebruiken jullie vooral ? Ik dus eigenlijk dat balkje voor healing en radial voor sharpening enzo.

Overigens moet ik mijn wapen wel erg vaak in combat weer sharpenen, best wel irritant. ook irri is dat je steeds je wapen moet sheaten om een actie (potion, sharpen) te doen.

Zwaarste monster die ik heb verslagen tot nu toe is die gekke vogel in de ancient forest. Die liep wel vier keer weg van de battle ...
Probeer Sword & Shield of Dual Blades maar eens. De wapens zijn kleiner, dus je moet net wat dichterbij staan, maar beide hebben een vrij vlugge speelstijl. Met name Dual Blades (al moet je die vaak sharpenen). SnS heeft weer het voordeel dat je items kan gebruiken zonder je wapen te sheaten.

Persoonlijk ligt Longsword me juist wel vanwege reach, snelheid, en de damage. Voor mij is het een fijne combinatie, je kan wat beter bij de staarten van de hoge monsters, etc. De main combo die je gebruikt is Vertical slash (down), stab, Vertical slash (up), dus maar 3 hits. Die kan je vaak wel plaatsen. Zodra de spirit gauge vol is, wacht je een goed moment af waarbij je weet dat het monster een beetje op z'n plaats blijft om de R2 combo uit te voeren. En hetzelfde geldt voor de Helm Splitter (die je alleen uit kan / moet voeren als je zwaard 'spirit levels' / charges heeft). Mocht dat moment even duren, dan kan je bijv ook 2 hits van de Spirit Combo doen om vervolgens door te gaan in je normale combo (en de spirit gauge daarmee weer te rechargen).

De Kulu-Ya-Ku loopt idd wel vaak weg, maar dat verschilt weer per monster :)

• WahWah
Wat betreft de LS en combo's. Elke aanval doet gewoon xx damage (afhankelijk waar je een monster raakt). Het is niet zo dat als je 4 aanvallen achter elkaar doet, dat dan je dmg meer wordt. Het is gewoon optellen, 4 aanvallen van 10 dmg per attack zeg maar is gewoon 40 dmg in totaal. Of je ze nou achter elkaar doet, of niet.

De LS heeft een attack/damage multiplier wanneer je de laatste hit van die spirit combo succesvol raakt op een monster. Dan krijg je zeg maar die gloed op je sword. Dan wordt elke aanval x1.1 bijv, dus als je eerste slash 10dmg doet, dan doet hij nu 11 dmg. En van deze spirit levels zijn er 3 niveaus.

Als het verandert is in World, please correct me.

Ik vind Arekzz Gaming wel altijd duidelijke filmpjes maken. Hier die van de LS, welliswaar van een tijdje terug. YouTube: Monster Hunter World | New Long Sword in Depth Gameplay

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:28:
@Grumpmeister Ik blijf toch maar bij de long sword. De snelheid en reach bevallen me inderdaad. Zal me eens verdiepen in de combos. Nu val ik gewoon aan met triangle en als de spirit balk vol is (rood), dan spam ik R2. Ik begrijp van jou dat de spirit balk meerdere levels heeft ?
Zoals @WahWah al aangeeft, je hoeft niet een volledige combo te raken. De standaardcombo van LS is Triangle - Circle - Triangle (je slaat omlaag, steekt (want je wapen is laag), en slaat daarna weer omhoog in een vrij vloeiende beweging).

Het enige wat 'essentieel' is om te raken, is de laatste hit van R2. Deze zorgt inderdaad dat je spirit niveau met 1 stijgt (tot aan 3). Dit is te herkennen aan de witte (level 1), geel / bruine (level 2) en rode (level 3) gloed OM je gauge heen. Daarbinnen is de charge nog steeds in het rood zichtbaar.

Je spirit level zorgt voor hogere damage op normale hits, dus het is een goed idee om deze op level 2 of 3 te houden (door zo nu en dan een R2 combo af te ronden hou je het balkje vol). Dit is nu iets verder uitgebreid door de toevoeging van de Helm Breaker (R2 + Triangle). Hiermee doe je een charge / steek naar voren en als je dit raakt EN je hebt een spirit level, dan zal je een sprong in de lucht maken om met een flinke slash naar beneden te komen. Waarbij het wel merkbaar is op wel niveau qua spirit level je deze aanval uitvoert. Deze aanval kost (ook al mis je de slash naar beneden) 1 spirit level, maar als je 'm raakt, dan vult de Spirit Gauge zichzelf voor een tijdje, waardoor je vrijwel direct weer een R2 combo uit kan voeren en weer naar je oude niveau van spirit level kan komen.

Yukidaruma schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Oh, ok. Eigenlijk ging dat allemaal vanzelf. Er zullen vast veel mensen zijn met iets meer ervaring die veel meer damage doen dan ik op het moment, maar verder heb ik niet het gevoel dat ik echt moet nadenken over wanneer ik sword of axe mode gebruik.
Om met @Grumpmeister te spreken, als het wapen je ligt dan is het jouw wapen :) Niks aan doen dus en mooi verder hunten :)

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:30
Voor de mensen die wat extra informatie over wapens willen is dit filmpje misschien erg handig. Vooral de vergelijking met andere games heeft mij in ieder geval enorm gehlopen met de keuze :)

FUMES et CARNES

• Grumpmeister
Daradius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:09:
meer mensen hier die fan zijn van de hammer of charge blade ? :P vind de hammer echt geweldig spelen (nooit eigenlijk gebruikt in voorgaande monster hunter, daar was ik altijd charge blade of greatsword).
Charge Blade heb ik 4U gebruikt en vond ik wel gaaf. Misschien dat ik 'm nog een keer op pak later :)

Hammer (en Hunting Horn) heeft me nooit echt gelegen, maar misschien dat het beter is in MHW.

• Valandin
Daradius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:29:

[...]

Dit dus, de knop combo's zijn niet heel speciaal, maar de positie is wat lastiger. en zoals ik al zei, de laatste attack is eigenlijk het belangrijkste (die doet gewoon ontzettend veel dmg). Dus die missen is erg zonde.
Precies :) Je moet jezelf goed positioneren en anticiperen op de bewegingen die het monster gaat maken. Het is niet zo simpel als het lijkt. Al is de base damage van de hammer alsnog wel erg hoog in vergelijking met de andere wapens, ook al raak je je laatste hits niet. (Maar die doet zeker heel veel damage)

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Daradius
Valandin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Helemaal juist. Ik laat hem altijd wachten tot ik max charge heb voordat ik rondje doe maar weet eerlijk gezegd niet of dat een betere boost geeft.
Nipje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:06:
[...]
Oh heftig, thanks voor de uitleg! En die "Prepare - R2 Damage boost" dat krijg je geregeld door R2 + rondje juist?
juist, je kan gewoon het beste na elke combo een keer R2+O in drukken en dan rollen, dan kan je namelijk sneller an je nieuwe combo beginnen. (je staat namelijk na je laatste skill altijd even stil om bij te komen).

en voor het chargen van je wapen, het heeft geen betere buff als je bij charge 3 pas op O drukt. Vandaar dat ik ze gewoon altijd tegelijk in druk.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wel grappig om te zien dat iedereen het vaak heeft over '1 wapen spelen'. Mijn ervaring is juist dat je toch uiteindelijk een setje van wapens verzamelt, omdat elk wapen zijn eigen use-case heeft.

Longsword lijkt heel eenvoudig in t begin trouwens, maar de complexiteit zit ook in het hele gebruik van fade slashes voor het ontwijken, die je kan chainen naar een lvl 2 (of was het 3) R2, waardoor je niet 3xR2 (of was het juist 4?) hoeft te doen voor je lvl-up van je charge in de longsword. Oftewel: easy to learn, hard to master.

Zelf sta ik nog wel in twijfel trouwens waarmee ik wil beginnen: Longsword, Charge Blade (veel gespeeld in 4U en Gen, ooit wil ik nog een keer guardpoints masteren), SnS (lijkt eenvoudig, maar kan juist ook heel krachtig en complex zijn door de snelheid. Daarnaast rol ik altijd te veel weg, ipv blocken :P), Insect Glaive... Te veel opties die ik allemaal erg leuk vind in voorgaande delen.
En om heel eerlijk te zijn lijkt Bow me ook wel een keer leuk, totaal iets anders maar in World veel leuker dan in voorgaande delen!

Algemene tip: zoek op YouTube naar de weapon workshop videos van Arekzz Gaming en Gajin Hunter van voorgaande delen. Zij hebben hele tutorials van de verschillende wapens en combos. Veel uit eerdere delen is ook van toepassing op World, en er komen ongetwijfeld ook tutorials voor World.

[Voor 17% gewijzigd door Thrace Grumble op 31-01-2018 16:01]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ourplayground schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Ik zit as we speak even wat wapens te testen, ik speel nu zo'n 10 uur met de insect glaive, wat me erg goed bevalt. Alleen zit ik nu bij de Anjanath en daar lijkt mijn geliefde Kinsect Glaive niet zo effectief, Vandaar dat ik even verder zit te kijken. Ben nu even met de switch axe bezig op tonnetjes te rammen, die lijkt me ook wel wat... kortom we gaan eens kijken.
Over de effectiviteit van wapens icm monsters: kijk eens op Kiranico (https://mhworld.kiranico.com), een website met enorm veel info/stats voor Monster Hunter. Kiranico is life! :P

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Video van Arekzz die alles duidelijk maakt over de LS:

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:35:
Wat is de beste manier om attack power te upgraden? Ik ben nu hunter rank 8 maar ik heb het idee dat mijn attack power nog veel te laag is. Ik wil mijn dual blades wel upgraden maar ik kan niet alle materials zien wat ik daarvoor nodig heb want er staat “???” bij. Neem aan dat ik dan gewoon verder moet gaan met de story? Ik zit nu in rotten vale trouwens en kan die tweede quest daar gaan doen.
Je kan ook kijken of er een wapen is die je wel omhoog kan werken. Bijv. in mijn geval had ik een Kulu-Ya-Ku longsword, maar ik kon (in een andere branch) een Tziki-Ya-Ku longsword maken. Dus die maar gemaakt om even een flinke boost te krijgen in attack (en helaas wat affinity te verliezen). Daarna opende zich de ?? materials, dus kon ik Kulu-Ya-Ku weer omhoog werken.

Ik ga overigens zo online, dus kan dan invites versturen naar spelers. Ik zal zo nog het forum langs lopen om te zien wie ik nog niet in de lijst heb staan.

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:50
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:40:
[...]

Je kan ook kijken of er een wapen is die je wel omhoog kan werken. Bijv. in mijn geval had ik een Kulu-Ya-Ku longsword, maar ik kon (in een andere branch) een Tziki-Ya-Ku longsword maken. Dus die maar gemaakt om even een flinke boost te krijgen in attack (en helaas wat affinity te verliezen). Daarna opende zich de ?? materials, dus kon ik Kulu-Ya-Ku weer omhoog werken.

Ik ga overigens zo online, dus kan dan invites versturen naar spelers. Ik zal zo nog het forum langs lopen om te zien wie ik nog niet in de lijst heb staan.
Ik heb de GoT community gemaakt voor MHW, en je een invite gestuurd ervoor. Zo kunnen we later kijken hoe dat werkt.
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:41:
[...]

Ja, op dat moment gaat ie slapen, dus kan hij ook niet weglopen van de trap. Maar ook als het monster druk ergens mee bezig is en je weet dat hij niet wegloopt, dan kan je ook een trap onder 'm neerleggen.
Als hij slaapt raakt hij nog wel in de trap vast?

[Voor 19% gewijzigd door Alvanosa op 31-01-2018 20:44]

PSN: Alvanosa

• Grumpmeister
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb de GoT community gemaakt voor MHW, en je een invite gestuurd ervoor. Zo kunnen we later kijken hoe dat werkt.

[...]

Als hij slaapt raakt hij nog wel in de trap vast?
Zie het, dank je :)

En ja, als je de trap onder 'm legt, zal deze gewoon activeren.

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:54:
[...]

Zag hem voorbij komen op mijn telefoon ;) Heb helaas nog wat andere verplichtingen. Morgenavond ben ik wel “vrij” en de rest van het weekend ook trouwens. Zal vast nog wel ruimte zijn dan :)
Ja joh, we gaan richting de 20 man, van de 50 die we mogen :)

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:50
sabriel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Kan je dan uitleggen hoe je het gedaan hebt ?
In het pauze menu kun je je squad joinen, en voordat je inlogt kun je een squad sessie joinen.

PSN: Alvanosa

• Valandin
Gister even een uurtje gespeeld na werk, daarna met m'n griepje m'n bed in gedoken.
Anyways - HOLY SHIT!!! Wat een gigantische improvement is de PS4 Pro t.o.v. de PS4!!
Wellicht is het maar 8-10 FPS verschil maar het is een wereld van verschil qua soepelheid.

Had na Zorah die ene missie dat je op een expedition moest zijn. Stond nog Low Rank bij, kwam ik een Barroth tegen, echt ruim een half uur tegen lopen meppen, vroeg me af waarom hij maar niet dood ging. Dropt hij ineens allemaal Barroth+ items. Is het blijkbaar al HR haha
Farpoint schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:16:
Gisteren 31min over gedaan om Legiana neer te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt dus. Maar dual blades is niet altijd even makkelijk met vliegende monsters..
Glowmoss of die andere item voor je slinger meenemen. Als je ze daarmee raakt flikkeren ze uit de lucht :)
Dat is een standaard rookie mistake, altijd items meenemen, die maken je leven zoveel makkelijker.

[Voor 31% gewijzigd door Valandin op 01-02-2018 10:19]

• Grumpmeister
Farpoint schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:16:
Gisteren 31min over gedaan om Legiana neer te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt dus. Maar dual blades is niet altijd even makkelijk met vliegende monsters..
Neem wat Flash Pods / Flash Bugs (om in Flash Pods te craften). Als Legiana in de lucht is kan je 'm daarmee stunnen en tegen de grond aan werken.

Of Glowmoss idd :)

• WahWah
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:26:
[...]

Ja vind charge blade ook wel leuk, heb het op het begin van world veel gespeeld. Maar ben er voor een of andere reden beetje op uitgekeken, heb het namelijk in de vorige monster hunter alleen maar gespeeld (charge blade en greatsword.) wou dus misschien iets anders gaan proberen, vandaar dat ik nu ook voornamelijk hammer speel.

Dual blades ben ik niet helemaal zeker van. Maatje van me speelt dual blades, maar soms heb ik liever dat hij gewoon lekker aan de kant gaat staan met die 2 zwierende zwaardjes. Ik word namelijk elke keer door hem ge interrupt tijdens mijn combo. Sta ik op het hoofd te slaan, is hij daar ook. Switch ik dan maar naar de staart met mijn hammer, moet hij ook even de staart hitten. Dit is eigenlijk de grootste reden dat ik dual blades nog niet geprobeerd heb :P.
Ik speelde MH4U een tijdje met een maat van me. Ik was hammer, maar hij wilde ook hammer spelen en ik ben toen naar Dual Blades geswitched. Sinds ik zelf hammer speelde weet ik waar ik sta als hammer user, bij het hoofd (voor de KO's). En dus als ik Dual Blades speel, zal ik nooit daar op focusen als er iemand met een hamer in het team zit. Net als dat ik nooit naar de staart ga met een hammer, want ik kan hem er toch niet afhakken, en anderen wel... Voor dual blades zal je liever focussen op de legs dan op het hoofd, om hem te trippen.

Goede samenwerking vergt niet alleen kennis van je eigen wapen, maar ook dat van anderen. Soms is dat ver te zoeken met onbekenden natuurlijk, maar als het een maatje van je is, gewoon even doorgeven :p en anders golfswing je hem een aantal keer de lucht in, dan weet hij hoe het voelt :+ (alhoewel daar soms een onbedoelde mount uit voort komt :D)

• Grumpmeister
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:45:
[...]

haha ja de reden dat hij op het hoofd aan het hitten was "het doet meer dmg". heb hem dus ook doorgegeven dat hij beter op de legs / staart kon gaan, maar daar was hij het niet mee eens (dus vandaar zelf maar naar de legs/staar geswitched). Die golf swing is iid heerlijk, heb hem er al een paar keer mee weg kunnen rammen :P. maar denk dat ik maar iets anders moet gaan spelen als hammer als ik samen speel, want hij is er vol van overtuigt dat hij met zijn dual blades op het hoofd moet slaan (ook al zit er een hammer in de game).
Als Dual Blades op de benen meppen is een van de beste dingen die je kan doen. Het is het ideale wapen om het monster naar de grond te staggeren. En als ie dan op de grond ligt, lekker in Demon Mode z'n staart molestreren (als de staart te hoog is om normaal te raken, zoals een Diablos). Daarna z'n andere been, en zo af blijven wisselen :)

'Het doet meer damage', ja, leuk, maar je gaat uiteindelijk meer damage doen als de Hammer / Hunting Horn voor een hersenschudding zorgt waardoor je zorgeloos met Demon Mode los kan gaan. Sowieso, Monster Hunter is een spel waarin je samen moet werken. Je eigen dps maakt niet zo veel uit (natuurlijk moet je wel damage doen :P ), maar als jouw kleine damage increase ervoor zorgt dat anderen niet meer fatsoenlijk aan kunnen vallen, dan heb je de essentie van het spel niet echt begrepen :X

• WahWah
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:45:
[...]

haha ja de reden dat hij op het hoofd aan het hitten was "het doet meer dmg". heb hem dus ook doorgegeven dat hij beter op de legs / staart kon gaan, maar daar was hij het niet mee eens (dus vandaar zelf maar naar de legs/staar geswitched). Die golf swing is iid heerlijk, heb hem er al een paar keer mee weg kunnen rammen :P. maar denk dat ik maar iets anders moet gaan spelen als hammer als ik samen speel, want hij is er namelijk vol van overtuigt dat hij met zijn dual blades op het hoofd moet slaan (ook al zit er een hammer in de game).
Tja als hij je niet wil geloven, dan houdt het op. Later in het spel zal het wel heel wat irritanter worden, want die KO's geven het team zoveel ruimte om veel meer damage te doen dan die paar hits die hij erop los kan gooien....en uiteraard doet de hammer veel meer damage op het hoofd (in de meeste gevallen dan...), maar dat hoef ik jou niet uit te leggen :p

Wat je nog kan doen is, even een switch met hem doen. Laat hem lekker hamer spelen en doe zelf dual blades en laat hem zien hoe het anders kan. Seeing is believing ;)

• Daradius
WahWah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:02:
[...]

Tja als hij je niet wil geloven, dan houdt het op. Later in het spel zal het wel heel wat irritanter worden, want die KO's geven het team zoveel ruimte om veel meer damage te doen dan die paar hits die hij erop los kan gooien....en uiteraard doet de hammer veel meer damage op het hoofd, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen :p

Wat je nog kan doen is, even een switch met hem doen. Laat hem lekker hamer spelen en doe zelf dual blades en laat hem zien hoe het anders kan. Seeing is believing ;)
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:49:
[...]

Als Dual Blades op de benen meppen is een van de beste dingen die je kan doen. Het is het ideale wapen om het monster naar de grond te staggeren. En als ie dan op de grond ligt, lekker in Demon Mode z'n staart molestreren (als de staart te hoog is om normaal te raken, zoals een Diablos). Daarna z'n andere been, en zo af blijven wisselen :)

'Het doet meer damage', ja, leuk, maar je gaat uiteindelijk meer damage doen als de Hammer / Hunting Horn voor een hersenschudding zorgt waardoor je zorgeloos met Demon Mode los kan gaan. Sowieso, Monster Hunter is een spel waarin je samen moet werken. Je eigen dps maakt niet zo veel uit (natuurlijk moet je wel damage doen :P ), maar als jouw kleine damage increase ervoor zorgt dat anderen niet meer fatsoenlijk aan kunnen vallen, dan heb je de essentie van het spel niet echt begrepen :X
haha mooi dat ik er dus niet alleen zo over dacht :). Denk dat ik dan toch maar voor long sword en/of dual blades ga als volgende wapen. Charge blade leg ik mooi even in de kast neer.

Iemand zin om vanavond wat HR hunts te doen ? zit momenteel in een missie waar ik alleen wat tracks moet zoeken, dus ik kan van nu gewoon ff van alles gaan hunten.

[Voor 4% gewijzigd door Daradius op 01-02-2018 11:09]

• JeSuisTim91
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 01-02-2018
Leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn over het spel. Ik zou ook graag in de guild/squad willen.

Ben redelijk nieuw in de genre. Speel momenteel met de Long Sword (First Dance). Vind de combo's maken erg leuk, en soms nog ietwat lastig. Zit nog te twijfelen om een ander wapen als main te pakken; bijvoorbeeld de dual blades of de sword and shields. Vanavond rond 21:00 proberen een Anjanath te verslaan :)

psn:
JeSuisTim91

Gr

[Voor 54% gewijzigd door JeSuisTim91 op 01-02-2018 11:42]

• ThePimpShrimp
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:36
Xbox one GT = eXc I Daniel

Als mensen samen willen hunten!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

De verleiding niet kunnen weerstaan: zojuist bij Gamemania langs geweest om mn PS4 500GB in te ruilen voor een PS4 Pro 1TB. Leuke upgrade, ook in combinatie met een nieuwe TV die er waarschijnlijk dit jaar nog komt :)

Ben benieuwd of ik het verschil overigens nu al direct ga merken in bv MHW, zaterdag hopelijk (duimen dat t lukt qua levertijd, actie loopt tot en met zaterdag) de PS4 Pro ophalen, hij was nu niet op voorraad.

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 05-12 15:00
Lienuks schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:21:
Een woord: overdonderd..

Beta gespeeld vond ik ruk, dus was enigzins sceptisch bij aanschaf van de game.. maar jeetje wat een game, gewoonweg briljant !

De omgevingen, de combat, de interactie van je omgeving en de interactie tussen de verschillende dino`s.
De uitgebreide opties de grafische weergave en de social interacties...

Ik verbaas mij nog elke keer als ik weer iets unieks zie! Briljant!
echt helemaal mee eens,

de beta vond ik waardeloos, ik wilde de game heel graag leuk vinden omdat het concept mij erg aansprak, maar ik vond die beta echt niet te spelen.

Toch direct bij de launch maar besloten om de game toch te kopen en uren aan youtube guides gekeken hoe de game bedoeld is. De final game loopt soepeler dan de beta (de combat) naar mijn mening. Het is allemaal net wat vloeiender kwa combat.

Wel moet je een behoorlijke studie doen naar hoe de game nu eigenlijk werkt als je nooit een monster hunter game gespeeld hebt. De japanse invloeden kwa game opzet zijn in overvloed aanwezig, maar gelukkig was ik daar wel enigzins aan gewend na final fantasy.

Maar de guides hebben goed geholpen en op dit moment heb ik zo'n 80 procent kwa features wel onder de knie van de game. Online coop werkt fantastisch, gisteren nog uren met friends gespeeld om bepaalde armor en gear te kunnen upgraden. In coop vind ik de game pas echt tot zijn recht komen, zeker als je met een goed op elkaar ingespeelde squad de hunt / investigations of expedities uitvoert.

Overigens lees ik in bijna elke review dat je elkaar niet kan zien in het dorp, dit is slechts ten dele waar, als je met de lift naar bovengaat naar de bar, dan kun je daar gewoon samenkomen met maximaal 16 man. Inclusief de zo bekende japanse animaties die je kunt activeren om te drinken, dronken over je stoel te hangen, etc... Vanuit die hangout kun je ook de belangrijkste onderdelen voor het preparen vinden zoals quest board / stock pile/ canteen, dus je kunt wel degelijk samenkomen in dat gedeelte van het dorp.

• Qlimaxs
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-05 18:44
robinez schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:41:
[...]
Overigens lees ik in bijna elke review dat je elkaar niet kan zien in het dorp, dit is slechts ten dele waar, als je met de lift naar bovengaat naar de bar, dan kun je daar gewoon samenkomen met maximaal 16 man. Inclusief de zo bekende japanse animaties die je kunt activeren om te drinken, dronken over je stoel te hangen, etc... Vanuit die hangout kun je ook de belangrijkste onderdelen voor het preparen vinden zoals quest board / stock pile/ canteen, dus je kunt wel degelijk samenkomen in dat gedeelte van het dorp.
Klopt, in de gathering-hub kun je inderdaad elkaar zien. In de praktijk zit hier echter niemand, het vervelende is dat je er geen smithy heb (NPC waar je je armor/weapons upgraded). Het zou mooi zijn als Capcom de gathering wat uit gaat breiden zodat het wat aantrekkelijker word om daadwerkelijk ook wat mee te gaan doen. Als het aan mij had gelegen moeten ze gewoon de social hub helemaal open gooien zodat je daar iedereen (16 man) kan zien. Het feit dat je tijdens de story je eigen hub aanpast en dingen vrij speelt hoeft ook geen probleem te zijn. Andere games hebben dit al laten zien.

• Farpoint
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2018
11 handige tips! Ik als MH n00b vond ze opzich wel handig :D

• WahWah
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Pfffft, snap er nog geen snars van. Vanavond maar eens oefenen. Deze game is qua combat net een fighting game en dat is echt niet mijn ding. Maar de rest in deze game wel. Hopelijk ga ik het snappen ...
Mssn maar met een ranged wapen gaan? Dan wordt het een beetje een shooter :p

Ok zonder te dollen, ik kan begrijpen dat het vecht systeem niet je stijl is. Het is anders dan andere games, en daarom ben ik juist fan van Monster Hunter games. Het is niet zomaar rammen op een paar knoppen op een lompe boss. Ontwijken en overleven is echt essentieel in dit spel, want klappen komen hard(er) aan en health en levens zijn gelimiteerd. Het wordt onder het RPG-genre gegooid, maar je bent zeg maar zelf alle rollen in 1, tank healer damage en support

En ja al die charges etc. ben ik ook niet echt fan van, maar om eerlijk te zeggen zit je niet eens zo vaak in die spirit levels met de Long Sword. Ikzelf vergeet ze vaak en zie niet eens dat ze al uitgewerkt zijn zeg maar. En nog maar te spreken over dat je die laatste finisher moet raken om uberhaupt die spirit level te halen, die gaat ook zo vaak mis.

Ik begrijp best dat je meteen het maximale uit een wapen wil halen (serieuze gamer?), maar dat verschil tussen min en max wat je uit een wapen kan persen is niet der mate groot dat je niet het spel kan spelen denk ik? Je leert gaandeweg beter omgaan met je wapen en anders zijn er nog 13 andere wapens om te spelen ;)

Veel hunting plezier, en ik had je graag geholpen ingame, maar ik speel nog niet. Dus dan maar vanaf de zijlijn aanmoedigen *O*
WahWah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Mssn maar met een ranged wapen gaan? Dan wordt het een beetje een shooter :p

Ok zonder te dollen, ik kan begrijpen dat het vecht systeem niet je stijl is. Het is anders dan andere games, en daarom ben ik juist fan van Monster Hunter games. Het is niet zomaar rammen op een paar knoppen op een lompe boss. Ontwijken en overleven is echt essentieel in dit spel, want klappen komen hard(er) aan en health en levens zijn gelimiteerd. Het wordt onder het RPG-genre gegooid, maar je bent zeg maar zelf alle rollen in 1, tank healer damage en support

En ja al die charges etc. ben ik ook niet echt fan van, maar om eerlijk te zeggen zit je niet eens zo vaak in die spirit levels met de Long Sword. Ikzelf vergeet ze vaak en zie niet eens dat ze al uitgewerkt zijn zeg maar. En nog maar te spreken over dat je die laatste finisher moet raken om uberhaupt die spirit level te halen, die gaat ook zo vaak mis.

Ik begrijp best dat je meteen het maximale uit een wapen wil halen (serieuze gamer?), maar dat verschil tussen min en max wat je uit een wapen kan persen is niet der mate groot dat je niet het spel kan spelen denk ik? Je leert gaandeweg beter omgaan met je wapen en anders zijn er nog 13 andere wapens om te spelen ;)

Veel hunting plezier, en ik had je graag geholpen ingame, maar ik speel nog niet. Dus dan maar vanaf de zijlijn aanmoedigen *O*
Thanks! Ik moet ff doorbijten inderdaad. Heb ook zitten denken aan de Light Bowgun. Maar goed om te horen dat ik niet gelijk kansloos ben als ik die spirit charges niet helemaal benut. Dodgen kan ik dan weer wel ;)
Vind de game namelijk wel erg vet, ook de Maps enzo, maar de combat is echt ff wennen. Ga straks ff oefenen in de training area en dan een paar investigations doen voor de nodige parts. Eens kijken hoe dat gaat :)

Hier een lijst met beginners tips die ik zelf heb samengesteld:
Tips
* Hunters notes for combo guide!
* Always eat before a hunt
* Blue chest at camp for guild supplies. Shared with your group!
* Evade/dodge towards a ledge and you can do a mounting attack. Also by climbing certain walls and trees
* Most status effects can be cured by eating a nullberrie
* Faint and you loose your meal bonuses , regain your health boost by eating nutrients
* Sharpening, green is good, yellow is dropped down a level!
* Eat rations to repare your max stamina, or bbq a meat1
* On the map click R3 to have your scout flies track a monster, player, etc
* Take your time
* Eat on a quest too!
* Make loudouts, name after a particular monster!
* Always have a full set of bounties to obtain those needed armor spheres!
* Bring nutrients and rations
* Use auto crafting for your most used items, like nutrients
* Use the wish list!
* Search for campsites, 4 in each area
* Do optional quests, all of them!
* Do not repeat quests, do investigations instead. You’ll get better rewards!
* When on a quest that seems to hard for you and you want to go back to town, abandon the quest from the pause menu instead of returning through the travel system! By abandoning you get back any resources you have used! If you did find a rare item do not abandon!
* No autosave! Save regularly!

[Voor 26% gewijzigd door -SaveMe- op 01-02-2018 17:35]

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:45:
Net een investigation gedaan, een Great Jagras hunt. En zowaar begin ik het wat te begrijpen. Ik had zelfs tijdens het gevecht 2 spirit helm breakers! Nog lang geen expert, maar ook niet meer clueless :) *O*
Ik ga der nog een paar doen voor de practise. Ging erg snel ook, 3 minuten om te zoeken en binnen 5 minuten was hij dood. Hij liep 1x weg omdat ik aan het sharpenen was :P

Wel jammer dat je niet kunt zien welke Squad members online zijn...
Als je in de squad session zit, kan je in het menu ervoor(?) kijken wie er in de sessie zit. Dan ben je natuurlijk wel afhankelijk van dat anderen ook de squad session joinen :P

On that note, ik kom zo online, dus mensen die een invite nodig hebben, laat het me weten :D

[Voor 6% gewijzigd door Grumpmeister op 01-02-2018 19:51]

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:13
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:08:
Pffff net 2 uur (!!!) bezig geweest met het killen van de Radobaan. Volgens mij zat er een glitch in de game want op den duur had ik volgens mij alles aan bescherming van hem afgetikt, gaat dat beest er vandaar en kon ik weer gewoon overnieuw beginnen...!
Nu nog ff wat champignonnetjes zoeken en dan maar eens slapen... ben kapot!! Haha
Geen glitch. Net als bijvoorbeeld Barroth, zal Radobaan af en toe onder de grond verdwijnen om zijn armor weer bij te werken. Zijn nog wel meer monsters die dat doen trouwens.

Vanavond eindelijk de Watcher armor voor de Palico weten te krijgen, zie ik dat die -2 heeft tegen lightning en dat net nu ik tegen Girros moet vechten. Denk dat het wel meevalt in de praktijk. Aangezien de vorige armor de Bone set was, zal de extra armor wel opwegen tegen de negatieve resistance. Of werkt dat niet zo in dit spel?
Great Girros is trouwens wel leuk om tegen te vechten, echt absurd hoeveel normale Girros daar bij komen steeds :D Dan wel weer jammer dat je niet de tijd krijgt om die allemaal te looten.

Binnenkort maar eens kijken of ik die achievements voor het gebruiken en reageren op SOS flares kan halen. Op een of andere manier heb ik weinig behoefte aan het volgen van het verhaal, maar een beetje samenspelen zo is veel leuker.

• Flapperbol
-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:04:
[...]

Is het ook zinnig de gecrafte armors gelijk up te graden. Defense omhoog dus ? Weet niet hoe limited die armor spheres zijn ?
Als je researches blijft doen wordt je doodgegooid met spheres. Later kost het wel veel spheres om te upgraden naar krijg je ook weer betere spheres

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Yukidaruma schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 01:01:
[...]
Op een of andere manier heb ik weinig behoefte aan het volgen van het verhaal, maar een beetje samenspelen zo is veel leuker.
Laat dat nou ook toevallig de hele fun/intentie zijn van de MH franchise :). Story is altijd op de tweede plaats gekomen. :)

• Grumpmeister
Korumera schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:24:
Zo ik meld me ook aan voor de SQUAD, ben echt helemaal hooked :D

PSN: Korumera @Grumpmeister
Ik heb je alvast een friend invite gestuurd en kan je vanavond uitnodigen :)

Gisteren ook weer leuke sessies gehad, alleen wat was die Kirin een rotzak. Ik ga dus kijken of ik ergens een HR setje vandaan kan toveren met wat Lightning resistance (en een charm gecraft). Misschien moet ik ook wat meer oppassen met de combo's, een paar keer zat ik in een combo toen er een bliksem aan kwam (en uiteindelijk de deaths door een stunlock en meerdere bliksems terwijl ik erin lag :') ).

Ook erg leuk dat de Squad sessie lekker actief was. Op een gegeven moment 13-14 man erin d:)b

• Grumpmeister
Qlimaxs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:52:
Is het mogelijk om in meerdere squad tegelijk te zitten? Of in iedergeval in het begin als je het spel opstart heb je de keuze om een squad session te joinen. Dit is volgens mij uiteindelijk een lijstje, kunnen er daar dan meerdere squads in staan zodat je per game-sessie kan kiezen welke je wilt joinen?
Ja, je kan in 8 squads tegelijkertijd zitten, en kan op ieder moment je actieve squad kiezen.
Valandin schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:50:
[...]

Kun je mij ook inviten? Valandinz :)
Komt goed, ik stuur je zo alvast een friend invite ervoor.

• ourplayground

ourplayground

Xanthian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:22:
maar het realisme is ver te zoeken.
Je slacht monsters af op een eiland waar je komt nadat je boot door een gigantische draak uit de zee wordt getikt, wapens van bot zijn sterker dan metalen wapens, een kat maakt je eten klaar.. en jij struikelt over de grote wapens... :+

iRacing Profiel Twitch

• Roydie13
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 03-12 08:12
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Je slacht monsters af op een eiland waar je komt nadat je boot door een gigantische draak uit de zee wordt getikt, wapens van bot zijn sterker dan metalen wapens, een kat maakt je eten klaar.. en jij struikelt over de grote wapens... :+
Hahah was precies een dergelijke reactie aan het typen.

Anyway, heerlijke game! Lang moeten wachten om weer een game als dit te kunnen spelen.

• Lienuks
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:16

Lienuks

Meet People Get Connected!

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:32:
Gaat nu wel beter met mijn long sword. Maar tegen een heel bewegelijke tegenstander is het wel moeilijk om de combos (4 op rij) te voltooien. Vaak is het beest na de tweede slag al weer weg en mis je. Had ik gisteren heel erg bij die kip (3e grote beest).

En ik had een main mission voor pikei pukei, maar die was gewoon nergens te vinden. Zelfs geen tracks ? Ik heb die uberhaupt nog niet gezien. Ben nog een expidition gestart om naar tracks te zoeken zodat ik het in de missie wat makkelijker zou hebben, maar ook niks :?

Wel schrok ik me kapot toen ik ineens van boven een enorme vogel op me kreeg (Rathalos). Had ik die ook meteen ontdekt ;)

Druk weekend voor de boeg, dus ik hoop zo links en rechts toch nog wat uurtjes te kunnen pakken :)
camp 11 volgens mij zit pukei zowat naast ;)

• ourplayground

ourplayground

Eerlijk gejat van Reddit, maar best wel handig lijkt mij:

As far as I can observe there are four symbols indicating the current state of your monster. That show up over it's symbol as you fight it.

Two yellow "crescents" (I believe) this one indicates the monster is in its neutral state meaning it'll throw it's basic attacks at you and act normally.

Two red crescents indicates the monster is now in it's rage mode and will hit like a truck and have different attack patterns so watch out and hunt a bit more reserved.

I can't remember what the emblem looks like but I'm pretty sure it's a picture of a monster that is either out of breath it has sweat dripping down it's forhead. This one indicates that the monster is exhausted and it'll be open for a lot of DMG as it tries to regain it's strength stopping to catch a breather or eat.

The flashing skull icon indicates that the monster is near death and can be captured. This one has saved me so many times from accidentally killing my target on a capture quest.

I'm not sure if there are other icons that pop up for different reasons. But I figured these ones would really help to look out for. So look down at your mini map once in a while it helps a lot

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 2 3 4

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee